Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán majma kontra CEU avagy kampf a minőség ellen (eztnemhiszemelposzt)

2018.10.30. 18:34 | jotunder | 110 komment

"A Soros-egyetem valóban vezet bizonyos rangsorokban, például a Horizon2020 uniós támogatások elnyerési rangsorában, 14 millió euró összeggel. A Corvinus Egyetem 1,2 millió környékén sincsen. Ebből is látszik, ez egy üzleti modell: Magyarországon kiadnak egy amerikai diplomát." (Rétvári Bence)

         Ebből is látszik... Próbálom elmutogatni. Egyik oldalon van a Corvinus. A professzorok többségének nincs mérhető teljesítménye, a rektor egész életében tényleg nem csinált semmit, ezért nem kapnak uniós pénzeket. Ez jó, ezt szereti a rezsim. A másik oldalon van a CEU, akik ugye a második Synergy Grant-et nyerik, a közgazdászaik a szuperelitben publikálnak, tehát nyírjuk ki őket. 

          Minél szarabb valami, annál nemzetibb, felcsútabb, lőrincebb, viktorabb, ráhelebb, tiimibb, cilibb, pelenkább, magyaridőkebb,  megoldjukokosbanabb, köztévébb, trianonfaszomabb, szotyolább, gatyább, kétharmadabb.

           Ha egy barom barom, akkor nagyon barom. Nem biztos, hogy ez pontos idézet, de legalább igaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7914334637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azigaziraptor 2018.10.30. 21:31:55

Ki a faszom az a Rétvári?
Ja, az!

jan 2018.10.30. 22:36:25

Rétvárival egy gimibe jártam, nem voltunk kortársak, de az osztályának a tablója kint függött az egyik folyosón, na és annakidején én a szünetekben szerettem nézegetni ezeket a régi tablókat, és Rétvárira már akkor felfigyeltem, pedig még nem volt ismert ember, egyetemista lehetett akkor, de valahogy az arc, meg a név, ezek így együtt nagyon markánsak voltak. Akkor még nem tudtam, később mi lesz belőle...

fortin2 2018.10.30. 22:46:08

Itt mi történt???

közösperonos átszállás 2018.10.30. 22:47:59

@fortin2: Semmi, egy Fidesz-trollnak meg ez az életműve. Kár, hogy holnap reggel valszeg el fog tűnni az éterben.

seol 2018.10.30. 23:57:54

@Grrr:

Találtak egy rangsort, amelyben van magyar egyetem a "400+"-ban, vagy írtak egyet?

Grrr 2018.10.31. 00:48:53

@seol: A Corvinus szerintem a shanghaji QS-en szeretne feljebb kerülni - ott aránylag jelentős súlya van az oktató/diák-aránynak, valamint a külföldi oktatók és hallgatók súlyának.

Thomas Grande 2018.10.31. 06:40:49

"A Soros-egyetem valóban vezet bizonyos rangsorokban, például a Horizon2020 uniós támogatások elnyerési rangsorában, 14 millió euró összeggel. A Corvinus Egyetem 1,2 millió környékén sincsen. Ebből is látszik, ez egy üzleti modell: Magyarországon kiadnak egy amerikai diplomát." Emberek. Mit lehet erre reagálni, egyáltalán milyen jelző illik erre az emberre? Nem hiszem el, hogy van az emberi butaságnak ilyen foka...sírni kell vagy dühöngeni?

NemodaBuda 2018.10.31. 07:29:23

@zsírPubli: Nem gondolom, hogy ez a majom rétvári elhinné a saját dumáját. Az egy netto gazember, akit agyon kellene csapni egy összecsavart újsággal !

Secnir 2018.10.31. 07:32:28

nézzük időrendi sorrendben:
1. kibasszák marx szobrát a kdnp-sek a corvinusról, mert.
2. megpróbálják elüldözni a ceu-t, mert.
3. a corvinusra jön tanítani másoddiplomát a marxista kínai fudan. mert?

pbd 2018.10.31. 07:56:58

"Az MTA elég nagy intézmény, sok forrása van ahhoz, hogy azt az egy-két-három hónapot, amíg esetleg a likviditási oldal hiányzik, át tudja hidalni." mondta P.L., aki nem az angol első osztályban játszik.

fortin2 2018.10.31. 08:45:26

@Grrr: Abban éppen nincs, a QSben és a THE-ben van ezeknek, nem meghatározó, súlya. Egy összefoglaló az indikátorokról, ahogy látom, két éve készült, de azóta érdemi változás nem volt:
ranking.elte.hu/knowledge-base/an-overview-of-global-rankings-indicators/
Az ARWU rangsorán a BCE csak akor fog feltűnni, ha leszerződtet egy Nobel-díjas közgazdászt, vagy Kornai Nobel-díjat kap. Az előbbi nem olyan egyszerű, az utóbbira húsz éve nagyob esély volt, de persze szurkoljunk, mert megérdemelné (mármint Kornai, nem a BCE).

Muad\\\'Dib 2018.10.31. 08:58:08

@Secnir:
Azért a Fudan University lényegesen magasabban jegyzett egyetem, mint a mi kis cuccaink. Ennek szvsz nincs közvetlen köze a Marx szoborhoz se pro se kontra.

Secnir 2018.10.31. 09:12:32

@Muad\\\'Dib:
én nem a fudant kívánom minősíteni, csupán azt a kettősséget próbáltam meg fölvázolni, hogy marxnak mennie kellett, mert szülőatjya a kommunizmusnak (pfuj, mocskoskommunizmus, hörrr, vörösterror), majd idehívnak egy kommunista alapból táplálkozó egyetemet (ahol 99%-ban kínáról tanulhatsz), ahol gyaníthatólag marx az alap, mondjuk a politikai tantárgyakban valószínűleg...

Grrr 2018.10.31. 09:16:21

@fortin2: Bocsánat, igen, először shanghaji ARWU-t írtam, aztán javítottam QS-re, csak nem töröltem Shanghajt.

Jean Claude 2018.10.31. 09:26:41

@pbd: Én híve vagyok a közösségi közlekedésnek, de többé nem ülök fel olyan kötöttpályás szerkezetre, aminek a Knorr-Bremse szállította fékrendszerét.

Grrr 2018.10.31. 09:30:44

@Secnir: A vicc számomra az, hogy a CEU ugyebár ideologikus, Soros agendáját terjeszti a képzésben, a meghaladott liberális nézetekkel fertőzve a magyar és külföldi hallgatókat.

