Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ápoljuk türk gyökereink (hírposzt)

2018.09.03. 11:16 | jotunder | 84 komment

 

     Magyarország mindig is figyelemmel kísérte a türk identitású országok együttműködését. A modern világban is megőrzi nyelvét, kultúráját, hagyományait, tiszteli, ápolja türk gyökereit - (Viktor Abdulajevics Orbanbayev , kommentálva a híreket, miszerint lebontják a Bazilikát és a helyén Jezus Iszfanovics Nazaretbanov arámi-türk imám jurtájának pontos mását helyezik el.

      Fél-Ázsia nem ország, Egész-Ázsia mennyország, megjöttek a szamarkandi huszárok, Budapest legalizálja a kecskepornót, újra lehet srévizavé nyilazni jakról, a FIDESZ Fethullah Gülent választotta Soros György utódjának az Év Plakátfiúja szavazáson, birkát áldozott Kövér mufti a Felcsút-Dusanbe mérkőzés szünetében, (0:3, góllövők Oliveira, N'Goma, Sigurdurson). Nemzeti ünnep lesz a Százötvenéves Rokonlátogatás, Bencikoglu írhatja újra a nagy humanista tudós Jumurdzsák történetét. 

      GFG rövid üzenete a 888.hu-n: Allah, nagy!

      Mielőtt nagyon elragadtatnánk magunkat, a magyar miniszterelnök jövő héten hivatalos baráti, sőt ahogy hírlik, testvéri látogatásra érkezik az Antarktiszra, ahol megkoszorúzza Jutocsa sírját. Ugyanott, gumidominó nagy tételben eladó. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr214219093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nerángass 2018.09.03. 12:00:26

Elvégeztetett, vita nincs, különben is fölösleges a sok lacafasza.

444.hu/2018/09/03/orban-viktor-a-magyar-a-turk-nyelvekkel-all-rokonsagban

jan 2018.09.03. 12:40:18

Orbán egyszerű képlet. Szeretetre, elfogadásra, tiszteletre vágyik. Annyi minden árulkodik erről. A híres plakátkampány: "Több tiszteletet a magyaroknak!". Most a Salvini-találkozó idején egy félmondat az előző olasz kormányokról "Állandóan sértegettek bennünket." Ezen a szerencsétlen közép-ázsiai találkozón azt éli át, hogy szeretik őt, örülnek neki, keblükre ölelik, mint az elveszett de megkerült rokont. Itt van piros szőnyeg, fogadóbizottság, díszőrség. Nincsen kritika, elvárás, "sértegetés".

Ideig-óráig kielégíti, megnyugtatja egy ilyen élmény, de persze a belső kétség továbbra sem hallgat el: tényleg tisztelnek engem? Vagy éppen lenéznek? Nagyon igyekszik úgy tenni, mintha fütyülne arra, hogy a "Nyugat" tiszteli-e őt, de valójában erre vágyik legjobban: ezért udvarol Trumpnak, ezért akar az EU-s színtéren is "valakivé" válni.

fortin2 2018.09.03. 13:00:28

@jan: valahogy az a legfurább, hogy van bárki emberfia elemző/gondolkodó stb., aki bármilyen mértékben is érdeminek tekinti bármelyik megnyilvánusását ennek a minden realitástól elszakadt kommunikációs komplexumnak. JT írása ugyanis nem paródia: bérmelyik percben bekövetkezhet a szószerinti megvalósulása. Semmi, de valóban semmi sem köti a valósághoz a mondataikat, melyek teljesne elszakadtak az egyetlen valós tevékenyésgüktől, a pénzfelhalmozó hatalomépítéstől.

ámbátor 2018.09.03. 13:10:49

Lehet, ha Kis János, Pető Iván meg TGM végre elismerné, hogy végig Orbán volt az okosabb, ha Fodor Gábor (nem a G.) elismerné, hogy orbán magasabb nála és Göncz Árpád bevallaná, hogy mindig is Viktor volt a demokratább, akkor megnyugodhatna ez a sebzett lélek.

jan 2018.09.03. 13:16:58

@fortin2: Ha belegondolsz, Trump lényegében ugyanez, csak még átlátszóbban, Orbánnak ugyanis, amikor összekapja magát, szónoki képességei azért vannak, de Trump még csak koherensen beszélni sem tud, és mégis, az amerikai szavazók 48%-a rá szavazott.

Nekem azért is furcsa, hogy Orbán és Trump ilyen népszerűek, mert ezt a típust, a beképzelt, kötekedő, sértődékeny, hőbörgő, nagyotmondó de keveset teljesítő figurát, szóval ezt mindenki szerintem jól ismeri a saját életéből, a rokonságból, a munkahelyről, a kocsmából stb. Szóval szerintem ideológiától, tájékozottságtól, intelligenciától függetlenül Orbán vagy Trump láttán mindenkiben be kellene, hogy kapcsoljon egy vészjelző, hogy ez a figura nincs rendben, nem bízhatjuk rá az országot....

(Amit az irrealitásról írsz: nyisd meg az Origót, csupa ilyen cím "Macronnak esélye sincs Orbánnal szemben", "Orbán Viktor Európa szellemi vezére", "Svédország anarchiába süllyedt a migránsok miatt" - teljes alternatív valóság.)

fortin2 2018.09.03. 13:19:01

@jan: az alternatív univerzumban OK, de azon kívül miért is keresünk bármi kapcsoaltot a valósággal a mondatok között?

ámbátor 2018.09.03. 13:23:39

@fortin2: Ungár Klára bevallaná elsö látástól tartó örök szerelmét?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.03. 13:27:48

@nerángass: :-) Túl kedves vezetőnk a nyelvészethez is ilyen nagyon ért? :-)

Talán még a focihoz ért a legjobban és lehet hogy csak városi legenda, de ha nekije passzolták a labdát véletlenül sem adta tovább, csak ő akart gólt lőni! :-) 55 év után nem kellene szólni neki hogy a foci az csapatsport? Na mindegy.

