Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A hibátlan FIDESZ-es professzor (tanulmányposzt)

2018.08.23. 16:49 | jotunder | 126 komment

 

 Köszönet kommentelőnknek, aki rákérdezett...

 1. Műbalhé a tudósok körül - című írásában esett neki a Magyar Tudományos Akadémiának a University of Kaposvar egyetemi tanára Prof. Dr. Alvincz József.

 2. A homoszexualitás tanulmányozásával és "kamuszakok" indításával vádolta meg a CEU-t a University of Kaposvar egyetemi tanára Prof. Dr. Alvincz József.

 3. Jogi képviselőnk óvatosságra intett az mtmt.hu idézésével kapcsolatban, de Prof. Dr. Alvincz József tudományos publikációiban mintha 2012-ig bezárólag csak olyan, a tudományos mainstreamtől kisebb távolságot tartó folyóiratokban publikált,   volna, mint a Magyar Hírlap, a Demokrata, a Hitel, a Polgári Szemle és a Népszabadság, persze korábban azért az Acta Agronomica Óváriensisben is volt fontos cikke. 

4. Prof. Dr. Alvincz József a Pest Megyei Közgyűlés tagja is volt korábban.      A FIDESZ-t képviselő egyetemi professzor az index.hu tudományos rovatába is bekerült.       Németül kommunistázott a részeg fideszes- című recenziójukban azt emelték ki, hogy Prof. Dr. Alvincz az agrárgazdaságunkban jelentős szerepet játszó alkoholtermelés experimentális megalapozásában, igényes alapkutatási tevékenységben vett részt, és ő bizonyította először az etilalkohol -fogyasztás és a kiskorúakkal való németnyelvű politikai kommmunikáció kapcsolatát. 

Tudnak-e ezek hibázni?- kérdezné Wittgenstein. Kellett egy darab professzort választaniuk Magyarországon, aki tökéletesen reprezentálja azt, ahová Orbán és Palkovics a magyar felsőoktatást és az akadémiát vezérelni igyekszik, és ahogy Kierkegaard mondaná - bazdmeg, elsőre megtalálták.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9814197683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.24. 11:15:42

@fortin2: nem értem miért vesz fel a könyvtáros közéleti per pártpolitikai szarokat. Én annak idején vetettem fel velük nemzetközi folyóiratot, akkor a könyvtáros rendesen lecsekkolta, megnézte hogy kettősvak lektorált-e stb. Igaz az egy jó 5 éve volt már lehet hogy azóta bármit fel lehet tüntetni. Véleményem szerint normális helyen még le is vonnak azért, ha a publistádban minden szart feltüntetsz, ahelyett hogy csak a tényleges akadémiai cuccok lennének benne.

közösperonos átszállás 2018.08.24. 11:33:23

@acs63: A fene tudja, szerintem ez pont nem a klasszikus túlárazott közbeszerzés esete, és inkább a vassal van a gond, mint a dizájnnal/kóddal (nagyon hullámzó a terhelés, tehát amikor mindenképp fel kell vinni egy csomó cuccot, na pont akkor lassú).

A másik gond vele a felhasználói "felület", látszik, hogy csak programozók ügyködtek vele, dizájner sehol. (Teljesen random, hogy mikor hogy jellennek meg azok a dolgok, amikre lehet/kell kattintani.)

közösperonos átszállás 2018.08.24. 11:38:02

@harmadikszem: "amúgy arra valamit azért ki lehetne találni, hogy azt MTMT-be hogy NE lehessen minden szart feltölteni (vö Nógrádi professzor akinek a szó szoros értelmében jaffa kiadós szarok hátoldalára írt kétsoros ajánlók (!) is fel vannak töltve. "

Mondom, ezzel az a gond, hogy ez nem technikai, hanem felelősségi köri (azaz: hatalmi) probléma. És ez nem is kizárólag a Fidesz sara: bár ők pont úgy működnek, hogy nehogymár egy mezei MTMT admin döntse el, milyen cikkei lehetnek egyáltalán rögzítve ennek-meg-annak a profnak (tegyük plasztikussá: Schmidt Máriának), ez a gondolkodásmód a honi egyetemektől sem épp idegen. Tanszékfüggő meg minden, nyilván, de.

Wolff 2018.08.24. 13:01:48

@harmadikszem: @fortin2: Azt azért tegyük hozzá, hogy hogy ha megjelenítjük a publikációk típusát, akkor mindegyik napilap cikkhez a Folyóiratcikk/Publicisztika/Közérdekű besorolást találjuk Alvincz esetében. Igen, ezeket felvinni felesleges, és a helyes besorolás nem folyóiratcikk lenne, hanem egyéb, de azért nem próbálja elhitetni, hogy ezek tudományos munkák. És így a különböző tudománymetriai táblázatokban (Alvincznál csak az összefoglaló elérhető a nyilvános felületről, ez a 167 saját közleményből csak 92-t vesz tudományos munkaként figyelembe) sem jelennek meg tudományos munkaként.

ijontichy 2018.08.24. 14:57:47

@acs63: Keveritek a "programozás"-t a "rendszerszervezés"-sel (a "programtervezés"-ről nem is beszélve). Az rendszerszervezés nehéz dolog, főleg ha tisztességesen akarja csinálni az ember. Egy kezemen meg tudom számolni, hány igazán jó rendszerszervezővel dolgoztam együtt közel 35 év alatt. Jómagam ritkán vállaltam be, pont azért, mert (nekem legalábbis) fárasztó, nehéz, és mindig olyan érzésem volt, hogy a belefeccölt energiám nem fizetődik ki. Általában tele van a terület interjúzásával, különböző típusú, habitusú, tudású (szak)emberek... egy-egy nap végére olyan voltam, mint a mosott sz@r.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.24. 15:21:55

@harmadikszem: Van olyan tudományterület, ahol nincs olyan magyar folyóirat, amin tényleg lenne kettős vak bírálat, mégis behazudják és az MTA elhiszi. Persze az ilyen tudományterületen dolgozó profok közül sokaknak nincs értelmezhető külföldi publikációjuk sem (lásd még az ELTE doktori iskola vezető a kétezres években, aki egy posztert tudott felmutatni). Láttam már olyan tudományos évkönyvet is, ami kettős vaknak volt hirdetve, de valójában minden cikket leközöltek, egy lelkes fiatal korrektúrázta a sok hülyeséget, aminek így a tartalma nem lett jobb, csak a helyesírása... Szerintem az is kérdéses, hogy mennyire nemzetközi publikáció, amikor a korábbi cikkeket lefordíttatják doktoranduszokkal, majd kötetként megjelentetik egy külföldi kiadóval leszerződve. A legnagyobb nevek is kiadják és EU-s pályázati pénzből fizetik...

@Wolff: Nem az a gond, hogy ír publicisztikákat is, hanem az, hogy csak ezt írja és évek óta nincs tudományos tevékenysége.

