Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az utolsó tangó Londonban (mileszebbőlposzt)

2019.03.11. 16:06 | jotunder | 570 komment

Címkék: longtail

 

    Kedden a brit miniszterelnök beterjeszti az Alsóháznak a Kilépési Egyezmény Tervezetet. Nagyjából mindenki egyetért abban, hogy súlyos vereséget fog szenvedni. Majdnem a teljes ellenzék ellene fog szavazni és rengeteg tory hardliner. Elterjedt, hogy May még tesz egy utolsó kísérletet Strasbourgban, de csoda kellene a fordulathoz. Azt mondják, hogy valamit talán fel tud mutatni, kap valami gyenge írásos ígéretet Junckertől, de ez valószínűleg csak arra lesz jó, hogy csökkentse a veresége mértékét.

   Minden jel arra mutat, hogy May újra elbukja a szavazást. Ha ez történik, akkor szerdán a képviselők arról döntenek, hogy "deal " nélkül távozzon-e az Egyesült Királyság az Unióból. Ha igennel szavaznak akkor a font brutálisat fog zuhanni, és a fél világ összetojja magát, de ennek a parlamenti erőviszonyok alapján nincs sok esélye. Ha úgy döntenek, hogy nem fogadják el a "no deal" szcenáriót, akkor még mindig kell egy szavazás arról, hogy felhatalmazzák a miniszterelnököt arra, hogy kérje a kilépés elhalasztását. Ez a szavazás csütörtökön lesz.

  A helyzet azonban ennél bonyolultabb. Ha csütörtökön eldől a halasztás, akkor nem lesz sok értelme annak, hogy May miniszterelnök maradjon. Valószínűleg már kedd este megindul May ellen a keményvonalasok támadása. A kérdés az, hogy a Brexitet támogató aránylag mérsékelt konzervatívok (most pl. Gove látszik mérsékeltebbnek) képesek-e egy ilyen helyzetben kezdeményezni valami újat, a vámunióban vagy az egységes piacon maradást. Az szinte bizonyos, hogy az ellenzék egy második népszavazás kiírását fogja kérni. Johnsonék esélye az, hogy valahogy elérik az új választások kiírását, többséget szereznek és azt csinálnak, amit akarnak. Ez a brit parlamenti szabályok miatt nem lesz könnyű, első ránézésre szinte lehetetlennek látszik.

 Ami szinte bizonyos, kedd este egy új fejezet kezdődik a modern brit történelemben, és nem vagyok biztos abban, hogy ez a cuki fejezetek egyike lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9514682638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mickey Pearce 2019.09.13. 14:35:42

@kemény keleti kommentelő:
Ha valamiről fogalmad sincs, akkor nem muszály mindíg baromságokat kommentelned. Korábban is oszlatták fel már így a parlamentet, nem volt vele semmi gond. Most a Brexit miatt az időzítés és a felfüggesztés hossza az ami necces, mert így nem tud a Parlament hetekkel tovább mindenféle hülyeségekről szavazni, idiótáskodni és rángatni a font árfolyamát mint eddíg. Volt rá néhány évük hogy kitaláljanak valamit, de csak egy nagy szarkupacra tellett a parlamentnek a jelenlegi felállásban. Nyilván új választások és/vagy új népszavazás kellene, de ezt pont a "jancsibohóc" ellenfelei nem akarják, mert félnek hogy csak veszítenének rajta, inkább pusztuljon az ország.

ámbátor 2019.09.13. 14:44:46

www.youtube.com/watch?v=1ZXBUVMcsCM
Boris Johnson insists "I don't want an election"
Persze tudom: "A különböző időpontban elhangzó nyilatkozatokat nem lehet egymással konfrontálni. "

kemény keleti kommentelő 2019.09.13. 15:02:10

@Mickey Pearce: Hát, azért kösz, hogy megpróbáltad. Tényleg jobb, ha ezt nem erőltetem, mert nagyon nem értem.

Bolygó Hollandi 2019.09.15. 09:59:59

@Mickey Pearce: Tenyleg helytelen a jancsibohoc kifejezes. Csutibohoc a jelenseg neve. Egy gatlastalan hatalomehes ember vezeti az orszagot aki minden problemat verbalisan probal athidalni, oszt vagy szerencseje lesz az orszagnak, vagy nem. Egyetlen egy dolog erdekli, sajat imazsanak es hatalmanak menedzselese.

BoJo elevulhetetlen erdemeket szerzett a jelenlegi katyvasz kialakitasaban, annak elmelyiteseben, es Tercsi mama megoldasi kiserleteinek megvetozasaban. Most meg a melyen atgondolt "ha hatarozottan lepunk, akkor nem torjuk ossze magunkat" strategiat folytatja mindent egy lapra teve. Vedi a nepet a parlamenttel szemben, mintha azt nem az istenadta valasztotta volna meg.

A Parlament szerepe viszont nem az, hogy megoldast talaljon. Az a kormany dolga. A parlamant dolga a jatekszabalyok meghatarozasa es a kontrol. Most eppen BoJo feladata lenne a megoldas megtalalasa, csak azzal nem foglalkozik, mert tudja, hogy nincs nepszeru megoldas. A jatekszabalyok meg annyira erdeklik, mint a csutibohocot - csak arra kell, hogy az elenfellel szemben elonyt szerezzen. Ra nem vonatkoznak szabalyok. Nepszerutlen megoldasert meg o felelosseget nem fog vallalni. Nem azert maszott fel a majusfara, hogy nepszerulen legyen. Ugyhogy most azt keresi, hogy kire tudja majd rakenni az egeszet. Eppen a parlament van keznel, meg a toryk akik nem ertik, hogy az elvi politizalas felett elszallt az ido.

incze 2019.09.16. 04:31:50

@mafi mushkila: igazad lehet.

"Boris Johnson compared himself to the Incredible Hulk throwing off the shackles of the EU the day before he is due to travel to Luxembourg for talks in pursuit of a Brexit deal." (férfiasan bevallom, gőzöm sem volt ki, vagy mi az az invredible hulk, de aztán megtaláltam - en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Hulk_(film) -, egy szimpla kis emberfeletti hős.)

ez is elég érdekes: A Downing Street source said that Johnson would “stress to Mr Juncker that, while he wants to secure a deal, if no deal can be agreed by 18 October his policy is to leave without a deal on 31 October – and reject any delay offered by the EU”. - www.theguardian.com/politics/2019/sep/15/eu-dismay-boris-johnson-compares-himself-to-hulk

ez nem szimpla kis törvényszegés (hogy aszongya, inkább megdöglik mintsem hogy hosszbbítást kérjen), hanem az a köbön, ha kérés nélkül ajánlanának hosszabbítást (kvázi - bár valószínűtlen - diplomáciai gesztus, hogy betarthassa a törvényt anélkül, hogy meg kéne dögölnie), azt visszautasítaná, hulk nem engedi, hogy kicselezzék, amikor agyon akarja baszni az eu-t.

tényleg beteg a pasi. elég jók az esélyei. nem világos, hogy mire, de arra elég jók.

