Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az okoskodó, nyafizó, szemüveges liberálisokról

2018.10.31. 09:52 | jotunder | 153 komment

   Az élet soha nem igazságos     biztonságos  válaszolta piszchotapa badvarom (drága jogi képviselőnk, ez most itt az utolsó ajánlat) Palkovics arra a kérdésre, hogy mi lesz ha tudományos kutatók fogják elhagyni az országot a bizonytalanság miatt. Sok mást is mondott ez a piszchotapa badvarom, a piszchotapa badvarmok ugyanis ritkán hagyják abba maguktól. Palkovics úgy gondolja, hogy neki ugyan semmi félnivalója sincs az okoskodó, nyafizó, szemüveges liberálisoktól. Ha a Gazda eltávozik, így vagy úgy, a legrosszabb, ami történhet, hogy egy időre vissza kell egy kicsit vennie a nagy arcából. 

     És a Palkovicsnak igaza van. 

     Egyáltalán nem kell tartania tőlünk, okoskodó, nyafizó, szemüveges liberálisoktól. Jó lenne ha ironizálnék, de sajnos ez az igazság. Ha nem elég rózsaszín a jogállamiság köténykéje, megyünk sírni a mamához. Mi még álmodozni sem merünk arról a hűvös, őszi hajnalról. Mi anyagunkban vagyunk bénácskák, mi tényleg megérdemeltük ezt a bazsalygó KISZ-titkár Ferit is. Mi a saját hangunkat szeretjük hallgatni, a csinos kis jelzős szerkezeteinket szeretjük pattogtatni, hogy így maffiaállam, úgy posztprefasisztoid szemidiktatúra, vagy inkább mégis state capture (mert mi angolul szeretünk okoskodni és nyafizni), sőt hibridilliberálispszeudoetnicizmus és így tovább. Egy Facebook lájkért futni hagynánk Palkovicsot.

     Elhisszük, Gyurcsány után egy évtizeddel jézusmária, hogy mi aztán tudjuk, hogy mi az ábra. A Jóistenke direkte a tuti mondására és teljes átérzésére teremtett bennünket, hogy a passzátszél bennünk van, és mindenki csak örülhet, ha időnként kikívánkozik belőlünk. Mi okoskodó, nyafizó, szemüveges liberálisok, őszintén hisszük, ---az ezredik nózincsúszás után is, a Feri után is, a sok kis demszky után is-, hogy nekünk kell a dolgokat megmondani, hogy aztán úgy legyenek, de pontosan és elvágólag.  

     Kedves Tábornok úr, Önnek nincs szemüvege, nem okoskodik és nem nyafizik. Ön szánalmas kis lúzernek fog minket tartani azon a hűvös, őszi hajnalon és eszébe sem lesz ránk hallgatni. Hálaistennek. Ön Tábornok úr nem a CEU-ról fog elbeszélgetni Palkovics úrral azon a hűvös, őszi hajnalon, mert Ön kicsit le is szarja a CEU-t, bár remélhetőleg kedélyesen, enyhe pozitív végkicsengéssel szarja le. Ön az ország tönkretétele miatt fog elbeszélgetni azon a hűvös, őszi  hajnalon Orbánnal és a pereputtyával, de azért Palkovics akadémikus úrral is, és nem, nem azért,  hogy legyen meg az okoskodó, nyafizó, szemüveges liberálisok öröme, hanem mert nagyon elege lett Orbán piszchotapa badvarmaiból. 

      Ha majd újra lesz internet, megírjuk, hogy ezt azért nem kellett volna. 

      Pedig, de. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7714335617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jean Claude 2018.11.01. 15:35:39

@Muad\\\'Dib: A következő hatalomnak ez lehet az egyetlen és azonnali legitimitása.
Sajnos az ilyen dolgok nem szoktak tiszták lenni, de tényleg nincs más út. A rendszerváltásnál ilyen probléma nem volt, hiszen a hatalom békésen vette tudomásul, hogy elmennek a picsába egy kis időre.

Jean Claude 2018.11.01. 16:08:18

@Tzp: Ezek ma azt sem fogadnák el, ha valamilyen baleset folytán elvesztenék a választást. Ezek után nehéz rámutatni valakire a vezetésben, akivel ne lenne érdemes futnia néhány kört az igazságszolgáltatásnak. 1990-ben ez nem így volt. Nem az igazságérzetről szól ez az egész, pláne nem a bosszúról, hanem a politikai legitimitásról. A végtelenül populista Fidesz után mit tehet le az asztalra az új hatalom? Népszerű lenne az azonnali költség, hosszú távú megtérülés program, mint az oktatás vagy az egészségügy? Földet osztana a NER-es nagybirtokokból? A napi háromszori étkezés és az időjárásnak megfelelő egyenruha ilyen lehetne.

legeslegujabbkor 2018.11.01. 21:12:41

@Jean Claude:
:)

Egy politikusnak mindig az a legnagyobb kihívás, hogy az egyszerű emberek nyelvén fogalmazza meg, hogy mit akar kezdeni az országgal

trabant 2018.11.01. 23:13:45

@jotunder:

Putyin megoldjaa kérdést sk. nélkülünk is?

Jean Claude 2018.11.02. 00:28:01

@legeslegujabbkor: Macron mintha nem ezt csinálná. Amennyire a brit belpolitika be van szorítva egy csapdahelyzetbe, amiből szerintem csak a populizmustól való nyílt elfordulás hozhatja el a megoldást, annyira távol van Macron stratégiájától a populizmus, sőt ez elhozná a bukását is. Erre épít. Megpróbál hozzányúlni olyan tabukhoz, amiket évtizedek óta elkerültek a politikusok. Ennek központi eleme a munkaerőpiac rugalmassá tétele, beleértve a szakképzést is. Mivel itt a kukába kell dobni a populizmust, ezért más területeken sem számíthat rá.
Mondok erre egy szintén autóipari példát. A PSA és a Renault (Nissan és Mitsubishi)
párizsi központú és inkább máshol gyárt autókat. Ha a PSA úgy dönt, hogy bezárja a lutoni Vauxhall gyárat, vagy Renault a sunderlandi Nissan gyárat (megnyitásakor ez volt a legtermelékenyebb autóipari üzem a világon), akkor biztosan nem
Franciaországba viszi. Ennek ilyen okai vannak.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.02. 07:35:26

@Miki Telepi: "Lánczi is megmondta, hogy a tudás hatalom és itt tudás-hatalom építés van."

Ez igaz, de a túltenyésztésről már sokszor beeigazolódott, hogy életképtelen egyedeket eredményez, akik a tudás megszerzésének nem mindig bajnokai.

Valaki fentebb hivatkozott is egy példára. A váltás mindig mélyről fakadó erőkkel történik. Ezt is igazolta már a történelem. Az új magyar feudalizmust is a pórnép fogja leverni. A mikor kérdése az, amin lehet vitázni.

