Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ha kedd akkor Brexit avagy Shakespeare beájulna

2019.01.13. 21:19 | jotunder | 204 komment

 

     Kedden helyi idő szerint este hétkor kerül sor az Alsóházban a miniszterelnöki Brexit Deal-ról való szavazásra. Senki sem tudja, hogy mi történik, teszem azt, este nyolc órakor (elképzelhető, hogy kiegészítések benyújtása miatt a szavazás elhúzódik, de az szinte száz százalékig biztos, hogy kedden este megtörténik).

     A kormánynak minimális többsége van az Alsóházban és az Ellenzékből jó ha tízen fognak a Dealre szavazni. Minimum ötven kormánypárti képviselőről erősen vélelmezhető, hogy nem fogják megszavazni a Dealt. Tehát a mai tudásunk szerint Theresa May indítványát kedden este el fogják utasítani.

     A múlt héten több olyan törvénykiegészítést is megszavazott az Alsóház, amelyek direkte arra irányultak, hogy megnehezítsék Theresa May életét abban az esetben ha kedden elbukik a Deal. Az egyik ilyen indítványt Dominic Grieve terjesztette be, a volt tory (bizony) főügyész.  Az indítvány tárgyalása előtt Sir David Natzler a Clerk of the House nevű már a tizennegyedik században is létező cím birtokosa, afféle főjogász, közölte Bercow házelnökkel, hogy ezt nem lehet csinálni, az iratlan alkotmány szerint nincs lehetőség az indítványról való szavazásra. Bercow pedig megmutatta, hogy de lehet róla szavazni, ha ő nagyon akarja, akkor az iratlan alkotmány megy a sarokba sírdogálni.

    Amennyiben leszavazzák Theresa May indítványát, akkor az ország "uncharted territory"-ba kerül, ahogy a miniszterelnök-asszony próbálta elokvánsan a frászt  hozni mindenkire, ismeretlen vizeken fognak evezni, evező és csónak nélkül.  Én meg ott fogok ülni Észak-Anglia kellős közepén, cuki kis kelet-európai uniós pedigrével, nettó lengyelként, ugyanis a tipikus brexiteer alsó-középosztálybeli nem nagyon tudja megkülönböztetni  Csórikám I-et Csórikám II-től.

    Amikor a nácik Londont bombázták, vagy amikor Bulganyin szovjet miniszterelnök és Eisenhower amerikai elnök egyszerre fenyegette meg Angliát, finoman jelezve, hogy a Brit Birodalomnak annyi, az nyilván nagyobb gáz volt, de azért ez sem tűzoltóbál.

  Az ország egy nem elhanyagolható része azt szeretné, ha az Egyesült Királyság úgy hagyná ott az Európai Uniót, hogy még rájuk is bassza, pardon my French, a kocsmaajtót, gondosan darabokra tépve a harminckilencmilliárd fontos válási csekket (final financial settlement). Egy másik nem elhanyagolható rész pedig a no-deal Brexitet  öntökönlövéssel elkövetett  kollektív szuicídumnak gondolja és nagyjából minden eszközt elfogadhatónak tart annak megakadályozására.

  Itt sem szép nem lehetsz, sem okos. Engem nem érdekel, hogy orbitális hülyeség-e a Brexit, vagy a brit nép két százalékos többsége jogos elégedetlenségének manifesztációja. Az érdekel, hogy -Soren Kierkegaarddal szólva- mi a faszom lesz ebből? A Keep Calm and Eat Your Marmite népe kihívja egymást a pub elé? Ezt az országot politikával eddig nem lehetett kizökkenteni semmiből, megitták a sörüket, a másodikat, a harmadikat, és én már nem is számlálom az átlagbrit söreit, megnézték a Strictly Come Dancinget a tévében, eltöltöttek hat-hét órát egy Sri Lanka elleni krikettmeccsel,aztán mentek aludni.

  Az Oxbridge-en edukálódott brit elit egyik fele azonban kitalálta azt, hogy szavazzunk csak a Brexitről, a nép majd jól nem szavazza meg, és akkor  lesz nyugi. Elfeledkezve arról az eshetőségről, hogy esetleg a nép majd jól megszavazza a Brexitet, annyi lehetőség volt, pont erről feledkeztek meg. Az Oxbridge-en edukálódott brit elit másik fele meg elmesélte a népnek, hogy a Brexit tulajdonképpen egy kedélyes kis ötórai teázás lesz, az Unió boldogan fogja felajánlani a teljes vámmentességet, a Tanzániával és Nauruval kötött zseniális kereskedelmi szerződések pedig kompenzálni fogják azt a kisebb hátrányt, ha esetleg mégis kiesik valamennyi export a tengeri kereskedelem korlátozása miatt, elvégre nem sziget az Egyesült Királyság. Ja, de, bocs...

  Érdekes hétnek nézünk elébe.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4514560494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2019.01.13. 22:42:16

Ha mondjuk, feltéve de meg nem engedve, megszavaznák, akkor is marad egypár nyitott kérdés, de ha mégsem, akkor aztán szélesre tárul Pandora staniclije és válogathanak a jó britek, hogy melyik szopóágat kéne választani,

Strawdog 2019.01.13. 22:53:52

Szerintem nem fogják megszavazni. Nem lesz újra-népszavazás sem, legalábbis ilyen formában nem.

De azért nem féltem az angolokat. Ki gondolt a Károly előtti időkben arra, hogy akár le is lehet fejezni egy királyt? Senki.

Majd most is jön valami politikus, akinek nem egy döglött disznó részegen szájba rakása a legeredetibb cselekedete, és kitalál valamit. Mondjuk mégis népszavazást, de másképp.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.13. 22:54:14

Az tényleg vicces lesz, amikor elmenekülsz Angliából a forradalom elől Magyarországra, ahol türelmetlenül fogod várni a másik forradalmat. :))

labrabbit 2019.01.13. 22:55:43

Szerintem:
1. No deal, 5-10% recesszio, bunbak hiszteria (a brexit nem, az remek dontes), a visszaeses utan minden novekedes siker (béka, fidesz). Onsajnalat, megszoritasok, szeljobb.
2. Deal. Kisebb, kezelheto gazdasagi gondok, bunbak hiszteria, megszoritas, onsajnalo szeljobb.

En már nem akarok tovább menekulni.

ijontichy 2019.01.13. 23:03:48

Így, vagy úgy, de szomorú vagyok. Az időjárásuk és a sörük ugyan kell a fenének, de egyes autóalkatrészeket, a kontinensnél jobb áron lehetett tőlük beszerezni :-(.

stefan75 2019.01.14. 01:35:42

Stirlitzet hétfő hajnalban viszik agyonlőni.
Az előttem álló hét valóban nem ígérkezik könnyűnek - gondolja.

Bolygó Hollandi 2019.01.14. 01:48:51

Igen, nagy meglepi, hogy Ms Maybe deal-je nem all nyerore. Messze a legangolosabb megoldas lenne: egy kompromisszum ami senkinek se tetszik, de lehetoseget ad arra, hogy deklaraljak a gyozelmet es hazahuzzanak anelkul, hogy barmi is valtozna.

Az viszont tenyleg kicsit nyugtalanito, hogy a szomszed aki erdekeseket szokott meselni fiatalkori malvin szigeteki tarsasutazasarol, de a legynek se art amig fel nem veszi kedvenc zold svajcisapkajat, hatarozottan azon van, hogy ha nem lesz brexit, akkor sokan nagyon idegesek lesznek. Egy masodik nepszavazast csak siman tartana felhaboritonak.

Bors törzsőrmester 2019.01.14. 07:26:13

Én a halasztásra tippelek. Ki tudja meddig...

Bors törzsőrmester 2019.01.14. 07:27:51

Én a halasztásra tippelek. Ki tudja meddig...

flydomi 2019.01.14. 11:10:47

Ennyit a popsi illibsi rendszerol. :)

bgp 2019.01.14. 11:59:05

Szerintem már késő lefújni, ha eddig menni akartak hagy menjenek. Jó kemény brexitet nekik.

Amator 2019.01.14. 12:15:12

Annak idején Boris Johnson és Nigel Farage legalább 5 százalékot hozott a kilépést támogatók oldalán. Akiben volt igény egy kis rasszizmusra, az készséggel el is hitte amit mondanak. Hol is van most ez a 2 bohóc ?
Szerintem nem lesz Brexit, de fogadni azért nem mernék rá. Ha meg lesz, ki fogja leszedni az epret ? Mondjuk ilyen távolra a legtöbb angol nem merészkedik gondolkodásban. Nagyon el vannak kényelmesedve.

exterminador 2019.01.14. 12:16:30

Remélem, May bukik. Ritka undorító szipirtyó.

Jean Claude 2019.01.14. 12:20:52

Ez egy tisztán belpolitikai ügy, ami tükrözi azt a helyzetet, hogy brit közjogi felépítés nem tudja lekövetni a valóságot. Ilyet nemrégiben láttunk Franciaországban, amikor a két párt által örökre meghatározónak hitt rendszer ment a kukába. Macron kihívóinak semmi közük a pártokhoz, azért van rajtuk közmunkásruha. Emiatt senki sem gondolt bele abba, hogy mik a valóságos, a belpolitikán túlmutató következmények. A megállapodás nélküli Brexit is sokkal jobb, mint a rossz megállapodás-t évekig mantrázó luxuscipős miniszterelnök néni, most kicsit mást mond. Ma például azt, hogy ha nem szavazzák meg a hamuba sült pogiját, akkor nincs Brexit, ami súlyosan csorbítaná a politikába vetett hitet. Ha van még egyáltalán ilyen. A következménynek töredékét írja le, szerintem, az olyan előrejelzés, hogy mennyivel lenne kevesebb a GDP, mintha nem lenne Brexit. A Brexit egy kurva nagy, forró késsel való azonnali tökönszúrás a mai globalizált világban.

Neocon 2019.01.14. 12:27:02

Ujabb nepszavazas vagy idohuzas ki tudja meddig. Ha nagyon sok akrt csavargatnak meg egy darabig es Corbyn tovabbra is ilyen faszul kezeli a dolgokat, akkor meg az is lehet, hogy May dealje atmegy egy-ket honapon belul.

Neocon 2019.01.14. 12:27:46

@Neocon
; eh, ez igy akart hangozni: "Ha nagyon sok kart..."

Jean Claude 2019.01.14. 12:37:07

@Amator: Farage egy gazdag bróker apa, gazdag bróker gyereke, főállásban politikai bohóc. Nyilván annyira elkötelezett a lecsúszó rétegek mellett, mint Trump. Egy senki a brit belpolitikában, országos listán (EU választás, ilyen nincs UK-ban) jutott be a legnagyobb brit pártként Stassbourgba. Johnson volt londoni polgármester és egy művelt, nagyon okos faszi (csak a haja bohóc), aki csak a végén állt a Brexit mellé. Nem tűnik jó döntésnek, legalább is nem került vele sokkal előrébb a brit politikában, kivéve a rövid külügyminiszterséget. A briteknél persze a miniszterelnökséget mindenféle más miniszterségnek kell megelőznie. A no-deal Brexit azonnal bedöntené az egész gazdaságot. Nem az eper hiányozna az asztalról. Az EU-UK deal is hosszú távon a Brexit teljes elmaradását hivatott képviselni. Arra találták ki. Az ír határ problámája csak a belpolitikának szól.

felucca02 2019.01.14. 12:47:32

Nem t'ok nagyon művelt lenni innen az istállóból, a szaros vasvilla mellől, távol áll tőlem, hogy megértsem a hússzorosan túlcsavart elmét, pláne, ha az angol is.
De az nem fér a fejembe, hogy valaki(k)nek ennyire fontos legyen egy eleve nem komolyan gondolt népszavazás eredményéhez való, minden figyelmeztető jel ellenére váltig való ragaszkodás.
Tehát, ha józan ész, akkor azonnal otthagyni az egész brexitet a picsába, huncutul mosolyogni, hogy jaj, nehari, csak vicc volt! Akár népszavaztunk, akár nem.
Valaki el tudja nekem egyszerűen magyarázni, hogy ez miért nem opció?

