Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Érvénytelen lenne a Sargentini-jelentés?

2018.09.13. 15:58 | jotunder | 92 komment

 

   Gulyás Gergely rezsimjóléti miniszter szerint érvénytelen a Sargentini-jelentés. Ugyanis  Judith Sargentini 1974-es születési anyakönyvi kivonatán a tízguldenes illetékbélyeg sarka le van szakadva, tehát Judith Sargentini születése is érvénytelen, és érvénytelen születésű személyek jelentése is érvénytelen. Ennek azonban messzemenő következményei vannak. Érvénytelennek kell tekinteni minden olyan holland sportorvosi igazolást, amelyet az amszterdami Szent Lukács kórházban állítottak ki Judith Sargentini születésének napján. Köztük Johan Neeskensét is, aki az 1974-es labdarúgó-világbajnokságon a Hollandia-Brazília mérkőzésen gólt szerzett az ötvenedik percben. Ez érvényteleníti Hollandia világbajnoki ezüstérmét. Ami azonban azt jelenti, hogy Juliana királynő érvénytelenül adta ki a Narancsrendet a holland csapat tagjainak, amivel azonban érvénytelenítette az összes aznapi uralkodói ellenjegyzést, köztük azt is amely szerint a Holland Királyság elfogadja azt, hogy Puja Frigyes magyar külügyminiszter kinevezi Takács Gézát rendkívüli és meghatalmazott nijmegen-i növényegészségügyi konzullá. Akkor viszont nem is válthatták volna le őt érvényesen 1981 januárjában és érvényes módon nem is fojthatta volna bánatát kettő darab konyakba a Kapos presszóban. Érvénytelennek tekinthető tehát az is, hogy párt- és elvszerűtlen magatartást tanúsítva, meginvitálta egy újabb, morális értelemben végzetes konyakra a szomszédos asztalnál meggyespitéjét fogyasztó, amúgy férjezett hölgyet. Amennyiben a következő három óra történései is érvénytelenek, akkor bizony sajnos azt kell mondanom, hogy Gulyás Gergely nem mondhatja azt, hogy a Sargentini-jelentés érvénytelen, mert érvénytelen személyek nem mondhatják ki jelentésekről, hogy azok érvénytelenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2514238485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijenanyelvtan 2018.09.13. 16:27:56

Amennyiben valóban érvénytelen, akkor elmarad a bosszú és a megtorlás?

aritus 2018.09.13. 16:37:31

@ijenanyelvtan: hogyan lenne valóban érvénytelen, ha egyszer érvényes?

ijenanyelvtan 2018.09.13. 16:45:44

a végéről nem ment át a szmájli?

Jean Claude 2018.09.13. 17:01:28

Aki azt gondolja, hogy ezek a számtanzseni fideszesek bármikor használják a jogi diplomájukat, az téved. Bármilyen nyilatkozatuk kizárólag Habony Árpád által íródott. Habony Árpád szerződése pedig nem vonatkozik 500.000.000 európai polgár meggyőzésére. Neki 2,5 millió magyar szavazatot kell biztosítania. Az eszközökben szabad kezet kapott.

n0ri60 2018.09.13. 17:19:57

Jahahahaj!! Ez betalált!

kisa 2018.09.13. 17:22:42

@Jean Claude: Azért ez a döbbenet: 2,5 millió "honfitársunk" tartja hatalomban ezeket az érvénytelen senkiket!

aritus 2018.09.13. 17:22:45

@ijenanyelvtan: bocs, ma már nem lehet tudni:)))

Jean Claude 2018.09.13. 17:24:37

@kisa: Jobb lenne, ha 200.000 állig felfegyverzett ruszki katona?

jan 2018.09.13. 17:38:28

Az elmúlt alig egy napban a következőket nyomták az Origón:
1) csalással nyertek
2) infantilisen ünnepeltek
3) fura a hajuk, hiányos a fogsoruk
4) bár nyertek, de a valódi, erkölcsi győzelem mégis a miénk
5) valójában nem is nyertek
6) Sargentininek nincs gyermeke, tehát hedonista

Gracious in defeat, ahogy az angol mondja...

Amúgy én ennek örülök, mert tökre azt hittem, hogy Orbán mesterterve ez volt, hogy most direkt nekimegy fejjel a falnak, veszít, és akkor itthon erősítheti a paranoiát, kint meg robbanthatja az EPP-t. De ezekből a hisztérikus reakciókból úgy tűnik, hogy ő győzelemre számított (értsd: kétharmad alatti eredményre).

kisa 2018.09.13. 17:46:26

@Jean Claude: Hirtelen nem is tudom... A ruszkikról lehet/ett remélni, hogy hazamennek. De ezek ITT vannak otthon.

velőtanya 2018.09.13. 17:52:09

Azt hiszem sikerült rekonstruálnom a poszt eredeti szövegét, amely a véglegeshez képest sokkal rövidebb és velősebb lehetett, mielőtt a jogi képviselő kisebb átfogalmazásokat javasolt:)

ijontichy 2018.09.13. 17:57:52

Bakker ez a nyomorult, abbéli igyekezetében, hogy nyalhasson egyet a messiásnak, képes felnyomni a saját országát.
index.hu/kulfold/ep/2018/09/13/sogor_csaba_tolt_egy_hatalmas_poent_sargentini_nevevel/

seol 2018.09.13. 18:22:06

@ijontichy:

A mai eremdéeszt a Kedves Vezető fillérekért megvette, sz'al csak megdolgoznak a pénzükért -- nincs miért külön entitásként kezelni őket.

