Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar tudomány kivéreztetéséről (szomorúposzt)

2018.12.20. 09:47 | jotunder | 158 komment

 

       A Nature közölt egy írást a magyar tudomány elleni kormányzati támadásokról. Kondorosi Éva, az ERC alelnöke, Balzan-díjas biológus és Somogyi Péter agykutató beszél arról, hogy milyen helyzetbe került a magyar tudományos élet. A cikk utolsó bekezdésében beszámolnak arról, hogy egy Lendület-es kutató úgy döntött, hogy visszamegy Kanadába. 

      Ilyenkor szokták a Facebookon fidesztrollok azt írni, hogy a magyar átlagembert úgysem érdeklik az ilyen elitista hülyeségek. Nem tudom, hogy mi érdekli a magyar átlagembert, a magyar átlagfidesztrollt, a magyar átlagbayert,  a magyar átlaghabonyt, a magyar átlagorbánt. 

    Azt tudom, hogy a világ egyik legjobb valszámosa megy el, aki a számomra legizgalmasabb valószínűségszámítási részterületet hozta el Magyarországra. Eközben a romániai import aljáról kikukázott Demeter Szilárdot nevezte ki Bolondkásler a Petőfi Irodalmi Múzeum élére, DrMegadja spanját, akinek a cluj-napocai bátyuskáját hozatta a némileg megzavarodott ELTE Csonka-Magyarországra DrMegadja doktormegadjasításakor arra az esetre, ha Mráz Ágoston Sámuel és Lánczi András segítsége nem lenne elég. A disszertációt sajnos továbbra sem lehet elérni, pedig biztos sokat tanulhatnánk belőle.

   Magyarország a tehetségtelen vadbarom kategóriában elég tűrhetően szerepel, ez maradt nagyjából egyetlen büszkeségünk, a Nagy Hungarikum. Olyan biztos kézzel keni magán szét a szart a Bokréta, hogy az engem is meglep.

    Pár hónap alatt több kárt okozott a magyar tudományos életnek Orbán és az ő palkovicsa, mint Kádár hosszú évek alatt, de legalább nem jönnek a szíriai óvodások, mármint egyáltalán nem jönnek, de ha jönnének, akkor sem jönnének,bár lehet, hogy akkor azért mégis, nembaj, amíg van baginacsa a tévében, és unikum a hűtőben mindenki boldog. Ady Endre biztosan írna erről valami szépet, mármint a Facebookon, mert kb. az lenne az egyetlen publikációs lehetősége. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8214502858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flageolet 2018.12.21. 09:22:10

@Netuddki.: Teljesen igaz. Rég kimerítette minimum az etikai vizsgálat elindításához szükséges bűnöket.

citrix 2018.12.21. 09:37:21

Sztálin kedvence egy Liszenko nevű áltudós volt aki "hatalmas" ötleteivel reformálta s szovjet tudományos életet, Sztálin és a párt igényei szerint. Az okozott kár tetemes volt. Rákosi alatt, szovjet mintára jött a gumipitypang, a gyapot, a narancs valamint a vas és acél országa leszünk ötlet. Az eredmény ismert. Orbán miben különbözik az előző két zsarnoktól? Semmiben.

Flageolet 2018.12.21. 09:43:53

Talán még annyit érdemes lenne kiemelni, hogy az egész mostani MTA-szétrobbantás mögött ezerrel vannak ott az egyetemekhez kötődő akadémkusok, akik fújnak kutatóintézeti társaikra a kisebb adminisztráció, kancellár-mentesség, és az olykor kutatóintézet specifikus pályázatok miatt. Most majd mindenki egyenlő lesz.
Mint a híres viccben:

Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról. Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla:
NE MÁSSZ KI! Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni,
az őr a géppisztollyal visszakényszeríti.
A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni a többi visszahúzza.

Ra13 2018.12.21. 09:51:18

@Flageolet: Teljesen megérthető és reális a forgatókönyv, amit felvázoltál.
A vidéki egyetemeken szerintem már az elmúlt nyócévben ugyanez lezajlott. Sokkal hangtalanabbul. A vezetők (rektorok, dékánok) szó nélkül beáldozták az oktatók érdekeit és az oktatás minőségnek az érdekeit is a forrás elvonások oltárán, csakhogy a saját szemétdombjuk megmaradjon. Még mindig jól jártak a pályázati fejlesztések, költségtérítéses képzések lefölözésével. Eleinte (kilencvenes évek) még az oktatók is jól jártak (havonta százezreket lehetett keresni a költségtérítéses oktatásban), aztán kevesebbet, majd semmit, de a szervezőknek még mindig jutott belőle. Aztán az egyetem elvonta a nagy részét, ahogyan most is. VOLT korrupció, de lokálisan, szépen szétfolyt a lé, nem igazán pártkassza szintjén, és legalábbis a mi vidékünkön volt feudális hűbérrendszer. A Fidesz annyit csinált, hogy kicsavarta a helyi potentátok kezéből a csapot, vagy lecserélte őket, és átcsatornázta a pénzmosást, kifolyatást. Talán Budapesten és néhány polgáribb városban máshogy ment, nem tudom. Ezért az egyetemi szinteken az oktatók, kisemberek életében nem sok minden változott. Az egyébként is csak adminisztratív szinten teljesíthető teljesítmény elvárásokkal mindig sakkban lehet tartani az oktatókat, mert a teljesítmény megítélése csak látszólag objektív és valljuk be elég hosszú ideje megy a kontraszelekció a felsőoktatásban (pl. 30%-kal keresek kevesebbet, mint a közoktatásban, szándékosan nem versenyszférát mondok). Szóval kaptunk szájkosarat, miközben megszűnt a felnőttképzés szinte minden piaci lehetősége (ezeket is központosították), és a civil szervezetek irányából jövő kutatási, képzési stb. megrendelések is megszűntek, amiből a nyomorult fizetés mellett meg lehetett élni. Emiatt se lehet nagyon ugrálni, nincs hova. Illetve aki akart, tudott, tehette, már elment.
No de visszatérve az eredeti kérdéshez. A felsőoktatás 20 év alatt elfolyósodott, talán már a szublimálás szintjére került. Én csak abban bízom, hogy az MTA elforralásának marad egy kis nyoma. Kis sivalkodás, gőz, füst, tűzropogás, ilyesmi. A vége sajnos nem kétséges. És persze lehet, hogy ez sem lesz. A FIDESZ 2/3-a keresztül szaladt rajtunk, mint a hasmenés. Ők meg egy egész rendszert építettek az újrafelhasználásra. Azért írok múlt időben, mert már nem sok van hátra. Közösségi média, blogok, internet talán, de ez meg egy szent tehén... a mi Hofink, a szelep, ahol le lehet vezetni.

Ra13 2018.12.21. 09:54:56

@Flageolet: magyarnarancs.hu/feketelyuk/a-putyin-meltato-rektor-bekemenyitett-es-lefitymalta-a-teljes-mta-t-116018

Már jelentkeztek a kutató intézetek átvételéért, sőt készülnek, hogy ÖNKÉNT (oktatókat, várost meg nem kérdezve) megy az egyetem alapítványba... odatérdel a ló...szért.