Mickey Pearce 2019.09.17. 16:54:04

@Bolygó Hollandi:
Szerintem 2 megoldás között választhatna, de egyikhez sincs meg a többség a parlamentben: ahogy írtam előbb, új választások kiírása (megpróbálta, nem megy) és új népszavazás kiírása, ezt nem próbálta, de ehhez se lenne meg a többsége mint ahogy semmihez se.
A May féle szerződéshez nincs többség (újratárgyalni nem lehet), no-dealhez nincs többség, maradáshoz sincsen többség (legfeljebb "it happens" ha sehogyan sem tudnak kilépni, de nem azért mert a parlamenti képviselők többsége azt akarná).
A saját pártja tagságának meggyőző többsége azzal az agendával választotta meg hogy ha törik, ha szakad, vigye ki a UK-t az Eu-ból. Ez pont annyira legitim mandátum mint a Gyurcsányé volt. Megpróbált új választásokat kiiratni, nem sikerült. Ennyi. Volt egy ötlete, hogy azt hazudja hogy no-delat akar de igazából ezzel az EU-t akarta belekényszeríteni egy javított dealbe. Sajnos ez nem működik liberális demokráciában ahol sajtószabadság van mert egyből kiderült, Brüsszelben az újságban olvashatták, így meg nem lehet ezeket eljátszani.

Ilyen helyzetben te mit csinálnál mint PM??

Itt 2 nagy elkúrás volt:
1. Cameron a fasznak írt ki népszavazást (mintha az talán az ország érdeke lett volna)
2. A kis ügyes May totál elkalkulálta magát az új választásokkal amiből nem erősebben hanem gyengébben került ki. Fogalmam sincs hogy a korábbi parlamentben milyenek voltak az erőviszonyok, de ott talán lehetett volt valami 1 fős többséget összeszedni egy rendezett brexithez.
A Corbyn meg mekkora egy népéért dolgozó hős államférfi, ugye? Egy hányadék. Ha nem mindegyik egy komplett idióta lenne aki még a saját érdekeit sem képes felismerni akkor nyilván nem itt tartana az ország és a Brit Birodalom se. LOL

A csutibohócot meg ne kevert ide mert amit ő egyik nap kitalál, azt másnap megszavazza a parlament kétharmaddal, kicsit más történet.

Grrr 2019.09.17. 17:23:14

@Mickey Pearce: Az egyetlen dolog, aminek meggyőző többsége volt a parlamentben, az a no deal kizárása volt. Ehhez képest Johnson több, mint kacérkodott a gondolattal. A kabinetébe szinte kivétel nélkül csak olyan szélsőséges miniszter mehetett, aki a no deal-t vállalhatónak (egyeseknél kifejezetten kívánatosnak) tartotta. Ne feledjük, pont ezek az emberek akadályozták meg eddig a May-féle Brexit-et. Míg a népszavazás előtt 'természetesen' a szoros gazdasági kapcsolatok, az egységes piac mellett, a frictionless trade mellett kampányoltak, addig mára ennek a tökéletes ellentétét képviselik.

A parlament az új választásokba nyilván nem mehetett bele, amíg a no deal lehetősége nincsen teljesen kizárva (persze még most sincs).

Talán egy harmadik lehetőség May-nek is a politikai vereség beismerése, és egy pártok feletti megállapodás lehetett volna, ha idejekorán megkezdi, és őszintén, a Vote Leave eredeti üzeneteivel amúgy ellentétes vörös vonalainak feladásával (ld. fent).

A teljesen egyértelmű negyedik lehetőség a halasztás. Amire pont a népképviseletre felhatalmazott parlament utasította is. A parlament által ozott törvény übereli a konzervatív párt százezer nyugdíjas tagját illetve a kormányprogramot tudtommal minden parlamentáris demokráciában. Halasztás, választás - vagy konstruktív bizlmatlanság és második népszavazás. Ez szerencsétlen kimenet esetén nem garantálja az ügy lezárását, de hát mégiscsak...

Azt nem mondanám komolyan vehető ötletnek, hogy behazudik egy no dealt, aztán majd erre az EU halálra váltan feladja legalapvetőbb értékeit. Brüsszel nem csak a Mirror-ból tájékozódik. Valami kicsi mozgástér volt - reménykedtek is abban, hogy Johnson talán képes többséget szerezni valami 'May bis' deal-hez... De nagyon csúnyán elrontotta, politikai-alkotmányos válságba taszítva országát.

Mickey Pearce 2019.09.18. 13:44:20

@Grrr: "Az egyetlen dolog, aminek meggyőző többsége volt a parlamentben, az a no deal kizárása volt."
Ez nem így van, mert a May féle dealnek is meggyőző ellenző többsége van és a maradásnak is. Pont ez a probléma, hogy ez egy deadlock 3 tömbbel akik közül bármelyik 2 összeáll, hogy a harmadikat megvétózza és új választás vagy új népszavazás kellene.
A többivel egyetértek.

incze 2019.09.19. 01:29:01

@Mickey Pearce: ha követed a közvéleménykutatásokat, akkor láthatod, hogy az istenadta nép körében éppúgy nincsen többsége semminek, ahogy a képviselők körében. és ezen nem segít sem új választás, sem új népszavazás.

a briteknek megvannak a bajaik, és azokra a brexit-hazugság (hogy ezek kívülről vannak okozva, vagy a megoldásuk kívülről van gátolva) nem válasz, csak arra jó, amire az ilyesmi hazugságok jók szoktak lenni. a bajok meg majd csak megoldódnak. vagy elmúlnak. vagy nem.

Mickey Pearce 2019.09.21. 13:15:47

@incze: Én még ott tartok hogy most a no-brexitnek lenne többsége egy népszavazáson, ezért ez okafogyottá tenné az egész hercehurcát, vissza lehetne vonni a brexit kérelmet és kész. Lehetne végre dolgozni és termelni a GDP-t, nem mennének tönkre naponta cégek a jelenlegi helyzet miatt, stb.

kiazmarmegint 2019.09.21. 17:12:02

@Mickey Pearce: van egy nagyon brexit-ellenes angol ismerosom. Kicsit meglepett, de nem nagyon, amikor egy hete azt mondta, "even Brexit would be better than talking about Brexit all the time".

Mickey Pearce 2019.09.21. 17:49:17

@kiazmarmegint:
Igen, teljesen igaza van. Nekem a "city"-ben vannak ismerőseim, egyre jobban ki vannak borulva (már volt amelyik szabályosan hisztizett nekem pedig ezek kemény csávók). Mindenféle befektetésekkel foglalkoznak, van akinek a teljes private equity portfolioja bedőlt (magyarul az összes cég csődbe ment amibe befektettek) és ez a brexit körüli bizonytalanságok miatt van. Így nem lehet tervezni, termelést ütemezni, az árfolyam összevissza ugrál, investor confidence kb nulla. Ennél tényleg bármi jobb. Vagyis egy további halasztás mégtöbb álláshelybe fog kerülni és még mélyebbre mennek a trutyiba. És semmi garancia nincs hogy egy ujabb halasztás aztán bármilyen eredményt hoz amiért megérné a további pusztulás.
Egy Darwin dijat mindenképpen megérdemel az egész brit elit

Mondok egy analógiát: 2010 után kicsivel amikor egyrészt a válság miatt minden eszköz értéke egy nagy kérdőjel volt, az Orbán kormány naponta vetett ki különadókat látszólag random (igazából nagyon megfontoltan, ott bezzeg készültek hatástanulmányok nagy titokban) és pénze sem volt a bankoknak. Akkor kérdeztem az egyik legnagyobb magyar corporate bank vezetőjét hogy mi a helyzet a hitelezéssel. Mondta hogy pénzük az még csak lenne (ezen meglepődtem), de ilyen volatilis környezetben nincs az a jó projekt amelyik hitelezhető lenne (ezen nem annyira lepődtem meg). Nem tudom világos-e?

