Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Népköztársaság úti fák avagy Főtitkárhelyettes Asszonynak szeretettel

2018.10.02. 11:50 | jotunder | 102 komment

No. No. Never. No. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4914276955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

velőtanya 2018.10.02. 12:11:56

Erről van szó, ugye?
24.hu/kozelet/2018/10/02/a-magyar-tudomany-unnepe-politikai-okokbol-tiltottak-le-ket-tudomanyos-eloadast/

Ez valami egészen elképesztő szintlépés megint...
Bár közben a qubit-en pedig találtam még egy érdekes kiegészítést:
"Értesüléseink szerint az idei programból így maradt ki még az egyeztetési körben egy választásokkal és egy migrációval foglalkozó előadás. Jelen esetben már egy második körös cenzúráról van szó, hiszen a férfiak és nők számítástechnikában betöltött szerepéről írt tanulmány az első körben átment a szűrőn."
qubit.hu/2018/10/02/itt-a-betiltott-eloadas-amit-az-mta-hallani-sem-akar-a-magyar-tudomany-unnepen

velőtanya 2018.10.02. 12:14:50

@jotunder: "Vedres Balázs, a budapesti Közép-európai Egyetem (CEU) szociológiaprofesszora a Qubitnek kedd reggel elmondta: már eleve „szelidített” címmel küldte be az előadását az eseményre."
- vagyis kivette belőle a "gender" és/vagy a "társadalmi nem" szavakat, de az éber főtitkárhelyettes asszonyt nem lehetett megtéveszteni.

OoOoOo 2018.10.02. 12:21:03

Tudomány Ünnepe. Mellesleg ennél jobb reklámot cikknek nem csinálhattak volna.

ámbátor 2018.10.02. 12:21:30

Na most három esetet látok :
- Barnabás Beáta Máriát, az MTA főtitkárhelyettesét ma kivágják minft a macskát szarni.
- Az MTA vezetése testületileg lemond és a szabadmta.eu lapon a mércét átállítják "nem független"-re.
- Az MTA végleg elsüpped a NER mocsarában és mindenki, akinek innetöl köze van az MTA-hoz, szégyellheti magát az idök végezetéig.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.10.02. 12:22:00

előadása annak témája miatt jelenleg politikailag nem időszerű

történelmileg így alakult

Budapest, 1963
két fél kevert

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.02. 12:23:10

@velőtanya: ez a magyar társadalomtudomány történetének egyik legmagasabban jegyzett cikke. ez nem értékítélet, nem értem ezt a világot (néha kicsit kritikus szoktam lenni a hálózatelméleti "vonatkozásokkal"), de a PNAS az nagyon sokat ér.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.10.02. 12:24:11

@ámbátor:

a C-t jelölöm meg, azzal a kikötéssel, hogy egy nagy büdös kuglófot fogják ezek magukat szégyellni.

Jean Claude 2018.10.02. 12:28:25

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ha OV tényleg egy diktatúrát próbál építeni, akkor rosszul csinálja. Mondjuk ezen én nem csodálkozom.
Ha az MTA vezetése ezt meg akarja akadályozni, akkor szintén rosszul csinálja.
Ezen viszont nagyon csodálkozom.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.10.02. 12:39:51

@Jean Claude:

mondjuk a lopáson kívül eddig semmi se sikerült, a diktatúra mitől sikerülne?

HANO 2018.10.02. 13:00:57

"- Tessék, Magyar Tudományos Akadémia. Miben segíthetek?
- Jó napot. Dr. Káderffy-Tschinovnyik Ede vagyok, az EMMI tudományhelyességi és kutatáskijelölési helyettes államtikárságának helyettes államtitkári helyettes titkára.
- Parancsoljon, titkár úr!
- Helyettes államtitkársági helyettes államtitkári helyettes titkár úr a helyes megszólításom, de ez annyira nem fontos, mert feladatom a kávéfőzés, valamint az MTA szakmai irányvonalának kijelölése. Most ez utóbbi minőségemben telefonálok. Tudomásunkra jutott, hogy önök előadást terveznek a "Nők és a férfiak szerepe és sikeressége a számítástechnikában nagy adatok alapján" címen.
- Így van. Ne tervezzünk?
- Dehogyne! Hát kik vagyunk mi, hogy kontár kezeinkkel beleszóljunk a tudomány berkeibe? Csupán az előadó személyével kapcsolatban...
- Problémás?
- Ellenkezőleg. Ezúton tájékoztatom, hogy az előadást Dr. Lévai Anikó akadémikus asszony, a textilvegyészeti- és számítástechnikai tudományok professzora fogja megtartani."
(Konok Péter írása)

Érvsebész 2018.10.02. 13:15:30

@ámbátor: B, és a tudományfinanszírozásra mától a Patreont használjuk

Jean Claude 2018.10.02. 13:18:12

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ahhoz politikai tehetség kellene, méghozzá jó nagy, de a dolog akkor is vesztésre állna. A fenntartható lopás legnagyobb ellensége a kapzsiság. Azt belátom, hogy a neresek a neres éttermekben már nem is rendelnek 50.000 Ft-os bornál olcsóbbat, de azért az órával, táskával vigyázni kellene. Tíz éve még csak a Rogán család költött havonta sokmilliót ilyen baromságokra, de mára már eltartják az Andrássy utat, mindkét oldalon. (A Gattyán áruház nem ebbe ment tönkre)
OV-nál vagy behódolsz vagy kegyvesztett leszel. Átmenet nincs. Pláne most, hogy teljesen elhatalmasodott rajta az amúgy is súlyos személyiségzavara. Amit az MTA csinál, az nem fog működni, viszont súlyos következményei lesznek.

közösperonos átszállás 2018.10.02. 13:28:05

@Jean Claude: "Amit az MTA csinál, az nem fog működni, viszont súlyos következményei lesznek. "

Bármi, amit az MTA csinálna ebben a helyzetben, nem működne. De most tényleg, mi számítana sikernek?

velőtanya 2018.10.02. 13:34:52

Oké, akkor most már tudjuk hogy nem hack, nem fake, nem vicc, nem hoax.
A Magyar Tudományos Akadémia politikai okok miatt betiltott több előadást - köztük legalább egy olyat, ami a maga szakterületén a nemzetközi élmezőnybe tartozik - és ezt nyíltan és büszkén vállalja is az intézmény, a saját legmagasabb pecsétjével ellátva (és mellesleg megtudtuk azt is, hogy a politikai okokból cenzúrázás eddig is jól bevált gyakorlat volt hasonló estekben)
És akkor most hogyan tovább?

