Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Karácsonyi láncziposzt Big JC-vel

2018.12.25. 10:48 | jotunder | 81 komment

 

Ráadásul a világmozgások erősen befolyásolják az itthoni fejleményeket, s amit még élő magyar nem látott, egy magyar politikus, Orbán Viktor külföldi mozgása érdemben befolyásolja az európai nagypolitika alakulását. (Lánczi András felnőttfilmszínész produkciójából)

        Kelemen Anna sír. 

        Emlékezetes módon Lánczi András közéleti karrierjét az alábbi gondolatmenettel kezdte

         "...én most jártam Bostonban egy konferencián, ahol megismerkedtem egy német professzorral, nagyon erõs lesz, amit mondani fogok, de nagyon is idetartozik. Elmondta nekem, hogy milyen nehéz volt németnek Amerikában ösztöndíjasnak lenni. Mindenki, gyakorlatilag ki nem mondva, kiközösítették, merthogy õ német, tehát fasiszta. De azt mondja, hogy ennél sokkal nehezebb volt az, amikor a különbözõ professzorok elsugdosták neki, hogy mit gondolnak a zsidókról. És azt mondta ez a német ember, hogy ez volt a legnehezebb. A tanulság levonását mindenkinek a gondolkodására bízom.

         Ekkor volt a híres "antiszemita-e Lánczi András és ha igen ki a faszt érdekel" vita az ÉS-ben. Igazi későhun vita volt, a madzsarisztáni pampák üde illata lengte be minden oldalról. 

         Tessék szépen két beigli között beleolvasni a nemkicsitkeleteurópai  jelentős politikai filozófus írásába.

         " Aki szorgalmazza a tömeges migránsbefogadást, az gazdaságilag lehet haszonszerző, politikailag viszont tudatosan szét akarja verni az európai közösségek összetartó erejét, szokásait, hagyományait. Helyette semmit nem tudnak ajánlani, csupán jólétet és örök békét."

        A nyaldoklás talán leghosszabb részlete a közös étkezés fontosságáról szól, seriously. A "tömeges migránsbefogadás" és a rántott pontyszelet mély összefüggéseiről. 

        Kérdem Big JC-t, aki kedvenc vaníliáskarikáját majszolgatja (a tulajdonviszonyok kérdését vetném fel, erre kaptam két kisebb darabot, de nem ám a csokibevonatosat, a natúrt, ez persze nem panaszkodás akar lenni), hogy szabad-e az ő születésnapjához ily közel, nem a Szakrális Szakralitásról, a Nagy Migránsellenes Hagyományról, a Miért Kell Megnyúzni Beér Püspököt a Szeretet Parancsára témakörről írni. 

       "Még szép."  -hangzik az Emberfia szájából a reveláció, sokasít a kedvemért pár nyamvadt vaníliáskarikát, de persze, hogy nem csokibevonatosat, és persze ez sem panaszkodás akar lenni.

        Még szép. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4414513854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.12.25. 11:20:38

"Orbán Viktor külföldi mozgása érdemben befolyásolja az európai nagypolitika alakulását. "

nocsak, végre elindult a diskurzus Európában arról, hogy OV tevékenysége csak középtávon jelent-e háborús fenyegetést, vagy már rövidtávon is?

heptakontanonaéder 2018.12.25. 11:49:43

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Ugyammá'!

Egér: Figyelitek, hogy dübörgök?
Medve: (csöndesen somolyog a háttérben)

seol 2018.12.25. 12:14:58

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Miért, tényleg befolyásolja a politikát, ha az összes igazi európai politikus kényszeresen próbál más városban lenni, mint a Fényes Csillag, A Kárpátok Géniusza, Európa Megmentője.
:)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.12.25. 12:19:43

@heptakontanonaéder:

ha csak pávatáncol, az is az EU és a NATO stratégiájának aláásása. ha konkrétan ügynök, (akár kényszerből) az még súlyosabb kérdéseket vet fel. a kérdés, meddig lehet megúszni (mindhárom oldalról: OV - EU - NATO (USA)) hogy ténylegesen felvessék ezeket a kérdéseket.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.25. 12:31:41

Megint kereszténygyalázás megy a vincentblogon. Ahelyett, hogy hálásak lennétek a kdnp-nek, hogy elhozta nektek a világ legnagyszerűbb ünnepét. :((

acs63 2018.12.25. 12:47:29

@Kettes: Előbb illene tisztázni:
a) Ki az, aki itten gyalázva vagyon? (Big JC biztos nem, a közvetlen hangnem bensőséges kapcsolatra utal. :-) )
b) Megérdemli?
c) Tényleg érdekel valakit, ki,miben hisz? (Amúgy felmerült bennem, hogy Beért nem véletlenül egy másik felekezetű piszkálja...katolikustól necces lenne a KÁTÉ miatt.)
d) Ki/Mi az a KDNP? Létezik egyáltalán? (Én spec. előbb hiszek Big JC-ben.)

Jean Claude 2018.12.25. 14:27:57

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Régen csak röhögtem Bogár Lászlón, de be kell látnom, hogy fogalmi apparátusát az egész NER intellektus lassan át fogja venni. LA már rálépett erre az útra. A fogalmi apparátus teljesen megfelelel a mondanivaló tudományos mélységének.

