Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Európa legalján avagy a gender studies betiltása

2018.08.10. 16:21 | jotunder | 107 komment

 

   Néhány women's/gender studies központ Erdogan Törökországában.

     1. Koc University    

     2. Ankara University

     3. Sabanci University

     4. Atilim University

     5. Akdeniz University

     A török egyetemek valamivel a magyar egyetemek előtt vannak az egyetemi listákon.

     Orbán most írja ki Magyarországot az európai felsőoktatásból. Nem most kezdte, de úgy tűnik most akarja befejezni. Nincs olyan, hogy egy uniós államban betiltják a társadalmi nemek tudományterület oktatását.

    Ebben az országban féldebil fasiszta suttyók mondanak ítéletet tudományos kérdésekben, fenyegetnek egyetemi oktatókat, lehetetlenítenek el egy nemzetközi hírű egyetemet. Ha valakinek ez megfelel, lelke rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5414173745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2018.08.10. 18:36:24

Nem, nem felel meg. Ami tudtam, megtettem. '90 és '98 kivételével nem szavaztam a fideszre. Az eeeemúúúútnyóóóócéééév tüntetéseinek kétharmadán ott voltam. Mit tudok tenni ezen kívül? Emigrálni...

incze 2018.08.10. 18:43:08

@ámbátor: hát te teljesen hülye vagy. csak menjél ki akármelyik piacra, és kérdezd meg a kofákat, igénylik-e a "gender-szakon végzett" (bármit jelentsen ez) munkaerőt. na ugye.

csak nyugi. fő topik lesz a legközelebbi !N!emzeti !K!onzultáción.

jaegtoer 2018.08.10. 19:04:43

'A selejt bosszúja. '

velőtanya 2018.08.10. 19:41:26

Éljen a Töhötöm, Vesszen Nyúl!
444.hu/2018/08/10/rozsavolgyi-gabor-harom-negy-eve-az-orszag-egyik-legkivalobb-pedagogusa-voltam-most-az-egyik-legrosszabbja-lennek

Hiába vergődik Rózsavölgyi (Rosenthal) Gábor, a genderista gimnáziumi igazgató, nem mételyezheti tovább a magyar gyermekeket!!

Muad\\\'Dib 2018.08.10. 19:59:09

Vicces, hogy már a fityesz előző "generációs" (értsd már 2014 előtt is nagyot domborító) fő seggnyalóinak is kezd néha sok lenni a vérengzés:
index.hu/belfold/2018/08/10/bencsik_gabor_gender_szakok/

seol 2018.08.10. 20:09:44

@Muad\\\'Dib:

Kíváncsi vagyok, elég lesz-e az, hogy nyilvánosan önkritikát gyakorol, majd bocsánatot kér Kedves Vezetőnktől, illetve a Magyar Néptől.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.08.10. 20:18:14

@whale: Pont így vagyok én is. Egészségesebb lelépni mint maradni.

seol 2018.08.10. 20:25:19

@jotunder:

Egyetlen bánatuk, hogy nem tudták a napi( )parancs megérkezése előtt elküldeni.

taga20 2018.08.10. 20:45:22

@seol: szerintem hétfőn má pucsítani fog a bencsikevtárs.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.08.10. 20:48:27

@jotunder:

alámerülnek, kibekkelnek. belülről bomlasztanak. őrzik a lángot. stb.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.10. 21:07:05

Legyetek elnézők az EMMI-vel szemben. Egy hajszál választja el őket, hogy Palkovics átkeresztelje őket Munkaerőpiaci és Biológiai Reprodukciós Erőforrások Minisztériumára, azt meg még sem írhatták, hogy kaptak egy kásás hangüzenetet a grazi viccesházból, hogy minden genderszakot be kell tiltani, orvosi előírásra.

flort 2018.08.10. 21:11:11

@jotunder: öőőő, ez volt a reményteljes magyar OxBridge-jelölt intézmény?

fortin2 2018.08.10. 21:38:27

@jotunder: ? a nyilatkozat valóban bután írt szöveg, de tartalmilag az fel sem merülhet, hogy ha egy képzést töröl az OH, akkor egy egyetem elindítsa. Egyszerűen nincs rá módja.

ámbátor 2018.08.10. 22:02:26

@fortin2: De nem mindegy, hogy akit megerőszakolnak sikít és tiltakozik, vagy megköszöni és felajánlja a húgát is.

sinus67 2018.08.10. 22:03:23

Vannak akik azt gondolják a felsőoktatásban nincs szükség olyan szakokra, amelyeknek a munkaerőpiacon nem keresettek! Mások szerint ez nem így van!
Ön mit gondol erről?

