Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbánnak súlycsoportot kell váltania (álomálomédesálomposzt)

2019.03.05. 19:46 | jotunder | 305 komment

 

      Nagyon úgy néz ki, hogy Manfred Webernek elege lett Orbánból.    

      Lehet, hogy Orbánnak súlycsoportot kell váltania. Az egyik lehetősége az, hogy elszakad a konzervatívoktól és fullba fasizálja Magyarországot. Ez nagyon kockázatos. Ha egy nap egy megerősödött francia liberális elnök és egy német konzervatív kancellár elérkezettnek látja az időt arra, hogy stabilizálja Európát, akkor nagyon útban lehet egy közép-ázsiai despota a Kárpát-medence kellős közepén. Annak azért kellemetlen élettani hatása is lehet. 

      Van egy másik lehetőség. 

       Nem kér bocsánatot senkitől nyilvánosan (ezt követeli tőle Weber), de világosan jelzi, hogy irányt vált. Felhívja Junckert, elviccelődnek egy kicsit, és lezárja a Brüsszel elleni őrjöngést. Aztán két újabb hívást bonyolít le. Először Michael Ignatieff CEU-rektort hívja fel, aztán Lovász Lászlót.

      Lassan, de határozottan átalakítja a kormányt. Előszöris (majdnem) minden vállalhatatlan idiótát elhajt a halál faszára, hogy a politikatudományban szokatlan kifejezéssel éljek. Kinevezi Prőhle Gergelyt külügyminiszternek, fontos kormányzati szerepet ajánl fel Navracsics Tibornak, és meghívja pár régi kultúrkonzi miniszterét a kormányba. Részben egy állami holdingra, részben egy FIDESZ-től nemtávolira hagyja a lopott cuccot Mészáros Lőrinc, majd érdemei elismerése mellett visszavonul kecskét legeltetni Simicska mellé. Igen, a Tiborcz István-problémát is rendezni kell. Mussolini vejét Gian Galeazzo Ciano-nak hívták. Ez csak egy történelmi tény, nem is tudom miért jutott eszembe. A Rogánt kirúgja, a Habony marad, sajnos, valakinek maradnia kell.

    Felszámolja a pártállami sajtókonglomerátumot, és persze kiszervez annyi erőt a FIDESZ-nek, ami még mindig meredek, de még belefér. Jó, nem fér bele, de legalább majdnem.  Az Alaptörvényt átszabja annyira, hogy legalább bizonyos szögből nézve nem tűnik majd úgy, mintha Kongóban lennénk.

(Ez ennek a posztnak a problematikus pontja. Ha a teljesen igazságtalan, FIDESZ-re szabott választási rendszert Orbán átalakítaná, akkor esetleg megverhető lenne, és az mégis hogy nézne ki. Dolgozzon ő is egy kicsit a részleteken, én csak a stratégiai kérdésekkel foglalkozom, ahogy azt az egyszeri bagoly mondta a egyszeri nyuszinak, akit mindig megvert az egyszeri medve.)

  Persze továbbra is Orbán marad, "the strongman of Hungary", de a tádzsik vonalról elmozdul a hatvanas évek Franciaországa felé, ami egyébként még mindig elég illiberálisnak számít a mai világban. És nyer még két-három választást, esetleg nem kétharmaddal.

 Nyilván nem gondolom komolyan, ráadásul  az is elképzelhető, hogy Orbán  kidumálja magát az EPP-nél, de nem kell mindent komolyan gondolni így estefelé.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7814670131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2019.03.09. 20:36:38

@ámbátor: Pfff.... weber sem ismeri a faluvégi kocsma szabályait. Miért van olyan érzésem, hogy weber karrierje süllyedőben van?
Ennek fényében kezdek elnézőbben tekinteni a kovboj mutatványára (intézetek). Ára lesz még annak, hogy az Economist minapi karikatúráját nem realizálták, már 2014 előtt. :-(

ámbátor 2019.03.09. 20:38:32

@ijontichy: Mint már írtam, aki tárgyal, az gyenge, aki gyenge annak pusztulnia kell.

kemény keleti kommentelő 2019.03.09. 20:58:09

@ijontichy: Ha az van süllyedőben, aki ellátogat a másik irodájába, akkor Orbán már nagyon sokat süllyedt karrierestül, mert körbekalapozta egész Európát ebben a kis fegyelmi ügyében.

seol 2019.03.09. 21:09:28

@kemény keleti kommentelő:

Nem az, de így nagyon olyan, mintha Weber könyörögni jönne, hogy "lécci, felelj meg a nagyon komoly ultimátumomnak"... Nem pont az a tekintélynövelő megnyilvánulás.

ijontichy 2019.03.09. 22:20:56

@kemény keleti kommentelő: csatlakozom az előttem szólókhoz. mert ugye most "a hegy megy Mohamedhez", ahelyett hogy szőnyegszélre szólítaná.

kemény keleti kommentelő 2019.03.10. 05:35:35

@ijontichy: @seol: Van egy látszatja, de az is igaz, hogy Mohamedünk már minden hegyet megmozgatott emiatt a fránya Weber miatt, mert az ilyen ultimátumost játszik vele. Szegény Magomed, kimindenkinek igérhetett hányfélét és milyen testhelyzetben.