Jean Claude 2018.09.13. 18:33:54

@kisa: Ezt komolyan kérdezem, mert szerintem ezt alaposan végig kellene gondolni.
Hülye nép nincs, csak az adott civilizáció által meghatározott mozgástér. Ez a mozgástér szerintem nem támogatja OV mostani politikai ambícióit. A nemzetközi térben képtelen tájékozódni. Ehhez mindent meg is tett a magyar külügyi képeség teljes szétrombolásával. Nem kellett magasról indulnia, mert a magyar külpolitika a történelem során soha nem brillírozott.
Én a helyében maradnék a Néppártban, továbbra is hazudoznék, megigérném, hogy féken tartom, sőt behozom középre a szélsőjobbot (közben nekik teljesen mást igérék) és ha megtörténik az EP választás, akkor bazárt nyitnék. Aki többet ajánl, ahhoz csatlakoznék és leszalámiznám. Nyilván ehhez nincs meg a képessége, de sokkal jobb, mint 19-re lapot húzni rosszkor. Még ma sem tud a szélsőjobb 20% főlé kerülni a tagállamokban. A migránsduma másként működik olyan országokban, akik együtt élnek a bevándorlókkal.
Ez a faszi nem tud olyat, ami a politikában mindig hatalmas kincs volt. Kivárni a pillanatot. Sztálin és Hitler is tudott ilyet. Mindketten magas szinten vitték a diplomáciát, pedig hatalmas erőforrásuk volt.

kisa 2018.09.13. 18:38:14

@ijontichy: Milyen szellemes! Vajon hogyan fordították ezt a mondatot a tolmácsok?

kisa 2018.09.13. 18:44:28

@Jean Claude: Persze, igazad van. Kivéve, ha ő akar lenni a mégiscsak feljövőben lévő széljobb, eu-szkeptikus és egyéb pártok vezére. (Erről most olvastam egy eszmefuttatást, sajnos nem tudom linkelni, mert eltűnt hírfolyam bugyriban, de elég logikusnak tűnt.)
Milyen csodás ívű életpálya is lenne!

cheetah_01 2018.09.13. 18:50:37

Erről az emberről (OV) időnként (egyesek) azt mondják: született politikus, remek stratéga, lavírozásra termett taktikai zseni ... elmagyarázná nekem valaki, mi a politika, mi a stratégia, mi a taktikai zsenialitás abban, hogy házhoz megy a pofonért? Van ennek a szavazásnak olyan rétege, amelyet a magamfajta, egyszerű ember nem ért, s OV minden látszat ellenére jól jöhet ki belőle?! Miért csinálja?! Elmagyaráznátok?!

ijontichy 2018.09.13. 18:56:47

@kisa: Nem tudom, de komolyan tisztelem a szinkrontolmácsokat. Nem lehet könnyű életük (és nemcsak erre az esetre gondolok)

@Jean Claude: Vitya az szó szoros értelmében a "ravasz paraszt" fogalom megtestesítője. Amit nagyon jól ismer az a magyar mentalitás, főleg a vidéki. De! lehet igazán sikeres külpolban az olyan fazon, aki minelnöki pályafutását így kezdi:
hu.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6r%C3%B6g_Ibolya

Hogy ne keresd, idézem a lényeget:
"összesen hét miniszterelnök protokollfőnöke volt.[4] 1999 márciusában telefonon keresztül, indoklás nélkül azonnali hatállyal elküldték állásából."

Jah, @poszt: JT, már megint szabin van a jogászod? :-)

Jean Claude 2018.09.13. 18:56:51

@kisa: Akkor miért lépett most? Én úgy látom, hogy simán húzhatta volna az időt.
Egy kis kompromisszumkésségel elkerülhette volna ezt. Weber (Manfred és nem Max) ezt tulajdonképpen kimondta. Eddig is sokat elnéztek neki. A CEU elég lett volna most. Teljesen kizárta a kompromisszumot. Minden nap a basztatás. Ma például a Közgazdaságtudományi Intézet. Az egészet kisvasútként kezelte. Kisvasút Brüsszelig, hadd irígykedjenek a TGV-n utazók. Gyerekkorban gyakran megvert gyerek egyre súlyosbodó frusztrációja.
Bosszúállás, kicsinyesség - láttál már sikeres politikust ilyen tulajdonságokkal. William Shakespeare karakterek a színházba valók. Javaslom a III. Richárdot a Radnótiban.

seol 2018.09.13. 19:28:54

@Jean Claude:

Persze, sok minden csinálhatott volna, még akár győzhetett is volna, elengedhette volna a CEU-s ügyet, miközben motyog valamit a nagyvonalúságról, lavírozhatott volna és a többi.
De egyrészt pszichózisra hajlamos narcisztikus szociopatáknál teljesen kiszámíthatatlan, mit tudnak elengedni, ha csak látszólag is, mit nem, másrészt -- lássuk be -- kedves vezetőnk amennyire jó szektavezérnek, annyira szar politikus: ha egy rövid hazugság elég, akkor boldogul, ha összetettebb dolgokról van szó, amelyek nem intézhetőek el 2 perc hazudozással és mellébeszéléssel, akkor csak áll, mint vaddisznó a teherautó fényszórói előtt. Megtette, amire képes, "rátámadtak a zországra, muszlimsimogató komcsik", ennyit tud.

RontoPal 2018.09.13. 19:41:52

@seol: Ja, csak az a baj, hogy ez az "ennyi" kis hazánkban elég is...

Jean Claude 2018.09.13. 19:42:10

@ijontichy: Én sajnos nem hiszek a magyar mentalitásban meg érzületben.
Következésképpen nem is ismerheti OV az ilyet. Magyar nyelv van, meg magyar miniszterelnök, de már fokhagyma sem, mert nálunk csak használhatatlan fokhagymát vehetsz, mindegy hol termesztették. A piac két dolgot tudhat, minőségi és árverseny, ill. a kettő valamilyen kombinációja. Nálunk a legszarabb olcsó fokhagymát forgalmazzák. A miniszterelnök igen sok magyar ember számára használhatónak tűnik, meg is választották.
Ezek megfogható kategóriák. Ma a negyedik fejben találtam néhány gerezdet a báránycombhoz. Az pedig komoly dolog. Még az is lehet, hogy én sem vagyok magyar, mert a bárányt csak muszlimtól veszem.

