Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Új zsidológiai portál avagy a héberstréber (heheposzt)

2019.02.25. 22:39 | jotunder | 63 komment

 

      Tudták, hogy Schmidt Mária zsidó? Nem? Jó, nem az, de terjesszék. Seres László és Veszprémy Bernát László Géza Jenő szerkesztésében új jeles zsidológiai lap indul, a -mindenki zsidó, és ha egy nem, akkor a többi annál inkább- jegyében. 

     "A legjobb női mellékszereplőként jelölt színésznők közül rendkívül közkedvelt sztárnak, Rachel Weisznek és Emma Stonenak szoríthatnak a nézők a „A kedvenc” című filmben nyújtott kivételes alakítása miatt, de kisebb filmek zsidó származású színésznői is megjelennek a jelöltek között: Amy Adams (Vice), Marina de Tavira (Rome), Regina King (If Beale Street Could Walk).  (ez a zsidó Oscar-várományosok című posztból van)

      Amy Adams még ezen az oldalon sincs rajta, pedig ezen az összes olyan nemzsidó rajta van, akiről azt lehet mondani, hogy zsidó, mert miért ne. Amy Adams mormon. Az Emma Stone sem zsidó, sőt Sharon Stone sem az, pedig ő Sharon, de az Alicia "It's my bad" Silverstone tényleg az. Regina King zsidóságával kapcsolatban is vannak bizonyos kételyeim, ő egy afro-amerikai színésznő, akinek valamilyen héber jellegű tetoválás van a karján. Komoly.  A "közkedvelt sztár" kifejezést amennyire tudom a Ripost már levédette. 

     Seres egész életében azzal foglalkozott, hogy valamilyen bringát túltolt,  pl. ő a magyar Ayn Rand Fan Club vezetője is. Ayn Rand volt az a néni, aki regényként írta meg az ideológiai alapvetését, kb. mintha Marx Károly romantikus komédiának írta volna meg a Tőkét (mennyivel kedélyesebb ország lett volna a Szovjetunió).  Seres valahogy kicsusszant a hvg-ből és becsusszant a NER-be, szerencsére van körforgalom a damaszkuszi úton. 

      Veszprémy Bernát László Géza Jenő Tibor Özséb Lehel zsidósága viszont még ennél is viccesebb. Ő az az ifjú rezsimtörténész, akit Seres első felindulásában hihetetlenül tehetségesnek nevezett. Veszprémy nemzsidónak indult, és saját bevallása szerint eleinte nem fogadta el Izrael létét. Az, hogy ez egészen pontosan miben különbözött az átlagjobbikos izraelnemelfogadásától, azt nem lehet tudni, és már nem is tudjuk meg, mert adott ponton elmondták Veszprémynek, hogy gefilte fish került a csülkös tarhonyába. 

     Szóval megtudta, hogy ő tulajdonképpen nem antiszemita, hanem zsidó, és a zsidók helyett azonnal az arabokat kezdte utálni. Valakit nyilván kell.

    Ebben a posztban csak ennyi van: Morálisan érdekes emberek kapnak egy kis zsét. Jól mutatna a címerben a Szent Korona mellett. Apropó, tudták, hogy Szent Korona is zsidó volt? Eredetileg Krausznak hívták, és édességboltja volt a Rumbach Sebestyén utcában. De erről majd a következő számban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1814654351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seol 2019.02.25. 23:20:29

A figyelős interjúból csak úgy ragyog a büszke, nagyképű sötétség.

kohnkovacs 2019.02.25. 23:45:49

és ha összevesznek egymással, akkor laokohn lesz a vége? mert kígyót küld a gazda és nem fekete kocsit.
ennyire káotikus szerkesztőség! szélbaltól széljobbig. az eslső hónapban kiválik egy, majd mégegy... apropó, honnan lesz ennyi pénze ennek a cégnek, mert nyereséget nem fog termelni, az tutiziher. 2000 zsidó nem tart el egy lapot.

definitelymaybe 2019.02.26. 01:27:56

Narancs, Beszélő, Népszabadság, Hírszerző, HVG, kapitalizmus blog, most ez, és nem vagyok biztos, hogy nem hagyok ki valamit... Ja, és ha jól emlékszem, az egész út az anarchizmustól kezdődik...

kemény keleti kommentelő 2019.02.26. 05:15:51

@ijontichy: Az iszlámfóbia Seres ismert, régi vesszőparipája.
A keleti széllel hajózás éveiben furcsa lett volna kamingautolnia, mikor Orbán még iszlám barátaival cuccolt össze.

