Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Anglia útban egy csinos szakadék felé

2019.01.28. 20:40 | jotunder | 194 komment

 

    Holnap lesz a Brexit-saga következő epizódja.

    Egyelőre úgy tűnik, hogy két fontos képviselői indítványról fognak szavazni.  Az első, az ún. Brady-indítvány. Az a lényege, hogy feltételes támogatást ad a miniszterelnöki deal-nek, amennyiben az észak-ír backstop helyett valami másban állapodik meg Theresa May az Unióval. Ez azért érdekes javaslat, mert az Európai Unió vezetői többször bejelentették, hogy nem hajlandóak változtatni az álláspontjukon, a tárgyalásokat befejezték a backstopról. A miniszterelnök kötelezni akarja a konzervatív képviselőket az indítvány támogatására. A probléma ezzel az, hogy a legdurvábban Brexit-párti és backstopellenes frakció, a European Research Group vezetője Jacob Rees-Mogg kissé rezignáltnak mutatkozott a javaslattal kapcsolatban, mintha nem lenne pontosan abban a hangulatban, hogy kész legyen annak elfogadására, ami inkább fordítható "lófaszt fogom én megszavazni"-nak, mint bármi másnak. A dolog még alakulhat.

   A második indítvány a Boles-Cooper-féle indítvány, ami arra irányul, hogy a no-deal lehetőségét kizárják. Ezt a miniszterelnök semmiképpen nem akarja elfogadni. Ráadásul a Munkáspárt ún. beszari frakciója sem támogatja, azok a képviselők, akiknek a választókörzete tele van munkáspárti brexiterrel.

   Ami nem jelenti feltétlenül azt, hogy 1. Theresa May valóban úgy gondolja, hogy Junckert pusztán női vonzerejével rá tudja venni arra, hogy váratlanul elfogadjon egy olyan javaslatot, amely ellentétes az európai joggal, illetve 2. nem ideges amiatt, mert gyakorlatilag az összes brit szupermarket lánc vezetője egyszerre jelentette ki és mintegy be is, hogy kurvára üresek lesznek a pultok március harmincadikán, ha itt nem lesz deal. Senki sem tudja, hogy mi jár Theresa May fejében.

   Elvileg két hónap múlva kellene az országnak elhagynia az Uniót, és egyelőre csak a hülyeségbeszélés Csomolungmájára jutott el, de szinte össznépileg. Részben úgy gondolják, hogy óriási recesszióba jut az ország, katonákat kell kivezényelni az utcákra, leáll a légi közlekedés, miközben a nagyobb cégek elhagyják az országot, részben pedig azt, hogy az Egyesült Királyság  szabadkereskedelmi megállapodások egész sorát köti meg, szárnyalni fog, és Merkel tanti személyesen fog Boris Johnsontól kétszáz eurót kérni elsejéig.

  A fogadóirodáknál egyelőre huszonöt százalék körüli esélyt adnak a szakadék szcenáriónak, azaz a no-deallel való kiszállásnak. A font tartja magát 1.15 euró felett. Ha mindkét indítványt elutasítják, és ennek most komoly esélye van, akkor lesz igazi patthelyzet, amikor is valamit csinálni kellene, ami élesen különbözik a harakiritől.

  Két fontos dolgot tanultam meg a Brexit-ügyből. Ha a brit elit nem hallgat a brit nép szavára, a brit nép dühös lesz és azt kezdi vélelmezni, hogy jól seggbe kellene rúgni a brit elitet, ha viszont a brit elit hallgat a brit nép szavára, akkor azt is tudomásul kell vennie fent nevezett brit elitnek, hogy a brit nép jelentős részének nem sikerült abszolválnia az érettségiig és pont ezen résznek van a leghatározottabb véleménye a dolgok állásáról.

 Abban reménykedem, hogy.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2214594630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bolygó Hollandi 2019.01.30. 14:03:24

@kalamar: Stimmel, BoJo-nak az egész Brexit egy nagy trollkodás, csak annyira benne ragadt, hogy arcvesztés nélkül nem tudna kilépni. Kerüli is gondosan azokat a pozíciókat ahol felelősségre lehetne vonni. Az EU meg pont a fentiek miatt hülye lenne belemenni akármi másba mint a letárgyalt deal. (persze ez nem zárja ki, hogy hülyeséget csinálnak a végén)

Bolygó Hollandi 2019.01.30. 14:20:20

@jotunder: Igen érdekes volt, mert elsőre azt hittem nem odanézve a TV-re, hogy egy munkáspárti shadow minister beszél. A "nagy győzelem" másnapján ilyen "b+ játszatok még 2 hetet gyerekek, aztán úgyis becsöngetnek" stílusban kiosztani a saját vezetőségét egészen szürreális volt.

Nem hiszem, hogy a PM instruálná, de biztos, hogy hallgatólagosan örül neki. Theresanak fontos, hogy a no-deal elfogadhatatlanságának hangulata fennmaradjon. Így jobb esélye van annak hogy ha esetleg Brüsszelben megállapodnak, hogy dupla masni helyett szimpla masnival is elég átkötni a deal aktáját, akkor 2 hét múlva többen szavazzanak rá.

Az biztos, hogy Sir Francis, ha élne, helyre kis négyfelvonásost rittyentene ebből az anyagból annak a részeges stratfordi szinésznek a neve alatt ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.30. 14:57:37

@Bolygó Hollandi: Az, hogy a fotargyalo marad az Olly Robbins es a ket brexitparti szakertot kigolyoztak azt mutatja, hogy Theresa May egyaltalan nem akar semmit ujratargyalni. Nem mintha erre barmi lehetoseg lenne.

Grrr 2019.01.30. 15:19:22

@Bolygó Hollandi: Igen, én továbbra is elképzelhetőnek találom, hogy az utolsó pillanatban a kormányfők még beleegyeznek, hogy belevegyék a megállapodásba azt az óriási engedményt, hogy mondjuk az átmeneti időszak alatt a brit fél bármikor kérheti, hogy egy közös szakértői bizottság vizsgálja meg az ír backstop működését és megszüntetésének feltételeit. Vagy valami ilyesmit...

