Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Vincent törvényei (második kiadás)

2019.02.26. 18:20 | Kettes | 176 komment

Címkék: vincent törvényei

Előszó. Hat és fél éves lett a Vincent törvényei. Visszatekintve a NER elmúlt két ciklusára, elmondhatjuk, hogy szépen öregedett a szöveg, de most már ráfér egy kis frissítés. A „Törvények” továbbra is a Vincent blog szerzőinek és törzskommentelőinek kollektív bölcsességén alapulnak. Mi sokat tanultunk, miközben az Orbán által átvert bel- és külföldi politikusok, diplomaták, bankárok, vállalkozók, tudósok, művészek, egyházi méltóságok és szakszervezeti vezetők listája egyre csak nő. Ne legyetek olyanok, mint ők, tanuljatok a Törvényekből. :-)

Első törvény. A NER minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak.

Második törvény. A Fidesz mindent disznóságát előre bejelenti, csak tudni kell olvasni a jelekből. Ha szeretnéd tudni, mi fog történni, gondolj a lehető legnagyobb szemétségre, amit ki tudsz nézni belőlük, szorozd meg kettővel, és még így is csodálkozni fogsz.

Harmadik törvény. A Fidesz nyelvén az „emberek", a „polgárok" és a „magyarok" gyűjtőfogalmak mindig Orbán Viktort jelentik. A „magyarok” véleménye, akarata, megsértése, sikerei, szomorúsága, örvendetes gyarapodása stb. egyedül Orbán Viktorra vonatkoznak, nem rád. Ha azt mondják, hogy valamit meg akarnak védeni, az azt jelenti, hogy védelmi pénzt fognak érte kérni. Ha nem értesz a szóból, akkor szétverik, amit meg akarnak védeni. A „család” az ő szótárukban a maffiát jelenti, nem a te családodat.

Negyedik törvény. Nem ez a legalja. Mindig van lejjebb. Az a vékony vörös vonal, ahol Orbán majd úgy is megáll, mindig valahol arrébb van. Ha van egyáltalán.

Ötödik törvény: A 3B törvénye. A NER káderei három csoportba sorolhatók: bolsik, bűnözők és bolondok. Ezek közül minél több tulajdonsággal rendelkezel, annál magasabbra jutsz. A kormányzás három pillére ennek megfelelően a bolsevik hatalomgyakorlás, a maffiaszerű üzletvitel és a dilettáns államirányítás.

Hatodik törvény. Orbán nem politikus. Egy politikusnak elvei vannak, értékei és víziója. Orbán ezzel szemben egy bűnöző, aki történetesen a politika területén tevékenykedik. Pusztán két taktikai célja van: lopni és megúszni. A mindenkori elveket, szövetségeket és üzeneteket az adott taktikai cél határozza meg: hogy épp mit akar ellopni, és hogy tudja megúszni.

Hetedik törvény. A korrupció nem jelenség, hanem cél. Egy politikai párt kormányzásának a korrupció nem kívánt mellékterméke. A Fidesz nem politikai párt, hanem szervezett bűnözői kör, így számukra a kormányzás célja a korrupció megvalósítása, a tényleges kormányzati munka pedig pusztán kellemetlen teher.

Nyolcadik törvény. Ha Orbán szabályai szerint játszol, veszítesz. Orbánt nem kötik az elvek, a törvények, a politikai keretek, a saját ígéretei, a fair play vagy a betyárbecsület. A demokratikus politikai verseny eszközei (vita, alku, figyelmeztetés, utolsó figyelmeztetés, választás, tiltakozás, tüntetés stb.) Orbánnal szemben kudarcra vannak ítélve.

Kilencedik törvény. A NER gyakran vesz át fejlett jogállamoktól hasznos, progresszív, bevált megoldásokat, aztán szétszedi őket, és becsempészi azokat az elemeket, amelyekkel a taktikai céljait el tudja érni. Ezek a „nyugaton bevált megoldások” elsősorban a lopást és annak megúszását szolgálják. Az eredeti jogállami cél megvalósulása legfeljebb nem szándékolt mellékhatás, ami a jogalkotókat lepi meg a legjobban.

Tizedik törvény. A kultúrkampf a NER mellékhadszíntere, ahol nem elsősorban a pénzért (azért IS), hanem a minőségi keresztény puncik újrafelosztásáért folyik a harc.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2914655955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.26. 18:45:21

A hatodik törvényt nem értem. A egy politikusnak mióta vannak elvei, amikhez ragaszkodik?

ikaruss 2019.02.26. 19:25:33

Már Vincent törvényei sem gránitszilárdságúak?

ijontichy 2019.02.26. 19:51:27

@ikaruss: Még az USA alkotmányára is ráfért pár kiegészítés (27, igaz ebből tizet egy menetben) a századok során. A "gránitszilárdságúra" már hét. Ehhez képest... :-)

Flageolet 2019.02.26. 19:57:33

@Online Távmunkás: K. Adenauer, A. Moro, D. Hammarskjöld?...

Brasi 2019.02.26. 20:03:25

Az elsot kiegeszitenem a politikai haszonszerzessel.

ámbátor 2019.02.26. 20:05:54

@Brasi: Akkor nem értetted meg a hatodikat.

Célkereszt 2019.02.26. 20:11:45

Szerintem Orbánt a hübrisz vezérli. Elhatározta, hogy "rendbe teszi" Magyarországot és mindenekelőtt a magyar labdarúgást. Ő nagy emberként akar a történelembe bevonulni. Magyarországból rendes keresztény országot kíván faragni. Ennek érdekében minden aljas eszközt alkalmasnak tart bevetni, e cél érdeke alá rendel mindent. Ehhez kell a több cikluson át a hatalom megtartása, a hatalomkoncentráció, a nemzeti tőkés osztály, a közvélemény manipulálása, stb.
Tulajdonképpen ezek a célok motiválták Mussolinit és Hitert is. Mindkettő elbukott.

Brasi 2019.02.26. 20:13:34

jonnek a hirek az elnoksegi ulesrol. vive la hongrie!

Brasi 2019.02.26. 20:15:39

@ámbátor: egyszerubben kene megfogalmazni. ezzel nehez valasztast nyerni.

Flageolet 2019.02.26. 20:18:55

@Brasi: Tökös kiállás végre az MTA-tól, chapeau!!!

Brasi 2019.02.26. 20:29:53

@Flageolet: az idejet nem tudom mikor volt ilyen itthon. ha elbukunk is emelt fovel vonulunk emigracioba. bontottam is egy jo bort.

Flageolet 2019.02.26. 20:56:00

@Brasi: Nekem ez olyan, mint egy síremlék, amelyet évekkel később nem leköpni, hanem koszorúzni fognak.
Most következik az, hogy szerdán Szatmáry Kristóf, Szatmáryné Jahl Angéla kedves kisfia, benyújtja az egyéni képviselői indítványt az MTA törvény módosításáról, csütörtökön Semjén Tömjén Zsolt bá' sürgősséggel előterjeszti, pénteken a mókus örs megszavazza, szombaton Káder János aláírja.
De akkor is jó a tisztességesebb oldalon állni. Ja, és különben sem tárgyalunk terroristákkal: www.youtube.com/watch?v=VTYNbY48hvo

Imaginace 2019.02.26. 21:04:07

Fenntartom, hogy Orbán elsődleges célja a korlátlan hatalom -- ehhez szükségesek a képtelen méretű pénzügyi visszaélések (a rezsim tartóoszlopainak, a klientúra hálózatainak jóltartása, a propaganda finanszírozása, ill. spájzolás a nehéz időkre, amikor a tartalék erőforrásokat is be kell vetni a lakosság lázadásával szemben). Rendben, van szimpla lopás is puszta élvezetből (ez is erősíti a bűnözői mag összetartását).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.02.26. 21:05:46

a tizediket nem értem. Ki az a NER vezetésében aki nem impotens?

Brasi 2019.02.26. 21:38:52

@Flageolet: Ugy gondolom, meg mindig tobb az esely egyszer valamikor az ujjaszuletesre, mintha sz@rban fetrengve vegeznenk. "Time is not important, only life is important." (The Fifth Element)

Flageolet 2019.02.26. 21:49:05

@Brasi: Nálam első a francia: "Le temps est sans importance, seule la vie est importante".
Ennek a filmnek a gyári francia VHS-e (!!!) is megvan, persze SECAM-os :-), szóval itthon sárgán mutatja a videó...Mindegy.
Szóval, most gondolom Palkóka a szokásos 3-4 óra helyett még kevesebbet alszik, fröcsög kettőt-hármat a kommunistákról (miközben ő volt KISZ-titkár, b*szki), üvöltözik a helyettes államtitkáraival (hiszen nem helyettest nem tart, mutatni, ki a csicskatartó és ki a csicska), gyorsan lerendez egy csevejt Pavlik klarisszával, majd felteszi a lemezjátszóra Dvorak Új világ szimfóniáját a holnapi öldökléshez.
Jó éjszakát...

balmoral 2019.02.26. 22:03:38

@Célkereszt: És mit adnak a hübriszért a sarki vegyesboltban? Mindenki félreérti orbánt, aki azt gondolja, hogy a hatalommegtartás miatt lop. Vincent törvényei helyesen ábrázolják a valóságot. Lopni, szemétkedni és megúszni. Ezt szolgálja a hatalom és nem fordítva. Hübrisz? Jó hogy nem gloire...

er4 2019.02.26. 22:05:08

Valahogy hiányolom a piti bosszúállás említését... Mondjuk, ha nagyon akarom, talán bele lehet szuszakolni az "öncélú szemétkedés" kategóriába, de ott valahogy nem érzem igazinak.
Nem adja át azt a vastag feelinget, amikor bármilyen relatíve csekély sérelemért bepöccen a kis földszintes agresszív kismalac és utána beleáll annyira, hogy amikor a bosszú tárgya már rég döglött és oszladozik, még mindig önfeledten rugdossa. Néha az az érzésem, hogy az egész sokkal inkább szól erről mint a lopásról. Az utóbbi inkább talán csak egy kellemes és hasznos mellékszál. Jó, persze, a bepöccenés nem látszik meg rajta; gondolom megtanulta, hogyan kell jól eltitkolni.

er4 2019.02.26. 22:11:15

Ja, amúgy majd elfelejtettem: ezer köszönet a Vincent törvényeiért igy évekre visszamenőleg. Egyszerű, világos, közérthető, és tökéletesen leirja a lényeget. Mint Murphy vagy a robotika törvényei, stb.