Kis ember 2019.02.26. 07:09:24

1. Kedves jotunder! Legközelebb légy szíves valami linket adj, mert így érthetetlen az egyébkén érdekes és jól megírt posztod.
2. Ha Sch M nem is zsidó, smitmariságát egy zsidó pénzének köszönheti. Ahogy a tanulmányait egy másik zsidó pénzének. És különben is, ő egy zsidó anyja.
3. Az ilyen tömbökben nagyon hamar el szokott jönni az az idő, mikor ilyesfajta zsidó kapcsolatokért gyanús lesz az ember. Ezt általában hangos kiabálással és meneteléssel szokták az érintettek leplezni, egy ideig sikerrel, de aztán mindig jön egy kevésbé zsidó, akinek megtetszik a gyanús elemek pozíciója és/vagy szőnyege és akkor elkezdik félreállítani.
4. A régi viccet az Oscar díjról s a hanukáról biztos ismered ...
(A komment szerzője vallási és származási kérdésekben teljesen közömbös)

Wolff 2019.02.26. 07:10:35

@poszt: És a "rendkívül közkedvelt sztár" kifejezést levédette a Riposzt? Na ugye?

Wolff 2019.02.26. 07:14:32

Egyébként úgy látom Slomó pénzéből már nem futja egy olvasószerkesztőre, pedig az mindannyiunkra rá szokott férni. És ekkora tehetségeknek nyilván rendes szerkesztőre sincs szüksége, aki olyanokat észrevenne, hogy a Cuarón film címe (még angol nyelvterületen is) Roma és nem Rome. ;)

Toller Béla 2019.02.26. 07:20:39

Ez is lehet egy módja a zsidók (úgy en bloc) denunciálásának. Igazi, aljadék taktika. Nem is tudom, miért nem deklaráljuk szittyának a Föld szemetjét, úgy általában, különösen pedig a jelenlegi rezsim szekértolóit ? Zsidóstul ! Nem uncsi még ez a zsidózás, szittyázás, orbánkodás eltartott kisujjal ?

Wolff 2019.02.26. 08:18:23

@Kettes: Megnéztem a Migráció rovatot, nos, hála Istennek nem lesz mentes a manipulációtól és a kormánypropagandától. És minőségi sem lesz.

balmoral 2019.02.26. 09:25:13

Valaki mondja meg seresnek, hogy Marx is zsidó volt.

fortin2 2019.02.26. 09:29:01

@definitelymaybe: dehogy, az egész út azzal kezdődött és jó ideig arra ment, hogy TGM ideológiai váltásait követte a zaklatott fiatalember, pár év csúszással. Aztán a nagy mintamutató előd marxista váltása már nem volt cominfo, és akkor maradt a libertánius/neokon vonal, ami önmagában is sajátos vegyülék (Ayn Ran és Leo Strauss egyben, hoppácska), de ami a legeslegfontosabb: mindneképpen mást mondani, mint amit szoktak, tökmindegy, miről és mit. A totál zsidósított neokon vonal ennek a logikus kifejlete, nálunk ennek nem lesz konkurense, mert egyrészt nincsenek neokonok, másrészt a zsidók inkább balosok.
Viszont abban speciel igaza van Seresnek, hogy az európai és amerika baloldal (és középjobb) Izrael-ellenessége, arab-barátsága kifejezetten nyomasztó butaság.

fuhur 2019.02.26. 09:40:56

Ez a neokhon egy ilyen anti kurucinfo?

