Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hamisítványt közölt a hvg.hu vagy sem? (kérdésposzt)

2018.12.18. 14:05 | jotunder | 93 komment

 

  Tegnap a hvg.hu lehozott egy "munkaszerződés tervezetet", amelyben már a 400 órás túlmunkáról van szó. Gyanúsnak tűnt, írtam róla egy kommentet. Egy kommentelő kolléga még gyanakvóbb volt, és beütötte a keresőbe a kulcsszavakat. És hát van egy oldal, ahol ugyanez a szöveg, mint osztrák jogi segítség szerepel (kipróbáltam, bármilyen észszerű keresés azonnal kihozza).

   Nekem nincsenek eszközeim az igazság kiderítésére. Elvileg elképzelhető persze, hogy egy munkaadó kimásolt egy részt az osztrák kisokosból, de ez az egész túlságosan gyanús ahhoz, hogy ne menjen senki utána. Többezres tüntetések vannak, ilyenkor a fake news terjesztése megengedhetetlen. Ezt most tisztázni kellene.

     

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9414498456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2018.12.18. 14:42:39

Egyértelmű hamisítvány. A vége, ami már nem a segédletből való más betűmérettel van írva. A szöveg eleje nem munkaszerződés-szöveg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.18. 14:47:23

@balmoral: A hvg.hu a bajai video ugy utan nem engedheti meg maganak, hogy egy ilyen helyzetben hamisitvanyt tegyen fel :(

Ra13 2018.12.18. 14:55:23

Egyetlen magyar munkaszerződés minta nem így néz ki. Időkiegyenlítés viszony minden osztrák sablonban benne van, magyar nem is rendelkezik ezekről, hanem a munkatörvény könyvére és a végrehajtási rendeletre hivatkozik. Sosem dolgoztam műszakban, de a szerződés elég egyforma mindenhol. Hát ez kamunak tűnik. Ciki.

balmoral 2018.12.18. 14:59:20

@jotunder: Lehet, hogy csak ennyire hülyék. Nem direkt csinálták, hagyták magukat átverni.

Ra13 2018.12.18. 15:09:17

@balmoral: Én fontosnak tartom a lapot, hogy lehet nekik szólni? Még az is lehet, hogy szándékosan etették be őket...

dr Brcskzf Gröőő 2018.12.18. 15:12:31

@jotunder: @Ra13: ne keverjük a hvg.hu-t a HVG-vel. előbbi tele van lektorálatlan kattintásvadászattal.

Ra13 2018.12.18. 15:17:56

@dr Brcskzf Gröőő: Ok ok, de attól még van ami kockázatos kattyintás vadászat... kb., minden híroldal átvette már, miközben igazából józan paraszt ésszel sincs értelme, hiszen a törvény még meg sem jelent.

Muad\\\'Dib 2018.12.18. 15:42:17

Azért a hvg kommentelőinek a szintje is, huhh...
Leírják többen, hogy mit kell keresni, mert egy az egyben ugyanaz, de meg egyik sem nézi, csak jön a sablon szöveg, hogy hazudsz, meg troll. Nem lepődnék meg, ha a 888-on látnám ezt a fityeszes agymosottak között, de ez (mondjuk sajnos a 444-en is ez megy gyakran), ez kikészít. Teljesen elkeserítő a többség színvonala itthon. :((((((((((

geeeteee 2018.12.18. 15:45:36

Eddig olvastam: "munkavállaló számára kedvezőbbek".
Lassan ötven leszek, de nem emlékszem, hogy akár Ausztriában, akár Ausztráliában azt hallottam volna, hogy nem dolgozhatsz többet. Sőt kereslet van rá, még párhuzamos előírások, szabályok áthágása is csak közös megegyezésen múlik.
Nagyon jól emlékszem, anno az osztrákoknál az Arbeiterkammer kifizetette a havi(!) 400 órát(összes). Az ozziknál is hasonló a helyzet, csak itt a hatóságot FairWork-nek hívják. A mumus ijesztgetni. Egyébként egyéni megállapodásokkal érdemes, hatékony operálni.
A rossz vicc pedig az, hogy az ágazati minimum alatt mennek az alkuk, szakszervezeti bérminimumok csak reklámok, patyomkinmakettek, nem létező állások.
Valahol meg 22-es csapdája, egy kis vita is elfajulhat bejelentésig, az meg hazavágja a munkáltatót, olyan büntetések vannak. Az utolsó centig behajtanak minden elmaradt bért, még a már nem élőkét is, az megy egy közös kasszába.
Lehet matekozni, nem fogja kiadni, tán csak rövidtávon jó a munkavállalóknak is. Míg be nem vitték a fényes payslipeket a bankba.

dr Brcskzf Gröőő 2018.12.18. 16:26:44

@geeeteee: itt nem a vállalható, hanem a kötelezőként elrendelhető túlórákról van szó.

Virág et. 2018.12.18. 16:36:27

Azért nem értem ezt az egész hörgést, hogy ez kamu vagy sem, mert a jogszabályt lényegében a parlament már elfogadta, Áderben élő ember komolyan nem bízhat, tehát semmi akadálya annak, hogy jövőre ezekkel a szabályokkal készüljön munkaszerződés. A kormányon nem múlik, a munkáltatók meg hülyék lennének nem élni a számukra kedvező változtatás adta lehetőséggel.

Olyan ez mintha, valaki közölne egy szerződést a CEU bécsi költözéséről, mondjuk egy költöztető céggel és erről kiderülne, hogy kamu, nem is írtak ilyet alá. Ettől még a CEU menni fog és Bécsbe fog menni. Ugyanez a helyzet itt is. Attól, hogy ez kamu, attól még jövőre igenis ez lesz a hatályos Mt-ben és igenis élhetnek és élni is fognak vele a munkáltatók.

geeeteee 2018.12.18. 16:45:56

@dr Brcskzf Gröőő: Mindkét linken nyomtam CTRL+F-et, "kötelez"-re nulla találat. :(
Megengedett viszont van.
Szerintem sem jól, én még az önkéntes túlórát is szigorúan korlátoznám.

A cím szerint pedig a HVG hitelességéről kéne értekezzünk, nyertek egy olvasói levelet, akár igaz is lehet.