Jean Claude 2018.09.13. 19:45:35

@seol: Az északi féltekén ezzel egyet lehet érteni egy átlagos írni-olvasni tudónak.
Mivel fideszesnek lenni nem bakteriális fertőzés következménye, ezért az orvostudomány kissé félszegen áll a dologhoz.

seol 2018.09.13. 19:50:28

@RontoPal:

Igen, nincs valahol kéznél egy diktátorwannabe, aki valamennyire meghaladja egy gátlástalan lótolvaj szintjét? :-\
Nagyon kínos, hogy Magyarországon, -nak egy orbán is elég.

Külsős 2018.09.13. 19:56:38

@seol:
Hajlok arra, hogy azt valószínűsítsem, amit itt fentebb is többen említettek, hogy a nagy tehetség - éppen azért, mert szerintem is narcisztikus - európai szinten is tényező akar lenni. Arra játszik, hogy az EP választásokon megerősödnek a populista, széljobb pártok és ő majd akkor jól az élükre áll. Úgy gondolja, már nem érdeke minimális engedményt sem tenni, hogy mérsékeltebb színben tüntesse fel magát.

mafi mushkila 2018.09.13. 19:59:08

@Jean Claude: Mert nem úgy van, hogy konkrétan megcélzott valamit, és azt el kellene érnie, és ahhoz vannak igazítva az eszközök. Normálisan van egy főcsapásirányod és esetleg még valamik mellé B tervnek, félrevezetésnek vagy csak úgy hobbiból. Nem. Hanem úgy, hogy kavar rettenetesen, sok frontot nyit, és ami éppen jól áll, vagy ezt bármiféle szempontból rá lehet mondani, azzal hatalmas győzelemként eldicsekszik, mintha mindig is főcél lett volna, amit ő ,msot épp diadalmasan elért. Ami nem jön be, az meg marad kavarnivalónak, azt vesztes helyzetből épp olyan jól lehet (mint mondjuk az egész ellenzéki időszaka). A siker népszerű, a kavarás jelenlétet biztosít. És ennyi.

Nah, legalábbis olvastam egy könyvben egy ilyen szereplőt, és ráillett :) (Spoiler: azt az ipsét lenyomták aztán.)

Jean Claude 2018.09.13. 20:06:14

@mafi mushkila: Most pontosan leírtál valakit, aki teljesen alkalmatlan politikusnak.
Vannak sportolók, akik ott voltak a csúcson, de jönnek később jobbak. Ha nem derült ki róluk, hogy doppingoltak, akkor ott marad a nevük a falon. Politikusnak lenni hálátlan dolog. Soha nem számít utólag, hogy mikor és mennyre voltak a csúcson. Hogyan fejezték be? A töri elrakja őket egy dossziéba. Onnan kölcsönzi őket az utókor.

RontoPal 2018.09.13. 20:08:13

@seol: Kertésznek telitalálatos volt a szövege, az a helyzet.

stefan75 2018.09.13. 20:12:36

@velőtanya: Én még mindig nem tudok rájönni, hogy vajon a son of a bitch, a bastard, vagy a kurvaanyját kifejezésre gondolt a költő. Rejtély.

kisa 2018.09.13. 20:16:38

@Jean Claude: Szerintem nem akarta elkerülni. Ennél jobb Brüsszel-ellenes muníció nincs. Az erre fogékony 2,5 millió simán bekajálja, hogy itten Magyarország lett bántva, meg migránsok... Abszolút mártíromság. Nem lepődnék meg, ha kicsit nőne fidesz népszerűsége.

Meg mert jövőre lesz a választás. Annak a 197 embernek a szemében, akik nemmel szavaztak, már most ő a király. Simán el tudom képzelni, hogy a "vezérük" akar lenni, és azt is, hogy azoknak van igényük valamiféle vezérre. Én nem becsülném alá a politikai "szimatát" és ambícióit - tökmindegy, hogy mi táplálja azokat.

De én nem vagyok politológus, tehát akár tévedhetek is.

seol 2018.09.13. 20:18:20

@Külsős:

Igen, az különböző explicit és implicit megnyilvánulások alapján biztosnak tűnik, hogy kedves vezetőnk azt hiszi, hogy európai szinten is tényezővé tud válni (most ne menjünk bele abba, mennyire röhejes ez -- már ha nem úgy értjük a "tényezőt", hogy "a pöcs, aki az bóléstálba hányt"), de szerintem ez ebben az esetben inkább csak amolyan 'vészforgatókönyv', a reakcióik alapján azért arra számítottak, hogy nem megy át a jelentés. Átment, sebaj, akkor így akartak leszállni.

Jobb lett volna, ha a Néppárt továbbra is elnézne nekik mindent (mondjuk még nem teljesen biztos, hogy nem fog), de ha nem teszi, ne adj'Odin kivágja őket, az is jó.

És akkor majd rájöhetnek, hogy Európa populista faszfejei azért szeretik őket, mert valamennyire rendhagyó, hogy egy néppártos alakulat rasszista-nacionalista, illetve ahol lehet, bomlasztja az EU-t.
Viszont egy ezen az alapon szerveződő pártkupacban a fideszeseket alighanem reggelire enné meg a sok gátlás- és gusztustalan nemnáci nemféreg. Ühüm, majd beállnak orbán mögé jópofizva, mer'különben mer'különben. :) Jó, állampártelnökként előnnyel indulna, de nincsenek meg a képességei ahhoz, hogy boldoguljon -- bár igaz, ahhoz a közeghez sokkal-de-sokkal jobban illik a személyisége, mint normális politikusok közé.

seol 2018.09.13. 20:22:21

@RontoPal:

Igen (de igazán fogalmazhatott volna kevésbé trehányan :) ).

seol 2018.09.13. 20:24:18

@stefan75:

Jobb költők tudnak mindháromra gondolni egyszerre. ;-)

Grrr 2018.09.13. 20:39:31

Könnyen el tudom képzelni, hogy a várakozás az volt, hogy nem lesz meg a kétharmad. Még Sargentini is láthatóan nagyon izgult. A német és osztrák kereszténydemokraták szembefordulását Orbánnal nem biztos, hogy előrejelezték még néhány napja is.

