Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az utolsó tangó Londonban (mileszebbőlposzt)

2019.03.11. 16:06 | jotunder | 262 komment

 

    Kedden a brit miniszterelnök beterjeszti az Alsóháznak a Kilépési Egyezmény Tervezetet. Nagyjából mindenki egyetért abban, hogy súlyos vereséget fog szenvedni. Majdnem a teljes ellenzék ellene fog szavazni és rengeteg tory hardliner. Elterjedt, hogy May még tesz egy utolsó kísérletet Strasbourgban, de csoda kellene a fordulathoz. Azt mondják, hogy valamit talán fel tud mutatni, kap valami gyenge írásos ígéretet Junckertől, de ez valószínűleg csak arra lesz jó, hogy csökkentse a veresége mértékét.

   Minden jel arra mutat, hogy May újra elbukja a szavazást. Ha ez történik, akkor szerdán a képviselők arról döntenek, hogy "deal " nélkül távozzon-e az Egyesült Királyság az Unióból. Ha igennel szavaznak akkor a font brutálisat fog zuhanni, és a fél világ összetojja magát, de ennek a parlamenti erőviszonyok alapján nincs sok esélye. Ha úgy döntenek, hogy nem fogadják el a "no deal" szcenáriót, akkor még mindig kell egy szavazás arról, hogy felhatalmazzák a miniszterelnököt arra, hogy kérje a kilépés elhalasztását. Ez a szavazás csütörtökön lesz.

  A helyzet azonban ennél bonyolultabb. Ha csütörtökön eldől a halasztás, akkor nem lesz sok értelme annak, hogy May miniszterelnök maradjon. Valószínűleg már kedd este megindul May ellen a keményvonalasok támadása. A kérdés az, hogy a Brexitet támogató aránylag mérsékelt konzervatívok (most pl. Gove látszik mérsékeltebbnek) képesek-e egy ilyen helyzetben kezdeményezni valami újat, a vámunióban vagy az egységes piacon maradást. Az szinte bizonyos, hogy az ellenzék egy második népszavazás kiírását fogja kérni. Johnsonék esélye az, hogy valahogy elérik az új választások kiírását, többséget szereznek és azt csinálnak, amit akarnak. Ez a brit parlamenti szabályok miatt nem lesz könnyű, első ránézésre szinte lehetetlennek látszik.

 Ami szinte bizonyos, kedd este egy új fejezet kezdődik a modern brit történelemben, és nem vagyok biztos abban, hogy ez a cuki fejezetek egyike lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6014682638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2019.03.27. 19:07:07

@ámbátor: Ha revoke lesz, akkor elmondhatjuk, hogy megtekintettük a jó öreg Willi "Sok hűhó semmiért" c. örökbecsűje által inspirált darabot. Előadta Nagy-Britannia társulata. Jó buli volt, csak kicsit drága volt a beugró :-D

incze 2019.03.27. 20:43:10

mingyá fülszáll a füst, oszt rögtön be is sűrűsödik.

ámbátor 2019.03.27. 22:45:41

Semmi nem ment át. Nagyobb a köd mint valaha.
Tök tehetetlen a parlament.

Bolygó Hollandi 2019.03.27. 22:46:15

8x NO - ilyen mese nincs ;-)

Bolygó Hollandi 2019.03.27. 22:49:04

@Bolygó Hollandi: Mondtam, hogy a hétfői káosz semmi a ma estihez képest ;-)

ámbátor 2019.03.27. 22:52:52

Innentől kezdve May jogosan azt csinál, amit akar. A parlament magához ragadta a vezérlést, mélyen a elgondolkodott, majd közölte, hogy fingja sincs mit kellene csinálni.

incze 2019.03.27. 23:49:34

@ámbátor: a public vote ezekben a kérdésekben (pluszban hozzávehető a may-deal) nagyjából ugyanígy állna - semminek sincs többsége a "nép" körében sem.

ez van, amikor egy kibaszott baromság a cél. lehet választani ki hány és melyik ujját vágja le, hogy a maradékból v-betűt mintázhasson.

labrys 2019.03.28. 01:17:30

Én nem értem ezt a sorozatot.
Most akkor ki kinek itt a gonosz ikertestvére?

Minek adnak ilyeneket.

kalamar 2019.03.28. 01:39:56

@incze: AZ EFTA-tagság ugyanúgy ütközne a Nagypénteki Egyezménnyel. A vámunió a minimum, 8 szavazat híján majdnem át is ment.

tudomvagynem 2019.03.28. 04:36:21

Az elmult evben mi volt a brit politikaban a masodik legfontosabb kerdes? (Olyan, ami diszjunkt a Brexittel).

incze 2019.03.28. 11:27:03

@kalamar: miért? én csak felületesen ismerem az ilyesmit, de ha jól értem, az efta keretében az ún. 4 szabadság (javak, szolgáltatások, tőke és személyek szabad áramlása) rendben van - akkor meg mi a péntek van a nagypéntekkel?

kalamar 2019.03.28. 12:14:56

@incze: Az igaz, hogy pl. Norvégia és az EU között a legtöbb vámot eltörölték (habár az élelmiszerek ebből kimaradtak az EU-s támogatások miatt és az UK-nak ez kiemelten fontos) de a határnak még ilyenkor is fenn kell maradnia, ugyanis ki kell zárni, hogy harmadik országból származó termékeket a kedvezőbb vámtarifájú országon keresztül vigyenek be a másikba. Norvégia és Svédország között ma is van valódi határ, a kamionok sorban állnak, be kell mutatni a papírokat. De még a teljesen azonos vámok sem feltétlenül eliminálják a kemény határt, ha a termékekre vonatkozó szabályozások eltérnek. Ha pedig a szabályozások terén az UK-nak alkalmazkodni kell, akkor hova lesz a szuverenitás? Hatalmas népátverés ez az egész az elejétől fogva.

incze 2019.03.28. 12:31:00

@kalamar: ezt írja a guardian, mikor számbaveszi, mi marad még, ha a may-deal megint bukik:

"What of “common market 2.0”?

This much-touted idea, which would propose UK membership of the European Free Trade Association (Efta) and European Economic Area (EEA), lost more heavily, by 188 to 283. But Oliver Letwin, the Conservative MP who instigated the process for the votes, said on Thursday this did not mean the idea was over, noting that many fellow Tories were waiting to see the fate of May’s deal.

