Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Palkovics hazudozása a szabadalmakról (megjegyzésposzt)

2019.02.18. 19:16 | jotunder | 358 komment

 

 Magyarország a nemzetközi rangsorok szerint ma még jelentősen elmarad az innovációs teljesítményben a vezető európai országoktól. Az akadémiai kutatóintézetek elmúlt években beadott szabadalmainak száma elenyésző, miközben évente 17 milliárd forintos támogatást kapnak az államtól. A bővülő források hatékonyabb és eredményesebb felhasználása érdekében ideje áttérni a teljesítményalapú finanszírozásra. (Palkovics legújabb őrültsége)

 

 Palkovics korábban azt nyilatkozta, hogy

 1. Szét kell választani az alapkutatás és az innováció finanszírozását. Mondjuk eddig is eléggé szét volt választva, de majd most jobban. Ezért kellett pl. a Birkner Zolikát kinevezni a Pálinkás József helyére, felkészül Megadja Gábor.

 2. Az alapkutatásra túlságosan KEVESET költ a magyar állam. Mégegyszer KEVESET, nem túl sokat, KEVESET. Ott van a diasorozaton.

 Szabadalmak, közvetlen módon, nem keletkeznek, nem keletkezhetnek, alapkutatásból. Igen, innováció sem keletkezik alapkutatásból. És hátúszásvilágcsúcs sem.  Ha valamit publikálnak, abból nem lehet szabadalom. Az egy másik világ. És bizony a komoly alkalmazott kutatással foglalkozó intézmények esetében, mint a mostanában emlegetett UCLA és a Max Planck is JELENTÉKTELEN a szabadalmi bevételek aránya. Tudtommal George Grünernek, Palkovics amerikai-magyar tanácsadójának amerikai professzorok hívták fel a figyelmét, hogy, finoman szólva, nem egészen okos dolgokat nyilatkozott az újfasiszta Mandinernek a szabadalmakról. A magyar alapkutatás egészen jelentéktelen része a teljes K+F-nek, ha esetleg nem tűnt volna fel. 

 Orbán tönkre akarja tenni a független magyar tudományt, el akarja üldözni Magyarország legtehetségesebb kutatóit és el akarja rabolni az MTA tulajdonát. Ez a Király annyira meztelen, annyira egy szál faszban áll, hogy még egy olyan terebélyes fügefalevél, mint a Palkovics László sem tudja eltakarni.

 Teljes mértékben egyetértek Pálinkás Józseffel, a magyar értelmiség jelentős része becsicskult. És nem érdekel, hogy Pálinkásnak mi volt a véleménye évekkel ezelőtt a Ságvári Endréről, kurvára nem érdekelnek ezek a pitiánerségek, amikor amúgy éppen arról akar meggyőzni a Heller Ági néni, hogy exnácikra szavazzak. Persze nem érdekel a Jobbik sem, az érdekel, hogy pszichopaták éppen kivégzik a magyar tudományt. Világos?

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1714634656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grrr 2019.02.22. 11:34:34

...az amerikás professzorral való megbeszélésekre. (NB: valamelyikük persze pont azt mondta, hogy az MTA-nak nem kellene ezzel foglalkozni! Furcsa ez a világ).

ámbátor 2019.02.22. 11:41:12

@Grrr: Felbukkan a semmiböl és ezzel nyit:
"Látom, nagyon nem értitek az eseményeket. Megpróbálom röviden elmagyarázni."
Majd kis cetliket oszt ki, mindenki jegyzeteljen, most lediktálja az igazságot.
Amit mond, annak egy része közhely, egy része hülyeség. Stílusa vérlázító. A végkövetkeztetése meg amorális, destruktív és igazságtalan.
Nem könnyü öt szeretni.

Grrr 2019.02.22. 11:41:29

Azt gyanítom, hogy Orbán rábólintott valami előzetes elképzelésre, és ő onnantól azt várja el az alattvalóitól, hogy azonnak hajtsák is végre a döntéseket. A hű szolga Palkovics ezért presszionál, hazudozik, rombol. Mert hát neki most végre kell hajtania a parancsot. Különben...

Időnként ki is szakad belőle az igazság; a stressz miatt, merthogy ellenállnak a jobbágyok - ilyen lehet az, amikor azt mondta türelmetlenségében, hogy a kormányban ő az MTA legnagyobb barátja, de méginkább az, amit a CEU-ügy kapcsán mondott: ő nem akarta, hogy a CEU tényleg elköltözzön, de hát elkezdtek az istenkirálynek ellenállni, és azt nem szabad, ezzel mindent tönkretettek.... Most már ez a Palkovics is úgy kel fel minden reggel, hogy ma is ellenszélben kell küzdenie. A szemét jobbágyok nem hagyják, hogy gyorsan, sikeresen teljesíthesse az istenkirály parancsát.

Grrr 2019.02.22. 11:43:27

@ámbátor: Jó, de el kell kezdeni valahol normalizálni az országot, a közéletet.

Ra13 2019.02.22. 12:46:32

@Grrr: Szöget ütött a fejemben ez az Alinsky módszer dolog. Annyi mindent nem tudok. Ezt sem ismerem. Megnéztem hát. Teljesen összezavarodtam, mint annak idején a Csillagok háborúja nézése közben, amikor bizonyos pontokon nem tudtam követni ki kivel van, ki az ellenség, ki mit tud arról, hogy ki hová is tartozik. Tudom, ez itten senkivel sem fordulhatott elő.
Végig olvasva elég világos, hogy ezeket a módszereket alkalmazta a FIDESZ egész 6 éves ellenzékisége során, ezektől volt kártékonyabb, mint korábban bármelyik párt. (persze talán csak szerintem). És ezeket alkalmazza azóta is az ellenfeleinek apróra morzsolása közben. És most pont az MTA-val kapcsolatban kerül ez elő? Mi a franc? Miért pont most löki ezt ide valaki igen tanult ember? Úgyhogy csekély értelműként rákerestem...

www.google.hu/search?q=alinsky+m%C3%B3dszer&oq=Alinsky&aqs=chrome.1.0l6.1701j0j8&client=ubuntu&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A Google ezt adja ki. Az első találat után érdekes a dolog. Szinte egyszerre cikkezget a kormánypárti kemény mag erről, szépen összehangoltan... Soros kezd unalmassá válni... és egyébként is igyál még egy pohárral és fogd rá a nyuszira. Dezinformálás, dezinformálás. Úgyhogy ha lehet, hagyjuk ki az Akadémia morális küzdelméből Alinskyt.

Az ellenzék talán akar ilyesmit, nem tudom... talán. Azért érdekes kérdés, hogyan működik Alinsky Alinsky ellen. Van-e különbség Alinsky működésében, ha mások a szándékok. Egyébként az a maroknyi ellenzéki képviselő, aki vergődik valami igazságért eltörpül azok mellett, akik kollaborálnak a jobboldallal az Önkormányzatokban... elég a fővárosi parkoló "botrány" krónikájára gondolni. Lassan értelmetlen jobboldalban baloldalban gondolkodni.

Az MTA jóérzésű tagjainak se sok köze van a politikához. A józan ész lázad az öncélú hatalmi őrjöngéssel szemben. És a józan ész elszigetelődött, visszahúzódott a dolgozószobákba, a családok konyháiba, néha szűk baráti társaságokba, gondosan ügyelve, hogy zárva legyen az ajtó. És nincs kapcsolatuk közösségekkel. Alinsky módszere értelmezhetetlen az egyének szintjén. S mivel ebben az országban jelenleg a józan ész van ellenzékben semmi köze ehhez a radikális baloldali szerveződési elvhez. Bár lenne.

Nagy tudású, értelmes és jó szándékú fiatal kollégáimnak (mind fiatal kiválóság, ösztöndíjjal, ahogy kell) az egyetemen a hét elején még fogalmuk sem volt arról, hogy mi történik az Akadémiával... mióta is zajlik már? Az intézetvezetők készülnek az új szabályokra, komment nélkül. A hallgatókról nem is beszélve. Amíg van fizetés, megjön az ösztöndíj, van mit venni a boltban... addig a józan ész is alszik egy kicsit. Azt hiszi reggelig nem hasad tovább. :(

nerángass 2019.02.22. 13:08:37

@ámbátor: Még most sem ismered fel ?