Visszatérve a magyar türk nyelvrokonságra. Véletlenül ebben igaza lehet, hiszen nagyon valószínű hogy minden nyelv többé kevésbé rokona egy tetszés szerinti másik nyelvnek. :-) Magyarul (de türkül is :-)), amíg valami mérhető - számolható - statisztikázható "rokonsági fok" a nyelvek között nem lesz megszámolva, addig ez a kijelentés pont annyit ér, mint a politikus bármelyik másik kijelentése. :-)

Érvsebész 2018.09.03. 13:31:01

@jan: " ideológiától, tájékozottságtól, intelligenciától függetlenül Orbán vagy Trump láttán mindenkiben be kellene, hogy kapcsoljon egy vészjelző, hogy ez a figura nincs rendben, nem bízhatjuk rá az országot...."

Nem; az emberek többsége ugyanis éppen ilyen, és magára, a saját attitűdjére, komplexusaira ismer, s máris komfortosabban érzi magát a bőrében, mint amikor mondjuk TGM hosszú, idegen szavakkal teli körmondatait hallgatja. A fehérvári huszárok, a kolbásztöltés, az egyre gyarapodó haskörfogat, a fodballimádat, a sorkatonaság dicsőítése (=más farkának csalánnal történő verése), a (mostmár kendőzetlen) rasszizmus, stb. üzenete, hogy a királyfi, aki közülünk való, pont olyan, mint mi vagyunk: zsíros és közönséges és műveletlen. De lám, ez a megvetett alak helyettünk is megcsinálta, térdre kényszerítette a libsiket, a vérzőszívű széplelkeket, a feministákat, a buzikat, fél kezével megállította a népvándorlást és hamarosan leigázza azt a Nyugat-Európát, amelyet annyira vágytunk utolérni, de amit - miután rájöttünk, hogy esélytelen - annyira gyűlölünk.

jan 2018.09.03. 13:39:12

@Érvsebész: Ezt a részét értem, nyilván sok sérelmével tud azonosulni sok ember, meg ügyesen hozza ezt a nép egyszerű gyermeke figurát is, de mégis, mégis, azért akkor is, ez a hőbörgő, kötekedő, beképzelt figura szerintem sehol sem népszerű igazán.

dr Brcskzf Gröőő 2018.09.03. 14:03:13

@jan: 48%-ra csak jó volt itt is, ott is. egy lehetséges magyarázat, hogy nem megválasztják, hanem behódolnak, ahogy a kocsmabeli hasonló figura esetén is megtanulják, hogy nem kell belekötni, el kell viselni, ő mondja meg, ki flipperezik a következő körben.

Külsős 2018.09.03. 14:12:29

@jan:
Nárcisztikus személyiségzavarnak hívják az ilyent.
És jól látod, bármilyen siker csak ideig-óráig hat, az ilyen embernek soha semmi nem elég, ha ő lenne a világ ura, az sem :(.
Hogy még ráadásul ettől függetlenül egy bunkó tahó is, az csak tovább súlyosbítja a helyzetet.

vizilófia 2018.09.03. 14:13:15

Bocsánat, elmaradhattam egy brossúrával valahogy: most akkor a sumér-magyar rokonságot már megcáfolta a Tudós?

fortin2 2018.09.03. 14:19:50

@ámbátor: ideig-óráig elég lenne. De amenynire belemerevedett a szerepébe, ennél durvábbak kellenének már.

tonhalkonzerv reloaded 2018.09.03. 14:22:08

Tudjátok mit ha megpróbálom komolyan venni akkor mindkét dolog vergődés: Orbán is ahogy próbál valahogy anyagot összekaparni a nagybetűs NY.U.G.A.T ellensúlyához, és a vincentposzt is, ahogy abszurd dolgokat fantáziál össze egy kis közös rötyögésért meg odamondogaásért. Inkább nem próbálom meg komolyan venni, akkor meg kontent mind a kettő.

jan 2018.09.03. 14:25:15

@dr Brcskzf Gröőő: igen, ez eszembe jutott nekem is, a behódolás mint magyarázat

Külsős 2018.09.03. 14:30:37

@tonhalkonzerv reloaded:
Persze, hogy vergődés. Hiszen tehetetlenek vagyunk vele és a helyzettel szemben.

Érvsebész 2018.09.03. 14:41:42

@tonhalkonzerv reloaded: pontosan miért sajnálod tőlünk a közös rötyögést?

MartianChronicle 2018.09.03. 14:47:08

Ide mikor jutunk el? Felhívom a figyelmet a "Sztálin a tudomány géniusza" c. hozsannázásra benne.
(Az ünnepelt 70 éves korában még nem tudta, hogy a nyelvészethez is érteni fog.)
mandiner.blog.hu/2014/01/25/forron_szeretett_draga_ioszif_visszarionovics

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.09.03. 14:49:20

@Érvsebész: "Nem; az emberek többsége ugyanis éppen ilyen, és magára, a saját attitűdjére, komplexusaira ismer, s máris komfortosabban érzi magát a bőrében, mint amikor mondjuk TGM hosszú, idegen szavakkal teli körmondatait hallgatja. A fehérvári huszárok, a kolbásztöltés, az egyre gyarapodó haskörfogat, a fodballimádat, a sorkatonaság dicsőítése (=más farkának csalánnal történő verése), a (mostmár kendőzetlen) rasszizmus, stb. üzenete, hogy a királyfi, aki közülünk való, pont olyan, mint mi vagyunk: zsíros és közönséges és műveletlen."

Nem közönséges, hanem alantas....a többivel maximálisan egyetértek.

labrys 2018.09.03. 15:00:45

@Érvsebész: nem sajnálja, relativizálni próbál. Valszeg a kognitív disszonancia kínozza megint, az az álnok…

labrys 2018.09.03. 15:10:25

…amúgy tök elhibázott a személyek felől próbálni magyarázni ezeket a jelenségeket. Orbán, Trump et al. csupán a mélyebb, valóban lényeges folyamatok személyi manifesztációi. Jelképek. Ha meg sem születtek volna, lenne helyettük más mascot, aki semmiben sem különbözne tőlük, csak mondjuk Korbánnak vagy Brumpnak hívnák (Kövérnek vagy Cruznak stb.).

jaegtoer 2018.09.03. 15:42:23

@ámbátor:

Ez már kevés. Többre, nagyobbra tör. Istenkirályság a tét.

almodhi 2018.09.03. 15:43:31

", birkát áldozott Kövér mufti a Felcsút-Dusanbe mérkőzés szünetében, (0:3, góllövők Oliveira, N'Goma, Sigurdurson)."

