Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A csempedíler esete az Akadémiával (ananászposzt)

2018.08.04. 01:04 | jotunder | 156 komment

 

 Parragh László csempe- és szaniterkereskedő elmagyarázta Krúg Emíliának (ő az ATV műsorvezetője) az alapkutatást. A mibenlétét nekije, hogyan látja ő, a csempe- és szaniterkereskedő az alapkutatást.

 Gondoltam, hogy én meg elmagyarázom Parragh úrnak a szaniterkereskedést. Nem, nem tudom mi az a szaniter, és most nincs kedvem megguglizni. Azt nem hiszem, hogy ez akadálya lenne a magyarázatnak, esetleg egy hosszabb tanulmány írásának, vagy a Nemzeti Szaniterkutató Intézet megalapításának. Ha Parragh elmagyarázhatja az alapkutatást, akkor én miért ne oszthatnám meg a világgal szaniterelméleti gondolataim.

 Nem lehet elmagyarázni az alapkutatást. Általában azzal szoktak próbálkozni, hogy nem lehet azt most tudni, hogy mely kutatásból lesz majd mobiltelefon. Ezt szoktuk mondani, hogy a "Mari néni" is értse. "Mari néni"-t már régen Anitának hívják, jogosítványa van, kétszer volt abortusza, és süldőlány korában Piramis koncertre járt, nem skanzenben élünk. Nem azért nehéz elmagyarázni neki az alapkutatást mert ő a nép romlatlan egyede, aki csak ahhoz ért, hogy lepirítsa a hagymát, hanem azért, mert ezek a dolgok valóban végtelenül bonyolultak. Sokkal egyszerűbb dolgokat is teljesen reménytelen elmagyarázni. 

Valamiért a kicsiny Izrael nem akarja beszántani az alapkutatását, a teljesen absztraktnak tűnő kombinatorikai és  elméleti számítógéptudományi kutatásait sem, amelyekben n tart a végtelenhez, miközben még egy Parragh is sejti, hogy az n az csak a fejünkben tud tartani a végtelenhez, ha egyáltalán. Izrael hat darab ERC-grantet kapott számítógéptudományból a múlt héten, ezeknek a kutatásoknak az eredménye pedig valószínűleg cikk lesz, papíros, még az is lehet, hogy n-ek fognak slattyogni a végtelen felé. Nagyon nehéz megmutatni azt a pontot, ahol a világhírű kombinatorikai és elméleti számítógéptudományi iskolákból hirtelen a Vaskupolát irányító szoftver lesz. A kultúra a lényeg, próbálom elmagyarázni egy fidesznyiknek, falra rizibizi, a kultúráról van szó. A kombinatorikai, elméleti számítógéptudományi kultúra az a közeg, amelyben kinevelődnek azok a fiatalok, akiknél az n már nem tart a végtelenbe, hanem inkább megnézi, hogy mi lesz az ebéd az Iráni Forradalmi Gárda központjában. Az alapkutatás leginkább ennek a közegnek a fenntartásáról szól. Nincs olyan ország, amelyik sikeres tudott lenni ezen közeg nélkül. Az alapkutatás eredményei globálisak, a közeg az továbbra is meglehetősen lokális. 

 Dudva lenne a dudvák közt az ananász - írta valaki, akit ma kiszerkesztenének a Magyar Időkben.  Ez az ország sohasem volt Ananászország, de lehetne, jó, a legjobb piña coladát talán nem belőlünk csinálnánk, és akkor mi van. Ezek Dudvaországot akarnak csinálni Magyarországból, talán azért, mert harminc évvel ezelőtt valaki megigazította egy vidéki fiatalember nyakkendőjét.

P.S.  Ma felszámolták a Heti Választ, az utolsó magyar konzervatív lapot. Szeretném kifejezni szolidaritásom a lap összes munkatársával. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4414160749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaegtoer 2018.08.05. 06:58:37

@tudorka57:

"_Imádom, amikor az ilyen Vincent és Jótündér félék, akik igazából semmihez sem értenek, két hosszadalmas köldök nézés között felpillantanak és megvilágosodási rohamukban gyorsan kiosztanak, kigúnyolnak néhány olyan szakembert, akik több évtizedes tanulással és gyakorlati munkával tökéletesítgették szaktudásukat._"

Gyors meg-, és lenyugtatásul tájékoztatlak, hogy szeretnél tizedannyira érteni főtevékenységedhez, mint jótündér, már sikeres ember lehetnél, bár a troll jövőd kétségtelenül biztató.

Azon egy kicsit elkacarásztam, ahogy elképzeltem Parraghot, miképpen töltötte évtizedeit tanulással, szaktudásának tökéletesítgetését gyakorlati munkával, miközben olyan cégnévre futotta szellemi erőfeszítéséből, mint a : Parragh Kereskedelmi és Holding Zrt. Olyan kifejező, hogy vagy befejezetlen, vagy hiányos, nem, mintha legalább két zrt ne lehetne holding, és a többi, de jól jelzi, hogy a PJPT cum laude fokozatának esete a nem azonosítható talált tárgyak körébe tartozik, és legföljebb zugirászatban jeleskedhet.

Amúgy, a céginfóban a következők olvashatók:
Jegyzett tőke 230,050,000. HUF
Utolsó éves nettó árbevétel: -
Utolsó pénzügyi beszámoló dátuma: 2009. 12.31.
Utolsó létszám adat dátuma: 2002.01.01.
Utolsó létszámadat: 34 fő.
Elérhető pénzügyi beszámolók: -

Ez az a cég, amitől egy 10000 Ft-os WC csészét sem vennék, de 1 db egyszerű 15 X 15 cm-es szóló törött csempét sem kuncsorognék.

Tehát ennyit összegzésül az évtizedeken átívelő tanulásról, szaktudásról és példának állított hallatlanul, lebilincselő és páratlanul tekintélyes üzleti vállalkozóról.

www.ceginformacio.hu/cr9310007413

Ha esetleg véletlenül nem érhető el, föltehetően vagy a véletlen műve, vagy nem.