Külsős 2019.02.22. 13:30:21

@Ra13:

Hiszen mindig is ezt csinálták. Megvádolni az ellenfelet azzal, amit ők maguk tesznek.

Grrr 2019.02.22. 13:32:04

@Ra13: Hát igen.... Ahogy mondtam, hosszabb távon gondolkodóknak külföldöt tudnám ajánlani.

(csak egy módszertani megjegyzés: A Google különböző embereknek - legalábbis részben - különböző találatokat adhat, attól függően, hogy milyen keresési és web-használati előzmények vannak az adott számítógépen.)

Ra13 2019.02.22. 13:41:40

@Grrr: A kapott lapokat talán még soha nem nyitottam meg, de az utóbbi években biztosan nem. Talán szégyen, de nem zaklatom magam velük... Demokrata... talán 2010-ben először és utoljára. Inkább a gyakorisági és időrendi mutatók metszete volt az eredmény mögött. Nem az én kereséseim. Összeesküvés elmélet? Majd kiderül... a paranoid embert néha tényleg üldözik. Amúgy véletlenül tűnt fel, hogy a találatok dátuma mind ez a hét... csak utána néztem, hogy milyen lapok írnak erről...

ámbátor 2019.02.22. 14:30:35

@Ra13: Mi nem tudhatjuk, hogy neked mik a kapott lapok, mivel nekünk lehet, hogy gugli apó más lapokat dob, kinek kinek a saját profilja alapján.

Ra13 2019.02.22. 14:33:36

@ámbátor: Jajj de vidéki vagyok. :(
Megoldom valahogy, mert érdekes

labrys 2019.02.22. 14:49:27

Kezdem megérteni ezt az egész ’szükség van-e alapkutatásra?’-mizériát.

Pár nappal ezelőtt tudományos összehasonlító vizsgálat céljából az egész bal karomat bekentem a barátnőm francia szemránckrémével, hogy a kezelés utáni ráncmennyiséget összevetve a jobb karomon tapasztalhatóval kiderítsem, mennyire hatásosan tüntetik el a célkozmetikumok a ráncokat. (Kezdetben vakpróbával is kísérleteztem, de úgy mindig mellékentem.) És aztán az eredményekkel kedveskedhessek a barátnőmnek.

Ő azonban, mikor az örömhírrel megleptem, eléggé furcsán reagált: kijelentette, hogy hülye vagyok, azonnal vegyek két tubus szemránckrémet, és hogy ezt még megkeserülöm.

Így született meg a Kollagén-regeneratív emulziók indukálta szexuális depriváció című cikkem.

(Pedig tök jó táblázatokat is készítettem, meg minden.)

logikus4 2019.02.22. 14:58:48

@kalamar: "Te valami vállalkozó lehetsz, aki rendesen visszaosztja a fidesznek a 40%-ot, cserébe hogy békén hagyják. Nem érted, mit nyakaskodnak itt az akadémikus urak."
Sosem kaptam állami megrendelést. Fillérekből élek, de képtelen lennék belemenni bármiféle mocskos, aljas, törvénytelen, erkölcstelen dologba.

Pontosan értem az akadémikus hölgyek és urak helyzetét és kilátásait. Belülről láttam két, kívülről, de közelről két hatalomátvételt. Tartsatok ám "hihetetlenül öntelt", "elképesztően arrogáns" valakinek, de mindhárom esetben előre láttam a fejleményeket az első jelek alapján. Az eseményeknek megvan a maga sajátos logikája, amit mások nem tudtak, vagy nem akartak felismerni.

logikus4 2019.02.22. 15:11:17

@Grrr: "Végre a 'termelő ágazatban' kellene hasznosítaniuk tudásukat, hogy az ipar boldog legyen."
Ez pontos meglátás. De ezt a célt könnyebben is elérhetné. Az MTA tekintélyét kizárásos alapon tartom fő céljának. Legvalószínűbb a kettő együtt (kkv-k K+F+I-jének erősítése ÉS az MTA tekintélyének megszerzése).

Az "MTA tekintélye" kifejezést még mindig nem értitek. Biztosan én magyaráztam rosszul, megpróbálom még egyszer. Az MTA-nak VAN tekintélye, igaz? Orbánnak nincs (már nincs, sosem volt, lesz talán, mindez mellékes). Ha Orbán vagy a kormányának valamelyik embere, Orbán vagy valamelyik henchmanje áll oda egy ügy mellé (gazdasági üzlet, belpolitikai húzás, külpolitikai manőver stb.), akkor egy ideje már minden értelmes ember azt latolgatja, hogy mit akarnak ellopni, kit akarnak tönkretenni stb. Akkor is ezeket gyanítják a lépései mögött, amikor nem a hatalmát akarja erősíteni. (A politikai hatalom leglényegéről legelső hozzászólásom elején írtam.) Akármit szereznek meg, marnak el, rombolnak le az MTA-val vívott magánháborújukban, a fő zsákmány számukra az MTA tekintélye lehet. Nem a pénz, nem a pozíciók, ezek más magánháborújukban játszottak szerepet.

Tekintélyt nem lehet elvenni senkitől. Elpusztítani lehet (lásd karaktergyilkosság), de elvenni nem. Megfoghatatlan, eladhatatlan, megvehetetlen.

logikus4 2019.02.22. 15:22:29

@ámbátor: "Amit mond, annak egy része közhely, egy része hülyeség. Stílusa vérlázító. A végkövetkeztetése meg amorális, destruktív és igazságtalan.
Nem könnyü öt szeretni."
A közhelyeim és hülyeségeim számomra alapigazságok. Ha beszélgetnénk, talán lenne idő udvariaskodni, smúzolni, jópofizni, etyepetyélni, de képtelen lennék rá. Nem kell szeretnetek.

Az "amorális, destruktív és igazságtalan" végkövetkeztetéseimet a 14:58:48-kor említett három esetben sem fogadták el az érintettek. Amit én éreztem, azt József Attila már megfogalmazta: "Az ember végül homokos, szomorú, vizes síkra ér, szétnéz merengve és okos fejével biccent, nem remél. Én is így próbálok csalás nélkül szétnézni könnyedén."

Ha elmondom, leírom az általam felismert összefüggéseket, és azok az összefüggések amorálisak, destruktívak és igazságtalanok, akkor nem én és nem a véleményem amorális, destruktív és igazságtalan. A könyörtelen valósággal nehéz szembenézni, tapasztalataim alapján kevesek képesek rá.

Minden együttérzésem azoké, akik ártatlanul szenvednek. Most az Akadémián és környékén. Csak javaslatokkal tudok segíteni. Talán semmit nem érnek, de legalább megteszem/megtettem, ami tőlem telt.

logikus4 2019.02.22. 15:27:44

@Grrr: Pacsi. Nagyon jól látod Palkovics helyzetét. Bármikor repülhet, a neki tett ígéretek, bátorítás, a külvilág felé mutatott sziklaszilárd helyzete Orbán első intésére száműzetéssé változhat. Pont ilyen becsvágyó, gátlástalan alakokat alkalmaznak hóhérnak, lásd Haynaut. Ha sikertelenek voltak, és már nem is remélhetnek karriert, akkor még jobb. Ha sikeresek, akkor jobban vigyáznak rájuk, mert értékesek. Ez a hatalom logikája.

logikus4 2019.02.22. 15:34:31

@Grrr: "Jó, de el kell kezdeni valahol normalizálni az országot, a közéletet."
Magyarországon azért nem erősödhetett meg a demokrácia, mert gyenge a polgárság. Polgárság itt = többé-kevésbé független, öntudatos emberek, akiknek van vesztenivalójuk, és valamelyest tudják, hogyan van esélyük megvédeni azt. A magyarok többsége jobbágy, szolga stb. A közalkalmazottak többsége is (bocs). Az MTA dolgozói közül azok polgárok, akik a tudásukat szabadon értékesíthetik máshol, például külföldön. A szaktudáson és a nyelvismereten kívül kötetlenség is kell ehhez, mindez keveseknek van meg együtt.

logikus4 2019.02.22. 15:36:32

@kemény keleti kommentelő: összetéveszted az eszközt a céllal. Az MTA esetében nem a vagyon megszerzése a céljuk.