Lehet, ezzel kéne inkább ellenteleplakátolni az országot a béna propagandára reagálás, utánfutás helyett...

Lajszlo 2019.02.26. 22:46:10

@Flageolet: Leírnátok légyszi, hogy mi lett a döntés MTA ügyben?

Külsős 2019.02.26. 23:32:51

@Imaginace: @balmoral: @Célkereszt:

Vincent törvényei valóban gránitszilárdságúak, mindamellett éppen a nagyon racionális szemléletmód miatt szerintem is hiányzik egy irracionális elem, ez pedig Orbán torzult személyiségéből fakadó mérhetetlen hatalomvágya (talán valahová az I. törvénybe lehetne beilleszteni az öncélú szemétkedés mellé?). Nem gondolom, hogy valamilyen "vízió" megvalósítása érdekében akarná a hatalmat, az csak festett kép, eszköz, a hatalom érzése a cél (a saját gazdagodása is csak az egója miatt fontos). Ez nem zárja ki azt, hogy a rendszer egészének működését a lopás vezérli, ahogy a törvények leírják.

stefan75 2019.02.26. 23:53:22

@Brasi: Ezek szerint a nyolcadikat sem értetted meg :)

fuhur 2019.02.27. 00:02:28

@er4: én azthiszem nyomtatok belőle és leteszem egy két buszmegállóban.

anonymand 2019.02.27. 03:43:07

@Flageolet:

Már megbocsáss, de mit nevezel te "tökös kiállásnak"?
Én inkább katasztrófának tartom, semmi9nt "tökös kiállásnak".
"Valaki mondja már meg, hogy
- idealista vagyok, vagy
- túlzottan optimista vagyok, esetleg
- hülye vagyok?
Mert én azt gondoltam, hogy ha már szolidaritásból más nem is, de legalább az MTA állományába tartozók egy emberként állnak ki magukért, a kutatás szabadságáért.
A számok szerintem elkeserítőek.

"A részt vevő intézetek dolgozói összlétszáma: 4299[*]
A szavazáson részt vett: 2113" - nem akartam hinni a szememnek.
Részvételi arány: 49%!!!
Míg bejegyzésem fogalmaztam, rájöttem:
"Én nem hiszem, hogy normális vagyok!"
Kibédy Ervin emlékezetes dalából. "
Önmagam véleményét idéztem egy másik oldalról.

"A KOKI és a WFK esetében hozzávetőleges adataink voltak a teljes létszámra vonatkozóan, biztos, ami biztos fölfelé kerekítettük a létszámot, aminek a következtében a teljes létszámhoz képesti részvételi szám alacsonyabb lett a valósnál. Mivel e kimutatás szerint csupán 36 fő hiányzik ahhoz, hogy meglegyen az 50%-os részvétel, bizonyosak vagyunk benne, hogy a dolgozók több mint fele vett részt a szavazáson. A szavazás időpontja sem kedvezett: sokan nem néztek e-mailt a hétvégén, és az ATK-ban kizárólag hétfőn szavaztak, ott tehát ez a részvételi szám a szavazás időtartamához képest kiugróan magas." - érted, a részvételi arány 49%, de ha akarom, akkor "bizonyosak vagyunk benne, hogy a dolgozók több mint fele vett részt a szavazáson".
Margit!
Nooormáális?
Ez nem "tökös kiállás", hanem töketlen impotencia.
Szerintem.

anonymand 2019.02.27. 03:45:20

@er4:

"Valahogy hiányolom a piti bosszúállás említését..." - én is.

Célkereszt 2019.02.27. 07:10:42

@balmoral: Valóban rossz szó az önteltség, Orbánt a dicsőség vezérli, vagy a győzni akarás. Ne hagyjuk magunkat becsapni a gyűlölet által. Jótündér pontjai az eszközt írják le, nem a célt.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 07:51:56

@balmoral: @Célkereszt: @Imaginace: @Külsős:

A törvények jók (az utolsó puncisat vitatom).

A hatalom és a tekintély (dicsőség) a bűnözőknél munkaeszköz és nem cél.
Hogyan tudna védelmi pénzt szedni egy egész országtól, vagy több országtól, ha nem lenne hatalma károkat okozni és tekintélye, hogy meg is tudja tenni azt a károkozást.
Tisztelni kell, hogy elég geci, és félni, hogy elég őrült és tudni, hogy hatalmában áll megtenni, és csakis akkor hódolnak be és ajánlják fel javaikat a bűnözőnek a megtámadott áldozatok.

(a minap ezeken a felületeken jelent meg egy ilyen kommentelő, amelyik pont ezt akarta elérni - ajánjátok fel, amitek van MTA, mert különben Orbán megfizet.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.27. 08:02:49

@Flageolet: A felsoroltak 40-50 éve meghaltak, nem relevánsak a mai politikában, főleg nem a magyar politikában...

Flageolet 2019.02.27. 08:04:24

@Online Távmunkás: Attól még politikusok voltak, elvekkel, én pedig arra a kommentre reagáltam, hogy "egy politikusnak mióta vannak elvei, amikhez ragaszkodik? " :-))

Flageolet 2019.02.27. 08:08:52

@anonymand: Azért tökös, mert lépéskényszerbe viszi PL-t és OV-t: kénytelenek, ha akarják, erővel szétverni az MTA-t. Törvényi úton, egyéni képviselői indítvánnyal, stb. Ha az MTA belement volna, az várt volna rá, mint a Corvinus budai karaira...rémlik? Nekik ígérte Palkovics 2015-ben, hogy "több oktató, nagyobb függetlenség, nem lesz elbocsátás + 6,4 milliárdos felújítás" (források: magyaridok.hu/belfold/ingatlanfejlesztesek-a-felsooktatasban-232678/ és www.youtube.com/watch?v=SyU6A8IpoE0). Nem hogy egyiket sem tartotta be, de már az az újság is megszűnt (Magyar idők), amelyben az ígéret szerepelt.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 08:10:23

Tizedik törvény, avagy a kultúrkampf célja a keresztény puncivadászat.

A kultúrkampf menete, ahogy eddig kiderült azt mutatja, hogy az aranyozottabb és faragottabb épületeken, vagyis az ingatlanszerzésen van a hangsúly. Másrészt a Dunára néző telek és a központi elhelyezkedés is nyom a latban.
Új kulturális alakzatok kialakításakor a fiúintézetek vannak előnyben, úgymint focicsapatok, egyházi intézmények és erőszakszervezetek.
Ezzel és a nernőkkel magukkal a keresztény puncivadászatot, mint kellemetlen kötelességet tudom csak beemelni a rendszerbe.
A nőkre csak az a szerep hárul a nerben, hogy strómanok legyenek lebukás, vagy elhalálozás esetén a maffia markában.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 08:14:16

@Flageolet: Vannak a politikusoknak elveik, ha a követőik ezt elvárják tőlük.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 08:46:40

@kemény keleti kommentelő: Nem ez a kultúrkampf, hanem amit GFG, DSZ, OJD, AB stb csinál. És bizony a pussy motive mindenhol jelen van, sőt mintha csak az lenne jelen. :)

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 09:06:46

Jó, én elhiszem, ha mondod, csak innen, ahol én ülök - elég távol a fidesztől - inkább egy őrült nők ketrecének tűnnek. Nem valami minőségi pipik ugrálnak körülöttük, viszont érdekes ifjak.

Külsős 2019.02.27. 09:08:18

@kemény keleti kommentelő:

Fenntartom, hogy túlzottan racionálisan szemlélitek ezt az egészet. Orbán motivációja elsősorban az, hogy bizonyítsa legfőképpen önmagának és persze mindenki másnak is, hogy milyen fasza gyerek (a legfaszább!). Ezt a szokásos módon, valódi teljesítménnyel elérni nem képes, a lopásra épülő, maffiaszerűen működő rendszeren keresztül viszont igen.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 09:17:04

@Külsős: Vagy a másik lehetséges motiváció, hogy irígy.
Az irígység a világ hajtóereje.
Ami másnak van, az kell neki. Ha másnak pénze van, akkor az, és ha tekintélye van, akkor meg az. Vagy bármi mása.

balmoral 2019.02.27. 09:31:25

@Célkereszt: Nem jótündér, hanem Kettes. Az aljasságot én nem nevezném győzni akarásnak, vagy dicsőségvágynak. Ha van orbánnak motivációja, az az aljasság, azaz a mások szenvedésében való kielégülés vágya.
@Külsős: Neked is csak ezt tudom válaszolni. Egyébként majdnem mindegy, mi motiválja orbánt. Vincent törvényei a NER működését írják le, és utóbbi majdnem független a vezér elmeállapotától.

Célkereszt 2019.02.27. 09:36:37

@balmoral: Ha csak nem hiszünk a gonoszban, az emberi lényeket mindig motiválja valami. Néha hiszem, hogy Orbánt megszállta a gonosz, vagy elhatározta, hogy gonosz lesz. Mint felvilágosult ember el kell vetnem ezt a verziót.

Dárnok 2019.02.27. 09:37:33

@er4: Pontosan. Volt az a bizonyos nyakkendő-igazítás. Ennyi elég lehet. Nem a saját fejünkkel kell gondolkodni. Az a mozdulat meghatározta a jövőnket.

Dárnok 2019.02.27. 09:41:05

@er4: Továbbá "megtanulta, hogyan kell jól eltitkolni". Megvan ennek az ára. Az a sok nyaldosás, zsebredugás és NYAKKENDŐ-IGAZÍTÁS.

Grrr 2019.02.27. 09:41:36

@anonymand:

Egy származtott adatsor - igen szavazatok a teljes létszám százalékában:

MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont 73
MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont 69
MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont 64
MTA Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet 57
MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont 57
MTA Természettudományi Kutatóközpont 54
MTA Nyelvtudományi Intézet 51
MTA Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet 37
MTA Agrártudományi Kutatóközpont 36
MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont 36
MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet 33
MTA Atommagkutató Intézet 32
MTA Szegedi Biológiai Kutatóközpont 27
MTA Energiatudományi Kutatóközpont 22

balmoral 2019.02.27. 09:46:33

@Célkereszt: Én is felvilágosultnak tartom magam (tudom, hogyan nem születik a gyerek), ezért nem gondolom, hogy orbánt megszállta a gonosz. Ő maga a Gonosz, (ellentétben pl. III. Richárddal, aki elhatározta, hogy gonosz lesz, a mi orbánunk már ilyennek született), így áthidaltuk ezt a problémát...