Ra13 2019.03.10. 12:56:22

@MadMary: Igen pont ezt irtam en is. Legalabbis erre gondoltam. Ezt a vezetest valamennyire az igeny termeli ki. Azert valamennyire, mert az igeny azert alakithato. Es a jol szervezett onkenyuralom errodalja a szervezett ellenallast. Szandekosan is es a hozzaszokason keresztul is. Talan nem is a politikaval kell foglalkoznunk, hanem a gyerekeinkkel es a kozossegeinkkel, lassan minimalis elmenyunk sincs a demokratikus mukodesrol. Eddig se voltunk jok partnersegbol, tiszteletteljes parbeszedbol. De ma mar nincs szavahihetoseg se es torveny elotti egyenloseg se.Egyetlen eszkozom, hogy a gyerekemet masra nevelem. Elment ebbol az orszagbol. Konzervativ, kereszteny, erzekeny es okos. Neki sem ez kell.
Amikor jott a NER, azt hittem a FIDESZ a kormanyzasanal nagyobb kart csak ellenzekben okozott, azzal, hogy mindent ami pozitiv lehetett volna megakadalyozott. Akkor fog kiderulni mekkora pusztitast okoztak, mikor eltakarodnak. Mindegy mikor lesz. Holnap vagy 20 ev mulva. A szervezett bunozesnel van rosszabb. A kaosz. Bocs, hogy lehangoloan pesszimista vagyok.

Ra13 2019.03.10. 13:00:24

Azert a kaosz, mert nincs ellenzek. Nincs olyan, aki ami kormanyzokepes lehetne. Varjuk a messiast, meg az uniot.

kemény keleti kommentelő 2019.03.10. 13:38:23

@Ra13: Ez az ország akart ellenzéket, amíg Orbán ellenzékben volt. Gyönyörű országos sztrájkok voltak meg ellenzéki médiák, beszédeket közvetítettek, tévészékházat gyujtogattak, meg rendőröket dobáltak molotovkoktéllal, meg mindenhol turnéztak az ellenzéki értelmiség színejava. Még útlezárások is voltak picsányi falvakban. És polgármesterek fogtak össze a kormány ellen. Iskolákból és falvakból is kitiltották a kormánypárt képviselőit. Népszavazásokat tartottak, jogokat gyakoroltak.

Most az ország nem csinál ilyeneket, mert nem akar ellenzéket. Minek erőltetni ?
Tudja mindenki, hogy hogyan kell csinálni, csak nem akarják.

incze 2019.03.10. 14:25:21

@kemény keleti kommentelő: ez igaz is, nem is. az "ellenzéket akarni" akkor lehet, ha az megképződött, és kalkulálható. 2006-2010 között az mszp lenullázta magát, azóta pedig a ner elég gondosan vigyáz arra, hogy minden gócosodást azonnal kiirtson. ugyan sokak mondták, hogy a magori földön politikai szabadság va, ez nem igaz 2010 óta.

itt, ha valaki ellenszegül, a bőrét viszi vásárra, főként ha jelentékenyebbnek tűnik. de nemcsak a magáét. családjának, ismerőseinek, kapcsolatainak esik neki azonmód a nerállam, a nermédia, és a kádáridők belügyes utcagyerek brigádjaihoz hasonló funkciójú paramilitáris képzödmények segítik helyenként az eligazodást (a főni fodbalmániája egyáltalán nem pusztán ártalmatlan becsípődés, egy jól mozgósítható, fizetett, karbantartott, sok mindenre kapható kopasz szekrényhad áll rendelkezésre, és bukkan is föl itt-ott időről időre)

én a mai folyamatos hatósági zaklatás, állandó lejárató médianyomás (ami akkor is kicsinál, ha veszít), környezet és életpálya szisztematikus szétbaszása kombót nem tartom semennyivel sem kevésbé durvának mint pl. az érett kádárkor represszióját (börtönzés már akkor nemigen volt, akkor is inkább a folyamatos szekálás járta a fideszénél kisebb és kevésbé kifinomult, épp ezért egyenesebb és kevésbé aljas eszköztárral)

mondanád-e, hogy a kádárkor embere nem akart ellenzéket? lehet mondani, mondták is, és bizony nem is igen akart. de a zemberekben nem nagyon vetődik föl ilyesmi, amikor van egy nagy nyugis kiépült rencer, amit legfeljebb néhány beteges izgága holdkóros ugat meg.

Ra13 2019.03.10. 15:10:55

@kemény keleti kommentelő: Félre értesz. Nem az ellenzék akarásáról beszélek, hanem a létezéséről. Ha ezek eltakarodnak, akkor maguk után hagyják a sz...rt, a feszültséget, zűrzavart (spájz kiürítve), miközben minden forrás (kaja, pénz, energia, média) a kezükben marad (most éppen fegyverkeznek is). Kik azok, és milyen meghatalmazással, akik megszervezik az életet? Nézz körül... mutass egyet, aki, ami hitelesen képes a hatalomgyakorlásra.

kemény keleti kommentelő 2019.03.10. 15:37:06

@Ra13: Nem takarodtak el. Ha már eltakarodtak, majd akkor talál az ország egy másik segget.

tudomvagynem 2019.03.10. 18:32:44

@incze: "kádáridők belügyes utcagyerek brigádjai". Ezek mik voltak? Errol lemaradtam, pedig en me'g a kadaridokben erettsegiztem.

incze 2019.03.10. 20:04:33

@tudomvagynem: emlékeim szerint szabó miklós így őket, utcagyerek brigádnak (de elsősorban lengyelország kapcsán). ezek pl. rendes belügyérek voltak, akik prominensebb ellenzékieket követtek, piszkáltak, idegesítettek az utcán, van néhány nevezetes fotó egy esetről, amelyeken kőszeg ferenc slisszol előlük - ujnepszabadsag.files.wordpress.com/2018/05/kc591szeg-fut.jpeg vagy encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr0nMESIF4vH7sI48Dwfr2YtUJsuCpQHrOxAS0KSWktRnlKuvN

Grrr 2019.03.11. 09:51:33

Weber egyelőre hidakat szeretne építeni... Vagy ki tudja?