ámbátor 2018.10.02. 13:38:51

Az index szerint ez már az eredetileg is cenzúrázott lista tovább vágása:
"Amikor az MTA tudományos intézeteit felkérték, hogy állítsanak össze a Magyar Tudomány Ünnepére egy programcsomagot, az MTA TK öt tematikus konferenciával is jelentkezett, ezek közül azonban kettőt már augusztusban ki kellett venniük: az Akadémia főtitkársága a Kisebbségkutató Intézet migrációs témájú konferenciáját, valamint a Politikatudományi Intézetnek a 2018-as választásokkal foglalkozó konferenciáját is kivette a műsorból. Az indok hasonló volt a mostanihoz: azt írták, ezek a témakörök politikai vonatkozásaik miatt nem illeszkednek a Magyar Tudomány Ünnepébe. "

Jean Claude 2018.10.02. 13:50:37

@közösperonos átszállás: Az öncenzúra egészen biztosan nem az. Semmit nem ér el vele, az erkölcsi romboláson kívül. Ha abból indul ki, szerintem helyesen, hogy ez a rezsim nem sokáig húzza, akkor időhúzásnak sem hatékony bevenni a faszt a szájba.
Ha nem indul ki ebből, akkor a társadalomtudósok szabin vannak.

ámbátor 2018.10.02. 13:53:26

"Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis."

incze 2018.10.02. 14:23:18

@közösperonos átszállás: @Jean Claude: @ámbátor: ez még csak nem is sima öncenzúra, hanem fegyverletétel, fehér zászlós elvonulás, a magyar hoch-társadalomtudomány elismeri a tudományos módszerek illetéktelenségét a társadalmi jelenségek bizonyos területein, pl. olyan aprócska és érdektelen ügyben mint a migráció, annak ágas-bogas vonatkozásaival. (e kérdésekben nyilván majd az akadémia által nemsokára kooptált nerintézetek lesznek illetékesek.)

a publikum folyamatosan felhorgad és veszélyektől óv, mikor már rég múltidőt kell használni

velőtanya 2018.10.02. 14:42:10

@jotunder: "Balliberális blogokon listázzák a nemzeti érzelmű akadémikusokat"

Érvsebész 2018.10.02. 14:48:04

@velőtanya: A PBK közleménye:

"Egy demokratikus jogállamban az állam stabilitását és a polgárok biztonságát hatalommegosztás szavatolja. Magyarországon ezért független a bíróság, az ügyészség, a Nemzeti Bank, az Állami Számvevőszék és a Versenyhivatal a végrehajtó hatalomtól. Különösen fontos, hogy a törvényességet felügyelő szervezeteket a végrehajtó hatalom ne tudja befolyásolni, mert nekik kell ellenőrizniük a hatalmon levők cselekedeteit is.

... a hivatásával járó felelősség kell hogy az értelmiséget megszólalásra bírja.

... Mély meggyőződésünk, hogy az értelmiség most nem hallgathat. Közös kötelességünk megoltalmazni a jogállamot: a köztársaságot."

www.bla.hu/professzorok/index.php?oldal=200309100722.htm

2003. szeptember 5-én
a Professzorok Batthyány Köre

--------
jaaaa...

Jean Claude 2018.10.02. 14:57:11

@incze: Látható 2018. áprilisa milyen változásokat hozott OV-nál.
Szerintem most gyorsulnak az események és az idő nem neki dolgozik. Érdemes a nemzetközi színtéren vizsgálni a lépéseit, egyrészt, mert erősen aktivizálódott, másrészt, mert ott nem tudja a körülményeket befolyásolni. Pont itt a súlyos tévedése,
mert az hiszi, hogy az itthoni mozgástere (majdnem korlátlan) külföldön is megszerezhető. Teljesen félreérti a diplomáciát, ugyankkor de facto kézébe is vette.
Dörzsölt nyugati (meg persze orosz) politikusok az orránál fogva vezetik. A néppárti jó zsaru-rossz zsaru játékot sem ismeri fel, azt gondolja, hogy a jó zsaru jól behúzott a rossz zsarunak a személyzeti vécében. Így ő nyert.
Mindenkinek bemutatott az elmúlt két hétben, áttételesen még Trumpnak is. Nagyon gyenge koalíciókat tud kötni, elsősorban hiúsági alapon, melynél nagyobb baklövést a diplomáciatörténet nem ismer. A hiúság amúgy is jellemző a kormányára, valószínűleg ez tartja bent Palkovicsot és Trócsányit. (úgy tudom, hogy OV bírói posztot ígért neki Luxemburgban, ehhez kell kitöltenie a mostani időszakot))
Az MTA egy fajsúlyos intézmény és nyugodtan vállalhatna egy konok ellenállást, hacsak nem tudna belülről bomlasztani OV. Az ellenállás ugyan politikai lenne, de tudományos köntösbe csomagolva, amivel nehezen tudna mit kezdeni. A tudomány nagyon távol áll az ő világától.