V. Vendetta 2018.12.21. 10:22:25

index.hu/belfold/2018/12/20/peterfalvi_mtva_facebook_naih/
Aszongya seggnyalókám:
"Az "ellenségnek" tartott személyek cselekményeire nem lehet válasz jogsértés megvalósítása, nevezetesen a személyes adatok gyűjtése, továbbítása és jogellenes nyilvánosságra hozatala. Egy jogállamban az egyes cselekmények felett érzett felháborodás nem vezethet önbíráskodáshoz. A jogsérelem orvoslására ugyanis mindenkor kizárólag a hatályos jogszabályok által nyújtott jogi lehetőségek keretein belül kerülhet sor."
Az kétségtelen hogy egy jogállaban így van. De Magyarországon 2013 óta nincs jogállam. Tulajdonképpen az állam cselekedeteit írta le, ezért az állampolgárnak joga van megvédenie magát egy diktatúrában. Azt csinál, amit akar, a jogállami normák itt már nem érvényesek. Tulajdonképpen erre a majomra sincs szükség.

seol 2018.12.21. 10:32:45

@V. Vendetta:

Plusz ez a "személyes adatok gyűjtése, továbbítása és jogellenes nyilvánosságra hozatala" lényegében a fideszes propagandamédia működésének 90%-a, érdekes, hogy csak akkor van baja vele, amikor fideszes bűnözőkről van szó, amikor nem fideszes nem bűnözőkről, akkor nem.

vajdasagi 2018.12.21. 10:40:05

@balmoral: A főtémához képest off lesz a kommentem, de a közbeszerzéses szálhoz szólnék hozzá. Balmoral helyesen mondja hogy: " A korrupció prevenciókkal nem fékezhető, csak szankciókkal." Ezzel nagyrészt egyetértek, mint olyan, aki már néhány közbeszerzést megnyert, és még többnél elvégezte a melót mint alvállalkozó a közbeszerzési érték töredékéért. Szóval tapasztalatból beszélek.
Egyrészt valóban szankciók kellenének: az amcsiknál létező drákói szigor azokkal szemben, akiket rajtakapnak. Másrészt meg erősen hiányolom a becsületesség, mint érték ethoszát. Pedig sokkal több a becsületes ember, mint a korrupt. Azok között is, akik megrendelőként bonyolítják a közbeszerzéseket. És higgyétek el, nem romantikus álmodozó vagyok, hanem realista. Látom, amit látok. A közbeszédből azonban kikopott ennek az emberi kvalitásnak a dicsőítése, sőt még a megbecsülése is. Talán egy igazi "polgári társadalomban" (egy olyanban, amelyet én elképzelek) nem is tudna ekkora károkat okozni a NER, mert az a társadalom hatékonyabban védené meg önmagát.

A fő témához hozzászólva meg: +1

Jean Claude 2018.12.21. 10:52:51

@Kettes: Én azért örülnék a helyedben, hogy Airbus helikoptereket, légelhárító rakétákat és német harckocsikat és lövegeket veszünk ruszki helyett. Most újítottak fel Mi24-es harci és Mi17-es közepes orosz helikoptereket az oroszok (amelyek egyébként nagyon jók), de az embargó miatt nem szerelték fel azokkal a dolgokkal, amitől modern lenne. Így továbbra is sok dolgot tudnak, kizárólag békében. Modjuk egy harci helikopterrel nem szoktak menteni egy ottragadt kiránduló családot. Amiket most bejelentettek, azok brutális pénzek.

Jean Claude 2018.12.21. 10:58:56

@jotunder: Az Airbus közepes helikopter helyett vehettek volna Black Hawkot, ráadásul Lengyelországban gyártják (Európában nagyon sokan használják), tehát én pont azt látom, hogy látványosan nem amcsi cuccokat vesznek. Viszont most jelentett be az Airbus egy magyar üzem létesítését. Mielőtt a lengyelek elkezdtek licencben Sikorsky-t gyártani, előtte botrányos körülmények között jól bevásároltak belőlük.

keeper1 2018.12.21. 11:09:49

@Kettes: Ez spec . echte Deutsch Ruhrmetal...amerikaiaknak annyi közük hozzá, hogy jó lenne nekik is. Ettől teljesen eltekintve , meg kell ismételjem azon véleményemet, hogy a seregbe vettet minden fillér haszontalan...már Nagy Lajos óta.

Jean Claude 2018.12.21. 11:25:08

@ámbátor: Szerintem a NATO-tól függetlenül az EU-nak (nem mindenki NATO tag)
kellene erősíteni a védelmi képességet Kelet- és Észak Európa határán, ahol is így összeadódnak a tagállamok képességei. Ezért fontos minden tagállami katonai modernizáció, főleg az elmaradt helyett, főként európai fegyverekkel. Ez nálunk a zéróhoz közelített, de nem vagyok meggyőződve a humán képességekről sem. Fel kell készülni egy tartós orosz fenyegetésre, mert a gazdaságukra egyre nagyobb mértékben a leszakadás vár. Oroszország elnyomja az innvációt, főként a politika működése miatt, akkor meg kár volt kukába dobni a szocializmust. Ugyanolyan szar lenne, kisebb egyenlőtlenséggel. Ez vár lassan ránk is (vállalkozó helyett oligarcha), csak mi szerencsére a világ egyik legnyitottabb gazdasága vagyunk, (Oroszország rendkívül zárt) ami nyilván egy tartós, egyik oldalon leszakadó duális rendszert jelent. A schumpeteri értelemben vett vállalkozó nélkül nem élvezhetjük a kapitalizmus gyümölcsét, csak rothadt állapotban. Ezt különböző intézményes keretekben lehet biztosítani és kevés intézményes keretben megakadályozni. Erre példa Oroszország és lassan Magyarország is a fent említett különbséggel.

Jean Claude 2018.12.21. 11:30:37

@balmoral: A metrószerelvény felújítás már a címében korrupció, függetlenül a lebonyolítás módjától. Olyan, mint a Skoda Superb felújítás, ahol minden gyártó szabadon indulhat. Ehhez képest az észtek beleköptek a levesbe és csak őket kellett kizárni.

incze 2018.12.21. 11:39:11

@jotunder: ilyeneket csak egy országban lehet írni, orbániában mások a szabályok. pl. elismételhető a gondolatmeneted hadsereg és tank helyett békávéval és metrókocsival, és az lesz a végeredmény, hogy be kell szerezni egy rakás leselejtezett t-72-t. addig nem baj, hogy lejárt az üzemidő, míg padre orbán meg nem sütötte a kolbászát az ügyleten. ez most kétségkívül egy irdatlan benyalás - ha nem az amiknak, akkor a németeknek. egy ilyen elég fontos referencia a gyártónak, bármekkora vicc is makettország beszerzése (nem nagyon látszódott, hogy valaminő versenyeztetés lett vón kiírva, bárminő szempontokkal).

V. Vendetta 2018.12.21. 11:39:32

@keeper1: Ja, nem sereget kell fejleszteni, hanem mindenkivel jóba lenni. Mondjuk el is hiszem, hogy orbánnak meg kell védenie magát, mert van kitől. Amennyi ellenséget ez összeszedett az elmúlt években. A sok lúd pedig előbb utóbb dagadt csuti disznót győz. Rómát is a barbárok taposták el, pedig azoknak csak kőbunkójuk volt.

Grrr 2018.12.21. 11:40:14

@balmoral: A Gripeneket nem közbeszerzési eljárás keretében vettük, ez még EU-tagként sem lett volna elvárás/normális.

A közbeszerzés célja ugyebár az aránylag tiszta verseny biztosítása, ezáltal a korrupcó visszaszorítása és value-for-money maximalizálása. A transzparens eljárásrenddel (hirdetmények, ésszerű határidők, nyilvános tenderdokumentáció, vagy legalábbis szabad jelentkezés előminősítésre stb...), a diszkriminatív feltételek korlátozásával, a hatósági felügyelettel, és a világosan rögzített jogorvoslati eljárásokkal ezt a célt igyekeznek elérni. Ha ez nem lenne, akármelyik beszerző hatóság azt tenne, amit akarna, és nem is lehetne ellene a kisemmizett versenytársaknak tiltakozni.