A 7. cikkely 1. pontja szerint most egy párbeszéd kezdődik a Tanács és a magyar kormány között, és a Tanács négyötödös többséggel dönthet úgy, hogy valóban megállapítható az európai értékek súlyos sérelme. Ezek után azonban az Európai Tanácsnak kellene egyhangúan megerősítenie ezt a megállapítást - ami nemigen történhet meg. Tehát a szavazati jog felfüggesztése és egyéb szankciók nem várhatók.

Azonban.... A kohéziós politikai forrásaihoz való hozzáférést (és talán máshoz is) a 7. cikkelytől függetlenül jogállamisági feltételekhez akarják igen erősen kötni a nyugatiak/északiak. Ez az óriási politikai támogatás most nagyon felvértezheti az amúgy gyávácska Bizottságot (meg a Tanácsot is); sokkal határozottabbak tudnak lenni abban, hogy Magyarországtól valóban érdemi intézkedéseket követeljenek a források felszabadításához.

Grrr 2018.09.13. 20:40:39

Az EP-ben a szélsőjobboldali pártokhoz csatlakozni lehet ugyan, de minek? Valós befolyásuk nincsen, minden a mérsékelt pártok hátsószoba-beli egyeztetésein dől el.

Jean Claude 2018.09.13. 20:59:15

@Külsős: Pontosan ezért rossz az időzítés. A politikusi kalkuláció az egy hideg döntés racionális alapon. Játékelmélet nem olyan régóta van, de tehetséges politikusok előtte is voltak. Nem tudták, de csinálták. OV számára a preferenciái sem egyértelműek.
A nárcisztikus vagy érzelmelktől erősen befolyásolt személyiség, akkor is ha tisztában van ezekkel, könnyen hoz rossz döntéseket ebből a szempontból. OV körbevette magát lojális emberekkel, ahol is lojalitás súlyosan sérti a képességeket.

velőtanya 2018.09.13. 21:01:03

Orbánnak itthon sajnos semmi gondja nem lesz, az ő népéhez ennyi jut el a történtekből:
444.hu/2018/09/12/tenyek-orban-viktor-eltetik-europa-szerte
- illetve annyi fog történni, hogy még durvábban és gátlástalanabbul fog mindenkit kinyírni, aki a határokon belül a célkeresztjében van* (kivéve talán a CEU-t, mert arról lehet hogy lesz végül egy különalku a Trump-adminisztrációval, ha megkapja a garanciát, hogy cserébe tényleg minden mást elnéznek neki)
*Gomperz kiváló analógiájával: "...mint amikor a bántalmazó férjet hazaengedik a rendőrségi kihallgatásáról. Bezárja maga mögött az ajtót, behúzza a függönyöket, és ott maradunk vele összezárva"

De a nemzetközi porondon szerintem most valódi vereséget szenvedett, és ha igaz, hogy komolyan ott akar valami nagyot gurítani, akkor ez középtávon nagyon fog fájni neki. Az elég egyértelmű, hogy legalábbis az utolsó napokban már szándékosan provokálta a szavazás ilyetén eredményét, aminek talán az lehet az oka, hogy elhitte a saját propagandájukat, hogy a széljobb meghatározó erővé válik jövőre, és ennek a meghatározó erőnek lesz ő valamiféle vezére. De ebben szerintem téved: bár valószínűleg több lesz a széljobbos képviselő, de nem sokkal, és ami ennél fontosabb: a hagyományos erők karanténba fogják zárni őket, és inkább egymással egyeznek majd ki a fontosabb kérdésekben valahogy (ahogy a fontosabb tagországokban jó pár példa van/volt már erre)

Külsős 2018.09.13. 21:04:24

@seol:
Vészforgatókönyv? Lehet, fene tudja. Az ambíciói mindenesetre határtalanok.

RontoPal 2018.09.13. 21:06:27

@velőtanya: Vityka soha nem lesz európai szinten meghatározó vezér, egyszerűen nincs abban a pénzügyi nagyságrendben, ami a színrelépéshez kell.

Külsős 2018.09.13. 21:08:01

@Jean Claude:
Egy pillanatig sem állítottam, hogy jól méri fel a helyzetet és a saját határait.

Jean Claude 2018.09.13. 21:17:19

@Grrr: Az európai gondolat a véres történelmi tapasztalatok és az akkori lelkesedés miatt a konszenzusra épít. Ez teljesen áthatja a politikai és jogi döntéseket. Az utóbbi szerződésmódosítások hoztak változásokat (Lisszaboni Szerződés), felemelvén az EP-t a Tanács szintjére (Rendes Jogalkotási Eljárás) és minőségi többséget egyes kérdésekben az Európai Tanácsban (Állam- és Kormányfők Tanácsa). A döntések emiatt lassúak, ami egy rendes parasztmentalitású háromszoros kétharmados, szinte korlátlan országos befolyású magyar politikusnak elborzasztónak tűnik. Ebben a kérdésben teljesen konzekvens.
De: a lengyel vétó korántsem biztos. OV már baszta át csúnyán őket tavaly. Mi van, ha egyszerre indítanak ugyanabban az ügyben? Akkor a szóban forgó ország (ok) szavazati joga fel van függesztve. Erre nem tudom, hogy milyen szabályozás érvényes.
OV azt hiszi, hogy a szélsőjobb egyre erősödni fog, aminek az élére állhat. Minden dicséretet komolyan vesz. Babis dicsérete például számára majdnem egyenrangú Havasi Bertalanéval, miközben ennek semmi köze a személyéhez. Ez nem a kolbásztöltő Viktornak szól, hanem egy vélemény, melynek lehet később politikai hozadéka. Számára a nem a struktúra, hanem a struktúrában pozíciót elfoglaló személyek fontosak. Trump nem tud akkora fasz lenni, hogy beborítsa a világot, mert egy struktúra része. Na, ezt nem érti.