The idea was opposed by more than 40 Labour MPs, many of them in leave-backing seats, which indicates the struggle it faces. The Independent Group also opposed it. But one positive indicator is that the DUP abstained – membership of Efta and the EEA would remove any issues about the Irish border."

www.theguardian.com/politics/2019/mar/28/what-could-happen-if-mays-brexit-deal-is-voted-down-again

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.28. 13:08:13

@incze: próbálom követni az eseményeket, de csak nem megy. eddig azt hittem, hogy az ír határ problémáját a vámunió oldaná meg, az EFTA/EEA még kevés (ahogy kalamar is írta; ráadásul az EFTA-tagok se lelkesednek annyira a UK befogadásáért). amúgy az se világos, hogy melyik ír határ problémájáról van szó -- a DUP-ot (számomra eddig úgy tűnt) az ír-északír határ problémája kevésbé izgatja, mint az északír-nagybrité.

Bolygó Hollandi 2019.03.28. 13:13:46

@tudomvagynem: Brexittel diszjunkt politikai kérdés nem volt Theresa alatt. Egy nő fejében minden mindennel összefügg ;-)

Bolygó Hollandi 2019.03.28. 13:15:52

@dr Brcskzf Gröőő: Csak pontosításképpen: az ír határ a vizen a van. A szigeten magán egy brit határ húzódik ;-)

Bolygó Hollandi 2019.03.28. 13:22:14

@incze: Sajnos a cikk nem említi, hogy minden alternatív megoldás áthág valamilyen "red line"-t, legyen az szabad mozgás, ECJ jighatóság elismerése, vagy egyéb szabályzói környezet elfogadása. A Brexit társaság, élükön Theresaval, olyan sikeresen belavírozták magukat a szépen hangzó, de teljesíthetetlen peremfeltételek közzé, hogy ebből nincs szép kiút.

incze 2019.03.28. 16:52:25

@dr Brcskzf Gröőő: @Bolygó Hollandi: @kalamar: bárhogy utálom és megpróbálom megúszni, nem lehet megspórolni hogy beleeolvasson az ember, basszus. és igazatok van, ez a politico cikk a amagamfajta félinformáltaknak jól pontokba szedi az efta+ hátulütőit a vörös, sárga, zöld és hupilila vonalak tekintetében: www.politico.eu/article/soft-brexit-bridge-no-magic-solution/

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.28. 17:15:51

@incze: apropó olvasmányok. a legújabb olvasmányélményem, hogy az Egyesült Királyságban van saját parlamentje Skóciának, Walesnek és Észak-Írországnak is, csakhogy (itt jön a nóvum) az északír jó két éve nem működik -- ha jól értem, a Brexit miatt teljesen működésképtelen lett (még a Westminsternél is határozatképtelenebb), és felfüggesztették. oltári nagy gebasz lesz, ha az ír határok problémáját ennyire figyelmen kívül hagyják.
www.theguardian.com/uk-news/2019/mar/26/no-deal-brexit-would-require-direct-rule-in-northern-ireland

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.28. 17:48:01

@dr Brcskzf Gröőő: nemcsak a Stormont mukodeset fuggesztettek fel, nincs eszak-ir kormany sem. szerintem ez nem a Brexit, hanem a DUP fonok botranya miatt van.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.28. 17:49:07

@ámbátor: Volt asszem némi vita azon, hogy formálisan tiltja-e ezt szabály, vagy Bercow jókor ásott elő egy sosem alkalmazott 400 éves elvet. Szigorúan véve annyiban nem következetlen, hogy nem a formális akadály miatt/ellenére nem támogatja a referendumot, hanem mert azzal szembefordulna a saját politikája sarokpontjával - hogy a Brexit népakarat és döntés -, azzal, amit és akiket képvisel. Max. lemondhatott volna, hogy utat engedjen ennek, de amennyire tudom, az utóbbi egy-két évben egy pillanatig sem voltak olyan erőviszonyok, amik között ezzel elősegítette volna a második referendum megtartását.
(Tegnap viszont pont M. Beckett javaslata, a megerősítő referendum kapta a legtöbb szavazatot a nyolcból. Nem tudom, láttad-e, kiválóan beszélt a néni. twitter.com/BBCPolitics/status/1110950290709192704 Így elvben lehetne esély arra, hogy eköré sikerüljön konszenzust építeni, majd amikor holnap utoljára is elbukik a deal és életbe lép az április 12-i határidő. Onnantól a no deal elkerülése lesz a küzdelem tárgya, alternatívaként már csak a hosszabbítással és EU-szavazással járó variációk jöhetnek számításba, és ezek közül a May-deal megerősítő referendumra bocsátásának talán lehet némi realitása.)

@incze: Hátigen.

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.28. 17:59:54

@jotunder: a kommentem óta utánaolvastam, és láttam, hogy volt már ilyen felfüggesztés hosszabb időre is. mindenesetre az északír helyzet megítélésében nem lettem nyugodtabb.

Manchmal 2019.03.29. 12:09:41

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:

"...another day of hell, at the end of which we'll end up exactly where we started."

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.29. 13:10:23

@Manchmal:

Pokolnak pokol, de egyik esetben sem ugyanott lesznek. Ha megszavazzák a WA-t, akkor eldőlt, kilépnek így, de May lemondása miatt a hard Brexiteerek kaparintanák meg a tory párt és a kormány vezetését. Ezért állnak át sorban, Ian Duncan Smith pl. "That is a guerrilla strategy for securing no-deal. Dressed up in bullshit, but that is what it is." Ha leszavazzák, marad valami halvány esély arra, hogy új referendumot és halasztást érjenek el.

"It's perfectly obvious that some of my honourable friends have the intention to use the withdrawal agreement act to wreck the passage of any agreement." (D. Grieve)

incze 2019.03.29. 17:10:43

negyedszerre majd átmegy

ijontichy 2019.03.29. 17:47:42

@incze: Cápaugratás a szappanoperában :-)

incze 2019.03.30. 01:57:42

@ijontichy: nekem ez nem szappanopera, hanem egy korszak leváltódása az orrom előtt. kikerekedett szemekkel bámulom az egészet, az események mélyen monty pythoni jellegét (amelyen kizárólag azért lehet röhögni, mert minden halálosan komolyan zajlik benne).

két hete még plauzibilis, bár pikírt megjegyzés volt (orulunkvincent.blog.hu/2019/03/11/az_utolso_tango_londonban_mileszebbolposzt/full_commentlist/1#c36896760 ), hogy 'ha kedden is leszavazzák may-t, de már megint sokkal kevesebbel (mondjuk csak 60-80 szavazattal), akkor a deal "érzelmileg elfogadható közelségbe" kerülhet, és a közhangulat is erősen nyomni fog (leginkább hogy legyen már végre valahogy vége [...] szóval akkor negyedszerre már egész jó eséllyel rugaszkodhat neki ugyanannak a konok may, de ötödszörre már biztos lesz a siker. (csak szólni kell majd neki, hogy már megvan, többször nem kell szavazni róla.)'

az imént meg már amolyan tréfás sírfeliratnak gondoltam ezt a "negyedszerre majd átmegy"-et, de: take care!