Imaginace 2018.11.02. 08:08:15

A "túltenyésztés" szimpla biologizmus, úgyhogy erre nem alapoznék társadalomelméletet.

labrabbit 2018.11.02. 09:57:02

@Miki Telepi:
A tudás csakugyan hatalom viszont nem helyettesitheto hasonlóság-mágiával meg ritusokkal, pl. tudatlanok talárba oltoztetése vagy dizájner fejléc stb. Itt nem a tudást akarják megszerezni hanem az intezmenyek tekintelyet es hitelesseget. Nem lesz az ovék, de legalább nem lesz.

Akszin 2018.11.02. 10:05:08

Szerintem a vesztébe rohan az az ország, ahol a szakértelem mindig, mindenhol a lojalitás a legfőbb elvárás... Én úgy értelmezem a túltenyésztés szót, hogy egyre fogalmatlanabb, alkalmatlanabb, viszont egyre lojálisabb arcokat "tenyészt" ki magának a hatalom, a casting egyetlen szempontja a nyelv"tudás". A sok hozzá nem értés előbb-utóbb összeomláshoz vezet. (Remélem)
Ha visszagondolok az elmúlttnyócévre meg a 98-02 közötti kormányzásra, azért nem hittem volna, hogy egy Bozóky, Jeszenszki, Pokorni kellemes emlékeket fog bennem kelteni.

Akszin 2018.11.02. 10:05:38

=szakértelem helyett...

Imaginace 2018.11.02. 11:09:03

Nem a tudását még őrző-fejlesztő ("okoskodó szemüveges") pesti liberális értelmiségen fog múlni a fordulat, de kártékonynak tartom, ha beleéljük magunkat, hogy ennek a romjaiban mégis csak mintaadó rétegnek nem lesz semmi szerepe, amikor egy előre nem látható kontextusban megrendül az önkényuralmi rendszer (tehát nem érdemes gondolni egy metaforikusan értendő hűvös őszi hajnalra, nem érdemes szárazon tartani a puskaport).
Nem látunk előre, fogalmunk sincs, mi fog történni -- ezt készséggel elismerem --, de a történeti tapasztalat azt valószínűsíti, hogy nem lesz "bársonyos átmenet". A forgatókönyvet majd az élet fogja írni, részben -- de csak részben -- nemzetközi események, mert a rezsim megrendüléséhez valaminek itthon kell robbanáshoz vezetnie. Ebben az esetben pedig nagyon is számít, ha van néhány tízezer ember, aki adott esetben el tudja magyarázni a szűkebb és tágabb környezetének, hogy mi és miért történik, s ezáltal az események dinamikájának egyik komponensévé válhat.

Grrr 2018.11.02. 11:14:37

Én meglehetősen bizonyos vagyok abban, hogy egy-két ügyben azért nagyon elragadják az érzelmek jótündért is, másokat is. Nem rohan vesztébe az ország, nem lesz semmiféle Tábornok, meg hideg őszi reggel.

Arról van itt szó csupán, hogy sok-sok lehetőséget elveszteget az ország, igen. A jövedelmek jelenlegi növekedése, az adósság csökkenése elvakítja a népet - azt hihetik, hogy minden sínen van. Orbán és Matolcsy(!) jó gazdái az országnak.
Eközben a következő évtizedre, évtizedekre nem nagyon készülünk fel. Valami van (mittudomén, mondjuk némi kampány az önjáró autók terén), de az édeskevés. Ebből jöhet egy portugál típusú stagnálás; vagy valami vérszegény növekedés; vagy ki tudja? Ha a nemzetközi helyzet fokozódik, akkor még komolyabb recessziós időszakok is. De Magyarország nem fog elveszni.

Nomeg arról van itt szó, hogy sok-sok sérülékeny csoportba tartozó ember szenvedni fog, illetve idő előtt elhalálozik.... Ez a nép java része számára nem különösebben izgalmas. Úgyis zavarták a kábítószeresek, hajléktalanok meg a hivatásszerűen munkanélküli romák. Az élet megy tovább. Kína is úgy növekedett, hogy közben százezrek pusztultak el nyomorúságos módon. Ki emlékszik ezekre az emberekre?

Annyit el tudok képzelni, hogy egy mag-EU képződik, amelyik továbbviszi a ténylegese európai integrációt, míg a perifériában leépítik azt, csak a közös piac vívmányait megtartva - esetleg még azokat sem egészen.

A NER-elitnek nem lesz semmi bántódása. Kockáról-kockára építkeztek, építkeznek. Néhányat közülük még Orbán ügyészsége fog elvinni, amikor már túl sok eszkimó jut a rendelkezésre álló fókákra. De ennyi. A vadászkastélyok, balatoni szállodák, jachtok, céghálózatok mind meg fognak maradni. Nem népmesében vagy cowboy-os filmben élünk.

A spanyol és portugál diktatúra társutasai milyen kemény büntetést kaptak? A német náci nagyipari mágnások? Egy Jorge Zorreguieta gyerekéből mi lett? II. Lipót szobrával meg a róla elnevezett közterekkel?

Imaginace 2018.11.02. 11:30:11

@Grrr: "Orbán és Matolcsy(!) jó gazdái az országnak". LOL !

Grrr 2018.11.02. 11:33:58

@Imaginace: Tudom, tudom... :) Ilyen világban élünk. És ne legyenek illúzióid: ez nem is fog megváltozni.

kutyás majmok népe 2018.11.02. 12:00:13

Szerintem, ti mind hülyék vagytok.

kutyás majmok népe 2018.11.02. 12:02:57

@látjátok feleim szümtükkel: "Lánczi is megmondta, hogy a tudás hatalom"

Azt nem ő mondta, hanem H.Zs.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.02. 12:16:31

@Grrr: Ha fogadnom kellene, en is valami ilyesmire fogadnék, de nem kell fogadnom.

ámbátor 2018.11.02. 13:01:30

@Grrr: tábornokra én se számítok, de azért egy-két másodvonalas ner vadászkastély meg panzió amit nem véd a TEK épp kigyulladhat, ha úgy adódik. Még az is lehet, hogy az ajtó meg be lesz támasztva.

fortin2 2018.11.02. 13:01:54

@Grrr: Ennél pontosabb leírását még nem olvastam a várható jövőnek, az orbánizmus "végének". Erre kell berendezkedni.

fortin2 2018.11.02. 13:12:27

@fortin2: Kétvalami boríthata csak: vagy valamilyne nemzetközi fejlemény, erre se rálátsunk, se ráhatásunk nincs (illetve legfeljebb annyi, hogy ha OV valóban – mint az kinéáz – országygyarapítóként akar bevonulni a törétnelembe és Beregszászra, akkor lesz neki fejlemény, nem is kicsi), vagy alakul egy valóban radikális és elkötezelett politikai csoport, amelyik kellően dühös ahhoz,l hopgy üssön. Egyik se kellemes, sőt. De legalább nem ússzák meg mind.