1. Meg kell szüntetni az ilyen szakokat a felsőoktatásban.

2. A munkaerőpiacon nem keresett szakokat ne indítson a felsőoktatási intézmény.

3. Nem tudom megítélni ezt, mert SOROS!

4. Égessük el a könyveket is, amit nem keresnek a munkaerőpiacon!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.10. 22:17:13

@fortin2: a CEU azért kicsit határozottabb volt, nem mintha nekik már nem lenne teljesen mindegy. :(

fortin2 2018.08.10. 22:32:30

@jotunder: igen, a szöveg lehetne karakánabb és megőrizhette volna aszakmai méltóságát az intézmény, de a tényleges történést illtően valóban nincs mozgástere.

nincs1itt 2018.08.10. 22:44:16

ez a "gender-szak" vagy mijafaxom, ez mi ellen hatásos? mert értem én, hogy szögedijesen göndör-szak, de most tényleg, ez fokmérője a tudománynak?
lexarom o.v. dolgait, de azért lehet, hogy eccerű gép-ész szakkal többre vinné háccsószotyisztán?

nincs1itt 2018.08.10. 22:46:49

@taga20: piros taliga megyen-é? mint a zsírozott istennyila, persze szigorúan genderileg!

Mister Gumpy 2018.08.11. 00:09:15

@nincs1itt: Remélem, egy gépész fogja műteni két hónap múlva az agydaganatodat.

seol 2018.08.11. 02:09:29

@nincs1itt:

Úgy érted, az a ~20 szociológus/pszichológus/akármi, aki erre specializálódna évente, menjen inkább gépész mesterszakra?

nincs1itt 2018.08.11. 06:32:23

@Mister Gumpy: aha, akkor a gender studies az agydaganat ellen a legjobb... mindig tanul az ember...

taga20 2018.08.11. 08:11:16

@nincs1itt: bakker, te hova tűntél? én már azt hittem, hogy felcsavarodtál egy fára azáemgéddel:)

egyébként, ahogy látom, még mindig tök hülyeségeket dumálsz:)))

nincs1itt 2018.08.11. 10:16:36

@taga20: megvagyok, az áemgé meg már valaki mást boldogít, új terepviszonyok közé sodort az élet, ide az összkerekes taliga jobban megfelelő. persze, egy szürke és unalmas japó hajtány lett... a Fiastyúk jegyében. a hülyeségeimet meg nehezen növöm ki az én koromban.... remélem jól vagy!

de mint láthattad nem én kezdtem a hüjjeséget... Mister Gumpy volt bátor igen relevánsan megnyilatkozni a gender studies témájában. mellesleg tán "seol" volt az aki rábökött a véres valóságra: cca 20 ember évente aki erre szeretne szakosodni. minden bizonnyal fontos tananyag és az emberiség szempontjából is rettentően előre mutató dolgokat produkál ez a tudományág.

Wolff 2018.08.11. 10:25:52

@fortin2: Persze, hogy nincs. Viszont a kívánatosnak tartott szakmai vita talán azzal kezdődhetne, ha az ELTE megindoklja, miért is fontos a társadalmi nemek tudománya. Abból nem lesz szakmai vita, ha csak kívánatosnak tekintik, de nem szólalnak meg.

lüke 2018.08.11. 10:30:43

@jotunder:
az
remélem, lehet majd ösztöndíjjal felvenni a török egyetemeken a gender szakot

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 11:21:46

@nincs1itt: voltál már komolyabb egyetem közelében?

Jean Claude 2018.08.11. 11:48:06

Habonyék kiadták az útmutatást. A genderstudies betiltása a magyar reprodukciós képesség visszaszerzése, hiszen eme képességünk a rendszerváltás által beegedett nyugati idiotizmus következménye. Addig a Kelet, konkrétan az oroszok nem engedték be a nyugati idiotizmust, akik manapság, annak ellenére, hogy sokmillió hívő muszlimjuk van (Moszkva nagyobb muszlim város, mint Párizs vagy London), úgy fogynak, mint a jobboldali értelmiség hite OV-ban. Habony persze nem is az értelmiségre hajt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 12:08:55

miért van az, hogy a trollokat csak agyonverni lehet?

nerángass 2018.08.11. 12:33:15

@jotunder: Ezen annyit gondolkoztam, hogy most már csak rezignáltan ásítok...

erikgross 2018.08.11. 12:37:29

a kormány kimondta, hogy a gender studies hazánkban nem kívánatos

nem lehet ilyen témájú doktori programot indítani, ilyen szakdolgozatot írni, speciális képzést szerverzni, kurzusokat tartani, konferenciákat szervezni.

a ceu genderképzését is megszüntették.

ja, nem is.

Rhonin 2018.08.11. 12:54:42

@Jean Claude: Szerintem Habonyéknak semmi baja ezzel, csak összekeverte a gender szakot a kender szaggal. Lesz itt is ner kompatibilis gender központ, nyugalom. Vö. Felház.

Jean Claude 2018.08.11. 13:15:50

@Rhonin: Aki attól fél, hogy ma hazánkat egy végtelenül kifinomult és intelligens, tehát a világ folyamatait jól értő banda irányítja, az beadhat a Bizottsághoz egyedi kérelmet arra, hogy az EU területén bármelyik gyógyszertárban ingyen ellássák a ma ismert összes gyógyszeres eszközzel, amit az orvostudomány mostanra ilyen súlyos mentális elváltozásokra kifejlesztett.

velőtanya 2018.08.11. 13:17:23

Egyébként meg nem igaz, hogy ezekről a dolgokról nincs párbeszéd és egyeztetés, csak oda nem a lipsiket hívják meg. Ez itt például a prostisrácok szakértői panelbeszélgetése:
coub.com/view/1cbmvg

Rhonin 2018.08.11. 13:47:33

@Jean Claude: Akkor az Európai Gyógyszergyártók Szövetsége (EFPIA) áprilisban pezsgőt bontott, mert lett több, mint 2,5 millió kí kásztömöre....

