Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Magyar Tudományos Akadémia ajánlatáról

2018.07.26. 00:18 | jotunder | 67 komment

 

      A Titanic parancsnoki hídjáról ma egy utolsó ajánlatot intéztek a Jéghegyhez. Tárgyalnának vele az ütközés elkerüléséről. "Végül is mindketten ugyanazt akarjuk, hát mondjuk a Jéghegy talán nem, de egy a kettőből is több, mint a semmi.  A Titanic hajózni akar, a Jéghegy meg süllyeszteni, ezt a két igényt kellene valahogy összeegyeztetni. "

       A Jéghegy nyilatkozott a New York-i Távírdának, hogy neki egyáltalán nincsenek rossz szándékai, ők be fogják tartani az Alaptörvényt, ők is dekára annyit fognak veszíteni a súlyukból, kisangyalom, mint az általuk kiszorított víz súlya. Térfoglalásra van szükség, mondta a Főjég az antarktiszi találkozón az aljegeknek, és itt most pontosan egy Titanic méretű teret kellene elfoglalni, de attól az még megmaradna, csak nem egészen a tenger tetején, hanem inkább az alján, de ez csak technikai kérdés. 

       "Mi is vízből vagyunk és rossz érzés, hogy ezt sokan kétségbe vonják - mondta a Jéghegy a Független Távolbalátónak. Olgácska kedves, hát vagyok én kálium-szulfát, hát nem vagyok, tudomásul kell venni, hogy a tenger kétharmada jégből van (ez nem egészen igaz, de annyi minden nem igaz, most eggyel kevesebb vagy több) és a jelentéktelen, de azért cuki kis hákettőókmolekulák arra szavaztak, hogy a hajózást hatékonyabban kell művelni, a liberális elit horizontalitását meg kell haladni a nemzeti vertikalitással. A le is csak egy fel, csak egy negatív fel."

      "Tulajdonképpen minden pontosan úgy lesz, mint eddig. A Titanic maga dönti el, hogy New Yorkba akar menni vagy a Mariana árok irányába. Nem tudom megmondani, hogy melyik irányba fog haladni, van róla egy elképzelésem, de ez csak egy elképzelés a sok közül. Mi a hajózásba nem kívánunk beleszólni, de azt el kell fogadni mindenkinek, hogy nem lehet csak úgy menni innen oda, aztán onnan ide a végtelenségig. "

      Az előző kapitány nyilatkozott arról, hogy amikor kiírták a langyos víz kifejlesztésére irányuló országos pályázatot, egyesek azt szerették volna elérni, hogy a szilárd halmazállapotú langyos vizek irányába történjenek a fejlesztések. Sivalkodnak a liberális tengerészek, ahelyett, hogy átképeznék magukat búvárnak, pedig az egyirányú búvár hiányszakma - írta a Jeges Időkben valaki, aki nem igazán színtelen és főleg nagyon nem szagtalan.

      Két eset van. A Titanic meggyőzi a Jéghegyet, hogy folytassák együtt útjukat a végtelen tengeren, aztán üljenek be egy Mai Tai-ra a Vidám Tengerész nevű brooklyni lokálba, vagy a Leonardo di Caprionak már megint kampec. Amíg élünk, remélünk.  Ha meg nem élünk a mínusz harminc fok baromi jól konzerválja a testet, évszázadok múlva is leolvasható az arcunkról a határtalan optimizmus. 

       

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr314142169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortin2 2018.07.26. 01:29:41

Akkor fordítsuk le a helyzetet: létezik egy törvényi módosítás, ami semmit sem rendelkezik arról, hogy néhány fontos forráshoz hogyan jut hozzá a magyar akadémiai szféra, különösen pedig az MTA kutatóhálózata hogyna jut a törvényi kötelezettséggel számukra szignált alapműködési támogatás egy részéhez. Az MTA vezetőinek, ha a dolgukat tennék, már hetekkel ezelőtt le keleltt volna tennie egy komplett működési mechanizmusról szóló részletes javaslatot, amelyben a szakmai zsűrik, a kutatói értékelések stb. a tudományos kutatás logikájának megfelelően szabályozottak, az ITM-mel való együttműködés szintén. ha ezek egyes pontjai helyett olyanokkal jön az ITM, amely nem garantálja a fentebbi elveket, akkor az a jéghegy és akkor mindenféle ellenálló lépésnek helye van. De ha ehelyett egy ilyen semmitmondó általánosságokat tartalmazó szöveggel állnak lő, ráadásul 2019 májusára teszik a javaslatukról döntő Közgyűlés időpontját (!!!), akkor lehet mindenféle rosszat gondolni (alapos tapasztalati indokkal egyébként) a kormányzati szándékokról, de hogy az MTA nem jó gazdája az intézeteinek, azt fényesen demonstrálja. Ez az, ami a szomorú.

