Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ha kedd akkor Brexit avagy Shakespeare beájulna

2019.01.13. 21:19 | jotunder | 202 komment

 

     Kedden helyi idő szerint este hétkor kerül sor az Alsóházban a miniszterelnöki Brexit Deal-ról való szavazásra. Senki sem tudja, hogy mi történik, teszem azt, este nyolc órakor (elképzelhető, hogy kiegészítések benyújtása miatt a szavazás elhúzódik, de az szinte száz százalékig biztos, hogy kedden este megtörténik).

     A kormánynak minimális többsége van az Alsóházban és az Ellenzékből jó ha tízen fognak a Dealre szavazni. Minimum ötven kormánypárti képviselőről erősen vélelmezhető, hogy nem fogják megszavazni a Dealt. Tehát a mai tudásunk szerint Theresa May indítványát kedden este el fogják utasítani.

     A múlt héten több olyan törvénykiegészítést is megszavazott az Alsóház, amelyek direkte arra irányultak, hogy megnehezítsék Theresa May életét abban az esetben ha kedden elbukik a Deal. Az egyik ilyen indítványt Dominic Grieve terjesztette be, a volt tory (bizony) főügyész.  Az indítvány tárgyalása előtt Sir David Natzler a Clerk of the House nevű már a tizennegyedik században is létező cím birtokosa, afféle főjogász, közölte Bercow házelnökkel, hogy ezt nem lehet csinálni, az iratlan alkotmány szerint nincs lehetőség az indítványról való szavazásra. Bercow pedig megmutatta, hogy de lehet róla szavazni, ha ő nagyon akarja, akkor az iratlan alkotmány megy a sarokba sírdogálni.

    Amennyiben leszavazzák Theresa May indítványát, akkor az ország "uncharted territory"-ba kerül, ahogy a miniszterelnök-asszony próbálta elokvánsan a frászt  hozni mindenkire, ismeretlen vizeken fognak evezni, evező és csónak nélkül.  Én meg ott fogok ülni Észak-Anglia kellős közepén, cuki kis kelet-európai uniós pedigrével, nettó lengyelként, ugyanis a tipikus brexiteer alsó-középosztálybeli nem nagyon tudja megkülönböztetni  Csórikám I-et Csórikám II-től.

    Amikor a nácik Londont bombázták, vagy amikor Bulganyin szovjet miniszterelnök és Eisenhower amerikai elnök egyszerre fenyegette meg Angliát, finoman jelezve, hogy a Brit Birodalomnak annyi, az nyilván nagyobb gáz volt, de azért ez sem tűzoltóbál.

  Az ország egy nem elhanyagolható része azt szeretné, ha az Egyesült Királyság úgy hagyná ott az Európai Uniót, hogy még rájuk is bassza, pardon my French, a kocsmaajtót, gondosan darabokra tépve a harminckilencmilliárd fontos válási csekket (final financial settlement). Egy másik nem elhanyagolható rész pedig a no-deal Brexitet  öntökönlövéssel elkövetett  kollektív szuicídumnak gondolja és nagyjából minden eszközt elfogadhatónak tart annak megakadályozására.

  Itt sem szép nem lehetsz, sem okos. Engem nem érdekel, hogy orbitális hülyeség-e a Brexit, vagy a brit nép két százalékos többsége jogos elégedetlenségének manifesztációja. Az érdekel, hogy -Soren Kierkegaarddal szólva- mi a faszom lesz ebből? A Keep Calm and Eat Your Marmite népe kihívja egymást a pub elé? Ezt az országot politikával eddig nem lehetett kizökkenteni semmiből, megitták a sörüket, a másodikat, a harmadikat, és én már nem is számlálom az átlagbrit söreit, megnézték a Strictly Come Dancinget a tévében, eltöltöttek hat-hét órát egy Sri Lanka elleni krikettmeccsel,aztán mentek aludni.

  Az Oxbridge-en edukálódott brit elit egyik fele azonban kitalálta azt, hogy szavazzunk csak a Brexitről, a nép majd jól nem szavazza meg, és akkor  lesz nyugi. Elfeledkezve arról az eshetőségről, hogy esetleg a nép majd jól megszavazza a Brexitet, annyi lehetőség volt, pont erről feledkeztek meg. Az Oxbridge-en edukálódott brit elit másik fele meg elmesélte a népnek, hogy a Brexit tulajdonképpen egy kedélyes kis ötórai teázás lesz, az Unió boldogan fogja felajánlani a teljes vámmentességet, a Tanzániával és Nauruval kötött zseniális kereskedelmi szerződések pedig kompenzálni fogják azt a kisebb hátrányt, ha esetleg mégis kiesik valamennyi export a tengeri kereskedelem korlátozása miatt, elvégre nem sziget az Egyesült Királyság. Ja, de, bocs...

  Érdekes hétnek nézünk elébe.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2314560494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vtmgq8 2019.01.15. 20:40:03

Azer az eredmény 432

Szaktanár 2019.01.15. 20:40:54

több, mint 2X különbség. megsemmisítő

Grrr 2019.01.15. 20:46:17

A Egyesült Királyság győzött, az egyesültkirályok győztek!

Szaktanár 2019.01.15. 20:49:17

@ámbátor: nem hiszem, h keresztül tudják vinni. más se hiányzik most ezeknek a hülyéknek, csak még egy ilyen krízis az egész tetejére. hosszú még az éjszaka, át fogják ezt gondolni.