Zsidózni (cigányozni négerezni arabozni stb.) SZVSZ mindenképpen aljasság előjeltől függetlenül.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 09:48:53

@fuhur: ebben semmi aljas nincs. csak nagyon vicces. veszpremy dandy geza sandor upszilon a hihetetlenul tehetseges tortenesz. az mar talan tul vicces. :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 09:51:31

Inkább olyannak tűnik, mint a hidfo.ru csak sékel-alapon. ;-) Az lehet Orbán mesterterve, hogy pumpolja az izraeli jobboldalt a zéró tolerancia ápolása jegyében. Ügyes!

Wolff 2019.02.26. 10:17:27

@fortin2: Még szerencse, hogy a jobboldal meg lelkesen üzletel és szövetkezik Szaud-Arábiával, akik nem arabok. :)

Secnir 2019.02.26. 10:24:23

@balmoral:
"Valaki mondja meg seresnek, hogy Marx is zsidó volt."
valaki mondja meg seresnek, hogy Jézus..., Mária (akinek az országában vagyunk)...

fortin2 2019.02.26. 10:39:54

@Wolff: De legalább közben utálják magukat érte.. Ja, nem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 11:03:47

@fortin2: en nem latom, hogy az amerikai vagy nyugati kozepjobb Izrael-ellenes lenne, de azt igen, hogy a brit baloldal egy resze kozonseges antiszemita. szeretnem hinni, hogy csak tiz-husz szazalekrol van szo, de nagyon nagy a hangjuk. lehet, hogy a tobbseguk azt hiszi magarol, hogy ok csak izrael-ellenesek, de pont ugy rotschildoznak, mint a bayerzsolt, es a zsidokat okoljak mindenert, ami nem tetszik nekik izraelben.

mondjuk amikor izraeli miniszter kioktat egy izraeli szineszt, hogy ne vegyen felesegul egy arab-izraeli ujsagironot, azt sem tartom gusztusosnak, es akkor meg finom voltam. vagy amikor az exantiszemita veszpremy ahmedezi az arab embereket.

MadMary 2019.02.26. 11:12:01

@Kis ember: Nem szeretném rombolni megjegyzéseid szelíd iróniáját, de a 2. pont kapcsán hadd jegyezzem meg, hogy a háláchá szerint a zsidóság anyai ágon "öröklődik", nem zsidó anyának nem lehet zsidó leszármazottja... no nem mintha ez Nerisztánban egyébként befolyásolná, hogy ki kerül a szőnyeg/Duna szélére.

velőtanya 2019.02.26. 11:27:06

@Kettes: Egy tálentomot az exantiszemitának! Jó, legyen ötszáz sékel... huszonöt... két sékel, uram, csak két sékel... Miiii, nyamvadt fél dínár az egész történetemért??

Grrr 2019.02.26. 11:33:47

@jotunder: Elszomorító. Azt persze érdemes észben tartanunk (az emberiség elmúlt mintegy 5800 évének tapasztalatai alapján), hogy az emberek túlnyomó többségének szüksége van arra, hogy gyűlölhessen valamilyen - virtuális vagy nagyon is konkrét - csoportokat. Amíg csak egy nagyon távoli, szinte elképzelt csoportról van szó (mint a 'muszlim bevándorló rezsinövelő terroristagyilkos'), addig legalább vér nem folyik.

Érdemes lenne az emberiségnek alacsonyabbra tenni a mércét.

Grrr 2019.02.26. 11:43:55

@Grrr: Még egy észrevétel: az MSZP-SZDSZ kormány, illetve az őket támogató értelmiségiek egy kicsit puhák voltak a 90-es években, meg később, legalábbis még 2010 előtt. Nem táplálták az emberek gyűlöletigényét eléggé - persze, hogy a választók nem is érezték azt, hogy itt élet-halál harc folyik, ahol a zászló mögött ösze kell zárni. A kormányzati teljesítmény nem volt meggyőző, hogy finoman fogalmazzak. Medgyessyről meg Gyurcsányról talán beszélni sem érdemes. Bajnaiék, Oszkóék nem követett el már nagy szakmai baklövéseket, de ez akkor nagoyn nem volt elég. Politikai téren meg pláne.

Azért tanultak valamit a dologból: a DK kifejezetten a gyűlöletre épít, meg is tudta szilárdíani pozícióit. A többi ellenzéki csoportosulástól is ez várható. Ez az új, kiábrándult konzervatívokból álló csapattól talán nem, de őket nem is fogja megválasztani senki.