ámbátor 2018.11.02. 13:35:23

@fortin2: Ne feledd a koleszterint. A legjobb barátunk, ahogy a helyzet kinéz.

Grrr 2018.11.02. 14:20:32

Csak becsavarodtok, ha a gyerekkori idealizmustól fűtve álmodoztok valami történelmi igazságtételről. Kicsiny a valószínűsége, hogy valami ilyesmi lenne. Ugyan már; nézzétek meg Szerbiát - mit csinálnak ott a volt háborús bűnösök kiszolgálói? Az EU-val tárgyalnak a csatlakozásról. A vadászkastélyaikból...

Egyszerűen csak éljetek teljes életet, járjatok színházba, tanítsátok gyermekeiteket késsel-villával enni, szervezzetek kis közösségeket tisztességes emberekből. Van olyan jócskán.

Grrr 2018.11.02. 14:26:12

@Grrr: Még valami: a következő generácó története sincs még megírva. A súlyos gazemberek gyermekei is lehetnek teljesen elfogadható, civilizált, erkölcsi érzékkel rendelkező felnőttek. Ott volt például egy Albert Speer junior, a legismertebbek közül.
A már szóba hozott Máxima Zorreguita a kevésbé súlyos esetek közül...

Sőt, gyakorlatilag az összes európai királyi, hercegi, grófi család ilyen.

mafi mushkila 2018.11.02. 14:56:39

@Grrr: "Nomeg arról van itt szó, hogy sok-sok sérülékeny csoportba tartozó ember szenvedni fog, illetve idő előtt elhalálozik.... Ez a nép java része számára nem különösebben izgalmas. Úgyis zavarták a kábítószeresek, hajléktalanok meg a hivatásszerűen munkanélküli romák. Az élet megy tovább."

Nekem is tetszik a víziód - nem esztétikailag -, de a fentihez még hozzáfűznék valamit. Még nem dőlt el, hogy ezzel vitatom-e, vagy magyarázom...

Szóval én azt gondolom, hogy az lehet, hogy bármelyik pillanatban úgy tűnik hogy "az élet megy tovább", de ezt mindig csak az aktuálisan túlélők látják így, és a szerepek leosztása pedig napról-napra kérlelhetetlenül továbbgördül. Aki ma sérülékeny csoportként elkülönít magától másokat, az valójában már ma maga is egy sérülékeny, kiszolgáltatott csoportban van - és holnap észre is fogja venni. Egy nagyon-nagyon kicsit megment az önrendelkezési lehetőségeinkből, ha erről tudunk (mármint ha maradni akarunk. Ha lelépünk, akkor megint van minden :)

Ahol nincs jogegyenlőség, ott nincs jogegyenlőség, és lehetsz a nép java részeként az észrevehetetlenül kicsi polgártól akár a népen kívüli kevés bebetonozott csókos egyikéig bármi, ez mindenképpen vonatkozik rád is. A hatalom - szándékosan vagy vakon - bármit megtehet veled. Az a biztonságérzet, amit a sérülékeny csoportoktól való elkülönülés által szavaz meg magának az ember - pontosabban amire hagyja magát rábeszélni a kurrens narratívák által, hogy neki nincs különösebb izgulnivalója - a kiszolgáltatottság közvetlen oka.

Ha ezt élményszerűen át lehetne adni a nép java részének, akkor az változást jelent a vízióban, ha nem, akkor magyarázatot rá.

Jean Claude 2018.11.02. 15:17:38

@Grrr: Én ezt másként látom. Az egységes piac (ez nem közös piac) a fő problémája a Brexitnek (nem is az ír határ, csak ez kommunikálható tisztán a brit belpolitikában).
A világ egyik legfejlettebb országa önként készül lefejelni az asztal szélét. A második sebességű csoport ebból nyilván nem fog kilépni. Az első pedig úgy tűnik, hogy eléggé eltökélt, legfeljebb a politikai helyzet most nem kedvező. Az olaszok nélkül ez nem fog menni, de Olaszországot nem a belpolitikai stabilitása miatt szeretik Párizsban és Berlinben. Macront a gyorsítás, Merkelt a lassítás iránya nyomja. A portugál, spanyol és görög diktatúrák felelősei többnyire megúszták, de mindhárom ország, főként a 46rmilliós Spanyolország hatalmas fejlődésen ment ketesztül, mióta úniós tag (1986).
A bosszú nemigen hoz egy társadalom számára hasznot. Az ibér országok, akik valaha a világ urai voltak, Európa szélére szorultak évszázadok óta és a diktatúra sem tudott ezen változtatni. A demokrácia viszont igen. A félmillió négyzetkilóméteres Spanyoloszszágban van a leghosszabb nagysebességű (+250 km/h) vasútvonal. Ez nem a Sülysáp-Mende reláció (Berki Tamás után szabadon). A német nagyipari mágnások éppúgy odatették magukat az erhardti csodánál, mint a náci fegyverkezésnél. Ők kapitalisták voltak, Mészáros meg nem az. Nehezen hiszem, hogy bármilyen következő hatalom meg tudná őrízni a társadalom integritását (amennyi maradt belőle) anékül, hogy rámutathatna ezekre a rács mögött. Anélkül is lesz valami, de olyankor sok a piros szín. Albert Speer nem jó példa, mert őt a nemzetközi közösség elengedte. Öreg bácsiként, békében halt meg, mert felmentették. Nem az a lényeg, hogy ő volt Berlin főépítésze, hanem, hogy átvette a szétkábítózott agyú Göringtől a négyéves terv és a hadigazdaság irányítását. Nem krumlit hámozott a Führer konyhájában.

incze 2018.11.02. 15:20:23

@fortin2: és van még valószínűleg számtalan eshetőség, én idesorolom pl. a nemzetközi puzsérizmust (ld. görögország, olaszország, valamelyest izland), amely a romlott establishment jachtjainak, vagy a gecista naszádok farvizén vizisízve célbaérhet, mikor borul a flotta.

Grrr 2018.11.02. 15:22:26

@mafi mushkila: "Szóval én azt gondolom, hogy az lehet, hogy bármelyik pillanatban úgy tűnik hogy "az élet megy tovább", de ezt mindig csak az aktuálisan túlélők látják így, és a szerepek leosztása pedig napról-napra kérlelhetetlenül továbbgördül."

Hát igen. Az egész emberi civilizáció története egy hatalmas 'survival bias'. :) Mindig rengeteg méltánytalanság, igazságtalanság és szenvedés ért bizonyos csoportokat, akik adott esetben ebbe bele is haltak. De más csoportok meg túlélték (a Húsvét-sziget lakossága itt most álljon egy ritka kivételként), és működtették tovább országukat, vitték tovább a civilizációt. Megjegyzem, az emberi civilizáció történetének túlnyomó részében nem volt jogegyenlőség és -biztonság; a hatalom elpusztíthatott. (mellékszál: ha a klímaváltozás meg egyebek hatására százmilliók indulnak meg Európába, akkor már nyugaton sem nagyon lesz).