Grrr 2019.01.30. 15:22:44

@sfi: Azt gondolom, hogy talán arról lehet szó, hogy a lemondásával nem segítené a helyzet megoldását. Sőt. Merthogy akkor ki tárgyalna az EU-val? Ki tudna valami más eredményt elérni? Gyakorlatilag hazaárulás lenne.

Bolygó Hollandi 2019.01.30. 15:24:18

@jotunder: Számára a kialakult helyzet a lehető világok legjobbika, mely tökéletesen illik az időhúzó stratégiájába. Hónapok óta arra játszik, hogy az utolsó pillanatban majd csak az ő dealje és a no-deal között lehessen választani. Ezért mindent beáldoz ami normál esetben vállalhatatlan lenne mint pl. a decemberi halasztás vagy a 230-as vereség. Kicsit veszélyes játék, mert ha véletlenül elsül a kellékként mutogatott no-deal akkor beláthatatlan folyamatok indulhatnak el. De ez az extra Brady féle mandátum pont jól jön neki is, meg szép gesztus az ERG felé is.

Valószínű, hogy a végén úgyis Chamberlain mellé kerül a panoptikumban a "deal makers of our time" szekcióba, de ehhez még küzdenie kell egy kicsit.

Bolygó Hollandi 2019.01.30. 15:35:41

@Grrr: Igen, ez egy tökéletes nesze semmi, fogd meg jól megoldás lenne ;-)

Nyilván nem változtatna azon, hogy az angolok egyoldalúan kiléphessenek. Továbbá minden szerződés módosítható a felek kölcsönös megállapodásával (azaz a közös felülvizsgálat lehetősége mindig is benne van egy szerződésben). De erre mindenki mutogathatna mint kompromisszumra, elmondhatná, hogy Brexit, meg kooperáció, meg majd a részletekkel akkor foglalkozunk, ha elérjük a hidat - és lemehet a pubba inni egyet a jól végzett munka örömével.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.30. 18:10:12

@Grrr: es azt boven nem fogja elfogadni a DUP es az ERG. de...
itt egy lezart targyalasrol van szo, nem nyithatjak meg ujra. nincs semmifele megoldas, Irorszagot meg kell vedeni. ez a jatszma nem az EU-val folyik, hanem a Westminsteren belul.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.30. 18:15:48

valojaban teljesen normalisan alakulnak a dolgok, csak a teljes normalitas idegesito.

lehet tudni, hogy egy csomo olyan tory szavazta meg a Brady-t es szavazott Cooper ellen, aki semmilyen korulmenyek kozott nem toleralja a no dealt. kormanytagokrol van szo. husz kormanytag van, minimum, de inkabb harminc-negyven, aki nem fogadja el a no-dealt. varnak ket hetet, hagyjak, hogy vilagos legyen, itt nincs apellata es akkor egyszeruen lepniuk kell.

februar 13.-an szerintem egy Cooper mar valoban Boles-Cooper lesz es atmegy.
azert Spelman atment, ezt ne felejtsuk el. es meg a Spelmant sem szavazta meg minden mersekelt lojalis.

Bolygó Hollandi 2019.01.30. 19:13:15

@jotunder: Csak az üzleti életnek van elég idegeskedni valója, plusz nem hiányzik.

A Barclays bejelentette, hogy €190 milliárd eszközt (a bank eszközeinek 15%-át) áttelepíti Dublinba, mert nem tudnak tovább várni a bizonytalansággal.

Harrington is azt emlegette reggel, hogy a cégeknek lassacskán le kell adniuk az április-májusi alapanyag rendeléseket, de fogalmuk sincs, hogy miként fog működni a világ, milyen feltételekkel kapják majd meg a megrendelt árut, és egyáltalán mikor.

Tipikus felsővezetői hozzáállás. Taktikáznak a döntésekkel belső politizálás okán, és nem érzékelik, hogy egy-egy döntés halogatása milyen rohadt nagy problémákat okoz a frontvonalban.

incze 2019.01.30. 20:18:05

@jotunder: nekem az sem világos, hogy ha may nem tud az eu-val tárgyalni a backstop ügyben, akkor van-e miről szavazni a parlamentben, hiszen ugyanaz van az asztalon, mint amit a parlament másfél hete elsöprő többséggel elutasított (a spelman kiegészítésnek, mint may mai is elismételte nincsen semmiféle hatálya). ha egy két és fél év előtti népszavazást nem lehet megismételni, mert csúfot űz a népfelségből, akkor egy egy hónapos parlamenti durva elutasítást hogy lehetne újrázni? a parlament már amúgy is megfeddte a kormányt, hogy hülyét csinál belőle.

és itt újra bejön a kormánybuktatás is a képbe: a dup például kiállhat may mögül egy újabb bizalmatlansági indítvány után, ha may megint backstoppal terjeszti be a javaslatát (már ha egyáltalán teheti). meg jöhetnek még, hogy a kormány visszavonja az article 50-t (nem hiszem), vagy új népszavazásos indítvány (aligha).

szóval csúszik az a brit politikai laokoon-csoport bele a no-deal-be.

nerángass 2019.01.31. 08:18:13

@Grrr: "Schrödinger brexit" ))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.31. 20:13:55

Theresa May volt tanacsadoja, Nick Timothy hatalmas otlete a Telegraphban

"The (Irish) republic could remain in the EU but leave its customs union."

Ja... Egy EU tagallam lepjen ki az europai vamuniobol, mert akkor konnyebb lesz a brit miniszterelnok elete. Es amikor ezt leirja, szornyen okosnak gondolja magat.

Bolygó Hollandi 2019.01.31. 22:26:41

@jotunder: Igen, különösen figyelembe véve a tradicionális ír elkötelezettséget a Make Britain Great Again témában.

Következő lépésben javasolhatná, hogy együtt ünnepeljék a Húsvétot, amikor meg lehetne beszélni egy szorosabb kooperáció lehetőségét (pl. közös kormányzás). A tüzijátékot a brit fél biztosítaná jóindulatú gesztusként.