Der von Weber verbreitete Mehltau verstärkt sich noch, als er auf das Verhältnis seiner Partei zu Viktor Orbán angesprochen wird. Cathrin Kahlweit von der "Süddeutschen Zeitung" meint, der ungarische Ministerpräsident und seine Fidesz-Partei hätte schon längst aus der gemeinsamen EVP-Fraktion ausgeschlossen werden müssen. Orbán sei "von allen europäischen Regierungschefs derjenige, der mit einem kalten Lächeln demokratische Rechte abgebaut hat".
Ihre Unterstellung an die Adresse der zaudernden EVP ("Vielleicht brauchen wir den Mann noch mal!") kann Weber mit dem schwachen Verweis auf anstehende Gespräche nicht wirklich ausräumen. Vielleicht braucht er für seine Wahl zum Kommissionspräsidenten ja wirklich noch die Stimmen der Fidesz-Partei. "Wäre es denn ein besseres Europa?", wenn Gestalten wie Orbán ausgeschlossen würden. Weber, ganz Pontifex, beantwortet seine rhetorische Frage gleich selbst: "Ich will Brücken bauen."

www.spiegel.de/kultur/tv/anne-will-europa-talk-mit-yanis-varoufakis-christian-lindner-manfred-weber-a-1257162.html

incze 2019.03.11. 12:05:30

@Grrr: a nyitó mondatra a google felejthetetlen fordítást ad: "Weber penészesedése meggyorsul, amikor a párt kapcsolatába utal Orbán Viktorral."

Grrr 2019.03.11. 12:35:17

@incze: Remek! :)
Ez egy ritkán használt fordulat, arra utal, hogy a Weber mondandója az egész témára vagy beszélgetésre egy bénító, poros-dohos leplet eresztett.

incze 2019.03.11. 12:45:16

@Grrr: ja, megnéztem én is, a német újságírásban ez a penészedés egy elég kidolgozott metafora arra, amikor egy párt (kényszerű, esetleg elvtelen) pragmatizmussal feladja a politikai pozícióit, és végső soron elveszti az arculatát. pl.

Politischer Mehltau
www.zeit.de/2017/41/grosse-koalition-bundestagswahl-deutschland
Die Mehltaupolitik der SPD
www.tagesspiegel.de/wissen/pilze-in-der-politik-die-mehltaupolitik-der-spd/21241838.html

ekképpen, bár erős kifejezés, de a németben valószínűleg nélkülözi azt a konkrét szaganyagot, ami a magyarban jelen van.

Grrr 2019.03.11. 13:11:08

@incze: Köszönöm! Tanultam is belőle!

velőtanya 2019.03.11. 18:47:46

"A vitát jól ismerő forrásaink szerint egyre kevésbé valószínű, hogy a Fideszt kizárják."... első komment: "Ezt most mondd el Galla Miklós hangján"
444.hu/2019/03/11/weber-azert-jon-orbanhoz-hogy-inkabb-elsimitsa-a-vitat-es-ne-legyen-kizaras
Úgy tűnik maradt nekünk a drukkolás, hogy az EPP-t és Webert talán megbüntetik ezért valamennyire az európai választók (ami egyébként az elemi érdekük lenne, most képzeljük el ezt a figurát a következő öt évben az EU élén, Putyin&Co-val szemben)

Wolff 2019.03.11. 19:10:43

@velőtanya: Mondjuk a Bild-ben megjelent háromkirályok terv tükrében Magyarinak csak fideszes rálátókkal sikerült beszélnie, és bár a háromkirályok terv sem ígér sokat, azért azt sejteti, hogy nem annyira egyszerű már kezelni már ezt a helyzetet, mint azt a Magyarit szócsövüknek felhasználó spin doktorok szeretnék láttatni.

Grrr 2019.03.11. 20:10:14

@Wolff: Érdekes hír. Anno beleegyezett az osztrák fél, hogy fogadja a háromfős testületet. Orbán is megtenné ezt vajon? És mire jutnának a szakértők?
Ausztriában a kiinduló helyzet persze más volt: ott az FPÖ került be koalíciós partnerként a kormányba, és az FPÖ-s miniszterek tevékenységét vizsgálták elsősorban. Az ÖVP semmit sem követett el a közös kormányzáson kívül, mégis felfüggesztették az EPP-ben.

Wolff 2019.03.11. 20:30:03

@Grrr: Ezért nem igazán komoly a háromkirályok terv, az EPP csak három magánembert küdhet Magyraországra, akikkel vagy szóba áll valaki vagy nem. Az is kizárt, hogy a bizottságnál vagy akár csak a Sargetini jelentésen dolgozóknál több erőforrásuk lenne a vizgsálatra, és három ember esetén az is gond, hogy ha három Boris Kalnokyt jelölnek, akkor előre tudható mi lesz a jelentésben. :) Másfelől mégis csak azt sejteti, hogy a kizárást követelők nem igazán elégednének meg szokásos semmit sem érő szóbeli gesztusokkal, és valamivel kézzelfoghatóbbat kell kínálni, sőt, még az is felmerül, hogy igazából még Menfrédék is rájötttek, hogy az ún. párbeszéd helyett valami olyanra lenne szükségük, amivel tényleg sakkban tarthatják Orbánt. (Nem mintha a háromkirályok erre alkalmas lenne, de minőségileg más, mint a "párbeszéd", vagyis az, hogy Orbán zárt ajtók mögött mindenkinek azt mondja, amit hallani akar.)