Grrr 2019.02.27. 09:47:40

@Külsős: Én egyetértek. Talán ti túlságosan jó, békés, támogató családokból származtok.

Az amerikai gettók, brazil favellák meg a nápolyi belváros fiatal bandatagjai már legkisebb korukban is tipikusan a tekintély, a dicsőség miatt csatlakoznak a bandákhoz. Amúgy az egyszerű katonáknak meg drogterjesztőknek igencsak kevés pénz jut ebből a bandásosdiból. Őket viszont nem csak az motiválja, hogy látván a főnökök gazdagságát elképzelik, hogy ezt ők is elérhetik majd - a corporate világban magukat széthajtó fiatalok ilyenek például. Az talán még jobban, hogy 'valakik' lesznek, hogy tartoznak egy erős, hatlmas szervezethet. A legtöbbjüknek nem lesz olyan sok pénze.

Grrr 2019.02.27. 09:48:53

@Dárnok: Ebből is egy generációs legenda lett... :)

Célkereszt 2019.02.27. 09:49:23

@balmoral: Meg kell hajolnom az érveid előtt.

HaKohen 2019.02.27. 10:59:58

.
@balmoral:

Nem hiszek a Gonoszban, mert nem vagyok hívő. A Gonosz (így, nagy kezdőbetűvel) bizonyos vallási/egyházi mítoszok része. Ez nagyon távol áll tőlem.

Gonosznak (kisbetűvel) nem lehet születni, csak azzá válni. Bár kétségtelen, hogy bizonyos veleszületett karakterjegyek megágyazhatnak a későbbi személyiségalakulásnak.

OVi - így kívülről nézve - olyan gyerek- és kamaszkori személyiségváltozásokon (ha jobban tetszik: elsődleges és másodlagos szocializációs folyamaton) ment keresztül, amelyek ilyen (tartós) karakterré formálták. Ezen belül gonosszá.

Hogy ismét egy új szempontot hozzak be: nekem a gonosz ember sine qua nonja 1.) hiányozzék belőle minden empátia más emberekkel szemben; 2.) olyan legyen, amire azt szokták mondani, hogy moral insanity. Szvsz minden egyéb (gonoszság stb.) ezekből következik.

(Bocs a rengeteg tudálékosságért!)
.

HaKohen 2019.02.27. 11:06:33

.
@balmoral:

Ja és még kiegészítésként:

Konkrétan OVi-n kívül nem látok körülötte az említett értelemben kifejezetten gonoszként megnevezhető ürgét. (Talán az egy szem Palkovicsot kivéve.)

Szemét, jellemtelen, pénzéhes, hatalomvágyó, biciklista, gátlástalan stb. stb. rengeteg található a mi kis rendszerünkben - és nem csak a kormányoldalon. Őket nem sorolnám a gonoszak közé. Persze, nincs konkrét rálátásom mindenki távlatos viselkedésére.
.

Rhonin 2019.02.27. 11:07:15

A becstelen brigantik mintájára ezt minden NER lovagnak a homlokára kéne varratni. Amúgy a 10. pontot nem értem. Mit értünk minőségi keresztény puncin? Ugye nem olyanokra gondolunk, akik helikopterrel akarnak az ecetbe leszállni és ha öt perccel később születnek még talán fel is nyerítenek?

Külsős 2019.02.27. 11:13:24

@balmoral:

Tulajdonképpen nem vitatkozom veled, írtam is valahol fentebb, hogy a törvények szerintem is jól leírják a rendszer működését. Csak kiegészítésként javasoltam az egész létrejöttét (szerintem) magyarázó fő mozgatórugó megemlítését is.
Ami orbánt illeti, azt gondolom, ő egy szociopata, azok pedig többnyire aljasok is, lásd @HaKohen: kolléga hozzászólását.

balmoral 2019.02.27. 11:15:41

@HaKohen: Így körülírva már nem is olyan gonosz. Szinte megsajnáltam.

Rhonin 2019.02.27. 11:21:05

Amúgy meg lássuk be, csak irigykedünk. Éppen most megy az MKIK évnyitója, ahol többek között megtudhattuk, hogy 2030-ra elérjük az osztrák bérszínvonal és életszínvonal 80-100 százalékát. Fáj mi, hogy na ugye? Mondjuk azt nem értem, hogy miért akarunk kényszeresen felzárkózni egy hanyatló világhoz?

Ha már elég az intellektuális busongásból és rosszindulatból, akkor imhol a fényes jövő: www.portfolio.hu/gazdasag/matolcsy-teljesen-magyar-kezben-kell-lennie-az-allamadossagnak.1.315623.html

velőtanya 2019.02.27. 11:24:09

@harmadikszem: @Rhonin: Nekem is kilóg egy kicsit a tizedik pont, de ahogy a nemi erőszak sem a szexről szól elsősorban, ez is lehet egy alapvetően hatalmi kérdés. Vagyis nem dugni, hanem birtokolni, mint elsődleges cél.
Vagy csak egy fricska az olvasónak, esetleg hogy eszünkbe jusson, ez most kivételesen nem jotunder posztja:)

Rhonin 2019.02.27. 11:47:57

@velőtanya: a puncis résznél támadt némi gyanúm, de őszintén nem esett le :)

OoOoOo 2019.02.27. 12:01:12

sztem kb a negyedik javított kiadás után válik eléggé láthatóvá, hogy mit érdemel az az ország, ahol évtizedeken keresztül igazak Vincent törvényei.

ámbátor 2019.02.27. 12:30:53

@velőtanya: Ha gond van a tizedik ponttal, az semmiképp nem az, hogy ne lenne igaz, hanem az, hogy ebben a formában a többivel ellenétben ez a törvény nem a NER egészét írja le, hanem egy ma épp aktuális jelenséget. Két éve nem volt kulturkampf, két év múlva nem lesz. (Akkor majd máshogy acsarkodik a harmadvonal az elérhetö koncért és puncikért.)

Ami viszont hiányzik nekem a törvénykönyvböl, az az ellenzék manipulálásának leírása. Az, ahogy Orbán az ellenzékét kitermeli, megosztja, bedarálja, átveri, adott esetben a NER részévé teszi. Meglehet, hogy a meglevö törvényekböl ez levezethetö, de megérné ezt egy frappáns, önálló törvényben is rögzíteni.
Talán kezdödhetne úgy valahogy, hogy a"A NER nem tür el valódi, rá érdemben veszélyes ellenzéket. Annak esetleges felbukkanásakor ... "

RontoPal 2019.02.27. 13:03:18

@OoOoOo: Éppen azt érdemli, amit kap. Lecsúszást, demoralizálódást, atomizálódást.

RontoPal 2019.02.27. 13:08:10

@HaKohen: Arrogán Tónyi, Kövér Laca?

Bogomil 2019.02.27. 13:13:41

@Rhonin: A mai vagy az akkori osztrák bér- és életszínvonalét?

rikitikitevi 2019.02.27. 13:16:23

@Célkereszt: vannak olyan pszichologiai allapotok, amelyek ehhez egeszen kozelallo es hasonlatos eredmenyt produkalnak...

ámbátor 2019.02.27. 13:16:59

@RontoPal: Ha a kritérium az, hogy más érdek nélkül, csak azért barmol szét valamit, hogy másnak rossz legyen, akkor Kocsis Máté is vígan befér a csapatba.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.02.27. 13:34:51

@ámbátor: ha valamiben biztos vagyok az az hogy orbant nem erdekli a punci talan nem is tud mar mit kezdeni vele. Eleg regota.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 13:52:00

@harmadikszem: ez nem orbánról szól, hanem ojd-ről, pdl-ről és másokról.

ámbátor 2019.02.27. 14:09:16

@jotunder: Ja. A harmadvonal csahosai.

ijenanyelvtan 2019.02.27. 14:11:17

Nem értitek ezt az egészet.
Ti, szép fehér tudós emberek.
Amikor egy ártatlan "kissrácot" az osztálytársai "lebüdöscigányoznak", csak úgy, -és elbújdosik a górék mögé és sír, mert nem érti és azt gondolja, hogy megölöm mindegyiket, aztán rájön, hogy ezt nem lehet, de ha egyszer megadatik bosszút állok rajtatok "magyarok".
Megadatott.

Rhonin 2019.02.27. 14:13:24

@Bogomil: életszínvonalat tekintve, ha ebbe az oktatás, egészségügy, átláthatóság, fékek és ellensúlyok, stb., stb. is beleérthető, akkor a rendszerváltáskori Ausztriával is kiegyeznék.

Amúgy a 6 pont (miheztartás végett):

1. Az EU 5 legjobb országa közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni. Ez jelent tisztaságot, biztonságot is.
2. Az 5 legversenyképesebb ország egyike legyünk, ez nincs olyan messze, mint gondoljuk.
3. A népesedési hanyatlás megállítása.
4. A Kárpát-medence újjáépítése fizikai és gazdasági értelemben.
5. Energiafüggetlenség,
6. A Kárpát-medence után a teljes közép-európai régió gazdasági egységgé alakítása. Az nem fog menni, hogy Magyarországon külföldi cégek nagy szerepet játszanak, de a profitot kiviszik az országból. Erre választ kell adni.

(forrás: Portfolio.hu)

Tök jó célok, de mintha nem ugyanabban az országban élnénk.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 14:26:59

@Rhonin: Mind hülyeség. A sürgősségi ellátás meg azt jelenti, hogy 8-10 óra múlva megnézik, élsz-e még, vagy hamvaszthatnak.

ámbátor 2019.02.27. 14:31:49

@ijenanyelvtan: Lehet ez a mögöttes mozgatórugó, lehet egy rosszkor kapott apai pofon, egy gúnyos mosoly az elsö csajtól, akihez oda mert menni vagy egy kis kémiai egyensúlyprobléma a neurotranszmitterek körül. Ez az, ami tökmindegy, mert ezen nem lehet változtatni, de ami fontosabb, ezzel nem lehet kalkulálni, ez nem segíti a felmerülö helyzetekre reagálást.

