Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Heller Ágnes a "bigott, öreg, kommunista"' (avagyposzt)

2018.08.16. 19:30 | jotunder | 84 komment

 

   Kovács Zoltán főrezsimszolga nevezte az Orbánt lezsarnokozó Heller Ágnest bigott, öreg kommunistának, és erről nem lesz szó a posztban.

  putin_1.jpg

   A képen látható hölgy, Ludmilla Alekszejeva. Két évvel idősebb Heller Ágnesnél, és nagyjából akkor zárták ki a kommunista pártból, mint Heller Ágnest. Ő az orosz emberjogi mozgalom nagyasszonya, a Moszkvai Helsinki Bizottság alapítója, aki egy bizonyos Vlagyimir Putyin legelszántabb ellenfelei közé tartozik. Na, de akkor, hogy van ez? Elmondom.

   Vlagyimir Putyin egy zsarnok, kicsit még gyilkos is. Csak Putyin egy nagypályás zsarnok. Orbán pont olyan kispályás, mint az emberei Schmidtmaritól, Lánczibubuig, Elsimontól Kovácszotyóig. Békés Márton a kulturális komisszár, jézusmária, az egész banda egy Felcsút FC, ráadásul az idegenlégiósok nélkül.  Orbánnak egyszerűen lelki igénye van a szarra, szar emberekre, szar futballra, szar csülköspacalra. Nekünk még putyinból is csak egy ilyen kis tádzsik majomparádé jutott.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6214185173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.16. 20:15:57

A szoban forgo kispalyas napi 1 milliard rupiaval noveli a vagyonat. Ez azert valami. Mondjuk abbol a szempontbol kispalya hogy az elet ertekei kozul csak stadiobokban keszpenzben es szotyiban tudnak gondolkodni de ez inkabb ilyen tahosagfele

Albrecht Neumerker 2018.08.16. 20:26:16

Bratyóm mielőtt bedobta volna, azt mondta, te már nem vagy biztonságban MO-on. Kezdek hinni neki.

definitelymaybe 2018.08.16. 20:28:40

TGM már rámutatott 24.hu-n, hogy még egy ilyen könnyeden odavetett, züllött kis mondatocskában is mennyi hiba van.
Engem persze az képeszt el leginkább, hogy lejóöregkomcsizunk valakit, akinek el kellett hagynia az országot a "komcsik" miatt. Eztígyhogy?
Szeptemberre vannak beígérve a "NAGY DOLGOK", de a nyári uborkaszezon alatti konstans fideszes őrületrohamokból ítélve, már benne vagyunk. Szügyig.
Egy perc nyugalom sincs.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.16. 20:42:05

Miért lenne főrezsimszolga? Itt már a miniszterek se szolgálnak senkit a pénztárcájukon kívül...

@definitelymaybe: Aki nem fideszes, az egyszerre szadeszes, komcsi és Soros...

nerángass 2018.08.16. 21:13:08

Most őszintén, mit tud ez az öreghölgy tenni Putyin ellen ? Kézenfekvő píárfogás, hogy a sír szélén támolygó fogatlan oroszlánba nem rúgunk bele. Még pontot hoz. Agyafúrt nem tehet ilyet, mert nem bírná lenyelni egy ma már ártatlan, de nagynevű öregasszony kritikáját, amilyen hülyék a nedvei. Nagyságrend....

nerángass 2018.08.16. 21:34:54

ártatlan - ártalmatlan ( projekció )

definitelymaybe 2018.08.16. 21:43:07

KovácsZ. kisstílű bunkó. Pont mint. Köpött egyet. Bár a nyál egy része az ábrázatán maradt.

Heller Ágnes az ellenséggyártás egyik "FŐGONOSZA". Minden elképzelhető rosszt és aljasságot rávetítettek (már, többször is). Íróink esetében is hány évig körözött a hírtévéből származó "Magyargyűlölők" c. klip? És kit vettek elő nem is oly rég? Esterházyt ? Bingó. Úgy látszik, hogy egy kilencven felé járó közszereplő kihívást jelent. Ugyan. Vagy csak működésbe lépett a hordafíling, oszt' adunk az öregasszonynak? Egyszerűen csak Kovács Z. emberi minőségének alja tárult elénk , ami természetesen fideszes szervezeti kultúrát is hűen bemutatja?
KovácsZ. agresszív módon primitív, hiába mosolyog bele cinikusan és fölényesen mindig a kamerába...?

fortin2 2018.08.16. 23:09:33

@Albrecht Neumerker: Pedig az ilyen rángásaik jó jelek. Mutatják, hogy mennyire nincs semmi, de semmi gondolatuk már semmiről. Hellerről sokféle mondat mondható, köztük eléggé kínosak is ránézvést, de ha ezek helyett csak ennyit tudnak, az mutatja, hogy valóban kifogyott a szelemi tartaléka a rezsimnek. És abból eléggé nagy gond jöhet rájuk nézvést.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.16. 23:32:07

Még hogy kispályás!

soo.gd/kyrH

Ott van a kertje végében a nagy focipálya. :-) Mondjuk az igaz, hogy a nagy pályán a nagy pénz ellenére kicsi foci van, de felteszem ez csak a kezdet. :-(

definitelymaybe 2018.08.16. 23:54:23

@fortin2: Igen, HÁ elég következetlen közszereplő (finom voltam), akinek az értékeléseiben könnyen bele lehet kötni. Ősidők óta mégis inkább ellenséget gyártanak belőle, megfosztva minden pozitív tulajdonságától. Nem tudom, hogy az a "nagy gond" érkezése mekkora elvadulással járna (vagy már jár?). A hivatalos szóvivó szinte köpött egyet a HÁ nevére !
Folyamatos ellenséggyártás folyik, komolyan vehető ellenzéki pólus hiányzik, fideszes médiagyár üzemel... Elég vacak állapotban van a közélet.
(Vagy túlon túl pesszimista vagyok, és KovácsZ.-re visszahull egyszercsak a köpet...)

sinus67 2018.08.17. 00:20:38

Pont abban ismerszik meg a kispályás, pitiáner zsarnokságuk, hogy ilyen parlamenti töbséggel is egész pályás, mindent és mindenkit letaroló zúzásba mentek át. Úgy gondolom a mindent, vagy semmit a szemlélet. A lényeg pedig az alpáriság és az erőfitogtatás!
Ahelyett, hogy úriembert megszégyenítő eleganciával tennék a dolgukat.
Igaz ahhoz IQ és stílus is kellene. Abból bizony elég szarul állnak!

