Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

NER-filozófiai tanszék a Corvinuson (teknősposzt)

2018.11.14. 17:38 | jotunder | 105 komment

 

     Próbálok napirendre térni ezen tudományos közlemények felett, de nem nagyon sikerül. Jogi képviselőnk szerint érdekesebb téma lenne a kelet-ázsiai rózsateknősök társadalmi életének vizsgálata, és inkább arról kellene írnom, nem ezekről a cikkekről. 

     Ha Prof. Dr. Lánczi András kelet-ázsiai rózsateknős lenne, és az ún. Vezérteknős kineveztetné a teknősegyetem rektorává, esetleg úgy hálálná meg ezt a Vezérteknősnek, hogy adna a Vezérteknős egyik kedvencének egy teknőstanszéket. A kelet-ázsiai rózsateknősök igen gyakran nyugat-atlantiszi sisakosteknősnek képzelik magukat, és szeretnék ha az ő teknősegyetemük felkerülne a nyugat-atlantiszi sisakosteknősök legjobb kétszáz teknősegyeteme közé. Azt is gondolják, hogy ezek a teknősintézeti kinevezések is ezt segítik elő. Ezzel kapcsolatban jegyezte meg Carl von Linné, hogy a kelet-ázsiai rózsateknős nem a legélesebb hüllő a mocsárban. 

Mintha gyanakodva nézne rám jogi képviselőnk, ezért szeretném megjegyezni, hogy a kelet-ázsiai rózsateknősök változó testhőmérsékletű állatok, akik lágyhéjú tojással szaporodnak, lábuk elég kicsi, kivéve a Vezérteknősök nőnemű leszármazottjaiét, amelyeké elég nagyok is lehet. 

   A szigorú feltételes módban kinevezett rektorteknős által még szigorúbb feltételes módban kinevezett ún. milliárdosteknős is képzeli magát valaminek, konkrétan filozófusteknősnek. A cipőteknősöknek több esélyük van arra, hogy filozófusteknősök legyenek mint neki,  de ahol ez a rektorteknős, ott tényleg minden lehetséges.

   Ismeretes, hogy a teknősök különös vonzadalmat éreznek az andzsák iránt,  a milliárdosteknős és barátai kelet-ázsiai rózsateknősök lévén, a halak iránt is hasonlóan éreznek. Azt hiszem ez most nem ment át a jogi képviselőnknél. 

  A milliárdosteknősökre jellemző, hogy a párzási időszak után új teknőstudományi paradigmákat álmodnak meg, amelyekre hivatkozva rektorteknősök persze könnyedebben nevezhetik ki őket teknősegyetemi teknősintézetek élére. Valószínűnek tartom, hogy a Vezérteknős nőnemű utódai, főleg az idősebbje, is kaphatna ilyen kinevezést, mondjuk naponta hármat, párzási időszakban.

  A milliárdosteknősök és barátai által írott dolgozatok nem minősülnek orbitális flamingóságnak, vagy orbitális vizilóságnak, sőt orbitális papucsállatkaságnak sem, de azért jó irányban tetszik gondolkozni, ha esetleg nagytestű háziállat képe sejlik fel a fejlett emlősagyában. 

 Mindenki boldog. A Vezérteknős boldog, mert megint sikerült elkölteni egy rakás teknőspénzt valamilyen hülyeségre, a rektorteknős boldog, mert a Vezérteknős boldog, a milliárdosteknős is boldog mert ritkán passzol ennyire teknősépület teknősparadigmához, mint a teknősegyetem az övéhez, és én is nagyon boldog vagyok, mert talán nem fognak feljelenteni a herpetológusok.    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5114372483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.14. 18:35:57

ha jól látom egy laza átfutással, akkor az a helyzet hogy a publikációk fül alatt csupa, tulajdonképpen publikálatlan cucc fekszik, illetve egy huszárvágással: talán épp ez _maga_ a publikáció. Mármost azt nem látom csak, ami igazából érdekelne, és ez egy igen proli kérdés lesz de mégis felteszem: ki a tököm pénzeli ezeknek az amerikai meg kínai útjaikat, melyek eredményeképp egy saját maguk által regisztrált online felületre töltenek fel lektorálatlan lektűröket? Mert ilyet én is szeretnék, kitalálok egy nevet, csinálok hozzá indexet (miért pont azt ne) és fizetettek magamnak workshopokat jó messzi helyekre, majd regisztrálok egy honlapot és megírom ott mire jutottam, két nyelven is mindjárt - hol lehet jelentkezni?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.14. 18:41:03

@jotunder: a csák jános (vállalkozó, címzetes egyetemi tanár, bazdmeg) elmefilozófiai bevezetője kikúrta nálam a biztosítékot ÖRÖKRE. Még egyszer, nagyon kíváncsi lennék ki pénzeli ezt a projektet: ha mondjuk ő maga, akkor tök rendben van, költhetné haszontalanabb dolgokra is, mondjuk most egy sem jut eszembe hirtelen)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.14. 18:59:28

@harmadikszem: Valoszinuleg Matolcsyek a finanszirozok. Nem biztos, de a kapcsolati halobol valoszinusitheto. Ez egy igazi tudomanyos intezet a Corvinuson. Itt papirosokat irtak ala, ez a dolog letezik, finanszirozva van. Ez OK, gender studies nem OK. Mert csak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.14. 19:23:55

@jotunder: ha nem lenne sok sokkal fontosabb/sürgetőbb melóm akkor árgus szemmel figyelném, hogy ebből az Institute of Advanced Studies (óriásbazdmeg)-ból fog -e valaha egyetlen kutatási/teoretikus cikk is megmérkőzni valami kompetitív helyen. Ha nem, az azt jelenti hogy anything goes.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.14. 19:30:05

@jotunder: és könyörgöm ez mi?? socialfuturing.com/social-futuring-index

ez még ilyen draft proposalnak is értelmezhetetlen, ez egy akkora pénzszivattyú mint amennyire szar a Prof. Dr. Zoltán Oszkár Szántó publistája, és az bizony nem kicsinyke.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.14. 20:10:53

@harmadikszem: "The Social Futuring Index (SFI) and ranking is a weighted average of indicators that approximates the elements of social futuring. "

hacsakúgynem

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.11.14. 20:14:22

Amikor elolvastam a social futuring elnevezést, köptem egy porosat. Mellesleg, ti ezektől mit vártatok, amikor rájuk szavaztatok. 25 évvel ezelőtt is putri szaguk volt.