"Theresa May hopes to bring her Brexit deal back to parliament again next week after it was rejected for a third time by MPs – and appears poised to trigger a general election if parliament fails to agree a way forward."

www.theguardian.com/politics/2019/mar/29/mps-reject-theresa-mays-brexit-deal-third-time

ijontichy 2019.03.30. 04:09:56

@incze: Nekem már '87-90 között megvolt "egy korszak leváltódása" (nagyjából :-/ ), szóval én inkább már csak egy kávét kérek (elvégre nem én követeltem ezt a műsorszámot, ők ajánlották fel :-D).
De nem kell sírfelirat, nem lesz itt temetés. Untánozhatatlan eleganciával végigcsinálják, egész a "The End... stáblistáig". A Brit-szigetekből ettől még nem lesz Atlantisz.
Amúgy egyre inkább úgy tűmik számomra, hogy May-ből a ~két év alatt meggyőződéses brexiter lett, legfeljebb a józan ész némi maradványa az, ami még a hard-verzió elkerüléséért hajtja. Persze ez csak egy érzés.

Manchmal 2019.03.30. 12:27:18

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: +1

Grieve meg is kapta a magáét: Dominic Grieve loses confidence vote at Beaconsfield Conservative Association by 182 to 131 votes; paves way for deselection.

@ijontichy: Köze lehet a Grieve kiejtésére tett kíséretnek ahhoz is, hogy a választások kiírásával számolnak. Mert May, ha rajta múlik, meg fogja akadályozni a no dealt, szerintem, meg a referendumot is, maradnak a választások.

incze 2019.04.01. 21:13:42

and now for something completely different

www.youtube.com/watch?v=Zk-kQSz-Qv0

incze 2019.04.01. 21:30:17

"Vicky Ford, a Conservative, says she will back the customs union amendment. Being in a customs union is not the same as being in the customs union, she says." (a vs the)

"Jeremy Corbyn has written to Labour MPs about tonight’s votes. Corbyn’s letter makes it clear that Labour is not backing the common market 2.0 plan because it agrees with every aspect of it."

"Labour’s Chris Ruane [...] says politics is the art of compromise. He says he will be voting for all four options, and he urges other MPs to do the same."

"John Bercow, the Speaker, says 40 backbenchers want to speak in the debate. They will not all get called, he says."

(míg újra várjuk a füstöt fölszállni.)

incze 2019.04.01. 23:13:55

All four Brexit options voted down

www.theguardian.com/politics/blog/live/2019/apr/01/brexit-latest-live-news-indicative-votes--brexiters-dismiss-customs-union-plan-as-unacceptable-as-mps-prepare-for-more-indicative-votes-live-new?page=with:block-5ca26f74e4b0b4d18bde4428#block-5ca26f74e4b0b4d18bde4428

3 (customs union, common market 2.0, confirmatory public vote) viszonylag szorosan, 1 pedig (hogy ha minden le lenne szavazva - inklúzíve may 4.0 - akkor legyen revoke) toronymagasan.

may melegít.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.01. 23:19:01

@incze: ezek nem normálisak. tuti többsége van a customs unionnak, de taktikai okokból nem szavazták meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.01. 23:31:08

Nick Boles kilépett a konzervatív pártból. Ha a UK tényleg kizúg az EU-ból megállapodás nélkül, akkor ez az ország Magyarország alatt van komolyságban, pedig azt hittem ott már nincs semmi.

ijontichy 2019.04.01. 23:46:01

@jotunder: De feszes felsőajakkal, és igazi gentleman komolyságával fognak zúgni :-) Mondjuk az nem lenne jó, ha aztán megint előkerülne pár idióta, aki a mondandóját Guy Fawkes-metódussal kívánná nyomatékosítani :-/.

(Amúgy - legalábbis a moszlimok szerint - a hierarchiában legalul a kísértő seitan van, az a legalávalóbb Allah teremtményei közül.)

incze 2019.04.01. 23:51:28

@jotunder: lesz még itt egy-két nekifutás, de egyelőre a nódílerek állnak nyerésre (persze minden szempontból messze az ő dolguk a legegyszerűbb).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.02. 10:04:32

@incze: a skót nemzeti párt tartózkodott a customs union szavazáskor (többet akarnak). a teljes TIG ellene szavazott ( többet akarnak). egyetlen LibDem szavazott mellette (többet akarnak). ráadásul May megtiltotta a remainer kabinet tagoknak a szavazást.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.04.02. 11:59:15

@incze: @jotunder:

Az északír határ problémáját a CU sem oldja meg. A confirmatory vote meg 12 szavazattal vesztett, 24 Labour MP szavazott ellene, szóval ők se normálisak. Mondjuk az is a Labour (konkrétan a no deal elkerüléséért állítólag mindent megtevő JC) lelkén szárad, hogy Joanna Cherry tök okos, logikus mentőövjavaslatát sem támogatták.

Itt egy ábra az FT-ről, hogy melyik változat mit (nem) old meg:
pbs.twimg.com/media/D3GASh5X0AAtyZZ.jpg

dr Brcskzf Gröőő 2019.04.02. 12:28:16

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: jó kis táblázat, bár zűrösnek találom, hogy az "open NI border" és az "avoid NI backstop" külön sorként szerepel -- a backstopnak tudtommal az open NI border az egyetlen funkciója.
Joanna Cherry (még egy JC, hehe) javaslatát én úgy olvastam, hogy "döntsünk binárisan a remain és a no deal között", és logikusnak találom, hogy ez lett a legelutasítottabb.