Calhoun Mooney 2018.08.17. 06:44:53

Vegyük már észre, hogy ez a stílus, ez a szint az, amely miatt stadiont
lehet építeni a kert végébe. Ez az amitől Józsi a kőműves is magáénak érzi
ezt a rendszert, ugyanúgy, mint a gerinctelen, haszonleső rezsimszolga.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.17. 08:42:06

"A Kádár-rendszerben burzsoá individualista és antimarxista volt, többször kirúgták állásából, most pedig komcsi – mesélte. Felidézte, hogy 1973-ban részese volt a filozófuspernek, hogy aztán 2011-ben ugyanez Orbán idején megismétlődjék. Most már nem árthatnak neki, ki se rúghatják – emlékeztetett."

Amúgy csak buta törtetőknek tartja őket, nem fasisztáknak.

olkt.hu/heller-agnes-szetcincalta-kovacs-zoltan-kormanyszovivot/

rovid 2018.08.17. 09:30:20

@definitelymaybe: k.zolikának nincs "emberi minősége"!

lüke 2018.08.17. 13:59:50

a tavaszon egyik balatoni kávézó teraszán a szomszéd asztalnál ült HÀ, OV szeretne olyan művelt, okos és gyors felfogású lenni....

lüke 2018.08.17. 14:03:33

@definitelymaybe:
EP nem tud visszaszólni....

netukki 2018.08.17. 14:26:02

magyarnarancs.hu/belpol/a-leghatarozottabban-tiltakozunk-kovacs-zoltan-kormanyszovivo-megalazo-embertelen-kozlemenye-ellen-113060

"Kovács Zoltán egy magát kereszténydemokratának valló kormány szóvivője, s a kereszténység fontos, szép hagyománya a bocsánatkérés. Ez a lehetőség nyitva áll a szóvivő előtt is, elvárjuk, hogy gyakorolja."

Bogomil 2018.08.17. 14:32:38

@sinus67: A totalitárius rendszerek jellemzője (ahogy erre az elnevezésük is utal), hogy teljes ellenőrzést és uralmat kívánnak gyakorolni az élet minden szférája fölött. Nem hagyhatják, hogy az a látszat alakuljon ki: tőlük függetlenül, rajtuk kívül és túl is létezik valami tolerálható vélemény és teljesítmény, tiszteletre méltó érték - mindent el kell foglalni, be kell kebelezni.

Jean Claude 2018.08.17. 15:47:50

Ha már az ellenzékünk oly sok sokat tett azért, hogy szájszagú taplók naponta magukénak sajátítsák ki Magyarországot (nem mintha ők olyannyira úriemberek lettek volna), akkor felhasználhatnák megkopó országos ismertségüket arra, hogy ezt a szopottgombócfejű abaújszántói, Soros által (meglepően jó angolságra) kitanított parasztgyereket a nevén nevezzék. Erre még büszkék is lehetnének.

Jean Claude 2018.08.17. 15:56:07

@Bogomil: Kádár rezsimje nyilvánvalóan totalitárius rendszer volt (sokkal inkább, mint ez), mégis felnőttéválásom alatt tapasztaltam ezekhez képest minőséget. Kádár sakkozni szeretett. Egy pontos oldalsó beadás nem sokat tesz hozzá valaki politikai képességeihez.

Bogomil 2018.08.17. 16:38:29

@Jean Claude: Természetesen erősen túloztam, amikor a NER-re totalitárius rendszerként utaltam, ez inkább csak egy tendencia, illetve egy kifejezett törekvés az autonómiák korlátozására, visszaszorítására. A Kádár-rendszer tendenciája viszont ellenkező irányú volt, egyre több autonómiát engedett vagy inkább tűrt el.

Jean Claude 2018.08.17. 19:51:12

@Bogomil: Egy önfenntartó rezsimnél normális, amit Kádárnál tapasztaltunk, hogy a vélelmezett szükséghez igazítja az elnyomást és ha konszolidálódott, akkor lépésenként enged ki, a bel- és külpolitikai klímától függően. Ilyenkor kerül fenntartható kisebb energiaszintre. Ez a hosszú elnyomórezsimek sikerreceptje. Salazar és Franco ezért volt sikeres. Ezek aztán hosszú berendezkedésűek voltak. Hitler nem.
Ezért nem lesz nálunk ez a rendszer hosszú. A gyerekkori traumák által fixált magatartás politikailag nem hatékony.

Bogomil 2018.08.17. 20:23:25

@Jean Claude: Remélem, hogy igazad van/ lesz.

brunn 2018.08.17. 21:13:25

A majomparádé stimmel, de miért (pont) tádzsik? Orbánt -némileg- ismerve ez annyira megalázó egy ázsiai népre nézve (nem is merek semmiféle rasszizmusra gondolni).
Az országunk méreteit, gazdasági-, politikai erőnk világrengető mértékét tekintve igaz a "kispályás" jelző a népvezérre, de rafinált politikai brigantizmusa a "nagyok" közé emeli.

seol 2018.08.17. 22:10:34

@brunn:

Szerintem csak annyiról van szó, hogy az egy 'isztán'. ;-) És mondjuk némi utánanézés után kiderül, hogy Tádzsikisztán pont olyan khm, speciális demokrácia, mint Magyarország, ha nem még speciálisabb.

jaegtoer 2018.08.18. 04:53:16

@Jean Claude:

Az lehet, de legalább kettő emberöltő rámegy a kiigazításra, és az alatt a két emberöltő alatt nagyot fog változni a környező világ, úgyhogy az ország akkor indul a rajtvonalról, amikor a többiek már a célszalag előtt tolonganak. Persze ha úgy vesszük a rajtvonal is a célszalag előtt van.

jaegtoer 2018.08.18. 04:59:49

@Bogomil:

Nem túloztál.

A kádári idők kontraszelekciója is jelentős hátrányt okozott.

Most a felgyorsult változások korában újraéledt kontraszelekció hatványozottan hátrányos az ország számára. Nem kell ezt neked magyaráznom.
Az ország végérvényesen lépéshátrányba, azaz kiszolgáltatott helyzetbe került.