Megdobbent 2018.07.26. 04:13:07

Ez van, ha egy "akademikus" effektiv kreten :)

jaegtoer 2018.07.26. 05:39:27

Ami azt illeti, meg azt is, ami nem illeti, a hivatkozott cikk azon bekezdése, amely szerint: "Az elmúlt hetekben az MTA minden lehetőséget kihasznált annak érdekében, hogy elérje a 2019-re vonatkozó költségvetési törvény tervezetének rá vonatkozó módosítását.", a személyes lég- és élet-, és gondolati teremmel minden flancos külsőséget mellőzve, azt az azonosságot vélem felfedezni, nemhogy az elmúlt hetekben, hanem inkább 'az elmúlt évtizedekben minden lehetőséget kihasználtam annak érdekében, hogy elérjem a tárgyévet követő évre vonatkozó költségvetési és egyéb törvények rám vonatkozó passzusainak kedvezőbb módosítását.' Ehhöz képest minden, általában és összességében mindig egyre szarabb lett, és bár elég hazafiatlan és méltatlan megjegyzés részemről, de kurvára nem boldogít, hogy nemcsak a költségvetési törvény, hanem a jogi, és a teljes központi és nem központi államigazgatási apparátus azon munkálkodik, hogy az amúgy rám fordítandó forrásokat átjátssza a fideszes strómanoknak és haveroknak, továbbá a saját lábon álló csemetéknek [azon sajátlábúaknak, akik magánemberként kormányzati hatás-, és illetékességi jogosítványokat bitorolva sajátlábúskodtak Dubaiban, vagy bánom is én hol a faszban (ohpardon!)], de mindezek mellett megosztom azt a gyakorlati módszeremet, hogy életbevágó esetekben soha, egyetlenegyszer sem jutott az eszembe, hogy a következő évre halasszam az azonnali, halaszthatatlan tárgyévi vagy akár tárgyheti tennivalóimat. Mindezek után az az álláspont (vagy álmospont) körvonalazódik bennem, ha az ország legfényesebb titáni vagy titanic-i elméitől ennyi telik, akkor nekem, a mindennapok egyszerű, kétkezi eszű, szürkénél is szürkébb harcosának nem kell zokogásban kitörnöm, ha azok a szarháziak a libaszaros csizmájukat beletörlik e nagyszerű akadémistáink ünnepélyes és fennkölt gondolataiba és díjátadó és -vevő szmokingjaikba, avagy frakkjaikba. Ez törvényszerű. Legalább kihívták volna egy focimeccsre Palkovics minisztériumát, vagy valami. Ezekben tényleg nincs semmi innovatív társadalompolitikai gondolat, vagy valamilyen reménykeltő evolúciós fejlődési képesség, ami azért valljuk be, egy akadémiai grémiumnál mégiscsak kínos hiányosság. Mindez persze semmit nem von le az egyéni nagyszerű teljesítményekből, de hogy ezek együtt milyen hülyék tudnak lenni, az több mint aggasztó, és nem csak rájuk nézve.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.26. 07:44:10

Találó allegória. De az egy nagy különbség, hogy az MTA+kutatóintézetek esetében az utasok elvben nem olyan tehetetlenek mint a Titanicon. Nem gondolja senki, hogy monjduk érdemes lenni sztrájkot meg hasonlókat fontolgatni?
Egyébként meg melyik osztály nem szavazott a "tárgyalások" folytatására?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.26. 08:10:54

@Miki Telepi: az akadémiai sztrájk azt jelentené, hogy megyek az utcán és NEM gondolok von neumann algebrákra?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.26. 08:23:10

@fortin2: Mivel az ITM egyetlen egy értelmezhető mondatot le nem írt, teljesen tudatosan kerülik a szemi-intelligens kommunikációt is, ugyan mit tehetne az MTA elnöksége? Megpróbál úgy viselkedni, mintha kultúrlények állnának a másik oldalon.

fortin2 2018.07.26. 08:36:45

@jotunder: Igen. Merthogy ez a dolga.
Ja, és azért is, hogy valódi tárgyalópartneként tűnjön fel végre. Felelős egy teljes kutatói hálózatért (pontosabb 1 + kétszer félért /egyetemi támogatott kutatóhelyek, Lendület-csoportok/), nem viselkedhet úgy, mint a szabadságharcos lelkesültségű értelmiségi, aki minél nagyobbat mond a Facebookon, annál több lájkot kap a haverjaitól. Leírni, hogy majd 2}19 tavaszán lesz közgyűlési izéje a kutatóintézetek szervezeti ügyeiről – ennél létezik magasabb labda az ITM számára?

