Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Századok és végek avagy a rezsim nem cicóz

2018.09.24. 16:26 | jotunder | 80 komment

 

    Az Index híre szerint kirúgták a Századvég szerkesztőségét és lemondott több szerkesztőbizottsági tag.

    Egy olyan lapról van szó, amelynek az első szerkesztőségének volt egy Orbán Viktor nevű tagja...

    A főszerkesztő Demeter Tamás, nem névrokona annak a Demeter Tamás nevű filozófusnak, akiről írtunk a Vincenten, hanem konkrétan azonos vele. A másik három felmentett szerkesztő Pócza Kálmán, Zuh Deodáth és Veszelszki Ágnes.

     A szerkesztőbizottság tagjai a legutolsó kötet szerint:

     Lánczi András, Aczél Petra, Lee Congdon (lemondott), Csejtei Dezső, Egedy Gergely, Fehér M. István, Fodor Pál (lemondott), GFG, Horkay Hörcher Ferenc (lemondott), Karácsony András, Körösényi András, Kövecses Zoltán, Kulcsár Szabó Ernő ( lemondott), Mezei Balázs, Stumpf István, Szilágyi Márton.

     A Kommentár után a Századvégből is politikai propagandalapot csinálnak, ahogy kell, nincs semmi cicó.

     Amiről valamiért eszembe jut, hogy 1986. július elsején tárgyalta meg az MSZMP KB Politikai Bizottsága a Tiszatáj ügyét. Most Bod Péter Ákos verte ki a biztosítékot, mert nem a pártvonal szerint írt valami pénzügyi szarról, amit két ember olvasott végig, akkor a Nagy Gáspár írt a drága júdásfáról, ami harminc évgyűrűjével susogott, és sajnos Kádár János valóságos mestere volt a kivonás műveletének. A Gyurkó, a Boldizsár Iván, meg persze a Pándi Pál, Király István nem voltak békésmarcik, géefgék, rohadt egy világ volt, de legalább rá volt írva szép nagy betűkkel, hogy csókolom, ez a világ rohadt, ha nem tetszik, el lehet menni. Mondjuk nem lehetett elmenni, legalábbis eleinte. Nekem tényleg sem ingem, sem gatyám a Kommentár meg a Századvég, hogy adjak egy bukolikus stichet a  kis posztomnak, de azért ha esetleg nem szépen ér véget ez a drága Orbán-rezsim, legyen már leírva valahol, hogy én szóltam.

   

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9814260359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2018.09.24. 16:49:17

Kéne lassan a viccország mintájára egy: "a forradalom felfalja gyermekeit" poszt, ahol az összes ilyen hír gyülhetne. Lassan egyéb hír sincs.

_ef_ 2018.09.24. 16:57:44

mit vársz egy olyan laptól, amelyiknek ki kellett írni magáról, hogy programszerűen vállalja a megközelítések sokféleségét, nehogy elfelejtsék.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.24. 17:11:14

megnézve a szerk bizottságot és a legutóbbi (előtti) lapszámot: micsoda belterjes fos. Mondjuk most majd még sokkal rosszabb lesz.

Manchmal 2018.09.24. 17:38:40

Az Index-cikk szerint a Körösényi is lemondott (bár Kolozsi Ádám finoman szólva sem garancia az információk pontosságára).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.09.24. 17:45:55

@harmadikszem: ez egy fideszes lap, amelyik eddig megturt nehany olyan jobboldali figurat, akik nem voltak fideszesek. mostantol nem turik meg oket.

kiazmarmegint 2018.09.24. 17:53:18

@ámbátor: Erre mar en is tobbszor gondoltam.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.24. 17:54:26

@jotunder: csak az a félénk kérdésem van hogy, nem is tudom hogy fogalmazzak: ki a faszom fogja _olvasni_ezeket? Úgy értve, aki fideszes és tud olvasni, az a kb 50 ember, az már eleve benne van valamelyik hasonlónak a szerkesztő bizottságában és/vagy rendszeres szerző. Nem tudom van e a NER-nek egy olyan entellektüel rétege akik néha rámennek ezekre a lapokra. Én mondjuk nem ismerek egy olyan fazont se akiről ezt el tudom képzelni, na jó egyet igen de az ténylegesen egy ilyennél dolgozik.

incze 2018.09.24. 17:56:20

@jotunder: továbbá azokat sem akik megtűrik, illetve akik alkalmanként, esetleg, voltmárolyanhogy, gyanúshogy, etc.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.09.24. 17:59:48

@harmadikszem: az ifjú rezsimszolgáknak lehetőséget adnak arra, hogy beszámoljanak róla, hogy olvasták dr bertoldy fidél tanulmányát orbán viktor "a nyelvtudomány néhány kérdéséhez" című munkájáról.

