Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Visszajött az ötvenes évek (megjegyzésposztsem)

2019.02.21. 12:12 | jotunder | 168 komment

 

 

 Szarka László Csaba akadémikus a következőt engedte meg magának Körösényi Andrással szemben.

 "Lehetséges-e például az objektív tudomány képé­ben tetszelgő, kőkemény globalista értékrendszer hirdetése az akadémia mint nemzeti közintézmény keretein belül? Normális körülmények között, normális kutatók körében az értékrendi elkötelezettség abszolút magánügy (a természettudományokban mindenképpen), de a jelenlegi polarizált Európában elkerülhetetlen, hogy ide vagy oda álljunk. Vajon ki hova áll?

 1951-ben írtak ilyesmit. A kékfényes Szabó mondhatott ilyet a hetvenes években, esetleg Tóth Dezső Tamás Gáspár Miklósnak, de kultúraczélisták általában már sokkal civilizáltabban fogalmaztak a nyolcvanas évek közepén.

Körösényi Andrást 2010-ben még lefideszesezték, sőt leorbánistázták. Most meg a globalisták láncos kutyája.

.................

Ezt most találtam Szarkától. Az érdekes ember kifejezés gondolom még nem érinti a polgári törvénykönyvet. Mindenesetre az utolsó előtti bekezdése értelmezhető úgy, hogy Palkovics elnyomja a krisztusi belső hangot. Érdemes megnézni, Big JC facepalmjával együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7114641036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2019.02.21. 12:22:17

"A torkánál ragadta meg a kérdést Pelikán elvtárs... Angol Park? Hogy az angol imperialista világbirodalom röhögjön a markába?? "

Rhonin 2019.02.21. 12:39:45

"elkerülhetetlen, hogy ide vagy oda álljunk. Vajon ki hova áll?" Az MTA Csillagászati Kutatóközpont korábbi főigazgatója bizonyára hallott már Schrödinger macskájáról. Szóval az objektív tudomány válasza (ha már): ideisodais.

kemény keleti kommentelő 2019.02.21. 12:40:20

Ezzel lehullott a lepel az illegális globalista igehirdetésről és rendvédelmi szerveink bekaptározzák az értékrendbűnözőket.
Felszólítjuk a lakosságot és nemzeti közintézményeinket, hogy ha objektív tudomány képében tetszelgő személyt észlelnek, ne közelítsék meg és értesítsék a helyileg illetékes hatóságokat.

Bogomil 2019.02.21. 12:57:45

De hol látja Szarka úr ezt a kőkemény globalista értékrendszert hirdetni (ráadásul az Alinsky-módszerrel párosulva), jelentsen az akármit is?

whale 2019.02.21. 12:59:04

Nagyon helyes! Öles nyelvcsapásokkal, előre! Rendületlenül! Hátha lesz belőle valami kis stallumocska az szép új rendszerben...(fujbazdmeg)

nerángass 2019.02.21. 13:03:01

“Felismerhetők itt-ott az Alinsky-módszer elemei is.” – azért ebben igaza van ; ).

Grrr 2019.02.21. 13:04:11

Én csak megnézném jobban a helyetekben azokat a bécsi kutatói pályázatokat...

Wolff 2019.02.21. 13:11:32

Lehetséges-e például az objektív tudomány képében tetszelgő kőkemény nacionalista értékrendszer hirdetése?

Grrr 2019.02.21. 13:37:14

@Wolff: Nem, de ők nem is tetszelegnek objektív tudomány képében. Objektivitás nem létezik számukra, ez már sok-sok éve közhelynek számít a hiszterojobboldali gondolkodóknál. Mindenki valamilyen táborba tartozik, és háború folyik. Ők a piros pirulát vették be.

Wolff 2019.02.21. 13:45:44

@Grrr: Dehogynem tetszelegnek, hát nem azt mondják, hogy a magyarok erre vagy arra nem képesek/képesek, mert magyarok, apelláta nincs? Ezek bizony tudományos törvénynek tűnnek. :)

De a konkrét esetben is, elvitatni, hogy képviselhetsz egy értékrendet csak azon az alapon lehet,ha az veszélyes (hiszen nyilvánvalóan korlátozod valakinek a szabadságát), az pedig elvben ismét konkrét, cáfolható vagy igazolható állítás kellene legyen. Mire is hivatkozik a tiltás: a globalisták a nemzetet akarják felszámolni, eltüntetni, eljelentékteleníteni, és ha ez veszélyes, abból annak is illene következnie, hogy a nemzet jó.

velőtanya 2019.02.21. 13:48:43

@ikaruss: Pár napon belül ez a második Cseh Tamás link a kommentek között (és persze egyik sem a ner dicsőségét zengő apropóból)
Vajon ő ma is Orbán Viktor katonájának vallaná magát?
(nem mintha akkor értettem volna)

Grrr 2019.02.21. 13:56:23

@Wolff: Ez olyan MTA-s/globalista tudományos módszertani megközelítés. Pont ez a hozzállás jellemző olyannyira a rezsicsökkentést visszacsinálni akaró, családellenes, Európa fehér keresztény népességét migránsokra kicserélni akaró világuralmi erőkre. Soros!

A lényeg: a Nemzet harcban áll. Ilyenkor csak a hazaárulók nem állnak a kormány mögé. az igaz Magyarok mind Orbán Viktor katonái.

Carbonaro 2019.02.21. 14:16:43

Ez kicsit már kezd olyan lenni, mint az ilyen szinészhisztik, egymással veszekedő, sértett emberek vagdalkoznak, nem vitatva, hogy az MTA körüli huzavonának komoly tétje van, és hogy a kormány nem jószándékú, de ettől a kultúrkampfba hajló hisztériától is felfordul már az ember gyomra...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 14:23:30

@Carbonaro: Itt csak egy oldal kulturharcol. Az az oldal, amelyik tonkre akarja tenni az Akademiat. A masik oldal probalja elmagyarazni, hogy Palkovicsek orultseget csinalnak, hazudoznak, stb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 14:24:19

Persze valakik megengedtek, hogy a Korosenyi beolvasson a Palkovicsnak, ami eddig nem volt jellemzo.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.02.21. 14:27:16

@Rhonin:

majdnem igazad van, de csak majdnem. a lényeg épp az, hogy Soros György kinyitotta a migránsválság multikulturalista Pandóra Szelencéjét, szóval vége az eltartott kisujjú egyrésztmásrésztezésnek az Elefántcsonttoronyban, meg hogy "de hát én az egyiptomi hieroglif szövegekkel foglalkozom" meg ilyen buziságok, háború van, Orbán vagy Juncker???
ez a kérdés, válasszatok.

szmoker (Homo Trollicus) 2019.02.21. 14:34:30

@ámbátor: Körösényi András a Soros-hálózat fizetett ügynöke, anyja pedig egy malomtulajdonos kulák szeretője volt.
és / vagy
Palkovics László a Soros-hálózat fizetett ügynöke, anyja pedig egy malomtulajdonos kulák szeretője volt.

A nemzetközi helyzet meg egyre fokozódik. Fene se érti ezt az egészet.

fortin2 2019.02.21. 15:05:52

@jotunder: Vagy azért engedték meg, hogy helyretegyék az elvtársak.

Am,úgy a posztban van egy tévedés, ami Tóth Dezső és TGM vitájára vonatkozott (1984 talán?) Ott voltam az ELTE-n, Tóth Dezső kultúrpolitikus ennél sokkal-sokkal árnyaltabban érvelt, sőt, épp az ellenkezőjét mondta: az ellenzéki értelmiségiek azt gondolnak és mondanak, amit akarnak, de ha a politika szférájában kezdenek működni, akkor ön velük szemben a hatalom.

Szarka akadémikus (jegyezzük meg, hogyan lett akadémikus: kutatóintézeti főosztályi főigazgatót csinált belőle Pálinkás, amely napi nyolcórás adminisztratív munka közben hogyhogynem akkora tudományos teljesítményre lett képes, hogy akadémikussá avanzsált...) valószínűleg elfelejtette, hogy az általa főmenedzselt intézetek boardjaiban a (nagyon helyesen) nagyszámban ottlévő külföldi tudós tagok egyikének sincs kapcsolódása a kutatóintézetekhez. Sőt, kapaszkodjon meg a nagyméltóságú akadémikus: ha nem az MTA felügyeli majd az intézeteket, hanem adminisztrátorok, hát nekik se lesz hozzá közük.
Merthogy a tudományos kontrollnak éppen ez volna a lényege.

Vakmacska 2019.02.21. 16:13:28

hova áll, hova áll, a pénztárhoz, az előtte álló sorba....

labrys 2019.02.21. 16:17:13

„A Palkovics-terv hátraarcot jelent az Orbán-kormány eddigi tudománypolitikájától, de rossz irányba.”

Aha.
Az Orbán-kormány eddigi – nyilvánvalóan briliáns, üdvözlendő, helyes etc. – tudománypolitikájától.
Aha.

Annak, aki nem értené: ez itt egy propagandafogás, amit a rezsim azért a Pravdájában jelentet meg, mert az abban közöltek szolgálnak vezérfonalként a kollaboránsok, csinovnyikok és szimpatizánsok számára.

A célok pedig a következők:

~ a valódi tevékenység (MTA-einstand) verbális/szimbolikus szinten történő (narancs)rózsaszínre festése (főleg a tudomány-szétbaszási okokból most némileg megmorcult táboron belüli tagok szelidítése/szédítése okán),

~ a vezér imidzsének szokásos maszkolása ('lám, a Sudribunkó alapvetően kiváló, helyes tudománypolitikáját hozzá nem értő beosztottai elferdítik, ejnye-bejnye'),

~ újfenti megerősítése annak, hogy az Orbán-rezsim ALAPVETŐEN JÓ dolog, csak a végrehajtóira olykor ráfér némi külső iránymutatást követő önkorrekció, nertársak,

~ végül a heveny újságcikkre-mutogatás potenciálisan alkalmazható eszközével még az esetleges külföldi pampogást is tisztíccsa.

Wolff 2019.02.21. 16:35:40

@jotunder: Én pl. nem csak Gyurgyákot láttam az MTA élőlánc tüntetésen, hanem Ujváry Gábort is a Veritas Intézetből. Gyorsan le is fotóztam, legyen valami a kezemben. :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 16:37:19

@labrys: Korosenyi evek ota a NER kritikusa. Nagyon komolyan biralja Orbant es o aztan tenyleg vegrehajtott egy programot az intezeteben, ami altal az intezete jobb lett. Korosenyi egy komoly ember.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 16:38:05

@Wolff: ez komoly?? csak bameszkodo volt, vagy participantkent viselkedett?

Wolff 2019.02.21. 17:05:20

@jotunder: Résztvevő. Ott volt a tömegben, meghallgatta a beszédeket. Azt nem tudom beállt-e az élőláncba, akkor már nem követtem. Egyébként Ujvári jött előbb, Gyurgyák csak csatlakozott hozzá.

seol 2019.02.21. 17:11:22

@labrys:

Nekem is bántotta a szemem az a mondat, és a tiéd -- sajnos -- egy teljesen jogos olvasata, de nem lehet, tudom, a naivitásom fog a Valhallába vinni, hogy pusztán annyiról szól jelen esetben, hogy a szerző csak a jelen üggyel akar foglalkozni, és nem szeretné, ha a teljes kultúrharc irányába terelődne a dolog?