Amator 2019.01.14. 13:12:33

@Jean Claude: Igen, nagyjából egyetértek. Ahogy írtam az angolok többsége nem tud gondolkodni, mert elkényelmesedtek. Természetesnek veszik, hogy gazdag országban élnek. Az eper csak egy apró példa volt, mert érdekes módon szeretik mindenfelé Angliában, miközben elég gyatra íze van, de eperszüret idején tuti hogy egyetlen angol kéz sem érínt egy szemet sem, mert mindenhol külföldiek szedik. Az angolok nem fognak minimálbéres melókat elvállalni, akkor meg ki fog dolgozni ? Ez csak egy szelete a tortának, amit talán megértenek, de hogy miért gazdag Anglia, vagy miért pörög a gazdaságuk, azt még a középosztály sem látja át.
Egyre nagyobb az idegenekkel szembeni előítélet, de ez főleg az arabok miatt van, mert ők nem dolgozni mennek Angliába, nem úgy mint a kelet-európaiak.
Lesz még az angol font 300 forint ha így haladnak, de akkor én már nem megyek hozzájuk dolgozni.

incze 2019.01.14. 13:22:14

@Jean Claude: nekem az a benyomásom, hogy nem nagyon van olyan közjogi (vagy pl. pénzügyi) rendszer, amely a tisztázatlan és kideríthetetlen státuszú (eredet, valóságtartalom, cél, kinek jó, etc) zsigeri áradatot legalább kvázi-stacionáriusan kezelni tudná.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 13:22:19

@felucca02: Ezek britek. Az egesz kulturajuk a fairness-re epul. Nem lehet ignoralni egy nepszavazas eredmenyet. Valamit csinalni kell vele, es fair modon kell vele valamit csinalni vele. Ha itt egyaltalan nem lesz Brexit, akkor nagyon sok ember fogja azt gondolni, hogy atvertek. Ha valami lesz helyette, barmi komoly, akkor talan kevesebben fogjak ezt gondolni. Es ez szempont. Nekem is, akinek annyira hianyik a Brexit, mint uvegestotnak a hanyatteses.

dr. mesterséges színezék 2019.01.14. 13:37:48

@jotunder: "Ezek britek. Az egesz kulturajuk a fairness-re epul."

Ennek tükrében Farage valami simlis bevándorló lehet.

felucca02 2019.01.14. 13:41:39

@jotunder: Értem, köszönöm. Nehezen tudom felfogni, de megpróbálom elképzelni.
Mondjuk, pokoli lehet az olyan fairness, amivel tudván tudva megszívatom magamat, csakazértis, a fairness kedvéért.

JT_Biopower 2019.01.14. 13:50:46

Most má hogy tuggyák a föltételeket, igazán semmisség lenne ha újra megnépszavaztattnák. (szerintem)

Jean Claude 2019.01.14. 14:14:56

@jotunder: Azokat nem verték át, akik abból a meggyőződésből szavaztak a Brexitre,
hogy a brit hozzájárulás ezután egyenesen az NHS-be vándorol? Az oviban az összes dolgozó a Brexitre szavazott ezért, úgy, hogy a fizetős lurkók egy része EU-s országból jött. Másnap Farage már arról beszélt, hogy ezt nem is úgy gondolta.

Jean Claude 2019.01.14. 14:30:32

@JT_Biopower: Erre nincs idő. A fő probléma az volt, hogy a népszavazás rövid határidővel lett kiírva és csak a populista szólamok tudnak ilyenkor működni, párbeszédre nincs idő. Egy esetleges 50. cikkely visszavonása esetén lehetne nyárra kiírni egy újabb népszavazást, ami ugyanúgy nem jogi erejű, de fontos a politika legitimációja szempontjából. A népszavazás (közvetlen demokrácia) egy speciális jogi intézmény, főleg ott, ahol alig fordul elő. Országos népszavazás nagyon ritkán volt az UK-ban. Kétszer volt Skóciáról és 1975-ben (éppúgy az aktus utáni) és 2016-ban az EU (EGK)-ról.

labrabbit 2019.01.14. 15:10:17

@Amator: Az angolok dolgoznak minimalberes allasokban. Egyszeruen csak munkaerohiany van (meg).

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2019.01.14. 15:12:40

BREXIT

Britek elhagyják az EU-t!
Hová vezet nekik e út?
Meddig zuhanhat még a font,
S mikor ver majd újra plafont?

Szürkül Monty Python-i Grál?
Sok-sok magyar hazamigrál?
CBA lesz Tesco helyett,
S the cow nem ad szabvány tejet?

Magyarország ugye marad?
Vagy kilépünk s jön új Arad,
Rigómező, Mohács, Muhi,
Megint vesztes csihi-puhi?

Honnan dőlne ránk a zseton,
S stadionokba a beton?
Miből lenne kaja-pia,
S megalomán olimpia?

EU kell, mint falat kenyér,
Nélkülük minket csak genny ér:
Jön az orosz medve s benyel!
Jaj, ne múlj lokális menny el!

Hogyha nálunk is lesz brexit,
Akkor nem marad sok steksz itt!
Bár… mindegy is, hat-e e jel,
Népnek e hon úgyse tejel.

Már hogyne tejelne e hon a népnek?! Én is a nép része vagyok és rendelkezésemre áll a kiváló magánrendelői szakellátás, van egyre bővülő kertes-uszodás kacsalábon forgó villám és minden évben nyaralhatok a Bahamákon, pedig én háztartásbeli vagyok és csak az uram fizetéséből élünk! Magyarország jobban teljesít!” /Mélyzseb Menyhértné Pálazacica Paula, háztartásbeli műkörmös/

„Jaj, Paulina, tartsd a szád! Miattad most teljesen át kell írnom a vagyonnyilatkozatomat!” /Mélyzseb Menyhért, országgyűlési képviselő és a Céltámogatás Uniós Népektől Alapítványi Magán Intézet (CUNAMI) EU-pénzcsap ügyi szakértője/

„Van jó szakmánk, tudunk angolul és a volt brit birodalom minden táján tárt karokkal fogadnak minket! Miért migrálnánk haza?!” /sok-sok magyar/

Politizálunk, költő elvtárs, politizálgatunk?! És ha én ezzel a gumibotnak látszó érvrendszerrel a kezemben nyomatékosan óva intem, hogy eszébe ne jusson?! Vagy üssem meg a másik bokáját is?! Ugye, hogy jobban jár, ha visszatalál az európai keresztény értékrendhez?!” /Csávás Kálmán fő s/s, az Ájtatos Manókká Egyelt Nép (ÁMEN) félcivil szervezet ideológiai ökle/

„Brumm-brumm! Brit oroszlán kiválni, Európa gyenge lenni, én megenni egész EU reggelire, lenni ócseny harasó! Magyarka igyi szudá! Hamm! Brumm! Böff!” /az orosz medve/

„Nem kell félni a medvéktől! Én is addig püföltettem magam eggyel, míg ki nem verte végre belőlem az Oscar-díjat! Előtte évekig csak vajúdtam vele. Mármint az Oscarral és nem a medvével.” /Leonardo DiCaprio, filmszínész/

„Jaj, ne emberkedj Leó, az csak egy műmedve volt! Különben már halott lennél, te bájgúnár!” /Alejandro González Iñárritu, mexikói filmrendező/

„Jaj nekem! Most, hogy ki kell lépnünk az Unióból, a magyarok már nem rólam fogják elnevezni legnagyobb gazdasági sikerüket, az Erzsébet utalványt!” /II. Erzsébet, angol királynő/

„Stupid poet, what’s your problem with my milk?! I’ll kick you over the ocean!” /the cow/

„Tanárnő kérem, akkor az angol kettesem már nem számít bele az év végi átlagomba, ugye?” /Szemes Szilárd, szemtelen kölök/

„Te jó ég, nem elég, hogy a suttyó britek bedöntötték anyám megtakarított fontszámláját, ráadásul nekem munkaköri kötelességből még ezen a zsigeri rímgennyezésen is végig kell öklendeznem magam! Anyám most indult a bankba, hogy rubelszámlára tegye a pénzét, úgyhogy gyorsan muszáj lesz névtelenül odatelefonálnom, hogy elintézzek egy bombariadót! Frady Endre meg mikor lép már ki az EU-ból és iratkozik ki végleg a Világegyetemről?! Aznap pezsgőt fogok bontani! Szovjetszkoje Igrisztojét!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Hé, ti britek, ha Texasba jöttök, be kell tartsátok a törvényeimet! Ha nem, akkor hibernállak benneteket a kardió kocogásom menetszelével!” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2016/06/brexit.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 15:37:47

@felucca02: country.eiu.com/article.aspx?articleid=547537438&Country=United%20Kingdom&topic=Politics&subtopic=Forecast&subsubtopic=International+relations

ezeknek az embereknek az a foglalkozása, hogy megpróbálják megjósolni a folyamatokat. ők így látják. semmi okom nincs arra, hogy azt gondoljam, hogy én ezt jobban láthatom.

felucca02 2019.01.14. 16:04:22

@jotunder: Köszönöm, nagy érdeklődéssel várom az itteni százalékok fényében a valós eseményeket!

Nekem lélektanilag érdekes a dolog. Itt van ez a nőci, akinek meglenne a lehetősége rá, hogy az országot visszafordítsa a szakadék széléről, örökre beírva magát a törikönyvekbe. Erre most ő e bizonyos fairness nevében azon ügyködik, hogy ugyanúgy beírja magát, de ellenkező előjellel.
Szakadjak meg, ha fel tudom fogni!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 16:18:12

@felucca02: Theresa May-t köti a referendum eredménye, a brit konzervatív választási manifesto és számos megállapodás. Be kell terjesztenie a Parlamentnek egy deal-t, ami megfelel a referendum végeredményének. Először volt a Checkers Deal, de azt az EU elutasította. Most jön a módosított Deal, de utána három napja van a Plan B-re, ez a Grieve Amendmentből következik. Ez itt egy igazi végjáték. Szerdától ez egy másik világ.
May nem fogja tönkretenni az országot, ez halálbiztos, a kérdés az, hogy meddig maradhat ő így miniszterelnök.

balmoral 2019.01.14. 16:38:02

Klasszikus idézet: "Hülye angolok! Angol hülyék!"

stefan75 2019.01.14. 17:32:10

@felucca02: Ennek semmi köze fairness-hez, Theresa May szimplán csak görény, mint ahogy korábbi pozícióiban is mindig az volt. A miniszterelnöki székig bukott azzal, hogy a beosztottjaival mindenhol elviselhetetlenül bánt.

Semmi kötelező nincs a referendumban, még a bíróság is kimondta, hogy a parlament döntése nélkül nem lehet azt érvényesíteni.

A toryk pillanatnyi hatalmi és személyes anyagi érdeke is azt diktálja, hogy elszakadjanak az EU-tól. De lassan kezdik felfogni, hogy második körben már őket is kiüti a brexit, szóval simán lehet, hogy az utolsó pillanatban abbahagyják a pávatáncot, és visszavonják az egészet. Én ezt tartom legvalószínűbbnek.

Az elmúlt másfél évben Theresa May szinte minden hétvégén mondott valamit a brexittel kapcsolatban, ami teljesen felforgatta a devizapiacot. Szerintem ezen már épp eléggé megszedték magukat, ideje valami más balhét keresni.

aleb19 2019.01.14. 17:43:18

Oxbridge-en edukálódott brit elit egyik fele azonban kitalálta azt, hogy szavazzunk csak a Brexitről"...angoloknal nincs egyenloseg,penz beszel a kutya ugat therules...a 7% penzes maganiskolas adja ki kb oxbridge diakok kb felet, amugy bele illenek a brexitre szavazok sormintajaba ahol a passziv jovedelembol elok szignifikansan szavaztak a kivalasra

dr. mesterséges színezék 2019.01.14. 18:02:39

@jotunder: Isten irgalmazzon annak, akitől tory politikus el akar válni!
A vagyonmegosztás hagyján, de az a fürdőskurvákat idéző visítás, ami megelőzi...

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.01.14. 18:09:34

Nehru írt valami olyasfélét, hogy az egyes országok a nemzeti karakterüknek megfelelő totemállatot választanak. Az amerikaiak a sast, a franciák a kakast, az angolok az oroszlánt... és a bulldogot.

Csekély brit tapasztalatom alapján Nehru beletalált.

ámbátor 2019.01.14. 18:13:25

@jotunder: Azért az necces ezekben a százalékokban, hogy nekem a 2nd vote meg a general election az nem Brexit kimenetel, azok csak közbensö lépcsök, amik után megint csak valami lesz a brexittel.
Szóval az igazi Brexit opciók csak a
-deal
- no deal
- Norway+
- no Brexit.
Ha jól értem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 18:53:20

@ámbátor:
“I don’t understand all the mess,” she said outside the city’s library on Monday morning. “I just can’t understand what the problem is. Why’s it taken so long to sort out? It’s what the majority of people voted for. Would there have been all this to-do if the remainers had won?”

Egy 79 éves Stoke-on-Trenti hölgy a Guardiannak. Nem fogta fel, hogy a Remain győzelme a komplett semmitsemcsinálást írta volna elő a kormányzat számára. Ebből kell kiindulni.