Szaktanár 2019.01.15. 20:55:34

@ámbátor: @Szaktanár: itt van pl ez:

DUP will back the govt in confidence vote tomorrow

ámbátor 2019.01.15. 21:05:58

"más se hiányzik most ezeknek a hülyéknek"
Erről szólt az elmúlt két évük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 21:22:08

a brit demokrácia történetében kormány így nem esett még pofára....
Theresa May pedig csak tolja és tolja.... seriously...

Strawdog 2019.01.15. 21:25:28

@jotunder: Miért, mit csináljon? Mondjon le, mint az összes gyáva szar (Farage etc), akik összehozták a Brexitet?

Szaktanár 2019.01.15. 21:26:56

@Strawdog: aszondja tegnap farage vmelyik adón, hát ha nem jön össze a brexit, akkor ő visszatér a politikába. na mondom öreg, neked aztán végérvényesen elveszett a realitásérzéked.

Szaktanár 2019.01.15. 21:33:13

Former foreign secretary Boris Johnson has speaking to the BBC. He says:

I do think this deal is dead and it's very important that is recognised.
It's perhaps a bigger defeat than people had been expecting but it's been a long time brewing.
It's so evidently a bad deal for the UK.

Mr Johnson says the defeat has "given the UK a massive mandate" to "go back to Brussels" and say the current deal "won't work for us".

na az ilyen pillanatokért imádom az angol humort!

Grrr 2019.01.15. 21:35:17

Nos, először is, újraszámlálás nincs? Lehet, hogy néhány százan csak véletlenül téves terembe mentek például. Meg olyat is hallottam már, hogy egy-egy képviselő több másik helyett is volt jelen egy szavazóteremben.

Szaktanár 2019.01.15. 21:44:08

@Grrr: meg ez a grinicses időzóna is olyan zavaros, az is bekavart...

Grrr 2019.01.15. 21:49:01

@Szaktanár: "The PM needs to go back to Brussels and tell those bloody Europeans what Britain wants. And what Britain wants Britain gets." (nem szó szerinti idézet)

Szaktanár 2019.01.15. 21:51:10

@Grrr: tényleg zseniális h mekkora szereptévesztésben vannak. mintha még mindig nem érkeztek volna meg ebbe az évszázadba.

Grrr 2019.01.15. 21:58:39

@Szaktanár: Arlene Foster, the DUP leader, has welcomed the result of tonight’s vote. In a statment she said:

By rejecting the withdrawal agreement, parliament has acted in the best interests of the entire United Kingdom.

The House of Commons has sent an unmistakable message to the prime minister and the European Union that this deal is rejected.

Mrs May will now be able to demonstrate to the Brussels’ negotiators that changes are required if any deal is to command the support of parliament ...

Reassurances whether in the form of letters or warm words, will not be enough. The prime minister must now go back to the European Union and seek fundamental change to the withdrawal agreement.

velőtanya 2019.01.15. 22:10:47

- Az a tervem, királyom, hogy Lancelot, Galahad és én várunk, míg leszáll az est, aztán kirontunk a nyúlból, és leverjük a brüsszelieket, akik nem csak meglepettek lesznek, de teljesen fegyvertelenek is.
- Nem értem jó lovag...
- Tehát Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból és...
- De az bent van, ti meg kint!!!
- Hát...erre az apróságra nem gondoltam...

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.01.15. 22:15:05

Vannak felmérések arról, hogy ha új referendumot írnának ki, akkor milyen lenne a leave/remain arány?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:22:53

@Strawdog: 634-en szavaztak, tehát majdnem mindenki aki szavazhat (640 szavazóképes képviselő van).

A 634 szavazóból 432 szavazott May ellen. Ebből 118 Tory rebellis és a 10 ulsteri tahó. Van tehát 128 ember, aki azért utasította el a Dealt, mert túl puha.

Van 196 lojális tory. Van még hat munkáspárti és független, aki a megszavazta a dealt. Tekintsük ezt May kedvéért 202 lojális embernek. Ezek közül azonban nagyon sokan nem lennének hajlandók elfogadni valami durvát, minimum 20 Remainer tory, mint Soubry, vagy Boles. De ez a szám valószínűleg magasabb.

Van még 304 ellenzéki akinek a Deal túl kemény, és vagy egyáltalán nem akarnak Brexitet, vagy valami sokkal puhábbat.

Ha May bekeményít, akkor valamennyit nyer a rebellisek közül, de bukja az ellenzéket és a 20 embert és még többet. Tehát bukik.

Ha May valamennyit puhít, de még nem annyit, amennyi elég az ellenzék megnyeréséhez, akkor pont ugyanúgy bukik, mint most.

Tehát, May akkor juthat előbbre, ha tárgyalásokat kezd a Munkáspárttal és valamilyen történelmi kompromisszumot ér el. Na, annak elvileg lehet többsége. De. Azt is tudni kell, hogy a Konzervatív Párt tagsága nem fogadna el semmiféle kompromisszumot a Munkáspárttal.

Ha May kész arra, hogy történelmet írjon, akkor és csak akkor van értelme annak, hogy marad. May eddig semmi jelét nem mutatta annak, hogy képes arra, hogy történelmet írjon. A történelem írásának természetesen lesz következménye, és May eddig annak sem mutatta jelét, hogy a "következményekkel" szembe merne nézni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:24:00

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ennek nincs értelme, mert a új referendum kiírása alapjában rázná meg az országot. Fifty-fifty környéke. A Remain abban bízhat, hogy elkeseredett Leave párti nyugdíjasok nem mennek el szavazni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:26:29

@Grrr: Itt mindenki hazabeszél. A DUP is, Rees-Mogg és BoJo is. Valójában tudják, hogy nincs annyi súlyuk, hogy diktáljanak.
Kíváncsi vagyok, hogy idéz-e megint valami jó kis Game of Thrones-t Michael Gove. Winter is coming... Na akkor most coming a winter vagy nem coming...