Imaginace 2018.08.24. 15:32:07

@jotunder: Úgy látszik, másnak is szúrta a szemét ez a nersevik professzor... Érdemes kiemelni, amit Kenesei István írt a mai És-ben Alvinczról:

"... neki sincs számottevő tudományos tevékenysége, amit nem csak az MTMT igazol, amelyben nulla külföldön megjelent cikk melletti 43 hazai közleményére összesen 18 hivatkozása van, az idézettséget mutató h-indexe pedig a tanársegédi szintet alig elérő 3. (A h-index azt mutatja itt, hogy sorban a harmadik legjobban idézett művére összesen 3 hivatkozás jutott.) Az ember csodálkozik, ekkora munkássággal hogyan lehet valaki Magyarországon egyetemi tanár".

Majd később:

"Alvincz professzor úr vakságánál csak a bátorsága nagyobb – na nem azért, mert mindezt le merte írni a Magyar Időkben, hanem mert gyakorlatilag ismeretlen közgazdászként volt mersze nála nagyságrendekkel elismertebb, valódi és nemzetközileg jegyzett munkássággal bíró tudósokról hetet-havat összehordani."

Nincs jó napja, na -- nem elég jótündér blogja, de a 444 meg az És is...

tonhalkonzerv reloaded 2018.08.24. 16:31:22

@Imaginace: "Úgy látszik, másnak is szúrta..." ugyanmár, Kenesei szorgos Vincent olvasó és rendszeres ÉS szerző.

brunn 2018.08.24. 18:12:28

@jotunder: Ez komoly munkásság jéghegyének a csúcsa. (más egy életen át sem képes ennyi fisz-t kipréselni)
Könnyen (és tévedhetetlenül) választották ki e szépreményű tudósembert.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.08.24. 19:17:51

azért jó dolog kaposváron cukorsüveget hegyezni.

fortin2 2018.08.24. 19:53:24

@Online Távmunkás: És van olyan tudományterület, ahol értelmezhetetlen a doubleblind, merthogy elég pontosan tudni, kik írták és ki képes bírálni (nemrég kültek nekem egy angol nyelvű cikket, mert azzal a területtel más nem nagyon foglalkozik a honban és a téma elég egyértelműen kötődött szerzőkhöz, pl. egy korábbi munkájuk továbbvitele volt. Elég vicces kettősvakreferálás lett ez.)
Ennél fontosabb, hiogy az MTMT a maga idejében elég komoly előrelépés volt, a rendszere ma is szűri a publikációkat, aki valóban érdemben használja, és nem csak belenéz, az pontosan tudja szelekttálni (pl. bírákók stb.). Azt s efeledjük el, hogy amikor elkezdték csinálni, még a google Scholar is éppen indulgatott, a WoS és a Scopus is meglehetősen sok problémával küszködött az affiliációk jelölései illetve a reálos túlnyomóság miatt stb. És hát persze a magyar tudományos intézményrendszer nehézkessége (ez finomkodó kifejezés volt) eléggé lehúzta, ahhoz képest mostanra nem csak tartalmában vállalható, hanem láényegében át is törte az intézményi-személyi ellenállásokat. (Ez amúgy Pálinkás érdeme, el kell ismerni.) És, ahogy látom, sokkal többet tudm, mint amennyire haszbnálják. MOndjuk az s emindegy, hogy Európa élvonalbeli tudománymetriai csapata áll mögötte, akik simán versenyképesek a leideniekkel.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.24. 20:03:02

@Online Távmunkás: én a humanities-ben tudok elképzelni 1-2 ilyen területet illetve a soc scin belül az antropológia egyes részeit. Én ezekhez egyáltalán nem értek, ettől persze még van véleményem de azt nem vállalom nyilvánosan.
A többi - vagyis a tudomány 99% - igenis megmérettethető nemzetközi viszonylatban IS, és az ottani eredmények elég nehezen megkérdőjelezhetőek, pl ha egy folyóirathoz érkezik évi 800 - 1000 paper amiből lehoznak 30-at az egy elég erős szelekció és én nehezen hiszem el egy nyíregyházi (de egy elte-s) oktatóról is, hogy közvetlen befolyása lenne ilyen helyek főszerkesztőire. A magyar lapoknál meg ugye bármi megtörténhet és akkor meg is történik.

fortin2 2018.08.24. 20:20:24

@harmadikszem: Viszont egy londoni stb. professzornak nagyon is van, ez a régóta tárgyalt egyik bias-a a publikációs iparnak. Arról nem is beszélve, hogy a nemzetközi megmérettetés egyáltalán nem egyenlő a cikkek publikációs mechanizmusaiban való szerepléssel, sokkal összetetteben végzik ma már a gtudományos munkja értékelését és szerencsére kezd visszatérni a személyes felelősségvállalás a impactfaktoros (nem ritkán ál-)objektivitás helyett. Ettől még az angolszász lapokban való cikk-publikálás az egyik fontos mérce, de egyáltalán nem abszolút.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.25. 12:24:52

@fortin2: A Google Scholar sajnos teljesen használhatatlan, mert véletlenszerűen "kizár" kutatókat, akiknek szinte semelyik munkáját nem akarja megtalálni, hiába ad ki több tucatnyi teljes publikációt egy egyszerű Google keresés...
Az MTMT legnagyobb hibái, hogy nincsenek megkülönböztetve a noname kari lapok és az ország vezető folyóiratai, valamit az, hogy független hivatkozásnak számolja a doktoranduszok, beosztottak és rokonok hivatkozásait (egyes professzoroknál ez bőven 90% feletti).
Számomra az is visszatetsző, amikor csak a publikációs szám növelése miatt írnak rá 1-2 szerzőt a tanulmányokra, mert a pályázatoknál az MTA ugyanolyan súllyal veszi figyelembe a 2 szerzőt, mint a 4 szerzőt.
Persze az is nevetséges, amikor valaki 2-3 helyen is megjelenteti ugyanazt a tanulmányt, majd még a fordítását is...

@harmadikszem: A nyíregyházi vagy eltés oktató simán megcsinálja, hogy néhány erdélyi, kárpátaljai, felvidéki vagy újvidéki ismerőssel alapít egy "nemzetközi" szervezetet és hozzá egy "nemzetközi" folyóiratot, amiben doktoranduszok vagy EU-s pályázati pénzekből fizetett fordítók segítségével angolul publikál, majd az MTA-s ismerőseivel felveteti az elismert tudományterületi folyóiratok közé. Valahol az ilyen kivétellistákon több oldalnyi folyóirat van, néha magazinok is...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.25. 12:54:56

@Online Távmunkás: ezek mind halál ciki dolgok melyek kizárólag itthoni karrier esetén működnek. De itthon meg azt is tudjuk, hogy ezek csak parasztvakítások, mert praktikusan azt neveznek ki akit akarnak, és azt nem neveznek ki, akit nem akarnak.