ámbátor 2019.02.22. 16:03:21

@logikus4: Ha jól értem, az akadémiát megmenteni szándékozó javaslatod az lenne, hogy az MTA tegyen hüségesküt a törpének és bocsássa rendelkezésgre a tenkintélyét seggtörlöpapírnak.
Ha eszébe jut, hogy holnaptól kenyai schillingben adjunk ki államkötvényt, közgazdász akadémikusok és kutatók vágják rá, hogy persze, hisz az lesz a legjobb. Ha bejelenti, hogy mostantól nem a türk, hanem a sémi népek a rokonaink, akkor a történettudomány produkáljon ehhez érveket. Ha elrendelik a szegregált oktatást, a szociológusok és neveléskutatók éljenezzenek, ha bejelenti, hogy 2+2 az 5 akkor a matematikai intézet lesz szives ezt bizonyítani.
Szerintem ez se mentené meg az akadémiát, de az is biztos, hogy egy ilyen akadémiát nem lenne érdemes megmenteni.

furiRosa 2019.02.22. 16:32:53

@ámbátor: Hozzátehetjük még, hogy a "hódoljunk be" különböző színárnyalatai a magunkban-puffogok-de-azért-meg-se-mukkanok-sőt-lehet-hogy-az-erőre-szavazoktól a nekem-is-leesik-egy-két-morzsán át a ha-elég-nagyot-tolok-a-szekéren-nekem-is-jut-a-koncból alkotják a NER gránittalapzatát, hogy kellően költőien fejezzem ki magam.

ámbátor 2019.02.22. 18:56:13

Na ilyen az, amikor a KSH és a Nemzeti Közszolgjlati Egyetem felsorakoztatja a tenkintélyét a NER mellett
index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2019/02/22/csok_koltsegvetes_elorejelzes_2040/

logikus4 2019.02.22. 19:12:12

@ámbátor: a javaslataimból szinte semmit nem írtam, csak vádaskodásra/kérdésre válaszolva derült ki belőlük annyi, amit te a saját szád íze/félelmeid alapján értelmeztél. Ha ilyen stílusban folytatjuk a társalgást, végképp elmegy tőle a kedvem. Orbán, az ő NER-je, Palkovics meg a többi kacagányos, hun, szittya szürkemarha csak tünet. Ezért nem érdemes leragadni náluk. Ha eltűnnek a színről, jön helyettük más, másféle ruhákban, más hobbikkal, más ostobaságokkal, de éppúgy, vagy még jobban elkeserítő lesz a helyzet. Posztkommunista pöcegödörben élünk.

Az Akadémia megmenthető, tisztességes, vállalható módon. Legalábbis van rá esély. Úgy nincs, ha az MTA-sok zöme befeszül, ellenszegülve bármiféle változásnak. Úgy meg nem érdemes, ahogy te felvázoltad.

Borzasztóan megnehezíti a megértést, ha két oldalt láttok, baloldalt és jobboldalt. Esetleg hozzácsapva a Jobbikot a jobboldalhoz. Netán a jobboldalt nagyjából egészében újfasisztának tartva. Nincs két vagy három oldal, egyetlen oldal van. És nem újfasizmus alakul ki Magyarországon, hanem a feudalizmus éled újjá, modernizálva. Spiró precíz látlelet ad erről, érdemes olvasnotok: google.hu/search?q=spiró+feudalizmus. A király immár leváltható (elvileg), a földesurak gyorsabban váltják egymást (de emiatt sokkal mohóbbak), de a nép még ősmagyar dalokat rivall. A főbb sémák, a gondolkodási, viselkedési, döntési és cselekvési minták változatlanok.

Zebrateve 2019.02.22. 19:23:10

@logikus4: Tényleg senki sem érti azt a paradoxont, amit felvázoltál. Azért nem, mert nem mondod meg, kinek a szemében maradna tekintélye az Akadémiának attól a pillanattól kezdve, hogy a kulcsemberek behódoltak Orbánnak.

Csak hogy pontosak legyünk: "A tekintély az a tisztelet, megbecsülés, elismerés, amelyet vki vmely közösségben bizonyos képességeivel, eredményeivel, ill. magatartásával szerez, érdemel ki, v. amely helyzeténél fogva szokta megilletni."
mek.oszk.hu/adatbazis/magyar-nyelv-ertelmezo-szotara/kereses.php?kereses=tekint%C3%A9ly

A definícióhoz illeszkedve áruld el kérlek, melyik az a közösség, amelyben megmaradna az MTA tisztelete, megbecsülése, elismerése. Sokan kértek már erre, egyszer sem válaszoltál, és azt hiszem, ez az egyetlen lényegi kérdés, amire nem válaszoltál. Ez lehet véletlen is, de szerintem azért nem, mert ezen áll vagy bukik az elméleted.

logikus4 2019.02.22. 19:27:32

@ámbátor: igen, ilyen is lehet. Sokféle lehet. A cikk 3 közgazdászt említ, ők közgazdászként elemezték, értékelték a legújabb családvédelmi programot. Elfogulatlanul értékelve a program szar. Elfogultan értékelve nemzetmentő csoda. A cikkbeli tanulmányt nem olvastam, az Index cikke alapján feltételezem, hogy objektív hangvételű.

Ha úgy gondoljátok, hogy egy ilyen tanulmány készítése seggnyalás, Orbán felszopása stb., akkor már itt se vagyok. Ez a méla undor sütni fog rólatok minden pillanatban, minden mondatotokban, és ha az MTA-nál dolgoztok, akkor a hatalomátvétel után legfeljebb védett kis zugokban maradhattok meg ott.

Ha úgy gondoljátok, hogy a kutatási eredmények akkor is értékesek, ha akármilyen kormány alatt érik el őket, és a tudomány akkor is előrébb viszi a világot, ha az a világ sok szempontból elborzasztó, akkor néhány békát le kell nyelni. Nem mindenkinek, és van, akinek varangyosbéka jut, van, akinek cuki kis levelibéka. Az MTA-nak a tudománnyal kell (csak azzal kellene) törődnie.

ámbátor 2019.02.22. 19:32:39

@logikus4: Nagy öröm nekem, hogy van köztünk Valaki Aki Tudja A Megoldást (VATAM). Mindig is egy VATAM hiányzott, mert anélkül csak tévelygünk a ködben, befeszülünk amikor nem kellene, ellenállunk, pedig minden rendes megeröszakolás elleni tanfolyam alaptétele: Hagyd magad, úgy hamarabb szabadulsz.
A CEU is ezzel próbálkozott, törvényeket tartott be, tárgyalt, értelmetlen papírokat szerzett be amerikából. Meg kell mondjam, lehet, hogy végül is hosszú távon jobban járt. Igaz, hogy a mindenbe beleegyezö taktikájával, végletekig menö kooperativitásával együtt is kibaszták öket mint macskát szarni, de megmentették magukat. Kérdés, kell-e Ausztriának még egy tudományos akadémia.

logikus4 2019.02.22. 19:44:52

@Zebrateve: "kinek a szemében maradna tekintélye az Akadémiának attól a pillanattól kezdve, hogy a kulcsemberek behódoltak Orbánnak"
Mindenkiében. Legalábbis aki most megbecsüli az Akadémiát, és van egy csöpp esze, annak a szemében nem csökken az MTA tekintélye.

Nagyon nehéz úgy megértenünk egymást, hogy behódolást tételezel fel. 19:27:32-kor ezt már részleteztem. A Semjén-féle "lesem a főnök minden arcrándulását, csókolgatom a lábnyomát is, bólogatok minden második szavára" stílus az behódolás, ráadásul gyomorforgatóan ragacsos.

A dánok példáját tartom elfogadhatónak az elsöprően nagyobb erővel szemben: google.hu/search?q=nácik+dán+király. A példa azért is jó, mert ott van egy másik, elfogadhatatlan: hu.wikipedia.org/wiki/Vidkun_Quisling

Nomármost Orbán nem Hitler, a Mandiner nem újfasiszta, Lovász nem a dán király. Szóval csak óvatosan a hasonlatokkal. Orbán sokkal inkább Napóleon. Csak példaként írtam, de hasonlításként is megállja a helyét. Talán példaképe is a korzikai.

