Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Egy tudós professzor gondolatai (nocommentposzt)

2018.11.22. 17:54 | jotunder | 66 komment

(Balázs Géza egyetemi tanár (ELTE) egy konferencia-absztraktját másolta be egy kommentelőnk.)

2018. 11. 22. 17:00 Szimmetria és nyelv. Plenáris előadás. Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 7. A magyar nyelv hálózatos leírása

Balázs Géza professzor sör- és pálinkafőzőmester, időnként expedíciókat vezet Costa Ricába, a Maldív-szigetekre, Guatemalába és Mikronéziába (teljes lista itt) és persze a magyar nyelvművelés Grétsy Lászlója, bocs.

Kiemeltem néhány gondolatát, amelyeket különösen érdekesnek tartok, bár szerintem az egész, ahogy van, tökéletes.

Szimmetria és nyelv
1. A természetben (növény- és állatvilágban) általános érvényű alapelvek és törvények uralkodnak, amelyek közül sok a hálózattudomány felismerése alapján a társadalomra, a kultúra és a nyelvre is átvihető. Ilyen általános érvényű alapelv a „természet geometriájából” fakadó: szimmetria. A szimmetria egy szabályosság. A fizika szerint a megmaradási tételek valamilyen szimmetriaelvet fogalmaznak meg. Az élőlényekben három szimmetriatípus alakult ki: gömb-, sugaras és bilaterális (kétoldali vagy enantiomorf ’egymás tükörképi párja’) szimmetria. A fajok fejlődésével csökken a szimmetria, fokozódik az aszimmetria. Az aszimmetria a
szimmetria határesete: nullfoka. Kérdés, hogy az aszimmetria voltaképpen nem entrópia-e. Hálózattudományi szempontból a szimmetria az egymásbaágyazottság jelenségéhez kapcsolható. A bal-jobb szimmetria az élet és a halál rejtélyének kulcsa Pasteur szerint. Az alvás során ismét előtérbe kerül a szimmetria: az alvás nem más, mint az ébrenlét ritmikus megszakítása.
2. Az előadás a szimmetriának a kultúrában és a nyelvben való jelenségeit veszi számba (a nyelv esetében úttörő módon). Bilaterális szimmetria: a tér és az idő. Utóbbi esetében a periodicitás (időbeli eltolás), párhuzam, ellentét, fokozás, rímképzés vehető figyelembe. Egyetemes szimmetriatörvény határozza meg a tárgyak alakzatait. A tárgyak törvényszerű alakzata teszi lehetővé a jelentésátvitelt. A természetes testek alakjában a gravitáció fontos tényező, ez nyilvánul meg az ereszkedő-eső hanglejtésben. Testünk és cselekvéseink főleg aszimmetrikusak, az agy is (jobb és bal félteke, de az újszülött még két jobb féltekével születik!). Az ember eredendően örül a szimmetriának (harmóniának): amelyet az ismétlés
alakzatai, a zene, a rím valósít meg (vagy pótol).
3. Végső soron a szimmetria: rend, szabályosság, kiegyensúlyozottság, kellemesség, harmonikusság, az aszimmetria: játékosság, mozgalmasság, dinamizmus. A nyelvhasználatban mindkét törekvés kimutatható.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2414387536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskii 2018.11.22. 18:01:53

És ezt tudja trapézon és lovon is?

seol 2018.11.22. 18:14:23

"alapján a társadalomra, a kultúRA és a nyelvre is átvihető"

ez tényleg így van a szövegben? :-D

('propó, a ttps-protokollt nem ismertem, új? ;-) )

Egyébként meg nagyon kemény szöveg. "Eltebazmeg" -- jutott eszébe.

Ron Vibbentrop 2018.11.22. 18:17:59

"A természetes testek alakjában a gravitáció fontos tényező, ez nyilvánul meg az ereszkedő-eső hanglejtésben."
Csak szerintem hasonlít ez egy bogárlászlóiádára?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 18:19:41

@seol: ez egy eliras, en csak copy-paste-oltam.

aronsatie 2018.11.22. 18:29:52

Winter tanár no. 35.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 18:35:22

@seol: Az eredeti szovegben is igy van, megtalaltam. Most mar arra mutat a link.

Vakegér 2018.11.22. 18:38:19

A lényeg lényege lényegében lényegtelen!
Passz!