Flageolet 2018.11.14. 20:14:32

Hinnye', emberek, hát senki sem veszi észre, hogy Szántó prof. dr. hab. BSc. ABc. CBa. a BCE rektorhelyettese? Másrészt ne bántsuk mán' annyira, hiszen ellentétben a Palkovics miniszter urat doktori iskolájába fogadó Rostoványi tiszteletes úrral (doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4202), Szántó úrnak vannak nemzetközileg jegyzett cikkei, míg Rostoványinak eddig még nem sikerült kitenni magát független nemzetközi folyóiratban egyetlen cikkbírálatnak sem :D
Szóval, mindenki a maga szerencséjének kovácsa, ami azt jelenti á la BCE, hogy mindenki a maga publikációinak kiadója ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.14. 20:17:40

@harmadikszem: nem olvasol csák jánost. európa háromszáz évvel ezelőtt letért a helyes útról. 1718-ban. a social futuring lényege, hogy visszataláljon európa a helyes útra. milyen lenne, ha a hanyatló nyugat materialista tudományos folyóirataiba nyújtanák be az új élet sarjadását. megaláznák magukat. ennél ők többet érdemelnek. ők csak magukkal mérhetők, ezért ők maguknak fognak egy folyóiratot alapítani, amibe ők fogják a cikkeket írni, meg mindenki más, aki rá akar találni a helyes útra. és ugye a kelet-ázsiai rózsateknősök aránylag lassan találnak rá bármilyen útra.

ijontichy 2018.11.14. 20:23:44

Barabási. Aha. Akkor itt valami kapcsolati háló(elméleti) paradigmaváltást nem látok (mert nincs hozzá információs hálóm, s így nem találok a helyes útra). Már csak az érdekelne (na nem annyira), ki a reaktorteknős?

Flageolet 2018.11.14. 20:32:34

@ijontichy: mármint rektorhelyettesteknős? :-)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.14. 20:32:34

@Flageolet: melyek lennének ezek a cikkek? Én egyetlen normálisát láttam, az társszerzős, talán ő a harmadik szerző (European Journal of Communication). Aztán még van két Scopusos 20 évvel ezelőttről, abból megint csak egyetlen egy van ami önálló. A többi az hát az olyan amilyen de valóban azt kell mondanom, hogy bajuszos magyar professzorok között se nem jobb se nem rosszabb, mint bármelyiké.

Flageolet 2018.11.14. 20:50:20

@harmadikszem: De legalább van neki!!! A korábbi rektornak, Rostoványinak egy sincs, sőt, érdemes megnézni erről az oldalról a BCE legfelkapottabb üdvöskéit, a Kenneth Rice-díjasokat, élükön Bumbikával (vigyázat, névazonosság miatt a Scopuson egy Crohn-betegségről rendszeresen publikáló SOTE-ssal összekeverhető)...
Másrészt a bajuszos magyar professzorokat nem kellene szidni, mert a BCE-n kívül kezdődik a tudományos élet, és bizony az ELTE is tele van bajuszos, ám valóban magas szinten publikáló professzorokkal. Ne má' a BCE legyen a mérce...

balmoral 2018.11.14. 23:39:35

Ilyesmit az ember nem olvas, mert az élet túl rövid a hülyeséghez.

jan 2018.11.15. 00:40:34

Beleolvastam Aczel Petra cikkebe... en ha akarnek, se tudnek ennyi halandzsat, ertelem nelkuli szoveget osszeirni, ez mar szinte muveszet, vagy legalabbis kunszt...

Az meg szomoru, hogy nehany komolyabb figura (Gal Robert Ivan, Szepesi Balazs) is a nevet adja ehhez.

Kis ember 2018.11.15. 07:01:14

Bocsássatok meg a tudatlanságomért, de ki tanul ezeken az egyetemeken? Mert - véleményetek szerint - ezektől az emberektől nem lehet használható tudást szerezni. Akkor ki megy oda?

Flageolet 2018.11.15. 07:25:50

@Kis ember: Egy kicsit csúsztatás-szagú a kérdés, ne haragudjon, vagy csak én vagyok érzékenyítve...a lényeg, már ha a kérdés nem provokáló célból született, az, hogy a BCE-n a BSc képzés alapvetően rendben van, az alapozó tantárgyak nem elhanyagolható része mögött fekvő oktatói közeg felkészült, az épületek-szoftverek-felszereltség stb. sok esetben kiváló. A gond ott van, amikor MSc és PhD szintre terelődik a szó, ahol igazán számít, hogy egy tárgyfelelős vagy PhD témavezető az életbe' valaha írt-e akár egyetlen olyan közleményt, amelyet kitett nemzetközi független bírálatnak, vagy megelégedett azzal, amit 30 éve még a Marx Károlyon tanult és azóta csak az aktuális pártlapban jelenik meg olvasói cikke, lásd Rostoványi.
Keni amit vágok? :-)

Bogomil 2018.11.15. 07:48:09

Ez egy új tudományág, amin itt élcelődünk, és van magyar neve is: infostart.hu/tudomany/2018/06/14/uj-tudomanyag-szuletett-tarsadalmi-jovokepesseg

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.15. 08:36:28

@Érvsebész: "A Harvard költségvetése annyi, mint az egész magyar felsőoktatásé." szeretné a magyar felsőoktatás ha akkora lenne a költségvetése, mint a Harvardnak :))

fortin2 2018.11.15. 09:46:16

@Kis ember: Rossz (vagy jó) hírem van: a legjobb teljesítményű magyar továbbtanulók között a legtöbben a BCE-t választják. Egyébként az alapkézése valóban rendben van.

fortin2 2018.11.15. 09:52:45

@jotunder: A magyar felsőoktatás 573Mrd-ot költött 2017-ben, a Harvard 4,5 milliárdot. Akkor a magyar többet. (Most olyan apróságokkal ne foglalkozzunk, hogy az egyik forintban, a méásik dollárban.)
((Annyiban nem igazságos, hogy kb. 100 milliárnyi forint még ott vcan a magyarban, csak más költésgvetlsi sorhoz könyvelik.)