Migráncsölő szentzsolt 2018.12.25. 16:11:57

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "érdemben befolyásolja az európai nagypolitika alakulását"

Lónak a faszát, azt. Az biztos, hogy imponál neki, hogy két naponta írnak róla egy vélemény cikket a NYTban, de pont ugyanannyira "befolyásolja érdemben az európai nagypolitika alakulását", mint a román vagy a cseh miniszterelnök. A különbség annyi, hogy előbbi kettő nem mindenható úr, és nem egyenlő az állammal a saját országában. Attól viszont, hogy egy korrupt szemétdombon ő az örökös fejedelem, a határokon kívül nem befolyásol semmit, max kiszámíthatóbbá teszi az "ország" működését (pl egy tetszőleges német multi szempontjából).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.12.25. 16:19:59

@Migráncsölő szentzsolt: "két naponta írnak róla egy vélemény cikket a NYTban"
Azokat a cikkeket 99%-ban magyarok írják, így irreleváns a magyar liberális kritika és az arra adott fidesznyik válasz is...

tonhalkonzerv reloaded 2018.12.25. 17:17:45

"Helyette semmit nem tudnak ajánlani, csupán jólétet és örök békét." Ez itt pl.szabadkőművesezés ha jól értem.

fortin2 2018.12.25. 17:31:24

@Jean Claude: Hat évvel ezelőtt egy fogadáson beszélgetés a magyar külügy akkori egyik befolyásos államtitkárával. A kérdésre, miszerint mit hogyan viszonyul a magyar politika Bogár László gondolataihoz, a válasz: a magyar politika ugyanazt gondolja, csak nem mondhatja ki. Emlékszem a beszélgetőtárs konzervatív jogászprofesszor üvegessé vált tekintetére.

Jean Claude 2018.12.25. 17:40:20

@fortin2: Ez nem lep meg. Nagyon sokat tettek a külügy lezüllesztéséért. Ez nem azt jelenti, hogy mindenk hülye, hanem azt, hogy úgy kell tenniük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.25. 18:15:28

@Online Távmunkás: Speciel a mai cikket, amirol mindenki beszel egy brit szuletesu berlini tudosito irta, es foleg o ir Magyarorszagrol. December elejen szerkesztosegi cikk jelent meg az Orban-rendszerrol,

Jean Claude 2018.12.25. 19:50:51

@Migráncsölő szentzsolt: Ugyan sokszor tolta az oroszok szekerét (ami nem szaloncukorral van tele mostanában), de soha nem akadályozta az egységes fellépést, bármikor vétózhatott volna. Kivétel Ukrajna, de az egy rendkívül puha kategória az EU döntéshozatalhoz képest. A magyar szemétdombon ő kapirgál egyedül, de nemzetközileg egy marginális politikus, mert otthon egy marginális szemétdombon kapirgál. Beszélnek róla, mert van hírértéke, de az ujságírás ilyen. A hiúság és a gyávaság nem a sikeres politikusok tulajdonsága.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.25. 19:59:01

Egész egyszerűen ostobaságokat ír; lófasz lett a 20. századi ember nem világpolgár. Mesélje el ezt Marótpusztán. A rendes globalizációkritika pont arról szól higy a fejlődés egyenlőtlen volt mind földrajzilag mind osztályilag. Ez a lánczi egy tudatlan kozhelyes barom a magyar időkben volna a helye a tobbi ilyen kozott ja varjunk csak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.25. 20:00:09

Btw a bogar bacsit szinte egyedul a magyar hirlap es a vincent veszi mar csak komolyan

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.25. 20:17:37

@harmadikszem: Vincent? Semmit sem tudok Bogarrol. Ot meghaladtak az ifjubogarak.

fortin2 2018.12.25. 20:20:57

@harmadikszem: Bár így lenne. Mert rajtuk kívül az orbánista szekta egyik szellemi vezérfonalférge is.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.12.25. 20:21:45

@Migráncsölő szentzsolt: @Jean Claude:

sajnos nincs igazatok: nem azért "befolyásos" mert maga Magyarország bármilyen értelemben tényező lenne, hanem, mivel az összes európai populista közül:

- messze ő a legpofátlanabb és leggátlástalanabb,
- valamint egyedül ő van miniszterelnöki, tehát döntő (majdnem azt írtam, "felelős" LOL) pozícióban,

az ő esetén fog kiderülni, az EU képes-e legalább az alapértékei elleni legnyilvánvalóbb támadásokat kivédeni, vagy minden további nélkül ki lehet az EU közepén az EU pénzén építeni egy informális-fasiszta kleptokrata diktatúrát.

és egyelőre nagyon úgy tűnik, igen, ki lehet építeni, és nem, az EU nem tudja megvédeni magát, mi több, egyre inkább úgy tűnik, nem is különösebben igyekszik.

fortin2 2018.12.25. 20:25:05

@Jean Claude: Pedig de. Iszonyú aktivitást és pénzeket öltek bele az MTVA-n és a Századvégen keresztül, hogy a nyugati putyinista szélsőjobb mocsaras közösségi médiás világában felfújják és ez sikerült. Nem azért számolnak vele komoly tényezőként, mert bármilyen materiális értelemben vett elej volna vagy társaságképesnek tartanák, hanem mert folyamatos nyomás alatt tartja kommunikációban az EU-döntéshozókat, akik vannak annyira tespedtek és fantáziátlanok, hogy nem simerték fel időben a veszélt, amit a mebnekültügyre rárepült populisták jelentenek.

Aegopolis2 2018.12.25. 20:29:44

@harmadikszem: Bogár bá' a Mandineren jobban szem előtt van, mint a Magyar Hírlapban (olvassa azt egyáltalán valaki?) , és úgy tűnik, ott hozza az elvárt átlagos komment- és klikkszámot. A rajongótábor valahogy nem tud ráunni, pedig jóideje minden írása ugyanarról szól.

Jean Claude 2018.12.25. 20:42:49

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Én azt állítotom, hogy egy miniszterelnök maximális súlyát országa súlya adhatja. Ennél lehet kisebb súlya is, miniszterelnöktől függően. Ez OV-nál nem áll fenn. Pofátlansága és gátlástalansága önmagában nem probléma. Az EU politikusai sem mai gyerekek. Juncker bármikor körberöhögi politikusi képességei alapján. A 8 év itt semmit nem számít. Az EU-t saját intézményei kötik, melyeket nem OV minőségű politikus pórázon tartására találtak ki, hanem egy alkuk által működtetett értékközösségre. Ma nem OV a legnagyobb kihívás az EU-ban, hanem Trump és a Brexit. Az EU az elsőszámú kereskedelmi hatalom a világon és a hosszú alkuk által létrehozott világkereskedelmet szabályozó intézményeket szétverő Trump nagyon komoly veszély.