Jean Claude 2018.08.18. 07:45:03

@jaegtoer: Két emberöltő az nagyon hosszú idő. Spanyolország nagyon szegény és nem demokrácia volt, amikor Franco meghalt. 11 év múlva EGK tag lett és fokozatosan csatlakozott egy gyorsan változó Nyugat-Európához sok generációnyi partvonalas pozícióból. Mintha nem is lett volna benne az európai folyamatokban. Még háborúkban sem, kivéve a polgárháborút, ahol külföldi hatalmak is megjelentek. Mégsem volt szüksége emberöltőkre, hogy egy valódi, erős országa legyen Európának. Ez akkor is így van, ha mostanában gazdaságilag botladozik. Nálunk ma tényleg semmilyen forgatókönyv nem látszik, de ott senki nem gondolta volna, hogy Franco kegyeltje, János Károly zavarja el élő adásban a katonákat a puccskísérletnél. A mai magyar, részben a nemzetközi helyzet kedvez OV-nak, aki, mint nem tehetséges politikus, téves következtetéseket von le ebből.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.18. 08:02:35

@jaegtoer: Az örök pesszimpista jég is megjelent. :-) Ja, a XX. század után nálunk a XIX.század felé tartana legfőbb nemzetvezetőnk (moszkoVitya és csipet-csapata, amibe kéretik az un. ellenzéket is beleérteni, mehessenek negyven év szoliidő után nyugiba a férfiak is, ne csak a nők mondja a jobbklikk valamellik maradványa). Ja? Csak a XIX.században az uralkodó osztály, a nemesek között voltak nemtelenek is, de persze rangjuktól függetlenül emberségből nemesek is. Az arányuk mellékes, mert volt nemes és nemtelen.

Ezek között (egy két üdítő és lassan kikopó kivételt leszámítva) csak nemtelenek vannak, újabban az egyre bumburnyákabb - butább tulajdonsággal vegyítve a nemtelen döjföt. :-(

Nem kell 2 emberöltő. Észtország tíz év alatt lerázott magáról mindent ami pártállami. Hazahívtak mindenkit az emigrációból, aki az új polgári Észtország felépítésében partner volt (1.szabadon választottunk mennyit hívott haza? 1 grófivadékot, amerikai mintájú koncessziós bányatörvényt neki köszönhetjük, aztán ennyike volt a nyugati polgári - demokratikus - jogi import). Panama is 2o év alatt szinte előzte Puerto Ricot, pedig a bázis a banánköztársaságok világa volt, maholnap az USA tagállama lehetne.

Röviden, csak akarni kell, és tudni kell, kivel nem. Az akarat megvan, hogy kik amortizálódtak le (kivel nem)? Azt is látjuk.

On. Hogy HÁ ki ne maradjon. :-)

h.kovacs 2018.08.18. 09:21:59

Heller a Political Critique újságnak adott interjút
Kovács et. pedig soha az életben nem fog, ezért frusztrált és köp egyet

kisa 2018.08.18. 09:29:12

@rdos: Sajnos, én se tudok optimista lenni. Pont tegnap csevegtünk az itthoni folyamatokról, és a beszéletőtársam ezt küldte:

"A magyarok általában a világ legrosszabb fajtája. Nem szeretnek és nem becsülnek egyetlen nemzetet sem a világon, és egymást sem szeretik. Mindenki a maga kényelmére gondol, lopják a közt, és kevesen törődnek vele. Egymás között olyan titkos gyűlöletet és ellenségeskedést táplálnak, hogy szinte hihetetlen. Ennek ellenére minden nap felváltva együtt esznek, és testvéreknek hinné őket az ember. Nincs semmi engedelmesség közöttük, büszkék és arrogánsak, s nem tudnak sem uralkodni, sem kormányozni, és tanácsot sem fogadnak el olyantól, aki ért hozzá. Mindig dicsekednek saját dolgaikkal, azonnal készek bármit megfogadni, de igen késedelemesek a végrehajtásban. Kevés dologgal foglalkoznak, kivéve a dőzsölést és a köz meglopását. Ebben nagyon serények. (...) Az urak az okai minden bajnak. A nemesek, akiknek a száma 43 ezer, tartják a kezükben az állami hatalmat, azonban mindig viszálykodnak egymással, és ravaszsággal, tettetéssel és csalással járnak el."
Francesco Massaro velencei titkár, 1523

Mi is változott az elmúlt 500 évben?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.18. 10:58:44

@kisa: :-) Nyilván véleményem nem változtatja meg a véleményed, hiszen ötszáz éve nyakas fajta (az a 43 ezer nemes :-), mert hogy a velencei titkár nyilván nem a pór népről beszélt). Amúgy az főleg aranyos hogy annak a talján hatalomtechnikusnak a földije mondja ezt rólunk akitől az újkori "politika művészete" származik. :-(

mult-kor.hu/a-cel-szentesiti-az-eszkzt-elv-hatarozta-meg-machiavelli-politikai-filozofiajat-20170621

Vagy mondhatnám a Montague és Capulet klán történetét is, ami gyengéd érzelmekből kettős halotti kupa lett (az egyik az Capulet). :-( Jó, tudom ez csak mese.

Nem bonyolult ez szerintem. A mai "nemeseink" közül a nemteleneket szigorúan el kell tiltani minden közélettől, minden hivataltól. Örökre. Esetleg még zsebeket üríts! Ez első közelítésben mindegyik "nemesünk" hivatalnokunk (mondjuk osztályvezetőtől fölfelé).

Ehhez persze kell egy vadi új párt. A nőpártot, vagy anyák pártját már mondtam. Pártoló tagként én is belépnék, ha lesz a csajok pártjában ilyen tagsági viszony a politikájukkal szimpatizáló pasik számára. :-) Mi a politikájuk? Nők a közéletbe!

Az elsöprő győzelem garantált. :-)

húzzad neki shakespeare 2018.08.18. 11:52:29

Ezt a lábas jószágot!
Lényegében a megmásolt csúti törp - anyja, apja, tezsvíre - , plusz a fél Fidesz bagázs az!