Grrr 2019.01.31. 22:48:43

@jotunder: Úgy értesültem, hogy az első kézenfekvő ötlete amúgy az volt az úriembernek, hogy az a bloody EU egyszerűen számolja fel a vámúniót. Ha minden relációban kell mutatni a country of origin igazolásokat meg egyeztetni a vámtartifákat, akkor ugyebár az ír határ is ugyanolyan puha marad, mind az összes egyéb EU-n belül határ. Csak később aznap, a munka utáni sörözés alatt dobta be a Fiona Hill, hogy az is menne, ha csak az Ír Köztársaság lépne ki a vámunióból. Nagyszerű megoldás, végre el van rendezve az ügy!

seol 2019.01.31. 22:52:37

@Grrr:

Miért, az nem jó, hogy Írország csatlakozik Nagy-Britanniához?

Grrr 2019.01.31. 23:04:27

@seol: Az is lehetett volna, de a DUP nem hajlandó a pápistákkal egy országban élni!

incze 2019.02.01. 00:04:46

@jotunder: @Bolygó Hollandi: @Grrr: ez már továbbgondolt verziója annak a ki tudja miért nagyon körbemosolygott javaslatnak, hogy írország is lépjen ki az eu-ból, és akkor a fő probléma könnyen megoldható. de kétségkívül @seol: megoldása a legkézenfekvőbb. és az sem problematikus, hogy az írek nem vettek részt a brexit voksoláson, mert ha hozzáácsapjuk a kurva íreket a tényeknek megfelelően a távolmaradottakhoz, akkor az eredmény megvan, az érvényességgel kapcsolatos kifogások beterjesztésére rendelkezésre álló idő pedig lejárt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.01. 00:09:46

@seol: Vagy ha Észak-Írország kilép az Egyesült Királyságból?

Bolygó Hollandi 2019.02.01. 00:53:36

Ma Hunt és Javid (külügy és belügy miniszterek) is megpendítték a Theresa May által bebetonozottnak tekintett március 29-i kilépés kapcsán, hogy "extra time may be needed".

Utcai angolra fordítva ez kb. a "we are utterly unprepared, have no idea what is going on". Alakul... ;-)

Albrecht Neumerker 2019.02.01. 05:06:58

Lesz újra kék britt útlevél.

Bolygó Hollandi 2019.02.01. 16:42:27

Adalék az ír témához azoknak akik nem érzik át az ír-angol szeretet mélységét.
Ma több angol újságban is megjelent az alábbi egész oldalas hirdetés

Dear England
Sorry for the last two years of pain, suffering and humiliation.
Another 798 and we'll be even.
Paddy Power
(egy ír fogadóiroda)

Bolygó Hollandi 2019.02.01. 21:33:27

Lassacskán kezd kiderülni, hogy miért olyan nehézkes ez a Brexit megállapodás.
Ma Dominik Raab elismerte, hogy nem olvasta a Good Friday Agreement-et, ami 20 éve megadta a békés egymás mellett élés kereteit. Raab Brexit Secretary volt tavaly júliustól novemberig, amikor már egyértelmű volt, hogy az észak-ír kérdés a legnagyobb csont. Az EU tárgyalók rendszeresen hivatkoznak a Good Friday Agreement kötöttségeire nyilatkozataikban. Raab nem tartotta fontosnak elolvasni.

inews.co.uk/news/brexit/good-friday-agreement-dominic-raab-brexit-secretary-northern-ireland-peace/

Raab jogot végzett Oxfordban és Cambridgben, és több évet dolgozott egy vezető jogi irodánál mint ügyvédbojtár. Nem egy diszlexiás Bush, nem egy Kósa Lala, mégcsak nem is Rezsi Szilárd, hanem valaki aki legalább egy évtizeden át heti több száz oldal komplikált jogi szöveg részletekbe menő olvasásával volt sikeres.

Raab ma azt volt képes mondani, hogy egyszer sem sikerült elolvasnia a 32 oldalas alapszerződést, mert hát az nem olyan olvasmányos valami amit az ember csak úgy elővesz a szabadidejében. Pici kis ablak a brit tárgyalók lelkivilágára.

incze 2019.02.03. 04:15:56

"British officials have revived cold war emergency plans to relocate the royal family should there be riots in London if Britain suffers a disruptive departure from the European Union
[...]
[közte] plans to move the royal family, including Queen Elizabeth, to safe locations away from London."

www.theguardian.com/politics/2019/feb/03/queen-to-be-evacuated-if-brexit-turns-ugly-reports

szóval. a brit nagyság és önállóság nyitóaktusa az lesz, hogy a királynő elmenekül londonból. sekszpír beájulna.

ijontichy 2019.02.03. 09:34:19

@incze: " safe locations away from London" Hmmm... a Kontinensen? Ugye nem? Ez már igazán skandalum lenne :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.04. 08:17:15

Gondolatkísérlet:

Az EU, a UK és Írország háromoldalú megállapodást kötnek arról, hogy Írország és a UK vámuniót hoznak létre az Írországban és Észak-Írországban termelt árukra (whatever that means), de csak arra (tehát a GB-ben előállított áruk vámkötelesek maradnak a UK-IE relációban), és a megállapodás Írország uniós tagságát nem érinti.

Írország tengeri és légi határátlépői most is vámhatárok. Az ír-északír határon felállítanak vámparancsnokságokat, amiknek az a dolguk, hogy átengedjék a bel-ír árukat, és megvámolják a rest-of-the-EU/rest-of-the-UK árukat. Ez nyilván nem fog működni, de majd mindenki úgy tesz, mintha a csempészet nem lenne akkora probléma (és nyilván nem is lenne akkora, mint a hard brexit).