Bogomil 2018.11.22. 18:43:26

Engem egy kicsit jobban zavar, hogy a programban utána következő Csermely Péter absztraktja pontosan ugyanilyen hülyeségnek látszik, pedig őt mindeddig elég komoly tudósnak tartottam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 18:46:17

@Bogomil: Csermely egy komoly tudomanyos kutato, akinek a halozatokrol valo elmelkedes a hobbyja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 18:48:06

@Bogomil: "Az új válaszok kialakításához azonban a
hálózat
perifériáján elhelyezkedő nódusok új keresztkapcsolataira is szükség van.
A
bemutatott példák
arra hívják fel a figyelmet, hogy közösség egészének a tudását mobilizáló
deliberatív
demokrácia nem egy morális alapállás kérdése, hanem az evolúció hosszú
évmilliárdjai által
kikísérletezett, és a biológiai rendszerekbe kódolt sikere
s válaszforma"

Ez mondjuk eggyel hoppacskabb az optimalisnal... :))

tamtkr 2018.11.22. 18:56:57

@poszt: "időnként expedíciókat vezet ..." ezen nincs mit kuncogni, a néprajzosok ezt szokják csinálni. Géza alapképzettsége szerint néprajzos, ezzel a svunggal már ott is prof lenne, de ügyesen váltott nyelvészetre. És amilyen netvörkje van, lesz ő még hálózattudós is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 19:04:28

"A bába állandó jelzője, a vasorrú, a bagoly állandó jelzője, a rézfaszú
nem lehet véletlen, és valószínűleg régmúltba vezető magyarázata
lehet." (Balazs Geza)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 19:08:05

@tamtkr: A neprajzosok elmennek Costa Ricaba es aztan irnak rola cikket.
En 2013-ig kerestem vissza Prof. Dr. Balazs cikkeit, es ugy tunik, hogy o nem irt cikkeket a turneirol. Ellenben eloadasokat tartott a bennszulotteknek a magyar nyelv torteneterol. Ez egyfajta misszionarusi gesztus, egyfajta póz.

seol 2018.11.22. 19:09:34

@jotunder:

Ez nem is rossz. :) Mondjuk engem már ott megvett, hogy kiderült, ismeri a vonatkozó Havasi Attila-verset.

erikgross 2018.11.22. 19:27:29

mintha a tág értelemben vett humán területek egy részében nem lenne elterjedt ez a stílus, mindtha a nagyon tág értelemben vett modern irodalom egy részében nem lenne elterjedt a természettudományos metaforák használata, fogalmak szövegbe zagyválása, stb.

ámbátor 2018.11.22. 19:30:35

@kiskii: És napra kötve, víz nélkül?!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 19:35:14

@erikgross: zagyvalas? semmi ilyet nem mondtam. . en egy ELTE tudomanyos konferencia plenaris eloadasanak absztraktjat tettem fel.

Bogomil 2018.11.22. 19:46:30

@jotunder: Én azt mondanám, hogy ezek az absztraktok szintaktikailag (többnyire) helyesen megfogalmazott, szemantikailag jelentéssel nem bíró mondatokból állnak - szerintem ezt Jótündér jogi képviselője is elfogadhatónak tartaná.

Grrr 2018.11.22. 19:50:41

Nem is tudom, szerintem legit. Az én mai cselekedeteim túlnyomó része aszimmetrikus volt.

Érvsebész 2018.11.22. 20:16:21

"újszülött még két jobb féltekével születik!"

gondolom, mindkettő a bal oldalán van

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.11.22. 20:21:12

Mondjuk a magyar nyelv leírásának új nézőpontjai laikusként is érdekeltek volna.

Jótündér által kiemelt - idézett pár bekezdésben nem szerepel az a karakter sorozat, hogy "magyar". A Nézőpont intézettel meg már a múltkor is megjártam :-(, szóval köszi a reklámot, de ezt a rendezvényt inkább kihagyom. :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.11.22. 20:30:33

Ez van akkor, ha egy bölcsész elolvassa Barabási valamelyik könyvét és elhiszi neki, hogy a hálózattudósok találták fel a melegvizet, majd megpróbál reflektálni a minden tudományterületet alapjaiban megrengető felfedezésekre...

incze 2018.11.22. 20:32:53

aztakurva. majdnem ideírtam balázs minek a nullfoka (megengedve, hogy esetleg entrópia).

nerángass 2018.11.22. 20:50:16

Ez a faszi nem a Spiru Haret-en szerezte a diplomáját ?

komment1 2018.11.22. 21:09:43

B+. Erre csak ennyit tudok mondani.