Tehéntőgy 2019.02.26. 11:55:17

Akkor ez tiszta fordított Megadja Gábor. Ő még amikor a Judapestre írt, akkor rendelkezett saját maga szerint zsidó gyökerekkel (miközben persze ultramontán reakciós is volt, meg papucs orrán pamutbojt).
Innen jutott el oda, hogy az Echótól egy Jobbikos lezsidózásért kirúgták. És még mondják, hogy unalmas a magyar közélet...

balmoral 2019.02.26. 12:03:11

@Secnir: Seres nem tette felelőssé Jézust a nevében később elkövetett bűnökért. (Legalábbis eddig...)

balmoral 2019.02.26. 12:07:23

Belenéztem ebbe az izébe. (Neokohn.hu) Mostantól a nyilvánosság számára inkább néger román leszek. Kósert is csak titokban eszem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.02.26. 13:34:30

@fortin2: "Cominfo"?

Jó, én már az emlékezetes belefolytáskor és dolgozószobályánál meghaltam egy kicsit, de most újra.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.02.26. 13:35:47

@jotunder: De Veszprémy még a Szombatba is írt (és meg is jelent, tehát nem *úgy*), legalábbis egyszer azt nyilatkozta!

fortin2 2019.02.26. 13:36:22

@jotunder: Jogos, pontatlanul írtam, az amerikai középjobb nem Izraelellenes, ott inkább bizonyos, khm, félreérthető baloldali új üdvöskék és mögöttük levő tábor mutat ilyen jeleket (inkább ne részletezzük, milyeneket.) Viszont a kontinentális Európában a jobboldalon is vanak elegen, akik feltűnő megértést tanúsítanak a Hamasz iránt stb. Nyilván a németeknél elképzelhetetlen, hogy a legkisebb Izrael-ellenes hangsúly is megjelenjen a nagypolitikában, az ismert előzmények okán, de msáutt ez nem ritka.
Az viszont elég egyértelmű, hogy a Likud elképesztő jobbratolódása sokakban joggal teszi ellentmondásossá azt Izrael-barátságot.

Secnir 2019.02.26. 14:03:41

belenéztem. lapozzunk tovább, bár felmerült bennem egy kérdés: rendes zsidó posztolhat cikket szombaton? az munkának számít, nem?

ámbátor 2019.02.26. 14:44:44

@Secnir: gondolom majd posztol a sábec goj

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.26. 15:46:12

HVG-t azóta nem fogtam a kezemben, hogy Seres elkezdett baromságokat írni bele.

tucano 2019.02.26. 16:14:37

Seresről, mint a Budapesti anarchista csoport "vezetőjèrøl" hallottam először. Utàna mint a "Kapitalizmus" blog alapítója tűnt fel. Namàrmost, hàt izè.

Ictus 2019.02.26. 17:14:46

Seres az ÉS-be is írt többek közt. És tehetséges. Egy napot adtak neki az itt kommentelők. Ettől szerintem többet érdemel. Egy esélyt mindenképp. Nem a biográfiáját kellene fikázni, hanem lássuk meg, mire megy. Ehhez azonban egy nap kevés. Szerintem.

tudomvagynem 2019.02.26. 17:37:34

@tucano: Es o irta egyszer Obamarol azt, hogy Obama az "elveket, khm, rugalmasan kezeli".

velőtanya 2019.02.26. 17:42:17

@Ictus: Ne viccelj már, Seres munkásságával még én is rendszeresen találkoztam az elmúlt 20 évben, és biztosan nem én ismerem itt a legjobban. Nekem egyébként két dolog maradt meg belőle leginkább: az egyik - amit a poszt is kiemel - hogy mindig mindent túltol, az aktuális világnézetnek vagy álláspontnak/véleménynek a legszélső verzióját képviseli, a másik pedig a meglehetősen közepes íráskészség.
(Ehhez jön most még a betagozódása a nerbe, ami érthetően nem sok plusz előzetes szimpátiapontot hoz neki, és én pl. azt se hiszem, hogy ettől 50x évesen hirtelen megtanulna írni)