fortin2 2018.09.24. 18:13:00

@poszt: ezt a hírt össze kell rakni az ország felváráslását immár teljes pofátlansággal művelő Miniszerelő (sic) Elnök újabb ás újabb szerzeméányeiről szóló hírekkel - no, azokból már valóban körvonalazódik, hogy nem lesz szépen vége. Tkp. csak azon csodálkozom, hogy nincs még valóban radikális rendszerellenes mozgalom, nem ideológiai alapon, pusztán a tehetelensége dühéből, ahogyan amúgy azok szerveződni szoktak. De eljön az, el. És igazán csúnya lesz, bnem emberjogi meg szabadságelvi alapon, hanem valódi dühből. Akkor megtanulja majd a keményfiúsként pózóló békésmártonka, demeterszilárdka és bayerzsocóka, milyen a valódi keményfiúság.

ikaruss 2018.09.24. 19:02:08

"... rohadt egy világ volt, de legalább rá volt írva szép nagy betűkkel, hogy csókolom, ez a világ rohadt …"

Nem volt ráírva, legfeljebb láthatatlan tintával. Mégis mindenki tudta olvasni.
Ma is ott van ez, de nagyon sokan nem tudják olvasni. És sokan azok közül, akik tudják olvasni, negligálják.

fuhur 2018.09.24. 19:02:50

„mi sohasem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek egyet velünk”

O.V. 2018, Strassbourg.

ikaruss 2018.09.24. 19:12:09

"A Gyurkó, a Boldizsár Iván, meg persze a Pándi Pál, Király István nem voltak békésmarcik, géefgék …"
Ez igaz. Azokban a régi szép időkben mindhárom T-hez minőséget kellett nyújtani. És akik döntöttek arról, hogy most éppen melyik T-be tartozol, volt ízlésük. A Tűrt-be se kerülhetett be akárki. Ma a Támogatott-ba is bekerülhet akárki. Lojális, de xar? Mehet.

fortin2 2018.09.24. 19:27:25

@ikaruss: No, azért Pándi minőség volt, de Király Istvánról már nem mondanéánk anynira, Gyurló véleményes, az újbalos lendülete volt inkább meg, mint a minősége sztem. Boldizsár Iván minőságe pedig erősen zuhant az idővel, hioábam, az árulások sora ide vezet...

velőtanya 2018.09.24. 19:58:19

@fortin2: Azért az meglepne, ha majd a történelmi távlat a Századvég szerkesztőségének lefejezését jelölné meg a radikális rendszerellenes mozgalom iniciáló gyutacsaként:)

fortin2 2018.09.24. 20:33:59

@velőtanya: gyutacs az nem, csak az értelmiségben meglevő maradék pacifizmus kioldásának egyik állomása...

Grrr 2018.09.24. 21:28:52

@harmadikszem: Hát nyilvánvaló, hogy maguk keresték a bajt... Az első három cikk szerzője Mihályi Péter, Szelényi Iván, Szalai Ákos és Bod Péter Ákos. Közülük melyik a kormány álláspontjának hű képviselője? Aztán csodálkoznak, amikor az igaz magyar emberek az asztalra csapnak.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.24. 21:47:37

@Grrr: gondolom az se segített hogy az első cikk mindjárt erős kezdéssel indít:

"A járadék és a járadékvadászat fogalma kulcs a korrupció megértéséhez is. Három típust különböztetünk meg. Valamely mértékben mindegyik előfordul minden kapitalista piacgazdaságban, de mindhárom, különösen pedig az első és harmadik kiemelkedően fontos a poszt-kommunista kapitalizmusokban. Ezek a következők:

(i) a politikai elit foglyul ejti a piacot;
(ii) az oligarchák foglyul ejtik az államot;
(iii) egy autokratikus vezető foglyul ejti az oligarchákat a politikai ellenfelek szelektív kriminalizációja útján, vagyonukat pedig újra elosztja a lojális újgazdagok között.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.09.24. 22:05:02

@harmadikszem: az a baj, hogy Orbán már az oviban is azonnal megrúgdosta azt, aki szerint nem az ő pijos tehejautója a legszebb pijos tehejautó. még azt sem állítom, hogy a helyzet azóta rosszabbodott. csak nem javult.

HANO 2018.09.24. 22:33:15

@harmadikszem: PONTOSAN ezt akartam megosztani....(Csak nem jött össze :) )

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.24. 23:05:24

@jotunder: és mért nem verte meg valaki de cefet módon a kis gnóm törpét? Én egyszer még boldog deákkoromban a Szentkirályi utcában majdnem a fejére tapostam, mert nem lefelé néztem hanem csak úgy magam elé.

gono 2018.09.25. 06:00:29

Kedves Vincent!