A kínai állami Fudan, párttitkárostul, és hát legfőképp a manapság az egyre keményedő pártvezetés részéről erősödő ideológiai nyomással - az nem lesz gond.

www.scmp.com/news/china/article/1682774/communist-party-orders-course-marxism-chinas-universities
www.wsj.com/articles/china-steps-up-ideology-drive-on-college-campuses-1506250801

Persze igaz, hogy a külföldi együttműködésekbe a párt (egyelőre) nem nyúl bele - Fudan is együttműködik sok nyugati egyetemmel (MBA/EMBA terén feltétlenül!). De Magyarország a példa, hogy mi tud történni néhány év leforgása alatt a felsőoktatásban és kutatásban is.

Grrr 2018.10.31. 09:32:21

@Jean Claude: Az embernek legyenek elvei!

Jean Claude 2018.10.31. 09:35:24

@balmoral: Rétvári azt is elhiszi, hogy mind a hatezer beszélt nyelv a magyar egyik dialektusa. Legalább ő hajlandó nyilatkozni újságíróknak sok párttársától eltérően.
Bárki, akit ma betesznek ebbe a szisztámába és kibírja reggeli és ebéd közben egy napig, az tényleg hasonul egy ilyen síkhülye Rétvárihoz, mindegy, hogy volt-e alkotmánybíró vagy a Knorr-Bremse fejlesztési igazgatója.

Jean Claude 2018.10.31. 09:38:30

@Grrr: Nem elvi kérdés, hanem a mozgási energia megfelelően gyors átalakításába vetett hitem sérült, mert ez a rágcsálóképű ott volt fejlesztési igazgató.

Grrr 2018.10.31. 09:46:08

@Jean Claude: Ezt mondjuk nem a sajtónak mondta, hanem az Országgyűlésben :)

Jean Claude 2018.10.31. 09:46:32

@Grrr: Mi nem autómárkákat veszünk, hanem autómárkák vesznek meg minket. Amikor a Geely megvette a Fordtól a Volvót, párttitkárok ide vagy oda, kiderült, hogy ha benyomulnak valahova, akkor azt hosszútávon teszik. A Ford a hatalmas technikai hátterével sem tudott mit kezdeni a Volvóval, míg a kínaiak adtak 10 milliárt dollárt, hogy a svédek a járólapról fejlesszenek egy teljes modellcsaládot, platformostul, motorostul, hibrid és tisztán elektromos verzióban. Meg kell ma nézni a Volvo számait.

HANO 2018.10.31. 10:00:54

@Jean Claude: "Legalább ő hajlandó nyilatkozni újságíróknak sok párttársától eltérően."
Szerintem tévedsz...
Ezeknek a folyamatosan hazudozó szar embereknek a legitimitását nagyban segíti,hogy szóba állnak velük(Bojkottálni kellene,még az újságíróknak is)
Emlékezz Lázár csütörtökönkénti "kormányinfóira"pl.RÖHELY...
Vagy ÉRDEMES MÉG Palkoviccsal foglalkozni?
444.hu/2018/10/31/palkovics-miniszter-szerint-a-lopas-elleni-garancia-a-nepakarat

Grrr 2018.10.31. 10:00:57

@Jean Claude: A kínaiak eleddig híresek voltak a nagy és valóban hosszútávra tervezett kampányaikról, amik igen gyakran rendkívül pazarló módon valósulnak meg (részben tényleges pénzt, anyagi erőforrásokat elpazarolva, részben emberéleteket, emberi egészséget, természeti erőforrásokat elemésztve). Nem tudom, hogy ez változóban van-e?
A tőzsdén jegyzett nyugati Rt-k meg ugyebár negyedévről-negyedévre élnek.

Jean Claude 2018.10.31. 10:28:34

@Grrr: A természeti erőforrásoknál komoly változások vannak, ettől még sokáig álarcban kell járni a nagyvárosokban. Az emberi élettel való takarékosság eddig nem volt az erősségük. Az amerikai atombombánál az oroszok aggódtak, de Mao furcsán mosolyogva mindig azt mondta, hogy mi nagyon sokan vagyunk. A nyugati értelemben vett emberi méltóság meg olyan nekik, mint a frissen sült jégkrém. Ezért is érdekes, hogy egy ennyire kompetitív iparágban mire képesek. A nagy Volvo platformra épült autókat Svédországban gyártják (tehát kínai pénz, legmagasanbb élő munkaköltség párosítás-ez mutatja a mai autógyártás erőforrásigényét). Az új közepes limuzint meg csak az USA-ban gyártják. Puszi Trumpnak. A Volvo piaci pozícióiról beszélek. Egy ilyen kis volumenű autógyárnak meg sem szabadna élnie, amikor mindenki mindenkivel közösül. Ez egy nagy gang bang. A mostani kis Mercikben ugyanaz a dízelmotor van, mint a Daciában. A Toyota mostanáig használt BMW kétliteres dízelmotort, stb. A Volvo csak a váltót veszi az Aisin-tól. Saját a motor és a platformfejlesztése. Egy gyártósoron készíti a benzin és dízelmotorjait, amit lassan már mindenki csinál, ezért is dobják ki a V6-os motorokat (Mercedes, FCA). 3-4-6 henger sorosan (ez nem a CEU) elrendezve egy gyártósoron.

Jean Claude 2018.10.31. 10:48:26

@HANO: A mérnöki gondolkodás és a formális logika biztonságos használata eddig kéz a kézben járt az én szememben. Ezért is roppant meg a bizalmam a Knorr-Bremse fékrendszerekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.31. 10:57:19

@Jean Claude: Palkovics nem azért mondja, amit mond, mert úgy is gondolja, hanem azért, mert teheti. Az egy elég komoly különbség.

Másfelől, képzelj el egy olyan logikai rendszert, amelyben egy állítás igazságtartalma attól függ, hogy hányan hiszik el. A formális logika nagyon jól működik bizonyos keretek között, még a keményvonalas verziója is, de ezek más keretek.

vizilófia 2018.10.31. 11:03:48

@Jean Claude: Szerintem teljesen racionálisan járnak el: van egy bevált kommunikációs stratégiájuk, ami hozza aszavazatokat. Az lenne irracionális, ha most beismernék, hogy a CEU-ügyet elrontották. Nem Rétvéri butaságáról v. Palkovics megroggyant logikai képességeiről van szó, hanem e stratégia célirányos alkallmazásáról. A többi tag pont ugyanígy fog eljárni:
index.hu/belfold/2018/10/31/schopflin_gyorgy_ceu_zsarolas_michael_ignatieff_europai_neppart/

Grrr 2018.10.31. 11:04:40

@jotunder: A pofonegyszerű megoldás az lett volna, hogy most nem ad egyáltalán interjút a 168 órának. Ha már nem tud semmi elfogadhatót mondani.

Miért fogadta a Nép Ellenségeit? Ez valami önhiba volt, vagy ez tudatos üzenet - amire esetleg fentről kényszerítik - egyfajta mafia-hűségtételként?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.31. 11:09:51

@Grrr: élvezi. és nem szeretném tudni, hogy mennyire.