Tzp 2019.01.14. 18:57:14

Mindeközben a magyar tudományos világban:

www.facebook.com/demeter.marton/posts/10211793503187113

(bár én nem ismerem a helyzetet)

Carbonaro 2019.01.14. 19:21:31

Vincent úr, Elsevier-ügyben mi az igazság? Bocs, az eredeti poszt is érdekes volt, de engem ebben a témában is érdekelne egy kis beszakértés.

komment1 2019.01.14. 20:22:02

Szerintem elég világos, hogy ezt az egész gebaszt az Oxbridge-ben kupálódott elit hozta az britekre. Róluk és úgy en block a Brexitről mindig ez a Monty Python jelenet jut eszembe:
www.youtube.com/watch?v=k5ba1OKY7Xc&t=190s
A szitu annál groteszkebb, mert a szintén oxbridge-i hátterű Monty Python arca, John Cleese szintén a Leave mellett kampányolt. Szóval nyilván tényleg igaz, hiszen magukról mondják: "hülye angolok, angol hülyék".

Gerardus A. Lodewijk 2019.01.14. 20:29:34

Akár bekövetkezik a brexit, akár elmarad, egy következmény valószínű: a kilépéspárti banda mindkét esetben óriási kollektív hisztit fog csapni. Ha elmarad a kilépés, akkor nyilván azért, ha viszont bekövetkezik, akkor meg azért, mert minden azt követő szenvedés (márpedig ha tényleg kilépnek, akkor szenvedés garantáltan lesz, mégpedig jó eséllyel erős és tartós) bűnbakjának tehetik meg a csúnya, gonosz EU-t.

seol 2019.01.14. 20:36:51

@Gerardus A. Lodewijk:

Szerintem még a 'Remain'-szavazók is hibásak lesznek a problémákért. ;-\

Szaktanár 2019.01.14. 21:07:41

@ijontichy: a sörük kell a fenének?! most hülyéskedsz?! az ipánál jobb sör a világon nincs héló

Szaktanár 2019.01.14. 21:12:53

@felucca02: "De az nem fér a fejembe, hogy valaki(k)nek ennyire fontos legyen egy eleve nem komolyan gondolt népszavazás eredményéhez való, minden figyelmeztető jel ellenére váltig való ragaszkodás.
Tehát, ha józan ész, akkor azonnal otthagyni az egész brexitet a picsába, huncutul mosolyogni, hogy jaj, nehari, csak vicc volt! Akár népszavaztunk, akár nem.
Valaki el tudja nekem egyszerűen magyarázni, hogy ez miért nem opció?"

szimplán azért, mert az angolok tényleg tudnak ilyen hülyék lenni, h nekik nem kell az eu, mert ők a nagy birodalom. szóval a népszavazás egy kitűnő ürügy lenne a brexitre, "mert hát a nép ezt akarta" (az egy másik kérdés, h sztem sem olyan sima ezt keresztülvinni, és ahogy jelen pillanatban állnak a dolgok, még bármi is lehet a dolog vége). ne aggódj, ha a remain lett volna 1-2 százalékkal több, azóta már 3 referendumot kiírtak volna (vagy amennyi kellene a leave többséghez).

incze 2019.01.14. 21:30:28

- If there was another referendum on Britain’s membership of the EU, how would you vote?
remain/leave/dunno - 46/39/15 - yougov jan 4.

- In hindsight, do you think Britain was right or wrong to vote to leave the EU?
right/wrong/dunno - 40/48/12 - yougov jan 4.

- Should the United Kingdom remain a member of the European Union, or leave the European Union? (Asked after the referendum)
remain/leave/dunno - 47/45/8 - survation jan 11.

- If there was a referendum tomorrow with the option of accepting the government’s Brexit agreement or remaining in the EU, which would you support?
gov/remain/dunno - 40/40/20 - survation jan 11.

- If there was a referendum tomorrow with the options of remaining in the EU, accepting the government’s Brexit agreement, or leaving the EU without a deal, which would you support?
remain/gov/nodeal/dunno - 41/22/30/8 - survation jan 11.

- If Parliament votes to reject the Brexit deal the government has negotiated, what is your preferred outcome?
referendum/nodeal/new-vote-mps/something-else/dunno - 36/31/11/6/16 - yougov jan 11.

- From what you have seen or heard so far, do you support or oppose the UK Government’s draft Brexit agreement?
strongly+/somewhat+/neither-nor/somewhat-/strongly-/dunno - 12/23/22/19/22/3 - survation, jan. 11

- If the Government was to lose the vote on the Brexit deal would you prefer to leave the EU without a deal, to remain in the EU, or to negotiate a ‘Norway’ style deal?
nodeal/remain/norway/dunno - 30/35/24/11 - survation, jan. 11

- If the Government’s Brexit deal is rejected by Parliament, would you prefer a ‘no deal’ Brexit or finding a ‘Plan B’ that Parliament will support?
nodeal/planB/neither/dunno - 32/44/13/12 - survation, jan. 11

sít. mindez innen: whatukthinks.org/eu/opinion-polls/uk-poll-results/ (áltlában a "vélemények" időbeli változása is követhető, aki ebből okosabb lesz, az induljon a brit miniszterelnőki székért, bár annyi látható, hogy

- a may-terv határozottan teret nyert, szóval a nyomasztás nem volt teljesen sikertelen
- a remain-nek, new-referendumnak nincsen igazán többsége, csak megfelelő egybevetésben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 21:31:14

@Szaktanár: ez az orszag mar nagyon regen nem "birodalom". a brexit veszelyezteti az egyesult kiralysag egyseget, sot az eszak-ir bekefolyamatot is.
itt egy koalicio alakult ki.

1. klasszikus brit szuverenitas-parti konzervativok, akik utaljak az eurokratakat es ugy gondoljak, hogy az egyesult kiralysag sokkal jobban jarna kulonutas trade dealek sorozataval.
2. nyugdijasok, akik egyszeruen felnek attol, hogy a kisvarosuk meg kevesbe lesz angol mint eddig.
3. a legalso nepretegekbe tartozo emberek, akik szerint az EU bevandorlas lenyomta a berszinvonalat.
4. az eszak-angolok, akik szamara az egesz unio a londoni elit jateka.

termeszetesen a klasszikus brit konzervativok, a nyugdijasok az alsobb retegbe tartozok es az eszak-angolok kozott is sokan a maradasra szavaztak, de mondjuk az egyetemistak kozott alig van brexit tamogato.

valodi tarsadalmi problemak vannak a brexit mogott, csak azt nem mondtak el az embereknek, hogy a UK ugy hozzanott az Uniohoz, hogy a hard Brexit prompt koltsege megfizethetetlen.

ijontichy 2019.01.14. 21:32:30

@Szaktanár:
Mivel ízlések és pofonok - hálistennek - különbözők ;-) részemről Dunkel Weisse. Piában konzervatív vagyok. Skót whisky, bajor sör (esetleg nyáron a parton könnyű Pils).

Szaktanár 2019.01.14. 21:38:07

@jotunder: mindenben egyetértek a felsoroltakkal. persze, h nem birodalom, ezt csak közülük gondolják így, jó sokan - tévesen.
vki írta fentebb, h lusták gondolkodni, ez az én véleményem is róluk. pedig én még bírom is őket, de azért lássuk be, agyukra ment a jólét. kezdetben a gyarmatokról voltak a rabszolgák, manapság meg a bevándorlókat zsigerelik ki. csak hát ugye az nem volt ráírva a buszra, h ha őket hazaküldik/elriasztják, akkor a uk úgy áll bele földbe, mint a gerely, mert hát az angolok aztán nem fognak nekiállni DOLGOZNI:
"students don't want 'back-breaking' work on farms", ahogy egy órája hangzott el a parlamentben.

www.bbc.com/news/live/uk-politics-parliaments-46867621

Szaktanár 2019.01.14. 21:41:48

@ijontichy: hát nem tom pajtás, ha egyszer iszol egy igazán jó ipát, akkor a lagerre többet rá sem fogsz nézni, max kényszerből (mint én most, annyit beszélünk itt a sörről h muszáj feltépnem a dán söripar csúcstermékét, egy tuborgot, mert csak ez van itthon. kb ilyesmit hugyozhat az ember az arany ászok után, pedig nagyon sokáig azt hittem, annál nincs lejjebb).

Grrr 2019.01.14. 23:04:08

@Szaktanár: Talán tanulmányoznom kellene az IPA-piacot, bár én most mintegy 100%-ban belga söröket iszom, és egyelőre maradéktalanul elégedett vagyok. No meg büszkeségből is már csak az európait választom.

Szaktanár 2019.01.14. 23:06:33

@Grrr: well, a uk pretty much európa, bármit is állítanak egyesek :) nem rosszak egyébként a belgák sem, kifogtam néhány egész jó trappistát tavaly, de nekem kissé testesek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.14. 23:09:38

@Szaktanár: a dán söripar csúcsterméke valószínűleg a Black nevű imperial stout :)
a pale ale, inklúzíve az indian pale ale egészen mást jelent egy észak-angliai pubban, mint egy londoni craft beer bárban. vannak, akiknek ez nem jön be, de a britek egy része nem iszik meg olyan sört, ami hidegebb 10 foknál. én a londoni craft beer bár mellett vagyok persze.

Szaktanár 2019.01.14. 23:18:56

@jotunder: ááá, nem hiszem, ezek itt nagyon büszkék a carlsbergre, meg a tuborgra, egyik rosszabb, mint a másik (habár a carlsberg ipa vmi gyártási hiba folytán egészen jóra sikerült. www.jo-hansen.dk/beer/bryggerier/fotos.htg/Carlsberg/Carlsberg_Brewmasters_India_Pale_Ale_44cl_CA469_2017.jpg)
nagyobb áruházakban lehet külföldi söröket kapni, de kisebb, helyi boltokban csak ez a 2 megy nagyrészt, igaz, nagyon széles variációban. esetleg még helyneken (bocs, lehet, h pontos j), ami szintén egy merénylet a jó ízlés ellen.
észak-angliában sosem jártam, de én a hideg sörre esküszöm, szóval nekem a londoni pub-ok adják. a stout (amit melegen kell inni, ahogy te is írtad) meg egy kurva nagy habos foskoktél (a guiness-szel az élen).

Grrr 2019.01.14. 23:34:15

@Szaktanár: Trappistát is iszom, a hat apátságot már végigkóstolam. Még a híres-nevezetes Westvleeteren XII-t is. Néhány éve valami építkezésre gyűjtött pénzt az apátság, így felpörgették a sörük termelését, és az egyik szupermarketbe is elküldték (ezt ugyanis csak az apátságnál lehet személyesen megvásárolni amúgy, fejenként legfeljebb 12 palack erejéig). Én akkor jutottam hozzá, eleddig egyszeri alkalommal.
De általában inkább csak 'normál' apátsági sört (Tripel Karmeliet elsősorban) vagy valami kis kézműves sört.

Szaktanár 2019.01.14. 23:42:21

@Grrr: nahát, egy expert, aki tudja, h 6 trappista apátság van belgiumban :) mindig megtiszteltetés profikkal beszélgetni sörről, bár én magam csak egy kutyaütő műkedvelő vagyok, nincs mélyebb ismeretem a sörről, mint h szeretem kóstolni, lehetőleg minél több fajtát, és véleményezni. szóval tavaly nyár végén párizsban kóstoltunk párat (szintén műkedvelő holland kollegákkal), ők a dubbel-re esküdtek; nekünk ez volt az első randevúnk, de egyben az utolsó is, nem lettem meggyőzve. kóstoltunk mást is, nem mindenre emlékszem, és ez nem pusztán a folyamatos fogyasztásnak köszönhető, hanem annak is, h a google maps timeline szerint "
2018 során felkeresett helyek
52
hely
13
város
3
ország
A Föld körül
27%
11 142 kilométert utazott – ez olyan, mintha megtette volna egy Föld körüli út 27%-át"

szóval itt - ott összefolynak a dolgok, de azért én maradok az én szeretett ipámnál :)

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 08:43:23

Kicsit on-topic: Sky szerint a Deal lehet, hogy 200 szavazatot se kap, ami 30% koruli tamogatottsag. A kerdes csak az, hogy Theresa sajat kardjaba dol-e, mint minden eddigi PM aki fontos kerdesben kiakpott, vagy kozli, hogy szamara a 2 evvel ezelotti nepitelet demokratikusabb mint a Parlament.

A reggeli eselylatolgatasok intenzitasa kezdi elerni a Grand National szintjet ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 10:53:35

@Bolygó Hollandi: Hilary Benn visszavonta a kiegeszito inditvanyat, ami csokkenthette volna May veresegenek nagysagat.
Ha 400 felett lesz a nemek szama, akkor ebbol nem lehet kijonni, akkor senki sem fog targyalni erdemben May-jel, nem mintha biztos lennek benne, hogy o valoban akarja ezt az egeszet.
A No Dealt meg kell akadalyozni, meg a heten, ez a lenyeg.