Igaz, hogy félázsiai népségeknél nem működik úgy a rendszer, ahogy máshol valamennyire igen. Az írott malasztból nem lesz szalonna. Aki a korpa közé keveredik, afölött elszáll az idő vasfoga.

Grrr 2018.12.21. 11:43:57

@balmoral: Közbeszerzés nélkül persze valóban gyorsabban lehet vásárolni. De sok esetben lehet például elektronikus katalógusra kötni keretszerződést. A szállító itt frissíheti is a kínálatát, ami mondjuk IT-eszközök esetében elég fontos. És nagyon gyorsan lehet rendelni, amíg a keret tart.

Ziu9 2018.12.21. 12:00:49

@Flageolet:
Irigység és széthúzás mindenhol. Vannak olyan MTA-s kutatócsoportok is, melyek vezetői már most dorombolnak egyes egyetemi potentátoknál, hogy vegyék már át őket. Helyezkednek előre, így esélytelen az intézeteket egyben tartani...

Grrr 2018.12.21. 12:10:32

@Ziu9: Értettek a szóból; szerintem racionális döntés.

BiG74 Bodri 2018.12.21. 12:50:38

Nekem a múltkor rgy matematikus-gépész dicsérte a Palkovicsot. Szerintetek?

igazi hős 2018.12.21. 13:01:14

@Kettes: Orbán nem nézi be. Ha kell legközelebb nem csak elkíséri a nagy vendéget, de személyesen fog koszorúzni az 56-os szovjet hősöknél, csak még egy darabig király maradhasson.

Flageolet 2018.12.21. 13:06:37

@BiG74 Bodri: Mármint milyen oldalról? Palkovics MTA-Overkiller, Palkovics BCE-cutter, Palkovics CEU-destroyer?

BiG74 Bodri 2018.12.21. 13:11:05

@Flageolet:
:)
Elismerően nyilatkozott róla, hogy van tudományos munkássága, ezáltal affinitása a terület irányításához. Alapvetően pozitív képet alkotott róla. De ez valahogy....

Flageolet 2018.12.21. 13:11:42

Már a fiatalokban sem lehet bízni, bakker...lám, itt ez a Nagy Blanka (444.hu/2018/12/21/gimnazistatol-ilyen-duhos-beszedet-meg-nem-hallhattunk-a-fideszrol), aki még arra sem képes, hogy megfelelően idézze a klasszikusokat!!! Forráskritika!!!
Hiszen, az irodalmi verzió szerint (www.youtube.com/watch?v=EfwgN-EIvmE) "lépj egyet hátra, és szó szerint..." szerepel.
Ejnye már ;-)

Flageolet 2018.12.21. 13:18:01

@BiG74 Bodri: A tudományos munkássága azért nem ítélhető meg könnyen, mert bár Rostoványi zéróimpaktfaktor Zsolthoz képest van nemzetközileg értékelhető publikációs tevékenysége, de pont itt az Örülünk Vincent blogban írták le többen is, hogy a szabadalmainak értéke ill. a ténylegesen önálló tevékenysége (Keviczky László és Stépán Gábor hozzájárulása nélkül) nehezen értelmezhető.

lüke 2018.12.21. 13:22:23

@Flageolet: ezek a várható az új tudományos címek a professzúrához?

ijontichy 2018.12.21. 13:51:44

@poszt: "Nem tudom, hogy mi érdekli a magyar átlagembert" Hát az baj. :-(

"Pár hónap alatt több kárt okozott a magyar tudományos életnek Orbán és az ő palkovicsa, mint Kádár hosszú évek alatt" Jó reggelt. Túl sok bitet vesztegettél már arra, hogy kispalkó szakmai teljesítményére irányuljon a fény, súlyos jellembeli fogyatékossága helyett.
Ami szvsz. a valódi különbség Kádár és Vityáék között, hogy előbbi azért mégiscsak egy Horthy-érában szocializálódott, alulról jövő, félművelt kommer volt, míg utóbbi párosnak van egy kevés előnye, úgy tudás, mint történelmi tapasztalat ismerete tekintetében. Namármost ennek fényében állítható, hogy Kádár sokkal kevésbé tudatosan és rosszindulatúan okozott kárt, mint ez utóbbiak. A Vitya vezette fityesz '98 ősze óta "előre megfontolt aljas szándékkal!" ;-), teljesen_tudatosan! okoz kárt nemcsak a tudománynak, hanem a komplett országnak.

Flageolet 2018.12.21. 14:39:28

@lüke: Az egyetemi tanári címhez már csak két dolog kell: PhD fokozat (ennyire herélték ki az Nftv-t, lásd lex Bumbika 2015-ben) és lojalitás a vezetéshez. Minderről szomorúan tanúskodik az idei MAB lista (www.mab.hu/web/index.php?option=com_content&view=article&id=724&Itemid=1060&lang=hu).

morph on deer 2018.12.21. 14:40:46

@Jean Claude:
”...de nem vagyok meggyőződve a humán képességekről sem.”

Hogy lehetsz ennyire nemzeth ellenesen kishitű? Mert nem figyelsz, látod.
Pedig bizony népünk rettenthetetlen vezére személyesen állt a sereg élére, és erről bizonyíték is rendelkezésre áll!

Hát ha ettől nem rezzent össze a gaz ellenség,* akkor semmitől!
Naugye.

(* Az aktuális gaz ellenség kiléte még nem nyilvános, még készülnek az óriásplakátok a népesség pontos és hiteles tájékoztatása céljából. Egyes, meg nem erősített hírek szerint Soros még mehet egy kört, de újabb kamdidátusok felbukkanása is várható erre a feladatra...)

amp.cnn.com/cnn/2018/11/29/europe/chuck-norris-orban-scli-intl/index.html

Flageolet 2018.12.21. 14:45:44

@Ra13: A leírtakat azzal a számomra rémisztő dologgal tudom csak kiegészíteni, hogy az utóbbi pár évben proaktívan indult meg a nyalás, a mások alá történő bedolgozás (nem akarom trágárabban megfogalmazni), a futyilutyimutyi kft-k és alapítványok támogatása, még olyanoktól is, akik pár éve még az erkölcscsőszök mintaképei lehettek volna. Számomra nem volt meglepő, hogy a sokgyerekesek hallgatnak el először, de pl. az, hogy egy sokgyerekes, magát kifejezetten kereszténynek valló személy szándékosan lesz kari tanács tag annak ellenére, hogy bevallottan nem szól hozzá a legdurvább elvonásokhoz-kinevezésekhez-stb.-hez sem, s így jelenlétével és hallgatásával legitimizálja a rendszert - nos, ezen hetekig rágódtam. Persze ők is szívnak, de az 1984-ben már jól leírt jelenség (mondjuk a csokifejadag "növekedése") hibátlanul detektálható és biorobot-evolúciót indít meg.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.12.21. 15:01:52

@ámbátor: Naiv vagy ha azt hiszed h a tankok a külső támadás ellen kellenek. Beszereznek egy új technikát, amelyhez csak a lojális hadsereg ért. A mindenki által ismert eszközöket meg leszerelik.

morph on deer 2018.12.21. 15:03:41

@Grrr:
“A Gripeneket nem közbeszerzési eljárás keretében vettük”

A rekordidejű döntéshozást nyilván nem csekély mértékben segítette elő az a mintegy 8 millió dollárnyi összeg, amely öt magyarországi személynek került kifizetésre, mondhatni sikerdíjként.
(Offshore cégeken és bankokon át egy zürichi pénzintézet közreműködésével.)
A történet eddig a pontig dokumentált, csak érdekes módon itthon nem emlékszik rá senki, hogy megkapta volna az összeget.
Gondolom a postás csak egyszer csengetett.
Eddig.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.12.21. 15:06:04

@balmoral: "Valahogy nem tudom elképzelni, hogy bármilyen beszerzés korrupció nélkül menjen Magyarországon." A kötél és a vasvilla meg fogja kerülni a közbeszerzési eljárást.

morph on deer 2018.12.21. 15:10:28

@BiG74 Bodri:
“Nekem a múltkor rgy matematikus-gépész dicsérte a Palkovicsot. Szerintetek?”