Grrr 2018.09.13. 21:27:48

@Jean Claude: Én kizárnám, hogy legalább a lengyelek ne vétóznának, ha odáig eljutna az ügy. Hacsak addig nincs ott kormányváltás.
Nem tudom, miért akarna Orbán szélsőjobb-vezér lenni. Abból az ország sokat nem profitálna, ámde sokat veszíthet. A politikai egyezkedéseknek nagy a szerepe - még a Bizottságba is begyűrűznek ezek. És a szélsőjobb az utolsó lenne, akit az egyezkedésekre meghívnak.

kisa 2018.09.13. 21:39:01

@Grrr: elsőre hálószobának olvastam ...

HANO 2018.09.13. 21:39:09

"Csak akkor menekül meg Európa és a világ, ha ragaszkodik az elveihez, a törvényeihez és az értékeihez. Nem alkuszik meg taktikai okokból, mert az a halálát okozza. Magyarország elemi érdeke is az, hogy Orbán Viktort kitegyék, ne csak a Néppártból, hanem hozzák abba a helyzetbe, hogy távoznia kelljen az EU-ból. Ez az egyetlen esélye, hogy ne Orbánisztán működjön Magyarország helyén, amíg Orbán él (fekészül Orbán Ráhel s pelenkás gyereke).

A magyarok egy részének nehéz logikai művelet annak megértése, hogy abban az Unióban való maradásuk, amelyben most élnek, amelyet most élveznek és jól kihasználnak, legfőbb záloga Orbán totális kiszorítása. Mert az így vagy úgy Orbán bukásához és az Unió liberális demokratikus megmaradásához vezet. Ellenkező esetben elveszítik a szabad Európát is, és nyöghetik Orbán csicskásainak bús hadát az idők végezetéig. Moszkvából irányítva."
nepszava.us/ha-kivezeti-orban-a-magyarokat-az-eu-bol-bukik-vagy-jon-a-nyilt-diktatura/

kisa 2018.09.13. 21:52:54

@Grrr: És mikor érdekelte őt az ország? A profit, az igen, de az ország?

Jean Claude 2018.09.14. 07:38:56

@Grrr: Egyrészt sokára kerül a dolog az Európai Tanács elé. Addig lehet sok minden, akár lengyel kormányváltás is. Másrészt nem tudhatjuk, mi történik addig, amivel Lengyelország egyezségre jut a mainstreammel és mégsem vétóz. Politikai alku valamiért cserébe, például egy erősödő orosz fenyegetés, gyengölő gazdaság (eddig egyedül ők úszták meg a gazdasági visszaesést 2008 óta).
OV pont ilyen. Csak az erőben bízik. (európai szinten nála ez az EP választás eredménye). Az egyezkedés nála olyan, mint a kukoricapelyhes reggeli. Ő meg szalonnát zabál.

velőtanya 2018.09.14. 09:32:00

(Not so) long ago and far away, úgy 2009 tájékán még olyan furcsaság is megeshetett a magorok országában, hogy volt a fidesznek ún. választási programja. Vannak benne érdekes dolgok a heti események fényében:
- 28. oldal, Brüsszel a magyar érdekek védelmében c. bekezdés: "Sokszor kerültünk abba a helyzetbe, hogy a magyar polgárok érdekeit éppen Brüsszel képviselte a magyar kormánnyal szemben"
- 35. oldal, Biztosítsuk a közösen vallott értékek és alapelvek érvényesülését c. bekezdés: "Az Európai Uniónak jelenleg a gyengeségei közé tartozik, hogy nehezen tud a saját maga által vallott értékeknek és elveknek érvényt szerezni. (...) Ennek oka abban keresendő, hogy az unió intézményei félnek beavatkozni egy-egy kormány belügyeibe. A Fidesznek ugyanakkor meggyőződése, hogy közös értékeink és elveink érvényre juttatását nem lehet mérlegelés tárgyává tenni. Fel kell tehát ruházni az Európai Uniót, hogy tagjait folyamatosan az értékek képviseletére és az alapelvek betartására késztesse; enélkül nincs erős Európa.
- Az uniónak rendelkeznie kell emberi és kisebbségi jogi védelmi rendszerrel. Ellentmondás, ha elvárjuk az uniótól, hogy vegye rá a normakövetésre a tagállamok kormányait, de vonakodunk attól, hogy ehhez a szuverenitásunkat esetleg csorbító felhatalmazást adjunk.(...) A Fidesz meggyőződése: az Európai Unió nem habozhat, amikor arról van szó, hogy egyes kormányok megsértik az unió által vallott értékeket, legyen szó az emberi és polgári vagy a kisebbségi jogokról. Ki kell dolgozni azokat az eljárásokat, melyeket ilyen esetben alkalmazni lehet; egyetlen tagállam se bújhasson a be nem avatkozás nemzetközi jogi elve mögé."