A dán király megőrizte a tekintélyét a népe és a világ szemében is. (Az egyémben nem, de ez abszolúte mellékes, és hossza kifejtést kívánna. Csak a pontosság kedvéért tettem hozzá.) Méltósággal is alávethetjük magunkat. Ez is jó példa: google.hu/search?q=csatorna-szigetek+nácik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 19:44:59

@logikus4: na idehallgass... lentner csaba egy kokler, aki osszevissza hazudozott a tudomanyos munkassagarol. egy abszolut senki, akit egy tisztesseges egyetem kornyekere nem lenne szabad beengedni, lasd pl. mtmt.hu

a kormany un. csaladvedelmi csomagja kozgazdasagtudomanyi szempontbol nehezen elemezheto. ugyanis nincs jol definialva annak a celnak az erteke, amely celokert az egesz csomag szuletett. valojaban azt sem lehet tudni, hogy ez mennyibe kerul, velhetoen nem olyan nagyon sokba, de azert a GDP egy szazaleka korul lehet az eves kihatasa egy ido mulva. a problema az, hogy kimentek a nagy letszamu kohorszok, az un. Ratko-peak, tehat a demografiai helyzet nem fog javulni. nem vilagos, hogy ezert mennyit erdemes aldozni, hogyan erdemes aldozni, tul komplex kerdes, bar vannak, akik ilyesmivel foglalkoznak.

messze, messze a legnagyobb potencial abban van, hogy az egygyerekes csaladok vallalnak egy masodik gyereket, es nem abban, hogy a haromgyerekesek vallalnak egy negyediket. ezek a tervek mintha nem ezt segitenek elo. a magyar kormany kotelezettseget vallalt arra, hogy egy szazalekkal GDP aranyosan a honvedelmi kiadasokat, es ha ez egy haromnegyed szazalekos novekmeny, akkor a magyar kormanyzati mozgaster mostantol elegge korlatozott lesz. sokkal kevesebb lesz a penz az oktatasi es egeszsegugyi rendszer fejlesztesere.

ámbátor 2019.02.22. 19:46:07

@logikus4: ott a link az index cikkben a tanulmányra. Nézzük csak az objektív konklúziójukat:
"E kedvezmény 2020–2040 közötti időszakra történő előreszámítása alapján megállapíthatjuk, hogy az egyrészt kedvező irányba tereli a demográfiai
folyamatokat, így a születések számának alakulását, másrészt a költségvetésre belátható és vállalható terheket ró, amennyiben a magyar gazdaságot a 2013 utáni gazdasági növekedési és pénzügyi egyensúlyi pálya jellemzi. "
A tanulmányban semmi nem igazolja, hogy "kedvező irányba tereli a demográfiai
folyamatokat" és meglehetös durva gondolat a következö 22 évre azzal a feltételezéssel élni, hogy " a magyar gazdaságot a 2013 utáni gazdasági növekedési és pénzügyi egyensúlyi pálya jellemzi". Remélem komolyan gondolják, mert viccnek erös lenne.

Nem szeretném látni, ahogy az MTA adja a nevét és tekintélyét egy ilyenhez. Persze ez nem seggnyalás, felszopás, ez egyszerü opportunista kollaboráció.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 19:50:41

@logikus4: Napoleon a francia tortenelem egyik legnagyobb alakja volt, az Invalidusok domjaban nyugszik, Orban Viktor pedig egy felazsiai kis senki, aki a valsagnak es az inkompetens balliberalis politikanak koszonhette az elso ketharmadat, es nem tippelem meg, hol fog o nyugodni. Propagandagepezetet mukodtet kozpenzbol, es hulyiti a videki valasztokat mindenfele fasiszta szarral. Mert teheti. Igen, tudatos politikus, nyilvan vannak vezetoi adottsagai, de semmi kulonos nincs benne, Magyarorszag ma lejjebb van a Nyugat szemeben, mint az elmult harminc evben barmikor.

logikus4 2019.02.22. 19:54:09

@ámbátor: a CEU alig ismert intézmény. Ne értékeld túl a tekintélyét. Az MTA másik ligában játszik. A CEU sorsa nem jó példa.

Nem vagyok VATAM. Leírom, amit tudok, amit gondolok, ti meg azt hasznosítotok ebből, amit akartok. Ha elég kitartóan sértegettek, akkor lelépek és vissza se nézek. Nem sértődésből, hanem mert felfogom, hogy nem érthetünk szót. Egyetlen centivel sem tartom magamat többre nálatok. Egészen más világban élünk, talán ez nehezíti a megértést. De láttam már hatalomátvételeket, és minden részletük belém vésődött. És miután kezdettől fogva megértettem a menetüket (pedig mindegyik másféle volt), úgy érzem, segíthetek (lehet, hogy tévedek). A legelsőt csak utólag értettem meg, azt bele sem számoltam a négy közé. 1+3+1+1 példát láttam, Magyarországon, 1987 és 2014 között. Vagy talán többet is, mert most tudatosult, ahogy szóba került.

seol 2019.02.22. 19:59:18

@logikus4:

Egészen szórakoztató, milyen ügyesen ellent tudsz mondani saját paneleidnek. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 20:01:16

@logikus4: A CEU az egyik legerosebb magyar kutatohely. 14 ERC grantot nyert el. A debreceni egyetem pl. nullat.
A CEU es az MTA kozott kivalo egyuttmukodes volt, lasd a matematika tanszeket. Ezeket az ugyeket nem lehet egymastol elvalasztani.

seol 2019.02.22. 20:07:49

@logikus4:

Nyugi, már amikor először kiderült, hogy még a konkrét kifogásokra is csak homályos kinyilatkoztatásaid szó szerinti elismételésével tudsz reagálni, rájöttünk, hogy "nem érthetünk szót". ;-)

dreg1 2019.02.22. 20:21:26

@ámbátor: Amennyire én tudom, a CEU nem tárgyalt, mert nem ült le vele senki tárgyalni a Lex CEU után. Megpróbálta ugyan betartani a törvény rá vonatkozó részét, de távoznia azért kell, mert a kormány viszont ezt nem tette meg. "Mindenbe beleegyezö taktika", "végletekig menö kooperativitás"? Miről beszélsz? Cornstein pont az ellenkezőjét állította, azt, hogy a CEU feleslegesen mindennek ellenállt. Egyik se igaz, mert mindkettőhöz legalább olyan látszattárgyalások kellettek volna, mint amilyet az MTA-val folytatnak. Ők legalább választhatnak, hogy ellenállnak (ahogy kellene) vagy behódolnak (ahogy @logikus4 javasolja).

Mellesleg a mostani ügyben az a megdöbbentőbb, hogy jó helyről származó információ szerint nem volt, és talán ma sincs arról elképzelés, mi legyen az intézetekkel. Ugyanis az egész ügy Orbán döntésével kezdődött, miszerint el kell azokat venni az MTA-tól, a többit pedig találja ki Palkovics. Az intézetek elvétele nem eszköz, hanem cél. Nem, feleim, nem pénz, nem ingatlan, nem einstand, nem innováció, nem tekintély, egyszerűen csak ROMBOLÁS, pont mint a CEU esetében. Ott is csak mindenki azon hápog, hogy mi haszna van abból Orbánnak, hogy elmennek Bécsbe. Pont annyi, mint az MTA intézeteinek szétveréséből. Mindennek, ami saját jogon, és nem a kegyúr kegyéből működik ez lesz a sorsa.

A humán intézetek megszűnnek (ott vannak helyette a történelmet újraíró inézetek Schmidt Mária főigazgatása alatt), a természtettudományiak pedig Orbán tenyeréből etetve maradhatnak állva. Csak abban reménykedhetünk, hogy Orbán jövőbeli barátai Freund színvonalú tudósok lesznek, és hogy nem nevezi ki az egyik lányát valamelyik intézet élére.

dreg1 2019.02.22. 20:23:42

@logikus4: Nos, akkor halljuk a javaslatot részleteiben, pontról pontra. Mit tegyen az MTA? Mit tennél Lovász helyében?

MadMary 2019.02.22. 20:30:24

Elnézést, hosszú, de nem tudom megállni, hogy ide ne másoljam Friedrich Dürrenmatt: A fizikusok című drámájának egy darabkáját, "Az MTA-nak csak a tudománnyal kell törődnie" jegyében...