Flageolet 2018.11.15. 10:02:50

@fortin2: Ez az 573 Mrd nagyon durván kozmetikázott szám (és emiatt félrevezető), benne van az összes kapcsolódó EU-támogatású projekt pénz is, mint amikor mondjuk az ELTE megkapta Budapest első NGS műszeregyüttesét, vagy amikor a BCE kiépítette a székesfehérvári campusát. Ezt nem szabad összevetni azzal, ami valóban tisztán a magyar költségvetésből ment a fenntartásra, bérekre, stb., mert az csupán ennek nagyságrendileg a 2/3-a.

MartianChronicle 2018.11.15. 10:05:01

@fortin2: A magyar adat forrása? Esetleg részletezve? (Állami költségvetés, kutatási pályázatok, OEP, EU-s pénz: GINOP, VEKOP, stb.)

Flageolet 2018.11.15. 10:06:25

@fortin2: Ez is pontosítandó: a kijelentés a (köz)gazdaságtudományi érdeklődésűekre vonatkozik. Azt ugye senki sem gondolja komolyan, hogy orvosnak vagy asztrofizikusnak hülyébbek mennek, mint közgazdásznak...a felvételi pontszám felvételi keretszám-függő (is), tehát ha valahol kevés hely van, oda az átlagpontszám magasabb lesz (eduline.hu/erettsegi_felveteli/2018/7/25/itt_a_legmagasabb_felveteli_ponthatar_DYZIMB).

Grrr 2018.11.15. 11:40:02

@jan: Szepesi Balázs egy nagyon okos és olvasott srác amúgy, tényleg.

Secnir 2018.11.15. 12:54:56

belenéztem a linken szereplő doksikba. mondom ez halandzsa. találtak valami bullshitgenerátort.
aztán látom, ott a magyar nyelvű is! jaj de jó, akkor olvassuk ezt.
hát, úgy is halandzsának tűnik. ez biza innen van: pdos.csail.mit.edu/archive/scigen/

:D
amúgy ezt a jövőképességet már 2016-ban elkezdték tervezni: index.hu/belfold/2016/12/14/tudja_mi_az_a_jovokepesseg_majd_megtudja/

jan 2018.11.15. 22:13:15

Totál off, és lehet, hogy én vagyok paranoid, de a második két, az operás, szerintetek nem totál fotosop:

index.hu/mindekozben/poszt/2018/11/15/orban_viktor_milanoban/

a színek, az élesség, a figurák egymáshoz viszonyított mérete...

Grrr 2018.11.15. 22:23:13

@jan: Megérteném, ha nem vállalna be egy Kurtág-operát...

fortin2 2018.11.16. 03:12:54

@Flageolet: Nem kozmetikázott, ennyi a költésgvetése a magyar felsőoktatásnak, forrásoktól függetlenül (a Harvard költésgvetésében is bene van a sok adókedvezmény, állami kutatási forrás stb.)

fortin2 2018.11.16. 03:23:42

@Flageolet: Nem csak a gazdasági érdeklődésűek közül menek a legjobbak a Corvinusra. A felvételi eredmények (ami Mo-n általános versenyvizsga-jellegű) alapján a mindenkori legjobb 10%-ból brutálisan a legtöben a BCE GTK-t választják, kétésfélszer annyian, mint a második-harmadik ELTE BTKt vagy SE ÁOK-t. A legtöbb nyelvvizsgás ide megy, a legtöbb középiskolai verseny helyezett stb. A pontátlag valóban nem itt a legmagasabb, de abban benne van mindneki, és a nagy létszám miatt (a legtöbb elsőhelyes jelentkezés is oda érkezik).

Külsős 2018.11.16. 07:21:30

@jan:

Eléggé úgy tűnik :)

Flageolet 2018.11.16. 08:16:37

@fortin2:
1/ A költségvetés nem egyenlő az állami finanszírozás mértékével. Itt egy corvinusos link (unipub.lib.uni-corvinus.hu/1849/1/MF2014_strat.pdf), jól mutatja 2014-ig a számokat, 2014-ben pl. a "költségvetés" 480 millárd volt, míg az állami finanszírozás 194 milliárd. A gond ott van, amikor a kormányzat a kettőt keveri (ld. pl. "A felsőfokú oktatás kerete az idei 589 milliárdról 591 milliárdra nő." /eduline.hu/kozoktatas/2017/5/2/oktatas_koltsegvetes_2018_ZD144L/. Az átlagember azt gondolja, hogy közel 591 milliárdot "költ" a Fidesz-KDNP 2018-ban a felsőoktatásra, ami nem igaz.
2/ Valójában az is igaz, hogy a Harvad-dal nem illik egy az egyben összevetni a magyar számokat, mert más az összetétele a forrásoknak (és a költségelemek is mások).
3/ Ha tudna a legjobb 10% és a többi adatról forrást küldeni, kérem tegye meg. Aláírom /ahogy meg is írtam/, hogy a BCE BSc képzése jó, sok esetben kiváló, amihez persze a 2004-2012 között beleöntött >12 milliárd Ft fejlesztési pénz nagyban hozzájárult (forrás: Mészáros Tamás: "A Budapesti Corvinus Egyetem első nyolc éve - ahogy én láttam", 175-191.o.). Az MSc-ről és a PhD "színvonaláról" viszont addig nincs értelme beszélni, amíg a Kenneth Rice díjakat Bumbika et al. nyeri el és a Corvinus legtöbbet idézett 10 nemzetközi cikke közül 2018-ban, három évvel a szétrobbantás után a Scopus szerint még mindig a volt agrárkarok cikkei dominálnak (az első 10-ből az első, az első 5-ből három, az első 10-ből 5 nem pesti oldali eredetű).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.16. 10:37:09