ámbátor 2018.09.14. 09:42:16

@velőtanya:
times 84. 3. 17. nt beszéd tévid helyesbíts

times 83. 12. 19. háromévterv 83 negyedik negyedre nyomdahibás előrejel visszamenőleg helyesbíts

times 84. 2. 14. minibő csokoládéadag tévid helyesbíts

nerángass 2018.09.14. 10:09:46

Érdekes fejlemények a jelentés megaszavazásának farvizén. Juncker a román digi24 nek adott interjújában fejezte ki elégedetlenségét a román helyzettel kapcsolatban, Tajani még világosabban fogalmaz :

“Why was nothing done then against countries like Malta and Slovakia, when you had two journalists killed here, and in the case of Slovakia, leading to the resignation of a center-left prime minister?” Tajani said, referring to the assassinations of Daphne Caruana Galizia and Ján Kuciak. “And why has nothing been done about Romania?”

www.politico.eu/newsletter/brussels-playbook/politico-brussels-playbook-presented-by-epp-group-summertime-proposal-tajanis-hungary-surprise-parliament-forgets-to-check-the-calendar/

Jövő héten – hirtelen felindulásból - küldöttek mennek kivizsgálni a polgári jogokat Szlovákiában és Máltán, Románia pedig Október 3-án kerül górcső alá az európai Parlamentben. Külön pikáns, hogy a román miniszterelnököt is meghívták, akinél fogalmatlanabb embert még nem láttam. Nem beszél idegen nyelvet, a románt is töri. Ráadásul Románia veszi át az Európa Tanács elnökségét jövő év kezdetén. Vidám lesz.

timargabor · http://kard.blog.hu 2018.09.14. 10:38:36

Azért eddig arról nem volt szó, hogy kávéval a kézben (szájban) érvénytelen jótündért olvasni, mert a monitor is érvénytelenné válik :) :) :)

9mmPara 2018.09.14. 10:39:15

@RontoPal: " nincs abban a pénzügyi nagyságrendben"

Úgy sejtem, még csak nem is sejtjük, hogy valójában mennyi pénzt dugott el erre-arra. Azt se igazán, hogy ebből mennyit volna képes és hajlandó áldozni a célért. Viszont jövő május elég hamar itt lesz, és ha összeáll a széljobb/populista EP-frakció, akkor -- szerintem egyértelműen -- ő a várható a vezérszerepre (Salvini talán már miniszter se lesz, britek meg heraus). Aztán, regnáló vezérként már nem lesz olyan nagyon nehéz elérnie, hogy Putyin rajta keresztül finanszírozza, amit akar, elvégre Orbán már bizonyított. És az orosz pénz elég sok tud lenni.

Grrr 2018.09.14. 10:56:39

Bár a 7 cikkely szerinti eljárás végigvitele szerintem esélytelen, leginkább az alábbi helyeken okoz a szavazás problémát:
1. világos politikai útmutatás az uniós intézményeknek, hogy Magyaországgal lehetnek szigorúbbak és számonkérőbbek - főleg majd a forrásosztáshoz kapcsolandó jogállamisági kritériumok terén. Tagállami politikusok egyre nyíltabban mondogatják, hogy nem szeretnének olyan populista kormányokat finanszírozni, amelyek számára ők ás Brüsszel a deklarált ellenség, Moszkva meg Peking pedig a barát.
www.euractiv.com/section/future-eu/news/french-foreign-minister-we-no-longer-want-to-pay-for-poland-and-hungary/
2. az eddigi várakozásoktól eltérően már lehetségesnek tűnik a Fidesz kizárása az EPP-ből, ami jelentős befolyásvesztés lenne (beleértve a politikai védőernyőt, ami az 1. ponthoz utal vissza minket)

dr Brcskzf Gröőő 2018.09.14. 11:08:50

@9mmPara: az EP-be nyilván nem fog beülni, azaz frakcióvezető nem lesz; exszovjet ország miniszterelnökeként szerintem nem fog tudni informális vezető se lenni. az orosz befolyásra egyre jobban oda kéne figyelnie az Unió összes szervének, és bízom benne, hogy oda is fognak.

nerángass 2018.09.14. 11:12:06

@9mmPara: A sajátjából egy petákot sem fog költeni, nemhiába gürcölt annyit...Salvininek annyi, amióta Vitya meglátogatta, ismerjük a statisztikát. Putyin gondolom szed valamit ezellen. Szerintem is eldöntötte hogy pártcsaládot alapít, de remélem beletörik a bicskája

ijontichy 2018.09.14. 11:47:48

@Jean Claude: "nem hiszek a magyar mentalitásban" Felteszem akkor kevésbé ismered az egykori MSZMP vidéki struktúráját (vitya igen, abban nőtt fel). Annak maradványából épült (többek között) '98-ra az új fityesz alap. A finanszírozása viszont jobb lett. Az egykori pártitkár-tsz/tanácselnök et. helyett van narancsbáró, lokális fideszközeli vállalkozó. A magyar vidék zöme "de facto" nem változott. A győri Auditól tudást, munkát, versenyképes jövedelmet kapó x (x létező személy) elmegy "Nem leszünk gyarmat!" békamenetelni Bp-re. Ez van :-/.

@Grrr: "miért akarna Orbán szélsőjobb-vezér lenni" Vitya csak "vezér" akar lenni. Control freak a fazon. Ő "NAGY VEZÉR" akar lenni. A szélsőjobb mellékes. Mo-on sem volt ez lényeg: liberális, polgári, illiberális, keresztény, vagy amit akartok.

9mmPara 2018.09.14. 12:00:57

@dr Brcskzf Gröőő: Szerintem, ha európai méretű tényező kíván lenni, muszáj lesz neki az EP-be személyesen beülni. Az itthoni ügyeit képes távolról is irányítani, ezt már többször bizonyította.

@nerángass: Valóban nem egyszerű döntés. Miniszterelnökünk az elmúlt 27-28 évben még egyszer se volt arra kényszerítve, hogy a sajátjából áldozzon. Valódi pénzügyi kockázatvállalás, nagyvonalúság kontra zsugoriság -- érdekes feladat :)

ijontichy 2018.09.14. 12:03:15

@ijontichy: "Orbán: Sargentini a modernkori antiszemitizmus képviselője"
Btw. úgy tűnik ez a 2/3 azért jobban hónaljon rúgta, mint elsőre látszott.
Ez dühödt vagdalkozás. Szvsz. azért, mert láthatóan nem sikerült tematizálnia az EP-t. Most nyomja, mint süket az ajtócsengőt:
"Csak a bevándorlás felől lehet nézni a Sargentini-jelentésről szóló szavazást."
"A bevándorlásról szóló küzdelem dönti el Európa jövőjét."
Annyira nem hülye fickó, hogy ne tudná: az nyugati pártok jobbára csak a migráció kérdésében hajlandók vele "egy tálból cseresznyézni" (lásd Kurz).
A széljobb nyilván erősödik majd valamennyire, de kétlem, hogy azon a vonaton vitya akár csak fűtő lehetne.

