Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az orbáni szuperreformról (megjegyzésposzt)

2018.07.10. 13:37 | jotunder | 74 komment

 

     A 444.hu-n találtam meg a Magyar Nemzeti Bank 10 éves reformtervét.  Ez sok mindent megmagyarázhatna. Ha ezt Matolcsy Orbán orra elé merte dugni, ha nem félt attól, hogy a helyszínen filézik ki, akkor ezek ezt az egészet, legalábbis részben, komolyan gondolják.

    Itt ugye arról beszélnek, hogy Magyarország tíz éven belül éri el az osztrák fejlettség és az osztrák bérszínvonal nyolcvan százalékát. A kulcsmondat: ki kell lépni a közepes fejlettség csapdájából.

    Példa a tervből: Legyen magyar egyetem az első ötvenben Európában, és még egy másik a legjobb százban, és még kettő a legjobb kétszázban.  Tény: Olyan rangsor, amelyben ma egy magyar állami egyetem a legjobb kétszázban van (overall ranking) nem nagyon van. A bécsi egyetem nincs a legjobb ötven közelében. Mégis mire gondolhatnak? Az, amit konkrét teendőként leírnak az egy vicc, nem nagyon jó vicc, de vicc. (az "öntsünk bele kurvára sok pénzt a felsőoktatásba" mondat nélkül minden ilyen terv csak egy vicc)

E sorok írója egyszer elviccelődött azon, hogy simán bejuttathatnának egy magyar egyetemet a legjobb százba, talán a legjobb ötvenbe is, ha a Magyar Tudományos Akadémia intézetrendszerét adminisztratív módon bekönyvelnék egy budapesti csúcsegyetembe. It was a  joke Gyurikám, just a fucking joke!!  A voluntarista hagymáz egészen komikus példája a Matolcsy Terv, de nem kizárt, hogy ezek tényleg készülnek valamire.

    Az, hogy Matolcsy leírhat olyat, hogy "kötelező természettudományos tárgy az érettségin ( a matematikán kívül)" valamivel a Top50 egyetem terve felett van, ugyanis ebben a pillanatban a természettudományos tárgyak oktatása van veszélyben a krónikus tanárhiány miatt. Igenis, lehetséges, hogy valakik egy szuperreformról álmodoznak. Az biztos, volt merszük egészen őszintén megnyilatkozni a jelenlegi állapotokról. 

    Voltak már zsarnokok a világban, akik felhoztak egy országot, lásd Pak Csong Hi, Lee Kuan Yew és bizonyos értelemben Augusto Pinochet tábornok. Olyan zsarnokok azonban, akik tehetségtelen nyaloncokra építve hozták fel az országukat  még a fikciós műfajban sem nagyon léteztek. Nem, nem lehet megadjákra Szingapúrt építeni. 

   

     

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7814104609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közösperonos átszállás 2018.07.10. 13:47:29

"E sorok írója egyszer elviccelődött azon, hogy simán bejuttathatnának egy magyar egyetemet a legjobb százba, talán a legjobb ötvenbe is, ha a Magyar Tudományos Akadémia intézetrendszerét adminisztratív módon bekönyvelnék egy budapesti csúcsegyetembe."

Vagy egy vidékibe. :-P Ha úgyis csak adminisztratíve úgyis, akkor akár még a bajai tanítóképzőből is lehet elitegyetem.

ámbátor 2018.07.10. 14:00:51

" Igenis, lehetséges, hogy valakik egy szuperreformról álmodoznak."

Azért ezt még összhangba kellene hozni Vincent törvényeivel. Ha álmodoznak, akkor arról, hogy hogy és mennyit lehet ebből ellopni.

Grrr 2018.07.10. 14:04:51

Azt nézem, hogy a következő 10 évben (nem 11? Ha már 2030 a célév) a munkatermelékenység a GDP-vel megegyező mértékben, 4-4.5%-el fog nőni a terv szerint, a reálbérek pedig 7%-al (hogy megduplázódjanak). Kíváncsi vagyok, hogy ez hogyan fog teljesülni. 2010 óta Magyarország messze a legalacsonyabb munkatermelékenység-adatot produkálta a KKE országok közül, 2.7%-ot. A második leggyengébb Szlovénia volt 7.7%-al. Ebben a csúnya számban persze benne van a közmunka kiterjesztése is.

De az nem olyan nagy baj, hogy a számszerű célikitűzések irreálisak, ha amúgy az irány jó (és a célkitűzés ösztökéli az összes érintett szereplőt a feszítettebb munkára). Legfeljebb majd csak Ausztia szintjének 70%-át éri el az ország. Kérdés, hogy jó-e az irány?

balmoral 2018.07.10. 14:59:42

Nem tudom ki emlékszik még a magyar banánra... (Az is matolcsy opusz vala.) Ezekért a hülye papírokért valakik komoly pénzeket tesznek zsebre, nem ingyen íródnak. Jótündéren kívül meg úgyse olvassa el senki. Én például egyáltalán nem vagyok rá kíváncsi, hogyan lehet egy nemzeti bank reformja révén felturbózni az oktatást. Mondjuk, ha az ellopott pénzeket ezentúl az oktatásra fordítanák? Na, ilyen reformra én nem számítok. Marad a konklúzió: "Szegény Potrien nem normális."

balmoral 2018.07.10. 15:14:41

Azért belenéztem. Félreértettem. Itten nem a nemzeti bankot akarják megreformálni, hanem ottan elég okosnak érzik magukat, hogy mindent megreformáljanak. Műhelymunka. Szinte látom magam előtt, ahogy agymenést csinálnak, aztán kiválogatják a cédulákat, prioritásokat állapítanak meg, előnyök-hátrányok (SWOT) miközben egy szakember jó pénzért eljátssza, amit a hasonló tréningeken tanult. Annak idején hogy utáltam az ilyen marhaságokat. Műhelymunka... ha kicserélik a féktárcsáimat, az egy műhelymunka.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.07.10. 16:01:55