@jotunder: ez az uj corvinusos kozpont a jelek szerint evi 130 millio forintba kerul az adofizetoknek. A honlapon talalhato szovegek az elso ket ev eredmenyeit foglaljak ossze JA NEM: ezek maguk AZ eredmenyek.

Külsős 2018.11.16. 11:04:42

@harmadikszem:

A @Secnir kolléga által fentebb belinkelt index-cikk alapján a 2016-os terv ez volt:

"A kutatóközpont létrehozásához és működéséhez 133 millió forint támogatást adnak a jövő évi költségvetésből. 2018-ban a támogatás 116 millió forint, 2019-ben 117 millió forint, 2020-ban 114 millió forint."

Persze, azóta változhattak a tervek.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.16. 11:44:34

@Külsős: akkor tenyleg 2 ev szoval eŕre a semmire ment el 260 millio forint. A rohadt eletbe de tenyleg

jan 2018.11.16. 14:10:08

Csák János amúgy már régóta tolja ezt a philosophe manqué vonalat, pl. passzióból lefordította pl. a Pirsig-féle Zen and the Art of Motorcycle Maintenance könyvet is. Persze amíg a saját pénzéből, a négy fal között csinálja, addig nem baj; ha közpénzt is éget rá, az már másik történet.

Jean Claude 2018.11.16. 15:06:34

@Grrr: Én továbbra sem tartom tehetséges politikusnak OV-t, de le a kalappal azelőtt, aki rábeszélte, hogy a focimeccs helyett a Kurtág bemutatóra menjen. Nem volt rossz befektetés.

Külsős 2018.11.16. 15:26:35

@Jean Claude:
Már ha valóban ott volt :)))

Jean Claude 2018.11.16. 15:27:19

@jan: Sok mást is fordított. Én vele és más itten említett közgázossal jártam egy iskolába, miközben Gorbacsov a moszfilmes kalapáccsal verte szét a Szovjetúniót. Az akkor egy különleges iskola volt abban a világban (Andorka-féle tanszék). Ide még sok igen jó képességű, későbbi oligarcha is járt, akik nem az akadémiai életutat választották, de az oligarcha lét az már csak ilyen. Csák János sem a tudományos teljesítménye miatt lett címzetes egyetemi tanár. Szerintem lehetett volna, de akkor a rendszerváltás beszívta a legjobb képességűeket is, főként a pénzügyi terület. Ettől még ma nem kellene ezen a hangszeren játszaniuk.

Jean Claude 2018.11.16. 15:34:48

@Külsős: Én egy kicsit aggódom, mert ezt nem Habony találta ki (noha Habonynak van valamilyen affinitása a kultúrahoz). Lehet, hogy valami új stratéga van az ablakban.

9mmPara 2018.11.16. 16:26:21

@Jean Claude: Szerintem nincs ebben semmi elvi újdonság, sőt, ez egy bejáratott módszer. Rendszeresen az történik, hogy amikor valami irdatlan disznóság zajlik, akkor Orbán a tényleges végrehajtás ideje alatt fizikailag távol van. Ld. egy csomó törvény parlamenti szavazása.

Jean Claude 2018.11.16. 16:44:34

@9mmPara: Hogy OV elmegy egy Kurtág bemutatóra, az olyan az én szememben, mintha egy frissen vasalt gatyában pózolna egy divatbemutatón. Kurtág György nem tévesztendő össze Fekete Györggyel. Átadhatott volna száz frissen legyártott ostyát egy katollikus templomban, vagy egy Vas-megyei ovinak dedikálhatott volna három focilabdát stb. Ez ma az egyik legnagyobb élő, egyébként magyar zeneszerző első (feltételezhetően egyetlen) operája. Mintha a Fidelio vagy a Kékszakállú bemutatóján lett volna. Egyáltalán volt piritott zacskós szotyi a Scala büféjében? Olaszország egyébként komoly napraforgó termelő.

ijontichy 2018.11.16. 16:46:57

@9mmPara: Ha meccsre megy, akkor sincs itt (ha a távollét a lényeg).
@Jean Claude: Én sem tartom tehetségesnek, de hülyének sem hülye. Ravasz paraszt - ez a helyes kifejezés.
(a tehetséges politikus tevékenysége nyomán az országa zöme (70-80%) közép-hosszú távon jól jár. hát ilyen nem lesz.)

Jean Claude 2018.11.16. 16:58:53

@ijontichy: A hülye az általános kategória. Egy nem hülye lehet tehetségtelen cukrász, tehetségtelen műkörmös, tehetségtelen festő stb. Úgy, mint tehetségtelen politikus, tehát az adott szakma által megkövetelt sokrétű képességek és tudás nem megfelelő minőségével rendelkező személy. Ma ezt nem lehet megmondani, mert inkább pro a helyzet, hiszen régóta, komoly kihívó nélkül gyakorolja az egyre nagyobb hatalmát. Megmondani akkor lehet, amikor ez a hatalom véget ér. A személye nélkül beszélhetünk-e arról, hogy történelmi léptékben inkább sikeres volt-e. Hitler 1940-ben
(ez pusztán 7 év hatalom) szinte Európa teljes ura volt, de 1945 tavasza óta valahogy másként gondolunk rá. Ez a megközelítés soha, a legkisebb mértékben sem ingott meg sehol a világon.

