Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Pálinkás utódjáról (megjegyzésposzt)

2018.07.11. 11:05 | jotunder | 85 komment

 

  A rezsimsajtó szerint Birkner Zoltán lesz Pálinkás József utóda. Kiemelik, hogy Birkner tizennyolc éven keresztül vezette a Pannon Egyetem nagykanizsai kampuszát. Palkovicsot idézik:

„Ehhez olyan vezetőre van szükség, aki maga is érti azt, hogy mit jelent a vállalati innováció vagy a start up vállalkozás, továbbá ismeri a vállalatok és az egyetemek kapcsolatát, amellett, hogy kutatói tevékenységet is folytatott”

 Birkner Zoltán 2010-ben doktorált a veszprémi egyetemen disszertációjának címe:

 Zala megyében is az innováció a siker motorja? 

 Valóban voltak vállalati kapcsolatai, hiszem a nagykanizsai Hidrofilt Kft-vel közösen létrehozta az egyetemen a Soós Ernő Kutató-Fejlesztő Központot. Birkner Zoltán egyébként publikált is közösen néhai Soós Ernővel a Technikatörténeti Szemlében. 

 A világon semmi bajom sincs Nagykanizsával, a Hidrofilt Kft-vel és nem tudom megválaszolni az alapkérdést, vajon Zala megyében is az innováció a siker motorja, csak próbáltam utánanézni Pálinkás utódjának. 

UPDATE:    Kommentelőnk vette észre, hogy Birkner Zoltán doktori disszertációjának 44.oldalán javasolta a felsőoktatás és az akadémiai intézethálózat KEMÉNYKEZŰ reformját.  Ami után már szinte kínzóan megválaszolatlan a kérdés, hogy Zala megyében is az innováció a siker motorja?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1414106201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.07.11. 11:33:02

biztos lojális rezsimszolga lesz. orbánnál ez a kompetencia van a lista élén.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 11:39:20

volt azért ő fideszes önkormányzati képviselő is na, ne kisebbítsd az érdemeit

www.valasztas.hu/onktjk5/tjk20134.htm

nerángass 2018.07.11. 11:47:04

Stumbling upon :

( Birkner Phd értekezés 44 oldal )
„Kiderült azonban, hogy a vállalati K+F és innovációs aktivitás fellenditése egyáltalán nem csak pénzügyi kérdés. Sokkal inkább arról van szó, hogy a több százezernyi magyar vállalkozás túlnyomó része bármiféle innovációs igény és lehetőség nélküli cég, és a jelentősebb piaci szereplők számára is csak másodlagos vagy harmadlagos jelentőségű stratégiai eszköz a K+F és az innováció.
A vállalatok ( sic ) érintő közvetett és közvetlen ösztönzők :
1. A felsőoktatás és az akadémiai intézetházlózat kemény kézzel végrehajtott reformja komoly minőségi kritériumok alapján”
( még 4 következik )

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 12:20:51

@nerángass: magán kezdhetné a kemény kézzel végrehajtott reformokat komoly minőségi kritériumok alapján, pl elég vicces docensnek lenni úgy hogy az embernek néhány horvát konferencia proceeding az egyetlen nemzetközi publikációs outputja egy kifejezetten nemzetközi és egyébként halálra hivatkozott területen.

balmoral 2018.07.11. 13:04:09

Sikerült egy igazi nagyágyút leigazolni. Legközelebb ő lesz a szövetségi kapitány is.

balmoral 2018.07.11. 13:07:10

Legalább most megtudtam, hogy a Pannon Egyetemnek van nagykanizsai kampusza...

intermusa 2018.07.11. 13:07:22

Az illető egy kisvárosi gimnázium átlagos képességű földrajztanára volt, amíg fel nem ismerte magáról hogy ő valójában fideszes.
Nyilván jobban ért a tudományhoz mint Lovász, Pálinkás, Freund, Szathmáry meg a többiek. Az innováció is a kisujjában van, ezt a Dráva-menti falvak bográcsozással egybekötött éves turisztikai találkozóján tartott remek prezentációja is mutatja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.11. 13:21:57

"Frida mutatta be Birkner Zoltán fiatal, jóvágású földrajz-történelem szakos tanárt (Debrecenben végzett, szüleiről azonnal látszott, hogy korrekt, megbízható emberek). Zoli előtt két karrier is állt: politikus (tagja volt képviselőként az önkormányzatnak) és tehetséges menedzser. Eltérítettük! Magadnak építesz meg egy főiskolát, bíztattam, és egyetlen kérésem volt: hagyja abba a nyilvános politizálást."