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.02.04. 08:47:39

@Kettes: az vicces lesz, amikor egy hivatalos határátkelőhelyen a csempészáru mennyisége két nagyságrenddel meghaladja a legális áruforgalmat -- nem, mintha ne lett volna erre példa a magyar-szerb határon annak idején :)

Bolygó Hollandi 2019.02.04. 09:21:33

@Kettes: Ez egy egészen érdekes ötlet. Ideálisan passzol a Montecristo No 4-hez, ha van elég Rémy XO ;-)

Sajnos azok a fránya részletek megakaszthatják sikerének pályáját. Egy ilyen megállapodás tervezet szintű összehozásához is kell pár hónap. Aláírásához, ratifikálásához meg pár év. Jelenleg 53 nap maradt. Így vagy komoly brexit halasztás vagy a backstop megtartása szükséges, ami a keményvonalasok két kedvenc mumusa.

Grrr 2019.02.04. 10:03:41

@Kettes: Érdekes, de jogilag és politikailag így, ebben a formában nem lehetséges.
1. vámkérdésekben csak az EU (a Bizottság) tárgyalhat, mivel az kizárólagos uniós hatáskör; Írország nem.
2. A javaslat ráadásul jelentős jogrendbeli különbséget teremtene Észak-írország és GB között, amibe a DUP és mások se mennének bele.
3. És hát a határ így is 'élessé' válna, mivel minden árura ellenőrizni kellene a country of origint. norvég mintára. Jelentős adminisztratív költséggel.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.04. 12:41:53

@Grrr:

1. Az EU arról tárgyal, hogy milyen feltételekkel hagyja jóvá, hogy Írország az ír-UK vámunió tagja legyen.
2. A jogrendbeli különbség kifejezetten előnyös lenne Észak-Írországnak, nem látom, hogy a DUP miért ellenezné. Még egyszer: ez nem jelentene vámhatárt Észak-Írország és GB között.
3. Én a smart backstop-ot úgy csinálnám, hogy az ír és az északír vállalatok és magánszemélyek járművei meghatározott feltételek mellett kapnak egy zöldfolyosó e-matricát, amivel szépen átsuhannak a határon. A többiek begurulnak a vámállomásra. A zöld folyosó ellenőrzése az ír és az észak-ír hatóságok dolga lenne, akik sztem ebben eléggé érdekeltek lesznek, mert nem akarják, hogy off-shore/csempész cégek is élvezzék a helyieknek szánt kereskedelmi előnyöket. Kizárja ez a csempészetet? Természetesen nem, so what.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.05. 21:23:58

Michael Gove, egykori hard Brexiter ma mar azt magyarazta a kormanyulesen, hogy baj, hogy az emberek nem ertik mekkora kara szarmazna az orszagnak a no-deal Brexitbol. Theresa May pedig Belfastban elmondta, hogy a Nagypenteki Egyezmenyt minden korulmenyek kozott be fogjak tartani. Ez nem rossz hir.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.05. 22:55:43

Nem hiszem, hogy segít a nagy bizonytalanságban, hogy eleve Mrs. Talánnak hívják a brit miniszterelnököt...

Bolygó Hollandi 2019.02.05. 23:05:03

@jotunder: Gove akár a Fideszben is komoly karriert futott volna be a olyan gyorsan tudja homlokegyenest megváltoztatni a véleményét ;-)

7 hónappal ezelőtt: 'Be generous or we'll walk away' - Michael Gove's warning to EU

"We are being generous to the EU, we are showing flexibility," he said. "If the EU is not generous and flexible, we may have to contemplate walking away without a deal.

"No-one wants to walk away now because we are in the middle of a negotiation - what we need to be able to do is to walk away in March 2019."

www.bbc.co.uk/news/av/uk-politics-44756841/be-generous-or-we-ll-walk-away-michael-gove-s-warning-to-eu

Bolygó Hollandi 2019.02.06. 01:49:30

Egy megdöbbentő adalék: Cameron ámokfutása előtt a britek 5-10% gondolta, hogy az EU egyike az ország lényeges kérdéseinek. Mostanra sikerült családokat és közösségeket szétszakítani vele és mélyen kettéosztani a társadalmat.

www.economist.com/britain/2017/04/03/brexit-a-solution-in-search-of-a-problem

incze 2019.02.06. 01:56:59

@jotunder: (mégis mit mondott volna belfastban)

de talán asszonynak talán igaza lesz. ha a dup, meg néhány ásatagabb berxiter nem is támogatja, rengeteg tartaléka van a munkáspártban (is), nagy úr a rettegés.

Parliament voted to get a Brexit deal done now. So let’s make it happen - írt véleménycikket pl. flint kisasszony a guardianbe. www.theguardian.com/commentisfree/2019/feb/05/parliament-vote-brexit-deal-now

kell még szivárogtni néhány tervezett intézkedést (második böske evakuációja igazi masterpiece). lehet, hogy még egy szavazás halasztás is belefér, pl. milyen elegáns lenne március 28-án szavazni may-tervről, csak hogy ne legyen az a sok bizonytalanság, hogy mi és mi között lehet választani.

ahogy a "people vote", meg remain lehetősége elpárolgot az éterbe, a közhangulat is lassan egyértelműen may mellé állt, ezt mutatta a labor nagy huppanása is, de itt van pl. ez:

may's deal with backstop: 27%
may's deal without backstop: 34%
no-deal: 39%

news.sky.com/story/sky-data-poll-public-prefer-a-deal-instead-of-hard-brexit-11622551

ergo talán asszony most azon dolgozik (teljes sikerrel), hogy az isten se tudja, hogy most backstop vagy backnemstop, backstep vagy forestep, keep walking, sőt www.youtube.com/watch?v=m5QJRWXrKhc -ing.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.06. 18:41:09

@Külsős: nem biztos, hogy ez volt Tusk legjobb otlete a heten.... a toryk szikrat hanynak a duhtol. holnap May talakozik Tusk-kal es Junckerrel. nyilvan nem tortenik semmi. a kerdes az, hogy valamilyen nevetseges kozmetikai valtoztatast beterjeszt-e May a Parlamentnek.

