Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A "domináns politikai felfogásrendről" (megjegyzésposzt)

2018.12.05. 10:32 | jotunder | 63 komment

 

....elmélyült, bölcs, okos, mérlegelő, fokozatokat is tisztelő módon kellene kedvezőbb helyzetbe hozni az egyetemi katedrák elosztásánál, a filmkészítésnél, a színházak élén és a szellemi szféra által érintett területeken azokat, akik méltók, akik képviselik azt az irányt, amelyet a politikai felfogásrend mára dominánssá tett Magyarországon, és ezt átvetítik a kultúra és a tudomány egész területére.... (Boross Péter egykori kommunista szállodaigazgató, majd konzervatív miniszterelnök)

 A katedrák elosztásánál át kell vetíteni. Értem.

  Én akkor most különösebb kommentár nélkül megjegyzéseket fogok tenni nyilvános adatbázis alapján.

  A magyar jobboldali értelmiség emblematikus figurája, Karácsony András filozófiaprofesszor scholar.google oldala. 

   Itt a mérhető, valamelyest észrevehető folyóiratokban való idézettsége látható. Az életművet 35-ször idézték, az utóbbi három évben pontosan egyszer (1).  Hasonló területen mozgó bécsi filozófiaprofesszoroknak azért 1000 körüli a scholar.google idézettsége.  

   A Hörcher Ferenc radikális jobboldaliakról szóló kurzusán szemlézett "méltó" Karácsony professzor a domináns politikai felfogásrendet képviseli, szemben Betegh Gábor professzorral, akinek ugye a nevét sem ismeri senki. Ő egyáltalán nem foglalkozik politikával, a CEU filozófia-tanszékén dolgozott, ma is tagja a tanszéknek, de pár éve megkapta a Laurence professzorátust Cambridge-ben. Ez az, amit a 888.hu nyilas olvasói sajnos nem értenek, elmélyült, okos mérlegelés közben.   

    Magyarország többször választott már, és mindig biztos kézzel. Von Neumann, Wigner, Szilárd nem kellett. Persze Bartók sem. Magyarországnak Andics Erzsébet kell, Schmidt Mária és Lánczi András. 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr214435060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

persicsbalint 2018.12.05. 11:09:21

Magyarországon a vezető politikai erőknek semmi nem számít, csak a hatalomgyakorlás. Az, hogy emögött nincs érdemi jelentés, munka, minőség, az nem érdekel senkit.

spinat 2018.12.05. 11:27:03

bár már 15 éve felhagytam az iparral, de most azért utánanéztem: az émn egyetlen elsöszerzös cikkemet is idézték 35x. Tekinthetjük ezt is az éltmüvemnek. Bár ha a másodszerzöst is hozzávesszük, akkor elözök. Már csak a politikai irányvonalat kell megtalálnom, és már lehetek tanszékvezetö is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.05. 11:29:56

@spinat: az a lényeg, hogy a domináns felfogásrendet képviseld.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.12.05. 12:02:09

a politikai felfogásrend által dominánssá tett irány átvetítése mondjuk a kolloidkémiára viszont tartogathat vidám perceket.

spinat 2018.12.05. 12:13:22

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: bár nem kolloidkémia, de az én területembe is elég nehéz lenne beilleszteni. Bár egyeseknek a szocializmus társadalomfelgfogását is sikerült összehozni a genetikával.

fortin2 2018.12.05. 12:39:42

@jotunder: éppen érdeklődöm mindenütt, hogy ez lesz a követlező megszüntetendő? (1991-ben akarták a kisgazdák az MTA törvény kapcsán, nem sikerült nekik, Kosáry megvédte).

fortin2 2018.12.05. 12:44:50

@poszt: Látom, szegény Karácsony van megint célkeresztben, ezt igazán nem értem, dehogy emblematikus jobboldali értelmiségi ő, legalábbis sehol nem látom feltűnni ezekben a politikai-ideológiai körökben. Néhol odaírja a nevét a tudományos ipar menetében a NERes projektekben, de hogy nem nyomul az ideológusok/döntéshozók közt, az eléggé valószínű. Teljesen jól megvan a szerény nemzetközi számontartottságával sok éve, így is marad nyilván. De a Lánczi-Schmidt-+fiókáik belsőhámashoz nincs köze, sztem.