Muad\\\'Dib 2018.07.11. 13:25:11

@intermusa: @jotunder:
Azért kívülálló "belepofázóként" - a személytől teljesen függetlenül - megkérdezem, hogy miért kellene, hogy a pénzosztás irányító szervezetének (bárki is legyen az) vezetője jobban értsen a tudományhoz mint az említettek? Miért lenne alapevidencia az, hogy majd a tudós jobban tudja hova osszuk a pénzt mint mondjuk egy "menedzser" megfelelő emberekkel körülvéve? És ezt most tényleg komolyan kérdezem nem valami kötekedésből írom, én nem látok rá a dolgokra mivel nem vagyok kutató.

Muad\\\'Dib 2018.07.11. 13:28:03

@Muad\\\'Dib:
A kissé értelmetlen fogalmazásért elnézést Mentségemre szóljon, hogy meló közben kicsit bajos többször félbehagyva fogalmazni. :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.07.11. 13:29:46

@Muad\\\'Dib: "Azért kívülálló "belepofázóként" - a személytől teljesen függetlenül - megkérdezem, hogy miért kellene, hogy a pénzosztás irányító szervezetének (bárki is legyen az) vezetője jobban értsen a tudományhoz mint az említettek?"
Akár igazad is lehetne.....viszont a tapasztalatok alapján, kizárt dolog, hogy egy pöpec versenyzőt tegyenek oda...ha mégis, gyorsan le fogják váltani.

balmoral 2018.07.11. 13:30:25

@Muad\\\'Dib: Általánosan is megfogalmazható, hogy nem ártalmas, ha az ember ért ahhoz, amivel foglalkozik. Igaz, hogy van, aki közben beletanul...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.11. 13:33:28

@Muad\\\'Dib: egy komoly országban egy ilyen testület élén "valaki" áll. birkner zoltán, próbálok udvariasan fogalmazni :nemvalaki.

ez egy innovációs hivatal, amiből éppen kiszervezik a kutatást. palkovics pl. egy ilyen hivatalnak elvileg jó vezetője lenne.

Muad\\\'Dib 2018.07.11. 13:35:31

@balmoral:
Pont azért kérdeztem, mert teljesen más körben ez nem feltétlenül igaz. Az, hogy egy orvosigazgató sokszor kategóriákkal nagyobb kárt tud okozni egy kórháznak gazdasági területen mint egy "laikus" menedzser, szerintem senkinek nem újdonság.

Muad\\\'Dib 2018.07.11. 13:36:59

@jotunder:
Ezt értem. A kérdés arra vonatkozott kell-e, hogy kutató álljon ilyen szervezet élén.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 13:38:01

arról lehet tudni egyébként hogy hogy "kerül" valaki egy ilyen, tízmilliárdok felett döntő hivatal élére? Meg vannak ezek pályáztatva, van valami testületi döntés vagy egyszerűen azt mondja az orbán viktor hogy ő és akkor ő? Komolyan kérdezem, még Lánczi is pályázaton nyert (igaz, meg lett mondva hogy mindenki más vonja vissza, de akkor is).

Muad\\\'Dib 2018.07.11. 13:38:41

@Fuxos (ex bömis):
Ezért volt hipotetikus a kérdésem, egy távoli, idegen világra vonatkoztatva, személyektől függetlenül. :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.11. 13:40:28

@harmadikszem: az ilyesmit nem pályázzák, hanem kinevezik, ez egy államtitkári posztnak felel meg.

velőtanya 2018.07.11. 13:43:48

@intermusa: Abból kell kiindulni, hogy Lovász (Pálinkás, Freund, Szathmáry meg a többiek) kém, áruló, rendőrspicli. Ebből a nézőpontból sem találsz semmi gyanúsat a viselkedésükben?

Vegyük csak ezt a Szathmáry nevű szemüveges kollégát, mi nem derült ki róla ma reggelre is:
"Szathmáry Eörs 1987-ben Soros ösztöndíjjal volt egy hónapig Ausztriában, majd következett a többi külföldi út, míg Angliában sikerült Bradley famulusává válni. Ez alapozta meg itteni karrierjét az MTA tagjává válással 48 évesen. Állítólag ő a legjobb magyar evolúcióbiológus, ami már eleve fából vaskarika, mert evolúcióval csak a biológusok foglalkoznak. Én is biológus vagyok és evolúcióval foglalkozom jó ideje, nem kérek belőle kioktatást, mivel jobban megtudom ítélni , hogy mennyi a valós a SzE dicsfényéből! Még van pár hasonló korú díszpinty az MTA-ban, akik meglovagoltak egyes mainstream áltudományos elméleteket s annak vizén hajóztak be az akadémiára.