Bolygó Hollandi 2019.04.02. 12:45:42

@ijontichy: Megoszlanak a vélemények, hogy Guy Fawkes "the only man ever to enter parliament with honest intentions", vagy csak "the last man to enter parliament with honest intentions" ;-)

De felhívnám a figyelmet, hogy Guy Fawkes 1604-ben próbálta meg átrendezni a parlamentet, amikor a Bercow által meghivatkozott házszabály is született az adott ülesszakon belüli ismételt indítványokról. Az se lehetett egy unalmas év ;-)

ijontichy 2019.04.02. 13:40:54

@Bolygó Hollandi: A lényeg, hogy a humor szkafander a földi lét viharaiban ("the only man" vs. "the last man") :-D

incze 2019.04.02. 16:20:01

@dr Brcskzf Gröőő: ja, de ahogy haladnak a dolgok egyre inkább tűnik úgy, hogy lényegében ez a bináris kérdés marad, és lesz megválaszolva.

---
I understand that May will tell political cabinet if it is a choice between revocation of Article 50 and pursuing a no-deal Brexit, she would opt for no-deal.

twitter.com/SebastianEPayne/status/1113037778407829505?ref_src=twsrc%5Etfw
---

én azt gondolom, hogy a nódíl még a brexit-referendumnak is félreolvasása, mert azért ott 48.11% mégis a bennmaradásra szavazott, és az 51.89% távozást óhajtó sem feltétlen nódíler (ebből kábé 70%-ra teszik ezt az erősen vallásos intranzingens homo brexitust)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.02. 18:56:22

bezartak a kormanytagokat a targyaloba, elvettek a telefonjaikat. theresa may nemsokara bejelent valamit. remhirek terjednek mindenrol, a no-dealtol a red line-ok hivatalos feladasaig.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.02. 18:58:02

szerintem penny mordaunt lemondott volna, ha barmi jo tortent volna, es penny mordaunt nem mondott le. de franc se tudja. az is lehet, hogy theresa may megint a nagy semmirol fog beszelni. es lehet, hogy most tenyleg minden eldol. de ennek nagyon kicsi az eselye.

Bolygó Hollandi 2019.04.02. 19:04:39

@jotunder: A Sky-on azon poénkodnak(?) hogy a helyzet olyan mint novemberben vagy a nagy Chequers találkozó után, amikor Theresa bejelentette az egységbe forrást és pár órán belül több kormánytag is bemutatott neki. ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.02. 19:42:59

"This is a difficult time for everyone. Passions are running high on all sides of the argument. But we can and must find the compromises that will deliver what the British people voted for. This is a decisive moment in the story of these islands. And it requires national unity to deliver the national interest."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.02. 19:51:08

@incze: ez formalisan biztosan nem semmi, hiszen bejelentette, hogy alaveti magat a parlament akaratanak. egy biztos, tobbseget tud szerezni ha van hozza batorsaga. igazabol az a kerdes, hogy lesz-e olyan brexiter, aki melleall. ugye, o dead woman walking, ez vilagos, a politikai karrierjenek annyi (mondjuk ez sem biztos csak nagyon valoszinu) es ezert jobban megeri az utodjelolteknek, hogyha kemenykednek, de lehet, hogy gove most a joindulatu kozeputas szerepet mar be meri vallalni.
azt azert lehet tudni, hogy van may kezeben egy olyan papiros, miszerint a no deal borzalmas kovetkezmenyekkel jarna.

incze 2019.04.02. 20:03:25

@jotunder: hát én baromira nem látom, hogy mi mellé lehetne itt többséget állítani. nekem továbbra is csak az látszik, hogy május 22-ig a kilépés, vagy kizúgás (szerintem a hosszabb halasztást, a visszavonást és a második referendumot ez a terv kigolyózza).

ijontichy 2019.04.02. 20:21:58

@incze: Franc tudja. Én csak egyre erősebb izzadságszagot érzek.
Kompromisszumok? Áhhh...
Ahogy én látom, May teljesen begörcsölt a "deliver what the British people voted for"-ba :-/

kalamar 2019.04.02. 22:44:47

@incze: Egyetértek, itt a kigolyózása a Revoke-nak és az új referendumnak a lényeg. Fel fogja ajánlani Corbynnak, hogy a Labour szavazza meg a dealt, cserébe egy általános nem kötelező nyilatkozatért, hogy a végső cél a vámunió. Mézesmadzagnak meg lemondás és választás. A legújabb hírek fényében Corbyn el is fogja fogadni.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.04.02. 23:28:34

@jotunder: @incze:

Nonszensz. Április 12. a határideje annak, hogy eldőljön, részt vesz-e a UK az EU-választásokon. Olyan nincs, amit May mond, hogy "We would want to agree a timetable for this bill to ensure it is passed before the 22nd of May so that the United Kingdom need not take part in the European parliamentary elections." Ahhoz, hogy a UK ne vegyen részt, április 12. előtt kell megegyezésre jutniuk, akkor kilépnének (május 22-én), de ehhez nem kell halasztást kérniük. Ha viszont április 12-én bejelentkeznek a választásokra, akkor részt kell venniük benne akkor is, ha közben megállapodnak, különben mi lenne a UK számára fenntartott helyekkel (a többi képtelen jogi és politikai következményről nem is beszélve)? Pont ez volt a lényege a megállapodásnak az EU-val, evidensen.

Manchmal 2019.04.03. 07:57:02

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:

"Ahhoz, hogy a UK ne vegyen részt, április 12. előtt kell megegyezésre jutniuk, akkor kilépnének (május 22-én), de ehhez nem kell halasztást kérniük." Kell, mert csak arra az esetre volt érvényes a 22nd of May, ha márc. 29-ig átment volna a WA. Persze az igaz, hogy az EU nem adhat rövid haladékot, csak hosszút, részvétellel az EU-választásokon, mert különben maradna a bizonytalanság ápr. 12. után is.

nerángass 2019.04.03. 13:02:48

Akasztófahumor

www.theguardian.com/politics/2019/apr/02/may-has-kicked-her-brexit-can-firmly-into-corbyns-face
May was also sick and tired of the Tory party tearing itself apart. Hell, there was fuck all left of it to fight over now anyway. Most of her MPs and cabinet were barely on speaking terms with each other now. Some of them were barely even on speaking terms with themselves, they had changed positions so often.
………………………………………………………………………………………………………….
So why not have some fun in her last few days and see if she could get the Labour party to tear itself apart as well? Let Corbyn feel the heat for a change

incze 2019.04.04. 16:06:00

szimbólumok napja.