Külsős 2018.10.02. 15:39:55

@Jean Claude:

"Az MTA egy fajsúlyos intézmény és nyugodtan vállalhatna egy konok ellenállást, hacsak nem tudna belülről bomlasztani OV" : A lehető legrosszabb változat, ha az MTA-n belül nincs egyetértés és az ún. jobboldali érzelmű tagok kormány iránti lojalitása erősebb a saját intézményük (sőt a tudomány) iránti lojalitásnál. Nem lehet kizárni, hogy éppen ezt látjuk, lásd @jotunder: :(((

Jean Claude 2018.10.02. 15:47:05

@Külsős: Ez valóban nagyon rossz forgatókönyv. Még ha kisebbségben is vannak, akkor is a kiközösítés vádja olyan erős politikai érv a hatalom kezében, hogy megbéníthatná a kollektív cselekvést. Ennek elhalasztása pedig lassú bomlasztást hozhat. Mindenképpen a hatalomnak kedvez, ha politikai szinten tudja tartani a kérdést, hiszen politikai szervezet, míg az MTA tudományos. Megint sikerülne a tematizálás, ami a propagandájuk fő fegyvere.

vizilófia 2018.10.02. 16:07:56

Csak kérdezem: mindenki más meg fogja tartani előadását a Tudomány Ünnepén? Mindenhez asszisztál mindenki?

fuhur 2018.10.02. 16:12:15

@vizilófia: Bennem is ez merült fel, és elmennek oda ünnepelni a meghívott vendégek?

Imaginace 2018.10.02. 16:20:37

A Főtitkárhelyettes Asszony távozását óhajtom minden választott akadémiai tisztségéből.

ikaruss 2018.10.02. 17:27:23

@vizilófia:
Igen. Elmennek ünnepelni a saját kivégzésüket.

vizilófia 2018.10.02. 17:37:13

"Játsszuk újra el, hogy semmiről sem tudunk,
Tegyünk újra úgy, hogy semmiről sem tudunk!
Az időre hályog tapad, és a tangó divat..."

komment1 2018.10.02. 17:43:38

Egyáltalán nem lep meg az MTA lépése. Mégis mit várhatunk attól az intézménytől, ahol a bölcsészet- és társadalomtudomány vezérlő csillaga egy Maróth Miklós?

Viszont ez a húzás még érdekesebbé teszi számomra azt az emailt, amit pár napja kaptam. Nagyon meglepődtem, mert előadni hívtak a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozatban tartandó konferenciára, és a konferencia címe Társadalmi nemek és a testvértudományok oktatas.uni.hu/20181117.pdf

Az világos volt, hogy énrám hogy találtak mint potenciális előadóra, de attól nem kaptam szikrát, hogy ugyan ki meri ezt a témát most felvállalni. Hát akkor látom, hogy a Wesleyről van szó - ezek Iványiék. Szóval Iványi ekkora badass, hogy ezt is bevállalja, nyilván totál direkt megmozdulás a részükről.

Egyébként eddig nem akartam előadni, mert nemigen fér bele az időmben, de ezek után, amit az MTA művelt, komolyan gondolkodom rajta, hogy mégis elmegyek.

lüke 2018.10.02. 17:53:36

@ámbátor:
szerinted ismerik ezek?.......

lüke 2018.10.02. 17:58:16

MTA konferencia úgy tehet,mint Lenin- svéd néma-, mikor az orosz forradalomba utazott,
néma előadásokat tart a tud. ünnepén

Strawdog 2018.10.02. 18:25:24

Ha ezt engedi az MTA, akkor lenullázza a saját legitimitását. Eddig az volt a szöveg, hogy tudománnyal foglalkozik, abban mindennel, és állást is foglal, politikával nem. Most nyíltan kimondott politikai indíttatásból betilt előadásokat. Ráadásul olyanokat, amik nem politikai jellegűek, legalábbis az első biztosan nem.

Nem lassú bomlás lesz itt, hanem összeomlás.

Ha Lovász nem tud rendet tartani a háza táján, akkor azzal kiteszi a táblát, hogy szabad a rablás. Másrészt, az MTA kívülről elveszti azt a szimpátiát és támogatottságot, amit eddig élvezett. Igaz, hogy ez főként az ellenzék részéről volt, de mégis valamifajta védelmet adott. Most ez is elmegy.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2018.10.02. 19:07:41

@jotunder:

Mióta főtitkárhelyettes ez a jóasszony? És hogy került ebbe a pozícióba? Valahogy nem tűnik úgy, hogy az amúgy tök intakt MTA-ba egy szál komisszárt sikerült benyomni, aki most robbantott.

Strawdog 2018.10.02. 19:34:47

Tele van komisszárral. Az más kérdés, hogy ezek egy része nagyon jól látja, mi lesz a leszalámizás vége, és valahol mégis lojális az Akadémiához, ha már csak a saját érdeke miatt is. A primitívebbje meg csak szeletelni akar, főleg magának.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2018.10.02. 19:48:01

@Strawdog: Csak mert ez a "belpuccs" duma olyan, mintha váratlan lett volna és ebből következőleg megfelelő reakcióra számíthatnánk. Ehhez képest...

@vizilófia: "Ugye a betiltás után minden résztvevő lemondja az előadását az MTA konferenciáján?" (Vásárhelyi Mária a FB-on)
Ludassy Mária válasza ugyanott: "Egyszer volt, hol nem volt, hogy valakinek nem engedélyezték az előadását, mire szolidaritásból én lemondtam az enyémet. Na ki állt a helyemre? AZ, AKIVEL SZOLIDARIZÁLTAM..."
www.facebook.com/vasarhelyi.maria/posts/10215437962554930

Strawdog 2018.10.02. 19:57:43

Az MTA eléggé tele van fideszessel, meg karrierista, tehetségtelen, megfeleléskényszeres hülyével is, és még csak nem is részhalmaza az egyik a másiknak. Ez eddig sem volt titok. De az ember azt gondolná, hogy annyi eszük csak van, hogy összezárnak, ha a puszta létezésük a tét. De hát nincs.