Jean Claude 2018.08.11. 13:51:12

@Rhonin: Habony olyan egyszerű gyerek, mint a faék. Művésznek gondolja magát és sikerült OV-t megszállnia. Ha William Friedkin látott volna egy igazán ütős Echo TV műsort, akkor ő forgatná az igazi Ördögűző 2-t. Nem az Ördögűző 1. végett, hanem a Birthday Party miatt.

Jean Claude 2018.08.11. 13:59:47

@Rhonin: Van valaki, akiről nem tudjuk, honnan jött és mi dolga a helyszinen.
Meglátogatják olyanok, akikről nem tudjuk, hogy honnan jöttek és mit akarnak. Ebből érdekes dolgok sülnek ki. W.F. csinálta eddig a legjobb Harold Pinter megfilmesítést.
Ehhez egy évig ette a Pinter család kukoricapelyhét reggelente a Holland Park-ban. A többi legjobb Pinter filmeket is egy amerikai csinálta. Ennek ellenpontja OV. Róla mindent tudunk, élete egy nyitott könyv. Ez maga a dramaturgiai gáz...

Rhonin 2018.08.11. 14:26:12

@Jean Claude: A baj csak az, hogy amíg Friedkin Pinter drámáit rendezi, addig ov és habony a miénket. És ez minket minősít, ha elfogadjuk, hogy habony "olyan egyszerű gyerek, mint a faék".

Jean Claude 2018.08.11. 14:34:41

@Rhonin: Ez nem a szándékról szól, hanem a minőségről.
Szarból nem lehet várat építeni. Én nem látom azt, hogy az illiberális világ maga alá gyűrné iden a liberálisat. Törökország és Oroszország jó példa erre. Nem a metrókocsijukra büszkék, hanem a tankjukra és a lopakodójukra, de hipp-hopp feladták mindkettőt. Akinek van ruszki fejlesztésű okostelefonja, annak megszámlálhatatlan mennyiségű kvaszt veszek a Vörös tér sarkán. Erdogan békekötvényt hírdet Allah aláírásával. Trump meg annyira következetes, mint Schmidt Pál az elmúlt 40 évebn.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.08.11. 15:01:03

Na mire elkezdik tárgyalni a 7. cikkelyt ősszel, addigra lesz még mivel kiegészíteni az egyetemi autonómiáról, a nők szerepéről, és az LBGTQ helyzetéről szóló pontjait a LIBE jelentésnek.
A kormánypropaganda a kutatókat támadja ("végre kisöprik a genderagitátorokat ... Az egyetemi katedra a pentagrammája ennek a sátánista szektának" priceless), de lényeges az is hogy direkt a nők társadalmi szerepét vizsgáló tudományt támadják be, ami csont nélkül illeszkedik az állam nőgyűlő, avagy hagyományos családpolitikájába. Nem ratifikáljuk az isztambuli egyezményt. Nők, azaz a magyar állampolgárok fele alig-alig vesz részt a demokráciában: a kormányban, a párttisztviselők között s.í.t. szégyenteljes az alulreprezentáltság. Érdekes összehasonlítás pl. nők aránya a magyar parlamentben: 21% (1990) -> 10% (2017); afgán parlamentben: 4% (1990) -> 28% (2017).
A lányom irodalomtankönyve elmagyarázza, hogy férfiak és nők genomja jobban különbözik, mint az ember és a csimpánz genomja, és külön szöveggyűjtemény van a lányoknak (menyecskeruha és holokauszt) és a fiúknak (sivatagon és vadonban).

A Kossuth teret könnyű volt visszavinni 1941-be, miért ne lehetne ez egész népet? Ha egyszer ilyenek a társadalmi és munkaerőpiaci valós igények.

Rhonin 2018.08.11. 15:07:53

Részben egyetértek. Sokszor hangoztatott véleményem, hogy szalonnáculni és nemzetieskedni pont addig működik, amíg a mások pénze tart. Ahogy Warren Buffett monda: “It’s only when the tide goes out that you learn who has been swimming naked.” És egyszer azt a vizet leeresztik (most éppen a törököknél húzták ki a dugót..)

Az más kérdés, hogy szerintem ma már teljesen értelmetlen izmusokban gondolkodni. Nincs ilyen a parasztvakításnak szánt politikai kommunikáción túl, hogy liberális, meg illiberális, meg konzervatív, meg fittyfene. Kategorizálhatsz kedvedre, de a globális Mr. Market, akinek a láthatatlan keze szabályoz tetszik, nem tetszik szarik rá, hogy hogyan definiálod magad, vagy ov hogyan definiálja magát. Trendek vannak amit alázatosan lehet követni, ha nem akarsz rosszul járni, meg vannak komplex problémák komplex megoldási igényekkel. Végtelenül vicces ez az izmusba merevedés.