Jean Claude 2018.11.16. 18:06:42

@ijontichy: Egyébként ezek annyira szeretik az operát, mint környzetvédelmet. Bige László neve nem nagyon ismert, de ez most változhat. A héten szállt ki rengeteg rendőr Szolnokra egy környetzetvédelmi feljelentés miatt. Nem egy előadó egy régóta használt Samsonite aktatáskával. Ez a faszi elég nagy versenytársa régóta Csányinak, akinek a szintjére most Mészáros pályázik. 2018 újból a fordulat éve, csak OV-nak szólni kéne, hogy ez egy másik évezred.

Grrr 2018.11.16. 19:44:48

@Jean Claude: Kurtág egy igen magas szintű vájtfülűség alatt szerintem élvezhetetlen. Én úgynagyjából Bartókig merészkedem el - Stochkausen, Ligeti (hogy még egy magyart mondjak) vagy Kurtág számomra már sok. Szóval megértek bárkit, aki nem szeretné meghallgatni.

Jean Claude 2018.11.16. 20:11:39

@Grrr: J. S. Bach nem azért volt mérföldkő a zenetörténetben, mert olyan sokan szerették, vagy a korának kiemelkedő komponistája lett volna. Leszarták mindaddig, amíg Mendelssohn be nem mutatta a Máté-passiót 150 év után a Tamás templomban. Ma azt a 150 évet próbálják megspórolni, mert ilyen lett a világ. A spórolás egyik jelöltjét egészen biztosan Kurtág Györgynek hívják.

ijontichy 2018.11.16. 20:14:12

@Grrr: Ha opera, akkor Verdi. Slussz. A műfajban a legrosszabb élményem Kenessey "Az arany, meg az asszony" c. műve, de Szokolayért sem vagyok oda.
Ez persze az én hallásom/neveltetésem hibája. Annak viszont örülök (legszebb öröm a káröröm), hogy vityának tuti volt egy szar estéje.

netukki 2018.11.16. 20:33:37

@Jean Claude: Nekem az agg Kertész Imre felvásárlása jut az eszembe, de nagyon remélem, hogy csak rémeket látok.

Jean Claude 2018.11.16. 20:37:40

@netukki: Pontosan melyik részét vásárolták fel?

lüke 2018.11.16. 22:30:09

@netukki:
este a német híradóban az afD égig dicsérte OV-t,az osztrák fogtechnikussal együtt:(

lüke 2018.11.16. 22:36:38

@Jean Claude:
hmmm, a protokollos volt, na meg Csiszár Jenő (vsz. Schiff András nem invitálta volna)
a kalap emelés Kurtágé meg a Scaláé
Orbáné a tejbe a légy esete, de előnyt kovácsolt belőle, naná :nemzethy rügy

lüke 2018.11.16. 22:43:13

@jan:
vsz. a Scalát nem zárják le, ha ők hárman megjelennek, a furcsa az ,hogy tök üres

zsírPubli 2018.11.16. 23:59:45

@jotunder

hogy találod meg az ilyeneket? :D

fortin2 2018.11.17. 06:27:32

@Flageolet: Csak a költségvetésről írtam, a állami finanszírozés méás kérdés (lés az is többelemű szótb.) A teljesítmény korlátait az determinálja.
A 10%-hoz egy tavalyi adatsor ebben van: ranking.elte.hu/hu/2017/11/19/top10-minosegelvu-hallgatoi-rangsor-frissitese-szakok-valasztasa/

Jean Claude 2018.11.17. 09:22:46

@netukki: Még mindig ugyanaz a kérdésem? Azt a részét sohasem tudják felvásárolni, amivel ők nem rendelkeznek: a tehetséget. Ettől reszketnek állandóan. Pontosan ezért lepődtem meg OV Scala-beli feltűnésénél. Nagyon nem illik ez bele az ő világába. Ettől lehetne a politikai kommunikáció része, de ez nagyon új elem. Ezért gondolom, hogy valaki megjelent a színen és nem néz ki ostobának. Másik oldalom meg ott van a hatalmas nekifutásos diplomáciai öntökönrúgás a Gruevszki-üggyel. Különösen a diplomáciában, ahol is a költség megjelenése és a haszon realizálása eléggé elválik egymástól. Itt most nem. Ez tényleg kapott tockosokat sedülő korában az ivó előtt, mikor a nagyobbakat gúnyolta a hosszú egyenes lábuk miatt.

Flageolet 2018.11.17. 11:17:48

@fortin2: megtaláltam, köszönöm. Elolvastam a researchgate-s cikket is, amivel nem értek a BCE-vel kapcsolatban egyet (14. o., "BCE esetében etekintetben is magas a színvonal.",mármint a tudományos státusoknál), hiszen leírtam, hol áll a Scopus szerint a BCE, hol állnak a friss /2018/ egyetemi "tanárai" (van, akinek még PhD hallgatója sem volt, mégis egyetemi tanár lett, vagy van olyan, akinek nulla nemzetközi közleménye volt eddig), de tény, hogy a BCE-GTK vezet a BSc képzésre felvett legjobb diákok között. Apró megjegyzés, hogy a legeslegjobbak már külföldre mennek, így az Ön által leírtak a Magyarországon továbbtanuló csoportra igaz.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.17. 11:24:17

@Flageolet: marmint a legeslegjobbak, az eleg jok es nehany kozepes az upper class gyetekekbol

Flageolet 2018.11.17. 11:26:40

@harmadikszem: Igen, sajnos igaz, van személyes tapasztalat.