Jean Claude 2018.10.31. 11:27:09

@jotunder: Ezért mondtam azt, hogy a rendszerbe bekerülve a massza részévé válsz, függetlenül a rendszeren ķívül mérhető képességeidtől. De: fokozatok azért vannak. Egy Palkovics mégsem lehet Rétvári.

Jean Claude 2018.10.31. 11:36:19

@vizilófia: Egy S.Gy. kaliberű ember, aki nem a fékrendszerekhez, hanem a pilitikatudományokhoz használta az eszét és tett le valamit a nemzetközi asztalra csak azért mondhat ekkora hülyeségeket, mert a kor nem az ízületeit támadta meg, hanem az agyát.

vizilófia 2018.10.31. 11:42:47

@Jean Claude: Könnyebb elviselni azt, ami történik velünk, ha nevetünk és szörnyülködünk rajtuk (milyen hülyék, milyen immorálisak), de a helyzet mégiscsak az, hogy ezek a hülyék és erkölcstelenek sikeresen érvényesítik az érdekeiket.
Szerintem mellékes Rétvári, Pl, vagy S.Gy. intellektuális állapota, ők egy központi stratégia lépéseit hajtják végre. Ezzel szemben a CEU nem tudott semmit kitalálni, jóllehet az első pillanattól látszott, hogy a vége az lesz, a kormány úgy tesz, mintha tőle függetlenül költöznének el.

közösperonos átszállás 2018.10.31. 11:54:21

@vizilófia: "Ezzel szemben a CEU nem tudott semmit kitalálni, jóllehet az első pillanattól látszott, hogy a vége az lesz, a kormány úgy tesz, mintha tőle függetlenül költöznének el."

Szerintem ezek irreális elvárások; elméletileg sem létezhet olyasmi, amit a "CEU kitalálhatott volna", ami meggátolja a srácokat abban, hogy utána élő egyenesben hazudjanak bármit.

vizilófia 2018.10.31. 12:00:24

@közösperonos átszállás: Ha ez így van, akkor a srácok nem hülyék, hanem stratégák, akik előre láttak sok lépést.
Ha e lépéseket ugyanúgy előre látta volna a CEU, nem megy bele a "megfelelek a feltételeidnek..." játszmába, hanem első pillanatban nyilvánosságra hozza, hogy mi történik. De reménykedtek, ugyanúgy, ahogy most az MTA. Ők is belemennek a játszmába, öncsonkítanak, cenzúráznak, hátha... A végén aztán ők is ott fognak állni vödör vízzel leöntve, mint egy főpolgármester-jelölt. Csak ők még Bécsbe sem mehetnek.

Grrr 2018.10.31. 12:02:09

@vizilófia: Ez így van. Nem érdemes ebbe túlzott érzelmi energiát betenni. Az élet nem tündérmese, meg csak nem is hollywoodi produkció az obligát happy ending-gel.
A történelem tanulmányozása felnyitja a szemünket - milyen emberek is voltak nagyjaink? Európa nagyjai? A királyi házak alapítói?

vizilófia 2018.10.31. 12:17:24

@Grrr: Egyetértek: érzelmek helyett a játszmát kell nézni, az ellenfél "hülyézése" csak önvigasztalás.
A CEU-oldal soha nem tette föl azt a kérdést, hogy milyen racionális indoka van annak, hogy új törvényben megkövetelik, hogy az USA-ban is legyen oktatási tevékenysége. Nem az lenne a magyarok érdeke, hogy itt legyen egy nemzetközi színvonalú, mások által finanszírozott egyetem? Mit segít elő ennek megvalósulásában az, ha ott is tanítanak? A minőségbiztosítást nem az jelenti, hanem az itteni tevékenység, tanári kar, publikációk stb. monitorozása.

velőtanya 2018.10.31. 14:13:00

Most már hivatalosan is vádpont lett az uniós kutatási pályázatok aljas indokból, különös kegyetlenséggel és folytatólagosan elkövetett megnyerése:
"Milliókkal pénzelte Brüsszel a Soros-egyetemet"
444.hu/2018/10/31/a-kormany-mar-azzal-tamadja-a-ceu-t-hogy-tul-sok-kutatasi-penzt-hoztak-magyarorszagra

amit még megtehetsz 2018.10.31. 15:22:19

Hülyéket kell nevelni ez a cél, aki nem hajlandó beállni a sorba azt elüldözik, ellehetetlenítik. Az elit gyerekei úgyis külföldre mennek tanulni.
Kíváncsi vagyok egyébként, h mikor esik pofára a jónép, amikor a gimnáziumokat is elkezdik bezáratni (főiskola, egyetem csak fizetős lesz , azaz semmi, ergo gimnázium sem kell).
Mert ez a cél.
A gyerekeinket tényleg a szalag mellé szánják politikusaink, nem holmi főiskolára, vagy egyetemre.

lobaszopiatej 2018.10.31. 15:57:07

Hamarosan kikúrnak minket az EU-ból (CEU teszi i-re a pontot) aztán meg a NATO-ból (ez meg az Amcsikon múlik, a CEU itt is probléma).

Aztán Oroszo. meg sem áll a visszacsatolási reményeinkkel hátbatámadott Ukrajnán keresztül mihozzánk, remélve Putyin majd nekünk kanyarintja ami jár. Persze, egy totális orosz leigázás lesz belőle.

Grrr 2018.10.31. 16:25:05

@lobaszopiatej: Hm. Azt el tudom képzelni kicsit hosszabb távon, hogy a létező EU-t kiüresítik, és létrehoznak egy attól nagyon eltérő, a mostani integráltsági szintet megőrző második sebességű mag-EU-t. A kiüresítés igen komoly dolog lenne: mondjuk a bírósági ítéletek automatikus elismerésének meg az 'European warrant' megszüntetésén a kohéziós politika minimalizálásán keresztül a személyek és szolgáltatások szabad áramlásának erős leépítéséig tarthatna.

A NATO-ban egyszerűen csak nem osztanának meg a megbízhatatlan keletiekkel semmilyen szigorúan titkos információt.

Ennél tovább az én képzelőerőm már nem tud menni.

Jean Claude 2018.10.31. 16:29:22

@vizilófia: Biztos velem van baj. Amennyiben a preferencialistájukon előkelő helyet foglal el az, hogy fenntartható módon hatalomban maradjanak, akkor én nem nagyon látok sikert. Ebben az értelemben csak üdvözölni tudom, hogy egy virtigli fejér-megyei parasztgyerek összes személyiségdefektje felülír minden józan közpolitikát. Itt senki sem tudja, hogy amit megtesz gondolkodás nélkül (Orbán kifejezett vagy beleértelmezett elvárása szerint), az pontosan milyen következménnyel jár. Szó sincs mestertervről. Mára mindenki felült a bicskei kisvasútra. Én sínt nem nagyon látok.

közösperonos átszállás 2018.10.31. 16:30:30

@vizilófia: "Ha e lépéseket ugyanúgy előre látta volna a CEU, nem megy bele a "megfelelek a feltételeidnek..." játszmába, hanem első pillanatban nyilvánosságra hozza, hogy mi történik."