Én több mint 1 éve arra tippeltem hogy végül nem is lesz brexit (itt valahol feljebb). Ez még bejöhet persze.
Ezt arra alapoztam hogy
1. a brexit bármilyen formája tiszta baromság és önsorsrontás (egy darabig az erre szavazók majd jól érzik magukat amikor söröznek de aztán elfogy a segély...)
2. Soros Gyuri bácsi se szeretné :)))

Mickey Pearce 2019.09.21. 21:37:00

@kiazmarmegint:

www.facebook.com/photo.php?fbid=10157323758077177&set=a.139047017176&type=3&theater

Ez nagyon jó, remélem más is meg tudja nyitni. Mondjuk a brexiterek egyből nekiesnek, érdemes a kommenteket megnézni.
Talán polgárháború azért nem lesz. Bár én láttam durva jeleneteket Glasgowban és Edinburghban a skót függetlenségi népszavazás idején, nagyon megdöbbentő volt hogy ott is milyen indulatok feszültek. Még 1994 környékén amikor Magyarországról kivonultak az utolsó orosz csapatok, egy skót diplomás rendes, értelmes fiú odajött hozzám és azt mondta hogy milyen jó nekünk hogy függetlenné váltunk, őket meg még mindíg megszállva tartják az angolok. Először azt hittem hogy viccel, de nem... (Ez a motívum a Trainspottingban is előjön)

kiazmarmegint 2019.09.21. 22:22:04

@Mickey Pearce: Igen, ezt lattam korabban.

Van meg az a kerdes is, hogy ebbol a helyzetbol hogy lehet ugy kimaszni, hogy valakinek a presztizse ne semmisuljon meg teljesen.

Nalunk Floridaban az ingatlanpiachoz kotodik a gazdasag 1/3-a. Ezert a hazak biztositasanak ara is hatalmas politikai kerdes. Egyszer 2010 korul a legnagyobb biztosito, a State Farm, azt mondta, ha nem emelhetnek a'rat, otthagyjak az allamot. A kormanyzo mondta, hogy nem erdekli, menjenek. Sokaig nem tudtam elkepzelni, ilyen hosszu huzavona utan ki fogja beismerni, hogy bloffolt. Vegul az lett, hogy a kormanyzo megsugta a State Farmnak, hogy a'rat nem emelhetnek, de ha akarjak, akkor a kedvezmenyeket megszuntethetik... ez is tortent. A State Farm maradt.

Lehet, hogy most is ilyesmi lesz-- papiron lesz brexit, de a gyakorlatban nem annyira... persze ez csak talalgatas, igazabol innen tavolrol biztos sok mindent nem tudok.

Mickey Pearce 2019.09.22. 01:06:20

@kiazmarmegint: Igazából a BoJo is rendezett brexit akart, csak a nagy eszével azt találta ki hogy az egyetlen esély ha ráijeszt az EU-ra hogy márpedig mindenképpen. A rendezetlen az EU-nak sem jó, ők állnak a meghiusuló bizniszek és egyéb problémák másik oldalán, ezt azért ne felejtsük el, csak a méretkülönbség miatt jobban eloszlik a szívás. De minden oldalon olyan politikusok vannak akiknél a praktikus szempontokat háttérbe szoritja mindenféle más: hol a presztizs, hol a hazai belpolitika, hol az hogy jól példát kell statuálni a kilépővel. Így aztán mem várható racionális, optimalizált win-win megoldás

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 10:30:53

@Mickey Pearce: Psszt....! Semmilyen hatástanulmány nem készült nagy titokban.

A NER nem így működik, hanem úgy, hogy 1. Letagadják 2. Képviselői módosítóban átverik 3. Közlik, hogy most már nincs miről vitatkozni. 4. Ha tízezer ember kimegy tüntetni ellene, akkor visszavonják, de akkor Orbán első dühében megtorolja a sérelmét egy ártatlan és védtelen gazdasági/társadalmi csoporton. A volatilis környezet, amiről a bankárod beszélt: Orbán szeszélye.

Grrr 2019.09.22. 21:07:26

Az amerikai mandiner, a Federalist az eleddig az inteligent design-al foglalkozó 'Discovery Institute' senior fellow-jától közöl egy javaslatot Boris Johnson számára.
A megoldás, amellyel Johnson megoldhatná a Brexitet, igen egyszerű - az igen egyszerű javaslatokra hitelesített amerikai kutató szerint.
A briteknek azzal a deal-el kell odaállniuk az 'European Council of Minister' elé, hogy egy szabadkereskedelmi egyezményre és 'mutual residence'-re hajlandóak, de másra nem. Ezek után az angol autógyártók, olasz ruhakészítők és francia élelmiszertermelők rákényszerítik kormányaikat, hogy ezt elfogadják.

thefederalist.com/2019/09/20/heres-how-boris-johnson-gets-the-brexit-deal-the-u-k-really-needs/

Bolygó Hollandi 2019.09.24. 11:45:02

Prorogation was unlawful, void and of no affect. Parliament was not prorogued.
Egyhangú döntéssel. Ha eddig unalmas lett volna a brit politika ;-)

Bolygó Hollandi 2019.09.24. 11:50:05

Prorogation was unlawful, void and of no effect.
(helyesen)

Grrr 2019.09.24. 12:06:36

@Bolygó Hollandi: jotunder azt jelölte ki vízválasztónak, ha Johnson esetleg valami törvénytelent cselekedne...

incze 2019.09.24. 12:32:19

@Bolygó Hollandi: meg vagyok hatva.

@Grrr: a fickó megpróbálkozott azzal, amit orbán nagyban űz húsz éve. ha nem elemzem a szavak kapcsolatait, csak megmaradok a kapott definícióknál, és elfogadom, hogy minden az, aminek mondják, akkor minden törvényes is. (itt most nem az osztjónapot intézkedésekre és jogalkotásra gondolok, az is van bőven, hanem a legtöbb, csaknem az összes alapviszonyokat szűkítő és torzító törvényre, intézményre. csak itt a magyar kúria kielemzi neked, hogy az állam bátran kampányoljon egy pártnak, mert sehol sincs az alaptörvényben szó szerint leírva olyan, hogy.)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.09.24. 14:22:39

@incze: Figyelemreméltó, hogy a Supreme Court szövegezése mennyire egyszerű: "The decision to advise Her Majesty to prorogue Parliament was unlawful because it had the effect of frustrating or preventing the ability of Parliament to carry out its constitutional functions without reasonable justification."