19 €-t meg momentán nem ér meg ez a tróger, és te meggyőzésed sem, kedves tudorka57.

Szálem alejkum. Béke veled et Soli De gloria.

Magentax 2018.08.05. 07:58:15

@pina noir: Drágaságom, hinni a templomban kell - esetleg OV közpénzből most szépülő, fejlődő, épülő szektájában.
Inkább nézzél már utána, a magyar kutatók milyen nemzetközi projektekben vettek/vesznek részt - a gugli a te barátod, de az akadémia honlapját is ajánlhatnám.

Magentax 2018.08.05. 08:02:51

@tudorka57: Na, megjelent egy fideszes troll is.
Le kéne feküdnöd aluszikálni, mert már nem forog az agyad.

fortin2 2018.08.05. 08:52:35

@pina noir: remek érv, majd forwardolom gyorsan az olyan széllelbélelt nemalapkutató nímandoknak, mint Szemerédy, Lovász, Vicsek, Freund, vagy a fiatalok közül Katz, Domokos, Nusszer stb. Csak tanulnak belőle.

ember100 2018.08.05. 09:58:13

@pina noir:
Helló !

Szerinted akkor szüntessük is meg az egész kutatási dolgot mert nem elég lyó ?
És akkor mi legyen a focival ? :) Meg a többi dologgal ?

lüke 2018.08.05. 10:50:30

@pina noir:
ez season meg fashion,amit keversz

fortin2 2018.08.05. 11:30:11

@lüke: Ez nem volt méltányos. A csempekopácsok, vagyis a hidegburkolók igen becsületes szakmát űznek, nem is egyszerűt (magam is próbálkoztam vele házilag, h-indexem idevagyoda, nem lett szép az eredmény). A nevezett "úr" még JT címadadásában is túl lett értékelve, mint csempedíler, hiszen a dílerek általában ügyesne csinálják a kereskekdést és nem buknak bele. Ő csupán annyit tud, mint legfőbb elvbarátja a politikában: hatalmat szerezni és azzal (vissza)élni.
Zárójelben: még emlékszem, amikor OV leginkább megboldogult Demjánhoz dörgölődzött, aki kedvelte őt, csak épppen mindig mondta neki, hogy ezt a parraghsenkit hajtsa el, mert soha nem csinált egy forintból kettőt a gazdaságban. Hát, ott nem. Mondjuk, az is mutatja az a értékrend süllyedésének alakulását, ami mégiscsak valamit felmutatni tudó és értéket is tartani igyekvő Demjántól a senkiházihoz vezette a húdetehetséges nemzetvezetőt...

nemecsekerno_007 2018.08.05. 11:38:50

Az akadémikusok olyanok lennének mint régen a papok? Nem lehet őket kritizálni?

morph on deer 2018.08.05. 11:51:25

@ember100:
“És akkor mi legyen a focival ? :)”

Miért a focit ki a bánat akarja kutatni egyáltalán?
Bár, ha jobban belegondolok, az ‘alapokat’ ott sem ártana..!

De hálistennek van “FOCIAKADÉMIA”, gondolom annak a tagjai a “FOCIAKADÉMIKUSOK”, nem?

Azoknak csak kéne kutatnia valamit, mert ahogy elnézem rengeteg alapvető ismeret hiányos, vagy egyenesen hiányzik - már ami a focit illeti Magyarországon!

Ha most összehasonlítjuk a két dologra szánt közpénzt és az elért eredményeket, akkor ahhoz azért már parraghi szintű sötétség - Tiborcz féle világítással súlyosbítva - és orbáni dölyfös arrogancia szükséges, hogy csakazért is tovább nyomjuk a magyar focit a nyomorúságos eredményei dacára is, míg címzetes csempeárusok dönthetnek a tudományos élet sorsáról, de tényleg!

Ez csak egy mai hír a témában:
index.hu/sport/futball/2018/08/05/0-13_pragaban_turazott_a_puskas_akademia/

fortin2 2018.08.05. 12:23:14

@nemecsekerno_007: A papokat minimum 500éve lehet kritizálni, erre komplett keresztény felekezet alakult akkoriban. Bár, ha Jézus mondásaira gondolok kicsit korábbról, az se volt kíméletes a rabbikkal, ahogyan az Ótestámentum prófétái is fogalmatak meg, khm, kritikákat.
Csakhát a nevezett próféták, Megváltó vagy reformátorok némi hitelességgel tették ezt, merthogy volt nekik erre való felkentségük, tudásuk stb. A csempeseftelőnek nincs ilyenje, ahogyan a kenyéradó gazdájának sincs.

András Horkay 2018.08.05. 12:43:18

Napoleon azt nyilatkozta ki a katonai akadémia tanárainak az alapítási ünnepségen: A hülyéket fel lehet venni, mert engedelmes végrehajtók, meg általában lusták tehát nem csinálnak bajt. Ha viszont a hülye szorgalmas is akkor agyon kell lőni minél előbb.

nerángass 2018.08.05. 12:47:42

@Jean Claude: Nagy valószínüséggel igen. A bűzétől.

nerángass 2018.08.05. 12:56:26

@András Horkay: Napoleon még azi is mondta, hogy a hatalom sohasem lehet nevetséges. De mennyire tévedett a kis geci ))

lobaszopiatej 2018.08.05. 13:02:08

A focihoz is mindenki ért, mért ne lehetne a tudománnyal?
Különbenis, itt a legnagyobb az egyfőre eső Nóbeldíjasok száma, nehogymá kioktassanak.

jános515 2018.08.05. 14:14:06

Ez a parragh azért vitte valamire. Egy tüzépes és fakereskedő csempeárus, a felesége révén, már maholnap professzor lesz és tudományos kutató, aki az akadémia rendes és nem levelező tagja cimet kapja meg.