És már megint -- ugyan már. Nem is arról van szó, hogy előre látta a CEU, hanem arról, hogy én meg te meg mindenki, akinek van szeme, látja utólag. Ezért aztán a te (mindegy, hogy előzetes vagy utólagos) elvárásaidról most perpillanat tudjuk, hogy nonszenszek, pedig te is most hajtogatod őket.

lüke 2018.10.31. 16:33:19

@balmoral:
az orvosit biztosan nem
emberhez nem lehet nyúlni ECFMG nélkül, papírhoz igen!
www.ecfmg.org/certification/eligibility-for-examination.html

lüke 2018.10.31. 16:35:28

@közösperonos átszállás:
a KDNP unalmas felszólaló 27 külföldi egyetemről beszélt, amiből talán 5 teljesíti a törvényi feltételeket, akkor mit dumálnak

Jean Claude 2018.10.31. 16:46:30

@Grrr: Nem fogod tudni kiüresíteni az EU-s intézményeket. Az EU nem a felzárkózási alapokról szól. Csak a Bizottságban 30.000 ember dolgozik. Elképesztő alkupozíciója van ma ezeknek az intézményeknek. Az EP-ben a világ összes lobbistája ott van. A két sebesség viszont simán meglesz, a régóta jegelt Európai Védelmi Közösséggel (Trump és Putyin kihívás) és egy erősebb fiskális együttműködéssel. A fegyverkezési közös kassza olyan gazdasági stimulus lehet, ami régóta nem volt Európában. Ma 1% a GDP-ben a közös költségvetés. Csak plusz 1% olyan összeg, ami adva az európai katonai ipart (néhány fegyvernem kivételével sokkal fejlettebb, mint az orosz) komoly gazdasági növekedést serkenthet. A Brexit nemsokára el fog dőlni, szerintem norvég megoldás lesz (European Economic Area) egy közeljövőben beadott csatlakozási kérelemmel, opt outok nélkül. Ez nagyot dobna az EU tekintélyén és befolyásán.
Az olasz belpolitika meg annyira stabil, mint a részeg angol turista a taxira várva.
Olaszország mindig követője volt a német-francia tandemnek.

Grrr 2018.10.31. 17:07:34

@Jean Claude: A kohéziós politikát (az azt finanszírozó alapokat) csak Magyarország számára különleges fontosságuk miatt emeltem ki. A közös költségvetésben persze igen fontos Brüsszelben is.

Úgy gondoltam a hozzászólást, hogy hosszabb távon el tudok képzelni megfelelő politikai akarat mellett az az, hogy a jelenlegi EU, a jelenlegi tagállami kör intézményeit üresíthetenék ki. Az intézményrendszer a magba vándorolhatna, ott csak még erősebb lenne, ha mondjuk egy déliek nélküli új-euróhoz is kapcsolódva a fiskális együttműködés tovább erősödne (blue bond-ok?). Az északiak szerintem látják, hogy "ezekkel" nem lehet...

A Védelmi Közösség Trump óta szexibb gondolatnak tűnik, de hát óriási áldozatokkal és sok-sok kompromisszummal és praktikus nehézséggel jár. A közös beszerzés a védelemben általában rémálom-szintű ügy minden résztvevő számára. Óriási politikai kockázat, a szabályok, sztenderdek és a felhasználói igények eltérőek, nehezen hangolhatók össze. De hát lássuk, hogy mi alakul, ha alakul...
Amúgy közben titokban épül ki egy teljesen más jellegű védelmi együttműködés: a német Bundeswehrben például holland meg egyéb nemzetiségű zászlóaljak tagozódnak be (!!!)

Bourbaki 2018.10.31. 17:19:57

Találkozik a róka meg a farkas az erdőben.
- Te farkas, verjük meg a nyulat!
- Na és miért?
- Ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért!
Így is tesznek, jól elverik a nyulat. Egy hét múlva megint találkoznak.
- Te farkas, verjük már meg megint a nyulat!
- Na és most miért?
- Kérünk tőle cigarettát. Ha füstszűrőset ad, akkor azért, ha füstszűrő nélkülit, akkor meg azért.
Így is tesznek, megkeresik a nyulat és eléállnak.
- Te nyúl, aggyál már egy cigit nekünk.
- Na és milyet kértek, füstszűrőset, vagy füstszűrő nélkülit?
- Hmm... Nézd már farkas... ezen már megint nincs sapka!

Jean Claude 2018.10.31. 17:43:23

@Grrr: A belga hadsereg a nyelvi rezsim szerint van szervezve. Ellentétben a finnel, ahol is csak a finn a hadsereg nyelve (volt már svéd anyanyelvű női védelmi miniszterük), itt három van. Ezek technikai kérdések. Főként a NATO miatt. A svédek, finnek és az oszrákok is részesei lennének. A svéd hadiipar nagyon fejlett, ők gyártják a legjobb lopakodó hadihajókat a világon. A gyengének ítélt olasz gazdaságnak van egy Leonardo nevű milánói központú hadiipari cége. Kukkants rá. Gyártanak a britekkel közösen (övéké a Westland) sokfajta saját tervezésű helikoptert, licencben amerikai Apache harci és Chinook szállító helikoptert és a US Navy és Air Force büszkeségét az F-35 Lightning II-t, valamint sok nagyon fejlett katonai technológiát. A franciáknak eleve "ereszd el a hajam" high-tech hadiiparuk van, a német Leopard 2 talán a legjobb tank a világon, de még a pöttömnyi Ausztria is komoly fegyvergyártó (a Glock a vezető polimer kézilőfegyvergyártó a világon, tengernyi amerikai fegyveres testületben van rendszeresítve). Hatalmas fegyvergyártó potenciál, nyilván interkontinentális ballisztikus nukleáris hordozórakétákat csak műanyag modellként gyártanak.
Minden közösség akkor bizonyítja fenntarhatóságát, ha megfelelő válaszokat ad a kihívásokra. Ha sok a kihívás, attól még nem kell temetni. A Delors-féle Bizottság, ami az európai integráció történetében az eddigi legnagyobb dinamikával rendelkezett, egy nagyon komoly kihívásban jött létre. Következménye az Egységes Európai Okmány és Maastrichti Szerződés lett. A Lisszaboni Szerződés ennek következménye. Azóta lettek újabb kihívások. Delors-szal szemben nem voltal populista politikusok, csak érdekek.
Ez teljesen normális. Minden változás érdekek kollíziója.

