Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Szükség van az Akadémiára?

2019.02.20. 14:25 | jotunder | 106 komment

 

    Szükség van a katolikus egyházra?  Szükség van a kézilabdára? Szükség van a képzőművészetre?

    A magyar állam az adófizetők pénzéből finanszírozza a katolikus egyházat, a kézilabdát és a képzőművészetet, és becsszó most vettem észre, hogy alliteráltam egyet, mintha vonzódnék a szekszárdi színésznőkért (tudom, tudom, de így jobban hangzik).

    Mi az, hogy szükség van valamire? Meglennénk képzőművészet nélkül? Az átlagmagyar, ha egyáltalán létezne átlagmagyar, találna örömet El Kazovszkij képeiben? Egy vallástalan embernek mi szüksége van a római katolikus egyházra? Hány magyar tudja, mit jelent az, hogy beálló?

    Nincs kézilabda, katolikus egyházi és képzőművészeti szükséglet, nincs is értelme, és igen, a libertartiánusok máshogy vélekednek az állam kézilabdában betöltött szerepéről, mint a konzervatívok. Térjünk el egy kicsit az alliterációtól, Orbán futballjáról is beszélhetünk, amely orbáni futball szép sikereket érhetett volna el Andorra ellen, ha Dzsudzsák megfelelőbb pillanatban csinált volna egy lövőcselt.

    A Magyar Tudományos Akadémia mást jelentett 1827-ben, 1936-ban, 1953-ban és 2019-ben.  A rendszerváltás előtt az MTA volt minden magyar kutatási tevékenység motorja, egy akkora kémiai kutatóintézettel, aminek a világon kevés párja volt. Ma az MTA a teljes magyar GDP párezrelékét jelenti, és a kutatási-fejlesztési tevékenység töredékét.

    Szükség van-e az Akadémiára? Mit jelent a kérdés? Ha nem lenne Akadémia, akkor alapítanánk-e egy mostanihoz hasonlót? Nem, nem tennénk ilyet, ugyanis akkor egy másik létező struktúrát kellene totálisan átalakítani, óriási költséggel. Az Akadémia egyik nagyon fontos tulajdonsága, hogy van, vanik, vanzásban van.

    Szükség van-e az Akadémiára? Lehet, hogy kétszer akkora Akadémiára lenne szükség? Esetleg feleakkorára? Az Akadémia jelenlegi helyzete egy egyensúlyi helyzet, amelynek a kialakítása komoly emberi munka volt, mindenféle felek részéről, és nem Birkner Zolika nagykanizsai docens fogja ezt áttekinteni, vagy ha igen, akkor tessék gyorsan beleavatkozni a katolikus egyházba és a kézilabdába is a Birkner Zolikának.

    A valódi kérdés az, hogy szükség van-e Magyarországnak tudományos alapkutatásra. Gázszerelők és csempedílerek szerint vélhetően nem. Érdekes módon Széchenyi, Sina és Batthyány nem voltak gázszerelők illetve csempedílerek, ahogy Apponyi Albert sem volt az, de még a nem annyira tökéletes emlékű Király István sem. Magyarországon kizárólag ma van véleményük csempedílereknek, ez a csempedílerek és gázszerelők kora, eszem a reakciós, arisztokratikus konzervatívok zúzáját.

   Magyarországon százhúsz éve, talán több, vannak iskolák, szó szerinti és képletes értelemben egyaránt, amely iskolákból olyan emberek kerülnek ki, akik valahogy láthatóan felülrepülik ezt az országot. Jobb lett volna a világegésznek, ha John von Neumann, Neumann Jánosként akadémikus egy olyan Magyarországon, amelyiket egy magyar Bruno Kreisky vagy Urho Kekkonen vezet, aki időnként meglátogatja a svábhegyi villájában az agg Horthy Miklóst, aki bátran szembeszállt a nácikkal, mielőtt demokratizálta volna az országot?  Lehet, hogy nem lett volna jobb, Magyarországnak lett volna sokkal jobb. Sok mindent meg tudott volna csinálni Neumann Magyarországon is, Teller is, Szilárd is, Wigner is, talán nem egészen úgy, mint Amerikában. Az egy másik ország lett volna, abban az országban a gázszerelőket azért becsülték volna mert kiválóan szerelik a gázt, a csempedílereket pedig azért, mert esztétikusan dílelik a csempét. Van néhány száz nagyon tehetséges ember, akik az MTA miatt keresnek ötöde annyit, mint Amerikában tennék. Nem megadják, békésmártonok, lecsoffant sutyerákok, hanem a legtehetségesebb emberek a korosztályaikban.

   Az Akadémia a magyar tudomány egyik legfontosabb katalizátora. Tökéletesen működik?  A tökéletes működésű intézményeiről híres ez az ország III. Béla óta. A Magyar Művészeti Akadémia tökéletesen működik? It's my bad, sorry, hát a Művészeti Akadémiát nem a magyar adófizetők tartják el, hanem az izlandiak. Igaz, hogy a legjobb magyar művészeket nem vették fel, de azok között ugye széles spektrumú nózigörbület is van (bizony, Makovecz manifeszt antiszemita volt, az egész kultúrharc egyik alapzata a urbánus-népies szar volt, ahol persze Esterházy gróf is zsidónak számított, kicsire nem adtak). Most persze nem, dehogyse, jaj, ki mondana ilyet. Én.

    Az Akadémia és a CEU rakta fel Magyarországot a tudomány térképére, és onnan egy egykori KISZ-titkár fogja leradírozni gondosan. És ezt megtehetnék a katolikus egyházzal is, ha azok egy kicsit is több jézusi szeretetet mutatnának bármi iránt, ami nem egy Mercedes vagy egy, khmm, ministráns, de semmiképpen nem egy migráns, hehe, the day of alliteration. Azt megnézném, hogy a Mezőkövesd-Kisvárda-Puskás Akadémia tengelyt leradírozza valaki, azért mindennek van határa.

   Itt az a kérdés, hogy milyen Magyarországra van szükség. Nyugat-tádzsikra vagy kelet-osztrákra. Mert mindig ez volt a kérdés Magyarországon.

  

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1514639182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijenanyelvtan 2019.02.20. 14:53:20

visszakérdezek, mert gyávák vagytiok:
szükség van orbánra?

TG69 2019.02.20. 15:25:40

Ez az utóbbi idők legjobb írása :).

vizilófia 2019.02.20. 16:11:50

Azt mondta tegnap Plakovics, h. tavaly az MTA egyetlen szabadalmat sem jelentett be (a melegek gyógyításával foglalkozó riporter el is hűlt ettől).
Megnéztem, tavaly az Operaház sem jelentett be egyetlen egyet sem, de kérdés, jó-e, ha abba az irányba visszük a diskurzust, h. hagyjátok békén az akadémiát, mert az a lélek fényűzése.