Igaza volt anno Márainak, amikor ezt írta-- "És ha eltűnnek a kommunisták, jönnek majd a félművelt sunyi parasztok. " És valójában , itt vannak és ők akarnak uralkodni !

Érvsebész 2018.08.05. 14:21:49

@fortin2: fülész, fogász, utász, hidász, jogász - ő lenne talán a csempész, nemde?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.05. 14:46:09

@nemecsekerno_007: az "akademikus" az egy cím. itt az alapkutatásról, mint olyanról van szó. parragh és barátai szerint, nem nagyon van szükség alapkutatásra, ez az interjú egy mondatából világosan kiderül. Izrael nyilván sokkal gazdagabb ország, mint Magyarország, de azért inkább a szegényebb nyugati országok közé tartozna, és masszívan támogatja az alapkutatást. Pedig az n akármilyen gyorsan tart a végtelenbe, nem ér oda sohasem....

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.05. 16:25:55

Az alapkutatás szükségességéhez is hozzászólok. A reáliákra, műszaki, anyag, élet és matematikai tudományokra és az információtechnológiára mint alapkutatásra persze hogy szükség van minden körülmények között így most és nálunk is.

Lehet hogy ezzel nem leszek népszerű, de pl a társadalomtudományi alapkutatásokra talán ha annyira nincs is szükség. Az elmúlt 8 évben (egy példát sem tudok mondani) de nem egy álmagyarkodó, politikai hátszelű "intézet" jött létre.

Aztán van még egy humán terület ami annyira nem tetszik. A nyelvtudományok a nyelvcsaládaikkal, melyek nyelvrokonságát nem vagy alig vizsgálják (példa, a sémi héber és a finnugor magyar nyelvrokonságát az egy Krizsa Katalinon túl tudtommal eddig senki nem vizsgálta, holott Ő 4 ezer egyezést talált az alap szókincsben, míg finnből van 4 száz egyezés!). :-( Ez mondjuk szerintem kő kemény rasszizmus, de ezen lépjünk túl, ahogy a történészek aktuálpolitikát kiszolgáló szerepén is. :-(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.05. 17:08:07

@rdos: OMG :(((( ezt a krizsakatalin dumcsikat te tenyleg elhiszed, vagy csak vasarnap delutani vicceskedesrol van szo?

Imaginace 2018.08.05. 17:33:32

@jotunder: Kikerült a poszt az indexre, úgyhogy nem viccelnek...

2018.08.05. 17:52:00

@rdos:

"holott Ő 4 ezer egyezést talált az alap szókincsben, míg finnből van 4 száz egyezés!)"
v.ö. és gondold végig...
"A 4000 leggyakoribb szó adja ki egy szöveg szavainak 97,5%-át.[1]"

nemecsekerno_007 2018.08.05. 18:21:31

@fortin2: Kritizálni előtte is lehetett, csak ártott az egészségnek :)

nemecsekerno_007 2018.08.05. 18:26:39

@jotunder: A hangsúlyokkal van gond.

- nyílván szükség van alapkutatásra csak nem mindegy milyen témában.
- már milyen témát támogat az állam (adófizetők)
- azt azért senki ne várja az adófizetőktől, hogy olyan kutatásokat támogassnak amiből nem igazán van hasznuk v. nem igazán értelmezhető a haszon
- nem értem egyébként, hogy miért kapják fel a vizet páran ha az állam elkezd befektetőként viselkedni és nem szórja a pénzt mint bolond a lisztet...
- mert az azért nem pálya, hogy a magyar adófizetők pénzéből finanszírozunk olyan alapkutatást ami aztán évekkel később másoknak hajt hasznot.

ember100 2018.08.05. 18:35:29

@morph on deer:
Helló !

Itt NEM a kutatásról hanem a pénzről van szó !
A foci csak a pénz miatt vettem ide Ha adnak pénzt a kutatásokra ne adjanak a focinak nevezett valamire se :)
Én a kutatási pénz mellet és a foci pénz ELLEN írtam !

kisa 2018.08.05. 18:42:36

@nemecsekerno_007: Lásd mészároslölő "alpkutatásai". Azt is a z adófizetők finanszírozzák - és tényleg, mennyi hasznot hoz! Vagy a fociakadémiák alapkutatásai, na abból aztán lehet profitálni!
Tudom, demagógia, de akkor már százszor inkább genderkutatás.
Megaztán sose lehet tudni, mi mikor fog hasznot hozni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.05. 19:08:08

@nemecsekerno_007: szerinted a nemet adofizetok, a francia adofizetok, a svajci adofizetok penzet koltik olyasmire, ahol nem igazan ertelmezheto a haszon? fajlagosan is sokkal tobbet koltenek alapkutatasra, mint magyarorszag. egy vegtelen bonyolult rendszerrol van szo es elvarhato, hogy olyan emberek beszeljenek rola, akiknek van errol fogalmuk. parraghnak nincs. ez pedig problema.
a brit UKRI elnoke egy baromira tekintelyes jogasz, a kulonbozo szakmai vezetok (executive chairs) pedig reszben tudosok, reszben egyetemi vezetok, reszben gazdasagi vezetok. nem parraghok, ott nem lehet innovacios fonoknek kinevezni egy kisvarosi egyetemi reszleg ismeretlen vezetojet.

Venesz 2018.08.05. 19:33:52

@aritus: Csak három dolgot nem szeret fizetni: bért, járulékot és adót.
Erre gondoltál?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.05. 19:36:23

annyira elegem van a trollokbol....

2018.08.05. 19:57:01

@nemecsekerno_007:

"- nem értem egyébként, hogy miért kapják fel a vizet páran ha az állam elkezd befektetőként viselkedni és nem szórja a pénzt mint bolond a lisztet..."