Rhonin 2018.08.18. 14:46:25

Nagyon jó a poszt és a kommenteket is mindig élvezettel olvasgatom. De újra és újra felmerül ez az ájuljunk el viktortól mert hogy lenyúlt ennyi, meg ennyi milliárdot, meg milyen tehetséges, stb, stb. Most komolyan függetlenül az egyéni preferneciáktól helyezzük már el egy kicsit a számokat nemzetközi szinten. Csakhogy érezzük a "pálya" súlyát. A világ devizapiacain (tehát még véletlenül sem vesszük most ide az aranyat, az olajat, a tech cégeket, stb.) NAPONTA cca. 5000 milliárd USD forgalom bonyolódik. A 4-es metro a nagy és kispályás kormányazatinkat alsó hangon 10 évig etette úgy anyagyilag, mint politikai hozam szempontjából. A projekt több, mint 10 évig tematizálta közéletet. Az előbb említett napi devizaforgalomból (ismétlem NAPI forgalomból) több mint 2200 db (árfolyamtól függően ez még nagyobb is lehet). 4-es metró ügyet lehetne végigvinni. 2200 4-es metró per nap vs. 1 db 4-es metró per tíz év. Ennyire vagyunk nagypályások mészárosostúl, csányistúl, simicskástúl ésatöbbi.

Nem, itt senki sem nagypályás, és még csak nem is tehetséges. Jó időben volt (van) jó helyen. Jelen pillanatban az írott történelem leghosszabb ismert konjuktúrális időszakában vagyunk (jövő héten fogjuk megdönteni?) az eddig rögzített leghosszabb (3452 napig tartó) emelkedő teljesítményű globális időszakot. Erős vezetőnek és menedzsernek könnyű lenni ilyen körülmények között. Nincs messze a vége, recept már ismerkedik is vele és úgy tűnik, mintha putyin is messzebb kezden már tekintgetni már a pályán...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.18. 15:11:04

@Wolff: Persze hogy nem. :-) Csak hát ha Machiavelli neve melléknév lett és nem éppen az úri huncutsággal (nemesi politizálással, pl. vegyük meg 2 lityi boron Pista szavazatát) vagy egy vaskos tréfával (Lézerjani főtrafikos lett a dohányzás elleni kormánymeghízott) egyenlő, hanem inkább a politikai leszámolással netán politikai gyilkossággal, akkor talán ki lehet jelenteni hogy a hajdani nemesi társadalmunk nem volt sem jobb sem rosszabb a középkori Eu más nemesi társadalmainál. Ennyit szerettem volna csak mondani @kisa: -nak. Plusz bónusz hogy az adózó népről a mai napig alig szól a töri, moszkoVitya maga felé igencsak lejtő ogy választási szisztémájával, amire az EBESZ már 2. ciklus óta nem kíváncsi. Képesebb megközelítésben alábbi linken:-(

jylljylljyll.tumblr.com/image/172834496564

Nem mellékesen ezek a született vagy gondosan kontraszelektált (na jó, de ki szelektálta őket, ki juttatta hatalomra őket, mert formailag ugyan mi, de mióta túl kedves vezetőnk Putyinnál is újabban Tramplinál is "libling", azért van kétségem teljes függetlenségünkről) új uraink azt terjesztik magukról hogy még a passzát szelet is ők fújják (erősen elvont "VW Passat szél" kisfilm kormoslelkű új "ahisztokráciánk" hegyi levegő tisztaságú aurájáról), és nélkülük csak a káosz lenne.

www.youtube.com/watch?v=Or4gdDhvSyw

Ezzel szemben a nemesi társadalom azzal takarózott (egészen a Győr melletti csatáig), hogy de ő azért nem adózik, mert ő vérrel adózik. Ők a vérüket hullatták (mondjuk kár volt amatőrként indulni profi ligában, de ők még komolyan vették magukat), ezek az újak meg csak a vérünket szíják (73% kivetett össz. adóteher). :-(

És ahogy @Rhonin: mondta itthon tűnhetnek ezek nagypályásnak, de nem azok. Simlicska ahogy kiesett a pixisből csak veszteséget gyártott, a valódi piacot ugyanis sohasem próbálta.

Jean Claude 2018.08.18. 20:46:58

@rdos: Észtország a Szovjetúnió része volt, velünk ellentétben.
Cserében köze volt sokáig egy fejlettebb civilizációhoz. Ez mára jól látható. Az első ország a világon, amelyik kidobta a papírt az állam és polgárai jogi viszonyaiban.

brunn 2018.08.18. 20:49:02

@seol: "Magyarázatnak" nem rossz...

Jean Claude 2018.08.18. 20:58:15

@Rhonin: Ebben van valami, de ennél a dolog sokkal bonyolultabb. OV semmiképpen sem tekinthető egy sikeres politikusnak, véleményem szerint, de erre csak akkor kapunk választ, ha már csak egy elhízott Fejér-megyei gazdálkodót tisztelhetünk benne. Charles de Gaulle-nak le kellett mondania és nemsokára meg kellett halnia ahhoz, hogy elteljen az a néhány évtized, ami után ráfoghassuk különösebb kockázat nélkül: ő egy sikeres politikus volt, másképpen szólva nagypályás, akinek a pályáját utána is előszeretettel használják mások. Ezt a maga módján Macron is bizonyítja, aki kukába küldte a gaullista pártot a szociakkal együtt.

Rhonin 2018.08.18. 21:15:42

Nem gondolom, hogy ez bonyolult lenne és nem is hegyezném ki csak ov-re. Sajnos sokkal szélesebb körű dologról van itt szó. Ahogy rdos írta feljebb: "új uraink azt terjesztik magukról hogy még a passzát szelet is ők fújják" és ahogy kisa írta 09:29:12-kor (nem idézem, hosszú lenne) az is mindent elmond a lényegről. Szóval egyzerűen csak zavaró a valósággal szembeni alázatnak ez a teljes hiánya úgy országos szinten. Ahogy Darth Vader mondta az utolsó menedzsment meetingjén :"Sérti a fülemet ez a hitetlen beszéd" Nekem mindig ez jut eszembe a kormányzati kommunikáció kapcsán. :)