Könnyen szerelhető, javítható, mivel az összes többi klónnal csereszabatos.
Ezért aztán, ha bármelyik alkatrésze meghibásodna, szinte bármivel helyettesíthető, fel sem fog tűnni a különbség..

Egy mérnöknek ez hatalmas könnyebbség, nem gondolod?

velőtanya 2018.12.21. 15:12:40

@morph on deer: Fura ez a kép, főleg a jobb szárny olyan, mintha egy random civil társaságra adtak volna terepszínű nadrágot egy poénos fotó kedvéért. Meg az is meglepő, hogy nagyjából Orbán magasságú embert felvesznek elit kommandósnak? (Már Senki Alfonz is megjegyzi valami szélhámosság kapcsán - pedig akkor kisebb volt az átlagmagasság - hogy hülye vagy, 180 centi alatt nem vesznek fel senkit altisztnek)

morph on deer 2018.12.21. 15:21:49

@velőtanya:
Állítólag nem a méret számít, de a nejemnek erről más a véleménye. ;)
Igaz, a családban nincs kommandós.
Sőt, ha jobban utána gondolok, fideszes sincs.

Lajszlo 2018.12.21. 16:26:18

@Flageolet: elvileg az is lehetne a magyarázat, hogy a nagydoktorihoz szükséges munka és a vele elérhető fizetés (professzorként) egyszerűen nincsenek ár/érték arányban, kiváltképp Budapesten és műszaki területen. Mivel az egyetemek a bérre nem tudnak hatni, kénytelenek az elvárásokat lejjebb vinni. Ez így logikusan hangzana, de attól tartok, nem ez lesz a valódi magyarázat, különösen pl. a tegnapi orvosos hír tükrében.

V. Vendetta 2018.12.21. 16:35:31

index.hu/belfold/2018/12/21/allatorvos_kamara_etikai_bepanaszoltak_hadhazyt/
Nohát, ebben az országban már nem csak a jogászok hanem az orbánseggnyaló állatorvosok sem tudnak magyarul, egy egyszerű tőmondatot nem tudnak értelmezni. Aszondják hogy
"Hadházy Ákos december 16-17-én az MTVA székházában önmagából teljesen kifordulva, minősíthetetlen, már deviánsba hajló módon viselkedett".
Utána ezt megmagyarázzák:
A panasz hivatkozik egyebek között a szabályzat azon pontjára, mely szerint az állatorvosnak "az ÁLLATORVOSI TEVÉKENYSÉG SORÁN józan, szakszerű és társadalmilag elvárható magatartást (alkalomhoz illő, kulturált megjelenéssel) kell tanúsítania".
No akkor én meg erre a debil magyarázatra kérdezem: Hadházy úr melyik állatot kezelte ott a székházban nem az alkalomhoz méltóan? Az őröket, a rendőröket vagy Papp Dániel elítélt hazugsággyárost?
Na, ilyen az amikor a pénzért, szereplésért való seggnyalás már nem ismer határikat. A két állat orvos bemutatkozott.

seol 2018.12.21. 16:41:04

@V. Vendetta:

A funkcionális analfabetizmus szükséges -- bár nem elégséges -- feltétele a fideszességnek. Szektáknál van ez így.

Flageolet 2018.12.21. 17:14:14

@Lajszlo: Az MTA doktori tiszteletdíj (70 E Ft) nem kiemelkedő, de a docensi - egyetemi tanári váltás már számottevő (!), hiszen 585 E Ft bruttó az egyetemi tanárnak tényleg irigylésre méltó összeg. Mivel 2017 novemberében Csépe Valéria már kiküldte a rektoroknak, hogy az MTA doktori címet már nem fogja "elvárni" a MAB az egyetemi tanári kinevezésekhez, az idei új egy. tanárok között tobzódnak a középszerű, docens szintet elérő emberkék - ők már sosem tesznek meg majd feltehetően egyetlen lépést sem, hogy az MTA doktora legyenek (a 70 E Ft már nem sokat változtat), főleg, ha az MTA a lecsóba kerül, sőt, hátránnyá válik a tagság.
Ne felejtsük el, Kásler Miklós úgy az MTA doktora, hogy közben nem köztestületi tag! Ezért volt (többek közt) hányingerkeltően csúsztató a Palkovics-féle MN interjú szept. 20-án.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.12.21. 17:15:34

@Flageolet: Kivel van baj? Nekem a vicces az "Egyetemi Tanári Pályázat értékelése" nevű pályázó az NKE-n (E3931).

ubermeister 2018.12.21. 17:31:35

Kíváncsi leszek a szegedi orvosok reakcióira

1. Ők tényleg csak tanárok ezért kérik hogy a felsőoktatási bértábla szerint díjazzák őket hisz pl. a beteg is véletlen operálódott meg ők ott nem orvosként voltak jelen.
2. Azt mondja az egyetemnek hogy akkor tanítsatok ti, és elmegy csak gyógyítani, a tanuló majd autodidakta módon tanul pl azokon akiknek nincs biztosítása.
3. Azt mondja basszatok egyedül, és elmegy 5-10X annyiért fele annyit melózni a haldokló nyugatra.

Nem mernék valószínűségi számokat hozzárendelni az egyes lehetőségekhez

Flageolet 2018.12.21. 17:46:28

@Miki Telepi: Támogatták, tehát a hosszú nevű bácsi-néni et lett, nem? ;-)
Hogy kivel van baj...már tárgyaltuk a korábbi posztokon...PhD hallgató nélküli arcok, nulla nemzetközi publikációval bíró csókák, objektíven értékelhetetlen teljesítményű mókusok...tisztelet a kivételnek.

fortin2 2018.12.21. 19:21:40

@Flageolet: Az egyetemi tanári kinevezéshez a rendszerváltozás utáni felsőoktatási szabályozás szerint már nem kellett az MTA doktori cím, nagyon helyesen amúgy, hiszen et az MTA 1949-ben megkapott adminisztratív-felügyeleti hatalmát konzerválná az egyetemek felett (ami egyetlen normális országban sincs meg, talán az oroszoknál megmaradt valamelyest). Az más kérdés, hogy ha az egyetemek kellően erős minőségbiztosításnak tartják az MTA doktori eljárást, akkor alkalmazhatják önkéntesen (a legtöbb egyetem szabályzata így is fogalmaz : MTA doktori cím vagy annak megfelelő tudományos teljesítmény). Nem tartják egyébként annyira annak: az elmúlt 10-15 évben a kinevezett egyetemi tanárok legfeljebb felének volt MTA doktori címe. (Ebben egyebek között az is szerepet játszott, hogy elég folyamatosan rongyoltak beki az MTA doktori címadási jogának a most lelkesen MTA-védő megmondók.)
Az MTA doktori cím minősége persze olyan, mint minden másé: eléggé egyenetlen. Szilvássy_Kósalali rektorpótlék bornírt ostobaságot mondott ebben a formában, de az biztos, hogy ez a tudományos cím meg kell, hogy kűzdjön mindenkor a legitimitásáért. Mégpedig a tartósan és egyenszilárdáságúan magas minőséggel – és sztem a tiszteletdíj nem tesz jót a hitelességnek.