A klasszikus középosztály azért valószínűleg nem lesz soha egy kirekesztett, elnyomott csoport. De valóban, elképzelhető, hogy vannak olyanok is nagy számban, akiért majd később jönnek el. Ma még elfordítja a fejét a szenvedést látva, hisz abban, hogy őket a 'magyarok oldalán álló' hatalom védi. Az ő számukra persze kellemetlen élmény lesz, amikor eljönnek értük is, de 100 év múlva senki sem fog emlékezni rájuk.

Grrr 2018.11.02. 15:38:02

@Jean Claude: Az EU-val kapcsolatos rész nem világos, de később még még beszélgethünk róla.

Mészáros egy senki, a személyének nem lesz jelentősége később. Az emberei, vagy azok az emberek, akit majd a közpénzcsap elapadása után vesz magához, működtethetik a vagyont majd hatékonyan is (ld. Csányi Vilmos véleményét is). Azt nem tudom, hogy ebből a pénzből mennyi Orbán és más NER-vezér jogos tulajdona, arra amúgy kíváncsi leszek! :)

Jean Claude 2018.11.02. 15:38:25

@Grrr: Ne is Szerbiát, hanem Koszovót. Nekem volt egy barátnőm, aki akkor egy angol diplomatával élt együtt (akkor Pristinában ezt kereskedelmi attasénak hívták diplomáciai okokból). Nagyjából mindenki tudta, hogy Hashim Thaci saját kezűleg vágta el szerbek torkát. Valamiért szerették ezt VHS-en rögzíteni. Keresd ki, hogy kik találkoztak ezzel a faszival az elmúlt húsz évben és ma mi a közjogi állása. Ilyen mindig lesz, mert egy adott konstellációban bizonyos érdekek előrébb sorolódnak másoknál. A diplomácia nem a hétköznapi erkölcsről szól.

Jean Claude 2018.11.02. 15:45:09

@Grrr: Mészáros egy intézmény, ahogy Elon Musk is az. Ettől még Elon Musk előbb becsődölhet, mint Mészáros. Elon Musk az USA-hoz tartozik, míg Mészáros Magyarországhoz. Ettől USA az USA és ettől Magyarország az Magyarország. Ráadásul Mészáros itt született a felcsúti disznóól mellet 46 méterrel balra, míg Musk Dél-Afrikában. Az általam említett intézményt a gazdaságszociológia legalább száz éve elég pontosan körbe szokta írni.

Grrr 2018.11.02. 15:58:25

@Jean Claude: USA még az az ország is, ahol nemcsakhogy a bíróságok húzhatják vastag filccel keresztbe az elnök terveit, meg nemcsakhogy saját pártjának emberei szavazhatnak ellene, de még a saját maga által vezetett minisztériumok is mondhatják azt, hogy egy adott utasítás nem törvényes, így nem fogják végrehajtani.

jaegtoer 2018.11.02. 16:16:07

@Grrr:

Az jó. Akkor nem kell tenni semmit. Minden úgy van a legnagyobb rendben, ahogy van.
Nem ezt írtad, de ez következik belőle.
És akkor az is következik belőle, hogy teljesen felesleges bárminemű kockázatot vállalni progresszív gondolkodás képességével megvert embereknek, hagyni kell mindent, hadd folyjon minden a maga szabta mederben, azaz: mindenki nyugodjon le a picsába. Aztán 8

Jean Claude 2018.11.02. 16:17:08

Most látom, hogy Lánczi rektor úr hosszan hivatkozik Neumann Jánosra (Hans von Neumann, John von Neumann, csak a fideszesek bosszantására). Ez nekem olyan kategória, mintha az állatorvos az állatkertben glükóz és gluténmentes dobostortát írna fel az étvágytalan oroszlánnak. Az angol egyetemek nem azért jók, mert John Stuart Mill édesapja hasonló dolgokat művelt a fiával, sőt még ilyenebbeket is.

Jean Claude 2018.11.02. 16:20:57

@jaegtoer: Spill-over effektus, kritikus tömeg és kettőn áll a vásár.
Mibe fogadunk, hogy ezek a kategóriák igenis működnek a történelemben? Keretek kérdése. Ez persze Grrr-nek szól.

Jean Claude 2018.11.02. 16:31:08

@Grrr: Az USA valóban sokfajta ország. Hogy ezt Trump meg tudja-e változtatni, az a jövő zenéje. Én ebben egyáltalán nem hiszek. Donald Trump ma szerintem a legnagyobb veszély a világra. Sokkal komolyabb, mint aminek most tűnik. Magyarország meg egy falusi suttyóparaszt fogságában van.

Grrr 2018.11.02. 16:42:08

@jaegtoer: Nem is tudom, mit akartam írni. Talán azt, hogy most nem aktuális a rendszerváltás téma. Az fizikai és érzelmi energiákat sokkal hasznosabban lehet felhasználni.

Grrr 2018.11.02. 16:45:07

@Jean Claude: Számomra néha elég rejtélyesen fogalmazol :D

Jean Claude 2018.11.02. 17:18:42

@Grrr: Mit csinál Trump? Sorra mondja fel az multiilaterális szerződéseket. Ezeket sok bilaterális szerződéssel próbálja helyettesíenii, így a szerezni maximális előnyt a partnerenkkel szemben.. America First. A világkereskedelem útjából évtizedes, nehéz tárgyalások útján eltávolított tarifális és nem tarifális korlátozások újbóli bevezetése.
A nukleáris fegyverkezési verseny újranyitása, mely totálisan irracionális. Semelyik ország biztonságát nem növeli, viszont növeli a kollektív bizonsági kockázatokat. A nukleáris fegyverek nem bevethetőek, csak az elrettentésre képesek. Semmilyen helyi konfliktusban nem számítanak tételnek, annyit jelent, mint a mákosrétes vasárnap délután Juci néninél, miközben helyi konfliktusok mindenhol fellángolnak. A világkereskedelem liberalizálása nem a fejlett országokat hozta előnybe (sőt feszültségeket okoztak náluk), hanem a feltörekvő országokat hozta versenyképes
helyzetbe. Így lett Tajvan és Dél-Korea fejlett ország. Persze nem mindenki. A világkereskedelem volumenének növekedése jó kollerációban van az általános jóléttel, noha mindezt ésszel kell szabályozni. Ez nem az EU belső piaca. A korlátok lebontása asszimetrikus volt. Lehetőség volt belső piacot védni, miközben exportvezérelt gazdaságpolitikát folytatni. Ez nyilvánvaló áldozat volt a fejlett országok részéről. Ezért van tajvani csőpumpa fogó minden vízvezetékszerelő kezében amerikai helyett Kaliforniától Maine-ig. Trumpnak is kicsi lehet a farka, mert a kooperáció nem igazán játszik nála a nemzetközi kapcsolatokban. OV-hoz hasonlóan egyes szám első személyben beszél. Hol mondott Churchill olyat Hitlerről, hogy nem jövök ki ezzel a faszival? Vagy Sztálin jó fej, mindig töltött nekem finom vodkát.

jaegtoer 2018.11.02. 17:28:45

@Grrr:

Igen. erre gondoltam.

jaegtoer 2018.11.02. 17:38:08

@Jean Claude:

Igen, a kritizáló tömeg nem éri el a kritikus tömeget.
Nem vágyom rá, de majd az éhínség, járványok, katasztrófák (+háborúk) megteszik a magukét. Ez még mindig nem jelenti azt, hogy oda csap a ménkű, ahova kellene, vagy ahová az óhajok mutatnak, de belesimul a történelmi folyamatokba.

ember100 2018.11.02. 17:46:47

@jotunder:
Helló !