Mickey Pearce 2019.02.07. 19:59:38

@jotunder:
Ezt az egészet a Toryk kúrták el, ehhez képest Tusknak teljesen igaza van, legfeljebb nem kellett volna nyilvánosan kimondania. A Toryk szikrát hánynak, inkább oldanák meg a problémát amit ők kreáltak és most is miattuk nincs megszavazva az elválási dokumentum.
Szerinted egy rendezetlen brexittel ki jár rosszabbul az EU vagy a UK?
Ha már az EU példát akar statuálni a "kilépőkkel", akkor ez egyelőre szépen halad.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.07. 20:47:04

@Mickey Pearce: nekem kicsit rosszabb bojo-ekrol a velemenyem, mint tusknak, de tusk helyeben ezt a poent kihagytam volna (nem biztos, hogy sikerult volna kihagynom, de probalkoztam volna)

Mickey Pearce 2019.02.07. 22:31:28

@jotunder: OK, köszi. Nyilván diplomatikusabb kihagyni de gondolhatod milyen frusztrált már mindenki.

seol 2019.02.07. 22:35:22

@jotunder:

Nem hiszem, hogy Tusk poénnak szánta. Ők viszont alighanem igen. :)

"Brussels officials were quick to clarify Mr Tusk's remarks, stressing to BBC correspondent Adam Fleming that the Brexiteers' special place in hell would be for when they are dead and "not right now"."

incze 2019.02.08. 01:13:48

@incze: "lehet, hogy még egy szavazás halasztás is belefér, pl. milyen elegáns lenne március 28-án szavazni may-tervről, csak hogy ne legyen az a sok bizonytalanság, hogy mi és mi között lehet választani." - hát ehhez nem kellett túlzottan gazdag képzelőerő:

Brexit deal may not be put to MPs until late March, officials say
www.theguardian.com/politics/2019/feb/07/theresa-may-juncker-clash-brexit-robush-backstop

all-in

kalamar 2019.02.08. 02:09:50

@Mickey Pearce: Tusktól ez nem egy indulatos kiszólás volt, papírból olvasta, lassan, higgadtan. Az volt a célja, hogy mindenkinek nyilvánvalóvá tegye, hogy ami most folyik, jó esetben önáltatás, rossz esetben színjáték az angolok részéről. Azt is lehet tudni, hogy a Brexiterek mindenképpen pokoli shitstormot küldenek majd az EU-ra, ez az elővágás legalább a képmutatás vádját kivédi.

nerángass 2019.02.08. 07:28:25

@Külsős: I’ve been wondering what the special place in hell looks like for those who promoted Brexit without even a sketch of a plan on how to carry it safely. )))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.13. 01:03:20

www.theguardian.com/politics/2019/feb/12/theresa-mays-brexit-tactic-my-way-or-a-long-delay

teljesen véletlenüll olly robbins pont akkor mondta el jó hangosan Theresa May Brexit stratégiáját, amikor éppen arrajárt az ITV riportere.

vagy esetleg nem egészen így volt, ki tudja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.14. 19:05:54

éppen most szavazták le Theresa May "csak azt szeretném mondani" indítványát. kizárólag arra jó, hogy megalázzák, de ki a kicsit nem becsüli.

Grrr 2019.02.14. 21:15:28

@jotunder: Mi lesz ennek a vége? A Labour vajon ad be a közösbe néhány szavazatot, hogy elkerüljék a deal nélküli kizuhanást?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.14. 22:19:32

@Grrr: én ezen már gondolkozni sem akarom. a no deal brutálisan megütné a brit gazdaságot ÉS Írországban kezelhetetlen krízishez vezetne. ezért arra fogadnék, hogy ezt azért nem próbálják ki.

ámbátor 2019.02.14. 23:27:19

@jotunder: Ha erre fogadnál, az ír Paddy Power 4 Euróra adna neked még egyet, szóval ők is elég valószínűnek tartják. A no deal kettőre ötöt fizet.

Bolygó Hollandi 2019.02.14. 23:39:39

@ámbátor: A gond az, hogy esetleg valami véletlen folytán is összejöhet a no-deal, ha a legvégére hagyják a dolgot. Chuka Umunna beszélt ma ennek a veszélyéről. 9 éve MP, úgyhogy lehet valami fogalma a nem szándékolt parlamenti döntésekről.

incze 2019.02.17. 02:24:20

A Scotland Yard spokesman said: “Six arrests were made following a moving yellow vest protest in Whitehall and Piccadilly on Saturday, 16 February. Two officers were assaulted during the course of policing the protest."
...
In recent weeks pro-Brexit campaigners have begun wearing the high-vis vests made famous by French anti-fuel tax protesters at small rallies and marches across the UK.

www.independent.co.uk/news/uk/crime/yellow-vests-six-arrested-police-assaulted-violence-london-whitehall-piccadilly-a8783006.html

újabb közös gondolat a nemzetközi basszukszétmind mozgalomban. a sárga mellény.

Bolygó Hollandi 2019.02.17. 13:30:40

@jotunder: A flybmi mar regen digrovason volt. Nem vagyok benne biztos, hogy volt-e nyereseges eve. Az FT szerint az utolso publikalt penzugyi evben 2017 marciusaig 4 millio fontos veszteseggel zarult. Az evek ota az elfekvoben levo beteg halalat az influenzajarvanyra fogni nem szep, de ertheto a gyaszolok reszerol.

Bolygó Hollandi 2019.02.18. 11:45:42

Éppen szakad a Labour. Hét MP most jelentette be lemondását. Tele van a hócipőjük a corbynistákkal. "This Labour party has changed beyond recognition."

Valami alternatívát szeretnének a jelenlegi "appalling choice of incompetence" helyett.

Ismerős máshonnan is...

incze 2019.02.20. 13:06:09

@Bolygó Hollandi: van már három tory szakadár is a +1 labor mellé.

www.theguardian.com/politics/2019/feb/20/tory-mps-defect-independent-group-soubry-allen-wollaston

a gurdian azt írja, hogy "Their departure from the Conservatives leaves May with an even slimmer Commons majority as the prime minister attempts to win support for her Brexit deal in the coming weeks." nem tudom, hogy számol a guardian, de a 650 fős parlamentben a kormánytöbbséget a 317 tory + 10 dup képviselő adta eddig. elvileg (317 - 3) + 10 < 650 / 2.