Rhonin 2018.08.18. 21:16:14

@Rhonin: Jean Claudenak címezve

Jean Claude 2018.08.18. 22:11:30

@Rhonin: A NER lovagjai OV-ből származtatják a kompetenciájukat. Ez egy piramis, hasonlóan a feudalizmus piramisához, anélkül, hogy tanultak volna belőle. A piramis csúcsán lévő, legyen az a római császár, cár, pártfőtitkár vagy OV nem rendelkeznek egyedül a piramis kumulált erőforrásával. Az alsóbb szereplők pontosan tisztában vannak az hatalmi felállásból fakadó mozgásterükkel és képessek ad-hoc koalíciókkal a piramis dinamikáját megváltoztatni. Ha úgy érzik, hogy a piramis központi akarata elegendő erőforrást juttat nekik további személyes hozzájárulás nélkül, akkor látunk egy mostani, nevezzük alázat nélküli hatalmi gőg megnyilvánulását. Ez nem erő. Ez inkább a félelemtől való átmeneti mentesség. Ha a félelem előjön, akkor kezdenek el koalíciókat kötni a vertikálisan elhelyezett szereplők. Országos, regionális, megyei, helyi stb. szinten, ezáltal a központi akarat (itt OV) kompetenciáját drámaian csökkenteni. Ez ma nincs, sőt a piramist stabilabbnak gondolják, mint valaha. Van ezzel szemben a valóság, mely a piramis mozgásterét exogén módon meghatározza. Ettől még a piramis endogén, szociológiai meghatározottsága külön életet élhet. Itt most lófaszt ér a kétharmad.

Rhonin 2018.08.18. 22:28:30

@Rhonin: "Van ezzel szemben a valóság, mely a piramis mozgásterét exogén módon meghatározza. " Így van. Ez az a jelenlegi trend, amiről fentebb írtam. És amit egyébként okosan meg is lovagolnak, ha úgy tetszik "lekereskednek". A baj csak az, hogy egy trend alázatos követése véletlenül sem jelenti a jövőjének a jósolhatóságát. Ők pedig pont ezt kezdik elhinni magukról (vö: ov 2030-ig tervez).
A világ talán legnagyobb befektetője, Benjamin Graham írja erről: "A múlt vitathatatlan igazsága, hogy a jövő mindig meglep minket - MINDIG! És a pénzügyi történelem törvényének szükségszerű következménye, hogy a piacok éppen AZOKAT FOGJÁK A LEGBRUTÁLISABBAN MEGLEPNI, AKIK A LEGINKÁBB BIZTOSABBAK ABBAN, HOGY A JÖVŐRE VONATKOZÓ NÉZETEIK HELYTÁLLÓAK." Tusnádfürdő likes this :)

kalamar 2018.08.18. 23:54:28

@Rhonin: Egy ilyen összevetésnek nincs sok értelme - a 4-es metró egy beruházás volt, azaz vagyoni természetű, a devizapiacok napi forgalma meg értelemszerűen forgalom, ugyanaz a tőke akár napjában többször megfordul oda-vissza. Ráadásul nagy része származékos ügylet, swap, opció.

Rhonin 2018.08.19. 06:14:16

@kalamar: Van értelme az összevetésnek, ha megérted az üzenetet :). A nagyságrendek érzékeltetéséről van szó. Melyek azok az összegek és milyen időtávban, amik meg tudják határozni egy ország közéletét és ehhez képest mekkora az arc (pl. milyen hangosan köszönünk kezitcsókolomot Heller Ágnesnek). Az abszolút számok sokunk számára nem mondanak semmit (nincs értelme GDP-vel és társaival dobálózni), érdemes néha ilyen példákkal élni. Hogy ne legyen zavaró, összvethettem volna a magyar tőzsdével is -még nevetségesebb lenne az eredmény. És hogy ebben az esetben is még "szakmaibb" legyek, ne is csak a forgalmat vegyük alapul, hanem a szereplők (részvényt kibocsátók) számát. Hát messzire vezetne...De gondoljunk csak arra, hogy néhány hete az egy szem Zuckerberg a Facebook megbicsaklása kapcsán több mint 140 db Budapesti Értéktőzsde napi forgalmának (2018.08.19. záróérték) megfelelő összeget bukott. Az egy szem Zuckerberg vs. 140 x a nála, mint tudjuk okosabb Mészáros és az összes többi Telekomostul, OTP-stül, stb. Ragozhatjuk, de egy a lényeg: globális jelentőségünk és befolyásunk a számok tükrében, és ezt most lassan és tagoltan írom, hogy mindneki megértse: M I N T H A N G Y A F @ S Z Á N A P A T T A N Á S. Ettől még csinálhatunk jó dolgokat, akár jól is, és pláne mások pénzén de az Isten szerelmére, fogjuk már be a pofánkat és merjünk kicsik és kellően alázatosak lenni (és ha közben nagyot álmodunk azzal nincs gond) ;-)

Manchmal 2018.08.19. 12:23:33

Miért engedte be Alekszejeva Putyint? Miért vesz részt az emberjogi tanácsadó testületében? Ezzel csak lenullázza az ellenzékiségét és hülyét csinál magából a cár atyuska kedvéért. Vagy én hülyültem meg teljesen, és nem értem a kelet-európai ellenzékiség finomságait?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.19. 17:45:01

Szerintem félreérted ezt, de már megbeszéltük -- Orbán és haverjai nem a háromezer Budapest-(környék)i értelmiséginek beszélnek

Dickon 2018.08.19. 18:04:00

@Rhonin:

"...de az Isten szerelmére, fogjuk már be a pofánkat és merjünk kicsik és kellően alázatosak lenni..."

A legdühítőbb, legidegesítőbb és a legrosszabb mondat, ami sajnos egy magyar politikushoz köthető. És mindez úgy, hogy közben állandóan hivatkozunk, hozzánk hasonlóan kicsi, hozzánk hasonló lehetőségekkel és adottságokkal rendelkező "bezzegországok" felemelkedésére, sikereire. Ha pedig elfogadjuk Kertész Ákos alapvetését, miszerint "a magyar genetikusan alattvaló", ne hőbörögjünk a Fidesz akárhányadik kétharmadán, mert akkor bizony minden a helyére került és jól van úgy ahogy van.