A félmondat, amiben minden, de minden benne van.

jaegtoer 2018.09.03. 15:44:43

@Érvsebész:

Az nem jár csak úgy mindenkinek. Azért meg kell dolgozni. Méghogy közös rötyögés!? Még mit nem. Kubatov listán megvolt a pipa?

ámbátor 2018.09.03. 16:17:18

@jaegtoer: Nekem már a sorozáson is E betü jutott. (Azt hiszem azt jelenti, hogy háború esetén túsznak alkalmas, másra nem) Gondolom a Kubatov listán is az jár nekem.

kisa 2018.09.03. 17:16:17

Nem is tudom, vannak nekünk saját ápolásra szoruló gyökereink... De mennyi! Nem akarok még migráncs türk gyökereket is ápolni!

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.09.03. 17:17:55

Annyira büszkék vagyunk nemzeti identitásunkra, hogy inkább türkök lennénk.
Ezt a sok türk gyökeret aki vezeti az országunkat meg tényleg jobb lenne ápolni.

kisa 2018.09.03. 18:16:19

@Miki Telepi: Én igazából ásóra gondoltam.. :-)

Pelso.. 2018.09.03. 18:59:41

Kíváncsi vagyok, a lakájmédia talp és egyéb nyaloncai mit fognak összekínlódni ebből a látogatásból, új megfigyelői státuszunkból.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.09.03. 19:03:08

@jan: Ahogy azt @Érvsebész: is megfogalmazta, az emberek azért szavaznak Trumpra, mert maguk közül valónak látják, aki ki meri mondani az átlagember nem éppen fennkölt és politikailag korrekt mondatait. Ez a demokráciának az elit osztály által rettegett természetes kontraszelekciója.

acs63 2018.09.03. 20:12:35

@kisa: @Miki Telepi: Nem ápolni kellene ezeket a gyökereket. Kezelni!

brunn 2018.09.03. 20:18:54

@vizilófia: A sumér rokonság az úgy alapjaiban (genetikailag is igazolhatóan) igaz, viszont most egy újonnan felfedezett (és sokkal későbbre eredeztethető) nyelvrokonságról van szó. Nagyot kavart a kishapsi a nyelvtudomány állóvizében..:D:D

kiskii 2018.09.03. 20:20:15

https://www.facebook.com/kaktuszpapa/posts/10212481945223894?__xts__[0]=68.ARBjOBbFH8jN0e7jHNIIyG1zMQHkI4DUvho-pfsx68P8ecw-QfzTbyoMPeOy9AKQxPksbMFdepmwRbPy1vP6-CEiEm1Ds_YTLh5eTylXkVwmbZ8UWeE1EOjBedNsbhahmA095EKqwqLWAwMM4xTQmFC07g9VdL8L3W4gU8PNJfS1v_afwA4baQ&__tn__=C-R

Secnir 2018.09.03. 21:07:51

"Ápoljuk türk gyökereink"

nekem egy türk gyökerem van, azt grazban ápolják. most épp Hátasztánban nyomja a roadshow-t...

Dárnok 2018.09.03. 21:36:02

@labrys: "Orbán, Trump et al. csupán a mélyebb, valóban lényeges folyamatok személyi manifesztációi" Ez igaz, de ez a manifesztáció mégsem a véletlen műve. Ők éreznek rá leginkább arra, mi is az igény, és azt skrupulusok nélkül teljesítik.

Hraskó András 2018.09.03. 21:50:59

Kedves Jótündér! Magyarországon legális a kecskepornó. Azért tudom, mert múltkor poénból utánanéztem Bayer néhány írása forrásainak: www.facebook.com/andras.hrasko/posts/1392617667525589?__tn__=K-R
és eközben bukkantam rá egy BBC hírre:

22 Apr 2015
„Denmark has become one of the last European countries to ban bestiality.
Until the new law was passed on Tuesday, sex with animals was still legal in the country as long as the animal was unharmed.
Activists claimed the strange law was difficult to prove, and was making Denmark a hotspot for animal sex tourists.
Hungary, Finland and Romania are now the only EU countries where bestiality, or zoophilia, is legal.”
www.bbc.co.uk/newsbeat/article/32411241/denmark-passes-law-to-ban-bestiality

tonhalkonzerv reloaded 2018.09.03. 22:26:40

@labrys: nyem, ezek így tényleg jelentéktelen valamik, és még a kapaszkodó is hibás mint ahogy 10perc múlva magad is bekommentelted. Marad a közös röhögcsélés.

ámbátor 2018.09.04. 09:22:41

@Hraskó András: Azért csak óvatosan az agarakkal.
1998. évi XXVIII. 8/B. § * Állatot a nemi vágy kielégítésére irányuló cselekmény során felhasználni tilos. (Hatályos 2013 óta)

n0ri60 2018.09.04. 09:29:27

A témában ajánlom Sándor Klára Nyelvrokonság vagy hunhagyomány című könyvét. Annak idején a galamusban jelent meg fejezetenként. Nagyon részletesen leírja a magyar nyelv kialakulásának folyamatát, az eredettől az együttélésből származó hatásokig. Ráadásul nagyon élvezetes stílusban.

György Csaba Nagy 2018.09.04. 11:35:42

Sztem kissé túlragozzátok Orbán türkügyi mondatait. A kis ember egyik trükkje, hogy mindig és mindenütt azt mondja, ami hallgatóságának hízeleg. Dicsérte ő már az Iszlám szellemi építményét is, itthon pedig számtalan, nacionalista beütésű nyilatkozatát hallhattuk a magyar ember nagyszerűségéről. E mögött én nem az elismerési vágyat látom, ő mélyen hisz önnön nagyszerűségében, külső elismerés nélkül is. Inkább egyszerű behízelgés a szándéka, mert pozitív hangulatot keltve jobban eladható személye és szándékai. Kivételt csak akkor látunk, ha valaki -pl. az EU- veszélyezteti itthoni hatalmi mozgásterét; nos, akkor orgiát ülnek a valótlan vádak, összeesküvés-elméletek, fantazmagóriák. Mindebből kitűnik: Orbánnak nincsenek elvei, azokat hatalomtechnikai fordulatait gátló nyűgnek tekinti, tetszés szerint forgatja. Egyetlen kijelentését sem szabad komolyan venni, holnap homlokegyenest mást állít.