És Lady Hale bizarr pókos brossa elindul a kultikus szimbólummá válás útján. :)

ámbátor 2019.09.24. 17:19:40

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Hátr igen, ezt nem triviális egyrészt-másrészt értelmezni.

incze 2019.09.25. 23:19:09

ma johnson azt találta mondani, hogy az elvakult brexiter által lelőtt és megkéselt jo cox képviselőnő emlékét a brexit gyors végrehajtásával lehet legjobban megtisztelni.

incze 2019.09.26. 00:29:32

én továbbra is eléggé lenyűgözve nézem a brexit birkózást (és a magyar vélekedések általános lesajnáló hangnemét baromi röhejesnek tartom).

itt van pl. az óriásplakát. a johnson-kormány országos kampányt indít a brexit népszerűsítésére (vö. kormányinfo), mire azonnal (ellen)plakát versent hirdetnek (ledbydonkeys.com/ - twitter.com/ByDonkeys ).

ha eleresztik a kreativitást, akkor nem vitás, melyik lesz hatékonyabb. ez pl. elég sikerült darab: i.guim.co.uk/img/media/f5a885d2f3bb57f60b2937182aa6a050d8e3182d/0_117_3500_2101/master/3500.jpg?width=620&quality=45&auto=format&fit=max&dpr=2&s=4490c5b28f7b3b1ca5659dbd530aff32

---
www.theguardian.com/politics/2019/sep/25/get-ready-for-brexit-satire-led-by-donkeys-launches-billboard-contest

(persze, johnson nem tulajdonosa az összes plakáthelyet tulajdonló cég tulajdonosának, nyilván nincs is arrafelé összes plakáthelyet tulajdonló cég.)

Mickey Pearce 2019.09.26. 01:01:37

@Kettes: Bocs de utazgatok és ilyenkor nem nagyon töltök blogokkal időt.

Készült hatástanulmány (féle) akkor amikor kitalálták a utility cégek megszopatását és értékük lenullázását a különadókkal (hogy aztán később átvehessék őket) Ennek az volt a lényege hogy mi lesz ha évekig nem ruháznak be a külföldi tulajdonosok a különadók miatt. Az jött ki hogy annyira jó állpotban van az ezen cégek által üzemeltetett infrastruktúra, hogy 8-10 évig is kibírná komolyabb ellátási problémák nélkül. Ezért lehetett "büntetlenül" szopatni ezeket a cégeket. Nem olyan hülyék a fideszesek mint amekkora gazemberek. (forrásom a talán legnagyobb ilyen szétszopatott cég legmagasabb beosztású magyarja, akinek a minisztériumban ezt a "hatástanulmányt" meg is mutatták hogy ne reménykedjen)

A másik a bankrendszer lehetett, ott ugyanis komolyan felmerült a külföldi tulajdonosoknál hogy bedobják a törülközőt (pl a Raifi bécsi boardja tárgyalt erről, ez nyilván nem publikus info de most már mindegy). Ott meg az volt a trükk hogy a nagy hitelezések nem a magyar piacon gyűjtött betétekből voltak finanszírozva (kivéve OTP), mert az nem lett volna elég, hanem a külföldi anyacégek tóltak be korábban sok milliárd eurót nem tőkeként hanem hitelként amit aztán a hazai lányaik kihelyeztek. A különbség elég nyilvánvaló, de azért leírom: ha hazai piacról gyűjtött forrásból hiteleztek volna, akkor max a tőkéjüket veszíthették volna el ami egy akkori banki mérlegben a főösszeg 5% körül volt vagy annyi sem és a betétesek néztek volna ki a fejükből akikekt kártalanítani keleltt volna az "államnak", hanem a külföldi /anyacégi finanszírozás még a mérleg felét is meghaladta sokszor, vagyís 10x annyi vesztenivalójuk volt mint csak a tőkéjük. Ezért történt az hogy a bedőlés helyett évekig pótolták a bankok a veszteségek miatt elveszett tőkéjüket (2010-12-ben az FDI több mint 50%-a a banki kényszerű tőkeemelésekből jött ha jól emlékszem) és igyekeztek annyi hitelt visszaszedni amennyit lehetett és azt aztán azonnal kivitték az országból (ez látszik is a GDP alakulásán, milliárd eurókat vontak ki a gazdaságból akkor).

Mickey Pearce 2019.09.26. 01:12:09

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Igen, nem önmagában a felfüggesztés volt a baj mert korábban is csináltak már ilyet (és ezért "szopta be " a királnő is mert már korábban is jóváhagyott ilyeneket), hanem a hossza (max 1 hét "technikai szünet" helyett 5 hét) és az egésznek az időzitése. BoJo a precedens jogra játszott (eddig rendben volt az ilyesmi) de most nem jött be :)
Azért az is nyilvánvaló hogy a Bercow is "csúnya dolgokat" csinál (eltér a szokásokkal meghatározott szerepétől), csak annak speciell örülünk, de attól még kb ugyanaz a kategória. Utólag majd hős lesz aki megmentette a UK-t a katasztrófától, vagy nem :)

Grrr 2019.09.26. 11:12:46

@Mickey Pearce: érdekes és fontos, amit mondasz! Ezek szerint ami igazán fontos volt nekik (azaz a külföldiek vagyonának átvétele), azt komolyan vették és kellő figyelmet és szakértelmet szántak rá!

Én annyit láttam (igaz, részben már II. Orbán előtt is), hogy a legtöbb klasszikus szakpolitikában, innováció, KKVk és iparpolitika, regionális fejlesztések, szociális-oktatási szférában már a nemzeti stratégiák eleve gyengék és az asztalfióknak készült, komolyan nem vett papírok voltak; mindezek után pedig számos rögtönzött, meg nem kutatott, alaposan át nem gondolt döntésfélét vittek be egyéni képviselői indítvánnyal. De hát így már érthető az egész: 1) azok annyira eleve nem voltak fontosak a hatalomnak; 2) egy-egy kedves barátnak szüksége volt egy intézkedésre, és az már nem volt érdekes, hogy milyen egyéb, közvetett hatások várhatók.

Grrr 2019.09.26. 11:12:47

@Mickey Pearce: érdekes és fontos, amit mondasz! Ezek szerint ami igazán fontos volt nekik (azaz a külföldiek vagyonának átvétele), azt komolyan vették és kellő figyelmet és szakértelmet szántak rá!

Én annyit láttam (igaz, részben már II. Orbán előtt is), hogy a legtöbb klasszikus szakpolitikában, innováció, KKVk és iparpolitika, regionális fejlesztések, szociális-oktatási szférában már a nemzeti stratégiák eleve gyengék és az asztalfióknak készült, komolyan nem vett papírok voltak; mindezek után pedig számos rögtönzött, meg nem kutatott, alaposan át nem gondolt döntésfélét vittek be egyéni képviselői indítvánnyal. De hát így már érthető az egész: 1) azok annyira eleve nem voltak fontosak a hatalomnak; 2) egy-egy kedves barátnak szüksége volt egy intézkedésre, és az már nem volt érdekes, hogy milyen egyéb, közvetett hatások várhatók.

Grrr 2019.09.26. 11:19:12

@Mickey Pearce: Ha jól emlékszem, amikor Bercow elért a szokásjogtól (a napirend módosítása), ott a parlament (azaz népképviselet) világosan kinyilvánított akaratát nyomta át egy igen fontos ügyben. Tehát ez egy valóban jóval inkább megbocsátható trükközés.

Mickey Pearce 2019.09.26. 15:50:51

@Grrr:
Ezt korábban már valahol leírtam, most nem szeretném megint hogy bár nem támogatom a brexitet (mert baromság) de elvi alapon szerintem a single issue vote-nak általában felül kellene írnia a "népképviselet" idétlenkedéseit mert ha én középangliai büdösbunó vagyok és a brexitre szavaztam, a képviselőmet meg azért választottam mert egyetértek az adózással kapcsolatos álláspontjával de ő meg nem akar brexitet, akkor ugye ez egy nehéz ügy, a brexit ügyben nem engem képvisel pedig engem "népképvisel". A brexit szavazás eredménye az volt hogy legyen brexit, a BoJo meg azt szeretné keresztül nyomni, akkor ővé a moral highground :))) . Remélem világos :)

Grrr 2019.09.26. 16:39:15

@Mickey Pearce: Köszönöm - én ugyan másképp látom, de ezen ne vesszünk össze :D. Most elég, ha hátradőlünk és nézzük a színielőadást!