Flageolet 2018.12.21. 19:41:56

@fortin2: Bizonyos egyetemeken (priviben bármikor megírom, melyeken, akár az ezt elrendelő rektori utasításokat is megküldöm) az egyetemi tanári cím megpályázásához kötelező volt vagy az MTA doktori cím, vagy minimum az MTA doktori /pozitívan elbírált/ habitusvizsgálat megléte - ezt Ön is írta, és ezen gyakorlatok "önkéntes" eltörlésére szólított fel a MAB elnöke minden rektort tavaly novemberben.
A legfeljebb "felének" kivételesen nagyon rossz statisztika, ez ugyanis rendkívül tudományterület-függő volt, tehát voltak 90%-ban MTA doktor meg 10%-ban MTA doktor egyetemi tanárok is. A biológia, kémia, orvosi osztályon gyakorlatilag kötelező volt az MTA doktori cím az e.t. kinevezéshez, az agráron, közgázon stb. csak "jól jött".
Bevallom, ezt nem értem: "Ebben egyebek között az is szerepet játszott, hogy elég folyamatosan rongyoltak beki az MTA doktori címadási jogának a most lelkesen MTA-védő megmondók."?...Én az láttam, hogy azok támadták ezt a szabályozást, akiknek esélye sem lett volna az MTA doktori cím segítségével e.t.-vé válni, és maradt a hosszú nyelv eljárásrend és az MTA fikázása.
A tiszteletdíj érdekes dolog: "házunk táján" van, aki csak ennek meglétével indokolja erőfeszítéseit, mivel ha az a havi 70 E Ft sem jár érte, akkor nem tudja megmagyarázni, "mire jó". Ami "nem jár semmivel", az olyan, mint az ingyenes dolgok, semmit sem ér az átlagmagyar szemében. Pont ezért érzem-éreztem hasznosnak, hogy az egyetemi tanári kinevezéshez (sőt, egyes helyeken a docensihez is) sok helyen (tudom, önkéntesen) ez volt a belépő, egyfajta szűrő, kivédeni a kizárólag csókkal érkező jelöltek tömött sorait.
Ennek vége, PhD fokozat után akár egy nappal e.t. lehet valaki - mindez erőteljesen a ló túloldalára való esést jelent és szörnyű felhígulást.

lüke 2018.12.21. 20:29:11

@Flageolet:
A Semmelweissen -SE-a professzori kinevezés ,MTA doktori címhez volt kötve.
S ma minden leköszönőnek meg is van.Hígul....
A listán pl Szentágothai unokájának ( akit egyébként 2016- ban neveztek ki)
már nem kellett, az öregnek még igen!

Flageolet 2018.12.21. 21:04:12

@lüke: Én pesszimista vagyok, és úgy vélem, Káslerből kiindulva, aki még a köztestületbe sem lépett be, mind az utóbbi tagság, mind az MTA doktori cím egy-két éven belül megkülönböztető, negatív bélyeggé válik, szinte "Soros-bérenc vagyok, közpénzlopó, nem NER kompatibilis" kitűzővé.
Nem vicc.

Flageolet 2018.12.21. 21:48:40

Róla van szó, ő ment vissza Kanadába:
en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1lint_Vir%C3%A1g
Ilyen embereket vesztünk Palkovics, Orbán, Lánczi, Sótonyi, Kásler, Balog, stb. miatt.
Ja, nem. Biztos Soros az oka. Meg Brüsszel. Meg az ENSZ. Meg a migránsok.
Mi, magyarok, nem.

velőtanya 2018.12.21. 22:04:37

@Flageolet: Hazátlan szemüveges bitang, menjen csak.

Muad\\\'Dib 2018.12.21. 22:25:38

@Kettes:
@9mmPara:
Nem tudom hány tiszttel beszéltetek mióta NATO tagok vagyunk. Nekem volt szerencsém párral. A NATO kötelezettségeinket olyan magasról s*arjuk telibe a hadseregfejlesztés terén, hogy az a qrva nagy szerencsénk, hogy nem lehet csak úgy kibas*ni valakit onnan. Folyamatosan kapjuk emiatt az ekét (és nem csak a hadseregmániás Trump-tól, előtte is kaptuk folyamatosan). Ebben a klubban rohadtul nem szeretik az olyan figurákat akik lehetőségeikhez mérten sem csinálnak semmit. Tehát a védjetek meg minket, cserébe lesz 40 katonánk, 5 csúzlival és két parittyával mentalitás igen sokaknak szúrja a szemét a NATO háza táján. Szóval nem pont ez az az ok ami miatt el kell szörnyedni.

fortin2 2018.12.21. 22:31:26

@Flageolet: Az MTA doktori cím (önkéntes) követelményként hasznos lehetett egy átmeneti szakszban, de valójában nem más, mint az egyetemek egyik legfontosabb minőségi jellemzőjénél, a professzori felterjesztésnél/kinevezésnél megtartani a gyámság alá vetettséget, kiskorúsításban tartását. Erre nem érv, hogy az egyetemek enélkül belterjesen haverokat neveznének ki, mert ugyanilyen érvénnyel elmondható (vagy nem mondható el) ez az MTA doktori eljárásról is. Az MTA valóságos erejét az mutatná meg, ha hatósági jellegű jogosítványok nélkül (és egy megfelelő átmeneti idő után az MTA tagi és nagydoktori tiszteletdíjak nélkül) működne. Elég komoly szegénységi bizonyítványa a magyar tudós közösségnek, hogy mintegy harminc év sem volt elég ennek a felépítéséhez.
És ezért van igaza nagyon Mérő minapi cikkében abban is, amit persze az ünneplői elfelejtenek emlegetni: a mostani Akadémia-ellenes kampánynak a legnagyobb vétke, hogy nem lehet érdemben beszélni miatta az MTA komoly hiányosságairól (sőt, csak hogy botránkoztassak: az MTA vezetésének a balfogásairól sem), mert kultúrember nyilván nem kritizálja egy ilyen méltatlan és erőszakos eljárás alatt lévő intézményt és képviselőit.

Bogomil 2018.12.22. 08:31:03

@Flageolet: Nekem különösen szimpatikus a belinkelt listából az E3931 sorszám alatt szereplő "Egyetemi Tanári Pályázat értékelése" nevű új professzor... :-)
Amúgy ez tényleg szomorú.

Bogomil 2018.12.22. 08:33:47

@Bogomil: Bocs, látom vótmá...

9mmPara 2018.12.22. 08:49:24

@Muad\\\'Dib: tisztában vagyok mindazzal, amit írtál; remélem, nem azt olvastad ki a kommentjeimből, hogy tagadnám vagy jelentékteleníteni akarnám a jelenséget. Mindenesetre ez sokkal inkább lemilblogos mintsem vincentes téma és gyanítom, lesz is nemsokára új poszt a Leopardok apropóján.