Rhonin 2018.08.11. 15:10:09

@Jean Claude: Elnézést, a 15:07:53 bejegyzést Neked szántam.

fortin2 2018.08.11. 15:23:27

@Jean Claude: Habonyék arra adták ki az utasítást,. hogy leygne megint egy gumicsont, amire garantáltan és egészen jól kiszámíthatóan ugrik a nemkorméányhű értelmiség, teleírja a megmaradt kevés médiafelületét, kidöhüngi magát az FB-n és közben továbbra sincs arról gondolkodás/cselekvés, hogyan is legyne máshogy, valéamint addig sem alkotunk semmit. És lopnak nyugisan tovább.
Szóval, tökéletesen működik, én is eltöltöttem legalább 20 percet a kommentek olvasásával, írásával. Ezalatt pedig...

Jean Claude 2018.08.11. 16:19:38

@Rhonin: A liberális demokrácia az nem liberalizmus. Az illiberális demokrácia pedig nem demokrácia a ma működő értelemében. Illiberális demokrácia pedig nem tűnik működőképesnek. Még Ázsiában sem, noha van kivétel, ami szerintem sokáig az is marad. A liberális demokrácia egy viszonylag új, angolszász eredetű találmány.
Ez adott intézmények meglétéről és tartós és sikeres működéséről szól. Nem bal-, jobb-, konzervatív vagy bármilyen művészetről stb. Ez egy fontos különbség. Liberális demokráciábn már a 60-as években volt meleg San Francisco vagy Lousiana-ban agyonvert Jack Nicholson (They will never make the parish line). OV bármilyen elképzelésének lehetséges megvalósulása súlyosan függ a nemzetközi tér minőségétől. Ez elvben lehet egy 30-as évekből ismert inkompetenciai is, de a náci Németországhoz mérhető kihívás ma nem látszik.

Jean Claude 2018.08.11. 16:21:19

@Rhonin: Pontosabban: They are not going to make the parish line.

Rhonin 2018.08.11. 16:26:21

@Jean Claude: persze, persze, ezt már párszor körüljártuk. De, asszem fortin2-nél van az igazság: mi okoskodunk, habonyék keresnek. ennyi. ;)

Jean Claude 2018.08.11. 16:34:57

@fortin2: Kádérék sokat tettek azért, hogy az építőtáborok tábortűze elhalkult parázsa után ne az orális szex legyen az uralkodó irány, hanem az USA kommunista pártjának mikrofonhajú hősnője, Angela Davis nemzetközi megmentéséért a béketáborban indított harc dinamikáját növelő minden pornográfiát nélkülöző braindrain előzze meg a keletnémet sátorokba alvás céljából vonulást. Azt mégis baszhatták.

seol 2018.08.11. 17:20:43

@zsírPubli:

Amikor valami már fruzsikának is túlzásnak tűnik. :-D

Jean Claude 2018.08.11. 17:35:50

@Rhonin: Én nem vonom kétségbe, hogy sok civilizáció próbálkozott a sokszögű kerékkel egy csapásra megoldani a logisztika kihívásait, de nekem valahogy úgy tűnik, hogy az egy tengelyponthoz képest egyenlő távolságra egy merőleges síkban elhelyezett pontok halmaza győzőtt.

fortin2 2018.08.11. 17:57:47

@seol: Dehogy, csak (szerinte) elegánsabban csinálná, pl. anyukája intézetének sok nemzetközi óriáskonferenciával. Ja, és leírta azt is, hogy ha nem Biszkuról, hanem egy volt náci belügyminiszterről csinálta volna az elhíresült riportfilmjét, akkor a vállán hordozta volna a nagyvilág filmes ipara.
Mert kiegyensúlyozott önképe, az van neki.

zsírPubli 2018.08.11. 18:07:03

@fortin2: mi az a kopp mária intézet?

most azon sír h nem lett vilégsztár? magyarországon fidesz körökben elég nagy sztár lett a biszku filmmel. és most azért sír mert neki járna ezért a világhír vagy mi?

seol 2018.08.11. 18:09:42

@fortin2:

Egen, kifejezetten a "kiegyensúlyozott önképre" szelektálnak ezekben a körökben. :-)

És az sokat elárul a közeg minőségéről, hogy pozsonyiádi volt a legtehetségesebb "író", aki eszébe jutott. :-D

RontoPal 2018.08.11. 19:15:51

@zsírPubli: igen, fruzsikám, a kulturált kisebbség uralja. szeretnéd, ha a kulturálatlan többség uralná, igaz-e?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.08.11. 19:25:01

@erikgross: Meg mesterképzést sem (az nem azonos a doktorival). A CEU akkreditált magyar nyelvű képzését ez érinti, az amerikait nem (viszont az most már szinte biztos, hogy en bloc megszűnik, hiszen az egész csak arra volt jó, hogy egy pár mameluk kimenjen Amerikába megnézni az ottani oktatást, és azóta sem írják alá a megállapodást NY állammal és nem nyilatkoznak arról, hogy mit láttak).
És igen, már hivatalosan erre kompetens magyar állami szerv által akkreditált képzést tiltanak be kormányrendelettel.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.08.11. 19:30:08

@Muad\\\'Dib: Ez a Bencsik nem az a Bencsik, ő 2005-ben lett a Magyar Demokrata lapigazgatója, a WIKI-n semmi nincs arról, hogy mit csinált 1999-2005-ig, kivéve, hogy kiadója volt (azelőtt a médiaháborúban nem Antall oldalán állt).