Hülyeséget tetszik írni. A helyes megoldás a 18. oldal alján van.

namindenjokat.

Baluvanis 2018.09.25. 07:34:53

@harmadikszem: huhh. Ez azért a kesztyű arcba dobása. A Kádár rezsimben ez felért volna egy anti-kommunista kiáltmánnyal...

nerángass 2018.09.25. 08:07:33

Hehe. .....Ezek hülyék. Most maj jól elolvassa az is, aki egyébként bele sem nézett volna előitéletből. Mint pld. én )))

whale 2018.09.25. 08:16:00

Veszelszki Ágnes az olvasószerkesztő volt. Hátbazdmeg...

nerángass 2018.09.25. 08:37:42

Huh...24 oldal fent...

tonhalkonzerv reloaded 2018.09.25. 09:48:34

@harmadikszem: DT építkezett, beletúrtak, ott lett vége azon nyomban. Ezért muszáj kivétel nélkül mindent saját kézben tartani, még ha soha nincs pénz semmire akkor is.

Manchmal 2018.09.25. 10:54:38

@fortin2: "az értelmiségben meglevő maradék pacifizmus kioldásának egyik állomása" Hát nemtom, bennem sok minden oldja a pacifizmust naponta, de ez speciel éppen nem: csak szórakozom, vidám dolog, amikor a hűséges holdudvar tagjai kegyvesztetté válnak (még ha ezt árnyalja is némileg, hogy ezek itt a relatíve ártalmatlanabb figurák közé tartoznak).

@jotunder: :D Kb.

@harmadikszem: Igen, nem is értem, miért Bod-Péter Ákos irománya lenne a botránykő.

Bogomil 2018.09.25. 13:55:55

@fuhur: Dehát nem is őket hallgattatják el most, hanem azokat, akik egyetértenek velük.:-)

labrys 2018.09.25. 16:28:20

…nincs valakinél véletlenül karamell ízű popcorn? Azt hallottam, nagyon finom, de nálam csak a sima van.

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.09.26. 09:18:16

Elképesztő, A poszt fent van már tegnap óta és birka nem dolgozik.

Csató 2018.09.26. 09:27:42

A saját hátsóudvarában azt csinál mindenki, amit akar.
A századvégesek is nagyon jól tudták miért vannak ott, miért kapják a pénzüket....

sas70 2018.09.26. 09:39:57

Kádárék "másként gondolkodónak" hívták azokat, akik nem követték a központi utasítás szerinti propagandát. Az értelmiség meg röhögött, mert nem gondolkodni kellett másként, hanem csak gondolkodni. Ma már ez nem csak, hogy nem elvárás, hanem egyenesen tiltott.
Ha valakinek folyton A tanú című film abszurditása ugrik be, az nem a véletlen műve.
A drága jó Virág elvtárs is hű szolga volt, most is azokra van a szükség, amikor a nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

tonhalkonzerv reloaded 2018.09.26. 10:48:17

@Csató: Szerintem a magyar folyóiratok 100%ához hasonlóan a szerkesztők és szerkbizottsági tagok nulla forintot kaphattak a munkájukért, esetleg ha kaptak folyóóiratkiadási támogatást abba néhány embernek egy mcdonaldsos órabér beleférhet. (Meg hát: nem mindenki fizetett ügynök aki a Fidesz érdekeivel v. értékeivel összhangban működik. Esetleg több ilyen van köztük, mint a modellvasúti terepasztal-készítők között, de nem hinném hogy olyan nagyon sokkal.)

inreallife 2018.09.26. 13:10:14

nincs ezzel gond, tereptisztitas folyik. a rezsim voltakeppen ket utat kinal, behodolsz, vagy menekulsz. a kirugnak vagy kilepsz kozott csak arnyalatnyi kulonbseg van, leginkabb az idopont megvalasztasat lehet csak rajtuk szamon kerni, mert ez nem ma es nem tegnap kezdodott. a behodoltak is fogynak, egyre tobben allnak fel es mondjak, hogy eddig es ne tovabb.

mindig is mondtam, hogy orbanekat pesten lehet megbuktatni. az ertelmiseg es a fideszhivo besorolas kozott nincs kozos halmaz. ha az allami es stromani intezmenyekbol tavoznanak azok, akik az egeszet mukodtetik, osszeomlana a birodalom java. ma mar azt sem lehet folhozni indoknak, hogy nincs hova menni.

aki 2018-ban is allami cegnel dolgozik, az fideszberenc, tetszik nem tetszik ez van. mindenki hozza meg a sajat donteset, meddig hajlando elmenni, mit hajlando felvallalni, orvos, tanar, rendor stb. el lehet relativizalni, hogy eleteket mentek, meg a buszvezeto nem a rendszert szolgalja, de a valosagban pontosan ez tortenik. a nem cselekves is dontes, tessek csak odamondogatni a rokonoknak es ismerosoknek, hogy miattuk mukodik meg ez az egesz...

whale 2018.09.26. 13:35:39

@inreallife: Budapesten kurvára nem lehet megbuktatni semmit, mint ahogy nem Bp-nyerte meg a választást a Fidesz...