lüke 2018.11.17. 13:13:31

@Jean Claude:
Fantastic...pozitívnak gondolod?
Nyilván tudták ,www.raiplayradio.it/articoli/2018/11/Fin-de-partie-di-Gyorgy-Kurtg-in-prima-mondiale-352501dc-b82b-4337-b1ff-26a8d1ef9d1c.html
hogy Kurtág nem lesz ott( nem véletlen él x éve Fr.O- ban)
OV odament ,a nemzethy babért learatni.
“A zene mindenkié......”

tonhalkonzerv reloaded 2018.11.17. 15:37:06

@harmadikszem: külföldre azok a diákok mentek állandóra (tehát nem fél év erasmusra hanem teljes képzésre) akiket

-BA esetében eddigi ismereteik, barátaik, ismerőseik stb. erre irányítottak, szüleik, rokonaik támogattak (tehát én azt mondom kicsit social class ésvagy network alapú a külföldre menési rendszer, ezt moderálhatja a személyes érdeklődés, olvasottság, intellektus)
-MA esetében már befejeztek egy itthoni képzést és külföldön folytatják, akár személyes anyagi áldozatok árán is, de ennél, a magas külföldi tandíjakra, és az érintett fők számát nézve nem mérvadó ösztöndíj-lehetőségekre tekintettel, szintén class alapú meghatározottságot sejtek, ha nem is olyan erőset
-a PhDjét csinálja külföldön, szerintem itt van először "minőség" alapú differenciálás, amit ellenben a becsvágy és a tájékozottság moderál erősen.

Egyébként cefettül megalázónak éreztem, hogy engem doktoranduszkoromban szinte minden nemzetközi konferencián megkérdeztek, hogy akkor én ugye a top studentek közt vagyok otthon? Először még mondogattam nekik a bevett paneleket, hogy hát olyan top-ish, mert a legjobbak már elhagyták az országot stb. (akkor amúgy ezt hittem. Most már azt hiszem, hogy visszamenőleg egy külföldi képzés végignyomása után nincs sok értelme összehasonlítani őket az itthon végzettekkel, amikor kimentek, akkor tessék megnézni az eredményeiket)

Aztán egyszer visszakérdeztem egy egyébként nagyon szimpatikus rasztás fekete asszonyságnak, hogy miért, náluk csak az éltanulók járnak konferenciázni, vagy ez esetleg elvárt mindenkitől; és ha igen akkor nem érezne-e offenzívnek egy olyan feltételezést hogy az ő programjában csak az éltanulók konferenciáznak?! Teljes természetességgel mondott valami olyat hogy nem, mert az ő képzésük magas színvonalú. Na fulladjmeg gondoltam, utólag ha visszanézek annyi baj legyen, a csirkéjük tényleg kiváló volt.

Flageolet 2018.11.17. 16:04:30

@tonhalkonzerv reloaded: Nekem Dániába ment ki MSc-zi BSc szakdolgozóm, Hollandiába PhD-zni MSc diplomázóm ill. kollégák full családdal, ahol a gyerek már kinn BSc. Mindhárom helyen "csak" a szállás volt kérdéses, mivel még Angliában is, ahol ugyan van tandíj, relatíve bevállalható (ne Londonba menj, és utána csak X font éves kereset felett kezdesz törleszteni, stb.). Egyikük esetében sem merült fel, hogy itthon MSc-PhD-BSc legyenek, látták, hol áll a hazai felsőoktatás, különösen 2011 után.
Ami a PhD képzési színvonalat illeti, óriási a szórás a világban, és bevallom, meglep, hogy az a fekete asszonyság a konferencia részvételt top PhD hallgatókhoz kötötte...>50 külföldi előadás vagy poszter után én soha sehol nem éreztem, hogy csak top hallgatók között lennék.

Jean Claude 2018.11.17. 16:24:53

@lüke: Úgy tudom, hogy már hazaköltözött. Két éve még négykezest játszott a feleségével. Lehet, hogy ma már nem szívesen utazik. Én azért szeretném, ha OV sok ilyen dolgot tenne még, függetlenül attól, hogy hupililát hány a kultúrától.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.17. 16:25:19

@tonhalkonzerv reloaded: @Flageolet: nincs szükség itt anekdotákra, kiterjedt empirikus kutatások vannak arra vonatkozóan, hogy kik növelik a nemzetközi akadémiai tőkéjüket (transnational academic Capital) és ezek bizony, nagyon különböző okokból, mindig az upper class és a middle class teteje (már ahol ez az utóbbi létezik egyáltalán). Az erre való osztályalapú szelekció már óvodás korban elkezdődik, az ún. nemzetközi oktatási piac pedig kifejezetten jól (értsd: ügyesen-okosan) reagált erre a jelenségre.

A teljesítmény tekintetében: az empirikus kutatások szerint ugyancsak az a helyzet, hogy nincs direkt összefüggés a között, hogy honnan van a PhD és hogy mekkora a jövőbeni tudományos teljesítmény. Az egyetlen előrejelző tényező ami szignifikáns és a regresszióanalízisen is átmegy, az a korábbi teljesímény. Mégis, az értékeléseknél (tipikusan a selection committeek esetében) nem a korábbi teljesítmény, hanem a megszerzett fokozatok eredeti helye az, ami időtállóan (minimum 8-10 évig) a legdominánsabb tényező, és sosem tűnik el. Ennek is vannak okai, és egyik másik meglehetőst' undorító. A Routledge amúgy most sorozatosan ad ki olyan monográfiákat amelyeket a témának szentelnek, egészen döbenetes látni, hogy a dolog gyakorlatilag kultúrainvariáns és a szelekció ugyanúgy osztályalapú Németországban, mint az USA-ban Japánban, Magyarországon vagy bárhol máshol. Szóval én kurvára ugrom erre a legjobbak mennek el dologra, mert egyfelől igen, nem a hülyék mennek el, de mindegyikre jut legalább 500 olyan jó lower class (lower middle class) student, aki mégis a helyi (tipikusan: az elérhető) helyre megy tanulni, ennek minden utólagos következményével.

