Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A rezsimjudaizmusról

2019.02.01. 11:38 | jotunder | 61 komment

 

    Schmidt Máriáné Gerő Andrásról nem fogok írni. Ő egy karrierista pöllencs, aki tudja mitől döglik a légy, Szálasi Franci mellett is végzett volna ideológiai kismunkát, ha rendesen megfizették volna.

     Köves "Slómó" Mátéról lesz szó, aki egy napon felfedezte magában a Silbersteint. Talán éppen őse, Silberstein Slómó rabbi után vette fel a Slómó nevet. E sorok írójának van olyan társszerzője, aki idősebb korában vette fel, egészen konkrétan,  a Silberstein nevet, és van egy másik társszerzője is, aki valamilyen sokkal vagányabb héber nevet talált magának adott ponton, és matematikusból képezte át magát keményvonalas izraeli rabbinak. A mi családunk fordított utat járt be, először volt egy csinosan hangzó zsidó nevünk, amit numerus clausus,gettósítás, zongorakisajátítás, gázba küldés esetén nem kellett nagyon vizslatni, annyira magáért beszélt, és aztán ebből lett a szépen csengő magyar név, hátha átverjük vele a bayerzsoltokat. Szerintem nem annyira működne éles helyzetben, a Csurkák, Bayerok, Takarómisik mindig büszkék voltak a zsidófelismerő képességükre. 

      Slómót ugyanaz az Oberlander Baruch rabbi képezte át lubavicsistának, aki Szegedi Csanádból is cionistát tudott faragni. Én nem tudok vigyorgás nélkül arra gondolni, hogy a lubavicsi Rebbét Mendel Schneersont  Messiásnak bírták hinni a huszadik században, hogy 5779 éve egy szeptemberi napon teremtette meg Isten a világot egy jeruzsálemi trafikban, és természetesen vörös bika hamvaival kell kezet mosni, ha véletlenül megérintjük egy menstruáló nő vállát (ez a legősibb hashtagmetoo az egész világon), bár lehet, hogy ezt azért a Slómó sem hiszi el. De (nem kezdünk ám de-vel mondatot) azt is gondolom, hogy Köves Slómó pont úgy vélekedhet a világról, ahogyan csak akar, mindaddig, amíg nem próbál arra kényszeríteni, hogy én is ugyanúgy vélekedjek róla.

     Köves Slómó írt egy cikket az index.hu-ra, amelyben ezt írta le:

   "  Ha tehát a migrációval kapcsolatos (időnként valóban ízléstelen) politikai kommunikáció egy pro-izraeli kiállással párosul, akkor ennek nem az antiszemitizmus gerjesztése, hanem az Izraellel, és ezen keresztül a zsidósággal, (vagy legalábbis az identitásukat megélő zsidókkal), való szimbolikus azonosulás az eredménye. Ez a magyar zsidó közösség szempontjából mégiscsak reményekkel kecsegtető tendencia."

  Ha tehát a vérvádhoz igencsak hasonlatos őrültségek terjesztéséért fizetünk milliárdokat Ómolnároknak, Bayerzsociknak, mandineristáknak, az a magyar zsidó közösség szempontjából "reményekkel kecsegtet", legalábbis tendenciaként. Slómókám, lófaszt. Isten nem akarhatja azt, hogy hatéves gyerekek, akiknek az ősatyja pontosan ugyanúgy Ábrahám volt, mint neked (tehát valójában sehogy, mert nem élt Ábrahám, direkte ki lett találva), gyűlöletére neveljenek egy országot. Amely ország egy nem teljesen elhanyagolható része, stikában kurvára utál ám minket. Ami persze valamivel kecsegtetőbb tendencia, mintha Dávid-csillagot festene a kapunkra (én láttam még annak a Dávid-csillagnak a maradványait, amelyet 1956-ban meszeltek fel cukikák a Rudas László utca 53 kapujának belső oldalára, mindig ragasztottak rá valamilyen választási felhívást, mert a házkezelőségnek nem volt pénze egy új bazinagy kapura). 