Szaktanár 2019.01.15. 22:39:26

@Grrr: ezek tényleg a cseh kettest nézik!

Szaktanár 2019.01.15. 22:46:02

@jotunder: azért azt se felejtsd el, h

-2016 több fiatal - potenciális remainer - lett szavazásra jogosult
-2016 óta elhunyt néhány idős - potenciális leaver - ember
-2016 óta elég sokat tisztult a kép, h egy brexit mégis milyen veszélyekkel járna, és most már tényleg csak a menthetetlenül hülyék szeretnék véghezvinni

velőtanya 2019.01.15. 22:54:42

@Szaktanár: Meg az se mindegy, hogy 2 vagy 3 kimenetelre lehet szavazni.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 23:05:42

@jotunder: "May akkor juthat előbbre, ha tárgyalásokat kezd a Munkáspárttal és valamilyen történelmi kompromisszumot ér el."

Elvileg talan, csak a gyakorlatban nem latszik a valoszinusege. Fura lenne egy rendes trockistatol a kompromusszumra torekves amikor a hatalom recseg-ropog es karnyujtasnyira van mar csak a No10 kulcsa. Oszt a Momentum is esetleg halmozottan lincselne meg, ha kiegyezne a brexit erdekeben a torykkal.

Szaktanár 2019.01.15. 23:14:52

@velőtanya: az kéne még, h tovább bonyolítsuk ezeknek, mikor még ez is nagy kihívást okoz.

Jean Claude 2019.01.16. 00:06:29

@Bolygó Hollandi: Ma Corbynnak nem tűnik vonzónak az No.10. Csak a szart vehetné át. Maynek maradt még mozgástere. Behúzza a bizalmi szavazást most is. Attól függ, merre indul el. Valószínűleg hosszabbítást kér az ET-től, amit gyorsan meg is kap, ha megfelelő ajánlatot tesz mögé, nyilván nem azt, hogy tárgyaljuk újra. Kielégítő ajánlat lenne egy új népszavazás, mondjuk elegendően hosszú felkészülési idővel ( a rövid nagyon nem vált be). Mivel biztosan nem opció a brit politikának ma már a no-deal Brexit, ezért egy hallgatólagos legitimitás övezné az új népszavazást. Az EU meg addig nyugodtan teázhat. A népszavazás kérdése is lassan körvanalazódik, nem a ikilépés mkéntjéről szólna (arra nehéz mindenki számára eldöntendő kérdést feltenni), hanem ugyanarra, amire két éve. Egy alapvetően más politikai helyzetben.
Ez a téma mára meg lett tisztítva a miszpercepcióktól.

ámbátor 2019.01.16. 00:17:38

@Jean Claude: bár úgy legyen. Sajnos attól tartok, ez nem ennyire egyszerű még mindig.

Jean Claude 2019.01.16. 00:22:30

@jotunder: Amennyiben az új népszavazás arról a kérdésről szól, amiről a múltkori, akkor a holnapi naptól semmit nem jelent bármilyen eddigi felmérés a lehetséges kimenetelről, hiszen az igen erősen gyengült azzal, hogy a no-deal Brexit lett az ottani Soros. Viszonylag könnyű dolga van a brit belpolitikának egy estleges népszavazás esetén. Teljesen más helyzet állt elő. Az EU taktikája is bevállt.

Mister Gumpy 2019.01.16. 03:14:47

@Szaktanár: A klasszik angol ipa híg húgy. Biztos léteznek jó microbreweriek, de még a Brewdog se tud igazán jó ipát csinálni, hiába a kafa türkiz szín. West coast rulez.

lüke 2019.01.16. 06:35:36

@ámbátor:
Ja
ha a gyerekem így viselkedik kap egy makarenkóit,(pláne ,ha pszichológus az anyja)
EU túlzottan türelmes, nincs más választása:
- belpolitikai ügy
- no meg nagy befizető a UK
Warten und Tee trinken - nyomja Junker, cirkuszi németül

Bors törzsőrmester 2019.01.16. 07:55:30

Lassan rájönnek, hogy a lepényt nem lehet visszalapátolni a tehénbe. Próbálgatják, próbálgatják, de az eredmény egy nagy barna folt a tehén hátsó felén.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 09:39:25

Boris Johnson és David Davis olyan magabiztosságot mutat, vagy legalábbis próbál mutatni, mintha éppen megnyerték volna a futball-világbajnokságot. A Telegraph-ból süt az "eljött az időnk". Miközben....

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.01.16. 10:54:19

@jotunder: te mennyi esélyt látsz

kemény Brexit/új népszavazás

arányra?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 12:46:57

@harmadikszem: en csak nezek mint Mari a moziban.