Nemzetközi publistákon én kizárólag a WoS és Scopus indexált folyóiratcikkeket tüntetem fel, a többit egyáltalán nem, mivel egy normális helyen semmi jelentősége akár több száz babes-bolyain alapított tanszéki szarban megjelent kétes angolságú cikknek. Én a doktoranduszaimat határozottan lebeszélem ezekről a dolgokról. Inkább írjanak évente/kétévente egy q1-es helyre cikket, dolgozzák át öt körben, persze ha normális karriert akarnak. Ha Mo-n akarnak profok lenni akkor meg fel kell mutatni valamit a NER számára. láttam én már fél év alatt docensi kinevezést tanársegédből, a habilitáció szintén buli alapon megy, szóval még az idén meglesz a professzorság is. 0 darab normális publikációval, of course.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.25. 12:57:13

@Online Távmunkás: úgy értem, ha normális tanszékre adsz be pályázatot akkor ott normális emberek vannak akik maguk is normális helyeken publikálnak, tehát a publista alapján 1 másodperc alatt látják hogy kamu ember jelentkezik - e vagy olyan, aki hozzájuk hasonlóan igényes helyeken jelenik meg. Ez egy véges számú folyóirat szakterületenként, a legtöbben ismerjük ezeket by heart.

fortin2 2018.08.25. 16:54:57

@harmadikszem: Sztem félreértés volna a magyarországi méretű tudományos piacon azt várni egy publikációs nyilvántartástól, hogy elsődleges funkciója az egyes állásokról vagy grantekről szóló döntések megalapozója legyen. Hiszen nehezen tudok elképzelni lyan szakterüeltet, ahol ne volnának elég stabil információk a terület kutatóiról, egy ilyen általános publikációs lista nélkül is. Inkább egyfajta általános tükörként szolgál, stimulál is, persze. Nem azt mondom, hogy nincs információs értéke, de vélhetően elég ritkán döntő – és nem a nepotizmus miatt. Kifelé már fontosabb a szerepe, látványossá tesz végleteket. Viszont pl. mopst éppen keresek egy embert a kutatócsoportomba, elég durva volna, ha nem vállalnám a saját szakmai felelősségemet és publikációs listák mögé bújnék, hiszen pontosna tudom, hogy milyen feladatra, milyen kutatási stratégiára keresek embert. És persze ismerem is a számba jöhetőeket, megszólíthatóakat. Köztük például azt a kollégát is, aki tudatosan azt csinálta, hogy az elmúlt három évben megírt egy monográfiát és nem jelentette meg egyes részeit cikkekben külföldön (pedig nemzetközi a téma), mert egyben érdekelte az egész és fütyült a publikációs hátrányra, amit ezzel magára vett. Az ő h-indexe stb. ettől eléggé lemaradt, de a könyv, amit megcsinált, kifejezetten fontos és nagyon jó. Ha eljönne, inkább őt venném fel, mint a tisztes, de nagyrészt érdektelen négy cikket kihozott másikat.

Bogomil 2018.08.25. 20:17:20

@ikaruss: Én nem igazán tudok elképzelni ezekben az ügyekben a kormányt védő komoly tudóst - talán nem véletlen, hogy nem találkozni sok ilyennel.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.25. 20:58:46

@fortin2: nem is a magyarországi piacra céloztam, itt ugyanis főként a szoft tudományokban nem igazán látom a minőségi kritériumokat megvalósulni akkor, amikor embert vesznek fel tanszékekre. Én kifejezetten a nemzetközi mezőnyre írtam, amit.

A kutatócsoport + saját felelősség mögé, igen, ez olyan dolog ami végeredményben nem egy transzparens és interszubjektív kritériumrendszer alapján rangsorol hanem valakinek a szakértelmére (hasraütésére) van bízva. Nagyon sok ilyet ismertem, a döntésekkel itt vagy egyetértette vagy nem. Vagy jól csinálja, aki, vagy rosszul. Ez tulajdonképp egy lutri, én a magam részéről nem szeretem.

A monográfia miatt pár évet nem publikálni vagy kevesebbet folyóiratban tök normális, főleg soc sci-ben a monográfia még többet is tud jelenteni mint a folyóiratcikk HA ÉS AMENNYIBEN szelektív kiadónál jelenik meg, adott esetben azzal több szipiszopi tud lenni mint a q1-es folyóiratokkal (épp magam is benne vagyok egy ilyenben szóval tudom mi a szitu). De ez szerintem megint csak főleg a nemzetközi mezőnyben érvényes, mert itthon ugye pont annak van monográfiája aki akar, és annak nincs aki meg nem.

fortin2 2018.08.25. 22:18:16

@HANO: ez egy érdekes kérdés (mármint nem a sokat próbált egykori /feltételezhetően/ ügynök szklerotikus szómenése). A magyar egyetemek jobbjai (kb 5-6: ELTE, SZTE, BME, DE, SE, CEU) valóban a villágon működő kb. tizenkét-tizenháromezer egyetem legjobb 5-6%-ba tartoznak. Ha szűkítjük a scopeot, egy komolyabb magyar egyetem alapképzése simán versenyképes az európai-amerika egyetemek felső-középmezőnyének az alapképzésével, reálterületen is. A mesterképzésen kezd egyre nagyobb lenni a különbség, és persze ha nem csak a képzési tartalmat nézzük, hanem a légkört, kapcsolatépítést stb., rosszabb a helyzet.

HANO 2018.08.26. 07:44:37

Szerintem maradjunk a KI mondta,KIKNEK mondta és MIT akart mondani hármasnál...Tökéletesen beleillik a NER szolgák "Európa minket irigyel" szövegébe...

fortin2 2018.08.26. 09:07:58

@HANO: Ha feladjuk a MIT mondott kérdést, akkor máris nyert az orbánizmus, illetve, merthogy ebben semmi magyar innováció nincs, a breitbarizmus.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.26. 12:48:45

@harmadikszem: Vannak szerencsés területek, ahol számít az igazi tudományos munka, de egyetemi szinten sem egységesek az elvárások. Az ELTÉ-n is vannak tanszékvezető adjunktusok, még nemzetközi publikáció nélküli dékánhelyettes is, Szegeden simán kap valaki doktorit úgy, hogy ír 3-4 cikket kari lapokba és szerkeszt egy könyvet (MTMT-ben persze nem egy könyvet visz fel, hanem egyesével a fejezeteket) és ez még nem a Károli-Pázmány-Közszolgálati-MNB csoport, ahol a doktori iskolába beiratkozás után 3-4 évvel már tanszékvezető lesz a semmit fel nem mutató NER-huszárokból...
A habilitáció mellett a legpofátlanabb módszer a kari habitusvizsgálat, amivel a csókosokat lehet kinevezni karon belül.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.26. 13:54:04