HToma 2018.09.26. 13:58:50

@inreallife: a 600.000 (hatszázezer) közalkalmazott mind fideszbérenc?

inreallife 2018.09.26. 14:34:22

@HToma:
bezony. mindenki aki hozzajarul a rendszer mukodesehez. csak par hetre kene felfuggeszteni a pesti korhazak mukodeset es maris minden adott lenne a kormanyvaltashoz, de barmelyik miniszterium munkaja is zatonyra szaladna, ha nem dolgoznanak benne emberek. ahogy a mol is fejreallna a dolgozoi nelkul.

eljott az ido, amikor mar nincs kifogas, mellebeszeles, ideologizalas, hanem tenni kell es oldalt kell valasztani, es egyutt elni a valasztas kovetkezmenyeivel. aki marad az allamigazgatasban az viselje a stigmat is, ami azzal jar, hogy orban rendszeret mukodteti...

inreallife 2018.09.26. 14:37:44

@whale:
elkoveted azt az apro hibat, hogy nem veszed figyelembe a gazdasagi teljesitokepesseget. budapest allitja elo magyarorszag gdp-jenek a 60%-at. ahol meg orban nyert, az a zsakfalvak cigany es nyuggersulytotta ovezetei. amig budapest sztrajkja foldrengest okoz, addig probald meg a bekemenetes ingyenelok sztrajkjat forintositani, mekkora kieses a gdp-bol. megmondom, 0. nem a haztaji csirkenevelesbol lesz a gdp, baratocskam, tokmindegy, hogy videken mit szeretnenek a hivok...

whale 2018.09.26. 15:47:21

@inreallife: Teljesen érdektelen. Ugyanis a szavazatokat nem a GDP részesedés arányában számolják. Tehát amíg "a zsakfalvak cigany es nyuggersulytotta ovezetei" is szavazhatnak, tévedés marad az okfejtésed...

inreallife 2018.09.26. 16:19:13

@whale:
nem feltetlen, ha leal az allamigazgatasnak barmelyik aga, akkor az mar nem lokalis problemat fog jelenteni, hanem orszagosat. es akkor mar hiaba sorosozik meg osztogat bozske utalvanyt a nyugdij helyett az orban, ha nem lesz aki kivigye.

a helyesirasi hibat meg en is eszrevettem, de a remek blogmotor nem engedi editalni a szoveget, ra kell szoknom, hogy visszaolvasom, amit irtam, mert van jopar elutesem, de ez a tematol fuggetlen.

ámbátor 2018.09.26. 16:26:22

@inreallife: Könnyü ezt így általánosságban kijelenteni. A valóságban a közalkalmazott undorodhat a rezsimtöl, de fizetnie kell a rezsit, a lakástörlesztöt meg a gyereknek a gyógytornát. Egyáltalán nem könnyü egyénileg meghozni a döntést, hogy holnaptól én sztrájkolok, kilépek, nem támogatom többé a rezsimet, ha ennek az egyetlen várható következménye, hogy nem lesz állása, de nem csak ott, ahol eddig volt, hanem sehol. A gyógytornán kérni fogják a pénzet. A közértben is.
Mivel szakszervezetek praktikusan nincsenek, ellenzéki pártok se nagyon, nincs aki egy ilyet megszervezzen. Egyedül meg ez nem elvárható egyenként a résztvevöktöl. Játékelméletileg ez nem müködik.

inreallife 2018.09.26. 17:06:21

@ámbátor:
8 evvel a fulkeforradalom utan ez mar eleg sovany vigasz, hogy kell az allas, plane olyan iddokben, ahol egynel tobb kezed van, esetleg van 2 labad es nem kell falhoz tamasztani, hogy dolgozni tudj, kvazi barhova felvesznek. pont ezert mondtam, aki nem mozdul, hanem relativizalgat, az ugyanolyan cinkos, mint a vonulo birkak, nemcsak, hogy nem artatlan, hanem meg annak sem latszik...