Mert nem az állam kezd el befektetőként viselkedni, hanem a politikusok.
Akik nem értenek hozzá vagy sokkal kevésbé, de cserébe meg sokkal korruptabbak.
Magyarországon meg aztán végképp így van sajnos mindkettő.

várom a levelet 2018.08.05. 20:05:02

@Jean Claude: milyen ló bírná el őket?tán egy muraközi.

cleantone 2018.08.05. 20:06:59

en ugy latom, egy kis orszag leginkabb azert kolt alapkutatasra (a kulturalis misszion tul), mert a tevekenyseg termeszete reven, igy kepes adoptalni, ugyan nemi kesessel, az osszes tobbi orszagban termelt legujabb/legjobb kutatasi eredmenyt. bonuszkent nehany valoban vilagszinvonalu sajat teljesitmeny is megjelenik. mivel az alapkutatas altalaban egyetemeken folyik (es innen indul az egyetemek es akademiai intezet kozotti kapcsolatot vizsgalo, egyebkent szerintem fontos mellekszal), az uj tudas megjelenik a felsooktatasban is. ez utobbi pedig alapveto fontossagu, amit barki felfoghat. akar meg egy parrag is.

fortin2 2018.08.05. 20:16:55

@cleantone: Kb. ennyit kellene felfognia az idetévedő/vezényelt trolloknak is (egy apró pontosítással: adaptálni, nem adoptálni) és a velük megegyező szinten mozgó döntéshozó trolloknak, pl. parraghcsempekóklernek. Mármitn ha a megismerésvágy valóban munkálna bennük, és nem az erzsébetutalványért/jaguárért hajtanának.

lüke 2018.08.05. 20:24:24

@fortin2:
Ok, igazad van,sőt, akik dolgoznak nem járnak ide.....
( ahogy egyszer már írtam ,egy sebész két műtét közt se)
/Csempészni nehéz, bár ma már jó ragasztók, fugakeresztek s élvédők is vannak, nem úgy,mint rég ,mikor mischungba tették s az aládolgozást már ma egy gipszkarton is helyettesítheti /
Parragh ( se)nincs tisztában a fogalmakkal, legalább ,akik erre betérnek legyenek!

lüke 2018.08.05. 20:26:15

@kisa: Ja, az is alapkutatás,kutatnak a pénz után....

Jean Claude 2018.08.05. 21:39:44

@jotunder: Akkor elérték a céljukat. Ha látszólag racionális érvelésbe kezdenek, mely hirtelen logikai ellentmondásba csap át - mely teljesen normális figyelembevéve képességüket, vagy céljaikat - akkor Te felveszed a kesztyűt. Ez két eredménnyel kecsegtet: keringési rendszered nagyobb kihívással néz szembe, mint életkorodból és életmódodból tisztán racionális megfontolásokból következik, illetve ezen kicsi képességű ún. trollok a befektetett energiához képest jóval kedvezőbb eredménnyel
mennek a pénztárhoz. Mivel egy blogot vezetsz, ezért a bloghoz napi rendszerességgel hozzászólók jogasan aggódnak egészségi állapotodért. Persze én csak a saját nevemben beszélhetek.

Jean Claude 2018.08.05. 21:51:21

@nemecsekerno_007: Tehát az állam, mely egy hatalmas szürkeállomány a legjobb fajtából, el tudja dönteni az adófizetők pénzét mire kell költeni. A tudományban.
Ez nem döngölt talajú focipálya. Ez az állam úgy döntött egy beszari, suttyóbunkó főpolgármester helyett (mélyépítő üzemmérnöki végzettségű) hogy a nap nem süt be a föld alá. Ez rendszerint így van, de ebből nem következik az, hogy a sok fasz budapesti meg fog dögleni a következő húsz évben a hármas metrón az év nagy részében a párás melegtől. Esetleg bedobhatnék pár kutatási témát? A mosatlan alcsútdobozi fityma alatti túró hatása a wc papír nélküli intenzív kórházi osztályokra.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.08.05. 22:13:56

Na most volt időm megnézni az ATV-s interjút. Atyaúristen. Tényleg igaz hogy minél butább valaki annál inkább azt hiszi, hogy mindenhez ért.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.05. 22:25:27

@Jean Claude: Én ugyan nem veszem fel a kesztyűt. Tudod milyen macerás kesztyűben nyomogatni a delgombot?

Opi87 2018.08.05. 22:33:09

Nem azzal van a baj alapjában, hogy a FIDESZ van hatalom, még az Orbánt is elviselném, csak lenne valamiféle szűrő, már Orbánnál ami kiszűri a sok bugris prolit akik olyan dolgokról hoznak döntéseket, amikhez közük nincs. Bár aztán a probléma az, hogy Orbán is legbelül egy bunkó proli.

BiG74 Bodri 2018.08.05. 22:50:13

Index címlap bevonzotta a fityiszes vértrollokat, bár még nincs itt mind. Szegények, mi lesz velük, ha az index is lemegy origóba? Véresre fogják dörzsölni a himbilimbit unalmukban.

BiG74 Bodri 2018.08.05. 22:51:48

@Opi87:
Vagy az eleje, vagy a vége a baj a szövegedben, de nem passzolnak egymáshoz.

feketeesfeher 2018.08.05. 22:59:06

Érdekes, hogy az MMA költséghatékonyságát a kutya sem firtatja.
:)))

Nem, ne tévedjünk. Az MTA elleni támadás egyszerűen rendszerkonform.
Nem a költséghatékonyság számít, hanem a hatalmi pozíció.
Az, hogy tudja-é uralni a fidesz a területet vagy sem.

Nulla fontossága van annak, hogy társadalmi szinten ez mennyire hatékony.

Jean Claude 2018.08.05. 22:59:10

@jotunder: Pláne ilyen melegben. Levenni még inkább. Egyszer a Dolomitokból jöttünk le motorral nyáron a havas hágókról a Pó síkságra, ahol talán nem is volt sokkal több 35 foknál. Az elsó autópályás fizetőnél nem jött le a kesztyűm, csak az egyik. Még jó, hogy volt nálam egy egykezes kés. A kesztyűt előtte vettem vagyonokért, mindenfelé szellőzött, de az éles kés túljárt az eszén.