balmoral 2018.07.11. 13:48:08

@velőtanya: Ezt személyesen Darwin elvtárs nyilatkozta?

velőtanya 2018.07.11. 13:50:07

Egyébként a mandiner - és gondolom a többi rezsimharsona személyi állománya is, csak én egyedül őket nézem meg néha - az utóbbi 48 órában sikeresen hajtotta végre az átmenetet az érett, konszolidált sztálinizmusból Pol Pot világképe felé. Ha holnap reggelre megjön az ukáz illetékes helyről N. Horváth Zsófia aláírással, hogy a szemüvegeseket ideiglenesen átnevelő táborba kell szállítani, Rajcsányi vezércikkben fog kiállni a törekvés mellett
(legfeljebb valaki lázasan átnézi közben az archívumokat, és leretusálják a szemüveget minden Gulyás Gergely-képről)

balmoral 2018.07.11. 13:57:07

@Muad\\\'Dib: Nem gondolom, hogy feltétlenül kutatónak kell állnia egy ilyen szervezet élén. De feltétlenül ún. alkalmas embernek. Aki képben van. Aki tudja mi fán terem a jog, a tudomány, az államigazgatás, a gazdaság, vannak vezetői ismeretei és gyakorlata. Magyarországon nem divat a vezetői képességek mérése, fejlesztése, az egyes kinevezésekkor az én szakmámban pl. egyáltalán nem vették figyelembe és ez független volt az éppen esedékes kormány összetételétől. (Nyilván így lettem én is vezető.) Az én minisztereimnek se volt fogalma semmiről, és egyetlen olyan közig államtitkárunk volt húsz év alatt, aki értette, hogy mi a feladata. A káderek kiválasztása is egy szakma, amihez orbán nyilván nem ért, de nem is tartja fontosnak. Ő úgy van vele, mint a viccben, miszerint hogyan lehet három szőke nő közül kiválasztani a legostobábbat? Találomra! Ő így van a fideszesekkel. Mindegy, kit nevez ki, úgyis mind alkalmatlan, de bólogatni mindegyik tud.

velőtanya 2018.07.11. 14:01:33

@balmoral: Mindenesetre most nem szabad zavarni, miután a hét első két napján feltárta az evolúcióbiológia, az agykutatás és a kvantumelmélet még hiányzó összefüggéseit, ma délelőtt a rák végleges gyógyítása van soron.

szazharminchet 2018.07.11. 14:13:38

@Muad\\\'Dib: Nem biztos, hogy kell, de több helyen bevált. Nézzük csak,
NSF (USA): F.A. Cordova, asztrofizikus, előtte a Purdue egyetem elnöke, ..., volt NASA Chief Scientist is.
előtte: Subra Suresh, A.L. Bement, R.R. Colwell, N.F. Lane, W.E. Massey.

EPSRC (UK): Philip Nelson, előtte: David Delpy

DFG (DE): Peter Strohschneider
előtte: Matthias Kleiner, E.-L. Winnacker, E. Frühwald.

Nekik mind van szakmai teljesítményük, egytől egyik kutatók, professzorok. Pálinkás sem ez a kategória (messze nem), ő is inkább csak jókor volt jó helyen, ügyesen főnökösködött. Ha nem is sok eredmény az ő munkája, de legalább megérti másokét, látott már kutatómunkát közelről.

MartianChronicle 2018.07.11. 14:27:23

@jotunder: Ezt ki mondta?
Nem tudom, miért nem világos, hogy a döntéseket Palkovics hozza és Birkner egy ideális stróman.

Bogomil 2018.07.11. 14:33:06

@velőtanya: Az idézőjel (igaz csak a szöveg elején van) valóságos vagy fiktív idézetre utal?

netukki 2018.07.11. 14:34:56

@jotunder: Palkovics tudása teljesen elavult, a fékeket és az egyensúlyokat már kiszerelték a rendszerből, maradt a fékevesztett NER.

velőtanya 2018.07.11. 14:59:09

Valós idézet - egészen minimális szerkesztéssel, hogy a kontextus nélkül is érthető legyen - és egy kommentből való innen:
mandiner.hu/cikk/20180710_boszormenyi_nagy_gergely_a_tudomany_es_az_innovacio_finanszirozasarol