Virág et. 2018.12.18. 16:53:16

@geeeteee: A jogszabály-tervezetben keresd, de nem ezzel a szóval szerepel, hanem így:

"Teljes napi munkaidő esetén naptári évenként kétszázötven óra rendkívüli munkaidő rendelhető el"

Itt cserélődik a 250 négyszázra a módosítás miatt. Rendelhető el a kulcsszó. Egyébként nem is ez a 400 óra a lényeg, hanem a hároméves munkaidőkeret. A magyar vállalkozási szokások mellett simán van lehetőség, hogy a 3. évre a cég már egy ukrán stróman nevén van, kiüresítve, a megdolgoztatott munkavállalók meg szaladhatnak a túlmunkadíjuk után - sok sikert hozzá.

jaegtoer 2018.12.18. 17:00:01

Fake?

Ám legyen. Megengedhetetlen.

Azt azért idézzük föl egy pöttyet, egyáltalán nem ritka, nemhogy túlóráért járó, hanem a normál bért sem fizettek ki magyarországon. Fővállalkozó zsét fölvesz és elillan. Alvállalkozók néznek, mint tyúk a gilisztára. Álvállalkozó volt a fővállalkozó, mert amúgy főállásban tolvaj.
Megyeri híd megvan?
Vagy a bevásárló központok visszabontott némelyike?
És a millió 1 csődre játszó tróger?

Magyarország a csodák országa. itt minden lehetséges.

jaegtoer 2018.12.18. 17:01:41

@Virág et.:

Úgy van, Virág elvtárs! A helyzet fokozódik!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.12.18. 17:11:56

@dr Brcskzf Gröőő: Miért ne keverjük őket? Tudtommal 3-4 éve összevonták a szerkesztőséget, bár a print színvonala és terjedelme már előtte is zuhanórepülésben volt...

geeeteee 2018.12.18. 17:16:44

@Virág et.: Értem. Feltételes módban. Meglátásom szerint a probléma inkább amiatt lesz, hogy többen önként vállalnak akármennyit, sajnos. Na nem 5%-os pótlékért, hanem a 9. és 10. órákért 50%, afelett 100% (time and a half, illetve double time, ünnepeken akár double-double, azaz 200%). Nem lesz jó vége.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.12.18. 17:31:36

@geeeteee: Elrendelheti, azaz joga van rá. Ott még valóban nem tartunk, hogy kötelező elrendelnie. A dolgozónak a szerződéskötésig van alkupozíciója, utána a munkáltató belátása szerint elrendelheti és a melós kötelezően engedelmeskedik. Ha nem, akkor jogszerűen ki lehet rúgni rendkívüli felmondással és még akár kártérítésre is kötelezhető.
Korántsem egyenlő felek megállapodásáról van. A három éves időkeret meg mindentől függetlenül, önmagában nonszensz.

incze 2018.12.18. 17:41:07

@Muad\\\'Dib: ez az egyetlen, ami világstínvonal, ha nem élsz nagyon erős moderálással. mindenütt, ahol többé-kevésbé szervezett/összeállt troll hadseregek vannak (pl. trump-amerikában, brexit-angliában) áll a bál.

Virág et. 2018.12.18. 18:00:53

@geeeteee: A probléma az lesz, hogy 400 óra / év az lényegében +1 nap minden héten, tehát 6 napos munkahét. Amit aztán 3 év múlva vagy kifizet a munkáltató, vagy addig szépen átírja egy strómanra a céget és újraindít egy új vállalkozást, új muinkavállalókkal. A régiek megperelhetik az előző, kiüresített céget. Meg is nyerik, végrehajtani a nulla vagyonon viszont már nem lehet.

Három év a magyar vállalkozói szférában legalább 30 évnek felel meg. Egy átlagos vállalkozás 3 év alatt simán "kifuthat".

incze 2018.12.18. 18:14:33

@balmoral: @Ra13: egyáltalán nem biztos, hogy fake, csak az biztos, hogy innen-onnan összemásolt, kitalpalt szöveg (pl. az osztrák kisokosban 50% a túlóra pótlék, ebben meg csak 5%). ez egy igen elterjedt dolog, ahogy az is, hogy az ilyesmit szerény képességű, joggal, nyelvvel hadilábon álló, de nagy tekintélyű helyi spindoktorok, helyi táltos miskakancsók szakértik meg. a magyar vállalkozói világ iratminőségéből ez egyáltalán nem lóg ki.

amúgy nem szerződésről van szó, hanem szerződésmódosításról (tehát nem érdekes, hogy nincsen ilyen szerződés minta), gyere józsi, írd ezt alá, a fidesz megváltoztatta a törvényt, ennek elsejétől benne kell lennie. józsi aláírja. se a törvényről nem tud, se elolvasni és felfogni nem képes ennyi betűt. oszt jónapot.

az irmány még csak nem is idézi a hasonló funkciójú iratok szóhasználatát (azokban nincsen önözés, munkaadó van, meg munkavállaló, akik közt, etc.), ez tehát nem jogászi, hanem igazi kézműves munka (bár manapság ki tudja, azok közt is elképesztő alakokkal találkozni).

gondolom a hvg meggyőződött a cég/vállalkozás valódiságáról, esetleg ellenőrizte is - ezt nem tudjuk. pusztán abból, amik itt le vannak írva, én egyáltalán nem kiáltanék fake-et, legfeljebb egy előzetes helló magyarországot. ha ezt valaki hamisította, értette a dolgát. (amúgy a bajai választási videóval is az volt a fő baj, hogy ugyan csekély dramaturgiai érzékkel, de a cigányok választási lepénzelésének terén fölényes anyagismerettel rendezték meg, és bár nem nagyon profin, de csak azt játszották el, amit mindenki tud, ami erősen tompította az elengedhetetlen gyanakvást).

brunn 2018.12.18. 19:00:46

@Virág et.: "Jóhiszeműen" nézve, a cég folyamatosan működik (nem megy csődbe, nem íratják strómanra, nem számolják fel) három év múlva is. Viszont miért a dolgozó "kell" támogassa a munkáltatót? A harmadik év vége felé ugyanis -egy átlagosan alacsony bért figyelembe véve - már legalább 1 millió forintot nem kellett kifizetnie a dolgozónak. És majd akkor kezdi kifizetni az első hónap túlóráját. (mert ugye, nem szabadidőt fog kiadni, hiszen óriási a munkaerőhiány...)

Ra13 2018.12.18. 19:02:16

@incze: Nem győztél meg, de persze nem is kell.
Minek használ valaki osztrák szerződésmintát, ha ennél könnyebben hozzáférhető és letölthető szabályos magyar van. Miért az osztrák kisokosból másolgatja az új szerződésmódosítást, mikor a törvény még nem jogerős, és kerekít mellé egy sztorit is... Biztosan lehetne akár igaz is, de ha nem az, akkor szándékos megtévesztés és hangulatkeltés. Az, hogy a foglalkoztatásban milyen visszaélések és szabálytalanságok vannak nem igazol egy valótlan állítást, ami akár lehetne is.