MÖBIUS: Mindhármunknak azonos cél lebeg a szeme előtt, csak a taktikánk különböző. A cél a fizika előrehaladása. Maga, Kilton, meg akarja őrizni a fizika szabadságát, és elvitatja tőle a felelősséget. Ezzel szemben maga, Eisler, a felelősség nevében a fizikát egy bizonyos ország hatalmi politikájának szolgálatára kötelezi. De mit jelent ez gyakorlatban? Erről kérek fölvilágosítást, hogy dönteni tudjak. NEWTON: A legkiválóbb fizikusok várják. Ideális fizetés és ellátás. Pokoli vidék, de a légkondicionálás kitűnő. MÖBIUS: És ezek a fizikusok szabadok? NEWTON: Kedves Möbiusom, ezek a fizikusok hajlandók olyan tudományos kérdések megoldásával foglalkozni, amelyek a honvédelem számára döntőek, így hát meg kell hogy értse... MÖBIUS: Tehát nem szabadok. (Einsteinhez fordul) Josef Eisler, maga hatalmi politikáról beszél. Ehhez hatalom is kell. Rendelkezik vele? EINSTEIN: Félreértett, Möbius. Az én hatalmi politikám épp abból áll, hogy a hatalomról lemondok egy párt javára. MÖBIUS: Képes ezt a pártot a saját felelőssége szellemében irányítani, vagy fennáll az a veszély, hogy a párt irányítja magát? EINSTEIN: De hát ez nevetséges, Möbius. Én legfeljebb csak bizakodhatom abban, hogy a párt követi a tanácsaimat. Többet nem kérhetek. Remény nélkül nincs politikai elkötelezettség. MÖBIUS: És legalább a maga fizikusai szabadok? EINSTEIN: Mivel ők is a honvédelemnek... MÖBIUS: Érdekes. Mindketten más teóriát dicsőítenek, de a valóság, amelyet felkínálnak, ugyanaz: fogság. Akkor már inkább a bolondokháza. Az legalább biztonságot ad, hogy nem használhatnak ki a politikusok.

logikus4 2019.02.22. 21:16:41

@jotunder: na te is hallgass ide. Lentnert nem ismerem. Szerintem tévút lenne a Nemzeti Közszolgálati Egyetem csatlósainak értékelésével foglalkoznunk.

A kormany un. csaladvedelmi csomagját te csak ne értékeld közgazdasági és demográfiai eszközökkel, mert amikor Orbánék "megvédenek" valamit, az mindig a híveiknek szóló, szimbolikus cselekedet. Már önmagában a "megvédjük" szó különféle ragozott alakjai pavlovi reflexet váltanak ki belőlük, nemzetiszínű felhő ereszkedik a szemük elé és elkezdik dúdolni a székely himnuszt, vagyis se látnak, se hallanak (a nemzetiszín-székely ellentét ne zavarjon, ők észre sem veszik az ilyet). A híveiket a legegyszerűbb számtani műveletekkel szembesítve sem győzheted meg, nemhogy gondos demográfiai számításokkal. Amiket írtál, azokat értem, ők nem, viszont az ilyen libsibolsi szakértői lózungok csak agyvértolulást idéznek elő belőlük. A hívek hívők. Hit kontra ész, racionalitás. Vannak hívő tudósok, de ez oxymoron.

logikus4 2019.02.22. 21:21:06

@ámbátor: "ez egyszerü opportunista kollaboráció"
Olvass utána a dánok példájának. És a Csatorna-szigetek korabeli történelmének. Érdemes. Nem tudom, te mit tettél volna a helyükben. Azt sem, hogy én mit tettem volna, de szerencsére nem akkor éltem. A példájukat viszont bárki követheti, vagy legalábbis alapul veheti.

Külsős 2019.02.22. 21:26:49

@dreg1:

Igen, én is azt tippeltem, hogy erről lehet szó, az intézményi autonómia lerombolása a cél. Ez folyik közel 9 éve, minden területen.

logikus4 2019.02.22. 21:29:46

@jotunder: "Napoleon a francia tortenelem egyik legnagyobb alakja volt [...] Orban Viktor pedig egy felazsiai kis senki"
Napóleon csak történelmi távlatból nevezhető nagynak. Martinique-tól Moszkváig tömeggyilkos, népirtó zsarnok volt, akinek a hatalmon kívül nem sok célja volt. A magyar citromok pedig mindig kisebbek és savanyúbbak. De Orbánról még félrészeg kocsmai borongások során sem érdemes hosszan beszélgetni.

logikus4 2019.02.22. 21:31:13

@seol: nincs itt semmilyen ellentmondás. Ha te mégis látsz, légyszíves fejtsd ki, mit látsz annak.

logikus4 2019.02.22. 21:35:49

@jotunder: a CEU-t szűk körben ismerték. Orbánék tették közismertté. A tekintély kialakulásához idő kell, sok idő. Van, amikor már teljesítmény sincs mögötte, csak a múlt nagysága. A lényeg: a CEU-nak nem volt (még nem volt) tekintélye Magyarországon. A te szemedben volt, de ez ne tévesszen meg. Ne magadból indulj ki.

furiRosa 2019.02.22. 21:58:26

Szerintem ne etessük a trollt. Uncsi.

logikus4 2019.02.22. 22:01:53

@dreg1: "halljuk a javaslatot részleteiben, pontról pontra. Mit tegyen az MTA? Mit tennél Lovász helyében?"
Javaslataim vannak, nem javaslat. Nincs átfogó tervem. Nem tudom megmondani, mit tegyen az MTA vagy Lovász. De tessék, pontról pontra így haladnék:

1. Meg kell érteni a helyzetet.

1.1. Meg kell érteni Orbán indítékait, céljait, kizárólag az MTA átalakításával kapcsolatban. Érzelmek és minősítgetés nélkül, amennyire csak lehet.

1.2. Értékelni kell az MTA helyzetét. Objektíven, elfogultság nélkül. Orbáni ármányok nélkül, önmagában az intézményt, a maga pőre valóságában. Vannak vele problémák Orbán nélkül is.

2. Fel kell vázolni az MTA jövőjét, kizárólag tudományos szempontból. Nem gazdasági, pénzügyi, finanszírozási szempontból, csakis a hazai és nemzetközi szellemi életben betöltendő szerepét.

3. Ki kell értékelni, összeférhet-e 1.1 és 2. Szerintem igen, sőt, többféleképpen is. De hogy melyik utat válassza az MTA és hogy azt el tudja-e fogadtatni Orbánékkal, azt nem tudom.

Most leragadtunk 1.1-nél, engem minősítgettek változatos módon, és Orbán hibáit soroljuk. Nézzétek meg az 1.2 + 2. + 3. hármasát, ott van a lényeg, az a fontos, és arról nagyrészt (nem teljesen) az MTA dönthet. Az MTA ismeri legjobban a saját meglévő bajait, a lehetőségeit és korlátait. Nem Orbán, nem Palkovics és nem én. Ti, akik ott dolgoztok (ha ott dolgoztok).

Nem kívánok szélmalomharcot vívni. Ha utáljátok a stílusomat, ellenszenves a mondanivalóm, és minden mondatomban találtok kivetnivalót, akkor nem tartalak fel titeket. Nem csevegni jöttem. Baj van, nagy baj, és talán még nem késő segíteni, ezért szánok erre időt. A segítőkészségemet és a jószándékomat ne vonjátok kétségbe, mert azzal tényleg ki lehet hozni a sodromból (nem itt, hanem a való életben).

Összpontosítsunk az MTA-ra.

dreg1 2019.02.22. 22:10:11

@logikus4: valóban, ne tartsál fel minket, mert még kihozunk a sodrodból. Összpontosíts máshol.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 22:10:40

@logikus4: az MTA-t folyamatosan értékelték, nem is olyan régen világították át. Orbán semmit nem állított az MTA-ról, Palkovics sem nagyon. semmiféle értékelhető állítás nem hangzott el. mi az, hogy a nemzetközi szellemi életben betöltött szerepe? micsoda hülyeség ez? az MTA kutatóintézeteiben dolgozó embereknek van szerepe a "nemzetközi szellemi életben", azért van, mert a tudomány nemzetközi. Lovász most nyert el a Barabásival egy óriási nemzetközi grant-et, na annak van szerepe a nemzetközi szellemi életben. a levegőbe beszélsz, láthatóan fogalmad sincs erről a világról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 22:11:57

@dreg1: különösen tetszik, a "meg kell érteni Orbán céljait", miközben Orbán nem mond semmit csak érdeklődve nézi az MTA ingó és ingatlan vagyonát.

logikus4 2019.02.22. 22:41:15

@jotunder: erre még muszáj most válaszolnom:
"A CEU az egyik legerosebb magyar kutatohely. 14 ERC grantot nyert el. A debreceni egyetem pl. nullat."
Sétálgass kicsit a városban, kérdezz meg néhány jól öltözött járókelőt, hogy tudja-e, mi fán terem az ERC grant. A jól öltözöttség fontos, az ápoltság is, ne legyen feltűnő foghiánya, ne suksüköljön stb. És számold, hány emberből hány tudja. Ja, ne egyetemistákat kérdezgess, tehát próbálj szélesen meríteni, legalább a budapesti közegből. Vidékre el sem kell menned.