  Igen. A radikális muszlimok pont annyira gyűlölnek bennünket, mint a bayerok és a takarók. És az is igaz, hogy a brit baloldal egy meglehetősen kisszámú, de azért eléggé idegesítő szegmense az Izrael-ellenességtől elég gyorsan eljutott a heftinézegetésig. Ez azonban nem ok arra Slómókám, hogy mi is olyan szar emberek legyünk, mint ők. Isten arra választott ki bennünket (valójában nem, tudod, ez csak mese), hogy jók legyünk, nem arra, hogy rosszak. A NER hazudik, neked is, meg nekem is, mindannyiunknak. És rendes zsidó ember nem szolgálhatja ezt a mocskos, utolsó, korrupt, fasiszta bandát, csak mert van az a pénz, amiért Petrás testvér klezmert játsszon a Kárpátiával. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6414601776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jgy 2019.02.01. 13:33:24

Ugyan, mitől ne lehetne már 'de'-vel kezdeni mondatot? (A többi nagyon rendben van.)

brunn 2019.02.01. 13:39:19

"Egyébként okos" emberek is tudnak (naivan?-ez a jóindulatú megközelítés,) hülyék lenni. A NER-be való belesimulás kapcsán persze az is hülye (lenne), aki naivitást feltételez.

jan 2019.02.01. 13:49:46

Megmondom őszintén, nekem már onnantól nem volt szimpatikus ez a csapat, hogy lenyúlták maguknak az EMIH nevet. Az EMIH nem volt haszid jellegű, általánosságban a status quo ante hitközségeket tömörítette, melyek között voltak haszidok _is_, meg nem haszidok is; ezek után tehát az, hogy a haszid irányzatok közül az egyik kinevezte magát az EMIH utódjának, ez teljesen önkényes és hazug lépés volt.

incze 2019.02.01. 14:04:47

a migrációval kapcsolatos politikai kommunikációt sok jelzővel lehet illetni, ezek közül az egyik valóban az ízléstelen.

divatba jövő szó ez, pl. pröhle is alkalmazta a minap, meg még sokan mások, megvan ennek a szemérmesen kiajánlott szabad és gyakorlatiasan eldugott kötött vegyértékei, echte-magori kettősbeszéd. ami valószínűleg nem azt jelzi, hogy egyre többen ábrándulnának el a nertől, inkább azt hogy az eddigi hasznos hülyék fölösleges koloncokká váltak, a rezsimnek magának egyre kevesebb oka van szemérmeskedni, meg dugdosni.

slomó egy kicsit más tészta, ő a nerben egy idegen alkalmi szövetséges, egy főtestvéri menleveles nem-keresztény, aki kezdettől az ízléstelenség zászlaja alatt halászhatott a rezsim felségvizeken.

nerángass 2019.02.01. 14:09:58

Ez igencsak frappánsra sikeredett. A pro-izraeli kiállás – kiállás jézusmária - egy primitív sasszé. Ilyet a kutyám jobban csinál. Aki tudniillik spániel és szereti a vizet, ezért neki direkte meg van tiltva pocsolyába lépni. Úgy oldja meg, hogyha pocsolya van a láthatáron, még csak véletlenűl sem néz arra, hanem nekem néz mélyen a szemembe, miközben mitadisten véletelenűl belegázol a vízbe.
Az ilyen sasszék, csak úgy történnek. Mintahogy Füst Milánt is leantiszemitázta Gerő, naplójának pár sora miatt. Hat tudná szegény , mit gondolok néha a dicső magyar emberek némelyikéről......

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.01. 14:11:34

Slomó a bizniszegyház megtestesítője, olyan ő az izraelitáknak, mint Kásler az MTA-tagoknak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.01. 14:16:40

@Online Távmunkás: slomo nem viccel, o valoszinuleg meg vallasos is. szemben kb. a teljes fidesz vezerkarral, maria asszonnyal, bayerzsevel.

Grrr 2019.02.01. 14:34:43

De hát. A chabad az egész világon mindenhol jóban akar lenni a rezsimekkel (mondjuk egy Kaczinsky-vel is), és tudja, hogy azok olyanok, amilyenek. Ez nem a NER-nek szól.