Daniel Hannah aki az egyik legkemenyebb Brexiter, azt talalta irni par oraja a Telegraphban, hogy legyen a UK felig bent, felig kint az EU-bol. Tehat fogadjak el a Single Marketet es a Free Movement of Labour-t, de csak ennyit. Csak ezt a ket jelentektelen aprosagot. A Munkaspart par honapja meg nem volt kesz erre, most meg a Daniel Hannah. Ez olyan, mintha Bayer Zsolt azt mondana, hogy nem szabad engedni a ballibnek, max. azt hajlando elfogadni, hogy legyen Gyurcsany kormanytag :)))

Szaktanár 2019.01.16. 12:50:13

@Mister Gumpy: a brewdog sztem sem jó, kommersz szar (lett?). de tényleg hatalmas a kínálat, és vannak kimagaslóan jó alkotások.

heptakontanonaéder 2019.01.16. 13:25:39

@Szaktanár:
Mint pl. a Münchner Dunkel? Vagy a Köstritzer Schwarzbier?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 13:34:48

@Szaktanár: A Heinekken gyarak kapacitasa nagyjabol harminc millio hektoliter per ev. A Brewdog kapacitasa nagyjabol ketszazezer hektoliter per ev. A de Molen-e ma 20000 hektoliter alatt van. A Brewdognak vannak Tesco-kompatibilis sorei, a de Molennek nincsenek. De a Brewdog is csinal jo par ezer hektoliter szuperminosegu sort, amit craft beer pubokban lehet kapni. Ez egy hype, nyilvan, csak sokkal olcsobb hype, mint a borhype (es valamivel dragabb, mint a kave-hype) Pesten ma mar van Brewdog Pub az Anker kozben, ami nem sokkal rosszabb, mint a brit Brewdog Pubok. Egy gourmet sorbutikban olyan Brewdog sorok vannak, amelyeknel a batch tiz hektoliter alatt van.

Szaktanár 2019.01.16. 14:05:14

mennyi sörszakértő van itt, hirtelen sokkal jobban érzem magam a melóban.

Grrr 2019.01.16. 14:18:24

@jotunder: A Single Market egyben az Európai Bíróság fennhatóságát is jelenti, és a befizetéseket.

Grrr 2019.01.16. 14:40:34

@Szaktanár: Bottom line: ha legközelebb Belgiumban jársz, inkább a tripel-eket (strong ale) ajánlom, az neked jobban fog ízleni. Westmalle Tripel, Tripel Karmeliet, Rochefort 10, ... Esetleg a könnyebb apátsági blond-okat. Vagy egy nyári melegben csak a móka kedvéért egy savanyú lambic-ot (vagy gueuze-t, ami több évjárat lambicjának a vegyítése). Brüsszelben máig működik a Cantillon sörfőzde, ahol ilyemit készítenek. Ez amúgy az egyetlen megmaradt tradicionális főzde a városban. Az utóbbi évben néhány hipster minifőzde beindult, azok is érdekesek.

Szaktanár 2019.01.16. 15:45:53

@Grrr: köszi a javaslatokat, megfogadom :)

labrys 2019.01.16. 17:17:15

Komment a 444-en:

„Miután a brit parlament alsóházi képviselői elsöprő többséggel leszavazták a Theresa May kormányfő és az Európai Unió által tető alá hozott Brexit-megállapodást, felmerült egy olyan megoldás lehetősége, hogy Nagy-Britannia marad bent, és a többiek lépnek ki.”
('Szabados Gábor')

:D

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.01.16. 18:34:20

@jotunder: jó a hasonlat, annyit hozzátennék, hogy ha van lap aki megadja a havi 2 milliát azért, hogy ilyeneket írjon, akkor a bayer megírja. Azonnal.

Szaktanár 2019.01.16. 20:18:29

Government survives no confidence motion

Labour's motion of no confidence in the government is defeated by a majority of 19.

In total, 306 MPs voted in favour, and 325 MPs voted against.

nem mondanám, h nagyon meglepett.
most lássuk, miben fog változni a helyzet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:22:54

@Szaktanár: A szavazas elott May kijelentette, hogy nem targyal Corbynnal. Elso mondata az volt, hogy meg ma beszelni akar az ellenzeki partok vezetoivel. Nem semmi.

Szaktanár 2019.01.16. 20:27:52

@jotunder: jó...de minek? komolyan nem értem, mit kívánnak elérni ezzel a rengeteg "hallgassuk meg egymást" szöveggel. az eu nem fog változtatni a deal-en, bármennyit is beszélgetnek róla az angolok.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.01.16. 20:34:33

@jotunder:

"Resistance to a second vote is ferocious. We are told it would split Britain in two for generations, leave blood on the streets, render the expression of the people’s will meaningless, and even destroy British democracy.

But Britain is split one way or another and not about to heal. It voted in 2016 on make-believe shamelessly peddled by the likes of the former foreign secretary Boris Johnson. At stake is the country’s direction for decades to come. It’s worth voting on the facts, not some post-truth phantasmagoria, of a British exit. The unicorn of little English dreams turned out to be nonexistent. Recent polls suggest that British citizens now favor a second vote and that, if held, the decision to leave would likely be overturned." (Roger Cohen, NYT)

Szerintem teljesen igaza van. Ez egy (amúgy tök fölöslegesen létrejött) gordiuszi csomó, amit bátornak kellene lenni átvágni. Amúgy pl. eszerint sokkal jobb a helyzet, mint fifty-fifty: 54-46 a remain javára. sc.cnbcfm.com/applications/cnbc.com/resources/files/2019/01/15/YouGov_Jan2019_poll_03.png

@Szaktanár: Igen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:40:26

@Szaktanár: Theresa May az ellenzék szavazatát akarja nem a Tory rebellisekét. Neki az pont OK, ha a tory többség és a teljes ellenzék megszavazza a dealt. Hannah olyan red line feladásáról írt ma,hogy alig akartam hinni a szememnek. Az is lehet, hogy a no dealt napokon belül hivatalosan is kizárják (Corbyn ezt követeli)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:43:56

a Labour, a LibDem és a skótok mind megerősítették, hogy előfeltétele a tárgyalásoknak a no deal kizárása. basszus, lehet, hogy May tényleg hónapok óta erre készült, és nem egy szerencsétlen balek, hanem egy ördögi titokthatcher. ezt nehezen tudnám elhinni.

