Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Egy tanszék halálára (privátposzt)

2019.02.08. 09:34 | jotunder | 276 komment

 

  Megszűnik a CEU-matematika doktori képzése. Ez egy amerikai akkreditációjú képzés volt és nem tudják kivinni Bécsbe. Évekig tanítottam ott funkcionálanalízist. Az MTA matematikai intézete állt a tanszék mögött.  Az az intézet, amelyet einstandolni akarnak az Akadémiától. Mert tehetik. 

  Ebben az országban értelmetlen pusztítás folyik. Értelmetlen pusztítás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8814614644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortin2 2019.02.10. 22:45:33

@jan: Tehát nemzetközi színvonalú, saját és kutatóhelyeik tudományos munkáját jelentős részben nem is itthoni forrásokból finanszírozni képes, köztiszteletnek örvendő, akadémiai (az academic értelmében) pozíciójuktól soha meg nem fosztható személyiségek olyan kiszolgáltatott helyzetben lennének egy időlegesen pozícióban lévő, lokális kihatású halalommal szemben, mint a hasonlatban? Ja és még egy apróságról ne feledkezzünk meg: a K+F források döntő részének (természet- és műszaki tudományok) a felhasználásban mindegyik kormány rá van utalva az adott tudományos értelmiségre (a humántudományokban könnyebb elitcserét csinálni, de enzimológiát kissé nehézkes a Századvéágre bízni...). Ez eéeve más tárgyalási pozíciót tesz lehetővé. Nyilván nem arról van szó, hogy szimmetrikus lenne a helyzet, de dimenzionálisan messze van a hasonlatban említettől.

fortin2 2019.02.10. 23:00:32

Megnézni nyilván nem voltam hajlandó, de a publikált szövegben rákerestem néhány kifejezésre:
tudomány = 0
kutatás = 2 (nem K+F)
akadémia: = 0
egyetem = 0
felsőoktatás = 0

Gyáva. És jelezte, hogy nem száll bele a civakodó gyerekek perpatvarába, az Palkovics dolga.

fortin2 2019.02.10. 23:01:00

@fortin2: ja, az évértékelőben.

fortin2 2019.02.10. 23:11:37

@fortin2:
"azt javasolják, az MTA és az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzon létre közösen egy alapítványt, amely átveszi az akadémiai intézethálózat fenntartását és működtetését egyúttal biztosítva a kellő tudományos autonómiát." "A levélre válaszolt Palkovics László, a miniszer azt írta, a javaslatokkal egyetért, ha az MTA is, akkor kész erről érdemben tárgyalni. Erre Lovász László is készen áll."
hvg.hu/itthon/20190210_A_Professzorok_Batthyany_Kore_biralja_Palkovics_elkepzeleset

Csak hogy emlékezzünk jól: ősszel az eredeti Palkovics-javaslat az volt, hogy az AKT-t bővítsék ki a kormány több képviselőjével, mint amennyi jelenleg ott van, paritásossá téve, és maradjon a kutatóhálózat az MTA-nal. Aztán jött sok feszkózás, ilyen-olyan ynilatkozatok és most a PBK mindent megoldó javaslata az MTA számára lényegesen rosszabb pozíciót kínál, amit mindenki örömmel fogad. Nagyszerű.
(Ja, és élő ember meg nem mondja, hogy mitől is lenne jobb az "alapítványi" modell, leszámítva, hogy renldkívül kompromisszumosnak állítják be.)

Külsős 2019.02.10. 23:31:50

@fortin2:

Jó ég, a végén kiderül, hogy mégis boszorkány vagyok :((( Lásd: @Külsős:

Bolygó Hollandi 2019.02.11. 00:01:01

@fortin2: Lesz ez még szebb is... Mi lesz a Palkovics "pályázattal"?

Feltéve, hogy nincs a sublótban egy azonnal aláírható alapító okírat, vagy esetleg pár részlet tisztázása elhúzódik (pl. közgazdászok sorsa), akkor a február végi határidőig nem lesz tisztázva a hogyan tovább.

"A" megoldás: addig is tessék csak pályázni, így biztosítva az MTA bojkott végét. Ha meg mégse lesz alapítvány, akkor legitimálva lett az új pályázati rendszer, aminek alapján a minisztérium kiutalja a pénzeket akinek akarja.

"B" megoldás: pályázat felfüggesztve, de több pénz nem lesz a mostaninál amíg nincs megállapodás, azaz marad a kiéheztetés stratégia.

"C" megoldás: pályázat marad, ha 3 hét alatt nincs megállapodás, akkor azoknak adnak pénzt akik addig pályáztak, az "alapítvány" meg reménykedhet, hogy marad valami.

Egyik szebb mint a másik, és lehet ezt tovább is variálni, de valami azt súgja, hogy a kasszakulcs birtokosának érdekérvényesítő ereje nem fog csökkenni.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.11. 00:12:40

@HaKohen: ha én kétségek nélkül tudnék élni, meg akarnék halni. Nem erősségem a hit, főleg meg az önhit. Ez ilyen evolúciós izé lehet.
De legyen.
Mutasd meg neki légyszi ezt: trogervilag.blogspot.com/2019/02/evertekelo.html , és legyen ő Golan Trevize. Úgy lesz, hogy az ő véleménye fog dönteni. Én így döntöttem.
Aki nem tudja, ki (lesz) Golan Trevize, az meg pótoljon, de sokat. Mert kell.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.11. 00:26:18

@Inserted Exception: kisebb helyesírási hibák utólag javítva, én kérek bocsánatot, naná.
Elnézést sose kérjetek, arra is van viccük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.11. 01:26:55

@jan: Nem lehet. Azt lehet csinálni, amit a varsói zsidók csináltak. A tudós egyébként is az új zsidó :(

Aegopolis2 2019.02.11. 06:27:55

Ez itt most a messziről jött ember naivitásának jele, a humán területeket magasról lesz*ró szakbarbáré, vagy mindkettő? "a kormány pedig akarattal sem tudná tönkretenni a magyar innovációtermelő rendszert"

makronom.mandiner.hu/cikk/20190210_gruner_gyorgy_harminceves_adossagunk_az_innovacios_rendszerunk_felepitese

Bogomil 2019.02.11. 08:18:08

@fortin2: Figyelemreméltó, hogy a levél csak a PBK elnöksége, és nem a PBK nevében íródott. És hogy kik ők? www.bla.hu/professzorok/

velőtanya 2019.02.11. 08:38:22

Eléggé elsikkadt a hétvégén, amikor Uj Péter suttyomban - a Népszavának adott interjúban - bejelentette, hogy a 444 még az idén biztosan fizetős lesz (és szerinte más, nem nerista oldalak is, mint pl. a hvg.hu). Akármit is gondol az ember az ottani színvonalról*, ez mindenképpen azt fogja jelenteni, hogy az eddiginél is kevesebb esély lesz arra, hogy a már amúgy is elkötelezett ellenzékieken kívül "az emberek" bármiféle alternatív információhoz jussanak a nermédiához képest.