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.21. 17:17:32

Meg akartam valamit jegyezni a szükség van-e akadémiára témánál, de valamiért nem enged kommentelni. Véletlen lehet ez?

jan 2019.02.21. 17:32:08

Biztos ki volt ez már vesézve itt valahol, de én mindig megdöbbenek, hogy a legnagyobb politikai bozótharcosok, árokásók, Orbán-hívők stb. épphogy nem a bölcsész-történész-irodalmár akadémikusok között vannak, ahol elsőre talán logikusabb lenne, hanem a természettudósok közt: Náray-Szabó, most ez a Szarka, Kásler, Freund...

seol 2019.02.21. 17:36:51

@jan:

Hát azért nem ritka jelenség, hogy a versenyző öregkorára, az utolsó értékelhető publikáció után 4-5 évvel ráébred, hogy abból, hogy ügyesen tud mikroszkópot használni, következik, hogy tökéletesen ért a társadalom(tudományok)hoz is. ;-)

Wolff 2019.02.21. 17:38:30

@jan: Nem olyan bonyolult, mi bölcsészek nem értjük a világot, amit művelünk nem is tudomány, ők, a tudomány pápái viszont tökéletesen értik a társadalmat, hiszen az is olyan, mint egy biológiai organizmus vagy mechanikus rendszer.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.21. 17:40:40

Megnéztem két ismerős netes adatait, mindekettő akadémikus, de az életrajzukhoz illetve ahhoz, hogy hol dolgoztak, és mit, nem fértem hozzá, valami olyan szöveget írtak, hogy adathalászat miatt nem tudom megnyitni a kérdéses oldalt.

Tulajodképen azt akartam megírni, egy ottani hozzászólásra, hogy az egyik akadémikus ismerős néprajzkutató, és nagyon sokat tett ezen a területen. A másik akadémikus ismerős biokémikus, kutatóorvos, a tudományok doktora, oktató, szakkönyvíró, címzetes egyetemi tanárként ment nyugdíjba. Mindekettő kiváló ember.

Szóval nem kéne annyira elvetegetni a sulykot amikor az akadémikusokról, mint emberekről beszélünk.

A mai Magyraországon már minden átalakult, mindent átalakított a fidesz, nyilván az amadémiát sem hagyja ki. Szerény véleményem szerint fociakadémiához hasonlatosra fogák majd formálni, és talán majd a tao pénzeket is lehet ide irányítani.;D

Ugyan akkor talán magának az akadémiának is kéne azzal a kérdéssel foglalkoznia, hogy szükség van-e az akadémiára, és milyen akadámiára?
A mi akadémiánk megfelel-e a mai kihívásoknak, nincs-e indoka egy álalakításnak, korszerűsítésnek. Ezt szakmai oldalról az akadémia tudja megindokolni, bemutatni.

Talán azok, akik külfödet megjárva tértek haza az akadémiát vezetni, tudnának erről beszélni az embereknek, azoknak, akiknek többsége azt sem tudja, hogy mi a csuda az akadémia ( már minden rendes foccista akadémiára jár ), mit csinál egy akadémia, mit csinál egy akadémikus, mit csinál egy akadémiai kutatóintézet. Talán az elefántcsonttornyot be kéne mutatni a nyilvánosságnak, az adófizetőknek, hogy tudjanak az emberek állást foglalni a szükség van-e kérdésében. Talán akkor nagy számban lennének, akik kiállnának az akadémia szükségessége, és függetlensége mellett.

Rhonin 2019.02.21. 18:08:58

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Az önmagában agyrém, hogy egy ilyen casus belli "háborút" akadémiai szintre lehetett emelni. Értem én, hogy kiszolgáltatottság egyik oldalról, aztán van az a pénz a másikról, meg könnyen beszélek, mert nem vagyok érintett, de álmomban sem gondoltam volna, hogy idáig eljutunk.

Bogomil 2019.02.21. 18:24:07

@látjátok feleim szümtükkel: Ezeken már túl vagyunk. Úgy 5 éve történt egy nagyobb átalakítás - Pálinkás vezérletével -, 2016-ban Orbán maga is elismerően beszélt a fejleményekről az MTA közgyűlésén, utána egészen a 2018-as kormányalakításig senki nem szólt egy rossz szót sem, majd jött a költségvetési fejezet elvonása. Teljes tévedés azt hinni, hogy az egész folyamat mögött bármilyen tudomány- vagy fejlesztéspolitikai koncepció lenne.

incze 2019.02.21. 18:35:49

nemzeti tudomány, nemzeti sport, nemzeti dohánybolt, nemzeti szocializmus

sinus67 2019.02.21. 19:13:14

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Esetleg:

Tízparancsolat vs. tudomány.

Flageolet 2019.02.21. 19:15:21

@jotunder: Kedves jótündér: olyan akadémikusról ne is beszéljünk, aki, mint ahogy a link is igazolja, 75%-ban önhivatkozást hajt végre. Komolytalan, nincs jobb szó. Nem kellene felhozni sem, a végén még feltünteti az MTMT-n az Egyéb" kategóriában :-)
Amúgy várom még az "okést" a Niemöller-hivatkozások miatt (megkért, utánakerestem, beírtam...).

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.21. 19:34:53

@Bogomil:

Én sem tudományra, meg fejlesztéspolitikai koncepcióra gondoltam. Viszont az akadémiában nagy pénz és nagy preztizs van. Nem mindegy, hogy az állami adóforintokat ki osztja a kutatóknak, de az sem mindegy, hogy abból mit és hogyan kutatnak meg az sem, hoyg ki apja kutatóként. Ennek belső titkait viszont én nem ismerem, mert miért is kéne tudnom, hogy az akadémiai kutatások mikor, kik által és milyen hasznot hajtottak akár az akadémiának, akár az államnak. Egyet tudok, Palkocóvicsnak hasznot hajtott. Közzé is tették.

Valahol olvastam egy megjegyzést, amit én kicsit sértőnek találtam. Konkrétan arról volt benne szó, hogy aki nem akadémikus, az nem is érthet tudományhoz, nem tudhat kutatni, és talán nem is tudhat gondolkodva fejleszteni. Ez még valami ősidőkből maradt butaság, mert az ember, és nem a diploma, meg a státusz az okos.

Mellesleg én a Pálinkás féle átalakításra nem emlékszem, gondolom az eccerű világképembe nem sok vizet zavart.
Remélem érthető, hogy miért gondolom, nyitni kéne a világra. A gazdasági szerkezet már régen nem az államról, hanem a tőkésekről és az ő fejlesztendő vagyonukról szól. Talán az ő vagyonuk fejlesztését ne az adófizetők állják. Ehhez kell a tudományos kutatásnak is alkalmazkodnia, és dolgozni azért, hogy megfizessék a tudásukat. Természetesen vannak területek, amiket támogatni kell adóforintokból, de a kutatás is dolgozzon meg a megélhetéséért úgy, hogy maga termelje meg annak jelentősebb részét. Mert náluk a tudás.
Nem vitatom, hogy ez már most is így lehet, de a közvélemény erről nem sokat tud, csak a vitát hallja, és a huzavonát látja. Aki a közvéleményt maga mellé akarja állítani, dolgozzon érte. Úgy, hogy mindenki megértse.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 19:38:15

@látjátok feleim szümtükkel: Senki nem allitott olyat, hogy csak akademikus erthet a tudomanyhoz. Ha ez igy lenne, akkor csak olyan embereket valasztananak meg akademikusnak, akik nem ertenek a tudomanyhoz :)))

Az viszont igaz, hogy a tudomanyhoz azok ertenek, akik hivatasszeruen foglalkoznak az adott tudomannyal. Ahogy egyebkent a futballban is futballistak a legjobbak, zongorazasban a zongoristak. Igy megy ez.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.21. 20:12:43

@jotunder:

Tévedsz, fociban Orbán a legjobb. Ő ért hozzá igazán.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.21. 20:18:59

@jotunder:

Közben eszembe jutott, hogy a gyerekemtől mit is hallottam. Van egy magyar ember, aki a világon a legokosabb a gömbgeometriába ( de nincs neki egyetemi diplomája, illetve amikor ezt mondta, akkor nem volt, azóta szerezhetett , de már akkor sem volt túl fiatal, mikor a gyerek bejárt az előadására). Mondjuk ezen okból akadémikus sem lehet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 20:33:05

@látjátok feleim szümtükkel: Ez egy tevedes. OK. Ez egy tevedes. A mondatnak sincs ertelme. Az, hogy valamilyen skizofren elmebeteg kinevezi magat a vilag legokosabb gombigeometerenek, az pont olyan, mint amikor egy masik skizofren elmebeteg kozli, hogy o viszont kezratetellel gyogyitja egy nemletezo emberi szerv hurutjat.

Kis ember 2019.02.21. 21:16:06

"Ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség"
coub.com/view/90t4m

Azzek, a Tanú egy szatíra, nem használati utasítás!

brunn 2019.02.21. 21:33:46

Rombolni tudni kell! Tudja ezt Palkovics (mint bunkó) és tudják a bunkót mozgásba hozók, irányítók (főbunkók).
Amúgy, ki tudhatja? A minisztérium 1400 milliárdjához nem szükséges-e éppen az Akadémiától rekliválandó 40 milliárd, hogy a mennyiség átcsaphasson minőségbe ( nagy Lenin állítólag "téziselte"). Na, akkor aztán majd csak úgy dől az innovációs sikerek garmadája erre a kis (elcseszett) hazára.

Pista Sagemono 2019.02.21. 22:10:44

Von Braun is politikamentes űrrakétákat tervezett, de az a qrva rakéta mindig London felett gondolta meg magát.
Ja ez is célzott kutatás volt.

legeslegujabbkor 2019.02.21. 22:21:30

A tudomány vajon hova áll?

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2019.02.22. 02:43:21

Engem ez az egész inkább a 30as évekre emlékeztet.
Stílusgyakorlat:
Magyar tudományos kutatók nyilatkozata
2018 tavaszán a magyar nemzet elsöprő többséggel, békésen tett tanúságot arról, hogy mennyire ragaszkodik kultúrális alapértékeihez, korszakalkotó felhatalmazást adva ezzel a Miniszterelnök Úrnak és a kormánynak, hogy politikai rendszerét a magyarság értékeinek szilárd alapjaiba ágyazza be Az új rendszer tudománypolitikájáról számos hazugság és álhír terjedt el Nyugaton, miközben a kormány és a tudomány művelői között jelenleg is konstruktív egyeztetés folyik a magyarság érdekeit legjobban érvényesíteni tudó oktatási, kutatási és innovációs környezet részleteinek kidolgozásáról.
Mi, a magyar tudomány képviselői, akiket semmilyen erő nem kényszeríthetne a meggyőződésünkkel ellentétesen cselekedni vagy nyilatkozni, őszintén és büszkén nyilvánítjuk ki, hogy Magyarországon a tudomány szabadságát nem csorbítja annak a tudás-fejlesztési koncepciónak a kialakítása, amely a nemzet gazdasági és politikai érdekeit híven képviseli. Lelkiismereti szabadságunk birtokában fejezzük ki a reményünket, hogy a Miniszterelnök Úr vezetése alatt a magyar emberek közös kultúrális és eszmei alapjaira épitkezve új növekedési korszak kezdődik a magyar tudományban. Európa és a világ minden népének üzenjük, hogy Magyarország a békesség és jólét országa, és bármikor készen állunk őszinte párbeszédre. Azt azonban nem hagyjuk szó nélkül, hogy külföldi érdekhálózatok és belföldi haszonlesőik beavatkozzanak a magyar tudomány ügyeibe.

A következő felhívást tesszük közzé.