Bolygó Hollandi 2019.02.20. 14:14:16

@incze: A helyes megoldás: (317 - 3) + 10 > (650 -7) / 2

Az ír Sinn Féinnek, mely tradícionálisan bensőséges kapcsolatokat ápolt az IRA-val, van 7 választókerületi győztese Észak-Írországban. Ők viszont nem ülnek be londoni parlamentbe, mert ahhoz fel kellene esküdni a királynőre.

incze 2019.02.20. 23:58:08

@Bolygó Hollandi: :D

köszönnyük. nyilvánvaló volt, hogy nem én vagyok baromi okos, hanem valamit nem tudok, de nem volt időm bogarászni. szóval akkor még két tory simán dezertálhat, meg se kottyan.

incze 2019.02.21. 02:42:48

az otthoni légkörből brüsszelbe menekült may szinte ellazultan mosolyog junckerra, ott egész kultúráltan, már-már szabadkozva küldik el a francba, mikor érdemi új tárgyalási pozíció helyett csak a leckét újravenni érkezett oda.

www.theguardian.com/politics/2019/feb/20/no-breakthrough-for-may-after-constructive-brexit-talks-in-brussels

may most gödörben van, beleverik az orrát mindenfelől abba, hogy a nagy trükk nem jött be, álljon le vele, nem folytatható. viszont semmi más mögé sem állítható többség, ezért kezd érvényre jutni a no-deal behozhatatlan előnye, hogy az nem igényel semmiféle többséget, hanem csak egy pár napot. és akkor magától beáll.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.21. 09:05:17

@incze: Én nem izgulnám túl a no deal brexitet. Lesz az uniónak egy ötszáz kilométeres lyuk az oldalában, ahol ki-be trafikálhatnak az ír csempészek. Legalább lesz áru Angliában és az írek is végre egyszer jól járnak. Win-win.

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 16:39:04

Talánné bejelentette, hogy március 12-ig fogja a parlament elé vinni történelmi vereségének újrázását. Persze, ha el nem halasztja, ami tőle nem lenne ismeretlen húzás. Megbízhatóan nem szavahihető.

Ezzel viszont deklaráltan magasról tesz minden gazdasági szereplőre, akik lemerevedve fogják várni, hogy az "egy darabig minden a régiben" és a "fejesugrás a sötétbe" közül mi vár rájuk jó két héttel kesőbb. Kevés olyan import-export megrendelés lesz amit nem érint ez a bizonytalanság. Egészen megdöbbentő, hogy a konzervatívok kis belső hatalmi játszadozásaikban mennyire nincsenek tekintettel a gazdasági következményekre.

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 16:58:11

@Kettes: A no-deal szcenáriónak is van vagy 50 árnyalata. Az 500km-es lyuk a legkedvezőbbek közé tartozik.

Ad abszurdum leállhat a légiközlekedés is, ha nincs egy olyan papír alárva EU-UK viszonylatban, hogy az európai légihatóság szabályai továbbra is érvényesek Angliában, és kölcsönösen elfogadják pl. egymás pilóta licenszeit. Vagy hogy probléma esetén az EUs jogszabályok az irányadóak. Enélkül pl. a biztosítások érvényessége is megkérdőjeleződhet. A jelenlegi megállapodások mind EUs felek közt születtek, ahol ezek automatizmusok voltak. Egy ilyen jellegű megállapodásról pl. elkezdtek tárgyalni, de kevesen tudhatják, hogy ténylegesen aláírható állapotban van-e.

Ehhez hasonló apróságból van egy csomó. Nem nagy ügy megoldani őket, ha mindkét fél hajlandó aláírni ezeket a "szétmegyünk, de egyelőre semmi se változik" papírokat. De ezekből egy raklapnyit kéne aláírni pár nap alatt, amit egy egészséges bürokrácia nem tud megoldani. Ez még mindig vastagon no-deal és szakadék lenne pl. az áruforgalomra nézve, de legalább nem azonnal állna le az élet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.24. 17:02:43

@Bolygó Hollandi: pantomime, ahogy ezt a brit sajto irja. a no-deal olyan instant kart okozna az orszagnak, ami elviselhetetlen. az a kerdes, hogy milyen szinen pantomime. csak may, vagy az erg is.

MadMary 2019.02.24. 17:06:51

@Bolygó Hollandi: A helyzet báját tovább fokozza, hogy a leghangosabb Brexiteerek közül a leggazdagabbak már elkezdték külföldre menteni a vagyonukat:
www.theguardian.com/news/2017/nov/09/brexiters-put-money-offshore-tax-haven
... és a cikk megjelenése óta a számuk csak szaporodott.

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 23:09:19

@MadMary: Egy hete Jim Ratcliffe a leggazdagabb angolról (és híresen Brexit támogatóról) derült ki, hogy dolgoznak az emberei Monacoba költözésén.

Bolygó Hollandi 2019.02.24. 23:13:51

@jotunder: Sky News szerint akár 30 miniszter (a kb 108-ból) is lemondhat a héten, hogy a no-deal kizárására szavazhasson Tereza ellenében. Ez sok mindenbe belezavarhat ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.25. 21:09:01

@Mickey Pearce: ebből nyilvánvalóan nem lesz semmi. a kérdés az, hogy a Cooper(Boles)-indítvány átmegy-s végre szerdán. gyanúsan hallgat Hammond. ha ő most azt mondja, hogy megszavazza a Cooper-indítványt, akkor elképzelhető, hogy most tényleg átmegy. lehet, hogy lesz egy gyengített tory verzió. a Second Referendum most nem mehet át.