ámbátor 2018.09.26. 18:13:11

@inreallife: Ezt meséld el egy földrajztanárnak. Aki mondjuk szeret tanítani. ö hordja be a saját eszközeit az iskolába, mert ott már csak egy rojtos szélü szovjetúnió térkép van a szertárban. A rendszer ellenében müködteti az oktatást, részben a hivatástudat miatt, részben mert a fizetéséböl él a család. Vagy a növérnek, aki az idös beteg anyja miatt még nem Hamburgban veszi a vért, hanem itthon és szabályokat felrúgva, magát kizsákmányolva müködteti az egészségügyet.
Most még azt is megkapja töled, hogy fideszbérenc, cinkos.
Ez egyszerüen nem fair.

Mozigépész 2018.09.26. 21:15:32

@inreallife:
Sajnos ugyanazt mondod, amit a fideszes maffiafőnökök is.
Államigazgatási körökben terjed a hír, hogy 20 - 40 (!) százalékos leépítést terveznek év végéig. Merthogy túl nagy az apparátus, és ezeket az embereket vissza kell küldeni a magánszféra világába. (Valójában szerintem túl nagy pénzeket osztogattak maguknak, és azt most be kell hozni valahol. Meg aztán kell a hely a frissen kikerülő NER-szolgáknak).
Szerinted mennyi idő alatt fog egy tíz évvel a nyugdíj előtt álló tb ügyintéző mondjuk péknek betanulni? Melyik vámos fog elmenni felszolgálónak vagy pultosnak (ha már, akkor esetleg Londonban vagy Berlinben). Miért adná föl az állását és hivatását egy tanár (úgy érezve, hogy ezzel meghátrált a rendszer előtt), és menne el mondjuk lakatosnak?
Abban szerintem igazad van, hogyha tényleg megcsinálják ezt a leépítést, akár csak a 20%-ost is, akkor a közigazgatás magától össze fog omlani. Hogy NERISZTÁN is össze fog-e ettől omlani, abban nem vagyok biztos...
Abban is egyetértek veled, hogy ezt a rendszert egy engedetlenségi mozgalommal lehetne megszorongatni, akár megdönteni. Ehhez szerintem óriási szervezés és hiteles vezetők kellenének. Például akik megszerveznék a közszolgák és egyéb társadalmi csoportok ellenállását. Spontán ez nem megy, abból csak bukta lesz a végén...

whale 2018.09.27. 12:43:45

@Mozigépész: Dehogy omlana össze! SŐT! Szerintem még jobban is működhet, tekintve a felduzzasztott vízfejet, ahol, mivel egy papírnak négy sarka van, azt négyen fogva viszik egyik sóhivatalból a másikba...

velőtanya 2018.09.27. 13:02:18

Mindeközben egy kis hétköznapi izmus a nyolcadikosoknak szóló nertankönyvben:
p.coldline.hu/2018/09/26/2926500-20180926-8r3bal.jpg

Gondolom aki szerint azért jönnek ide, mert itt nem kell dolgozniuk ÉS elveszik előlünk a munkahelyeket, annak meg is van a megajánlott ötös.

ámbátor 2018.09.27. 14:12:37

@velőtanya: Mondjuk teljesen mindegy, hogy milyen kérdés és vlaszok vannak a szövegben. Aki ezt a képet elhelyezte egz XXI századi tankönyvben, az teljesen alkalmatlan, fogalmatlan idióta. és akkor erre jön rá a szöveg.

Mozigépész 2018.09.27. 19:47:20

@whale:
Tévedés! Ésszerű átszervezéssel persze lehet csökkenteni a vízfejet. De egy előre meghatározott százalékban kifejezett leépítés nem erről szól. Hanem arról, hogy beindul a fűnyíró. Vagyis nem azt rúgják ki, akire nincs szükség, hanem azt, akit a legkönnyebb. Vagy aki nem szimpatikus. Vagy akinek legnagyobb a fizetése. Ez a három szokott ilyenkor a fő rendező elv lenni, általában ebben a sorrendben. Korábban bejött negyedikként olyan tényező is, hogy szakértelem megléte vagy hiánya, de úgy látom, ez ma már nem számít.
Ha azt kapja el a fűnyíró, aki ért is a dolgokhoz, akkor, példádnál maradva, már nem négyen, hanem hatan fogják a papírt ezután átvinni. Vagy senki se fogja átvinni. Vagy négyszer annyi ideig tart, hogy átvigyék a papírt...