Amúgy igazad van, nincs itt mit nagyon csodálkozni.

n0ri60 2018.10.02. 20:02:46

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Elég régóta. És már volt csúnya húzása.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.10.02. 20:02:58

Lovász nélkül ez nem menne és Lovász még a helyén van... Na, ennyit erről

ijontichy 2018.10.02. 20:38:54

@HaFr: A kovboj csak próbál kárenyhíteni. Belülről ;-)

dreg1 2018.10.02. 21:34:00

@jotunder: Nekem úgy tűnik, hogy ez a PNAS-be benyújtott, nem pedig elfogadott cikk. Lehet, hogy tévedek, de a téma szempontjából ez mindegy is.

velőtanya 2018.10.02. 21:40:04

@Strawdog: "Ha ezt engedi az MTA"
Jelen állás szerint nem "engedi vagy nem engedi", hanem csinálja...

velőtanya 2018.10.02. 21:44:33

@komment1: Az miből derül ki, hogy ez "a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozatban tartandó" konferencia lesz?

velőtanya 2018.10.02. 22:06:49

@Érvsebész: (mostantól János Kertész)
Egyébként derék dolog, hátha lesz példamutató hatása.

komment1 2018.10.02. 22:48:08

@velőtanya: Az emailből, amit kaptam - de azt azért, ha nem haragszol, nem másolom be.

komment1 2018.10.02. 22:56:46

De itt a link a Wesley honlapján is
wesley.hu/2018/09/04/tarsadalmi-nemek-es-a-testvertudomanyok-konferenciafelhivas/

és a dátum is (november 17.) arra utal, hogy Magyar Tudomány Ünnepe rendezvényről van szó.

Strawdog 2018.10.02. 23:18:06

Hát ez nem volt egy jó nap. Ráadásul inkább úgy tűnik, hogy nem is leszóltak, hanem a komisszár néni lényegében önszorgalomból csinálta a dolgot. Ez már nem is annyira a kádárizmusra hajaz. Szégyen.

Jean Claude 2018.10.02. 23:24:11

@komment1: Örüljünk, hogy az előző elnökválasztáson még kandidáló Maróth Miklós alulmaradt. Úgy látom, hogy lassan előkereshetné a csokornyakkendőjét a fiók mélyéről. Ez most Orwell vagy Rejtő?

komment1 2018.10.03. 00:06:24

Sok mindenkivel együtt nagyon örültem, amikor egy komoly, sőt nagy tudóst választottak meg elnöknek Maróth helyett, aki minden szempont kínos volt már alelnöknek is.

A jelenlegi helyzetben viszont Lovásznak szerintem nemigen lenne más lehetősége, minthogy lemond, hogy legalább ezzel kifejezze, mennyire nem ért egyet mindazzal, ami hónapok óta folyik. Persze ebben az ellenszélben nyilván nem könnyű neki sem, illetve menteni akarja, ami még menthető. Csakhogy a korábbi tapasztalatok a Fidesszel nem azt mutatják, hogy ne úgy működnének, mint egy borg kolónia - "minden ellenállás hasztalan". Itt maximum gesztusjellegű tettekre van lehetőség szerintem.

ijontichy 2018.10.03. 02:18:05

Ezt úgy megláttam ma, és az jutott eszembe, hogy ezidőtájt volt divat a "letiltás".
toretro.blog.hu/2018/10/02/a_magyar_woodstock
Kora alapján (jujj be csúf vagyok) lehet, hogy a néni nosztalgikus hangulatba került? Ki tudja, nem vágyott-e rá zsenge ifjúsága óta, hogy egyszer végre ő is "letilthasson"? Ah, a női lélek rejtelmei... ;-)

közösperonos átszállás 2018.10.03. 09:43:48

@Jean Claude: @incze: Nem mondtam, hogy jól csinálják. Azt se mondtam, hogy ez erkölcsileg talán a legjobb lépés (igen, a kiterítnek úgyis nekem is eszembe jutott). Csak ne tegyünk már úgy, mint hogyha lenne "jó" lépés, mint hogyha lehetne csinálni olyant, hogy Vityáék értsék, hogy eddigé-és-netovább, vagy amivel ki lehet húzni addig, amíg majd már nem ők. Nem, nincs.

(Egyébként én nem tudom, hogy ez tényleg enyhe benyalás volt-e, akart-e lenni, vagy pedig egy őszinte reakció, hogy végre teret adhatunk saját perszonális véleményünknek, olyan formában, hogy nem adunk teret másnak. Lehet, hogy ez a hölgy őszinte álláspontja, ami hát na, nem egészen kortárs, inkább van egyfajta naftalin-szaga, de akkor sem benyalintás.)

netukki 2018.10.03. 10:13:09

@közösperonos átszállás: Ezekből a naftalin-szagokból (mert ugye a Kossuth tér rekonstruált 1944-es állapotát is nevezhetjük naftalin-szagúnak) lesznek aztán a hullaszagok, jobb ha nem bagatellizáljuk őket, mondjuk Nyírőről sem feltételezem, hogy érdekből nyalintott volna be enyhén Szálasinak, inkább gondolom, hogy volt neki egy saját perszonális véleménye, ami sajnálatosan egybeesett.

Jean Claude 2018.10.03. 11:07:40

@közösperonos átszállás: Ez nem arról szól, hogyan lehet a tudomány autonómiáját megvédeni. Ma semmilyen autonómiát nem lehet OV-től megvédeni. Egyértelmű üzenetek állnak rendelkezésre ennek megértéséhez, különösen április 8-a óta.
Arról van szó, hogy egy nagytekintélyű intézmény milyen üzenetet közvetíthet egy elég nagy bajban lévő ország társadalma felé. Én úgy látom, hogy a mostani felvonás után nem a büfébe, hanem a ruhatárba kell menni. Ami annyit jelent, hogy OV fut ki az időből (miután meghírdette a teljes személyes kontrollt egy 10 milliós nem autark országban), tehát érdemes beleállni olyan konfliktusokba, amelyek máskor biztos veszteségekkel hoznának. Bármilyen konfliktus hozhat spill over effektust innetől fogva, akár egyszerre több is. Pl. van egy friss kormányunk és lemond egy államtitkár (funkcionális miniszter), mert állítólag mostanában nem beszél a főnökével, nem tiszta milyen döntés van hozzá delegálva és meddig stb. Az, hogy Varga és Matolcsy nem beszél egymással, még belefér, de ez ugyanaz a minisztérium. OV már nem tudja kézben tartani azt a sok gyeplőt.