Tehéntőgy 2019.02.01. 14:56:21

@jan: Ez annyiban azért érthető húzás volt, hogy egy lépten-nyomon hagyományokat, autentikusságot stb. hangsúlyozó konzervatív vallási irányzatként erős lehetett a kísértés egy ilyen huszárvágással kilépni a tengerentúlról szalajtott térítő szekta mindezzel kevéssé pászentos szerepéből.
Az EMIHnek sok ideológiai-politikai furcsasága elnézhető lenne (mégis, milyenek legyenek, virágozzék minden virág) csak ez a borzasztó nagy étvágyuk mellé...
Önveszélyes is ez, mert a történelem már csak olyan genyó, hogy eljöhet majd még az idő, mikor bánni fogják nagyon az emlékét is a hűségnyalatkozatokért bespájzolt iskoláknak meg miltonfriedman egyetemeknek.

Secnir 2019.02.01. 15:23:08

@jotunder:
OFF
vérnyomásod? rendben? beállítom:
24.hu/belfold/2019/02/01/mta-palkovics-laszlo-szazadveg/
ON

slomóval nem kell foglalkozni, hászid, tehát a pénz és a hatalom a mozgatórugója. ha egyszer orbán és sleppje távozik a hatalomból, akkor majd azokhoz fog dörgölődzni, és nekik fog ilyen kedveseket írogatni...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.01. 15:37:02

@Secnir: A Szazadveg alapveto publikacios es fokozatszerzesi kovetelmenyeknek sem felel meg. Matol nyilvanos a palyazati rendszer. En tenyleg nem tudom mi ez az egesz, kiket akarnak ezzel szivatni (az intezetigazgatokat biztos, mert egy honap hataridot kaptak a palyazatra), felesleges hulyeseg az egesz.

Secnir 2019.02.01. 15:47:40

@jotunder:
"A Szazadveg alapveto publikacios es fokozatszerzesi kovetelmenyeknek sem felel meg."

ezt majd dr megadja és dr bakondi fogja eldönteni, kétséges esetekben dr nógrádi bevonásával...

Bogomil 2019.02.01. 16:42:55

@Secnir: A kiírás szerint a kedvezményezettek köre (2.1. pont):
- a Magyar Tudományos Akadémiáról szóló 1994. évi XL törvény 18. § (1) szerinti
akadémiai kutatóintézetek és kutatóközpontok
- nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 1. melléklet szerint állami,
valamint egyházi fenntartású nem állami felsőoktatási intézmény
- kizárólag állam által létrehozott alapítvány által fenntartott felsőoktatási intézmények
- állami kutatóintézetek
Ebbe szerintem a Századvég nem fér bele. Viszont ha eddig ez a pénz az MTA intézetei között volt szétosztva, akkor nekik nyilván sokkal kevesebb juthat...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.02.01. 17:01:55

@Tehéntőgy: Ettèl még leny¨ltak egy (zsinagógával is rendelkező) félhalott szervezetet, amelynek elveihez egyébként semmi közük (merthogy az EMIH se nem neológ, se nem ortodox, pont ezt a szétválást nem fogadja el, Slomó meg ortodox rítus szerint lett rabbivá).

Külsős 2019.02.01. 17:11:52

@Bogomil:

Ez furcsa. Én sem találtam az ITM honlapján (ahova a cikkben található link vezet) sehol sem "kutatási tevékenységet végző alapítvány"-t a kedvezményezettek között. Miről beszél a cikk vajon?

Secnir 2019.02.01. 17:18:38

@Bogomil:
érdekes, most már én sem látom benne a "kutatási tevékenységeket végző alapítványok" kifejezést, a pdf-ben sem...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.01. 17:26:23

@Bogomil: nezd meg az elso oldalt. ott latszik, hogy ma (februar 1) modositottak a kedvezmenyezettek koret.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.01. 17:28:33

az MTA kapott egy listat a kedvezmenyezettekrol, amelyben nem voltak benne az Alapitvanyok. erre Palkovicsek dafke beleirtak a vegleges tervezettbe. aztan rajottek, hogy ez kicsit tulzas.