Grrr 2019.02.20. 16:18:19

@vizilófia: Tessék jotunder, feleljetek most erre a kérdésre, ne Soros köpenye mögül szapuljátok a Magyar emberek kormányát: hány szabadalmat szereztetek ti matematikusok az elmúlt 10 évben? Mennyibe került ez a Magyar adófizetőknek?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.02.20. 16:27:09

@vizilófia: szerintem van kakao ebben az ervelesben en is szoktam mondani. A szo primitiv ertelmeben haszna nagyon kevea dolognak van, mondjuk a peknek. De hogy mi a haszna a tudomanynam filozofianak muveszetnek sportnak uram bocsa maganak palkovicsnak az nem egy konnyen megfelelheto kerdes es konnyu demagogizalni

vizilófia 2019.02.20. 16:34:13

@harmadikszem: Persze, nehéz ügy ez a hasznosság, de van egy könnyen felfogható, populista értelmezése, s félő, h. egy pillanat alatt ezt fogják az MTA ellen fordítani. "Tiszteletreméltó" tudósok fognak előállni azzal az "érvvel", h. "mi haszna van az alapkutatásból Mari néninek..."

_ef_ 2019.02.20. 17:17:12

@vizilófia: nagyjából 5-6 év és nagyjából ugyanennyi millió Ft mire megszerzi egy szabadalom a védettséget. és történetesen az akadémiának nincs olyan képzett irodája ennek a lebonyolítására (meg tőkéje), mint a Max Planck intézeteknek. mondjuk ezt tekinthetjük kritikának is.

whale 2019.02.20. 17:34:19

És akkor az örök Ady. Aktuálisabb, mint 117 ÉVE bármikor...

"Szeretett úri véreim: a serleg tele. Nincs már itt nekünk semmi keresnivalónk: gyerünk vissza Ázsiába!... Egy kis helyet talán kapunk, persze lehetőleg távol még az ázsiai kultúrára hajlandó népektől is. Bejöttünk - agg krónikások szerint - hős Álmossal s Árpáddal és társaival. Menjünk vissza Rakovszky Stefi, Lengyel Zoltán, ifj. Móricz Pál s a többi nyomában. De menjünk, míg - lehet...

E dicső, gazdag történelmű úri népségtől lakott ország tegnap szerencsésen elérte a legbalkánibb nívót. Az a gyalázatosságában is mulattató komédia, mely ez ország keserves parlamentjében tegnap lefolyt, bele fog kerülni a történelembe. Egy futó percig szeretnék honáruló "nemzetiségi agitátor" lenni, hadd tudnám kellő érzékenységgel felfogni a magyar parlamentben lefolyt skandalumot. Ilyen megríkató baromság megérésére mégsem voltunk berendezkedve, pedig elkészültünk mi már minden megérhetőre.

Parlament kell ennek az országnak? Kancsuka, nem parlament. Azaz dehogy kancsuka. Kisdedóvó, gyermekkert és sok-sok türelem, ha e dicső erényből maradhatott volna valami a huszadik századra.

Vázsonyi Vilmos, az egyetlen magyar népképviselő, akit öntudatos nép választott, nem juthat szóhoz a magyar parlamentben. Nem engedik szóhoz jutni a gyermekek, akik haragusznak, mert kinizsisdi s malomkősdi játékukat megzavarta, a gyermekek, akik, hajh, tizenkilenc milliomod magunk szerencsétlen bőrén kockáznak és malomköveznek.

Az immár legbalkánibb parlamentnek ez a botránya irtózatos, kegyetlen világosságot adott a mi szemeinknek. Olyan titkot világított meg, amit jaj de jó lett volna sohasem tudni. Megtudtuk, hogy a magyar parlamenti gyermekek mind egyformák: esküdjenek bár a kétfejű sas karmára, a Széll Kálmán harmatozó pattanására, Kossuth Lajos kalapjára, pápa csalhatatlan őszentsége papucsára, bármire. Obskurus agyuk velejének vastag burkát csak egy kicsit kell megkarcolni, ott zsibongnak előttünk a maguk siralmasan hasonlatos voltukban.

Kultúr-bestiákat mondott Vázsonyi? A kultúra isteni nevében vétózunk e címadományozás ellen. De a bestiák reputációja érdekében is, mert a bestiák mindig ki merik a fogukat mutatni, nem csak akkor, mikor demokrata képviselővel van dolguk.

Szeretett úri véreim, Ázsia ordított fel tegnap bennetek. A nosztalgia, a nomád, baromi ember méla vágyakozása rohamba tört ki. Nem voltam ott, de látom a képet. Középen az agyonhajszolt egyetlen intellektus. Sokat tud, sokra vágyik, merész a hite, elszánt a munkája, nagy a gyűlölete. És - óh szörnyűség - ősei a Jordánon átkeltek. Ez a kis zsidó óriás közöttük. Ezt az óriást fiatalon fölkapta szárnyaira a hír, imádja őt sok ezerek tömege s tud... Ez, ez a legborzasztóbb! Ez az ember mer tudni közöttük, a tudatlanok között! De meg hogy ez az ember zsidó! Ott áll zavarodottan a középen. Egy harsány szitok hallszik. Lengyel Zoltán kiáltott, egy ifjú együgyű, ki hiányos intelligenciájával más, kultúrországban evőkészlet-tisztító sem lehetne. Meg Leszkay úr, meg Rakovszky úr, meg a többi jólismert idióta. És Vázsonyi egy egyfogatú kocsin futtat el ebből a komédia házból, hova bekerülni idestova erkölcsi halál lesz.

Szeretett úri véreim, értsük meg egymást. Kinizsi fáj úgy-e és a malomkő? A kelet nomád lomhasága lázadt fel ugye, hogy semmisítsük meg ezt az embert még a Krimiából velünk hozott eszközökkel, mert tanulni, tudni s az ő fegyvereivel állni vele szemben nem tudunk. Ugye így van szeretett úri véreim? Mert csak így lehet menteni ezt a világra szóló skandalumot.

Ha ugyan így is lehet. De aligha. Néznek bennünket kultúrnépek. Látják képtelenségünket a haladásra, látják, hogy szamojéd erkölcsökkel terpeszkedünk, okvetetlenkedünk Európa közepén, mint egy kis itt felejtett középkor, látják, hogy üresek és könnyűk vagyunk, ha nagyot akarunk csinálni, zsidót ütünk, ha egy kicsit már józanodni kezdünk, rögtön sietünk felkortyantani bizonyos ezeréves múlt kiszínezett dicsőségének édes italából, látják, hogy semmittevők és mihasznák vagyunk, nagy népek sziklavára, a parlament, nekünk csak arra jó, hogy lejárassuk. Mi lesz ennek a vége, szeretett úri véreim? Mert magam is ősmagyar volnék s nem handlézsidó, mint ahogy ti címeztek mindenkit, aki különb, mint ti. A vége az lesz, hogy úgy kitessékelnek bennünket innen, mintha itt sem lettünk volna.

Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl, s menjünk vissza Ázsiába. Ott nem hallunk kellemetlenül igazmondó demokratákat. Vadászunk, halászunk, verjük a csöndes hazai kártyajátékot, s elmélkedhetünk ama bizonyos szép ezredéves álomról.

Menjünk vissza, szeretett úri véreim. Megöl itt bennünket a betű, a vasút, meg ez a sok zsidó, aki folyton ösztökél, hogy menjünk előre. Fel a sallanggal, fringiával, szentelt olvasókkal, kártyákkal, kulacsokkal, agarakkal, versenylovakkal, és ősökkel! Menjünk vissza Ázsiába!...

Nagyváradi Napló 1902. január 31."

HANO 2019.02.20. 18:18:34

"Itt az a kérdés, hogy milyen Magyarországra van szükség."
Ez nem kérdés...
Olyanra, ahol az Orbán dinasztia az úr, amíg világ a világ...
Ameddig csak lehet "kelet-osztrákra"(EU-ban),ha már nem megy,jöhet Nyugat-tádzsikisztán...
(A magyar egyébként is egy "félázsiai népség"O1G)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.02.20. 18:57:34

Az a baj hogy mi is cinikusok lettunk. Kivancsi vagyok hanyan lesznek holnap az mta es innov miniszterium finanszirozasi rendezvenyen

seol 2019.02.20. 20:40:32

@HANO:

Egyre inkább Kelet-Tádzsikisztán lesz az, csak semmi nyugati huncutkodás.

Pour le Mérite 2019.02.20. 20:46:24

Mindig is inkább ázsiai többségű volt a magyar. Ma meg pláne az. Sztyeppei mentalitású, korlátoltan büszke, idegengyűlölő vezért követő és kemény kézt igénylő tadzsik-kazah-azeri-türk-ruszomán. Ez van.

Bourbaki 2019.02.20. 21:00:57

@Grrr: A matematikusok nem szabadalmakat szereznek, hanem tételeket bizonyítanak, új fogalmakat találnak ki, stb. Hiszen erről szól a matematika. De hogy jön ide Soros? Egyébként ha nem lenne matematika, most nem tudnál ide irogatni. Jó lenne megérteni, hogy a tudományos kutatás (ezen belül az alapkutatás) a kultúra része. És igen, pénzbe kerül. Házifeladat: mi tesz minket emberré?

kunzoo 2019.02.20. 21:09:40

Egész jó írás, cs

kunzoo 2019.02.20. 21:11:44

@kunzoo:
Csak zavar a CEU utáni nyígás. A fél fideszes banda ott végzett. Rájuk nézve el nem hiszem az a hú de magas színvonalat. Janicsárképző, de néhány janicsár kiugrott.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.20. 21:17:25

@kunzoo: kovacs zoltan vegzett ott. a CEU szamos kepzese messze a legjobb a regioban. 14 darab ERC grantet szereztek a tortenelmukben, sokkal tobbet, mint barmelyik masik magyar egyetem. en abban a "janicsarkepzoben" tanitottam evekig. volt olyan diakja a matematikakepzesnek, aki ma Europa egyik legjobb egyetemen professzor.

Tamáspatrik 2019.02.20. 21:19:02

Dehogy nincs szükség akadémiára, többre is: MMA birkózóegylet (mixed martial arts) más néven ketrecharc, ez megy nálunk is. Ja meg persze a fociakadémiák, azok feltétlenül.

Ménkűnagy Bundáskutya 2019.02.20. 21:46:43

Van egy régi vicc, hogyaszongya, a matematikust megkérdezi a cimborája, hogy mégis mire jó a matematika, mi haszna van. A matematikus azt válaszolja:
- Tudod, ez olyan, mint amikor elviszel valakit a Grand Canyonhoz, és ő azt kérdezi tőled: ,,Mégis mire jó ez az egész? Mi haszna van?'' Mi akadályozna meg abban, hogy ezt a fickót lerúgd a szikláról?

legeslegujabbkor 2019.02.20. 21:58:08

@vizilófia:
" de kérdés, jó-e, ha abba az irányba visszük a diskurzust, h. hagyjátok békén az akadémiát"

Szerintem senkit se hagyjunk békén, mindenki számoljon el, hogy mit végzett ezen a világon, hány embernek segített és hány embert tett tönkre, hány embert lopott meg és hány embernek adott.

fortin2 2019.02.20. 22:06:34

A nagyvilágban most éppen nincs "Akadémia-diskurzus", azaz alakutatás (bluesky stb.)-legitimitási vita, de annak egy speciális verziója a bölcsészet hasznosságára vonatkozó, hasonló logikájú téma. És épp annak kapcsán irítik le egyre inkább, hogy hiba volt (és az akadémiák és Akadémia kapcsán is hiba volt) belemenni ebbe a rossz diskurzusba, amikor hosszan bizonygatják a tudopmányok, hogy hát azért végsősoron mennyi hasznosat is csináltak, és még a gázszerelők és csempedílereknek is milyen jó, merthogy onnan jön az innováció és igenis van fejlesztés stb. Ezzel teletek a kétezeres évek, amivel implicite eleismerte a tudomány, hogy jogosak ezek a firtatások. Pedighát nem. Az érvelésnek annyinak kellene lennie, mint a posztban, és kész. Mert a napihasznos érvekkel nyerhetetlen meccsbe megy bele, ha csempedílerek kezdenek diktálni és a nép szava lesz Isten szava.

Jean Claude 2019.02.20. 22:15:32

@jotunder: Egyre indulatosabb vagy, miközben továbbra is racionálisan érvelsz.
Ezt a szarkasztikus stílusod sem fedi el. Szerintem amúgy rendkívül szórakoztató.
Én úgy látom, hogy tényleg vannak aggasztó, nehezen visszafordítható helyi, de eszkalálódó veszteségek, de ezek nélkül a Fidesz tovább pusztítaná az országot, még nagyobb veszteségeket okozva. Ezeknél már vágják a centit. OV-t imádók és gyűlölőkkel szemben az én véleményem Pest-megye szülöttjéről az, hogy messze van a tehetséges politikustól. Egy szájszagú, közepes képességű, rendkívül szorongó falusi sutyerák. Minél nagyobb a hatalma, annál jobban vágja maga alatt a fát. Ezt a nyugati, amúgy a diplomáciában nagyon járatos politikusok tudják és szerintem folyamatosan emelik a tétet az EP választások előtt. A Fidesz be fog fordulni egy teljes (nem fél) ázsiai stílusba, szemen köpve mindent, amire az európai project épül, kioktatva azokat, akik elkezdték az egészet. A 14 db szavazat értéke hétről-hétre fog változni és nem vagyok abban biztos, hogy Weberék nem hoznak ebből ki jóval többet tavaszra. Elveszítünk ennyit, de jóval többet hozunk. Ezek nem Szíjjártó-féle balfaszok. A Fidesz azt sulykolja, hogy minden meg fog változni tavasszal egész Európában. Semmi sem fog. Ha jönne egy osztrák festő, fura bajusszal, aki Németországban elsöprő sikert aratna, akkor talán. Sajnos a magyar belpolitika még jó darabig teljesen impotens marad, tehát a külső tényezők jelentik az egyetlen korlátot. Az MTA is ennek a játszmának a része. Gondolj a UK-re, a világban elfoglalt súlyára és arra, hogy teljesen impotensként vergődik a nemzeti büszkesége, a Parlament. Külső nyomás nélkül képtelenek megoldani egy régebben még könnyen kezelhető problémát (konkrétan a legnagyobbat a II. VH óta, beleértve a gyarmatok elvesztését is) Szerintem van valami May tarsolyában, de most nem veheti még elő. Nekünk még tarsolyunk sincs.