vizilófia 2018.10.31. 17:55:38

@Jean Claude: "Amennyiben a preferencialistájukon előkelő helyet foglal el az, hogy fenntartható módon hatalomban maradjanak, akkor én nem nagyon látok sikert."
Hát, nem tudom. Ahogy elnézem a tegnapi Závec-listát, elég sikeresnek látszik egyelőre a hatalomban maradás terve. Úgy emlékszem, ilyeneket mondtunk 2010 után, amikor megjelentek az első őrült intézkedések ("így nem lesznek sokáig hatalomban...") aztán lassan eltelt egy évtized, s nincs jele annak, hogy nem maradnak hatalomban.
"Szó sincs mestertervről. Mára mindenki felült a bicskei kisvasútra. Én sínt nem nagyon látok."
Máshogy látom. Az első ciklusban átalakították a sarkalatos törvényeket, majd megszerezték az összes független intézményt, aztán a sajtó nagy részét, s most az értelmiség bázisait fogják. Ez elég tervezettnek látszik. S kicsiben sem látok fejetlenséget: minden ügynek megvan az előre kialakított kommunikációs stratégiája, s ahhoz mindenki fegyelmezetten tartja magát.

vizilófia 2018.10.31. 18:01:41

@közösperonos átszállás: " a te (mindegy, hogy előzetes vagy utólagos) elvárásaidról most perpillanat tudjuk, hogy nonszenszek"
Russell csirkéje jut eszembe, akit minden nap etetnek, s előre nincs semmiféle evidenciája arra, hogy egy nap a gazda el fogja vágni a nyakát.
Ez a helyzet a CEU-val és az MTA-val: valóban nem volt/nincs semmi bizonyíték arra, hogy be akarták/akarják zárni, pusztán a rendelkezésünkre álló evidenciákból következtetve az is lehet, hogy végül nem fogják. De ha nem a konkrét evidenciák alapján következtetünk arra, hogy mi fog történni, hanem a gazda eddigi viselkedésében felismerhető mintázatból, akkor levonhatjuk a konklúziót, hogy végül késsel jön.

Jean Claude 2018.10.31. 18:52:11

@jotunder: Valóban a formális logikát nem lehet értelmezni erkölcsi keretekben.
Számomra ennek bizonyítéka Kant kategórikus imperatívusza. Ez egy olyan keret, mely tisztán logikai szempontból feloldhatatlan ellentmondásokat hordoz az emberiség túlélési esélyei szempontjából. Ettől még az emberi civilizáció meghatározó gondolkodóját tisztelhetjük benne. A tudománynak nem feladata mindenkit kielégítenie. OV talán legnagyobb képessége pontosan ez.

Jean Claude 2018.10.31. 19:11:50

@vizilófia: Minden ügynek megvan az előre kialakított kommunikációs statégiája. Soha nem sikerült nem igazolnom a legzúzósabb berúgásomat a haverokkal. Előre sem kellett kialakítanom ilyet. Ezt a statégiát viszonylag hatékonyan tud gyengíteni egy egyszerű vérvétel, aminél beikszelik a májfunkciót is. Először az orvos mindenféle hülyeséget beszél az életmódodról, amihez persze valójában semmi köze. Aztán egyszer csak reggel másként érzed magad, ami másnapra sem akar elmúlni. Hónapok múlva elkezd elhatalmasodni rajtad az érzés, hogy egyre kevésbé tudod kontrollálni az eseményeket. Mintha elhalványulnák a haverok hátbavágós noszogatásai. Előveszed a sporttáskát, fogkefe, fogkrém, pizsi, WC papir, törcsi bele, de még nem jön a mentő érted. Ki beszél itt helikopterről?

Grrr 2018.10.31. 19:24:10

@Jean Claude:
Incidental information: épp egy belga katonai parkában sétálgattam ma...

Jean Claude 2018.10.31. 19:49:32

@Grrr: Nehogy fejedre essen egy Black Hawk. A lengyelek gyártanak ilyet Európában,
ahelyett, hogy a MI 17-est (ami egyébként egy zseniális helikopter) a ruszkikkal újítanák fel, modern fegyverzet nélkül, mert az az embargó hatása alatt van. A nemzeti érzés legalább 10 %-kal képess lassítani a földünkön mért gyorsulást. Elhízott politikusok gyomrát ennyivel kevesebb erő tudja lefelé húzni birkapörkölt evése után.
OV régóta nem tudja követni de facto vagyonának helyi értékét. Nem is nyert soha matekversenyt. A szabója képviseli ebben a tudományágban.

Flageolet 2018.10.31. 20:15:56

Bocsánat, itt fut a chat, ezért ide is leírom:
Az ugye megvan mindenkinek, hogy Palkovics (aki a műszaki utolsó KISZ-titkára volt) annak a Corvinusnak az egyik doktori iskolájához tartozik, amelynek vezetője Rostoványi "nullanemzetközipublikáció" Zsolt, korábbi rektor, aki pont akkor vette fel Palkót erre a posztra, amikor kivágatta vele a vérbe' a "csóró" budai campusos agrárkarokat?
doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4202
Azokat az agrárkarokat, akik a Scopus szerint még mindig az első, az első ötből három, valamint az első 10-ből 5 legtöbbet idézett cikkét adják a maradék Corvinusnak, évekkel a kidobás után?
Kezdi mindenki vágni ("nem kened, amit vágok"), miért támogatja ezerrel Palkovics a Corvinust?

közösperonos átszállás 2018.10.31. 20:25:11

@Jean Claude: "A gyengének ítélt olasz gazdaságnak"

Valójában Észak-Olaszország, a közhittel ellentétben, az EU legfejlettebb régiói között van (Ausztriával és Dél-Németországgal közösen, kb. egál).

közösperonos átszállás 2018.10.31. 20:29:35

@vizilófia: "Ez a helyzet a CEU-val és az MTA-val"

A helyzet velük lehet ez, csak te nem erről beszéltél. Hanem azt kérted számon, hogy igazán folyamodhattak volna valami hatékony stratégiához.

Namost ilyen egész konkrétan nem létezik -- vagy szerinted a CEU kifejlesztette a távolról is beadható, igazmondásra késztető szérumot? Látod, a Fidesz most is összefüggéstelen baromságokat hazudozik, és bejön neki -- nincs olyan stratégia, amitől ennél többet várhatnál, kivéve, ha történetesen épp a te apukád az erősebb. (De hát az MTA-nál ez eleve fel sem merülhet, tehát hogy magyar belpolitikai-belföldi kommunikációs színteret átugró eszközei lehetnének. Nagyon úgy tűnik, hogy ilyenjei a CEU-nak sincsenek, innentől pedig nincs nyerő stratégia, akármennyire is várod el.)