Végül is igazad van :)
Ha otthon meghúzom az asszonyt volt egy kellemes órám DE ha kiteszem a híradóba az kőkemény pornó :)
Nem kellene rugdosódni és leadni TV ben .

Jean Claude 2018.11.02. 17:58:53

@jaegtoer: A kritikus tömeg más, mint a kritizáló tömeg. Ez utóbbit lehet látni, talán mérni is, a kritikus meg csak úgy hirtelen megjön. Szerintem még a negatív forgatókönyvnél sem találkozunk majd járványokkal, éhínséggel, háborúkkal és természeti katasztróffákkal a világ ezen részén. Európában nincsenek szélsőséges természeti viszonyok, nagyon sokszínűek a természeti adottságok a mezőgazdasághoz, nagyon fejlett az egészségügy és háborús helyzet pedig igazán nincs, noha itt észnél kellene lenni. 1913-ban jól elvoltak az európaiak magukkal, aztán minden mókának indult, majd a lövészárkokban pusztultak el egy életképes férfi generáció milliói. Aki meg túlélte, az teljesen más emberként nőtt fel. Nélkülük nem lett volna a 30-as és 40-es évek emberiesség nélküli végrehajtói. Sztálin és Hitler is háborús és polgárháborús emberi roncsokból gazdálkodott, akikből a szeretett teljesen kipusztult.

Alick 2018.11.02. 17:59:49

@Jean Claude: Ha Trump-nak az (lett volna) a célja, hogy a vámháborúval tárgyalóasztalhoz kényszerítse a szabadkereskedelem jelszava alatt rejtett protekcionizmust, szubvenciót vagy munkaügyileg lehetetlen viszonyokat fenntartó államokat, ez alapvetően üdvözlendő cél.

Janossz 2018.11.02. 18:07:11

@Grrr: "Nem is tudom, mit akartam írni."
Úgy tényleg elég nehéz.

Janossz 2018.11.02. 18:20:22

@Jean Claude: Ehhez képest most épp 50 évre emelték a hadkötelezettség határát.
Nyilván a békére készülve.
Tisztában lehetnek ezek az emberek egy ötven éves magyar állampolgár eü állapotával, kondiciójával?
Vagy csak a levegőbe beszélnek, mint általában?
Esetleg valami Svejk-hadtestben gondolkoznak? Nem értem.

Jean Claude 2018.11.02. 18:40:59

@Alick: A szubvenció a WTO által szabályozott kategória. A kötött devizagazdálkodás, a munkajogi és egészségügyi feltételek teljes negligálása, a környezet gátlástalan pusztítása, álarcos nagyvárosok létrehozása az nem. DE: Tajvan és Dél-Korea is hasonlókat tett a 70-es, 80-as években kevésbé kontrollált nemzetközi jogi keretek között. Magyarországon a német autógyáraknak nem kell az ágazati szakszervezetekkel megegyezni. Itt nincs IG Metall. Annak kicsit több tagja van, mint a felcsúti pártolóknak. Ott nem csukják le a környezetvédőt, aki nem csípi az Audi Natura 2000 területen való terjeszkedését. Pedig ez az egységes piac, amihez képest bármilyen WTO forduló üveggolyózásnak számít a Pál utcában. Soha nem lehet a jog
hatalmával (amelyik teljesen elfogadott az USA-ban, iskolázottságtól majdnem függetlenül) teljesen felülírni a kínai konfúcianizmust. 3.000 év folyamatos írott irodalom és 1.4 milliárd ember van emögött. Lehetne Kínát bizonyos engedményekre kényszeríteni, de csak a kooperációs opció meghagyásával. Ilyen Trumpnál nem létező kategória. Először fenyeget, ha ez nem működik, akkor biztos abban, hogy ez egy Twitter üzenetben megoldható. Ha intézményeket támadsz, akkor nem segít az, ha a képviselőiket személyesen kedveled. Az intézmények lényege, hogy gyengítik az emberi tényezőt. Ezt hívják szocializációnak.

Jean Claude 2018.11.02. 18:50:57

@Janossz: Tisztában vagy kedvenc jugoszláv határőrünk kondícójával? Ma már tábornok és a tűzoltók parancsnoka is. Egy sánta tacskó ugatásától is megretten, de minden nap nyilatkozik a szerelmes médiának, riogatva a nagyfaszú nigger hordával.
Szerinted ő bemenne egy égő házba a síró gyerek után (ezek a tűzoltók ilyen hülyék, pedig tudják, hogy mitől szakad le féltonna födém, ami után már soha nem puszilják meg a gyereküket lefekvés előztt) , miután a tűzálló ruha beleakadt a HM fejlesztésű vadiúj alulmotorizált tűzoltókocsi eldolgozatlan kiálló kampójába? Régen 55 volt a tartalékos határ.

Janossz 2018.11.02. 19:21:38

@Jean Claude: Régen az régen volt. Azt hittük, elmúlt.
Régen a páciensek tartalékos (már kiképzett, puskaport szagolt) népek voltak.
Most meg csak ilyen Svejkeket akarnak terelni...Hova is?

Jean Claude 2018.11.02. 19:37:22

@Janossz: A magyar erőszakszervezetek
nem alkalmasak a hatalom mellett beavatkozni. Sem szakmailag, sem erkölcsileg. A fiatal rendőrök életstratégiáját a kezdetekkor tönkretette. A katonák közül az igyekvők pedig a nemzetközi missziókhoz csatlakoztak és igazi katonák lettek. Marad a TEK, aki azt sem tudta megakadályozni, hogy lefújják festékkel a páncélosát éles helyzetben tornából felmentettek. Múltkor rossz helyre fordultak be egy faluban és alig tudtak visszatolatni. A korhatár emelése nem jelent semmit. Te fogsz vállról Stingert indítani?

mafi mushkila 2018.11.02. 22:33:21

@Grrr: "klasszikus középosztály"
Muhhahhahhahhaaa!