---
UK: The Parliament (House of Commons) has suspended proceedings because a hole has appeared in the roof and water is pouring into the chamber. #Brexit

twitter.com/EuropeElects/status/1113802485892882433

mafi mushkila 2019.04.04. 17:13:52

@incze: nagyon angol az egész szitu :)

és természetesen: www.youtube.com/watch?v=Q-EUwlV1bSE

velőtanya 2019.04.04. 17:18:42

A fogadóirodák lezárták a "No deal" fogadásokat azzal, hogy nem lesz no deal.
Ezt pontosa mire alapozzák, lemaradtam valamiről??
www.betfair.com/exchange/plus/politics/market/1.153694387

ámbátor 2019.04.04. 18:24:30

@velőtanya: Lehet, hogy még a lordok is meg akarják mutatni, hogy ök is vannak akkora idióták mint a commonerek. Ha mással nem hát hogy pár napot elvitatkozgatnak, nem a törvényen, hanem azon, hogy milyen már ez, hogy azt várják tölük, hogy egy nap alatt végezzenek.

velőtanya 2019.04.04. 18:56:46

@ámbátor: De én komolyan kérdezem, mi történt az utóbbi pár napban, ami miatt a No deal esélye nulla egész nulla lett?
(magamtól azt gondolnám, hogy ehhez kellene egy elfogadott deal, ilyenről meg nem tudok)

ámbátor 2019.04.04. 21:21:01

@velőtanya: Vagy egy törvény, ami szerint megváltozik a default, ha nincs deal akkor a no-deal kiesés előtti nap a kormány köteles visszavoni a kilépést. De ilyen sincs.
Amúgy a lordok házában Baroness Deech épp most vetette fel, hogy éppenséggel az eredetileg leave szavazók is meggondolhaták magukat azóta, látva mi zajlik Európában, egyebek közt a magyarországi fokozódó önkényuralmat is felhozva elrettentésileg.

kalamar 2019.04.04. 22:28:23

@velőtanya: Azok a fogadások, amiket én láttam, kifejezetten 3/29-es határidőre szóltak. Igazából csak ez tartott vissza, hogy rátoljak egy komolyabb összeget.

incze 2019.04.05. 00:01:59

@kalamar: @velőtanya: @ámbátor: az oddscheckeren van fogadás a nódílre (a betfiren keresztül is), érdekes módon kevéssé tartják sanszosnak.

www.oddschecker.com/politics/brexit/no-deal-brexit

nekem ez elég furcsa, mert azért ennél a 7/2 - 9/2-nél én sanszosabbnak érzem, hogy a felek az iszapba ragadva hallgatják végig, ahogy a big ben elüti a 12-t április 12-én. (nem üti el, de metaforának elmegy), bár eddig is elég gyakran és elég nagyokat koppantam a benyomásaimmal.

valahogy azt nem érzékelem ezekben a brexit vitákban, hogy a brit politika és publikum tudmásul venné, hogy a brexit nem pusztán belügy. most is úgy kezelik ezt a cooper törvényt, mintha biztosra lehetne venni, hogy az eu bokázik egyet, és rábólint, hogy halasztás? hátperszehogy, ahogy parancsolják az urak.

velőtanya 2019.04.05. 07:23:14

@ámbátor: Ez az unalomig szajkózott, és az események tükrében egyre groteszkebb "deliver what the British people voted for" lassan olyan hatásokat vált ki belőlem, mint a klasszikus nerpanelek, a keményen dolgozó kisemberekről vagy a brüsszeli bevándorláspárti erőkről.
(Másrészt viszont egészen megdöbbentő, hogy egy esetleges új népszavazás eredménye most is minimum kétséges lenne, miután az elmúlt két évben feketén-fehéren bebizonyosodott, hogy a Leave kampány politikai szélhámosok színtiszta hazugságaira épült)

velőtanya 2019.04.05. 07:27:10

@kalamar: Jó meglátás, szinte biztos, hogy a határidő a magyarázat (gondolhattam volna rá én is), még ha az általam linkelt oldalon ez nem is derül ki egyértelműen

velőtanya 2019.04.05. 07:36:21

@incze: Nagyon remélem, hogy az EU nem megy bele május 22. utáni halasztásba. Eddig önmagához képest "Brüsszel" viszonylag karakán képet mutatott magáról a tárgyalásokon, de a további halogatás (brit EP-választással) őket is lehúzná a szánalmas bohóctréfa angolok által bejátszott porondjára.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.04.05. 08:03:51

@ámbátor: @kalamar: @incze: @velőtanya:

Van ilyen is, él (azt nem vágom, hogy jön ki 100%-nál többre, de biztos van rá magyarázat): smarkets.com/event/945627/politics/uk/brexit/no-deal-brexit-2018 (az évszám megtévesztő, a fogadás friss)

Sőt, a Cooper alkalmasabb a figyelem elaltatására (bár ebben a helyzetben abszurd, ha van ilyen), mint a no deal megakadályozására. Ha pl. May előbb kér halasztást, mint ahogy törvényerőre emelkedik, és az EU nem adja meg, akkor mi van?

"remélem, hogy az EU nem megy bele május 22. utáni halasztásba" Mondjuk én baromira sajnálom a remainereket, meg szerintem az EU fennmaradása szempontjából is összességében a UK maradása lenne a jobb.

pbs.twimg.com/media/D3SZA2iXoAEPzO6.jpg

velőtanya 2019.04.05. 10:49:47

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Én is sajnálom őket és szerintem is jobb lenne, de remain nem lesz már ebből. Még így se akarom azt, hogy akkor szívjanak minél nagyobbat, de ott van egy tisztességes deal letárgyalva, oldják meg valahogy a megszavazását a híres civilizációjukkal. De ha ez se megy, akkor a további halogatáshoz - és csak ahhoz - képest inkább legyen vége no deal-lel.
Egyébként magunkat is sajnálom, de nem tudnék már mit felhozni egy német vagy holland polgárnak, ha azzal jönne, hogy szerinte itt az ideje Magyarország kivágásának az EU-ból. Maximum szépe kérni tudnám, de nem azzal biztatni, hogy másképp lesz ez hamarosan:(

netukki 2019.04.05. 13:14:16

"Uri Geller beázással indította be gigantikus Brexit-[elleni-]akciótervét"

hvg.hu/gazdasag/20190405_Uri_Geller_beazassal_inditotta_be_gigantikus_Brexitakciotervet