seol 2018.08.11. 19:39:01

@nincs1itt:

Én értem, hogy azzal, hogy "egyetem", még csak eszperente mondókákban találkoztál, de megpróbálnád megtippelni, mik azok a mesterszakok és hogy az évi 20 hallgató soknak/kevésnek/átlagosnak számít-e?

balmoral 2018.08.11. 20:03:07

Ha ez az én problémám lenne, nyilván találnék megoldást. A készülő tanulmányoknak más címet adnék, a tárgyat pedig valami általános szociológia keretén belül oktatnám. De hogy a tudományt és az oktatást ilyen primitív államigazgatási fogásokkal korlátozni lehetetlen, abban biztos vagyok. Viszont azt el kell ismerni, hogy a NER ismét jól lejáratta magát. Ennek viszont örülnünk kell. Hurrá.

fortin2 2018.08.11. 20:35:48

@balmoral: Attól szánalmas az egész, hogy egyébként persze semmilyen módon nem korlátozza a tudományt, genderkutatás a szakos képzés előtt is volt, utána is lesz (bármit is gondoljunk annak a tudományos értékéről, sokan gondolunk elég rosszakat, amúgy), sőt, oktatás is volt, kurzusok sora (ezek többsége egyébként korrekt anyagokkal, korrekt tanárokkal) és ugyanúgy marad is, csak nem ilyen szakon. A tudományos vitát, no azt ellehetetleníti, hiszen egy ilyen akció után nyilván senki nem fog nyilvánosan vitatni gender-elméleteket, szakmai szolidaritásból. Így éppenhogy erősítették a genderizmus pozícióit.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 21:33:12

@fortin2: azért, amikor egy tudományszak alól kihúzzák a mesterképzést, az bizony erősen korlátozza az adott területet azon az egyetemen. én nem ismerem a gender-elméleteket, és nem vagyok benne biztos, hogy létezik "genderizmus", de azt tudom, vagy legalábbis erősen sejtem, hogy vannak a gender studies-on belül iskolák, szerzők, akik felidegesítenének. persze azt is gondolom, hogy ez kölcsönös lenne :))

itt egy random (tényleg random) cikk absztraktja a journal of gender studies-ból,
............................................................
Vegan men and hybrid masculinity

If eating meat is equated with ‘masculine traits’ of emotional stoicism, strength and virility, do vegan men threaten the concept of a stoic and domineering view of hegemonic masculinity? This research explores how 20 vegan men explain veganism in relation to patriarchal, hegemonic masculinity. We argue that vegan men engage in hybrid masculinity by modifying values associated with veganism and femininity to align with traditional masculine standards. By doing so, vegan men contest the narrow definition of hegemonic masculinity but fall short of challenging gender inequalities.

Muad\\\'Dib 2018.08.11. 21:50:40

@Kuviklacz:
Mármint, hogy nem melyik? Benne van a cikkben melyik Bencsikről van szó, a Magyar Krónika főszerkesztőjéről. A kinyílott a pitypangos....

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 21:58:01

@fortin2: A rezsim ideológiai lapja most közölte, hogy a gender studies áltudomány és mától kezdve halott. Azért ezek inkább fasiszta görények, mint nádi poszáták...

zsírPubli 2018.08.11. 22:07:54

@jotunder: bocs de engem ez az absztrakt nem győzött meg

attól gondolom lehet h vannak jó cikkek és az is lehet h vannak probléméi a gender tudománynak, de ezt nem állami parancsszóval lehet megoldani az biztos

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 22:25:17

@zsírPubli: az volt a kérdés, hogy elképzelhető-e az, hogy viccesnek tartok egy olyan cikket, ami a gender studies egyik elitfolyóiratában jelenik meg. és elképzelhető. bár abból nem következik semmi, hogy én egy cikket viccesnek tartok.

a gender studies egy elfogadott tudományterület, amely területről gyakorlatilag fogalmam sincs. azt gondolom, hogyha a világ összes komoly egyetemén van ilyen képzés, akkor ne a káslerdoki okoskodjon a sok alt-right faszkalap hőbörgése közepette.

orulunkvincent.blog.hu/2017/03/09/a_konzervativ_ertelmisegrol_szolo_megjegyzesposzt

zsírPubli 2018.08.11. 22:55:00

@jotunder: ebben igazad van

viszont szvsz túl optimista vagy ezzel kapcsolatban. a top egyetemek is csinálják ergo biztos jó. appeal to authority. én ennél sokkal szkeptikusabb vagyok a gender témával. viszont nem én akarom eldönteni h ennek hány százaléka jó és hány százaléka buta gondolat és nem is egy fidesz komisszárnak kellene

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.11. 23:23:16

@zsírPubli: minden komoly egyetemen ahol van társadalomtudományi képzés van gender studies. mi az, hogy biztos "jó"? van ennek értelme? nincs. a gender studies egy létező és releváns társadalmi jelenséget vizsgál, és az egész világon elfogadott tudományterület. pont.