velőtanya 2018.09.04. 12:08:35

Közben újabb támadás érte a kultúránkat, szerencsére a szombathelyi emberek hangosan és egyértelműen fejezték ki a véleményüket:
444.hu/2018/09/04/koccanas-szombathelyen-budos-geci-szar-migrans-faszszopo-bazmeg

(Azt meg már a tudomány feladata lesz kibogozni, hogy itt melyik faja gyökereink érvényesültek,csak előbb még a mitugrász finnugristák elleni harcot kell megvívni)

_ef_ 2018.09.04. 12:10:36

@György Csaba Nagy: hogy a klasszikus viccel válaszoljak rá, de igény lenne rá.
és ez a baj, hogy nem pusztán a vendéglátóknak hízeleg, hanem a hátsó traktusnak is.

velőtanya 2018.09.04. 14:05:11

Abban már semmi meglepő nincs, hogy miközben Türkmenisztán szintjére züllesztik a közoktatást (és habzó szájjal uszítanak a Nyugat ellen), a saját gyerekeiket Svájcba és Londonba küldik - ahogy a despoptáktól és udvartartásuktól szokásos - vagy esetleg a legdrágább hazai magániskolákba:
444.hu/2018/09/04/meregdraga-maganiskolaba-jaratja-a-gyerekeit-az-emmi-allamtitkara
Na de milyen iskolába?
"2. The school educates its students on concepts of liberty and equality in a liberal environment.
3. The school does not discriminate for reasons of nationality, sex, race or religion."
Hát hogy fogják majd otthon ellensúlyozni azt a liberális iskolai környezetet államtitkár asszonyék?

Mindezt akkor, amikor a vidéken élő nem nergyerekeket adminisztratív eszközökkel* bekényszerítik az egyházi iskolába, ami persze nem Pannonhalma színvonalát fogja jelenteni, hanem csak némi plusz bigottságot és agymosást a megszokott középszar mellé - és tényleg zha van valami újdonság az idei kétharmaduk után, akkor az az, hogy már nem is erőlködnek a sumákolással, nyíltan írják a család nevére a Balatont, és a nyilvános facebook profiljukon rázzák a kétkilsó aranyláncaikat (szó szerint és átvitt értelemben is)
*Tényleg, régen akartam már kérdezni valaki hozzáértőtől, EZ hogy a jó kurva életbe nem ellentétes még a saját tákolmányukkal is:
uploads.disquscdn.com/images/92e8e2be156b2a200d9355756d7a08ae91d04db796e70f2404812b5af029374d.png

seol 2018.09.04. 15:02:08

@velőtanya:

Alighanem alkotmány- és törvényellenes, és? Úgyis csak lipsiértelemben, ha az alfa és az origó ("sicc") a Kedves Kondukátor kényekedve, akkor nincs semmi gond. És persze ennyit arról, hogy szegény egyházak áldozatos munkával átvállalják a nevelést.

incze 2018.09.05. 05:11:39

@velőtanya: ezzel a táblázattal valami nem stimmel. eleve nem valószínű két tanévre a pünktlich egyező diákszám, de pl. itt egy ksh előzetes a 2017-2018-as adatokról, amit sehogy se tudok összehozni ezzel: www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/oktat/okt1718.pdf

incze 2018.09.05. 05:54:35

@velőtanya: itt van mellé a 2016-2017 is: www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/oktat/oktatas1617.pdf

Közben megtaláltam a forrását, a táblát a 168 óra közölte. (168ora.hu/itthon/valami-nagyon-eltorzult-negyszer-tobb-penzt-ad-az-allam-az-egyhazi-iskolaknak-mint-a-sajatjainak-5029 ), és a nappali tagozatos általános iskolára ill. gimnáziumokra vonatkozi (szakoktatás, és egyéb formák nincsenek benne).

a 2016/17-es adatok úgy jöhetnek ki (?), hogy 741.5 ezer általános iskolai és 181.8 ezer gimnáziumi tanuló volt (a kslh szerint), a 168 óra szerint ebből 728.4 ezer állami, 206.3 ezer egyházi fenntartású intézményben (bár ezek összeadva mást adnak ki, de az egyik az oktatási hivataltól van, a másik a ksh-tól).

a valóságos 2017/18-as adatok viszont eléggé mások, kb. 9 ezerrel kevesebb gyerek az általánosban, és 3 ezerrel több a gimnáziumban, ami együttesen 6.5% csökkenés (ismeretlen eloszlásban az állami és egyházi fenntartásúak között). az állami fenntartásúak finanszírozás pedig 5%-kal csökken (ha az adat jó).

velőtanya 2018.09.05. 11:47:18

@incze: "eleve nem valószínű két tanévre a pünktlich egyező diákszám"
Nyilván nem, de ennek a magyarázata ott van a cikkben: "Változatlan létszámokat feltételezve ennek megfelelően az állami/egyházi arányszám 36 százalékról 27,3 százalékra csökken."
De a lényeg az lenne, hogy a táblázat szerint az egyházi iskolák egy diák után majdnem négyszeres pénzt kapnak - erről te találtál más forrást? Mert ha igaz, akkor ez egészen elképesztő (azt tudtam, hogy többet kapnak, de ilyen arányokat nem tudtam volna elképzelni)

incze 2018.09.05. 16:29:51

@velőtanya: ja, akkor még nem találtam meg a cikket, mikor ezt a nem valószínűt írtam.