@balmoral: Az fordítókorong volt, a banán Nyugat-Európában van és nem megy sehova.

mafi mushkila 2018.07.10. 16:17:10

@Counter: Fake news! Volt magyar banán igenis, sőt, "Magyar banán".
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--8qAjQSFI--/6lszeuybbCGSA7Cxs.png

Persze fordítókorong is volt, ezek a dolgok nem zárják ki egymást, csak a józan észt.

trbnt 2018.07.10. 16:26:05

@Counter: Magyar banán is volt. Ha jól emlékszem, Nyugat-Magyarország régiót és a Duna Ausztriától Budapestig érő szakaszát (vagyis tkp. a Zalától Budapestig érő gazdaságföldrajzi görbét) értették alatta. Azok a területek, amik Ausztria és a nyugati működőtőke hozzáférhetősége miatt relatíve fejlettek.

Matolcsyra én kevés okból haragszom jobban, mint a "geopolitika" és a "geoökonómia" alapvetően értelmes tartalommal bíró fogalmainak lejáratásáért. (Ez persze nem igaz, sok mindenért jobban haragszom rá.) Igaz, hogy a geoökonómia meg a politikai gazdaságtan sok művelője egyszerűen buta volt a közgazdaságtanhoz szükséges matekhoz, és ezért nyergelt át ezekre a vonalakra. Én is, amúgy. Ezzel nincs baj, mindkettő nagyon releváns terület. A trükk az, hogy ezt ne adjuk elő virtusként, a banánrajzolgatást pedig az unalmas matekozás (aka gazdaságpolitika-csinálás) helyettesítőjeként.

közösperonos átszállás 2018.07.10. 17:00:03

@balmoral: "Itten nem a nemzeti bankot akarják megreformálni, hanem ottan elég okosnak érzik magukat, hogy mindent megreformáljanak."

Arra amúgy igen kíváncsi voltam, mikor tűnik föl valakinek, hogy olyasmivel foglalkoznak, ami csak sokadlagos dolguk, ami viszont elsődleges feladatuk lenne (ugye infláció), azzal meg nem. Elvégre most is megoldódott magától, ugye.

Bogomil 2018.07.10. 17:20:28

Itt hagytam abba az olvasást (22. dia, javaslatok a digitális közigazgatásról): "Az elektronikus űr- és adatlapok előre kitöltött részeinek arányának növelése"
Persze nem igaz, hogy nem néztem bele a további részekbe is, ez egy kívánságshow, amelynek hagymázaskénti minősítése egy kissé eufemisztikus. Figyelembe véve, hogy ma láthattuk a miniszterelnököt a fiával megtekinteni a török elnöki palotarendszer makettjét, azt mondanám, hogy őrültekkel vagyunk körülvéve...

ijontichy 2018.07.10. 17:30:22

@poszt: Még 2009-ben Kérinél röfögött a coca hasonló szívet melengető lágysággal. Kihallatszott ugyan az alcsúti akcentus, de azért szívet melengető volt... az ember már-már hinni akarta :-) de gyorsan elmúlt :-(. Na mindegy. Simplicity. "Ezek" azt gondolják komolyan, amit egy éjszaka törvénybe lehet önteni, és másnap elfogadni.
"The Lord is my shepherd, I shall not want
He makes me down to lie
Through pastures green He leadeth me the silent waters by
With bright knives He releaseth my soul
He maketh me to hang on hooks in high places
He converteth me to lamb cutlets..."

ijontichy 2018.07.10. 17:33:11

@Bogomil: "azt mondanám, hogy őrültekkel vagyunk körülvéve..." ja das stimmt :-/

kisa 2018.07.10. 18:38:33

@ijontichy: Az a baj, hogy nem a lipóton vannak, és hogy "van benne rendszer". Ja, az megszűnt, ezért az egész országból csinálnak lipótot.

Jean Claude 2018.07.10. 19:05:37

@Counter: Hub, az valóban fordítókorong annál, aki az egészséges serdülőkori rejszolás helyett a Pikónak vagy a TT-nek nyomatta a szőnyegen. Kék banán volt, ami egy létező kategória, a magyar meg zöld és rücskös, tehát uborka, némi hajlattal.
Matolcsy nem egyenlő az MNB intellektuális képességével. Ha sokáig kint marad a budin a székrekedése miatt, akkor akad olyan ember, akinek a gondolatai átmenetileg
értelmet hordoznak. Valóban a monetáris politika nem elsődleges vizsgálódási terepe
jónéhány gondolat, pláne, hogy bármilyen koherencia és empírikus ismeret hébe-hóba fedezhető fel, de...
Ez mégsem a szokásos Matolcsy agymenés.
Pici lyuk a NER-en.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.10. 19:21:30

Pak Csong Hi és Lee Kuan Yew csapatát ismered? Ott nem voltak bértollnokok?

Bryan élete 2018.07.10. 19:27:01

Ez az auszriás becsípődés még a Kádár kor állandó lila ábrándja volt. Mindig őket szerettük/kellett volna utolérni, persze valahogy úgy, hogy addig - kb. 30 évig - a labancok lehetőleg egy helyben álljanak.
És ez ma sincs másképp.

lüke 2018.07.10. 19:53:01

(Szellemi )szegénység s szegénységi bizonyítvány
a hírek is így kezdődnek rádióban, tv- ben : “a ME azt mondta.”....
(Kossuth még csak üzent.)
oh máj gad, ijjjenek ezek....