Jean Claude 2018.08.19. 18:59:09

@Rhonin: A GDP valóban sok dolog megértéséhez nem alkalmas. A tőzsdének sokfajta funkciója van egyidejűleg, de rövid távon inkább a spekulatív oldala érvényesül. Egy kis ország gazdaságát, főként súlyát nem könnyű könnyen hozzáférhető változókkal leírni. Függetlenül a nemzeti büszkeség súlyától a magyar gazdaság egy bolhafing, még az EU-n belül is. Nincs semmilyen nemzeti vállalatunk, amely tétel lenne a nemzetközi térben, vannak ugyan nemzetinek mondott, pindurka transznacionális vállalataink, melyeknek Budapesten székelő központjában ücsörgő vezető magyar tisztségviselői a leginkább nem magyar részvényesek felé tartoznak elszámolással. Semmit, tehát semmit sem tudunk megnevezni, ami versenyezhet a valóban világhírű termékekkel. Nekünk egyszerűen nincs ilyen. Talán Kövér László bajsza, de rengeteg tudás és pénz kellene ehhez. Világhírű, ami széles körben (globalizáció=egyre szélesebb) ismert. Ha a Rubik's Cube az, akkor már csak az kellene, hogy magyar eredete nyilvánvaló legyen. Lassan azt gondolom, hogy most alakul nap, mint nap az első világhírű termékünk: egy fejér-megyei, minden tulajdonságában vidéki volt futballista, de attól tartok, hogy már megint az a magyar büszkeségem mondatja velem.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.19. 19:21:01

@Jean Claude: :-) Jaja. Plusz e-állampolgárságot ad, e-közigazgatást ad a legutolsó faluban szemköpszt azzal amit itthon így nevezhetnénk, sajnos nem viccesen. :-(

Közigazgatás-e? :-(

Az a hanza múlt eszerint nem múlt el nyomtalanul. :-) Nem mai írás, de ha mán rokonainkról van szó, adok egy linket az észt ész témában.

offforever.blog.hu/2014/11/24/az_esztek_bemutatjak_mit_lop_el_tolunk_a_kormany

Rhonin 2018.08.19. 19:55:38

@Dickon: "A legdühítőbb, legidegesítőbb és a legrosszabb mondat," Hát, van úgy, hogy a valóság dühítő, idgesítő és rossz(ul esik). Ennél már csak egy rosszabb van: ha még ahhoz is gyengék vagyunk, hogy szembenézzünk ezzel a valósággal. Nem. Elfogadhatatlan, hogy azt hisszük, minden hiányosságunkat kompenzálhatjuk nagy hanggal és ökölrázással. A majmok tesznek így a dzsungelben. Alázat, kőkemény tanulás és munka, értékteremtés. Ez az egyetlen út. Nem ám a kormányzati szintre emelt korrupció, kontraszelekció, középszerűség és az új szocialista embertípus a hunagroházmester kitenyésztése. Nincs miről beszélgetni, amíg a XXI. század közepén, Európában a 4. ipari forradalom derekán egy felelős miniszter szerint az oktatandó tárgyak legyenek a latin, ógörög. Ómájgád...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.08.21. 09:46:56

@rdos: Csak a kultúra kedvéért: nem egészen mese, Dante a pokolban említi a két vetélkedő családot, csak az egyik volt veronai, és Capellettinek és Montecollinak hívták őket (pontatlanul emlékszem csak, és utánanézni most nem megy).
Machiavelli pedig ennél "a cél szentesíti az eszközt" nél jelentősen szofisztikáltabb volt (és néha iróniának szánta, amit írt).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.08.21. 09:57:14

@Jean Claude: Magyarország is élen jár néhány apró technikai ügyben (e-matrica az autópályára, paypass elterjedése, és volt egy esélyünk a csipkártyára is a nyolcvanas évek végén- kilencvenes évek elején), csak ezek nem állnak össze egységes fejlődéssé. Az egyes részterületeken elért relatív előny forrása meg az, hogy nincsenek olyan merev struktúrák (pl. a kártyák és a POS-terminálok viszonylag késői elterjedése), amelyekbe belefeccöltünk és ezeket ezért nehezebb lenne helyettesíteni modernebbekkel (lásd még a Graphisoft-sztori értelmezését Bojár Gábor részéről, azaz hogyan lehet viszonylagos elmaradottságunkat előnyünkre fordítani). Szvsz. Észtországban a mérete és a hibrid (papíralapú kommunikáció elektronikus feldolgozása) adminisztráció csekély volta miatt sikerült (a személyi ok mellett, mármint hogy egy digitálmániás miniszterelnökük volt) a teljes digitizáció. Viszont Magyarország semmivel sem fejletlenebb kultúrákkal volt kapcsolatban, mint Észtország. A kapcsolat jellege se volt kontroverzebb, azt hiszem (ha igen, akkor viszont a "genetikusan alattvaló" tétel kérdőjeleződik meg), az észtek se szerették egyetlen megszállójukat sem, gondolom. Az ok másutt keresendő. A legújabb ezügyben: 24.hu/poszt-itt/2018/08/20/csizmadia-ervin-a-magyar-rendszervaltasok-es-az-ellenzek-tanulokepessege/

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.21. 15:49:40

@Kuviklacz: Készséggel elhiszem Neked hogy az élet a legjobb forgatókönyv író (Júlia és Rómeó), illetve nektek hogy Machiavelli ironizált. :-) Amúgy teljesen mellékszál, de ha már machiavellizmus.

Biztosan volt előtte is "hatalomtechnikus" gondolkodó, utána többről tudunk, az egyik legnagyobb hatású 6.Lenin, de éppen a dolfi az ő fejével (kampf az fej?) sem voltak éppen ironikusak. :-( 1/2X Edmundovics Dzerzsinszkíj, Himmler és Berija nem ironizáltak a népirtásaiknál. Mindegyikre jellemző volt, hogy a tudás, a polgári és vagyoni értékek birtokosait szó szerint irtották, kiirtották. :-( A lágerekben még tetézték fajelmélettel is. :-( Azért hogy ne legyen ellenzék (értelmes - tudó elmék, polgári értékeket valló tömegek), illetve sima köztörvényes céllal raboltak. :-(

A gond csak az, hogy pl nálunk is valami hasonló kezdődött, tegnap még csak a trafikok, állami földek pályázata, ... nem sorolom. Készséggel elfogadom hogy a kiszfijúkból lett narancsosok nem machiavelliánusok, de akkor maradjunk abban hogy rosszabbaknak látszanak. :-( Holott a végkifejlet még csak nem is tippelhető, illetve szó szerinti fizikai erőszak eddig alig.