Sz-Sz-B megyében és az egész régióban visszaélnek a munkavállalók munkaidejével, kisebb nagyobb cégek (biztosan máshol is). De a költségvetési intézmények is, akik pl. nem is számolnak el túlórát, de a feladatot teljesíteni kell, vidd haza, beteg valaki, vedd át a munkáját. Mindez nagyrészt bizonyíthatatlanul.
Ha nem tetszik, akkor otthagyhatják a céget, amit meg is tesznek egyre sűrűbben, akik tehetik. Mostanában nem tudják betölteni az álláshelyeket, és aki dolgozik, az végzi ezeket a feladatokat is, mert egyébként nem működik az egész.
De kitalálták már a kiskaput erre is. Alapítanak egy hasonló nevű másik céget, ami hétvégén bérli a telepet és végzi a munkát, miközben a cég dolgozóit alkalmazzák alkalmai munkavállalói bejelentéssel. Nem kell betanítani, nem kell járulékokat fizetni, és elköteleződni sem. A dolgozó örül, hogy hétvégén dolgozhat, és kifizetik, mert a túlórát azt nem tudják. De nincs biztosítva, és nem számít a nyugdíj jogosultságba.

De ettől még nem az a megoldás, hogy legitimáljuk a baromságot. És a hamis hír akkor is hamis, ha igaz is lehetne.

incze 2018.12.18. 19:14:26

@Ra13: ezt szerintem egyáltalán nem úgy kell elképzelni, hogy *most* keresték volna hozzá elő ezt az osztrál kisokost. sokan dolgoznak arrafelé, ez a vacak már hosszabb ideje ott kering, jár kézről kézre (azon a helyen is ott van már több mint egy éve: web.archive.org/web/20171105122729/https://docplayer.hu/10574813-Ausztriai-munkajogi-kisokos.html ), fészbuk osszad, ímél külgyed módon, nyilván editálható formában, nem pdf-ben.

ha a megoldóember miskakancsó úgy dönt, hogy ez ide pont passzent, akkor fel fogja használni, meg is nő az ázsiója, hogy ilyen nehéz ügyet hogy átlát, és rögtön adja is a nadrágos nyelven megírt tutit hozzá.

incze 2018.12.18. 19:16:41

@Ra13: amúgy - azt leszámítva, hogy nem tetszik az iromány - van bármiféle erősebb érved amellet, hogy ez egy hamis hír? (azt amúgy nagy tévedés kiolvasni abból amit írtam, hogy helyeselném a hírgyártást.)

John Nethem 2018.12.18. 19:26:46

@incze: "..k kisokosban 50% a túlóra pótlék, ebben meg csak 5%). ...."

Éppen ebből látszik a cikk rosszhiszeműsége. Ha benne maradt volna az 50 %, a kutya nem háborodott volna föl rajta. De így, hogy 5 %, máris lehet vele hergelni az embereket.
Holott a TÖRVÉNYben sincs semmiféle 5 %.

A másik lényeges dolog, hogy a kimondottan MUNKAIDŐKERETTEL dolgozókra vonatkozik a 36 hónapos elszámolás.

Ráérek 2018.12.18. 19:30:57

@incze: Hát aki ezt hamisíította, baromira nem értette a dolgát. Ugyanis egyetlen munkaszerződésben, vagy -módosításban sem szerepelnek olyan értelmező bekezdések, ami a MT-ben egyértelműen le van írva. Arról nem is beszélve, hogy egy akármilyen kelet-mo-i cég miért írna bele olyasmit, hogy szociális intézményeknél, vagy tömegközlekedési cégeknél mi a szokás...?

Ez egy tájékoztató, Ausztriába készülő munkavállalók részére.
Semmilyen formában nem alkalmas munkaszerződés módosítás céljára.
Nagyon benézte ezt a HVG.
De még mindig semmi nyilatkozat, helyesbítés, elnézéskérés a főoldalon.

Ra13 2018.12.18. 19:44:02

@incze: Nem tudom bizonyítani, de jogom van valószerűtlennek gondolni. A tartalma miatt kérdéses az egész, ahogyan sokaknak. Nem nekem kell ellenőrizni a hitelességét. De erősen megkérdőjelezhető, maradjunk ennyiben. Nem gondolom, hogy helyesled, de olyasmivel érveltél, hogy akár igaz is lehet, csak silány a szöveg, de akár használhatják is. Ez legalább annyira nem igazolja a hitelességét és valóságosságát. Feltételezünk dolgokat, de akinek dolga, annak bizony vissza kell kérdeznie, mielőtt szélnek ereszti...

incze 2018.12.18. 20:44:50

@John Nethem: @Ráérek: @Ra13: ok, én a magam részéről lezárom, pusztán az alábbiakat mondtam.

1. természetesen a hírgyártás elítélendő;
2. a horog bekapása is elítélendő (azaz elenőrizetlen, gyéren ellenőrzött dokumentumok közlése);
3. az itt felszólamlók nem tudják, de valamiért felteszik, hogy az 1. vagy 2. pontban a hvg.hu hibázott;
4. a silány, összemásolt, minden módon alkalmatlan, kézimunkáról csak annyit mondtam, hogy találkoztam már ilyennel, sőt ilyenebbel, nem is egyszer, pusztán *ebből* kiindulva én nem gyanakodnék, max. biccentek.
/5. többen is fölemlítették, és egyet is értek, hogy rengeteg vállalkozásnál ilyen, vagy normálisnak tűnő papírral, vagy vagy mindenféle papírl olyanok a viszonyok, hogy ha csak annyi lenne a baj (dolgoztatással, kifizetéssel, közterhekkel), hogy 400 óra meg a három év, az a mostanihoz képest paradicsominak tűnhetnék./

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.12.18. 21:10:20

@John Nethem: amely munkaidőkeret bekerülhet a kollektív szerződésbe vagy -- annak híján -- a melós egyedi szerződésébe is. Erre céloztam korábban, hogy az egyes munkavállaló csak abban dönthet, hogy a kezdet kezdetén aláír vagy keres másik munkahelyet.

Az egyik legsúlyosabb hibája a rabszolgatv-nek pont az, hogy a munkaadó és munkavállaló közötti bizalmatlanságot erősíti, holott óriási szükség volna bizalomra, mert teljesen tönkreteszi a vállalti kultúrát és annak mindenféle, termelékenységi és egyéb, súlyos forintmínuszokban kifejezhető következménye van.