Mickey Pearce 2019.02.25. 21:11:12

@jotunder:
Meglássuk. Én végig azt gondoltam hogy majd valahogy megoldják hogy a végén mégse legyen brexit. "nemzeti érdek" lenne

incze 2019.02.26. 16:18:33

ezt úgy mondják, hogy may megbukott. az egyetlen misszió, amit vállalt, és nem sikerül teljesíteni, a márc. 29-i kilépés.

de megbukott az angol politikai rendszer is, a kétpárti szisztéma, mindkét pártban áthidalhatatlan ellentétek vannak, többpárti helyzetre azonban pl. a választási rendszer alkalmatlan. (ahogy a guardian szerkesztőségi cikke a minap fogalmazott, az angol politikai nyilvánosság "európaizálódott", megjelentek eléggé hasonló véleményközösségek, mint európában indenütt, csak intézményes érvényesílési lehetőségek nélkül.)

nem pusztán a brexitről van már szó, a franc tudja mi lesz ebből.

ámbátor 2019.02.26. 16:49:35

@incze: A brit birodalom 1922-ig gyarapodott, akkor kezdett bomlani, mikor Egyiptom elszakadt. Van egy tippem hogy a centenáriumot már Skócia és esetleg NI nélkül ünneplik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 16:51:14

@incze: egyelőre elérte, hogy holnap ne szavazzanak a Cooper-Letwin indítványról. az ERG azt mondja, hogy az ő értelmezésükben a no deal most is "on the table". Maybotnak sikerült a "Simples" kifejezést használni a Parlamentben, ami egy Aleksandr Orlov nevű orosz milliárdos szurikáta kedvenc szava a comparethemarket.com reklámban. ennek még nincs vége. valószínű, hogy jól alakul, de még nincs vége.

kalamar 2019.02.26. 20:10:10

@jotunder: Nem nagyon látom át, hogy még 3 hónap lötyögés, amit May most nagylelkűen felajánl, hogyan változtatna bármit is. Ha csak nem az a mesterterv, hogy most már így három hónapos ciklusokkal kibekkelik, amíg kihal az utolsó Brexit-szavazó is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.26. 20:12:35

@kalamar: May ma már nem utasította el kapásból a Norway plus-t. Ha a dealjét elutasítják, akkor új dealre van szükség, nincs mese.

kalamar 2019.02.26. 22:38:33

@jotunder: Miből gondolod, hogy a Norway+ a titkos célja? Ebben már korábban is megállapodhattak volna Corbynnal. Ahhoz, hogy újratárgyalják az egészet előlről, most már nagyobb hosszabítás kéne. Az EU is inkább 2019 végéig hosszabbítana, pont ezért.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.27. 12:26:36

@kalamar: May nem állapodhat meg Corbynnal. May-t nem csak a Brexit érdekli, hanem a toryk jövője, és szerintem a saját jövője is.

kalamar 2019.02.28. 06:39:06

@jotunder: No-deal vagy a Labour rituális öngyilkosság keretében megszavazza a May-tervet. Nincs már más az asztalon.

incze 2019.03.01. 06:48:21

@kalamar: hát azért nem ennyire egyzserű a helyzet. pl. lehetséges az a verzió, hogy leszavazzák a my-tervet, megszavazzák, hogy no-deal, és leszavazzák, hogy delay. akkor mi van?

vagy. a harmadik lépésben megszavazzák, hogy delay, amiről pl. macron jelezte, hogy csak akkor megy bele, ha valami szubsztancia is van mögötte, különben nem fogadja el.

mindkettő olyan forgatókönyv, amikor papírod van róla, hogy a no-deal nem lehetséges, de lehetséges brexit (deal) alternatíva nem hozható össze március idusa és vége közt. elvileg aligha lehet mást tenni, mint visszavonni (elnapolni) a brexitet.

(de ha delay van, és az eu is elfogadja, akkor mia szar van? kábé január közepe újra. és az elég jól látszik, mit lehet két hónappal kezdeni. semmit.)

és ott van még a munkáspárt beterjesztendő(?) javaslata is, 'that would allow Theresa May’s Brexit deal to pass but make clear that parliament “withholds support” until it has been put to a public vote'. ez a "legitimáció" (who cares?) szempontjából még a legjobb ajánlat, de valószínűleg kurva népszerűtlen, mindenkinek tele van a töke az egész szarral (képzavar).

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.03.01. 08:15:29

@incze: Mielőtt túlságosan megsajnálnák a drága jó britiseket, amiért ilyen, 'mindenkinek tele van' helyzetbe kerültek, idézzük fel, hogy a saját hülyeségükön kívül semmi nem kényszerítette őket arra, hogy belemásszanak és szintúgy kizárólag maguknak köszönhetik, hogy az elmúlt két évben nem találták meg a kiutat.

Én tényleg és őszintén kedvelem (és ezért egy kicsit sajnálom is) őket és abban is biztos vagyok, hogy 10-15 év múlva megerősödve fognak kikeveredni ebből a válságból (éppúgy, mint a két nagy háború után), de láthatóan szükségük van egy hosszadalmas, kijózanító szembenézésre a valósággal.

ámbátor 2019.03.01. 09:27:36

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: mondjuk lehet, hogy Skócia és Ésyakírország hiányával megerősödve.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.03.01. 10:58:16

@ámbátor: Az utókor által Nagy-nak nevezett Alfréd még annál is kisebb területen uralkodott, mint a jelenlegi Anglia és mégis innen indult ki az, amiből a brit világbirodalom lett. Ha innen nézzük, akkor nyugodtan elengedhetik még Wales-et is :)

kalamar 2019.03.01. 23:26:30

@incze: Nem mondom, hogy nem lehet még pár csavar, elvileg akár May is visszavonhatja az egészet (nem fogja). A három hónap hosszabbítás tuti meglesz, de te is úgy látod, hogy nem sokat számít. A Kyle-Wilsonnak csak akkor lenne esélye, ha vagy May is támogatja, vagy Tory remainerek nagy számban fellázadnak. Meglátjuk. Jó lenne, ha valami csoda történne, mert ha az UK kívül kerül az EU-n, elemi érdeke lesz azt bomlasztani. Nagyon nem lesz vicces, amikor Orbán Viktor hevesen rázza Boris Johnson kezét a Downing Street 10 előtt és versenyt vigyorognak a kamerába.