Grrr 2018.10.31. 20:29:46

@közösperonos átszállás: Igen-igen, de azért ott sem fenékig teljfel. Az Észak a GDP/fő indikátorban azért profitál abból, hogy a Dél helyett, a Dél fogyasztóiból élve, illetve a frissen végzett, produktív munkavállalókat Délről elcsábítva országon belüli egyeduralkodó gazdasági központ (mint Budapest és a fővárosok is általában - ez egy kicsit torzítja a GDP/fő mutatót). Emellett meg ipari mértékben csalnak ott is adót meg térítenek el közpénzeket. A déli mafia is befészkelte magát.

Azért nem ugyanaz, mint Bajorország.

morph on deer 2018.10.31. 20:32:53

@vizilófia:
“Ez elég tervezettnek látszik.”

Mert az.
Ne felejtsd el, hogy orbán az a típus, aki még egy parlamenti felszólalást is papírról olvas fel, amin előtte átírt, javízott, kihúzott, stb,, mert biztos akar lenni a dolgában, mármint hogy a szerinte legmegfelelőbb marhaságokat sikerül összehoznia a szintúgy megfelelő
lózungokkal, és a kín-keserves “népiesch” bölcsességekkel. A “mi magyarok” kezdet után, természetesen.
Más kérdés, hogy legbelül sosem biztos, erről árulkodik minden mozdulata.
Nincs jó viszonyban a rögtönzéssel, - spontán válaszai legtöbbször bénák is - ezért nem bíz semmit a véletlenre, hiszen azt nem tudja kontrollálni.

Tehát adva van egy nagyravágyó akarnok, aki retteg attól, hogy hibázik, garantáltan megtervez, megterveztet mindent jóelőre.

Grrr 2018.10.31. 20:35:57

@morph on deer: Régebben szerette a spontán vitát, és jó is volt benne. Gyorsan forgott az agya.

igazi hős 2018.10.31. 20:40:13

@Jean Claude: "frissen sült jégkrém" Médmájdéj :-)))))))

RontoPal 2018.10.31. 20:43:43

Milyen isteni szerencse, hogy Palkovics lett a tudomány fő népbiztosa! :(

brunn 2018.10.31. 20:49:08

Hogy az idézetet(?) pontosítsam: Ha egy barom nemzeti barom, akkor nagyon barom.

Mr. Waszabi 2018.10.31. 22:39:53

Így halottak napja előestéjén igazán szégyellem mindazt, amit Orbanescu elvtárs "alkotott" itt. Eszembe jutnak ugyanis a szüleim, akik kényszerűen szolgálták itt a nemzet érdekét Kádár alatt. És ők is szégyellték, már azt is. És megérték itt a rendszarváltást, és bár öregnek érezték magukat a változásokhoz, azért örültek, hogy elmúlt az a rendszar. Erre ez e majom meg visszacsinálja ? Hát mi a nemzeti szégyen, ha ne ez?
Anno Kádár felett Moszkva uralkodott, saját hülyeségéből adódóan még 30 évig a nyakunkon lógtak. És volt annyi szerencséje e népnek, hogy lett ott egy Gorbacsov, aki elengedett minket Sztalin elképzeléseihez képest.
Meg kellett volna becsülni azt a szerencsét. Már csak azért is, mert Árpád apánk nem véletlenül vezényelte őseinket nyugatra Etel-közből. Volt valami látása arról, hogy mi nem üzbégek, türkmének vagyunk, akiknek később közvetlen orosz uralom alatt kell élnünk. Én így látom ezt, 1100 évvel később.
De nekünk kevés volt a kapott lehetőség. MI buzik akartunk lenni mindig. És ez a kifejezés nem a más irányultságuakat dehonesztálja. Felőlem bárki férfi akarhat nő lenni - a lényeg az, hogy aki ragaszkodik a tökeihez, azt ne gátolja senki ebbéli ragaszkodásában. Én demokrata vagyok, felőlem a marslakók is felvonulhatnak BUdapesten, engem nem zavar. Az viszont nagyon zavar, ha az ügyeletes kormány meg akarja szabni számomra, hogy én miről mit gondoljak. Nem keresnek belőlem olyan adó forintot, aminek a gyökét ők keresték volna meg bárhol, bármikor az elmúlt 30 évben, szóval inkább kussoljon Orbanescu elvtárs és a Párt Központi Bizottsága. Már lassan Kádár is szégyellné magát azért, ami ma itt történik.

Parajpuding 2018.10.31. 23:28:33

A felcsúti kupec, vagy ez a kdnp-s álkeresztény kisköcs*g mind mind élő példa, hogy nincs az az egyetem, se magyar, se külföldi, amelyik szaremberből képes EMBER-t képezni.

Külsős 2018.11.01. 08:08:27

@közösperonos átszállás:

Igazad van, nincs nyerő stratégia. Ugyanis semmi jelentősége annak, hogy a kormányzati emberek éppen mit mondanak, ma ezt, holnap azt, érdektelen. Tárgyalással, alkalmazkodással nem lehet elérni semmit szerintem sem. Ők csak az erőből értenek.
Igaza van Ceglédinek: hvg.hu/itthon/20181030_Cegledi_Einstand_Szvatopluk

Alternatíva 2018.11.01. 08:14:14

Valmint "szélesebb" is. DE mennyire, hogy "szélesebb" ez az ország. Az "árnyéktolvaj".

RontoPal 2018.11.01. 08:28:47

@Külsős: Egy fenét van igaza... Keresi a bűnbakot odakünn, pedig idebent kellene keresnie.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.11.01. 09:10:53

Ti értitek miért nincs itt a narancskommandó? Lehet már a posztot, meg a diskurzust sem értik?

jaegtoer 2018.11.01. 11:00:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Miért is lennének itt? Centralizált megfigyelés van profi szoftvertámogatással, keresőkkel, központi szervezésű azonosítással etc.

Külsős 2018.11.01. 11:13:06

@RontoPal:

Úgy értettem, abban feltétlenül igaza van, hogy Orbánéknál nem lehet semmit elérni a -nevezzük így- normális világban megszokott tárgyalásokkal. Mivel totálisan immorálisak, őket csak erővel lehet (lehetett volna) megfékezni. Amúgy persze, elsősorban mi tartjuk őket hatalmon, de azért az EU vakságának is van szerepe ebben, a látszólagos gazdasági stabilitás nagyrészt a rengeteg EU-támogatásnak köszönhető. (Ahogy Gyurcsányék bukásában a saját hibáik és a fidesz gátlástalan nyomulása mellett nagy szerepe volt a 2008-as válságnak is, ami sok más ország kormányát is megrendítette - de ez mellékszál.)

RontoPal 2018.11.01. 11:21:55

@Külsős: Az erőből értenek, de ez régóta köztudott. Szerintem az EU úgy van velünk, hogy csináljuk, ha nekünk jó, legfeljebb a következő nagyobb konfliktus után vagy az orosz anyácska testébe olvadunk, vagy a környező "baráti" országokba.