A témához szorosan kapcsolódva, Szilvayra reagálva: volt "szerencsém" ezt a jóembert közvetlenül a választások után élőben hallgatni. Konferencia volt, főleg egy belsős kör volt jelen (nem Pázmány). Az látszik a csávón, hogy úgy gondolja, ő egy valaki, miközben a középszerű az ő esetében nyilvánvalóan egy dicsérő jelző. Viszont sajnálatos módon a jelenlegi hatalom berkeiben ő nagyon is valaki, méghozzá nemcsak a sajtóban, hanem a tudománypolitikában is. Ez a jóember kinyilatkoztatta ott a konferencián, hogy csakis kizárólag elitoktatásra van szükség - az összes addigi előadás ennek az ellenkezőjéről szólt, de ő megmondta a tutit. Totál megfagyott a levegő, a pasas a hatalom pozíciójából beszélt, gyakorlatilag megmondta, hogy mi következik. Ezek után cseppet sem volt meglepetés, amikor bejelentették, azt tervezik, hogy a teljes felsőoktatás fizetős lesz, méghozzá rohadt magas tandíjjal. Szóval a jelenlegi magyar oktatás- és tudománypolitikát ilyen Szilvay-féle ürgék irányítják.

fortin2 2018.11.22. 21:22:06

@jotunder: Sajnos, nem csak a hobbija... Ő az egyik legnagyszerűbb ember, akit a tudományos életben megismertem, okos és nagyon komolyan dolgozik, kár, hogy beletekeredett ebbe a hálózatelméleti trendiségbe, pontosabban annak univerzális és kritikátlan alkalmazásába.

ijontichy 2018.11.22. 21:54:11

@poszt: Jó.
@poszt tárgya: az is jó. végülis néha a szörnyeteg elszabadul.
Egy kérdés nem hagy nyugodni: mi az a "KULTÚ"???

brunn 2018.11.22. 21:54:24

De jó is Costa Rica, a Maldív-szigetek lakóink (és persze a többieknek is), hogy ilyen okos ember, mint az ELTE tanára meglátogatja őket és szétontja közöttük a TUDÁST.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 22:21:21

@komment1: Szilvay, a Gergely? Ő egy doktorandusz.

komment1 2018.11.22. 22:28:31

Hát persze, hogy a Gergely. Hiába doktorandusz, láthatóan benne van a legbelső körben. Elég röhej, de hát ez Magyarország. Te ezen meglepődtél? Hiszen GFG-vel meg a hasonszőrűekkel együtt köztudomásúan viszik a prímet. Lánczi papa az egyik főmufti a körben, a kedves fiacskája dettó a Pázmány dísze évek óta. Habony, meg ezek a díszpintyek a think tank - nekünk ez jutott itt a végeken :) Aszittem ez köztudomású.

HaKohen 2018.11.22. 22:51:21

@jotunder:

"Ez egyfajta misszionarusi gesztus, egyfajta póz."

Na most: a misszionárus póz köztudottan egy szeretkező párnak az a póza, amikor a férfi van felül és a nő alul. Ugyanis valamikor valamilyen törzseknél nem ez volt a szokás, és az odasereglő misszionáriusok (á la Balázs Géza?) tanították meg a helybélieknek ezt a pózt (cölibátus? khm?).

Konklúzió: a Vincent áthelyezte székhelyét Pornóapátiba (ez nem vicc, tényleg van ilyen magyar falu).
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 22:53:14

@komment1: Szilvay annyira kispályás, hogy az már majdnem gombfoci...

HaKohen 2018.11.22. 22:58:53

.
Nyugtassatok meg: én itt nem a Hírcsárda mai számát olvasom...
.

komment1 2018.11.23. 00:11:14

@jotunder: Hát hiszen éppen ez az, hogy szerintem is rohadtul kispályás. Megmondom őszintén, én is meglepődtem, hogy milyen magabiztos. Mindenki más is csak pislogott. Azt, hittem, azért írsz ilyen lelkesen róla, mert pont arra célozgatsz, hogy milyen szerepe van a csávónak. Hörcher sem véletlenül tart róla órát. Tiszta röhej, de ez van. Habony szájából konkrétan kilóg a kapa, egy bunkó, aztán mekkora szám kormánykörökben - az egész szánalmas.

almodhi 2018.11.23. 01:03:58

@kiskii: tűsarokban hátrafelé...

balmoral 2018.11.23. 05:24:53

Én ismerem a Gézát. (Kit nem?) Ő két bal agyféltekével született, hogy szimmetrikussá tegye az agyféltekeszületést.