@Online Távmunkás: juj, szóval ezekről mindenki tud? Én pont most láttam egy esetet ahol fél év alatt lett tansegg senkiből docens úgy, hogy ő szerkesztette a kari évkönyvet amiben volt 50 "cikk". Mind az ötvenet felvitték az mtmt-be és hopp, máris lett 50 "publikációja", hiszen mindegyiket ő "szerkesztette".

nevetség közröhej gyalázat, muszáj lelépni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.26. 13:54:39

@harmadikszem: ja persze az illető a ner-en belül kibaszott fontos ember, csak mint tudományos ágens értettem a senkit.

fortin2 2018.08.26. 15:31:34

@Online Távmunkás: Ez sztem két különböző kérdés: ha valaki kiemelkedő tudományos és oktatói teljesítmény nélkül lesz docens vagy professzor, doktori iskola törzstag, témavezető stb. az valóban helytelen. Adminisztratív vezetőnek lenni viszont egészen más ügy, attól eléggé menekülnek is a professzorok, különösen pedig a professzorrá válni akarók, érthetően – másfelől jócskán más skilleket igényel. Pl. az egyik legjelentősebb akadémiai intézetet hosszú időn át vezette egy egészen kiváló menedzser, különösebb tudományos teljesítmény nélkül, mindneki legnagyobb megelégedésére, elsőrangú tudományos és fejlesztési eredményeket eléréséhez segítve a kollégáit. (A kutatásmenedzsmentben ezt Manhattan-effektusnak hívjuk.)

batu 2018.08.26. 15:32:12

@fortin2: Nem tudom, melyik realteruletre gondolsz, de azokon, amire van valami ralatasom, ott borzalmasan elmaradott a magyar alapkepzes egy nyugati sokadvonalhoz kepest is. Peldaul: egy nyugati egyetemen egy biologus siman ugy kerul ki a kepzesbol, hogy egy alap Python/R/Matlab adatelemzest el tud vegezni onalloan, addig itthon alap bioinformatikai szoftverek hasznalata is ritkasagszamba megy. Persze lehet, hogy az en meritesem torz.
Egyszeruen annyira gyorsan halad a vilag egy csomo szakteruleten, hogy a magyar "kozpontilag akkreditaljunk mindent a kovetkezo 10 evre" metodologiaba bele van kodolva, hogy menthetlenul lemaradunk. Masreszt nincs minosegi utanpotlas, aki az uj iranyvonalakat egyaltalan behozhatna.

fortin2 2018.08.26. 15:50:21

@batu: ez az informatika-kérdés a természettudományok jelentős részében az: www.nature.com/articles/d41586-018-05990-5?utm_source=fbk_nnc&utm_medium=social&utm_campaign=naturenews&sf195950357=1

(De persze most már valóban mérföldekre távolodtunk a professzormunkáslevelező témájától, bocs JT.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.26. 16:17:30

@harmadikszem: Az egyik kimagasló tudományegyetem egyik magasabb rangú adminisztrációs munkatársa is így lett a doktori megvédése után pár hónappal egyetemi docens...

@fortin2: Az ELTE nem arról ismert, hogy jó menedzserek ülnének a kari vezetésben, így aki közülük oktatói-kutatói szinten is annyira nulla, hogy pályáztatás helyett csak megbízni lehet...

batu 2018.08.26. 16:28:21

@fortin2: Ebben igazad van, meg amugy sem a legszerencsesebb peldat mondtam, igy jobban belegondolva. Mindegy, csak tenyleg kivancsi voltam, melyek a jo kepzesek szerinted, mert nekem csak korlatozott ralatasom van a dolgokra, nemigazan vitatkozni akartam.

Watchdog 2018.08.26. 19:02:52

@hajítófabatka: Ezeknek a Tanú c. film nem szatíra, hanem útmutató.
- Hej, amikor még volt itt narancstermesztés, mert megcsináltuk... és most is meg tudnánk, ha nem lennénk úgy elnyomva, hogy pályáznunk kelljen minden szarra!

seol 2018.08.27. 00:26:32

@hajítófabatka:

Úgy látszik, egymás után jön rá az összes fogalmatlan idióta, hogy most érdemes megírni a zavaros önellentmondásokkal és egyéb édes hülyeségekkel tarkított posztocskát arról, hogy ők és -- szintén rendkívül tehetséges --
haverjaik eddig csak azért tűntek tehetségtelen barmoknak, mert a tudjukkik elnyomták őketet, de most majd jön a megmutatják mindenkinek. Csak egy kis segítség kellene a kedvesvezetőtől, vagy mi -- "közpénzért szo...ok*" a jelnek szava.

Nem is tudom, miért az az érzésem, hogy a fene nagy elő(re)törésük ki fog merülni abban, hogy előmásznak a dögkútból ellopni némi közpénzt, ha jut, aztán mennek vissza a helyükre... :-D

* természetesen "szorítok" a megfejtés, ejnye, szégyelld magad

velőtanya 2018.08.27. 10:08:55

@seol: "hogy ők és -- szintén rendkívül tehetséges -- haverjaik eddig csak azért tűntek tehetségtelen barmoknak, mert a tudjukkik elnyomták őket"
Pont ebben a cikkben szerintem már nem is ez van, én itt egy paradigmaváltó pillanatot érzek, és ezzel a kommentelővel értek egyet: "Itt már nem az a duma, hogy a fideszes jobb, csak el van nyomva, nem kap lehetőséget, hanem bátran kimondja, hogy neki a szar is jó, csak legyen fideszes"

velőtanya 2018.08.27. 10:18:49

Jó volt még a napokban a "Tóth Vera tündöklése és bukása" szál a mandineren:)
Egyik reggel szemlézték az új kulturális főházmester cikkét, ahol őt állította be a "balliberális könnyűzenei diktatúra" egyik fő áldozatának, a kommentelők pedig egy emberként magasztalták az aranytorkú igazi magyar tehetséget, akit elnyomnak a tuggyukkik. Aztán pár órával később TV írt egy posztot, hogy ez egy baromság, hagyják őt ki ebből, mire _ugyanazok_ a kommentelők immáron egy tehetségtelen dagadt tehénnek látták őt (és akkor még az enyhébb jelzőket idézem)

incze 2018.08.27. 12:49:04

@velőtanya: időnként megesz a kiváncsiság, hogyan is van ennek az embermasszának a pszichológiája. mert egyfelől mindkét megnyilvánulásba beleadja a teljes lelki tartalmát (színgyűlölet), tehát igazából koherensen viselkedik, de másfelől meg irtó nehéz elképzelni, hogy egy szögesen ellentétes állítás hogy a francba tudja ilyen simán, minden intellektuális konfliktus nélkül átvenni a korábbi helyét. és társas lényekről van szó, nemcsak a belső konfliktus nincs, hanem az egész csorda fordul 180 fokot tökéletes egyetértésben a kolompszóra. egészen bizarr.