Grrr 2018.07.10. 20:11:08

@balmoral: Hát igen, az nagy kérdés.
Néhány fontos elem mindig is látszott: cégek átjátszása állami segédlettel külföldiektől, vagy megfejésük különadókkal; néhány nemzeti nagytőkés feltőkésítése; az ő kiszolgálásuk a munkajog átalakításával, ingyenpénzekkel, több szakmunkás kibocsátásával; általánosságban függőségi viszonyok kialakítása gyakorlatilag mindenhol; Paks;

Az adósságkezelést és monetáris politikát most nem említem itt, mert az Matolcsytól valójában távol állt, nagyrészt most is. Az MNB-sek kellő kompetenciával tették a dolgukat - és Orbán iszonyú keményen átnyomta, ami a konszolidációhoz kellett (ezt az MSZP hol tudta volna megtenni?): a magánnyugdíjpénztárak beszántását; a forintosítást; különadókat; mellette elérte, hogy a külföldi bankok pótolják tőkéjüket, ...

ijontichy 2018.07.10. 20:23:43

@Bryan élete: Azóta már mertek nagyobbat álmodni:
index.hu/gazdasag/2018/07/10/varga_magyarorszag_az_ot_legelhetobb_orszag_egyike_kivan_lenni_europaban/
Mint tudjuk - személyesen a főröfitől - verbálisan minden áthidalható (legalábbis az ostobák országában).

Bogomil 2018.07.10. 20:34:59

@ijontichy: Ez még sikerülhet is, ha az élhetőség kritériumait elég ügyesen definiálják... Az egyik ilyen kritérium lehet például a jogállam "ésszerűen" korlátozott állapota, egy másik az etnikai homogenitás - nem folytatom, nem szeretnék ötleteket adni.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.10. 21:28:51

az én kedvencem az oktatás színvonalának növelése érdekében kifejlesztett csodafegyver a.k.a. feliratos filmek és sorozatok népszerűsítése :D :D :D

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.10. 21:30:04

@harmadikszem:

na meg ez: Angol nyelvű publikációk támogatása (magyar szakfolyóiratok angol fordítása). Dzsííííízösz.

Külsős 2018.07.10. 22:10:33

@Jean Claude:
"pici lyuk a NER-en." Egyetértek. Mondjuk, azt furcsállom, hogy - JT-vel szólván - Matolcsy nem filézte ki az anyagot készítő stábot. Hiszen szinte minden említett területen nagyjából szembemegy az elmúlt 8 év folyamataival (oktatás lebutítása, egészségügy lerohadása, energiapolitika, stb., stb.), amiben neki, mint sokáig fő-fő gazdaságpolitikusnak elég komoly szerepe volt. Újabb szép példa az elvszerű viselkedésre. Most, hogy a költségvetés nagyjából rendben, akár igazat is lehet mondani?
Apropó költségvetés, a felsorolt pontok jó részéhez rengeteg (állami) pénz kell, vagy bevételcsökkenéssel jár, mégis 0,5%-os többletet, csökkenő államadósságot vizionálnak. Csak nem abbamarad az értelmetlen pénzszórás, amiből olyan jól lehet sápot húzni? Ezt azért nem merték leírni :)))

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2018.07.10. 22:17:44

Még egy ilyen bejelentés, és el fogom követni a nagy nyílvánosság előtt végrehajtott magamhoz nyúlás minősített esetét. Az igazán borzasztó az az egészben, hogy ezek meg a nyáj el is hiszi, hogy ez így is lesz.... Aztán majd rájönnek hogy mégse és majd jön az új proram... Legyen mindenki operaénekes, nyugdíjas meg halottkém vagy valami hasonló.

Jean Claude 2018.07.10. 22:19:48

@Grrr: Nem ő érte el, hogy a külföldi bankok pótolják a tőkéjüket, hanem ez a bankok működésének normális feltétele mindenhol. Amiben viszont le a kalappal, hogy valamelyik nyilvános beszédében összeomló röhögés nélkül azt mondta, hogy a magyar tulajdonú bankok esetén egy pénzügyi válságkor már nem a magyar adófizetők pénzével kell bankot menteni. Habony ebben nagy. OV magától soha nem feltételezte volna ezt a törzsszavazóiról.
A munkajog átalakítása (főként a szabadság szabályozása) pedig az autógyáraknak tett gesztus lett volna. Számukre ez sokkal fontosabb, mint bármilyen bérelőny. Emlékeim szerint nem teljesen jött össze.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.10. 22:35:45

@fuxosbömis (ex kacagányos): várjál nekem most súgták meg, hogy azt nem mondta a Matolcsy, hogy MELYIK listán kell a top 50-ben lenni. És ha nem lesz olyan lista akkor majd csinálunk mi magunknak!

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.10. 22:45:04

Konkrét akciók a magyar egyetemek színvonalának emelésére: (1) erősíteni a vállalati kapcsolatokat, (2) behozni a magántőkét, (3) több verseny az egyetemek között, (4) kettős diploma, (5) angol nyelvű publikációk. Tuti ettől lesz top50-es egyetem, és én Matolcsy helyében mernék még nagyobbat álmodni: legyen mindjárt 2 vagy 3 egyetemünk is a top50-ben.