Mickey Pearce 2019.09.26. 19:10:57

@ámbátor: ezt én már belinkeltem 21-én este :)))
Persze ez nagyon jó szöveg, de ha te hardline brexiter lennél és azt látnád hogy fordul a hangulat, akkor nyilván nem akarnád újra megkérdezni a "népet". Úgyis azzal támadják a liberálisokat hogy addíg szavaztatják a népet amíg a nekik tetsző eredmény egyszer kijön és akkor onnantól az van mert a nép úgy döntött :))) (pl ír népszavazások EU ügyben, stb)

Mickey Pearce 2019.09.29. 10:38:39

Alakul a brit GDP:

index.hu/gazdasag/2019/09/29/a_jaguar_leallitja_brit_gyarait_egy_hetre_a_brexit_utan/

Mondjuk az ilyenekkel lehet hogy csak megalapozzák a 2020-as GDP "felpattanást" amire majd lehet mutogatni hogy lám lám az EU-n kívül is van élet. Csak jól le kell vinni a bázist :)))

ámbátor 2019.10.02. 12:52:44

@nerángass: www.thejournal.ie/boris-johnson-no-deal-brexit-2-4833092-Oct2019/
"[…] Johnson accused of deliberately putting forward a Brexit deal the EU will reject"

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.05. 11:18:32

A BBC megkereste Szijjártót, aki elmondta, hogy hallotta a pletykákat, miszerint arra kérték volna őket, hogy vétózzanak meg egy halasztást. „Nem érkezett ilyen kérés" – mondta.

Utasítás érkezett, de nem a Number 10-ből, hanem a Kremlből.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.05. 12:05:29

"It came after a video posted to social media appeared to show Mr Szijjarto and Hungary's ambassador to Britain leaving the Cabinet Office building in Whitehall earlier this week." (BBC)

lüke 2019.10.05. 14:10:39

@poszt:
Jön a sátán kutyája,vagy a sánta kuttty...
nincs messze 31., s kiderül

9mmPara 2019.10.05. 14:50:40

@Kettes: Biztosak vagyunk abban, hogy ez az akciózás a francia-német-satöbbi kormányok ellenére van? Nem inkább arról van szó, hogy Európa DNS-ére lett bízva a piszkos munka elvégzése? Cserébe -- teszemazt -- felfüggeszthetik az önfelfüggesztésüket vagy ilyesmi. Plusz egy kis zsebpénz Johnsontól.

kemény keleti kommentelő 2019.10.05. 15:06:06

@9mmPara: Nagyon szolgálatkész gyerek ez a Viktor. Nyitja-csukja az ajtót.

incze 2019.10.05. 15:35:46

@jotunder: tény, hogy a minap szíjas váratlanul beleböffent az éterbe, hogy nem kéne az johnson tesót bántani, ojan hejes fijú. és az is tény, hogy inkábbmegdöglök johnson kormánya tegnap, szintén eléggé váratlanul egy kiszvárgott bírósági iratban azt találta írni, hogy naná kérni fog ixtenzsönt ha nem jön össze díl időre, háperszehogy, há ez a törvény, inkábbmegdöglök, mintsem hogy ne tarcsam be. eddig ugye a betartom a törvényt de nem kérek hosszabbítást formulával etették a talpasokat.

ez a nódíl díl fölöttébb valószínű, orbán napokig a világsajtó élén lehet (hacsak trump nem twittel valami durvát) a világrend kvázi meghatározójaként, sőt azt gyanítom, eleve a fuldoklónéző díszpáholyból ered. a geci jelezni óhajtja, hogy a jogosítványaivl képes az eu külpolitikát szétzilálni, és ezzel a képességével mer is élni (nem igazán bátorsági kérdes, hanem hogy kerül amibe kerül).

most valahogy ez van napirenden nagyjából mindenütt. impícs, "unlawful, void and of no effect", trócsányi alkalmatlan, salvini testvér ajtó, strache orbitális pályán. ahol hatalomban maradtak a szekundával helyükrere zavart gecik (trump, johnson testvér, vagy a magori geci), mind felvették az incredible hulk jelmezt, és beállítják az államgépezetet is már mögé (amennyire bírják, magori földön ez a teljes állam minden ága és erőforrása - mínusz a fodbalpénz).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.05. 16:08:50

@incze: Igen, Orbán hübrisze is ott van a lehetőségek között, Putyin forgatókönyve is ott van, és egy táskányi angol font is ott van. Egy dolog nincs ott: a tisztesség, az erkölcs és a józan ész talaján végiggondolt magyar érdeket képviselő magyar álláspont.

mafi mushkila 2019.10.05. 16:28:34

@Kettes: Én végig azt hittem, hogy ez egy tiszta egyenes zsarolási akció, megmutatja az EU-nak, hogy keresztbe tudna tenni, de ha elnéznek neki bizonyos dolgokat a hazai viszonyokban, akkor nem fog.

Putyinnak sztem itt most laza a forgatókönyve, neki nem az egyik kimenetel az érdeke, hanem az elhúzódó káosz, ami mindegyik kimenetel velejárója most úgyis. De mivel az ilyet, hogy most éppen kavarja vagy nem kavarja és merre kavarja ha igen, nem lehet tudni, csak sejteni, falra festett medvének nagyon jó. De a pávatánc itt csak az álcázás :), a zsarolási potenciál nyomatékosítása.

Tök nem értek hozzá, de ha annyiféleképpen lehet, akkor lehet az enyém is.

Mickey Pearce 2019.10.06. 00:30:25

Azért ez is jó:

www.dailymail.co.uk/news/article-7540505/Presenter-Justin-Webb-says-Rory-Stewart-not-stand-mayor-white-old-Etonian.html

2020-ban ne induljon már választott tisztségért egy fehér etonian ha van fekete és indiai muszlim induló is. Persze lehet hogy félreértettem valamit :(
Ezt a Justin Webbet is le kellene már cserélni egy fekete transzvesztita muszlimra mert különben fasizmus van :(((

incze 2019.10.06. 02:51:24

@mafi mushkila: ebben most szerintem nincsen túl nagy zsarolási potenciál. elég nagy tábora van az eu-ban azoknak, akik alig titkoltan tapsolnának, csak fogvicsorgatva szavaznak meg hosszabbítást, sőt egyáltalán nem biztos, hogy orbán lenne az egyetlen, aki ellene szavaz (macron is hajlíthatatlan pózba vágta magát megint a minap, hiszen októbar 31. eleve az ő raplijának köszönhető az eredetileg kért december 31. helyett - és akkor most január vége?). szóval ez nem az a kártya, amivel másféle engedményeket lehet kicsikarni.

putyin szerintem is ellenérdekelt a brexit-folyamat lezárásában (egy rakás hasznos politikusa nem tud mit mondani, ha nem üvöltheti, hogy leave means leave, és elsüllyed a semmibe. masszív nácik ugyan maradnak, de nem sokan).

nódíl brexit (a mindenki számára legkevésbé kívánatos kimenetel) azért lesz, mert ez az alapverzió, ha döntés- és cselekvésképtelenség van. ha az lenne az alapverzió, hogy ezesetben maradnak az eu-ban, akkor maradnának az eu-ban. a tehetetlenség még mindig a leghatalmasabb politikai erő.

incze 2019.10.06. 12:41:53

@Mickey Pearce: te is, meg az indexes szerző is olvasgathatnátok a telegraph-on meg a daily mail-en kívül mást is. a te justin webb sztorid olyan harmatgyönge és ostoba, hogy még széljobb bulvár zöme is inkább kihagyta. az index újkeletű konkordos brexit üdvöskéje meg tényleg csak egy zsönge tollú brexiter vélemény publicista, aki ilyesmit akar olvasni, jobban jár az eredetikkel, azok ráadásul a tényeket is ügyesebben hajlítgatják.