John Nethem 2018.12.18. 21:30:34

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:

Kezdjük ott, hogy NINCS RABSZOLGATÖRVÉNY.
Ez egy sima , hazug hangulatkeltő és túltolt szenzációhajhász elnevezés.

A MUNKA törvénykönyve van, majdnem 150 éve...
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200001.TV

A munka törvénykönyvében a jogszabályok koherensek. ( Vagy annak kell lenni)
NEM ütheti egyik a másikat.
Ha mégis, akkor úgyis Alkotmánybíróságnál köt ki.

Vagy éppen fordítva: a mai körülmények között egy munkáltató nem engedheti meg, hogy elveszítse a belé vetett dolgozói bizalmat, mert NEM LESZ munkása...

seol 2018.12.18. 22:08:24

@John Nethem:

Volt olyan érzésed, hogy nem ismerjük az idióta fideszes paneleket?

ijontichy 2018.12.18. 22:30:46

@poszt: "Hamisítványt közölt a hvg.hu vagy sem?" Kit érdekel?
"...a fake news terjesztése megengedhetetlen." Ááá... ha kiderülne, hogy fake, fel kell tekerni három kattanással a "hangerőt", és megismételni. ;-)

Muad\\\'Dib 2018.12.18. 22:43:05

@John Nethem:
"...a mai körülmények között egy munkáltató nem engedheti meg, hogy elveszítse a belé vetett dolgozói bizalmat, mert NEM LESZ munkása..."
Ahhhaaaa. Mert ez így megy. De még ha igaz is lenne (pedig nem az) akkor is:
1) sajátságos elképzelés, hogy aszerint alkotunk törvényt, hogy ebben a pillanatban épp munkaerő hiány van, így nem gond, hogy a jogszabály amúgy alkalmas a munkaerővel valokibas*ásra.
2) most akkor mégsem jönnek vissza a népek külföldről ahogy a fityesz haluzta nemrég?
3) akkor már nem fontos a család mindenek előtt, ahogy a fityesz magyarázza? Most már a magányos, végtelen túlórát áhító magyar a példakép?

ijontichy 2018.12.18. 23:00:49

@Muad\\\'Dib: "végtelen túlórát áhító magyar" 36 hónapra hitelezve. Bankárország! ;-)

tempóra móres 2018.12.19. 00:01:00

Azoknak, akik azt hiszik, hogy a túlórát a munkaidőkeret végén, 36 hónap múlva kell elszámolni:

munkaugyiportal.hu/az-5-leggyakoribb-berszamfejtoi-tevhit-munkaidokerettel-kapcsolatosan/

2.sz. tévhit
„Munkaidőkeretben addig nincs túlóra (értsd: rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés), amíg a keret nem jár le”

Téves, hogy minden egyes rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés elszámolása a munkaidőkeret lejártakor esedékes, hiszen ez a szabály csak a kereten felüli rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés pótléka kapcsán érvényes. A munkaidő beosztás eltérő, készenlét és ügyelet alatt teljesített munkavégzés kapcsán a rendkívüli munkaidőben történő munkavégzés pótléka a szokásos bérszámfejtéskor, vagyis a tárgyhónapot követő hó 10. napjáig esedékes.

Inserted Exception (törölt) · https://trogervilag.blogspot.com/ 2018.12.19. 01:00:52

@Muad\\\'Dib:
1.: igen
2.: eszükben sincs
3.: azt már családja válogatja

Inserted Exception (törölt) · https://trogervilag.blogspot.com/ 2018.12.19. 01:14:36

A poszthoz.
Mi itt páran nem vagyunk jogászok, csak dógozgatunk már 20+ éve itt-ott (a legalján, na), láttunk pár szerződést. Nem tudjuk bizonyítani, de azt mondtuk rá, hogy hamisítvány. A legnagyobb gané cégek szóban "szerződnek", munkaerő-kölcsönzők (ott rohadna meg mind) mindig a foglalkoztatási helyre hárítanak ilyesmi dolgokat, a távol-keleti cégek és a Coop minden törvényt le tudnak szarni, az eddig normálisabbak meg ezután sem hülyülnek meg pikk-pakk, ők már régen érzik a legnagyobb hasznot hozó határokat, és még kollektív szerződés is van, csakazértis.
Szóval szerintünk fake, de ugye kik vagyunk mi ehhez.

Én megérteném. Néhány ezer ember a hazugságot is bevállalná, hogy kirobbanhasson valami, mert ha a főnöknek szabad volt így, akkor miért ne lehetne másnak is hamis falfestményekkel vadítani a népet. Megérteném, de támogatni nem tudom. Érzésem szerint a HVG hibázott, amikor lecsapott, mint gyöngytyúk a takonyra.

Pelso.. 2018.12.19. 05:46:22

@tempóra móres: Különítsük már el, a túlóra, - mint rendkívüli munkavégzés-, és a havi keretórán felüli ledolgozott óraszám. Előbbit ki kell fizetni a havi esedékes bérrel.

Az utóbbit viszont nem, definiálhatjuk mint előbb: havi kötelező óraszámon felüli munkaórák, melyek előre tervezhetőek, hisz semmi sem tiltja, hogy pl 21 munkanappal járó hónapban a munkáltató a 8 órás dolgozó számára mondjuk 185 órát írjon a havi beosztásban. Valamint a beosztás hóközben is megváltoztatható, a változtatás kiadása és a teljesítés közötti időre, továbbá a két műszak közötti pihenő időre kell odafigyelni.
Pusztán kíváncsiságból egy bp.-i és két vidéki munkaügyi főosztálytól kértem állásfoglalást, 4 különböző példát említve. Egy válaszolt, hogy a törvény hatályba lépéséig nem foglalhat állást.....:)

Burgermeister 2018.12.19. 06:08:49

A hvg szinvonala évről évre csökken. Ma már a legaljaponthu kategória. Lassan átmegy bulvárba.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.12.19. 07:45:51

@John Nethem: Jó, legyen neked! Akkor ezentúl majd mindig leírom, hogy "a Szatmáry-Kósa kettős által benyújtott, 2018. évi <még nincs száma> törvény a munkaidő-szervezéssel és a munkaerő-kölcsönzés minimális kölcsönzési díjával összefüggő egyes törvények módosításáról"

Egyébként igen: a rabszolgatörvény elnevezés túlzó, történelmileg pontatlan és még némi csúsztatás is van benne. A lényege viszont mégiscsak az, hogy a munkaidő beosztását egyoldalúan a munkáltató részére teszi az eddiginél lényegesen kötetlenebbé. Tehát a munkáltató ezentúl sokkal szabadabban rendelkezhet a munkavállaló idejével, mind az időtartamot, mind az elosztását, mind pedig a kompenzációt illetően. Az utóbbinak pedig mindössze a felmondással való fenyegetőzés marad, ha nem tetszik neki a dolog.