Mister Gumpy 2018.08.06. 00:14:43

@RontoPal: Én optimista vagyok, szerintem Németh Szilárd inkább hasznos. Nincs az a falusi néni, aki Sziszit jobban szereti hallgatni, mint mondjuk a Kulkát.

Amikor Józsi állandóan a sliccéből kilógó fasszal járkál a falu főutcáján, akkor nehezebben tudja rámondani a jónép, hogy Józsi alapvetően egy megbízható délceg férfiember. (Józsi a fidesz, Sziszi a fasz.) Persze, hogy a polgi meg a rendőr is békénhagyja Józsit, így az nyugodtan jár-kel, az kicsit rombolja a közerkölcsöt és a hangulatot, de a kilógó fasz is rombolja Józsi imázsát.

Mister Gumpy 2018.08.06. 00:24:18

@Opi87: Nálad még 1999-et írnak?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 07:24:59

@jotunder: A lényeg nem az hogy Krizsa Katalinnak igaza van, vagy sem (nem tudom megítélni és nem is fogok ezzel foglalkozni). A lényeg az az, hogy a nyelvcsaládokon belüli nyelvrokonságot vizsgálják a nyelvészek, a nyelvcsaládok közöttit nem!

Ez a lényeg és ez a rasszizmus.

Ugyanis szinte minden ma élő ember rokona egymásnak (75 ezer évvel ezelőtt 3-5 ezer főre csökkent őseink létszáma, ekkor még Afrikában voltunk mind, további kulcs szavak Toba vulkán, palacknyak hatás). A ma élő 3-6 ezer nyelv miért nem rokona egymásnak?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 07:29:53

@MikeBoy: Nyilván a szövegen is múlik. Egy vasúti menetrend, vagy egy termény összeírás más, jelentősen nagyobb (menetrend) vagy kisebb szó gyakoriságú (termény összeírás). Már pedig az írott nyelvemlékek zömmel ilyen "szakbarbár" vagyis inkább hasznos szövegek lehettek.

Amúgy igazad van, Mari néni a kétezer alapszavával jól el van. Mondjuk ha már 2oo5 Ft-ba kerül valami inkább meg sem veszi. :-)

közösperonos átszállás 2018.08.06. 09:27:53

@rdos: "A ma élő 3-6 ezer nyelv miért nem rokona egymásnak? "

Ugyanannyira rokonok, mint ahogy az ember és a zöld szemes ostoros is rokonok.

közösperonos átszállás 2018.08.06. 09:32:29

@nemecsekerno_007: "- azt azért senki ne várja az adófizetőktől, hogy olyan kutatásokat támogassnak amiből nem igazán van hasznuk v. nem igazán értelmezhető a haszon"

Az alapkutatás pont olyan, hogy előre igazából a franc se tudja, miből lesz haszon. Ez afféle definíciójuk nekik.

A másik, hogy a politikus, vagy az átlag adófizető aztán végképp nem tudja megmondani, mi is a haszontalan alapkutatás, lévén nem értenek a témához, és nem is dolguk. (Ha már nyelvészet, na az valami brutálisan hasznosítható az utóbbi ~5 évben.)

A harmadik, hogy van egy csomó dolog, ami ilyen magyar kulturális bigyó, és kurvára senki nem fogja helyettünk megcsinálni, vagy ha igen, akkor nem biztos, hogy számunkra tényleg reálisan (pl. hagynád, hogy a magyar történelmet (inclúding Erdély) csak a románok kutassák?). Ha ma tényleg egy jobboldali kormányról beszélhetnénk, akkor az pont ezzel próbálná demonstrálni nemzeti mivoltát, de hát ugye.

jan 2018.08.06. 10:25:12

@rdos: Már hogyne vizsgálnák a "nyelvcsaládok közti rokonságot" a nyelvészek? Nyilván a nyelvrokonság megállapításának a legmegbízhatóbb módszere a rendszeres hangmegfelelések, ill. hangváltozások, ez alapján jönnek ki az ismert családok (uráli, altáji, indoeurópai). De ismeretes, hogy az eltérő nyelvcsaládokból származó nyelvek, ha sok időt töltenek együtt, elkezdenek hatni egymásra, elsősorban a mondattan területén, ezeket nevezik areális hatásoknak, Sprachbundoknak (pl. a Volga mentén hatnak így egymásra törökségi nyelvek (tatár, baskír stb.) és uráli nyelvek (udmurt, mordvin stb.).

Ezeknek az areális hatásoknak a vizsgálata egy rengeteget kutatott terület, szó sincs arról tehát, a nyelvcsaládok közti "rokonságot" ne kutatnák.

Bird 2018.08.06. 10:28:03

Csodálom, hogy valaki még emlékezett PL viselt dolgaira. Ezt eddig senki nem merte előhozni, talán csak a HVG ásott elő valamikor néhány dolgot, különösen, hogy a cége már veszteséges korában is jelentős hiteleket tudott felvenni.

Még ma is meg lehetne találni azokat a hazai és külföldi egykori partnereit, akiket-amiket sok (tíz-száz)millióval cserben hagyott. Én nem szólhatok egy szót sem, mert amikor egy Ilka utcai cégudvarban velem szemben ette a csirkecombot, akkor azt mondtam neki, hogy én bizony szégyellném, ha az rt-m régóta nem fizet egy kis családi cégnek. Felálllt, telefonált és másnap megkaptuk a tartozást. Lehet, hogy mi volutnk az utolsók, akiknek fizettek...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 12:44:46

@közösperonos átszállás: Pontosan. Csak míg az egysejtűekkel évszázmilliókban mérhető a közös ős, úgy az emberi fajnál tízezer években mérjük a közös ős időbeli "távolságát".