fortin2 2018.08.11. 23:23:55

@jotunder: Összesen egy éve zajlik a mesterképzés az ELTE-n gendetstadiesból, tehát nem ez alapozta meg a művelését. Ahogy nézem az oktatókat, eléggé széles körben merítenek, mátmint abban az értelemben, hogy szó nincs egy műhelyről, pszichológusok, jogászok stb. tanítank be oda, a legtöbbjük amúgy tisztességes egyetemi tudású embernek tűnik. A szak indítása nyilván erősíti a szakmai orientációt is, de leginkább térfoglalás, ami teljesen rednben van, ha az egyetemen erről mást gondolók nem tudtak vagy akartak ennek ellenállni, akkor valóban nincs helye adminisztratív intézkedésnek.
Viszont azt én sem gondolom érvnek, hogy a világ sok egyetemén tanítanak ilyen szakot (kurzusok eddig is voltak, eztán is lesznek az ELTE-n), az azért elég világos, milyen ideológiai-társadalmi mozgalom van mögötte. Attól, hogy világszerte kretének is nekiesnek, magyar követőikkel együtt, még igaz, hogy itt komoly világnézeti vita van, aminek a tudományossággal, sajna, helyenként valóban kb. annyi érintkezése van, mint a marxizmusnak volt (amit amúgy szintén világszerte tanítanak, nem csak történeti érdekességként, miközben elég masszív közgazdasági és történettudományi és filozófiai konszenzus van arról, hogy tudományos mivolta eléggé kétséges, bármit gondoljon mostanában erről TGM.)

lüke 2018.08.12. 11:22:12

@fortin2:
Ja TGM is a gender tanszéken volt a CEU- n, s a TO- s nénitől tudta meg, mikor kitették, tête a tête nem vállalták

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.12. 14:32:34

@fortin2: a posztmodern filozofiaval es kapcsolt reszeivel kapcsolatban valosagos haboru dult a kilencvenes evek vegen,a ketezres evek elejen. a sokal-trefa, a sokal-brimont konyv, derrida valasza tudomanytorteneti jelentosegu.
es bizony, a hurelmelettel kapcsolatban is voltak nagyon komoly, helyenkent brutalis vitak ("the string war") .

en azt gondolom, hogyha valaki komoly munkat fektet be a gender studies tortenetenek megismeresebe, es utana esetleg eros kritikat fogalmaz meg vele kapcsolatban, az boven belefer. a jordan peterson szintu alintellektualis dumcsikazas mar nem fer bele, ahogy a szuperprogressziv ellenhiszteria sem.

incze 2018.08.12. 15:54:01

@jotunder: @fortin2: azt gondolom, hogy amikor a társadalomtudomány olyan témához nyúl, amely a status quo-val, az uralkodó normállal, a beidegződésekkel komolyan ütközik, akkor ha akarja, ha nem, a tudomány éppen súlya miatt) a kellős közepén találja magát a megbolygatott társadalmi viszonyok csatáinak. ráadásul itt is hajnal van meg kakas, mire a társadalomtudomány észreveszi, és reagál, rikkant ezt-azt, addigra a csata már régesrég dúl, és óhatatlanul is keletkezik az a benyomás, hogy a tudomány beszáll a háborúba ezen vagy azon az oldalon (és persze van aki tényleg).

ez nemcsak genderrel van így, manapság elég sok minden áll támadás alatt, ahol kiderül, hogy a hatalom és a gazdagság nem feltétlen érdem és rátermettség eredménye, hanem mögötte leggyakrabban valamilyen társadalmi csoport, természeti erőforrás ingyér kiszipolyozása áll. emiatt az egyszerű, és nem feltétlen kizárólagosan érvényes magyarázó minta miatt ez általános bal-jobb szembenállásnak tűnik föl. így válik a tudomány akár a fölmelegedéssel, akár a négerek intelligenciájával, akár a nemi szerepekkel foglalkozik a bal ötödik hadoszlopává a manapsági konzerv ellenforradalom szemében. sajnos ezt a dolgot nem igazságok, hanem az erő dönti el.

Bogomil 2018.08.12. 16:04:11

Bogarásztam a MAB weboldalán: 2016 júliusában az alábbi indoklás szerepel a szakindítást 10:3 arányban támogató határozatban:
"- A program koncepciója világosan megfogalmazott és releváns. A tanterv a képzési és kimeneti követelményeknek megfelelően strukturált, biztosítja az ismeretek egymásra épülését. Az oktatási és ismeretellenőrzési módszerek alkalmasak a hallgatók folyamatos támogatására, kimeneti tudásuk és készségük értékelésére. A doktori képzés felkészülési lehetőségei biztosítottak, a követelményeknek megfelelőek.
- A szakfelelősnek az adott feladathoz megfelelő szakmai háttere, tapasztalata és elismertsége van, részvételének mértéke a tervezett oktatási programban megfelelő. Az oktatói kör kiválóan képzett és elhivatott, rendelkezik nemzetközi jártassággal, tudományos és oktatói kapacitásai alapján alkalmas a magas színvonalú mesterképzés folytatására az adott tudományterületen. Az oktatók terhelése arányos és illeszkedik a terület sajátosságaihoz.
- A képzés tudományos háttere biztosított, a résztvevő oktatók mindegyikének gazdag tudományos kapcsola-rendszere van, többen közülük speciális tudományos műhelyek, nagyobb szabású kutatási programok szakmai vezetői. Az oktatók közössége kiemelkedő publikációs tevékenységet folytat.
- Az indítandó képzés tárgyi feltételei és infrastrukturális alapjai megfelelőek. A szakirodalom, a szükséges szakkönyvek elérhetőek, az anyaintézmény internetes könyvtárszolgáltatásokkal is rendelkezik.
- A tervezett hallgatói létszám – 18 fő nappali képzésben – reális, összhangban áll a személyi és a tárgyi kapacitásokkal."
Minek fenntartani ezt a testületet és szervezetet, ráadásul gyakorlatilag kormányzati delegáltakból álló többséggel, ha semmibe veszik a véleményüket?