Bolygó Hollandi 2018.12.19. 08:14:11

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: A "hazug hangulatkeltő és túltolt szenzációhajhász elnevezés" - Soros, migráncs, stb - a magyar közéletben messze a Fidesz és propagandaszervezeteinek (MTVA, stb) repertoárjában szerepel legtöbbet. Eddig majdhogynem monopóliumok volt rá.

KIfejezetten üdítő, hogy végre velük szemben is alkalmazzák a politikai üzenetek közérthető leegyszerüsítését. Az meg kiszámítható volt, hogy a ganédobálók felhúzzák az orrukat, ha valaki visszadob. De ettől még nem kell fehér kesztyűt húzni.

John Nethem 2018.12.19. 08:16:56

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:

Csak jelzem, a NÉMET, a FRANCIA , az ANGOL ( ott nincs is felső korlát) az OSZTRÁK mind ilyen.

És mint számtalanszor elmondtam, a TÖRVÉNYT együttesen kell nézni, nem csupán kiragadott cikkelyeket belőle.

John Nethem 2018.12.19. 08:26:52

@Muad\\\'Dib:

A SZABAD munkaerővándorlás nem azt jelenti, hogy csakis egyirányú.
Mindig is lesznek, akik elmennek másik országba, és mindig is lesznek olyanok, akik hazajönnek. Sőt lesznek olyan külföldiek, akik meg idejönnek.

Ami ma a helyzet, hogy többen jönnek haza, mint ahányan kimennek. Magyarán a kintlévők száma csökken.
És NEM! Ha kevés a munkaerő viszont bőven van munkalehetőség, akkor éppen a MUNKAERŐ képes erősebben érvényesíteni az érdekeit, vagy az adott cég lehúzhatja a rolót.

Miért ne lenne fontos a család ??

A MUNKAIDŐKERET csak bizonyos szektorokra érvényes, ahol folyamatos munkarend van. És ez mindig is így volt.

De eldöntheted: Kellenek a munkahelyek Magyarországon, vagy továbbálljanak rugalmasabb munkaerőpiacokra ???
A mai világban egyetlen ország sem engedheti meg magának, kivált egy olyan kisméretű, mint Magyarország, hogy saját és erős multik nélkül belemerevedjen egy marxista 8+8+8 utópisztikus szlogenbe, ami egyébként soha nem is létezett.

DarthVader 2018.12.19. 09:35:07

Abban az országban, ahol rendre előfordulhat hogy meghirdetnek egy állást x Ft alapbér +y Ft pótlékkal, a felvett dolgozót 3 hónap próbaidő után - ami alatt persze csak az alapbért kapja - indoklás nélkül kirugják és veszik fel a következőt ujabb 3 hónapra, ott sok minden megtörténhet..

labrabbit 2018.12.19. 09:35:12

@John Nethem: Megszakertened nekem kerlek, hogyan fog hatni a 36 honapos munkaidokeret egy folyamatos munkarendben dolgozó ápoló bérére?

seol 2018.12.19. 13:01:42

@labrabbit:

Nagyon jó lesz, mert fontos, hogy épüljön és szépüljön hazánk.

Most komolyan, nem tudnál inkább a 888-on utánaolvasni drága olvtársunk "véleményének"? ;-p

Pelso.. 2018.12.19. 14:05:15

@John Nethem: Ugyan melyek azok a szektorok, ahol törvény nem teszi lehetővé a munkaidőkeret alkalmazását...?
Mutass egy munkaszerződés tipust, amelyet közös megegyezzéssel ( többi nem röhög!) nem lehet megváltoztatni időkeretesre......

Pelso.. 2018.12.19. 14:08:15

@labrabbit: Megnyugtatóan hat. A nővér ki tudja számolni, hogy a jövőre ledolgozott kereten felüli óráit a 2019-es garantált bérminimummal fizetik ki, pl két év múlva.....

seol 2018.12.19. 14:12:03

@Pelso..:

A munkáltatók nem tennének ilyet csupán anyagi megfontolásból, mivel fontos a béke és a szeretet, továbbá a pénz nem boldogít.

ijontichy 2018.12.19. 18:23:45

@seol: Szarkazmus rulez?
Sok éve írtam itt "gyed" @maroz-nak (hogy mire, arra nem emlékszem, de nem is fontos), hogy a méretes tájképen tán fölösleges a bolha farkán a pattanást retusálgatni. Hát ez a poszt sem más :-/.
Ha rezsim a faluvégi kocsma szabályai szerint játszik, de mindenki másra rákényszeríti a tv. betűjét (száműzve még a "jogalkotói szándék" fogalmát is), akkor a retusálgatás eléggé pótcselekvésnek tűnik :-(

seol 2018.12.19. 18:37:14

@ijontichy:

Jogos, de azért talán egy posztnyit lehet puffogni a(z igen valószínű) hülyeségen, na.

Mondjuk azt nem tudom, miért pont arra a hozzászólásomra írtad válaszként. :)

seol 2018.12.19. 18:41:50

@Külsős:

Szóval nagyjából fogták a német törvényi szabályozást és gyakorlatot, majd átírtak benne mindent, ami addig a munkavállalónak kedvezett, hogy ez'tán a munkáltatónak tegye. De legalább a hívószavas nemfideszes nemfogalmatlan nemhülyék mondogathatják -- kórusban, hiszen egyéniségek --, hogy annémeteknélis. Nem először játsszák el, de ugye egy aranyhalmemóriás szektában nem túl veszélyes az önismétlés.

labrys 2018.12.19. 19:03:45

„Az üzenete a törvénynek, hogy sem a politikusok, sem a munkaadók nem fogják az alkalmazottak érdekeit szem előtt tartani.”

alapblog.hu/400-ora-es-izaura-felszabadul/

@John Nethem: …oszt' mennyit fizet most a Főnök egy átlagos kommunikációs rezsimbérencnek? Épp munkát /áthúzva/ állást keresek, érdekelne a lehetőség. (Főleg a nagyszerű kollégák & a kiváló munkahelyi légkör miatt.)