Flageolet 2018.12.22. 15:30:32

@fortin2: Az általam ismert két MTA osztály területét tekintve az érdemtelen egyetemi tanárok aránya meghaladja az érdemtelen MTA doktorokét, hozzátéve persze, hogy utóbbi halmaz sem nulla elemű. Nekem ebből az szűrődik le (ennél a két területnél), hogy az MTA doktori cím elérése jelenleg igényesebb és minőség-biztosítottabb folyamat révén történik az egyetemi tanári kinevezésekhez képest. Látva az idei új egyetemi tanárokat, ez az olló csak tovább nyílt. Ez lenne vajon az ára az egyetemek nagykorúsításának? Milyen külső vagy belső körülmény, előírás, nyomás révén lesz az e.t.-k kiválasztása hű ahhoz annak az átlagemberekben leledző értékhez, amit ma az államfő révén történő kinevezés vélt vagy valós súlya tükröz? A kancellárok világában, ahol a legutolsó megvetett szempontok egyike az oktatók és az oktatás minősége?
Költői kérdés volt, nem várok választ...
Tény, hogy az MTA reformja több részterületen elkerülhetetlenné vált, de ezek nem kapcsolódnak a kutatóintézetekhez. A belső problémák és megosztottság nem abból fakad, hogy az ATOMKI a DE-hez, az SZBKI a SZE-hez, a KOKI a SE-hez, az ÁOTI az ÁE-hez, a KTI a Corvinushoz tartozik-e vagy sem. Most a Fidesz-KDNP a valóban létező, de jóval kisebb léptékű bajok általuk hibátlannak gondolt megoldását verik át az MTA-n úgy, hogy közben rémisztő pusztítást végeznek. Aki esetleg nem tudná: a mai világban egy-két hónapon múlik, kiből lesz majd Nobel-díjas, elegendő a CRISPR/Cas9 sztorira gondolni (ugye megvan mindenkinek, hogy az ezt a rendszert először publikálásra megküldő litván csoport miért szorult le a dobogó első fokáról?). Hogyan magyarázzuk meg mondjuk a vásárolt diplomájú, pucérnős, terhesező, pusztító kancellároknak, hogy nem lenne szabad 6-7 hónapot váratni még a sima vegyszerek megrendelését is?
/csak egyetlen link a "kancellárainkról": 24.hu/belfold/2015/12/21/botranyos-kancellarokra-biztak-az-egyre-sorvado-magyar-egyetemek-budzsejet/)

incze 2018.12.22. 16:16:23

@seol: "... elfogadták azt, hogy ez egy elkerülhetetlen lépés ... Már megvannak az elvek, amelyek alapján a létszámleépítést meg tudjuk tenni, ugyanakkor nagyon fontos, hogy legyen ebben a reformban jövőbe mutató irány is..."

24.hu/belfold/2018/12/22/elte-megszoritasok-elbocsatas-letszamleepites-sonkoly-gabor/

van ebben, bazmeg, több is mint kéne. (ezeket az embereket jobban rühellem, mint a szíjjártókat, meg rogánokat. ők a rezsim igazi olajozói, áttételei, nélkülük csikorogna, törne minden.)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.22. 17:53:35

@Muad\\\'Dib: Tisztában vagyok vele, hogy teljesen jogosak a védelmi képességeink elhanyagolása miatti kritikák. Csakhogy ez nem mond ellent annak, hogy a védelmi kiadások növelése volt az ára annak, hogy az amerikai kormány elengedte a CEU-ügyet.

FYI a NER mindig ügyelt rá, hogy a diktatórikus lépéseik mellé mindig legyen egy hülyék számára jól kommunikálható szemszög, egy részigazság, egy jó ürügy. Így volt ez a manyup beszántásánál, az alkotmányozásnál, a bírók nyugdíjazásánál, a Népszabadság megszüntetésénél, you name it, és mindig maximálisan ki is aknázták. Ne legyél balfasz, láss át a manipuláción.

velőtanya 2018.12.22. 19:09:33

@seol: 250 millió forint karonként, összesen 500 millió.
Csodálatos két szám: Semjén pár hete emeltette fel 250 millióról 500 millióra azt az összeget, amennyit EGY DARAB focista kedvezményes adózással vághat zsebre évente. (Vagy másképpen: ha egy vajdasági harmadosztályú focicsapat csak ennyit kap, kész a sértődés.)

brunn 2018.12.22. 21:48:24

@Flageolet: Aki tud, az tud... A doktor biztosan. Viszont, attól még lehet rossz tanár. A phd pedig (mekkora higulás!) lehet jó (sikeres) tanár, aki a jövő generációjának jó alapokat ad át. Egyéb teljesítmények pedig a diákok számára aligha relevánsak.

fortin2 2018.12.23. 00:36:02

@Flageolet: Igen, a nagykorúságnak például az is az ára, hogy az ember/intézmény hibázik. Ezt nevezzük felelősségnek. Arról nem is beszélve, hogy ha már annyira hangsúlyozzuk az egyetemi autonómiát, miért kellene egy másik intézmény alá rendelni egy ilyen kuclsfontosságú egyetemi eljárást (ja, és mondjuk ne feledjük, hogy a Rákosiék által az MTA-nak adott hatósági privilégiumok fenntartásának a legfonrtosabb érve éppen ez volt: kell a külső szakmai kontroll...)
Arról nem is beszélve, hogy az MTA doktori eljárás követelményie és az egyetemi tanári alkalmasság messze nem fedi egymást. Bár a vincentet és a tudományiprart perzse a publikációs/impaktos mánia uralja, de azért nem árt figyelni az ettől igencsak eltérő trendekre, pl. a hollandoknál.

deckard_r 2018.12.23. 00:56:03

@fortin2: Ja, csak ebben a kis magyar valóságban nagyon ritkán fordul elő, hogy valaki a tudományos előmenetelében nem ambiciózus/szorgalmas/tehetséges ellenben az oktatói pályán felszántja az aszfaltot. Másként fogalmazva, aki ambicionálja az oktatást, az a szükséges tudományos kritériumokat is ki kell tudja izzadni magából. És nem, nem kell mindenkinek egyetemi tanárnak lenni, és nem az egyetemi tanár kell legyen a legkiválóbb oktató, viszont - mivel tudományegyetemek esetén - az egyetemi lét a tudományt ÉS az oktatást egyaránt megköveteli, elvárható, hogy az egyetemi tanár tudományos téren is az átlag felett teljesítsen...

Flageolet 2018.12.23. 09:36:03

@brunn: @fortin2: @deckard_r:
Az én véleményemhez deckard_r-é áll közel, és alátámasztom még pár súlyos gonddal, ami az e.t.-hez kapcsolódik, és a gyakorlatban igencsak jelen van:
- az e.t. előterjesztés lehet titkosított, míg az MTA doktori cím megvédése ab ovo nyilvános. Nem kell magyaráznom, mivel jár ez a csókosoknál - pár belső pasi vagy néni leokézza az e.t. előterjesztést, a szenátuson átmegy, mint kés a vajon, utána már csak telefon kell a megfelelő személynek, te meg nézel, mint Rozi, hogy ez az illető mi a t*szra lett e.t.?
- a nagy hazai egyetemek tele vannak 60-65 éves MTA doktor docensekkel, akik az asztalra már évtizedek óta letettek mindent, ami az e.t.-hez kellett, de a bérfeszültségekre apellálva a kancellár (korábban a rektor) nem engedett felterjesztést. A legsiralmasabb ebből a szempontból a BME, az ELTE TTK és a SZE. Magyarul, amíg az dönt az e.t. kinevezésről, van-e rá pénz, hagyjuk már az elméleti fejtegetést az egyetemek nagykorúságáról, jó?...
- ha egy csókarc mégsem bír elég talpnyalival, átmegy egy másik egyetemre, és ott lesz e.t. Ugye nem kell példákat hoznom? A mozgás iránya egyértelmű, kiindul az ELTE, BME, SZE-ről, és besírja magát a gyengébb egyetemekhez. Mivel az e.t. előterjesztés lehet titkosított, még úgy is szavazhat a másik egyetemen az adott szenátor, hogy lövése sincs arról, miért nem lett XY-ból a korábbi intézetben e.t. (pl. mert úgy vizsgáztatta a hallgatókat, hogy előírta a saját könyvének megvételét és golyóstollal való névbeírását, és most itt csak a legcsóróbb zűröket hozom fel). Ez is nagykorúság? Ahány egyetemi kar, annyi "színvonal"?
- utoljára írom le: amíg a PhD képzésben betöltött szerep nulla minősítésű értékű az e.t. előterjesztésnél, és az is simán e.t. lesz, akitől a PhD hallgatók fele elmenekült, mert mondjuk a lányokat k*rogatta, a fiúkat meg leitatta, addig hagyjuk már, hogy holland példa...miért nem nyilvános, ki kit miért hagyott ott?
- brunn: csak óvatosan kérdezem: ugye világos, hogy e.t.-ből kevés van? Lehet, hogy csak túl vagyok érzékenyítve, de a kommentből úgy érzem, mintha Ön mindenkit "tanározna", miközben az egyetemeken belőlük van a legkevesebb, és az oktatás túlnyomó részét adjunktusok, tanársegédek és docensek végzik (mármint ahol nem varrták az egészet a PhD hallgatókra és mentorokra). Mint amikor Demján állandóan a túl sok egyetemi tanárról papolt (merce.hu/2017/12/08/vosz-a-kozszferabol-kirugottak-majd-helyet-talalnak-a-versenyszferaban/). Ha tévedek, és tisztában van a dologgal, és csak véletlenül írt "tanárt" a kommentjeiben minden helyen "oktató" helyett, elnézést kérek.