fortin2 2018.12.05. 12:46:37

pőoszt: Ja, bocs_ Boross Péter nem szállodigazgató volt ,hanem a kocsmáros: a Dél-Pesti Vendéglátóipari izéá vezetője, aminél politikailag kevés érzékenyebb hely akadt, lásd Csepel. Megalapozott volt az ő titkosszolgálati minisztersége.

HaKohen 2018.12.05. 13:22:13

.
@fortin2:

Úgy igaz, ahogy mondod Akkoriban az állami (építőipari, kereskedelmi, szállodai, vendéglátóipari stb.) vállalatok szinte mindegyike érzékeny volt politikailag. Ugyanis magánvállalatok nem voltak, ezért az ország föl volt osztva közöttük általában megyénként vagy nagyobb régiónként. Budapest ha jól emléxem, öt vendéglátóipari vállalat között volt fölosztva, ezek egyike volt a Dél-Pesti, élén BP-vel.

Na most, aki akkor élt, az tudhassa, hogy minden igazgató (Antall József, az orvostörténeti múzeum és könyvtár igazgatója is) két személlyel (pontosabban szereplővel) kellett jó kapcsolatot ápoljon.

Az egyik a kerületi/megyei pártbizottság aktuális instruktora (oda kijelölt politikai munkatársa). Ezt viszonylag könnyen meg lehetett úszni némi diplomáciai érzékkel, apróbb szívességekkel, másfelé, különösen följebb található informális kapcsolatokkal stb.

A másik a Belügyminisztérium/megyei főkap. politikai osztálya (akkor még nem volt közhasználatban a III/3-as kifejezés) oda kijelölt aktuális összekötője. Ez eléggé konspirált volt, na és arrafelé legfeljebb az működött, hogy az igazgató nagyon együttműködő és szolgálatkész volt. A többi elképzelhető...

Na ennyit BP múltjáról.
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.05. 13:46:39

@fortin2: Celkereszt? A rezsim szerint a CEU gyenge. En egy osszehasonlitast tettem. Minosites nelkul.

Jean Claude 2018.12.05. 13:48:44

@fortin2: Erre húznak elő habonyék egy olvasói levelet, hogy 1968-ban Boroos egy kommunista szombaton beteget jelentett és u szöges csúzlival kilőtte az RA-11-24 forgalmi rendszámú, szolgálaton kívüli kék-fehér rendőrségi Moszkvics bal első indexbúráját tiltakozván a csehszlovákiai bevonulás ellen. A szolgálaton kívüliséget a következő olvasói levél fogja cáfolni. Ha szükséges, akkor az u szöges csúzliból 9 mm Parabellum pisztoly lesz.

batu 2018.12.05. 13:55:39

@fortin2: A DE-n mar bejelentettek, hogy eltorlik a nagydoktorit az egyetemi tanari kinevezes felteteleibol. Szoval, igen, az MTA-n kivul el fogjak jelentekteleniteni. Bennem semmi ketseg nincs, hogy jovo ilyenkorra mar az MTA lecsupaszitasat veghez viszik, szoval vehetjuk ezt is racionalizalasnak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.05. 13:59:55

@fortin2 @jotunder: igen, ilyenkor nekem mindig eszembe jut hogy fel kéne hívni a Karácsonyt, hogy mi van már. Csak azután sajnos mindig el is felejtem. Én sem hiszem egyébként, hogy bármi köze lenne ezekhez, sose érdekelte se a pénz se a hatalom és ha jól sejtem a citációk se nagyon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.05. 14:05:57

@harmadikszem: Semmi bajom sincs vele. Csak illusztracio.

Bogomil 2018.12.05. 17:44:54

Betegh Gábor? Ő csak publikált valami régi szakadt macedón papiruszról, Orbán Viktor viszont megmentett egy igazi macedónt!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.12.05. 17:45:34

"Méltó".