Szaktanár 2019.01.15. 11:50:19

@jotunder: May soha nem akarta, remainer volt mindig is. ha ez a konteó blog volna, tovább is lehetne szőni ezt a gondolatmenetet, így mindenkinek a képzeletére bízom. de ha valóban úgy van, ahogy gondolom, h ő ezt végigjátszotta így, erre a kifejletre számítva, akkor a létező legnagyobb színésznő, és oscar jár neki.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 12:06:54

@jotunder: Igen, szepen megcsavarta a helyzetet, hogy a Brexit partot egy remainer vezeti, a Remainer partot meg egy brexiteer ;-)

En azert behutottem a sort estere, de csak titokban, mert ha megtudja a szomszed, akkor elvagom magam mint integraciora keptelen migrans ;-)

Kezdorugas este 7-kor, eredmeny 9 korul.

Jean Claude 2019.01.15. 12:51:45

@ámbátor: Az EU deal és a no-deal között lehet ma választani. Ha elfogadják, akkor minden a maga útján megy holnaptól, amiről hosszú távon senki nem tud semmit. Ha nem fogadják el és mindenki békésen teázik március végéig, akkor no-deal Brexit van. Erre van kicsi esély, szerintem. Sem norvég, sem svájci megoldás nem hozható össze a fenti dátumig. Az vonhatja vissza a z 50. cikkely élesítését, aki kezdeményezte.
Rendkívül egyszerű aktussal. Szerintem ezt a kormány kezdeményezte és nem köti a Parlament közjogilag a kezét. A referendumnak csak politikai jelentősége van, ami persze hozzánk képest elég súlyos kötelem.
Vannak a halasztásnak bizonyos lehetőségei, de ehhez eu-s döntéshozatalra van szükség. Ilyet csak kérhetnek a britek, de sok értelme nincs. Az EU nem fog engedni, nincs rászorulva, a labda a briteknél pattog. Egy norvég megoldás a legjobb az EU-nak, mert UK az egységes piac része maradna minden kötelezettséggel és zéró beleszólással. Innentől a német-francia tandem óvszer nélkül eshetne szerelembe. Kissé háttérbe szorult a minapi hír, hogy a két vezető gazdaságilag és katonailag szoros együttműködési szándékkal jött elő. Mindezt az eu-s intézmények teljes negligálásával, nyilván kizárólag tagállami hatáskörön belül, de ez - már csak az EU integrációtörténetből fakadóan - tovagyűrűzne intézményi szinten is. Ennek kissé betenne egy no-Brexit. Az angoloknak olyan a viszonya a kontinenshez, mint a baloldalra szerelt kormányhoz.

komolytalan samu 2019.01.15. 12:56:25

Van egy nem oxbridge, de oxbridge közeli brit ismerősöm, aki építőipari cégben tengeti a vezetői életét. Amikor Cameron kiírta a brexit szavazást, letudta azzal, hogy ez egy politikai trükk. Mondtam, ez ok, de mi lesz akkor, ha a történelem úgy teoretikusan belecsinál a politika ventilllátorába és a trükk valósággá válik? Nem volt válasza. Amikor a ventillátor valósággá vált, nem érdekelt a kampány, nem izgattak a politikai hazugságok, mert én általában azt gondolom, hogy az embereket csak akkor lehet kockázatos döntésekbe hajszolni (bármilyen bődületes hazugsággal), amikor valami komoly bajuk van az életükkel, amiről a politikai (meg egyéb) elit valamiért nem vesz tudomást. Jöttek a nagy megfejtések, anyázások, a fóbiák és gyűlöletek enciklopédiái a nagyon okos lapokban, és egytől egyig mindegyik felszínesnek, erőltetettnek hatott. Aztán egyszer csak megjelent egy középkorú nő, aki két gyerekkel és egy vízvezeték szerelő férjjel a háta mögött a következőket mondta el: neki az EU azt jelentette, hogy a férje ma kevesebbet keres ugyanazért a munkáért, mint 10 évvel ezelőtt, az albérlet díja (ami a legnagyobb kiadás) viszont háromszor annyi, és ugyan nem utálja a keurópaiakat, de ettől még sajnos mindkettő oka a keurópai munkás. A helyzetük tíz éve romlik, és reménytelennek látszott a megoldás, ezért brexit.

A brit munkaerőpiac megnyitása és a brexit között valami 3 millió európai (nagyrészt keurópai) ment dolgozni a királyságba. Az alsó decilisekben (a szegények között) a munkabér stagnált,sőt egyes munkakörökben reálértéken csökkent, és e közben az albérletárak (keresleti piac) elhagyták a munkásosztály légterét. Tény, hogy az amúgy labour szavazó munkásosztály szavazatai nélkül a brexit nem történt volna meg.

Akkor a brexit szavazó vízvezetékszerelő és kedves neje egy megvezetett önsorsrontó szerencsétlen, vagy a maga szempontjából tkp teljesen józan, sőt racionális döntést hozott, amikor a brexitben találta meg a választ a jelentéktelennek nem mondható problémájára? Mert a nyomott munkabér/magas lakhatási költségek kombinációjára a szabad munkavállalás korlátozása nélkül a legnagyobb közgazdász spílerek sem tudnak jó választ adni, legalábbis azoknak, akik ezt megszenvedik.

Ahogy az oxbridge közeli ismerős rámutatott, nem kellett volna azonnal megnyitni a brit munkaerőpiacot, és ha már megnyitották, akkor azonnal enyhíteni kellett volna az egyébként keurópaihoz mérhetően bürokratikus és körülményes brit építési és ingatlanpiaci szabályozáson, hogy a keresletet legalább valamennyire tudja ellensúlyozni a kínálat, de ez 2016-ban már veszett fejsze nyele volt nyilván.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 13:56:52

@komolytalan samu: A vizvezetekszerelo tipikusan Level 2 qualificationnal rendelkezik. Ami azt jelenti, hogy atment a kiserettsegin. Par honap alatt lehet valaki vizvezetekszerelo, ha kicsenget 1500 fontot. De azert vannak olyan ingyenes iskolak is, ahol ilyeneket kepeznek. A lengyel "plumber" erettsegizett, esetleg van neki egy uzemmernoki diplomaja. Objektive sokkal jobb munkaero.

Grrr 2019.01.15. 14:18:38

@Szaktanár: Én sem vagyok egy szakértő... :) De ugyanúgy vagyok én is a barna, vastag dubbel sörökkel, mint te. Csak nagyon ritkán iszom, nekem az általában sok.
Tipikusan az apátsági blond ale-t iszom, illetve tripel-t (ez egy belga 'strong' pale ale). Szóval ezek inkább az India Pale Ale irányába mutatnak nálam is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 14:40:26

A hazelnok most nyirta ki azokat az inditvanyokat, amelyek csokkenthettek volna May veresegenek merteket. Bercow nem cicoz.
Elvileg 639-en szavaznak, mivel Bercow es a harom helyettese nem szavazhat, a het eszak-ir katolikus pedig bojkottalja a Parlamentet.
A kerdes az, hogy lesz-e 400 darab NEM szavazat. Az lenne az un. nagy pofon. Itteni ido szerint negyed kilenckor lehet vegeredmeny, az odahaza negyed tiz. Utana Theresa May reagalni fog. En nem tudom elkepzelni, hogyan tud majd reagalni 400 nem szavazatra. 350-re talan, de 400-ra...

Szaktanár 2019.01.15. 14:40:58

@Jean Claude: "A referendumnak csak politikai jelentősége van, ami persze hozzánk képest elég súlyos kötelem."

ez egyébként egy nagyon érdekes elem a kérdésben, mert hát ugye valóban nincs jogi kötelezettség implementálni a referendum eredményét, hiszen ez egyfajta véleménynyilvánító népszavazás, nem pedig ügydöntő. na most ilyen kicsi marginnál azért sztem minimum kérdéses, h elindítsunk-e egy olyan folyamatot, amely hosszú évtizedeket töröl el a múltból, és hosszú évtizedeket rabol el a jövőből, a társadalmi hatását és az anyagi következményeket tekintve.

@Grrr: egs :)

Szaktanár 2019.01.15. 14:42:32

@jotunder: ne hívjuk már bercow-nak, ha kérhetem, ez bulvárújságírás szint, adjuk meg a tiszeletet: mr speaker :)

Szaktanár 2019.01.15. 14:54:15

@komolytalan samu: érdekes sztori, és sztem elég tipikus is, többektől hallottam hasonló történetet. azért valljuk be, aki született brit létére annyira vitte, h vízvezetékszerelő, vagy hasonló fizikai munkát végez, az tényleg egy igazi vesztes, aki mindig is szart a saját sorsának jobbá tételére. pedig azért túl sokat nem kell tenni hozzá, a management-et alapból bennszülöttekkel szokták feltölteni minden brit munkahelyen, tökmindegy, h mennyire alkalmatlan az illető (hány meg hány ilyet láttam, te jó ég), aztán majd a kulimunkát elvégzi a k-európai rabszolga. szóval az a brit, akiknek ez utóbbiakkal kell versenyeznie, tényleg a társadalom legalja, és mint ilyen, fogékony a populista szólamokra, meg mások hibáztatására. innentől meg nagyon nem kell magyarázni az X irányát és okát a papíron.

ámbátor 2019.01.15. 14:55:22

@jotunder: lehet nemigen lesz ideje reagálni, mert 100-nál nagyobb különbség esetén, szerintem Corbyn azonnal elörántja a bizalmantlansági indítványát.

Szaktanár 2019.01.15. 15:00:03

@ámbátor: corbyn egy igazi politikai karrieristának tűnik nekem, ahogy az elmúlt hónapokban viselkedett. kb olyan eszelősnek tűnik a vágya a PM jelzőre, mint annak az izének ahhoz a gyűrűhöz abban a filmben (bocs, nem vagyok erős a filmvilágban). aztán persze megállás nélkül azt mondja, h majd ő elér egy jobb dealt, amire az eu a kezdetektől fogva nemet mond, úgyhogy így elég kevéssé tudom komolyan venni a fickó segíteni akarását a nemzeten.

komolytalan samu 2019.01.15. 15:02:06

@jotunder: Ettől még vannak, akiknek ez a szakmájuk, ebből élnek és ebből tartják el a családjukat. Sőt szavaznak is.

ámbátor 2019.01.15. 15:05:27

@komolytalan samu: www.theguardian.com/politics/2016/may/20/reality-check-are-eu-migrants-really-taking-british-jobs
TLDR: " The big falls in wages after 2008 are due to the global financial crisis and a weak economic recovery, not to immigration" "The number of British citizens working in the UK labour force is now at the near-record level of 28 million."
Mondjuk ez 2016-os cikk.
Szóval azért abban is lehet valami, hogy a plumber egész más okokból csúszik lefele, csak könnyebb a migirkre fogni, mint magába nézni.

Jean Claude 2019.01.15. 15:08:57

@Szaktanár: Amikor a népszavazást kiírták, akkor ez fel sem merült. Aki kiírta, annak esze ágában sem volt kilépni, pláne úgy, hogy Brüsszel előtte engedett az amúgy is kivételezett helyzetéhez képest (Cameron, négy opt-out). A népszavazás lehet elvben döntetlen (vagy érvénytelen), de ha nem, akkor a döntés az döntés. A tied a no Brexit szavazók egy részének olvasata. Ez a csoport sem volt teljesen tisztában a következményekkel, csak volt rá x oka, hogy így szavazzon. Valószínűleg politikailag irracionáis is. Ahogy a Fidesz szavazóknak is. Az egész dolog rákfenéje a brit politikai elit teljes és folyamatos csődje. A számlát ma este nyújtja be az élet. Bármi történik, szerintem nagyon másként fog kinézni néhány év múlva az UK belpolitikája. Én több százéves tradíció kukázásáról beszélek. A pártokban való bizalom tartós megingásáról (az MP a választókerületből kapja a legitimitását és ahhoz szabja a követett politikáját), ami egyébként Franciaországban pont most történik. Eltűnik, mint a birodalmi mértékegységrendszer. Persze ez sem volt állandó, mert a Munkáspárt belépése a liberálisok mellett egy történelmi változás intézményesítését jelentette a XIX. század végén.