*Például a Szily képviselte színvonalról, aki egyrészt még mindig Gyurcsány ellen harcol elsősorban, másrészt az MTK és a horgászat témáján kívül teljesen fogalmatlan bármihez. Tegnap például ezt bírta leírni: "amikor Gréczy Zsolt váratlan támadást indított az Orbán Viktort gyakran kritizáló Professzorok Batthyány Köre ellen" (és itt nem az a kérdés, hogy Gréczy amúgy mennyire micsoda)

jan 2019.02.11. 08:50:52

Több helyről hallani, hogy egyes egyetemeken leállították a tématerületi pályázatok írását, vajon miért, tudtok erről valamit?

Muad\\\'Dib 2019.02.11. 08:54:32

@velőtanya:
//OFF
A 888, izé 444 színvonalát nem Szily reprezentálja legjobban, hanem a kommentelői. Teljes és tökéletes sötétség, félműveltség, butaság, tájékozatlanság (természetesen tisztelet a kivételnek). Tényleg tökéletes párja ebből a szempontból a 888-nak.
//ON

Érvsebész 2019.02.11. 09:36:41

@Inserted Exception: Nem leszek Golan Trevize, és ennek csak az egyik oka, hogy többszöri nekifutás ellenére nem olvastam az Alapítványt (sem); továbbá @HaKohen: , akivel, úgy hiszem, régi vincentes blogbeszélgetések nyomán kölcsönös tisztelet és - amennyire ez itt lehetséges - barátság fűz össze bennünket, alighanem ebből kiindulva olyan műítészi képességeket és hajlamokat tulajdonít nekem, amelyekkel nem rendelkezem. Jó pár éve volt itt egy rovat, amelyen a nyelvemet köszörültem, és kétségtelenül jó szemem van ahhoz, hogy meglássam a szart, de a nem szarhoz nem értek.

Úgyhogy kérlek, úgy tekints rám, mint kíváncsi olvasódra, remélem, hamarosan odajutok, hogy olvashatlak - épp ezért látatlanban azt kérem, semmiképp se törölj semmit, nem szeretnék lemaradni. [Mert én is bízom ám a HaKohen ízlésében :) ]

----
*hogy miért, annak szintén számos oka van, melyek közül önnön korlátaim kiemelkedőek

Lipsius 2019.02.11. 10:09:34

@Muad\\\'Dib: A 444 valóban hemzseg az ilyenek kommentektől:

>>"Kihozhatod a majmot a dzsungelből
De a dzsungelt a majomból soha!"<<

(A második legupvote-oltabb komment a 444, jah nem, a 888 "Milánóban 15 millió eurós munkaügyi programot kaptak a migránsok, 120 ment csak el dolgozni" c. cikke alatt.)

OoOoOo 2019.02.11. 10:57:09

@velőtanya: ezt nem lehet tudni. nyilván szily cikkeiért, meg a "hárompöcsű fasiszta panda sztálin szobrot vegzált szibéria külsőn" típusúakért nem kell majd fizetni.

1. ha fizetsz valamiért, az ad egy exkluzivitást, koncentráltabb tartalom.
2. úgy nem lehet NER mellett médiát fenntartani, hogy nemNER emberek nem szállnak be pénzzel. index-et 9ezren bírták támogatni. és olvassák iksz százezren/millióan. azért a faszom. annyira rákaptak az emberek az ingyenpornóra, hogy tényleg csak akkor hajlandóak bármit csinálni, ha azt el akarják venni tőlük.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.11. 11:31:38

@OoOoOo: Versengő szabad sajtó akkor sem lesz, ha azt a négy darab NER-től független portált fizetőssé teszik. A probléma a NER-ben van, ami nem oldható meg a NER-en kívüli viszonyok megváltoztatásával.

velőtanya 2019.02.11. 12:22:02

@OoOoOo: Ezeket nem vitatom, de az biztos, hogy a fizetőssé tétel tovább fogja szűkíteni azt a réteget, akikhez egyáltalán eljut valamiféle alternatív információ. (És ebből a szempontból hiába lesz (esetleg) exkluzívabb/színvonalasabb.)

velőtanya 2019.02.11. 12:26:41

@Muad\\\'Dib: Engem az elvileg ellenzéki média szereplőinek gyenge teljesítménye sokkal jobban zavar, mint bármilyen kommentek.
Reggel például láttam az ATV-n két "ellenzéki újságírót", akik versenyt dicsérték Orbán bejelentéseit, külön kiemelve a bölcsődei férőhelyekre vonatkozót (a versenyt Stumpf magabiztosan nyerte, ő teljesen el volt ájulva), miközben - a műsorvezetőt is beleértve - senki nem vetette fel legalább azt a két pontot, ami az itteni kommentszekciónak két perc alatt megvolt tegnap:
- hogy ilyen ígéret már legalább kétszer volt, és nem lett belőlük semmi
- teljes lefedettségről beszélnek, pedig ha most az utolsó helyig megvalósul is, az max. 70 ezer helyet jelent a jelenlegi 48 ezer helyett, miközben még a legkisebbeket (az első pár hónapos kort) nem számítva is 250k körül van az ovis kor alatti gyerekek száma

Muad\\\'Dib 2019.02.11. 12:38:32

@velőtanya:
Na igen, engem csak azért borít ki, mert elvileg az ottan a rendszerváltó ellenzék nagy gyűjtőhelye, sokan minden tüntetésen ott vannak. A szellemi szintjükből pedig sajnos tökéletesen látszik milyen is lesz az az új rendszer ami követi orbánisztánt...

Flageolet 2019.02.11. 14:03:25

@jan: Igen, jól érted, annyi különbséggel, hogy nem az MTA vita kontextusában, hanem PL megrendszabályozhatóságában került elő először (mármint én erről tudok, hogy korábban másban is, arról nem). Ez van.
Amúgy aki megnézi az idei felvételi matekeredményeket (9. osztályba például: eduline.hu/kozoktatas/20190208_kozponti_kozepiskolai_felveteli_eredmenyek ), a messze nem normális eloszlású, durva átlag és medián adatokkal, az rájön, hogy ezen gyerekek közül nem sokan lesznek 4 év múlva sikeres felvételizők emelt szintű érettségi + nyelvvizsga követelményekkel). Ergo, amire Rétvári is utalt, a halott indián a jó indián, izé, a fizetős külföldi hallgató a jó migráns (24.hu/kulfold/2019/02/03/retvari-megtalalta-ki-a-jo-magyarorszagra-jovo-kulfoldi/). A magyar (=állami finanszírozású) hallgató meg ritka lesz, mint a fehér holló.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.02.11. 15:01:48

@OoOoOo: Az u.n. ingyenességhez illusztrációként: havi 7.000-et fizetek az otthoni netért + 4-5000 körül havonta mobiltelefonra + minden évben támogatom a wikipediát + nincs nálam adblocker + amikor (nagyritkán) írok valami publikációt netes felületre, soha, egyetlen forintot nem kérek érte.