Mickey Pearce 2019.10.07. 12:21:55

@incze:
Most rájöttem ám hogy ki is lakik az "incze" név mögött:
te vagy az Agresszív Kismalac :)))

kalamar 2019.10.07. 19:40:26

@Mickey Pearce: Bruhaha, @incze, az internet történetének legvisszafogottabb kommentelője mint Agresszív Kismalac? :D Miért nem inkább Veréb, a Nagyfejű?

incze 2019.10.15. 16:50:54

www.theguardian.com/cities/2019/oct/15/gyula-remes-died-on-parliaments-doorstep-was-the-outcry-of-mps-just-for-show

szegény gyula, angliáig ment, ahol legalább nem szabálysértés felfordulni. (bár jó eséllyel egy kitoloncolásnak nézett elébe, hiszen ha megtette volna, ami nem valószínű, esetében elég különös bukéja lett volna a megtelepedett státusért folyamodni.)

incze 2019.10.17. 05:36:46

azért ebbe a két sziget közti vámhatárba (amit theresa may a dup miatt nem fogadhatott el) elég jól belenavigálta a hardcore brexiter bagázs magát. ha a dup végül beadja a derekát, egész írország (észak és dél, de már nem is igen kell majd különválasztani, egyszerűen csak az ír sziget) rajtuk fog röhögni. már a telegraph sem tapsikál, "The PM's 'great Brexit gamble' on sticky fudge over noble delay could be about to backfire ", és még ugyanott "as the clock ticks, Brexiteers are starting to realise that the October 31 deadline could be lethal", meg "No 10 has dangerously miscalculated the Leaver public's attitude to compromise", no és "if the PM has felt pressured into accepting a bad deal for fear of breaking his promise, any hope of a clean Brexit could be killed off".

gamble, deadline, lethal, bad deal. jó reggelt.

Grrr 2019.10.17. 11:49:25

Megkötötték a deal-t.

Grrr 2019.10.17. 11:55:16

Látható most már mindenki számára, hogy mennyivel jobb kormányfő Johnson Theresa May-nél. May két év tárgyalás után tudott csak egy megállapodást megkötni, míg Johnson-nak ez ment két hónap alatt is. És megoldotta, hogy végre be tudják vezetni a belső határt Észak-Írország és a Brit sziget közé, amire May valamiért nem volt képes.

kalamar 2019.10.17. 13:16:55

Azon spekulál egy vlogger a YouTube-on, hogy ez az egész csak egy trükk: BJ elfogadtatja a parlamenttel az eredeti EU-s javaslatot (backstop csak É-Írországra), ezzel viszont kikerül a Benn tv. hatálya alól, nem kell benyújtania a halasztási kérelmet. De szükséges lenne még a kivitelezésről is benyújtania egy törvényjavaslatot, azt jól ellazsálják és így 31-én kizuhannak no-deal-lel. Ha a DUP megszavazza, akkor tuti összeesküvés. Szombaton meglátjuk.

Grrr 2019.10.17. 14:27:30

@kalamar: Phil Moorhouse? Őt szoktam nézni, igen. Majd meglátjuk. Nekem már túlságosan összeesküvés-szagú volt.

Mickey Pearce 2019.10.17. 19:42:51

@Grrr: Amber Rudd azt volt képes mondani a szájával hogy
There was a "whiff of sexism" among MPs prepared to back Mr Johnson after rejecting Theresa May's withdrawal agreement.

kalamar 2019.10.17. 21:25:42

@Grrr: Igen ő. Összeesküvés-elmélet valóban, de hát Cummingsról van szó. Meglátjuk hamar.

Grrr 2019.10.18. 11:04:08

Azt mondják, átmehet a deal a parlamentben - hát persze lássuk, hogy tényleg így lesz-e.
Ezek után már csak Skóciát kell visszaszerezni az EU-nak, és Észak-Írországot úgy félig-meddig. :)

Bolygó Hollandi 2019.10.19. 15:50:48

Letwin "We do not trust the PM" amendment: 322:306

Bolygó Hollandi 2019.10.19. 15:55:16

Boris Johnson: ma nincs több szavazás, de nem kérek hosszabbítást, le van tojva a törvény

Mickey Pearce 2019.10.19. 19:30:24

Az előbb Liverpoolban belefutottam egy politikai rendezvénybe. A Labour Marxista szárnya gyülekezik Brexit ügyben (fogalmam sincs mit szeretnének). Átlagéletkor olyan 70 lehet és az átlag IQ is :) Próbáltam velük kommunikálni de nem sikerült :))) Ha még egyszer valaki csúnyát mond a magyar választópolgárok szellemi képességeiről, kiröhögöm :)))

incze 2019.10.19. 21:10:32

@Mickey Pearce: neked mindig sikerül elészen speciális tapasztalatokat beszerezned. amúgy ez egy corbynita, az időközi választásra hangoló pártmozgatás volt, nem brexit-ügyi tüntetés. - www.liverpoolecho.co.uk/news/liverpool-news/live-updates-jeremy-corbyn-holds-17113436

(amúgy nem vagyok egy szervező guru, de ma az everton is, meg a liverpool is otthon játszott, és az antibrexit népek is szép számban elhúztak londonba, szóval elég elszánt corbyn-hívő, aki ma abban az időpontban épp a pártvezérre volt kiváncsi. hogy corbyn - szemben több párttársával, közte liverpooli képviselőkkel - kihagyta, hogy a londoni tüntetők elé álljon, nem lep meg.)

Mickey Pearce 2019.10.19. 21:38:23

@incze: Jesus, akkor ezért terrorizáltak a biztonsági emberek és akartak megmotozni. Én meg leorditottam a hajukat mert nem tudtam hogy mi miatt idétlenkednek :))) Ha akartam volna behozhattam volna bombát :))) A résztvevőknél olyan A4-es szóróanyag volt hogy a tetején a Labour és a Marxism szavak voltak. Kérdeztem hogy mifene ez, mire mondták hogy Rally meg hogy Brexit. Na ezt sikerült kommunikálni :)) Hallom ahogy orditanak meg éljeneznek most ahogy irok, mert mellette vagyok szállodában :(
A bejáratnál volt egy kis ellentüntetés is, másik 20 nyugdijas :)))

Mickey Pearce 2019.10.19. 21:44:25

@incze: A szálloda nagytermében van a gyűlés, hogy tiszta legyen. Látod nekem tényleg ilyen érdekes tapasztalatokat sikerül gyűjtenem. Londonban is véletlenül keveredtem a Victoria streeten oda amikor az antiszemita témában volt Labour gyűlés meg szavazás és leszavazták a Corbynt :)))
A Steven Seagal mondja az egyik régebbi filmjében: "Why I am a shit-magnet" vagy valami ilyesmit :)))