Bogomil 2019.02.01. 17:35:57

Valóban ez van a felhívásban: "Felhívjuk a figyelmet, hogy a program dokumentációjának 2.1 pontja és a dokumentáció 2. melléklete (tématerületi indikátorok táblázata) technikai módosításra került. Módosítás dátuma: 2019. feburár (sic!) 1."
Amúgy aki ezt technikai módosításnak nevezi (gondolom Palkovics valamelyik samesza), az elmehet a ...

Bolygó Hollandi 2019.02.01. 19:05:57

@Bogomil: Miért, te minek neveznéd a helyükben? ;-)

Egyébként a program dokumentáció pdf-et ma 14:14-kor generálták le Word 2010-ből. A 24.hu cikke pedig 13:54-es, bár nem tudom, hogy volt-e korábbi verzió.

A többi fantázia kérdése ;-)

Vitéz Kőbányai Világos 2019.02.01. 19:09:59

@Kuviklacz: nem félig volt az halott, hanem már régóta teljesen. Utoljára a két ch között avattak rabbit Máté előtt. Miután az orthodox-neológ szétválás a holocaustig működött, az EMIH lassú kihalásra volt ítélve. A lubavicsieknek persze semmi közük az egészhez, magyar nyelvű területeknek 1990-ig a közelébe nem jöttek. Többek között ezért os kibaszottul felháborító, hogy ennek az atkásszakállú görénynek mitől van több szava abban, hogy mit gondoljunk a magyar holocaustról, mint nekem. Van egy erős tippem arra nézvést, hogy nekem több egyenesàgi felmenőm döglött ebbe bele, mint ahány lubavicsi, holott speciel pontosan kettő.

Vitéz Kőbányai Világos 2019.02.01. 19:12:06

@jotunder: nem viccel, hanem érvényesülni akar, de mindenáron. Ha már emberként nem ment, hát akkor zsidóként.

netukki 2019.02.01. 19:52:28

"Schmidt Máriáné Gerő András" - ez mindent visz.

Albrecht Neumerker 2019.02.01. 20:37:25

Ott van a kabátom a sárga csillag. Nem kellene, de mi a kiút?

Muad\\\'Dib 2019.02.01. 21:07:44

@netukki:
"...Az illiberális jobboldal, melynek még a fundamentumai is az antiszemita antiliberalizmusra épülnek,..."
Hogyamicsoda?

rovid 2019.02.01. 21:21:14

azt megnézném amint bayerzsóti párosul a zsidósággal!

Secnir 2019.02.01. 21:59:40

@rovid:
az nem elég nagy sokk, amikor a 888 bejelenti, hogy a maccabi tel aviv summer games in hugnary támogató partnere lett?

borzzz 2019.02.02. 02:19:23

@jan: A magyar hászidok eleve a szatmáriak (voltak), nem a lubavicsiek.

borzzz 2019.02.02. 02:21:57

@Secnir: "hászid, tehát a pénz és a hatalom a mozgatórugója"

Ezt vitatom, mert a magyar hászidok, a szatmáriak, akik szintén Amerikában folytatták, koldusszegények.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.02.02. 07:53:10

@Muad\\\'Dib:

ezzel mi a gond? tökéletesen írja le a szitut. nálunk még a "keresztény" is eleve azt jelenti, "nem zsidó".
persze nyilván "vannak rendes illiberális magyar jobboldaliak is", de alapvetően az egész "keresztény nemzeti oldalnak" nevezett kulturális, politikai, ideológiai katyvasz egy eleve haladásellenes, emancipációellenes, alapvető jogokat tagadó, antiszemita lepra, megszórva némi bálványimádással és egy rakás elmeháborodott összeesküvés-elmélettel meg alternatív őstörténettel...

Muad\\\'Dib 2019.02.02. 09:13:18

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Az vele a bajom, hogy szavak összefüggés és értelem nélkül egymás mellé hajigálva.
Ha a magyar helyzetet nézzük, csak és kizárólag azért lehet egységes jobboldalról beszélni, mert Orbán Viktor. Ő a ner összetartó ereje aminek amúgy sincs ideológiai alapja, hiszen képes évente ellentétes álláspontra helyezkedni. Ezen a tömbön belül pedig van minden (nyilván vannak antiszemiták is). Viktornak pont ugyanannyira megfelelő az antiszemita mérés mint a filoszemita, nem ez a választó elv .
Ha a nyugati illiberális (populista) jobboldalról beszélünk, ott pedig pláne nem jellemző az antiszemitizmus.