vajdasagi 2019.02.20. 22:24:41

Ez most egy nagyon jó írás lett. Talán csak egy baja van: kell egy intelligencia szint és több tucat tény ismerete ahhoz, hogy valaki értékelje. Ennél fogva a NER-hivők nem is értik ezt meg teljesen. És ne legyél már ilyen kíméletlen: méghogy Tadzsikisztán? Nem, ennél azért jobb: Türkménisztán, már ha ez vigasztal valakit.

vajdasagi 2019.02.20. 22:28:45

@Jean Claude: Stimmel, noha a Brexitet kár volt ebbe belekeverni.

Jean Claude 2019.02.20. 22:34:09

@vajdasagi: A Brexitet azért hoztam fel, mert egy, a történelemben rendkívül sikeres és nemzetközileg jó helyen jegyzett ország is kerülhet olyan helyzetbe, hogy az amúgy igen megbecsült szuverenitása - a Parlament szuverenitása a brit politikai nemzetállam alapja, (melyet évszázadokon keresztül sikeresen megvédett) nagyjából lófaszt ér.

vajdasagi 2019.02.20. 22:48:49

@Jean Claude: Jó-jó, ez is igaz a brit parlamenttel kapcsolatban, de én továbbra is úgy gondolom, hogy itt az MTA jövője a téma, és a Brexit itt off topic. Sorry. Jótündér nagyon is megérdemli, hogy ne vigyük el másfelé a diskurzust. Ezúttal különösen igaz ez: ez egy sziporkázóan jó írás. Az Ady-idézet pedig Whale kommentjében letaglózó.

ijontichy 2019.02.20. 22:55:23

@poszt: "Szükség van az Akadémiára?"
De mennyire! ;-)

index.hu/belfold/2019/02/20/nbb_orosz_kgst_bank_budapest_kozpont_kedvezmenyek/
A dokumentum alapján Magyarország biztosítja az NBB-nek
a bank igényeinek megfelelő irodaépületeket („föld, épületek, épületrészek, ideértve a megközelítést szolgáló létesítményeket"),
a bankelnök hivatalos rezidenciáját,
és ezeknek az ingatlanoknak a "biztonságát és nyugalmát".

Jean Claude 2019.02.20. 23:02:17

@vajdasagi: Az MTA mindent megérdemel. A kérdés az, hogy ezt a fennálló helyzetet
milyen keretben érdemes szemlélni. Semmilyen érvelés a tudomány mellett nem bír ma hozadékkal. Ez már fait accompli. Lehet elővenni a zsebkendőket. Az intézmények viszont rendkívül tehetetlen dolgok (különösen az intellektuálisak - már az is hülye, aki ujjat húz a pedagógusokkal), sok diktatúra szembekerült már ezzel és beletört a bicskája. Ma Magyarországon azért nincs diktatúra, mert a pusztításhoz szükséges erőforrások nincsenek meg. Nagy mákunk van, hogy 56-ban Kádár volt kéznél a ruszkiknak és nem Orbán. Egyszerűen erőforráshiányos a rendszer. Van viszont hit, hogy ez nem így van. Mindkét oldalon.

Bambano 2019.02.20. 23:39:34

azt nem érti palkovics meg a többi politikus (de miért nem...), hogy az akadémia nem csak önmagáért van. a tudóstársadalom vezető rétegének kitermelésével és kinevezésével gyakorlatilag minden tudósra hatással van. ha megszűnik vagy keresztbe tesznek neki, akkor először nem lesz mta doktora fokozatú ember, amitől bedőlnek az egyetemi doktori iskolák, utána nem lesz egyetemi doktor se, majd megszűnnek a karok, és végül az egyetemek is.

vagy lesz helyette egy áltudományos bagázs, amely szerint zsinóros mentében phd-t védeni menő, hortit imádni menő. már most is érződik az egyetemeken az előbbre jutásban, hogy ki milyen pártállású. ha megszűnik az akadémia a mai formájában, az nagyjából az 1000-1200-as évek sötét európájának szintjére löki vissza az országot.

Imaginace 2019.02.21. 00:06:01

@mi a lófasz?: Az Indexről tévedtél ide? A sokféle komoly és ironikus hangnak bőven van itt helye, de a személyeskedésnek aligha... Az akadémiai kutatóintézetek dolgában teljesen tájékozatlannak tűnsz, akkor pedig a véleményed nem a tudáson alapul. ("pár megélhetési szobatudós szórakozása")

Inserted Exception (törölt) · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.21. 01:05:26

"Mert mindig ez volt a kérdés Magyarországon."

Akkor én most bocsánatot kérek az alkalmatlankodásért, de valódi tisztelettel szeretném megjegyezni: nem.
Van egy sajnálatos módon egyre szűkebbnek tűnő kör, ahol tényleg ez az egyik fő kérdés, de a többiek számára nem ez. Inkább azt mondanám, hogy még az írástudók számára is csak a sokadik, már ha fel nem hördülnek éppen, hogy valaki nem a nincstelenek érdekében, vagy éppen a tolvajok ellenében emel szót elsőként. Ez itt nem a jövő, hanem a tízmillió(féle) prioritás országa. Jó, legyen csak öt. Az még mindig épp eléggé szarul hangzik.
A poszt nagyon ott van.
És igazából az sem számított volna semmit, ha az MTA (és a teljes kutatói hálózat) tökéletesen működött volna. Tegnap valakinek azt írtam, hogy kezdő sakkozók a bástyákra és a futókra vadásznak, mielőtt tizedelni kezdenék a gyalogokat - és ezt ma is tartom.