---
ennek a három-négyszeres pénznek a forrása, azt hiszem, a pdsz, legalábbis tavaly nyáron volt egy általuk keltett médiatüske, amikor mindenki azt írta, hogy az egyházi oltatásban háromszoros/négyszeresa fejkvóta:

Itthon: Háromszor többet ér egy gyerek, ha egyházi iskolába jár ... - HVG
Magyar Narancs - Belpol - Háromszor több pénzt kapnak az egyházi ...
Többet költ az állam az egyházi iskolákba járókra, mint az államis ... - Eduliine (3x)
Valami nagyon eltorzult: négyszer több pénzt ad az állam az egyházi ... - 168ora
...

oszt semmi, ha az utóbbi egy évre szűkítem a keresést: semmi. eszerint a felhorgadáson túl senki nem kezdeményezett semmit (megjegyzem a pdsz is épp a minap csatlakozott a balogember által felállított "kerekasztalhoz". se kockás ing, se esernyő.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.06. 06:20:39

Valódi teljesítmény - türk gyökér? Tegnap reggel címlapos volt a zindexen, ma már csak a sport rovatban. 1 nap alatt két lap tudta átvenni a hírt.

Mónus József újabb világrekorddal majdnem 9oo méterre lőtte nyilát.

index.hu/sport/2018/09/04/monus_jozsef_uj_ijasz_vilagcsucs/
www.szeretlekmagyarorszag.hu/magyar-ijaszok-rekorddontes-uj-csucs-verseny/
civishir.hu/sport/2018/09/tavolsagi-vilagrekordot-dontottek-meg-a-magyar-ijaszok

Ja a világcsúcs nem az "isztáni" Isszik-Kul partján (ott volt vagy még van is? a türk vilgtalálkozó), hanem az USA-ban, a utahi Wendover-ben történt, 3 másik magyar rekorddal. :-) Lehet hogy a helyszín miatt nem érdekli a médiát?

Jean Claude 2018.09.07. 14:52:36

@György Csaba Nagy: Vajon miért hívják a törököt türknek és a grúzt georgiainak?
Török nyelvcsalád van, török népek is, mondjuk az Oszmán Birodalmat a szeldzsuk törökök alapítottág azokkal az ottlakókkal, akiket nem pusztítottak el. Őket szimplán törököknek hívjuk.
Még csoda, hogy 8 év után megvan a magyar ÁBC.

György Csaba Nagy 2018.09.07. 15:23:34

@Jean Claude: Ismereteim szerint a türkök eredetileg Kína szomszédságában élő törzs volt, onnan rajzottak ki, hódítottak meg más törzseket és alapítottak államokat sokfelé a sztyeppén, majd távolabb is. A történészek nagy államalapítóként jellemzik őket. Türkök voltak több mai középázsiai nép, az avarok, cserkeszek, volgai bolgárok, kazárok, vagy legalább is ezek vezető, államalapító rétege. Nagy kavarodás volt a sztyeppén, hódítók és törzsszövetségek emelkedtek föl és enyésztek el, a történészek is nehezen igazodnak el, elméletek keresztezik egymást. Jellemző példa: a "bolgár" népnév karacsáj-törökül keveréket jelent, a volgai bolgárok betagozódtak Atilla seregébe, majd a hun birodalom széthullása után Atilla fia, Iszperik-Aszparuh vezetésével meghódították a mai Bulgária szlávjait és keveredtek ezzel a többséggel, átvéve nyelvüket.
A türk csak nálunk török, Törökország Türkiye, a többi nyelvben is a türkhöz közeli változat él.
A magyar ABC miatt ne aggódjunk, Atatürk, akinek a mellényzsebébe beleférne Erdogan, otthon is átállította az arab írást a latin betűsre (sok egyéb téren is francia mintát követve).

aronsatie 2018.09.07. 15:28:57

@rdos: 900 méterre? Legfeljebb hegytetőről lefelé, sík terepen képtelenségnek tartom. Síugrók is ugranak 200m felett, de lejtőn lefelé, egy pillanatig sincsenek tízegynéhány méternél magasabban a talaj felett.

Jean Claude 2018.09.07. 15:49:43

@György Csaba Nagy: Én is nagyjából így tudom, de a kérdés nem ez volt, hanem az, hogy mi a lófasz bajuk van ezeknek a magyar nyelvvel. Elnevezési és átnevezési kényszerük van. Minden programnak nevet adnak, miközben útközben el is felejtik végrehajtani, de már jön az újabb. Nem mintha nálunk lehetne kapni (nagy kár egyébként), de mondanád-e a boltban, hogy kellene egy üveg georgiai (fonetikusan kiejtve - ebben legalább ragaszkodnak a magyar nyelvtanhoz) vörösbor?
Nekem erről az amerikai földimogyoró jut eszembe - nem fonetikusan.
A türk nyelvcsalád nekem különösen fáj.

György Csaba Nagy 2018.09.07. 16:41:34

Türk nyelvcsalád ügyben a válasz kétfedelű: Orbán hízelgett hallgatóságának, sztem maga sem gondolta komolyan (mért épp ezt). Másrészt a magyar eredet egy bő 200 éve zajló vita, dühödt érvekkel, hazugságokkal tarkítva. Nyelvünk finnugor eredetét komoly szakember nem vitatja, de komolytalan annál inkább. A most uralkodó elmélet szerint az észak-urali őshazából délebbre vándorolva török és iráni népek hatása alá kerültünk, talán keveredtünk is velük. Tény, hogy számos szavukat átvettük és zenénk is mutat közös vonásokat. Egyesek szerint a honfoglaló magyarság vezető rétege türk volt, de ez vitatott.
Georgia kérdésében a Vikipédia jó támpont. Nem egységes népesség, sokáig volt iráni, török és orosz fennhatóság alatt, más neveken. Georgiának a görögök hívták, állítólag Szent György ottani kultusza miatt. Az oroszok Grúziának hívták. A birodalom szétesése után, a függetlenség mámorában kerestek régi nevet önigazolásul, s mivel a görögök soha nem uralkodtak rajtuk, lőn Georgia a választás.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.07. 16:50:57

@aronsatie: A Magyar Távirati Irodának nem hiszel? :-) Boccs, lemaradtam egy csasztuskával, a Türk Távirati Irodának nem hiszel? :-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.07. 17:06:06

@György Csaba Nagy: Ott csúszik félre az egész, hogy az uralkodó osztály, Árpád magyarjai keresik a történelmüket. Hol van már a nemesi osztály?

Árpád magyarjairól azt sem tudjuk milyen nyelven beszéltek. Azt sem tudjuk, hogy azok a törzsek mennyire voltak vérségi kötelék szerintiek. Lehet hogy olyanok voltak a törzsek, mint ma a franciák idegen légiója.