Wolff 2018.11.23. 07:24:54

@jotunder: Viszont kifejezetten rendszerellenes, nem lesz ebből baj? Orbán berendezkedése elég konkrétan a deliberatív demokrácia tagadására épül. Erre jön valaki, és azt mondja: ez tulajdonképpen természettörvény, mert különben elbukunk.

flort 2018.11.23. 08:37:32

@ijontichy: mi az a "KULTÚ"???
Néhány éve a nyíregyi OBI-ban bukkantunk az "Lakkok, festék" feliratra. Akkor és ott aztán arra is rájöttünk, hogy az ecset meg a lapát igazából automatikus tárgyeset, ilyen szép a magyar nyelv.

Egyébként az említett egyetemen a hallgatóknak meghirdetett sima előadásokon is előfordulnak olyan témák, amik hasonlóan reálisak, mint a tárgyalt abstract.

DarthVader 2018.11.23. 08:50:22

@jotunder:

A nodusokhoz nem értek, de:

" közösség egészének a tudását mobilizáló
deliberatív
demokrácia nem egy morális alapállás kérdése, hanem az evolúció hosszú
évmilliárdjai által
kikísérletezett, és a biológiai rendszerekbe kódolt sikere
s válaszforma"

Erről speciel lehetne értelmes diszkussziót folytatni. Ha lehámozom róla a kötelező entellektüel cirádákat, akkor kb azt tudom kihámozni belőle, hogy a kollektív tudás (deliberativ demokrácia :) az nem (csak) elhatározás kérdése, hanem evolúciós válaszforma. És ebben van igazság, az állatcsoportok viselkedése rá a példa, pl. elefáncsorda, főemlős csoportok, stb viselkedése is evoluciós eredmény. Az egyének viselkedéséből nem vezethető le a csoport viselkedése. Demokrácia ide vagy oda :)

De lehet, hogy a szerző nem erre gondolt :)

Dárnok 2018.11.23. 09:36:43

@Wolff: Meg kell különböztetni az általános és a speciális deliberatív demokráciát. Utóbbi jellemzője a nemzeti konzultáció.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.23. 09:37:03

@komment1: sajnos, nem lep meg igazán. a rezsim vonzódik a szilvaykhoz, és az érzelem nyilván kölcsönös.

netukki 2018.11.23. 10:38:28

Még egy tudós professzor, ezúttal egy virológus:

magyaridok.hu/velemeny/a-soros-virus-3695819/

Külsős 2018.11.23. 11:38:34

@netukki:

Földi László hírszerző, MSZMP alapszervi titkár, III/I-es műveleti igazgató, őrző-védő cégvezér, Tarlós-tanácsadó, virológus szakértő :)))).
A legjobb, hogy Sorost öreg filantrópnak nevezi a cikkben. Ez vajon freudi elszólás, vagy a ner-szótárban már ez a szó is mást jelent?