nerángass 2018.07.26. 08:45:24

2019 Májusa ? Rendkívül agyafúrt. A fölmelegedésnek köszönhetően addigra valószínüleg elolvad a jéghegy. Addig meg csupa ideg lesz ( a jéghegy ) hogy mi lesz ennek a vége.

fortin2 2018.07.26. 08:51:00

@fortin2: bocs, eredetileg kérdőjelet vizionáltam az utolsó mondatod végén. Mert kijelentő módban értelmezhetetlen. Mitől is végtelenül elegáns és kultúrparaméteres ez a semmitmondás? Nem tűnik fel nekik, hogy addig rendben van az erkölcsi és társadalmi hitelük, amíg az álamosító hatalommal szembeni átlalános fellépést lehet csinálni. De amint a konkrétumokra kerül a sor, még a tudós társadalomban is nagyon is meg kell kűzdeni a bizalomért, a kutatás-menedzsementi elfogadottságért. Valóban elhiszik, hogy például az egyetemek nem kis része elképzelhetetlenenk tartaná a megerősítésüket egy-egy (amúgy is eléggé szimbiózisban élő) intézettel? Ugyan nem kellene erős érveket találniuk az ATOMKI vagy az SZBK különtartása mellett? A Közgyűlés aktív többsége egyetemi ember. A Közgyűlés döntő többsége természettudományos és műszaki ember, akik amúgy konkrét innovációs (és nem alapkutatási) projekten élnek. Nem kellene ezerrel a meggyőzésükön dolgozniuk?

//MPG-t emlegetnek mintaként??? Megnézte közülök valaki, hogy ha azt vennék át, akkor pl. az Irodalomtudományi vagy Történettudományi Intézet már rég nem létezne? (az MPG hálózatában ugyanis az egyik alapelv, hogy a célfeladatra, egy-egy jelentős tudós köré szervezett kutatóintézetek megszületnek és a feladat elvégzésével a nagy tudós elmenetelével megszűnnek. Ilyen volt nálunk a Spenót, a Történelmi Atlasz stb.) Hát hogy lehet iylen felelőtlenségeket leírni?//

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.26. 08:57:35

@fortin2: nem egészen azt írták le, hogy az MPG lenne a minta. azt írták le, hogy az MPG lenne a minta "a hazai sajátosságok mellett". azt nem tudom, hogy melyik MP intézet szűnt meg, a matematikai intézet nagyon régen megvan, és a nevek is leginkább ugyanazok, csak sokkal kevesebb tag van, mint Magyarországon vagy Lengyelországban. azt hiszem a finanszírozásról és a minőségbiztosításról van szó. vagy mit tudom én, hát honnan tudhatnám.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.26. 09:10:56

@jotunder: Mindenki tud sztrájkolni akinek van munkaszerződése. Szakszervezetek léteznek az akadémiai kutatóhintézetekben. Csak Magyarországon nem szokott hozzá senki az érdekvédelemhez. Ha kitáboroznak az MTA köré többezren azért azt észre lehet venni. Verni kell a dobokat, hangoskodni, ilyesmi. Mindenki más szolidaritásból csatlakozhat.

fortin2 2018.07.26. 09:21:21

@jotunder: nekik kellene tudniuk és világosan beszélni. Most egy elgyávult és inkompetens vezetés képét mutatják, ami egyszerűen az intézeti kutatóhálózat cserbenhagyása veszélyes időkben. Amikor amúgy az ITM ezerrel egyeztet egyetemekkel, tudósokkal stb., ezt lehet hallani mindenfelől. Ezért elkeserítő az egész.

jan 2018.07.26. 09:24:58

Hát, szerintem nehéz itt megmondani, mi a jó lépés. Ez egy olyan sakkjátszma, ahol a kormány bármikor dönthet úgy, hogy fogja és felborítja az egész táblát a fenébe.