velőtanya 2018.10.03. 12:29:12

@Jean Claude: Az eü-államtitkár lemondása a felszínen Kásler pszichopata személyes őrjöngéséről szól, amivel megtorpedózta az államtitkár kármentő megoldását a szívsebész kirúgása ügyében - akivel valószínűleg személyesen is jóban van, kvázi egymásra nézett az ablakuk a régi kórházi munkahelyén - és aki még csak pár hónapja fideszes államtitkár, azt elvileg még érdekelhetik olyan szempontok, mint hogy életmentő műtétek tucatjai maradnak el bürokratikus faszkolódásnak élcázott pitiáner személyes ellentétek és ambíciók miatt.
De az igazi ok szokás szerint Vincent törvényei körül keresendők - "...akkor lopni akarnak", méghozzá sokat:
444.hu/2018/10/03/hetek-ota-mar-szoba-sem-allt-egymassal-kasler-miniszter-es-a-lemondott-egeszsegugyi-allamtitkara
medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/az_ogyei_ugy__es_ami_mogotte_van
Akinek nincs ideje elolvasni, a lényeg:
"Nagy Anikó tudta nélkül került be a hivatalos értesítőbe egy rendelkezés is arról, hogy tanácsadó testület kerül a még mindig főigazgató nélküli gyógyszerhatósághoz. A tanácsadókat – köztük Habony Árpád egyik volt munkatársát – a vonatkozó jogszabály szerint nem terheli felelősség az általuk hozott döntésekért, javaslataikért, viszont hozzáférhetnek számos titkos, a gyógyszerpiacot befolyásoló adathoz."

közösperonos átszállás 2018.10.03. 12:34:45

@HaFr: "Lovász nélkül ez nem menne és Lovász még a helyén van... Na, ennyit erről "

Kedves HaFr, az Akadémiának jelenleg azért többtucatszor több tagja van, mint a pártodnak, így aztán lehet, hogy nem pont ugyanazon a módon működik. Mittomén, esetleg eshet le falevél úgy, hogy a nagyfőnök előtte nem bólintott rá, vannak hatáskörök, effélék.

közösperonos átszállás 2018.10.03. 12:41:47

@netukki: Nadehát én azt se mondtam, hogy ja, ha az az ő saját véleménye, akkor rendben van. Azt mondtam, hogy szerintem hiba automatice befekvésként értelmezni.

Jean Claude 2018.10.03. 13:02:33

@velőtanya: Az, hogy Kásler pszichopata, teljesen indifferens. A lemondás szempontjából az az érdekes, hogy egy minisztérium funkcionális részének vezetése megbénul. Valójában OV tevékenysége következtében. Azért, hogy még több gyeplőt tartson, még több érdekszférát kell pozícióba juttatnia (vagy ugyanazt többe), egyre kevésbé államigazgatásilag racionális megfontolásból. Ennek pedig van következménye, pl az egészségügy teljesen szétterül az országban, méghozzá közvetlenül, napi több ezer interakción keresztül. Pénz lopni tartósan csak pénztermelő életben tartása mellett lehet. Ez fog egyre kevésbé sikerülni úgy, hogy OV hataloméhsége egyre többe fog kerülni, főként a hatékonyság gyorsuló romlása mellett. Ehhez képest a stadionépítési mániája eltörpül.

jaegtoer 2018.10.03. 13:22:50

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

"_C-t jelölöm meg, azzal a kikötéssel, hogy egy nagy büdös kuglófot fogják ezek magukat szégyellni._"

A Szabad Kuglófok Szabad Érdeklődésű Képviseletének követekét nem feltétlenül szabadon tiltakozom az egyrészt a sértő jelző, másrészt a kuglófok méltóságához messzemenően méltatlan megemlítettség okán. Kérlek, legközelebb a sárgarépa főzeléket vagy a brokkoli pudingot szíveskedj egy mondatba szerkeszteni nevezettekkel, valamint, ha csak teheted, légy egy kissé elnézőbb. Van olyan röpdolgozat, amikor túl sok az egyes, és mégsem hülye az osztály. Van amikor maga a nap a hülye.

jaegtoer 2018.10.03. 13:27:00

@Jean Claude:

"_Ez most Orwell vagy Rejtő?_"

Overall, kedves Jean, over all.

jaegtoer 2018.10.03. 13:36:59

@velőtanya:

A gyógyszerpiac még kiaknázatlan terület, csak a külföldi nyomozóhatóságok ténykedését követően derül fény, vagy kerül épp eltussolásra egy-egy felszívódott -megutaztatott- külföldi gyógyszerszállítmány.

ámbátor 2018.10.03. 15:36:28

@jaegtoer: Ideje lenne létrehozni a Nemzeti Gyógyszerellátót. Elöször is legyen államosítva a Hungarpharma meg a többbi gyógyszernagyker. Aztán át lehet játszani a nemzet vejének az egészet.
Ezzel párhuzamosan a trafiktörvényt a replace müvelet ügyes felhasználásával (270 millióért) át lehet írni úgy, hogy nemzeti dohányboltok helyett nemzeti gyógyszertárakról szóljon. A címe mondjuk lehetne "A nemgyógyszerezök védelméröl szóló törvény"

lüke 2018.10.03. 15:39:23

@velőtanya:
tök jó!
hiába a stukko készítők gipszélnek, s lassan megtanulják a Szentgyörgyi -Krebs ciklust , meg a MAO bénítókat..
ez lesz a kulturkampf csodája !
pénz az van benne: nagyker- kisker rés min. 50%

vizilófia 2018.10.03. 15:41:46

@Jean Claude: "Ez nem arról szól, hogyan lehet a tudomány autonómiáját megvédeni. Ma semmilyen autonómiát nem lehet OV-től megvédeni."
Megvédeni egy dolog, együttműködni az autonómia megszüntetésében egy másik. Az utóbbi csoporthoz tartoznak a MTÜ-n ezek után előadók.