Ha esetleg a sátáni kacajom a túlzott információsűrűség miatt nem érthető önmagában, így értem:

Én nem tudom középosztálynak nevezni azt a réteget, amelyik mindenki mással együtt a saját elnyomását tartja fönt az adójából, csak nincs ideje fölnézni, mert közben vagy a gyerekei taníttatását, az egészségügyi ellátását, a nyugdíját biztosító fedezetet próbálja kizsarolni magából erőn felül, vagy arról próbálja meggyőzni magát, hogy azért még biztos jó lesz "az államiban" is, nem lehet az olyan rossz, ha idáig is működött valahogy. Lehet, hogy kettővel több kockacukor jut a kávéjába, de hogy egy külön osztály lenne? Csak annyiban különbözik, hogy megfogalmazódnak bizonyos részigényei, amiket megpróbálhat kielégíteni az erőfeszítése vagy az illúziója segítségével - de ugyanúgy nem önálló aktor, mint egy kicsivel lejjebb. Legalábbis az én tézisem ez: itt nem kell kirekesztettnek lenned. Itt már eleve kívül vagy, nincs egy társadalom, amin belül lehetnél - ezt csak észrevenni vagy figyelmen kívül hagyni lehet.

És, persze, ezt az egészet nem tartom különösebben embertelennek vagy igazságtalannak, teljesen jól beleillünk megelőző és kortárs embermilliók közé ezekkel a körülményekkel. Csakhogy már felmerült a jogegyenlőség gondolata, és onnantól azt nem lehet visszagyömöszölni a palackba, már ehhez kell mérnünk, ahol tartunk.

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.02. 23:02:26

@kutyás majmok népe:

@Miki Telepi:-től idéztem, ami utána van, az az én véleményem. Már ha nem haragszol:D

borzzz 2018.11.03. 00:46:00

@Akszin: Rockenbauerre gondolsz, nem?

Jean Claude 2018.11.03. 14:15:02

@Akszin: Rockenbauer kilépett a politikából, miután kultuszminiszter volt. Írt egy könyvet, ami ma igen csak aktuális. A konzervatív ill. ún. haladó kutúrharcról a XX. sz.
elejéről. Azt hiszem az ő szakterülete a elsősorban Nyolcak. Volt kurátora Márffy kiállításnak is. A haladók (Nyolcak, Fauvok, Ady, Bartók stb) tették a dolgukat, mely
ma már az európai kultúra szerves része, a konzervatívok meg harcoltak. Elsősorban a tehetség ellen, mert azzal nem voltak bőven ellátva. Ekkor ütött be a Világháború és a Tanácsköztársaság, ahol a kulturális népbiztosság bővelkedett tehetségekben.
A könyv címe: Apacs művészet. Én néhány éve olvastam. Nem hittem volna, hogy mára itt kopog az ajtón.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.11.03. 14:48:11

@Jean Claude: Macron nekem kicsit Gyurcsány-szerű figura. Jól tudja, mit kellene csinálni, de mire megcsinálná, elbukik a politikai színtéren.

jaegtoer 2018.11.03. 14:59:03

@Jean Claude:

bocs, rossz ablakon néztem ki.

9mmPara 2018.11.03. 15:00:04

@Janossz: @Jean Claude: Úgy képzelem, hogy az idősebb tartalékosok nem konkrétan a harctérre kerülnének, hanem kiegészítő/támogató feladatot látnának el, pl. logisztikai téren. Marmonkannát őrizni, lőszert pakolni, kaput nyitni-csukni, krumplit pucolni erős negyvenes életkorban is alkalmas lehet akár az is, aki puskát még rajzfilmben se látott és párducmódra vetődés helyett max. összeesésre képes.

Szóval ez önmagában, nem feltétlenül hülyeség. A honvédelmi képességeink gyakorlatilag elhanyagolhatóak -- különösen ahhoz mérten, hogy jövőre 20 éves NATO-tagok leszünk. Minden, ami javít ezen, üdvözlendő. Másrészt szövetségi kötelességünk.

Harmadrészt viszont én is ismerem a Vincent-törvényeket.

Muad\\\'Dib 2018.11.03. 15:00:31

@Kuviklacz:
Nagyon helyes. Macron ugyanis egy populista wannabe minidiktátor. Nem hiányzik európában egy elnöki hatalmat de Gaulle módon gyakorolni kívánó vezető. Ha valakit zavar Orbán központosított hatalomgyakorlása, akkor számomra érthetetlen, hogy képes örülni egy Macronnak. Aki a saját sleppjével tölti ki azokat a helyeket ami a fékeket biztosítaná az elnöki kormányzásban.
Ha meg valaki netán baloldali szemszögéből nézi (én mondjuk nem), akkor elég TGM pár sora: "...Ahol a magyar miniszterelnök ellenfele a népnyúzó, ősreakciós, sznob ripacs, Emmanuel Macron, ott azért a konfliktus látszólagos...".

Jean Claude 2018.11.03. 15:02:32

@Kuviklacz: Az egyik faszi Magarországon él, a másik Franciaországban. A törikönyvek szerint a kettő nem ugyanaz a kategória. Az egyik az európai civilizációban évszázadok óta meghatározó minden tekintetben (ma is, mégha a Grandeur-t kifakította egy kicsit az UV), mi pedig itt-ott túlreprezentált, a történelemben néha önálló kis ország vagyunk.

Jean Claude 2018.11.03. 15:12:39

@9mmPara: Szerintem érdemes lenne ránézni, hogy mennyi a nők aránya az USA fegyveres testületeiben. Az mondana valamit a tartalékosok szerepéről. Egy modern és ütőképes hadsereg éppúgy van szervezve, mint egy modern üzem. Ezt nehéz nekünk a 80-as évek MN katonáiként megérteni (elnézést a határőröktől). 1939 szeptemberében a lengyel könnyűlovasság teljes nemzeti érzésből indult meg a német páncélosok ellen.

Jean Claude 2018.11.03. 15:25:22

@Muad\\\'Dib: Kétségtelenül egy hiú pojáca, De Gaulle meg 198 centi magas volt. Macron felrobbantotta az V. Köztársaság íratlan politikai szabályait, konkrétan a pártrendszerét. Ezt most is folytatja, a De Gaulle által megteremtett elnöki hatalommal, azért, mert nem populista. Lehet, hogy az szeretne valójában lenni, de ma Franciaországban ez nem járható út. Mindenesetre ezt még nem tudhatjuk biztosra. TGM meg mindig szórakoztató tud lenni. Amúgy nekem semmi bajom a neomarxistákkal. Nagyon fasza kritikusok.

borzzz 2018.11.03. 18:20:44

@Muad\\\'Dib: Kicsit sok itt az önellentmondás:

Népnyúzó sznob populista? Nem tűnik nyerő stratégiának. Nen véletlenül van mélyponton a popularitása:)

9mmPara 2018.11.03. 19:29:19

@Jean Claude: az amcsi katonák (értsd: nem rendőrszerű, hivatalos fegyveres népek) magyar szemmel eléggé szanaszét vannak szervezve. Amennyire tudom, 15-25% körül van a nők aránya a különféle szervezetekben (szárazföldi, haditengerészet, légierő, Nemzeti Gárda, stb.). Azt hiszem, a tartalékosok között a legmagasabb az arány. De az US katonacsajok között bőséggel akad tényleges harci tapasztalattal rendelkező is. Pl. a West Point dékánja is nő. Nem tudom, mennyire állna meg a magyar párhuzam.