seol 2018.08.27. 15:57:51

@velőtanya:

Jogos, ezekre a csúcsokra jut el a végére, de kezdeni az ő rendkívül tehetséges, garantált kasszasiker, ám elnyomódott ismerősével kezdett. :)

seol 2018.08.27. 16:03:08

@incze:

Ez az a csürhe, amely egyszerre tudja magyarázni azt, hogy "mert minden muszlim terrorista és a törökök e'foglalták Magyarországot" és azt, hogy "éljenerdoganpajtás" -- még csak 180 fokos fordulat sincs, megy egyszerre. Ha ezt 'tudják', akkor a szélkakas kisujjból is megy. ;-|

RontoPal 2018.08.27. 17:12:11

@seol: Évek óta ezt csinálják. Ha a szélkakas pörgésükre generátort lehetne illeszteni, akkor nem kellene Paks2 sem, sőt semmilyen más energia sem, amiből áramot lehetne kinyerni...

seol 2018.08.27. 17:23:55

@RontoPal:

Nekem az a "kedvencem", amikor -- forrásmegjelölés nélkül -- eléjük teszel évtizedes fideszbaromságokat, majd -- miután kiadták magukból a tudományos értekezéseket a magyarellenes büdöszsidókról -- elárulod, ki mondta azt, amit. :) Nem mintha nem tudnák egy mondaton belül kimagyarázni.

seol 2018.08.28. 22:02:36

@HANO:

Kicsit furcsállom, hogy a hittant nem vették bele.

ijontichy 2018.08.29. 00:13:08

@HANO: Izgi lesz. Szaktanár probléma kipipálva, elvégre jó lesz az úgy körülbelül (mint a gatyamadzag ;-) )

9mmPara 2018.08.29. 10:34:10

@HANO: @seol: @ijontichy: az összevonás nem feltétlenül rossz ötlet. A természet sem ismeri a fizikát, kémiát, biológiát, stb mint önálló tantárgyat. Egy jó, holisztikus szemléletű természettudományi tantárgy pont jó lenne. Őszintén meg is vagyok lepve, hogy ennek a kormánynak ilyesmi eszébe juthatott.

u.i.: én egyébként általános iskolában (sőt, 10-11. évfolyamig) egyáltalán nem tantárgyakat, hanem kultúrkorszakokat tanítanék, nem feltétlenül történelmi sorrendben.

jan 2018.08.29. 10:40:58

@9mmPara: Kémiatanár ismerősöm meséli, hogy az összevonás valódi oka nem egy ilyen progresszív pedagógia szemlélelet, hogy integráltan lássák a diákok az anyagi világot. Arról van szó, hogy a kémia- és fizikatanári kar vészesen elöregedett, évek óta baromi kevesen jelentkeznek tanárnak, és még kevesebben állnak munkába tanárként. Pár év, de legfeljebb egy évtized múlva összeomlik a reáloktatás tanárok híján, ezt akarják elfedni az összevonással.

Bogomil 2018.08.29. 10:49:50

@9mmPara: @jan: Nagyon sok - meglehetősen ellentmondásos - tapasztalat van már a világban az integrált tantárgyakat illetően. Abban azonban mindenki egyetért, hogy jó tanárok nélkül - ahogy a hagyományos sem - a komplex sem működik. Azon az alapon bevezetni pedig, hogy nincs elég szaktanár, óriási hiba lenne...

szazharminchet 2018.08.29. 11:58:30

@9mmPara: a természet valóban nem ismeri a fizikát és a kémiát, ugyanúgy, ahogy pl. a fizikán belül nem ismeri az "Atomhéj fizikáját" és a "Magfizikát". Mi viszont ismerjük. Azaz, mindig olyan jelenségeket tudunk tisztességesen megérteni, ahol egy-két (néhány) "erő" (általánosabban 1-2 kölcsönhatás) dominál. És pont, ha már ilyen jelenségeket jól értünk, akkor van esélyünk valamilyen interdiszciplináris jelenség leírására (biofizikát nem lehet úgy csinálni, hogy egy szobába zárunk egy rossz fizikust és egy rossz biológust).

Nem igazán hiszem, hogy pont az oktatásban lehetne a tudásunk megszerzésének természetes útjától elrugaszkodva, valamilyen "királyi úton" haladni. Pláne, ha már most is alig van jó tanár. Nem is hiszem, hogy ez a koncepció célja, inkább a pénzkivonás. (Kis összevonás, kis óraszámcsökkentés, és máris elég lesz egy gimnáziumba egy reál, egy humán tanár és egy fél tucat biztonsági őr.)

ikaruss 2018.08.29. 17:03:38

@9mmPara: Bár a poszt témájához csak közvetve kapcsolódik a hozzászólásod, azért érdemes néhány dolgot leszögezni.
Magas szintű akadémiai, doktori, kutatói tevékenységhez nyilván szükséges a jó (természet)tudományos alapképzettségű "gyerekanyag". Mint volt gyakorló kémia, fizika, informatika tanár, úgy láttam/látom, hogy a természettudományos tárgyakat lehet jól tanítani "holisztikus" (top/down) és tantárgycentrikus (bottom/up) megközelítésben is. Mindkettőnek feltétele egy/több jó, szakmailag jóváhagyott tanterv, tankönyv stb., és a jól képzett tanár. A mostani kereteket ismerve, szinte biztos vagyok benne, hogy mindkét feltétel hiányozni fog, ezért az "eredmény" borítékolható.
Kieg: még tanárként, ha helyettesítenem kellett, megtartottam akár egy spanyol órát is (latint tanultam). Biológia órán viszont inkább meséltem az ősrobbanásról, a fenntartható fejlődésről, egyebekről, pedig biológiából is az átlagosnál jóval több ismeretem volt.

ikaruss 2018.08.29. 18:05:04

@poszt
Nem állítom, hogy a jelenlegi kormány náci lenne, de most olvasom Marcus du Sautoy "A prímszámok zenéje" című könyvét, és érdekes áthallásokat vélek felfedezni az 1930-as évek göttingeni, és a mai magyarországi helyzet között.