De igazi hatása annak lenne, ha valaki szórlapokat kezden bedobni a német háztartásokba a felcsúti kisasút meg stadion képvel, és azzal, hogy: "Tudta? Orbán Viktor már milliárdos és ezt az ön adójából érte el, Manfred Weber hathatós közrenűködésével! Ha Weber elnök lehet, akkor hét év múlva Orbán már akár újabb millárdot lophat el az adójából. :)

velőtanya 2019.03.11. 20:48:00

@Wolff: Ebben én semmi biztatót nem látok, sőt... inkább csak egy plusz elterelési technika a kizáráspárti kisebbség lenyugtatására - avagy megint egy kommentből kölcsönözve: "A március 16-án Magyarországra érkezett bizottság sehol nem talált Junckeres plakátot, meggyőződött róla, hogy a CEU még a helyén van, végül megkérdezték Orbán Viktortól, mi a Bärchen szó magyar megfelelője, és elégedetten nyugtázták, hogy Viktor mind3 feltételt teljesítette."
Abban egészen biztos vagyok, hogy kizárás nem lesz május előtt, és most már a felfüggesztésre is kevés esélyt látok (de az úgyse oldana meg semmit)

Egy kis adalék még ennek az egésznek a mérhetetlen mélységeihez: én ma este láttam először a Juncker-plakát klipváltozatát - miközben az Üllői úton ma éjszaka gondolom gyorsan leszedik a plakátokat, ez már bevált futballokos taktika - és tudjátok hol? Hát az ATV-n, az utolsó érdemi elérésű "ellenzéki" tévé legnézettebb műsora közben:/
(De megérte, így legalább megtudtam, hogy a klip még a plakátnál is undorítóbb és uszítóbb)

Wolff 2019.03.11. 21:38:08

@velőtanya: A Magyraic ikkben az szerepel,hogy már el is sikálták, csak azon dolgoznak milyen kommunikációval adják el a többieknek. A Bildben megszellőztett háromkirályok-terv - amiről ha nem tűnt volna fel én is szkeptikusan nyilatkoztam - nem az, amit Magyrainak megszellőztettek, és nem véletlenül. Ez méis csak több mint aszokásos jópofizik, meg alírja a Helsinki nyilatkozatban, hogy ő tuljadonképpen szereti a CEU-t, és nyilván nem azért vetették fel, mert ha meg lehetne oldani a problémát - és azért az, hogy 10 országból 13, illetve Basescuval már 14 párt nem igazán akar egy légtérben tartózkodni egy tagpárttal mégis csak probléma - a szokásos maszatolással, akkor nem azzal oldanák meg. Ennyi tartást így kilenc év után nem nézek ki Weberből meg Daulból. A háromkirályok legalább formálisan meghaladja a szoksos párton belüli alkudozást és mutatja, hogy immár nem feltétlenül elég belülről, a zárt ajtók mögötti jopófozással igazolni, hogy miért van még mindíg az EPP-ben a Fidesz, még ha benn is akarják tartani, akkor is kell valamilyen külső tekintély, ami komilfónak minősíti őket.

velőtanya 2019.03.12. 08:24:27

És bazmeg, ki tudtak találni olyat, amire nem gondoltam:
hvg.hu/itthon/20190312_Bajor_segitseget_fog_ajanlani_a_CEUnak_Budapesten_Weber
Miután a harmadik gránitszilárdságú feltételt még félig sem hajlandó teljesíteni a ner, megpróbálja megoldani helyettük okosba' a kőkemény ultimátum beterjesztője:))

Grrr 2019.03.12. 10:02:07

@velőtanya: Ha nagy szerencséje van, és nagyon alázatosan kéri, talán esetleg hajlandó lesz elfogadni Orbán ezt. Csak a béke kedvéért.
Ezek az álkeresztény, családnyomorító, migránssimogató és a rezsicsökkentést visszacsináló bajorok persze azt hiszik, minden a pénzről szól. Európának a tisztességesebb felén elvek is vannak ám!

Grrr 2019.03.12. 10:24:42

Teljesen érdektelen és nem ide tartozó, de a flamand liberálisok a listájuk harmadik helyén ezt a lengyel-belga filozófust indítják: gescinska.com/
Már pont nem fog bejutni, de azért mégis. A lista élén persze a "Hof" áll, volt miniszterelnök. A legnagyobb pártnál, az NVA-nál a jelenlegi flamand miniszterelnök, Geert Bourgeois. A CD&V-nál Kris Peeters, volt flamand miniszterelnök és szövetsége miniszterelnök-helyettes. A zöldek első jelöltje civilben orvosprofesszor, de az Európa Tanácsban is dolgozik.
A frankofón belgáknál a liberálisok persze a nagy öreget, Louis Michel-t tették a lista első helyére (volt külügyminiszter, európai biztos), a szocialisták a korábbi vallon miniszterelnököt és Charleroi jelenlegi polgármesterét, míg az Ecolo az EP zöld csoportjának vezetőjét.

Persze semmi kétségem, hogy Újhelyi és Szanyi meg Dobrev Klára is hasonló politikai erőt és képességeket képviselnek; de azért látok némi különbséget.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.12. 11:12:46

@velőtanya:

Ebbe is beletörött az agyvelőm. Miképpen oldaná meg néhány Lehrstühle finanszírozása azt a problémát, hogy a kormányzat mondvacsinált feltételeit teljesíti a CEU, ők viszont mégse írják alá a papírt?

Grrr 2019.03.12. 11:35:04

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Fogalmam sincs. A németek az EU-s (magyar) akkreditációjú programot tudnának szerintem finanszírozni. Amerikait minek, és hogyan?

Wolff 2019.03.12. 11:49:50

@Grrr: A problémát az oldaná meg, ha a bajorok azonnal akkreditálnák a CEU.t és annak hivatalos székhelye Münchenbe kerülne anélkül, hogy megkövetelnék tőle ott az oktatást. Akkor azonnal mentesülne az államközi megállapodás követelménye alól.