Azért megpróbáltam kitalálni, hogy milyen modellezés lehet ezeknek a hátterében. A 8. oldalon a GDP növekedése: Ausztria 54 ezer 2030-ra pl. így jön ki: gdp(2030) = gdp(2018) * gdp(2018)/gdp(2006), a Maddison Project adatokból (2030-2018=2018-2006=12). A magyar reform nélküli pálya az elmúlt 10-12 év átlag növekedési rátáját használja ugyanígy. Az alternatív reformpálya meg úgy jön ki, hogy kiszámoljuk, hogy Magyarországon 85% * 54 ezernek kell lennie 2030-ra.
Látszik, hogy az MNB kutatóinak meg se kottyan százalékokat számítani. A hülye osztrákok a saját reform nélküli pályájukat követik, aztán majd döbiznek 2030-ban, hogy feljöttünk. Pedig csak annyi kellett hozzá, hogy a termelékenység növekedését +18000 dollárra válasszuk +6000 helyett.

zsírPubli 2018.07.10. 22:47:19

valljuk be, 100 autoriter rezsimből mondjuk 1-5 között lesz szingapúr.

hát , pont nem mi lettünk azok, főleg a kádári hagyományokkal nem.

zsírPubli 2018.07.10. 22:48:13

off

@jotunder amúgy feliratkoznék a tumblidra is csak túl sok mémet rebologolsz és elárasztanád a falam :D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.10. 22:55:19

@zsírPubli: nekem nincs sem tumblr-em, sem twitterem, és garantáltan nem is lesz. már ez is éppen elég

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2018.07.10. 23:00:52

Most olvastam....A munkaadók szövetsége azt kéri a kormánytól, hogy rugjonak ki egy nagy rakás közalkalmazottat.. a munkaerőhiány enyhítése céljából. Nagy Mihók felvette a kesztyüt és már dolgozik a javaslaton. A "Big push" elkezdődött....nem szeretnék most ápolónővér vagy ovónő lenni.

seol 2018.07.11. 00:43:30

Nem értem amúgy, minek vacakolnak ennyit "tanulmányokkal"*, bele kell írni a Zalkotmányba, hogy utol lett érve Ausztria, oszt ennyi.

* rendben, el lehet khm, kérni egymilliót dakota közmondásonként

Külsős 2018.07.11. 06:51:48

Írtak egy mini kormányprogramot. Felteszem, a (ma már újra) PM-ben is, de még tán a Miniszterelnökségen is készülhetett hasonló. Orbán valószínűleg még a választás előtt kiadta a feladatot, nézzék meg, hogyan és mikorra lehet közelíteni a nyugati fejlettségi szintet.
Megcsinálni persze nem fogják, hiszen mint már írtam, totál szembemegy mindazzal, amit eddig csináltak. Arra viszont jó, hogy lehessen szájalni, hogy ekkorra meg akkorra már majdnem utolérjük Ausztriát. Nem véletlenül emlegetik ezt annyit mostanában.
Na jó, lehet, hogy egyes részeket, amik nem fájnak, esetleg megcsinálnak, de azokat a pontokat, amik a versenyképesség érdemi növeléséhez igazán szükségesek lennének (egészségügybe, oktatásba tolni a pénzt, a tervezettnél erőteljesebben csökkenteni a bérekre rakódó terheket, erősíteni az aktív munkaerőpiaci eszközöket) nem, vagy csak alig-alig.

nerángass 2018.07.11. 07:50:38

@mafi mushkila: A mágikus realizmus kreatív alkalmazása makrogazdaságra ( banán, csapágyváros, csáp, bumeráng, sárkány ). E hagymáz mögött viszont – pld. „okos tavak„ - aka Balaton – a következetes harácsolás serény hétköznapjait látjuk, egész partmenti övezetek vesztik el közvagyoni jellegüket és válnak családivá a már ismert szemantikai bűvészkedéssel. Hülye, hülye, de annyira nem, hogy ne látná mindenütt a csakliznivalót.

DarthVader 2018.07.11. 08:11:57

Én nem vagyok egy közgazdász mint Matolcsy ezért szöget ütött a fejemben valami. Ha 2016-ban (erről az évről vannak teljes adatok) a reálbéremelkedés 5%, a kiskereskedelmi forgalom növekedése 6 %, a lakossági építkezések volumene 9 %-ot csökkent miközben az értéke 57 Md-ról 58 nőtt, akkor hogy a fenébe' lehet az fogyasztói árindex emelkedése 0.4 %? Ja, ócsóbb lett a benzin. Én meg bemegyek a boltba meg az építőipari szaküzletbe és a pénztárnál csak nézek,
mint a vett malac.

Matolcsy: -halló, KSH? Mennyi lesz az infláció, Nertársak?
KSH: (még emlékeznek Hofira) - mennyi a terv, nertársak?
Matolcsy: - 2.1%, nertársak.
KSH: - akkor annyi lesz , nertársak.

nerángass 2018.07.11. 08:25:53

Hatékony energiamix 2030 ig. Paks sehol.

Fülig José 2018.07.11. 09:08:23

@balmoral: a jómultkor megdobtam egy fideSS-fant ezzel az ötlettel, csak úgy szőrmentén, - mi volna ha esetleg a gazdái kevesebbet lopnának, talán az oktatásra vagy végső soron az egészségügyre is lehetne fordítani- hát megtudtam tőle hogy az a stex amit ellopnak ugyan nem kevés, -mert messziről is látszik még nagy címletekben is-, de nem elég sem az egyikre sem a másikra úgyhogy minden úgy jó ahogy van... csak hogy te is tudd...

Fülig José 2018.07.11. 09:09:36

@DarthVader: ,és ezt megbeszélték a disznóval is..?

Midnight Run 2018.07.11. 09:15:48

A program tetszik. Bár azt nemtudom, hogy eddig 180 fokkal ellentétes dolgot műveltek, akkor ebből miként lesz megvalósítást.