Szerintem te is tudod, milyen eredményt kapnál a felmérés végén.

Aztán tegyél egymás mellé két számot a debreceni egyetem kapcsán. Az MTA évi költségvetése ha jól tudom, 64 milliárd Ft. Orbán 2030-ig 800 milliárdot ígér Debrecen fejlesztésére. Ha az MTA-t megnyúzzák, kicsontozzák, leszívják az összes vérét, kimérik kilóra, szerinted mennyi pénzt söpörhetnek be ebből? Szerintem úgy évi 100 milliárdot, mínuszban. Mert a helyette felállítani szánt (és már felállított) nemzethy intézmények többet visznek majd el, mint amennyit az MTA ledózerolásával nyerhetnek. Debrecen (persze a város) kap 800 milliárdot, az évi 70-80. Orbán ennek az évi összegnek a minél jobb hasznosulását szeretné elérni (most csak Debrecenről beszélek). És fogalma sincs, mi az az ERC grant. A nemzethy intézményei amúgy is esélytelenek európai szinten. Ti meg azon agyaltok itt, hogy ő biztosan EU-s kutatási pénzeket akar megkaparintani... Magyarázzátok el nekem, hogyan tudják majd kitalicskázni az MTA-nak kutatásra adott összegeket, ha az MTA nem segíti ezt készségesen. Magyarázzátok el nekem, hogyan és meddig mehet a kitalicskázás, ha segíti. Ha tényleg van (lenne) erre lehetőség, akkor nagyobb a baj, mint gondoltam.

Felvázolhattok abszurd rémálmokat, de ebben nem segítek. Ha rémálmok megvalósulását mérlegelitek, akkor azok legyenek reális rémálmok. De inkább a saját elképzeléseitek megvalósításán gondolkodjatok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 22:49:25

@logikus4: nem, senki nem mond olyat, hogy Orbán európai granteket akar megkaparintani, ugyanis az effektíve lehetetlen. épületeket akar megkaparintani, és vélhetően elege van abból, hogy van egy ekkora független intézmény az országban. Orbánnak már nincs értelmiségi kapcsolatrendszere.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.22. 22:52:33

@logikus4: azt hiszem most pont elég az őrültségeidből.

Zebrateve 2019.02.22. 23:53:18

@logikus4:
"a kulcsembereket kell behódoltatniuk, nem maradhatnak függetlenek. [...] A kulcsemberek behódoltatásához, lemondatásához, megfúrásához, lecseréléséhez bármilyen eszköz, módszer alkalmas, ha annak politikai mérlege pozitív."
Aha, már értem, tehát nehéz lesz megértenünk egymást, ha én behódolásra gondolok akkor, amikor te behódolást írsz. Szerintem te váltogatod magadban a definícióidat, és a játék kedvéért nem árulod el nekünk, mikor melyikre gondolsz.

"Aki most megbecsüli az Akadémiát, és van egy csöpp esze, annak a szemében nem csökken az MTA tekintélye."
Erre egy módot látok, ha nem behódolnak, hanem alámerülnek, ahogy a dánok. Talán alámerülést akartál írni?

Csak hát alámerüléssel nem vethető be a tekintély, mert a bevetéséhez ki kell állni, és ki kell mondani, hogy igen, az ingyombingyom intézkedés megfelel a tudomány mai állásának. Márpedig ilyen az kijelentéseknek semmi alapja nem lesz az intézkedések nagy részénél. Ezért logikailag nem következhet be az, amit megjósolsz: akinek egy csöpp esze is van, anak szemében a behódolók pontosan behódolónak, az alámerülők alámerülőnek fognak tűnni.

kemény keleti kommentelő 2019.02.23. 05:46:06

@logikus4: Akkor most megértettem, mit javasolsz. Értékelje az MTA maga a helyzetét, sorolja fel hibáit, és etc.

Ez egy rendőr javaslata, aki fölajánlja az őrizetesnek, hogy ha részletes, mindenre kiterjedő beismerő vallomást tesz, akkor segíthet, de ha hallgat, vonakodik, hátráltatja a nyomozást, akkor a rendőr sajnos nem tud segíteni.

Mondjuk a stílusod is elég rendőrös. Semmit nem tudsz, de fenyegetőzöl.

aritus 2019.02.23. 07:44:21

@Külsős: mégiscsak egy troll ez a logikus4, ahogy valaki már az első kommentje után írta.:)))

aritus 2019.02.23. 07:52:31

@Lajszlo: az MTA tekintélyét pont a kormánypropaganda kezdte ki és rombolta, rombolja folyamatosan.
Kezdve az értelmiség folyamatos gyalázását, fölöslegességének hangsúlyozását, különösen a "büfé" szakoknak, folytatva a CEU gyalázásával, most éppen a fölösleges, hasznot nem hajtó akadémukisok vannak soron.
Közben egyre több párhuzamos "kutató", "tudományos" intézetet (veritas, magyarságkutatás, vmi nyelvtisztasági miafaszom stb) hoznak létre kurva sok lóvéval, a meglévők elsorvasztásával, kicsinálásával.
A ner pont annyira értelmiség ellenes, mint volt az 50-e évek.

aritus 2019.02.23. 08:17:31

@Grrr: amit palkovics a CEU-ról mondott az pontosan és szó szerint megegyezik azzal, amit a kormánypropaganda mond.

aritus 2019.02.23. 08:20:34

@kemény keleti kommentelő: vincent törvénye...mindig lopni akarnak

Aegopolis2 2019.02.23. 08:25:20

@logikus4: "Meg kell érteni Orbán indítékait, céljait, kizárólag az MTA átalakításával kapcsolatban."

Meg vagyon írva: gyümölcséről ismerszik meg a fa. Ha az látszik, hogy ki akarják nyírni az MTA-t, akkor az a szándékuk, hogy kinyírják. Mi a francot kell még ezen kívül megérteni? Arról nem is beszélve, hogy maga Orbán adott használati utasítást saját magához annak idején azzal, hogy "ne azt nézzék, mit mondok, hanem hogy mit teszek". Hát Palkovics útján ezt teszi. Ha mást akar, mint ami látszik, keressen más tolmácsot, mert Palkovics félrefordítja a szavait, és így nem látszik, mire gondolt a költő.

trill42 2019.02.23. 10:32:04

@batu: "trukkozni itt egy projektiro/projektvezeto konzorciumi tag bevetelevel lehet" asszem ez megoldható: www.bayzoltan.hu/hu/fooldal/

Wolff 2019.02.23. 11:39:26

@jotunder: Szerintem a családvédelmei csomagot közgazdasági szempontból elég jól be lehet lőni, sőt, éppen a Mércén meg is tette valaki, az ugyanis nem elsősorban a családokról szól (bár ehet, hogy Orbánnak azal adják el, hogy valóban 2030-ra 2,1 lesz a teljes termékenységi arányszám, és persze akik eladják azok arra gondolnak, ugyan hol leszünk/hol lesz ez az alak 2030-ban), hanem az építőiparról. Döbbenetes, hogy a nagy ultraunortodox közgazdászoknak 2000 óta folyton egyetlen dolog jut eszébe, amikor rövid távú stimulust akarnak adni a gazdaságnak: építsünk még több házat, vagy legalább amit építünk legyen jóval drágább, mert a KSH-ban hála istennek tudják, hogyan kell előállítani a megfelelő GDP deflátort, amitől az áremelkedés hozzáadott érték növekedésnek tűnik. Persze az MNB-s fiúk beállásával a sorba ez az ultraunortodox eszköz kiegészült egy másik ultraunortodox eszközzel a monetáris lazítással (amiből az valóban kicsit unortodox, hogy az MNB mérlegében lényegében vállalati hitelek közvetlen refinanszírozása jelenik meg a mérlegfőösszeg 10-15%-a erejéig, ez a kétszintű bankrendszer előtti helyzethez visszatérés).