ámbátor 2018.09.27. 21:00:51

@Mozigépész: Ez ma már nem így megy. A személyzeti osztályon mindenkinek a kartonjára rá van vezetve, kinek az embere, ki tolta állásba. Innentől kezdve a patrónusok csípéssorrendje dönt. Akinek ne adj isten nincs, vagy már nincs pozícióban a mentora, az repül először. Utána a patrónusok rangsorában leről fel. Más szempont nincs.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2018.09.27. 21:04:09

@Mozigépész: @whale: városi önkormányzatnál dolgozó ismerősömet az elmúlt évtized(ek)ben már többször átszervezték. Úgy szokott kinézni a dolog, hogy a polgármesteri hivatalon belül megrotálnak néhány embert a különböző osztályok között. Ha tényleg muszáj létszámcsökkenést kimutatni, akkor az önkormányzati cégekhez teszik ki az illetékest. Ismerősöm egyébként elvileg(!) percek alatt el tudna helyezkedni angol-német nyelvtudásával és legalább két éve szónokol arról, hogy mostmár aztán tényleg felmond és elhúz a hivatalból. Valójában annyi történt, hogy a nyáron felköltözött a hivatal 4. emeletére a másodikról. Lift van. Illúzióim nincsenek.

közösperonos átszállás 2018.09.27. 21:23:54

@inreallife: "aki 2018-ban is allami cegnel dolgozik, az fideszberenc, tetszik nem tetszik ez van. "

Az hagyján, de 2018-ban aki adót fizet, az is Fidesz-bérenc, tetszik, nem tetszik, ez van. Ha csak fél évig senki nem fizetne egy kanyi adót se, összeomlana a rendszer.

Apropó, te még mindig fizetsz adót? Ezeknek?

közösperonos átszállás 2018.09.27. 21:27:01

@inreallife: "budapest allitja elo magyarorszag gdp-jenek a 60%-at. "

Kéne erre egy sanity check, és mindjárt kiderülne, hogy 60%, my ass.

(De tudok ilyeneket én is, Budapesten költik el a magyar adóbevételek 65%-át. Oda koncentrálódik a magyarországi költségvetési fejlesztések 70%-a. Etcetc.)

Külsős 2018.09.27. 21:54:51

@whale: @Mozigépész:

Ami azt illeti, hogy hányan fogják a papír hány sarkát, azért álljunk meg egy polgári szóra. Összevissza repkednek a számok, folyik a hangulatkeltés ezerrel a lábukat lógázó hivatalnokok ellen (ez nem új, már a '94-98-as ciklusban is jeleskedett ebben pl. Draskovics miniszter). A KSH költségvetési intézményekre vonatkozó adatai szerint a központi és helyi közigazgatásban, rendőrségnél, honvédségnél durván 260 ezren dolgoznak, ebből kormánytisztviselő + köztisztviselő + szellemi munkakörbe sorolt közalkalmazott (ezek együtt nagyjából lefedhetik az ún. hivatalnokokat) valamivel kevesebb mint 100 ezer fő ( www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qli006.html ). Hogy ez sok, vagy kevés egy 10 milliós országban, az megítélés dolga, de az biztos, hogy először nem a létszámot, hanem a _feladatokat, jogszabályokat_ kellene átnézni, megrostálni. No, ez az, amitől kivétel nélkül minden kormány visszahőkölt, vagy bele sem fogott. Ha nagy volt a nekibuzdulás, akkor ahogy @whale is írta, jött a fűnyíró. Nyilván nem egyenletes a munkaterhelés, de az adott feladatrendszer
mellett nem egy minisztériumban nagyon sokan rendszeresen 10-12 órát dolgoznak, persze túlóradíj nélkül. Ügyfélként a kormányhivataloknál se tűnt úgy, hogy túl sok lenne az ügyintéző.
Nyilván lenne tere ésszerű átszervezésnek (annak majdnem mindig van :)), de amíg a feladatok ésszerűsítése elmarad, ide értve a felesleges macerát okozó jogszabályok kigyomlálását is, addig a létszámcsökkentés belengetése nem más,
mint demagógia. Szerintem.

Külsős 2018.09.27. 22:17:09

@Mozigépész:

"kell a hely a frissen kikerülő NER-szolgáknak" : 2010-ben egyszer már osztályvezető szintig bezárólag kisöpörték a minisztériumokat (@balmoral kolléga gondolom tudna erről mesélni), sőt még a pozíció nélküli beosztottak közül is sokakat elküldtek. Feltöltötték a helyüket újakkal, nyilván abban a reményben, hogy majd hálás hívei lesznek a rezsimnek. Lehetséges, hogy a nyomokban itt-ott még mindig fellelhető szakmaiságot is sokallják?

Mozigépész 2018.09.27. 22:31:23

@ámbátor és @Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:
Szerintem az is létezik, amit írtatok, és az is, amit én. Van, ahol egyszerűen csak annyit csinálnak, hogy nem töltik be azok álláshelyét, akik nyugdíjba mennek, vagy kilépnek. A lényeg, hogy egyik esetben sem a szakmaiság a döntő, és egyre nagyobb a kontraszelekció.