ijontichy 2019.04.05. 14:05:49

@velőtanya: Épp minap gondoltam, hogy szórakoztató a Monty Python, de azért ennyire folyamatosan már fárasztó :-/.
Más. Ennek:
index.hu/kulfold/2019/04/05/orban-karikatura_szlovenia_mladina_tiltakozas/
fényében olyan nagyon nem is lenne mit mondani "Magyarország kivágásának" ötletére. Remélem megkapják, hogy normális országban nem szokás a szabad sajtót csuklóztatni.
Vitya határozottan zavarba jött, az agyatlanokból felépített gépezet meg rutinból folytatja a hülyeség tolását. A saját szuterénségére (sic!) oly kényes Mo. úgy tűnik rosszul viseli, ha piszkos kis politikai kalandorkodásait (más szóval az alcsúti trágya exportjára irányuló kísérleteket) nem fogadják jól a szomszédok. Merthogy van egy olyan gyanúm, hogy abban a bornírtságban is benne van az alcsúti Erynnis mancsa, hogy egy szlovák fociscapat szurkolóinak magyar himnuszt jusson eszébe énekelni a meccseken (azzal együtt, hogy a válasz tv. egy baromság). Tisztes csapatok nem keverik a válogatott meccseit a sajátjukkal, ahogy a nemzeti himnuszt sem a saját anthem-ükkel, ezt egy vityának illene tudnia:
www.youtube.com/watch?v=SmANoRRcKn8

ámbátor 2019.04.05. 15:00:43

@incze: Eddig mindent értettél, de ez most nem megy?

incze 2019.04.05. 15:20:39

@ámbátor: hát a hangsúly itt most a "teljesen" szón van.

velőtanya 2019.04.06. 09:02:56

"Jacob Rees-Mogg twitterüzenetben reagált az új helyzetre: Ha a hosszú halasztás miatt az ország bennragad az EU-ban, akkor a lehető legjobban meg kell nehezíteni annak működését."

Tényleg nem értem, hogy mit akar az EU ezzel a flextension-nel. Az egész eddigi, viszonylag értelmes és karakán tárgyalási teljesítményüket dobnák vele a kukába.

ijontichy 2019.04.06. 12:33:25

@velőtanya: Hmmm... igazi brit gentlemanyus. Miért nem lep meg? Két éve szopatnak kábé mindenkit a hülyeségükkel. Rúgják már ki, ha egyszer ilyen hátulról mellbe, a zsiráfnyaka köré tekert kézzel könyörög érte :-/. Ki tudja, talán még jót is tenne nekik.

'89 óta négy alkalommal hozott össze a rossz sorsom brit üzletemberrel (és mint tudjuk, az első-második véletlen...). Mindegyik elég pedigrés volt (akadt köztük még magas polcról nyuggerré avanzsált ex-scotland yard-os is), és mindegyik egy kib...ott féregnek bizonyult, a kiváló modora és a Savile Row-n készült öltönye mögött :-(.

Mickey Pearce 2019.04.06. 21:15:07

@ijontichy:
Rees-Mogg már hülyére kereste magát mint sikeres fund manager (egy mini Soros :) ) és nem azért lett politikus mert ott akarja összelopni magát, hanem mert meggyőződése van. Azt képviseli következetesen. Igazi angol gentleman :)

Nekem egyébként volt szerencsém megismerkedni igazi angol gentleman üzletemberekkel és tényleg azok voltak, egyáltalán nem férgek. Nyilván szerencsém volt, minden tipusban van mindenféle ember.

incze 2019.04.06. 23:27:33

@velőtanya: az mindenféle rees-mogg tweet nélkül is mindenki számára világos, hogy egy európai választáson a britektől egy szép adag integráció-ellenes képviselőt lehet bevásárolni. ezzel együtt én őket inkább a szorosabb integráció fajsúlyosabb ellenzői közé számítom (amire szükség van), nem úgy, mint a basisztákat, akik csak zavartalanul akarják elzabrálni a lét.

Bolygó Hollandi 2019.04.07. 08:20:00

@Mickey Pearce: Khm, khm... Ez az "angol gentleman" Rees-Mogg a kampany soran nem hangsulyozta, hogy velemenye szerint orszagos szinten 50 evet kell majd varni, hogy a brexit elonyei jelentkezzenek. O az a fajta "angol gentleman" aki szarik az emberekre. Van ilyen, nem egy, nem ketto, bar nyilvan vannak igazi angol gentemenek is.

Rees-Mogg egyebkent hatarozottan jol jarna egy kemenyebb brexittel, mert olyan fejlodo orszagokba fektetett, melyekkel megugrana az angol kereskedelem, bar nyilvan nem tudna kompenzalni a kieso EU volumeneket.

incze 2019.04.07. 16:56:14

a guardian odds-checkere nagyon nem úgy működik, mint az enyém (nálam a legkevésbé elfogadott default, a nódíl felé sodródás eléggé vezet). ők a legngyobb sanszot a "Long EU membership extension, with a get-out clause" kimenetnek adják. a "The problems" szekcióban föemlítik azt, ami miatt én ennek nem sok esélyt adnék, de eszerint ők úgy adják, hogy may mindent mérlegelve belemehet egy ilyen önkivégző műveletbe ("A long extension would cause huge anger on the Tory benches and plunge the party into a European election campaign certain to be full of rancour and disillusionment. More ministers could resign as a result of such a delay. Worst of all, it would allow the whole Brexit debate to rumble into next year."). nekem afelé eddig igen kevés jel mutat, hogy egy tory kormányfő meghozná a liginkább a torykat megrázó, őket óriási hátrányba hozó döntést. - www.theguardian.com/politics/2019/apr/07/possible-brexit-scenarios-from-no-deal-to-cross-party-deal

hány nap van még vissza? kettő? három? öt?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.11. 19:02:29

A Revolut nagy formában van. :-)))

Hi xxx,
You're probably Reesly sick of hearing about Brexit by now. We understand. It's all very Merkely and confusing.

We're sorry to Boris you with more Brexit stuff, but please don't send this email to your Juncker folder. We have an important message you May want to hear.

For now, all our politicians have stopped having a Barnier about what deal to sign. This is good news. It means that you'll stay as part of our UK entity for the foreseeable future, and that you don’t need to do anything on your side for now. There's a Chancellor this will change in the future, but we will keep you up to date as developments continue.