közösperonos átszállás 2018.08.06. 12:49:54

@rdos: Pontosan, azonban ez rámutat arra is, hogy a két evolúciótípus mennyire más skálán mozog (mármint, a biológiai evolúciónak ötven-száz év túró). De mégis inkább arra akartam rámutatni, hogy ha minden nyelv rokon mindegyik másikkal, akkor ez egy olyan rokonságfogalom, amely értelmetlen, mert jelentéstelen. (Palkovicsul fogalmazva, a Shannon-féle információtartalma nulla.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 12:53:21

@jan: Nem vagyok nyelvész. A nyest.hu-n olvasgattam sokat egy időben, néha beszélgetni is próbáltam, de a nyelvészek szerint 5-6 ezer évig "látnak vissza az időben", és ami régebben volt (már pedig régebben is voltunk mi emberek) azt nem vizsgálják. :-(

Egyszer egy finn nyelvész magyarra fordított munkáját olvastam, kereste a finn(ugor) és az indoeurópai nyelvek kapcsolatát. Ő már a neolitikumig is "látott vissza az időben", ami már inkább olyan tízezer év. Ha jól értettem nem éppen a "fősodrat" volt a munkája, igaz úgy lassan 5. éve nem követem a nyelvészeket, lehet azóta már vizsgálják az ősnyelv vagy ősnyelvek kérdését. Mondjuk ez is alapkutatás lenne szerintem.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 12:58:04

@közösperonos átszállás: Nem éppen. 75 ezer évvel ezelőtti 3-5 ezer ember egészen biztosan egy nyelvet beszélt. Nem volt más lehetőségük a túlélésre ugyanis (akkor még csak Afrikában voltunk). Vagyis kellett lennie egy ős nyelvnek. Nyilván mára akár el is tűnhetett, de pl a busmannok nyelvét, ha nyelvész lennék, egészen biztosan kiemelten vizsgálnám.

közösperonos átszállás 2018.08.06. 13:29:00

@rdos: "Nem éppen."

Pontosan micsoda nem éppen?

Hmmm... 2018.08.06. 13:52:11

Az alapkutatás elemi szinten az, amikor úgy érezzük pl. a matematika tanulás során, hogy valamit nem értünk, és akkor időt szánunk a megvilágosodásunkra.
Szóval, hogy nem elégszünk meg szüléink megértő bólogatás keretében előadott kliséivel, hogy "fiam, ezt én sem értettem", hanem addig gyötörjük, amíg egyszer csak fény nem gyúl a zagyban. Kb. olyan, mint az irodalom tanulás során a vers-memorizálás és a könyv-olvasás. Mindegyik terhesnek tűnik, legalábbis eleinte, amíg rá nem érzünk az ízére, és az agyunk is rá nem áll... aztán megy, mint a karikacsapás. És ha megvannak a biztos alapok, akkor már a felépítmény felhúzása is kvázi szórakozás.

Amit a kulturkampf keretében Orbánék most saját kézbe akarnak venni (mert nem értik, illetve azt gondolják, hogy jobban értik, de valójában csak a céljukat ismerik), az az akadémiai szinten űzött alapkutatás.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.06. 14:03:26

@rdos: egyre nagyobb kedvem van a szaniterelmeleti gondolataim publikalasara. tovabbra sem vagyok hajlando lealacsonyodni ahhoz, hogy a szaniter definiciojat megguglizzam, de te is vagy a nyelveszettel, ugyhogy dontetlenre allunk.

nerángass 2018.08.06. 14:18:22

Ezek puskáznak a magyar kormány intézkedéseiből. Lusta vagyok lefordítni de készül egy törvénytervezet, amelynek ez a sokatmondó címe : „ A PSD – ALDE kormány kegyelemdöfést ( sic ) készít elő a román kutatók számára. Sürgősségi rendelettel politikailag központosítanák a kutatás finanszírozását”. Gyakorlatilag minden pénzt a miniszter fennhatósága alá rendelnének. Már régóta gyanítom, hogy létezik valamiféle kollaboráció a két kormány – vagy inkább a két kormányzó párt vezetői – között. Sajnos, ha lehet, itt még hülyébben csinálnak mindent, amihez, lássuk be, tehetség kell.

www.g4media.ro/guvernul-psd-alde-pregateste-lovitura-de-gratie-pentru-cercetatorii-romani-proiect-de-ordonanta-care-centralizeaza-politic-finantarea-proiectelor.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.08.06. 15:17:44

@nerángass: a legjobb romanok mar vagy husz eve kivetel nelkul elmennek romaniabol. lausanneban voltam olyan bulin, amelyen rajtam kivul mindenki roman volt, es nagyon sokan voltak. nem tudom, hogy mit akarnak meg tonkretenni, gondolom van valahol valami kicsi, amit meg nem tettek tonkre.

flort 2018.08.06. 15:52:17

@rdos: Éppen 75 ezer évvel ezelőtt számos népes embercsoport élt az egész Óvilágban. Meg 70-65-60 ezer évvel ezelőtt is.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 16:25:02

@flort: Igen, a Neandervölgyi, a Gyenyiszovi, a Florensis (hobbit mérető kis ember Indonéziában egy kis szigeten).

A modern ember, a Homo Sapiens akkor (mai tudásunk szerint) még csak Afrikában élt.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 16:27:00

@jotunder: :-) Vagy 5. éve valóban felhagytam a nyelvészek követését, de lehet hogy újra kedvet kapok hozzá. :-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 16:35:23

@közösperonos átszállás: Pontosan ez. "akkor ez egy olyan rokonságfogalom, amely értelmetlen".

Ha a nyelveket, azok rokonságát a fajok rokonságához hasonlóan ábrázolhatnánk akkor egy "nyelv fát" kapnánk, egy vélelmezhetőleg sok hangutánzó alapszót tartalmazó ősnyelvvel a "törzsénél". Persze ez csak egy feltevés, de szerintem elég logikus (nem én találtam ki).