Rhonin 2019.02.21. 05:32:09

Szerintem idehaza kifejezetten az alapkutatásnak van értelme. Sok millióan kutatjuk azt az alapot, ami visszatermelné a 2010-ben lenyúlt magánnyugdíjpénztári befizetéseinket és fedezetet nyújtana a nyugdíjas éveinkre. És abban is biztos vagyok, hogy nem kevesen gondolják azt is, hogy ennek az országnak meg inkább Lee Harvey Osvaldokra lenne szüksége. És sietek rögzíteni, hogy természetesen nem abban az értelemben, ami miatt a jogi képviselő most a szívéhez, a tek meg a csúzlijához kapott és rogán big brother tonyó meg karikás szemmel nyomott egy red flaget. Hanem kizárólag csak abban az értelemben, hogy Osvald amerikai létére inkább az orosz nyelvhez vonzódott anno...

velőtanya 2019.02.21. 07:28:45

@ijontichy: Szép átkötés. ez még nekem se jutott eszembe az orosz "bankról" szóló hírnél. Megpróbáltam most elképzelni, hogy a környezetemben előforduló fideszesek hogyan fogadnák a hírt - köztük mondjuk az, aki egész életében mocskosruszkizott a családját 45 után ért sérelmek miatt, és még 10 éve is muszkavezetőzte Gyurcsányt vagy Bajnait, ha csak leültek tárgyalni az oroszokkal - de nincs kétségem, hogy tapsolnának neki.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.21. 07:50:07

Esterházy grófról régóta tartja magát a pletyka, hogy az anyja és a felesége zsidó volt. Ezt csak erősíti, hogy a neten nincs róla sehol egy szó sem azon kívül, hogy ki a fia.

Rhonin 2019.02.21. 08:02:11

@velőtanya: Pedig simán meg fogják tapsolni. Aki meg nem akar tapsolni és esetleg vannak kételyei (vö: tankok és bankok), annak meg ott lesz mondjuk az Interactive Brokers (hamár hidegháború). Kezelheted bankként, tarthatod a forintodat náluk -mégis jó messze innen- és bármely magyarországi kondíciónál garantáltan jobban válthatod szükség szerint más devizára. Ha meg eleged van már a sorozatos lenyúlásokból, akkor akár a saját alapodat is kezelgetheted. Üzcsi: mindig van választás :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.21. 08:13:18

@Bambano: A sötét középkor egy elég meghaladott nézet, mióta kiderült, hogy a reneszánsz és a felvilágosodás korában meghamisították a történelmi emlékeket, hogy nagyobbnak tűnjön a fejlődés.

Kis ember 2019.02.21. 09:09:41

@cardiobascuralis 8:
Valószínűleg alszik még jotunder, azért nem törölte.
Ugyanakkor én itthagynám, mert ennél jobban már nem is égethetnéd magad.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.02.21. 09:36:18

@Online Távmunkás: Az édesanyját illetően nem kell pletykákra hagyatkozni. Maga EP írja:
"...amikor annak idején nekem mint a Csillaghegyi Munkás Torna Egylet csatárának azt kajabálták, hogy verem a tülök orrodba a zsidó izé anyád – akkor ez sem édesanyámra, sem a szintén hányatott sorsú zsidó népre vonatkozóan nem tartalmazott semminemű állítást. A mondat nagy örömöt nevezett sportolóból nem váltott ki, de jelentése csupán ennyi: ó, nemes arcélű ifjú, be kár, hogy nem a mi kis kollektívánkat erősíted!"

Felteszem, azért nincs érdemi nyilvános adat, mert egyrészt EP más írásaiból tudni lehet, hogy az anyja elsősorban családanya volt és nem grófné, másrészt a zsidóságának az ég-egy-adta világon semmi jelentősége nem volt és most sincs.

nerángass 2019.02.21. 09:41:10

Mi van ma itt, a hajótöröttek napja ?

kunzoo 2019.02.21. 10:07:21

@fortin2:
A szavaiddal élhetett volna egy felvilágosult uralkodó, akkor. Most -tetszik vagy sem- a csempedílerek is beleugathatnak. Eljutunk oda a tudományos és szellemi elit visszasírja a Kádár rendszert.

velőtanya 2019.02.21. 10:56:11

Micsoda egy felfoghatatlan mélypont ez a lény: ember:magyarnarancs.hu/belpol/a-professzorok-batthyany-korenek-elnoke-a-sorosozassal-nincs-gond-mert-az-nem-az-ertelmisegnek-szol-117469
És nagyon sajnálom, de ezt nem lehet elintézni azzal, hogy hát istenem, az akadémikusok jelentős része jobboldali meg konzervatív.

velőtanya 2019.02.21. 10:57:13

@velőtanya: -ember (ez így pont jó szimbóleumnak is)

Dan da Man 2019.02.21. 11:36:10

@harmadikszem: Én csak egyet szeretnék: ha a felesleges akadémiák közül lehetne választani, hogy melyikre költsük a pénzt. És elég sokat elmond, hogy az ország vezetése inkább a focira költené. Még úgy is, hogy mára kevesebb rajongója van, mint a tudományosnak...

capacete 2019.02.21. 12:34:57

@jotunder:

Kedves Jótündér!

Nem szeretnél egy kicsit újra egyik kedvenc témáddal, a tudománymetriával foglalkozni a kommunikációkutatás tudománya (?) kapcsán?
Azért merült fel bennem a kérdés, mert a Magyar Hírlap néhány napja interjút közölt Demeter Mártonnal, a "magyar kommunikációkutatás egyik fiatal tehetségével", aki számos, a valóságnak nem igazán megfelelő kijelentést tett a kutatóintézeti hálózatról.
magyarhirlap.hu/cikk/141042/Igenis_raferne_egy_reform_az_Akademiara

Ami viszont érdekes, az az, hogy Demeter Mártonnak első ránézésre tényleg nagyon ütős a tudományos tevékenysége, tavaly például cikke jelent meg az International Journal of Communication-ben, ami Q1-es folyóirat a kommunikációkutatás területén.
Ugyanakkor nekem egészen megdöbbentő az, hogy az International Journal of Communication-nek egyáltalán nincsenek számai, hanem folyamatosan töltik fel az elfogadott cikkeket az internetes oldalukra, így 2018-ban ránézésre is több mint 200 cikket közöltek le (a folyóirat kizárólag internetes megjelenésű).
ijoc.org/index.php/ijoc/issue/view/14#more4

Eddig még társadalomtudományi területen soha nem találkoztam vezető folyóirattal, ami akár csak megközelítő mennyiségben jelentetett meg cikkeket mindenféle distinkció nélkül. Adja magát tehát a kérdés: Mennyire vehető komolyan ez a folyóirat és mennyire manipulálható a rendszer?

(Demeter Márton egyébként az általad annyira kedvelt Horányi Özséb doktori iskoláját végezte el és a KOMA egyik alapító szerkesztője.)

Gerardus A. Lodewijk 2019.02.21. 12:42:04

Nem is igazi diktatúra az, ahol a gondolkodni tudó és akaró embereket nem tekintik ellenségnek (vagy legalábbis a rezsim szempontjából súlyos kockázatnak).