Minden tudomány összefonódik az azt művelő nemzetek szellemi és lelki kultúrájával. A tudomány sikerének előfeltétele ezért a nemzeti kultúra megőrzésének szabadsága, és a szellemi kiteljesedés lehetősége. Az egyes nemzetek szellemi gyarapodásának és kulturális fejlődésének alapja a nemzetek egyenlő jogai, egyenlő politikai szabadsága, egyenlő méltósága és kölcsönös tisztelete. A tudás népeket egyesítő ereje csakis a nemzeti tudományok együttműködésével teljesedhet ki.
Ezen meggyőződés alapján hívjuk fel a világ értelmiségének figyelmét arra,hogy megértéssel kezelje a magyar nemzet törekvését arra, hogy ugyanazt a függetlenséget, tiszteletet, és jogokat megkapja mint amit ők a saját nemzetük felé is elvárnak.

// Bekenntnis der Professoren an den deutschen Universitäten und Hochschulen zu Adolf Hitler und dem nationalsozialistischen Staat, 1933. november 11.

HANO 2019.02.22. 06:37:51

@Miki Telepi:
"Engem ez az egész inkább a 30as évekre emlékeztet"

Bartus László,2011.május 18. Az Unió első fasiszta állama:

"Csupán egy kevés Mussolinit kell olvasni ahhoz, hogy megtudjuk, mi zajlik Magyarországon. Mindebből könnyen megjósolható az is, hogy a folyamatok milyen irányban haladnak tovább. "

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.22. 07:28:13

@jotunder:

Néha rosszindulatot/dühöt/csalódát(?) vélek felfedezni a szavaidban, főleg akkor, ha valaki nem ért veled egyet. Pedig nem olyan nagy gond az, ha az ember belátja, hogy másnak is lehet igaza.

Az érintett ember nem magát nevezte ki, a gyerekem mondta róla, mint ismérvet. A gyerek pedig érdeklődött a téma iránt, igaz nem matematikus lett. Miniszter úrról is volt véleménye, de az nem a témához tartozik.

aritus 2019.02.22. 08:52:28

@Bogomil: Már régóta meg akartam kérdezni, hogy a Lendület programmal hogy is van.
Itt a vincenten is többen úgy írnak róla, hogy ezt Pálinkás és az orbán kormány találta ki, vezette be. Közben meg azt olvastam, hogy 2009-ben kezdődött a program, Bajnai idején, és akkor még nem Pálinkás volt az Akadémia elnöke.

aritus 2019.02.22. 08:59:25

@Miki Telepi: most fejeztem be Akszjonov: Moszkvai történet c. könyvét, ami 1924-1953-ig, sztálin haláláig tart.
Na ez a szöveg akár a sztálini szovjet időkben is íródhatott volna, sőt pont ilyeneket írtak, és ráadásul tudni lehetett, hogy ez mindig iránymutatása annak, hohy ki éppen az ellenség, akivel kiméletlenül le kell számolni (azaz kik a kiírtandók)

Bogomil 2019.02.22. 09:06:28

@aritus: 2008;gól már Pálinkás volt az MTA elnöke, és maradt is 2014-ig.

Bogomil 2019.02.22. 09:08:15

@Bogomil: 2008-tól... H.lye mobil...;-)

ámbátor 2019.02.22. 10:58:00

@látjátok feleim szümtükkel: lehet, segítene egy név, hogy ki is ez a remek gömbigeométer. Anélkül ez a sztori nem mond semmit se. Van valaki, aki valaki más szerint (aki mint tanitvány nem feltétlen alkalmas ennek megítélésére) remekül geométerkedik, pedig nincs is diplomája. Most akkor ezzel mi mit csináljunk?
Adj egy nevet, lesz itt, aki megnézi mit publikált, mi az életrajza és akkor jól elcsodálkozunk, hogy nahát, vannak kivételek.
Vagy számodra derül ki, hogy az illetö csak az alföld északkeleti részének kevésbé városiasodott részein világhírü.
Név nélkül ez Schrödinger diplomátlan világszaktekintélye.

ámbátor 2019.02.22. 11:58:24

@dr Brcskzf Gröőő: ö tartott nálunk vendég-órát a gimnáziumban.
Senki (beleértve öt magát is) nem mondaná róla, hogy "a világon a legokosabb a gömbgeometriába" viszont remek pedagógus, imádtam az óráit és amit kitalált remek arra, hogy gyerekek fejében izgalmas gondolatok szülessenek.
Nem annyire matematika a szakterülete, inkább oktatástudomány.
mathdid.elte.hu/html/tlenart.html
Nem kimondottan jó példa arra, hogy diploma nélküli tudós lenne.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.22. 12:08:59

@ámbátor:

Azért nem adok nevet, mert ez már vagy 10 éve történt, és nem emlékszem a névre, meg nem én hallgattam az előadásait, hanem a gyerekem, de az egyetemen adott elő az illető, egyébként úgy emlékszem külfödön tudóskodott.

Publikációról csak a miniszter úr és az akadémia közti szerződés kapcsán hallottam. Tegnap előtt. Meg valami havi apanázsról is volt szó. Ja, és valami nem publikálásról is, meg a szerződésről, ami állítólag publikéálási kötelezettséget írt elő.

dr Brcskzf Gröőő 2019.02.22. 12:22:09

@ámbátor: oké, mindenesetre nekem ilyesmi szagú (volt eddig) a sztori. a gömbi geometriát olyan területnek ismerem, ami inkább pedagógusok számára különül el a geometria egyéb ágaitól, mintsem matematikusok számára.
@látjátok feleim szümtükkel: egyre kevésbé értem. nincs diplomája de egyetemen adott elő? netán külföldi diplomája volt? annyit meg tudsz írni, hogy milyen egyetem milyen karán (szakán) történt ez?

labrys 2019.02.22. 13:03:14

@jotunder: nem foglalkoztam azzal, milyen ember Körösényi. Egyáltalán nem érdekel, milyen ember. A szóban forgó eset és az idézettek az Orbán-rezsim explicit propagandacéljait szolgálják – az már a Körösényi lelkiismereti /áthúzva/ saját problémája, hogy neki tulajdoníthatók.
(Eleve, önként megjelenni a Pravdában…)

@seol: :) királylány…
Komolyra fordítva a szót: szerinted mennyire hatékony/üdvözlendő dolog egy falu felégetése során csupán azt felpanaszolni, hogy bár a csapásirány helyes, valaki alágyújtott a parókia iratgyűjteményének is?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 13:28:50

@látjátok feleim szümtükkel: ha ez tenyleg a lenart-gomb, akkor nem matematikarol,hanem a matematika oktatasarol van szo. az egy egeszen mas terulet. a gombi geometria, marmint az axiomatikus ertelemben vett gombi illeszkedes-geometria egy nagyon regen lezart terulet a matematikan belul.

seol 2019.02.22. 16:08:11

@labrys:

Vagyte. :)

És -- hogy khm, enyhén erőltetett példádnál maradjunk -- ha valaki épp a parókia gyűjteményét próbálja megmenteni a lumpentatároktól, nem feltétlenül áll neki a falu felégetését kritizálni. (De mondom, ez a királylány*olvasat.)

* a francba

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.22. 16:15:17

@dr Brcskzf Gröőő:

Meg tudnám, de nem fogom. ha nem érted amit eddig írtam, és nem vágod, hogy nem én mondtam, hanem aki értett hozzá, akkor minek?

dr Brcskzf Gröőő 2019.02.22. 16:33:03

@látjátok feleim szümtükkel: azt vágom, hogy nem te mondtad, hanem a gyereked; azt nem, hogy értett volna hozzá -- pontosabban az eddigi információkból (ami borzasztó szegényes, csak nagy hibájú találgatásokat tesz lehetővé) úgy tűnik, hogy tanár szakon találkozott egy Lénárt-szerű figurával (aki pedagógusnak tök jó, bárcsak lenne sok ilyen, de matematikusnak nem nevezhető, és ő is így tekint magára). amint jotunder fentebb írta, ma már nincsenek is gömbgeométerek, de attól még tanítanak gömbi geometriát.

RontoPal 2019.02.22. 17:19:24

A zötvenes évek kb. a gyűlölet népszavazással jött vissza...

seol 2019.02.22. 17:30:42

@RontoPal:

A cél viszont az 1450-es évek.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.22. 17:39:14

@dr Brcskzf Gröőő:

Dr. úr nem akarok több infót adni, ha az eddigit nem hiszed, a te dolgod.

seol 2019.02.22. 17:53:05

@látjátok feleim szümtükkel:

Szerintem még csak azt próbálja kitalálni, miről is van szó -- egy matematikával foglalkozó ember számára az "X. a világon a legokosabb a gömbgeometriába(n)" kijelentés nagyjából egyenértékű az "X. a világon a legokosabb az összeadásban"-nal.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.22. 19:38:15

Ha elkerülhetetlen az ide vagy oda állás, akkor nincs mit tenni. :-( Már csak egy kérdésem maradt.

A belgák hova álljanak? :-)

Amúgy szerintem inkább a negyvenes évek vége jött vissza ("A tanú", máig örökzöld klasszikus filmre emlékeztetve), de tényleg nem fontos, azt hiszem így is értem.

pbd 2019.02.22. 21:47:38

A Költségvetési bizottság
az Országház Széll Kálmán termében (főemelet 64.)
2019. február 26-án (kedd) 10.00 órakor
ülést tart.
Napirendi javaslat:
1.

Tájékoztató a Magyar Tudományos Akadémia és kutatóintézetei költségvetésének, finanszírozási rendszerének átalakítására vonatkozó tervekről

Meghívottak:
Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter
Dr. Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke

margitutca9 2019.02.23. 07:22:45

Kérdés, hogy ki kezdeményezte? Az állampárt vagy az ellenzéki képviselők?

habakuk000 2019.02.23. 09:18:47

Én ezzel az "elkerülhetetlen, hogy ide vagy oda álljunk" mondással ma már egyetértek. Azzal az apró módosításssal, hogy nem Európában, hanem Magyarországon. És sajnos amit soha nem gondoltam volna magamról, eljutottam a zéró toleranciáig. Már nincs miről magyarázni, nincs miről vitatkozni.
Ugyanakkor azonban az ötvenes évek hasonlata szerintem simán megtévesztő. Egy család és hűbéreseinek erkölcstelen és törvénytelen rablás- és lopás hadjáratának semmi köze nincs a háború utáni különböző társadalmi rendszerek és ideológiák egymásnak feszüléséhez.
Akkor sincs, ha a módszereiket ötlet- és intelligencia hiányától szenvedve a huszadik század legsötétebb bagázsaitól koppintják.

taga20 2019.02.23. 11:48:00

@habakuk000: anyám, te élsz még?:)))

ámbátor 2019.02.23. 12:05:24

@taga20: még a végén felbukkan esernyősEvezős is.

habakuk000 2019.02.23. 12:08:02

@taga20: Persze. Csak alkalmozkodott a vitakultúrám a nerhez, s így nem olyan nagyon vagyok szórakoztató, ezért általában megtartom magamnak a véleményemet. :)
A faéktől is egyszerűbb lett a gondolkodásom: Hiszel nekik vagy egyszerűen hasznot akarsz húzni a gazemberekből? Te is ugyanaz vagy, nem mocskolom be veled magam.
Azt hiszed, hogy jó szándékú megjegyzésekkel, hozzászólásokkal változtatsz valamit a lopósok gondolatvilágán? Ugyanolyan hülye vagy, illetve nem, hanem sokkal sokkal hülyébb, mint egy orbánt hájpoló laposföld hívő.

habakuk000 2019.02.23. 12:14:01

Ez az egész akadémiai történet sajtója is egy szánalom. Alapkutatás, pályázatok, szabadalmak, stb....
Miről beszéltek? Úgysem érti, nem stoplis cipő ez.