Pelso.. 2018.12.19. 20:06:50

@ijontichy: Valamelyest csatlakozik a szintén rég ide leírt gondolatom: a fideszt csak saját módszerei tömkelegével lehet legyőzni, a legcsekélyebb politikai korrektség, tolerancia, finomkodás is csak gyengíti ellenfeleit. Vajon lesznek valaha valakik, akik mély levegőt vesznek és képesek jó időre annyira lesüllyedni és legyőzni?
Majd azután jöhet egy konszolidáció és felvilágosodás. (tudom, naiv vagyok s ostoba)

közösperonos átszállás 2018.12.19. 22:51:58

@seol: "annémeteknélis"

Ez egyébként kedvelt módszer. Más kérdés, hogy bármit találnak ki, az a világon valahol bevett gyakorlat -- pont ezért nincs semmi értelme egyes elemeket nézni a komplett rendszer ignorálása mellett. (A németeknél nincs például minimálbér, míg nálunk a kormány nagy vívmánya az, hogy feszt emelgeti.)

Mister Gumpy 2018.12.19. 22:58:38

@dr Brcskzf Gröőő: @Ra13: Akkor arról is szólni kéne nekik, hogy az nagyon problémás, ha a papíros és az online változat közötti különbségtétel nem ordító, és ha az online minősége sokkal rosszabb. Anno a NOL.hu-n világos volt, hogy van az a két-három online rovat, ami nincs papíron (pld Képszabadság filmkritika videók), azt ennyi. MaNcs-nál is általában világos.

ijontichy 2018.12.19. 23:35:11

@seol: Mellényúltam? Sorry. Na mindegy. Annyira tud bosszantani a vityáékkal szembeni korrektség ;-)
@Pelso..: Stimmt. "Őrült kell egy őrült ellen". :-) Egyébként, ha vitya a gazdaságot olyan hatékonysággal lenne képes művelni, mint a (hazai) politikát, nem is állna Mo. annyira csehül. Nade jó makromutatókat úgy nem művészet produkálni, ha ezzel szemben áll félmillió piacképes ember elvesztése, ~40% békasegg alatti életszínvonala, szakadék szélén egyensúlyozó közeü., és lenullázott közoktatás - miközben dől a lé Brüsszelből. A lojális hülyék okozta "kátyúkat" meg számolatlanul tömik be az adófizetők pénzével :-(.

Muad\\\'Dib 2018.12.20. 03:35:44

@Pelso..: @ijontichy:
Sajnos a lesüllyedéssel az a baj, hogy általában aki lemegy az nem nagyon akar feljönni.
Mert:
a) megszokja, hogy kényelmesebb úgy intézni a dolgokat.
b) eleve ott van otthon.

Kicsit 22-es csapdája ha ezt szeretnénk.

Ra13 2018.12.20. 10:11:10

Bizonyára akár mindegyik igaz is lehetett volna. Nehéz dilemmák ezek. Pörög a hírekre az igény, nő a befolyás, de a kockázat is, mert a bizalom még mindig nehezen visszaállítható.

444.hu/2018/12/19/eveken-keresztul-kamuzott-es-atverte-az-olvasokat-a-spiegel-sztarujsagiroja

velőtanya 2018.12.20. 10:20:57

Gyanús nekem is a hvg-s dokumentum, de mondjuk ahol maga a törvény is úgy születik, hogy német eredetiből barkácsolják össze - persze kihagyva belőle a munkavállalók számára kedvező részeket, ahogyan azt a megrendelő kérte - ott semmit nem zárnék ki kapásból.

Ez viszont már sokkal konkrétabbnak tűnik:
24.hu/fn/gazdasag/2018/12/20/rabszolgatorveny-tuloratorveny-tulora/
- és azért is jó példa, mert "a kisváros 4500 fős, a cég telephelyén pedig több százan dolgoznak, így a munkavállalók nem is tudnak máshova menni dolgozni", csak hogy a vérlázítóan cinikus kormányzati "érvelés" egyik fő pillérét rögtön helyre is tegyük.
De persze ezt is le lehet majd hozni a nermédiában úgy, hogy "a heti 100 órát is eléri a kormány stratégiai partnerénél dolgozó magyar emberek szabadideje a szárnyaló Békés megyei kisvárosban", szóval nem kell aggódni.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.12.20. 12:26:32

@Ra13: "Bizonyára akár mindegyik igaz is lehetett volna."

Erről eszembe jutott Rebaudengo közjegyző A Prágai temetőből: "... én sosem hamisítványt készítek, hanem olyan dokumentumokból állítok elő új példányt, amelyek elvesztek, vagy amelyek valami banális hiba folytán el sem készültek, pedig el lehetett, sőt kellett volna készülniük."

Grrr 2018.12.20. 14:42:23

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: El kellene olvasnom, úgy látszik, modern viselkedéstani kézikönyvként lehet forgatni...

netukki 2018.12.20. 18:28:02

A Viccországban már beszúrtam egy hozzászólásba, de inkább ide illik:

"A közgazdász bemutatott egy másik, már aláírt szerződést, mely azt tartalmazza, hogy 68 órát kell dolgoznia egy hét alatt a munkavállalónak, olyan formában, hogy 5x12 órát dolgozik, és a hatodik napon még 8 órára behívható túlórázni. Ez egy 4500 fős Békés megyei kisváros üzeménél található, maga a cég telephelye több száz fős, így a munkavállalónak nincs is lehetősége máshova menni dolgozni - tette hozzá."

www.napi.hu/magyar_vallalatok/rabszolgatorveny-szerzodes-68-ora-david-ferenc.675497.html

Grrr 2018.12.20. 19:31:17

@netukki: Kizárásos alapon ez a Henkel - Körösladány.
Érdekes a szerződés - a többhavi átlagban maximum 48 óra/hét a munkaidő-irányelv előírása; bár közös megegyezéssel bizonyos esetekben felmentést lehet alóla kapni. De kétlem, hogy egy Henkel-szerű cég egyszerű munkavállalóira fennállna egy ilyen helyzet.

John Nethem 2018.12.21. 16:27:28

@labrabbit: Ha hozod a vonatkozó KOLLEKTÍV szerződést, akkor simán.

John Nethem 2018.12.21. 16:30:34

@labrys:

Kérdezd meg ott, ahonnan eljöttél.
Most a két szék közé estél....
Addig nem kell elmenni egy meglévő munkahelyről, amíg nincs másik...