Mickey Pearce 2019.10.19. 21:48:26

@incze: 2014-ben néhány nappal a Scottish Independence referendum előtt Glasgowban belebotlottam a Cameronékba akik ott kampányoltak a fő bevásárló utcában. Kis ország ez... És egyre kisebb :)))

velőtanya 2019.10.19. 22:02:39

@incze: "ma az everton is, meg a liverpool is otthon játszott"
FAKE NEWS!! A Pool holnap játszik és idegenben (de még mennyire idegenben)

(Ez meg off lesz, de nincs kedven megkeresni, hol beszélgetünk róla)
A lengyeleknél végül éppen csak meglett a Kacsáék abszolút többsége (négy fővel kisebb a korábbinál, pedig 60% köré/fölé is jósolták a mandátumtöbbségüket az utolsó napokban - a szenátusban pedig 48 százalékuk vab (pedig ott volt eddig tutibb a többség eddig, 61%). Viszont ahhoz képest, amiben én reménykedtem még április környékén... szóval a sok kisebb-nagyobb nemzetközi és hazai pofon után az "örökös vétótársa" megmaradt a basinak:/

velőtanya 2019.10.19. 22:26:08

Nyehehe:))
"Boris Johnson confirms he will seek Brexit delay, says Brussels. Donald Tusk says he is ‘waiting for letter’ that PM promised in phone call after Commons vote"
www.theguardian.com/politics/2019/oct/19/eu-will-grant-brexit-extension-if-johnson-sends-letter-says-brussels

Pedig én már azt hittem, jön a beígért "inkább meghalok" szeppuku:)

incze 2019.10.19. 23:52:51

@velőtanya: 'This is not my letter, it's Parliament's', Boris tells European leaders. mongya a telegraph nekünk. ja? és alá sem írta, és különben is csak fotokópia.

ami kimaradt egy rendesebb óvodai rapliból, hogy megköpködni, megtépni a szélét, megtörölni a popsit vele, etc.

(a liverpool foci télleg féknyúz volt, valamiért belemászott egy margón, hogy liverpool-leicester este nyóc, ami igaz, csak nem ma, hanem vagy másfél hete volt)

velőtanya 2019.10.20. 01:06:02

@incze: "Hát kérem szépen, először is: ez még nem végleges bizonyítvány - ez csak afféle lenyomat, amit ideiglenesen kiosztottak nekem. Hogy ma van a féléves bizonyítvány-nap, az nem jelent semmit. A többiek tényleg kikapták a bizonyítványt, de az enyémet föl kellett küldeni a minisztériumba, mivel tévedések derültek ki, amiket sürgősen orvosolni kell..."

Bolygó Hollandi 2019.10.30. 12:44:07

Sikerült megegyezni a következő évad kezdetében. A rajongóknak nincs miért idegeskedniük. Kicsi a valószínűsége, hogy egyhamar vége lenne a sorozatnak. Ugyan egyre többen unják, de a köménymag meg egyre elkötelezettebb nézi, hogy mi lesz ebből :-)

incze 2019.10.30. 13:10:59

@Bolygó Hollandi: ja. kár, hogy a jelenlegi főszereplő holnapután meghal.

Bolygó Hollandi 2019.10.30. 16:03:58

@incze: Lehet, hogy a főszereplő abban bízik, hogy Thanatosz átverhető. Ha egyszer Sziszifusznak kétszer is sikerült, akkor neki miért ne? Nem véletlen, hogy nem írta alá a hosszabbítási kérvényt. Hátha az a sötét Thanatosz nem veszi észre, hogy mégis ő küldte ;-)

incze 2019.11.03. 18:28:35

guardian: Obama’s right – you don’t change minds by damning your opponents
www.theguardian.com/commentisfree/2019/nov/02/barack-obama-right-you-dont-change-minds-by-damning-your-opponents

telegraph: Obama was right, we need to get off the nasty outrage bandwagon
www.telegraph.co.uk/women/politics/obama-right-need-get-nasty-outrage-bandwagon/

Grrr 2019.11.04. 11:40:13

@incze: Igaz, de szerintem a kiabálások is beleférnek, csak nem kell túl komolyan venni őket. Ha másra nem jók, legalább egy kicsit odébbtolják az Overton-ablakot.

incze 2019.11.04. 15:15:18

@Grrr: inkább arra csodálkoztam rá, ahogy két a diametrális újság rátalál ugyanazokra a szavakra e nem túl mélyenszántó obama-fejtegetés kapcsán (persze, főleg a telegraph részéről érdekes obamát helyeselni). talán inkább szól ez a sajtó (as we know it) elenyeszéséről, térvesztéséről a különbözú stream-ekkel szemben.

Grrr 2019.11.04. 19:06:43

@incze: Igen, ez érdekes mai világunkban... :) Az igaznak látszik, hogy a 'content' java része már a gatekeeper meg factchecker szűrők nélkül, a barátokon és egyéb bizalmi kapcsolatokon keresztül özönlik a népre. Az IT mérnökök és vállakozók mélyebb társadalomtudományi érzéketlenségét dícséri, hogy ők ezt sokáig nagy vívmánynak látták.

Azért szerintem a factcheking és interpretáló újságírás most már nem feltétlenül fog tovább hanyatlani. Azt sokan látják, hogy szükség van valamire, és szánnak is rá pénzt. Lehet, hogy államit, mint Európában; de az USA-ban mondjuk Bezos.

mafi mushkila 2019.11.05. 17:10:28

@Grrr: De az hogy lehet, hogy ugyanez a (globális) nép már évtizedek óta falja az összeesküvés-elméleteket, aminek lényegi eleme, hogy nem lehet hinni a híreknek, és ma meg ráadásul a fake news az egyik hívószava?
Vagy, piciben: amikor kijöttek a Borkai-videók, a nép képes volt úgy vélekedni, hogy lehet, hogy nem is igazi, hamis videóanyag.
Most akkor tudják vagy nem tudják? Segít ezen az egész helyzeten a factchecking, a tényanyag, a magyarázat, vagy mellémegy az okoknak ez a megközelítés?

Grrr 2019.11.05. 20:11:12

@mafi mushkila: Nem az átlagnép idézi elő a változást, hanem az a kisebbség (részben az elit), amelyik aggódik a kontrollálatlan fake news és deep fake videók miatt. Vannak fontos dolgok, amit nem lehet az átlegnépre bízni :D
Szerintem fontoabb szerepet kaphat a jövőben a bizalom egyes nagyobb, komolyabb újságok iránt (az újságnak egy modern, kiterjesztett fogalmára gondolok). Amikor egy komoly újság megerősíti a szenzációs hírt, az onnantól lesz igazi, elfogadott hír. Esetleg valami kvázi-tőzsde fogja 'beárazni' a híreket in real time (valahogy úgy, ahogyan most a fogadások működnek jövőbeli politikai eseményekre).

mafi mushkila 2019.11.05. 20:40:25

@Grrr:
...Hogy mondjam, mi a gondom...
Megmondod a népnek, hogy "sajnáljuk, eddig nem figyeltünk oda, és ti nem tudtátok, hogy óvatosan kell a hírekkel, de majd most lesz rajta kóser pecsét", a nép meg aszongya, "egy faszt nem tudtuk, mi vagyunk az eredeti semmit el nem hívők, sőt, minél jobban nyomod a pecsétet, annál inkább nem hisszük el. Csak ami megtetszik, pont mint eddig. A Föld lapos, azért lehet a kemtréllel olyan szép rácsosan lefedni."