Ra13 2018.11.23. 12:15:43

Ugye ez egy ironikus megjegyzes? A cikk szerzojenek semmi koze a tudomanyhoz, de a virologiahoz sem. Az egesz egy okoskodo metafora a szokasos osszeeskuves szoveggel.
Bar a posztolt konferencia eloadasai sem a nyelveszettudomany buszke gyongyszei. Talan megsem erdemes osszemosni a kettot.
Balazs Gezat, akire en nyelvmuvelo tv radio musorokbol emlekszem, a nyelveszek professzori szintre emeltek. Talan azert (is), mert kellett az intezmeny akkredotaciojahoz. Jokor volt jo helyen. A tudomanyos teljesitmenyhez a tehetseg es a szakmai felkeszultseg edes keves. Meg egy Magyarorszag meretu orszagban is oriasi kulonbsegek vannak a forrasokhoz valo hozzaferesben. A tudomanymetria elvarasainak teljesitesere sajatos technikak, halozatok epulnek, epultek, melyek folyamatosan torzitjak, devalvaljak a teljesitmenyek erteket. Ezt folyamatosan korrigalni kell, egyre magasabbra helyezett lecekkel, mercekkel. Kozben futunka teljesitmeny utan. Szamoljuk a konferencia reszvetelt, szervezest, szervezeti tagsagokat, minositett publikaciokat, amit lehetoleg olvasnak is. Ezek statuszt es fizetest jelentenek. Amikor ezeket szamoljak, mar senki nem emlekszik ezekre az absztraktokra. Osszekapaszkodunk, ugyes adminisztracioval egymast legitimaljuk, erositjuk. Korbehivatkozunk, fontosabb a hangzatossag, mint a tartalom ertelmessege. Percenkent ezer szamra szuletnek semmire nem jo, olvashatatlan es ertelmetlen szovegek. Az igazan jokat, leghivatkozottabb cikkek nagy reszet nem tudom elolvasni, mert nem tudom es nem is akarom szemelyesen megfizetni. Olyan ez, mintha azt mondanank a komuvesnek, hogy adjuk az allvanyt, meg a lapatot, de
vegye meg a teglat megy a habarcsot. A hoszigetelest megveszi a fovallalkozo. Ha
nem, akkor nincs munka. Fektess be. Ertem en, hogy szoba-festo mazolo is mutat
referenciat... de sokkal tobb a mesterember, mint aki kozepuletet meg palotat epit.
Belatom nincs nevetsegesebb, mint mikor valaki nagyobb lovon ul, mint amivel elbir. De arra a lora felultettek, es nap mint nap eljatsszuk, hogy nem latjuk hogy jatsszunk. Az egyetemeken patriciusok, plebejusok es sok-sok rabszolga dolgozik... vagy ha ugy tetszik jobbagy... es a huberurak... a bullshit generator remek metafora a mukodesrol. Ez igy volt FIDESZ dulas elott is. Csak most masok szeretnenek felulre kerulni. Ures formakat mukodtetunk es probalunk megfelelni a kulso elvarasoknak es a belso igenyszintunknek. Legalabbis, ha van realis onismeretunk es onertekelesunk. Ez nagyon kimerito... mint olajban arral szembe uszni. Kivulrol pedig vallalhatatlan vergodes. Nem felsooktatasban dolgozo ismeroseimnek meg sem merem mutatni mikrol irnak tonnakat a kollegak... hallgatok a tudomany es kutatas TDK emlitesere is elriadnak. A posztolt konferencia es a Corvinus halozatos bullshitje egesz egyszeruen riaszto. Ha komolyan gondoljak azert, ha viccelnek, azert.

Kozben egy kommetel roviden megirta, amit akartam. A tobbi evek hordaleka...

Grrr 2018.11.23. 12:30:04

@Külsős: Valószínűleg szinantrópra gondolt

Grrr 2018.11.23. 12:31:16

@Grrr: Esetleg likantrópra

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.11.23. 13:02:40

sőt, azt tudtátok, hogy a tengeri csillag csak látszólag sugaras szimmetriájú? innen jön a magyar nyelvbe', hogy "törvényes, bár nem etikus".

Geo_ 2018.11.23. 13:15:48

@jotunder: jól tudod, hogy mennyire nem értek a hálózatelmélethez - de azt látom, hogy a segítségével nagyon jól leírhatók/ábrázolhatók szociológia és biológiai rendszerekre is (ha akarom, a fizikában, kémiában is is értelmezhetőek) - de ez még messze van attól, hogy összeérjen azzal, amit a matematikusok tartanak annak.

Amit idéztél a deliberatív demokráciáról: az csak annyit jelent, hogy egy "normális" társadalom csak akkor igazán demokratikus, ha nem szurulnak ki a peremre nagy számban, hiszen a demokrácia maga a nép részvételét jelenti.

balmoral 2018.11.23. 15:25:16

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: És azt tudtad, hogy az állatok szimmetriaviszonyait a törzsfejlődés tükrében (de szépen fogalmaztam, mingyá' könnybe lábad a fejem) egy bizonyos Bauer Ervin vizsgálta, aki Kaffka Margit férje volt? (Hogy mennyi fölösleges marhaságot meg bír jegyezni az ember!)

mafi mushkila 2018.11.23. 16:47:15

@seol: Na és az milyen, hogy végig fasz így, fasz úgy, és a lezárásban meg: "kihüvelyezése". Tudta, mit csinál és kuncogott? :)

mafi mushkila 2018.11.23. 16:53:44

@DarthVader: Lehet, hogy ma úgy kell írni, hogy leírod, amit akarsz, aztán hozzápasszintasz egy hálózati farkat...