(1) Az elkövető munkáslevelező (ML1) korábban így indít:
"No ez egy nagy baj az Orbán kormány káderpolitikájában. Viperákat melenget a keblén (ld. Pröhle, L. Simon ügyet, a Balassi Intézet igazgatónője esetét, stb), Lovász, Szathmáry, Pálinkás is közéjük tartozik, sok más saját fészekbe szaróval együtt). Remélem, sor kerül a sorok alapos tisztítására. Minél előbb, annál jobb!"
(2) Majd később jön egy párbeszéd egy lipsi kommentelő (LK) és egy másik munkáslevelező (ML2) között:
LK: "a gondok majd akkor kezdődnek, amikor például Szathmáry Eörs hűlt helyét átveszi az a bizonyos "megbízható káder""
ML2: "Az lesz majd a meglepetés, hogy semmiféle gondok nem lesznek, mert amennyit vesztünk a most is alig létező innovációban, annyit nyerünk hozzáállásban."
(3) És erre tromfol rá ML1 a fenti idézettel

tonhalkonzerv reloaded 2018.07.11. 15:01:31

" kemény kézzel végrehajtott reformja komoly minőségi kritériumok alapján"

Nem túl egyértelmű de mintha ezt nem ő mondaná, hanem a "A magyar innovációs rendszer reformjának lehetőségei. Vitaanyag a Reformszövetség felkérésére" c. 2009es Török Ádám-anyagból származna. Ha igen akkor elég szarul idézi khmm.

netukki 2018.07.11. 15:02:26

@intermusa: Birkner Zoltán egyházi vonalon is jól helyezkedik: házigazdája volt a tavaly első alkalommal megrendezett "Új utak az egyházban" című tudományos [sic!] konferenciának a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszon. Ezen többek közt elhangzott Hella Ferenc* nagykanizsai református lelkész " A lelkipásztor, mint vezető című" előadása, amelyben a tudós lelkész "megismertette a hallgatóságot az egyházi kibernetika az utóbbi években háttérbe szorult gyakorlati teológiai tudományágával".

Erről és a többi előadásról lásd: www.evangelikus.hu/node/14101

Őrizzük meg komolyságunkat. Nem kisebb nagyság, mint L. Ron Hubbard, a szcientológia alapítója állította, hogy eszmetana, a dianetika hidat alkot a kibernetika és az általános szemantika között. Na ugye.
_____________________________
* 444.hu/2016/09/21/hella-ferenc-reformatus-lelkesz-ez-a-masik-vallas-64-millio-keresztenyt-olt-meg-es-meg-egyert-nem-kert-bocsanatot 777blog.hu/2017/07/16/mely-hiterol-vallott-magyar-uszas-egyik-legnagyobb-remenysege/

Jean Claude 2018.07.11. 15:32:33

@jotunder: Sok rendszernek sikerült a történelemben valakiből mást csinálni.
Ez történik most Palkoviccsal. A folyamat közben többen csodálkoztak. A végén már nem...

közösperonos átszállás 2018.07.11. 15:38:28

@Muad\\\'Dib: "Miért lenne alapevidencia az, hogy majd a tudós jobban tudja hova osszuk a pénzt mint mondjuk egy "menedzser" megfelelő emberekkel körülvéve?"

Ez elvileg működhet, de inkább úgy szokott menni, hogy a tudományos szféra is kitermeli magából a vezetőket, akik ritkán görnyednek a mikroszkóp fölé, viszont a hmmm, tudományszervezésben, intézetszervezésben, neadjisten pályázatírásban etcetc. jeleskednek.

Úgy általában egyébként én a "versenyszférásítás" hagymázát vélem felfedezni mostanában ebben az egészben, ami fából vaskarika. Egyetemi-kutatói vonalon meg főleg, úgy meg aztán főleg-főleg, hogy a "versenyszférában" (még ha ebben a kicsit sárga, kicsit savanyú versenyszférában is) megszokott feltételeket természetesen nincs módjukban biztosítani.

Érvsebész 2018.07.11. 15:38:38

@netukki: mielőtt megnyitnám a linkjeidet: a másodikban 'uszas' helyett 'uszitas'-t olvastam...

Jean Claude 2018.07.11. 15:41:46

@velőtanya: Reggel megrémültem bortválkozás közben, hogy kékszemű vagyok. Utána jobb kézzel ittam a teát.
Vajon a Mandíner holnap hová teszi a csoportomat? Mit szabad remélnem?
A "Mit lehet tudnom?" kérdésre folyamatosan kapjuk a választ.
Mi lesz a harmadik kérdéssel?