Ne lopd el bazdmeg!!!!!

Mert nem fogom hagyni.

Minden más fölösleges leányábrándos naplóbejegyzés.

dr Brcskzf Gröőő 2019.02.23. 12:27:12

@ámbátor: ábrándozzunk még: tollaszerge, dogfüggő, pásztörperc...

RontoPal 2019.02.23. 12:45:12

@habakuk000: Valahogy úgy...

Nézem ezeket a "mire készül Brüsszel" hányadékokat az utcán, és már nem is képedek el rajta.

kemény keleti kommentelő 2019.02.23. 12:57:00

@RontoPal: Sohasem tudjuk meg, hogy mit kíván a magyar nemzet, ha nem lenne Orbánunk, aki értőn tolmácsolja a nép akaratát.
Ezzel alszanak-kelnek, hogy mire készül a kétfejű Brüsszel bácsi.

RontoPal 2019.02.23. 13:02:21

@kemény keleti kommentelő: Belgium fővárosa? :)

Juncker és Soros egy képen. Juncker, aki az Európai Néppárt tagja... és a hülyéje még barátjának nevezi az alcsúti embert - (c) Váncsa.

kemény keleti kommentelő 2019.02.23. 13:14:03

@RontoPal: Nem csak Junker. Soros is Orbán barátja.
Úgy néz ki, mindketten beleegyeztek a kiplakátolásba.
Putyin meg nincsen kiplakátolva. Na ezt add össze.

Flageolet 2019.02.23. 13:50:46

@pbd: Csak mondom, egy ilyen meghívás nem kötelező erejű. Annyit kell csak mondanod, nem érek rá, és nem mész el. Ennyike. Palkóka már csinált ilyet, 2015. szeptember 29-én, akkor a Dúró Dóra által elnökölt kulturális bizottság Corvinussal kapcsolatos napirendi pontja miatti meghívást dobta vissza, mint a *rt. Helyette elment ide:
civil.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_160343

ámbátor 2019.02.23. 15:50:14

@Flageolet: esetleg
- Ez olyan politikai dimenzióba helyezi a meghívást, amely az EP-választási kampányhoz köthető.
- Az MTA nem politizálhat.
- Még a látszatát is kerülni kell, hogy az MTA elnöke közreműködésével tartott bizottsági meghallgatás “kampányeseménnyé” váljon.
- Nagyon szoros a határidő, és nem is egyeztettek vele előzetesen.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.23. 16:35:51

@habakuk000: "Ugyanakkor azonban az ötvenes évek hasonlata szerintem simán megtévesztő. Egy család és hűbéreseinek erkölcstelen és törvénytelen rablás- és lopás hadjáratának semmi köze nincs a háború utáni különböző társadalmi rendszerek és ideológiák egymásnak feszüléséhez."

Helyes a bőgés oroszlány.;D

Mondta állítólag valaki.

Egy biztos. Soha sehol nem olvastam arról, hogy a Rákosi vagy a Kádár vagy bármelyikük házi gászszerelője három év alatt megtáltosodott, akarom mondani megmilliárdosodott.

Flageolet 2019.02.23. 16:46:15

@ámbátor: Lovász el fog menni, mert gentleman, és meghívták, valamint egy átlagos EU állampolgár is megjelenne, ha az általa (is) delegált parlament egyik bizottsága kéri őt fel rá.
Palkovics más tészta, ő magasról tesz az egészre, ki neki egy Varju László vagy egy bármilyen bizottság. Egyszer már lesz*rta, lesz*rja máskor is. Bizottság-bizottság.

Muad\\\'Dib 2019.02.23. 17:37:05

@látjátok feleim szümtükkel:
Na hagyjuk ezt. Ne kezdjük el relativizálja azokat a szarháziakat csak azért mert a fityesz erkölcstelen rablók gyülekezete.

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 18:08:31

@látjátok feleim szümtükkel: Sőt, valahogy az sem rémlik, hogy Horthy (vagy gázsszerelője) vagyona gyarapodott volna exponenciálisan.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.23. 19:19:52

@látjátok feleim szümtükkel: Puritán janibá mítosza. Ja, meg sakkozott a parkban a melósokkal, és még az is lehet hogy nehezen menő és rosszul látó, alig halló mamókát átkísért a zebrán a csúcsforgalomban, mint az úttörők. :-(

Különvonata megvan? Vagy. Állítólag majdnem? minden vadásztársaságnál volt janibának külön használatú szobája. Amit ő és csak ő használhatott. Nyilván akkoriban nem volt benne 2,5 megabyte-os ADSL, de K vonal az biztosan. Vagy direkt nem volt, hogy ne zargassák zerge barkácsolása közben (ez is egy luxus, hogy nem elérhető). Nyilván nem hasonlítom túl kedves vezetőnkhöz, mert ebben a versenyben nyerne janibá, de azért ne sztároljuk. Szerintem. Ő is csak egy szimpla moszkovitya volt, még ha ránézvést a vállahatóbb fajtából volt is. Vagy csak az idő mindent megszépít? Ja? Régen minden jobb volt. :-)

ijontichy 2019.02.23. 20:04:22

@rdos: "Szerintem" Így helyes. Szerinted.
Nem kell sztárolni, csak azt felejted el, hogy a te gondolkodásodat erősen befolyásolja az, hogy lehetőséged volt már, hogy úgy mondjam hátralapozni, és "elolvasni a krimi végét".
Egy nem a társadalom ezüstkanál-tomporú rétegéből jött "kádár"-féle fazon, Horthy-kori, meg világháborús múlttal még elég simán - és elég sokáig - hihette, hogy ebből a markcista-leninista-cucilista katyvaszból kinő valami.
Ami kiváltságokat emlegetsz, az eléggé túlzó. Persze, kinyitották neki az uszodát este. De nem einstandoltak neki kastélyt úszómedencével (btw. '90-es évek elején még torgyánjózsi is a Szecskába járt, tanúsíthatom), és műemlékeket se alakítottak rezidenciává. Külön használatú szobák? Még az a moziterem is publikus volt (tartottak ott vetítéseket a plebsnek), ahol szűkebb körben cenzúrázni szokta néha a bemutatni tervezett nyugati filmeket. Igaz mostanság divat blogolni az egykori "elvtársak" féktelen, zártkörű dőzsöléséről, de hát annak a fele ha igaz, nomeg szűkebb körű lehetett, mint manapság egy Operabál, vagy Story-gála (a színvonalról nem is beszélve).
Ezekkel a mesékkel a '90 után születetteket lehet hülyíteni, és hát hülyítik is tudatosan. Emlékszem, amikor '94-98 között a "pufajkás" Horn 34 kemény milkáért családi házat építtetett. Renoválni kellett a vakolatot az OGY-ben, úgy harsogott a felháborodott disznóröfögés (erős alcsúti akcentussal). Azóta lett stadion a kertvégibe, kisvasúttal... "Janibá" egy szoft-kommer diktátor volt, és fasorba' sem a kártékonyságban ezekhez képest.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.23. 21:20:35

@rdos:

Nem sztároltam, de ami tény, az tény. Minden vezetőnek jár valami többlet, de a rokonyoknak nem.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.23. 21:25:33

@Flageolet:

Muszáj neki elmenni, már ha valahogy meg akarják magyarázni a miniszter havi javadalmazását.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.23. 21:32:55

@Muad\\\'Dib: "Na hagyjuk ezt. Ne kezdjük el relativizálja azokat a szarháziakat csak azért mert a fityesz erkölcstelen rablók gyülekezete."

Azért mégse hagyjuk, mert azt a rendszert azért váltottuk le, mert többek közt Orbán is azt ígérte, hogy minden más lesz. Tényleg más lett, de ezt már sokan nem tudják, csak azt, amit a királyi tájékoztatás tol a képünkbe. Annak meg a fele sem igaz. Vagy talán álljunk be a cinkosok közt bűnös aki néma sorba? Ehhez azért gyomor kéne. Neked van?

Muad\\\'Dib 2019.02.23. 22:13:17

@látjátok feleim szümtükkel:
Nem arról beszélsz, amiről én. A relativizálást hagyjuk. Rákosi és Kádár alatt is utolsó tudatlan bunkókból lettek gyárigazgatók, még budai villatulajdonosok, és senkiházi tanulatlan barmokból diplomás emberek mert a párt azt mondta.

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 22:28:35

@látjátok feleim szümtükkel: és miért akarnának akármit is megmagyarázni?

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 22:36:03

@Muad\\\'Dib: Hol volt az eredeti megállapításban relativizálás?

"Egy biztos. Soha sehol nem olvastam arról, hogy a Rákosi vagy a Kádár vagy bármelyikük házi gászszerelője három év alatt megtáltosodott, akarom mondani megmilliárdosodott."

Vitya abszolút mértékben ver minden hazai versenyzőt legalább néhány száz évre visszamenőleg a pereputtya gazdagításában. Jó, nem volt sok hazai, de azok a fasorban sincsenek hozzá képest.

Muad\\\'Dib 2019.02.23. 23:09:19

@ijontichy:
Az, az. Akkor szüleimnek biztos káprázott a szeme amikor a budai villájban dőzsölő patkány pártvezetők bagázsát látta. Meg nagymamám is biztos hallucinált mikor a mocskos tetű tsz elnök úgy kezelte a környéket mint pár évvel azelőtt a na'ccságosúr...

ijontichy 2019.02.24. 02:44:21

@Muad\\\'Dib: Nahát, ennyire fontos, hogy vitya segge valamivel szürkébb legyen? :-/ Nagy lehet a gáz.
Sajnos Mo. vityájánál és talpnyalóinál férgebbeket nem igazán hordott hátán ezeréves történelme során a magyar föld. És tudod miért? Mert ők már "olvasták a krimi végét", és nem mondható rájuk, hogy sültbunkó, tanulatlan, félművelt sutyerákok lennének, akiket - némi szerencséjükre - az a cucilista-utópista hullám dobott föl a csatornából. És nem szabad elfelejteni, hogy a '96-7 környékére a Kádár-rezsim legalja szemetjével töltődött fel a fidesz. Mégis miként képzeled el, hogy vityának ilyen jól sikerült maga alá hajtani vidék-magyarországot?