Szaktanár 2019.01.15. 15:25:08

@Jean Claude: nem teljesen értek egyet azzal az állítással, h "a döntés az döntés", ugyanis tényleg nincs kötelező ereje a referendumnak. akkor sem volt, amikor kiírták. tökmindegy, h mi az eredmény, ez csupán egy véleménynyilvánító eszköz, nem pedig ügydöntő. ez egy tény, felesleges lenne vitatkozni rajta. az, h a brit kormány ennek ellenére beleállt az implementálásba, semmi egyéb, mint a nemzeti öntudat, a "hülyeangolok". az elmúlt hónapokban végignéztem/elolvastam szinte mindent a brexit témában, guardian-bbc-channel4-stb, a sor végtelen. tudod mi a leaver szavazó legfőbb érve? "visszakapjuk az országunkat". és amikor szembesítik azzal, h szegényebbek lesznek, nő a terrorveszély (nem eu-s országgal nem osztanak meg információt eu-s titkosszolgálatok), nő a munkanélküliség, nőnek az árak a boltban, a betegségedbe előbb fogsz belehalni, mint h eljuss az nsh-hez, tudod, mi a válasz? "igen, ez mind igaz. de visszakapjuk az országunkat!"

van az elmebetegségnek az a szintje, amin nem tudunk segíteni, bárhogy is szeretnénk.

Jean Claude 2019.01.15. 15:47:44

@Szaktanár: Amit írtam, az nem mond ellent annak, amit most írtál. Egy adott helyzetben hozott (nem túl okos) döntést abban a helyzetben és időpontban lehet értelmezni. A brit politikai kultúra nagyon más és erre ők nagyon büszkék. Ezért is politikai és nem etnikai nemzetállam a kezdettől fogva (Glorious Revolution).

Grrr 2019.01.15. 16:02:25

@jotunder: Tegyük hozzá, hogy legalább valamennyire elfogadható vízvezetékszerelő már jó ideje sokkal jobban megél Nyugaton, mint a "gig economy" fiatal diplomásai...

simka 2019.01.15. 16:58:56

mellékes, és tényleg csak a filológiai hűség kedvéért: a posztban "unchartered territory" --> "uncharted territory"

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 17:37:33

@ámbátor: "PM vows to respond 'quickly' as she faces huge Brexit deal defeat" a legujabb. Corbyn ezt kivarja, mert egyreszt nem biztos, hogy sikerre tudna vinni a bizalmatlansagit, masreszt May dontese akarmi lehet, es az ellentetje is:
- lemond
- elhalasztja az 50-est
- belemegy egy masodik nepszavazasba
- tesz a parlamentre es folytatja a sziszifuszi brexit targyalasokat

Mindegyik izgalmas uj tavlatokat nyit :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 17:47:45

@simka: kösz!!! miket írok... javítom.

Jean Claude 2019.01.15. 17:52:45

@Bolygó Hollandi: Nincs módjában egyoldalúan elhalasztani. Nincs kivel tárgyalnia. Nem tud előkészíteni egy értelmes népszavazást (pl. mi lenne a kérdés?). Lemondhat, de azzal biztosan no deal Brexit lenne idő hiányában. Ma ezt akarja legkevésbé. Ebben az értelemben semmi nem dől ma el. A következő néhány napban viszont igen. Például egy visszavonó levél Brüsszelbe.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 18:20:51

@Jean Claude: Stimmel. A szandekolt mondanivalom az volt, hogy bejelenti a halasztas kezdemenyezeset az EU-nal. Bar az is igaz, hogy a parlament mar megszavazta, hogy marcius 29-en brexit, tehat a halasztashoz is kell parlamenti hozzajarulas. De ez lenne a legpuhabb idohuzo lepes. Az idohuzas pedig egyik kedvenc fegyvere.

Most eppen 199:424 a legutobbi becsles a szavazasra. Az 1920-as evek ota nem szavaztak le kormanyt 100-nal nagyobb tobbseggel.

Kozben a parlamenti vitaban mar attertek a deal vitajarol arra, hogy Maynek meg ma este vegig kell setalnia a pallon, ha meg akarja orizni becsuletet. Ugyanakkor May szamara az a sulyedo hajo elhagyasa lenne, amire azt hiszem nem lenne kepes.

Szaktanár 2019.01.15. 18:31:19

hölgyeim és uraim, hadd javasoljam, h ne tippelgessünk. az angolok agyafúrt népség, nehéz követni a logikájukat, sokszor még saját maguk sem tudják. azért, mert balra indexelnek, egyáltalán nem biztos, h jobbra fognak kanyarodni.

már csak néhány óra, és minden kiderül.

Jean Claude 2019.01.15. 18:36:28

@Bolygó Hollandi: Nem a Parlament szavazott róla. 2017.03.29.-én küldte el May a levelet. Fait accompli. Ő vagy másik miniszterelnök küldhet egy másik, ezzel ellentétes szándékút. A brit közjog szerint tekinti érvényesnek Brüsszel. Ezt most az EB is megerősítette. Időt húzni annyira lehet, mint amikor már vizes lavórba rakják a lekötözött lábad abban a nagyon stabil székben. Szerintem minden MP tisztában van a valós mozgástérrel erre a hétre, függetlenül attól, hogy tetszik-e neki.

Jean Claude 2019.01.15. 18:48:31

@Szaktanár: Ha ez unalmas, akkor egy angol hír helyett egy orosz. Felmentették Aszódi Attilát. Ez sem akármi.

Szaktanár 2019.01.15. 18:49:53

@Jean Claude: ő kicsoda, és mivel vádolták eddig?

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 18:54:50

@Jean Claude: Az igaz, hogy az elkuldesrol nem a parlament szavazott, de 2018 juniusaban a parlament elfogadta a kilepesi torvenyt, amiben fixaltak a kilepes napjat. Igaz azt is, hogy a parlamentnek erdemben kell szavaznia a kilepesi egyezsegrol. Nem tudom mit mond a torveny, hogy mi tortenik, ha nincs parlamenti aldas, de ketyeg az ora.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 18:56:15

@Szaktanár: Jogos! Az adekvat tevekenyseg fogadasok kotese lenne. Meg nyitva vannak a bookiek! ;-)

incze 2019.01.15. 19:02:05

@Jean Claude: azt írják, hogy az eu már borítékolta a halasztást minimum júliusig (ami nagyjából azt jelenti, hogy adnak egy esélyt egy esetleges referendumnak is) - március végéig lényegében csak a no-deal jöhet össze, amit senki sem akar. ennek ellenére elég jó valószínűsége van, mert több csoport más és más okkal nem akarja, és valamelyiknek be kéne áldoznia valamit az elkerülésért, remaineresnek a reményt, referendumosnak a referendumot, duposnak az őksetudjákmit, corbynnak az egót, etc. mindenik elég valószínűtlen.

Jean Claude 2019.01.15. 19:03:18

@Bolygó Hollandi: A szándéklevél és a kilépési törvény nem ugyanaz. Nem tudok arról, hogy megkötötte volna a parlament May kezét. Ennek az az oka, hogy mindenki úgy tudta, hogy nem vonható vissza a szándéknyilatkozat. Novemberben közölte a Bizottság (a Szerződés őre), hogy igen. Később az EB, hogy rendkívül egyszerűen.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 19:03:33

www.paddypower.com/politics/uk-brexit

23 Brexittel kapcsolatos kerdesben lehet fogadni :-)

Szaktanár 2019.01.15. 19:05:37

@Bolygó Hollandi: nekem max online lehetne, félek, h bezárnának, mielőtt én kiérnék a reptérre :)

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 19:10:36

@Jean Claude: Attol, hogy explicit modon nem kototte meg, meg egeszen erdekes jogvitat lehet arrol folytatni, hogy a kilepes napjanak torvenybe foglalasa utan milyen angol jogon tehet olyan lepest a PM, ami a kilepes elhalasztasahoz vezet. Politikailag nehezen lenne vallalhato. De azt hiszem nem maradt olyan lepes, ami politikailag vallalhato lenne szamara.

Szaktanár 2019.01.15. 19:11:29

"Conservative Andrew Murrison, whose amendment was not selected by the Speaker for MPs to vote on, says that he "genuinely feel[s] we may not have Brexit at all".

In 2006, people weren't being "thick or stupid or racist" when people wanted to leave, he says.

"They are sovereign, we serve them, let's get on with it," he finishes."

www.bbc.com/news/live/46874049

2006! micsoda freudi elírás a bbc-től :D ezek már időtlen idők óta a lelépésre készülnek gondolatban.

brunn 2019.01.15. 19:12:07

@Grrr: Mert ő tud vízvezetékszerelni, a "nagyon okos" emberpéldány pedig nem (ahogy egy szöget sem tud beütni). És akkor hogyan is állunk a két "réteg" társadalmi fontsságával?

Jean Claude 2019.01.15. 19:13:05

@Jean Claude: A Brexitről még annyit, hogy a Lisszaboni Szerződés azért ad két évet, hogy a tagország világos politikai elképzeléssel létrehozzon rengeteg belső joszabályt arra az esetre, ha kiszerződik több száz (ezer) nemzetközi szerződésből (megosztott és kizárólagos közösségi hatáskörök). Néhány tízezer oldalról van csak szó. Ebből a britek nullát abszolváltak.

Szaktanár 2019.01.15. 19:17:05

@brunn: vízvezetéket szerelni már a rómaiak is tudtak. haza is küldték őket.

Szaktanár 2019.01.15. 19:18:02

na, megjött mrs may, indulhat a buli. popcornt, sört elő emberek, nagy idők tanúi leszünk ma este!

Jean Claude 2019.01.15. 19:52:12

@Bolygó Hollandi: A kilépési szerződést nem tudja a parlament elfogadni a kilépési dátum után. A dátumot May döntötte el és egyoldalúan, az EU nélkül nem tudja megváltoztatni. Ezt nemzetközi szerződés szabályozza, a Lisszaboni Szerződés. A szándéknyilatkozat visszavonása a szándék visszavonását jelenti és nem a kilépés elhalasztását. Másnap persze küldhet egy újabb kilépési szándéknyilatkozatot, amíg a parlament ezt nem tiltja meg, de azzal az íratlan alkotmány területére tévedne a hatalmi ágak összekuszálásával. Már erről is szó van, mármint a végrehajtó hatalom túlzott korlátozásáról.

Grrr 2019.01.15. 20:31:06

Itt van a szavazas...

vtmgq8 2019.01.15. 20:40:03

Azer az eredmény 432

Szaktanár 2019.01.15. 20:40:54

több, mint 2X különbség. megsemmisítő

Grrr 2019.01.15. 20:46:17

A Egyesült Királyság győzött, az egyesültkirályok győztek!

Szaktanár 2019.01.15. 20:49:17

@ámbátor: nem hiszem, h keresztül tudják vinni. más se hiányzik most ezeknek a hülyéknek, csak még egy ilyen krízis az egész tetejére. hosszú még az éjszaka, át fogják ezt gondolni.

Szaktanár 2019.01.15. 20:55:34

@ámbátor: @Szaktanár: itt van pl ez:

DUP will back the govt in confidence vote tomorrow

ámbátor 2019.01.15. 21:05:58

"más se hiányzik most ezeknek a hülyéknek"
Erről szólt az elmúlt két évük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 21:22:08

a brit demokrácia történetében kormány így nem esett még pofára....
Theresa May pedig csak tolja és tolja.... seriously...

Strawdog 2019.01.15. 21:25:28

@jotunder: Miért, mit csináljon? Mondjon le, mint az összes gyáva szar (Farage etc), akik összehozták a Brexitet?

Szaktanár 2019.01.15. 21:26:56

@Strawdog: aszondja tegnap farage vmelyik adón, hát ha nem jön össze a brexit, akkor ő visszatér a politikába. na mondom öreg, neked aztán végérvényesen elveszett a realitásérzéked.

Szaktanár 2019.01.15. 21:33:13

Former foreign secretary Boris Johnson has speaking to the BBC. He says:

I do think this deal is dead and it's very important that is recognised.
It's perhaps a bigger defeat than people had been expecting but it's been a long time brewing.
It's so evidently a bad deal for the UK.

Mr Johnson says the defeat has "given the UK a massive mandate" to "go back to Brussels" and say the current deal "won't work for us".

na az ilyen pillanatokért imádom az angol humort!

Grrr 2019.01.15. 21:35:17

Nos, először is, újraszámlálás nincs? Lehet, hogy néhány százan csak véletlenül téves terembe mentek például. Meg olyat is hallottam már, hogy egy-egy képviselő több másik helyett is volt jelen egy szavazóteremben.

Szaktanár 2019.01.15. 21:44:08

@Grrr: meg ez a grinicses időzóna is olyan zavaros, az is bekavart...

Grrr 2019.01.15. 21:49:01

@Szaktanár: "The PM needs to go back to Brussels and tell those bloody Europeans what Britain wants. And what Britain wants Britain gets." (nem szó szerinti idézet)

Szaktanár 2019.01.15. 21:51:10

@Grrr: tényleg zseniális h mekkora szereptévesztésben vannak. mintha még mindig nem érkeztek volna meg ebbe az évszázadba.

Grrr 2019.01.15. 21:58:39

@Szaktanár: Arlene Foster, the DUP leader, has welcomed the result of tonight’s vote. In a statment she said:

By rejecting the withdrawal agreement, parliament has acted in the best interests of the entire United Kingdom.