Mickey Pearce 2019.03.02. 00:23:25

@jotunder: Mivel ez a posztod van a UK-ról és a címe is nagyon megfelelő más témában is, ide irom és kiváncsi vagyok a véleményedre:

Mai Guardianban 2 érdekes cikk is van, mintha a legsötétebb rasszista és bevándorlásellenes fidesz propagandát olvasnám:

1. www.theguardian.com/politics/2019/mar/01/former-labour-peer-lord-ahmed-charged-with-attempted
Szerinted normális az az ország ahol egy ilyen ügy futhat?? A csávó 15 éves volt amikor Pakisztánból frissen érkezve 13 éves fiút molesztált, majd 1-2 éven belül még leánykákat is (jó hogy az akkor élt kecskék stb már nem élnek, nem beszélhetnek), ami abban a kultúrában teljesen normális dolog és csak a jóléttől teljesen elhülyült fehéremberek találták ki a mai jogi környezetet amit most alkalmaznak. Most 61 évesen egy sikeres karrier és nagyon sikeres integráció után ezért meghurcolják. Elmebaj. Elévülés nincs?? Tanúk szavahihetősége, emlékezőképessége, stb... Nem Auschwitzban volt őr basszus...

2. www.theguardian.com/uk-news/2019/mar/01/musician-jailed-over-girlfriends-drug-death-at-bestival
Ezt nem is kommentálom... fideszújság címlap lehetne a 2 fotóval: majomember megöli ostoba szőke leánykát...

Az a szakadék szerintem nem csak a Brexit, hanem az egész "fejlődés" ahogy az a jobb sorsra érdemes társaság ( "angolok" ) kinyírja saját magát. Utoljára decemberben adtam hálát hogy nem kell abban az elmebajban élnem miután nem hagytak architecturát fényképezni egy régi templomban (Cambridge, ahol James Cook sírja vagy epitáfiuma van) mert az egyik sarokban gyermekek játszottak és nehogy valamelyik képemre felkerüljön valamelyik gyerek. Jöjjek vissza egy másik nap. Gondolom ez az új őrület. Hogy bírsz te ilyen helyen élni?? (komoly, én éltem ott, nagyon jó pénzt kerestem, de eljöttem mert nem bírtam az ilyeneket)

velőtanya 2019.03.02. 09:09:41

@Mickey Pearce: Nem engem kérdeztél, de hol van itt bármelyik esetnél "legsötétebb rasszista és bevándorlásellenes propaganda"?? Én a nyomát se látom. Vagy ez valami paródia akar lenni, eljátszod egy elképzelt szélsőséges jogvédő szerepét, aki szerint nem fehér bőrű embert bármivel megvádolni rasszizmus? (még ezt tudom elképzelni)
Az első ügyben vannak olyan elemek, amelyek innen nézve furcsának tűnnek (Magyarországon nemrég még a szándékos emberölés is elévült 20 év után), de az angol vagy az amerikai jogrendszer tele van ennél még sokkal furcsább dolgokkal. A Guardian meg tudósít az esetről - mégis mit kellene tennie, hallgassa el? - méghozzá tényszerűen, mindenféle rasszista/bevándorlásellenes uszítás vagy akár sanda célozgatások nélkül.
A másodikat meg végképp nem értem, ott egy jelen időben történt, bizonyított bűncselekményről van szó - Magyarországon öt év körül kapna érte (ha az ügyész tisztességesen képviseli a vádat), Angliában ezek szerint jobban megmérik, de nem mondhatnám, hogy az igazságérzetem tiltakozna ez ellen. A tudósítás pedig ismét teljesen korrekt, semmiféle uszítás vagy propaganda nincs benne. És arra se látok semmi jelet, hogy ha fehér lenne az elkövető, akkor egy betűvel is más lenne akár az ítélet, akár a tudósítás szövege (A "majomember" egyébként legfeljebb a te nézőpontod, nem akarlak elkeseríteni, de a szőke csajok egy része az ilyet "jóképű egzotikus pasi"-nak látja, ezért is jár vele)

Mickey Pearce 2019.03.02. 11:15:51

@velőtanya:
Nem érted te ezt a dolgot mert nem vagy egyszerű fidesz szavazó :-( Én láttam az elmúlt 25-27 évben ilyen magyar szélsőséges újságokat ahova csak betették a képet a 2. cikkből és az olvasóközönség kiakadt ahogy írtam ( "majomember" megölte...) Vagy a "Lord Ahmed" már 15 évesen molesztált fiút lányt. Ezek a klasszikus rasszista migránsellenes toposzok... Ráadásul Lord Ahmed. PR katasztrófa :-) Ha ezek az origón jelennének meg megfelelően primitív tálalásban, azt hinnég fake news... nahát...
Több empátia kellene és megértenéd miért van sok fidesz (meg régebben Jobbik) szavazó...

velőtanya 2019.03.02. 11:32:52

@Mickey Pearce:
"Nem érted te ezt a dolgot mert nem vagy egyszerű fidesz szavazó"
"Ha ezek az origón jelennének meg megfelelően primitív tálalásban"
"Több empátia kellene és megértenéd miért van sok fidesz (meg régebben Jobbik) szavazó"

Lehengerlő érvelés amellett, hogy Anglia egy borzalmas és élhetetlen ország (csak szólok, hátha elfelejtetted, hogy erről szólt az eredeti hozzászólásod)

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 16:42:28

re Nagypénteki egyezmény: én ma tudtam meg (és hátha van, aki még mindig nem tudja), hogy Észak-Írországban még mindig falak állnak bizonyos katolikus-protestáns határokon:

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.11. 16:46:22

re Nagypénteki egyezmény: én ma tudtam meg (és hátha van, aki még mindig nem tudja), hogy Észak-Írországban még mindig falak állnak bizonyos katolikus-protestáns határokon:
www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-47373925
en.wikipedia.org/wiki/Peace_lines
a falakat 1969-től építették; az egyezményt 1998-ban kötötték, de falak mintha azóta is épültek volna; 2013-ban született egy elhatározás, hogy 10 éven belül, 2023-ig lebontják az összeset.