Jean Claude 2018.11.17. 16:28:32

@Jean Claude: Mármint addig, míg meg nem kapja az adófizetőktől a ruhát és a napi háromszori étkezést.

ámbátor 2018.11.17. 16:59:02

@Jean Claude: "A Kurtág házaspár jelenleg a Budapest Music Centerben él, unokájuk, Judit évek óta készíti róluk portréfilmjét, amelyből a 2016-os egyhetes budapesti születésnapi fesztivál keretében részletet is vetítettek." (2017)
fidelio.hu/klasszikus/a-kult50-bemutatja-kurtag-gyorgy-4330.html

tonhalkonzerv reloaded 2018.11.17. 17:08:14

@Flageolet: ">50 külföldi előadás vagy poszter után én soha sehol nem éreztem, hogy csak top hallgatók között lennék."

lehet nem voltam világos, azt mondtam hogy Dr. Rasztának és tsainak mintha lett volna egy olyan előfeltételezésük, hogy ezeken a konferenciákon ha meglátunk egy nem globális északi országból inklúding magna effin hungáriából érkező hallgatót, az szükségképpen valami helyi ifjútitán lehet csak. Én úgy érzem hogy a "legkiválóbbak már elmentek külföldre"-toposzt nyomók kicsit stockholm-szindrómások, vagy asszimilálódtak, vagy nagyon munkál bennük a protestáns etika; a kiindulóponttal én legalábbis nem értek egyet.

MartianChronicle 2018.11.17. 17:09:44

@harmadikszem:
Kismértékben ostobaságokat is állít, pl. an “MIT graduate is very unlikely to become a humanities professor”. - amikor az MIT-n alig van humanities, de a statisztika érvényes lehet.
www.timeshighereducation.com/news/third-top-us-professors-got-phd-five-universities

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.17. 17:10:30

@tonhalkonzerv reloaded: azt nem magyarazta el hogy a szalvetaba nem fujunk orrot?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.11.17. 17:11:53

@MartianChronicle: sokkal nagyobb mintan is ervenyes. Academic cast system.

Jean Claude 2018.11.17. 17:16:52

@ámbátor: Ott volt a 90. szülinapi koncert is.

incze 2018.11.17. 19:12:43

@Jean Claude: orbán a zenei életben (pontosabban annak egy reprezentatíív szférájában) évek óta kavar (zeneakadémia, zene háza, meg a leendő háza, etc.), és batta andrás (zeneügyi kormánybiztos) személyében hozzáértő (mármint zeneértő) tanácsadója is van. egyebekben sem hinném, hogy ellenére lenne a salvini strongholdban egy ilyen goodwill építő személyes megmutatkozás. ez egyike azoknak a ritka pillanatoknak, amikor nem kizárólag a csatornának játszik, sőt elsősorban nem annak. (sokba is van ez neki, egy kurtág opera, amit csöndben végig kell ülnie valószínűleg pokoli kín számára.)

Jean Claude 2018.11.17. 19:36:46

@incze: Batta András ugyanaz, mint Baán László. Értik a szakmájukat és le tudják nyúlni a lét hozzá. Azért ez mégsem stadion. Attól még OV suttyóparaszt. Én többet látok ebben az útban.

Jean Claude 2018.11.17. 19:41:03

@incze: OV olyan, mint a félkarú rabló. Aki tudja húzni a kart, az szedheti ki a temérdek pénzt.

Kovácska 2018.11.18. 00:49:25

Tiltakozom ez ellen a teknősözés ellen! Ez burkolt orvtámadás a GOP szenátusi vezetője ellen. A Pelosi meg a Sumér se szebbek ám, csak azok nem kétéltűekre hasonlítanak..

Kis ember 2018.11.18. 01:01:58

@Kis ember:
"vagy csak én vagyok érzékenyítve"
Csak te vagy érzékenyítva.
Köszönöm a választ.

jan 2018.11.18. 16:42:49

@Jean Claude: Hát, igen, elgondolható ez a történet akár így is, hogy a velejéig romlott és kulturálisan érzéketlen Orbán lelkét valahogy megérintette Kurtág emberi és művészi nagysága. De nekem mégis inkább az a sztori ugrik be, amikor pár éve Orbán kiment Zürichbe azért, hogy meghallgassa a szentegyházasfalui gyermekfilharmónia koncertjét. Rossz nyelvek szerint ez fedősztori volt, és inkább valami privát pénzügyet mehetett intézni Svájcba. Szóval én hajlok arra, hogy most is inkább valami intéznivalója lehetett Észak-Olaszországban, esetleg Dél-Svájcban. Amúgy mint azóta kiderült, honvédségi Airbusszal ment:
blog.atlatszo.hu/2018/11/orban-viktor-az-egyik-honvedsegi-repulogeppel-mehetett-milanoba-operaeloadasra-csutortokon/

velőtanya 2018.11.18. 16:51:06

@jotunder: Na és? Ott egyre kevesebb értelmes dolgot tanulnak a diákok.
Még ha Piliscsabán tett volna le valamit az asztalra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.18. 16:58:35

@jan: Fent van a teljes operafelvetel a neten. Ezt Orban nem birja ki ket oran keresztul, teljesen lehetetlen. Kurtag "acquired taste"-t igenyel, es nem kicsit.

Jean Claude 2018.11.18. 16:59:26

@jan: Orbán lelkét kulturálisan a tarhonyás tokány tudja megérinteni. Szerintem nem magától ment, hanem ez egy politikai akció volt. A legköelebbi pénzmosós svájci túrán már nem kell mimikriznie, elég lesz egy szelet lilatehenes csokiba beleharapni a kamerák előtt, miután Havasi Berci levette róla az alufóliát.
Nem láttam belülről a 319-est, de remélem nem 2x3 széksor van benne, mert akkor OV végig állhat akkora fenékkel. Ha tényleg honvédségi csapatszállító, akkor semmi probléma, mert jó nagy padok férnek el benne.

borzzz 2018.11.19. 00:39:28

@Jean Claude: Nem a kora, nem az utazás miatt, hanem mert utálja a reprezentációt. Elképzelhetetlen az, hogy Kurtág beüljön OV mellé a királyi páholyba.