Grrr 2019.11.05. 20:59:11

@mafi mushkila: Én úgy értettem, hogy a nép egy bizonyos szofisztikáltabb, valódi hírekben érdekelt része (ide értendők a spekulánsok is) alakítja majd ki magának bizalmi vagy valami jó 'real time' ellenőrző alapon a valódi sajtót. A célcsoporton kívüli 'köznép' is olvashatja ezt majd, de nem muszáj neki. Ezt a piacot nem ők fogják mozgatni.

Mickey Pearce 2019.11.07. 23:44:37

@jotunder: mivel ez az "angol topic" :)
10 napja vettem a Waterstonesnál hardbound, le volt árazva 20%-kal, lehet hogy el fog fogyni:

Norman Lebrecht - Genius & Anxiety
How Jews Changed The World 1847 - 1947

Tudom ajánlani

incze 2019.11.15. 21:25:30

volt néhány helyi időközi, és bár nyilván nem ugyanaz mint egy parlamenti választás, azért azt gondolnám, hogy valami csak szaglik belőle. de nem nagyon. Summa:

Inverness Central (Highland) – SNP hold
Dunfermline East (Fife) – SNP gain (- Con)
Rosyth (Fife) – SNP hold
Rhos (Neath Port Talbot) – Plaid Cymru gain (- Con)
St Mary’s (Powys) – Labour gain (- Con)
Culverden (Tunbridge Wells) – Lib Dem gain (- Con)
Shap (Eden) – Lib Dem gain (- Con)
Goodrington with Roselands (Torbay) – Con gain (- Lib Dem)

első ránézésre ugyan eléggé seggberúgták a tory-kat, de ezekből a három utolós anglia, az első három skócia, a középső kettő wales. továbbá ezeken a helyeken volt miből veszteniük, szemben a labour-rel, belenézve a százalékokba is, nagyjából egyformán rosszul szerepeltek. - twitter.com/britainelects gyűjtés

Bolygó Hollandi 2019.11.16. 16:47:39

@incze: Azt hiszem, hogy az ilyen jellegű helyi adatok információs értéke erősen limitált lesz a decemberi választások kimenetelét illetően. Részben a pártpreferenciákon átívelő remain/leave választások okán, részben az eddig elképzelhetetlen taktikai manőverezések miatt. Elég csak Farage utóbbi pár napban előadott performanszára gondolni. Utoljára talán Torgyán szúrta ilyen szépen hátba a saját pártját. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.16. 20:28:49

@incze: 16 szazalekkal vezetnek a toryk, bojo sokkal nepszerubb, mint corbyn, aki teljesen beszorult ebbe a leninista, enyhen antiszemita imidzsbe, ami nyilvan igazsagtalan, de az elet altalaban nem mindig igazsagos.

a labour szet fog esni, ha nem talalnak ki valamit. a valasztast pedig csunyan el fogjak vesziteni.

incze 2019.11.17. 02:47:58

@Bolygó Hollandi: @jotunder: épp ezen tűnődtem el, hogy ami a parlamenti pollokból kinéz, az mennyire nem tükröződött, még nyomokban sem ezekben a helyi csetepatékban. őszintén szólva, egy ideje azt gondolom, hogy a britekre ráfér egy brexit meg egy boris johnson kabinet. nagyjából, ahogy egy kanyaró oltás. át kell esni rajta. ha a labour szétesik, az fél gyógyulás, ha a toryk is, az már egész jó. ez a fajta kétpártiság már senkinek sem jó, és nem is fejez ki semmit (sem itt, sem amerikában).

incze 2019.11.17. 03:56:28

@incze: a jelenlegi adatok (és választói szándékok, már amennyiben léteznek egyáltalán, ami elég kétséges) teljesen kiismehetetlenek. itt van pl. egy érdekes mérés három londoni, tory-knak álló körzetről: www.deltapoll.co.uk/polls/finchley-golders-poll

mindháromban megkérdezték a kire szavazna mellett (tory, libdem, labour sorrend mindenütt) azt is, hogy kire szavazna, ha tudná, hogy csak két jelöltnek van komoly esélye. ebből meg az jött ki, hogy ezeket a körzeteket mindet a libdem vinné, ha a labour szavazók úgy érzenék, hogy a jelöltjüknek nincs esélye, ők átszavaznának.

a jobb már tömbösödött, a "bal" (egy frászt bal, a maradék) pedig nem fog, mert túl tarka, no meg corbyn. tehát tényleg eléggé valószínű a johnson-farage tömb decemberi "győzelme" (relatív szavazattöbbség a körzetek többségében), de ennek sok jelentősége nincsen, lesz egy jó szilveszterük, nagy buli, de aztán jön a borzadályos újév.

velőtanya 2019.11.17. 09:05:56

@incze: Tényleg érdekes ez a link. De ha jól értem, a három "tuti tory" körzetből kettőt már most is elvihet a LibDem, ha a munkáspárti szavazóknak csak egy töredéke átszavaz as "esélyes ellenzéki jelöltre" - a következő választásra pedig akár áttörés is bekövetkezhet, mert itt egy folyamat közepén járunk.
(Azt lenn még jó tudni, hogy ez a mintázat tipikusan londoni, vagy van rá esély másfelé is az országban)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.17. 14:59:21

Egy egeszen kicsi Borkai-ugye azert most lesz Borisnak. Jennifer Arcuri elkezdett beszelni.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.17. 17:02:18

Engen hidegen hagy, hogy kilépnek-e az angolok, vagy sem, ez legyen az ő bajuk. Inkább az dob fel, hogy bebizonyítják, hitük ellenére még az angol birodalom sem örök életű. Még akkor sem, ha királyságban élnek.

Bolygó Hollandi 2019.11.18. 21:16:49

@jotunder: BoJo-nak mázlija van. Prince Andrew és a kiskorú lányok utcahosszal érdekesebbek egy csalódott szeretőnél (ami egyébként tényleg vezető anyag lenne)

incze 2019.11.18. 21:35:07

@jotunder: ahogy a guardian kolumnistája (az éles nyelvű "Lost in Politics" Marina Hyde) fogalmaz: On the day Boris Johnson addressed the CBI, it’s great to get a firmer idea of what he meant when he said “fuck business”. And who better to give it to us than the CEO of one of the businesses he will surely end up completely fucking. - www.theguardian.com/politics/2019/nov/18/jennifer-arcuri-turns-johnson-heartbreak-into-comedy-horror

elég vicces cikk a továbbiakban is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.19. 14:18:06

Ma este 8 ora ITV Boris vs. Jeremy.

incze 2019.12.09. 18:28:55

még hármat kell aludni, hogy eloszoljék a köd (mármint hogy egy decemberi választás képes lenne megoldani a megoldhatatlant). egy mai (nagyon kilógó) icm poll szerint a brexit (ex-tory) párt csak 6%-kal vezet, ami döntésképtelen parlamentet eredményez, a telegrph (és a legtöbb felmérés) szerint viszont egy 10+ százalékos tory előny stabilizálódott, ami egy akcióképes és akcionista johnson-kormányhoz visz (most hirtelenében épp a bbc-t akarja beszántani). egy felmérés szerint viszont 30% körüli azok aránya, akik nem elsődleges párt preferenciájuk szerint akarnak szavzani (főként tory remainerek és munkáspárti leaverek).