Nem ismerem a netes szolgáltatások üzleti modelljét, elképzelhető, hogy ebből az éves 150.000 Ft-ból a tartalomelőállítók egy vasat sem látnak, de nekem a legkevésbé sincs ingyen a pornó.

seol 2019.02.11. 15:31:09

@Muad\\\'Dib:

Hát igen, a szokásos "neked hiszek vagy a szememnek". A 444 kommentjeinek elég nagy része valóban kínos (ebbe persze beleszámoljuk az odarendelt komisszárokéit is, mert úgy jobban kijön, amit szeretnél), de még mindig legalább egy nagyságrenddel elviselhetőbb a kommentfaluk, mint a 888-é :-D vagy akár a hvg-é*, sőt, eltérően nagyjából az összes többi "nagytól" (mert persze ne hasonlítsuk a vinszenthez vagy más kisebb, szűrtebb helyekhez), ott még akadnak olyanok is, akiknek rendszeresen érdemes elolvasni a dolgait. ('Csak a kedvedért' beleolvastam két random "trigger"-cikkük kommentfolyamába és nem igazán találtam semmi vállalhatatlant. Bár az egyik ballibsi leírta, hogy "fasz".)

* ez persze nem a hvg hibája, az odarendelt 4-5 pszichopata féreg végez 'jó' munkát

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.11. 16:28:08

@Érvsebész: köszönöm, és hát ráér, nagyon is ráér :-)

Hoztam valamit kommentből, csak úgy:

"Változik jövőre a felvételi pontszámítás. És annyi gumicsont vesz minket körül, hogy már oda se figyelünk. Pedig beláthatatlan következményekkel jár a változás. Normális országban az egész gimnazista ifjúság utcán lenne már, a szüleikkel együtt. Elvileg a változás nem is hangzik olyan rosszul: legyen minden felvételizőnek egy db emelt érettségije, illetve egy db középfokú nyelvvizsgája. OK, egyetértés van, csinálható. Ámde az egész rendszer átgondolatlan (vagy pont, hogy átgondolt?!), anomáliákkal tele, és beláthatatlan következményei lesznek. Egy középfokú nyelvvizsga pl. pont annyit fog érni, mint egy felsőfokú: semmit. Nem jár érte pluszpont, hiszen egy nyelvvizsga kötelező. Ugyanez vonatkozik az emelt érettségire: minimum követelmény, pontot nem ér. Így aztán csak az rúg majd labdába, akinek két nyelvvizsgája lesz - lehetőleg egy közép és egy felsőfok - és/vagy három emelt érettségit tud tenni. Erre kevesek lesznek képesek, főleg, hogy a nyelvi követelményekhez elfelejtettek óraszámot emelni, marad tehát a magánóra. Senki nem tudja, milyen kihatással lesz ez az egész felvételi rendszerre, de egészen biztos, hogy egyre elitistább az egész, egyre kevesebben jutnak majd be a felsőoktatásba, mezei gimnázium mezei gyerekének esélye sem lesz a bekerülésre. Én szóltam."
disq.us/p/1zn6a5b

Flageolet 2019.02.11. 16:31:25

@TG69: Megnéztem, a matek miatt évek óta folyamatosan kirúgnám az aktuális közoktatási államtitkárt.

Flageolet 2019.02.11. 16:40:02

@jan: Én pont fordítva tudom, boldog-boldogtalan rárepül az egyetemekről, mivel az OTKA, GINOP, VEKOP, stb. pályázatokhoz képest nulla idő+energia ráfordítással remélnek pénzt. Szó sincs szimpátia-visszavonulásról vagy önmegtartóztatásról.

Flageolet 2019.02.11. 16:40:59

@Inserted Exception: Ahogy írtam: "Ergo, amire Rétvári is utalt, a halott indián a jó indián, izé, a fizetős külföldi hallgató a jó migráns (24.hu/kulfold/2019/02/03/retvari-megtalalta-ki-a-jo-magyarorszagra-jovo-kulfoldi/). A magyar (=állami finanszírozású) hallgató meg ritka lesz, mint a fehér holló. "

ámbátor 2019.02.11. 16:49:17

@Flageolet: Szerintem ezt ebből semmiképp nem lehet látni.
Abból, hogy az átlag alacsony, azt lehet látni, hogy ez a feladatsor a gyerekek többségének túl nehéz volt. Abból, hogy a görbe alakja torzult, leginkább arra lehet következtetni, hogy a feladatokra adható pontszámok milyenek voltak. Mivel nem folytonos értékek vannak, hanem az esetek nagy részében a feladatot vagy sikerült megoldani (8 pontért) vagy nem (0 pontért). A részpontok ritkán adnak ki számottevő mennyiséget. így aztán előadódnak csúcspontok ahogy egy, két, három feladatot sikerült megoldani a gyerekek jelentős részének.
Mindenesetre ettől ezek még lehet(né)nek mind nagyon okosok, csak a feladatsort szabták túl nehézre nekik.

fortin2 2019.02.11. 17:17:51

Csak merthogy kaptam itt eleget, amiért némi kétségeimet mertem megfogalmazni az MTA tárgyalási kompetenciáját illetően: a lentebbi hír alapján az MTA nyár ótai főtárgyalója (Oberfrank) fogja vezetni azt a kutatóiközpontot (orvosbiológusként!!!), amit az MTA intézetek szétdarabolása után sehova máshova nem tudnak/akarnak berakni. KÖzben Lovász ugyancsak egy tegnapi hír szerint beleegyezik abba (az MTA intézezetek elvitele az MTA-tól), amiről az MTA Közgyűlése döntött, hogy nem támogatja, ráadásul, aminél jóval kevesebbet akart még ősszel Palkovics. Aki most hátradől és kér egy kávét. Ennyire könnyű menetre sztem nem számított.
hvg.hu/itthon/20190211_Kutatokozpont_jon_letre_a_Nemzeti_Kozszolgalati_Egyetemen

Muad\\\'Dib 2019.02.11. 17:20:43

@seol:
Nem feltétlenül vállalhatatlan, hanem tudatlan, ostoba, hülye. Random cikk mobilról:
444.hu/2019/02/11/m-richard-sulyos-szivbeteg-ezert-a-birosag-megszuntette-a-letartoztatasat#comments
De ez még semmi, szívesen mutatok még első kézből végigélvezett vitát majd, csak mobilról nehéz.

seol 2019.02.11. 17:28:01

@Muad\\\'Dib:

Fura, a nagyobb kommentfalakhoz képest bőven rendben van. De a legtöbb kisebbhez képest is. Azt meg persze nem vitatta senki, hogy elhangzanak marhaságok, hajjaj, nem kevés.