Hartai temető (amit nagycsaládi előkelő - hont foglaló temetőnek gondolt László Gyula, abban senki nem volt rokona a másiknak, éppen tíz éve kiadott archeogenetikai vizsgálat szerint).

www.matud.iif.hu/08okt/05.html

Amúgy teljesen mellékes hogy Árpád magyarjai milyen nyelven beszéltek, mert a névtelen szerint is itt élő nagy számú adózó paraszti tömeg miatt kénytelenk voltak átvenni az ittélők nyelvét. GPS még nem volt. Hé paraszt! Melyik út megyen Budára?

mek.oszk.hu/02200/02245/02245.htm

A névtelen világosan leírja az itt élő harcos arisztokrata - elnyomó népeket, akikkel vagy háborúztak (és leverték őket mint vak a poharat), vagy behódoltak. Az adózó nagy számú paraszti népességet meg mint a barmokat adták vették egymás között. :-( Hogy kezdi a névtelen? Nehogy már regösök vagy parasztok írják meg a dicső hont foglaló magyar nemesség történetét!

Hogy uralkodó osztályunk elvette az általa elnyomottak történelmét? Nem elvette, csak le sem .... Nézzük a maiakat. Meglepne ha fityisz kisajátítaná a magyarságot saját maga számára? Éppen ezt teszik. Miből gondoljuk, hogy a hont foglalók jobbak voltak? Egyébként adózásilag igen, nekik elég volt a tized. Ezeknek a maiaknak meg már 7 tized kell, és milyen érdekes, magukat alig adóztatják. :-( Ismerős? :-(

Nem jöttünk mi sehonnan sem. A Finnek délről érkeztek tízezer éve mai hazájukba. Az urali nyelvrokonaink hatezer éve és nyugatról. Ebből két dolog válik érthetővé.

Az hogy miért nem értjük egymást, és az hogy miért a KM-ben él a legtöbb finnugor nyelvet beszélő ember ma.

Ja? Hogy ennek a logikus magyarázatnak lennének aktuálpolitikai következményei?

Egyszerű kérdésem. Miért maradtak abba az archeogenetikai vizsgálatok? Azért, mert az természet tudomány. :-)

György Csaba Nagy 2018.09.07. 17:39:40

Kérdés ezer van, biztos válasz kevés. Ami legalább valószínű, azt becsüljük meg.
A sírleletek igazolják, hogy a Honfoglalás során nagy tömegű új népesség jött a Kárpát--Medencébe. Az itt talált gyér lakosság szláv nyelvű volt (bolgár, morva), nyelvüket nem vettük át, tehát a honfoglalók magyarul beszéltek. A köznép biztosan, az előkelők lehet hogy türkül, de átvették a magyart. Nyelvünk rendkívül időtálló, idegen nyelvészek megállapítása szerint is sok évszázados szövegei érthetőek maradtak, eltérően sok más nyelvtől.
Anonymus nem hiteles forrás, politikailag motivált: a friss feudális berendezkedés védnöke és egyházi személy, gyakorlott ferdítő.
Nem vitatható, hogy a Honfoglalás több nép közös kalandja volt. Részt vettek benne kazárok, besenyők, kunok, még üzbégek is (erdélyi úzok), s a székelyek valószínű eredete is türk. Ezért nehéz a genetikai vizsgálatok értékelése. Azok nem maradtak abba, csak tág teret adnak tetszőleges értelmezéseknek.
Amit az aktuálpolitikai álságokról írtál, azzal teljesen egyetértek. A történelmet kevesen olvassák, inkább írni akarják.

incze 2018.09.07. 18:49:09

@Jean Claude: este 9-kor lesz valamelyik tv csatornán az 1984. semmi bajuk a nyelvvel, csak uralni akarják. ez a derék dagadt kolbászevő akar lenni múlt, jelen és jövő. a színvonal, az meg adott.

(vannak mellékesebb szempontok is, amik már a hogyanhoz tartoznak, pl. sokmindent magyaráz az a tény, hogy a magoriak jobban tisztelik azokat az intézményeket, amelyeknek a nevét se tudják kimondani, az olyan jogszabályokat, az olyan hivatalos nyelvet, amelyből egy büdös mukkot sem értenek - és amelyből kontrasztként kiragyoghat számukra a kirakati nermandarinok, és főként a főni bratyizó bunkósága)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.07. 18:55:40

@György Csaba Nagy: A honfoglalók elfoglaltak minket. Az hogy a KM gyéren lakott volt, ez egyszerűen nem igaz. Nem tudom honnan vetted. Ha gyéren lakott lett volna, ki a bánat tartotta volna el kalandozó nemesi eleinket? A zsákmányolt aranyat nem lehet megenni.

Takács Károly ásta ki 18. éve az árpád-kori vízgazdálkodásunkat a Tóközben (Győrtől balra - nyugatra). Nem nomád volt az itt élő parasztság, hanem a mainál fejlettebb öntözéses mezőgazdálkodást, tó - halgazdálkodást folytattak. Történelmi toposz az árpád-kori élelem bősüge a KM-nek. A tóközi, mainál ötvenszer sűrűbb árok rendszerrel öntözött legelőik szántóföldjeik voltak. A cikkel ellentétben a királyaink nem értettek ehhez, hanem a parasztság értett ehhez. Isz. 9oo-125o között létezett ez a nagyszerű árok rendszer, de úgy fogalmaz a szerző, hogy nem kizárt korábbi, vagy sokkal korábbi kezdete sem.

www.origo.hu/kornyezet/20130528-ontozes-mezogazdasag-arpad-kori-csatornarendszer-halasto-legelo-ret-kozepkor.html

epa.oszk.hu/00400/00414/00001/pdf/takacskaroly.pdf

Ennyit a hátrafelé nyilazó "szittya magyar szítja" dicső nemesi magyarságról. Nem a vitézségüket vitatom, csak az elnyomott - kizsákmányolt nép mainál fejlettebb vízgazdálkodását és mezőgazdaságát szeretném megismertetni. Ahogy a szeretetet, úgy a halastavakat sem a szeretet vallását tűzzel vassal terjesztő keresztény papságtól tanultuk! :-)