balmoral 2018.08.12. 16:41:03

@Bogomil: Igazad van, nemsokára feloszlatják őket. A kormányzati delegáltak majd kapnak más feladatot.

fortin2 2018.08.12. 19:35:46

@jotunder: Azért a Jordan Peterson jelenség antiintellektualizmusa nem annyira magától értetődő. (pl. www.theatlantic.com/politics/archive/2018/08/why-the-left-is-so-afraid-of-jordan-peterson/567110/?utm_source=facebook&utm_content=edit-promo&utm_term=2018-08-09T09%3A00%3A18&utm_campaign=the-atlantic&utm_medium=social)
Az ellenhisztériák annál inkább kézzelfoghatóak, ami például nálunk a mostani balos véleménybuborékban zajlik, az már minősített esete, amikor eljutnak oda, hogy egyáltalán milyen alapon határozza meg a kormány az államilag elismert diplomát kiadó szakokat (ahogy a kontinentális Európában mindenütt, bytheway), vagy hogy a gender studies tátott szájú elfogadása lenne a tudományosság mércéje.
A szociálkonstruktivista korszellem térnyerése nem hogy nem állt meg a Sokal-vita valamelyest lecsengésével, hanem éppen a gender-vonalon kapott új erőre, amivel szemben a természettudományos diszciplinák már nem vitatkoznak annyira, egyszerűen csak elviszik a pénzt a hiteltelenedett bölcsészektől. A társadalomtudományon belül pedig alig mer valaki megszólalni (Peterson, Susan Hack stb.), mert nekikugranak, ez egy valóban brutálisan militáns csapat. Így aztán a Heterodox Academy is kitermeli a maga végleteit, mégha nem is annyira agresszívek. (Az altrightesek nyilván nem pusztán reakciói ennek az áramlatnak, azok saját jogon sarjadtak ki a régi jó náci/bolsi/neolib televényből.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.12. 20:59:42

@fortin2: susan haack nem hasonlítható jordan petersonhoz. petersonban nincs semmiféle mélység. mélység nélkül ezekhez a dolgokhoz egyszerűen nem lehet hozzányúlni. abban neked tökéletesen igazad van, hogy a magyar facebook értelmiség mindenféle felületes hülyeségeket hord össze és úgy lájkolják egymást, hogy az bizonyos felnőttfilmes rétegműfajok sztárjainak is dicsőségére válna, de ezen valahogy túl kell tenni magát az embernek. a rezsim egyszerűen nem azért támadja a gender studies-t, amiért sokal tenné (ha tenné), hanem egészen másért.

fortin2 2018.08.12. 22:36:26

@jotunder: Peterson ügyében nem értünk egyet, illetve a sok médiszerplés és önálló branddé válás igen, elég gyakran tette önjáróvá a pikírtkedéseit, de azért jócskán ott a gondolat, az érvelés is benne.
Az viszont biztos, hogy az orbánista antigenderes szövegeket bárki középszintű genderkritikus nyugati/keleti értelmiségi vagy tudós csak elhűlve hallgatná és beleborzongana, hogy ilyen állami hatalommal a hát mögött létezik.
Ezért is érdekes, hogy miért pont a normálisan csakis elveszthető kultúrharcot jelölte meg afényestekintetű rablóvezér főcsapásiránynak? Rutoinból azt modnanánk, Vincent első törvénye értelmében, hogy valami soselátott lopásra készülnek, de hát kiderült, hogy ahhoz semmiféle fedőtörténet nem kell. Csak két verzió marad:
– tényleg ennyire semmi mondandójuk nincs a magyar jövőről, ezért puffognak látványosakat
– valóban a fő célja az európai projekt totális szétrohasztása vlagyimir ukázai szerint és ezzel a kulturális hullámmal akar párbeszédképes lenni hasonszőrű elvtársaival.
De ha utóbbi, akkor fel nem foghatom, hogy Merkeék miért nem tesznek ellene, amikor az ő bőrükre megy a meccs.

Bogomil 2018.08.13. 10:47:58

@fortin2: Semmi másról nincsen szó, csak a "Minden az enyém, mindent megtehetek" hatalmi helyzet demonstrálásáról, egy olyan ügyben, amelynek ilyetén megítélése extra hozadékként a támogatói kör teljesen értelmetlen és korlátolt részének a támogatását bírja. Ha bármilyen más szempont felmerült volna, akkor választhattak volna egy normális felülvizsgálatot a MAB-on keresztül, mondjuk fél év múlva.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.13. 14:14:52

@fortin2: szerintem pár ELTE professzor is ingatta a fejét (nice little british understatement) az első közlemény után. akármi is történt, az ELTE egyetemként viselkedett, vállalva azt, hogy a rezsim nekimegy, ez egy bátor és tisztességes lépés.

fortin2 2018.08.13. 14:22:39

@jotunder: hát, igen, volt némi "belső egyeztetés" – de leginkább arról, hogy nem kell buta fogalmazású anyagokkal kimenni a sajtóhoz, ha már egyébként a hivatalos csatornákon elég hatérozottan fogalmaznak.