We suggest that you celebrate by using your Revolut card to go out and buy a sweet treat. Maybe a strawberry Macron.

incze 2019.04.11. 19:34:05

"Court overturns referendum as voters were poorly informed ... in Switzerland

Incomplete detail and lack of transparency invalidated vote on tax laws, says supreme court"

www.theguardian.com/world/2019/apr/11/switzerland-court-overturns-referendum-as-voters-were-poorly-informed

("In a ruling that may resonate in Britain" - írja aguardian)

incze 2019.04.14. 15:31:11

UK (GB), YouGov poll: European election - twitter.com/EuropeElects/status/1117032582821097473

LAB-S&D: 24% (-1)
CON-ECR: 16% (-8)
BREXIT-EFDD: 15% (+15)
UKIP-ENF: 14% (-14)
LDEM-ALDE 8% (+1)
GREENS-G/EFA: 8% (+1)
ChUK-*: 7% (+7)
SNP/PC-G/EFA: 6% (+3)

+/- vs. 2014 election
Field work: 10-11 April 2019 Sample size: 1,843

---
a brexit(farage)+ukip(újnáci) ugyanakkora, mint volt a 2014-es győztes ukip(farage). az arány valószínűleg nagyon eltolódik majd a brexit felé (az újnácik simán lenyúlták a brandet, de nemsoká szélesebb körben ismert lesz, hogy anglia esze, lelke és vezérlő csillaga most a brexit pártban tündököl).

az elkötelezett remain (ldem+chuk+greens+snp) épp akkora, mint a hardcore nódíl leave (brexit+ukip).

incze 2019.04.16. 01:06:53

Opinium, 12 April 2019

Conservative: 17%
Labour: 29%
Liberal Democrat: 10%
Change UK: 4%
UKIP: 13%
Brexit Party: 12%
Greens: 6%
SNP/PC: 7%
Other: 2%

whatukthinks.org/eu/questions/2019-european-parliament-election-vote-intention/

remain összefogás nem lesz - www.theguardian.com/commentisfree/2019/apr/15/remain-parties-eu-elections

Mickey Pearce 2019.04.16. 15:12:07

@incze: Most képzeljük el, hogy a UK-ban feladják az országos választásokon a jelenlegi ( " fasiszta" ) választási rendszert és bevezetik az igazságos tiszta pártlistás rendszert. Akkor a UK minden kérdésben ugyanúgy döntésképtelenné válna mint most a brexit ügyében. Mindezt sokszáz éves demokratikus hagyományok és szabad sajtó mellett. Nem is tudom mi a baj a magyar választók szellemi képességeivel.

incze 2019.04.16. 16:00:05

@Mickey Pearce: egyik mondatodat sem értem.

dr Brcskzf Gröőő 2019.04.16. 16:26:32

@incze: különösebb értenivaló nincs is rajta:
1. az angol parlament még töredezettebb lenne tisztán listás rendszerrel, pedig már a most létező parlament is döntésképtelen.
2. bezzeg a magyar választók az angolnál kicsit kevésbé egyéni rendszerben is mennyire döntésképes parlamentet hoztak össze!
konklúzió: a demokratikus hagyományok és a szabad sajtó hatása a hatalomra egyáltalán nem az (olyan), aminek (amilyennek) a magunkfajták elképzelik.

incze 2019.04.16. 19:47:46

@dr Brcskzf Gröőő: hogy a "brexit kérdésében" (azmiaz? megmondaná valaki, pontosan mi is ott az "eldöntendő" kérdés?) a parlament "döntésképtelen" (egyik "válasznak" sincsen többsége, ahogy a véleménykutatások szerint a brit társadaloban sem - sőt akár a szórendtől függően lehet ugyanarra a kérdésre is merőben más válaszokat kapni), szóval hogy ebben a "kérdésben" ilyen helyzetben "nem született döntés", egyáltalán nem rossz (sőt talán), noha a következményei persze baromi kényelmetlenek mindenkinek. szóval ebből én semmiféle következtetést nem tudok levonni arra nézvést, hogyan működnék ez, vagy egy többszereplős politikai szisztéma ennél körvonalasabb és kevésbé mindenre kiható ügyekben. (én azt látom, hogy szerte európában elég gyakori ez a fajta felállás, és kisebb hullámzásokkal viszonylag stabilan működik is, "döntésképes is", bár nagyon más technikákat alkalmazva mint az erőből kormányzás.)

a magoriakat meg pillanatnyilag nem érdemes ezekben a dolgokban egy lapon említeni.

dr Brcskzf Gröőő 2019.04.16. 22:25:33

@incze: azért az angolok maguk (pl. Guardian) is sajnálkoznak azon, épp a Brexit kapcsán, hogy milyen mereven ragaszkodnak ahhoz, hogy az ellenzék ellenkezik, vagy hogy mennyire szokatlan terület a pártközi konszenzuskeresés és nem is nagyon akaródzik menni. merev a pártok közötti szembenállás, szemben pl. a holland parlamenttel, ahol minden választás után változik, hogy ki van kivel és ki ellen (és ebből adódóan hogy mennyire ellen).

incze 2019.04.16. 23:39:44

@dr Brcskzf Gröőő: így van, de ez épp ellenkezője annak, amire reagáltam eredetileg.

az úr azt mondta (ha egyáltalán mondott valamit), hogy mecsoda tragédia lenne, ha egy osztottab politikai felállás jönne létre, mert abból csak teljes döntésképtelenség származik, hisz még ebben a mindent visz szisztémában sem tudtak a brexit kapcsán dűlőre jutni. nem hülyék ám a magyarok, hogy magukra húznak egy despota faszt, van itt döntés feszt.

(a két szereplős mindent visz szisztéma, a hozzátartozó politikai kultúrával egyébként szerintem is, ahogy a guardian szerint, épphogy jelentékeny tényezője volt annak, hogy egyelőre nem sokra tudtak ebben a helyzetben jutni, ami nem jelenti azt, hogy egyszerűbb időkben ne működhetnék elfogadhatóan.)