Kellene már egy fidesz-magyar szótár, bosszantó fejben vezetni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.05. 18:09:01

@jotunder: az MTA állásfoglalás viszont egészen ijesztő. Teljesen egyértelmű hogy tudják, mi fog történni a közeljövőben, amikor is a bajszos vállalkozók, mma főtitkárhelyettesek, félőrült színészek és focisták professzori kinevezése már nem a kivétel lesz, hanem a szabály. És akkor ezek az emberek fognak ülni azokban a bizottságokban, ahol a hozzájuk képest fényévekkel nagyobb teljesítményt nyújtó kollegák habitusát, ösztöndíjpályázatait, kutatócsoport támogatásait ítélik meg.

mafi mushkila 2018.12.05. 18:12:14

@Counter: Egy fosztóképzőt hozzávágni bármihez?

Oblomov 2018.12.05. 19:03:09

@Jean Claude: „A magyar embernek természetes kötelessége, hogy érzelmileg is kötődjön a saját nációjához. Ez viszont most sokakból hiányzik, mert a szocialista időszakban elherdálták.”

Vagyis nem a Felvidékre való bevonulással volt a baj, hanem a kivonulással. Azt kell tehát vizsgálni, hogy ki adta vissza a párttagkönyvét a bevonulás miatt, és ki az, aki dafke nem adta azt vissza.

fortin2 2018.12.05. 19:17:22

@batu: A nagydoktori 1993 óta nem feltétele az egyetemi tanári kinevezésnek. Ami egyébklént helyes is így, az más, ha egy egyetem megfelelő együttműködésekkel, garabnciákkal ezt is figyelembe veszi. De külső hatalom ne erőltesse rá.

flort 2018.12.05. 19:34:45

@harmadikszem: "bajszos vállalkozók, mma főtitkárhelyettesek, félőrült színészek és focisták professzori kinevezése már nem a kivétel lesz, hanem a szabály" index.hu/kultur/2018/12/05/informatikatanart_neveztek_ki_az_egri_var_elere/

Pelikán József, az uszoda, a Vidámpark és a narancsütltevény igazgatója - szegény Kállai Ferenc, ha ezt megérhette volna.

borzzz 2018.12.05. 19:36:11

@Counter: Egyetértek. Szótár híján pl. első olvasáskor azt bírtam gondolni, hogy a "fokozatokat tisztelő" alatt tudományos fokozatokat kell érteni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.05. 19:44:13

@fortin2: ez igaz, de a feladványban van azért olyan kérelem is, hogy valamiféle minőségi kritériumokat vegyenek figyelembe _akár_ az MTA doktori fokozat mintájára. Itt körülöttem elképesztő módon repkednek például a professzori kinevezések, melyek nem történhetnének meg, ha lenne bármiféle minőségi kontroll. Úgy értem, általában van, nyilván, de egyre gyakrabban látok kurva érdekes villámkarriereket, és mintha az MTA állásfoglalás arról tudna, hogy fogok még gyakrabban is. Írok is róla tán egy posztot nyomban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.12.05. 19:45:47

@flort: majd erre is megmondja valaki, hogy nem kell történésznek lenni, elég ha valaki menedzsertípus. Ez lesz az új kedvenc szavam arra, ha valaki kurvára nem ért ahhoz amire odarakták, de nagyon lojális.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.12.05. 19:48:35

@mafi mushkila: Azért ennél minuciózusabb a dolog. Nem rossz ökölszabály, persze, de rendesen is meg lehetne csinálni!

@borzzz: Na, ugye!

Grrr 2018.12.05. 20:33:36

@flort: Szerintem egy menedzsertípus, olyan kell egy várba! Őrségváltás

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.12.05. 20:52:48

"Magyarországnak Andics Erzsébet kell, Schmidt Mária és Lánczi András. "

Meg Dózsa László. :-)

flort 2018.12.05. 21:04:39

@harmadikszem: @Grrr: A szépművészetis Baán sem művészettörténész.