The House of Commons has sent an unmistakable message to the prime minister and the European Union that this deal is rejected.

Mrs May will now be able to demonstrate to the Brussels’ negotiators that changes are required if any deal is to command the support of parliament ...

Reassurances whether in the form of letters or warm words, will not be enough. The prime minister must now go back to the European Union and seek fundamental change to the withdrawal agreement.

velőtanya 2019.01.15. 22:10:47

- Az a tervem, királyom, hogy Lancelot, Galahad és én várunk, míg leszáll az est, aztán kirontunk a nyúlból, és leverjük a brüsszelieket, akik nem csak meglepettek lesznek, de teljesen fegyvertelenek is.
- Nem értem jó lovag...
- Tehát Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból és...
- De az bent van, ti meg kint!!!
- Hát...erre az apróságra nem gondoltam...

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.01.15. 22:15:05

Vannak felmérések arról, hogy ha új referendumot írnának ki, akkor milyen lenne a leave/remain arány?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:22:53

@Strawdog: 634-en szavaztak, tehát majdnem mindenki aki szavazhat (640 szavazóképes képviselő van).

A 634 szavazóból 432 szavazott May ellen. Ebből 118 Tory rebellis és a 10 ulsteri tahó. Van tehát 128 ember, aki azért utasította el a Dealt, mert túl puha.

Van 196 lojális tory. Van még hat munkáspárti és független, aki a megszavazta a dealt. Tekintsük ezt May kedvéért 202 lojális embernek. Ezek közül azonban nagyon sokan nem lennének hajlandók elfogadni valami durvát, minimum 20 Remainer tory, mint Soubry, vagy Boles. De ez a szám valószínűleg magasabb.

Van még 304 ellenzéki akinek a Deal túl kemény, és vagy egyáltalán nem akarnak Brexitet, vagy valami sokkal puhábbat.

Ha May bekeményít, akkor valamennyit nyer a rebellisek közül, de bukja az ellenzéket és a 20 embert és még többet. Tehát bukik.

Ha May valamennyit puhít, de még nem annyit, amennyi elég az ellenzék megnyeréséhez, akkor pont ugyanúgy bukik, mint most.

Tehát, May akkor juthat előbbre, ha tárgyalásokat kezd a Munkáspárttal és valamilyen történelmi kompromisszumot ér el. Na, annak elvileg lehet többsége. De. Azt is tudni kell, hogy a Konzervatív Párt tagsága nem fogadna el semmiféle kompromisszumot a Munkáspárttal.

Ha May kész arra, hogy történelmet írjon, akkor és csak akkor van értelme annak, hogy marad. May eddig semmi jelét nem mutatta annak, hogy képes arra, hogy történelmet írjon. A történelem írásának természetesen lesz következménye, és May eddig annak sem mutatta jelét, hogy a "következményekkel" szembe merne nézni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:24:00

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ennek nincs értelme, mert a új referendum kiírása alapjában rázná meg az országot. Fifty-fifty környéke. A Remain abban bízhat, hogy elkeseredett Leave párti nyugdíjasok nem mennek el szavazni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.15. 22:26:29

@Grrr: Itt mindenki hazabeszél. A DUP is, Rees-Mogg és BoJo is. Valójában tudják, hogy nincs annyi súlyuk, hogy diktáljanak.
Kíváncsi vagyok, hogy idéz-e megint valami jó kis Game of Thrones-t Michael Gove. Winter is coming... Na akkor most coming a winter vagy nem coming...

Szaktanár 2019.01.15. 22:39:26

@Grrr: ezek tényleg a cseh kettest nézik!

Szaktanár 2019.01.15. 22:46:02

@jotunder: azért azt se felejtsd el, h

-2016 több fiatal - potenciális remainer - lett szavazásra jogosult
-2016 óta elhunyt néhány idős - potenciális leaver - ember
-2016 óta elég sokat tisztult a kép, h egy brexit mégis milyen veszélyekkel járna, és most már tényleg csak a menthetetlenül hülyék szeretnék véghezvinni

velőtanya 2019.01.15. 22:54:42

@Szaktanár: Meg az se mindegy, hogy 2 vagy 3 kimenetelre lehet szavazni.

Bolygó Hollandi 2019.01.15. 23:05:42

@jotunder: "May akkor juthat előbbre, ha tárgyalásokat kezd a Munkáspárttal és valamilyen történelmi kompromisszumot ér el."

Elvileg talan, csak a gyakorlatban nem latszik a valoszinusege. Fura lenne egy rendes trockistatol a kompromusszumra torekves amikor a hatalom recseg-ropog es karnyujtasnyira van mar csak a No10 kulcsa. Oszt a Momentum is esetleg halmozottan lincselne meg, ha kiegyezne a brexit erdekeben a torykkal.

Szaktanár 2019.01.15. 23:14:52

@velőtanya: az kéne még, h tovább bonyolítsuk ezeknek, mikor még ez is nagy kihívást okoz.

Jean Claude 2019.01.16. 00:06:29

@Bolygó Hollandi: Ma Corbynnak nem tűnik vonzónak az No.10. Csak a szart vehetné át. Maynek maradt még mozgástere. Behúzza a bizalmi szavazást most is. Attól függ, merre indul el. Valószínűleg hosszabbítást kér az ET-től, amit gyorsan meg is kap, ha megfelelő ajánlatot tesz mögé, nyilván nem azt, hogy tárgyaljuk újra. Kielégítő ajánlat lenne egy új népszavazás, mondjuk elegendően hosszú felkészülési idővel ( a rövid nagyon nem vált be). Mivel biztosan nem opció a brit politikának ma már a no-deal Brexit, ezért egy hallgatólagos legitimitás övezné az új népszavazást. Az EU meg addig nyugodtan teázhat. A népszavazás kérdése is lassan körvanalazódik, nem a ikilépés mkéntjéről szólna (arra nehéz mindenki számára eldöntendő kérdést feltenni), hanem ugyanarra, amire két éve. Egy alapvetően más politikai helyzetben.
Ez a téma mára meg lett tisztítva a miszpercepcióktól.

ámbátor 2019.01.16. 00:17:38

@Jean Claude: bár úgy legyen. Sajnos attól tartok, ez nem ennyire egyszerű még mindig.

Jean Claude 2019.01.16. 00:22:30

@jotunder: Amennyiben az új népszavazás arról a kérdésről szól, amiről a múltkori, akkor a holnapi naptól semmit nem jelent bármilyen eddigi felmérés a lehetséges kimenetelről, hiszen az igen erősen gyengült azzal, hogy a no-deal Brexit lett az ottani Soros. Viszonylag könnyű dolga van a brit belpolitikának egy estleges népszavazás esetén. Teljesen más helyzet állt elő. Az EU taktikája is bevállt.

Mister Gumpy 2019.01.16. 03:14:47

@Szaktanár: A klasszik angol ipa híg húgy. Biztos léteznek jó microbreweriek, de még a Brewdog se tud igazán jó ipát csinálni, hiába a kafa türkiz szín. West coast rulez.

lüke 2019.01.16. 06:35:36

@ámbátor:
Ja
ha a gyerekem így viselkedik kap egy makarenkóit,(pláne ,ha pszichológus az anyja)
EU túlzottan türelmes, nincs más választása:
- belpolitikai ügy
- no meg nagy befizető a UK
Warten und Tee trinken - nyomja Junker, cirkuszi németül

Bors törzsőrmester 2019.01.16. 07:55:30

Lassan rájönnek, hogy a lepényt nem lehet visszalapátolni a tehénbe. Próbálgatják, próbálgatják, de az eredmény egy nagy barna folt a tehén hátsó felén.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 09:39:25

Boris Johnson és David Davis olyan magabiztosságot mutat, vagy legalábbis próbál mutatni, mintha éppen megnyerték volna a futball-világbajnokságot. A Telegraph-ból süt az "eljött az időnk". Miközben....

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.01.16. 10:54:19

@jotunder: te mennyi esélyt látsz

kemény Brexit/új népszavazás

arányra?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 12:46:57

@harmadikszem: en csak nezek mint Mari a moziban.

Daniel Hannah aki az egyik legkemenyebb Brexiter, azt talalta irni par oraja a Telegraphban, hogy legyen a UK felig bent, felig kint az EU-bol. Tehat fogadjak el a Single Marketet es a Free Movement of Labour-t, de csak ennyit. Csak ezt a ket jelentektelen aprosagot. A Munkaspart par honapja meg nem volt kesz erre, most meg a Daniel Hannah. Ez olyan, mintha Bayer Zsolt azt mondana, hogy nem szabad engedni a ballibnek, max. azt hajlando elfogadni, hogy legyen Gyurcsany kormanytag :)))

Szaktanár 2019.01.16. 12:50:13

@Mister Gumpy: a brewdog sztem sem jó, kommersz szar (lett?). de tényleg hatalmas a kínálat, és vannak kimagaslóan jó alkotások.

heptakontanonaéder 2019.01.16. 13:25:39

@Szaktanár:
Mint pl. a Münchner Dunkel? Vagy a Köstritzer Schwarzbier?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 13:34:48

@Szaktanár: A Heinekken gyarak kapacitasa nagyjabol harminc millio hektoliter per ev. A Brewdog kapacitasa nagyjabol ketszazezer hektoliter per ev. A de Molen-e ma 20000 hektoliter alatt van. A Brewdognak vannak Tesco-kompatibilis sorei, a de Molennek nincsenek. De a Brewdog is csinal jo par ezer hektoliter szuperminosegu sort, amit craft beer pubokban lehet kapni. Ez egy hype, nyilvan, csak sokkal olcsobb hype, mint a borhype (es valamivel dragabb, mint a kave-hype) Pesten ma mar van Brewdog Pub az Anker kozben, ami nem sokkal rosszabb, mint a brit Brewdog Pubok. Egy gourmet sorbutikban olyan Brewdog sorok vannak, amelyeknel a batch tiz hektoliter alatt van.

Szaktanár 2019.01.16. 14:05:14

mennyi sörszakértő van itt, hirtelen sokkal jobban érzem magam a melóban.

Grrr 2019.01.16. 14:18:24

@jotunder: A Single Market egyben az Európai Bíróság fennhatóságát is jelenti, és a befizetéseket.

Grrr 2019.01.16. 14:40:34

@Szaktanár: Bottom line: ha legközelebb Belgiumban jársz, inkább a tripel-eket (strong ale) ajánlom, az neked jobban fog ízleni. Westmalle Tripel, Tripel Karmeliet, Rochefort 10, ... Esetleg a könnyebb apátsági blond-okat. Vagy egy nyári melegben csak a móka kedvéért egy savanyú lambic-ot (vagy gueuze-t, ami több évjárat lambicjának a vegyítése). Brüsszelben máig működik a Cantillon sörfőzde, ahol ilyemit készítenek. Ez amúgy az egyetlen megmaradt tradicionális főzde a városban. Az utóbbi évben néhány hipster minifőzde beindult, azok is érdekesek.

Szaktanár 2019.01.16. 15:45:53

@Grrr: köszi a javaslatokat, megfogadom :)

labrys 2019.01.16. 17:17:15

Komment a 444-en:

„Miután a brit parlament alsóházi képviselői elsöprő többséggel leszavazták a Theresa May kormányfő és az Európai Unió által tető alá hozott Brexit-megállapodást, felmerült egy olyan megoldás lehetősége, hogy Nagy-Britannia marad bent, és a többiek lépnek ki.”
('Szabados Gábor')

:D

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.01.16. 18:34:20

@jotunder: jó a hasonlat, annyit hozzátennék, hogy ha van lap aki megadja a havi 2 milliát azért, hogy ilyeneket írjon, akkor a bayer megírja. Azonnal.

Szaktanár 2019.01.16. 20:18:29

Government survives no confidence motion

Labour's motion of no confidence in the government is defeated by a majority of 19.

In total, 306 MPs voted in favour, and 325 MPs voted against.

nem mondanám, h nagyon meglepett.
most lássuk, miben fog változni a helyzet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:22:54

@Szaktanár: A szavazas elott May kijelentette, hogy nem targyal Corbynnal. Elso mondata az volt, hogy meg ma beszelni akar az ellenzeki partok vezetoivel. Nem semmi.

Szaktanár 2019.01.16. 20:27:52

@jotunder: jó...de minek? komolyan nem értem, mit kívánnak elérni ezzel a rengeteg "hallgassuk meg egymást" szöveggel. az eu nem fog változtatni a deal-en, bármennyit is beszélgetnek róla az angolok.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.01.16. 20:34:33

@jotunder:

"Resistance to a second vote is ferocious. We are told it would split Britain in two for generations, leave blood on the streets, render the expression of the people’s will meaningless, and even destroy British democracy.