Személyesen egyetlen magyar katonanőt ismerek. Rendes, egyenruhás, rendfokozattal, meg egyéb sallangokkal ellátott meteorológus. Annak is tanult és később rukkolt be.

Jean Claude 2018.11.03. 19:50:09

@9mmPara: Én csak arra gondolok, hogy egy modern hadseregben nagy számban lehet nőket alkalmazni. Éppúgy alkalmasak, mint uralkodónak vagy miniszterelnöknek.

brunn 2018.11.03. 21:19:56

@Jean Claude: Elnézem (mint volt határőr)

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2018.11.03. 22:01:01

@9mmPara: Nem. Ezeknek még krumplit pucolni sem, kannát pakolni sem, kaput zárogatni sem, és egyáltalán, semmit nem. Adót is csak addig, amíg el nem viszem innen. Gyerek: dettó.
trogervilag.blogspot.com/2018/11/minden-szentek-keze-gorbe.html

kisa 2018.11.03. 23:15:10

Nem vagyok biztos abban, hogy ez nem egy tesztelés. És hogy a következő lépés nem a hadkötelezettség újbóli bevezetése lesz.

Inserted Exception · https://trogervilag.blogspot.com/ 2018.11.03. 23:55:20

@kisa: szerintem ez egy számérték-bővítés, amiből aztán valahogy pénzt lehet csinálni. A pénzcsinálás itt fontos szempont.
Meg esetleg rá lehet ripakodni a dógozóra, hogy menjen zsákot pakolni, kerítést őrizni, esetleg súgja be a rendszerellenes szomszédját, mer'különben. Én itt már nem csodálkoznék semmin, a kínos röhögésem is egészen elmúlt.
Nagy nemzeti öntudatot akarnak csinálni, de a fiús anyák torkokat harapdálnának, ha pelyhedző bajszú szemükfényét elvinnék katonának. Más lett a világ ahhoz képest, mint amikor még minket vittek. Annyira más, hogy igazából én is mennék, segíteni a harapdálásban.

kisa 2018.11.04. 11:25:41

@Inserted Exception: Lehetséges, bár szerintem a kötelező sorkatonaságban lényegesen több lopási potenciál van.
A torokharapásban meg nem hiszek, néhány óriásplakát a hazafiságról meg napi szintű drill, és a többség boldogan küldi a fiatalembert, hiszen a lányok is másként néznek a katonaviseltekre. (Nem szó szerinti idézet a kedves vezetőtől. Anno talán a népszavazás kapcsán mondotta volt ezt az ő szájával.)
Pillanatnyilag nem tudok elképzelni semmi olyat, amiért harapnának.

Külsős 2018.11.04. 19:05:59

@kisa:

Két fiam van és nemhogy harapdálni, de még többre is képes lennék, ha erről lenne szó. A baj csak az, hogy anno a szülői értekezleteken mindig csodálkozva néztem a nálam többségében fiatalabb apukákat-anyukákat, hogy lehetnek annyira szervilisek, vaskalaposak, amennyire.
A megoldás amúgy valószínűleg nem a harapdálás lesz. Be van élesítve a pánikgomb, ha úgy alakul, egy perc és huss, már nincsenek is Mo-on a fiúk. Én meg nézhetek utánuk :(.

kisa 2018.11.04. 22:03:09

@Külsős: Erről beszélek. Hogy aki harapna, az inkább elmegy - vagy hagyja menni a gyereket. Mert egyedül nem megy még a a harapás sem. A többség meg nem is akar harapni. :-(

Jean Claude 2018.11.05. 20:29:24

@kisa: Annak nem sok értelme van egy modern hadseregnél. Sok más dolognál azonban igen. Focilabdavarrás, stoplijavítás, szotyipörkölés meg ilyen intellektuális dolgok.

Grrr 2018.11.05. 23:16:02

Nem lesz itt gond, az EPP készül elfogadni a helsinki ülésén egy állásfoglalást a jogállamiság és a liberális demokrácia értékei mellett....

helsinki2018.epp.eu/wp-content/uploads/2018/11/EN_All_Draft_Emergency.pdf

hood56 2018.11.06. 12:30:52

Valami azt súgja, hogy az ön véleménye némiképp módosult Palkovics akadémikus miniszter úrról....

Külsős 2018.11.06. 18:29:53

@Grrr:

miniszterelnök úr majd jól egyetért vele, aztán folyik minden tovább a szokott mederben, erre gondoltál :)))

kisf 2018.11.06. 22:45:03

@mafi mushkila: Ajjaj...középosztály... De találó az írásod. Szomorú valóság..

Külsős 2018.11.07. 07:17:32

@Külsős:

még mindig nem ismerik orbánt (na ugye, hogy igaza van Ceglédinek), vagy egyszerűen csak opportunisták, egyik rosszabb, mint a másik.

velőtanya 2018.11.07. 14:08:34

@Grrr: Szánalmas behódolás lett volna az EPP részéről már az eredeti elképzelés is - mármint nem maga az állásfoglalás szövege, hanem hogy egy ilyen súlytalan, szart sem érő dokumentum aláírásával (amiről ráadásul a saját szavazóik soha nem szereztek volna tudomást) tudhatta volna le a fidesz ezredszer is az összes disznóságát. Ami viszont azóta történt, azzal még engem is sikerült meglepniük, pedig azt hittem, hogy a Néppárt elvtelensége és opportunizmusa (jó sokáig kerestem a szavakat, hogy eltűrjék a nyomdafestéket) már nem fojozható ahhoz képest, amit gondolok róluk:
"Elfogadták azt a Fidesz által is képviselt módosító javaslatot, amelynek eredményeként kikerült a liberális demokrácia értékeire való hivatkozás a dokumentumból, és a kereszténydemokrácia értékei szerepel a szövegben."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.07. 15:24:54

@velőtanya: En nem vagyok biztos abban, hogy nincs benne a szovegben. Ket oraval a szavazas elott a draft resolution valtozatlannak tunik.

labrabbit 2018.11.07. 15:41:34

The poor have the most urgent moral claim on the conscience of the nation. We are called to look at public policy decisions in terms of how they affect the poor.
...
Solidarity includes the Scriptural call to welcome the stranger among us—including immigrants seeking work, a safe home, education for their children, and a decent life for their families.