Jean Claude 2018.12.25. 20:53:39

@fortin2: Ebben az oroszok viszik a prímet, nem OV. A belenyomott pénz nagyon rossz hatékonyságú, mert a hívőket nem kell ennyit győzködni. OV lelkének segít csupán. Egyébként csak hazai hozama lehetne. A döntéshozatalnál politikusok vannak, nem pedig Pista bá és Mari néni Kőrösszakállról. Tárgyalásokon OV nem a hazai nyelvezetet használja. Ha úgy gondolják, akkor a mag bármikor leszalámizza OV-t a többi keleti országról. A lengyeleket kell kontroll alatt tartani és nem marad semmilyen támogatója. Most szájkarate folyik a betelepítéssel kapcsolatban.

Jean Claude 2018.12.25. 20:58:08

@Aegopolis2: Mégis sokkal szórakoztatóbb, mint Bencsik András párthírei a Népszabadságban a 80-as években.

Aegopolis2 2018.12.25. 21:09:18

@Jean Claude: Nem is bosszantana, ha nem látnám, milyen sokan veszik komolyan.

nerángass 2018.12.25. 21:20:09

Akkora a tolongás a Nagy Segglyuk környékén hogy már nem elég a nyalás és az önfeledt lubickolás a rectumban, hanem hozni kell a manifeszt hülyeséget is. Azon kívül, hogy Orbán mozgásáról a nadrágzsebredugott kézen és a szánalmas csápolásain kivűl ( ahogy kikandikál Trump jobb válla mögűl pld. ) – amelyek a méretéhez képest nagyobb figyelmet akarnak kicsikarni – semmi igazán érdemlegeset nem lehet elmondani, maga az első idézet tömény hülyeség. A második meg annyira gyenge, hogy szerintem már nekem is voltak jobb h.sz-im a Vincenten.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.25. 21:26:30

@jotunder: megadja gabor copf aron ezek? Azert a bogar jobb. O legalabb vicces na nem ugy ahogy szeretne.

HANO 2018.12.25. 22:50:01

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"2011-ben már minden látható volt. Egy éven belül kiépültek a diktatúra jogi keretei, amelyek lényegileg azóta sem változtak. Csak elkezdték használni őket. A hurok pedig egyre szorosabb lesz a demokráciát emlegető értelmiségiek és a magyar nép nyakán. Kezdenek fulladozni. Ezért van némi köhécselés, de ez még mindig nem a fasiszták által felakasztott ember életösztöne, igazi veszélyérzete, rúgkapálása. A rendszer továbbra is erős és virágzik, pedig a New York Times a CEU példáján mutatja be a teljesen átlátható modellt. Orbán úgy üldözte el az egyetemet, hogy semmiféle erőszakra nem szorult, adminisztratív módon lehetetlenné tette a maradását, majd cinikusan széttárta a karját, hogy ez az egyetem saját döntése volt, nem is érti, a szabályokat be kell tartani, de valójában a CEU el sem ment. Aljas gazember.
Ez a hókuszpókusz zajlik nyolc éve, és a közönség úgy tesz, mintha a bűvész trükkjeit elhinné. Mintha nem tudná, hogy csalás az egész. A demokrácia hamis látszata alatt egy ízig-vérig fasiszta diktatúra működik, amit már rég le kellett volna leplezni, el kellett volna söpörni, az alkotmányos rendet megdöntő bűnözőket már rég el kellett volna ítélni. Ehelyett már Európát akarják elfoglalni, működőképesnek látszik a “modell”, ami csak azért működhet, mert a német kereszténydemokraták aljas és hazug módon támogatják és fenntartják Orbánt, az Unió többsége ellenére finanszírozzák a fasiszta rendszerét, s mert a magyar nép, a magyar demokraták nyolc éve eljátsszák a hülyét, mintha nem látnák, hogy itt egy ember parancsol, egy ember élet és halál ura, hogy csak azt lehet, amit ő megenged. Mindenkinek pofa be."
nepszava.us/a-new-york-times-utolerte-az-amerikai-nepszavat/

Aegopolis2 2018.12.25. 22:55:27

@jotunder
A linkben látható orális szex a Corvinuson a bejegyzés munkacíme, vagy a felnőttfilmes karrier egyik mérföldköve? :-)))

fortin2 2018.12.26. 00:56:22

@poszt: vettem egy nagy levegőt és (végülis a Születés ünnepén ledobni illik a korábbi tapasztalatokból származó ítéleteket, beskatulyázásokat stb.) elolvastam a térgyalt írást. Nos, azt kellett tapasztalnom, hogy az orbánista rendszerigazolásnál sokkal súlyosabb a helyzet: a politikai filozófusként, egyetemi tanárként, rektorként szereplő szerző olyan zagyvaságokat hord itt össze, amit az osztatlan képzések idején szociológián negyedéves, filozófián másodéves hallgatóktól is visszadobtak. A görcsös mástmondaniakarás és tehetségtelenség ezen furcsa vegyülékének részletes elemzését csak igen jelentős pénzbeli plusszjuttatásért cserébe vállalná szakember, a velük kompenzált kisebbrendűségi érzés kezelése viszont másfél éves terápiával (cca 60 ülés, az megvan 800ezerből, félhavi rektori fizetésnél is kevesebb) kezelhető volna.

De azt azért vegyük észre, hogy a mocsaras szöveg nem csak rejtve, hanem kimondva is átlép a demokrtaikus választáson alapuló legitimáción és a hatalom megosztásán a hatalmi erő hobbes-iánus és schmidt-i legitimációjához, korlátlanságához. Ebből sejthetjük, hogy mire készülnek: nem csak a demokratikus paravánok mögötti önkény, hanem a pőre önkény is működhet, ha a politikai közösség mögé állítható. Ilyen valóban létezik, egyetlen formában: hadiállapotban. A migránsveszélyes szöveg és rendkívüli állapot csak erre való felkészülés volt. A felhatalmazási törvényhez eggyel több kell majd. Itt az ideje Beregszász felé nézdegélni.