Wolff 2019.02.26. 17:53:48

@Tehéntőgy: Megadja írt a Judapestre?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 18:12:20

@Ictus: mi az, hogy tehetséges? mint a veszprémy bernát lászló? hogyan lesz magyarországon valaki tehetséges? én láttam már pár tehetséges embert az életemben, és az rohadtul nem úgy néztek ki, mint a seres. mi az, hogy egy napot adtak neki a kommentelők? ki akadályozhatja meg abban, hogy slómó lapjában írjon a veszprémyvel? a vincent kommentelői? seres egy műmájer, olyan, mint a tégéem, csak libertariánusban. a különbség közöttük, nagyjából tízezer kötet könyv.

M. Péter 2019.02.26. 19:04:29

@MadMary: Vannak, akik a hitleri Németországnál is gondosabban nyilvántartják az emberek származását, és ha valakinek egy nagyapja zsidó volt, akkor az már nekik zsidónak számít.

HaKohen 2019.02.26. 19:17:29

.
Olvasnivalók:

index.hu/kultur/media/2019/02/25/uj_zsido_hirportal_indult_nemi_szazadveges_segitseggel/

kreativ.hu/cikk/neokohn_neven_uj_hirportal_indult

A delikátesz az e pillanatban 9 lájkolóval és 78 diszlájkolóval kedvenc portálunkon. Erős idegzetűek és mazochisták a kommenteket is olvashatják:

mandiner.hu/cikk/20190225_seres_laszlo_bekoszonto_avagy_mikor_bombazzuk_vegre_irant

Viszont aki komolyan meg akarja ismerni a háttért, az olvassa el Szily László oknyomozóját:

444.hu/2019/02/25/koves-slomonak-megtetszett-seres-laszlo-emailcime-ebbol-lett-a-neokohnhu
.

aronsatie 2019.02.26. 19:23:39

@jotunder: Ez nem egy nagyon jó írás, ugye? De még csak nem is nagyon tisztességes. Szegény Tőkéczky is, mit kellett eltűrnie.

Bogomil 2019.02.26. 19:26:42

@Grrr: "...a DK kifejezetten a gyűlöletre épít..." Ez egy benyomás, vagy tudsz ezt igazoló tényeket is mondani?

MadMary 2019.02.26. 20:09:21

@M. Péter: Igen. :-(( Sajnos tökéletesen ismerem az effajta gondolkodást... ezért is írtam, hogy tudatában vagyok: a szőnyeg szélére/Duna-partra állító barbárok számára a fenti jogi érvelés tökéletesen indifferens.

Tamás Gomperz 2019.02.26. 22:11:50

@fortin2: "az egész út azzal kezdődött és jó ideig arra ment, hogy TGM ideológiai váltásait követte a zaklatott fiatalember, pár év csúszással."

Azért ez egy olyan értelmezés, amelyben annyi jóindulat sincs, mint Mészáros Lőrinc befektetéseiben kockázat. Nevezhetjük sértőnek és lekezelőnek is, hiszen még ha igaz volna is az az állítás, hogy TGM hatott Seresre (sokakra hatott), azt nyugodtan lehetne olyan keretben értelmezni, amelyben van a mester és vannak a követői, ami egy klasszikus és nagy kultúrtörténeti hagyományokkal rendelkező szellemi viszony, amit be lehet állítani persze úgy is, hogy a tehetségtelen epigon ügyetlenül követi az idolja botladozásait. Utóbbi volna a jóindulat mentes változat.

Nem vagyok a Seres-életmű kutatója, így pontosan nem ismerem mennyire hatott rá TGM ténylegesen, azt viszont látom, hogy nagyjából 25 éve ugyanazt az ideológiát követi cikk-cakkok nélkül. Azt nem tudom, hogy jó-e ha valakinek nincsenek ilyen hosszú idő alatt világnézeti cikk-cakkjai, talán nem annyira jó, de ettől még tény, hogy ő rá nem igaz az a leírás, hogy "mindneképpen mást mondani, mint amit szoktak, tökmindegy, miről és mit." Sértés & lekezelés 2.