Wolff 2019.02.21. 12:50:34

@Online Távmunkás: A netről kideríthető, hogy Mányok(y)i Magdolna Irén nagyapja Mányoky Kornél bírósági végrehajtó volt, apja Mányoky József okleveles gazdász (Georgikon mezőgazdasági akadémia, Keszthely) uradalmi intéző, aki 1912 júliusában jegyezte el Moldoványi István közigazgatási bíró lányát, Jolánkát. Ekkor Mányoky Stephani (Stefani) Ervin füleki uradalmának intézője, előtte 1905-től Wimpfen Simon érdi uradalmának segédintézője, 1916-ban, lánya születésekor pedig a Pozsony vármegyei Pusztafödémesen él, a Zichy grófok rétimajori uradalmának intézője, ahonnan 1918 után a család nagyszentjánosi birtokára kerül. Mányoky Kornél bogád-tinódi és rétszilasi előnévvel magyar nemességgel bírt, 1910. április 14-én, 68 éves korában halt meg Szekszárdon, Göde Lajos református lelkész temette. Mányoky József 1940-ben, Esterházy Móric herceg csákvári uradalmának intézőjeként halt meg, nyilván innen ismerte a lánya a későbbi férjét.

Az anyai nagyapa, Moldoványi István dr. közigazgatási bíró 1897-ig Bonyhádon ügyvédkedett köz- és váltóügyvédként, ekkor nevezték ki az újonnan felállított közigazgatási bíróságra bírónak. Halálakor nem hagyott maga után vagyont, mert Jenő nevű fiának jogi tanulmányai támogatására, legfeljebb 24 éves koráig 1911-ben 460 korona kegydíjat állapítottak meg azzal az indoklással, hogy apja után, aki 1908. karácsonyán halt meg nem maradt vagyon, és anyja is vagyontalan.
Moldoványi Bonyhádon született 1858. januárjában, és a pécsi katolikus gimnáziumban végzett, ugyanennek az intézménynek a jogakadémiáján szerzett jogi diplomát is 1878-ban, ügyvéddé 1881-ben avatták. 1887-től a vármegyei törvényhatósági bizottság tagja, közben a bonyhádi önkéntes tűzoltóegylet főparancsnoka. Anyja Szép Etelka. Dr. Fent Ferenc katolikus plébános, szentszéki ülnök temette.

(Ezek sok mindenre utalnak, arra nem, hogy Mányoky Magdolna bármilyen értelemben szidónak tekinthető lett volna, ha csak nem tért be.)

Emellett található a neten egy fegyveres rablás-betörés is a füleki uradalom időszakából, eszerint 4-5 felfegyverzett fickó az egyik uradalmi alkalmazottal való lövésváltás után Mányoky íróasztalát felfeszítve magánokiratait és 400 koronáját vitte el 1912-ben.

Grrr 2019.02.21. 12:58:27

@Wolff: Szép munka! :)
Ha a méltóságos Moldoványi István közigazgatási bíró úr a XX. sz. elején vagyontlanul halt meg, akkor ő annyit is ért. Milyen ügyvéd meg bíró az olyan az Ungarische Gründerzeit-ban, aki nem gründöl össze a fiának egy kövérke svájci bankszámlát meg egy vadászkastélyt?

Grrr 2019.02.21. 13:00:09

@velőtanya: Ez már átlépi az elviselhetőség határát.

fuhur 2019.02.21. 13:07:48

@velőtanya: "ezt nem lehet elintézni azzal, hogy hát istenem, az akadémikusok jelentős része jobboldali meg konzervatív."

teljesen igaz. az interjú alany egyszerűen aljas és cinikus. mondjuk a Nemzeti Elhülyülés Rendszerében ezek a tulajdonságok a siker alapfeltételei.

Grrr 2019.02.21. 14:05:27

@velőtanya: Másrészt viszont örülhetnénk legalább annak, hogy a Magyar Narancsnak sikerült összehoznia ezt az interjút, egy valódi újságírónak látszó munkatárs vezetésével.

labrys 2019.02.21. 15:52:44

@Online Távmunkás: …és hogy is hívjuk azokat, akik szerint bármilyen szempontból fontos kérdés lehet, hogy valakinek a valakije zsidó/szlovák/román/piréz/stb.(volt)-e?

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: +1

seol 2019.02.21. 16:44:57

@capacete:

Ó, ismerjük itt a KOMA-t és a környékén ténfergőket. :-)

capacete 2019.02.21. 16:51:40

@seol: A KOMA egy dolog, ami izgalmasabb az az, hogy hogyan lehet nemzetközi Q1-es folyóiratot összehozni, ami tömegével hoz le cikkeket. Az én teóriám az, hogy valószínűleg néhány éve a szociológiából leválasztották ezt a területet, így pedig alacsonyabb színvonalon is Q1-et lehet produkálni.

seol 2019.02.21. 17:39:23

@ámbátor:

Igen, de, őőő, a KOMA sokkal jobb. És jobban is illik rá. :)

capacete 2019.02.21. 17:40:58

@ámbátor: Valóban, Freud üdvözletét küldi.

Wolff 2019.02.21. 20:20:56

@Grrr: Szép, csak szegény Móric grófból herceget csináltam. :)

Mister Gumpy 2019.02.22. 01:17:26

Jótünci, nem gondoltál még arra, hogy ezzel a rasszista tádzsikozással alább hagyj? Ott is vannak tudósok és egyéb emberek ezrei, akik intellektuális szabadságban szeretnének élni. Nyugatról nézve Mo is egy lesajnálható pöcegödör. Többet érdemel Tádzsikisztán, mint Orbán Viktor szellemét.

aritus 2019.02.22. 08:21:49

@whale: azt lehet tudni, hogy mi volt az a parlamenti botrány, ami ennyire kiakasztotta Adyt?

Wolff 2019.02.22. 09:37:06

@aritus: Vázsonyi Vilmosba fojtották a szót a képviselőház január 29-i ülésén. A naplóból ez nem igazán érezhető, a sajtótudósítások viszont nagyon határozottak:
adtplus.arcanum.hu/hu/view/PestiNaplo_1902_01/?pg=473&layout=s (2. oldaltól)
library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_KN-1901_02/?query=kult%C3%BArbestia&pg=156&layout=s

Vázsonyi előtte azzal húzta ki a gyufát, hogy Debrecenben bírálta a magyar történelemfelfogást, amelyik folyton csak a harccal és a hősökkel foglalkozik, nem a szellemi és kulturális teljesítménnyel, valóságos kultúrbestiát nevelve a fiatalokból.

nerángass 2019.02.22. 10:11:08

Náray Szabó :

"De egy dolog nagyon fontos: a sorosozás nem az értelmiségnek szól. Az értelmiség ne érezze magát idegesítve. Azt már lehet mondani, hogy a népet nem szabad butítani, de ez nem biztos, hogy teljesen igaz lenne."