Tgr 2018.12.26. 02:30:41

@fortin2: "Iszonyú aktivitást és pénzeket öltek bele az MTVA-n és a Századvégen keresztül, hogy a nyugati putyinista szélsőjobb mocsaras közösségi médiás világában felfújják és ez sikerült." - ez miből látszik? Az látható, hogy Kelet-Európában próbálnak nyomulni (nem annyira a szélsőjobbot, mint inkább a rokon szellemiségű, menekültellenes, autoriter vagy affelé kacsintgató nagyobb pártokat támogatandó, vö. Gruevszki), nyugat-európai nyomulásról semmi konkrétum nem jut az eszembe. Ott egyébként is Putyin nyomul, jóval nagyobb nagyságrendben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.26. 08:11:59

@Aegopolis2: az eredeti poszt nem volt teljesen megfelelő jogi képviselőnk számára.

Tehéntőgy 2018.12.26. 09:01:56

@Tgr: Ezt én sem értem, Nyugat-Európában Orbán inkább csak hasznos mumus (persze az oroszok is hasznos mumusok, akikre most már bármit rá lehet fogni, Brexittől a katalán válságig, de amögött azért van valóság is). Egyes kifingófélben lévő francia elnökök például azt hitték, jól jön nekik Orbán, mert így szól majd valamiről a jövő évi EP-kampányuk. Nekik azóta mondjuk már ez a legkisebb bajuk.
Vannak aztán ugye nagyonnémet nagyonkeresztény nagyondemokraták, akik biztos veszélyesnek tarthatják Orbánt, mert végülis csak a rabszolgatörvényt és a hadügyi megrendeléseket sikerült tőle kizsarolniuk a Néppárton belüli ejnyebejnye elmaradásáért és a segge további elvtelen védelméért cserébe.
Az persze igaz, hogy Orbán a tág értelemben vett netes alt-rightban tényleg kicsit egyfajta ikon, de akkor mi van?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.26. 09:25:35

@fortin2: Lánczi őrültségeit már régen nem olvassa végig senki. Nem próbálják kihámozni, hogy mi ez az egész, és annyira zavaros amit ír, kizárólag a feltétlen lojalitás kinyilvánítására szolgál.

rovid 2018.12.26. 09:56:00

@fortin2: az "iszonyú Pénz" egy alá becsült érték! Sajnos!

netukki 2018.12.26. 09:58:57

@jotunder: Ezt most elolvastam. Az egyik, amit kihámozni vélek belőle, hogy ez egy alázatos köszöntő írás a Völkische Beobachterben abból az alkalomból, hogy a Führer elfoglalja a sasfészkét* a budai várban.

»mindig „fejedelmekre”, valódi politikai vezetőkre van szükség«, közli a szerző, egyelőre szemérmesen idézőjelbe téve a "fejedelmet".

________________________
*A budai sasfészek mintegy 175 méterrel van a tengerszint fölött, míg a berchtesgadeni 1834 méternyire, de ebből nem vonnék le semmilyen következtetést.

netukki 2018.12.26. 10:04:36

@HANO: Érdemes az annak idején heves indulatokat kiváltott archív cikket is elolvasni (Bartus László: Az Unió első fasiszta állama, 2011. május 18.)

nepszava.com/2011/05/uncategorized/bartus-laszlo-az-unio-elso-fasiszta-allama.html

acs63 2018.12.26. 10:38:34

@netukki: Azért, mert pofátlan veréb az a "sas", korlátozott a repülési magassága...fejedelmekre meg "mindig" csak a talpnyalóknak van szüksége.

fortin2 2018.12.26. 11:49:59

@Jean Claude: "Én azt állítotom, hogy egy miniszterelnök maximális súlyát országa súlya adhatja. " Ez igaz volt a totálisan médiának alárendelt politika korszaka előtt. Ma Putyin ötödik hadoszlopa és néhány segédcsapata (pl. a mi kis lego-putyinunk) képes rá, hogy a legszebb szovjet ideológiai expanziós időket idéző nyomulással dezintegrálja a nyugati demokráciákat. Az egész migrációs ügy erről szól, és elképesztően sikeres is lett.

fortin2 2018.12.26. 11:51:19

@netukki: az idézőjel csak időleges nyomdahiba. Főként, ha elolvassuk mellette a demokráciára, mint tévútra vonatkozó kitételeket.

fortin2 2018.12.26. 11:54:48

@Tehéntőgy: Azért az a digitális altright elég volt a német középpártok öntudatának megrogyasztásához és kisebb részben szavaztóbázisuk megtépkedéséhez, az északiak összezavarásához, az olaszok megőrülésének kiteljesítéséhez. Mindez az orosz és banon-recept alapján működtetett trollhadseregekkel rájátszva az indulatokra.

Jean Claude 2018.12.26. 12:43:57

@fortin2: Én nem keverném a magyar és a nyugati demokráciák ellenállóképességét. Dezintegrálni fejlett demokráciát például a középrétegek társadalmi-gazdasági megmerevedése, netán relatív lecsúszása tudja, mely középréteg ott a szavazóbázis legszélesebb rétege. Ilyenkor a populizmusanak valóban szélesebb a mozgástere. A szovjet propaganda nagyon komolyan dolgozott ezen a hetvenes évek végén (pl. brit bányászszrtájk), de kevés eredménnyel.
Lengyekország azért fontosabb a Nyugatnak, mert gazdaságilag és történelmi okokból, politikailag jóval jelentősebb ország. Pedig nem is putyini előretolt helyőség (OJD után szabadon).