De nem is gátőr vagy informatika tanár. És más egy alapvetően fókuszban levő művészeti intézményt vezetni jó politikai kapcsolati tőkével, mint egy megyei hatókörű múzeumot, ahol még a kevés beosztott között is van klinikai eset.

fortin2 2018.12.05. 21:16:50

@harmadikszem: az MTA doktorik is tudnak sajátosan szerveződni, mindegy is. A professzori kinevezések alapvetően egyetemi felelősségi körbe kellene, hogy tartozzanak (a MAB egyénként is csak egy véleményezés, nem kötelező figyelembe venni), végülis az adott egyetemet minősíti, hogy kik a professzorai. És még az is lehet (persze, tudom, a mai tudományiparban és JT prioritásai szerint ez blaszfémia), hogy ebben nem a legfontosabb, különösen pedig nem a kizárólagos és mindent vivő szempont a nemzetközi publikációs versenyben elért pozíció. Látok én elég olyan, IF-fekkel bőven kidekorált kollégát, aki egyetlen eredeti gondotato se produkált életében, tanítani nem tud, professzori habitusa nullan, ellenben jó helyeken jelennek meg a sokszerzős cikkei, hatodkész kutatásokkal, semmi különöset nem mondó eredményekkel. Miért ne lehete meg egy egyetemnek az a kockázatviselő képessége, hogy ha vaalmiért (oktatási kiválóság stb.) iylen professzort is akar, kinevezi?

mafi mushkila 2018.12.05. 21:23:07

@Counter: Igaz, figyelembe kell venni néhány freudi elszólást is: Mindenki életét meg akarjuk lopni, Tisztelt bíróság!, Vezetőm... Ezek jól vannak így.

Különben az egész koncepció rossz, a tiéd is, az enyém is :) Nem egyenes vagy fordított értelmet kell keresni benne, mert ez a beszédnek csak az imitálása. Látszatközélet. Ez a malacperselyen a minta, érdektelen, hogy milyen a röfi.

dreg1 2018.12.05. 21:24:26

@fortin2: mi a f.. az a 'professzori habitus'?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.12.05. 22:00:03

@fortin2: A felsőoktatási törvény kimondja, hogy az egyetemi tanári cím feltétele, hogy az adott tudományterület nemzetközileg elismert képviselője legyen. Ez NEM egy kizárólagos feltétel, hanem egy szükséges feltétel. Az, hogy ez mit jelent az egy bonyolult kérdés. Az, hogy ez a feltétel,az nem kérdés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.12.05. 22:22:41

@mafi mushkila: Vannak, többen, akik ezt a fajta beszédet egymástól függetlenül ugyanúgy és egyformán helyesen értik. Tehát a beszéd beszéd, a szótár megszerkeszthető.

jan 2018.12.05. 22:44:13

@jotunder: Aha... Pl. Balázs Géza egyetemi tanár, mint a nyelvtudomány nemzetközileg elismert képviselője? Az ő esetében még amellett se lehetne pirulás nélkül érvelni, hogy a ő nyelvtudomány bármilyen szintű képviselője lenne, de hogy nemzetközi...

heptakontanonaéder 2018.12.05. 23:04:57

@harmadikszem:
Még mindig magasabb kies hazánkban a tudományos "kibocsátás" mint Burkina fasóé!
Ez a pazarlás egyszerűenn megengedhetetlen!

Jean Claude 2018.12.06. 00:23:24

@harmadikszem: Okos emberek nem hihetik azt ma, hogy bármilyen kompromisszummal, tehát ami más, mint a szuverenitás teljes átadása a hatalomnak,
időt tudnak nyerni. Az MTA nyilván időnyerésre játszhat maximum, ami szerintem is jó elgondolás, csak a móddal van baj. OV még nagyobb vigyorral lép rá azokra, akik legalább megpróbálták leszopni. Szerintem nyíltan harcolni kell, mert ehhez nincs szokva OV. OV olyan, mint egy klasszikus kivégzőosztag. Megrémülne, ha a következő lelövendő sor rátámadna. Nyilván egy ilyen harc azonnal részleges veszteségeket okozna.