Robert Graves-ről olvastam valahol, hogy a Claudius-könyvek írására készülve, egészen "lepusztította" a házát - modern cuccok száműzve, római kori tárgyak, eszközök, tógában járt stb. Mindezt azért, hogy a tudatát hangolja a korra, amiről írni akart. Szóval egyoldalról "dőzsölt a patkány pártvezető", "bunkókból lettek gyárigazgatók, még budai villatulajdonosok, és senkiházi tanulatlan barmokból diplomás emberek" indulati fecsegése helyett, próbáljuk ki Graves módszerét, persze csak úgy gondolatilag. Nem könnyű gyakorlat. Felejtsd el, amit tudsz. Születtél valamikor a századfordulón, nem ezüskanállal a seggedben, van négy-hat elemid, ha szerencsés vagy valami szakmát is szereztél, de lehet, csak a földet túrhattad, átéltél két világháborút, egy világválságot, Horthy alatt nem igazán jött be neked, primkó vagy (bár felfogni nem is igazán tudod) és primkó módra dühös a világra, és akkor jönnek ezek a komenisták, akik azt mondják, hogy most majd ők... mit ők? MI építünk egy olyan-olyan világot, mert te jó elvtárs vagy, de legalábbis leszel, mert a Párt nem téved, milyen egyszerű is ez, buli a villában... Hé! ne verd le azt a vázát! mindegy, úgyis csak egy ronda burzsoá giccs volt, valami Ming... na ezt a tudatállapotot próbáld megvalósítani! Aztán nem megbocsátani kell, se elítélni, csak érteni valamivel többet, mint amit ma tudsz. Például miért egészen más kategória Minget leverni '60-ban, mint freskót legyalázni kolostorban, 2018-ban.
Persze megértem azt is, hogy sokkal könnyebb indulatból hülyeségeket fecsegni, és vitya seggét hipózni. :-/

kemény keleti kommentelő 2019.02.24. 05:30:03

@Muad\\\'Dib: Nem véletlen, hogy most húzzák ki a kastélyt a fóti árvák alól. És az se véletlen, hogy a várba most építi be magát a fidesz család.
A gyárak, földek, termelőeszközök nem lehettek magántulajdonban, a kastélyok, várak, stadionok sem.
A műkincsek, arany, régiség, - Ming váza -, Szent Korona a múzeumban.
A szállodák, strandok köztulajdonban.
Lehetett minden családnak egy lakása és egy nyaralója, egy autója - ha volt.
Azt szépítgette, ki hogy tudta.
Anyád és nagyanyád ezt irigyelhette csak.
Nem a helikoptert meg a szállodaláncot, a budai várat meg a hőerőművet lophatták el a pártfunkcik, hanem a benzint az autóba meg a kukoricát a disznónak.

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 08:16:13

@ijontichy: @kemény keleti kommentelő:
Az eszem megáll. Tényleg, erre nem tudok mást mondani.
Egy szóval nem írtam, hogy dühös lennék a kis kommunistákra, sőt még a rendszert kiszolgáló szakemberekre sem ( pont nemrég írtam, hogy nem lehet mindenki forradalmár). De a rendszer vezetői rohadt, gyilkos rablók és bűnözők voltak. A rendszer pedig egy brutális elnyomás. Kész, ennyi, nem több és nem kevesebb.

kemény keleti kommentelő 2019.02.24. 08:36:02

Szarka László Csaba és Körösényi András esetére visszatérve.
Az aktuális Kásler féle kultúrvezetés kijelölte az irányt.
Aki akar, ért belőle, hogy Orbán mostanság milyen szellemi állapotot akar látni az országban.
Gyíkemberek, ufók, világösszeesküvők, egyebek.
Az ambícióknak irányt szab, az érveléseket mederbe tereli az orbáni kinevezéseknek az a sora, amit költők jelzőtüzeknek, vagy politikusok cölöpöknek neveznek.
Orbán már néhányszor levedlette magáról a bőrét, amikor elhagyta az előző kinevezettjeit és új politikai garnitúrát tett a helyükbe.
A 2010 előtt gyurcsányozó művészek, tettestársak és tudósok népszerűsége leáldozott, a nép előtt a misztikus világmagyarázók és összeesküvésleleplezők tekintélye nagyobb már.
Ez az Orbáni politika, amihez lehet csatlakozni, és lehet elé feküdni, de akkor elgázol.
A tudományos életet mostmár boszorkánymesterek fogják igazgatni, a magyar nép jelen szellemi állapotja szerint, amit hosszú évek óta tartó agymosó tevékenységgel hoztak formába, ahogy az előző trendeket is,
úgyhogy aki kimarad, lemarad.
Hogy Orbán bolond, vagy csak bolonddá tesz minden magyart, az végülis mindegy.
Orbán és a nép hisztériát akar és lincselést. És meg fogja kapni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.02.24. 08:58:02

@rdos: "vállalhatóbb fajta"

Nem tudom, szerintem a bűnök többsége bocsánatos, de azért pl. a hazaárulás mégsem az.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.02.24. 09:01:12

@Bolygó Hollandi: Horthy is dózeroltatott el magyar falut, amikor útban volt a vadászathoz.

A Russay-eset megvan? Mai ésszel is felfoghatatlan pénzek tűntek el, aztán ki tudja, hova. Lehet, hogy kevésbé köthető személyhez az érkezési hely, persze, de a dolgok eltűnésében nem csak a célállomás személyformája a bántó, hanem a kiindulási helyen maradó lyuk is.

Dárnok 2019.02.24. 09:08:26

@kemény keleti kommentelő: A benzint és a kukoricát nem a pártfunkcik, hanem az istenadta nép lopkodta. A pártfunkciknak a rendszerváltásig kellett türelemmel várakozni, hogy lenyúlhassák a "hőerőműveket". (Mindezt anélkül, hogy bárkit mentegetni akarnék. Továbbá, miért van az, hogy amit Ady száz éve leírt, arra ma még mindig rá tudunk csodálkozni, mint valami meglepőre?)

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 09:53:44

@Counter: Derenken jártam, láttam az elpusztított falut. A Russay esetet nem ismerem.

Nem azt mondtam, hogy Horthy matyóhímzés volt, hanem hogy nem volta nyoma annak, hogy családja vagy strómanjai rohamosan meggazdagodtak volna. Életstílusát pedig nyilván meghatározta, hogy egy papíron királyság kormányzója volt, és nem mint a "nép egyszerű gyermeke" költözött fel a Várba. S ennek megfelelően nem is azzal próbált népszerű lenni, hogy részegen ordenáré nótákat dalolászott.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 09:57:01

@kemény keleti kommentelő:

Orbán egy dologban nagyon okosan és tudatosan dolgozik az első bukása óta. Tudja, hogy nem szabad sokáig a helyén hagyni egy csicskát sem, mert akkor nagyon sokat láthat, és tudhat. Ezért elég rövid ideig maradnak funkicóban, az életfogytig tartó funkcit csak kivételes személyek birtokolják. No nem Orbánra gondoltam, hanem a hátárben csedben sunnyogókra.
Viszont ezek azt is tudják, hogy a pihepuha fészekből kirúgott madárkáknak eleség kell, ezért kénytelenek innen-onnan csipegetve jól tartani őket. Pl. a Lajos, nem a Kósa, hanem a másik vagyonából.

Van azonban egy mondás, ami nem magyar, de nálunk is ismert, miszerint néha sok az eszkimó, de kevés a fóka.

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 09:59:21

@kemény keleti kommentelő: Panem et circenses. A római császárok cirkusza se a nép okításáról szólt. Ez most is működik - miért ne működne? - amíg van elég kenyér.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 10:00:29

@Muad\\\'Dib:

De hiszen pont ezek miatt akart a magyar nép rendszerváltást, hogy ne a bunkók irányítsanak. Most megint ott tartunk, de akkor sem lopta tele magát az a rendszer, meg a Kádár sem. Még akkor sem, ha ő is Bélmegyerre járt vadászni, nem csak a Mészáros.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 10:09:56

@Dárnok: "... miért van az, hogy amit Ady száz éve leírt, arra ma még mindig rá tudunk csodálkozni, mint valami meglepőre?)"

Miért van az, hogy az 1192 és 1195 között keletezett halotti beszében már feltették a kérdést, miszerint látjátok feleim szümtükkel mik vogymuk? Ezek vagyunk. Birka génekkel.
Elég a kolompot rázni, és a kígyó hangját hallani, megyünk utána. Gondolkodni meg nem muszáj, az fárasztó.

Egyébként tanuságos a halotti beszédet végig olvasni.

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 10:14:33

@látjátok feleim szümtükkel:
De igen, az a rendszer is telelopta magát.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 10:19:14

@Muad\\\'Dib:

Tudod én meg olyat láttam, hogy az orrát fent hordó fiatal agrár szakembert a tsz tagjai nem választották meg elnöknek, mert arra sem méltatta őket, amikor bement egy munkhelyre, hogy köszönjön nekik. Most hallottál valahol ilyenről? Én csak arról, hogy most a lézeres, Lázár a földesúr ott, ahol a nagyapám uradalmi cseléd volt, és az unokája jövőjét most a Lázár igazgatja ugyan ott . Ez szerinted fejlődése az országnak?

Biztosan voltak, akkor is, akik éltek és viszaéltek a rendszer lehetőségeivel, mint pl. a vendéglátó vállalat igazgatója, aki később a legnagyobb rendszerváltó lett.

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 10:22:04

@látjátok feleim szümtükkel:
Hol írtam én olyat, hogy ami most van az jó? Nem létező dologgal vitatkozol.

Dárnok 2019.02.24. 10:48:23

@látjátok feleim szümtükkel: "pont ezek miatt akart a magyar nép rendszerváltást, hogy ne a bunkók irányítsanak". A magyar nép azért akart rendszerváltást, hogy ne kelljen Bécsig menni a Gorenje hűtőszekrényért. A többi a liberális álom.

Dárnok 2019.02.24. 10:51:28

@Dárnok: És egyáltalán, akart a "magyar nép" rendszerváltást? Ha nincs Gorbacsov és Reagan, akkor még boldogan építenénk a "szocializmust".

kemény keleti kommentelő 2019.02.24. 11:52:11

@Dárnok: Most is nagy baj, ha nincs elég hűtőkapacitás. Mészáros Lőrincnek is szét kellett osztani az eladhatatlan disznókat a dolgozói között, mert már nem tudja hova tenni és kieszik a vagyonából.

ijontichy 2019.02.24. 12:00:16

@Dárnok: Lótüdőt. Ha lett volna valaki, aki fizeti még a kádári langyosvíz számlát, lehet, hogy sokáig tolódik a dolog. Mindenesetre amit Reagan elkezdett, arra a '87-es válság feltette a pontot. A szekértábor gazdaságilag bekrepált. A szükségszerű "gazdasági" rendszerváltásról már '87-ben beszélt Sárközy (GT). Gorbacsov volt a kérdés, mert Csau (és Honecker) szívesen jött volna "rendet rakni".

@Muad\\\'Dib: Ejnye no, az újdondászok nagyon szeretik ezt a "brutális" szót ;-) Mivel nekem - ahogy felénk mondják - vitya ugrik gyufáért, elég nehéz "mesélni" :-). Én is kaptam - kétszer is - suhival a hátamra, pedig csak koncerten voltunk, nem "hősködni". Mégsem koptatok nagy szavakat ("rohadt hyilkos bűnözők" stb), mert akkor mit használnék a Csau és haverjai rendszerére? Btw. "ott és akkortájt" még a szabad világban is dívott "problémákat" LHO-val "megoldani (vagy plasztikkal, ahogy OAS-éknál), '68 nyara sem piskóta, szóval Graves rulez, benned meg túl sok az indulati lötty. Az az én szerencsém, hogy a szüleim, nagyanyám nem akarták a saját indulataikat örökségként rámhagyni. Apámat a háború végére rántották be, puskaport se szagolt!, de pechjére a ruszkik kapták el, egész alakulatával együtt Újpesten, amiért jó két évet építette a szocializmust Azerbajdzsánban, és mire hazajött már nem hazáját védő "hős magyar katona" volt, hanem csúnya magyar katona, aki a dicső Szovjetúnió ellen harcolt. Mindebből rám annyit hagyott, hogy figyeljem meg mennyire nem kell semmit tenni, elég ha a világ forog körülöttem és egy csomó "szerepbe" bekerülhetek ezáltal :-(.
Az a baj, hogy Mo-on nagy hagyománya van a partizánságnak, meg a mártíromságnak is. A "múltat bevallani" meg csak irodalomban szokás :-/.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 13:35:07

@Muad\\\'Dib:

Mivel? Pénzhez nem fért, mert az állam ült rajta, anyagi javakért meg nem volt érdemes, mert bizony könnyen elkapták a főkönyvelőt, sőt az igazgatót is. A munkahelyi ellátmányt meg nem a vezetők, hanem az istenadta nép lopta. Igaz otthon nem kellett neki két tűzőgép, de azért elvitte még a harmadikat is. Meg a házához szükséges anyagokat, a fuvarokat is feketézték. Azért ha megszámolnád, most nem feketefuvarral, hanem uniós támogatással "feketéznek", milliárdos tételekkel.