Jean Claude 2018.10.03. 16:40:19

@vizilófia: Erkölcsileg körbe lehet őket zárni, de ezzel semmi nem oldódik meg, sem pedig az MTA más hatalommal lojális csoportjával. Harcot hírdettek és nem válogatnak az eszközökben. Kérdés, hogy van-e erős hadsereg, amelyik egyszerre támad tankkal, repülővel és hadihajókkal (közben derül ki, hogy nincs is tenger). Szerintem gyenge hadsereg van, és a parancsnok teljesen inkompetens, nemsokára tényleg úgy fog kinézni, mint Bruno Ganz a filmben. Új frontot akkor érdemes nyitni, ha stratégiailag van értelme és megvannak hozzá az eszközök. Szerintem olyan emberek döntöttek Pröhle sorsáról, akik soha nem járnak múzeumba. Mintha a birkózószövetség állítaná össze a fociválogatottat. A megteszem, mert megtehetem minden, csak nem egy tehetséges politikus jellemzője. A politikai erőtérben az erőforrások szűkösek, még a legnagyobb diktatúrákban is. A szocializmus egy autark rendszer volt, ahol a legitimáció alapja volt az előző rendszer mindenre kiterjedő átalakítása, nem személyes érvényesülés. Még Sztálinnál sem.

vizilófia 2018.10.03. 16:56:11

@Jean Claude: Való igaz, ilyesmi a helyzet. Csak rezignáltan jelzem, hogy a 70-80-as években pont így beszéltünk (legföljebb kacsintottunk hozzá: itt van 100e orosz...). Most nincsenek itt, így nagyon látszik, hogy a NER azért működik, mert hagyjuk, sőt sokan támogatják.
A konkrét esetben: ha nem mennénk el előadni és hallgatóságnak az MTÜ-re, akkor főtitkárhelyettes asszony nevetségessé válna. Az MTA-t pedig így is, úgy is beszántják: "az elmúlt 30 évben is magánrepülővel jártam meccsre, ezután is így fogok".

lüke 2018.10.03. 17:33:54

@Jean Claude:
jesszus, ne vizionálj, sok a stadion
Puccs >junta >puccs > fuccs
@vizilófia:
.....csak nem jártak osztrák tulajdonú bérelt magánrepülővel, hanem kormánygéppel

incze 2018.10.03. 18:05:41

@Jean Claude: szerintem (is?) a leghatékonyabb út ahhoz, hogy orbánia mielőbb elenyésszen, ha a totemállatot felpörgetjük. (és ez nem minél rosszabb annál jobb stratégia, hanem épp az ellenkezője, tekintettel arra, hogy ez a "rendszer" csak fejreállással kotorható el. ami kárt okozhat ennek során, azt mindenképp okozná, legfeljebb lassabban, kiépítettebben - vö. békaforralás. az már más kérdés, hogy ami orbánia után jön, valószínűleg nem lesz valami épületes, az emberek sokkal türelmetlenebbek, mohóbbak és sértődöttebbek, mint voltak mondjuk '90-ben, pedig már az sem volt valami.)

mafi mushkila 2018.10.03. 18:53:03

@incze: Hű! Akkor a strukturálatlan trollikus hőzöngés az tulajdonképpen a hazafias kötelességünk? Mert a hangunknak hangot adó, Orbánig is elhallatszó képviselőket ez spannolja, hogy erre van igény, és az ő kérdezősködésük meg feljelentéseik pörgetik be a totemállatot, ez a sora, nem? Tényleg már kezd megbízhatóan használhatónak tűnni, ahogy a "meghosszabbítjuk"-ot rávágja bármire, ez már kiszámítható. Gyerünk, gyerünk! :)

Különben én hozok még egy faktort: 14-ben meg 18-ban még lehetett azt hinni, hogy ó, majd magától visszaleng az inga egy/két ciklus után, ahogy mindig is. Mostantól új a helyzet. Vagyis a helyzet már 2010-től új volt, de mostantól bárkinek látszik már. Szerintem simán ezen volt elszunyálva a professzionális ellenzék...

Jean Claude 2018.10.03. 18:55:03

@incze: Én ennél optimistább vagyok. Ez a rendszer rendkívül gyenge lábakon áll, mert így lett megalkotva. Fokozatosan gyengül, mert nem a tartósságához használják fel az erőforrásait. Olyan, mint egy rothadó faház, amit egyre giccsesebb színre festenek, hogy az utca embere csodálattal bámulja. Hogy utána mi jön, az meg a Nyugattól függ, mert ők fizetik a statikust.

legeslegujabbkor 2018.10.03. 22:07:16

@komelőadni hívtak a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozatban tartandó konferenciára, és a konferencia címe Társadalmi nemek és a testvértudományok
Az világos volt, hogy énrám hogy találtak mint potenciális előadóra, de attól nem kaptam szikrát, hogy ugyan ki meri ezt a témát most felvállalni. Hát akkor látom, hogy a Wesleyről van szó - ezek Iványiék. Szóval Iványi ekkora badass, hogy ezt is bevállalja, nyilván totál direkt megmozdulás a részükről.
Egyébként eddig nem akartam előadni, mert nemigen fér bele az időmben, de ezek után, amit az MTA művelt, komolyan gondolkodom rajta, hogy mégis elmegyek.

Esetleg bízhatsz még Orbán mosolyában vagy egyéb talpnyalóinak szövegeiben

komment1 2018.10.04. 15:09:11

@legeslegujabbkor: Marhára félreértetted, amit írtam. Másoknak a kommentjeiből is láttam, hogy sokan azt hiszik, a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat egyenlő az Akadémia programjaival ez alkalomból. De ez nem így van.

Minden felsőoktatási intézményben megünneplik a magyar tudományt november hónap folyamán. Tehát a lényeg az, hogy míg az MTA által megrendezendő MTÜ eseményekre naná, hogy még hallgatóként sem megyek el, addig a Wesley MTÜ konferenciáján lehet, hogy elő fogok adni. Méghozzá pont azért, mert a Wesley ez ügyben protestál a jelen közhangulat és mainstream politikai nyomulás ellen, és demonstratíve bevállalják a gender témát.

komment1 2018.10.04. 16:52:34

@Érvsebész: Akármekkora tudós is, ő is a rendszer része. Úgy látszik, gerincet nem tud növeszteni, akármennyi ész is szorult belé.