Nem biztos hogy igaz..................

jeanbart 2019.02.22. 15:56:40

@ijenanyelvtan: igen tananyagként ... büntető jogi , politológiai példatárban, a politikai hatalommal való antidemokratikus visszaélés módjait taglaló fejezetnél ... ott a helye ...

vajdasagi 2019.02.22. 15:58:24

@Gerardus A. Lodewijk: Valóban nem is igazi diktatúra az, amelyben az Akadémia bármely témában felszólalhat a kormány irányvonala ellenében. Gondoljunk csak a CEU-ra! De korábban is már megkérdőjelezték az oktatás átszervezését, vagy hogy mi türk népek lennénk, és valamiféle finnekkel akartak minket összeboronálni, szégyen!

Viccet félretéve: a Titó-féle Jugoszlávia korai korszakában volt egy nagyon jó szófordulat, amellyel az ottani akkori kormány egybegyűjtötte a rendszere szövetségeseit: "a munkások, a parasztok és a becsületes értelmiségiek". Errefelé haladunk mi is: a tudósok közül is lehet azért egypár a kegyeltek között, csak "becsületes" legyen. Tényleg sajnálatos az út, amelyen haladunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 16:09:40

@Mister Gumpy a politikai korrektsegnek is van egy hatara. tadzsikisztan egy borzasztoan szegeny, elszigetelt, totalis diktatura, amelynek mar a szovjet idokben is legendasan bornirt volt a vezetese. amugy a " ruszki" mindig az orosz politikai es katonai erot jelentette magyarorszagon, nem gogolt vagy kolmogorovot. tgm szokott pattogni, hogy miert balkanoznak. mert csak.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.02.22. 20:03:48

@Mister Gumpy: +1

@jotunder: Ez nem PC-méricskélés kérdése, hanem civilizáltságé/eleganciáé.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 20:22:24

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: baazmeg. ez kurvara nem elegans hely. egyebkent, amikor orbanbasiznak, akkor az egy eros celzas egy masik isztanra, tudtad ? tadzsikisztan egy volt szovhozelnok maganbirodalma, errol van szo. kurvaszegeny diktatura. rakd ossze.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 20:29:38

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ady szamojedezett. Jezusom. Balkanizott, azsiazott, szamojedezett, nomad baromi emberekrol irt, en meg tole tanultam kemenykedni :))

ijontichy 2019.02.22. 21:08:57

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Hmmm... az ide vezető út civilizáltsággal volt kikövezve ;-)
@jotunder: Puha vagy Jenő... izé jété! :-D

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 01:15:39

@jotunder: Ugyanmár, hol vagyunk mi még Tadzsikisztántól, ahol a Béke és Nemzeti Egység Megteremtője, a Nemzet Vezetője (hivatalos titulus!) már 25 éve folyamatosan biztosítja népe boldogságát. Akinek mandátumát a hálás nép a legutóbbi elnökválasztáson 84%-os többséggel újította meg.

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 10:16:55

@Bolygó Hollandi: Az viszont igaz, félreértések elkerülése végett, hogy Kelet-Ausztriától azért messzebbre vagyunk, mint Nyugat-Tadzsikisztántól.

ijontichy 2019.02.23. 13:32:31

@Bolygó Hollandi: De ha így folytatjuk, lehetünk még Nyugat-Tadzsikisztántól is - némi közeledés után - messze ;-)

Bolygó Hollandi 2019.02.23. 13:43:11

@ijontichy: Hogy miért ugrik be erre a klasszikus utólérjük és lehagyjuk Amerikát szlogen? ;-)

Grrr 2019.02.25. 12:52:12

@furiRosa: Szép. Köszönet Stumpf Andrásnak, hogy összehozta.

Külsős 2019.02.25. 13:11:00

@furiRosa: @Grrr:

Nekem meglepő volt, hogy Grüner itt-ott milyen arrogánsan beszél. Ő elég híres ahhoz, hogy ilyesmire ne legyen szüksége.

furiRosa 2019.02.25. 14:20:42

@Külsős: @Grrr: Nekem ebből az jön le, hogy a mesterterv az, hogy a természettudományos alapkutatásokat végzőket rövid úton át kell állítani olyan projektekre, amelyek innovációs hozadékkal kecsegetetnek, mert egyszerűen nem lesz kivel-mivel pályázni az Eu-s projekteken. Ez azt jelentené, hogy éppen a legkiválóbb természettudósok a célcsoportja az egész vegzatúrának, őket kell igába hajtani, és akár tetszik nekik, akár nem, köldökbámuló alapkutatókból hasznos innovátorokká tenni. Csak mutatóba maradna meg némi alapkutatás, fügefalevélnek, olyan területeken, ahol nem remélhető gazdasági haszon az eredményekből. A társadalomtudományok felszámolása és csak a rezsimszolga holdkórosok megtartása alighanem csupán (a megbízók számára persze örvendetes) melléktermék.

ámbátor 2019.02.25. 15:25:28

@furiRosa: "Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megszüntetése mellett egy Magyar Nemzeti Szabadalmi és Innovációs Vagyonkezelő kormányszerv létrehozására van szükség. "
Kicsit arra emlékeztet, amikor a Brexit filmben a leave kampény elnökség azt mondja Dominic Cummingsnak, hogy ki van rúgva, mire ö közli velük, hogy az elnökség van kirúgva.

seol 2019.02.25. 16:43:40

@Külsős:

Itt-ott? Végig (legalábbis amíg bírtam a szarságait). Aljas, rosszindulatú csinovnyik, nem tud mondatot végigmondani hazugság és/vagy támadás nélkül -- és lenyűgözően ostoba is (nem, nem érdekel a valós és kitalált tudományos teljesítménye 30 évvel ezelőttről). Még a NER közelében sincs sok ennyire agresszívan undorító ember, fura, hogy nem találták meg előbb.
Szathmáry viszont már-már lenyűgözően visszafogott és normális (oké, ez sejthető volt), 100-ból 99 ember a második mondatánál pofán csapta volna a nyomorult komisszárt.

seol 2019.02.25. 16:44:41

@seol:

- az egyik "lenyűgözően", na

Külsős 2019.02.25. 17:04:12

@furiRosa:

Hát igen, úgy tűnik Palkovics és Grüner számára csak a reáltudományok léteznek (szakbarbárság?), a humán tudományok mehetnek a levesbe. Én nem vagyok kutató, csak érdeklődő állampolgár és lehet az én hibám, hogy rácsodálkoztam arra az ötletre, hogy az alapkutatásokban is publikálás előtt szabadalmaztatni kellene az eredményeket, sicher ami sicher, hátha 100 év múlva lesz belőle valahol valami. Állítsuk ezt párba ezzel a résszel: "Természetesen az alapkutatásokat mindenképpen támogatni kell állami szinten. Ez nem kérdéses. Viszont csupán a kiváló alapkutatásokat szabad. Középszerűeket nem. Annak megítéléséhez pedig, hogy mi kiváló és mi nem az, külső közeg szükséges. Az Akadémia pedig véleményem szerint nem ilyen külső közeg." Majd a bölcs minisztérium bölcs hivatalnokai, netán a hétszentséges magánszektor tudni fogják, mi lesz az, ami majd 100 év múlva remek hasznot hajt a gyakorlatban? Megáll az ész.

seol 2019.02.25. 17:10:31

@Külsős:

Én is elkövetem néha azt a hibát, hogy logikát és önellentmondás-hiányt várok el gagyi propagandaszövegektől. ;-)

Külsős 2019.02.25. 17:18:42

@seol: :))
(de azért persze :(( is, hiszen ő mégiscsak egy világhírű fizikus.)

seol 2019.02.25. 17:43:48

@Külsős:

Azért annak a világhírnek nem kis része khm, önmenedzselésnek tűnik (a "vitastílusát" elnézve nagyjából biztos lettem ebben). Korrekt a tudományos teljesítménye, meg minden, de nem sokkal több, legfeljebb Magyarországon látszik annak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.25. 18:11:06

@seol: "Miniszter úr abban várja a javaslataimat, hogy tartalmilag hogyan épüljön fel ez a rendszer. Abban, hogy ezt hogyan kell létrehozni, kialakítani, nem vagyok kompetens. Arra nem vonatkozik a megbízás. Stratégiára igen, taktikára nem. "

Tartalmilag kompetens, dehogy megis mi a szart csinaljanak, azt inkabb ket NER-ugyved fogja megmondani.

seol 2019.02.25. 18:25:03

@jotunder:

Az kiderül, mit jelent a tartalmilag? Egy kis ideológiai megalapozás, plusz egy kis "úgy kell csinálni a dolgokat, hogy jók legyenek a dolgok, nem pedig úgy, ahogy eddig, hogy rosszak legyenek, vagy ha nem is rosszak, de nem eléggé jók, szóval hasznos dolgokkal kell foglalkozni azokat csinálva, mert a hasznos dolgok jók, nem pedig haszontalan dolgokkal, ahogyan eddig". Kb. ennyi lehet, ahogy elnézem.

Még szerencse, hogy azt nem tudja megmondani sajnos, hogyan kell hasznos dolgokat csinálni, de legalább tudja, hogy úgy, ahogy a miniszterúr akarja, bárhogy is akarja éppen.

;-\

Külsős 2019.02.25. 18:33:18

@jotunder: @seol:

Stratégia ide, taktika oda, annyit azért konkrétan ki bírt jelenteni, hogy "nem jó, ha tudós társaság intézményhálózatot menedzsel". Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ő adta-e az ötletet orbánnak, hogy az intézeteket el kell venni az Akadémiától, vagy fordítva.

seol 2019.02.25. 18:39:43

@Külsős:

Persze, ez a kedvenc módszerük, [random halandzsa, gyakran önellentmondásokkal], TEHÁT a fidesz kénytelen s.k. megjavítani és megvédeni az aktuális célpontot.

Wolff 2019.02.25. 19:22:51

Szerintem hamarosan Seres László is értékelni foja az akadémiát Palkovics felkérésére, nagyon jól látja ám ki az igai tehetséges történész, miután Slomótól kapott egy homokozót, amiben persze nem lesz kormánypropaganda, csak éppen helyettsenek megkapta maga mellé Veszprémy László Bernátot:

"Mert Veszprémy Seres szerint "hihetetlenül tehetséges történész" - szakterületei a holokauszt és a bal- illetve jobboldali antiszemitizmus - valamint jó publicista."

seol 2019.02.25. 19:47:27

@Wolff:

A versenyző egy közepes képességű gimnazista szókincsével és stílusában írja a megrendelt propagandacikkeket pl. a mandineren, szóval biztos vagyok benne, hogy a ner köreiben hihetetlenül tehetségesnek számít.

Grrr 2019.02.25. 22:37:02

@seol: Én nem tudom megítélni történészi munkásságát, de nem tűnik teljesen értelmezhetetlennek. Szerintem nem ír amúgy rosszul - hát a világnézete olyan, amilyen. Meg nagyon fontosnak tartja Schmidt Máriát az egekig magasztalni valamiért.

Az azért fontos, hogy - mint cionista zsidó - világos álláspontja van a magyar hatóságok szerepéről a holocaustban, amit nem német nyomásra műveltek, miután olyasmi gyakorlatilag nem is volt jelen.

Igen, ez egy anathéma a Szabadság-téri turulművet koncipiáló szakálysándorista revizionisák szemében; remélem, nem lesz még ebből baja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.25. 23:05:51

@Grrr: éppen most írtam veszprémyről. ő nem volt mindig "cionista zsidó", mondhatni nagyon nem volt cionista. ő üzleti lehetőséget talált az újonnak felfedezett zsidóságában.

deckard_r 2019.02.26. 06:06:43

@seol: ja, a csávó egy arrogáns pöcs. Egyébként meg nincs itt semmi ellentmondás, attól hogy valaki a saját területén magasan jegyzett kutató (volt) még lehet
a) korlátolt barom
b) nyugodtan szenvedhet az un. "vén hülye" szindrómában:))) (nála nagyobb emberekkel, Nobel-díjasok is megtörténik)
Szathmáry viszont nagyon jó.

Grrr 2019.02.26. 11:48:45

@jotunder: Haha :) De úgy látszik, elmúlt. Ő - saját karrierje mellett - szerencsére csak a virtuális ellenségképet építi. Magyarországon nincsenek muszlim menekültek, nem is lesznek, így nincs kinek a nyakára égő gumiabroncsot rakni, mint Dél-Afrikában a zimbabweiekéra, vagy Dunába lőni, mint... Öhm....
Szerintem ti túl ambíciózusak vagytok; egy kelet-európai kis ország, tudja, hogy hol a helye, és hogy mi az, ami ott már sikernek számít.

furiRosa 2019.02.26. 12:32:44

@seol: Érdekes lenne tudni, hogy miért ment el (bosszúvágy?), és hogyan alakultak a bizniszei az elmúlt néhány évben.

seol 2019.02.26. 17:38:13

@Grrr:

Budapesten akadnak azért muszlim bevándorlók, ha csak pár ezren is, a JózsefTerézErzsébet körút sok török étterme (és a kicsi és jó iráni a Blaha Lujza térnél), a Népszínház utca és főleg a Teleki tér közép-afrikai származású lakossága... szoktam időnként aggódni kicsit. Oké, Pest nem Kapávalütömhanemismeremfalva, de azért sok a vadbarom.