nerángass 2018.09.14. 12:47:43

@9mmPara: Sőt, amennyire kiismertem, még borsosabb számlát fog benyújtani – ugyan ki akadályozná meg – amiért a zországot támadták, ő meg védte körömszakadtáig, kockára téve a presztizsét. Különben is, nagy a család, sokba kerül, amíg mindegyiket a saját lábára állítja, bezzeg könnyű annak, akinek nincs gyereke, Erre az igen áttételes összefüggésre már Hoppál is rávilágitott, ami nem semmi.

dr Brcskzf Gröőő 2018.09.14. 13:29:28

@9mmPara: ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. vagy éppenhogy túl ijesztő? az is bebizonyosodott, hogy az itthoni ügyek nem működnek OV közeli kézivezérlése nélkül, ld. pl. a 2013-as márciusi havazás kezelését.

Jean Claude 2018.09.14. 13:59:19

@ijontichy: Nem ezt értik magyar mentalitás alatt manapság, hanem valamiféle félázsiait.
Amit Te mondasz, az így van, de ez gazdasági-szociológiai helyzetből fakad. A szlovák és a magyar falusi emaitt nem üt el egymástól nagyon. Mégis Szlovákia egy felzárkózásban van az európai civilizációs maghoz. Nyugatabb kelet-középeurópai kezd válni, miközben OV tolja az egészet kelet felé, pusztán egyéni haszonszerzésből. Nagyon új nemzetállamként egy szerencsés történelmi megkésettségben volt. Meciar után nem rólunk vett példát.
OV-nál sokkal tehetségesebb politikus sem képes tartósan az adott civilizációval szembemenni. A puszták népe kora minden társadalmi-gazdasági változója teljesen más volt. Valójában Kádáré is.

Grrr 2018.09.14. 14:04:01

@Jean Claude: "Még az is lehet, hogy én sem vagyok magyar, mert a bárányt csak muszlimtól veszem."
A szír hentes a Bartók B. úton? :)

Jean Claude 2018.09.14. 15:15:13

@Grrr: Török a Baross utcában. Szír az lehet keresztény is. Töröknél jóval kisebb erre az esély. Egyébként csak az olyan hülye keresztény nem eszi a bárányt, mint a magyar. Még talán a magyar zsidók sem eszik. Bárányt ma is csak hagyományos módon lehet tartani, ellentétben majd minden más haszonállattal. Majdnem a teljes mennyiséget exportáljuk.

seol 2018.09.14. 15:45:34

@ijontichy:

Fenének nem fordítják le ezeket az elmebeteg őrjöngéseket és olvassák fel az EP-ben? Csak úgy játékból.

A kedvesbeteg meg nagyon jól tudja, hogy hazudik, annyira -- talán -- még nincs elborulva.

De akkor épp valahol ott tartunk, hogy Soros antiszemitizmusból támadja nap-mint-nap fénylő csillagunkat, akinek az EU segítsen a határvédelemben, de úgy, hogy nem küld segítséget.

A szekta természetesen tapsol; igaz, akkor is azt tennék, ha orbán félórán át azt magyarázná a rádióban, hogy "gágágá".

Grrr 2018.09.14. 15:58:42

@Jean Claude: Eltévesztettem, a szír a Karinthy F. úton van. Lehet syriac is, azokból elég sok van Európában - ezt sohasem kérdeztem... :D
Megyek, veszek vacsorára egy kis bárányt.

Grrr 2018.09.14. 16:01:05

@seol: Az tetszik nekem, hogy most a Fidesz a világ legtermészetesebb módján fogja antiszemitizmussal vádolni azokat, akik Izrael kormányának politikáját kritizálják... Mindig Eurázsiával folytattunk háborút.

seol 2018.09.14. 16:06:33

@Grrr:

Miért ne tennék? A szavazóik 90+%-a arra sem emlékszik, milyen öszetett mondatokból nem értett egy szót sem tegnap. :-\

Mondjuk az kiemelten vicces lesz, amikor az ecceri szektás két büdöszsidókozás között antiszimetizumussal vádolja Brüsszelt...

Jean Claude 2018.09.14. 16:21:10

@Grrr: Fehérbor, fokhagyma és rozmaring vannak a legjobb barátságban a szóban forgó állattal. Meg a türelem. Ez nyilván nem a halal recept. A töröknek bor helyett citromot mondok.

seol 2018.09.14. 16:48:06

@Jean Claude:

Mondjuk ez érdekelne: főzésnél elforr az alkohol. Így sem lehet?

mafi mushkila 2018.09.14. 17:20:07

@seol: Nem lehet és nem is forr mind el.
islamtomorrow.com/articles/alcohol_cooked.htm
Százalékok! Hivatalos állásfoglalás!

seol 2018.09.14. 17:39:38

@mafi mushkila:

Áhááám, szóval ha megeszem 5-6 kiló fehérboros pörköltÖt... :)

ijontichy 2018.09.14. 18:04:59

@seol: Lefordítják. Mi több a fidesz.hu-t, a facebookot (egy ideje) is szemlézik az EP képviselőknek. Az már egyéni, hogy melyik foglalkozik vele.