Szaktanár 2019.01.16. 20:46:18

@jotunder: Corbyn egyetlen értelmes gondolata. de...valóban van esély a labour támogatására, amíg egy ilyen hataloméhes ember áll az élén, aki épp May pozíciójára van ráizgulva?

ámbátor 2019.01.16. 20:51:19

Tök érdekes egy olyan parlamentet nézni, ahol nem gombnyomogató automaták vannak. Egyik nap leszavazza a saját pártelnökét, másnap meg kiáll mellette, mert ügyeket mérlegel, nem a vezérszurkoló intése szerint szavaz.

Szaktanár 2019.01.16. 20:51:32

csak egy kis mellékzönge: tom walker ismét kitett magáért, mint általában

www.youtube.com/watch?v=ae5t1CZFCU8

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:53:54

@Szaktanár: Theresa May kozolte, kizarja azt, hogy Anglia a customs union resze maradjon. lehet, hogy tenyleg ez a kulcs.
a customs unionnak norvegia vagy izland sem resze. de mindketten reszei a single marketnak. az milyen lenne, ha hirtelen elfogadnak a single marketet (amivel ugye a free movement is jar)

Szaktanár 2019.01.16. 20:58:47

@jotunder: milyen lenne? kb homlokegyenest az ellenkezője annak, amiről az egész brexit szól. bár, amilyen ponton most vagyunk, már ez sem lenne túl meglepő. furfangos népség ez az angol.

Szaktanár 2019.01.16. 21:05:43

Downing Street confirm Theresa May will not take no-deal off the table ahead of talks with Jeremy Corbyn. Labour spokesman insists no “substantive” talks will take place until she does. Complete deadlock.

balmoral 2019.01.16. 21:52:20

@labrys: hocipo.hu/category/view/90_napi_hirek És akkor ki idézett kit? (Mindegy, szellemes, és olyan Selmeczis.)

mafi mushkila 2019.01.16. 22:14:41

@balmoral: A fickó azt mondja a 444-en, hogy ő maga a hócipős arc. Akkor nem smittelés ez most :)

Mickey Pearce 2019.01.16. 22:26:34

@jotunder:

De a May azért nem akarja kizárni a no-dealt mert azzal tudja zsarolni a többieket hogy inkább egyezzenek bele valamilyen szabályozott kiválásba. Ha kizárja, akkor onnantól kezdve a többiek zsarolhatják a saját verzióik elfogadásába. És ezt mindenki tudja és a többi párt pont ezért követeli hogy May zárja ki. Nem?

kalamar 2019.01.16. 22:28:37

"Corbyn says a no-deal must be taken off the table". Corbyn nagyon helyesen jár el, hogy nem megy bele a csapdába. Ha leül tárgyalgatni a szipirtyóval, elmalmoznak március végéig és 28-án már csak két lehetőség marad: hard brexit a Labour hibájából, vagy May's deal.

Szaktanár 2019.01.16. 22:31:17

may fél óra múlva bejelentést tesz. lássuk, mivel áll elő.

labrabbit 2019.01.16. 22:53:09

@Mickey Pearce: Vannak saját verziók? Nem a pártok alkudoztak hanem a UK és az EU. Csak egy deal van az asztalon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:09:57

@Szaktanár: természetesen semmivel. a bbc one nem is szakította meg a southampton derby county meccs hosszabbítását. egyelőre 2:2.

Szaktanár 2019.01.16. 23:18:41

@jotunder: írták már korábban, h a meccs miatt elhalasztják a beszédet fél órával.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:19:49

kiszivárgott, hogy phil hammond megígérte a gazdasági vezetőknek, hogy a kormányzat nem fogja megakadályozni a "boles amendment"-et, ami lehetetlenné tenné a no-deal brexitet. az is kiszivárgott, hogy nem sikerül megnyugtatni vele a gazdasági vezetőket, ők ezt a kormánytól szeretnék hallani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:20:53

@Szaktanár: hát nem halasztották el. a bbc two-n volt a beszéd, iszonyú uncsi. kijött az ajtón, elmondta a semmitmondó szövegét és visszament. mondjuk ezt előre lehetett tudni.

Szaktanár 2019.01.16. 23:23:25

@jotunder: akkor mindegy is. ez tényleg egy deadlock.

Mickey Pearce 2019.01.17. 00:33:24

@labrabbit: és akkor miről is akarnak tárgyalni? :-)

incze 2019.01.17. 01:46:49

@jotunder: az elég világos, hogy may végig a no-deal ellen sakkozott, amit elérni is látszik (persze ha az eu is segít, de segíteni fog). hogy ebből remain lesz-e valamilyen módon, vagy egy maximálisan fölpuhított brexit, azt nem lehet tudni (valami képtelen, de mindenki által végül bekötött szemmel elfogadott ír formulával, észak-nyugat-dél-kelet-macedónia, persze ha az ír békéről van szó, akkor jobb is nem nagyon nézelődni). lényegében mindenkinek az utóbbi lenne megnyugtatóbb kisbritannián belül és kívül (aztán szép lassan majd visszahuzalozzák, amit most szétkúrt a baszdüh).

incze 2019.01.17. 01:58:50

@Mickey Pearce: de. ugyanakkor may is a no-deal ellen gályázik, ha furkóként is forgatja (egyik kezében a remain, a másikban a no-deal, és ezekkel csapkod szorgosan). de azt lényegében helyesen teszi, ha minden brexit-puhítás ellen kapálódzik, és csak abba megy bele, ami nélkül elmarad a megegyezés, le kell higgasztani a forró fejeket mindkét térfélen.