Lipsius 2019.02.02. 09:30:38

@Muad\\\'Dib:

Ténykérdés.

Az _illiberális_ jobboldal se Nyugat-Európában, se Magyarországon nem a különféle jobboldali hagyományok izgalmas keverékében, hanem az antiszemita illiberalizmusban gyökerezik. Le Penék sem három-négy éve kezdtek politizálni, tudod. A helyzet az Egyesült Államokban annyiban különbözik, hogy ott az illiberális jobboldal jelentős része tényleg filoszemita, az antiszemita résznek pedig tényleg csak a legbutább, masírozó majmai őszinték. A nyugat-európai jobboldalaknak vannak (sőt, dominánsak a) filoszemita irányzatai, de ezek a közelébe se mennek az illiberalizmusnak.

Haamagyarhelyzetetnézzük, az orbáni jobboldal belpolitikájának minden eleme, ami nem közvetlenül* a lopást szolgálja, és a külpolitikájuk legtöbb eleme (a taktikai Izrael-barátságon és némi jóindulattal a russzofílián kívül) a csurkista MDF/poszt-MDF forrásvidékéről ered.

* Igen, tudom, mit fog az első vicces nem-fideszes kommentelő reagálni. De, _vannak_ a lopást nem _közvetlenül_ szolgáló policy-jeik is. Közvetve ezek is szolgálhatják a lopást (sokszor szolgálják is), de a kettő nem ugyanaz. Hoffman Rózsa államtitkársága és Kövér László létezése nem az eredeti tőkefelhalmozásról szólt/szól.

thegabcsi 2019.02.02. 10:36:39

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "de alapvetően az egész "keresztény nemzeti oldalnak" nevezett kulturális, politikai, ideológiai katyvasz egy eleve haladásellenes, emancipációellenes, alapvető jogokat tagadó, antiszemita lepra, megszórva némi bálványimádással és egy rakás elmeháborodott összeesküvés-elmélettel meg alternatív őstörténettel..."

Istenem, ilyen szép egymondatos összefoglalást még nem olvastam erről a mindent beborító, mérgező, fojtogató, primitív sötétségről, ami épp lerombol egy országot és úgy becézzük, hogy NER.

Mozigépész 2019.02.02. 10:48:59

@Lipsius:
Én azzal vitatkoznék, hogy az USA-ban (vagy Nyugat-Európában) az illiberális jobboldal jelentős része filoszemita lenne. Szerintem csak Izrael-barát. Úgy gondolom, ma már szét kell választani a kettőt. Az ő szemükben Izrael jó, mert az iszlám elleni harc előörse, segít megállítani az iszlám hordákat, a náluk élő zsidók meg nem jók, menjenek Izraelbe. Az izraeli zsidó szélsőségesek is így gondolják, itt ér össze a zsidó széljobb a virtigli nácikkal. Erről ír Bartus, és szerintem többé-kevésbé ezt képviseli Slomó is.

NemodaBuda 2019.02.02. 11:20:47

"A NER hazudik, neked is, meg nekem is, mindannyiunknak. És rendes zsidó ember nem szolgálhatja ezt a mocskos, utolsó, korrupt, fasiszta bandát, csak mert van az a pénz, amiért Petrás testvér klezmert játsszon a Kárpátiával." Ezzel nem csak a zsidók, meghunyászkodók, rátartiak, beszariak, akármilyenek, hanem minden egyes rendes ember is egyet kell, hogy értsen ! Slomó meg menjen a francba ! Scmittmária meg a gerő detto ! Semmik ezek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.02. 11:36:35

@Mozigépész: Mi az, hogy illiberális jobboldal Amerikában? Kire gondolsz? Nincs ilyen. Angliában sincs. Talán Franciaországban van, és Németországban, de azért ott is érdemes vigyázni. Az AfD vezető politikusai a német jogállamiságot nem támadják, max. a marginális figurák.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.02.02. 11:53:47

@Muad\\\'Dib:

ezért is neveztem őket (másokat követve) "úgynevezett keresztény nemzeti oldalnak".