Bogomil 2019.02.27. 14:41:49

@Rhonin: Hogy mennyire igazad van; amúgy az egy főre jutó GDP (USD-ban) 1989-1990-ben is a kétszerese volt a MAI magyar adatnak. A mostani kb. háromszoros... (Ha vásárlóerő-paritáson nézzük, akkor közelebb vagyunk a rendszerváltáskori arányhoz.)

Grrr 2019.02.27. 15:08:43

@Rhonin:
"1. Az EU 5 legjobb országa közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni. Ez jelent tisztaságot, biztonságot is."

Ez ugyebár azt jelenti, hogy mondjuk a Svédország-Finnország-Dánia-Luxemburg-Hollandia-Írország-Ausztria-Németország nyolcasnak legalább a felét meg kell verni. Bár objektív mutatószámok valószínűleg nem lesznek, úgyhogy végülis miért is ne sikerülne?

"2. Az 5 legversenyképesebb ország egyike legyünk, ez nincs olyan messze, mint gondoljuk."
Az MNB-seknek mintha lett volna egy új versenyképesség-koncepciójuk, amiben aránylag jól teljesített az ország. Amúgy a gondolkodás arról, hogy mi is az a versenyképesség, nem eretnekség - a 'versenyképesség' nem egy magától értetődő dolog, amit csak mérni kell.

"3. A népesedési hanyatlás megállítása."
Hajrá!

"4. A Kárpát-medence újjáépítése fizikai és gazdasági értelemben."
A környező országok (Románia például) talán belemennek abba, hogy magyar forrásból támogassák állampolgáraikat és építség infrastruktúrájukat. Miért utasítanák el az ingyenpénzt? Szerintem ez folytatódni fog, szóval tartható a teljesen hományosan megfogalmazott ígéret.

"5. Energiafüggetlenség"
Paks II továbbra is egy fordulatokban gazdag, izgalmas történet lesz, főként, ha az oroszok türelmetlenek lesznek. :)

"6. A Kárpát-medence után a teljes közép-európai régió gazdasági egységgé alakítása. Az nem fog menni, hogy Magyarországon külföldi cégek nagy szerepet játszanak, de a profitot kiviszik az országból. Erre választ kell adni."
Erőteljesen növelni fogják valószínűlge a NERisták külföldi tőkebefektetéseit; nemzetgazdasági szinten ez nem különösebben problémás - társadalmi-morális szinten nyilván, de az kit érdekel?

rikitikitevi 2019.02.27. 15:15:15

@ámbátor: dehogynem, nagyon is segiti a felmerulo helyzetekre reagalast, a pontos helyzetfelmeres.

Hogy egy teljesen idegen peldat mondjak:
pszichopataval kapcsolatosan csak ketto adekvat megoldas van, illetve kettot ismer a pszichologia
-el kell menekulni (a pszichologia ezt joval nagyobb eufemizmussal es tudomanyosan fogalmazza meg)
-izombol minimum egyszer pofan vagni, amikor az eppen adekvat (ezt ugyancsak)

minden mas valasz csak katasztrofaval vegzodhet...

namost, a rosszkor kapott atyai pofon eseteben sokkal tobb, nem katasztrofaval vegzodo lehetseges valaszt ismer a pszichologia

U.i:
bizonyos korkepek olyan viselkedesmintazatokat eredmenyeznek, amit normalis ember teljesseggel keptelen ertelmezni, elkepzelni
Viszont magabol indul ki. Igy aztan, kurva sok nagyon kellemetlen meglepetes eri, es csak nez ki a fejebol, hogy ezt most hogy (felteve, hogy van meg feje)
Egeszen addig, amig fel nem ismeri, hogy mi a helyzet valojaban. Ahhoz sajnos nem magabol kell kiindulnia...

MadMary 2019.02.27. 15:17:58

@HaKohen: Hogy egy kicsit visszatudálékoskodjak: amit a „gonosz” ember ismérveiként felsoroltál, az (nagyjából) a pszichiátriában az antiszociális személyiségzavar diagnózisát alátámasztó ismérvek köre. Az ilyen személyiségzavarban szenvedő ember „nem szeret, nem szorong, nem tanul”, a többi embert kihasználható tárgynak tekinti, nem tudja magát mások helyébe képzelni, nem érez szégyent vagy megbánást. Hogy pedig hogyan „keletkezik” az ilyen… van genetikai háttere is, de szinte minden pszichológiai iskola hangsúlyozza, hogy kisgyerekként az ilyen emberek nagyon súlyos érzelmi traumákat éltek át, bántalmazásnak, fizikai-lelki abúzusnak voltak kitéve. Felnőttként aztán (és ez megint sok mindentől függ…) vagy megmaradnak családi bántalmazónak, vagy vállalatigazgatóként-sztármenedzserként csörtetnek, vagy politikusként akár egy egész országot tipornak a talpuk alá. És mielőtt bárki leharapná a fejemet: mindez egyfajta _magyarázat_, de semmiképpen sem morális felmentés a cselekedeteikre.

HaKohen 2019.02.27. 15:24:08

@balmoral:

Új szólás:

"Sajnáljon meg téged a balmoral!"

HaKohen 2019.02.27. 15:31:13

@RontoPal:

Előbbi szvsz nem gonosz, hanem simán a szemét, jellemtelen stb. kategóriába tartozik.

Utóbbi... khm... így távolról pszichiátriai esetnek tűnik, ha a Vincent ügyvédje nem tiltakozna, azt mondanám, hogy aktív paranoiás. No persze, ki vagyok én, hogy bárkit is diagnosztizáljak? Valamikor 1995 tájékán mondta valaki bennfentes, hogy az akkori fideszvezetők lényegében normálisak (most ne a politikai nézeteikre gondolj), csak KL némileg furcsa szerzet. Szóval, már akkor. Persze ez sem gonoszság, hanem más.

Rhonin 2019.02.27. 15:45:31

@kemény keleti kommentelő, @Bogomil; @Grrr: Na, pont erre a negatív hozzáállásra mondta a viktor, hogy "A következő években még többet kell dolgoznunk, mert ha nem tekerjük, akkor eldől a bicikli". :)
Mondjuk Magyarország inkább egy szobabiciklire hasonlít ilyen vezetéssel. Eldőlni nem fog, de előre sem megy egy tapodtat se.

HaKohen 2019.02.27. 15:55:48

@MadMary:

Egyetlen mondatoddal sem vitatkoznék, ideértve az utolsót is.

Csak ahhoz ragaszkodom mereven, hogy a leírásod - sajnos - meglehetősen sok emberre illik. Viszont emberünknél hab a tortán, hogy a többiekkel ellentétben ő gonosz is. Ha úgy tetszik: GONOSZ! (kis kezdőbetűvel)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 16:07:30

Két megjegyzés. Orbán nem Gonosz, hanem Geci. Bár nem tudjuk, meddig képes elmenni, de ha -pata lenne, mostanra már száradna a lelkén néhány gyilkosság (nem szárad, ezt el se kezdjük). Ezen kívül időnként nagyon meglepő empátiáról és megbocsátó képességről tesz tanúbizonyságot, amit nem hogy én, de a saját környezete sem ért. Ez kicsit bonyolultabb annál, mint hogy azt mondjuk, hogy moral insanity és kész.

A másik, hogy a jelek bizony azt mutatják, hogy egy Orbán egy nagy kujon, aki az elmúlt harminc évben átgázolt egy jópár házasságon. A tizedik törvény ennek ellenére nem róla szól. :)

Külsős 2019.02.27. 16:11:36

@Kettes:

Az empátiára és a megbocsátó képességre mondanál, kérlek, csak egy példát?

seol 2019.02.27. 16:16:34

@Kettes:

A szociopaták nagy része nem szokott gyilkolászni, de általában még a pszichopaták sem. Sőt, még empátiát is tudnak utánozni, ha épp olyan kedvük van. (Nem mintha eszembe jutna bármi az orbán+empátia keresőkifejezésre.)

ámbátor 2019.02.27. 16:28:22

@seol: és a "na hello, Röfik" az semmi?

seol 2019.02.27. 16:33:08

@ámbátor:

Tényleg. És még boldog karácsonyt is kívánt! <3

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 16:35:15

Például Horn, Göncz és Kertész Imre halálakor az emberi tisztesség olyan minimumát mutatta, amit sem a saját oldala, sem az ellenfelei nem nem vártak el tőle, és igazából érdeke sem fűződött hozzá. Lehet, hogy Lévai erőszakoskodott, de én inkább jobb szeretném azt gondolni, hogy ő maga akarta.

seol 2019.02.27. 16:48:33

@Kettes:

És ne feledjük azt sem, hogy pl. Göncz temetésén nem köpködött szotyit.

nagyonunalmas 2019.02.27. 16:48:37

@Kettes: "A másik, hogy a jelek bizony azt mutatják, hogy egy Orbán egy nagy kujon, aki az elmúlt harminc évben átgázolt egy jópár házasságon."
? Errol mondanal egy picit tobbet?

vizilófia 2019.02.27. 17:04:05

A pszichológiához nem értek, azonban a lopással kapcsolatban itt valami félrement, hiszan ma mondta az Iparkamara megnyitóján:
"nem lehet, hogy a nyereség egyéni legyen, a költségeket pedig közösség állja. Szintén fontos része a kereszténydemokrácia, ami a keresztény kultúrából kinőtt vívmányok rehabilitációjáról szól, olyanokról is, mint az egyéni méltóság, a tulajdon és vállalkozás szabadsága"

ámbátor 2019.02.27. 17:06:30

@vizilófia: Itt persze a saját tulajdonára és a családja vállalkozásaira kell gondolni.

Bogomil 2019.02.27. 17:25:02

@Kettes: Talán felötlött benne, hogy nem kizárt: egyszer ő is meghalhat...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.27. 17:47:15

Hehe. :-) 12 törvény, vagy 12 pont a 12-es számrendszerben kerekebb lett volna, de így is jó, hogy csak a tizesben kerek. :-)

A 4. törvény alapján rossz hírem van a nertársak számára. Minden véges, még az univerzum is (mai tudásunk szerint). Szóval ez a törvény, hogy mindig van lejjebb, illetve a vérvörös, akarom mondani narancsvörös határvonal "lefelé" végtelen, az szerintem nem lehet igaz. :-) Nem lehet minden határon túl "lefelé törekedni". :-)

Még akkor is így van ez, ha túl kedves vezetőnk erről nem hajlandó tudomást venni.

kemény keleti kommentelő 2019.02.27. 18:14:52

@Grrr: A fenti Vincent törvényeit meggondolva kell értelmezni Orbán szavait.