Érvelhet akármilyen okosan az MTA vezetése, ez a kormány szarik az érvekre, sőt, inkább még jól fel is idegesíti őket a sok okoskodás. Nemzetközi nyomásgyakorlás dettó: annál inkább megcsinálják. Sztrájk: röhögnek a markukba: jönnek majd a cikkek-hírek, hogy a tudósok nem hajlandóak dolgozni.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.07.26. 09:35:06

@fortin2: Nem értem, miből következne ez. Az Akadémiának semmit sem kellett volna csinálnia. Van egy alaposan átalakított intézményrendszer, amit most egy semmitmondó és szándékosan érthetetlen törvénymódosítással fenyegetnek. Nincs mit erre alternatívaként kínálni. Az alternatíva maga az eddigi valóság. Az MTA szeretné tudni, mi a faxomat akar a kormány, ezért akarna tárgyalni. Ez naivitás, mert senkit se érdekel, mire kíváncsi az MTA, de részletes alternatívával előállni nem lenne kevésbé naiv, s egyúttal annak a beismerése volna, hogy az átalakításnak van bármilyen egyéb indoka annál, hogy CSAK.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.26. 09:35:43

@jan: hirtv.hu/hirtv/freund-kozeledtek-az-allaspontok-a-kormany-es-az-mta-kozott-2465002?utm_source=feed&utm_medium=rss

Freund egy megállapodás körvonalazódásáról is beszél, és teljesen nyíltan említette meg, hogy Palkovics gyakorlatilag ki akarta csinálni az intézeteket azzal, hogy évente kellett volna mindenkinek megpályáznia a saját fizetését. ő konkrétan elmondja, hogy mi az MPI terv, de én egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy őt nem fogják átverni. ez mindenesetre lényegesen jobban hangzik, mint bármi eddig.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.07.26. 09:47:10

@jan: Nincs jó lépés, valóban. Amit az MTA eddig csinált, az mindenesetre nem is rossz eddig a körülményekhez képest. Visszafogott, méltóságteljes, de határozott és nagyon aktív (ami a szervezet sokféleségét ismerve nem piskóta). Bár én személy szerint sokkal kevésbé hangoztatnám a kompromisszumkészségemet, mert ahogy a posztban is van, az einstand az nem tárgyalás. De van is benne logika, mert ez a stílus nem engedi teljesen beilleszteni a kormánypropaganda logikájába az ügyet (ahogy pl. a CEU-ügy az beilleszkedett végül). Amiben viszont tragikus balszerencsénk van, az a hazai politikai közeg elképesztő állapota. Így az MTA -t ma hiába védik konzi értelmiségiek, hiába van nemzetközi szolidaritás, nincsen semmilyen értékelhető hazai kiállás. A sztrájknak nyilván nem lenne értelme, de például van annyi MTA-dolgozó és kapcsolt személy, ami több ezer fős tüntetésre elég lehetne elvileg, de erre ugyanúgy nincs esély a hazai, virágba boruló kompetitív autoriter rezsim körülményei között, néhány hónappal az ellenzék megsemmisülése és a kormánykritikus sajtót ért újabb brutális csapás után, mint széleskörű társadalmi szolidaritásra. Pedig itt annyiban jobbak is az esélyek, hogy itt nemzeti intézményről van szó, tehát ideológiai határokat felülíró koalíció alakulhatna ki, de nem fog, mert poszttraumás stresszben van az ország bő fele, a másik meg leszarja, mi van.

jan 2018.07.26. 10:08:19

Hát, legyen így... bár ez, hogy augusztusig akkor marad a lebegtetés, elég ijesztő.

fortin2 2018.07.26. 10:13:37

@jotunder: Vagyis egy értelmetlen nyilatkozatokat kiadó MTA vezetés mellett feltűnik egy problémamegoldó alelnök. Legalább nem lesz sok töprengés az elnökválasztáson...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.26. 10:18:51

@fortin2: arról nem volt szó, hogy ezt freund tárgyalta le. nem állítom, hogy értem mi történik.

jan 2018.07.26. 10:23:04

@fortin2: Ja úgy érted, hogy Freund lesz az új Palkovics, a tudomány újabb "jó királya", aki szakmailag is oké, és Orbánnál is jól fekszik?

fortin2 2018.07.26. 10:26:46

@jan: nem, Palkovics marad (ameddig a császár akarja, ez egyáltalán nem függ semmiylen teljesítménytől stb.), az MTA vezetője lesz egy a másik, és ezzel megnyugszik valamelyest a Párt.

fortin2 2018.07.26. 10:27:33

@jotunder: gesztusok, szimbólumok, üzenetek. Ennyi csak.

netukki 2018.07.26. 10:35:49

@jotunder: A magyar náci rezsim adminisztratív eszközökkel megtisztítja az MTA-t a renitensektől. Mi van ezen nem érthető? A Harmadik Birodalom tudománypolitikája új kiadásban. Akit nem rúgnak ki, majd innovációkon fog dolgozni, például csodafegyverek kifejlesztésén az elszakított területek visszafoglalására, vagy mondjuk az Árpád-ház génjeinek kimutatására az Orbán-családban, ha másként nem megy, egy kis génszerkesztéssel kombinálva.

balmoral 2018.07.26. 10:38:28

Nekem erről a közleményről az jut eszembe, hogy a teve egy olyan ló, melyet bizottság tervezett. Az akadémia méltóságát pedig csak egy módon őrizhetné meg, ha nem állna szóba ezekkel. "Most mi lesz, Hyppolit? - Most botrány lesz. - És a gróf ilyenkor mit csinált? - A gróf ilyenkor semmit se csinált." A jéghegy nem tárgyalóképes, de el lehet előle menekülni. És sokan ezt fogják tenni. A hajó persze elsüllyed, majd lesz másik. Egyszer.