Mondjuk ha lehülyéztek, akkor mindjárt más, akkor they're the worst.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.11. 18:48:36

@Muad\\\'Dib: szerintem ne vedd a szívedre. Ha átugrálja az ember a szaros-tacskós-miegyéb címeket, a kommentfalon az ilyen-olyan trollokat, az up-vadászokat és állandó off-olókat, akkor... Akkor néha tök értelmes beszélgetést is el lehet csípni (mondjuk sokszor éjjelente, korábbi cikkek alatt), illetve hát amikor nem, akkor meg rá tud jönni az ember, hogy inkább bele se akar szólni. Annyival több idő jut másra, például.

Külsős 2019.02.11. 18:58:56

@fortin2:

Most mit akarsz, remekül lefőtárgyalta a saját pozícióját, nem? Én csak "külsős" vagyok, akit ennek ellenére érdekel az Akadémia sorsa, de innen alulnézetből úgy tűnik, nem a tárgyalási kompetenciával van a fő gond, hanem azzal, hogy egy rövid pillanattól (Közgyűlés) eltekintve még ebben a végveszélyben is hiányzik az egység.

Brasi 2019.02.11. 19:50:14

@közösperonos átszállás: Az hogy az MTA kutatocsoportjait a ITM-hez csatoltak tuti? Nem igazan forog ez az info, akademikusi szintig nem hallottak rola (lokalisan).

Flageolet 2019.02.11. 19:51:07

@ámbátor: A feladatsorban részpontszámok is adhatók voltak, nem csak 8 vagy 0. Nekem ebből inkább az jön le, hogy matekból két populáció írt, egy gyengébb és egy erősebb, és a két normál eloszlás keveredik.

Flageolet 2019.02.11. 19:54:06

@fortin2: Téves, nem egyezik bele:
"Mint ismeretes, a múlt héten a Professzorok Batthyány Köre javaslattal fordult az ITM miniszteréhez és hozzám, mint az MTA elnökéhez. A javaslat megtekinthető a PBK honlapján (www.bla.hu/professzorok/index.php?oldal=dl/MTA_ITM.html).
A benne foglaltak kiindulási alapként elfogadhatók és összességében jobbnak látszanak, mint amiről a miniszter korábban bármikor beszélt. A miniszter múlt pénteken írásban jelezte a PBK elnökének, hogy a levélben foglaltakkal egyetért, amit a PBK nekem is megküldött. Tárgyalási készségemet vasárnap jeleztem a PBK elnöke számára. A miniszter erről értesülve azonnal reagált és sürgette a tárgyalások mielőbbi megkezdését.
A tárgyalásokkal kapcsolatos kérdésekről a Vezetőség és az Elnökség álláspontjának figyelembe vételével, a Minisztérium javaslatainak megismerése után fogok dönteni. A keddi rendkívüli Elnökségen ezzel a témával csak a fenti információ erejéig szándékozom foglalkozni.
Kedden a rendkívüli Elnökség a TKP 2019-en való részvétel kérdéseiről fog döntést hozni. Köszönöm a Főigazgatók és Igazgatók javaslatait, és munkatársaik véleményét, amelyeket figyelembe fogok venni az előterjesztésemben és a tárgyalások előkészítése során is.
Kérem, hogy munkatársaikat tájékoztassák minderről, hogy elejét vegyék az esetleges rémhíreknek és a tájékozatlanságból fakadó téves véleménynyilvánításnak.
Üdvözlettel,
LOVÁSZ László"

Flageolet 2019.02.11. 19:56:50

@fortin2: Forráskritika, forráskritika...ki mondta, hogy beleegyezik?

közösperonos átszállás 2019.02.11. 20:43:12

@fortin2: Beidézném még egyszer, hogy mire reagáltam. Ott van a komplett gondolat, bekezdés as-is, semmi kontextusból kirángatás.

"1. Palkovicsnak volt egy elgondolása arról, milyen egy hatékony kutatásszervezet, egyetemi rendszer stb. Ebben volt sok butaság és sok értelmes dolog. Egyrésze ütközött meglévő strukturális és személyi érdekekkel, nézetekkel, ebből vita lett. Eléggé tárgyalóképtelen partnerekkel találkozott, etttől részint magabiztos, részint bosszús lett."

Ebben ugye azt mondtad, hogy Palkovicsnak volt egy nagyjából koherens elképzelése a célról, és aztán felkapta a vizet a tárgyalópartnerei miatt, ezért futott onnantól ámokot.

Na, én erről beszélek, hogy ez nyilvánvaló baromság. Az első fele egy wishful thinking (de ha tényleg volt neki, akkor jó természettudóshoz illően alaposan vázolnia kellett volna, nem?), a második pedig az MTA nyakába varrja Palkovics teljes viselkedését. Ennek állítása ráadásul nem is passzol a mostani "elemezzük az MTA tárgyalásainak hibáit is, ne képzeljük, hogy hibátlanul vezényelték le az egészet, még ha persze főleg Palkovics is a hibás" narratívádba (rajtad kívül senki nem állította, hogy az MTA aztán hibátlanul nyomta végig, neked meg minden második hozzászólásod erről szól hónapok óta).

Palkovicsra visszatérve, semmi jele annak, hogy külső behatásra lett volna szüksége ahhoz, hogy törjön-zúzzon. Itt vannak például a Mancsnak adott "két hónapos" interjúja publikus részei:

magyarnarancs.hu/belpol/palkovics-az-mta-rol-szechenyi-sem-beszelt-kutatointezetekrol-113720

A négy bekezdésnyi szövegből (2018. szeptemberi az interjú) mind a négyben van olyan, ami aztán valahogy nem egészen úgy valósult meg, vagy már akkor is minimum ferdítés volt.

Flageolet 2019.02.11. 20:55:47

@közösperonos átszállás: A MANCS interjúnak már a legelső Palkovics-mondata is durva csúsztatással kezdődött, amikor szándékosan összemosta a tiszteletdíjat a köztestületi tagsággal (a kettőnek egymáshoz semmi köze, mert a kt tagság nem kötelező, míg a tiszteletgdíj/életjáradék az MTA doktoroknak és akadémikusoknak jár, és csak az utóbbiaknak kötelező a kt tagság, az MTA doktoroknak nem).