Külsős 2018.11.01. 11:24:29

@RontoPal:

(Valahogy elveszett a válaszom, amit küldtem, megpróbálom újra.) Úgy értettem, abban igaza van Ceglédinek, hogy fel kellene ismerni, Orbánéknál nem lehet eredményt elérni a normális világban megszokott tárgyalások útján. Mivel totálisan immorálisak, csak erővel lehet (lehetett volna) megfékezni őket.
Abban persze neked van igazad, hogy elsősorban mi tartjuk őket hatalmon, de azért azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a rengeteg EU-támogatás nagyban hozzájárult a látszólagos gazdasági stabilitáshoz.
(Ha már itt tartunk: Gyurcsányék bukásában sem csak a saját hibáiknak és a fidesz gátlástalan nyomulásának volt szerepe, hanem a 2008-as válságnak is, ami sok más ország kormányát is megrendítette - de ez mellékszál.)

Külsős 2018.11.01. 11:31:02

@RontoPal:

Bocs az ismétlésért, nálam valahogy késve jelent meg a kommentem - nyilván én voltam béna.
Az esetünk az EU-val azért szerintem nem ilyen egyszerű. Nyilván mára már púp vagyunk a hátukon, csakhogy a mi példánk gyengíti/destabilizálja őket is, ezt pedig nemigen engedhetik meg maguknak.

RontoPal 2018.11.01. 12:00:16

@Külsős: Kellő távolságból nézve országunk az EU népességének és területének 2,5%-át adja. GDP-ben talán 1%-át.

Több is veszett Mohácsnál...

hagyárosböröndi polgár 2018.11.01. 12:44:17

@fortin2: Az ARWU rangsorán sem látom a CEU-t. Igaz, a Corvinust se, ellenben 5 másik magyar egyetemet igen. Tehát, mit is veszítünk a CEU-val?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.01. 14:47:25

@hagyárosböröndi polgár: A CEU a fajlagosan legjobb magyar egyetem, de nagyon kicsi, nagyon fiatal es erosen tul vannak reprezentalva benne a bolcseszettudomanyok. Ergo, az ARWU listan sehol sem lehet. Hiszen...
30 szazalek eleve az agregalt Award+Alumni, amibol egy fiatal egyetem jo esellyel semmit sem hoz. A bolcseszettudomanyi suly miatt eselye nincs a Nature+Scienceban, bar a neuroscientist-jeinek vannak ilyen cikkei. de az egy darab kicsi tanszek. egyedul a Per Capita Performance-ben allna jol, de annak csak 10 szazalek a sulya. A CEU szamara a per capita listak a kedvezoek, ahol nincsenek vanity score-ok, es ott latszik is, hogy a legjobb magyar egyetem. Nincs meg egy olyan magyar egyetem, amelyik barmilyen temaban az elithez tartozik. A CEU nelkul nincs magyar kozgazdasagtudomany, a pszichologia, a halozatelmelet, a politikatudomany pedig brutalisan meggyengul. De pont ez a cel.

hagyárosböröndi polgár 2018.11.01. 15:31:06

@jotunder: Merész kijelentés, hogy nélküle nincs magyar közgazdaságtudomány.:-) A gráfkutatásnak pedig lényegesen nagyobb múltja van nálunk, mint a CEU-nak, nem az egyetem hozta ide se a tudást, se a kiemelkedő kutatókat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.01. 15:41:30

@hagyárosböröndi polgár: Nem, nem meresz, hiszen ok publikalnak egyedul Top10 folyoiratokban plusz meg egy MTA-s kutato. Lasd itt: orulunkvincent.blog.hu/2017/04/08/a_ceu_esete_a_manchester_city-vel

A halozatelmelet es a grafelmelet ket kulonbozo terulet.
A frissen elnyert 9.5 millio euros ERC Synergy Grant (az elso ilyen matematikai grant)ban Barabasi es csapata kepviseli a halozatelmeletet, Lovasz plusz a Renyi pedig a graflimeszelmeletet. Eppen arrol van szo, hogy szeretnek megerteni a ket elmelet kapcsolatat.

hagyárosböröndi polgár 2018.11.01. 18:05:34

@jotunder: Barabási, aki vendégprofesszor itt, ugye? Amúgy az ELTE-TTK-n végzett, mesterszakot is.:-) A pályázatot pedig 3 tudós nyerte el, nem 3 intézet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.01. 19:10:27

@hagyárosböröndi polgár: Ok a principal investigatorok, es van három host institute. Rényi, Ceu, Károly Egyetem.

acs63 2018.11.01. 20:19:22

@hagyárosböröndi polgár: Az ország presztízst, Matolcsy, Lánczi meg még nyer is vele. Miért is nem örülök/örülünk?

borzzz 2018.11.01. 21:59:45

@Jean Claude: Azért az gyönyörű, ahogy a rezsimkáderek engedelmesen felmondják a pártpropagandát, de ki-ki a felkészültsége, vérmérséklete, lealjasodási foka szerint hozzáad egy kis egyéni ízt, mintegy a saját "autonómiát" bizonyítandó. Vagy a személyes érintettséget.
Sch. Gy. például ezt mondta: " "A Fidesz hírneve már olyan rossz külföldön... hogy rosszabb nem lehet." Mi ez, ha nem burkolt önvallomás? Én már olyan mértékben kompromittáltam magam, hogy nekem már bármi belefér, rosszabb nem lehet.

Jean Claude 2018.11.01. 23:59:35

@borzzz: Lehet, hogy Sch. Gy. idén még csak az idősotthonok előtt mutogatta hébe-hóba a nemi szervét, de jövőre már bevállalja az ovisok előtt is. Innen nagyon nehéz visszajönni. Most voltam Pharoah Sanders koncerten. Előttem állt beléptetéskor Pokorni Zoltán (övéké a MOM, ahol egyébként az akusztika csak ütvefúrásra alkalmas, a szaxofon úgy szólt, mint egy csapágyas flex). OV-t nem vártam, mert szotyi nem volt a büfében, de mostanra már mindegy is.

Jean Claude 2018.11.02. 00:08:44

@jotunder: A vasúti fékrendszerek hörcsögkinézetű szakértője már fogalmazza az új megközelítést. A társadalomtudomány egy relatív kategória. Ez egy kicsit latinul van az átlagfideszes számára, de majd még csiszolnak rajta Rogánék.

borzzz 2018.11.02. 01:08:15

@Jean Claude: Nagyon sajnálom, hogy így jártál. Én Győrben hallottam élőben, jó sok éve.

közösperonos átszállás 2018.11.03. 11:45:15

@hagyárosböröndi polgár: hagyárosböröndi polgár

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Most, hogy tisztáztuk, ki is vagy (jóeséllyel Fidesz-troll, az vagy), fussunk neki még egyszer.