_ef_ 2018.07.26. 10:51:42

@fortin2: Freund Tamás éppen annyira az MTA vezetőség tagja. azt sem gondolnám, hogy az ő fejéből pattant volna ki ez a kompromisszumos javaslat. az akadémiai intézetek mindig is a MP intézetekre mutogattak, mint az egyetemektől függetlenül működő kutatóbázisok. és mivel a kormányzat képtelen visszavonulót fújni a mégoly zavaros elképzeléseikből, ezért gyanítom kapva kaptak a kompromisszumos lehetőségen.

hogy esetleg FT lesz a következő elnők, az meg nyilt titok volt eddig is.

lüke 2018.07.26. 11:10:59

@jotunder:
nem is értheted, logikai lépés nincs tahó macsóéknál, csak hasraütés:
se reform,se koncepció,még 5 éves terv se
oroszos hasraűtős éppen elképzelt ellenség,aki ellen meggondolás nélkül ütnek,
rövidlátás,csölátás

lüke 2018.07.26. 11:12:30

@netukki: oh a szekvenálás már egyszerű

_ef_ 2018.07.26. 11:17:46

@lüke: na mondjuk ami még hiányzik, az egy komolyanvehető innovációs stratégia.

Wolff 2018.07.26. 11:21:00

@_ef_: De nem bölcsész vagy társadalomtudós lesz soron a szokásjog szerint? És akkor isten óvjon Maróthtól?

Erzsébet Pásztor 2018.07.26. 13:46:24

Nem lehetséges az, h a kormány csak úgy finanszírozhatja EEB hitelből az intézeteket, hogy megpályáztatja a pénzt?

Teljesen érthetetlen, hogy miért kell egy kutatóhálózat alapműködését hitelből finanszírozni. Az is elfogadhatatlan és teljesítményromboló, ha semmiféle biztonsága nincs a kutatóknak. A fiatal kutatók alapproblémaja egyébként már ma is az egzisztenciális bizonytalanság. Lehet, h komolyan azt hiszik, h úgy lehet hatékonyabbá tenni a szférát, hogy minden támogatást megpályáztatnak?? Formailag nőhet a hatékonyság (cikkek száma/év/fő), de tartalmilag jóval kevésbé. Egyébként az egyetemeken is ez a tendencia. Az alapműködés, nota bene az oktatás a laborokban, tantermekben nincs megfinanszírozva. Egyre nagyobb hányad elvileg másra kapott pályázatokból megy.

Az az érzésem, h súlyos meglepetések elé nézünk, s nem ideológiai okokat kell keresni, hanem téves célokat és elképzeléseket az állam feladatairól.

lüke 2018.07.26. 13:53:05

@_ef_: csak ez?
tíz méteres kassza cetli se lenne elég....

lüke 2018.07.26. 13:55:27

@Erzsébet Pásztor:
jaja, ez a baj, az állam, meg a helytartói
mit is csinálnak?

kiskii 2018.07.26. 15:20:02

Ezek ottan tudósok. Szakmájuk szerint problémákra keresnek megoldásokat. Most van probléma? Van. Lehet elemezni a problémát? Lehet. Lehet kutatni azt, hogy eddig az e problémával szembetalálkozott emberek, szervezetek milyen lépéseket tettek? Lehet. Tudható, hogy a probléma ezen lépésekre miként reagált? Igen. Az is tudható, mely lépések vezettek olyan eredményre, hogy a probléma meghátrált? Igen.

Nos, ha az e témában készült 2631 oldalas tanulmány azt mutatja ki, hogy a tárgyalásos megoldások, a kompromisszumos ajánlatok, a szombat este 7 és 11 között tartott sztrájkok, a tüntetések annyit értek mint halottnak a csók, akkor vajon érdemes-e ákádémiai köz- és magángyűléseken felvetni, hogy más úton-módon próbáljanak érvényt szerezni a tudákosok érdekeinek?