"1933-ra a német matematikusoknak egyre nehezebb volt a matematikára figyelniük. A göttingeni könyvtár fölött horogkeresztes zászló lobogott.
...
Akkortájt az utcai kampányok leginkább a "marxista erődítményként" számon tartott matematika tanszékeket támadták; a harmincas évek közepére az egyetemeken végzett hitleri tisztogatással a tanszéken dolgozók többsége elveszítette a munkáját. Sok kutató a tengeren túl keresett menedéket.
...
A dolgok mind rosszabbra fordultak. 1933 telére a náci diákok szabotálni kezdték Landau előadásait, az akkori diákság egyik legragyogóbb matematikusával, Oswald Teichmüllerrel az élen. Göttingen egyik zsidó professzorának leírása szerint Teichmüller "nagyon fiatal, tudományos tehetséggel megáldott ember, de teljesen zavart és közismerten őrült". Egy nap Teichmüller útját állta az előadóterembe érkező Landaunak, és közölte vele, hogy a differenciál- és integrálszámítás zsidó tálalása alapjaiban nem felel meg az árja gondolkozásnak.
...
A Göttingennek hírnevet szerző matematikusok közül csak Hilbert maradt Németországban. Őt mindig különösen izgatta Göttingen elsőbbsége a matematika terén. Öregemberként már fel sem fogta a pusztítást maga körül. Siegel megpróbálta elmagyarázni neki, miért mentek el olyan sokan a tanszékről. Mint írta: "Úgy éreztem, Hilbert azt gondolja, ez csak ostoba tréfa részünkről."
Hitler néhány hét alatt lerombolta a Gauss, Riemann, Dirichlet és Hilbert által épített nagy göttingeni hagyományt.
...
Göttingen (sőt némely vélemények szerint maga a német matematika) soha nem heverte ki teljesen a harmincas évek náci rombolását. Hilbert Szent Bálint napján hunyt el 1943-ban: elesett Göttingen középkori utcáin. Halálával Göttingen megszűnt a matematika Mekkája lenni."

A helyzet annyiban különbözik, hogy
1. Mo. azért sosem volt Göttingen. (Bár éppen matematikában azért jegyzik.)
2. A mai helyzetben nincsenek "tudományos tehetséggel megáldott" Teichmüllerek, csak Teichmüllerek.

kiazmarmegint 2018.08.29. 18:51:17

@ikaruss: Mindig csodalkoztam, hogy az MFO-t (az oberwolfachi konferencia-centrumot, ami valoszinuleg a legelitebb ilyen hely), azt pont 1944-ben alapitottak, amikor a haboruban Nemetorszag mar nagyon vesztesre allt.

szazharminchet 2018.08.29. 22:48:58

@ikaruss: Nem tudom, hogy apokrif-e a történet, de állítólag 1934-ben megkérdezték Hilbertet, hogy milyen lett a göttingeni matematika a zsidó befolyás nélkül, amire azt felelte, hogy már nincs göttingeni matematika. Azért megértette ő a pusztulást, csak már öreg volt ahhoz, hogy elmenjen.

dvhr 2018.08.30. 08:07:46

@szazharminchet: Constance Reid megemliti Hilbertrol szolo konyveben. Egy banketten kerdezte a frissen kinevezett oktatasi miniszter H.tol, aki kesernyesen ezt valaszolta.

HANO 2018.08.30. 13:22:15

"Nem állítom, hogy a jelenlegi kormány náci lenne"
Valóban,inkább fasiszta (bár a propagandájuk echte náci..)
2011.május:
"Csupán egy kevés Mussolinit kell olvasni ahhoz, hogy megtudjuk, mi zajlik Magyarországon. Mindebből könnyen megjósolható az is, hogy a folyamatok milyen irányban haladnak tovább..."
2018.aug:
"Orbán ugyanazt a szerepet osztotta a menekültekre, mint Hitler a zsidókra. Ugyanazokat az eszközöket is használja, mint Hitler a végső megoldás előtt. Ha valaki megnézi a hitlerista propagandavideókat, akkor felismeri az ellenségképzésnek ugyanazokat az elemeit. Azzal a különbséggel, hogy Magyarországon nincsenek nagy számban menekültek, ezért nem lehet ellenük fizikai üldözést bevezetni, pedig igény lenne rá....Olyan náci propaganda, amilyet Orbán folytatott a gigaposztereken Soros György ellen, a harmincas években volt utoljára a náci Németországban. Olyan gyűlöletpropaganda, mint amit Orbán Európában hirdet, a nácizmussal vetekedik."(B.L.)

velőtanya 2018.08.30. 15:14:43

@seol: @incze: Ebből a szempontból is érdekes lesz, hogy a fizika-kémia-stb. tárgyak beolvasztása és "integrálása" hogyan lesz majd minden idők legzseniálisabb oktatási lépése a nersajtóban, miután eddig az összevont természetismeret tárgy az 5-6. osztályban maga volt a háttérhatalom összeesküvése az ártatlan magyar nemzeti gyerekek lelke és jövője ellen, mert így CSAK hetedikben és nyolcadikban tanulhattak _rendesen_ fizikát-kémiát-satöbbit.

velőtanya 2018.08.30. 15:43:58

Egyébként az utóbbi két hétben megfordultam pár helyen a magyar vidéken, és tényleg valami egészen elképesztő állapotban van morálisan/szellemileg a magyar ugar. Pedig tulajdonképpen semmi extrát nem tapasztaltam, csak egyszerűen más közvetlenül érzékelni a dolgokat, mint csak simán tudni róluk "a körúton belül". Néhány tétel:
- Öregek otthona: a nyitott ablakokon reggeltől estig üvölt az M1 migránsőrülete, és SOHA semmi más (talán egyszer volt valami tv2-es bulvárszar este). Ha ez nem lenne elég, a helyi plébános* hetente kétszer külön személyes uszítással egészíti ki az agymosást (egyházi intézményről van szó), áprilisban pedig konkrétan megzsarolták a lakókat, hogy ne merjenek ne a fideszre szavazni
- A falu 30-65 közötti férfilakossága ugyanúgy berúg esténként, ahogy mindig is tette, de a lakodalmas zene és a kínos katonatörténetek mellett fő műsorszámként most már arról álmodoznak, hogy de jó lenne vasvillával migránst koncolni. Kérdésre előadják, hogy migránst ugyan még nem láttak, de jó lenne akárki barna bőrű szakállas, a lényeg a koncolás.
Ezek között vannak olyan konkrét emberek, akiket ismertem gyerekként vagy akár pár évvel ezelőtt is, és hát sose világítottak az észtől vagy más képességektől, de a zsigeri gonoszság se volt meg bennük, ami most alapértelmezés. Itt komplett generációk vesztek már el az értelem és az alapszintű emberi normák számára (aki még fiatalabb, az vagy pillanatokon belül hasonul, vagy elmenekül). Gyűlölnek mindenkit, a cigányokat például főleg két dolog miatt: ha nem dolgoznak, illetve ha dolgoznak. Totális igénytelenség mindenben, és semmi, de semmi ambíció nincs bennük, hogy valamin is próbáljanak változtatni - sőt, és ez a legnagyobb újdonság, már fel sem merül, hogy esetleg nem pontosan így van jól minden, ahogy van, teljesen eltűnt az igény is mindenre, ami több vagy jobb lehetne (ez talán már a "kultúrharc" újabb verziójának a leszivárgása)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.30. 17:05:51