Bogomil 2018.08.13. 14:28:40

@jotunder: Ennek különösen örültem: "Az Egyetem az MRK részére megfogalmazott észrevételekben pontosan megnevezett olyan szakmai témaköröket, amelyek nem hogy feleslegesek, hanem a magyar társadalom égető problémáira mutatnak rá...". Persze azt azért nem hiszem, hogy a közleményben is felsorolt fontos témák megingatnák az anti-gender szabadságharcosként tetszelgő őrülteket.

ámbátor 2018.08.13. 14:36:07

@Bogomil: én inkább azt látom, hogy így lehet tovább emelni a szavazótábor önbecsülését. Egyrészt kapnak a pofájukra a tudákosok, akik azt hiszik, hogy olyan nagy okosok csak mert van éreccségijük, meg jártak az egyetemre. Másrészt megint pofára esnek a buznyákok. Milyen jó, hogy én nem vagyok buzi, ráadásul magyar, katolikusnak keresztelt férfi, fradi drukker, a teremtés koronája. Mint ilyen, máris jobb, mint a nemmagyarok (vö. migrács), buzik, vagy azok ott az akadémiaegyetemen. Meg persze a lila majmok vagy a libások.
Ehhez csak azt kellett meglátni, hogy az átlagmagyar szavazónak gender = LMBTQ = buzi. Ha már a közmunka bére nem nö, legalább morálisan adjuk valamit a szavazónak.

velőtanya 2018.08.13. 14:39:53

@fortin2: @jotunder: Az első 24 órában két nagyon eltérő hangú szöveg jelent meg a sajtóban, az első mint 1) "az ELTE", a második mint 2) "az ELTE TTK" közleménye. A gond az előbbivel volt, és mivel időben az volt előbb (szinte azonnal, a másik pedig másnap reggel, ha jól emlékszem), ezért sokkal nagyobb figyelmet kapott.
Ez a mostani szöveg az 1)-re nyomokban sem emlékeztet, a 2)-re sokkal inkább, de annál sokkal részletesebb és összetettebb. Aztán hogy melyikért pontosan ki a felelős, és hogy mi van a háttérben, abból kívülről persze nem sok látszik.

Bogomil 2018.08.13. 14:53:06

@ámbátor: Biztos, hogy ez is benne van; egyfajta identifikációs és kohézióteremtő eszközként használják.

Bogomil 2018.08.13. 14:56:10

Ez is idevág, ráadásul szépen összehozza JT két legutóbbi posztját:
hafr.blog.hu/2018/08/12/mit_nem_ert_az_ostoba_kormany

velőtanya 2018.08.13. 15:07:44

Közben a fogadóirodák alighanem megint igazítanak egyet a CEU budapesti maradásának oddsain:
444.hu/2018/08/13/neutrollizalas-az-orosz-fegyver-minden-ellenzeki-mozgalom-letoresere

Wolff 2018.08.13. 20:52:19

Jesszusom, megnéztem kiket delegélt az EMMI idén a MAB-ba. Azért a társadalom- és bölcsészettudományokból nagyon kemény társaságnak tűniik szegény Mezey Barnát kivéve ...

Numda 2018.08.13. 20:59:22

Egyrészt Gyulaként minden ellen tiltakozom. Másrészt, az EMMI törzstagsága ugyanaz a bolsevik csürhe, mint anno, csak az akutális/látszólagos vezetés változik az elmebeteg HájVezér agymenései következtében.

Bogomil 2018.08.14. 12:34:47

@jotunder: Ebben a melegben már feledékeny az ember, különösen az én koromban...:-)

netukki 2018.08.15. 10:08:40

Wolbachia - genderváltoztató baktériumok, amelyeket akkor se tudna kiirtani a magyar kormány, ha atombombát vetne be ellenük:

"Queer Love, Gender Bending Bacteria, and Life after the Anthropocene" journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0263276418769995

nerángass 2018.08.15. 10:59:28

@netukki:

www.sas.rochester.edu/bio/labs/WerrenLab/My%20Papers/1997_Wolbach_AnRevEnt.pdf

“Research into Wolbachia is likely to undergo an explosive growth in the near future. There is widespread interest in these bacteria, and tools are now available for detailed studies. Key questions to be investigated include the following: What are the biochemical mechanisms of CI, PI, and feminization? How widely distributed are Wolbachia (e.g. do they occur in vertebrates)? How do Wolbachia move between species? What are the evolutionary trajectories of Wolbachia infections within and between species? Do Wolbachia promote speciation? Can Wolbachia be effectively used in biological control? Significant progress is now likely to be made in answering these questions, and the next decade of Wolbachia research therefore promises to be an exciting one. “