Érvsebész 2018.11.19. 08:51:35

@emerami: és szerinted te kinek hiányzol?

Jean Claude 2018.11.19. 15:59:33

@jotunder: OV a Kékszakállút sem tudja tartós károsodás nélkül végighallgatni, pedig az jóval rövidebb és száz évvel régebbi. (Vajon akkor milyen bőrből volt a focilabda?)
Ez a Judit nevű nőszemély a szülésen és a főzésen kívül más dolgokat is a fejébe vesz. Nagyon veszélyes a magyar családmodellre, különösen ilyen háborús állapotok között. Biztosak lehetünk benne, hogy már az első kapu után kidobná a konzultációs borítékot elolvasás nélkül a szemétbe (Kovalik Balázs valamelyik németnyelvű országban bedobhatná ezt, de ekkor minden jegyhez ingyen kellene adni Magyarország története című háromezeroldalas könyvet). A tetejében még ott van a Balázs Béla. Nemsokára a Magyar Idők leleplező cikksorozatot indít eről a mindenféle balos tehetségtelennel együttműködő felforgatóról, de Bayer Zsolt meg fogja őt védeni, mert magyarságpusztító tevékenysége után abban a nagyhatású elit- és píszíellenes országban többször becsempézte a lompost Leni Riefenstahl lábai közé.

ámbátor 2018.11.19. 22:33:50

@Jean Claude: Biztos vagyok benne, hogy a meccset nézte. 0 kétségem van.

Jean Claude 2018.11.19. 22:50:53

@ámbátor: A lényeget tekintve mindegy is. Egy falusi, műveletlen suttyó garázdálkodik egy tízmilliós országon, miközben nincs tisztában azzal, hogy az eszközei és a vágyai közötti szakadék egyre szélesebb.

lüke 2018.11.20. 17:39:30

bereczki.blog.hu/2018/11/18/botrany_a_corvinuson
közel az első helyhez a rangkórságban
waszfüreinzürzavar....

jan 2018.11.22. 17:05:29

Érdekes amúgy megfigyelni, hogy mivel Barabási celebségének köszönhetően a "hálózatok" valami nagy menőségként tűnnek fel olyanok fejében is, akiknek valójában gőzük sincsen, miről van szó; szóval hogy a kóklerek minden tudományban a "hálózatosságot" próbálják buzzwordként használni, így pl. Balázs Géza is, akinek hagy másoljam ide egy friss konferenciaabsztraktját:

Szimmetria és nyelv
1. A természetben (növény- és állatvilágban) általános érvényű alapelvek és törvények uralkodnak, amelyek közül sok a hálózattudomány felismerése alapján a társadalomra, a kultúra és a nyelvre is átvihető. Ilyen általános érvényű alapelv a „természet geometriájából” fakadó: szimmetria. A szimmetria egy szabályosság. A fizika szerint a megmaradási tételek valamilyen szimmetriaelvet fogalmaznak meg. Az élőlényekben három szimmetriatípus alakult ki: gömb-, sugaras és bilaterális (kétoldali vagy enantiomorf ’egymás tükörképi párja’) szimmetria. A fajok fejlődésével csökken a szimmetria, fokozódik az aszimmetria. Az aszimmetria a
szimmetria határesete: nullfoka. Kérdés, hogy az aszimmetria voltaképpen nem entrópia-e. Hálózattudományi szempontból a szimmetria az egymásbaágyazottság jelenségéhez kapcsolható. A bal-jobb szimmetria az élet és a halál rejtélyének kulcsa Pasteur szerint. Az alvás során ismét előtérbe kerül a szimmetria: az alvás nem más, mint az ébrenlét ritmikus megszakítása.
2. Az előadás a szimmetriának a kultúrában és a nyelvben való jelenségeit veszi számba (a nyelv esetében úttörő módon). Bilaterális szimmetria: a tér és az idő. Utóbbi esetében a periodicitás (időbeli eltolás), párhuzam, ellentét, fokozás, rímképzés vehető figyelembe. Egyetemes szimmetriatörvény határozza meg a tárgyak alakzatait. A tárgyak törvényszerű alakzata teszi lehetővé a jelentésátvitelt. A természetes testek alakjában a gravitáció fontos tényező, ez nyilvánul meg az ereszkedő-eső hanglejtésben. Testünk és cselekvéseink főleg aszimmetrikusak, az agy is (jobb és bal félteke, de az újszülött még két jobb féltekével születik!). Az ember eredendően örül a szimmetriának (harmóniának): amelyet az ismétlés
alakzatai, a zene, a rím valósít meg (vagy pótol).
3. Végső soron a szimmetria: rend, szabályosság, kiegyensúlyozottság, kellemesség, harmonikusság, az aszimmetria: játékosság, mozgalmasság, dinamizmus. A nyelvhasználatban mindkét törekvés kimutatható.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 17:31:35

@jan: "de az újszülött még két jobb féltekével születik!"

:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 17:35:38

@jan: 2018. 11. 22. 17:00 Szimmetria és nyelv. Plenáris előadás. Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 7. A magyar nyelv hálózatos leírása
1088 bp. Múzeum krt. 4A. Kari tanácsterem

es most mondja, es mondja, es mondja :))))

jan 2018.11.22. 17:38:38

@jotunder: Igen. Érdekes azt is látni, hogy míg a pénzesebb kóklerek Barabásihoz dörzsölődnek, a csóróknak be kell érniük Csermely Péterrel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 17:55:34

@jan: felraktam kommentar nelkul. en ilyet soha az eletemben nem lattam. meg kommentben sem kommetalom.