Az Akadémiának a legfőbb (vagy egyetlen) fegyvere a tekintélye. És ezt a Fidesz agytröszt is tudja, ezért kezdtek bele e tekintélynek a nép szemében való lerombolásába, mielőtt a tekintetes doktor urak véletlenül méltóztatnak felemelni tekintélyes hátsójukat a karszékből és közvetlen a népnek kezdenék elmagyarázni mi is az ő szívük nagy bánata, ahelyett hogy további tárgyalásokat kezdenének, folytatnának az e tárgyalásokon döntési jogosultsággal nem rendelkező mamelukokkal.

lüke 2018.07.26. 17:05:15

@kiskii:
hasonló a burzsoázia ellenes kampányához
ez most tudomány ellenes, s ez a vég......

labrys 2018.07.26. 17:12:13

A karma csodálatos dolog :)

És ezt előbb-utóbb meg fogják tanulni /áthúzva/ tapasztalni az opportunista disznók /áthúzva/ a magukat úgynevezett „nemzeti-konzervatívnak”* tartó úgynevezett tudósok** is.

…Nekem csak egy kérdésem lenne: hol a rágcsika? Mert a lábam már feltettem a hokedlire, és kezemben a bögre.

.
.
.

* Ezek arról ismerszenek meg, hogy szívbéli eszmetársaiknak és barátaiknak vakkomondor vagy azeri baltás gyilkos volt a jele az óvodában.

** Általában „tudósoknak” nevezzük az olyan szakbarbárokat, akik a tudomány legalább egy kitüntetett fontosságú, hatalmas területéhez (vö. társadalom-/természettudományok) teljesen zoknik. (Kivételek természetesen akadnak, de ők, lévén egyben humanisták is, sosem haverkodnak putyinszabású nemzetvezetőkkel, illetve nem visszhangozzák azok propagandáját.)

dr. mesterséges színezék 2018.07.26. 18:26:22

@jotunder: Amikor két héten belül a nyolcadik konferencia ül össze annak megvitatására, hogy pí ezentúl 1848 vagy 1956 legyen és melyik rovásírásjel ábrázolja, tán csak feltűnik valakinek határon belül vagy túl, hogy itt valakiknek elmentek.

Imaginace 2018.07.26. 19:24:42

@FOUREY: Az intézethálózat éppen elég átalakításon esett át az utóbbi évtizedben, úgyhogy nincs igazán racionális magyarázat arra, miért kellene újra nekivágni... Ebben tehát egyetértünk. De akkor érthetetlen, hogy az akadémia vezetése miért jön elő az MPG-vel! Ez egy ad hoc ötletelésnek tűnik egy olyan helyzetben, ahol nem szükséges elmozdulni az első mondástól.

Imaginace 2018.07.26. 20:20:04

@Miki Telepi: A II. osztály (éppen azért, mert nincs miről tárgyalni, az intézetek átadása nem alku kérdése, tehát az engedékenyebb többségi álláspontot ebből a nézőpontból kontrázta).

CoolKoon 2018.07.26. 20:39:49

Nem is értem, hogy miért aggódik mindenki. A tudósok majd szépen elmennek Nyugatra/Ausztriába/Kínába/Japánba kutatni, Magyarisztánban pedig maradnak az agyhalott véglények, akik közül néhány kevésbé fogyatékos egyed majd kutatást színlelve fog pénzt lenyúlni a főninek. Nincs itt semmi látnivaló, csak a K+F-re félretett pénzt is komplett le akarják nyúlni, és jobb ötletük nem volt.
Jaa hogy ezzel a magyar tudományos életnek lényegében annyi? Hát istenem, megszlopálni nem lehet, akkor meg az átlagembernek hiányozni se fog.....

vénkujon 2018.07.26. 21:04:36

jo uton jár a nemzeti kórmány. az edig elnyomott focitudományok felvirágozhatnak végre. a sok bamba, egyéb fura tudományok helyet. :D hajrá magyarog

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.26. 21:47:08

@Imaginace: Aha, de logikus mert megint rajtuk fog csattanni az ostor.

fortin2 2018.07.26. 22:01:50

@Imaginace: Azért erősen aggasztó, hogy csak a II. (azaz a filozófiai-történettudományi-pszichológiai-művészettörténeti) osztály, illetve az elnöke látta problémásnak, hogy maga az Akadémia kezdeményezi (!!! mondom, nem az ITM, nem a csúnya kormány, nem Palkovics, hanem maga az MTA!!!) az intézethálózat valamiféle kht-ba kivitelét. Ha ez valóban így történt, (és ennek megtudásához elég csak kiperelni annak az elnökségi ülésnek a jegyzőkényvét), akkor lehet mindenféle rosszakat gondolni (sok alappal) a kormány nyomulásáról, de ezeket az akadémiai vezetőket haladéktalanul el kell zavarni, méghozzá gyorsan.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.07.26. 22:19:39

@balmoral: Ez egy sokat emlgetett angol mondás, és akik ezt ismételgetik, soha nem jártak még sivatagban. Oda ugyanis a teve ideális közlekedési eszköz.