Nem tökmindegy neki, hogy mit, éppen ellenkezőleg. Egyszer váltott, az anarchizmusról a libertarianizmusra, ez történt jó 25 éve. Azóta ezen a tracken van. Az a váltás sem egy olyan nagy váltás, hiszen ami számára fontos az az egyén lehető legnagyobb szabadsága, és kezdetben feltehetően azt gondolta, hogy az egyéni szabadságot az állam veszélyezteti leginkább, így lett anarchista. Aztán rájöhetett, hogy valamekkora államra mégis szükség van ahhoz, hogy a szabadságot ne egyénileg kelljen biztosítani baseballütővel, ezért kezdte el hirdetni a minimális állam + kapitalizmust kombót.

Ehhez jön (szerinte ebből következik) a pro-Izrael kiállás, amit szintén mindenféle cikk-cakk nélkül, húszon iksz éve képvisel. Amit pl TGM nem csinált soha. Ezért vicces azt írni, hogy "Viszont abban speciel igaza van Seresnek, hogy az európai és amerika baloldal (és középjobb) Izrael-ellenessége, arab-barátsága kifejezetten nyomasztó butaság.", mert ez az "abban speciel" a Seres-életmű minimum fele. Na most, ha az életműve felében speciel igaza van, akkor miért kell ilyen lekezelően és sértően beszélni róla? Főleg, hogy a bejelentése szerint azért váltott a Hvg-ről erre az új külpolitikai oldalra, hogy ezt az "abban specielt" írogathassa a nap 24 órájában.

Valaki még megjegyezte fentebb, hogy Seres mindig túltolja az aktuális világnézetét (ami mint láttuk 25 éve ugyanaz), és azt is közepes íráskészséggel teszi.

Akkor ezzel a közepes íráskészséggel előállított, Ner-kompatibilis cikkével búcsúzom:

hvg.hu/velemeny.publicisztika/20130531_Kedves_Viktor_eltemetted_a_jovonket

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2019.02.27. 08:05:51

Fogalmam sincs, hogy Veszprémy mennyire tehetséges történész, de rám egy alkalommal, amikor újságírói minőségében találkoztam vele, jó benyomást tett.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2019.02.27. 08:10:31

Én egyébként abszolút nem értek egyet a Seres által favorizált amerikai necon állásponttal (ami egyébként a Sereséhez hasonló szellemi fordulatot mutató emberektől indult az USA-ban), és libertáriusnak sem gondolom Serest, mert szerintem nem lehet valaki libertárius, aki a beavatkozó külpolitika híve. Ettől függetlenül tök igazságtalan a poszt és a kommentek többsége. Fogalmam sincs, hogy mi lesz ebből a dologból, de ad hominem támadni szerintem kurva ciki.

Grrr 2019.02.27. 09:55:37

Tamás Gomperz: Szerintem igazad van. És a méltányosságon túl - a vízió remélem továbbra is az élhető, kirekesztés- és gyűlöletmentes Magyarország. És ezen túl - a stratégia meg az, hogy a még térképen tartózkodók temetik az árkokat, miután azok sajnos rossz helyen húzódnak. Az árok másik oldalán túl sokan vannak túl nagy hatalommal és erőforrásokkal.

aronsatie 2019.02.27. 10:52:29

@zombizan: Köves Slomótól állást elfogadni, a Mandiner üdvöskéjével együtt dolgozni nem mentes a cikiségtől. Az idézett cikk a színészek zsidóságáról viszont kitűnő kezdet, lévén vitathatatlanul nagy baromság.