Érvsebész 2018.07.11. 15:46:58

@netukki: melyik focista mondta azt, hogy ha lenne isten és meghallgatná a játékosok imáit, akkor a spanyol bajnokság minden meccse döntetlenre végződne?

netukki 2018.07.11. 16:10:54

@Érvsebész: Dávid Ibolya?

Érvsebész 2018.07.11. 16:19:50

@netukki: ez kicsit rosszul esett :)

Ha már, akkor Tóta W.:

hvg.hu/sport/20180710_Gol_Leszarom

zsirafablak 2018.07.11. 17:57:03

Még hogy Birkner docens úr nem ért a tudományhoz! Hiszen egy igazi institute for advanced study igazi fellowjáról van ám szó! Naugye.
iask.hu/hu/people/birkner-zoltan/

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 20:05:48

@zsirafablak: @jotunder: nem kellett volna megnézzem, menőség a Publications fül. Zömmel saját kiadású anyagok vannak benne (mondjuk másfél milliárdért én ennek az ezerszeresét is megíratom random doktoranduszokkal) és van ugye az articles fül is, mert nem csak belterjesen publikálunk magunknak hanem a világnak is megmutatjuk mi hol merre, ha már institute of Advanced fuckin studies. Magyar tudomány, Orvosi Hetilap (!), a Social Europe című sima közéleti újság, a Magyar Minőség című Q1-es periodika illetve a Közgazdaságtan és Vallás című méltán híres nemzetközi folyóiratok találhatóak itten kérem. A legerősebb anyag egy socio.hu-s cikk, de az már vendégszerzős.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 20:11:06

@harmadikszem: mindez ha jól látom némileg több mint 600 millió forintot emésztett fel egyedül 2017-ben, melyből - lévén erősen nemzetközi intézet - 600millió forint belföldi, 0 forint külföldi bevétel.

Néha azt gondolom nem is olyan hülye aki jóban van a gnómmal. Évi párszáz millióért szeretnék én a Magyar Minőségben publikálni.

iask.hu/wp-content/uploads/2002/07/2017evikoltsegvetes.pdf?x51955

közösperonos átszállás 2018.07.11. 20:15:21

@harmadikszem: "Orvosi Hetilap (!)"

Azért a cím gagyibbat sugall, az Orvosi Hetilap mégse egy Kiskegyed, még IF-je is van. (A scimago szerint meg csak frissen szállt alá Q4-be, kb. bármelyik Periodica Polytechnica szintje.)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 20:37:50

@közösperonos átszállás: en kerek elnezest van 1 db magyar nyelvu q4es cikk/x ev/ y ember/ 600 milla. En iden csinaltam eddig 3 db q1es cikket az mi penz?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.11. 20:38:57

@közösperonos átszállás: de amugy oke tenyleg megvezetett a cim es nem mentem utana mea maxima stb

fortin2 2018.07.12. 07:45:00

@poszt: Fogalmam nincs, ki ez az úr, de ahogy látni, sokkal kisebb hatórköre marad, mint ami Pálinkásnak megvolt. Annak a jó részét Palkovics magához vonta. Itt, ha jól érteni, az innovációs pénzek menedzselése marad, amit majd érdekes lesz összehasonítani az egyik nálánál alulképzettebb (és tudományos fokozatot füllentő) elődjéhez képesti munkájával a sokakban boldog emlékezetűvé nemesedett botránykorszakból. (valasz.hu/itthon/kf-kozpenzfolyatas-13215/)

Bogomil 2018.07.12. 08:03:08

@fortin2: A linkre a Válasz főoldala jön be, ha a keresőfelületen rákeresek a "közpénzfolyatás" szóra, semmi. Megtennéd, hogy ellenőrzöd és javítod, mert érdekelne, miről van szó...

Bogomil 2018.07.12. 08:08:20

@fortin2: Bocs, közben megvan, én voltam az ügyetlen, mert a végén lévő kerekzárójelet is hozzámásoltam a linkhez...:-)

Wolff 2018.07.12. 11:01:39

@harmadikszem: @jotunder

Nem voltál elég alapos, az igazi gyönygszem az új fellowk között van: Kondor Katalin.