ámbátor 2018.11.07. 15:43:21

@jotunder: Mindeközben: 444.hu/2018/11/07/a-finn-keresztenydemokratak-elinditanak-a-fidesz-kizarasat-a-neppartbol
" A finn párton kívül az EPP svéd, belga, holland, görög és luxemburgi tagpártjai lehetnek nyitottak a kizárás kezdeményezésére. "

Grrr 2018.11.07. 16:02:36

@velőtanya: Haha :D De vajon csak ez a szó került ki, vagy a jogállamiságra meg civil társadalomra és egyebekre való hivatkozások is?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.07. 16:26:56

@Grrr: Az mar latszik, hogy a FIDESZ kommunikacioja az, hogy az EPP keresztenydemokrata iranyba mozdul el, feladjak a liberalis demokraciat, Orban oriasi gyozelmet aratott. Ha tenyleg kiveszik az emergency resolutionbol a liberal democracyt, akkor az EPP szegyellheti magat.

ámbátor 2018.11.07. 17:10:58

@jotunder: www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-07/populism-hits-home-for-eu-party-papering-over-its-orban-problem
"In a victory for Prime Minister Viktor Orban, whose Fidesz party belongs to the EPP, the group on Wednesday agreed to amend the text of the draft resolution to delete a reference to “liberal democracy,” which the Hungarian leader has vowed to eradicate at home."

velőtanya 2018.11.07. 18:13:40

@ámbátor: Ez így nyilván sokkal rosszabb annál is, mintha egyáltalán nem lett volna nyilatkozat: az EPP Orbán (és a 15-20 általa irányított várható mandátum) kedvéért nyíltan megtagadja a liberális demokrácia eszméjét. Magyarország sorsán ez az egész mondjuk sokat már nem változtat, de Európa jövője szempontjából fontos lenne, ha a Néppártban nyilvánvalóan kisebbségben levő - és most megalázó vereséget szenvedő - de a fideszes kontingensnél elvileg sokkal nagyobb létszámot jelentő tisztességes, vagy akár csak mérsékelten tisztességtelen pártok otthagynák Weberéket.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.07. 18:32:46

@velőtanya: KASVAVA joukko EPP-ryhmän sisällä kokee yhä ongelmallisemmaksi Orbánin toimet median, kansalaisyhteiskunnan ja yliopistotoiminnan rajoittamiseksi. Päätöslauselmassa EPP sitoutuu demokratiaan, yhdenvertaisuuteen ja ihmisoikeuksiin. ”Diktatuureilta ja autoritaarisilta vallanpitäjiltä nämä arvot puuttuvat ja siksi ne aiheuttavat aina epävakautta ja ennustamattomuutta”, tekstissä todetaan Unkaria nimeltä mainitsematta.

Ez a Helsingin Sanomat-bol van, es a google translate-ja

GROWING GROUPS within the EPP group are increasingly troubled by Orbán's actions to limit media, civil society and university activities. In the resolution, the EPP commits itself to democracy, equality and human rights. "These values are missing from dictatorships and authoritarian powers and therefore always cause instability and unpredictability," says the text without mentioning Hungary.

Szeretnem latni a teljes, elfogadott szoveget.

velőtanya 2018.11.07. 20:09:01

@jotunder: Én egy ilyet találtam: helsinki2018.epp.eu/wp-content/uploads/2018/11/1-Emergency-Resolution_Protecting-EU-Values-and-Safeguarding-Democracy.pdf
Ez egy elfogadott (adopted) határozat, de nem vagyok biztos benne, hogy erről van szó. Mindenesetre erre nem igazán passzolna, hogy "kikerült (belőle) a liberális demokrácia értékeire való hivatkozás, és (helyette) a kereszténydemokrácia értékei szerepelnek a szövegben". Mondjuk elég szőrmentén emlegetik benne a liberális demokráciát, de hogy kicserélték volna a kereszténydemokráciára, az még kevésbé állja meg a helyét.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2018.11.07. 21:56:14

@velőtanya: Lehet ez. A "győzelem" pedig az, hogy, mint az idézett Bloomberg-cikk írja, "...the group on Wednesday agreed to amend the text of the draft resolution to delete one of two references to “liberal democracy,” which the Hungarian leader has vowed to eradicate at home". :D És valóban, ebben egyszer szerepel a "liberális demokrácia" kifejezés - ott, ahol arról van szó, hogy a második világháború után a kereszténydemokraták a liberális demokrácia megteremtéséért folytatott harc élvonalában voltak (a kereszténydemokraták kifejezés is csak itt szerepel) -, tehát kettőből egyet töröltek, ezt sikerült a Fidesznek az ismert módon eladnia. Az agitproposztálynak ez ujjgyakorlat, bízvást számíthattak arra, hogy pl. a hvg.hu "Nagy meccset nyert a Fidesz a Néppártban" címmel fogja közreadni a hírt, ahelyett, hogy Ctrl+F-fel megnézné, miről hazudtak vajon.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.07. 22:14:24

@velőtanya: írtam erről egy posztot. én ilyet még nem láttam, komolyan.

Mozigépész 2018.11.09. 22:07:18

@netukki:
Csak látszólag OFF: a linkednél először azt láttam, hogy "mindenki Lovász László". Erről ugrott be nekem az egyszer talán majd klasszikussá váló 4 sor:

Itt már mindenki Petőfi Sándor,
Lopják a rímet a Wiz Khalifától,
Szóljon a nóta, ez itt Hollywood.
Igyál meg gyorsan egy két Malibut.

Grrr 2018.11.09. 22:31:48

@Mozigépész: Je suis Lovász László

lüke 2018.11.10. 15:11:37

:) mois même( möchte gern’)

Külsős 2018.11.18. 17:53:02

Egy ilyen interjúban nyilván nem várható mélyelemzés a bukás okairól, de azért annyival elintézni, hogy volt sok apró, hibás lépés és különben is egész Kelet-Európában ez történt, hát... Pedig Pető Ivánt mindig kedveltem, tisztességes embernek gondolom.
Pető Iván az SZDSZ-ről:
nepszava.hu/3015426_peto-ivan-dramainak-latom-a-jovot

mafi mushkila 2018.11.18. 18:44:52

@Külsős: Ez az "egész Kelet-Európában" koncepció pedig lehet, hogy nem haszontalan, itt Haraszti MIklós ad egy rövid áttekintést és bátorítást:

mafi mushkila 2018.11.18. 18:47:06

@Külsős: Jáj, elküldte elkészületlenül. Link:

csehszlovakkem.tumblr.com/post/180206577247/nagyon-er%C5%91s-besz%C3%A9det-mondott-haraszti-mikl%C3%B3s-az#disqus_thread

Kelet-Európa demokratái egyesüljetek :), ez nem olyan rossz. Sőt, felőlem világ demokratái...

Külsős 2018.11.18. 19:12:52

@mafi mushkila:

"Szlovákia népe tisztában van a szabadság és a demokrácia értékeivel". No és vajon Magyarország népe?