És akkor leesik a tantusz (a vízbe). Milyen hangot hallat a tantusz a vízbe érve? Csobban. :-)

Nem fontos de én is inkább csobbannék a vízben. :-) Ehhez képest a "dolgozós" gépemen a vinyóm kezd megsülni ezért kikapcsoltam és így tudtam válaszolni (csatak izzadtan) ha már csobbanni nem tudok. :-)

dr Brcskzf Gröőő 2018.08.06. 16:53:44

@rdos: logikus, de nincs adat; az általad említett 5-6 ezer évnek a fele egyre bizonytalanabb rekonstrukció.
en.wikipedia.org/wiki/Schleicher%27s_fable

közösperonos átszállás 2018.08.06. 17:49:16

@rdos: Nade érted, azon lovagolni, hogy de márpedig a magyar és az azeri és a koreai és a kecsua is rokonnyelvek, a rokonságfogalom kiforgatása. Mert akkor rokonságon valami olyat értesz, ami minden nyelvpárra fennáll, tehát az információtartalma nulla (ld. Shannon, megint). Olyan, mint hogyha azt bizonygatnád feszt, hogy én meg te rokonok vagyunk (hiszen sokezer-sokszázezer-sokmillió éve), de a tudomány ezt felháborító módon ignorálja, pedig. (Ami hagyján, de te meg a nejed* is rokonok vagytok.)

*: férjed, ha.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 18:05:30

@közösperonos átszállás: Meggyőztél. Logikád szerint ugyan a biológusok hiába állították fel az élőlények családfáját, közelebbi és távolabbi rokonságukat, hiszen mindegyikben ott van az inspiráló DNS spirál. :-) És így a légy és az ember genomjában meglévő mondjuk 28% különbség információ tartalma nulla. Na jó, csak tart a nullához. :-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.06. 18:16:07

@dr Brcskzf Gröőő: "Egyetlen" adat van csak, a ma élő nyelvek szókincse (játszanak, játszhatnak még a kihalt, de mára már megismert nyelvek is). A nyelvtannal első körben nem törődve csak az alapszavak hasonlóságából statisztikai módszerekkel egyszerűen ki lehetne mutatni a "szókincs - rokonságot" (persze számítógéppel, mert eszement sok adat - szó van, sok-sok nyelven). Nyelvek halmazából kiválasztani az egymáshoz két legközelebbit. Aztán az ezekhez legközelebbit és így tovább. Klaszteranalízis? vagy mi a neve, vagy 25 éve egyszer csináltam is igaz sokkal kisebb, vagy inkább sok nagyságrendekkel kisebb adathalmazra.

Ami pedig a PIE-t illeti ott szerintem az lehet a gond csak, hogy azt tudjuk, hogy a neolitikus Eu benépesülésének két területe volt. A Kárpát-medence + Balkán és a mai Dél Franciaország. Elég nagy földrajzi távolság ez ahhoz hogy akár két PIE is lehetett, de ez csak az én tippem, mert ugye a kibicnek semmi sem drága. :-)

flort 2018.08.06. 18:28:34

@rdos: hát, ez egy kicsit leegyszerűsítés, de a lényeg, hogy Afrikában sem csak 3-5 ezer ember élt, a túlélésben reménykedve. Még akkor sem, ha a Spektrumon ezt állítják.

flort 2018.08.06. 18:40:55

@rdos: Jajistenem, most tényleg ezzel jössz?

Akkor inkább hagyjuk egymást, ok?

ámbátor 2018.08.06. 19:32:55

@rdos: Meglehetős mindegy. hogy mi volt 75 vagy akár 20 ezer évvel ezelőtt. A legöregebb ismert írásos emlékek kb 5000 évesek, a legöregebb ismert beszélt nyelvi emlékek kevesebb mint 150 évesek. Ráadásul mindkettőnek a korai időszakából való kutatható anyag irgalmatlan kevés és az is töredékes. A nyelvész ezekkel tud dolgozni, minden más csak spekuláció. Mégis hogy adjon neked 10-20-75 ezer éves nyelvi múltra érvényes megállapításokat? Értem, hogy érdekelne, de sajnos ez nem fog menni.

közösperonos átszállás 2018.08.06. 20:04:51

@rdos: " Logikád szerint ugyan a biológusok hiába állították fel az élőlények családfáját, közelebbi és távolabbi rokonságukat, hiszen mindegyikben ott van az inspiráló DNS spirál. :-) "

Logikám szerint a biológusok pontosan tudják, hogy miről beszélnek, ellentétben veled.

(Kurvára nem mindegy, hogy a "rokonság" bináris (sőt, monó) tényéről beszélünk-e vagy a mértékéről. Érted? Nem hát.)

Mozigépész 2018.08.06. 22:28:57

@rdos:
Valószínűleg több kirajzás is volt Afrikából. Izraelben több, mint 100 ezer éves Homo Sapiens Sapiens (tehát nem neandervölgyi) leletet találtak pár éve. Csak ők valószínűleg kihaltak, mert a mai ember DNS-ében nem találták meg az ő DNS-üket. Hogy ők milyen nyelven beszéltek, azt sose fogjuk megtudni...

Mozigépész 2018.08.06. 23:15:44

@harmadikszem:
Az nem lehet. Akkor nem haltak volna ki :-)

közösperonos átszállás 2018.08.07. 08:28:29

@Mozigépész: Nem is haltak, az csak zsidó propaganda. ;-)

nerángass 2018.08.07. 08:46:50

444.hu/2018/08/07/domokos-laszlo-hirtelen-az-mta-kutatoitol-kezdte-felteni-az-adoforintokat

Az. Adóforintokat. Az MTA kutatóitól.
Nem Mészárostól, nem Tiborcztól nem a hobbyból stationt épitőtől.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.07. 08:49:27

@Mozigépész: "Csak ők valószínűleg kihaltak, mert a mai ember DNS-ében nem találták meg az ő DNS-üket." Boccs, de ezt nem értem.

Több kirajzás az valóban volt - lehetett, hát hiszen a Sapiens elődök is Afrikából terjedtek el mind.