Grrr 2018.07.11. 09:29:12

@Jean Claude: Én úgy emlékszem, hogy valós veszély volt, hogy a külföldi bankok a magyarországi leánybankjaikba nem pumpálnak pénzt, hanem inkább az anyabankokra koncentrálnak.

Orbán igen merész és cselekvőképes volt mindenesetre, ez a fő meglátásom. Nagyon sokmindent lenyomott az ország torkán - elsősorban a szegényebbekén. Idetartozik még a szja-rendszer és a szociális támogatások átalakítása, a forráskivonás az egészségügyből és az oktatásból.

Grrr 2018.07.11. 09:32:49

@zsírPubli: Szingapúr többségében igen szorgalmas és kis igényű, gyerekeiket a végletekig 'fejlesztő', extrém versenyző kínaiaikból áll.

közösperonos átszállás 2018.07.11. 10:25:27

@Grrr: "és Orbán iszonyú keményen átnyomta, ami a konszolidációhoz kellett (ezt az MSZP hol tudta volna megtenni?): a magánnyugdíjpénztárak beszántását"

Milyen konszolidációról beszélsz egyébként? Az államháztartás teljesen stabil volt, mikor átvették a kormányrudat, és ehhez képest nyitottak azzal (Orbán-Matolcsy-Kósa), hogy akkor most szeretnénk 8%-os hiányt.

Most komolyan, azt, hogy a magánnyugdíjpénztári vagyon lenyúlása az összeomlás elkerülésére kellett, csak a leghülyébbek hiszik el.

Ellenzéki Tüntető 2018.07.11. 10:31:34

@harmadikszem: "az én kedvencem az oktatás színvonalának növelése érdekében kifejlesztett csodafegyver a.k.a. feliratos filmek és sorozatok népszerűsítése"

Ja ja mekkora baromság. Ilyenekkel kizárólag mi, ellenzékiek jöhetünk, mikor azt mondjuk, hogy bezzeg finnországban azért tudnak jobban idegen nyelven, mert nem szinkronizálják a filmeket.

De bezzeg ha a kormány mond ilyet! Akkor egyből óriási, veretes hülyeség, igazi kiröhögni-kigúnyolni való nagymagyar faszság.

Sok dologgal vagyunk még így mi, okos ellenzékiek. Pl. ha a japánoknál van mindennap testnevelés, akkor ódákat zengünk ennek a pozitív hatásairól, fejleszti az idegrendszert, nyugodtabban ülnek utánya a gyerekek, egészségesebbek lesznek, és a többi.

Na de ugyanez Magyarországon! A hülye elmaradott Orbán nem érti meg, hogy FÖLÖSLEGES, nincs is rá tanár, se hely, se semmi, és különben is, ez most valami katonai kiképzés vagy mi? Muhaha, a barmok! 21. században testnevelni?

Sőt pl. ha szintén japánban a nebulók takarítják az osztálytermet, akkor az nyilván pozitív. Munkamorált, fegyelmet tanulnak, nem véletlen a japán munkaszellem. Ám ugyanez Magyarországon? Hallatlan, felháborító, hogy szolgamunkára kényszerítenek kicsi gyerekeket azért hogy pár forintot spóroljanak a takarítónőn, ami forintokat aztán biztos valami fideszes vadászházba építik!

És így van ez mindennel, az erős/gyenge forinttól a sok/kevés minimálbérig, az orosz-magyar kapcsolattól a devizaforintosításig, mindig meg tudjuk mondani hogy miért nem jó ami van. Így élünk mink, okos ellenzékiek, csak a fene se tudja miért veszítünk annyiszor. Mert buta a nép, azért.

Ellenzéki Tüntető 2018.07.11. 10:36:29

@Fülig José: "a jómultkor megdobtam egy fideSS-fant ezzel az ötle2ttel, csak úgy szőrmentén, - mi volna ha esetleg a gazdái kevesebbet lopnának"

Nekem van egy még jobb ötletem, szerintem szálljon le Gábriel arkangyal, és hozzon békét és jólétet a Földre. Most akkor nyertem? Az én ötletem objektíven sokkal jobb, mint a tiéd. És pont annyira reális is!

Ameddig nem tudsz valós alternatívát felmutatni a fideszes lopással szemben (nem, az mszps lopás nem valós alternatíva nagyon sok ember szerint), addig ezek ilyen álmodozások, nem sok értelmük van.

Fülig José 2018.07.11. 10:42:12

@Ellenzéki Tüntető: nem az a baj, hogy nincs alternatíva. ha a narratíva az lenne, hogy: baszki, ez még a legkisebb rossz, ettől csak nagyobb szarban lehetünk, (maszop, pol pot, voldemort, yakuza, mittomén) meg is érteném. sajnos azonban a helyzet az, hogy közel 3 millió honfitársunk issza a vajda vizeletét, csókolja a lába nyomát és állítja fennhangon, hogy eljött a Kánaán...

kekex 2018.07.11. 10:46:01

@Grrr:
Na ja. "elsősorban a legszegényebbek" torkán A védekezésre képtelenek kifoosztása egyébként mindközönségesen markecolás!
De egyébként csak nem hiszitek, hogy tol az egészségügybe (már az államiba) pénzt, amikor inkább vadászjegyeket osztogatna a Ratkósokra? Márpedig akárhogy tologatják a nyugdíjkjorhatárt, tömegek fognak maholnap nyugdíjba vonulni.
Nem véletlenül rohad az egészségügy - nagyonis célja van!

ninimimi 2018.07.11. 10:50:51

Úgy látszik, a bolsevik diktátorok nem csupán ugyanazokat a módszereket használják, hanem ugyanazt a hallucinogént is zabálják.
Jól emlékszem ugyanis, hogy a hatvanas évek szovjet propagandájának része volt az "1980-ra lehagyjuk az USA-t fejlettségben" kezdetű lázálom. Aztán a hetvenes években ezt módosították 1990-re, és megjelent a magyar kommunista propagandában is. Orbán pártfunkcionárius szüleinek kommunista pártjában, és magának, Kedves Vezérünknek - valamint Kövér és Matolcsy elvtársaknak -, mint egykori kommunista funkcionáriusoknak a pártpropagandájában is. Talán ezek a kedves emlékek böffennek most fel belőlük.