Wolff 2018.07.12. 11:02:36

@zsirafablak: Ahol Kondor Katalin is a társa. :D

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.12. 11:52:53

@Wolff: váralja szovetseg echo tv insitute of adv stud tipikus academic career path

Secnir 2018.07.12. 12:06:05

@jotunder:
szia
OFF megint kávé helyett:
Nem az Esterházy vagy Jancsó képviselte kulturális mércére van szüksége az új Magyarországnak, a sztenderdeket a plebejusabb értékek alapján kell meghatározni, amelyek összhangban vannak a Fidesz-szavazó VIII. kerületiek világával is - erről beszélt a Klubrádióban Békés Márton, a Terror Háza Múzeum kutatási igazgatója.

bővebben itt: index.hu/kultur/2018/07/12/esterhazy_jancso_klubradio_interju_bekes_marton_terror_haza/
bár békés mártont szűkebben szeretném látni...

lüke 2018.07.12. 12:48:04

@Secnir:
Kulturkampf
[M1- 4 minden híradója : a ME azt mondta:………………~]

lüke 2018.07.12. 12:50:15

@zsirafablak: docens? Csak ? nem is prof.

közösperonos átszállás 2018.07.12. 13:30:32

@Bogomil: A szokásos eset, a bezáró zárójel már nem az URL része, csak a blogmotor még nem tud gondolatot olvasni. :-)

közösperonos átszállás 2018.07.12. 13:33:49

@Bogomil: Én meg a vak, bocs.

@harmadikszem: Np, én tényleg annyit akartam mondani, hogy a cím félrevezető, _annyira_ azért nem gagyi. Persze akinek élete főműve ott jelent meg, az azért khm, és nem is kicsit.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.12. 14:31:13

Birkner Zoltán 18 évig vezette a nagykanizsai egyetemi kampuszt, abból 10 évig PhD nélkül (ha 2010-ben lett meg neki). Mi teszi alkalmassá az NKFIH vezetésére:
[https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/tizennyolc-ev-utan-tavozik-a-pe-nagykanizsai-kampusz-elerol-dr-birkner-zoltan-2453660/]

"a várossal és a Hidrofilt Kft.-vel közösen létrehozták a Soós Ernő Víztechnológiai Kutató-Fejlesztő Központot"
"Létrejött egy posztgraduális másoddiplomás víztudományi szakunk, a víz- és szennyvízkezelő rendszerüzemeltető szakember képzés"
"A szak létrehozását dr. Palkovics László korábbi oktatásért felelős államtitkár, mostani innovációs és technológiai miniszter kezdeményezte."

Minden tiszta. Előre a szennyvízkezelési PhD-kért.

lüke 2018.07.12. 15:03:22

@ha kohen:
eb
sablonos kulturkampf

vtmgq8 2018.07.12. 15:03:35

@Miki Telepi:
Miért? Szarbbol már várat építeni se szabad?
A Palkvicsos megjegyzés pedig az informatikus mérnöki képzésre vonatkozott. A vizes képzés idején meg a térképész Úr vezette a felsőoktatást.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.12. 15:27:23

@vtmgq8: Nagyon fontosnak tartotta kiemelni a helyi lap olvasói számára, hogy a Palkovics Úr kezdeményezte. Én nem tudtam, hogy új képzést úgy indítanak magyarországi egyetemeken, hogy az államtitkár leszól, hogy kéne egy ilyen itt.

Jean Claude 2018.07.12. 16:11:09

@ha kohen: Vajon ki veszi fel a Zsdanov nevet?
Lehet, hogy erről szól majd OV útja Putyinhoz?
Remélem Vlagyimir Vlagyimirovics leviszi az ottani metróba, hogy őkicsisége saját szemével lásson egy használható orosz szerelvényt és nem azt, amit erre a totálisan balfasz Tarlósra ráerőltetett. A jövőre cserére érett Skoda Superbjét ki kellene küldeni Mlada Boleslav-ba teljes felújításra. Előtte, csak erre, nemzetgazdaságilag kiemelt fontosságú közbeszerzést kellene kiírni. Indulhatna a Toyota és Renault is.

Jean Claude 2018.07.12. 16:15:15

@Jean Claude: A cseheknek van jó esélyük, mert ők tudják a gépjármű légkondiját szakszerűen kiszerelni. A csomagtartóban visszafelé Tarlós talál majd egy szintén teljesen felujított Favorit márkájú kerékpárt. Gondolnak kedvenc hobbijára.

ha kohen 2018.07.12. 16:36:12

.
Mégis csak térjünk vissza a sokak által elavultnak/elévültnek tekintett Moldova Györgyhöz:

Éljen a Nébald Richárd Zenemunkás Központ és a Nehadoma József Állami Kölkereskedelmi Bank, valamint vezetője: Kis-Lucullusz elvtárs.

És meneküljön, aki tud, a magyar atom elől a Lakinger Béla Zsebcirkálón.