Jean Claude 2018.08.21. 21:51:08

@Kuviklacz: A genetikusan alattvaló éppúgy ostobaság, minthogy OV érti a legjobban a magyar sajátos gondolkodást (szerintem ilyen nincs is). A megkésett történelmi fejlődés viszont tettenérhető. Londonban már sok helyen gázlámpákat gyújtottak, mikor más nagyvárosokban botorkáltak a sötétben. Egyszer csak Berlin városában valaki felkapcsolta a villanyt. A 90-es években gyorsabban terjedt a mobiltelefon Magyarországon, mint a minden háztartásban elérhető vonalassal elkényeztetett Ausztiában. Észtországnak volt egy mintája, a még nála is perifériálisabb történelmi helyzetben lévő, hasonló nyelvet beszélő Finnország.

ámbátor 2018.08.21. 23:02:37

@Jean Claude: A genetikusan alattvaló szerintem tudományos tény.
Magyarországról 1849 óta legalább 5 hullámban vándorolt ki minden egyes generáció leginkább agilis, mobilis, vállalkozó kedvű harmada, negyede, tizede, mikor hogy. Ha egy populációból minden generációban eltávolítasz egy adott tulajdonság mentén egyedeket, azt nemesítésnek hívják. Így lehet nagy szemű epret, vékony héjú tojást rakó tyúkot vagy alattvaló mentalitású magyarokat létrehozni. Genetikusan.
Ez persze nem jelent semmit minden egyes magyarra, mint személyre, de statisztikusan nyilván több az alattvaló ott, ahol mindenkinek öt generációra felmenőleg az ősei azok voltak, akik maradtak és tűrtek, nem azok, akik elindultak.

jaegtoer 2018.08.22. 05:37:04

@ámbátor: @Jean Claude:

Őszintén szólva erősen felhorgadtam, amikor Kertész Imre előállt ezzel a megállapítással.
Aztán meg kellett állapítanom: a tények makacs dolgoknak bizonyulnak.

dvhr 2018.08.22. 07:30:14

@jaegtoer: Kertesz Akos. Nem Kertesz Imre.

Tehéntőgy 2018.08.22. 10:17:04

@Jean Claude: A kontinentális Európában Temesváron vezették be először az elektromos közvilágítást.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.08.22. 10:24:52

@rdos: "Nem elég rosszabbnak lenni, rosszabbnak is kell látszani." Sajnos elég nehéz eldönteni, hogy rosszabbak-e, mint amilyennek látszanak (szerintem igen, kivéve, amikor direkt provokálnak).

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.22. 12:47:41

@Kuviklacz: :-) Fanyar humorod díjazom. :-)

Na de sokat locsogtam - fecsegtem. A hatezer az gombócból is sok, nem hogy hsz-ből. :-)

labrys 2018.08.22. 13:11:58

@ámbátor: „alattvalói” (annak milyen, különben, az egzakt, tudományos meghatározása?) vagy egyéb komplex magatartásminták _nem_ kódolhatók a DNS-ben. (Kertész Ákos ártalmas hülyeségeket beszélt, amiket később ő maga is helyesbített.)

Szerintem legfeljebb annyi mondható, hogy a (magyar) családokon, nemzedékeken, társadalmi rétegeken belül – a szocializációval, neveléssel stb. – öröklődő magatartásminta-populációk szelekcióján belül ismerhetők fel bizonyos rusnya trendek.

labrys 2018.08.23. 17:11:59

@ámbátor: kösz a cikket, érdekes volt.

Szerintem a magyar (vagy bármilyen más) társadalomban tapasztalható viselkedésminták („jellemek”) egyik jellegzetes – itt „alattvalóiként” egybefogott – csoportja azért közel sem szimplifikálható az egyszerű _biológiai dominancia-szubmisszivitás_ szintjére, illetve az arra hajlamosító genetikai alapokra.

Kevésbé nyögvenyelősen: az „alattvalói” lelkületű, a méltóságos úr seggét a buzgóságtól lihegve kinyaló, karszalagos házmester azonnal, zökkenőmentesen vált át élet-halál domináns urává, amint a Kohn bácsiék feljelentése által ezüstneműhöz juthat. (Lásd még „házmesterország”.) Márpedig ezt a szép (magyar) jelenséget – ami persze közel sem csak zsidók/cigányok/kommunisták/osztályellenségek/szomszédok/akárkik elhurcol(tat)ásában és meggyilkol(tat)ásában mutatkozik meg – nehéz lenne a genetikailag szubmisszivitásra hajlamosító génekkel magyarázni…

ámbátor 2018.08.23. 18:05:59

@labrys: A feljelentés névtelen, a zsidózongorát ráér akkor áttolni amikor Kohn bácsiékat már elvitték. Szemtöl-szembe a többség még a hajléktalannak se mer beszólni, hogy ne aludjon az aluljáróban, inkább feljelenti. A legtöbb honfitársunk semmilyen személyes konfliktusba nem áll bele. Csak a neten nyílik ki a csipájuk, mert a távolság biztonságérzetet ad. De a nagy többség mindmáig azt vallja, ne szólj szám nem fáj fejem.

incze 2018.08.23. 18:07:52

@ámbátor: @labrys: hogy bizonyos társas viselkedéseknek kedvező biológiai jegyek (azaz szinte maga a társas viselkedés) tisztán biológiai úton tenyészthetők, az eléggé tudott, és hogy milyen gyorsan, az érdekes mód az ötvenes évek szovjetuniójából: en.wikipedia.org/wiki/Domesticated_red_fox

de az utóbbi pár száz év magyar történelme csak elkeseredett (bár nem teljesen tartalmatlan) viccként fogható fel a magori szolgalélek biológiai kitenyésztésének. az a fajta hunyász életstratégia, amelyet a magoriak újra és újra követni kénytelenek, egyáltalán nem biológiai viselkedés jellegű, egy mai hajbókoló konkrét viselkedésében egész mésként hajbókol, csak a nagyon absztrakt társadalmi kategóriákban megfogalmazott helyzetben viselkedik egyezően a megelőző generációk hajbókolóival.

az a helyzet, hogy a biológiai adott szolgalelkűséggel jobban járna az ország, az sokkal gyorsabban változtatható.

közösperonos átszállás 2018.08.23. 18:46:57

@incze: Meg azért a fene tudja, volt elég sok dolog az utóbbi száz év történelmében, amikor nem a hajbókolás tört elő a néplélekből, hanem a plebsz megpróbálta a saját sorsát (és hát nagyban az ország sorsát) a saját kezébe venni. Az őszirózsás forradalom, a Tanácsköztársaság vagy az '56-os munkástanácsok sem hajbókolónak, sem partikulárisnak, sem társadalmi beágyazottságot nélkülözőnek nem nevezhetőek (most egyéb pozitív-negatív tulajdonságaiktól függetlenül).