Mister Gumpy 2018.07.26. 23:16:36

@fortin2: Nem tudom, máshol hogy van, de a III., azaz a matek-osztály elég közel van az MTA matek intézetéhez. Kizártnak tűnik, hogy az Intézettel nem konzultáltak volna, hogy megszavazhatják-e. De elég sok matematikus van itt, talán szól valaki, ha nincs igazam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.27. 09:33:43

@Miki Telepi: Szerintem Orbánék örülnének, ha például az MTA TTK kutatói sztrájkolnának és nem foglalkoznának semmivel, ami az utóbbi 150 év tudományos eredményeiben felmerült...

balmoral 2018.07.27. 13:02:35

@Kuviklacz: Ez a mondás a teve kinézetére utal, nem a funkcionalitására. Mellesleg, nem véletlenül nevezik a sivatag hajójának, mert a hátán szintúgy tengeribeteg lesz az utazó, mint egy hajón. Ha nem is volt találó a metaforám, annyit kijelenthetek, hogy ennek az akadémiai határozatnak kábé annyi értelme van, mint egy tevének az antarktiszon.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.07.27. 13:17:16

@balmoral: Csak magához a mondáshoz szóltam hozzá, mert annyiszor dörgölték az orrom alá, hogy már irritál. Amúgy persze igazad van (csak hát ugye az a kérdés, mi a bánatot tud egy hajó kommunikálni egy jéghegy felé - ha már hasonlatokban beszélünk, azon kívül, hogy irdatlan mennyiségű forró gázt fúj rá, hátha elolvad).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.07.27. 13:17:49

@balmoral: Én szeretem a tevét... :-P Alibaszna de Bamba, tevehajcsár...

netukki 2018.07.27. 14:30:50

@balmoral: Ha nem is az Antarktiszon, átellenben, az Arktiszon éltek tevék egykoron.

en.m.wikipedia.org/wiki/High_Arctic_camel

balmoral 2018.07.27. 14:59:19

@netukki: De kihaltak, mert nem volt hozzájuk sivatag.

közösperonos átszállás 2018.07.27. 15:11:58

@fortin2: "Ugyan nem kellene erős érveket találniuk az ATOMKI vagy az SZBK különtartása mellett? "

Az amúgy kurva mókás, hogy mindig A debreceni meg A szegedi kutatóintézettel megy a példálózás, mikor az speciel teljesen bicskanyitogató, hogy a maradék harmincegy kutatóintézet (nem számoltam össze, lehet, hogy csak 18, de 90+%) meg Pesten van. (Jó, az ELI se, mert oda nem fizette volna az EU.)

Az egyetemek között sem oktatói, sem kutatói, sem hallgatói, sem adminisztrátori, sem négyzetméteri, se egyáltalán semmiféle szempontból nincsenek ilyen arányok.

Persze nem hiszem, hogy ez változni fog most, csak azért már magának az Akadémiának változtatnia kellett volna ezen. De fel se merül.

_ef_ 2018.07.27. 15:50:50

az agrártudományi Martonvásár, az ökológiai Vácrátóton, a csillagászati Sopron-Bp székhellyel a 15ből. szóval 1/3.

lehet mondani, hogy történelmileg így alakult.

közösperonos átszállás 2018.07.27. 16:37:03

@_ef_: Martonvásár, Vácrátót, Sopron-BP? Ez most tényleg komoly? :-)

Márminthogy az első kettő az "vidék" lenne. Oké, nem jár ki kék busz, de az egyik 30, a másik 40 km-re van a 0 km-kőtől, és hát melyik vidéki egyetemhez kapcsolódnak, na melyikhez?

A Sopron-BP-ről meg ugye nem is kell magyarázni, miért max. fél pont (de a négy intézetéből három pesti, szóval kevesebb lesz az).

"lehet mondani, hogy történelmileg így alakult. "

Lehet, sőt ezt nem is nagyon lehet vitatni. :-)

De a kérdés egyrészt az, hogy jó-e így ez, másrészt az, hogy normális-e így ez, harmadrészt az, hogy ez determinálja-e a jövőt, vagy esetleg mondhatjuk azt is, hogy a későbbiekben ez ne így legyen?