@Külsős:
Én is így gondolom. Amikor ésszerű átszervezésről írtam, abba már beleértettem a feladatok, jogszabályok, hatáskörök és jogkörök, az intézményi rendszer tervezett, hosszú távra történő átalakítását. Ezt egy egyszerű létszámleépítés nem oldja meg, sőt, szinte biztos, hogy ront rajta.

Mozigépész 2018.09.27. 22:38:02

@Külsős:
Úgy látom, hogy ma már egyre több helyen az egyszerű ügyintézők szintjére lemennek. A szakmaiság egyre kevésbé számít, a lojalitás a lényeg. Ez mondjuk azt erősíti, amit @ámbátor: ír...

ámbátor 2018.09.28. 01:01:15

@Mozigépész: Nem pontosan ezt írtam.
Van egy ismerősöm, akit egy barátja aki elég magasan van a létrán, betolt egy minisztériumba levet hűteni. Van valamennyi dolga, de mellette vígan végez egy egyetemet estin, vagy levelezőn, nemtom, és hát elég tetemes mennyiségű munkaideje jut tanulásra, felkészülésre.
Utálja a fideszt, mint a fene, de csendben van és rajta van a megfelelő bejegyzés a kartonján. Pontosan tudja, hogy ha az emberéről kiderülne, hogy az anyja egy malomtulajdonos kulák szeretője, vagy csak épp jönne a helyére egy éhesebb, akkor ő is repül. Nem azért mert nem dolgozik lelkesen, vagy ne értene a dolgához, csak azért mert megszűnik a hátszele. Csak annak drukkol rettenetesen, hogy be tudja fejezni az egyetemet, mielőtt ez bekövetkezne.
És hát persze gyerekei vannak, családfenntartó, mit mondhatnék neki? Hogy cinkos, meg kollaboráns?
Amúgy gondolom mostanra Lázár emberei meg Lázár embereinek az emberei, vagy épp Balog úr protezsáltjai már összecsomagoltak.

seol 2018.09.28. 10:03:50

@incze:

Igen, csak Budapesten valamivel kevesebben élnek, mint "vidéken", az összGDP-k meg átlag x létszámok. ;-) Plusz a vidéki átlagGDP a pesti 40%-a, nem pedig a pesti az egész 60%-a.

2.5 millió x 20.000 vs. 7.5 millió x 8000 (kerekítettem itt-ott)
2.5 x 2.5y vs. 7.5 x y
2.5 vs. 3
5 vs. 6

Tehát Bp. nagyonsaccperkb. 5/11-edét állítja elő a GDP-nek, ~45%-ot tehát. Ha nem számoltam el valahol-mindenhol. :)

whale 2018.09.28. 10:23:54

@Mozigépész: Bocs, de nagyon nem értek egyet. A felduzzasztott vízfejre pont az a jellemző, hogy gyakorlatilag következmények nélkül lehet csökkenteni. Épp ezért nem működik, mert teljesen felesleges kapacitások és erőforrások keringenek a rendszerben, amik az egész hatékonyságát rontják. Mint az emberen a túlsúly.:))
Azt szoktam mondani, hogy azok közül, akik szembejönnek a folyosón, minden tizediket szó és válogatás nélkül ki lehetne rúgni anélkül, hogy bármi látszana a rendszer működésén...

Külsős 2018.09.28. 12:14:06

@whale:

Már megbocsáss, de szerintem ez csak közhely. Írtam már fentebb, hogy legalábbis a minisztériumokban nagyon sok ember már most is rendszeresen 10-12 órákat dolgozik. Ha válogatás nélkül minden 10.-ket elküldöd és nem szünteted meg ezzel egy időben a feladatukat is, akkor a maradók terhelése még tovább nő és esetleg a valóban fontos feladatokra nem marad elég kapacitás.
Szóval ahhoz, hogy ne legyen fennakadás, nem lehet megúszni a feladatok átvilágítását, ahhoz pedig koncepció és szaktudás kellene, ami jelenleg éppen hiánycikk. Az kevés, hogy a magánszektor aktorai lenézik az államapparátus dolgozóit ("mi tarjuk el a sok léhűtőt" :)), valamilyen szintű igazgatásra szükség van. Arról legkevésbé az ott dolgozók tehetnek, hogy a bonyolult jogrendszer sok felesleges feladatot is ró rájuk és nehezíti a polgárok életét.