"1. Az EU 5 legjobb országa közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni. Ez jelent tisztaságot, biztonságot is."

Súlyosan megnöveljük a bírságolásokat. Már nem csak az autósokat, de a gyalogosokat, a szemetelőket, a szemétlerakókat, a portájukon rendetleneket és a füvet nyírni nem akarókat és hangosan vécét lehúzókat is milliós bírságokkal fosztjuk le.
Eladjuk külföldieknek Budapest és Balaton minden házát, úgyhogy az utcakép erősen meg lesz fegyelmezve. Olyan tiptop lesz, mint egy kis ékszerdoboz.

"2. Az 5 legversenyképesebb ország egyike legyünk, ez nincs olyan messze, mint gondoljuk."

A dolgozóink a legolcsóbbak lesznek az egész világon.
Bármikor hozunk migránsokat Ukrajnából, Dél-Amerikából, vagy Afrikából, ha nem tetszik.
Elég, ha belengetjük, hogy keresztények, vagy hogy magyar az ükapjuk.

"3. A népesedési hanyatlás megállítása."

Beleszámítjuk a határon túl élő fiatal családokat, de nem számítjuk bele a határon túl élő nyugdíjasokat, és még több betelepítés.

"4. A Kárpát-medence újjáépítése fizikai és gazdasági értelemben."

Stadiont minden falunak a határon túl. Eddig is nagy siker volt.
Akármennyi adóforintot stadionra lehet váltani. Szép nagy és megforgatja a pénzt.
A focisták és drukkerek örömét nem lehet pénzben kifejezni.

"5. Energiafüggetlenség"

Emeljük a gáz és más fűtőeszközök árát, hogy a fizetőképes kereslet ne legyen nagyobb, mint az itthoni gázmező, városi fakivágás és széntermelés.

"6. A Kárpát-medence után a teljes közép-európai régió gazdasági egységgé alakítása. Az nem fog menni, hogy Magyarországon külföldi cégek nagy szerepet játszanak, de a profitot kiviszik az országból. Erre választ kell adni."

Ezek szerint Magyarország már egy gazdasági egységgé alakult Mészáros Lőrinc és a rokonok kezében.
A többi országnak csak ehhez a sikeres modellhez kell fölajánlania a királyságát, hogy a Szent-Korona alatt egyesülhessenek Mészárosékkal.
Persze először a trafikokat.

heptakontanonaéder 2019.02.27. 19:06:48

@Grrr:
"3. A népesedési hanyatlás megállítása."
Hazahívják Dajcs Tompikát?

chrisred 2019.02.27. 19:08:04

@Rhonin: Ezeket a pontokat az 1. törvény megfelelő alkalmazásával kell értelmezni.

Muad\\\'Dib 2019.02.27. 19:12:51

"...Súlyosan megnöveljük a bírságolásokat. Már nem csak az autósokat, de a gyalogosokat, a szemetelőket, a szemétlerakókat,..."
Jó lenne ha lenne ilyen kormányunk, de ha eddig nem volt évtizedekig, már nem is lesz ( pláne nem a fityesz). Persze biztos vannak olyan szociális elemek akik szerint király, hogy minden rohadt közterület és erdő az ő személyes szemetesük, de én ezeket kevésbé bírom.

Mister Gumpy 2019.02.27. 19:23:08

@Grrr: @anonymand: A részvételi arányból szerintem nem kell ilyen negatív következtetéseket levonni. Nálunk pld egy csomó nemállandó ember van, akik nem is tudnak belépni az intézeti emailjükbe, soha nem is próbálták.

Mister Gumpy 2019.02.27. 19:29:45

@rdos: Az univerzum véges, de tágul. Lehet mindig lejjebb, es sajnos van is.

incze 2019.02.27. 21:28:59

az agitprop olyan urólérhetetlen tömörséggel fogalmazta meg a minap a filozófiáját, ami után kutatni, írni, beszélni, blogolni, posztolni, tvtitelni, bármizni teljesen fölösleges

magyarország nem mindenkié

amiből hasonló tömörséggel származtatható a kül-, bel-, kultúr-, szociál-, gazdaság-, nemzet-, ill. bárminő szakpolitika:

coki

(index.hu/belfold/2019/02/24/reagalt_a_fidesz_marki-zayek_mozgalmara_magyarorszag_nem_mindenkie/ )

MadMary 2019.02.27. 22:07:11

@HaKohen: Sajnos nagyon igazad van abban, hogy a szociopaták (és a nárcisztikus személyiségzavarban szenvedők...) úgymond "köztünk vannak" és valóban sokan vannak, felületes megfigyelés alapján óh-be-sikeres, elbűvölő emberek, a borzalmak pedig csak akkor ömlenek elő, ha a csillogó felületet megkapirgáljuk (vagy még akkor sem, ha a halálra terrorizált közvetlen környezetük véd és összezár). Ami pedig személyes gonosz- (sőt GONOSZ!-) definíciódat illeti... saját magam jogi képviselőjeként szfinxmódra hallgatok, de ha jól megfigyeled a mozdulatlan szfinxet, néha-néha egyetértőleg kacsint a megfigyelőre. ;-) ;-/

MadMary 2019.02.27. 22:17:02

@Kettes: Felvetéseidre merőben hipotetikusan és nem egy adott személy, vagy bármely valós személy kapcsán reagálva: az antiszociális személyiségzavarban szenvedők rendkívül sikeres kaméleonok is, azaz megtanulják, hogy a társadalom többsége milyen érzelmi reakciót vár el egy helyzetben, és ezt meghökkentően sikeresen imitálják – természetesen a saját céljaik elérése érdekében. „Megbocsátani” vagy „úgytenniminthamegértenélek” lehet ám úgy is, hogy színleljük mindazt, amit egy kvázi normális ember tenne az adott helyzetben… ami pedig a gyilkosságok (merőben elméleti) kérdését illeti, a „mindenmegtörténhet” jegyében javaslom, hogy térjünk vissza e kérdésre mondjuk 2021-ben... remélhetőleg mi mindannyian.

HaKohen 2019.02.27. 23:12:22

.
@Kettes:

Mivel végtelenül unom a végtelen szócsatákat és bizonyos fölösleges vitaszerű vitapótlékokat, különösen számomra (szakmai szemszögből) evidens ügyekben:

Attól tartok, azt kell mondanom pataügyben, hogy veled ellentétben @MadMary: itt feljebb kifejtett álláspontját tudom elfogadni. Tankönyvszerű eset, hogy úgy mondjam.
.

MadMary 2019.02.27. 23:50:41

@HaKohen: Köszönöm.... (kesernyésironikusszomorúan bólogat)

mafi mushkila 2019.02.28. 07:20:24

@Kettes: Nem öl meg embereket, de azért azt szereti, amikor meghalnak. Akkor le vannak győzve, befekszenek a föld alá, nem beszélnek vissza, nem néznek úgy. Teljesen őszintén lehet velük nagyvonalú, és van is mire, neki lett igaza: tényleg csak tárgyak.

Zabalint 2019.02.28. 09:31:34

Nagyon jó, csak a 10-es törvénnyel nem értek egyet, már ha komoly és nem poén. Szerintem nem kellenek oda puncik, a korábbi pontok azt is megmagyarázzák.

Egyébként tudom, hogy önkínzás, de épp most olvasom a Zsótiék "Kultúra diktatúrája" című remekművét. Igazából jót szórakozok rajta, ahogy ezek az elvtelen férgek próbálnak felállítani egy konzekvensnek tűnő, latszólagos elvekre épülő magyarázatot a cselekedeteikre, miközben az egész totalisan inkonzisztens, tele van kettős mércével, épp azzal, amivel az ellwnfeleiket vádolják.

Zabalint 2019.02.28. 09:38:45

@Kettes:
Már hogy ne lett volna haszna belőle? Ezután elmondhatják a hívek hogy akkora nagy ember, hogy az ellenségeinek is megadta a tiszteletet. Arra meg már senki nem emlékszik, hogy az élőkről hogyan beszélt.

Én még nem láttam Orbántól őszintének tűnő empátiát. Az emberi oldalát abban látom inkabb, hogy szerintem nagyon sok faszságot elhisz maga is, amit mond, épp azért tudja elhitetni az emberekkel, hogy a nép egyszerű fia, mert kultúrális szempontból ez részben igaz is. Míg Gyurcsánynál például nagyon nem igaz ugyanez.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.28. 11:28:41

@HaKohen: @MadMary: Rendben. Mi volt Orbán motivációja az adott helyzetekben? Miért vállalta be, hogy kiteszi magát és a feleségét a tömény gyűlöletnek és megvetésnek, ha közben még a saját hívei sem várták el tőle, hogy megjelenjen a temetésen?

velőtanya 2019.02.28. 11:51:29

@Kettes: Ha jól emlékszem, Kertész Imre (egy sasszéval azelőtt Imre Kertész) hagyatékára tokkal-vonóval rátette a kezét a NER, mégiscsak furán vette volna ki magát, ha a temetésre csak Schmidt Máriát és a rakodómunkásokat küldi el. (És lehet, hogy az özvegy aláírása se száradt még meg akkor a lemondó nyilatkozaton, de az időrendre már nem emlékszem)

MadMary 2019.02.28. 12:07:07

@Kettes: Próbáld meg az egészet egy hideg fejjel kalkulált sakkjátszmaként felfogni. A „tömény gyűlölet és megvetés” érzelmileg nem érinti, a kérdés az, hogy az adott szituációból hogyan tudja a legtöbb politikai hasznot kovácsolni. A haszon mibenlétét pedig pont a reakciód (és vélhetőleg rengeteg más ember reakciója, követők included) tükrözi: „Jéééé, nem vártunk volna el tőle ilyen önzetlen emberi gesztust, nahát, mégiscsak valahol rendes-tisztességes fiú ez…” A hívekben pedig ugyanezen okból csak fokozódik az áhítat és az imádat. Mily emberi, mily nagylelkű, mily empatikus a Nagy Ember. Még buzgóbban hódoljunk neki.