Bogomil 2018.07.11. 10:57:06

Még szerencse hogy az innováció irányításának színvonala emelkedik: Pálinkás akadémikus helyett jön Birkner kampuszigazgató...
magyarhirlap.hu/cikk/123012/Egyetemi_kampusz_elerol_erkezik_a_Nemzeti_Innovacios_Hivatal_uj_vezetoje

DarthVader 2018.07.11. 11:50:44

@Ellenzéki Tüntető:

"az én kedvencem az oktatás színvonalának növelése érdekében kifejlesztett csodafegyver a.k.a. feliratos filmek és sorozatok népszerűsítése"

Ja ja mekkora baromság. Ilyenekkel kizárólag mi, ellenzékiek jöhetünk, mikor azt mondjuk, hogy bezzeg finnországban azért tudnak jobban idegen nyelven, mert nem szinkronizálják a filmeket. "

Mi köze van az oktatás szinvonalának a szinkronizálatlan filmek okozta jobb nyelvtudáshoz? Mert egy dolog a szinkronizálatlan film, mint olyan, és másik dolog, ősbaromság ezt az oktatás szinvonalának emelése céljából tenni. Nem az a baj, hogy a szinkronizálatlan filmeket preferálják, hanem az, hogy ezt az "oktatás szinvonalának emelése" érdekében teszik. Ugyi.

"Sok dologgal vagyunk még így mi, okos ellenzékiek. Pl. ha a japánoknál van mindennap testnevelés, akkor ódákat zengünk ennek a pozitív hatásairól, fejleszti az idegrendszert, nyugodtabban ülnek utánya a gyerekek, egészségesebbek lesznek, és a többi.

Na de ugyanez Magyarországon! A hülye elmaradott Orbán nem érti meg, hogy FÖLÖSLEGES, nincs is rá tanár, se hely, se semmi, "

Igen, nincs rá se tanár, se hely, se semmi. A japánok gondolom ezt megoldották.
Nálunk meg tornáznak a gyerekek a folyosókon, ahol a többi tanteremben óra folyna. Ugyi.

"Sőt pl. ha szintén japánban a nebulók takarítják az osztálytermet, akkor az nyilván pozitív. Munkamorált, fegyelmet tanulnak, nem véletlen a japán munkaszellem. Ám ugyanez Magyarországon? Hallatlan, felháborító, hogy szolgamunkára kényszerítenek kicsi gyerekeket azért hogy pár forintot spóroljanak a takarítónőn, ami forintokat aztán biztos valami fideszes vadászházba építik! "

Hát, Japánban pozitiv. Magyarországon is az lenne, ha mellette lenne valóban takarítónő, (japánban valószinűleg van) és a megspórolt pénzt bizony nem vadászházakba építenék.

Sok dologgal van igy a kormány, pótcselekvésként bevezet valamit, amit ahonnan bevezették, ott nem azért, nem annyiért és nem úgy csinálják. De csak az Orbán seggéből kilógó fideszfanok képesek kritikátlanul elfogadni minden ilyen balfasz intézkedést.

igazi hős 2018.07.11. 12:11:30

@Ellenzéki Tüntető: "nem tudsz valós alternatívát felmutatni a fideszes lopással szemben" Az a baj, hogy még nem hülyültünk el és emlékezünk arra, hogy Kádárról is ugyanígy nyomtátok a "kisebbik rossz" mantrát. De Kádár alatt legalább kicsit szégyen volt lopásból meggazdagodni, most viszont ez az államvallás.

Jean Claude 2018.07.11. 13:10:03

@Grrr: A további működésükhöz kénytelenek voltak belepumpálni.
A bajor katolikusok hónapokon keresztük pezsgőt bontottak mise után, hogy el tudták adni a veszteséges MKB-t a magyar államnak. Aki nem tud ilyet csinálni, az kénytelen szívni. Egy bank nagyon sok pénzből felépít egy hálózatot hosszú távra. Az nem egy könnyűszerkezetes összeszerelő műhely elvihető gépekkel.
Focistánk merész és cselekvőképes (például könnyen össze tudja fűrészelni a sakkbábukat, míg mások hosszan gondolkodva bíbelődnek velük), de nem elég okos és itt-ott van személyiségproblémája. Nagyon okosnak nem kell lennie, de fel kell ismernie, hogy ki az. Tegnap nem-okos lett az új főosztályvezető (ahogy a NER terméknek annak kell lennie), ma az osztályvezető, holnap a helyettese. Nem kell ide mély társadalomtudomány, hogy lássuk a végét.

balmoral 2018.07.11. 13:22:24

@Fülig José: A derék ismerősöd nagyon téved a lopás nagyságrendjét illetően. Ma már az állami beruházások pénzének több mint a felét lopják el, és ez vonatkozik az oktatásba és egészségügybe fektetett beruházási pénzekre is. De egyébként a fideszesnek annyiban igaza van, mert ilyen javaslatnak nagyjából annyi az értelme, mintha azt kezdeményeznéd, hogy holnap ne kelljen fel a nap.