György Csaba Nagy 2018.09.07. 20:21:28

Nem derült ki, te kikkel azonosítod magad, kire érted, "a honfoglalók elfoglaltak minket". Ha szláv származású vagy, beájultál a szlovák ideológiába, mi szerint a magyarok leigáztak és 1000 évig szolgasorban tartottak "bennünket". Ez ugyanolyan valótlanság, mint hogy a honfoglaló magyarság csupa nemess harcosból állt volna. A magyarság társadalma a Honfoglaláskor már tagozódott volt, zöme nincstelen, szolgálattal, terménnyel és adóval fizető volt. Hogy a medence gyéren lakott volt, az ásatások mutatják, mivel hirtelen megszaporodott sírleleteket tártak fel. László Gyula, a kissé bolondos kutató vette a bátorságot megbecsülni a honfoglalók számát, 200.000-t mond, ami akkor egy jelentős népnek számított. Sztem a honfoglalás a magyarság legsikeresebb műve volt, nem értem, milyen indulatból próbálod befeketíteni, ha csak nem hamis szláv öntudatból.
A kalandozásokból kisszámú ember élt meg, a zöm persze hogy állattenyésztésre és földművelésre kényszerült. Az utóbbiban tanulhatott a leigázott maradék szlávoktól, de mivel adóznia kellett az előkelőknek, etetnie kellett házanépét is, nem csak hússal, a szolga- és szegény magyar rétegnek is értenie kellett a mezőgazdálkodáshoz.

ámbátor 2018.09.07. 23:57:48

@György Csaba Nagy: Jaj de kis naiv vagy. Vedd fel te is az alufólia sapit, és megérted, hogy az igaz magyarok (akik a szíriuszról jöttek) már ezredévek óta itt éltek a medencében, magyarul beszéltek, vízerőműveik voltak és parlamenti demokráciájuk. Csak az a baj, hogy árpádék bejöttek ide és elnyomták ezt a magasabb rendű népet és most azt állítják az ostoba tudákosok, hogy ők lettek volna a magyarok, pedig valójában nem, hanem ők csak jöttek és átvették az itteniek ősi magyar nyelvét.
Most leveheted az alusapkát és ne etesd a trollt.

aronsatie 2018.09.08. 00:35:23

@rdos: Dehogynem. Csak arra gyanakszom, hogy ezek az íjfeszítő szövetkezeti művészek a hüvelykjükkel mérik a métert.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.08. 09:38:52

@György Csaba Nagy: Megköszönném ha érveidet linkekkel, vagy forrásokkal támasztanád alá. Elismerve linkjeim nem voltak rövidek, szemben @ámbátor: patakiattis szíriuszi alufelnijével és vizionált vizierőműjével? (nem olvastad linkjeimet ha ilyen szamárságokat adsz a vélelmezett trolltartódba bátor!). Éppen tíz éves MTA linkemen olvashatod, hogy a KM-e a neolitikum óta folytonosan lakott, a nagy számú paraszti népesség folytonos és rengeteg ásatag lelete van (egész Eurázsiában a hunokhoz köthető régészeti lelet elfér egy kisebb szobában, forrásom: Bóna István, a Hunok és nagykirályaik, Corvina, 1993).

A kérdés csak az, hogy írott forrássokból tudjuk hogy Árpád magyarjainak a vezéreinek a neve, az inkább törökös volt mint magyaros. Aztán törökül beszélünk? Nem. Eszerint a vezér tanulta meg a nem saját nyelvét. Láttunk már ilyent? Hogy a vérbe ne! A mai nagybrittán királyi család német eredetű, de angolul beszél és álmodik.

Aztán van a nyelvünk, ami szigetként van indoeurópai nyelvek között. Aztán van a finnugor nyelvrokonságunk, amivel csak egy prücök van, hogy szemben pl a szlovákkal és a ruszinnal, nem hogy elig, de egyáltalán nem értjük az ugort, az észtet a finnt. Eszerint nagyon nagyon régen el kellett hogy váljunk egymástól, más logikus magyarázat nincs rá.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.08. 09:49:10

@György Csaba Nagy: Kérdésedre, ha még nem lenne világos. Szlávul beszélgetünk? Nem. Magyarnak tartom magam. :-)

György Csaba Nagy 2018.09.08. 10:47:31

@ámbátor: Ha így elmélyültél a témában, észre kellett venned, mennyi eltérő előítélet diktálta ellentmondás, mennyi egymásnak ellentmondó elmélet pofozza egymást őstörténetünk és a Honfoglalás ügyében. Ezeket olvasva, majd végiggondolva kell saját véleményt kialakítania annak, akit a téma érdekel. Ezt tettem, ennek eredményét írtam le. Elviselem, ha másnak eltérő véleménye van, és azt érvekkel alátámasztja. Nem viselem el az alaptalan minősíitést, alusapkát és trollozást, azt annak rovom fel, hogy az ellenvélemény ingatag, és a partner vitakultúrája gyenge.
Amit velem szemben kritikaként hozol fel, azt rdos-nak címezd, ne nekem, aki vitatkoztam vele.@rdos:

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.09.08. 11:06:10

@György Csaba Nagy: Amúgy nem én feketítem Árpád magyarjait?, hanem a szomszédos krónikák. Miért? Mert ahogy itt megjelentek, az EB-ben (Eu foci bajnokság) bő fél száz évig rendesen taroltak ("kalandozások" kora). Ja, Árpád magyarjai a nyereg alatt puhították a húst, gyermekvért ittak és egyéb gusztustalanságot csináltak, amikor éppen nem kalandoztak. Pl. nomadizáltak is.

A vizigótok, a vandálok a gepidák (történelmi harcos népek) nomadizálásáról tudunk? Max. ha a lovaikat tartották maguk, hiszen az akkoriban olyasmi volt, mint ma a hadiipar.

Mondtad. "A magyarság társadalma a Honfoglaláskor már tagozódott volt, zöme nincstelen, szolgálattal, terménnyel és adóval fizető volt."

Ezt miből gondolod? Másképpen kérdezem. Egy nincstelen, csak ráncait (na jó láncait) veszthető népességet mi a bánattal tudtad rábeszélni arra, hogy új hazát keressen, miközben rabtartóit még szolgálja is?