Különben Pinker (akiért én most neofitaként lelkesedem) is hasonlókat mond, pontosabban azzal együtt, hogy a morális alapállásunk is a része ennek az egész folyamatnak, vele együtt alakul. Nyilván néhol lemaradhat, néhol előreszaladhat, de nem muszáj szembeállítva vizsgálni.
Ez a könyvike: 444.hu/2018/07/29/mosolyogj-egyre-jobb-hely-a-vilag-vagy-sirj-mert-sose-volt-ilyen-szar

seol 2018.11.23. 17:02:25

@mafi mushkila:

Ezt a finomságot észre sem vettem. :) Mondjuk ha szándékos, akkor is kérdés, kié, mostani versenyzőnké vagy az idézet eredeti gazdájáé.

Hmmm... 2018.11.23. 23:02:32

Megnyugodtam, hogy az entrópia is bele lett szőve.

jaegtoer 2018.11.24. 05:46:40

@Érvsebész:
"_
"újszülött még két jobb féltekével születik!"

gondolom, mindkettő a bal oldalán van _"

Úgy-úgy! Jól gondolod.

Ez esetben a szimmetria absztraktja oly módon érvényesül, hogy születéskor a még kettő darab bal here a jobb oldalon van s képez egyensúlyt és szimmetriát a fenti féltekékkel, mintegy átlósan.
Nem véletlen a mondás: vannak, kiket a farkuk vezérel.
Féltekék és fétökök szimmetriája. Mondja valaki, hogy nem elég todományos.

jaegtoer 2018.11.24. 06:00:38

@ijontichy:

kérdésedre; mi az a KULTÚ? a helyes válasz: cool to, esetleg cool two. a 2Rule után szabadon.

acs63 2018.11.24. 10:15:01

@jotunder: Én eddig abban a hitben voltam, hogy a "vasorrú Indzsibaba" révén szivárgott be a folklórba, mi vettük át és nem tőlünk származik...de én nem is vagyok tudós "pofaszőr"...

labrabbit 2018.11.24. 14:58:51

Ez gyonyoru. Nagyon jó kis fantasyt lehetne írni belole.

nerángass 2018.11.26. 11:04:15

@jotunder:
Baba Yaga és a világfolklórban föllelhető változtai ( beleértve a vasorrú bábát – 77 old ). Szerző ( Andreas Johns - Berkeley ). Érdemes belelapozni.
books.google.ro/books?id=yVN64AACjMAC&hl=ro&source=gbs_navlinks_s

msmester 2018.11.26. 12:52:42

@Ra13: Ezt érdekes volt olvasni... Én most az ELTÉ-n oktatok külsősként. Mindenki nagyon meglepődött, amikor nem akartam a semmiről írni (emberijogi izé - Dél Amerikai országok). Mondom nekik: nem beszélek spanyolul... Erre ők: van angol nyelvű FORRÁS... Mondom igen, de az másodlagos. A válasz: egy cikkhez NEM KELL elsődleges forrás...

heptakontanonaéder 2018.11.26. 19:33:57

@jotunder:
Engem nem versz át, ez valamelyik bullshit-generátor!

heptakontanonaéder 2018.11.26. 19:36:29

@jotunder:
Beszabehu!

(rézfaszú betanított szülésznő - vagymi?)

lüke 2018.11.27. 07:41:00

@heptakontanonaéder:
nahát ...mindenkinek egyre jár a nem tudom melyik féltekéje, erről a jó kis posztról!
( azért kiváncsi lennék hányan tudják a hosszú pályák kereszteződését, a hiányos
biol. Ill orvosi oktatásnál)
a poszt nagyon decens a tegnapi parlamenti burkolt cigányozáshoz képest
www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/l-39E16/lokupec-3C3C2/
s ismerték- e a Krúdy mondást
“Sohase lehet tudni, hogy egy vérbeli lókupec mondott-e valaha is igazat életében.”(Krúdy Gyula)