Jean Claude 2018.07.11. 13:24:08

@DarthVader: Ilyenfajta dolgokkal foglalkoznak a társadalomtudományok.
Ezeket veti meg egyre jobban, mert súlyosan szűkíteni próbálják a mozgásterét.
Tisztában van viszont a nehézkedés hatalmával. Azért remélem nem gondolja, hogy ma hamarabb leér a trambulinról, mint tíz éve.

balmoral 2018.07.11. 13:26:24

Jav: De egyébként a fideszesnek részben igaza van, mert ilyen javaslatnak nagyjából annyi az értelme, mintha azt kezdeményeznéd, hogy holnap ne kelljen fel a nap.

sas70 2018.07.11. 14:06:05

@Midnight Run: Majd 360 fokos fordulatot vesznek... többször egymás után... annyi forgásból már áramot is lehet termelni, ingyen. Ha meg jól elszédültek, akkor már úgysem érdekel senkit.

Jean Claude 2018.07.11. 14:16:49

@Külsős: Ez a csomag éppúgy nem fog megvalósulni, mint a többi.
A csomag minőségének ehhez nem sok köze van. Olyanok, mint a labdazsonglőrök, de kettőnél többel már akadnak gondok.
Valószínűleg Matolcsy tényleg elment szarni egy jó hosszút, de az is lehet, hogy általunk nem látott dolgok vannak emögött (ez valamivel valószínűbb). Tankönyvszerűen Matolcsynak ki kellett volna ezt veséznie. Persze később kiderült volna, hogy az a lép.
Van egy másik csomaggyártó, csempében ugyan kevéssé tehetséges, de a vállalkozók
egyik képviselője. Mint ilyen, most próbálja elmagyarázni a képviselteknek, hogy miért muszáj emelni a katát 50%-kal. Ez viszont a legkisebb hibája az elmúlt 8 évben.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.07.11. 14:29:29

Emlékszem én is egy ilyen viccre tőled -- "E sorok írója egyszer elviccelődött azon, hogy simán bejuttathatnának egy magyar egyetemet a legjobb százba, talán a legjobb ötvenbe is, ha a Magyar Tudományos Akadémia intézetrendszerét adminisztratív módon bekönyvelnék egy budapesti csúcsegyetembe. It was a joke Gyurikám, just a fucking joke!!" -- de azt nem tudtam, hogy akkor is lehallgattak :D

közösperonos átszállás 2018.07.11. 15:42:33

@Ellenzéki Tüntető: "Na de ugyanez Magyarországon! A hülye elmaradott Orbán nem érti meg, hogy FÖLÖSLEGES, nincs is rá tanár, se hely, se semmi, és különben is, ez most valami katonai kiképzés vagy mi?"

Nézd, 8 év teljhatalmú kormányzás után van már rá tanár, meg hely?

Meg tényleg, ki a túró mondta, hogy bezzeg Japánban milyen jó, hogy nekik van ilyen? (Nekik van szombati munkanapjuk is amúgy.) A rövid nyári szünet is működhet Németországban, de egy átlagos dél-alföldi iskolai tanteremben június elején is dögmeleg van már.

Ja bocs, megint nem tettem meg a 0. lépést.

Ellenzéki Tüntető

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

közösperonos átszállás 2018.07.11. 15:50:24

@Jean Claude: "Mint ilyen, most próbálja elmagyarázni a képviselteknek, hogy miért muszáj emelni a katát 50%-kal."

2013 óta van KATA. Akkor 98e Ft volt a minimálbér, most 138e, az +41%, tehát ha nem is 75e-re, de 70-re emelni a KATÁ-t simán indokolható (azt amúgy is valamivel könnyebb kettővel osztani a részmunkaidősöknek).

(Az adók mondjuk máshogy alakulnak, 61,7e vs. 75,2e, az +22%, ez alapján tehát 61e-re (kerekítve 60e-re) kellene emelni.)

seol 2018.07.11. 16:14:40

@Ellenzéki Tüntető:

Ó, milyen édes, amikor a funkcionális analfabéta idióták megpróbálnak szövegeket értelmezni. :-D

Külsős 2018.07.11. 18:38:29

@Jean Claude: Szerintem sem fogják megcsinálni, ma reggel egy másik hsz-ben írtam is.
@közösperonos átszállás: @kekex: @Grrr: A költségvetés 2010-re tényleg rendben volt, ha folytatták volna a Bajnai-Oszkó vonalat, 4% körülire csökkent volna a hiány, ami nem volt kis teljesítmény a pénzügyi válság körülményei között. Viszont ez még mindig felette volt az EU-s szabályok szerinti 3%-nak (akkoriban az uniós tagországok többsége hasonló cipőben járt), ezért továbbra is ún. "túlzott hiány eljárás" alatt álltunk, ami viszonylag szoros költségvetési felügyeletet jelent. Orbánék azonban mindenáron meg akarták csinálni a felső középosztálynak kedvező szja-csökkentést, ezért próbálkoztak előbb a 8%-os blöffel, majd mikor ez nem jött be, másik lóra ültek és következett Matolcsy nagyszerű Széll Kálmán terve, hogy szabaduljanak az uniós felügyelet béklyóitól. Áfa-emelés, szelektív különadók, az addig a magánnyugdíjpénztárakba fizetett járulékok visszaterelése a költségvetésbe, a minimálbér megadóztatása egyfelől, a szociális kiadások drasztikus visszavágása másfelől. Rokkant nyugdíj, munkanélküli segélyek, az öregségi nyugdíj korábban csak átmenetinek szánt inflációhoz kötésének véglegessé tétele a svájci indexálás helyett - mind-mind a szegényeket sújtotta. De hát, mint tudjuk, ők egy fikarcnyit sem számítanak nekik. És ne felejtkezzünk el el az oktatás, egészségügy tönkretételéről sem.