Mickey Pearce 2019.04.17. 02:08:56

@dr Brcskzf Gröőő:
Majdnem sikerült megérteni...
A yougov pollra reagáltam. A demokratikus hagyományok és szabad sajtó ellenére a "farage + ujnácikra" 29% szavazna a jelenlegi helyzetben, az elhúzódó brexit viták ismeretében. Ez engem eléggé megdöbbentett pedig éltem eleget a UK-ben és nincsen jó véleményem a társadalmukról, a "fejlődési" irányokról (ezért jöttem el). Ehhez képest a magyar kontextben (demokratikus hagyományok hiánya, nincs szabad sajtó, fasiszta diktatúra van, stb stb) a 48% fidesz nem is olyan sok, főleg az ellenzék kvalitásait is figyelembe véve.
Aztán próbáltam működőképes koaliciót összerakni a számokból egy arányos választási rendszerben. de nem nagyon sikerült. Az olyan koalíciók ami pl a németeknél van nem sikertörténet, a kényszerű kompromisszumok miatt minden résztvevő leamortizálódik a saját választói szemében. A német nagykoalíció olyan 70% körül indult és sikerült 50% alá küzdeni magukat 2 ciklus alatt.
A működőképesség (döntésképesség) alatt kb azt értem hogy van valami irány amerre tudnak haladni, könnyen egyeznek meg az adó és társadalom politikában (honnan szedjék be a pénzt és mire költsék), EU-hoz való viszony, külpolitika, bevándorlás, stb. Egy jól működő koalícióhoz nem árt ha a koaliciós pártoknak legalább valamennyire hasonló az értékrendjük és nem ad hoc "horse trading" alapon alakul ki hogy akkor ezen a területen erre, cserébe más területen meg amarra mennek. Aztán legközelebb meg máshogy. Ilyesmi...
Egy magyar példa: Gyurcsánynak volt egy csomó jó ötlete amit támogatott az SZDSZ és az MSZP jobb szárnya, de ellenezte az MSZP bal (vagy kommunista, piacellenes) szárnya. Ebből az lett hogy olyan "kompromisszumos megoldások" születtek amik a jó ötleteket gyakorlatilag kiherélték és elkúrás látszatát keltették. Mire a válság jött Gyurcsány már bukott politikus volt és csak az ellenzéki 2/3 volt kérdéses.

dr Brcskzf Gröőő 2019.04.17. 17:45:56

@incze: szerintem elmúltak már azok az egyszerűbb idők; a Brexit meg Trump is a mereven kétosztatú, küzdelmi politika és a kiútkereső választóközönség birkózását manifesztálja (számomra).
bár az angol rendszernek azt a részét most kezdtem el értékelni, hogy a képviselők tényleg képviselnek: ha egy kerületben kétharmadot kapott a Leave, akkor az ottani MP ragaszkodik a kilépéshez.

incze 2019.04.17. 21:25:20

@Mickey Pearce: a yougov poll egy tapinthatóan átmeneti helyzetről készült pillanatfelvétel, melynél az is látható, hogy a válaszadók azt se tudják ki kicsoda. (A ma kijött eredmények pl. már nagyon durván mások:

---
UK (GB), YouGov poll:
European election

BREXIT-EFDD: 27% (+12)
LAB-S&D: 22% (-2)
CON-ECR: 15% (-1)
GREENS-G/EFA: 10% (+2)
LDEM-ALDE 9% (+1)
UKIP-ENF: 7% (-7)
ChUK-*/EPP: 6% (-1)

+/- vs. 10-11 Apr
Field work: 15-16 April 2019
Sample size: N/A - twitter.com/EuropeElects/status/1118484121209253894
---

Itt már pl. látható, hogy valamelyest leesett a tantusz (a volt ukip ma brexit), vagy hogy farage megint megnyerheti az ep-választást. ugyanakkor ez valószínűleg nem sokat jelent a parlamenti , vagy pláne a helyi választást illetőleg.

---
ami a többit illeti, ahhoz én ahhoz nem értek (véleményem persze van), hogy egy társadalomnak mi a jó, mi nem, és maga a társadalom hogyan viszonyul ezekhez, artikulálód(hat)nak-e, kivitelezhetők-e a lehetőségek - ezek komplikált dolgok, és van persze ez a fajta bürorata-nagyvállalati beszédmód, amelyet gyakran és előszeretettel használnak (hogy döntésképeség, meg ilyenek), de amikor konfúz a helyzet (és jelentős struktúrális változásoknál - sok vesztes, kevés nyertes, nagy ugrások, nagy zuhanások, bizonytalan kilátások - mindig az), akkor ez a szóhasználat nem sokat jelent.

Mickey Pearce 2019.04.17. 22:52:44

@incze: Hát igen, ez a 27% nagyon szép...

A döntésképesség az kb = kormányzóképesség (ez nem arról szól hogy jól vagy rosszul, hanem hogy képesek pl egy programot megvalósítani és nem csak felveszik a fizetésüket). Ha egy ország/gazdaság/társadalom úgyis szépen teljesít hogy a politikusaik iszapbirkózásban / deadlockban szerencsétlenkednek, akkor az nem egy optimális dolog és jó nekik, de még volna hova fejlődniük (pl ha a politikai rendszerük is "jobban teljesítene" ) Az általad leírt "bizonytalan" helyzetben még sokkal fontosabb ez a döntésképesség. Biztos valami okosok ki tudnák számolni hogy ez a brexit szerencsétlenkedés (nem a brexit, hanem a politikusok addicionális szerencsétlenkedése) milyen addicionális károkat okoz a gazdaságnak és társadalomnak ahhoz képest ha egyszerűen és profin megvalósulna ugyanaz az outcome (vaklamilyen brexit vagy no brexit).

Ez a "bürorata-nagyvállalati beszédmód" kb annyi hogy ha egy céget úgy managelnének mint a legtöbb országot a politikusaik, akkor a cég csődbe menne illetve a vezetőiket úgy kivágnák hogy a lábuk sem éri a földet. Ez egyszerűen egy más minőség. A nagyobb vállalatok managereit nem agyhalott csőcselék választja többségi (vagy relativ többségi) alapon és ez meg is látszik az eredményeken.

Itt van pl Farage "Az Agy", már bizonyított és most tessék. Vagy a Corbyn hogy a francba kerülhet árufeltöltőnél magasabb pozícióba az ő képességeivel és politikai nézeteivel ??? Vagy bármelyik :-)))

Bolygó Hollandi 2019.04.19. 21:19:49

@dr Brcskzf Gröőő: Igen, ilyen az amikor béke van É-Írországban.
A cím viszont félrevezető: a rendőrökre lőttek "nyílt" összecsapásban, a csajszi meg ott állt mellettük, pedig tudta, hogy az ilyesmi árthat az egészségnek Derryben