Imaginace 2019.02.23. 12:41:46

@dreg1: Nagyjából egyetértek (a különbség csak annyi, hogy a rombolást megelőzte a bosszúvágy, az "elégtételt veszek").
Viszont a leírásodból is következik, hogy az elmúlt 10 napban változott a helyzet, szerintem Orbán azt fontolgatja, hogy visszafelé tesz egy lépést, elfogadná Lovászék javaslatát, hogy a 2019-es évre a minisztérium utalja át a kutatóhálózatnak a vonatkozó bértömeget. Bármily hihetetlen, a türannosz most beszorult egy helyzetbe, amiből lépéskényszer következik, mert február 28-ig kellene beadni a pályázatokat (s ha Lovászék nem továbbítják ezeket, akkor túl nagy felfordulás és káosz lesz, amit rapid törvények sorozatával lehetne csak az eredeti irányban tartani). Szerintem már visszavonatná a pályázatot, csak nagyon nehéz ezt presztízsveszteség nélkül megoldani. Ezért volt csönd az utóbbi napokban, s ezért jött le a kormánylapban a Palkovicst bíráló véleménycikk (a szerző persze tisztes tudós, itt az az érdekes, hogy a cikket lehozták, esetleg megrendelték). A háttérben az is ott van, amire utalsz, hogy valójában nincs épkézláb mesterterv az intézetek és egyáltalán az akadémia jövőjéről, Palkovics beosztottjai önmaguk szempontjából is hülyeségeket terjesztettek elő (a "pályázat" tartalmilag is egy vicc). Ami mostanában szivárgott ki az MTA tulajdonának elvételéről, szerintem csak egy januári belső anyag, ami már érvényét vesztette. Orbán persze dönthet úgy is, hogy hipp-hopp dőljön össze minden, de ez szerintem most számára is egy dilemma (s az időnyerés, az elhúzás érdekében van esélye annak, hogy az idei költségvetést megkapják az intézetek). Ez az új helyzet, ami Palkovicsék össze-vissza terveiből és az akadémia ellenállásából mostanra kialakult.

dreg1 2019.02.23. 13:16:08

@Imaginace: Valószínűleg igazad van, de attól félek mindez csak egy év halasztást jelent, ugyanúgy, mint a CEU-nál. Megvárják míg elül a nagy zaj (a nemzetközi és hazai tiltakozásokat nem lehet sokáig ilyen magas szintem tartani), úgy csinálnak, mintha tárgyalnának (ahogy a kormány a New York állammal), aztán véghezviszik ugyanazt, és az Akadémiára kenik, hogy az rugalmatlan és minden megújulás gátja.

kemény keleti kommentelő 2019.02.23. 13:26:29

@dreg1: A fóti gyermekváros is kapott egy év reményszünetet, mielőtt felpakolják őket a teherautóra.

Imaginace 2019.02.23. 14:38:39

@dreg1: Azt hiszem, Palkovicsék nem kalkuláltak jól a "nem pályázunk" opcióval (talán azt gondolták, hogy legrosszabb esetben néhány megátalkodott társadalomtudomány intézet nem fog pályázni, de ők akkor magukat nyírják ki, nekünk úgy is jó). De mivel a tiltakozás hatására (is) Lovászék beálltak az "egyetlen intézet se pályázhat, ha nem kapjuk meg az idei bértömeget + dologi kiadást" pozícióba, ennek elutasítása több ezer kutató közalkalmazotti végkielégítését is jelenti, amire rámegy a most "pályázatra" kiírt pénz nagy része. Az átmeneti visszakozást több kisebb meggondolás is valószínűsíti -- a rapid felszámolásból újabb tüntetések lesznek az EP választás előtt, májusban (ha nem tévedek) Lovász mandátuma lejár, viharos akadémiai közgyűlésre lehet számítani, ami felszínen tartja a témát az EP választás napjaiban is. A szélesebb közvélemény persze nincs tisztában azzal, hogy valójában mi történik az akadémia körül, de még a tájékozatlanok előtt is van valami homályos respektusa az MTA-nak, amelyet a nagyvezér most mintha földbe döngölne. Orbán számára viszont kudarc lenne a nemzetközi publikum előtt, ha 12 mandátumnál kevesebbet szerezne. Így valószínűsíthető, hogy a keddre bejelentett Lovász-Palkovics sajtóértekezleten valami kompromisszum lesz az eredmény -- persze olyan módon, hogy a kormány presztízse minél kevésbé sérüljön. El tudom képzelni pl. azt, hogy Lovász azt mondja, pályáznak az intézetek, Palkovics pedig azt, hogy biztosítja a bértömeget (s akkor csak egy kisebb összeg lesz az, amit a "pályázat" keretében ténylegesen elosztanak). Hogy aztán mi lesz 2020-ban, az valószínűleg a rosszabb forgatókönyvek szerint alakul. (Jó, kicsit túl sok a feltevés, de most így kalkulálok.)
Palkovicsnak ez egy kis arcvesztés lesz (persze, nincs nagyon miből), de maradni fog a minisztérium élén. Ugyanez nem garantálható az NKFH élén álló balfácán esetében (aki egyébként Jótündér bögyében is van, de a nevét nem bírom [akarom?] megjegyezni).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.23. 18:17:09

@Imaginace: 1. Lovasz mandatuma nem jar le, 2020 majusaig lett megvalasztva. 2. Birkner Zoltannak hivjak az NKFH-s mandrot. 3. Egy parlamenti bizottsag ele hivtak be Lovaszt es Palkovicsot. Elobbi el fog menni, utobbi, szerintem nem. Az ember azt gondolna, hogy Orban szamara most az lenne a jo, ha leallitana Palkovicsot, es jo kiralynak mutatkozna. De, ezt mar a CEU-ugyben is megtehette volna.

jan 2019.02.23. 19:48:25

@jotunder: Azért a NER logikája az, hogy minden ilyen, valamennyire autonóm alrendszert bedarálnak, miért épp az Akadémiát hagynák békén. De persze néha Orbán is húz furcsákat. Pl. volt az az eset 2013-ban, amikor Izsákon agyonvertek a rendőrök egy erdélyi vendégmunkást, és TGM megírta, hogy a magyar miniszterelnöknek el kellene mennie Szatmárnémetibe, és egy szál virágot letenni az áldozat sírjára. És Orbán fogta magát, és szó szerint megcsinálta, amit TGM írt. Én ezt se akkor, se azóta nem értettem, annyira nem volt orbános ez a gesztus...

Imaginace 2019.02.23. 20:16:16

@jotunder: Igen, közben észrevettem, hogy csak egy a parlament költségvetési bizottságáról van szó, ahová Palkovics talán nem megy el. Viszont a jövő héten történnie kell valaminek, mert lejár a határidő:
1. Az MTA intézetek nem pályáznak
2. Az intézetek pályázatait Lovász mégis továbbítja garancia nélkül
3. Kompromisszum születik a 2019-es bértömegről.
+1 Némelyik intézet Lovászt megkerülve pályázik (nem valószínű).

közösperonos átszállás 2019.02.26. 08:01:18

@Imaginace: Az egyetemek viszont pályázni fognak, azt ugye tudjátok?

Wolff 2019.02.26. 08:19:56

@közösperonos átszállás: Én tudok olyan rektorról, aki állítólag megüzente, hogy hullarablásban nem vesz részt.