lüke 2018.12.23. 17:45:39

@Flageolet: csak nem, !
bár ahogy a kulturkampfot sürgetik,minden megtörténhet,
hoznak egy két profot az Elena Akadémiáról, vagy lex Mocsait

Flageolet 2018.12.28. 13:17:08

@jotunder: Tudom, hogy picit off, de óriási erről a csönd:
444.hu/2018/12/22/kirugassokkal-kell-megoldani-a-penzhianyt-az-elte-n

Pedig:
https://www.oktatas.hu/felsooktatas/kozerdeku_adatok/felsooktatasi_adatok_kozzetetele/felsooktatasi_statisztikak/!DARI_FelsooktStat/oh.php?id=letoltes&tema=fir&f=fir_stat2017/stat2017_3_5_2.xlsx

Ahogy az excel file-ból olvasható, a TTK-n összesen 408 oktató dolgozott 2017-ben. Ha egy docens bérét nézzük (bruttó-bruttó 469601 Ft, sima bruttó 388100 Ft), akkor 250 M Ft-t 44 docens kirúgásával, vagy 335412 Ft bruttó-bruttó adjunktus, bruttó 277200 Ft adjunktussal számolva 62 adjunktus kirúgásával lehet "megtakarítani". Lehet számolgatni, de a BTK dékánja szerinti "5-7%" leépítés (=20-29 fő) még akkor sem elég, ha kizárólag egyetemi tanárokat rúgnak ki (abból is 31-et kellene legalább).
Mennyi is 250 M Ft?....Egy budapesti kerületre jutó Soros-plakát havi költsége?...

kikancso 2018.12.28. 15:48:11

@Flageolet: Az elbocsátások már megkezdődtek az ELTE-n. A szombathelyi karról már küldtek el.

Flageolet 2018.12.28. 20:51:38

@jotunder: @kikancso: Ott pedig érintett a BTK és a TTK is, viszont nulla a szakszervezet, a HÖK pedig kussolt. Ezek szerint a "végek" beáldozásával kezdték, mert az kevésbé feltűnő. Chapeau.

Külsős 2019.01.14. 16:50:37

"Akadémiai forrásokból származó, megbízható értesüléseink szerint Palkovics László innovációs miniszter a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) elnökét és elnökségét megkerülve, január 17-re berendelte magához eligazításra az Akadémia összes kutatóközpontjának és független intézetének igazgatóját."

Ezt most mégis hogy? Berendelte. Milyen alapon?

168ora.hu/itthon/palkovics-megkerulte-lovaszt-az-innovacios-miniszter-az-mta-elnokenek-hata-mogott-torvenytelenul-intezkedett-162052?fbclid=IwAR0miuPopcZyhR8ft_CupuRoYVTPOTCc-kRwhpwLMLtPWhg0yXqx2E4vw28

netukki 2019.01.15. 19:54:34

@Külsős: "Eleget tesznek Palkovics László meghívásának, csütörtökön találkoznak az innovációs miniszterrel a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) kutatóközpontjainak és független intézeteinek igazgatói – értesült lapunk. [...]

A Népszava értesülései szerint hétfőn ülést tartottak az igazgatók, ahol úgy döntöttek: mivel nem hivatalos egyeztetésről vagy tárgyalásról, csak egy miniszteri tájékoztatásról van szó, nem okoznak kárt azzal, ha elmennek. A miniszteri tájékoztatót követően pedig beszámolnak az ott elhangzottakról az Akadémia elnökségének. Tervezik azt is, hogy kérdőre vonják Palkovicsot a kutatóintézeti pénzek visszatartása miatt – már ha egyáltalán szót kapnak a miniszter asztalánál."

nepszava.hu/3021844_talalkoznak-palkoviccsal-az-mta-intezeteinek-igazgatoi

acs63 2019.01.15. 20:18:52

@netukki: Személyesen mennek a selyemzsinórért...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.16. 10:40:49

@ikaruss: ezt mar nagyon regen eldontottek.
@acs63: en azt hiszem (nem tudom biztosan), hogy egyeztettek az mta vezetesevel.

acs63 2019.01.16. 18:41:19

@jotunder: A kérdés nem az volt, hogy egyeztettek-e, hanem, hogy mit fognak kapni!
(Palkovicshoz max. a selyemzsinórt tudom párosítani, a mézesmadzaghoz némi stílus is kellene, nem a buldózer-kompatibilitás.)

Külsős 2019.01.17. 18:16:16

Bár magánvéleményem szerint helyesebb lett volna, ha az igazgatók nem mennek el a miniszterhez, de egyelőre úgy néz ki, hogy talán nem sikerült megosztani őket:

mta.hu/mta_hirei/egysegesen-leptek-fel-az-mta-kutatohalozatanak-vezetoi-109301?fbclid=IwAR04ag4qOv3swRaUb_lgZUHv8AtgR0T46VSq8_gXGnvbvTTyyLFEvdWd_Ss

Wolff 2019.01.18. 07:49:44

@Külsős: Az MTA egyik nem hard science intézetében az terjedt el, hogy mindenbe belementek, amit Palkovics akar.

Külsős 2019.01.18. 07:59:11

@Wolff:

Ne mondd! Az nagyon szomorú...

Bolygó Hollandi 2019.01.18. 08:32:01

@Külsős: Miért, mit vártál? Budapest, nem Montgomery, volt a találkozó helyszíne

velőtanya 2019.01.18. 13:02:18

@Wolff: @Külsős: Ezt egy érintett írta az intézetvezető mai tájékoztatása után:
"Palkovics (OV) újabb zseniális ötlete, hogy pályzati alapokra helyezzen mindent, tehát egyáltalán nem lenne alapfinanszíroszás. A pályázaton "ellenfeleink" lehetnének a csodálatos, mélyen tudományos Magyarságkutató Intézet és a Verias is, akik természetesen az alapfinanszírozást megkapják, ellentétben velünk. Sejtéseim szerint ez a jelenleg érvényes Kjt-vel torvényellenes, de tudjuk, hogy ilyen apróságok nem szoktak senkit se zavarni. Ja és a legjobb, hogy már a mostani, januári bérre is vonatkozna, senkit sem zavar, hogy már 18 napot ledolgoztunk, meg ilyesmi."