borzzz 2019.01.17. 01:59:00

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Az 54-46 alig különb, mint a 48-52, még mindig egy kettészakadt társadalom képe, és a szakadást csak súlyosbítaná egy második referendum. Tökmindegy, mi lenne a racionális lépés, az emberek többsége nem racionálisan dönt.
A legjobb imho elodázni a kilépést, húzni-halasztani, amíg lehet, amíg nincs egy valóban döntő elmozdulás a közakaratban. Annyit kamuztak és handabandáztak már ebben a kérdésben, nem az lenne a politikusi morál legalja, ha most elkezdenének taktikai időhúzásra játszani.

nudniq 2019.01.17. 16:14:34

@incze: mondjuk kisbritannia kemény brexit esetén is az EUban maradna, mert Franciaország szerves része ;)

Jean Claude 2019.01.17. 16:15:41

@jotunder: May most is hülyeségeket beszél. Az egységes piac fejlettebb integráció, mint a vámúnió, ami meg fejlettebb, mint a szabadkereskedelmi övezet. Tehát a single market tagja része a vámúniónak és a szabadkereskedelmi övezetnek. Norvégia es Izland például az egységes piac része. Schengen tagok is az északi útlevélövezet miatt. Eközben nem EU tagok.
Praktikusan szinte semmi mozgástere nem maradt a briteknek azzal, hogy kifejezetten és hivatalosan is elvetették a no-deal Brexitet.
Politikailag csak az új népszavazás jöhet szóba. Kérdés, hogy mikor. A konkrét kérdés is csak ugyanaz lehet, mint múltkor.

Jean Claude 2019.01.17. 16:22:51

@Jean Claude: Lehetne még egy másik kérdés is. Lépjünk-e ki az únióból, miközben az egységes piac része maradunk? Elég nehéz lenne ezt megmagyarázni. Az egységes piachoz képest már a vámúnió is hatalmas visszalépés.

velőtanya 2019.01.17. 17:34:22

@Jean Claude: Szerintem is így van, de tény, hogy a brit sajtó - és nem csak a bulvár - azt a terminológiát nyomja, hogy lehet valaki a single market része úgy, hogy közben nem része a "customs union"-nak:
www.economist.com/the-economist-explains/2016/10/07/the-difference-between-europes-customs-union-and-single-market

Ha jól értem, szerintük ez azt jelenti, hogy az EU-n kívüli országokkal köthetnek külön szerződéseket a vámszabályokra, amiket viszont utána iszonyú bonyolult módon valahogy összhangba kell hozniuk az EU és az adott ország szabályaival:) De hogy ennek mi az értelme, és főleg hogyan valósítható meg, az nekem nem világos. (Ja, és szerintük Izland és Norvégia ilyen)
Ha valaki ezt el tudná magyarázni, engem is érdekelne.

Szaktanár 2019.01.17. 18:17:02

@Jean Claude: én tökre bírom az optimizmusodat meg a hitet az angolokban, de itt azt lenne fontos megértened, h már az igen/nem értelmezése is óóóóóriási kihívás az átlagangolnak, nem h még olyanokkal bonyolítani h single market meg egyebek. csak h vili legyen, itt olyan embereket próbálnál meg rábírni, h megértsék az egységes piac mibenlétét, akik számára világos az, h az unióból élnek (támogatás + piac, farmerek őrült nagy százaléka), és mégis ki szeretnének válni az eu-ból. egyszerűen hiányzik annak a közbülső láncszemnek a felismerése, h ha kilépnek, nem lesz több pénz. most őszintén, tényleg nekik akarsz egy rövid, eldöntendő kérdésnél több feltenni?

Jean Claude 2019.01.17. 18:32:48

@Szaktanár: Az egy későbbi probléma. Ami most történt, visszavonhatatlanul, az a no-deal Brexit kukázása. Most jött elő először ez a problémakör. Mi legyen, hiszen a no-deal Brexit nem opció, főként nem lehet vele blöffölni (minden oldal ezt tette eddig)? Ez nagyon fontos dolog. Ha nincs többé blöff, akkor lehet értelmes vita. Ehhez nyilván idő kell, de ebbe nem fog belemenni a Bizottság, mert nyárra új lesz. A halasztást viszont most kell megadni az ET-nek. Abba mennének bele, hogy mindjuk őszre új népszavazás legyen. Két dolgot tudunk. Nincs no-deal Brexit opció és az EU elment teázni, majd részben átalakul.
Ez határozza meg a mozgásteret.

Jean Claude 2019.01.17. 18:45:36

@Szaktanár: Hogy mit tekintünk blöffnek, az meghatározó a politikában (atomfegyver megléte, megfelelő gazdasági erő az embargóhoz stb) Például egy hatalom magát kompetensnek és erősnek láttatja, akkor miért szarja össze magát egy vidéki gimnazista lánytól. Nem viszi el a fekete autó, sőt ki sem rúgják, de óriási energiákat mozgósít ellene. Miért?

Szaktanár 2019.01.17. 18:46:23

@Jean Claude: may nem hajlandó kizárni, ezt minden nap hangoztatja. most írt egy levelet corbynnak, abban úgy fogalmaz, h"it is not within the government's power" to rule out a no deal." kérdés persze, h ez mennyire igaz, meg h meddig ragaszkodik még ehhez. ami a referendum kiírását illeti, azt mondták ma, alaphangon 1 év lenne (mondjuk én nem értem, mi tartana eddig, komoly kampány nem kell hozzá, és sztem 1 hónap múlva egy vasárnapra össze lehetne rántani). a helyzetet bonyolítja, h májusban ep választás, és már tökre nem számolnak a britekkel. nem egyszerű.