Grrr 2019.03.12. 12:04:32

@Wolff: A CEU szerintem most meglesz Bécsben. Ők amerikai rendszerben oktatnak, amerikai akkreditációval, amerikai diplomát adnak ki - és ezt így is szeretnék folytatni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.12. 12:33:35

@Grrr: ez a becs nagyon nem OK. a matektanszek ramegy pl.
a matektanszek a legjobb doktori iskola volt az orszagban. en azt remelem, hogy vagy az Europai Birosag, vagy mar az EPP megmenti a CEU-t.
az eleg jol mutat, hogy Weber elso utja a CEU-ba vezetett, utana talalkozik a Mazsihiszesekkel.

velőtanya 2019.03.12. 12:33:43

@Grrr: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: "A kormány mindent megtett annak érdekében, hogy a CEU - természetesen a magyar törvények betartása mellett - tovább folytathassa a működését Budapesten, ők azonban semmiféle kompromisszumra nem voltak hajlandók, és csak ürügyet kerestek a távozásra. Mindennél jobban mutatja ezt, hogy még amikor Bajorország egy nagyvonalú ajánlattal közvetíteni és segíteni próbált az ügyben - amiben a kormány természetesen partner lett volna, azt is pökhendi módon elutasították."
/Gulyás Gergely, 2019 május/
Hát erre jó.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.12. 12:34:27

@Wolff: De épp erre nincs még csak utalás sem abban, amit Weber bedobott. (Amúgy azt sem értem, a müncheni székhely miért mentesítene az államközi megállapodás követelménye alól: az éppen a másik államban is folytatott oktatást szabja feltételnek, és ezt New Yorkban is teljesíti a CEU, a geciék mégse hagyják, hogy "rendben legyenek a törvényi feltételek", amit amúgy Weber a Daulnak írott levélben emleget, tehát tudja, hogy miről van szó.)

@Grrr: "A németek az EU-s (magyar) akkreditációjú programot tudnának szerintem finanszírozni. Amerikait minek, és hogyan?" Annak, hogy ha "Wissenschaftsfreiheit ist für die EU elementar", akkor az a probléma, hogy az amerikai akkreditációjú programokat adó CEU-t lehetetlenítették el Mo.-on, ezt kellene tehát orvosolni.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.12. 12:36:32

@velőtanya: Erre igen, de csak a Fidesz szempontjából. Én Webert és az EPP-t nem értem. De majd talán kiderül.

Grrr 2019.03.12. 12:47:46

@jotunder: Értem; és elnézést, igazad van.

Grrr 2019.03.12. 12:48:54

@velőtanya: :) Félelmetesen plauzibilis!

Grrr 2019.03.12. 12:49:49

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Így van, ezért nem egészen értem az egészet.

velőtanya 2019.03.12. 13:09:34

@Grrr: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Szerintem naivak vagytok Weber céljait illetően. Ő egyetlen dolgot akar kihozni a mai napból: egy papírt akar lobogtatni este a repülőtéren, hogy íme, sikerült elérnie az "ultimátuma" teljesítését (amit egy pillanatig se gondolt komolyan, de kezdték érdemben szorongatni a liberálisabb tagpártok, ezért belefogott ebbe a színjátékba)
Az első ponthoz elég volt letakarni a plakátokat a ferihegyi bevezető úton, a másodikhoz lesz majd egy nyilatkozat á la Weinstein (nem tettünk semmi rosszat, de ha valakit esetleg mégis megbántottunk volna egy félreérthető szóval vagy mozdulattal, akkor bocsika), a harmadikhoz viszont még ilyen látszatmegoldásra se volt hajlandó a ner, ezért neki kellett gyorsan kitalálni valamit, amit aztán el tud adni az ügybe már valószínűleg totál belefásult párttársainak (Zárjuk már végre le ezt a témát elvtársak, és foglalkozzunk az érdemi kérdésekkel, például hogy a Timmermans mekkora egy izé már)

Grrr 2019.03.12. 13:34:38

@velőtanya: Számos problémája van a nyugati jobboldalnak; az csak erősítene rajtuk, ha a civilizálatlan keletiek elszigetelődnének. Azt nagyon nem akarják, hogy az EU északnyugat-délkelet törésvonala szélesedjen. Ez teljesen érthető. A kérdés, hogy egy ilyen kritikus helyzetben az egyéb elvek és érdekek mennyire esnek latba?

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.12. 13:43:06

@velőtanya:

Hát lehet. De az agyvelőtörésem nem a naivitás miatt lett, hanem pont azért, mert ha én liberálisabb tagpárt lennék, akkor nem venném jó néven, ha ennyire logikátlan és értelmetlen fedősztorival etetnének. Ha meg szocialista, zöld, meg ALDE-tag, akkor főleg nem, hanem amondó lennék, hogy ilyen hülye és/vagy megalkuvó alakot márpedig nem választok meg az EB elnökének.

seol 2019.03.12. 16:50:27

@ámbátor:

Pár nap múlva Weber büszkén bejelenti, hogy bocsánatot kértek a plakátoktól, leszedték a CEU-t és biztosították orbán működését.

ámbátor 2019.03.12. 17:16:12

index.hu/kulfold/ep/2019/03/12/manfred_weber_sajtotajekoztato_neppart_epp_orban_fidesz/
Nagyon úgy tünik, hogy Putyin nem ellenzi, hogy Orbán kirugassa magát. Végülis minél szétaprózódottabb az EP, annál nehezebben tud bármit megtenni.

kemény keleti kommentelő 2019.03.12. 17:38:21

@ámbátor: 24.hu/kulfold/2019/03/12/paul-lenvai-orban-neppart/

Orbán dönt, hogy mit akar. Lépjen ki, vagy be, vagy keresztbe.
Majd valaki elmesélhetné, hogy mi ezen az érdekes.