vizilófia 2018.10.04. 17:08:14

@Érvsebész: Egy fokkal jobb (de nem jó) a helyzet. Lovász arról beszélt, hogy a két előadás nincs (a szó szoros értelmében) betiltva, mert meg lesznek tartva, csak nem a főépületben, hanem a Társadalomtudományi Kutatóközpontban. Sztem az újságíró keverhette össze a mondottakat: nem a rendezvény lesz megtartva, hanem az előadások, így nincs cenzúra, csak a publicitást csökkentettük...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.04. 17:12:31

@Érvsebész: az mta.hu oldalon az interjuban lovasz elmondta, hogy ot bizony nagyon erdekli a nembetiltott eloadas. es ordit, hogy mennyire elege van az egeszbol. hat mondjuk csaphatott volna nagyobbat az asztalra, de lovasz tenyleg sohasem volt egy csapkodo tipus.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.04. 17:17:21

@Érvsebész: a 444.hu teved. lovasz nem azt mondta, hogy a rendezveny nem marad el, hanem azt, hogy konkretan a ket eloadas nem marad el. az intezeti eloadasok kozott lesznek megtartva es nem a kozponti eloadasok kozott. szerintem ez is vegtelenul kinos, de azert nem ugyanaz, mint a totalis betiltas.

komment1 2018.10.04. 17:44:05

@jotunder: Úgy látszik, próbál lavírozni, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon. Csakhogy azok az idők szerintem rég elmúltak, amikor még megérte így lavírozni. A Fidesz az ilyen viselkedéstől nemhogy megállna, hanem vérszemet kap. Kertész legalább tökös volt, igaz, ő nem az elnök. És a CEU vezetése is szerintem sokkal jobban kezelte a helyzetet, amikor lerohanták őket, bár igyekeztek nagyon diplomatikusan viselkedni, de nem adták fel önmagukat, mert minek. Velük kapcsolatban annyi biztos, hogy így sem tudják eltaposni őket, maximum jobb körülmények között Bécsben működnek tovább.

brunn 2018.10.04. 18:31:49

A Népköztársaság úti fák nagy része a Sztálin utat szegélyezte...

közösperonos átszállás 2018.10.04. 18:44:37

@jotunder: "de azert nem ugyanaz, mint a totalis betiltas."

Sőt, ha két rendes előadás szünetében, a büfében lenne megtartva, az sem lenne ugyanaz, mint a totális betiltás.

Vagy mégis?

közösperonos átszállás 2018.10.04. 18:45:42

@jotunder: "hat mondjuk csaphatott volna nagyobbat az asztalra, de lovasz tenyleg sohasem volt egy csapkodo tipus. "

Mondjuk az is esélyes, hogy ha egy csapkodós típus lenne, eleve nem választották volna meg. Az Akadémia mindig is a "csak nyugi, csendben, lassan, mindent úgy, mint tavaly" híve volt, csak ezek most nem pont olyan idők.

fortin2 2018.10.04. 20:56:56

@közösperonos átszállás: Mondjuk a Lovász előtti 6 elnök közül egyik se volt ilyen. Határozott, vezetőképes emberek voltak (az ebből a szempontból mindegy, hogy milyen irányban), és az is biztos, hogy egyik se hagyta volna meg a posztján az ilyen ütődött főtitkárhelyettest és a provokáló intézeti főigazgatót. Ez csak a vezetési mélyrepülés újabb jele, persze, sokkal kevésbé gond, mint amit az új K+F törvénnyel művelnek (Decemberben közgyűlés, amikor már mindne eldől. Grat.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.10.05. 00:04:20

@fortin2: egyikük sem állt szemben erdogankettővel.

Mister Gumpy 2018.10.05. 00:13:25

A lényeghez szeretnék hozzászólni. Ez a Kovács Kati tiszta Jefferson Airplane www.youtube.com/watch?v=Vl89g2SwMh4

Mister Gumpy 2018.10.05. 00:22:38

@komment1: Gerince van neki, nyugi. Az egyik legjobb ember, szerintem, akit a Föld a hátán valaha hordott. A tökei, r'n'rollos értelemben, lehetnének kifejezettebbek.

fortin2 2018.10.05. 06:56:01

@jotunder: csak Kádárral, Aczélal az első kettő, az MTA intézethálózatát konkrétan megszüntetni akaró kormánytag kisgazdákkal és ebben csendesen asszisztáló egyebekkel a harmadik, a teljes anyagi csőddel (elképesztő elvonásokkal) és az erdogáni lendületet kezdő ifjúfideszesekkel a negyedik, az MTA-t beszántani akaró innovációs ügyeket is vivő szdszes miniszterekkel és az ehhez hangosan médiaassztisztenciát nyújtó értelmiségecskével meg a minsizreelnökségük janicsárjaival az ötödik.
De ettől függetlenül, én arról beszéletem, hogy megengedhet-e ilyen bűnös ostobaságokat, mint az MTÜ ügyi bornírtkodás a saját házatáján egy valódi vezető. Nem.

közösperonos átszállás 2018.10.05. 08:35:35

@fortin2: "az MTA-t beszántani akaró innovációs ügyeket is vivő szdszes miniszterekkel és az ehhez hangosan médiaassztisztenciát nyújtó értelmiségecskével meg a minsizreelnökségük janicsárjaival az ötödik."

És mégis, emögött nem volt valós kormányzati támogatás.

A mostani törekvések realizálásához sem kétharmad kell, hanem eltökéltség -- egy bizonyos fokú eltökéltség ellen pedig semmilyen MTA-elnöknek nincsenek eszközei.

fortin2 2018.10.05. 08:45:27

@közösperonos átszállás: Hogyne volnának. Pl. elsőként végig lehetne érdemben gondoloni, mi is ezekből a vállalható, mi nem (ez is csak elég későn kezdődött el, az akadémiai vezetés tehetelenkedései után, amikor Szabó Gábor stb., valódi vezetőképes és átlátással rendelkező akadémikusok és megelégelték a dolgot és beszálltak, csak akkor már sokkalsokkal rosszabbak voltak a tágyalási pozíciók). Akkor lenne mibe bevonni ak akadlémiai közösséget, információkkal rendelkező osztály-viták stb. formájában, aminek a kimenete egy szeptemberi közgyűlés lett volna. ha azt esetleg képesek lettek volna megszervezni, előkészíteni, épeszűen levezetni és kihozni belőle valamit (megegyezve az egyetemekkel, mert ez kuclskérdés volna), akkor lenne mivel odaállni az eltökéltséggel szemben tárgyalni. És ha alapdolgok nem mennek át, akkor lemondani, osztályelnökségektől kezdve felfelé. Ehelyett ez az önsajnálat, sundámbundán egyezkedés – no, azzal valóban nem lehet elérni semmit.