Flageolet 2019.02.11. 20:57:26

@közösperonos átszállás: A MANCS interjúnak már a legelső mondata is durva Palkovics-csúsztatással kezdődött a köztestületi tagokról és a tiszteletdíjról.

furiRosa 2019.02.11. 21:57:30

@Brasi: körlevél, febr. 6-ról:

A Támogatott Kutatócsoportok 2019. évi finanszírozásában változás következett be, a 2019. évi költségvetést a TKI – az eddigi gyakorlattól eltérően – nem az MTA-tól, hanem az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM) kapja. Ennek következtében a 2018. 07.01. – 2019. 06.30. közötti kutatócsoporti támogatása több részből tevődik össze:
1, 2018. 07.01. - 2018. 12.31. közötti időszakra a támogató az MTA,
2, 2019.01.01. - 2019.06.30. közötti időszakra a támogató az ITM.
3, 2019.07.01. - 2019.12.31 közötti időszakra a támogató az ITM.

fortin2 2019.02.11. 22:08:26

@Flageolet: A forráskritika helyes dolog. Tehát az MTA elnöke "kiindulópontként elfogadja", hogy az intézethálózatot egy-az-egyben elcsatolják az MTA-tól – a PBK MPG-szerű javaslata ugyanis ezt írja le. (Amit egyébként az MTA is botor módon felvetett a nyáron.) Vajon, ha ez a kiindulpont, akkor innen fog eljutni a tárgyalás oda, hogy mégsem? Zseniális stratégia, izgulva nézzük majd végig!

fortin2 2019.02.11. 22:14:12

@közösperonos átszállás: Csak azért szólt minden második hozzászólásom az MTA hibázásairól, mert az első lépések a Palkovics hibái voltak, amelyekről szintén szóltak. Mondjuk ezeken az mániáimon kívül mástól nem olvastam itt olyat, hogy az MTA-ról tárgyalási képességéről/teljesítményéről bármi kritikát is lehetne írni, de az most megnyugtat, hogy mások is hasonlóképpen látták, csak nem írtak róla. Ezt nem iróniának szántam, hanem valóban: ugyanis nagyon fontos, hogy ennek a történetnek legyen olyan tanulsága a jövőre nézvést, hogy a tudományos közvélemény ne feledkezzen bele a kissé, khm, leegyszerűsítő szcénákba és kellő kritikával válassza meg / vegye körül az intézményi vezetőit.

Flageolet 2019.02.11. 23:17:45

@fortin2: A kiindulási alaptól rendkívüli mértékben el lehet térni, mindkét irányban. Pl. úgy, hogy holnap Lovász lemond. Vagy nem járul hozzá a támogatási igények benyújtásához, és lemondatják. Vagy megkapja a részleteket, ismerteti, és 100% elutasítja.
Várunk.

fortin2 2019.02.12. 06:52:47

@Flageolet: hát, ez sajátos tárgyalási stratégia volna...
Amúgy a lemondása evidens, csak az a kérdés, hogy megvárja-e a májusi közgyűlést, közben egy rendkívülin, vagy ma ill a következő napokban-hetekben.

Flageolet 2019.02.12. 08:44:04

@fortin2: Úgy kialakítani tárgyalási stratégiát, hogy a másik oldal
- olykor óránként rúgja fel a korábban (akár csak órákkal korábban) kialkudott megállapodásokat
- agresszív, hazug, nemtelen módon támad ("sorosisták", előszobáztatás, stb.)
- erőből, zsarolva lép fel (alaptámogatás elvonása)
- saját maga által előírt szabályokat/menetrendet is mellőzi (átvilágítás, MTA-ITM bizottság)
könnyen lehet, ha az ember mondjuk Kongóban él és az AK-47 kéznél van. Az EU-ban ez nem pálya, tudományról szóló tárgyalásoknál pláne.

ámbátor 2019.02.12. 09:18:00

@fortin2: Ha például majd a második, harmadik MTA szétverése folyik, ezek a tanulságok majd jól jönnek.

ijontichy 2019.02.12. 09:27:58

@Flageolet: "Az EU-ban ez nem pálya" Korrekt. Az EU-ban ;-)

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 09:39:18

@seol: @Inserted Exception:
//OFF
Egyáltalán nem a lehülyézés zavar. Egyrészt ha az ember egy objektív kérdésben hülyeséget mond mert nem gondol bele, nem néz utána, megesik, hogy lehülyézik. Szubjektív vitában meg aztán pláne. Belefér.
Ami mérhetetlenül zavar, hogy tobzódnak ellenzéki oldalon (is) az idióták, akiknek az egyetlen értékelhető gondolatuk ami valaha megfordult a fejükben, hogy el kell zavarni a fityeszt. De itt vége van. Mindenről a'zorbán jut eszükbe, és bármilyen degenerált konteót képesek bevenni/létrehozni ha szerepelhet benne a'zorbán. Speciel ez ugyanúgy igaz az indexes blogok többségére is, de valahogy a 444-en még markánsabban látszik. Nekem pedig nagyon-nagyon elegem van ebből. Mert ennek megint az a vége, hogy tulajdonképpen az aktuális politikusok személyes jóindulatára vagyunk bízva, mert a többség bármilyen hülyeséget bevesz. Legyen ez a többség a liberális oldal, a hagyományos baloldal, vagy akárki. Azt pedig akkor már elképzelni sem akarom, hogy milyen szinten vannak azok, akik nem is jutnak net közelébe és teljesen be van szűkülve a valóságuk.
Néhány random példa:
- remek beszélgetés a'zorbánszemétrendőrsége témában, ahol az egyik "művelt" úriemberr felháborodva adja a nép tuttára, hogy hát igen mert ebben az országban csak akkor történik nyomozás bármilyen ügyben ha valaki feljelentést tesz és szemétorbán. Ezen jól egyetértenek majd személyes támadásnak veszik mikor szólok, hogy cukikáim ugye tudjátok, hogy létezik közvádas és magánvádas bűncselekmény? A végeredmény az, hogy szemét vagyok, meg különben sem tudom levezetni a Schrödinger-egyenletet (wtf?), akkor meg minek szólok bele. 10/10 pont.
- közig bíróságok. Valaki már lendületből ott tart, hogy jól meg kell köpködni meg zaklatni azokat a bírókat akik átmennek, mert a z gazságügyminiszter választja ki őket (holy shit!). Egy-két órás beszélgetés árán sikerült eljuttatnom az agyukig (lévén család miatt erről pontos információim vannak), hogy a törvény (el kéne olvasni köpködés előtt) alapján automatikusan át kell venni azokat a bírókat akik át akarnak menni, nincs döntési jogköre a miniszternek. Némi további vita árán egy-két emberrel sikerül megértetni, hogy neki az lenne az érdeke, hogy minél több olyan ember menjen át az új bírósági rendszerbe aki nem a fityesz embere, mert ellenkező esetben már tényleg fel tudják tölteni a saját embereikkel a szervezetet. Szintén némi vita árán páran eljutnak odáig, hogy felfogják miszerint a kormányt a közig ügyek 90 pár százaléka egyáltalán nem érdekli, mert hidegen hagyja őket, hogy Mari néni kerítése belóg az utcára 30 centivel, vagy nem. Az egész nem erről szól, hanem a fontos ügyek megfelelő tanácsba pakolásáról. 6/10 pont
- megbírságolják a bírót, mert rokkantkártyával parkolt. Konklúzió: a'zorbán ellen döntött (fogalmuk nincs milyen ügyszakos a bíró). Mert az lehetetlen, hogy civil rendőrök épp ott mászkáltak és elkapták. Miután linkelem a cikkeket a balhékról a rokkantkártyákkal kapcsolatban a közelmúltból (civil rendőr vs. apuka, stb.), meg budapesti önkormányzati híreket, hogy kiemelt ellenőrzés lesz a rendőrséggel egyettműködve több helyen a csalások miatt, megállapítják, hogy bizos fityeszes vagyok, mertcsak. 10/10 pont
- legújabb agymenés valamelyik nap, szovjet emlékmű vs festék. Azon liberálisok akik 2006-2007 környékén mélységes felháborodásuknak adtak hangot a rongálások miatt és bőszen támogatták a kamera és kerítés kihelyezését, most épp (na ja Putyin) dózerolnák el az emlékművet. Fityeszes trollok, akik akkor épp dobálták az emlékművet, most a nácik kiüldözőinek emlékét látják ott és szörnyen felháborodnak. ∞/10 pont
Végtelen ideig sorolhatnám a sötétséget és a konteógyártást MINDEN egyes hírnél. Persze, biztos igazatok van, hogy ebből kár messze menő következtetéseket levonni, de annyira ki vagyok lassan borulva a magyar viszonyokon, hogy nehezemre esik nem sötéten látni a dolgokat. Még jó, hogy van ez a blog. :)
//ON