MadMary 2019.02.28. 12:44:23

@Kettes: Summa summarum, kiszámított érzelmi manipulációról lehet szó, ami eszköz a hatalom megtartása, sőt fokozása érdekében. A pamacsbajszos osztrák akvarellistáról is készültek olyan fényképek, amelyeken pávát etet, a kutyájával játszik, vagy őzikét simogat. Ha az adott szituációban ez kecsegtet több haszonnal, cuki kisbabát puszilgatunk a tömeg közepén. Ha az adott szituációban ez kecsegtet több haszonnal, belelövetünk ugyanebbe a tömegbe.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.28. 13:15:15

Hát nem győztetek meg. Úgy érzem, az érzelemvezérelte spekuláció ingoványos talajára tévedünk, ha ezt tovább folytatjuk, holott mi sem áll távolabb Vincent törvényeinek szigorú, steril tudományosságától, höhö.

Addig is, íme egy plasztikus illusztráció a tizedik törvény általános érvényességéhez:

444.hu/2019/02/28/a-legkemenyebb-szekely-utcai-verekedo-orban-janos-denes-agyaban-ebredtem-derekig-ert-a-hajam-megkonnyebbult-hogy-nem-egy-no-fekszik-az-agyaban

Külsős 2019.02.28. 13:36:14

@Kettes:

Bocsánat az off-ért, nem tudom megállni. A legkeményebb székely utcai verekedő, ilyenekkel keménykedik, hogy "nem olyan könnyű halálra verni egy embert" (ki más lenne alkalmas a Petőfi Irodalmi Múzeum élére?) - és akkor ott a fotó, egy vékony, gizda legényke, jó, ha vasággyal együtt 50 kiló, röhej.
On.

MadMary 2019.02.28. 13:37:35

@Kettes: Drága Kettes, tetszik-nem tetszik, az ember érzelmes lény is, az érzelmek világa pedig nem olyan lineárisan működik, mint pl. a kávédaráló - kávé betesz, gomb megnyom, darált kávé kijön. Tehetünk persze úgy, mintha az ember nem volna érzelmes lény, ekkor azonban a róla vincentileg todományosan tett megállapításaink és következtetéseink validitása … hm… megkérdőjelezhető lesz. Feltettél egy emberi lényre vonatkozó kérdést („Miért viselkedett úgy, ahogy?”), majd visszautasítottad a választ, ami az emberi lény olyan tulajdonságán nyugszik, ami van, de amit nem fogadsz el/nem tudsz értelmezni. Természetesen jogodban áll így dönteni, ahogyan gondolhatjuk azt is, hogy a székrekedésünk magyarázata nem a rostszegény táplálkozás, hanem a csillagok kedvezőtlen állása, de ettől a bennszorult kaki ugyanúgy ott van, sőt egyre több bennszorult kaki keletkezik a végbelünkben. Mindezeket elmondván, HaKohen kommenttárshoz hasonlóan e ponton én is abbafejezem a magyarázást. *meghajol és leteszi a vita fonalát*

Grrr 2019.02.28. 13:39:20

@Kettes: Teljesen egyetértek - az emberek általában hajlamosak arra, hogy többet vélnek tudni a világról és az emberekről (motivációikról), mint amit tényleg jól is tudnak. Ez alól mi sem vagyunk kivétel.

Az emberek bonyolult lények, a világ meg tele van véletlenekkel.

velőtanya 2019.02.28. 13:52:56

@Külsős: Ami a káderanyagot és a ő szerepjátékaikat illeti, azok tényleg egyre jobban emlékeztetnek valami túltolt paródiára egy Kádár-kori filmből, ahol a nyilasok utolsó napjait figurázzák ki (Dunyhás testvér átadja a gyepűparancsnokságot Lófő testvérnek, miközben a térképen a székesfehérvári kerékpáros zászlóalj egyesül a nyékládházai fogatolt tüzérekkel), ami akár biztató jel is lehetne, de hogy _ennek_ az őrületnek mikor és hogyan lesz vége, azt sajnos egyáltalán nem látom.

Grrr 2019.02.28. 13:53:12

@MadMary: Én határozottan úgy látom, Kettesnek igaza van, csak kávéházi spekulációkba ragadtunk. Nem ismerjük közelről ezeket az embereket.

Grrr 2019.02.28. 14:04:36

@Külsős:
"Ha férfi vagy, verekszel. Ebben nőttem fel." by Demeter Szilárd --> No végre, ilyen az igaz magyar ember! Ez nem egy nyámnyila lipsi hópihe, hanem odacsap, ha a becsületéről van szó!

"Ha férfi vagy, verekszel. Ebben nőttem fel." by muszlim arab bevándorló --> Ezek állatok, egyszerűen alacsonyabb rendű faj! Az ilyeneket vissza kell toloncolni Arábiába, vagy visszatolni a Földközi-tengerbe! És a lipsik meg telepítik be őket a már végleg összeomlott Európába.

MadMary 2019.02.28. 14:13:14

@Grrr: „If it looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck… then it _probably_ IS a duck”. Szükséges-e a fentieken túl az adott kacsát kézbe vennem, megröntgeneznem, minden tollát-csőrét gondosan megvizsgálnom, hogy kimondhassam: az állat _valószínűleg_ kacsa? Nem többet, és nem kevesebbet, mint hogy _valószínűleg_ kacsa.
Mindegy, végül is lényegtelen, hogy kávéházi spekulációnak tartod-e a fentieket. Ettől függetlenül a kacsa kacsaként fog viselkedni, és minden újabb lerakott kacsatojás felett jókat lehet majd szörnyülködni, hogy ez a kacsa-alapjegyeket mutató lény, amiről genetikai analízissel nem igazoltuk, hogy kacsa, képes volt mégis kacsatojást rakni.

rikitikitevi 2019.02.28. 14:38:38

@MadMary: nem fogod meggyozni, meg sosem talalkoztak pszichop...
ize, kacsaval.

az embernek van egy ilyen jellemzoje, hogy antropomorfizal. Azaz mindenbe valahogy embert lat bele. (empatiat, erzelmeket, mindenfele fittyfenet)

Allatokba is, robotokba is, ha kettonel tobbet tud mar szolni, mesterseges intelligenciakba is,
ha meg emberborbe is bujtatod oket, siman el is hiszik hogy ezek bizony emberek...

MadMary 2019.02.28. 14:42:17

@rikitikitevi: Köszönöm, ez tökéletes zárszó volt. :-)

MadMary 2019.02.28. 14:43:38

@rikitikitevi: Márminthogy szerintem és számomra.

dr Brcskzf Gröőő 2019.02.28. 14:53:14

@rikitikitevi: úgy rémlik, az emberek kb. 1%-a pszichopata (hatalmat gyakorló embereknek meg jóval nagyobb százaléka), szóval jó eséllyel
- mindannyian találkoztunk már ilyennel
- még a pszichopaták között is ritka a gyilkos

Zabalint 2019.02.28. 15:09:29

@dr Brcskzf Gröőő:
Sőt az is lehet, hogy ritkább, mivel a pszichopata nem fog hirtelen felindulásból, vagy úgy simán idegességből, haragból ölni, miközben a gyilkosságok nagy része ilyen.

MadMary 2019.02.28. 15:11:19

@dr Brcskzf Gröőő: A nagy kérdés véleményem szerint nem is az, hogy találkozhattunk-e ilyen emberrel (és ennyiben picit árnyalnám is @rikitikitevi: első mondatát), hanem hogy a találkozást követte-e felismerés, hogy kiről-miről van szó, vagy úgymond "antropomorfizálunk". Ez utóbbi hozzáállás védelmében egyébként hozzá szeretném tenni, hogy nagyon nehéz szembesülni azzal, hogy ki is tulajdonképp a sikeres menedzser vagy a sármos sztárügyvéd - mert egyben szembesülnünk kell azzal is, hogy sikerrel megvezetett, kihasznált, manipulált minket... és ki szereti elismerni azt, hogy egy játszmában ő volt a balek?

MadMary 2019.02.28. 15:21:40

@MadMary: Vagy inkább vesztes fél.

rikitikitevi 2019.02.28. 15:23:58

@dr Brcskzf Gröőő:
kb.
nincs egesz 1%, de mondjuk legyen kb annyi

a pszichopata az egy skala szelsobb erteke
a pszichopatian belul

na meg a narcizmus-pszichopatia tengely is egy skala

szoval sokfele melysege letezik a temanak, az "igazi" karakterek az 1%-ot sem erik el

de aki kozelebbi kapcsolatba kerul, es megismeri oket, az utana soha nem fogja feltetelezni az empatiat roluk, viszont pontosan tudni fogja hogy barmit megjatszanak, empatiat is
(a biologiai alapok is az empatia hianyban a legerosebbek, ha valamit ki lehet mutatni, hat azt igen)
(pszichologiai alapokat nezve, meg az eroszakra valo hajlam tunik ki erosen)

ez tenyleg annyira simples, hogy valamit meg kell tapasztalni, hogy igazan tudd ertekelni
az antropomorfizacio miatt viszont sokaig becsaphatod magadat (vagy ok teged)

bortonben amugy az 1% helyett 10-20% a gyakorisaguk, tehat a gyilkossaggal kapcsolatban igy kell nezni mi ritka mi nem

(az "elso mondatom" felreertheto volt - mindenki talalkozott jo esellyel pszichopataval, csak nem felismert modon - felismert modon nagyon kevesen - tehat illusztralva minden baranyka talalkozott mar baranyborbe bujt farkassal, csak nagyon kevesen realizaltak, hogy nem barany, hanem farkas, aki viszont realizalta es tulelte, az nem felejti el, hogy milyen is valojaban a baranyborbe bujt farkas, mig a baranyok tobbsege siman belelatja tovabbra is a normal baranyt...)

dr Brcskzf Gröőő 2019.02.28. 15:34:22

@rikitikitevi: kösz! a gyilkosos pontom elsősorban @Kettes: "már száradna a lelkén néhány gyilkosság" érvének szólt.

rikitikitevi 2019.02.28. 15:37:06

@MadMary: a pszichiatria is felismerte, hogy nem is nagyon gyozhetsz veluk szemben.
Ezt a felismerest kovetve
Elsodlegesen, egyszeruen ott kell hagyni a francba, es lehetoleg soha nem talalkozni tobbe

Azzal egeszitenem ki az ertekelesedet, hogy rendkivul frusztralo a baleksagon tulmenoen az, hogy a kornyezet jo esellyel tovabbra is baranynak latja azt, aki egyebkent valosagosan mar beleharapott az ulepedbe, csak ezt senki mas nem nagyon tudja, vagy nem fogja alatamasztani, es nemcsak balek leszel, hanem hulye, szemet, agresszor stb stb

Vannak szituk az eletben, amikor egyszeruen nagyon kicsi az eselye annak, hogy te abbol gyoztesen kerulsz ki. Ilyenkor - felismerve ezt - egyszeruen ott kell hagyni a szitut.