Jean Claude 2018.12.06. 00:27:32

@flort: Közgázra járt, de úgy tudom, hogy elvégezte a művészettörténetet is. Rendkívül művelt ember és van fogalma arról, hogyan néznek ki a jól működő múzeumok Európában. Szerintem van otthon a vitrinben egy Francia Becsületrendje is. Baán egyszerűen az erőforráshoz jutásban gátlástalan, de semmi köze a Fidesz primitívségéhez.

Jean Claude 2018.12.06. 00:30:21

@heptakontanonaéder: Miért van Felső-Volta túlreprezentálva ezen a blogon?

fortin2 2018.12.06. 01:20:17

@jotunder: Ez így stimmel. Bonyolult kérdés, nem eygszerűsíthető le publikációs jegyzékekre..

heptakontanonaéder 2018.12.06. 01:48:37

@Jean Claude:
jó, legyen Közép-Ampère!
(VELEM lehet beszélni, nem vagyok én filosz)

heptakontanonaéder 2018.12.06. 01:52:19

@harmadikszem:
hát kire hivatkozzam?
Már Moldávia is a sarkunkat tapossa, Albánia meg röhögve előz!

borzzz 2018.12.06. 03:32:34

@mafi mushkila: @Counter: Sokszor csak a levegőbe beszélnek, de bőven van fordításra váró közlendőjük is,
Itt van pl. a "magyar ébredés", ennek szótárban a helye. Egy komoly szótárban, amely első előfordulásokat és történelmi konnotációt is ad.

borzzz 2018.12.06. 03:39:13

@flort: Baán a hű rezsimszolgálattal szerezte meg azt a bizonyos "jó politikai kapcsolati tőkét". Az meg nem bizonyított, hogy a közgazdász végzettség jobban képesít a törleszkedésre, mint a régészet vagy a műtöri:)

flort 2018.12.06. 05:28:20

@Jean Claude: Én is így gondolom. (Bár a kiállításaik néha iszonyatosan vannak rendezve, de a marketingjük legalább jó.)

Ő lett volna az ellenpont egy egri valakivel szemben.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.12.06. 08:31:09

@Counter: Azért tudják egyformán érteni, mert ezek a beszédek valójában nem jelentenek semmit. A tényleges információtartalmuk -- amit meg kellene/lehetne érteni -- nulla.
Az általad vizionált szótár -- ha komolyan gondolnánk a létrehozását -- nem szótár lenne, hanem egyfajta szóképes-könyv. Bevezetésként szerepelnének benne a Vincent-törvények, majd felsorolva egy csomó fonémasorozat (mögöttük zárójelben a helyes kiejtés és az elfogadható változatok a tud. igényesség jegyében), amelyek tetszőleges részhalmaza illusztrálja valamelyik Vincent-törvényt.

Példa: "hörr, kaff-kaff, adrsatrg toiethawtlwietu g" --> ld. V1

velőtanya 2018.12.06. 12:07:08

@jotunder: "A felsőoktatási törvény kimondja..."
Hát, hétfőn még kimondja, aztán kedden beterjeszti-megvitatja-megszavazza-aláírja, és akkor szerdán már hopp, nem is mondja ki.

seol 2018.12.06. 12:16:32

@velőtanya:

A "köz"érdek amúgy is felülírja a törvényeket.

velőtanya 2018.12.06. 12:25:22

@seol: Hát még ha nemzetstratégiai is az a közérdek.
(Egyébként ez a forgatókönyv, amit leírtam, inkább az elmúlt nyolc év módszertana volt. Egyre inkább erre se fogják venni a fáradságot - hogy seperc alatt átírják a törvényt - hanem csak simán nem tartják be. Mert azt is megtehetik.)