Külsős 2019.01.19. 07:34:38

@velőtanya:

Az ilyesmit nagyon szeretik a fijjug, volt alkalmam más területeken is látni. Először is jól megnöveljük az adminisztrációt (negyedévente/havonta/évente (?) pályázni kelljen az alapműködéshez szükséges pénzre, amihez nyilván mindenféle dokumentáció kell újra és újra). Másodszor, járulékos haszonként, a csókosokat kivéve senki nem érezheti biztonságban magát, nem tudhatja, meddig biztosított a működés. Ja, hogy így nem tud működni a tudomány (sem)? Kit érdekel, manager rulez.

beavereater 2019.01.20. 20:17:40

Mi nem haldoklunk. Mi így élünk.

velőtanya 2019.01.21. 12:31:09

Megismétlem egy korábbi hozzászólásomat:
"Semjén pár hete emeltette fel 250 millióról 500 millióra azt az összeget, amennyit EGY DARAB focista kedvezményes adózással vághat zsebre évente. (Vagy másképpen: ha egy vajdasági harmadosztályú focicsapat csak ennyit kap, kész a sértődés.)"
hvg.hu/itthon/20190121_5070_oktatot_kuldenek_el_az_ELTE_ket_kararol

incze 2019.01.24. 21:06:08

@velőtanya: ma volt a bölcsészkaron valami dékán-szakszervezet tájékoztató az elbocsátásokkal kapcsolatban. ha jól értem amit hallottam erről (visszakérdeztem, mert annyira cinikusnak és abszurdnak hangzik, de elismételték), a kérdésre, hogy ha munkaügyi perek indulnak, ki fogja finanszírozni, a dékán azt válaszolta, hogy megállapodása van a kormánnyal, amely biztosít egy 250 milliós keretet -- erre a célra,

Külsős 2019.01.28. 17:49:20

@ikaruss:

Ez kész, az Akadémiának annyi :(((. Palkovics beírta a nevét a magyar tudománytörténetbe (úgy értem a szégyen, gyalázatos áruló, stb. címszó alá).

velőtanya 2019.01.28. 17:55:06

@ikaruss:
- Don Ciccio, bacio la mano, ön megölte a férjemet, mert a terhére volt. Aztán az idősebb fiamat, mert bosszút esküdött. Vito 9 éves, a hangját se hallani,sose beszél... olyan gyenge, senkinek sem ártana. Kérem, Don Ciccio, irgalmazzon a fiamnak, csak ő maradt nekem
(a könyörgő anyát lelövik, a fiú menekül)
- Amelyik család elrejti a kölyköt, meg fogja bánni. Figyeljetek rám! Aki kiadja nekünk a gyereket, Don Ciccio hálás lesz! Jobb lesz a fiúnak is és nektek is.

velőtanya 2019.01.28. 18:08:35

@Külsős: És még itt is azon ment a vita, hogy az oktrojált átvilágító testületbe azért milyen kiváló emberek is bekerültek... ehhez képest "Már februárban be kellene adni a magyar alapkutatásokat teljesen új alapra helyező rendszerben az igényeket, hogy arról március 31-ig döntsenek is az állami szervek. Ez már a folyó évre is vonatkozik, vagyis a 2019-es finanszírozásról van szó. Ez azt jelenti, hogy Palkovics annak az akadémiai átvilágításnak az eredményét (április 1.) sem várja meg, amit ő maga kényszerített az MTA-ra"

És mit lép erre a magyar tudós társadalom?
"A műszaki és természettudományi területek képviselői általában kevésbé élesen ítélik meg a helyzetet, egyrészt azért, mert többen közülük lényegében monopolhelyzetben vannak a saját területükön, így nem életszerű, hogy egy rivális intézmény elvigye az eddigi forrásaikat, de ami igazán fontos: ideológiai támadásoknak sincsenek úgy kitéve, mint a humán tudományok képviselői."
Pipa. Nem értünk jöttek, vagy legalábbis nem jöttek annyira értünk, mint másokért. Akkor talán a biztosan kinyírásra ítéltek legalább összefognak, netán ellenállnak egy kicsit? Na persze...
'Az intézetvezetők attól tartanak, hogy a túl konfrontatív magatartással és a nyilvános érdekképviselettel magukra haragítják a minisztert... Fodor Pál, a Bölcsészettudományi Kutatóközpont főigazgatója távol maradt – tudomásunk szerint ő részben az ellenzékibb akadémikusok Stádium 28 körének a részvételét kifogásolta."
Közben a háttérben nyilván folynak a sumák kis alkudozások a "Palkovics-kivételezett" státuszért, és ami talán a legszánalmasabb: "több kutatóintézetben már elkezdték rohammunkában írni a pályázatokat. Maguk a vezetők sincsenek azonban tisztában a részletekkel, így van, ahol előbb minden kis kutatócsoport külön pályázatot kezdett írni, majd az egészet megváltoztatták, hogy csak együtt adjanak be valamit."
Eh, szánalmas és undorító az egész:(

Külsős 2019.01.28. 18:42:35

@velőtanya:

Tudod, az jár a fejemben, hogy ha még a -nevezzük így - szellemi élet legkiválóbbjaiból is ennyire hiányzik az állampolgári öntudat, ennyire atomizáltak, ennyivel fontosabbak az egyéni túlélési stratégiák, mint a kiállás amellett, amit elvi szinten helyesnek kell(ene) gondolniuk, t.i. a tudomány szabadságát, akkor nem lehet csodálkozni, hogy egy erőszakos bűnbanda úgy ment keresztül az országon, mint kés a vajon. Polgári ethosz nélkül nincs polgári demokrácia. Mi akik másként szeretnénk élni, így jártunk :(.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.28. 19:35:41

@ikaruss: Grüner negyven éve jött el Magyarországról, és fogalma sincs arról, hogy mibe rángatták bele. Mindent elhisz Palkovicsnak. Ő amúgy kivételesen tényleg az, aminek mondják, félvezető-tudományban (?) a világ egyik legjobbja. Annyira szomorú ez az egész.

Grrr 2019.01.28. 19:41:19

@velőtanya: Mi a gond? Igazságos a világ, hiszen ezek pont ezt érdemlik - mondatja velem minden ellenkezésem dacára az időnként felülkerekedő szarkazmusom.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.01.28. 19:47:26

@velőtanya: Lesz vajon olyan pont, ahol Lovász lemond? Mert ahogy ez kinéz, jól el lesz maszatolva, hogy akkor most szét lett-e verve a kutatóintézeti hálózat, vagy nem.

@Külsős: "A parlament folyosóján találkozik Magyar Bálint és Pető Iván. Bálint feltartja a kezét, ujja V betűt formáz. Győztünk? – kérdi Iván. Nem, ketten maradtunk – válaszol Bálint." (1991)

ikaruss 2019.01.28. 19:52:23

@jotunder:
Ez rendben is lenne, de egy - saját területén - okos ember miért vállal el olyan feladatot, amihez nyilvánvalóan gőze sincs? Miért?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.01.28. 21:23:59

@ikaruss: O azt gondolja, hogy itt olyasmirol van szo, amihez ert. Es hat nem.

Grrr 2019.01.29. 09:50:14

@jotunder: Amúgy természetesen megint csak fested az ördögöt a falra; mára már egyértelműen kiszivárgott, hogy a kormány az akadémiai kutatórendszernek a tudóstársadalom egyetértésével történő átalakítása során a Max Planck Társaság példáját tartja követendőnek. Annak pedig a független tudományos kutatás az elődleges és kiemelt alapelve.

tamtkr 2019.01.29. 10:25:54

@jotunder: én félek a pillanattól, amikor rájövök, hogy P feladata az, amihez ért