John Nethem 2018.12.21. 16:32:53

@labrabbit:

Tekintettel arra, hogy az EGÉSZSÉGÜGYBEN az alábbi KOLLEKTÍV szerződés LÉTEZIK, ami a törvényi 12 hónap helyett 3 hónapos kerettel dolgozik - tehát nem meríti ki a törvényi lehetőséget, nem értem a sirámaidat.
www.aeek.hu/documents/20182/39741/Kollekt%C3%ADv+szerz%C5%91d%C3%A9s+az+eg%C3%A9szs%C3%A9g%C3%BCgyben_2017_04_12_vegl.pdf/fee18180-373d-c354-bf2a-e81c5ab87f76

lüke 2018.12.21. 20:32:36

@John Nethem:
az EÜ- ben többféle bérezés és állás van, más a közkórház, más a rendelő s más pl a klinikák bérezése

labrabbit 2018.12.22. 00:23:00

@John Nethem: Egy állítólag okos és tehetséges (állam)férfi azt nyilatkozta, hogy az új torvény nem koti a munkavállalót a szaxervezethez hanem egyéni megállapodások kottethetnek. A jelenlegi kollektív szerzodés amúgy sem gránitszilárdságú. Vagyis de.

John Nethem 2018.12.22. 11:12:12

@labrabbit:

Rosszul tudod.

Egyébként senki nem állított olyat, hogy a munkavállalót kötné bármi is a szakszervezethez. Teljesen másról beszélsz megint.
A TÖRVÉNY ELŐÍRJA, hogy AHOL VAN KOLLEKTÍV, ott ahhoz kell tartania magát a feleknek ( munkáltató és dolgozó) , kivéve, amikor máshogy egyeznek meg, de abban KIZÁRÓLAG a MUNKAVÁLLALÓ ELŐNYÉRE történhet változás. És itt jön a képbe a kollektív szerződéseknél a szakszervezet ténykedése. Ugyanis KOLLEKTÍV szerződést a munkáltató és a SZAKSZERVEZET hoz létre.

Olyat se állított senki, hogy bármelyik kollektív szerződés gránitszilárdságú lenne.
De mivel KOLLEKTÍV szerződést CSAK szakszervezet köthet, ezért baromság a szakszervezet általi hiszti. Ő ugyanúgy ragaszkodhat a saját igényeihez egy kollektív szerződés megkötése esetén.

Azokon a helyeken pedig, ahol NINCS kollektív szerződés, a dolgozó pedig nem tagja szakszervezetnek, ( nem kötelezőtagnak lenni) ott a TÖRVÉNY az irányadó.

Csak megjegyzem, hogy az USA-ban olyan erősek például a FILMIPARI és színházi szakszervezetek, hogy az Operaház turnéja alkalmával az operaház saját teljes holmijához a saját háttérszemélyzet nem nyúlhatott hozzá, csak irányíthatta az amerikai színpadi rakodókat és háttérmunkásokat mit hova és hogyan... Egy csavart nem csavarozhattak be....

kiskutyauto 2018.12.22. 13:27:47

Amelyik nép ezt eltűri, pláne még egy jelentős része tapsol is hozzá, azok abszolút megérdemlik... gyáva népnek nincs hazája, ostoba népnek pláne nincs... lehet mások,
dőzsölő, pofájukba röhögő pökhendi bűnözők, paraziták, gyilkosok RABSZOLGÁJA... tessék csak szépen megenni amit főztünk, az utolsó cseppig, de még a tálat is kinyalni alaposan, meg a főnökök seggét is, csak ahogy mifelénk ez jószokás... Hát kérem szépen, ez való a magyarnak, ezt érdemli, erre "érett" és nem többre, nem jobbra... akik nagyon nem bírják úgyis már rég elmenekültek, vagy éppen teszik, illetve készülnek rá... az utolsó meg majd lekapcsolja a villanyt, bár nem igazán kell, már azt sem, hiszen a teljes sötétség marad...

incze 2018.12.22. 14:53:47

@John Nethem: nyugodtan leállhatsz ezzel a szarral. mgyarországon van egy papíron létező világ, ezeket a papírokat a nerapparátus írja. ezt mutogatod itt. ott a cserágnes kollektív szerződés a papíron, a valóságban meg komplett kórházi osztály mondott föl, mert több mint egy éve nem fizették ki a túlórájukat. ami egyébként nem egyedi eset, az egyedi ebben csak az volt, hogy elegük lett, és együtt mondtak föl, nem egyenként szivárogtk szét a picsába. menj be akármelyik vasárnap is nyitvatartó tr... nemzeti dohányboltba, és konstatáld, hogy ott a tulajdonos vagy családtagja áll a pult mögött ilyenkor. (ez ugyebár a kédéempének szívügye, hogy vasárnap dolgozói és családi ájtat van. egy árus hölgy tájékoztatott, ha netán ellenőrzés jönne, azt kéne mondania, hogy voltaképp a tulaj van itt, csak hazaugrott egy percre, ő meg barátságból beugrott helyettesíteni. munkaügyi ellenőrzésre amúgyse kerül sor 80-100 évenkéntinél sűrűbben, hacsak nem vagy kipécézve, mert akkor naponta, plusz adóellenőrzés, plusz nébih, vagy rögtön tek.)

szóval ezzel a nerpapírral a fenekedet törölgetheted, ott van a helye szépen a többi nerkimutatás közt.

én igazából azt nem értem, hogy minek ment neki ennek a négyszáz órás három éves baromkodásnak a fidesz, itt valóban azt csinálnak, amit akarnak (a 68 órás henkel munkaht is megvan enélkül is). valószínűleg tényleg a valamelyik multi (a győri szakszervezetiek szerint nem az audi) kérése áll a dolog mögött, akik nem szeretnek vadkeleten vadkeleti módra működni. (a három éves időszakot meg egyáltalán nem értem, annak semmi közgazdasági indoklása nincsen, éves kapacitással kapcsolatos periodicitás van egyes ágazatokban, hároméves sehol nincsen. ez inkább valami paks2 előkészület lehet.)

John Nethem 2018.12.22. 18:38:33

@incze:

A SZART TE tálalod ömlesztve, és összekeverve.

Amilyen szemellenzős vagy és gárgyult, eszedbe sem jut elolvasni:

JOGHARMONIZÁCIÓ. És EU-s (Európai Parlament és a Tanács 2003/88/EK irányelv 2003. november 4.) 2003-as IRÁNYELVEKNEK való megfelelés.
Ha mond neked ez valamit öcsisajt....
De te még ahhoz is lusta vagy, hogy elolvasd ezeket.