But Britain is split one way or another and not about to heal. It voted in 2016 on make-believe shamelessly peddled by the likes of the former foreign secretary Boris Johnson. At stake is the country’s direction for decades to come. It’s worth voting on the facts, not some post-truth phantasmagoria, of a British exit. The unicorn of little English dreams turned out to be nonexistent. Recent polls suggest that British citizens now favor a second vote and that, if held, the decision to leave would likely be overturned." (Roger Cohen, NYT)

Szerintem teljesen igaza van. Ez egy (amúgy tök fölöslegesen létrejött) gordiuszi csomó, amit bátornak kellene lenni átvágni. Amúgy pl. eszerint sokkal jobb a helyzet, mint fifty-fifty: 54-46 a remain javára. sc.cnbcfm.com/applications/cnbc.com/resources/files/2019/01/15/YouGov_Jan2019_poll_03.png

@Szaktanár: Igen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:40:26

@Szaktanár: Theresa May az ellenzék szavazatát akarja nem a Tory rebellisekét. Neki az pont OK, ha a tory többség és a teljes ellenzék megszavazza a dealt. Hannah olyan red line feladásáról írt ma,hogy alig akartam hinni a szememnek. Az is lehet, hogy a no dealt napokon belül hivatalosan is kizárják (Corbyn ezt követeli)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:43:56

a Labour, a LibDem és a skótok mind megerősítették, hogy előfeltétele a tárgyalásoknak a no deal kizárása. basszus, lehet, hogy May tényleg hónapok óta erre készült, és nem egy szerencsétlen balek, hanem egy ördögi titokthatcher. ezt nehezen tudnám elhinni.

Szaktanár 2019.01.16. 20:46:18

@jotunder: Corbyn egyetlen értelmes gondolata. de...valóban van esély a labour támogatására, amíg egy ilyen hataloméhes ember áll az élén, aki épp May pozíciójára van ráizgulva?

ámbátor 2019.01.16. 20:51:19

Tök érdekes egy olyan parlamentet nézni, ahol nem gombnyomogató automaták vannak. Egyik nap leszavazza a saját pártelnökét, másnap meg kiáll mellette, mert ügyeket mérlegel, nem a vezérszurkoló intése szerint szavaz.

Szaktanár 2019.01.16. 20:51:32

csak egy kis mellékzönge: tom walker ismét kitett magáért, mint általában

www.youtube.com/watch?v=ae5t1CZFCU8

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 20:53:54

@Szaktanár: Theresa May kozolte, kizarja azt, hogy Anglia a customs union resze maradjon. lehet, hogy tenyleg ez a kulcs.
a customs unionnak norvegia vagy izland sem resze. de mindketten reszei a single marketnak. az milyen lenne, ha hirtelen elfogadnak a single marketet (amivel ugye a free movement is jar)

Szaktanár 2019.01.16. 20:58:47

@jotunder: milyen lenne? kb homlokegyenest az ellenkezője annak, amiről az egész brexit szól. bár, amilyen ponton most vagyunk, már ez sem lenne túl meglepő. furfangos népség ez az angol.

Szaktanár 2019.01.16. 21:05:43

Downing Street confirm Theresa May will not take no-deal off the table ahead of talks with Jeremy Corbyn. Labour spokesman insists no “substantive” talks will take place until she does. Complete deadlock.

balmoral 2019.01.16. 21:52:20

@labrys: hocipo.hu/category/view/90_napi_hirek És akkor ki idézett kit? (Mindegy, szellemes, és olyan Selmeczis.)

mafi mushkila 2019.01.16. 22:14:41

@balmoral: A fickó azt mondja a 444-en, hogy ő maga a hócipős arc. Akkor nem smittelés ez most :)

Mickey Pearce 2019.01.16. 22:26:34

@jotunder:

De a May azért nem akarja kizárni a no-dealt mert azzal tudja zsarolni a többieket hogy inkább egyezzenek bele valamilyen szabályozott kiválásba. Ha kizárja, akkor onnantól kezdve a többiek zsarolhatják a saját verzióik elfogadásába. És ezt mindenki tudja és a többi párt pont ezért követeli hogy May zárja ki. Nem?

kalamar 2019.01.16. 22:28:37

"Corbyn says a no-deal must be taken off the table". Corbyn nagyon helyesen jár el, hogy nem megy bele a csapdába. Ha leül tárgyalgatni a szipirtyóval, elmalmoznak március végéig és 28-án már csak két lehetőség marad: hard brexit a Labour hibájából, vagy May's deal.

Szaktanár 2019.01.16. 22:31:17

may fél óra múlva bejelentést tesz. lássuk, mivel áll elő.

labrabbit 2019.01.16. 22:53:09

@Mickey Pearce: Vannak saját verziók? Nem a pártok alkudoztak hanem a UK és az EU. Csak egy deal van az asztalon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:09:57

@Szaktanár: természetesen semmivel. a bbc one nem is szakította meg a southampton derby county meccs hosszabbítását. egyelőre 2:2.

Szaktanár 2019.01.16. 23:18:41

@jotunder: írták már korábban, h a meccs miatt elhalasztják a beszédet fél órával.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:19:49

kiszivárgott, hogy phil hammond megígérte a gazdasági vezetőknek, hogy a kormányzat nem fogja megakadályozni a "boles amendment"-et, ami lehetetlenné tenné a no-deal brexitet. az is kiszivárgott, hogy nem sikerül megnyugtatni vele a gazdasági vezetőket, ők ezt a kormánytól szeretnék hallani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 23:20:53

@Szaktanár: hát nem halasztották el. a bbc two-n volt a beszéd, iszonyú uncsi. kijött az ajtón, elmondta a semmitmondó szövegét és visszament. mondjuk ezt előre lehetett tudni.

Szaktanár 2019.01.16. 23:23:25

@jotunder: akkor mindegy is. ez tényleg egy deadlock.

Mickey Pearce 2019.01.17. 00:33:24

@labrabbit: és akkor miről is akarnak tárgyalni? :-)

incze 2019.01.17. 01:46:49

@jotunder: az elég világos, hogy may végig a no-deal ellen sakkozott, amit elérni is látszik (persze ha az eu is segít, de segíteni fog). hogy ebből remain lesz-e valamilyen módon, vagy egy maximálisan fölpuhított brexit, azt nem lehet tudni (valami képtelen, de mindenki által végül bekötött szemmel elfogadott ír formulával, észak-nyugat-dél-kelet-macedónia, persze ha az ír békéről van szó, akkor jobb is nem nagyon nézelődni). lényegében mindenkinek az utóbbi lenne megnyugtatóbb kisbritannián belül és kívül (aztán szép lassan majd visszahuzalozzák, amit most szétkúrt a baszdüh).

incze 2019.01.17. 01:58:50

@Mickey Pearce: de. ugyanakkor may is a no-deal ellen gályázik, ha furkóként is forgatja (egyik kezében a remain, a másikban a no-deal, és ezekkel csapkod szorgosan). de azt lényegében helyesen teszi, ha minden brexit-puhítás ellen kapálódzik, és csak abba megy bele, ami nélkül elmarad a megegyezés, le kell higgasztani a forró fejeket mindkét térfélen.

borzzz 2019.01.17. 01:59:00

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Az 54-46 alig különb, mint a 48-52, még mindig egy kettészakadt társadalom képe, és a szakadást csak súlyosbítaná egy második referendum. Tökmindegy, mi lenne a racionális lépés, az emberek többsége nem racionálisan dönt.
A legjobb imho elodázni a kilépést, húzni-halasztani, amíg lehet, amíg nincs egy valóban döntő elmozdulás a közakaratban. Annyit kamuztak és handabandáztak már ebben a kérdésben, nem az lenne a politikusi morál legalja, ha most elkezdenének taktikai időhúzásra játszani.

nudniq 2019.01.17. 16:14:34

@incze: mondjuk kisbritannia kemény brexit esetén is az EUban maradna, mert Franciaország szerves része ;)

Jean Claude 2019.01.17. 16:15:41

@jotunder: May most is hülyeségeket beszél. Az egységes piac fejlettebb integráció, mint a vámúnió, ami meg fejlettebb, mint a szabadkereskedelmi övezet. Tehát a single market tagja része a vámúniónak és a szabadkereskedelmi övezetnek. Norvégia es Izland például az egységes piac része. Schengen tagok is az északi útlevélövezet miatt. Eközben nem EU tagok.
Praktikusan szinte semmi mozgástere nem maradt a briteknek azzal, hogy kifejezetten és hivatalosan is elvetették a no-deal Brexitet.
Politikailag csak az új népszavazás jöhet szóba. Kérdés, hogy mikor. A konkrét kérdés is csak ugyanaz lehet, mint múltkor.

Jean Claude 2019.01.17. 16:22:51

@Jean Claude: Lehetne még egy másik kérdés is. Lépjünk-e ki az únióból, miközben az egységes piac része maradunk? Elég nehéz lenne ezt megmagyarázni. Az egységes piachoz képest már a vámúnió is hatalmas visszalépés.

velőtanya 2019.01.17. 17:34:22

@Jean Claude: Szerintem is így van, de tény, hogy a brit sajtó - és nem csak a bulvár - azt a terminológiát nyomja, hogy lehet valaki a single market része úgy, hogy közben nem része a "customs union"-nak:
www.economist.com/the-economist-explains/2016/10/07/the-difference-between-europes-customs-union-and-single-market

Ha jól értem, szerintük ez azt jelenti, hogy az EU-n kívüli országokkal köthetnek külön szerződéseket a vámszabályokra, amiket viszont utána iszonyú bonyolult módon valahogy összhangba kell hozniuk az EU és az adott ország szabályaival:) De hogy ennek mi az értelme, és főleg hogyan valósítható meg, az nekem nem világos. (Ja, és szerintük Izland és Norvégia ilyen)
Ha valaki ezt el tudná magyarázni, engem is érdekelne.

Szaktanár 2019.01.17. 18:17:02

@Jean Claude: én tökre bírom az optimizmusodat meg a hitet az angolokban, de itt azt lenne fontos megértened, h már az igen/nem értelmezése is óóóóóriási kihívás az átlagangolnak, nem h még olyanokkal bonyolítani h single market meg egyebek. csak h vili legyen, itt olyan embereket próbálnál meg rábírni, h megértsék az egységes piac mibenlétét, akik számára világos az, h az unióból élnek (támogatás + piac, farmerek őrült nagy százaléka), és mégis ki szeretnének válni az eu-ból. egyszerűen hiányzik annak a közbülső láncszemnek a felismerése, h ha kilépnek, nem lesz több pénz. most őszintén, tényleg nekik akarsz egy rövid, eldöntendő kérdésnél több feltenni?

Jean Claude 2019.01.17. 18:32:48

@Szaktanár: Az egy későbbi probléma. Ami most történt, visszavonhatatlanul, az a no-deal Brexit kukázása. Most jött elő először ez a problémakör. Mi legyen, hiszen a no-deal Brexit nem opció, főként nem lehet vele blöffölni (minden oldal ezt tette eddig)? Ez nagyon fontos dolog. Ha nincs többé blöff, akkor lehet értelmes vita. Ehhez nyilván idő kell, de ebbe nem fog belemenni a Bizottság, mert nyárra új lesz. A halasztást viszont most kell megadni az ET-nek. Abba mennének bele, hogy mindjuk őszre új népszavazás legyen. Két dolgot tudunk. Nincs no-deal Brexit opció és az EU elment teázni, majd részben átalakul.
Ez határozza meg a mozgásteret.

Jean Claude 2019.01.17. 18:45:36

@Szaktanár: Hogy mit tekintünk blöffnek, az meghatározó a politikában (atomfegyver megléte, megfelelő gazdasági erő az embargóhoz stb) Például egy hatalom magát kompetensnek és erősnek láttatja, akkor miért szarja össze magát egy vidéki gimnazista lánytól. Nem viszi el a fekete autó, sőt ki sem rúgják, de óriási energiákat mozgósít ellene. Miért?

Szaktanár 2019.01.17. 18:46:23

@Jean Claude: may nem hajlandó kizárni, ezt minden nap hangoztatja. most írt egy levelet corbynnak, abban úgy fogalmaz, h"it is not within the government's power" to rule out a no deal." kérdés persze, h ez mennyire igaz, meg h meddig ragaszkodik még ehhez. ami a referendum kiírását illeti, azt mondták ma, alaphangon 1 év lenne (mondjuk én nem értem, mi tartana eddig, komoly kampány nem kell hozzá, és sztem 1 hónap múlva egy vasárnapra össze lehetne rántani). a helyzetet bonyolítja, h májusban ep választás, és már tökre nem számolnak a britekkel. nem egyszerű.