Jean Claude 2018.12.26. 12:56:08

@Tgr: Én is így látom. OV falusi (helyi) mentalitása. Csak a sajátjai között érzi jól magát. Már a budapestit is gyűlöli, hát még a nyugatit.

jános515 2018.12.26. 13:23:32

Már azt hittem hogy tömjén zsóti ismét hozott --a pórnépnek--az ünnepekre egy szép szarvast. Igaz hogy lopta , aztán kikötözték neki hogy ne feceregjen, és lelőtte. Majd ezután "helikopáterrel "fuvarozta --hogy ne piszkolja be áldott keresztényi lélektől átszellemült és bűntől mentes tiszta kezét !
Mert a tolvaj úrigenyó az nem lop. Lopat !! Hogy rohadjon meg keresztényi őkegyelmessége !

fortin2 2018.12.26. 14:24:05

@Jean Claude: a nyugati demokráciák ellenállóképességéről manapság nem sok ilyen optimista nyilatkozatot olvasni. Jelenleg közülük a legrégebbit egy nyilvánvalóan hazudozó kampány eredménye a teljes intézményi és gazdasági káosz felé taszigálja, úgy, hogy ellenzék vezére egy totálisan komolyan vehetetlen kretén antiszemita; a legerősebbet egy irányított vagy csak öntudatlan nemzetáruló orosz-mandzsuriai elnök zilálja szét egyre inkább szélsőjobbra menve; a legstabilabb egy jó kis vezetői válság elé néz, erős szélsőjobbal a Landtagjaiban és Budestagjaban; a legkedélyesebbet praktizáló hzudozó bolodnok vezetik, közvetlen orosz bekötéssel; a legstílusosabbnak az utcáit az oroszok és lepen-isták urtalják, a politikai vezetése társadalmi támogatottsága éppen összeomlik – maradnak a fegyelmezett kicsik, extremista pártocskákkal a kormányokban. Hát, ez így együtt nem a stabilitás maga.

Jean Claude 2018.12.26. 15:08:58

@fortin2: A helyzet azért nem ennyire rémísztő, főleg karácsonykor, noha van ok aggodalomra. Ebből szerintem a legkomolyabb kihívás Trump. A Brexit a másik. Valóban nem beszélünk Corbin-ról eleget. A Munkáspárt éppúgy leszerepelt, mint a Toryk. Remélem May a háttérben alkut kötött Brüsszellel és most megy a nagy mimikri mindkét oldalon, hogy ti. milyen szar lesz a No-deal Brexit. Nyilván az lenne, de még nem látjuk a végét. Szerintem tartalmat kap az EB döntés. Egyébként a ruszkik elaludtak a Brexitnél, amíg a Le Pen család a zsebükben volt, addig Farage nem. A többi területen nem látom annyira kezelhetetlennek a dolgot. Az olasz belpolitika (ellentétben a külpolitikával-lásd olasz együttszavazást mindenben) mindig sajátos utat járt. Németország nagyon hosszú utat járt be történemileg rövid idő alatt és ennek két generáció alatti megélése nagyon ellenállóvá tette a friss demokráciáját. Mi most érthetően vagyunk pesszimisták, hiszen jó ideje egy műveletlen fejér-megyei suttyóparaszt garázdálkodik országunk élén. Én pedig azt állítom, hogy politikailag tehetségtelen.

Tehéntőgy 2018.12.26. 15:11:45

@fortin2: Ezeket monokauzálisan az oroszokra visszavezetni szerintem erős leegyszerűsítés, az legfeljebb csak katalizátor. Az, hogy a német középpártok nem oly izmosak már, 2005. óta lefutott két ciklusnyi nagykoalíció és 13 évnyi Merkel után akár természetesnek is tekinthető, a politikai váltógazdaság nem funkcionál, az SPD megszűnt váltópárt lenni, a zemberek változást akarnak. (Ausztria ugyanez.) Ebbe ütött be a menekültválság, amit lehetetlen lett volna bárkinek konfliktusmentesen levezényelni, ehhez képest Németország politikai rendszere mindezt túlélte.
Amikor meg már a sárga mellényeseket is Putyin mozgatja, az (tévedés jogát fenntartva) már eléggé ellen-Soros kategória nekem.

@Jean Claude: Mert a gonosz brit bányászok elhitték a szovjet propagandát arról, hogy Maggie néne meg akarja semmisíteni a munkahelyeiket és az életmódjukat, miközben igen.

fortin2 2018.12.26. 15:22:16

@Tehéntőgy: A monokauzalitás valóban nem jó irány, csak erről mindig az agyonátkozott McCarthy-vizsgálóbizottság jut eszembe, amit egyebek között azzal szokás kifigurázni, hogy mániásan mindenütt, még az amerikai külügyben is orosz kémeket látott. Aztán mondjuk kiderült, hogy a külügy valóban tele volt orosz kémekkel.

Jean Claude 2018.12.26. 15:26:00

@Tehéntőgy: Nem vagyok biztos abban, hogy a rabszolgatörvényt az autógyárak nyomták át. Noha a leállás kezelése fontos számukra, de ennél sokkal fontosabb a szabadságolás szabályozása, amit egyszer már nem sikerült keresztülvinni. Az Airbus vásárlás részbeni ellentételezése lehetett egy itteni üzem felépítése. A páncélosok vásárlásába nehéz belekötni. Kérdés, hogy van-e mögötte szakmai koncepció. A ruszki helikopterfelujításban nem volt. A másik kérdés, hogy még kézifegyverek beszerzésénél is fityiszt mutattak az amiknak, pedig ők erre igen érzékenyek.

Jean Claude 2018.12.26. 16:12:55

@Tehéntőgy: Nyilván nem erre gondoltam. Be akarta zárni és erre jó oka volt. Scargill viszont nem csak a bányászok racionális elégedetlenségét fogalmazta meg, hanem a rendszer ellen indult és a helyzet eléggé csúnyán nézett ki, tetézve az IRA éhségsztrájkjával. Thatcher egy csomagot kínált, ami részben meg is valósult. Hosszú keltanevek a high-tech vállalkozások postacímeiben. Wales ma nem egy rothadó ipar áldozata már. Scargillt Moszkva támogatta ezerrel.