Kafka, Ionesco és Karinthy Cini semmit sem tudott az abszurdról a mai orbánistákhoz képest.
.

Bogomil 2018.07.12. 17:03:15

@vtmgq8: Öreg és feledékeny vagyok, elvesztettem a fonalat; ki az a térképész úr, és mit csinált a felsőoktatással?

netukki 2018.07.12. 17:14:18

@ha kohen: elavultnak/elévültnek/elvetemültnek

vtmgq8 2018.07.12. 17:17:12

@Bogomil: Klinghammer, aki mielőtt középszerű politikus lett kiváló geográfus volt. (Nem földrajztanár).

Bogomil 2018.07.12. 17:19:32

Sic transit gloria mundi - most, hogy írod, már emlékszem. Hogy ő is minek vállalta el...

lüke 2018.07.12. 20:16:31

@harmadikszem:
orvosihetilap.com/
nött az impact faktora( hiába mentek el több ezren...hmmmm)

szazharminchet 2018.07.12. 23:28:55

@lüke: A Journal Rankingje meg épp Q3-ból lement Q4-be. Pl. a total cites felment, de a self cites is. A Journal Ranking az IF-nél kicsit finomabb műszer, és abban leginkább egy lefelé menő, nem túl erős folyóirat benyomását kelti.
Valószínűleg azok, akik elmentek, eddig sem ebbe írtak.

Abulafia 2018.07.13. 07:47:06

@lüke: Mi szoktuk bátorítani a hallgatóinkat, hogy az Orvosi Hetilapba írjanak. Az MSc hallgatókat. Mert a PhD felvételin pluszpontot jelent a saját első szerzős publikáció és ez is annak számít. Majd megírjuk, hogy hova küldjék a milliókat.

Eszemfaszommegáll.
A.

tonhalkonzerv reloaded 2018.07.13. 09:57:35

@szazharminchet:

@Abulafia: Szerintem egy jegyzett IFos MAGYAR nyelvű tanulmányokat közlő folyóiratra elismerően lehet csak bólintani. Ez a kombináció kb azt jelenti, hogy az egyébként nemzetközileg hozzáférhetetlen magyar nyelvű eredmények valahogy mégiscsak becsatornázódnak a nemzetközi tudományosságba -látva hogy a self cite nélküli hivatkozások kb. kétharmada nem magyar idézőtől jön. Ezt én inkább nagyonis megbecsülném, a mellett, hogy nyilván már a nyelvi korlátoknál meg lehet állni azon gondolkodni, hogy hogyan versenyezhetne nagy nemzetközi élettudományos lapokkal.

De lehet indítani egy olyan gondolatkísérletet is, hogy ha az OH elkezdene csak angolul, a Lancet vagy a BMJ meg csak magyarul publikálni (minden más változatlan) akkor hány év múlva metszené egymást az IF görbéjük.

_ef_ 2018.07.13. 14:51:40

@vtmgq8: a kiválósága miben nyilvánult meg?

Wolff 2018.07.13. 20:22:05

@_ef_: Pénzt osztott a szakmában, erős ember volt. Ezt Magyarországon azonnal kiválóságnak hiszik.

vtmgq8 2018.07.14. 05:30:02

@Wolff: nagyjából igen, nem jotunderi értelemben kiváló. De az egyik legjobb, rendszerben gondolkozó térképész volt. (Információim meg abból azt dobol származnak amikor a turista térképek szoba dísznek voltak jók, a katonai térképekkel meg el kellet számolni, a légi fotókon pedig fehér folt jelezte, hogy hol kell bombázni)

tamtkr 2018.07.14. 08:16:54

@_ef_: a professzor úr pályafutása derekán volt a távérzékelés és az informatika invazív megjelenése a térképészetben. Klingi kiválósága a vezetői pozíció megtartásában áll. Na nem az ELTE TérképTanszék szakmai pozícióját tartotta meg (a nemzetközi trendet a 80-as évektől inkább a FÖMI, VÁTI és kis garázscégek követték), hanem azon belül saját vezetői pozícióját. A magabiztosan kézbentartott kapitányi kormánykerék, miközben nemcsak hogy a széljárás változott meg, hanem a fregatt, amire a kapitányi vizsgája szólt, közben átalakult lökhajtásos repülőgéppé.
Az meg a csalhatatlan politikusi érzék(etlenség), amikor emeritált professzor rektor, rég visszavonult államtitkár létére annyira undorítóan pökhendi bírt lenni a "kockásinges" beszólásával, hogy egy röpke pillanatra még maga OV is oda demonstrálta magát a háborgó kockásinges libsik közé.