Wolff 2019.03.12. 20:29:58

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: A törvény szerint az EU tagállamban székhellyel rendelkező felsőoktatási intézmény mentesül az államközi megállapodás követelménye alól. Ha nem így lenne, már régen lenne róla ítélet.

Wolff 2019.03.12. 20:35:10

@Grrr: Ha Münchenben lenne a székhelyük (értsd rektr irodája, rajta a táblával, hogy félfogadás péntek este 8-10), és a bajor hatóságoknak ez oké, akkor Budapesten is kiadhatnának amerikai akkreditációjú diplomát. Sőt, dél-szudánit is, mert a törvény értelmében az EU tagállamban székhellyel rendelkező Magyarországon oktatást folytató egyetem mentesül az államközi megállapodás követelménye alól. az pedig a szentséges és megkérdőjelezhetetlen bajor nemzeti szuverenitás körébe tartozik, hogy náluk a hivatal mit fogad el egyetmei székhelynek és mi alapján regisztrálják az egyetemet.

Grrr 2019.03.12. 20:48:08

@Wolff: Köszönöm! Kíváncsi vagyok a megoldási javaslatra; de a CEU már ott van Bécsben - miért nem tudnák ugyanezt megtenni Bécsen keresztül?

Grrr 2019.03.12. 20:52:14

Állítólag Bayer Zsolt is üzent, hogy ő sem akart megbántani senkit azzal, hogy büdös komcsi repedtsarkú kurvának nevezte; de ha esetleg valakit ez mégis bántott, akkor Gulyás Gergely kész bocsánatot kérni.

kemény keleti kommentelő 2019.03.13. 08:10:28

24.hu/kulfold/2019/03/13/nemet-menedzser-bulinegyed-megver/

Orbanisztán kopaszai most az autógyáros németeket verték szarrá.
Ha nehéz lenne a felfogásuk, hogy ez egy milyen ország.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.13. 08:46:34

@Wolff: Kitaláltak egy körmönfont, bonyolult, drága tervet, amivel kijátszhatják Orbán szabályait. Istenem, ezek nagyon buták. :(

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.13. 12:20:46

@Wolff:

Oké, kösz. Megfordult a fejemben, hogy talán ilyesmiről lehet szó - de akkor vajon miért nem éltek ezzel a lehetőséggel korábban (és most, Bécsben)? Szerintem azért, mert talán nem akartak belemenni abba, hogy trükkök százaival kelljen Orbán játszmájába belemenni, másrészt meg ez olyan, mint a múltkori hír a targoncakezelőről: "ha Fürstenfeldben lakna állandó bejelentett lakásban, az osztrák jogosultsággal kezelhetné a targoncát a szentgotthárdi Opelnél, mert ez „határon átnyúló” szolgáltatás lenne. De ha Szentgotthárdban lakik állandó bejelentett lakásban, akkor a magyar előírások az érvényesek, és ekkor csak az OKJ-s építő- és anyagmozgató gépkezelő szakképesítéssel és azon belül targoncavezető szakmairánnyal kezelheti a targoncát."

A hvg.hu cikkéből sem derül ki különben, hogy pontosan mi az elgondolásuk: "A pontos jogi konstrukció egyelőre nem világos, Marsch azt magyarázta, először a CEU-val kötnének megállapodást, utána vonnának be újabb amerikai egyetemet, és ennek a hármas együttműködésnek köszönhetően adhatna ki továbbra is amerikai diplomát a CEU, a Budapesten folytatott képzései után. Kérdésünkre hangsúlyozta, ők továbbra is német diplomát adnak ki.

Nem világos az sem, hogy a tervezett három tanszék a CEU összes jelenlegi amerikai képzését lefedi-e, vagy esetleg megszűnhet pár szak vagy képzés."

incze 2019.03.13. 12:30:14

@velőtanya: weber lassan bevállal négy gyereket, tiszteletbeli magori, sőt zember, teljesen elkapta a rencer intellektuális kihívásait és erkölcsi súlypontjait.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.03.13. 13:17:31

@Kettes:

A megoldás lényege, hogy a CEU-nak el kell költöznie ahhoz, hogy itt működhessen. "Csak egy csapda volt, és ez a 22-es csapdája volt, amely leszögezte, hogy bárki, aki közvetlen és valóságos veszélyben saját biztonságára gondol, az a döntésre képes elme természetes működéséről tesz bizonyságot. Orr őrült, tehát le lehet szerelni. Csak annyit kell tennie, hogy kéri a leszerelését, de ha kéri a leszerelését, akkor már nem lehet őrült, és további bevetésekre küldhető. Orr lehet őrült, ha további bevetésekre megy, és lehet egészséges, ha nem megy. Ha egészséges, akkor viszont mennie kell. Ha megy, akkor őrült, és nem kell mennie; de ha nem akar menni, akkor egészséges, és mennie kell. Yossariant mélységesen megrendítette a 22-es zárótételének abszolút egyszerűsége, és tisztelettel füttyentett."

ijontichy 2019.03.13. 14:14:33

@Kettes: Valahogy az jellemzi a mai nyugati politikusgenerációt (angolt is németet is), hogy képtelenek kreatívan értelmezni Occam borotváját, így aztán mindent túlbonyolítanak :-).
www.youtube.com/watch?v=7YyBtMxZgQs

velőtanya 2019.03.13. 14:29:23

@Wolff: Hát van ennek a Magyarinak egy khm, sajátos látásmódja...

velőtanya 2019.03.13. 14:31:23

@Wolff: Most már figyeltem a konkrét szerzőre is, és hát van ennek a Magyarinak egy khm, sajátos nézőpontja. Meg látásmódja. Meg izé.
444.hu/2019/03/13/manfred-weber-utjat-a-hatalomhoz-orban-viktor-kovezi-ki

dvhr 2019.03.13. 14:46:02

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: "– Komolyan gondolom, Yossarian. A nap minden pillanatában talpon kell lennie. Eget-földet fölforgatnak majd magáért, hogy elkaphassák.
– Minden pillanatban talpon leszek. .
– Ugrania kell.
– Akkor ugrani fogok.
– Ugorjon! – kiáltotta Danby őrnagy."