OV-nek persze hogy minden jó, ami szavazatot hoz, az meg ugye a hazai "illiberálisok" szegénységi bizonyítványa, hogy pont ebben a gátlástalan politikai kalandorban sikerült magukra ismerniük. talán ha tényleg lenne némi erkölcs, morális iránytű, jogérzék, elemi tisztesség meg jóízlés, mifene, azon az oldalon, a kisebbségi komplexusos óbégatás meg a mindenfóbia mellett, ez nem történik meg, és Orbán valami portásfülkében emberkedhetne az ügyfelekkel.

HaKohen 2019.02.02. 13:28:20

.
@netukki: @Muad\\\'Dib:

Amerikai magyar Népszavát (amelynek semmi köze sincs a magyarországi Népszavához), inkluzíve Bartus Lászlót - elvből és tapasztalatból - már régen nem olvasok.

Emiatt sem pro, sem kontra nem referencia nekem.
.

aritus 2019.02.02. 14:02:58

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "és Orbán valami portásfülkében emberkedhetne az ügyfelekkel."
Álom, álom, édes álom...

aritus 2019.02.02. 14:08:28

@Grrr: igen
"Ám ez se kifejezetten magyar jelenség: a Kövesék által képviselt irányzat, a chábádnak vagy lubavicsinak nevezett közösség világszerte általában a jobboldali, etnicista, illiberális körökkel jön jól ki. Ahogy szakértőnk fogalmazott, "egyszerűen azért, mert hasonló az ideológiájuk"."
"A napóleoni háborúk idején a rebbe egyértelműen kiállt a cár mellett, holott éppen a hatalmas sereggel érkező francia császár volt az, aki polgárjogot adott a zsidóknak, és ezért sok keleti városban lelkesen fogadták a zsidók a nyugati hódítót. Sneur Zalman azonban úgy vélte, hogy inkább a gettóban legyenek istenfélők a zsidók, mintsem elvilágiasodott polgárokká váljanak. Továbbá a cárt istenfélőnek, míg Napóleont ateistának tartotta, és ezért inkább a cári elnyomást vélte üdvözítőnek."
"Putyin orosz és Trump amerikai elnök környezetében is jelentős pozíciókat töltenek be a chábád vezetői, és kiváló a kapcsolatuk Netanjahu izraeli miniszterelnökkel."
tldr.444.hu/2018/03/07/egy-kicsi-haszid-szekta-ami-atvenne-a-vilag-zsidosaganak-kepviseletet

Hányinger az egész bagázs

Mozigépész 2019.02.02. 16:16:34

@jotunder:
Lipsius állításával vitatkoztam, hogy szerinte az Egyesült Államokban az illiberális jobboldal jelentős része filoszemita. Számomra egyértelműnek tűnt, hogy Trumpra és környezetére gondolt, de igazad van, ez így nem pontos.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.02.02. 16:30:31

@Vitéz Kőbányai Világos: Nem vitatkoznék, mert nyilván igazad van. Azt, hogy a neológ-ortodox-szétválás csak a holokausztig működött, nyilván a teljes különállás értelmében gondolod (vagyis hogy a MAZSIHISZ mindkettőt képviseli). Mert a rítus eltér (nyilván csak ott van külön zsinagógájuk, ahol elegendő vallását gyakorló zsidó maradt, pl. Budapesten).

Mozigépész 2019.02.02. 16:33:28

@HaKohen:
Miért? Én elég gyakran elolvasom, és különösen Kertész Ákos ott megjelent írásait szeretem.

HaKohen 2019.02.02. 17:12:40

@Mozigépész:

Köszi, ezt nem tudtam. Bartus nekem sok, és a fake news határát súrolja.