Nem azért akartuk a rendszerváltást, hogy a kisstílű lopást a pofátlan lenyúlás rendszere vegye át. Talán emlékszel a pofátlan végkielégítésre? Ki is kiabált ellene a legjobban?

Valóban mentük vissza az ötvenes évek irányába, ebben igaza van a posztnak, csak nem úgy, ahogy kifejti. Mentünk pl. a közigazgatásban. Már régen leavult közigazgatási rendszert vezettek be, ugyan közelebb került az ügyintézés az állampolgárhoz, csak közben a polgár került messzebb az állam normális működésétnek reményétől. Pedig lehetett volna és lehetne sokkal jobban, kisebb apparátussal, olcsóbban is csinálni. Csak a sok csicskának akkor nem lenne jól fizető állami munkahely.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 13:42:35

@Dárnok:

Akart rendszerváltást a nép, csak azt fentről szervezték, így a nép hangja, és akarata nem jelent meg karakteresen, mert az bizony kényelmetlen lett volna. De sokkal jobban be volt vonva a véleménynyilvánításba, mint most a ner konzultációkba. Pont az a hazafias népront szervezte, amelyiknek a vezére támogatta Orbánt, annak a hóna alá nyúlva. Gondlom azért nem emlegetik/idézik sehol azokat a jegyzőkönyveket, amelyek az általuk szervezett kerekasztalokról készültek. Abban sem vagyok biztos, hogy ezek még valahol fellelhetők. Volt már elég kéthamadnyi idő az elsunnyogásukhoz.

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 14:19:20

@látjátok feleim szümtükkel:
OMFG!
Az a szegény Rákosi, meg Kádár. A hülye nép ellopott mindent amit ők és a sleppjük drága melóval megszerzett az országnak.

kemény keleti kommentelő 2019.02.24. 14:36:02

@Muad\\\'Dib: Annyira, hogy Kádárnak még a koponyáját is ellopta a néped.

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 14:51:13

@kemény keleti kommentelő:
Szerintem fejezzük be az eszmecserét. Épp elég megdöbbentő számomra, hogy pont ezen a blogon védelmez valaki egy diktatúrát hozzád hasonló módon. Az pedig különösen döbbenetes, hogy valakinek van képe olyat leírni, hogy a cucializmusban tulajdonképpen csak a nép lopott.

Dárnok 2019.02.24. 14:51:42

@ijontichy: Mint napjainkban megbizonyosodhatunk róla, Gorbacsov feltűnése nem volt történelmi szükségszerűség, csak szerencsés véletlen. '87-es válság ide vagy oda, sokkal rosszabb válasz is születhetett volna a szekértábor részéről. És akkor nincs rendszerváltás. De mindenki a helyén lenne: 4cdn.hu/kraken/image/upload/s--dNRGwbZD--/6wNN6YDtKRr31Pwsbs.jpeg

Ahava 2019.02.24. 15:41:32

@Dárnok: Kövér László házelnök a a Bács-Kiskun megyei Szankon, ahol az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseinek emlékezetét hirdető büszkeségpontot felavatta 2016-ban, a következőt mondta: "a rendszerváltoztatásban elnyert szabadság (...) úgy is értelmezhető, mint a nemzeti önmegváltás negyedszázados története."
A megismerésre méltó dolgok látvánnyá való változtatása és így felfoghatóvá tétele, a kiállítás, íme, Magyarországon jó ideje pótlékká vált, presztízs-szerző felmentés a komoly tudományos munka, a valódi kiállítás rendezése alól. A szanki büszkeségpont kiállításának forgatókönyve, formanyelve olyannyira csapja vissza a múzeumügyet vagy hetven évtizeddel, hogy csak gratulálni lehet a szervezőknek. Sikerült egy olyan kulissza-kiállítást rendezni, amelynek kritikáját is nehéz szavakba önteni, ahol a fő cél nem más, mint a regnáló hatalom propaganda szólamainak leképezése, ami amúgy vizuálisan bemutathatatlan.
Most, hogy a PIM vezetőjének szándéka szerint egy remek művelődési ház lesz, kitűnő programokkal, a kiállítás-őrület csak fokozódik.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.24. 18:09:57

@ijontichy: Nem ér ennyit a kérdés (pár billentyű leütésnél többet), de az átkosban másképpen ment a jóeftársak kistafírozása. Mondjuk mai napság is szokás, hogy pl polgimesteri hivatali kocsit akár az egyszerű alkalmazottak is bérelhetik jutányos áron ha hétvégén tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető helyre mennének.

Már mondjuk janibá vonatát kitalálom hogy nem bérelhette ki senki ember fia, holott vélelmezem az a vonat formailag nem is az övé volt, hanem a párté?, a seregé? a bémeé? vagy a ki tudja kié, Puritán vonat, mint a puritán ovis vári rezidencia Manciaja. :-( Igaz ami igaz, az elvtársak a szimbóleumokra vigyáztak. A főnertárs meg kifejezetten figyel rá, örökös kormányzói babérra törekvés jegyében. Boccs a szó-képzeverért.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 18:12:27

@Muad\\\'Dib:

Senki nem állított itt olyat, hogy csak a nép lopott, csak annyit, a vezetés nem tudott annyira sokat lopni, mint most. Akkor volt éves költség vetése az országnak és azt be is kellett tartani, nem úgy, mint most, mert attól, hogy megszavaztatják, még is úgy csoportosítgatják, ahogy akarják. Mellesleg az elvtársi lenyúlás csak a rendszerváltással indult meg, mert a nép nem tudott privatizálni, a bankvezérek, tsz elnökök, meg bányavállalati párttitkárok meg tudtak. Hizen ők írták a feltételeket.

Ha nem tudnád ( feltételezem nem akkoriban nyílt ki az elméd ), emondom, hogy pl. a rákosi rendszerben, de még a kádárizmusban is elég sokáig bűncselekmény volt a pazarló gazdálkodás. Ha egy hivatal vezető az irodájába drága bútort vett, és nem az olcsót, akkor bezony ment a bíróságra. Valamikor a hatvanas években törölték el ezt a bűncsekményt. Most meg az ügyésszég törli el, amit el kell törölni. A hivatali irodákba a dekorációt meg napjainkban a közvagyont képező múzeumi festményekből szedik össze, a bútorok árát nem is említve.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 18:13:43

@rdos:

Az a vonat a mávé volt, csak Jani bá járt vele.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.24. 18:15:34

@látjátok feleim szümtükkel: Tények? Ferenc Józsefnek vagy kinek a rezidenciájában a Nárcisz kutya ugatása az égig hallatszik? Vagy sem? Melyik a tény?

Janibá böribe vonulása előtt a Rózsadombi villájába úszómedanszét tervezett installáni. A böri miatt félbemaradt a dolog, utána lett a medanszéból agitprop tyúkól.

Ja, ja. Biztosan seperte a tyúkszart a tyúkketrecben esténként megfáradva a kábé ülés után. Nyilván ez is tény?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.24. 18:17:11

@látjátok feleim szümtükkel: És még ki járt vele? Mert ha más is járt volna vele, akkor a más megjárta volna a járatot. :-)

ámbátor 2019.02.24. 18:20:31

@rdos: Távol álljon tőlem Kádár mentegetése, de akkor itt most egy végülis meg nem épült úszómedencét vetünk egybe éppen komplett vármegyék és gazdasági ágazatok ellopásával?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.24. 18:22:12

@Counter: Úgy harmincadik éve tudjuk hogy a biznisz az priznic. Akarom mondani a biznisz az biznisz.

Janibá csak a hazáját, beszélek félre, az országát adta oda a szojveteknek (mondjuk a másik választása valszeg egészségtelenebb lett volna mint az évtizedes lelkiismeret furdancs, nagyimi és társai témában), moszkoVitya és kellékei (ellenzéknek tűnő pártok) az országot és annak jövőjét is eladják, júdáspénzért. Szóval vannak fokozatok, de az országárulás az országárulás marad. Igazad van. :-(

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.02.24. 18:26:42

@ámbátor: :-) Tőlem is és igazad van (szerintem is). Ezért mondtam, hogy így utólag szinte még vállalható is volt. :-( Janibá. Attól tartok ha moszkoVitya véletlenül leesik a nemkormánygéppel a levegőből két nemválasztási csalás között, az utódja még rosszabb lesz. Rezsiszili mint minielnök? Na ugye hogy ugye? :-( Vagy vegyük példul arrogántonyót. :-(

Minden évben jobban élünk mint a rá következő évben. :-( Sajnos ez nem vicc. :-(

Muad\\\'Dib 2019.02.24. 19:33:47

@látjátok feleim szümtükkel:
"...Ha nem tudnád ( feltételezem nem akkoriban nyílt ki az elméd ), emondom, hogy pl. a rákosi rendszerben, de még a kádárizmusban is elég sokáig bűncselekmény volt a pazarló gazdálkodás..."
Ez mire érv? Ma is bűncselekmény a korrupció, még sikkasztás, meg a hűtlen kezelés is. Pont leszarják a vezetők. Ahogy akkor is.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.24. 20:27:10

Orbán & Co több nagyságrenddel többet lopott, mint Kádár & Co. Ez tény, nem relativizálás. Kádár & Co több nagyságrenddel több embert öletett meg, mint Orbán & Co. Ez is tény és nem relativizálás. Senki nem menteget itt semmit, csak össze tudunk hasonlítani hasonló természetű dolgokat egymással, anélkül, hogy az egyiket helyesnek, a másikat helytelennek tartanánk.

MadMary 2019.02.24. 20:32:41

@Muad\\\'Dib: _Nagyon_ régóta read-only üzemmódban működő olvasóként hadd kockáztassam meg azt az észrevételt, hogy – hozzászólásaid alapján - nem szimpatizálsz a rendszerváltás előtti rezsimmel, a jelenlegi és a volt rezsim bizonyos tettei közé pedig hajlamos vagy egyenlőségjelet tenni a „Lopás az lopás” jegyében. Ha viszont a fentiek szerint ítélkezel, kérlek, legyél arra is tekintettel, hogy ha életedben akár egyszer, egyetlen megállónyit is blicceltél a villamoson, vagy akár egyetlen gemkapcsot is elhoztál a munkahelyedről, a „Lopás az lopás!” jegyében bűnös vagy, és minden morális alapodat elveszítetted az ítélkezésre. Ha viszont elfogadod, hogy az egyéniesítés szükséges az ítélethozatalban, tehát figyelembe kell vennünk az adott eset sajátos körülményeit, „ámbátor” kommenttárssal együtt kell kérdeznem: a párttitkári víkendház építéséhez átirányított egy-két betonkeverőnyi nyersanyag ellopása hogyan viszonyul komplett vármegyék és gazdasági ágazatok jelenlegi ellopásához?