ámbátor 2019.03.13. 19:35:38

Lehet, mégis az a vonal, hogy pénteken Orbán bejelenti, hogy az EPP ki van rúgva a fideszből és a lengyel pajtijával új EPP frakciót alakítanak.
24.hu/belfold/2019/03/13/bayer-zsolt-manfred-weber-gyava-szarjanko/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.13. 21:45:24

Érdemes volt Rogánnak lecserélnie a strómanját, mert az új marketingügynökség azonnal világsikerre vezette a családvédelmi akciótervet propagáló plakátkampányt. Biztos kézzel választották ki a 2018-as év legvirulensebb mémjének, a Distracted Boyfriend-nek a karaktereit a Shutterstock kínálatából. :))

www.bbc.com/news/world-europe-47557217
www.buzzfeednews.com/article/matthewchampion/hungary-distracted-boyfriend-meme-billboard
www.msn.com/en-us/news/politics/hungarian-government-uses-distracted-boyfriend-couple-in-billboard-campaign/ar-BBUJBvJ

incze 2019.03.14. 01:46:40

@ámbátor: egyre inkább úgy néz ki. morbidabb március 15-ét el se lehetne képzelni, de ha weber mégsem fixerként érkezett budapestre (hu.euronews.com/2019/03/13/weber-szerint-o-nem-targyalt-orbannal-hanem-megmondta-neki-mit-tegyen ), akkor orbán a múziumkertben fogja kikiáltani magát. (és ha tényleg a cdu/csu a perdöntő a kizárás kérdésében, akkor end of game: 444.hu/2019/03/13/a-nemet-valasztok-tobbsege-kizarna-a-fideszt-az-europai-neppartbol )

wulfer 2019.03.14. 09:35:53

@Kettes: Mert baromira nincs semmi eszük, ahhoz sem, hogy akár csak a tőlük eddig jól megszokott NER-ízlésesssen (sic!) tegyék meg a most még bátortalan visszalépést is akár.
Valami tüntetően hangzatosat, nagyot akartak szólni. Fogalmuk sincs a kommunikációhoz, ezért igaz az a mindenkori, róluk alkotott véleményem, hogy rohadt nagy szerencse, mindenféle együttállások, és természetesen a többi politikai oldal hozzá nem értése is kellett ahhoz, hogy a NER ekkorára tudjon dagadni.
Egészen biztos, hogy ezek majd egy jobb világban - máshol - tankönyvekben szereplő példák lesznek.

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.14. 09:59:47

@Kettes: lehetőség van még bőven:
444.hu/2019/03/13/mi-var-a-stockfotos-szerelmesparra-ha-felveszik-a-csok-ot
(milyen szép, hogy minden kép alatt ott áll, hogy Fotó: 123RF/Antonio Guillem)

ámbátor 2019.03.14. 13:21:46

444.hu/2019/03/14/orban-levelet-irt-a-neppart-tagpartjainak-es-bocsanatot-kert-a-tamado-nyelvezetert
pbs.twimg.com/media/D1nLioHX4AEGWlp.jpg
Muller Hok a logikai részlegről elemzta a szöveget és az elemzés eredménye:
1. Nem vonok vissza semmit, mit szólna Putyin
2. Mit tehetek én arról, ha idióták megsértödnek azon, hogy idiótának nevezik öket?
Nyaljátok ki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.14. 14:59:37

@ámbátor: Brüsszel az új Moszkva, Moszkva az új Brüsszel, Lenin az új Lenin. Ész megáll, tényleg, a Kedves Beteg Lenint idéz a Néppárt elnökségének. Örülhetnek, hogy nem küldte el nekik az áprilisi téziseket sms-ben. :))

Wolff 2019.03.14. 15:27:35

@Kettes: Az április téziseket legalább Lenin írta. :)

ijontichy 2019.03.14. 15:53:01

A zsák szerzett az évek alatt pár foltot magának (részben persze a magyar adófizetők pénzén) :-(
index.hu/kulfold/ep/2019/03/14/a_szlovenek_is_kilepnek_a_neppartbol_ha_a_fideszt_kizarjak/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.14. 16:42:16

@Kettes: minden valoszinuseg szerint a "useful idiot" kifejezes nem is lenintol szarmazik.

ijontichy 2019.03.14. 16:59:00

@jotunder: Csak nem valami kiváló tudományos főtől - netán matematikustól - származik? Mert akkor isten se ment meg minket vitya majdani szentté avatásától :-/
Így csak egy kis fehér pötty vitya éjfekete seggén - kellett már nagyon. Ha mégis 6. iljicstől származna, akkor előadhatod a Little red dot boogie-t.

incze 2019.03.14. 17:11:09

@ijontichy: "The term has often been attributed to Vladimir Lenin, but this attribution is unsubstantiated." - en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot

seol 2019.03.14. 17:26:00

@ijontichy:

Azért jó látni, hogy nem tűnik el eredmény nélkül minden külföldre öntött közpénzmilliárd. ;-\

ámbátor 2019.03.14. 17:28:28

@seol: Nyilván erdélyi és felvidéki foltjai is jönnek még.

seol 2019.03.14. 18:01:47

@ámbátor:

Persze, az rmdsz mostani gárdáját kilóra megvették (túl sokba nem is került szerintem), pár egyházféléhez is jutott pár milliárd... A felvidékiekről nem tudok sokat, ott mintha kisebb hatásfokkal terjeszkednének -- persze inkább a helyi politikai sajátosságok, nem pedig az ottani célközönség jellembeli minősége miatt.

ijontichy 2019.03.14. 19:14:48

@seol: A Felvidéken nehezebb dolga van. A fő problémájukat Schengen megoldotta. Nehezebb "magot vetni abba a talajba" (és drága is), a termés meg silány.