Adva van egy cég, az az üzleti modellje, hogy ideutaztat népeket, itt szolgáltatást nyújt nekik dollárért, aztán ad nekik róla papírt, utána azok meg szépen hazarepülnek.

Ezt úgy hívják közgazdaságilag, hogy exportcég.

Natehát, vajon mit veszítünk azzal, ha kormányunk elkerget innen egy évi milliárdos bevételű exportcéget úgy, hogy annak piacából lópikulát sem tudnak megszerezni utána a magyar versenytársak?

És hát fordítsuk meg, mit nyerünk vele, de tényleg, mit nyerünk.

közösperonos átszállás 2018.11.03. 11:51:39

@jotunder: "es ott latszik is, hogy a legjobb magyar egyetem"

Egyébként ez már önmagában azt bizonyítja, hogy nincs olyan, hogy a legjobb magyar egyetem, hogy hát izé, perszepersze bizonyos rangsorokban ez nem látszik igazából, de tudjuk, hogy. Nem, ha nem mérhető, akkor nincs. (Bocs, ha ez a megközelítés túl műszakis.)

Konkrét feltételeket, szempont- és pontozási rendszert felállítva beszélhetünk CSAK "a" legjobb egyetemről, általánosságban teljesen értelmetlen. Így aztán a CEU sem lehet "a legjobb magyar egyetem" (ugyanígy persze az ELTE vagy az SZTE sem).

Flageolet 2018.11.07. 08:00:10

@jotunder: Bocsánat, hogy itt írom, de gondolom Ön is követi:

index.hu/techtud/2018/10/19/reszleges_sztrajkba_lepett_tobb_oktato_is_az_elte-n/

444.hu/2018/11/06/annyira-nincs-penze-az-elte-termeszettudomanyi-karanak-hogy-belebukott-a-dekan

Mindez azért érdekes, mert a kotta ugyanaz, mint három éve:

index.hu/belfold/2015/08/12/budapesti_corvinus_egyetem_integracio_budai_campus_kerteszettudomanyi_kar_rektor/

nol.hu/belfold/becsapos-beolvasztas-1554687

Ha jól értelmezem, most majd az jön, hogy "ELTE-t fel a hegyekbe, TTK-t a SZIE-re, csillárom-haj", hiszen a "veszteséges" TTK-t le kell választani, kidobni a vérbe', stb. Mindez azért lehetséges többek közt, mert a HÖK mindkét helyen a kancellárral volt.

incze 2018.11.07. 12:38:38

@Flageolet: nem hiszem, hogy ttk-ügy van, a bölcsészkar pl. valószínűleg még rosszabbul áll, csak azt mindenki leszarja, a bölcsészeket teljesen zajtalanul lehet kikúrni, tárgyösszevonni, megbaszni.

Flageolet 2018.11.07. 12:46:25

@incze: Elfogadom, sajnos igaz (index.hu/belfold/2018/10/31/elte_ttk_btk_sztrajk_megszoritas_kancellar_kepzesi_normativa_finanszirozas/). Akkor a SZIE-re nemcsak a TTK, hanem a BTK és TáTK is megy...majd Palkovics ezt is megindokolja, mint anno a Villányi utat (nol.hu/belfold/becsapos-beolvasztas-1554687).

Flageolet 2018.11.13. 09:18:46

@Külsős: Azon röhögök ezerrel, hogy csatlakozik a Corvinus is (HÖHÖHÖÖÖ)...mielőtt nekiállnék káromkodni: mi van, kicsirigó corvinus arcok, most már nem félni a Lánczi-Pavlik féle etikai vizsgálattól (index.hu/belfold/2017/04/04/corvinus_lanczi_nyilatkozat_etikai_kodex_figyelmeztetes/)? Facebook-ozunk, facebook-ozunk? Most hogy-hogy lehet? Tavaly még mind-mind elhúztatok a vérbe' a CEU kapcsán, most meg "csatlakozunk, csatlakozunk"?... Piszkosul nem vagytok hitelesek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.13. 12:08:00

@Flageolet: nem tudom, hogy valoban csatlakoznak-e corvinusos oktatok, de az biztos, hogy most sokkal veszelyesebb az ilyesmi, mint korabban.

Flageolet 2018.11.13. 12:34:13

@jotunder: 2015-ben és 2016-ban fegyelmik jártak érte, 2017-ban már csak egy üres fenyegetés, amelyet később Lánczi-Pavlik tompítani igyekeztek (index.hu/belfold/2017/04/10/lanczi_andras_rektor_szerint_a_corvinusosok_nem_politizalhatnak_az_egyetem_nevevel/) és nem indult még etikai sem...Hagyjuk a veszélyességet. Ha a CEU-t sikerül innen kirúgni, a jó képességű, de nem túl gazdag, és mindemellett (köz)gazdasátudományi érdeklődésű fiatal itthon akar felsőoktatásba lépni, marad neki a lopott nevű Corvinus. Láncziéknak ennyi kell csak, megmaradni az egyetlen hazai (valamennyire elfogadható szintű) opciónak. Lát valahol bármilyen fenyegetést most a BCE-sekkel szemben a BCE vezetésétől, nehogy kimenjenek tüntetni? Lánczi interjú, Pavlik nyilatkozat, rektorhelyettesi "irodábarendelés" á la 2016, Bumbika beszólás?...Én nem tudok róla.

velőtanya 2018.11.19. 09:18:39

"A CEU már egyáltalán csak azért létezhet, mert amikor a csehek kipaterolták, akkor a Magyarellenes Bálint ideengedte őket a nemzettestbe, mert amúgy a világon senkinek nem kellenének" (random nemzetiérzelmű kommentelő)
444.hu/2018/11/19/a-ceu-becsbe-koltozeserol-targyalt-soros-gyorgy-es-sebastian-kurz

Az ORF híroldalán ez a vezető belpolitikai hír, és azt emelik ki, hogy Kurz látványosan megerősítette a meghívást - amit még az előző kormány ajánlott fel - mivel itt a tudomány szabadságának támogatásáról van szó:
orf.at/#/stories/3101218/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.19. 09:21:58

@velőtanya: A CEU endowmentje majd egymilliárd dollár. Az nagyjából a Mészáros Lőrinc teljes vagyona. Ezeket elkergetni, akkora baromság, amire alig van szó. Ausztria csinált magának egy természettudományos CEU-t a bécsi egyetem mellé és most ingyen kapnak egy másikat. Így mulat egy magyar úr... Broáf.

Grrr 2018.11.19. 10:00:24

@jotunder: Egy kicsit szégyellem bevallani, de én már hosszú évek óta sorozatosan kenődök fel a falra azzal a meggyőződésemmel, hogy "jó, de ezt már tényleg nem fogják megtenni"... :D