MadMary 2019.02.26. 10:01:49

@Wolff: Nem ildomos ilyesmit kérdezni, de motoszkál bennem a kíváncsiság: vajon ki lehetett ez a személy? (Nem várok választ, de nagyon meghökkentett, hogy létezik még ilyen egyetemi vezető kis hazánkban...)

velőtanya 2019.02.26. 10:24:38

@Wolff: Mocsai Lajos lett volna a tippem, de ő sajnos kénytelen volt egy fontosabb cél érdekében ezúttal erőt venni magán, hogy mindenképpen megkapja a feltétlenül szükséges 2385 millió forintot a Testnevelési Tudásközpontban előkészítés alatt álló, "A testsúlykilogramm és magasságcentiméter alapú ősi és transzcendentális magyar kézilabdametodológia felsőbbrendűsége az eredményeket földhöz ragadt materialistaként gólokban, győzelmekben és érmekben mérő halszagú skandináv iskola relációjában" című történelmi jelentőségű metaanalízis.

velőtanya 2019.02.26. 10:26:32

@MadMary: Javaslom a Magyar Közlöny személyügyi rovatának figyelését a következő hetekben (napokban), különös tekintettel a rektori pozíciókban bekövetkező esetleges változásokra.

MadMary 2019.02.26. 10:54:01

@velőtanya: Hogyeznekemnemjutotteszembe... mily igazad van. :-((

Grrr 2019.02.26. 11:52:21

@jan: Partiumban mintegy 95%-os többsége van a Fidesznek, nem? Ráadásul nem olvasnak TGM-et.

furiRosa 2019.02.26. 12:36:40

@közösperonos átszállás: Csak nem oszthatja szét a Rényi, a Wigner, a SZTAKI és a többiek pénzét az egyetemek között.

MadMary 2019.02.26. 13:11:26

@furiRosa: De. :-( Véleményem szerint régen túl vagyunk már a "De ez nem történhet meg!"-ek és "Ezt nem merik meglépni!"-k világán. Egy éve gondoltuk volna, hogy a Roosevelt téri (jó, Széchenyi téri...) épület potenciális szállodajelöltté lép elő? Korábban gondoltuk volna, hogy a CEU...? Itt bármi, bármikor megtörténhet. Képzelj el valami számodra teljesen őrültnek minősülő dolgot a felsőoktatásban, szorozd be kettővel, és csak idő kérdése, hogy bekövetkezik-e még ennek is a kétszerese. Kb. 20 éve döbbentem vettem tudomásul, hogy lehet mo-i egyetemen szakfordítókat úgy képezni, hogy a szakanyagot az adott nyelvet nem beszélő derék oktatók adják le magyarul, majd jön a nyelvtanár, akinek lövése sincs a szakterület speciális nyelvezetéről, és elmondja, hogy mikor der, mikor die, mikor das a névelő. Hogy az átadott "tudás" használhatatlan? A kutyát sem érdekelte... Ehhez képest most az a pár milliárd... sagen Sie schon...

furiRosa 2019.02.26. 13:18:37

@MadMary: Nem nem meri megtenni, hanem szüksége lesz rájuk 2021 után.

MadMary 2019.02.26. 13:24:31

@furiRosa: Adja az ég, hogy igazad legyen.

ámbátor 2019.02.26. 13:51:47

@MadMary: idézzük pontosan:
"Ha szeretnéd tudni, mi fog történni, gondolj a lehető legnagyobb szemétségre, amit ki tudsz nézni belőlük, szorozd meg kettővel, és még így is csodálkozni fogsz."
/ orulunkvincent.blog.hu/2012/10/28/vincent_torvenyei /

MadMary 2019.02.26. 16:42:50

@ámbátor: Uramatyám. Öntudatlanul idéztem a klásszikusokat, a klásszikusokat pedig valóban csak pontosan! Mentségemre szolgáljon, hogy az évek során mindez annyira beleépült az érvkészletembe, hogy el is felejtettem az eredetét. (Btw: csak a legnagyobbak szavai épülnek be ilyen spontaneitással az egyszerű nép által használt szófordulatok közé!)

MadMary 2019.02.26. 18:24:57

@ámbátor: ... és erre pár óra múlva nem megjelenik a frissített második kiadás?! :-D

MadMary 2019.02.26. 20:22:28

@furiRosa: Istenbizony nem a reménykedésedet akarom letörni, de engem ez az egész arra emlékeztet, amikor összeülnek a bárányok és demokratikusan megszavazzák, hogy holnaptól márpedig minden farkas vegetáriánus. Csak ismétlem, adja az ég, hogy neked legyen igazad.

velőtanya 2019.02.27. 19:55:19

@furiRosa: Nehéz napok ezek a békemenet népének. Korábban nyelvileg viszonylag egyszerű célpontokat kellett gyűlölni, mint Soros, migráns, Juncker, mostanában meg olyan bonyolult szavakat kell megtanulniuk, hogy Timmermans, Baden-Württenberg, sőt Leibnitzgemeinschaft.

Attilajukkaja 2019.02.28. 17:40:39

Tényleg van még valakinek kétsége afelől, hogy Palkovics 1G?

Külsős 2019.03.04. 07:04:53

Most találtam. Corruption Research Center Budapest rövid elemzése az Akadémia megtámadásáról. Én még mindig inkább arra hajlok, hogy elsősorban az autonómia megtörésére irányuló kísérletet látunk, de ha mégis nekik van igazuk, akkor bizony az egész "kultúrharc" csak jól megtervezett porhintés, a háttérben Vincent I. (vas)törvénye működik.
www.crcb.eu/wp-content/uploads/2019/03/mta_2019_modell_190228_.pdf

ámbátor 2019.03.04. 10:14:59

@Külsős: és akkor még a Hotel TBRCZ és a Casino M&Co benne se volt az elemzésben. Pedig hát egy azonnal megfogható malter/tégla jószág adott esetben konkrétabb ösztönzö lehet, mint egy nagyobb jutalom jövöbeli igérete.

Külsős 2019.03.04. 12:10:42

@ámbátor:

Engem az a rész gondolkodtatott el, ahol azt írják, hogy az új pénzügyi ciklusban az EU-pénzek nagy része közvetlenül az intézményekhez kerül. Én ennyire részletesen nem értek ehhez, de felteszem, ők tudják mit beszélnek.

velőtanya 2019.03.04. 12:50:25

@Külsős: Ezt már én is felvetettem itt, de az volt a válasz, hogy csak a pénzek töredéke jön ilyen csatornán. Kérdés, hogy ha jelen időben ez igaz is, mi lesz a következő ciklusban.

batu 2019.03.04. 13:55:29

@Külsős:
"Engem az a rész gondolkodtatott el, ahol azt írják, hogy az új pénzügyi ciklusban az EU-pénzek nagy része közvetlenül az intézményekhez kerül. Én ennyire részletesen nem értek ehhez, de felteszem, ők tudják mit beszélnek. "
Nem talaltam a dokumentumban erre semmilyen forrast, de mashol sem olvastam ilyet. Ha Research Center lennek, nem adnek ki ilyen munkat a kezembol, barmelyik NER-propagandatermek izekre szedi ezt, ha epp ahhoz van kedvuk.

Grrr 2019.03.04. 15:28:41

@batu: Tóth István Jánosnak vannak jó gondolatai, de sem anyagi erőforrással, sem energiával nem bírja ezt a CRBC-zést. Meg hiányzik belőle a kutatói objektivitás is, ő inkább egy megszállott aktivista. Nem lehet egészen komolyan venni sajnos.

Amúgy az iromány csak azt írja, ha jól látom, hogy a központilag menedzselt források súlya nő a korábbiakhoz képest. Ez valamelyest igaz is, hiszen a tagállamok többsége és a Bizottság is hangsúlyt szeretnének fektetni arra, hogy a Horizon Europe/FP9 forrásai növekedjenek (ez nem volt magától értetődő - meglepő, hogy milyen országok akartak volna vágást...), és lesz még HE/FP9-en kívüli forrás is. Ezzel egyidőben viszont a kohéziós politika forrásai - és Magyarország borítékja mindenképp - csökkenni fognak.

Ez nem azt jelenti, hogy nem a kohéziós politika alapjai maradnának továbbra is a meghatározók; csupán egy kisebb súlyeltolódásról van szó.

Külsős 2019.03.04. 16:46:06

@Grrr:

Francba, már megint felületesen olvastam (vagy vágyvezérelten emlékeztem, egyik rosszabb, mint a másik). Köszönöm a kiigazítást, tényleg az arányok eltolódásáról írnak a szövegben, és ez - ha jól értem, amit mondasz - nagyjából igaz is.
Most akkor az a kérdés, hogy emiatt is megéri-e a kormánynak fenekestől felforgatni az Akadémiát - mondjuk, láttuk már, hogy aprópénzekért sem restellnek lehajolni.