HANO 2018.12.26. 16:30:38

@netukki: Kösz!(Már többször olvastam...Sőt az egész "könyvet" is...)
moly.hu/konyvek/bartus-laszlo-az-unio-elso-fasiszta-allama
Mellesleg van "folytatás":
nepszava.us/bartus-laszlo-az-unio-elso-naci-allama/
"A “fasiszta” és “náci” szavakat azonban csak a fasiszták és a nácik nem szeretik. Ugyanazt gondolják, de szeretik “kereszténynek”, “magyarnak”, “nemzetinek” nevezni azt, mert azzal felmentik magukat ezeknek az ideológiáknak a szörnyű terhétől és a felelősségtől. Kódolják ezeket az ideológiákat. Ezért a helyes magatartás nem az, hogy elhallgatjuk előttük, hanem az, hogy szembesítjük őket. A népet felvilágosítjuk, hogy kiket követ és ez az út hova vezet."(2017.07.09.)

Muad\\\'Dib 2018.12.26. 16:39:58

@HANO:
Már bocsánat de ez egy baromság. Bibi sok mindent hajlandó megtenni a hatalmáért, de komplett elmebetegnek kell lenni ahhoz, hogy valaki elhiggye, miszerint Izrael vezetője nácikkal haverkodik. Diktátorokkal, félfasisztákkal simán, de senki nem úszná ott meg a náci haverságot...

Tehéntőgy 2018.12.26. 16:40:49

@fortin2: Az ráadásul már előtte kiderült, az Alger Hiss-üggyel, nem? Nekem összességében a mindenféle politikai elfogultságú értékelésekből az jött le, hogy miközben a szovjet kémveszély nagyon is valós volt, maga McCarthy és a kicsit meg is késett bizottsága meg általában a korszak mindenféle antikommunista kampányai kevésbé voltak hatékonyak, mint a hagyományos kémelhárítás, így valahol az ilyen bizottságok létrejötte is érthető, meg a felesleges, politikai boszorkányüldözésekről szóló kritikák is.
Mondjuk egy közelgő nukleáris harmadik világháborútól rettegő világban ez az egész talán valamennyire elkerülhetetlen volt.
@Jean Claude: Scargill korábban azért már gyakorlatilag megbuktatta egy sztrájkkal a Heath-kormányt, de akkor sem próbált forradalmat kirobbantani. Egy oldschool marxista szakszervezeti vezető volt, aki azt csinálta... hát, amit az oldschool marxista szakszervezeti vezetők szoktak, szovjet kapcsolatok included.

HANO 2018.12.26. 17:13:51

@Muad\\\'Dib:
Tudod le lehet barmozni,de amit az elsők között leírt a NER kapcsán, az egyre többször megjelenik mások írásaiban is (lásd 2011-ből a NER és Mussolini rendszere közötti jelentős hasonlóságokat)...
Ez(ek) pedig visszaigazolás(ok).
Néhányan már 2011-ben kiáltottak (pl Kertész Ákos)az akkor még megállítható folyamatok veszélyei kapcsán.
Pl. már a '14-esválasztások előtt(!)figyelmeztettek a rezsim leválthatatlanságára,míg a "tudós értelmiség" (semmit nem tanulva) 2018-ban is hülyítette a népet, és LEGITIMITÁST adott a fideSS győzelméhez.
"Az emberek döntöttek."(Orbán V.)
A NYT friss cíkke is egy példa:
nepszava.us/a-new-york-times-utolerte-az-amerikai-nepszavat/
Röviden:Csak IDŐ kérdése, hogy leessen a tantusz,de minden egyes év nagyon sokba kerül az országnak...Közvetve emberéletekben is.

Muad\\\'Dib 2018.12.26. 17:24:45

@HANO:
Nem erről vitázunk. Arról volt szó, náci vagy nem-e náci. Márpedig a fityesz és Viktor nem náci. Már többször leírtam itt, hogy óriási tévedés szilárd világnézeti hátteret képzelni a fityesz mellé. Nekik nincs konzisztens világképük. Legfeljebb a mérhetetlen hatalomvágy.

Tgr 2018.12.27. 03:55:48

@fortin2: a menekültellenes széljobb feltámadás nagyrészt organikus dolog, a keletnémeteknem végezték el azt a kulturális munkát a náci korszak feldolgozására, amit a nyugatiak igen, tehát mindig is volt egy lappangó rasszista vonulat, csak kellett egy apropó, hogy áttörjék a (viszonylagos) szalonképesség korlátait, és a teljes népesség 2-3%-ának megfelelő számú menekült befogadása egy év alatt nyilván brutális társadalmi sokk volt. Putyinról lehet tudni, hogy támogatja (plusz amit ma még nem lehet tudni, nyilván), neki az EU destabilizálása az egyik fő külpolitikai célpontja, de az akciói eltitkolása azért még neki se szokott sikerülni, mert a szélsőjobb nem egy kémhálózat, hanem egy konfúz, mindenki-harcol-mindenkivel anarchista massza, amiben viszonylag nehéz titkot tartani, ráadásul a szolgálatok hivatalból megfigyelik. Orbánról semmi hasonló nem derült ki, és hát nem arról híres, hogy kompetensen és kiderülés nélkül lenne képes egy ilyen akciót levezényelni, ahányszor próbálkozott eddig, a nyugati titkosszolgálatok feltörölték az arcával a padlót, lásd pl. most a Gruevszki-ügyet. Szóval ez szerintem minden valóságalapot nélkülöz.

(Plusz Orbán valószínűleg pontosan tudja, meddig feszegetheti a pofonfát, és az nagyjából úgy írható le, hogy nem igazán. Ha valahol jogos érdekvédelem kategóriába esik, mint a magyar menekültügy vagy az ukrán nyelvtörvény, azt eltűrik, ha más EU országok belpolitikáját próbálná destabilizálni, szerintem hamar kiesne a nyugati titkosszolgálatok szekrényéből pár érdekes csontváz. Itt van például az a nyugati sajtóban feltűnően kevés figyelmet kapott sztori, hogy Dietmar Clodónak videófelvétele van arról, ahogy személyesen ad át kenőpénzt Orbánnak...)