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 21:09:05

@Muad\\\'Dib:

Nyugodj meg, nem annyira szarták le a jogszabályokat, mint most. Vb titkárok is kerültek bíróság elé lenyúlás miatt. Most meg lehet számolni, hogy mennyi fideszest vittek bíróságra z elmúlt 10 évben. Pedig ha Mengyit tévedésből megtalálták, akkor lehetne ott mást is meglátni.

A pazarló gazdálkodás nem hűtlen kezelés volt, meg egyébként még hanyag kezelés is volt ezen kívül, de egyik sem a korrupció. Az más cselekmény.

habakuk000 2019.02.24. 21:09:55

@Kettes: A második megállapításoddal vitatkoznék. Az egészségügy szétzilálása, a pénz nélküli családok élethez való jogának lábbal tiprása a szememben ugyanolyan halálra ítélés, mint az 56 utáni vérbíróságok döntései.
Szerintem ugyanis előre megfontolt emberölés az, hogy megyei jogú város megyei kórházában nincs pl onkológia, a másik megyéből hetente odalátogató onkológus idejéből egy betegre kb 2 perc jut.

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.24. 21:12:11

@rdos:

A vasutasok biztosan játak vele, próbaútra minden javítás után.

Grrr 2019.02.24. 21:55:38

A kiegyezést követő meglehetősen sikeres évtizedekben a felnőtt népesség mintegy 5%-ának volt szavazójoga, amit az ún. 'nyílt szavazás' keretén belül gyakorolhatott. Hogy ennek mennyire volt köze a népakarat valóban demokratikus kinyilvánításához? Nem nagyon (amúgy a Nagy Háború után a NER egyel vagy kettővel előbbi hőse, Bethlen István teljesen anakronisztikus módon viszaállította ezt - a nagyvárosok kivételével).

A hatalomnak kényelmetlen politikai erőket - szociáldemokratákat főként - a hatóságok a NER-t sokkal meghaladó mértékben zaklatták, vezetőik gyakran börtönbe kerültek. A zsandárok, csendőrök akár halálos kimenetelű erőszakkal oszlattak fel tüntetéseket, kardlapoztak, lőttek.

Mindemellett a közbiztonság drámai volt: a városokban és vidéken is bűnbandák garázdálkodtak; a felusi válokon a késelés mindannapos volt. A háztartáson belüli gyilkosságok is.

A kilátástalan nyomor kétmillió embert üldözött ki Amerikába.

A kort mindezek mellett súlyos korrupciók ('panamázás'), csalások és lopások fémjelzik, melyben a politikai főhatalom arisztokrata és polgári származású tagjai is részt vettek. Persze helyi szinten is.

Az egész dualizmus egy méthetetlenül mocskos, népnyúzó, gyilkos rezsim volt. Mégis, már a gimnáziumban is úgy tanultam róla, hogy Magyarország aranykora volt az.

ijontichy 2019.02.24. 23:10:03

@Kettes: Lehet összehasonlítgatni, de sok értelme nincs (illetve van, de nem azért...). Két különböző téridő-intervallumról van szó, illetve a hozzájuk tartozó "társadalmi összismeretről". Egyszerűen: van amiről ma könnyebben azt mondom, hogy "a tőle elvárható gondosság mellett tudta, vagy tudhatta", míg - ugyanarról - megengedőbb vagyok, hogy 1960-ban nem annyira tudhatta.
Az én problémám az, hogy itt mindenki "olvasta már a könyvet", és ennek ismeretében, a mai eszével, a mai erkölcsi magasságából mond okosakat.

@habakuk000: Vityát nem érdekli, ha Mo. végül 6-7 millán stabilizálódik. Lásd Vincent II. törvénye és "Akinek semmilye sincs, az annyit is ér".
Kétszintű Eü. (persze ezt nem propagálják óriásplakáton), és aki költség, az megmurdel, avagy Sánta: "Sokan voltunk".
Ha pragmatikus vagyok, akkor ez még vezethet is valahova. Csak morális neveltetésemnek nem tetszik, és szerintem a XXI. századi Európában nem is szükségszerű.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.24. 23:14:10

@ijontichy: Én már a másik könyvet is olvastam. :)

rikitikitevi 2019.02.25. 07:00:09

@habakuk000: igen, szervezett es szandekos nepirtas folyik, csak a nepesseg 99%-a nem latja/erti es nem is fogja soha.
Emellett szandekos es tervezett nepbutitas is. A ketto parhuzamosan megy.

A pecsi egyetemen tortent egy tudomanyos igenyessegu vizsgalat (s publikacio) mely adott osztalyon szamszerusitette is az ugymond "politikai dontesek eredojekent is felvetheto" (sajat minosites) halalozast. Egy bizonyos falon a nyomtatott peldany kint van, ami napi rendszeresseggel emlekeztet nehany arrajaro embert de az interneten nehez utolerni (nekem nem sikerul pl, bar olyan nagyon nem is igyekszem, ez igaz)

Muad\\\'Dib 2019.02.25. 08:14:35

@ijontichy:
Tudod hol hangzott el a politikai vezetők részéről
(ismétlem vezetőkkel van bajom, nem az ilyen-olyan támogatókkal) ez a jól bevált érv rengetegszer? A nürnbergi perben: hát igen a tömeggyilkosságok után persze lehet azt mondani, hogy hibás volt a rendszer, de hát ki gondolta volna, hogy ez lesz mondták volt.

ijontichy 2019.02.25. 10:33:54

@Muad\\\'Dib: Tudod mi ezzel a szuperlatívusszal (ti: nürnbergi per) a baj? Egyrészt Mo-on szervezett népirtás Szálasi alatt volt.
Az '56 utáni gyilkolászások egy része a kommerek egymás közötti hatalmi harca, másrészt azért fegyveres konfliktusok szereplőiből állt. Ez azért más, mint Grün tata, a kedves sarki fűszeres bácsi esete, akit 600e (magyar) társával csak azért hurcoltak gázkamrába, mert levegőt vett.
Nem, sajnos vitya rendszere - a körülmények, a joggal elvárható ismeretek alapján, valamint ha az ország hosszabb távú érdekeit nézve - mára sajnos rosszabb lett, mint a konszolidált Kádár-rezsim (és ez nem konszolidálódik, hanem eszkalálódik). Legfeljebb a mirror házában nem szerepel majdan annyi explicit, bíróság előtt is megálló emberölés ;-). De ennyi.
(Tuti, ami tuti, azért a Tízparancsolatot ne felejtsd el betartani :-) )

Muad\\\'Dib 2019.02.25. 11:04:25

@ijontichy:
Nem a tett hanem az érv volt ugyanaz. Miszerint, hát igazából nem ezt akartuk.
Azért ugye feltűnt a kommunista felsővezetésnek, hogy egy kibas*ott diktatúrát tartanak fenn? Nyugtass meg, ugye ez még azzal a roppant kevéske információval is tudható volt?

ámbátor 2019.02.25. 16:13:28

@Muad\\\'Dib: `Hát szerintem úgy a hatvanas-hetvenes évektöl kezdve nem sokkal volt az diktaturább, mint ami most megy. A fekete volga már nem jött senkiért, de a besúgók, provokátorok és párttitkárok munkásságának eredményeképp bárkit kicsinálhattak szociálisan. Na most ez ma sincs nagyon másképp.

Flageolet 2019.02.25. 19:04:31

@ámbátor: @pbd: @látjátok feleim szümtükkel: Khhmmmm, khmmmm (torokköszörülés), 3-2-1:
Version No. 1:
Hogy megmondtam, megmondtam, hogy megmondtam, megmondtam, Dunáról fúja' szél...
Version No. 2:
Jól megmondtam előre, sálalálalá,
Hogy megmondtam előre, sááááá-lálálálá....
(á la Boney-M, "Brown girl in the ring")
Mit is...?
index.hu/belfold/2019/02/25/koltsegvetesi_bizottsagi_meghallgatas_lovasz_palkovics_mta_fidesz_dk/#

látjátok feleim szümtükkel 2019.02.25. 19:40:32

@Muad\\\'Dib:

A hetvenes évektől direktbe nem volt tuható. Csak az érezte, akinek volt valami "olyan" ügye valamelyik hatóággal, mint pl. útlevél nyugatra, egyetemi felvételi. Azonban ha az eccerűnk volt valami bánata, akkor a párttitkár volt az, aki meghallgatta, és a maga lehetőségei közt megpróbált segíteni.
De pl. olyan is előferdült, hogy egy állásra nem a helybélit vették fel, hanem a városból jött "osztályidegent", akinek viszont értelmiségi háttere, és jó kapcsolata volt. Szóval furcsa világ volt, de élhetőbb, mint ez, ami van. A szegénynek volt életcélja, és reménye arra, hogy kitörhet a szegénységből, a gyerek ingyen tanulhatott akár egyetemen is. Ma mi jut neki? Csok ott, ahol nincs munkahely, és hiába van ház, ha nincs kereset.
Továbbá a hetvenes években a nagy diktatúrában kiengedték a börtönökből azokat a fiatalokat, akiket a 56-os események kapcsán pl. életfogytiglanra ítéltek.

Mellesleg 56 után bármelyik gyerek járhatott hittanra, és a pap az iskolában tartotta az órákat tanítás után.
Hetvenes években a falunk kis kisz csapata önállóan gazdálkodott a helyi kultúrházban, és soha senki nem jött ideológiai előadást vagy bármilyen eligazítást tartani. Állami támogatás az ingyen hely, és eszközvásárás volt. Nem tv, számítógép, csak egyszerű társasjátékok, és a városi filmtárból nagyon olcsón kölcsönöztük a filmeket.

Szóval aki nem volt benne, az most nem próbálja elmondani mi is volt akkor. De meg is nyugodhatsz, én nem vágyom vissza csak a nyugalmat, anyagi és erkölcsi biztonságot, a lehetőséget a normális stersszmentes élethez. Mert ki dolgozott, az előre haladt, és biztonságban érezhette magát. íma meg sokan dolgoznának, de nincs mit, főleg a falusiaknak.

ijontichy 2019.02.26. 02:16:10

@Muad\\\'Dib: Tudták. Csakhogy az elméletben szerepelt a "proletárdiktatúra", ami két vh + válság + Horthy szocializációs háttérrel "ott és akkor"-tudattal lehetett más. Nyilván, ahogy telt az idő, egyre többen zizzentek rá, hogy a modell nem életképes, de az "ideiglenesen hazánkban állomásozók" okán sokat ugrálni nem lehetett (tudod: a lánglelkű ifjakből lesznek leginkább halott mártírok, és '56-ból mindkét fél tanult. kádárék egész ügyesen "megvették" az országot, csak épp folyamatos hitel kellett hozzá ;-) ). Próbálkozni próbálkoztak, de pölö az ÚGM idején Ferihegyről fordult vissza a Világbank delegáció, mert szektás elvtársak (ma hasonlót a fideszben találsz), beköpték a dolgot Moszkvának. Amit írtál, pölö a téeszelnök/tanácselnök/párttitkárokról, az igaz. A lazaság ellenére azért az ország kézben volt tartva. Ennek maradványaira épített vitya, aki gyerekkorától testközelből figyelhette meg az MSZMP vidéki hatalomgyakorlását. Ha a pártköpont csettintett, azt végrehajtották, de egyébként csák máték voltak.
Egy dolgot viszont nyugodtan elhihetsz: a Kádár-rezsim nem volt élhetetlen, csak nem volt jó ;-). De a "legvidámabb barakk" igaz. És nem, nem folyt patakvér. Akinek pechje, vagy túl konok feje volt, azt persze megszívatták, de azért elég élhető volt. Messze élhetőbb a szekértábor más tagjainál. Még a '80-as évek közepén ESZR-kooperálni idejött NDK-sok is be voltak tojva, mikor elhívtuk őket sörözni, hogy mi miket dumálunk teli pofával, és roppant szűkszavúak voltak, mert meg voltak győződve, hogy van köztünk "farkaskölyök", aki róluk jelent (náluk volt egy mondás, hogy az utcán öt szembejövőből három biztosan Markus Wolf embere. de lehet hogy mind az öt)
És hogy tudd: a fene se kívánja vissza. Csak szeretem a tényeket, és utálom a "partizánokat", meg a hazudós "mártírokat". Sok lett belőlük '90-ben, időnként csak néztem, mint ló a moziban. És '90 előttről a legtöbb emberi hulladék a fideszben landolt '98-ra.
Én nagyon örülök, hogy a felmenőim - nem túl magas iskolázottságuk ellenére - voltak elég bölcsek, hogy ne akarják örökségként rám tukmálni saját sérelmeiket, elbukott, vagy meg nem vívott harcaikat. A löttyös indulatok nem jó alapok a dolgok világos megértéséhez.