Grrr 2019.02.12. 10:01:07

@Muad\\\'Dib: A magyar köznép ilyen volt régen is. Csak régen még nem kapott mikrofont, hogy a sületlenségeit és frusztrációit bekiabálja az éterbe. Nyugat-Európában egy fokkal jobbak a 'zemberek', de csak eggyel...

Grrr 2019.02.12. 10:01:49

@Grrr: x-száz kilométerrel keletebbre meg délebbre meg egy fokkal rosszabbak.

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 11:17:05

@ámbátor:
Értem én, de azért még zavarhat az általános sötétség, nem?

ámbátor 2019.02.12. 11:19:55

@Muad\\\'Dib: Ja. Csak nem biztos, hogy érdemes beállni megvitatni, felvilágosítani, noplánesőt elvárni, hogy felvilágosodjanak. Ők nem lesznek okosabbak, te meg fölzaklatod magad. Kell ez neked?

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 11:23:36

@ámbátor:
Marhára nem. De sokszor mégis azt teszem. :D

közösperonos átszállás 2019.02.12. 12:12:42

@furiRosa: Illetve, nem mellesleg:

"Mivel a 2019. decemberi illetmény már a 2020-as költségvetés részét képezi, az alkalmazásokkal (közalkalmazotti kinevezésekkel) kapcsolatban az alábbira hívjuk fel a figyelmet:
- új alkalmazás (kinevezés) időtartama, illetve
- az év folyamán lejáró kinevezések meghosszabbításának időtartama csak legfeljebb 2019. november 30-ig terjedhet!"

labrys 2019.02.12. 13:47:13

Újra és újra ledöbbenek, hogy az orbánizmus 9. (helyesebben 13.) évében még akadnak olyan emberek, akik komolyan, szó szerint veszik azt, amikor a rezsim „tárgyalni” akar velük.

Újra és újra ledöbbenek, hogy az orbánizmus 9. (helyesebben 13.) évében még akadnak olyan emberek, akik „tárgyalni” szeretnének a rezsimmel.

Újra és újra ledöbbenek, hogy az orbánizmus 9. (helyesebben 13.) évében még akadnak olyan emberek, akik szerint demokratikus, konvencionális, racionális, emberi eszközökkel bármit el lehet érni a rezsimnél, pláne a rezsim akaratával szemben.

…persze eleve mit is várhatnánk azoktól, akik hajlandóak komoly társadalmi felelősséggel járó pozíciókat vállalni az Orbán-rezsimben…

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 13:54:22

@labrys:
"...mit is várhatnánk azoktól, akik hajlandóak komoly társadalmi felelősséggel járó pozíciókat vállalni az Orbán-rezsimben… "
Nem mindenki forradalmár. Pont. Ezzel illene együtt élni. A Kádár rendszerben is rengetegen vállaltak komoly társadalmi felelősséggel járó pozíciókat, akik nem voltak a cucializmus szekértolói (érdekes, hogy róluk a mai napig él is ez a konszenzus, óóó csodás kettős mérce). Csak épp ők sem voltak forradalmár típusok.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.12. 14:27:46

@jotunder: Parragh:
"Ami a nemzetközi versenyképességet és a kutatás-fejlesztést illeti, a kamara elnöke azt mondta, Magyarországon csak egy nagyon szűk vállalkozási körnek vannak meg a kutatáshoz szükséges alapjai. „Nem véletlen, hogy az MTA-ban mindig csábulnak az alapkutatás irányába. Ott nem a kutatási eredmény fizikai megvalósítása a cél, hanem valami nagy dolog felfedezése, amire meg mint ország vagyunk picik." Éppen ezért Parragh „ messzemenőkig" egyetért Palkovics Lászlóval abban, hogy meg kell szüntetni ezeket a kutatóintézeteket, mert „ minél kisebb egy ország, annál nagyobb a valószínűsége, hogy alapkutatásban nem sok lapot osztanak neki", így az alapkutatások eredményeit egyszerűbb a nagyoktól megvenni. Azt pedig, hogy mi az értékes kutatás, csak a piac tudja megmondani."

Remélem, az Elnökség már érti, hogy itt már csak ők azok, akik nincsenek még eldöntve...

Bolygó Hollandi 2019.02.12. 15:01:20

@fortin2: Hát itt a válasz, de nem tűnik megakadó gombócnak az olvasatomban

www.miniszterelnok.hu/mindannyian-a-magyar-tudomany-es-a-magyar-emberek-javat-keressuk/

Kb a tosszátok meg gyerekek, most mit csináljak veletek, Palkovics bácsi tudja, hogy mit csinál, nektek akarunk csak jót, csak kussoljatok, mert úgy kevésbé fog fájni, és majd ha felnőttök, majd meg is köszönitek, hogy rendbeszedtük ezt a kócerájt.

Az egy ami elgondolkodtat egy picit, hogy hiányzik a levélből a "magyar tudomány értékeinek megvédése" kifejezés, de most hirtelen nem tudom eldönteni, hogy ez a puhulás vagy a várható keményebb fellépés jele.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.12. 15:16:45

@Bolygó Hollandi: egy fél ország zavarodna össze, ha most a tudomány értékei is megvédésre kerülnének... Azt hallják évek óta, hogy az ilyen kötözködős-köldöknézős genderizé, és nem kell, mert csak fékezi a mi nagyszerű száguldásunkat.

"csak kussoljatok, mert úgy kevésbé fog fájni"
Igen, azt hiszem, ennyi az összes üzenet. Illetve hogy a támogató aláírásokkal teli papírt meg ne dobja ki senki, mert a hátoldala jó lesz még skiccelni valamit, és ha betelt, akkor a budin hasznosítható.

seol 2019.02.12. 15:37:26

@Muad\\\'Dib:

Szóval leállsz órákon át vitatkozni a 40-50 hozzászólóból a 4-5 kurvahülyével, aztán ingatod a fejed, hogy ezek itt mind milyen buták. Hát izé, nem is tudom. :) Azt viszont igen, hogy gyakorlatilag minden más nagyobb kommentfal olvashatatlan, a 444-en meg, ha az ember megtanulja átugrálni a pár barmot (és megtanultam 2-3 éve, amikor még írtam oda), akkor egészen jól lehet szórakozni -- legfeljebb az zavar, hogy a törzsközönség haveri chatszobának használja.