MadMary 2019.02.28. 15:45:24

@rikitikitevi: Szóról szóra eszerint a forgatókönyv szerint zajlott az a bárány-farkas meccs, amiben én is érintett voltam. Valóban a kilépés az egyetlen megoldás. *intenzíven bólogat*

Grrr 2019.02.28. 16:31:26

@rikitikitevi: Nem szeretném én sem folytatni, nincs is semmi különösebb jelentősége ennek. De a helyzet nem egészen ez: a családomban egy pszichológus és egy pszichoterapeuta van; a hagyományos pszichiátriai diagnózisokkal szemben (pláne a 'távdiagnózisokkal' szemben) mindketten szkeptikusak. De most tényleg befejezem én is.

ámbátor 2019.02.28. 16:49:27

@rikitikitevi: Na hjt pontosan ezért szemlélem én több mint 1500 km távolságból, ami otthon zajlik.

HaKohen 2019.02.28. 17:07:34

.
@Kettes: @Grrr:

Most megbocsáthatatlanul arrogáns leszek:

Ez egy szakma. Ha valaki nem ért hozzá, az nem bűn. De ha hülyeségeket beszél, azt gondolván, hogy ért hozzá, az már baj.

Ha ebben a témakörben némi ismeretekre óhajtanátok szert tenni, akkor szíveskedjetek olvasgatni @MadMary: fenti kommentjeit. Nem állnak össze, persze, komprehenzív kézikönyvvé, de talán itt ez is elég lehet ahhoz, hogy valamennyire művelődjetek.

@MadMary: bár viszonylag új fiú itt a Vincenten, azért láthatóan nagyon okos lány. (Amióta sárospataki lányról kiderült, hogy fiú, azóta óvatos vagyok a nemekkel.)
.

Grrr 2019.02.28. 18:45:01

@MadMary: Nehogy félreértés essék: a legnagyobb tisztelet és barátság van a szívemben kegyed iránt!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.28. 18:46:39

@HaKohen: Egész pontosan melyik szakmai hülyeségbeszélésem váltotta ki belőled ezt a példátlan arroganciát? :))

MadMary 2019.02.28. 19:02:59

@Grrr: A Goldwater-szabály létezésére való tekintettel (ámbár annak jelen helyzetre való teljes alkalmazhatóságát szelíden megkérdőjelezvén) kegyem ugyanilyen érzelmekkel viseltet kegyed iránt! :-D

MadMary 2019.02.28. 19:18:01

@HaKohen: Amennyire egy emberi lény abszolút értelemben vett „nő” vagy „férfi” lehet: elsődleges és másodlagos nemi jegyeim, kromoszómáim, valamint a szervezetemben tevékenykedő hormonok aránya alapján az ún. „Nő” kategóriába sorolható vagyok, és ezt személyes találkozáson is hajlandó vagyok megerősíteni. :-D Nagyon régi olvasóként emlékszem a „sárospataki lány”-nyal kapcsolatos felfordulásra (botrányra?), jómagam azonban kellőképp szeretem saját biológiai nememet (társadalmi nememet már nem annyira… „gender”!) ahhoz, hogy felvállaljam: lány vagyok.
Az idétlenkedést félretéve, őszintén köszönöm a támogatásodat és az értelmi képességeim kapcsán tett észrevételeidet. Az IQ-m valóban messze meghaladja az átlagot. Hogy mindezt hogyan tudom saját magam, továbbá embertársaim javára jelenleg, de inkább a jövőben a lehető legjobb módon kamatoztatni….? „It’s a mystery”.

borzzz 2019.03.01. 01:16:57

@Kettes: Halottaknak tett gesztus semmibe sem kerül, viszont ha közkedvelt az elhunyt, sokat lehet profitálni belőle.
Kocsis Zoltán ravatala a Zeneakadémián, ahol OV pótolhatatlan és felfoghatatlan veszteségről, illetőleg mélységes megrendültségről nyilatkozott, jóformán könnyeivel küszködve. Kb. két óra eltelteltével már ott szotyizott Felcsúton.

seol 2019.03.01. 01:23:38

@borzzz:

A rossznyelvek aszondják, Göncz Árpád temetésére se sikerült virágot vinnie, de még megvárni se a végét (gondolom, kezdődött a meccs).

kemény keleti kommentelő 2019.03.01. 06:36:52

@borzzz: @seol:
Egy ismerősöm a pszichopatákról azt mondta, hogy az egyiket maga nézte végig működés közben. Adott helyzetben a vonaton megérkezett az ellenőr. Kérte a jegyeket, és az utasnak nem volt jegye. Mikor lebukott, először elkezdett vigyorogni az ellenőrre, beszólogatni neki, és mire leszálltak, felcsípte az ellenőrt.
Mind azzal a képességünkkel jutunk előre, amink van. A pszichopatának a manipuláció a tudománya. Labdakezelésből épphogy megfelelt volt, de az anyókákra frenetikus hatást tud gyakorolni. A temetés pedig az erőssége. Ott kezdődött minden, hogy ez kiderült.

mafi mushkila 2019.03.01. 17:05:19

@rikitikitevi: "ez tenyleg annyira simples, hogy valamit meg kell tapasztalni, hogy igazan tudd ertekelni
az antropomorfizacio miatt viszont sokaig becsaphatod magadat (vagy ok teged)"

Egyrészt igen, mert nem lehet eléggé becsülni a személyes tapasztalatot, másrészt meg meg mégsem, mert ritka, kivételes, nem elvárható, hogy valaki egy személyes konfliktusban annyira elfogulatlan tudjon maradni, hogy érvényes legyen a megfigyelése a másikról, mármint konkrétan az ilyen határozottságú és erősségű megítélésre gondolok, hogy "a másik egy pszichopata/szociopata". Szóval kell ehhez egy nagyon komoly "don't try this at home" figyelmeztetés is, különben azért gyakran az történik, hogy átszíneződnek úgy az események, amelyikben én nagyon jó és emberi vagyok, csak hát a másik az sajnos... Olyan esetben is, amire egyébként, ha szakértő megfigyelő vagy, vagy külső megfigyelő vagy, jobban áll, hogy közösen belekergettük egymást egy kezelhetetlen spirálba, és amiatt vált végletessé a helyzet. El lehet így is érni egy olyan pontot, ahol már normál készségekkel tényleg nem tudsz mit csinálni, sima emberi esendőségek kumulatív hatását a sima emberi jószándék már nem fordítja jóra.

Ezt mind mellékes megjegyzésnek szánom, Orbánnak természetesen mennie kellene mindettől függetlenül, csak a cselekedetei alapján is.

mafi mushkila 2019.03.01. 17:08:54

@kemény keleti kommentelő: Ez a megközelítés viszont tetszik, hogy "temetésben jó".

anonymand 2019.03.01. 17:17:51

@anonymand:

Adataimat én is onna vettem, ha jól megnézed.
"A részt vevő intézetek dolgozói összlétszáma: 4299[*]
A szavazáson részt vett: 2113" - nem akartam hinni a szememnek.
Részvételi arány: 49%!!!"

Azért köszi, hogy helyettem megadtad a forrást!

anonymand 2019.03.01. 17:18:37

@anonymand:

Bocsi, javítom:

Adataimat én is onnan vettem, ha jól megnézed.
"A részt vevő intézetek dolgozói összlétszáma: 4299[*]
A szavazáson részt vett: 2113" - nem akartam hinni a szememnek.
Részvételi arány: 49%!!!"

Azért köszi, hogy helyettem megadtad a forrást!

anonymand 2019.03.01. 17:20:23

@Mister Gumpy:

"A részvételi arányból szerintem nem kell ilyen negatív következtetéseket levonni." én ilyen rosszindulatú vagyok.
Az életükről van szó!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.01. 18:16:37

@Mister Gumpy: Mai tudásunk szerint így van, vagyis az univerzum véges, de tágul. Annyira nem fontos, de miből gondoljuk hogy a végtelenségig tágul?

Sötét energia ismerete óta úgy tudjuk hogy gyorsulva tágul univerzumunk, de lehet hogy a "gyermekszoba faláról visszapattan a tágulás". Mondjuk ez legyen a legnagyobb problémám a tízparancsolat kapcsán. :-)

ámbátor 2019.03.01. 18:28:03

@mafi mushkila: én azért inkább azt várom, amikor ö fekszik a hátán és a kis barátai visznek vagy nem visznek virágot.

seol 2019.03.01. 18:34:22

@ámbátor:

A kis barátai legfeljebb azért mennének el, hogy ellopjanak pár koszorút.

kemény keleti kommentelő 2019.03.01. 18:56:25

@seol: Göncz pont nem akarta, hogy Orbán és bandája brillírozzon a temetésén.

b1.blog.hu/2015/10/14/nem_engedik_oda_a_fideszt_goncz_sirjahoz

MadMary 2019.03.01. 22:10:01

@anonymand: Köszönöm, hogy belinkelted az eredményeket. Ugyanakkor szédelegve kóválygok azt követően, hogy megláttam: szűkebb szakmatársaimon belül ("társadalomtudományok") a legmagasabb volt az egyetértés arra vonatkozóan, hogy az akadémiának be kell hódolnia, és teljes mértékben együtt kell működnie az aktuális kurzussal.

anonymand 2019.03.02. 02:19:14

@Flageolet:

"Azért tökös, mert lépéskényszerbe viszi PL-t és OV-t: kénytelenek, ha akarják, erővel szétverni az MTA-t." - lehet ilyen optimistán fogalmazni.
A pohár félig tele van vízzel.
Meg lehet pesszimistán.
És a reális fogalmazás az, hogy valaki beleköpött a pohárba.
No und?

anonymand 2019.03.02. 02:34:58

@Grrr:

És ez szerinted nem siralmas:
"MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont 73
MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont 69
MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont 64
MTA Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet 57
MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont 57
MTA Természettudományi Kutatóközpont 54
MTA Nyelvtudományi Intézet 51
MTA Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet 37
MTA Agrártudományi Kutatóközpont 36
MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont 36
MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet 33
MTA Atommagkutató Intézet 32
MTA Szegedi Biológiai Kutatóközpont 27
MTA Energiatudományi Kutatóközpont 22"?