Podvinecz Marsall 2019.02.26. 15:58:47

Az utóbbi napokban kicsit lemaradtam. Volt bármi hír Körösényi kurvanyjáról, a nemzet felelős szerkesztőjének kurvanyjáról vagy a Palkovics kurvanyjáról? Mármint az udvari sajtóban.
Vagy ez az egész csak apró gikszer volt a gépezetben, ne is beszéljünk róla.

MadMary 2019.02.26. 16:51:11

@ijontichy: Én is +1, azzal, hogy egyrészt az utolsó két mondatod különösen fontosat üzen, másrészt irigyellek amiatt, hogy az őseid ily módon (nem) pakolták tele a puttonyodat.

Podvinecz Marsall 2019.03.07. 21:33:56

Zavar van az erőben. Palkovics szilárdan áll, a mai Nemzetben (legalábbis online biztos) egy Mellár (!!!) levél, amiben Palkovicsot és ifjabb Lomnicit ekézi. Én már nem értek semmit, fogalmam sincs, mit csinálnak az elvtársak az újságnál.

Ra13 2019.03.08. 07:21:00

@látjátok feleim szümtükkel: ++
csak lassan kihalnak és háttérbe szorulnak, akik ezt még reálisan értékelni tudják. Rosszabb esetben pont ezen keresztül manipulálhatóak az emberek üveggyöngyökkel.
Édesapám meghalt a FIDESZ első berepülése előtt, már nem láthatta tündöklésüket. Édesanyám még él, és büszke vagyok rá, hogy a maga egyszerű módján felismeri a szemfény vesztő csalókat, hazug lókupeceket. Soha egyetlen szavuk sem tévesztette meg.

nerángass 2019.03.08. 08:14:04

@ijontichy: Akkor valamit az egyáltalán nem vidám barakkról. Az igazán pokoli helyezet 1979 nyarán keződött és tíz évig tartott. Csao meggárgyult a kinai látogatása után a banyájával együtt és egy nagyon durva kombót kezdett nyomni kóros paranojával kevert extrém nagyzási mánia formájában. Ezt, a helyzet logikájából eredően, az kísérte, hogy a környezetéből kigolyózott szakikat hűséges analfabétákkal és aljas bólintójánosokkal pótolta és a sanyargatások meg önkényes szemétkedések végtelen sorát zóditotta a népre, hadd ne soroljam fel őket, mert még most is borsózik tőle a hátam. Még azt is csak titokban lehetett kimondani, hogy gulyás-szocializmus.
Tíz év kemény önkény mindent átitat egy sajátos bűzzel, amit örökké érezni fogsz, de legalább van egy haszna : kanári vagy a bányában. A legrosszabb a reménytelenség nyomasztó érzése....

Dárnok 2019.03.08. 12:43:09

@nerángass: "de legalább van egy haszna : kanári vagy a bányában" Mi ebben a haszon? Döglődnek a kanárik, a fiúk a bányában meg fütyörészve dolgoznak tovább.

MadMary 2019.03.09. 14:55:34

@nerángass: Ez tényleg must read, és tényleg hard data... rengeteg ponton igazolja Bartus apokaliptikus vízióit, amiket 2010 óta hangoztat. :-(((

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.09. 16:33:02

@nerángass: kösz, ez (meg a háttértanulmány) tényleg kellett. fúrja az oldalam a kíváncsiság, hogy Bernie Sanders mint populista hogy teljesítene és milyen minősítéseket kapna; erre keresve találtam, ha esetleg mást is érdekel:
www.newyorker.com/news/john-cassidy/bernie-sanders-and-the-new-populism
clickbaitnek (igazából ezt egy FT-cikkből idézik):
„Latin American-style income distribution leads to Latin American-style politics—populism of the left and the right”

nerángass 2019.03.11. 08:10:32

@dr Brcskzf Gröőő: Idézett tanulmány ellentmond Mouffe azon véleményének hogy különbséget kell tenni jobb és baloldali populista között.
“left-wing populists are not likely to be a cure for right-wing populism; they are, on the contrary, likely to accelerate the speed with which democracy burns out.”
Valszeg így van, Chavez és Maduro a bizonyiték. Persze, nem lehet tudni, hogy amerikai körülmények közt meddig me(het)ne el Sanders vagy mondjuk másutt Corbyn de nincsenek illuzióim. Secko jedno. ))

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 10:20:01

@nerángass: meg Venezuela mellett ott van Brazília meg Bolívia (meg Nicaragua, Kuba) is; az Atlantic háttértanulmánya ki is mondja, hogy szándékosan nem használják a bal- és jobboldali kategóriákat, mert az adataik alapján ez nem egy fontos választóvonal. másrészt viszont az általam fent linkelt meg az azóta olvasott összes többi cikk is kicsit másképp definiálja a populizmust (pl. leszűkítve a háttértanulmány "anti-establishment populism" kategóriájára), meg nem csak a hatalmon levő populizmust vizsgálja (pl. a Guardian New Populism sorozata -- itt van egy teszt is:
www.theguardian.com/world/ng-interactive/2018/nov/21/how-populist-are-you-quiz
). továbbá (és főleg) azért az is áll, amit a New Yorker hangsúlyoz, miszerint Sanders nem akarja államosítani a termelést, nem akarja föltámasztani a Kominternt, inkább a skandináv modell felé húz magas adókkal, széleskörű jóléti ellátással.
bevallom, magam se a szomszédba megyek egy kis balos populizmusért, szóval jól jön, ha időnként beleverik az orrom a rossz példákba.

Grrr 2019.03.11. 10:54:55

@dr Brcskzf Gröőő: Eszerint Macron-hoz hasonlítok a leginkább... Hm. Az igaz, hogy néha, egy-egy különösen jó napomon az átlagnál talán egy árnyalattal jobban nézek ki, de Macron-tól azért messze vagyok.

A populizmusba én mindig beleértem azt is (talán Cas Mudde-nél olvastam ilyesmit?), hogy a 'népakaratot', az igazi embereket az elit és kártékony csoportokkal szemben képviselő politikusok az *eszközökben nem igazán válogatva* szeretnék kiteljesíteni ezt a 'népakaratot'. Tehát szétrombolják a demokratikus hagyományokat, konszenzust, aláássák a jogállamiságot.

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 11:37:14

@Grrr: az Atlantic-tanulmányban pont az a lényeg, hogy kell-e ez a megszorítás, azaz mennyire igaz az, hogy ha egy vezető a laza értelemben populista, akkor a szűk értelemben is az. mondjuk azt írják, hogy a listára csak olyan vezetőket vettek föl, akiket legalább három(?) a nemtudomhány(?) megkérdezett szakértő (köztük Cas Mudde, Jan-Werner Müller) közül populistának minősített, és ha a szakértők így minősítenek valakit populistának, akkor persze hogy kijön az eredmény.

nerángass 2019.03.11. 11:58:07

@Grrr: @dr Brcskzf Gröőő: Nekem Obama jött ki, de magunk közt, én jobbra vagyok tőle. Az eszközökre nem finnyás jelleg tényleg meghatározó,szerintem. Mi más a választási rendszer buherálása, az átírt alkotmány, a sajtószabadság korlátozása és a korrupció, az a négy vonás amely igen gyakori ? Annyira, hogy úgy tűnik, hazabeszélek, pedig nem ))

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 12:37:35

@nerángass: persze, mindenki (én is) az eszközökre nem finnyás jellegre kíváncsi, a kérdés "csak" az, hogy bárkiből előbújik-e, aki elég időt hatalmon tölt, vagy vannak előjelek, ami alapján bizonyos vezetőket (a Guardian példáiból választva: Merkelt) nyugodtabb szívvel engedhetünk tíz éven túl is hatalmon, másokat meg már megválasztani se szabadna (pl. mert egy év alatt átírják az alkotmányt -- nem sorolok neveket); és hogy a nem megszorító értelemben vett populizmus ilyen előjel-e. az én példámra visszatérve: az USÁ-nak Sanders ártana-e annyit, mint Trump? vagy akár jóval többet?
van egy becsípődésem, hogy a választási rendszernek nagy szerepe van: minél egyenlőbb, annál jobban kedvez a kooperatív, kompromisszumos hatalomgyakorlásnak; minél egyénibb, annál jobban kedvez a hatalomharcosoknak. node nem vagyok se történész, se politológus: ha a szakértők más paramétereknek nagyobb magyarázóerőt tudnak bizonyítani, hát az nagyon is érdekel.

Grrr 2019.03.11. 13:15:08

@dr Brcskzf Gröőő: Gondolom, nem csak egy emberen múlik. Ha anno Németországban Strauss megkaparintotta volna a kancellárságot Kohl helyett, vagy Kohl után, attól még valószínűleg nem tudta volna észrevehető mértékben elmozdítani a német demokratikus berendezkedést valami populistább irányba.
Szerintem még az osztrák FPÖ sem tudja jelentős mértékben tágítani a hagyományos osztrák politikai kereteket.

nerángass 2019.03.11. 13:46:10

@dr Brcskzf Gröőő: @Grrr: Valahogy a pudding próbájának tűnik szerintem. A hatalom tényleg korrumpál. Biztos nem csak egy emberen múlik, de gondolom azért eléggé döntő, ahogy az az egy ember a csúcson a vérmérséklete, jelleme, személyisége szerint a hatalmat gyakorolja és a munkatársait kiválasztja. Érdekes kérdés lenne tényleg, hogy pld. Sanders vagy Warren hogyan viselkednének, mindketten hangsúlyosan „populáris” témákat feszegetnek, bár utóbbi nem tűnik populistának.

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 14:03:23

@nerángass: érdekes adat az emlékezésről: pont ma olvastam egy cikket, amiben mintha azt írták volna, hogy Warren még Sandersnél is populistább; elővettem, és persze rosszul emlékeztem: nem populistábbat írtak, hanem balosabbat (konkrétan hogy Warren a legbalosabb szenátor):
ujegyenloseg.hu/atrendezodes-az-amerikai-politikaban/
most azért rákerestem, és többen populistának minősítik Warrent is. az biztos, hogy elitellenes agendát tol, de hogy az Atlantic második kritériumát mennyire elégíti ki, azaz hogy mennyi korlátot tűr(ne) el, az nem világos; mondjuk Sanders esetében se, és én hajlandó vagyok feltételezni, hogy ebből a szempontból nincs köztük különbség.