De újra: a belső ügyekben most mutatott tehetetlenséget nem menti semmi. Lovásznak vagy el kellene küldenie a főtitjkárhelyettest (formáklsian: felkérni a lemondásra) és felfüggeszteni a TK főigazgatót, vagy magának lemondania. Egyszereűn értelmezhetetlen egy ilyen botrány után, hogy ők hárman egyszerre a hivatlukban maradjanak.

Külsős 2018.10.05. 20:02:57

Vedres Balázs és Kertész János épp most volt az atv Egyenes Beszédben. Még nincs fent a honlapon, de holnap már ott lesz. www.atv.hu/musorok/egyenes_beszed

RontoPal 2018.10.06. 12:59:49

A PBK tag MTA főtitkh. nem szereti a CEU-s előadókat. A gendert meg nem érti, nyilván. Illetve érti, olvasta, hogy a főncsi háztáji marhái nem szeretik. Ennyire egyszerű... És politizáálni bűn, hiszen a főncsi baromfiudvarának valamelyik kapitális marhája már a civil war elején világosan megmondta, a politizálás az csak nekik szabad, másnak nem.
Kétségbeejtő, hogy az ellenzék(?) ezt a baromságot sem ütötte le ezerrel, ti. az előbbi bornírtság a közélettől eltiltást akarja lenyeletni a közzel. Hát, ha ezt a köz lenyeli, akkor megérdemli.

szazharminchet 2018.10.08. 13:30:19

@jotunder: Ezt végiasszisztálni azért valamennyire csapkodós típusra vall, csak nem ököllel, hanem nyelvvel.

Az ő esetében legalább bízni lehet benne, hogy nem önös érdekből. Lovász személyesen bármikor megtehetné, hogy magasra emelt a középső ujjal távozik valamelyik jónevű amerikai egyetemre. Csak ha sokat pattognak, akkor a zsebdúcse emberei felszántanák az Akadémia és az intézethálózat helyét, és behintenék a helyét sóval.

ámbátor 2018.10.08. 16:46:35

@szazharminchet: pattogás ide vagy oda, épp ez zajlik.

netukki 2018.10.09. 17:00:33

@jotunder: "Hónapokkal ezelőtt vetődött fel egy Marx-emlékülés ötlete az MTA Filozófiai és Történettudományok Osztályán, ezt el is kezdték szervezni, majd most, a legutóbbi osztályülésen úgy döntöttek, elhalasztják – tudta meg a hvg.hu. Az ülést novemberben tartották volna, és az elmondások szerint a "feszültségek és áthallások" miatt halasztották el az emlékülést, de azt nem tudni, mikorra. Az ülésen érdemi vita nem volt a kérdésről, szinte egyhangúlag szavazták meg a halasztást."

hvg.hu/itthon/20181009_Nagy_a_lapitas_de_ujabb_kenyesnek_velt_konferenciat_halasztottak_el_az_MTAban

velőtanya 2018.10.09. 21:11:09

@netukki: Szerintem lassan ideje lenne például kivenni az MTA nevéből a "Tudományos" szót, még provokációnak tekinti valaki a pártközpontban.

Egyébként meg ez jutott eszembe az egészről:
"Ha csak az én személyes sorsomról volna szó, nem törődnék semmivel. Kiállnék csupasz mellel a villámok elé, de itt sokkal nagyobb a tét.
– Mi a tét?
– Ha most elkezdem firtatni az ellopott gyár ügyét, előfordul, hogy belebukok, és leváltanak. Ez nem azért lenne baj, mert én elveszíteném az állásomat, hanem, mert ha én elkerülök innen, komoly bajok történhetnek.
– Milyen bajok?
Lágymányosi magasztos arccal mosolygott.
– Például képzeld el, Balaskó elvtárs, hogy valamilyen okból éppen ide, a Gumiügyi Minisztérium Véleményezési Főosztályára nyújtanának be egy tervezetet, hogy milyen irányba folyjon tovább az emberiség sorsa, és a fővéleményezőnek kellene dönteni, hogy háború legyen vagy béke, élet vagy halál. Ilyen esetek persze ritkán fordulnak elő, de történjen meg csak egyszer egy életben, már azért érdemes volt tartózkodni a meggondolatlan döntésektől apró ügyekben."

ámbátor 2018.10.09. 22:21:14

@velőtanya: Ha jól értem a "Magyar Gumikutya és Gumimacska Akadémia" lenne a megfelelő név. Nagyjából stimmel.

netukki 2018.10.11. 09:16:53

@velőtanya: "Szerintem lassan ideje lenne például kivenni az MTA nevéből a "Tudományos" szót, még provokációnak tekinti valaki a pártközpontban."

Átmenetileg lehetne például Magyar T. Akadémia., és amikor már senki sem emlékszik rá, hogy mi az a T-betű, akkor törölni lehetne.

Marx személyét, munkásságát tudományos igénnyel vizsgálták volna, mert úgy gondolták, hogy ez ma már lehetséges. "A sajnálatos júniusi események óta történtek világossá tették, hogy ez tévedés, s az Osztály ennek következményeit vonta le határozatában." (Zsoldos Attila, az M[T]A Filozófiai és Történettudományok Osztálya vezetője)

hvg.hu/itthon/20181010_zsoldos_mta_marx_konferencia

ámbátor 2018.10.11. 11:57:53

@netukki: Akkor már inkább T-Akadémia, magenta színnel írva és egy jó szponzorációs szerzödést is lehetne kötni.

mafi mushkila 2018.10.11. 20:45:38

@netukki: Hű de (ijesztően) profi! Nagyon örülök, hogy nem a túloldalon vagy érdekelt :)