Bolygó Hollandi 2019.02.12. 15:45:03

@Inserted Exception: Távol álljon tőlem a kötözködés, de egy ilyen szép kis listát bűn lenne nem hasznosítani. Például Jezsov szaki is mindig meghallgatta a hozzá fordulókat, majd gondosan átrakta a leveleiket a "nép ellenségei" irattartóba.

Érdekes, hogy Viktor levelével párhuzamosan tették ki a prostisrácok a "Alapfokú történelemlecke akadémikusoknak – Itt az ideje elbúcsúzni a posztszovjet MTA-tól!" című mélyelemzést honlapjukra. Furák ezek a véletlen egybeesések.

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 15:49:57

@seol:
Hát nekem 4-5 embernél többnek tűnt. De lehet csak mizantróp vagyok. :)

seol 2019.02.12. 15:53:20

@Bolygó Hollandi:

De legalább nem keverték össze őket.

seol 2019.02.12. 15:58:19

@Muad\\\'Dib:

Őőő, őőő, izé, ha olyan következtetésekre jutsz pár hülye tevékenysége alapján, mint pl. az "azon liberálisok akik 2006-2007 környékén mélységes felháborodásuknak adtak hangot a rongálások miatt és bőszen támogatták a kamera és kerítés kihelyezését, most épp (na ja Putyin) dózerolnák el az emlékművet", akkor lehet, nem a(z amúgy nagyon helyes) mizantrópia a ludas. ;-)

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.12. 15:59:21

@Bolygó Hollandi: ha rém őszinte akarok lenni, akkor mire is jó nekik egy aláírásokkal teli lista itt, ahol nincs olyan név, ami hatna, és nincs olyan csoport, ami sikeresen tudna szembe hugyozni a széllel? Úgyis tudják, hogy aki nem áll ki mellettük hangosan (mint a PS a tegnapelőtt bekészített cikkével), az ellenük van. Pont. Hogy most odaírta még a nevét is? Attól nem tekintik nagyobb ellenségnek, hiszen eleve annak tartották. Legfeljebb eddig nem írtak róla név szerinti cikket, ezután meg könnyeben lehet olyat is, de a státusza, az nem az aláírás miatt változik meg. Az az első különvéleménye óta adott volt.

ATCG 2019.02.12. 20:09:39

@Inserted Exception: Pédául úgy hogy feléleszted a pislákoló, majdnem elhamvadó tüzet a mindkét nembeli munkáddal.
Moldova írja a Tisztelet Komlónak c. könyve fülszövegében, hogy egy olvasója azt kérte tőle - idézem -"lehetőleg hagyjak fel a a riportok és szociográfiák írásával." "Ön...ne foglalkozzon olyan munkákkal, melyeket akármelyik középiskolai tanár vagy tanácsi funkcionárius épp olyan jól el tudna végezni, mint Ön!" Moldova itt nem száll vitába az olvasójával, hogy ki és mit tudna éppen olyan jól megörökíteni és átadni, mint ő, aki azért bőséggel végzett fizikai munkát is, hanem az alábbiakkal folytatja:
"Sokat beszélünk arról, hogy a művészetet a szabad idő teremtette, arról már kevesebbet, hogy ki teremtette a szabad időt.Én igyekeztem gyakran az emlékezetembe idézni, hogy legalább négy-öt ember dolgozik a gyárakban vagy a földeken néhány órát csak azért, hogy én nyugodtan (?) írhassak, és ez bizonyos kötelezettségeket ró rám, tudomásul kell vennem eltartóim természetét és kívánalmait.Ez nem humanizmus vagy osztályhűség, ez kutyakötelesség és elemi méltányosság. Ezekről a kívánalmakról persze nehéz biztosat tudni, úgy gondolom, az embereket leginkább a saját életük és társaik élete izgatja."

Te saját magadért dolgozol nappal, hogy aztán esténként, amikor éppen nagyon elő akarnak jönni a szavak, amikor olyan nehéz vagy olyan könnyű neked - szabad utat engedvén nekik- megragadd, megtartsd és ezáltal a befogadók számára, társaid számára is "elviselhetelen gyönyörűséggé" változtasd a szétfolyó időt.

velőtanya 2019.02.12. 21:28:25

Ha már szóba kerültek a 444-es kommentek, ez mennyire lehet valós?
"Az ELTE vezetése ma részvétét nyilvánította az MTA felé. Majd ugyanazzal a lendülettel bejelentkezett 2 milliárdra a fent említett akadémiai pályázati keretből."

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.12. 21:36:22

@ATCG: ezt én még rágni fogom, szerintem, de szép volt, és köszönöm.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.12. 21:41:58

@velőtanya: akár akármennyire is valós lehet. Mint ahogy semennyire.
Az tény, hogy a társaság java fizessen csak a kommentelés lehetőségéért (én a szerkesztőség egy része miatt nem fogok, inkább még többet az Indexnek), de néha előjön ott olyan infó a kommentek között, ami két-három nap múlva jelenik meg más portálokon, immár forrásmegjelöléssel. Sokan használják, és sokan valóban használják, nem csak időtöltésként.
Fene tudja. Várni kell két-három napot, és nézelődni.

seol 2019.02.12. 21:47:40

@velőtanya:

Az a részvétnyilvánítás kicsit gyanús.

labrys 2019.02.12. 22:18:48

@Muad\\\'Dib: szóval szerinted valaki vagy komoly társadalmi felelősséggel járó pozíciót vállal az Orbán-rezsimben, vagy forradalmár? Harmadik lehetőség nincs?

Nocsak.

Muad\\\'Dib 2019.02.12. 22:47:16

@labrys:
Szerintem először tisztázzuk a komoly társadalmi felelősséggel járó pozíció fogalmát (már így kellett volna kezdenem mikor válaszoltam). Nehogy elbeszéljünk egymás mellett.

ATCG 2019.02.12. 23:05:09

@labrys: @Muad\\\'Dib nem vagy-vagyozott.

furiRosa 2019.02.13. 07:00:08

@közösperonos átszállás: Sőt, mi több: "Az NKFI által kiírt tématerületi kiválósági programban az MTA TKI kutatóhálózata nincs a kedvezményezettek körében."

közösperonos átszállás 2019.02.13. 08:08:49

@furiRosa: Az valamennyire érthető, egyrészt lehet, hogy csak simán elfeledkeztek a kutatócsoportokról (nem ez lenne az első hasonló eset), másrészt ha abban gondolkozol, hogy még van a pályázatokból szűk három és fél év, addig minden megy a régiben, csak az ITM-től jön a pénz, akkor valóban, mireföl pályáznának most.