Én, a magam részéről, még ezt is gyalázatosnak tartom:
"MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont 73".
Ismételen idézem magagm:
"Valaki mondja már meg, hogy
- idealista vagyok, vagy
- túlzottan optimista vagyok, esetleg
- hülye vagyok?" - mint idealista, elvártam volna minimum 90%-ot.
Mint túlzottan optimista, az vártam volna, legyen az arány 95%.
Azonban, és egy echte hülye vagyok (papírom még nincs róla ugyan), és azt gondoltam, hogy "egy emberként állnak ki", azaz 100% lesz az eredmény.

Nem állítom, hogy egy világ omlott össze bennem az eredmények láttán.
De, hogy legrosszabb álmaiban sem gondoltam arra, ami a közleményben szerepel, az büntetőjogi felelősségem tudatában állítom.

Flageolet 2019.03.02. 10:55:55

@anonymand: Eleve a szétverés nem lehet optimista. Az a pohár üres, hiszen nincs pénztartalék. Mivel az átlagmagyar hamarabb hiszi el, hogy Soros György gyíkember, mintsem hogy a "kutatás" valami fontos dolog is lehet, ez egy lejátszott parti, és az Orbán-vallásúak hite még erősebbé vált.

HaKohen 2019.03.02. 18:31:02

.
@MadMary:

"A pamacsbajszos osztrák akvarellistáról is készültek olyan fényképek, amelyeken pávát etet, a kutyájával játszik, vagy őzikét simogat."

Nem csak. Gyerekekkel is pózolt. Pl.: www.life.hu/kult/20170403-hitlert-gyerekekkel-fotoztak.html

A lövetésről hadd ne adjak linket, csak utalnék az idén júniusban 85.évfordulóját ünneplő (!) Hosszú kések éjszakájára (Röhm és tsai).

Bármilyen történelmi hasonlóság természetesen csak a véletlen műve...
.

MadMary 2019.03.02. 20:23:55

@HaKohen: Köszönöm a linket, tanulságos és érdekes volt, amit láttam... és köszönöm azt is, hogy a többihez meg nem adtál. Abszolút vizuális típus vagyok, a képek beleégnek az agyamba, aztán ott maradnak és jó esetben vidám moziként jönnek elő, rosszabb esetben rémálmokat okoznak.
... és igen, sőt bizony-bizony... bármilyen történeti hasonlóság természetesen csak a véletlen műve. :-/

mafi mushkila 2019.03.02. 23:28:49

@ámbátor: Jaja, és nem tudják eldönteni, hogy ők leghűségesebb örökösei vagy pedig végre, végre! a fordulat és friss szelek. Most akkó tiszteletből szotyizunk a sír mellett, vagy csak amiatt, hogy teleköphessük a héjakkal? Nehéz az élete a kis barátoknak. Hál’ istennek.

stefan75 2019.03.04. 00:54:41

@Kettes: Á, sokkal egyszerűbb ez. Göncz Árpád nem akarta, hogy Orbán ott legyen a temetésén, tehát odament. Hogy halálában se teljesülhessen az akarata.

Később meg még ez amúgy is jó politikai muníció lehet. Sokat nyert ő már (újra)temetéseken.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.04. 08:09:16

@stefan75: M-hm. És mit nyert azzal, hogy elment Horn temetésére?

velőtanya 2019.03.04. 09:11:18

@Kettes: Akit életében viszont nem engedett részt venni az ország NATO-felvételi ceremóniáján, amit egyébként Horn tárgyalt végig, és valószínűleg egy cseppet többet számított volna neki, mint hogy a temetésén ott virít az a gazember, aki merő pitiánerségből és geciségből megfosztotta ettől az alkalomtól.
Az isten szerelmére, empátial és megbocsátó képesség, ne vicceljünk már.

stefan75 2019.03.04. 11:32:17

@Kettes: Horn Gyula temetése a német sajtóban is lement, és német vezetők is részt vettek rajta. És persze mindig ott az esély, hogy egy ilyen temetés később történelmi eseménnyé minősül át, amiből politikai hasznot lehet húzni.

Grrr 2019.03.04. 15:30:54

@Kettes: Szerintem egyszerűen csak arról van szó, hogy mint self-styled államférfi részt vesz korábbi elnökök vagy miniszterelnökök temetésén.

seol 2019.03.04. 15:53:59

@Kettes:

Én értem, hogy beakadt a "nem lehet szociopata, hiszen elment egy-két temetésre", de pont Horn temetése elég nagy hivatalos hepaj volt.

ijontichy 2019.03.04. 16:57:35

@seol: Elment a Kurtág-bemutatóra is. Ugye ettől senki sem hiszi, hogy valaha többre fog tartani egy komoly zeneművet a "Fehérvári huszárok..."-nál? ;-)

velőtanya 2019.03.04. 17:00:17

@seol: Szerintem nagyjából össze is szedtük:
- Horn temetése 2013-ban volt, és neki _tényleg_ nagyon komoly kultusza van a németeknél (egészen meglepő példáim vannak erre), Orbán meg akkor még kifelé nagyon vigyázott a civilizált látszat fenntartására
- Kertész temetése viszont 2016-ban volt, amikor már elindult a nagy barátkozás Izraellel, és minden olyan zsidó szervezettel vagy személlyel, akik akár csak részlegesen is megfoghatók voltak a "muszlim invázió" kártyájával (akkoriban pl. Konrád György is elismerően nyilatkozott Orbán bölcs előrelátásáról) - amibe tökéletesen passzol a már halott Kertész látványos kebelre ölelése
- Göncz esetében van talán a legkevésbé megfogható racionális ok, azt inkább a "mert egy geci" rekeszbe tenném (más terminológiával ez ugye az "öncélú szemétkedés" kategóriája), mert tudta, hogy ezzel bosszantja a valóban gyászolókat, és a halottba is belerúghat vele, aki direkt jelezte korábban, hogy kurvára nem szívesen látott vendég lenne (az más kérdés, hogy ott tényleg kapott egy olyan reakciót a tömegtől, hogy az arról készült fotó a 2010-es rémálomévek egyik jelképe lett, és szerintem marad is)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.04. 17:55:43

@velőtanya: Szóval minden hajánál fogva előrángatott magyarázatot inkább elhiszünk, mint a legkézenfekvőbbet: hogy esetleg mégis vannak emberi érzései.

A jelek szerint nem nekem akadt be, hogy _nem_ szociopata, hanem nektek, hogy de az. Nekem tényleg mindegy: ha valamin nem fogok emberekkel összeveszni, az Orbán pszichiátriai távdiagnózisa.

seol 2019.03.04. 18:07:41

@Kettes:

Rendben, tisztáztuk, hiába tízezernyi szociopátiára utaló megnyilvánulás, nem lehet szociopata, mert elment Göncz temetésére, olyat pedig 'olyanok' -- mint tudjuk -- sose tettek a világtörténelemben, tehát most sem, tádámm. (Ez egész jó szűrő, kíváncsi vagyok, pszichiáterek is alkalmazzák-e -- ha nem, szólni kellene a bénáknak --; lehetne az első kérdés minden személyiségteszten: "volt-e már temetésen úgy, hogy nem tartottak fegyvert a fejéhez?". Ha a válasz igen, a többi kérdés már fölösleges is.)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.04. 18:13:43

@seol: Nice try. :) Én nem azt mondtam, hogy nem lehet az, ti állítjátok, hogy de biztos az. És még hozzá is teszitek, hogy én ne internetestávdiagnosztizáljak, mert az komoly tudomány. Eszem megáll, tényleg. :(

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.04. 18:16:38

@kemény keleti kommentelő: Köznapi értelemben szerintem is zakkant. Kettyós. Hőbörödött. Kedves Beteg. You name it. Olvasd el az ötödik törvényt. Itt az online pszichiátriai diagnózis megalapozottságáról folyik egy abszurd vita.

seol 2019.03.04. 18:25:49

@Kettes:

A vita nem igazán arról folyt az utóbbi időben, hogy fénylőcsillagunk micsoda, hanem inkább arról, hogy nemcsak ötleted nincs, mi az (vagy hogyan működik) a szociopátia, de még elolvasni se nagyon vagy hajlandó azt, amit mások erről írnak. Meg azzal a _sok szinten_ értelmetlen hülyeséggel, hogy egy temetésre-elmenés bármilyen értelemben is cáfolná azt, hogy az illető szociopata. Képzeld, szociopaták (de még a pszichopaták is) járnak temetésekre, vesznek virágot, átengednek a zebrán, ha épp olyan kedvük van.
Egyébként mire mondta bárki is, hogy ne internetestávizézz, mert az komoly tudomány? (Költői kérdés, tudom, hogy retorikai trükk.)

velőtanya 2019.03.04. 18:26:38

@Kettes: Én nem foglalkoztam távdiagnosztikával, le se írtam a szociopata szót, hanem arra a szerintem (továbbra is) elképesztő mondatodra reagáltam, hogy Orbán "időnként nagyon meglepő empátiáról és megbocsátó képességről tesz tanúbizonyságot". De bárhogy is, amit erről el akartam mondani, azt elmondtam, részemről itt a vége.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.04. 20:12:10

@seol: Baszod, hát te hoztad fel a szociopátiát, én a számra vennék ilyen szavakat. :( Én azt mondtam, hogy "ha -pata lenne, mostanra már száradna a lelkén néhány gyilkosság (nem szárad, ezt el se kezdjük). Ezen kívül időnként nagyon meglepő empátiáról és megbocsátó képességről tesz tanúbizonyságot." Ettől bevadultatok és elkezdtetek kioktatni, hogy hogyan lehet felismerni egy szociopatát, és hogy nyilván csak megjátssza az érzelmeit. Valamint olvassak több kommentet, különben nem fogok tudni megkülönböztetni egy szociopatát egy kettyóstól, és akkor mittudomén, bevonják a bloggerengedélyemet.

Leszarom. Tényleg. :)

Mozigépész 2019.03.20. 11:41:53

Sziasztok. Nem készült el véletlenül a 2.0 verzió angol fordítása? Külföldi ismerőseimnek szeretném elmagyarázni a magyar valóságot. Köszi.