Jean Claude 2019.01.17. 19:19:57

@velőtanya: A vámunió is korlátozza a tagország kereskedelmi szabadságát. Kifelé közös vámhatárt létesít. Nyilván belsők ilyenkor nincsenek. Tarifális és nem-tarifális korlátozásokkal. Az egységes piac teljesen elveszi a kereskedelempolitikát a tagállamoktól és a négy szabadság elvét alkalmazza belülre. Az EU-ban itt fontosak az EB ítéletei. (Enel-Costa ügy, Simmenthal ügy, Cassis de Dijon ügy stb). Semmi különbség hol gyártod, hol fogyasztod stb. A norvég minta (EEA) kiveszi a halászati politikát és a CAP-ot, de a norvég búza nem játszik úgysem, minden más kötelezettséget ráterhel (ezért norvég és nem eu-s alap). Zéró beleszólással. Csak a világ egyik leggazdagabb országa, ahol a halász hálója ugyanolyan fontos, mint a világ legnagyobb állami pénzalapja.

Szaktanár 2019.01.17. 19:44:03

@Szaktanár: @Jean Claude: Former attorney general Dominic Grieve has rejected government claims that it would take more than a year to organise another referendum.

The Conservative MP, who is a supporter of the People's Vote campaign, said: "The timetable put forward by the government is simply wrong and they must be aware of it themselves."

He says another referendum could be carried out "swiftly and within a limited extension of Article 50".

Jean Claude 2019.01.17. 19:52:46

@Szaktanár: Az is lehetne egy megoldás. Március végére tiszta víz a pohárban. A rövid felkészülés a populistáknak kedvez, az érzelem gyors, az értelem lassú. Igen esetén pedig no-deal Brexit.

Gerardus A. Lodewijk 2019.01.17. 21:34:30

A brit sajtó a 70-es évektől kezdve rendszeresen (hetente vagy havonta) bedobott a köztudatba egy-egy "EU-mítoszt", vagyis az EU-val kapcsolatos, felháborodás kiváltására alkalmas, kisebb-nagyobb hazugságot, féligazságot vagy eltorzított információt (pl. az EU betiltja a teát, az EU betiltja a fekete taxikat). A brit közönség ezeket a "mítoszokat" kritikátlanul befalta. Az EU meg jó darabig észre se méltóztatott venni a jelenséget, majd kb. a 90-es évektől reagált ugyan, de gyakran olyan szerencsétlenül könyökvédős-bürokrata stílusban és patikamérlegen mért tartalommal, hogy az olvasó akár a cáfolatot is megerősítésnek érthette. Néhány példa itt: blogs.ec.europa.eu/ECintheUK/euromyths-a-z-index/ Csak a népszavazás után vált nyilvánvalóvá, hogy már a kezdetektől a sajtójog teljes szigorával kellett volna fellépni az ostoba "mítoszok" terjesztőivel szemben, hiszen a valótlan tények rosszhiszemű állítása nem tartozik a véleménynyilvánítás védelme alá. Szerintem e "mítoszok" és az EU általi kezelésük nem jelentéktelen mértékben segítették a kilépés melletti kampányt.

Grrr 2019.01.17. 22:04:43

@velőtanya: Lehet olyan, hogy egy ország - mondjuk Norvégia - részt vesz az egységes piacban, de nem része az EU vámuniójának. Ez azonban igen komoly adminisztratív terhet ró az ország EU-n belüli exportjára. Dokumentálniuk kell, hogy az árut a 'rules of origin' szabályok szerint (túlnyomórészt) náluk termelték, vagy olyan országban, amellyek szemben ők sem alkalmaznak kedvezőbb vámtarifákat és lazább külkereskedelmi korlátozásokat.

Grrr 2019.01.17. 22:06:01

@Gerardus A. Lodewijk: Az EU/Brüsszel nem lehet óvónéni. A tagállamok felelőssége, hogy hogyan és mivel mérgezik magukat.

mafi mushkila 2019.01.17. 22:20:37

@Grrr: De még milyen óvónéni!

444.hu/2019/01/17/megszavazta-az-ep-jogallami-feltetelekhez-kotik-az-unios-kifizeteseket
A jelentést 397:158 arányban fogadták el a strasbourgi plenáris ülésen, a Fidesz képviselői a javaslat ellen szavaztak.

És a kommentekben rögtön egy példa is, hogy milyen dömpert tologatnak itt a lábunkra:

Requiescat in pace Irgum Burzum • 7 hours ago

Meg milyen bájosan tudja a Nemzethy Fake News Művek ezeket tálalni. Bemondta a radió:
"1-es villamos hosszabbítása Budapest kiemelt projektje. Az Unio 8 milliard Ft-al jarul a költségekhez, a többit a hazai költségvetés állja. A teljes beruházási összeg 8600 milló Ft."

Ez mondjuk egy fifikásabb módszer, a jéghegy egy jogilag teljesen tiszta csipkézete, hisz akár stimmelhetnek is a számok, de azért mindenki tudja, hogy ez azért lett így mondva, mert a 8 kisebb mint a 86.

kalamar 2019.01.17. 22:21:11

@velőtanya: Lehet valaki a single market része és maradhat kívül a vámunión, mint Norvégia. Harmadik országokkal Norvégia tárgyalhat vámakadályok lebontásáról az EFTA tagjaként, ezeket nem kell egyeztetnie az EU-val. Ebben az esetben persze biztosítani kell, hogy az így importált áruk nem kerülik meg az EU-s vámszabályokat, vagyis ha a vámtariffák eltérnek, akkor Norvégiában maradnak, vagy kifizetik a különbözetet. Van vámellenőrzés a svéd-norvég határon. Szinte kizárt (pláne ilyen későn), hogy ez a lehetőség nyitva lenne még az UK-nak. Norvégoknak sem tetszik.

labrys 2019.01.18. 00:10:37

@Jean Claude: azért, amiért minden hasonlóan autoriter rendszer (dívjon benne fekete autós elvitel vagy sem – az csupán az aktuális feltételek által meghatározott pillanatnyi mozgásteret jellemző helyi cizella): a kontraszelektív rezsim azokat a struktúrákat és személyeket szűri ki, illetve neveli ki saját magát építendő, amelyek/akik kártékony rohadé… /áthúzva/ rezsimkompatibilisek.

Ebből következően a mondott struktúrák/személyek automatikusan & (túl)buzgón szolgálják saját létük alapját. A Potrohos Örökítőanyagnak pl. nem kell saját kezűleg felemelnie a telefont, hogy ráugrassza a kutyáit mondjuk egy tizenéves lányra, mert ugranak azok maguktól is. Eleve így lettek kitenyésztve/kiszelektálva.

Ennek semmi köze a rezsim erejéhez/gyengeségéhez. (Sőt, működik pozitív értelemben is, rendes emberekkel/struktúrákkal.) Szerintem.

Bolygó Hollandi 2019.01.18. 08:45:54

@Szaktanár: Plusz egy csavar a történetben: amint dönteni kell pl. egy második népszavazásról, és nem csak odamondogatni a szemben ülőknek, rögtön kiderül, hogy Corbyn mögött sincs kősziklára épülő pártegység

www.theguardian.com/politics/2019/jan/17/corbyn-could-face-string-of-resignations-if-he-backs-peoples-vote

Szaktanár 2019.01.18. 11:24:35

@Bolygó Hollandi: maguk sem tudják, h mit akarnak. volt egy komment fentebb, h milyen jó, h nem szavazógépek vannak a brit parlamentben, hanem gondolkodó emberek. nos, az esetek nagy többségében talán tényleg jó, de ez a dolog hátoldala. ha nincs pártfegyelem, nehéz ügyeket átvinni.

Bolygó Hollandi 2019.01.18. 11:56:51

@Szaktanár: Inkább úgy mondanám, hogy a pártfegyelem már nem tudja elfedni a mélyebb problémákat. Nincsenek megbékülve magukkal makro szinten, bár helyileg továbbra is egy nagyon élhető világ.

Mai írás a Guardienben:
www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/18/europe-brexit-britain-state-politics-fit-for-purpose

If the choice between shooting oneself in the head or in the foot is the answer to Britain’s long-term problems, surely the wrong question is being asked. It is becoming ever clearer that Brexit is not about its ostensible subject: Britain’s relationship with the EU. The very word Brexit contains a literally unspoken truth. It does not include or even allude to Europe. It is British exit that is the point, not what it is exiting from. The tautologous slogan Leave Means Leave is similarly (if unintentionally) honest: the meaning is in the leaving, not in what is being left or how.

labrabbit 2019.01.18. 19:04:15

@Gerardus A. Lodewijk: Sajnos a demokrácia tájékozott, felelosségteljes és onkritikus polgárokra van kitalálva. Nem is nagyon mukodik.

incze 2019.01.19. 00:13:04

egy kis geronto:

"The psephologist and founding YouGov president, Peter Kellner, calculates that the leave vote has been declining by about 1,350 a day, taking into account the differential turnout: the young turn out to vote much less often than the old. By using exactly the same proportion of every age group turning out to vote exactly as they did in 2016, demographics alone will have transformed the UK into a remainer nation."

www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/17/saturday-uk-remain-parliament-force-second-referendum
www.independent.co.uk/voices/final-say-remain-leave-second-referendum-brexit-no-deal-crossover-day-a8541576.html

Wolff 2019.01.19. 08:59:07

@incze: Semmi gond a nép döntését akkor is tiszteletben kell tartani! Még 100 év múlva is!

incze 2019.01.21. 03:05:42

ha azt gondoljuk (botorság, de tegyük fel), hogy már csak két opció van:
- valamilyen megegyezéses brexit,
- és remain,
akkor egy tegnapi obeserver kutatás szerint:

Remain a member of the European Union 45%
Leave the European Union on the terms of the deal 35%
Don't know 12%
Would not vote 8%

www.theguardian.com/politics/2019/jan/19/uk-voters-would-back-remain-in-eu-over-theresa-may-brexit-deal

tegnapelőtt a yougov hasonló differenciát mért:

Remain a member of the EU: 48%
Leave the EU: 38%
Would not vote: 6%
Don’t know: 7%
Skipped: 1%

www.politico.eu/article/brexit-uk-poll-support-for-staying-in-eu-at-highest-level-since-referendum/

ugyanakkor egy új népszavazásnak nincs többsége, annak ellenére nincs, hogy may ténykedéséről lesújtó a közvélekedés (ám a tory kormány távozását jelentékeny többség nem akarja), és persze mayt corbyn sikeresen alulmúlja.

mindebből az következik, hogy halasztás jöhet, hacsak may nem szerez az adjusztált tervének többséget (fölöttébb valószínűtlen). ami 22-es csapdája az újabb zajos kampánytól ódzkodóknak, mert akkor meg elvileg ep-választást kell tartani, ami meg mi másról szólna, mint.

mindenesetre farage mester (bannonnal a háttérben) reaktiválta magát, majd szétveti a tettvágy, pártot gründol, akár referendum, akár választás jön: az ő nótája készen áll. (és szerintem nagyon is megkedvelte a brüsszeli életet.)

incze 2019.01.24. 13:24:07

nagyjából most taktikázzák szanaszét egy második referendum esélyét.

---
Although the MPs backing the People’s Vote campaign are not going to table their second referendum amendment ahead of the Brexit vote next week, the Lib Dems have tabled an amendment calling for one.

The Lib Dem amendment says:

"Line 1, leave out from “House” to end and add “instructs the government to take all necessary steps to rule out a no-deal scenario and prepare for a people’s vote in which the public will have the option to remain in the European Union on the ballot paper."

Commenting on his party’s move, the Lib Dem Brexit spokesman Tom Brake said:

"For over two years the Liberal Democrats have been leading the charge for a people’s vote. We know people are increasing concerned about the national embarrassment Brexit has become, which is why we have tabled an amendment that would give people the final say on Brexit.

There is still time to act in the national interest. Jeremy Corbyn and the Labour leadership must stop dreaming up more and more creative excuses for refusing to support a people’s vote, which their members and supporters want."

The Lib Dems are hoping that other MPs who back a second referendum, particularly from Labour, will support their amendment.

But so far the only MPs how have signed it are Lib Dem MPs.

Although the Lib Dem amendment is on the order paper (pdf), there is no guarantee that it will be called. John Bercow, the speaker, takes into account the amount of support there is for amendments when deciding which ones to put to a vote and there are already 14 amendments on the order paper (far more than he will call), most of which have more support than the Lib Dem one.

A second referendum backed by MPs supporting the People’s Vote campaign would have had a much greater chance of being put to a vote because it would have been cross-party and would, even without the official backing of the Labour party, have received the backing of dozens of Labour MPs.
---

www.theguardian.com/politics/live/2019/jan/24/brexit-latest-news-developments-may-union-leaders-airbus-says-it-could-close-factories-in-the-uk-in-the-event-of-no-deal-politics-live?page=with:block-5c4996a9e4b051f53796721d#block-5c4996a9e4b051f53796721d