Jean Claude 2019.01.17. 19:19:57

@velőtanya: A vámunió is korlátozza a tagország kereskedelmi szabadságát. Kifelé közös vámhatárt létesít. Nyilván belsők ilyenkor nincsenek. Tarifális és nem-tarifális korlátozásokkal. Az egységes piac teljesen elveszi a kereskedelempolitikát a tagállamoktól és a négy szabadság elvét alkalmazza belülre. Az EU-ban itt fontosak az EB ítéletei. (Enel-Costa ügy, Simmenthal ügy, Cassis de Dijon ügy stb). Semmi különbség hol gyártod, hol fogyasztod stb. A norvég minta (EEA) kiveszi a halászati politikát és a CAP-ot, de a norvég búza nem játszik úgysem, minden más kötelezettséget ráterhel (ezért norvég és nem eu-s alap). Zéró beleszólással. Csak a világ egyik leggazdagabb országa, ahol a halász hálója ugyanolyan fontos, mint a világ legnagyobb állami pénzalapja.

Szaktanár 2019.01.17. 19:44:03

@Szaktanár: @Jean Claude: Former attorney general Dominic Grieve has rejected government claims that it would take more than a year to organise another referendum.

The Conservative MP, who is a supporter of the People's Vote campaign, said: "The timetable put forward by the government is simply wrong and they must be aware of it themselves."

He says another referendum could be carried out "swiftly and within a limited extension of Article 50".

Jean Claude 2019.01.17. 19:52:46

@Szaktanár: Az is lehetne egy megoldás. Március végére tiszta víz a pohárban. A rövid felkészülés a populistáknak kedvez, az érzelem gyors, az értelem lassú. Igen esetén pedig no-deal Brexit.

Gerardus A. Lodewijk 2019.01.17. 21:34:30

A brit sajtó a 70-es évektől kezdve rendszeresen (hetente vagy havonta) bedobott a köztudatba egy-egy "EU-mítoszt", vagyis az EU-val kapcsolatos, felháborodás kiváltására alkalmas, kisebb-nagyobb hazugságot, féligazságot vagy eltorzított információt (pl. az EU betiltja a teát, az EU betiltja a fekete taxikat). A brit közönség ezeket a "mítoszokat" kritikátlanul befalta. Az EU meg jó darabig észre se méltóztatott venni a jelenséget, majd kb. a 90-es évektől reagált ugyan, de gyakran olyan szerencsétlenül könyökvédős-bürokrata stílusban és patikamérlegen mért tartalommal, hogy az olvasó akár a cáfolatot is megerősítésnek érthette. Néhány példa itt: blogs.ec.europa.eu/ECintheUK/euromyths-a-z-index/ Csak a népszavazás után vált nyilvánvalóvá, hogy már a kezdetektől a sajtójog teljes szigorával kellett volna fellépni az ostoba "mítoszok" terjesztőivel szemben, hiszen a valótlan tények rosszhiszemű állítása nem tartozik a véleménynyilvánítás védelme alá. Szerintem e "mítoszok" és az EU általi kezelésük nem jelentéktelen mértékben segítették a kilépés melletti kampányt.

Grrr 2019.01.17. 22:04:43

@velőtanya: Lehet olyan, hogy egy ország - mondjuk Norvégia - részt vesz az egységes piacban, de nem része az EU vámuniójának. Ez azonban igen komoly adminisztratív terhet ró az ország EU-n belüli exportjára. Dokumentálniuk kell, hogy az árut a 'rules of origin' szabályok szerint (túlnyomórészt) náluk termelték, vagy olyan országban, amellyek szemben ők sem alkalmaznak kedvezőbb vámtarifákat és lazább külkereskedelmi korlátozásokat.

Grrr 2019.01.17. 22:06:01

@Gerardus A. Lodewijk: Az EU/Brüsszel nem lehet óvónéni. A tagállamok felelőssége, hogy hogyan és mivel mérgezik magukat.

mafi mushkila 2019.01.17. 22:20:37

@Grrr: De még milyen óvónéni!

444.hu/2019/01/17/megszavazta-az-ep-jogallami-feltetelekhez-kotik-az-unios-kifizeteseket
A jelentést 397:158 arányban fogadták el a strasbourgi plenáris ülésen, a Fidesz képviselői a javaslat ellen szavaztak.

És a kommentekben rögtön egy példa is, hogy milyen dömpert tologatnak itt a lábunkra:

Requiescat in pace Irgum Burzum • 7 hours ago

Meg milyen bájosan tudja a Nemzethy Fake News Művek ezeket tálalni. Bemondta a radió:
"1-es villamos hosszabbítása Budapest kiemelt projektje. Az Unio 8 milliard Ft-al jarul a költségekhez, a többit a hazai költségvetés állja. A teljes beruházási összeg 8600 milló Ft."

Ez mondjuk egy fifikásabb módszer, a jéghegy egy jogilag teljesen tiszta csipkézete, hisz akár stimmelhetnek is a számok, de azért mindenki tudja, hogy ez azért lett így mondva, mert a 8 kisebb mint a 86.

kalamar 2019.01.17. 22:21:11

@velőtanya: Lehet valaki a single market része és maradhat kívül a vámunión, mint Norvégia. Harmadik országokkal Norvégia tárgyalhat vámakadályok lebontásáról az EFTA tagjaként, ezeket nem kell egyeztetnie az EU-val. Ebben az esetben persze biztosítani kell, hogy az így importált áruk nem kerülik meg az EU-s vámszabályokat, vagyis ha a vámtariffák eltérnek, akkor Norvégiában maradnak, vagy kifizetik a különbözetet. Van vámellenőrzés a svéd-norvég határon. Szinte kizárt (pláne ilyen későn), hogy ez a lehetőség nyitva lenne még az UK-nak. Norvégoknak sem tetszik.

labrys 2019.01.18. 00:10:37

@Jean Claude: azért, amiért minden hasonlóan autoriter rendszer (dívjon benne fekete autós elvitel vagy sem – az csupán az aktuális feltételek által meghatározott pillanatnyi mozgásteret jellemző helyi cizella): a kontraszelektív rezsim azokat a struktúrákat és személyeket szűri ki, illetve neveli ki saját magát építendő, amelyek/akik kártékony rohadé… /áthúzva/ rezsimkompatibilisek.