Mikor jött a mongol Isz. 1241-42. és nemes uraimék nem szolgálták meg a védelmi pénzüket (az adót), hiszen a mongol irtotta, rabszolga sorba taszította a magyar parasztot. Mit csinált a paraszt? Elbujdokolt és megvárta, míg elment a veszedelem. Aztán visszatért a földjét megművelni.

Nagyon kevés a tény, sok a mellébszélés, sok az önfényezés. Nem túl régi hír. Kinyílott a pitypang. Megírom. Ismerős?

ámbátor 2018.09.08. 11:52:57

@György Csaba Nagy: a sapit neki címeztem, azt, hogy ne etesd a troll, azt meg neked, de a jelek szerint nem sikerült átvinni az üzenetet.
Kár a laposföld hívőkkel, tízezer éves kárpát medencei ősmagyar jelenlét hirdetőkkel vitatkozni; kilátástalan.

György Csaba Nagy 2018.09.08. 11:54:15

@rdos: Az imént ámbátor-nak írt válaszom első része rád is vonatkozik, olvasd figyelemmel.
A finnugor szétválás ügyében nyilvánvaló, az régen történt, sokkal régebben, mint a szláv népek elkülönülése, innen a nagyobb nyelvi különbségek, na meg a magyart ért későbbi török-iráni, majd szláv hatások nyelvi következményei. Ebben nincs köztünk lényegi vita. Nem tisztázott viszont eléggé, délre költözésünk után milyen idejű és mértékű török-iráni hatás érte a magyarságot. A jövevényszavak és a zenei hatás elemzett, ellenőrizhető, de hogy milyen népesség-keveredés, esetleg alávetettség történt, az nem tiszta. A folyamat látszik: a halász-vadász-gyűjtögető életmódot őseink pár évtized alatt feladták, állattenyésztő lovas nomádra váltva. A Kazár Birodalomban pedig már függetlenedő zsoldos lovas katonanéppé váltunk. Mellette-mögötte persze a köznép legeltetett és bizonyára földet is művelt.
A hun rokonságra vonatkozó minden kísérletet elvetek, azt semmi nem igazolja, agresszív módon terjengetett csalások gyűjteménye.
A honfoglalás ügyében gyökeresen eltérő a véleményünk. A Kárpát-medence persze régen lakott, a kezdeti homály után szarmaták, rómaiak, hunok, gepidák, osztogótok, avarok, longobárdok, morvák, keleti frankok, bolgárok irtották az előzőt vagy telepedtek rájuk. A mi és mennyi sűrűn változott. Amit nyugati krónikák az adott korra dokumentálnak: a magyarok keleti frank zsoldban harcoltak a Medencében 893-ban, majd 95-ben. Logika szerint úgy találták, a Medence alkalmas élettér és könnyen meghódítható. Az íge testté lőn rövidesen. Komoly ellenállást nem találtak, ami azt igazolja, hogy a Medence "épp akkor" gyéren lakott volt.
Nézd el nekem, de a fejlett öntözéses gazdálkodásról írtakat nem osztom. A Medence nagy középső területei vízzel elöntött, mocsaras-lápos vidék volt, a vízzel küzdeni kellett inkább, nem odavezetni. A legelők öntözése lecsapolás után vált szükségessé, ha egyáltalán, ez a természeti körülményekhez való alkalmazkodás kora volt. Amit a kutató találhatott, az inkább árvízvédelmi csatorna lehetett ott a Duna, Rába, Rábca, Marcal, Répce látogatta vízbő vidéken.
Hogy Árpád barbár népe leigázta a nagy számú, fejlett mezőgazdaságot folytató ősnépet, ezen szörnyülködj egyedül. Én a beállításon szörnyülködöm.

György Csaba Nagy 2018.09.08. 12:03:27

@ámbátor: nekem címezted, így nem derülhetett ki. Kifejtve egyetértünk. Mint általában: minél képtelenebb az álláspont, annál vehemensebben képviselik.

Jean Claude 2018.09.08. 12:17:57

@György Csaba Nagy: Akkor ez most olyan kód, mint az év illetve az esztendő.
Fidesz: Georgia, mindenki más: Grúzia. Ha ezek a fiúk innának teát, akkor csájnak hívnák, pusztán diplomáciai hosszúlátásból.

György Csaba Nagy 2018.09.08. 12:18:23

@rdos: Copy/Paste: Mint általában: minél képtelenebb az álláspont, annál vehemensebben képviselik.
A vulgármarxizmus (inkább vulgár, mint marx) ilyen mélységeibe nem tudlak és nem akarlak követni. Szíves figyelmedbe ajánlom: a történelem minden eddigi parasztlázadását leverték. Haiti csak szabályerősítő kivétel, és nem sült el jól.

György Csaba Nagy 2018.09.08. 13:22:31

@Jean Claude: Ez már mindenkinek Georgia lesz, kivéve az oroszokat. Ők így akarják, nincs értelme vitatkozni velük, önrendelkeztek. Burkina Faso-t sem hívja már senki Felső-Voltának, pedig az mennyivel nevetségesebb: a Becsületes Emberek Országa.

Jean Claude 2018.09.08. 16:47:11

@György Csaba Nagy: Én inkább a grúz borra szavazok. Sokkal jobban szeretem, mint a georgiai Coca-Cola-t.

György Csaba Nagy 2018.09.08. 17:26:15

@Jean Claude: Szíves figyelmedbe ajánlom helyette a spanyol borokat (pl. a Lidlben kapható, sárgaréz hálós márkát) .Ami pótolhatatlan: a grúz konyak.

Jean Claude 2018.09.08. 18:29:43

@György Csaba Nagy: Tudod mit jelent az a szó, hogy német?
Segítek, a szláv nyelvekből jött. Hasonlót, mint a barbár. Ennyit a nevetségességről.

lüke 2018.09.09. 13:51:56

@György Csaba Nagy: már akinek

US State/Grúzia marad, (csak az angol nyelvűeknek nem)
( a vicc már elszállt?
- itt Taskent
- ittas a nyavalya )

lüke 2018.09.09. 13:58:20

megj.
a posztSZU -isztánok példaképe Dubaj > davaj, dubai,
hasonlóan építkeznek, a fővárosok neve, helye is megváltozik s a Kaspi tó, a tenger