_ef_ 2018.07.14. 08:19:19

@Wolff: a kívülálló úgy gondolná, hogy a hazai földrajztudomány és térképészet csúcspontját a Magyarország Nemzeti Atlasza jelenti, nos, az új nemzeti atlasznak csak az első kötete bírt megjelenni, mivel többre nem fussa, de az sem Klinghammer nevéhez fűződik.
azon túl, hogy kiszervezte a térképészetet, mint térinformatikát az elte tétékáról, lehetőséget teremtve az informatikai kar megalakulására, nem tudok számottevő tselekedetéről. ennek hasznáról is erőt megoszlanak a vélemények.
ja, a tanárok leszólása.
a publikációs listája, amivel akadémikus lett meg a közröhej kategória. térképésznek a közepes jelzővel illethető

de ez itt erősen mellékszál

Abulafia 2018.07.14. 11:59:19

@tonhalkonzerv reloaded: De miért kell egyáltalán magyarul publikálni?

tonhalkonzerv reloaded 2018.07.14. 13:30:35

@Abulafia: Ok előzetes kérdés: Lehet-e tudományos értéke magyar nyelven közzétett eredményeknek? Vannak olyanok akik élből azt mondják hogy nem nem soha. Vannak akik azt mondják, hogy elvileg igen, de (és itt felsorolnak egy halom speciális kritériumot és korlátot). És még olyanok, akik azt mondják, hogy a tudományosság kritériumai közt nincsenek nyelviek (mármint nem a stílusra, az egyértelműségre, a szaknyelvre stb. hanem a közlése nyelvére vonatkozóan).

A "kell"-re egyik sem mond semmit persze. Kell például akkor, ha az ember nem tud más nyelven írni illetve nincs pénze rendes fordítóra/lektorra, kell akkor is, ha egy pályázat kiköti hogy az eredményterméket magyarul kell írni (ez nem vicc; nekem pl. most pont van egy ilyenem).Egyébként én jónak tartom, ha a társadalom- és humántudományos kutatásoknak mindenféle eredménye -nem csak az obskúrus, nemzetközi érdeklődésre számot nem tartóak- olvasható az ember anyanyelvén is, ezek kultúraképző, személyiségalakító dolgok amit szerintem szerencsétlen leválasztani az anyanyelvi közvetítésről és megértésről.

dr Brcskzf Gröőő 2018.07.14. 22:02:36

most már talán offnak számít, de:
a klasszikus bölcsesség (miszerint ha egy cím eldöntendő kérdés, akkor a válasz NEM) gond nélkül kiterjeszthető újságcikkekről

dr Brcskzf Gröőő 2018.07.14. 22:03:09

... Birkner értekezésére.

Abulafia 2018.07.15. 21:08:15

@tonhalkonzerv reloaded: Teljesen egyetértek, a magyarspecifikus társadalom- és humántudományos eredmények anyanyelven történő publikációjával. Az Orvosi Hetilap viszont egy orvosbiológiai témájú lap. Aki nem tud angolul az nem jó orvosbiológiai kutató. Akinek a cikkíráshoz szaklektorra van szüksége, az vegyen be egy angol anyanyelvű, vagy angolul megfelelően tudó kollaborátort. Aki nem ismer ilyet az nem jó orvosbiológiai kutató. Szükség lenne magyar ismeretterjesztő folyóiratokra a hazai közönség számára, de annak nem kell impakt faktor. Mindezekkel együtt, persze legyünk büszkék, hogy van egy IF-os folyóiratunk, de kezeljük a helyén, az ott megjelenteket. A helye pedig kb MSc-korai PhD hallgatói szinten van. Szerintem.

netukki 2018.07.19. 16:21:40

www.nepszava.hu/3002142_politikusok-fordultak-keressel-palinkashoz

Az elmúlt három évben mintegy kéttucatnyi politikus vagy politika közeli személy próbált beleszólni a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal munkájába – mondta a Hír TV Egyenesen című műsorában Pálinkás József.

A szervezet nemrég felmentett vezetője hozzátette: ezek a személyek konkrétan ugyan nem fenyegették meg, de azt mondták, hogyha nem teljesül a kérésük, szólnak a megfelelő helyen a kormányzatban.

"– Hozta konkrétan, hogy ezt és ezt szeretné, ha ez és ez a pályázat nyerne. A három év alatt ez senkinek sem sikerült.
– Itt nagy pénzekről volt szó?
– Nagy pénzekről volt szó.
– Tól-ig?
– Kétmilliárd."