velőtanya 2019.02.27. 11:51:14

@Tamás Gomperz:
- A közepes íráskészséget én említettem, és ez nyilván nem esik jól az érintettnek és barátainak/szimpatizánsainak, de továbbra is így gondolom. (Még a hvg-nél is van jobb tollú újságíró, de nevekbe nem akarok belemenni, mert sehova nem vezetne, és jelentős részben úgyis ízlés dolga)
- A linkelt írás tartalmával is csak részben értek egyet, és szerintem az egyik legfontosabb ponton - mondjuk hogy a a fiatalkori érzések utáni nosztalgiától vezérelve - téved: Orbán maga is többször elismerte már, hogy mindig is ezt akarta - vagyis a 89-es beszéde pontosan annyira volt értékalapú és őszinte, mint a legutóbbi országértékelő zagyvaságai. (Azaz semennyire, mindig azt mondta és tette egész életében, amit az adott pillanatban a leghasznosabbnak gondolt a minél korlátlanabb hatalom felé vezető úton)
- Harmadik pontnak pedig ott van, amit aronsatie írt: "Köves Slomótól állást elfogadni, a Mandiner üdvöskéjével együtt dolgozni..." - csak én erősebb szavakkal fejezném be ezt a mondatot
- Ja és mindezek után akkor tényleg van automatikusan egy negyedik pont is, a "méltányosság", de ezt meg jotunder írta le helyettem: "mi az, hogy egy napot adtak neki a kommentelők? ki akadályozhatja meg abban, hogy slómó lapjában írjon a veszprémyvel?" - senki nem fogja megakadályozni, de még csak hátráltatni ebben, sok sikert hozzá.

Wolff 2019.02.27. 20:29:13

@zombizan: Amikor én egy alkalommal, történészi minőségben találkoztam vele, akkor nem tett rám jó benyomást. Attól tartok én jobb történész vagyok mint te újságíró.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 20:40:29

@zombizan: a tehetseges torteneszek mindenfele torteneszkedeseket produkalnak, amelyek ujdonsagokat tartalmaznak az un. tortenelemrol. ilyesmivel veszpremy jeno gezat, aki egyebkent meg doktorandusz, sohasem vadoltak.

seol 2019.02.27. 20:46:53

@jotunder:

Hát nem tudom, a versenyzőt elnézve szinte biztos vagyok abban, hogy ha jól megfizetik, fog olyan újdonságokat produkálni, amelyekről még a történelem sem tudott. ;-)

ganjagym 2019.02.27. 22:28:29

@MadMary: lehet neki zsido gyereke, ha a gyerek beter. amugy meg, ahogy a szolas tartja, magyarorszagon a szomszedod mondja meg, hogy zsido-e vagy

MadMary 2019.02.27. 22:34:05

@ganjagym: A betérés jó komplikált eljárás ám, ami meg a szomszéd és a "zsidó-e vagy" izét illeti... ahogy más kommenttárs is észrevételezte, "Vannak, akik a hitleri Németországnál is gondosabban nyilvántartják az emberek származását, és ha valakinek egy nagyapja zsidó volt, akkor az már nekik zsidónak számít." (copyright by M. Péter).

Grrr 2019.02.27. 22:41:23

@MadMary: Egy igen közeli ismerősöm pont Baruch Oberlandernál tért be.... :) Megismertem aztán még néhány ilyen betértet a Vasváriból.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2019.02.28. 08:05:52

@Wolff: viszont az új szerepe nem történészi szerep, hanem szerkesztői munka egy online újságnál.

Tehéntőgy 2019.02.28. 11:21:35

@Wolff: Írt, gabriloként, bár asszem nem sokat, mindenféle zsidó-keresztény konzervatív izéket.
A judapest már nem elérhető, de pl. ez, ahogy írja, megjelent ott is:
revoltagainstmodernity.blogspot.com/2008/04/hber-kalapcs.html

Elég mókásak ennek fényében a mostani fejlemények, dehát úgyis lesz még a csávóból annyi minden.

Wolff 2019.02.28. 12:40:15

@zombizan: Seres nem azt mondta, hogy hihetetlenül tehetséges szerkesztő. Amúgy pedig aki azt írja, hogy Cuarón rendezte a Rome című filmet, az szerkesztőnek sem tűnik nagyon tehetségesnek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.28. 13:14:21

@zombizan: en is csak nezek, mint Wolff kollega. nem az volt a kerdes, hogy Veszpremy milyen szerkeszto, futballista vagy langossuto. Seres azt mondta rola, hogy "hihetetlenul tehetseges tortenesz". Veszpremy alig tortenesz. Jezusmaria.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.03.01. 15:55:43

@jotunder: Puskás Ferenc élete egy szakaszában hihetetlenül tehetséges katonatiszt volt.