_ef_ 2018.07.27. 16:49:06

@közösperonos átszállás: mit csinálsz egy olyan országban, ahol a legnagyobb agráregyetem is 40 kmre van a 0 km-től?

az új alapítású intézeteket el lehetne vinni Bp-ről, de az utolsó hazai alapítású intézetet is csak Gödöllőig vitték.

lüke 2018.07.28. 15:31:25

@_ef_:
ennek a története más:
akkor is, mint ma átszerveszték a TE-eket
a agrár kar a József NTE-n volt, s a kis- KF- kertészetihez dobták a Villányira, majd megtalálták neki a Prémontreux -iektől elvett épületet Gödöllőn, s a kolesz a máriabesnyői apácáktól rekvirálták - itt még nem tartunk, majd..............-

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.07.30. 20:14:21

@Imaginace: Én őszintén azt gondolom, hogy itt nincs értelmes lépés. Azzal együtt is, hogy az MP-kre hivatkozást apróbb politikai hibának tartom, mert azt sugallja, mintha lenne érv kormányoldalon és mintha lenne az akadémiai intézetek átalakítására bármilyen indok. Szóval ez egy védelmi pozíció értelmetlen feladása szerintem és ennek nem örülök. Másfelől azt gondolom, hogy ez egy olyan háború, ahol annyira aránytalanok az erőviszonyok, hogy a végkimenetel nem lehet kérdéses és majdnem mindegynek tartom, hogy ki hogyan viselkedik. Aki teheti,az lépjen le. Aki csak túlélni akar, azt is megértem. A MP-ra hivatkozás nem szégyenteljes és ennyiben nem is haragszom érte. Lelkileg persze közelebb állna hozzám, ha az MTA azt mondaná, hogy eb ura fakó, de megértem, hogy a vezetés lelkivilágával ez nem egyezik. Én, bevallom, sokkal rosszabbra számítottam az első napokban.

Imaginace 2018.08.01. 13:18:14

@FOUREY: Köszi a választ, nagyjából egyetértünk. Én az elején viszont jobbra számítottam, naivan feltételezve, hogy az intézetek konkrét működésébe már nem fognak beleszólni, csak mostantól a minisztériumon keresztül kapom a fizetésem (hiszen itt csak az értelmiségi közvéleménynek szóló demonstratív lépésről van szó, de napi szinten a dolgok alig változnak). Ma már világos, hogy ez a rés elég lesz ahhoz, hogy mélyen belenyúljanak a személyi szintig lemenően. Nem mindenki tud külföldre menni (számos okból).

jan 2018.08.02. 20:25:09

Arról tud esetleg valaki valamit, hogy azoknak az NKFI-s pályázatoknak az eredményét, amiket már rangsoroltak és csak kihirdetni kellett volna, de Palkovics utasítására ezt leállították, szóval hogy ezek mikor lesznek kihirdetve?

Csak mert van kollégám, akinek pl. ez alapján derül ki, hogy lesz-e szeptember 1-jén állása, meg ilyen apróságok...

Imaginace 2018.08.02. 21:43:18

@jan: Talán Palkovics titkárnője tud erről valamit, de egyébként senki...

ámbátor 2018.08.03. 10:59:36

@jan: Ha türelmes, akkor karácsonyra megtudhatja, volt-e állása szeptember 1-töl és húsvétra a fizetését is megkaphatja. Már persze, ha volt állása szeptember 1-töl.

netukki 2018.08.03. 11:18:42

@ámbátor: Ha például valaki tüntetésen vett részt az elmúlt évtizedben, és sikeresen azonosították (mobil cellainformáció, rendőrségi videófelvételek, térfigyelő kamerák, besúgók jelentései alapján), akkor nem sok jóra lehet számítani.

velőtanya 2018.08.04. 10:38:39

@jan: Nemrég írtam egy hozzászólást arról, hogy nyolc éve meddig tartott és milyen eredményekre vezetett a rendszer kreatív áttekintése:
orulunkvincent.blog.hu/2018/06/16/a_magyar_tudomany_esete_a_kulturharccal_megjegyzesposzt/full_commentlist/1#c35448305
Sok szempontból más most a helyzet persze. Akkor rendszerváltás volt, most csak a belső ellenség egy újabb bandájával kell leszámolni, de nagyon optimista azért nem lennék a kollégád helyében, illetve gőzerővel néznék utána, hogy akinek a neve alatt fut a projekt, az mennyire fekszik jól a nernél.

dvhr 2018.08.22. 13:46:30

@Imaginace: Ez nemikeppen felrevezeto: a II. osztaly elnoke nem vett reszt a vitaban es nem is szavazott. A vitaban resztvett (ellenezte a targyalast a miniszteriummal) es utana NEM-mel szavazott a III. osztaly elnoke.

Imaginace 2018.08.22. 16:41:17

@dvhr: Rendben -- akkor elnézést kérek az érintettektől (s én kaptam pontatlan tájékoztatást).