Külsős 2019.02.02. 17:49:53

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

"talán ha tényleg lenne némi erkölcs, morális iránytű, jogérzék, elemi tisztesség meg jóízlés, mifene, azon az oldalon":
Az ún. "keresztény nemzeti oldal" nem jelentéktelen részét adják a '45 előtti ún. "keresztény úri osztály" azon leszármazottjai (nyilván nem mindenki), akik néhány évtized alámerülés és kibekkelés után, a nekik alanyi jogon járó kivételezett helyzet elvesztése miatti revánsvággyal megspékelve, töretlenül viszik tovább a családi hagyományt. Ezt a réteget Máraitól Kolozsvári Grandpierre Emilig sokan bemutatták, nem éppen hízelgően. Nekik annyi fontos, hogy legalábbis a _szavak szintjén_megint az ő felsőbbrendűségükről szól a mese.
Aztán vannak még szép számmal az ideológia nélküli haszonlesők, a fruszrált ostobák, meg a tájékozatlan megvezetettek (lásd Kettes pontjait 0-tól 100-ig). Mégis, kitől vársz erkölcsöt, tisztességet, jóérzést, stb.-t?

Bogomil 2019.02.02. 19:22:26

@HaKohen: Bartus igen érdekes; a friss írásai nagyon túlzónak, hisztérikusnak tűnnek, de ha újraolvasom a néhány évvel ezelőtt közzétett cikkeit, azok szinte próféciáknak tűnnek.

Bogomil 2019.02.02. 19:26:43

@Bogomil: az utolsó szó erre javítandó "bizonyulnak"... :-)

Vitéz Kőbányai Világos 2019.02.02. 20:46:57

@Kuviklacz: Rítusban persze nem. Mellesleg szerintem az orthodoxok (mmint a Magyarországon hagyományosan létező autonóm orthodoxok) azért hagyják magukat a MASZIHISZ által képviseltetni, mert nem óhajtanak rászarni se arra a körülményre, hogy a külvilág az ő jobb meggyőződésük ellenére is hajlandó létezni. Egyébként ha megpróbálsz a magyar autonóm orthodox izraelita hitközség bármely intézményével kapcsolatba lépni (már ha eddig nem tetted), akkor rögtön megtapasztalhatod, hogy mi az az elzárkózás, amit a lubavicsiek feladtak, és ami helyett a Mátéék inkább önszegregálnak.

Dárnok 2019.02.03. 09:50:02

@Külsős: "Mégis, kitől vársz erkölcsöt, tisztességet, jóérzést, stb.-t?"
Például ott van Mellár. Vagyis volt.

közösperonos átszállás 2019.02.03. 10:48:19

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "nálunk még a "keresztény" is eleve azt jelenti, "nem zsidó". "

Márhogy valaha azt jelentette. Most se olyasmit jelent persze, aminek bármi köze van Jézushoz (inkább ilyen "nem baloldali", "nemzeti" értelemben használják nagyjaink, ami persze mókássá teszik a "keresztény nemzeti" és "nemzeti keresztény" szókapcsolatokat, de hát).

Külsős 2019.02.03. 10:57:09

@Dárnok:

Itt a lényeg, _volt_. A tisztességes konzervatív emberek, akiket becsülni tudok, rég rájöttek, hogy a jelenlegi ún. jobboldalhoz nem lehet közük, magukra maradtak. Ők is.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2019.02.03. 16:37:32

Én csak arra várok, hogy Slomó rájöjjön, hogy igazából vérszittya magyar felmenői vannak, beálljon a Betyárseregbe, és akkor visszabillen a világegyetem egyensúlya.

seol 2019.02.03. 16:47:23

@Miki Telepi:

A Betyársereghez büntetett előélet kell, ha jól emlékszem -- persze lehet, lazítottak a felvételi követelményeken.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.03. 17:14:57

@Bogomil: És ha majd néhány év múlva olvasod és újraolvasod Bartust, pont ugyanígy fogsz érezni. Sajnos valószínűleg nem ő a bolond, hanem a világ. :(

Grrr 2019.02.04. 09:51:40

@borzzz: Becsüljük meg a lubavicsiakat, mert a szatmáriak egy egészen súlyos társaság.

aritus 2019.02.04. 11:50:40

@Grrr: én egyikőjüket se szeretném becsülni, mert szerintem rémes társaság mindkettő