@velőtanya: same here. Egy amerikába szakadt hazánkfia amúgy full professor hazalátogatott valamelyik rokona valamilyen ünnepségére. El kellett jönnie az ünnepségről, meséli nekem, mert felkúrta a sok migránsozás. Azt ordították (az emlékei szerint valaha tök normális rokonok) hogy egyrészt az orbán nem lop hanem az eu pénzét elteszi, nekünk, másrészt azért rohad minden (egészségügy, oktatás pl) mert most minden pénz a déli határvédelemre kell. Azt kérdezte szerintem minek kéne történnie hogy ezek eltakarodjanak. Mondom, szerinted? Mi derülhet ki? Lopnak? Nem, csak elszedik a zsidóktól meg a kűfődiektől! Rohad minden? Csak azért mert a határvédelemre kell! Ki van ez találva, nem történhet olyan, per definitionem, ami nem a NER-t igazolja. Popper azt mondaná, hogy ezért a NER nem jó tudományos hipotézis mert nem lehet falszifikálni, de a NER leszarja Poppert.

velőtanya 2018.08.30. 17:35:56

@harmadikszem: És még most jönnek majd azok a generációk, akik soha nem is láttak mást, a nerbe nőnek bele, a propaganda csatornái mellett már a szüleiktől is csak ezt látják-hallják otthon, és mást nem is tudnak elképzelni.
(Szerencsére az iskolában még dúl a pluralizmus: lehet majd választani az egyházi és a Kásler-féle állami tankönyvek közül. Ami ettől eltér, az pedig jó esetben elérhető lesz néhány százaléknyi privilegizált gyerek számára, ami nem érinti a rendszer lényegét)

ikaruss 2018.08.30. 18:13:47

@kiazmarmegint:
Kösz az infót. Nem ismertem az intézmény keletkezésének történetét. Első ránézésre minimum szokatlan.

ikaruss 2018.08.30. 18:19:24

@szazharminchet:
A tudománytörténészek elvitatkozgathatnak azon, hogy Hilbert hogyan is fogta fel az akkori történéseket. A lényeg szerintem nem Hilbert véleménye.

ikaruss 2018.08.30. 18:23:05

@HANO:
Szerintem majdnem mindegy, hogy milyen címkét ragasztunk rá. Azt hiszem, hogy ez a rendszer elég egyedi, új konstelláció.

seol 2018.08.30. 20:15:04

@harmadikszem:

Azért kíváncsi lennék, hogy ezek a nyomorultak el is hiszik úgy komolyan ezeket a -- közepesen értelmes óvodás számára is -- nevetséges baromságokat, vagy csak nekiállnak 'random' összekeverni a médiában hallott propagandafoszlányokat*, amikor valaki megkérdőjelezi szektás rajongásukat, és másnap már nem is emlékeznek. Á, nem is vagyok kíváncsi.

* de milyen ügyesen ki tudnak így találni olyan hülyeségeket, amelyek az ügyeletes minigöbbelseknek eszükbe se jutottak, kell a pénz a határvédelemre, mennyire butának kell ehhez lenni? :-) :-| :-(

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.30. 20:38:25

@seol: ez nem sima butaság szerintem, persze kell hozzá egy geci nagy adag ostobaság de abból ugye úgyis túlkínálat van. Itt arról van szó hogy lassan tényleg 30 éve mondják hogy az orbán meg a fidesz, és 30 év hívés után ahhoz mind morálisan mind intellektuálisan nagynak kell lenni hogy azt tudd mondani, hogy bazdmeg engem ezek átbasztak. általában a kognitív disszonanciával írják ezt le de az szerintem egy túlértékelt elmélet mivel a behavioristák és később Homans a társadalomtudományokban tök ugyanezt már leírták évtizedekkel korábban. Ha egy úton elég sokat mentél akkor minél tovább mentél annál nehezebben fordulsz vissza. Inkább megmagyarázod hogy bár a tengerpartra indultál és most egy kibaszot hideg hegyen állsz és előtted épp egy szakadék van, mégis jól csináltad, mert legalább...ize...legalább nem zsidó, mondjuk.

HANO 2018.08.30. 21:20:47

@ikaruss: Nem.Ez NEM egy egyedi,új konstelláció....Az idézetekkel épp arra utaltam,hogy mindannak,ami itt történik már megvolt az elődje.(Lásd:Mussolini fasizmusára hajaz a NER.De természetesen Mussolini SEM ugyanolyan fasisza rendszer építene ma, mint anno a 30-as években)DE az alapok ugyanazok...

HANO 2018.08.30. 21:23:37

@velőtanya: "Szerencsére az iskolában még dúl a pluralizmus" Ajánlom, érdemes átfotni:hvg.hu/itthon/20180830_Vigyazz_Pihenj__ezzel_kezdodik_a_honvedelmi_ismeretek_uj_tanterve

MartianChronicle 2018.09.01. 10:17:58

Egy hozzá hasonló kaliber "megvédte" Alvincz professzort. magyaridok.hu/velemeny/hamis-nezetek-tudomanyos-mezben-3404272/
Többek között ilyen mondatokkal: 'A tudásnak a butaság világméretű terjesztése/terjedése közepette erkölccsel kellene párosulnia"
Aztán receptet is ad a végén: "A kutatóintézetek költségvetésének kormányzati koordinálása helyett a magam részéről azt tartanám helyesnek, ha a kutatóhálózat szervezetileg is ehhez a minisztériumhoz [= ITM] tartozna. Ebben az esetben a kutatóhálózat költségvetéséhez az Akadémiának formálisan sem lehetne semmi köze." De van még sok gyöngyszem benne...

Watchdog 2018.09.01. 12:18:16

@MartianChronicle: "Hamis nézetek tudományos mezben
... Energetikus mérnök vagyok... a világ lehető legkisebb veszteségű üzemeltetéséhez mozgósítanunk kell a mindnyájunkban ott lakó, világot fenntartó szeretetenergiát."

... mert az ott keni, ahol szorul...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.01. 12:40:10

@MartianChronicle: megnéztem ki ez a járosi márton aki a cikket jegyzi. Erős kontent vizuálisan is. Kibaszott muppet show lett az országból.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.01. 12:41:28

"Keresztény emberként úgy gondolom, hogy a valódi tudománynak a megromlott létviszonyok (Bogár László) helyreállítását kell szolgálnia."

isteni na, isteni!!!!!

MartianChronicle 2018.09.01. 15:24:12

@harmadikszem: Én nem néztem meg, mit lehet tudni róla?
De mondtam, hogy tele van gyöngyszemekkel a cikk...
Nem beszélve a klímaszkeptikus nézeteiről, amit egy "a dohányzás nem okoz tüdőrákot" típusú, egyébként jónevű MIT profra hivatkozva igyekszik támogatni. De mindenen átüt a sértődöttsége, hogy őt senki se veszi komolyan. Hát csodálkozunk rajta?