batu 2018.12.06. 13:27:26

@fortin2: Ez nem a torvenyre, hanem a kari SZMSZ-ekre vonatkozik: "- Az egyetemen vannak olyan pozíciók, ahol az MTA doktora cím előfeltétel. Ilyen például néhány karon az egyetemi tanári előterjesztés. Ehhez az érintett karoknál az SZMSZ kari mellékletében kell azokat a módosításokat megtenni, melyek szerint az egyetemi tanári felterjesztéseknél nincs szükség az MTA doktora címre. A probléma egyébként oda vezethető vissza, hogy az MTA doktora az európai uniós csatlakozást megelőzően tudományos fokozat volt, de mivel nem illeszkedett az uniós tudományos fokozatokhoz, ezért lett belőle tudományos cím. Az pedig nem jó, ha egy akadémiai cím határozza meg az egyetemen belüli előremenetelt. A következő szenátusi ülésre a Doktori és Habilitációs Szabályzat törvényekhez való igazítása is szükségessé vált az MTA doktori címet és a habilitációs feltételeket illetően – hangsúlyozta a rektor." (hirek.unideb.hu/hu/hir/20181009_fontos-bejelentesek-szenatuson)
Ahol meg nem kerult be az SZMSZ-be, ott is altalaban de facto kovetelmeny volt a kinevezeshez, szoval eleg jelentos dolog ez.

szazharminchet 2018.12.06. 14:44:02

Az külön gáz, hogy a másik két oxigénpazarlóhoz képest Andics egész jól idézett a google scholar szerint.

Ra13 2018.12.06. 15:05:14

@batu: A kért oldal „/hu/hir/20181009_fontos-bejelentesek-szenatuson)” nem található.

A Debreceni Egyetemen olvassák a blogot... és a kommenteket is. :D

Ra13 2018.12.06. 15:06:19

@batu: Vagy csak bejelentkezés után látható az oldal? Mindegy is.

seol 2018.12.06. 16:01:25

@Ra13:

Ha törlöd a végéről a zárójelet és megnyomod az Enter-t, történik egy kisebb csoda.
;-)

Ra13 2018.12.06. 16:05:17

Köszi. :D
Akkor csodát teszek... fertőz a paranoia

batu 2018.12.06. 16:46:18

@seol: Bocsanat, benan linkeltem. Van ujabb hir is azota:
"A Debreceni Egyetem szabályzata az egyes munkakörök betöltésével kapcsolatos szabályokról, a pályáztatás rendjéről és egyéb foglalkoztatási szabályokról” című szabályzat módosításával ezentúl – minden karon egységesen – az egyetemi tanári kinevezésnél nem feltétel, csupán előny lehet az MTA doktora cím birtoklása. A Szenátus ugyancsak támogatta a Debreceni Egyetem Doktori Szabályzatának módosítását, miszerint ezentúl doktori programok vezetőinek megbízásánál sem lesz feltétel az MTA doktora cím birtoklása."
hirek.unideb.hu/hu/hir/20181112_ulesezett-szenatus

brunn 2018.12.06. 18:00:52

...és persze kell a történelemtudomány naiv fő-főművelője, aki persze szerényen a háttérbe húzódva szemléli az országra dobott dögvészt.

netukki 2018.12.06. 19:19:28

@Counter: Van egy releváns szótár:

Michael, R. and Doerr, K. (2002) Nazi-Deutsch/Nazi German : An English Lexicon of the Language of the Third Reich. Westport, CT - London, UK: Greenwood Press.

Innen le is tölthető: epdf.tips/nazi-deutsch-nazi-german-an-english-lexicon-of-the-language-of-the-third-reich.html

Az egyik első NER szó, ami egy hasonló szótárban szerepelhetne a "megvédeni", ami magyarul kb. azt jelenti, hogy "ellopni" (v.ö.: "megvédjük a nyugdíjakat"*).

____________________________________
* 24.hu/belfold/2010/11/27/kosa_mi_megvedjuk_nyugdijakat/

ámbátor 2018.12.06. 19:56:33

@netukki: v.ö. Vincent hatodik törvénye:
"Ha azt mondják, hogy valamit meg akarnak védeni, az azt jelenti, hogy védelmi pénzt fognak érte kérni. Ha nem értesz a szóból, akkor szétverik, amit meg akarnak védeni."