incze 2018.09.28. 13:49:37

@Külsős: ez nem ilyen egyszerű. pl. abból indulsz ki, hogy az ügymenet működik. abból, hogy ha valami elakad, abból kár származik. a ner alatt egészen abszurddá nőtt a bürokrácia, és lényegében csak a saját lábon, különpályán mozgó ügyek haladnak (azok viszont fénysebességgel), minden más a legdöglesztőbb fikázások közepette vonszolja magát stációról stációra, kompetencia híján a bötűkbe kapaszkodó szerencsétlenek tologatják egymás közt. (a jogszabályok elképesztő minőségéről nem szólva, és a rossz szabályozás szabályozásburjánzással jár.. természetese a fölösleges, és gyakran abszurd korlátok kiiktatása javít a pilllanatnyi helyzeten, de az egész a közegen múlik, és ha az olyen, akkor villámgyorsan visszanő, mint a parlagfű.)

incze 2018.09.28. 17:34:29

@seol: ja, én egyszerűbben számoltam, és csak fejben és nagyságrendileg: ha budapest 2m lakos, a többi 8m, akkor az odatett számokból a gdp 2m * 22k + 8m * 8.6k = 44 g + 68.8 g = 111.8 g. erre ránéztem, és aszontam, hogy az durván 40% (111.8 * 0.4 ~ 44)

seol 2018.09.28. 18:08:38

@incze:

Ja, én leragadtam az első, 60%-os tippnél, a ~40% jó saccnak. :)

whale 2018.09.28. 18:08:53

@Külsős: "Írtam már fentebb, hogy legalábbis a minisztériumokban nagyon sok ember már most is rendszeresen 10-12 órákat dolgozik."

Kijavítom a mondatot, jó?

Írtam már fentebb, hogy legalábbis a minisztériumokban nagyon sok ember már most is rendszeresen 10-12 órákat "dolgozik".

Így már elképzelhető. Az, hogy 10-12 órán keresztül hűtik a levet és adminisztrálják a semmit nagy homloktörölgetések közepette, az _nem_érdemi_munkavégzés_!
Ez a látszattevékenység a kirúgottakkal együtt automatikusan megszűnne és elhalna, nota bene simán elképzelhető, hogy felgyorsulnának a folyamatok, mivel x-1 elvtársnak kell megsétáltatnia ugyanazt a kibaszott papírt. Az a szervezetelméleti modell mond valamit, hogy "nyomd össze a piramist"?
Valami 20 évvel ezelőtt hallottam egy rádióműsorban, hogy talán a svéd? államigazgatásban ÖSSZESEN annyian dolgoznak, mint itthon EGY minisztériumban...

Mozigépész 2018.09.28. 20:19:14

@whale:
Ha a folyosón szembejövő minden tizedik embert válogatás nélkül kirúgnák, az hogyan javítana szerinted a bürokrácia állapotán? Őszintén kíváncsi vagyok a válaszra (most hagyjuk a propaganda szövegeket). :-)
Az is érdekelne, hogy milyen ötleteid lennének a kirúgott 10% foglalkoztatására.

Mellesleg Svédország egyike annak a pár európai országnak, ahol magasabb a közigazgatásban dolgozók aránya, mint nálunk...

Külsős 2018.09.28. 21:10:52

@whale:

A szakmai színvonal nyilván sokat romlott, nem függetlenül attól, hogy rengeteg új, tapasztalatlan emberrel töltötték fel az államigazgatást. Mindazonáltal a nem megfelelő eredményességű munka és a felesleges tevékenység nem ugyanaz, pl. a költségvetést össze kell rakni, a külügyeket intézni kell, az egészségügyet, oktatást szervezni kellene, stb., stb. Fenntartom, hogy először a feladatokat kellene kijelölni és ahhoz szabni a létszámot. (A svéd? példád nekem kicsit gyanús, de nincsenek konkrét ismereteim a tárgyban.)

@incze:

A bürokráciát, bonyolult, sokszor életidegen szabályozást illetően egyetértünk. Régi vesszőparipám, hogy fontos lenne néhány évet a magánszektorban eltölteni, mielőtt valaki az államigazgatásba kerül. Legalább ismerje a területet, amit szabályozni fog :)

Mozigépész 2018.09.28. 21:28:32

@ámbátor:
Felrebbentek a verebek a villanydróton. Lázár emberei a miniszterelnökségről átmentek minisztériumokba, pl. Az EMMI-be, ahonnan már Balog kulcsemberei továbbléptek. Nem féltem őket, nem fognak állás nélkül maradni...

lüke 2018.09.29. 14:26:26

@Mozigépész:
őket nem kell félteni, csak minket a szakértelmüktől

Mozigépész 2018.09.29. 15:17:49

@lüke:
Igen, de ők úgy gondolják, hogy a szakértelem burzsoá csökevény, és erre a közigazgatásban nincs szükség. Nagyobb baj, hogy nem csak ők hiszik ezt...

Külsős 2018.09.29. 16:26:27

@Mozigépész:

Klasszikusokat csak pontosan :)) : a szakértelem ócska bolsevista trükk (Csurka István valamikor a '90-es években)