És csak mondom, ANGLIÁBAN a munkaidőnek NINCS felső határa.
Ha akarsz, a nap 25 órájában is húzhatod a magad igáját.
És érdekes módon senki nem állítja pellengérre Angliát.
Csak kurva módon azoknak bassza a csőrét és tüntetgetnek, akik egyrészt életükben nem dolgoztak még túlórában, másrészt lófaszt hasonlították össze a többi európai ország munkaelőírásaival.

labrabbit 2018.12.22. 19:19:44

@John Nethem: Nem en tudom rosszul hanem OV hazudik megint.

Tetszik az eros amerikai szakszervezet-pelda. Nekik is ki kellett harcolni, hogy legalabb egyeztessenek veluk egy torveny elfogadasa _elott_.

incze 2018.12.22. 19:28:38

@John Nethem: szóval azt mondod, hogy nem felelt meg a 250 elrendelhetó túlóra , és az egy éves elszámolási keret az európai irányelveknek, és ezt kiküszöbölendő kellett ezeket 400-ra, illetve 3 évre emelni.

seol 2018.12.22. 20:00:58

@John Nethem:

Igaz, hogy nem pont az eszedért szeretünk, de miután vagy háromszor leírták, miért baromság a "de a németeknél/angoloknál/pirézeknél is", azt hinné az ember, még te is felfogod. Persze lehet, attól érzed teljesnek a napod, ha a kedves vezető 10 baromságát sikerült felböfögnöd write-only üzemmódban, de akkor meg igazán magyarázhatnál a Notepadnek mondjuk.

incze 2018.12.22. 20:06:47

@John Nethem: az meg talán elkerülte a figyelmedet, hogy az általad linkelt cser ágnes-féle kollektív szerződéshez kapcsolódott a hozzászólásom, amit te úgy lóbálsz itt, mintha az az egészségügyben a jól ismert funkciójú törlőpapírnál többbet érne.

úgy emlegeted a papíron háromhavonta elszámolandó túlórákat, mintha nem az lenne a helyzet, hogy pl. a heim pál kórház jogerős ítélettel szemben sem óhajtja cca 200 dolgozó többéves túlmunka pótlékait kifizetni (index.hu/belfold/2018/05/25/heim_pal_korhaz_nem_fizet_tuloraert/ ). mintha nem az lenne a helyzet, hogy a kifizetetlen, növekvő és mértéktelen túlórák miatt mennek el tömegével az ágazatból, egyesével, vagy egy komplett osztály (ajka).

kit akarsz meggyőzni, csillagbogár? és főleg, miről?

seol 2018.12.22. 20:15:51

@incze:

Ezeket komolyan úgy írod, mintha még sosem találkoztál volna a komisszárok kis trükkjeivel. A valósággal jössz a szlogenek, a hívószavak és a fénylőcsillag hazugságai ellen? Pffft. Esélyed nincs. :)

incze 2018.12.22. 20:46:54

@seol: ez a faszi az imént komolyan bepöccent, szóval nálam átment a turing teszten, megérdemel némi törődést.

seol 2018.12.22. 20:51:02

@incze:

Tényleg elég, ha felidegesíti magát, amikor nem jönnek be a begyakorolt hülyeségei? Te tudod. :)

John Nethem 2018.12.22. 21:51:40

@incze:

No de most komolyan.
Te még a folyamatokat sem ismered.

Arról miért is a törvény tehet, ha a szakszervezet balfaszkodik és erőtlen ???

És igazad van, a kórházak is csak reggel 8 és 16 óra között tartsanak nyitva, nappali kórházként.
És igazad van ! A multik is elhúzhatnak a francba , nem akar itt senki dolgozni, csak keresni, de azt kibaszottul.
Mit kell nekünk európai munkáltatói munkajogi elvárásokhoz igazodni, majd a Gyurcsány-Bajnai félék megoldják.

És hiába hoztad a linket a Heim Pálról, ha még magad el sem olvastad.

Egyértelmű a kibújás és az időhúzás a munkáltató részéről.

Valóban ! fölháborító és eléggé el nem ítélhető a dolog éppen azokon a kényes helyeken, amelyek az emberi élettel foglalkoznak, és az utánpótlás nem egyik napról a másikra oldható meg.

Amelyik intézmény nem becsüli meg a dolgozóit, az meg is érdemli, hogy a címlapokra kerüljön mint elrettentő példa.

John Nethem 2018.12.22. 21:53:44

@seol: Értem én, hogy TE egyetlen valós érdemi hozzászólás nélkül csak a személyeskedést nyomod, és háttérsuttogóként-febújtóként szítod a tüzet egyik-másik embernél , de hát ilyen mocsok jellemek is vannak....

John Nethem 2018.12.22. 21:56:32

@incze:

Okoska !!

Ha valami kevesebb, mint az irányelv, és te VERSENYhelyzetben vagy kénytelen a nemzetközi porondon dolgozni, vagy éppen alig van munkaerő az adott ágazatban , akkor vajon mit teszel ???

Na !! Akkor hadd olvassunk már valami univerzális és világrengető megoldást tőled !!!!

seol 2018.12.22. 22:05:30

@John Nethem:

Azt szeretnéd kihozni, hogy a fideszes propaganda szó szerinti felkérődzése (természetesen megvan az összes kötelező elem) és a tucatnyi logikai baki úgynevezett érdemi hozzászólás lenne részedről? Az önérzetes hülyék a legaranyosabbak. :-D Jaj, miért nem vitatkoznak az ő okosságaival érdemben, jaj.

John Nethem 2018.12.22. 22:58:40

@seol: A személyeskedésen túl egyéb érdemi ?? Mert azt még mindig nem böfögtél föl magadból, csak gyomorsavat...

seol 2018.12.22. 23:44:58

@John Nethem:

Hogy érzed, ha jelnyelven mutogatom el, hogy a fideszes propaganda zavaros visszakérődzésére, irreleváns közhelyekre és buta logikai hibákra nem lehet érdemben reagálni -- és persze sok értelme se lenne --, azt talán felfogod? Én megértem, hogy büszke vagy arra a pár hívószóra, amelyet felfogtál a fénylőcsillag baromságaiból, de sajnos normális ember azzal, hogy mermivanhavalakisokatdolgozna, amunkaadónemolyan és majdátmegymásmunkahelyre nem tud mit kezdeni. És nem, nem állok neki elmagyarázni, mi miért hülyeség, páran megpróbálták, magasról tettél rá.

labrys 2018.12.23. 12:52:45

Szerintem ne etessétek a trollt (ez a példány ráadásul gusztustalan is).