ijontichy 2018.07.11. 19:48:54

@poszt: ez a pamflet semmi több, mint bizonyítéka annak, mennyire szabad is Mo. (tudjuk, Európa legszabadabb országa). Lehet mutogatni, lám az MNB-ben is szabadon szárnyalhat a gondolat, le is lehet írni... aztán majd a főni megmondja, milyen törvényt kell megírni az éjjel izibe! És jaj annak, aki ilyenkor is pamfleteken járatja az agyát, ahelyett, hogy égne a keze alatt az iPad :-/

incze 2018.07.12. 04:49:27

@közösperonos átszállás: nem is erről van szó, hanem a kamara szerepéről (nagyjából, ahogy az ántivilágban a szakszervezetek, a "transzmissziós szíj"). egy ilyen adóemelést gusztusosabb, ha pénzügyminiszter lenget be, a kamara pedig szúrós szemmel figyeli a mértéket, hogy mely "vállalkozói réteget" (lószart, mami) hogyan érint, etc.

amúgy én azt gondolom, hogy ha tudnák, mire valók egy polgári társadalomban az efféle intézmények, tán adnának legalább a látszatra, de nem nagyon tudják. náluk a társadalmi nyilvánosság helyett kinyilatkoztatás broadcasting van, az intézményrendszer pedig érdekesen dekorált parancslánc (magori verzióban szopólánc).

fortin2 2018.07.12. 07:35:12

@HaFr: Érdemes lenne figyelni: Palkovics már négy éve nyilatkozta, hogy a rangsor-helyezést a szakterületikre (subject) értik, az pedig nem csillagászati távolság (ha marad a CEU és újra figyelembe veszik majd vmiért a rangking-providerek, bár a módszertanuk nem engedi igazából). Ez látszik itt is: ranking.elte.hu/hu/2017/11/20/masodik-harmadik-vonal-hataran-regionalis-versenytarsak-kozott-2017-ben/
Az MTA intézetekkel pedig nem lesz nehéz megugorni, tkp. csak az a kérdés, hogy az MTA TTK-t az ELTE-hez vagy a BME-hez teszik, illetve, hogy a Wignert meghagyják-e külön (önmagát amúgy kényelmesne eltartó) intézetnek.

Wolff 2018.07.12. 11:29:57

@közösperonos átszállás: De hát azt csinálja. Egy rendes szocialista gazdaságirányítási rendszerben a jegybank és a pénzügyminisztérium nem nagyonkülönül el, és a jegybank régi szakértői segítik át az első évek nehézségein a szakkérdésekhez nem igazán értő elvátsakat. És a mi jegybankunk a kereskedlemi banki jellegét is visszavszerezte a növekedési hitelprogram saját mérlegébe emelésével, szóval telejsen rendben van ez, ha megértjük mit látunk. :)

Jean Claude 2018.07.12. 12:50:34

@incze: Pontosan erre gondoltam. Ez nem ízlés kérdése, hanem azoknak a befolyással rendelkező intézményeknek a hiánya, melyek nélkül nem tudnak az érdekek megjelenni. Ha nincsnek szakszervezetek és más hatékony érdekképviseletek, akkor ez nem a klasszikus baloldal által elsiratott témakör, hanem a gazdaság és a társadalom hatékony működését komolyan korlátozó tényező. Ehhez jön még a nemzetrontásban élenjáró csempekereskedő. A KATA nagysága itt lényegtelen.
Most indul egy forradalmi hevület, ennek része az MTA botrány, a nemzetközileg elismert magyar kultúra támadása stb. A keretlegények mindennek nekimennek, de szerintem nem az adott téma a lényeg, hanem a harmadik kétharmad tartalommal való megtöltése. Más történelmi helyzetben egyenruhában vonulnának tömegben.
Ez nem más, mint végtelen beszariság. Mondanám, hogy csak mi állunk szarul, de
Trumpnak hívják a legbefolyásosabb embert. Igaz, ott stabil intézmények védik a demokráciát.

Jean Claude 2018.07.12. 13:01:20

@incze: Egy példa erre a témára. Az Agnelli família nem a farzsebéből vette meg CR-t, hanem a Hollandiában bejegyzett ipari konglomerátumán keresztül. A Exor komoly munkaadó Olaszországban, többek között a városi Fiat üzenben is. Erre elkezdenek a dolgozók sztrájkolni, mert Marchionne már belengette az autógyártás olaszországi beszüntetését középtávon az FCA hatékonyságjavításával magyarázva. Nálunk meg ML focicsapatokat vesz, melyek piacilag értékelhetetlenek, ellentétben a Juventusszal.

lüke 2018.07.12. 13:08:57

@Jean Claude:
Agnelliék nem= Mészárosék
más kultúra, társ osztály, műveltség....
ML kultúra, műveltség, iskolázottság etc szindróma hiányos

Jean Claude 2018.07.12. 13:16:33

@lüke: Ha szigorúan egy családi saga-ra egyszerűsítjük le a kérdést, akkor teljesen egyetértek. Sajnos nem az.

brunn 2018.07.12. 16:38:47

@Ellenzéki Tüntető: Mitől is vagy ellenzéki? Mert tüntetőnek tüntetően rendszerbelágyult vagy?
Végtelenül rühellem a magukat értelmesnek tartó (van, aki az is), de az egész nert "megengedően mentegető" humanoidokat.