Persze ez a legjóhiszeműbb interpretáció, de az eddigi történések (meg a levél) magyarázhatóak vele -- csak az új kinevezések év végi limitje, na az egy elég baljós előjel.

furiRosa 2019.02.13. 08:44:46

@közösperonos átszállás: Mivel 2019. december 31-ig írja, hogy mi lesz (ami persze nem jelent semmit), szerintem ez az év megy még végig, ha egyáltalán. Aztán vagy menjen, ki merre lát, vagy esetleg az egyetemekhez csapják a kutatócsoportokat. Vajon a Lendületesek is ugyanezt a levelet kapták?
Mi egyébként is halmozottan handicapesek lennénk a tudományterületünk, a kutatási témánk és a kut. csop. vezető személye miatt is.

fortin2 2019.02.13. 10:28:54

@jotunder: Önmagukhoz képest normálisnak látszó döntésre jutottak, csak megint az erőtlenség és koncepciótlanság. Egyfelől miért is kell úgy taktikázni, hogy a PBK-t felemelésével próbálnak tárgyalási heléyzete elérni? A PBK javaslata a halál maga, ráadásul ezzel egy teljesen informális politikai csoportot a közhatalmi szintekre viszik, hoszsú időre hivatkozéási alapot adva a pártalapszervezetenek, ez nagy butaság és haszna semmi. Másrészt elmulasztják, hogy komolyan és megerősítően megszólítsák a mellettük kiálló kutatói közösséget, mondjuk egy társadalmi kitekintésű kezdmeényezéssel, akciókra buzdítva. Ehelyett a tili-toli, egy oylan helyzetben, amikor nemhogy hátrálni nincs hova, hanem műr háűt sincsen. Ja, és nincs benne, hogy Oberfrankot páros lábbal kirúgják.
Ettől még az alapfinanszírozás visszaadása meglehet, de végtelenül gyengének mutatkoztak. Lovásznak pedig igenis dolga lett volna, kiállni az MTA-t védeni összegyűlt kutatók elé bezsélni néhény bíztató szót. Ez egyszerre morális és stratégiai kérdés.

furiRosa 2019.02.13. 17:11:37

@fortin2: A kontextus nagyon fontos: "Az Elnökség felkéri az MTA elnökét, hogy – a Professzorok Batthyány Köre által tett és az ITM minisztere által is elfogadott javaslattal összhangban – a kutatóintézet-hálózat igényeit abban az esetben továbbítsa az ITM minisztere, valamint az NKFIH elnöke részére, ha a minisztertől előzetesen írásbeli visszaigazolást kap arról, hogy a törvény szerinti 2019. évi központi költségvetési támogatást az intézetek megkapják." Szerintem ez egy mestermű, hihetetlenül elegánsan ironikusan van megfogalmazva. Lefordítva: a ti mamelukjaitok által javasolt és a miniszteretek által is elfogadott módon (l. a PBK honlapján a válaszlevelet) talán először biztosítsátok az alapfinanszírozást (hiszen a követentdő példaként emlegetett német és angol modellek is ezt teszik). Aztán tárgyalhatunk - ott már szó sincs arról, hogy a PBK javaslatai alapján.

mafi mushkila 2019.02.13. 17:13:19

@Muad\\\'Dib: A Kádár-rendszer ennél vállalhatóbb volt.

De mondjuk abban hasonlítanak, hogy mindkettőnél van/volt hova hátrálni az aktív szerepvállalásból úgy, hogy az még ne forradalmárkodás legyen.

Brasi 2019.02.13. 20:45:42

@furiRosa: nem mellesleg kiveszi a palyazat beadast az igazgatok kezebol. Igy nem tudjak megtorni a bojkottot.
Egyebkent nakunk olyan a hangulat, ha viszik az intezetet sokan nem irjuk ala az uj szerzodest. Addig folyik a fejunk felett az osztozkodas, amig nem lesz mit elosztani.

furiRosa 2019.02.13. 22:07:33

@Brasi: Plusz ha megkapja az akadémia a tőle törvénytelenül elvett pénzeket, akkor ezt az összeget nem lehet elpályáztatni. Tehát vagy nincs miből "pályáztatni" (az idézőjel dukál neki), vagy plusz forrásból tehetnék, és nem lenne kivel végrehajtatni a projekteket.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.14. 00:59:35

@Külsős: egyszer majd valahogy bocsánatot kérek azért, hogy a jogi képviselő ötletét az évek alatt innen loptam. Kicsit kiszíneztem, kicsit magamfajta (idefeléfajta) alkoholistát csináltam belőle, de innen van, és minden szavam csak valahonnan van. De én jót akartam.
Köszönöm.
A héten már befogom, legyen minden a megszokott.

Külsős 2019.02.14. 06:39:02

@Inserted Exception:

Dezső úr jó figura :). Megismétlem, engem megfogott az írás, szép.

Grrr 2019.02.14. 09:18:34

@Inserted Exception: Élvezetes írás; szinte már feledtetni tudja az alaptörténet rémességét!

velőtanya 2019.02.14. 13:46:17

@Inserted Exception: Szerintem eddig a legjobb írásod:)

incze 2019.02.15. 05:30:06

@Inserted Exception: ez ok, de az akadémiai kiadó főtulajdonosa (75%) egy ideje már a wolters kluwer névre hallgat.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.16. 00:38:03

@incze: beletúrok őszülő borostámba, és szelíden mosolyogva azt mondom: ennyi idősen én már kifejezetten ragaszkodom a tévedés jogához :-)
Talán vétkes hanyagság olykor a sejtelmekre alapozni, de hát most csak egy blogról van szó, ami egyrészt olyan, amilyen (és ugyan mitől lenne "olyan", de komolyan), másrészt meg Dezső úr állandóan akadályoz a tökéletesség amúgy is rögös útján való haladásomban ;-)
Csak el akartam mesélni valamit, ami eszembe jutott. Igazából én mindig úgy ülök le írni, hogy akár az első szótól az utolsóig is tévedés lehet mind; még ha a soraimban rém határozottnak tűnök, legbelül ez akkor is így van. Csak mesélek. Ahogy sikerül.
Ezt az utolsót bő ezren legalább megnyitották (ami, bár nevetséges, mégis olyan rekord nekem, hogy ihajj), és csak annyit tehetek, hogy mindenkinek őszintén köszönöm a figyelmet, nomeg a kiigazításokat is. Minden, minden beépül, léc szintjén igazít, meg ilyesmik.
Még hetven-nyolcvan év gyakorlat, fejlődés, és... :-D

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2019.02.16. 04:18:33

Néha itten megváltozik a napirend, kellemetlen egy dolog ez, de megesik.
trogervilag.blogspot.com/2018/11/csiti-to.html
Szerdán jövök, vagy ilyesmi.