Tgr 2018.12.27. 04:07:20

@Jean Claude: Trump eléggé túl van dimenzionálva, két év alatt semmi igazán félelmetes dolgot nem csinált (és a másik kettőben se nagyon fog, mert közben elvesztette a kongresszusi többséget), a muszlim-tiltás volt talán a legdurvább, és azért az még nagyon messze van a demokrácia lebontásától. Még a folyamatosan a sarkában lihegő különleges ügyészt se meri a jelek szerint kirúgni. Hogy miket beszél közben, az egy más kérdés, de szavakkal olyan sokat nem lehet rombolni egy demokrácián. Szóval megválasztásakor joggal tűnt ijesztőnek, mert akkor csak a beszéde látszott, de egyrészt nem tudta rákényszeríteni az akaratát a pártra és az államgépezetre, másrészt rövidebb ideig tud egyvalamire koncentrálni, mint egy beszívott menyét; ha gátlásai nincsenek is a demkratikus korlátok meggyengítését illetően, nincs meg hozzá a se a képessége, se a türelme/elszántsága, és a lehetősége sem igazán.

Bannon szerintem ijesztőbb volt, de őt meg elég hamar kigolyózták (ami megint csak mutat valamit).

A Brexit meg kétségkívül egy mélyütés az EU és Anglia gazdasági és külpolitikai erejének, de azért simán kiheverhető, a demokráciát pont a legkevésbé sem ingatja meg. Putyinnak hozott maradandó hasznot, Orbánnak és a szélsőjobbnak nem.

Tehéntőgy 2018.12.27. 08:08:46

@Tgr: A tényleg ijesztő az volt, mikor a semmiből hirtelen atomháborúval kezdett fenyegetőzni a koreai válságban, de láthatóan ezeket a pillanatnyi agyrohamait sem kell komolyan venni. (A jemeni borzalom elősegítése persze örök szégyenfolt lesz, de azt meg bármelyik amerikai elnök ugyanígy végigtolná gátlástalanul.)
Bennem még az is felmerül, van-e egyáltalán komoly diktatórikus akarata neki, aminek a államgépezet ellenáll. Trump egyszerűen nem is ambicionál olyan dolgokat, mint a "demokrácia lebontása", mert máshogy működik, ő nem egy Orbánviktor, hanem csak egy visszataszító narcisztikus bulvárceleb milliárdos, aki kitalálta, hogy elnök lesz. (A nagyfene amerikai politikai civilizációra önmagában a stílusa meg nem jelent veszélyt, épp ellenkezőleg, másutt nem is létezhetne a csávó.)

fortin2 2018.12.27. 08:43:05

@Tgr: Az ténykérdés, hogy az MTVA költségvetésébe + a Századvég megrendeléseibe beklerült egy irdatléan összeg az ország külföldi megítélésének rendszeres felmérésére. Az obligát lopáson túl ebből még mindig annyi maradt a projektre, amit valóban mérésre nem lehet elkölteni, hanem nagyon is célzott socialmedia aktivitásokra, ami persze nem tud felérni a Szavuskin utcai vagy a montenegrói nagyüzemmel, de az idpsebb és magukat hjajjdekorszerűenk gondoló szavazópolgárok körében épp elég hatást tudnak kiváltani. Ennél többet nyiilván nem naygon enged meg magának, de ez is éppen elég részvállalás az ötödik hadoszlop dicsőséges menerteléséből. A titkosszolgálati részt pedig már jópár éve lefagyasztva tartják a NATO-ban, alig állnak szóba magyarokkal, ezt konkrétan tudom.

Tgr 2018.12.27. 08:54:08

@Tehéntőgy: igen, a gondolat, hogy ott van a lábánál a bőrönd, amibe pillanatnyi ötlettől vezérelve belemondhatja, hogy lőjenek, kicsit ijesztő, de azért annyira nem hangulatvezérelt, mint amennyire annak mutatja magát. (És hát ez igazából mindegyik elnöknél elég ijesztő, bármikor kitörhet valakin a paranoid skizofrénia például. Gondolom azért van valami nem publikus procedúra ilyen esetekre, bár a múltbeli atombakik ismeretében ki tudja...)

De amúgy nincs diktatórikus akarata, egyáltalán semmilyen akarata nem nagyon látszik, hogy lenne, a hiúságon és a nárcizmuson túl; hatalmat koncentrálni azért viszonylag kemény munka, nem látszik, hogy bármi ambíciója lenne hozzá (mint ahogy a bevándorlás megállításához, az Obamacare lebontásához stb. stb. se volt).

És hát persze Amerikában a szenátus az igazi úr, nem az elnök (meg valamennyire a legfelső bíróság), tehát egy profi diktátorjelöltnek se lenne könnyű dolga.

Tgr 2018.12.27. 08:54:47

@fortin2: Századvég-megrendeléseknél azért mindig opció, hogy az egész úgy, ahogy van lopás.

Jean Claude 2018.12.27. 10:33:23

@Tgr: Trump az amerikai demokrácia egyik fontos intézménye elnökként. Emiatt nincs akkora mozgástere annak lebontásában. Ilyen az a rendszer. A kongresszusban gyengült, de a szenátusban erősödött. El sem merem gondolni, hogy mire lenne képes, ha intézményesen nem lenne korlátozva. Szerintem a multilaterális szerződések (ezek biztosítják, hogy a gyengébb nemzetközi szereplők is odaférjenek az asztalhoz-ezért tartom teljesen degeneráltnak az America First jelszó fideszes hozsannázását) által felépített nemzetközi rendszer lebontása, a teljes kiszámíthatatlanság, gazdasági protekcionizmus következményei (Ford, GM döntései a leépítésekről) stb. mind nagyo súlyos következményekkel járnak. Földünk legbefolyásosabb emberéről van szó, aki a reggeli kukoricapehely után széttwitterezi a világot, hogy nárcizmusát kielégítse. Bannon nem volt semmilyen alkotmányos intézmény része, csak médiabohóc. A két világháborút is kiheverte Európa, szóval nincs vele gond, igaz? A legrégebbi demokrácia megy egy olyan úton, amiről fogalma sincs hova vezet. Ez nem nevezhető döntési helyzetnek, melynek létrehozása a jó politika feladata. Két éve impotens módon kezeli a Brexitet a politikai elit, most hagyjuk, hogyan jött létre az egész probléma. Egy miniszterelnök két évig állította, hogy a no-deal jobb, mint egy rossz deal, majd egyszer csak azt mondja (mivel blöffjei nem váltak be), hogy a no deal nemzeti tragédia. Akkor meg mire jó a demokrácia? Ez itt a kihívás.