Jean Claude 2018.08.23. 18:52:38

@ámbátor: 1933, 1939, 1945 és mondjuk 1955. Nem cserélte ki senki az átlagnémet genetikai állományát.

Jean Claude 2018.08.23. 19:05:33

@közösperonos átszállás: Illyés Gyula elég sokáig járkálhatott volna egy klumpában, tulipánt szagolgatva és empírikus anyagra várva, hogy az általunk jól ismert és ma gyakran visszaköszönő mű holland verzióját, a Csatornák népét megírja a harmincas években. A magyarázat inkább a társadalomtudományok területe.

seol 2018.08.23. 19:41:21

@labrys:

Hát nem tudom, hogy szélsőséges példát hozzak, sorozatgyilkosok vagy durvább szekták környékén azért találhatunk bőven szubmisszív pszicho- és szociopatákat, olyanokat, akik külső támogatás nélkül ~gyávák bármihez, de "kivirágoznak", amint találnak vala{k,m}it, a{k,m}inek védelme mögött-alatt egyszerre szolgálhatnak és árthatnak.

Éééés mindjárt arra is rájövök, ennek a felvetésemnek van-e konkrét köze ahhoz, amiről épp szó volt. :)

ámbátor 2018.08.23. 21:14:49

@közösperonos átszállás: Hát ja, addig biztos stimmel, hogy a fene tudja. Vagy a fene se. A biológiában, nopláne a szociológiában a dolgok sose fekete-fehérek, a nem-annyira-alattvaló vérvonalak nem szűnnek meg, nem tűnnek el varázsütésre teljesen. D -egyebek közt - pont ezek voltak azok azok az alkalmak, amikor a népesség aktívabb része úgy gondolta, hogy nem tűr tovább, aztán ebbe vagy belehalt, vagy megszökött, legrosszabb esetben megtanulta, hogy mi itt az elvárt viselkedés.

mafi mushkila 2018.08.23. 21:32:14

@ámbátor: Meg még azzal is lehet cifrázni, hogy a bevándorlás-betelepítés is jelentős volt ugyanakkor, amikor mások meg elűzettek, kiirtattak vagy elmenekültek. Nem vót egy olyan adagnyi vérünk, ami csak folyott és folyott elfele, és egyszerűen mennyiségi kérdés, hogy a jóból kifogyunk a végére, hanem nagy kavarás zajlott (folyt!). Legalábbis én ilyen képben látom...

labrys 2018.08.27. 17:49:33

@ámbátor: @incze: @seol: @mafi mushkila: (elnézést, csak most tudtam visszanézni…) bár sok mindenben természetesen egyetértünk, kénytelen vagyok kifejezetten erősen hangsúlyozni: a ’genetikailagalattvalózás’ keserű _metaforának_ ugyan elmegy (kb. házibulis szócséplés szintjén méltányolható), de névértéken, komolyan SEMMILYEN KÖRNYEZETBEN SEM képviselhető (nem szabad képviselni).

Okai:

~ Az ’alattvalói’ pusztán egy homályos értelmű, definiálatlan degradáló jelző; beszóláshoz kiváló, tudományos kategóriaként értelmezhetetlen.

~ A magyar társadalomban tapasztalható, ’alattvalóiként’ körültapogatott viselkedésminta-összes minden más társadalomban ugyanúgy megtalálható. (Persze kultúrától és történelemtől függően eltérő módon/hangsúllyal/jelentőségben/gyakoriságban. – Avagy adjatok nekem 1 országot, és megmutatom benne az ’alattvalói’ jelleműeket.)

~ Míg az ember szociális viselkedésének alapjai természetesen evolúciósak, addig teljesen tudománytalan – viszont legalább hajmeresztő – azt állítani, hogy az emberi intellektus, pláne a komplex emberi szociális (sőt: közéleti-politikai) viselkedés _elsődlegesen és dominánsan_ genetikailag vezérelt. (Hogy pl. Pénztáros Lőrincnek, Habony Árpádnak, Orbán Viktornak és a NER egész klikkjének-klientúrájának a „népből” történő felemelkedése, illetve uralgása _elsődlegesen és alapvetően_ holmi génszelekciónak lenne köszönhető, vagy hogy Sztálin rendszerét az orosz muzsik jellegzetes[?] genotípusa okozta volna stb., stb.)

~ Mint minden más társadalom, a magyar sem zárt (és pláne nem homogén) populáció: tömegek áramlanak folyamatosan ki és be belőle, illetve – egymástól markánsan eltérő rétegeiben – folyamatosan szocializálódnak az újabb és újabb generációk. Tehát még ha (társadalmi szintű magyarázatként teljesen tudománytalan módon) tételeznénk is mondjuk valamilyen primitív, egy-/párgénes, domináns-recesszív módon öröklődő génekre irányuló erős szelekciós nyomást, az frászt sem lenne képes generálni, nemhogy valamiféle jellegzetes(?), konkrét(?), általános(?) „magyar genomot” – és pláne nem személyes viselkedésmintákat, vagy összetett szociális/társadalmi stratégiákat.

~ Végül: az „alattvalói lelkületű néppel” dobálózást pusztán nagyon kis lépés választja el a ’genetikailag alacsonyabbrendű népcsoportok’ nettó náci eszméjétől.

Mozigépész 2018.08.29. 22:57:09

@labrys:
Kertész Ákos eredetileg sem azt írta, hogy genetikailag, hanem hogy genetikusan alattvaló. Később egy külön írásában kifejti (ezt is az Amerikai Népszavában), hogy a genetikus szót kb. úgy értette, hogy történelmileg kialakult, vagyis nem biológiailag.
Szerintem a szóhasználat elég szerencsétlen volt, de a lényegen nem változtat, hogy nagyjából ő is azt írta, amit te.

rikitikitevi 2018.12.10. 11:12:55

@labrys: fel kell utni a magyar ertelmezo szotart, hogy mit is jelent a genetikusan szo, es problema megoldva.
Keves dolog igazolhatta volna jobban Kertesz Akost, mint hogy el lett uldozve a hulye zsidaja az orszagbol, ugy hogy a nep meg cask nem is ertette a szot amit hasznalt…
Beautiful, nem?