Szvsz. a probléma abban (is) áll, hogy a jelenlegi nyugati EP politikusok zöme már az EU szellemében szocializálódott. Konszenzus, kompromisszum, kooperáció, specializáció. Európai gondolat. Lassú és nyögvenyelős. Nem, korántsem szentek, de kevés gyakorlati tapasztalatuk van a hidehgháború korából a bolsitempóval ( volt valami "bája", amikor a kis bolsi "kommunistatempózott" az EP-ben :-) ). Sugárban szembehányva hazudozni azért errefelé nem annyira szokás. (Az USA adminisztrációja ebből a szempontból sokkal több gyakorlati tapasztalattal bír harmadikvilágbeli zsebdiktárokból).
Szóval nagyon sokáig nem hittek a szemüknek, nameg ugye a politikai érdekek... :-(
Szerencsére a nyugati középosztály sokkal inkább a citoyen szó értelmében polgárosodott. Jó példa a "sógorok", Kurzék. Bevándorlási kérdésben a paletta széljobbja felé húzódik, de demokrácia kérdésben vitya már nem haver. Nem csoda, az osztrák választó elég gyorsan szokott reagálni (oda-vissza), és most képzeljünk el mondjuk egy vityaszintű "egypártmeghajtásos" etatista törekvést Ausztriában...

Grrr 2018.09.14. 18:30:20

@Jean Claude: Igen, igen, így van! Még az ántivilágban, azaz pre-kétharmados időkben történt meg olykor-olykor, hogy vacsoravendégeimnek bárányt sütöttem. Ez alatt azt kell elképzelni, hogy a szír hentestől vettem egy úgynevezett "negyed bárányt", ami egy igen szép hosszú combot jelentett, néhány bordával. A báránycombot bedözsöltem fokhagymával, frissrozmaringgal, bekentem egy kevés libazsírral és némi őrölt paprikával, majd betettem a sütőbe - alá pedig egy nagy tepsiben fehérboros vizet, hogy párologjon szépen, és tartsa nedvesen, amíg sül.
No a comb akkora volt, hogy csak ferdén és némi tuszkolás segítségével fért csak be a sütőbe. Ebből gyaníthatóan igencsak látványos méretű volt, amikor felszolgáltam.

mafi mushkila 2018.09.14. 18:32:16

@seol: Azt nem tudom, nekem számítsd át konyakmeggyre :)

acs63 2018.09.14. 19:24:52

@seol: Jól értem, hogy az egybitesek szidják az antiszemita zsidókat???

incze 2018.09.15. 07:31:17

World Justice Project
Rule of Law Index
2017–2018

Overall Score 0.55
Regional Rank 23/24
Income Rank 35/35
Global Rank 50/113

A tekintetbe vett 8 faktorból hunnia 5-ben régiós utolsó (24/24), 2-ben utolsó előtti (23/24), a "rend és biztonság" faktorban régiós 7. (lényegében ezzel a kilógó helyezéssel kerül összességében bulgária elé).

worldjusticeproject.org/sites/default/files/documents/WJP-ROLI-2018-June-Online-Edition_0.pdf

soros.

Baluvanis 2018.09.15. 08:14:40

@Jean Claude: azért érdemes lenne kipròbàlnod a kecskehùst! Olcsòbb ès jobb!

acs63 2018.09.15. 09:51:13

@incze: Szenegál előttünk, Mongólia mögöttünk...csak, hogy tudjuk hol is a helyünk a világban!

Jean Claude 2018.09.15. 10:17:56

@Baluvanis: Nem tudom elkészíteni. Azt hittem a kecskét inkább a sajtja miatt tartják.

Jean Claude 2018.09.15. 10:20:10

@acs63: Nem, csak annyit mondanak, hogy a sok büdös zsidó megszavazta az antiszemita Sargentini jelentést, aki Judith.

acs63 2018.09.15. 10:27:58

@Jean Claude: ...és kitűzte a Brüsszelre Holofernesz (OV) fejét, akit az illiberalizmus (Nabukonodozor) isteni sugallatával érkezett a falak alá.

Értem. :-)

Baluvanis 2018.09.15. 11:50:15

@Jean Claude: azért tartják. Mi is azért tartjuk. A gida melléktermèk, de nagyon finom.

9mmPara 2018.09.19. 18:39:42

@Watchdog: Kipróbáltam, hogy egy helyen csak egyszer lehet kattintani, de két különböző oldalon (zaol.hu és vaol.hu), ugyanarról a számítógépről simán szavaztam két, különböző módon. Eddig se gondoltam, hogy reprezentatív lesz ez a netes szavazás, de így tényleg semmi értelme.

Watchdog 2018.09.19. 18:50:33

@9mmPara: Az eredmény ismeretében a szervezői is erre fognak hivatkozni... :-)))
... de nem baj, a postai borítékos konzultáció majd tiszta vizet önt a pohárba!

incze 2018.09.20. 06:00:47

@netukki: azért erre nem vennék mérget. ez csak egy nyilatkozat az ismerten orbán-fan daultól egy informális egyeztetés előttről (melynek a közelgő eu csúcs volt a napirendje, nem a fidesz). a forrásként használt politico cikk sokkal kevésbé kategorikus, már a címe sem az, hogy "nem", hanem hogy "nem, mondja daul". - www.politico.eu/article/europes-center-right-wont-expel-hungarian-prime-minister-viktor-orban-leader-says-joseph-daul-epp/

velőtanya 2018.09.20. 10:13:29

@netukki: Jól átgondolt, remek taktikának tűnik: a múlt heti szavazás kellően ráirányította a figyelmet a témára, és miután ott ők maguk is kétharmaddal ismerték el, hogy a ner rendszerszinten dúlja szét az európai alapértékeket, megtartják a fideszt maguk között. Ezzel házhoz viszik a kampányszöveget a szocdem/zöld/liberális pártoknak, amivel faragni tudnak az EPP-pártok mérsékelt szavazóiból az egyik oldalon, míg a másik oldalon a populisták szemezgetnek az Orbánékkal szimpatizáló széléről a néppárti szavazótábornak. Ezzel sikerül maximalizálniuk a várható mandátumveszteséget, miközben a fidesz még növelni is fogja a saját mandátumait, vagyis tovább nő a zsarolási potenciáljuk az EPP-n belül. Igazi mesterterv, maga Chamberlain se találhatta volna ki jobban.