fortin2 2018.12.27. 10:46:39

@Jean Claude: A gond az (vissza a poszthoz, lánczideológushoz), hogy a normálüzemű liberális világrendben (ami mindig szellemi rend is volt) a láncziskák valóban periférikus jelenségek a maguk perifériukus teljesítményével. Azonban a kiegyensúlyozottság megrogyása kiterjed a szellemi szférára is, üstököskarrierek intézményesülése zajlik, kb. úgy, mint 56 után, amikor a tisztogatott egyetemek, minisztériumok felsőbb szintjeire a nemvéletelnül harmadvonalbeliek áramlottak fel és utána pár évtizedig el is uralták a magyar tudományos-szakértői világot. De ennél is rosszabb, hogy a "gondolataik" (másodfrissességű koppintások a másodvonalbeli nyugati paleokonzervativizmusból) válnak érvényesnek tűnővé, normalitássá, az az igazi pusztítás.

Jean Claude 2018.12.27. 11:11:35

@fortin2: Szerencsére a szellemi szférának jó nagy tehetetlensége van. A politikai irányvonalváltásnak kevésbé. A hatalmi akarat pontosan ezért tekinti ősellenségének.
Ez az akarat sikerrel tud más szférákat erőszakolni. Ha a szellemi szférát erőszakolja, akkor ömlik fel a szar. Szagról megismerszik. Ahol a hatalmat kordában az erőszakot háttérben (legitim erőszakmonopólium) tarják, az nem illiberalizmus.

incze 2018.12.27. 12:14:22

@Tgr: @Tehéntőgy: arról beszéltek, trump mit nem képes megcsinálni, fölépíteni (semmit, ok), mintha amit viszont igenis képes (volt) lerombolni, az jelentéktelen apróság lenne, és mintha mindig korlátlanul rendelekezésre állna az idő a helyrehozatalra.

Tgr 2018.12.27. 20:58:37

@Jean Claude: a republikánusok erősödtek a szenátusban, ami azért messze nem ugyanaz. A szenátus az elnök ellenőrző szervének (is) van szánva az USA-ban, lényegesen nagyobb hatalma van, mint Trumpnak, közvetlenül választják őket. A helyzet ugye annyiban szokatlan, hogy Trump meg tudott szólítani egy olyan jelentős választói csoportot, amit a republikánus párt hagyományosan nem, ezért van valamekkora zsarolási potenciálja, de a szenátorokat 6 évre választják, mindig vannak bőven, akik már nem készülnek újabb ciklusra, és ha négy republikánus szenátor átáll, akkor már nincs meg a többség az adott ügyben, szóval Trump nagyon messze van attól, hogy komoly befolyása legyen a szenátusra.

Az amerikai politika jó húsz éve egy lefelé menő spirálban van, egyre polarizáltabbak a szavazók, egyre kevésbé hajlandóak együttműködni a nagy politikai erők, ez egy valós és komoly probléma, de Trump inkább a tünete, mintsem az okozója, még csak az sem látszik, hogy sokat rontott volna rajta - mint mondtam, gátlásai nincsenek ilyen téren, de igazán ambíciója sem. A legdurvább húzás az elmúlt pár évben alighanem az volt, amikor a republikánusok megtagadták Garland beiktatását, és ugye akkor Trump még a fasorban sem volt.

rikitikitevi 2018.12.29. 07:31:54

@Muad\\\'Dib: nincs szilard ideologiajuk, de attol a pillanatnyi valosagra nem lehet azt mondani, hogy semmilyen. 98-ban igenis liberaliskent viselkedtek, 2002-ben meg konzervativkent. Nem semmilyenek voltak. Es lehetett kb tudni, hogy egy adott ideologiai kerdesre mi lenne a valaszuk. Most meg fasiszta rendszer epult ki. Nezz utana, mi az a fasizmus, mi az a fasiszta rendszer, es varok egy tenyezot toled, ami fasiszta rendszerben alapveto, a ner-ben pedig hianycikk.

Muad\\\'Dib 2018.12.29. 08:50:11

@rikitikitevi:
Erről is beszélgethetünk, de ugye arra reagáltam, hogy nácik-e.

rikitikitevi 2018.12.29. 10:19:26

naci+fasiszta volt a tema, de nekem ugyan mindegy mibe kotozkodunk...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.29. 14:05:21

@Muad\\\'Dib: a klasszikus politikatudomany nyelve sokkal arnyaltabban tudja leirni a rendszert. a naci helyett peldaul sokkal pontosabb a "mocskos allatok" vagy a lirai "rohadekok" , mit sem szolva a csucskategorias O1G-rol.

Muad\\\'Dib 2018.12.29. 14:29:44

@jotunder:
Na látod. Ezek egyike sem feltételez világnézeti elkötelezettséget. :-)

seol 2019.01.02. 00:13:34

@Muad\\\'Dib:

Mással is előfordul, hogy nekiáll elmebetegekkel vitatkozni (brendelt én mondjuk szívlapáttal sem), de a legtöbben nem dicsekednek el vele. ;-)

nagyonunalmas 2019.01.02. 06:36:22

@Muad\\\'Dib: OFF Nincs veletlenul valami honlap, ahol meg lehet tudni, hogy kik a magyar blogoszfera legnagyobb elmebetegjei?

Muad\\\'Dib 2019.01.02. 10:55:09

@seol:
Igen, igazad van. De most már direkt trollkodok vele. Ez a bolhás hasonlatom annyira megviselte, hogy teljesen ki van készülve. :-) Annyira összezavarodott, hogy már ott tart, hogy a Yad Vashem állításai is komolytalanok.