Ebből következően a mondott struktúrák/személyek automatikusan & (túl)buzgón szolgálják saját létük alapját. A Potrohos Örökítőanyagnak pl. nem kell saját kezűleg felemelnie a telefont, hogy ráugrassza a kutyáit mondjuk egy tizenéves lányra, mert ugranak azok maguktól is. Eleve így lettek kitenyésztve/kiszelektálva.

Ennek semmi köze a rezsim erejéhez/gyengeségéhez. (Sőt, működik pozitív értelemben is, rendes emberekkel/struktúrákkal.) Szerintem.

Bolygó Hollandi 2019.01.18. 08:45:54

@Szaktanár: Plusz egy csavar a történetben: amint dönteni kell pl. egy második népszavazásról, és nem csak odamondogatni a szemben ülőknek, rögtön kiderül, hogy Corbyn mögött sincs kősziklára épülő pártegység

www.theguardian.com/politics/2019/jan/17/corbyn-could-face-string-of-resignations-if-he-backs-peoples-vote

Szaktanár 2019.01.18. 11:24:35

@Bolygó Hollandi: maguk sem tudják, h mit akarnak. volt egy komment fentebb, h milyen jó, h nem szavazógépek vannak a brit parlamentben, hanem gondolkodó emberek. nos, az esetek nagy többségében talán tényleg jó, de ez a dolog hátoldala. ha nincs pártfegyelem, nehéz ügyeket átvinni.

Bolygó Hollandi 2019.01.18. 11:56:51

@Szaktanár: Inkább úgy mondanám, hogy a pártfegyelem már nem tudja elfedni a mélyebb problémákat. Nincsenek megbékülve magukkal makro szinten, bár helyileg továbbra is egy nagyon élhető világ.

Mai írás a Guardienben:
www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/18/europe-brexit-britain-state-politics-fit-for-purpose

If the choice between shooting oneself in the head or in the foot is the answer to Britain’s long-term problems, surely the wrong question is being asked. It is becoming ever clearer that Brexit is not about its ostensible subject: Britain’s relationship with the EU. The very word Brexit contains a literally unspoken truth. It does not include or even allude to Europe. It is British exit that is the point, not what it is exiting from. The tautologous slogan Leave Means Leave is similarly (if unintentionally) honest: the meaning is in the leaving, not in what is being left or how.

labrabbit 2019.01.18. 19:04:15

@Gerardus A. Lodewijk: Sajnos a demokrácia tájékozott, felelosségteljes és onkritikus polgárokra van kitalálva. Nem is nagyon mukodik.

incze 2019.01.19. 00:13:04

egy kis geronto:

"The psephologist and founding YouGov president, Peter Kellner, calculates that the leave vote has been declining by about 1,350 a day, taking into account the differential turnout: the young turn out to vote much less often than the old. By using exactly the same proportion of every age group turning out to vote exactly as they did in 2016, demographics alone will have transformed the UK into a remainer nation."

www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/17/saturday-uk-remain-parliament-force-second-referendum
www.independent.co.uk/voices/final-say-remain-leave-second-referendum-brexit-no-deal-crossover-day-a8541576.html

Wolff 2019.01.19. 08:59:07

@incze: Semmi gond a nép döntését akkor is tiszteletben kell tartani! Még 100 év múlva is!

incze 2019.01.21. 03:05:42

ha azt gondoljuk (botorság, de tegyük fel), hogy már csak két opció van:
- valamilyen megegyezéses brexit,
- és remain,
akkor egy tegnapi obeserver kutatás szerint:

Remain a member of the European Union 45%
Leave the European Union on the terms of the deal 35%
Don't know 12%
Would not vote 8%

www.theguardian.com/politics/2019/jan/19/uk-voters-would-back-remain-in-eu-over-theresa-may-brexit-deal

tegnapelőtt a yougov hasonló differenciát mért:

Remain a member of the EU: 48%
Leave the EU: 38%
Would not vote: 6%
Don’t know: 7%
Skipped: 1%

www.politico.eu/article/brexit-uk-poll-support-for-staying-in-eu-at-highest-level-since-referendum/

ugyanakkor egy új népszavazásnak nincs többsége, annak ellenére nincs, hogy may ténykedéséről lesújtó a közvélekedés (ám a tory kormány távozását jelentékeny többség nem akarja), és persze mayt corbyn sikeresen alulmúlja.

mindebből az következik, hogy halasztás jöhet, hacsak may nem szerez az adjusztált tervének többséget (fölöttébb valószínűtlen). ami 22-es csapdája az újabb zajos kampánytól ódzkodóknak, mert akkor meg elvileg ep-választást kell tartani, ami meg mi másról szólna, mint.

mindenesetre farage mester (bannonnal a háttérben) reaktiválta magát, majd szétveti a tettvágy, pártot gründol, akár referendum, akár választás jön: az ő nótája készen áll. (és szerintem nagyon is megkedvelte a brüsszeli életet.)