Wolff 2019.03.14. 23:08:58

@incze: Lenin összes angolul (kanonizált fordjtásban) fent van a neten, kereshető pdf-ben, szóval akár meg is lehet találni. ;)

incze 2019.03.14. 23:43:01

@seol: azért az rmdsz-nek az epp vagy orbán kérdés korántsem ilyen egyértelmű. a belmagori békaperspektívából nézvést persze orbán nagyjából a hatalom és örökkévalóság szinonimája mind a hívek, mind az ellenfelek számára. de a tyúkketrecen túl ez még a lepénzelt vazallusok számára sem így áll, ők egész egyszerűen nem a permanens orbánhájp légkörében élnek. szemben asz sds-szel az rmdsz (még) nem teljesen orbán szatelitpártja.

seol 2019.03.15. 00:22:22

@incze:

Lehet, hogy nem teljesen, de "igény, az lenne rá". Nem igazán rémlik az elmúlt pár évből eset, amelyben szembementek volna akármelyik fideszes állatsággal, sőt, igyekeznek aktívan támogatni a legtöbbet; migránsozás, közpénzcsatornázás? teljes mellszélességgel.

Az egyetlen furcsaság a PSD-ALDE 'kívülről-támogatása'*, miközben a fidesz ugye nem igazán rajong a PSD-ért -- ugyanakkor az elnökválasztáskor meg a Basescu-támogatta Iohannist nyomták, ha jól rémlik. Zavaros ez, na.

* alighanem részben ennek köszönhető az is (a kötelező magyarellenesség mellett), hogy a Securitate-DNA majdnem annyira szereti (talán csak szerette) ütni őket, mint a PSD-t, elég beteg koncepciós ügyeket kaptak a nyakukba ők is -- akadt persze jogos is

incze 2019.03.15. 01:16:23

@seol: hát a kizárás ellen fognak voksolni, mert ma ma van. de ki nem lépnek. mert holnap is lesz nap.

seol 2019.03.15. 01:36:16

@incze:

Ja, persze, ennyire nincsenek orbán hátsójában. Bár lehet, pontosabb úgy, hogy 'nem így vannak ott'. :)

netukki 2019.03.15. 09:34:39

"Több, egymástól független beszámoló szerint számos képviselő kifütyülte Szájer Józsefet, aki a Fidesz-delegáció vezetője. Az  incidens után Szájer felhívta Orbán Viktort, hogy jelezze, szerinte nagyon aggasztó a helyzet. Megfontolásra ajánlotta információink szerint azt is, hogy a Fidesz lépjen ki a néppártból, még a kizárásról döntő 20-i szavazás előtt."

444.hu/2019/03/15/szajer-jozsefet-kifutyultek-a-nepparti-tarsai

ámbátor 2019.03.15. 10:56:09

@netukki: én simán kinézem belöle, hogy ma forradalmi hevülettel (és lengyel kisbarátjával) kizárja a néppártot és meghirdeti az isten-haza-család europa parlamenti frakció megalakítását. Inkább király egy törpefrakcióban, mint csicska egy nagyban.

incze 2019.03.15. 14:25:37

@ámbátor: én is kinéztem belőle, de úgy döntött, hogy visszalép a pávatáncba. nem nagyon hittem, hogy maradt még benne annyi mérlegelő ész, ami ehhez kell. de úgy tűnik, lényegében belátta, hogy a fasiszta lázadás az idei ep választáson nem tör át. a fajtája szokásos csapdájában van, ha az általa felkorbácsolt talaj várakozásainak akar megfelelni, kivágják mint a szart, ha a maradási feltételeknek, a talaj fog árulót kiáltani (felhasználva dózsa lászló (1942- ) föltámadott a talaj c. versének képeit)

tehát újra táncika van sűrű kacsingatással kifelé, szándéka szerint vérforraló és csábos

ijontichy 2019.03.15. 14:37:04

@ámbátor: "Inkább király egy törpefrakcióban, mint csicska egy nagyban." Nemnem. A pali nem hülye. Ugyanazt próbálta/próbálja eljátszani, ami már egyszer bejött: pártot foglalni. A fidesz a rendszerváltás emblematikus pártja volt, és ez a tény jó sokáig komoly legitimációs többletet adott, még akkor is, amikor már csak vitya irányította. Öreg már ahhoz (hullik is a tolla rendesen), hogy alapoktól építkezzen - főképp szélsőjobber billoggal a homlokán. Neki az EPP kéne, ha Európában ő akarja fújni a passzátszelet (márpedig igen szeretné).
Az EPP-ben (de lehet, hogy az EP-ben?) pedig ideje lenne, ha valaki elmondaná az "O tempora, o mores..." szpícset: Menj Catilina, vidd magaddal a tieidet, tisztítsd meg a várost!

Érvsebész 2019.03.15. 15:12:13

@Wolff: szemben Orbán sms-eivel, amelyeket nyilván valami szolga ír, mert ő nem ért hozzá