RontoPal 2018.09.01. 16:04:58

@harmadikszem: megvan neki az általános félműveltsége, oszt jónapot!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.01. 16:26:42

@RontoPal: most egy olyan helyen vagyok két napig ahol van echo tv. Imádom. A délutáni leállásra egy bogár lászló - gfg - gajdics ottó trió jutott egészen elképesztő volt és kurva kemény dolgot fogok írni de még a bogár volt a legkevésbé visszataszajtó.

tonhalkonzerv reloaded 2018.09.01. 16:40:00

@harmadikszem: "Energetikus mérnök vagyok" mit mondjak, gyanús, persze lehet én vagyok előítéletes.

seol 2018.09.01. 16:56:27

@harmadikszem:

Gépont és gajdics. Irigykedem. :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.01. 17:23:49

@seol: a nélkül hogy túlzott mértékben élnék a megjelenés szintű alázás gyalázatával azt mondhatom, hogy ez az adás még hang nélkül is kurva viccesen nézett volna ki.

seol 2018.09.01. 17:41:51

@harmadikszem:

Remélem, Gajdics verte az asztalt. :) Mondjuk most elképzeltem, mi történik, ha úgy üti az asztalt, hogy gépont épp azon könyököl és nem tudom abbahagyni.

Unseen Academical 2018.09.04. 16:40:08

@harmadikszem: Most javasolta egyik kollégám, hogy vigyem fel az MTMT-be az összes konferenciaelőadásomat, merthogy ő ezt tette. Nem vittem, de attól tartok tényleg bármit föl lehet tölteni. Azt is, ami releváns, azt is, ami kevéssé, sőt.

MartianChronicle 2018.09.05. 14:44:17

Téynleg akármit fel lehet vinni. Ez itt az EMMI felsőoktatási h. államtitkárának összesítő lapja. (Még Palkovics találta meg.) Ha rákattintunk az egyes számokra, kiírja, mi áll mögöttük. Érdemes a nemzetközi publikációkkal kezdeni...
vm.mtmt.hu/search/tmtosztaly.php?lang=0&vanlink=1&ponton=&AuthorID=10013240&pub=1

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.06. 15:35:33

@Unseen Academical: van aki televíziós szerepléseket illetve színpadi fellépéseket (nem vicc) is felvisz. Ahogy az utolérhetetlen nógrádi györgy szokta mondani: nekem nincs publikációm? Évi 350-400 újságcikk, ugyanennyi előadás, köszönöm szépen. Lehet utánam csinálni!

Wolff 2018.09.10. 13:21:10

És már itt is a folytatás...
168ora.hu/itthon/penteken-meg-nem-kommentalt-sajtoertesulest-a-corvinus-ma-mar-ez-a-hivatalos-tajekoztatasuk-155750

Matolcsy/Palkovics állami magánegyeteme után itt van Lánczi/Hernádi (?) állami magánegyeteme.

velőtanya 2018.09.10. 14:14:11

@Wolff: A Corvinus ma még csak nyolcszáz-ötvenharmadik az egyetemek nemzetközi rangsorában, de eljön az idő, amikor ezerötszázadik, sőt kétezredik lesz!

velőtanya 2018.09.10. 14:18:04

@velőtanya: De azért kíváncsi leszek, hogy ha beletolnak egy kis stadionépítésből itt-ott lecsippentett pénzt, a CEU pedig végleg távozik, akkor hányan és kik cserélnek majd mezt.

Imaginace 2018.09.11. 21:01:23

Index:
Kedd este, nem sokkal hét óra után az MTA honlapján olyan közlemény jelent meg, ami lényegében azt fogalmazza meg, hogy az Akadémia megszakítja az intézeteinek önállóságáról és finanszírozásáról zajló tárgyalásokat a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztériummal.
index.hu/techtud/2018/09/11/az_mta_szerint_elakadtak_a_targyalasok_palkoviccsal/

9mmPara 2018.09.16. 09:47:44

@poszt: azért elég sokba van az adófizetőknek ezen professzor elköteleződése:
hvg.hu/itthon/20180915_Alvincz_Jozsef_miniszteriumi_fizetes

ijontichy 2018.09.16. 12:00:00

@velőtanya: "A Corvinus ma még csak nyolcszáz-ötvenharmadik..."
Mo-on az 5-ös a legjobb érdemjegy, az 1-es a legrosszabb.
Nem megaszonta vitya, hogy a magyar sajátosan gondolkozik? ;-)

Unseen Academical 2018.09.17. 12:11:31

@harmadikszem: Holtig tanul a jó pap, a tévészereplés mint publikáció (is) újdonság számomra. Amikor hazajöttem Magyarországra, azt hittem, a vidéki lapba írt fél flekk a cserebogarak halhatatlanságáról tudományos publikációként való feltüntetése csak elvétve, egyes főiskolákon fordul elő.
Elég érdekes elképzelése lehet egyeseknek arról, mi a tudomány és mire való (ahogy ezt azóta az alap- és egyéb kutatásokról szóló polémiákból kiolvashattuk).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.17. 19:59:51

@Unseen Academical: ne legyél igazságtalan, nem csak a tévé, a rádiószereplés is. De csak Magyarországon. Gondolom ezek meg se próbálnak nemzetközi mezőnyben semmit de valszeg a selection committee nem is tudná értelmezni a cv-ket (50 oldalon keresztül 8-as font-al mennének a vidéki rádióknak adott 2 perces interjúk mint publikáció). Tényleg sírok de nem tudom minek hiszen látom, hogy sokaknál működik professzori szintig bezárólag.

Unseen Academical 2018.09.17. 21:28:38

@harmadikszem: Jogos. Jót vigyorogtam. Habár azt is belátom, hogy sokan azért nem kutatnak (és publikálnak), mert egész egyszerűen nincs rá módjuk, meg kell keresniük a betevőt (persze, nem a professzoroknak). Ez persze nem mentség az általad oly szórakoztatóan kárhoztatott jelenségre.

Imaginace 2018.09.21. 21:35:13

Kenesei István mai cikkében (És) szerepel egy új adalék, miszerint hősünk egyetemi tanári kinevezését a MAB elutasította, s a minisztérium ennek ellenére neveztette ki Áderrel. Csak azt nem értem, hogy akinek vaj van a fején, miért megy a napra (értve itt a Magyar Idők kolumnáit).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.09.24. 11:12:55

@Imaginace: nem ő az egyetlen, itt a Vincenten is volt róla cikk. Van akinek kétszer is elutasították, oszt mégis kinevezte Áder. Az illető 24 órán belül cseréltette le az összes név és titulustáblát Prof Dr-ra az egész intézményben - valószínűleg már megvolt előre.