Most csak wiki-n keresgélve 3 db Homo Sapienst sacc 1oo ezer évest is találtam Izraelben, de mindegyiket 1933-ban találták. Azóta volt belőlük DNS mintavétel? Vagy újabb lelet is van? Alábbi linkem olyan tíz évvel ezelőttig aktualizált. Florensi hobbit még benne van Gyenyiszovai ember (sem nem Sapiens, sem nem Neanderthal) már nincs. Wiki miatt már kikaptam itt, de reggeli rohanásban az első linkre katt, az meg rendszerint wiki.

hu.wikipedia.org/wiki/Az_emberf%C3%A9l%C3%A9k_fossz%C3%ADli%C3%A1inak_list%C3%A1ja

whale 2018.08.07. 10:05:23

@netukki: Jóhogy félti! Kevesebb ellopnivaló marad!

whale 2018.08.07. 10:08:08

@rdos: Azt tudtad, hogy az intelligencia egyik fokmérője, ha képes vagy egy társaságban annál a témánál maradni, (és esetleg érdemben hozzászólni, ennek híján csendben figyelni) amiről a beszélgetés folyik? :)))

whale 2018.08.07. 10:12:06

@fortin2: Amikor annak idején az egész ország arra várt, hogy dajcstompika megszerezze a diplomáját, hogy beleülhessen végre a bársonyszékbe, ez kb. fél évszázadra meghatározta a szellemi nívót ebben az országban...

jaegtoer 2018.08.07. 10:56:14

@nemecsekerno_007:

"_- nyílván szükség van alapkutatásra csak nem mindegy milyen témában.
- már milyen témát támogat az állam (adófizetők)
- azt azért senki ne várja az adófizetőktől, hogy olyan kutatásokat támogassnak amiből nem igazán van hasznuk v. nem igazán értelmezhető a haszon
- nem értem egyébként, hogy miért kapják fel a vizet páran ha az állam elkezd befektetőként viselkedni és nem szórja a pénzt mint bolond a lisztet...
- mert az azért nem pálya, hogy a magyar adófizetők pénzéből finanszírozunk olyan alapkutatást ami aztán évekkel később másoknak hajt hasznot._"

Értem.

Tehát az állam szintjére emelt tolvajlás az voltaképpen befektetői viselkedés. Remek.
A Főnök hobbijára elherdált soha meg nem térülő százmilliárdok pedig valójában hosszú lejáratú mínusz kamatozású befektetések.

Mondd, mi is van az adófizetők pénzével?

balmoral 2018.08.07. 13:04:34

@netukki: Én ezt a Domokos gyereket még Szarvasról ismerem. Szerény képességű lény, de függetlenségének hiánya megkérdőjelezhetetlen.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.07. 13:30:29

@whale: :-) Azt tudtad hogy te is Offoltál? És még személyeskedtél is. :-) Amúgy én is csipállak. :-) Püff neki. Már én is személyeskedtem. :-) Meglásd trolltartóba kerülünk. :-)

Amúgy egy alapkutatási témát említettem pár megjegyzéssel, innen csúszott félre a diskurzus. Persze már ezt a témát is megoldották a nertársak, a "szittya magyar szítja tanszékkel", hun felmenők keresésével (figyelem Hunfalvy kakukk tojás).

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.07. 18:00:24

Egyébként a NERisztáni kutatások annyiban fognak változni csak, hogy az egyetemeken alakulnak majd Tudományos Focializmus Tanszékek, míg az akadémián alakul egy új Tudományos Focializmus Intézet. Természetesen bőséges apanázzsal, amit lássuk be valahonnan csak le kell csippantani a tudományos költségvetésből. :-( Viccnek szántam de szóljon aki meglepődne ilyen "tudományos" fordulaton. :-(

Micsurin2 is felkészül. :-(

Mozigépész 2018.08.07. 22:18:05

@rdos:
Bálnának igaza van,úgyhogy nem megyek bele. Olvass utána, pl. kezdésnek ezt ajánlom:
en.wikipedia.org/wiki/Misliya_cave

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.08.08. 09:28:16

@Mozigépész: Kössz a linket. Na. Ha már ketten mondjátok, akkor az nem lehet véletlen. Mint az autórádióban a hírekben. Valaki szembe megy a forgalommal. Egy? Mind! :-)

Én kérek elnézést. Nem mentség, talán csak magyarázat. Varánus blog hu-n nőttem fel, ott meg nem igazán volt off. :-)

On.

lüke 2018.08.08. 14:11:36

@rdos:
Micsurin? hmm Liszenko

nerángass 2018.08.09. 13:13:49

Romániában újabb magasságokban a tudomány és kultúra elleni harc ( miközben a román kormány tagjai, élükön a kormányfővel, hihetetlen nyelvi és tárgy bakikat követnek el )
A felsőoktatást és tudományos kutatás szakaszervezete, a Hermes, csütörtökön közleményben fejezte ki fölháborodását a kormány által a költségvetésen elkövetett “kiigazitások” miatt. Konkrétan azt nehezményezik, hogy a kutatás büdzséjéből kivettek 122 millió lejt, viszont 115 millióval megtoldották a “Nemzet Megmentésének Katedrálisára” előirányzott keretet. ( Bukarestben építik, valszeg vetekedni fog a Nép Házával ). Azt is megjegyzik, rosszallóan, hogy a kutatási intézmények a BOR ( román orthodox egyház ) “kereszttüzébe kerültek” ( hazugság és csalás útján elsajátított az egyik püspökség 12 hektárnyi területetet a Zöldségtermesztési Kutatóállomás földjéből.

Balkán munkában.
www.g4media.ro/pozitie-dura-luata-de-cercetatori-bor-obtine-in-urma-presiunilor-inca-100-de-milioane-de-lei-din-bugetul-cercetarii-pentru-a-finanta-in-afara-oricarui-control-catedrala-mantuirii-neamului-resurs.html