Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Edi Torial a magyargyűlölő gendersztadiánus bérzsidó

2018.07.05. 22:51 | jotunder | 53 komment

 

     Ligeti testvér, a Veritas Intézet tudományos munkatársa fontos cikket közölt a Magyar Időkben: 

     "A világ egyik legrangosabb tudományos folyóirata, a Nature június 26-ai számában egy a maga nemében példátlan véleménycikk jelent meg Worrying changes in Hungary (Aggodalomteli változások Magyarországon) címmel. Szerzője nincs megnevezve, vagyis szerkesztőségi véleménynek tekinthető."

     "A cikk tartalmát tekintve jól látszik, hogy azt az Akadémia munkatársai mondták tollba. "

     "a gender studiesszal fertőzött történetírás korában is"

     "Gulyás László szegedi egyetemi tanár kiváló megfogalmazását szeretném idézni ezen a ponton: „A magyar történelmet illő magyar tollal írni, magyar szívvel és magyar lélekkel.” Ezzel szemben hazánk szovjet típusú tudományos akadémiáján pont ennek egyenes ellentéte érvényesül még 2018-ban is, miközben állítólag NER-diktatúra tombol már a nyolcadik éve."

      Nem tudom mennyire tekinthető szerkesztőségi véleménynek a Nature  cikke.      Egy jólismert név látható a cikk felett: Edi Torialé, a hungarofób gyalázmányairól ismert judeoengelszista firkoncé.

      Vajon nem ő volt az, aki kételni merészelte, hogy vitéz Ritmányi Sebő találta fel a gőzgabalyítót, hogy IV. Géza urunk idején az antarktiszi kozákok is a Szent Hazához akartak csatlakozni, hogy Trianon okozói a Jitzhak ben Clemanceau menye által felbérelt galíciai transznemű szabadkőművesbrigádok, hogy gróf Wass Albert nyerte a berlini olimpián a helybőltávolt, hogy bent volt a Hertelendi II. szabadrúgása, csak pont nem ott bent, hanem máshol, hogy Szent István járta a legcsinosabban a foxtrottot a sumér királyfiak között, hogy Mohácsot is mi nyertük, csak hosszabbításban, amikor már hazamentek a haditudósítók, hogy egykoron mienk volt Fokváros (mondjuk ezt csak a szittyafóbok tagadják, hát  vazze fok is, meg város is, a kurvahétszentségit), hogy a gender studiesszal fertőzött tojáslikőr okozza a vándorvesét, hogy a fehérvári huszároknak harminc centis péniszük volt, de ráadásul kettő, hogy  magyar tollal, magyar szívvel, magyar lélekkel, magyar faszomtudjamivel lehet csak írni fel a csillagos magyar égbe, hogy mi a sánkéros zsidóvircsaft ez nemzettestvéreink, hogy csak jönnek és sivalkodnak pár idegenrendészeti ügy miatt, na. 

     Azért, hogy van ez a Veritas, hogy koncentrálódik ez a jó kis zsigerpörkölt illatú magyar dzsuva. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8514096375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imaginace 2018.07.05. 23:08:23

Az mtmt alapján jól körülrajzolható a karakter.

Imaginace 2018.07.05. 23:13:24

Érdekes, hogy az ELTE történész doktori iskolájában nem kötelező megtanulni a nacionalizmuselméletek utóbbi évtizedeinek szakirodalmát... Különben nem jöhetne ki az okos száján a szívvel-lélekkel duruzsolt etnicista ködképek ismeretes szavajárása...

dobzse.laci 2018.07.05. 23:23:54

JT, Te tényleg szemlézed ezt a zizét, vagy felhívják a figyelmed egy-két aranyköpésre?
(az előbb -freemailből kifolyólag- láttam az origo címlapot, hát tuti agyrákban fogok meghalni, ha ez még párszor előfordul)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.05. 23:54:06

@dobzse.laci: a mandiner az egyetlen, amit meg tudok nézni. azt sem mindig.

seol 2018.07.06. 00:03:19

Azért igazán bájos, amikor a veritásos történelemhamisító újkomcsik szovjeteznek.
:-D

Mondjuk eleve erre hozták létre azt a szart, fogj pár másra nem jó nyomorultat komisszárnak, aztán uszítsd rá őket mindenkire, akinek baja van a kedves kondukátorral. Meg a valóságra, azzal a kedves kondukátornak van baja. NER-recept.

definitelymaybe 2018.07.06. 00:22:25

Az a gulyas bácsi Horthy-rendszer külpolitikájáról adott elő, legalábbis jó egy évtizede arra volt szerencsém beülni Szegeden, de leginkább az maradt meg a sok jópofizása mellett, hogy vérfideszes a bácsi, aki azzal hencegett, hogy mindjárt nyilatkoznia kell hírtévének, illetve hogy auschwitzes viccet mondott.
Miszerint az ő felmenője is ott halt meg mivel leesett az őrtoronyból.
És ezen a hallgatóság jót hahotázott. Kurvára megdöbbentett.

definitelymaybe 2018.07.06. 00:46:17

Magyarni annyi, mint jól leszopni magad. Írta Örkény , vette mottónak Esterházy, majd lovasistvántól vérfideszes hírtv-ig mindenki Esterházyt szidta.

incze 2018.07.06. 03:53:41

aggodalomteli

(a nerben a nyelvezete a legagyzsibbadástelibb)

velőtanya 2018.07.06. 08:17:19

Nagyjából így, de egy kiegészítést tennék: a "Fokváros" már finnugrista-habsburgiánus szabadkőműves torzítás, az eredeti magyar térképeken Fokosvár volt a neve, miután a Tenkes kapitánya visszafoglalta a búr szodomitáktól a liberális történetírás által elhallgatott legendás téli hadjárata során.

Érvsebész 2018.07.06. 09:38:23

@velőtanya: valójában kb. a jelenlegi Magyarország területét nevezték így, a Váradi Regestrumban már v nélkül említik (Fosokrá)

Bogomil 2018.07.06. 09:51:41

Palkovics: "Nem fogadható el a kormány számára az MTA által tett két javaslat, a miniszter továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a jövőben egy helyen tervezzék a kutatásra szánt összegeket."
(magyarhirlap.hu/cikk/122669/Palkovics_Laszlo_Prioritasok_kellenek)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.06. 10:12:22

"–  Ha a parlament elfogadja a költségvetési törvényt, elkezdjük kialakítani a kutatás- finanszírozási rendszert, amivel kapcsolatban tovább akarunk tárgyalni az MTA-val. Csak hogy egyértelmű legyen: ez a rendszer nem határozza meg azt, hogy melyik kutató mit kutasson. Azon persze az Akadémiának el kell gondolkodnia, hogy a kutatóintézethálózatát a jelenlegi formában akarja-e tovább működtetni. Én mint miniszter ebbe nem szólnék bele, mint köztestületi tag azonban elmondom a véleményem, még ha nem is egyezik az Akadémia elnökségének egy része álláspontjával. Úgy látom, a hálózatot nem jól működtetjük, ezért meg kellene nézni, hogy máshol milyen megoldások vannak."

Bogomil 2018.07.06. 10:54:00

@jotunder: Nem akarok trágár lenni, de azért most leginkább azt mondanám, hogy a Palkovics 1G.

NemodaBuda 2018.07.06. 11:13:23

A Palkovics válasz a jellemző, Akármit is mond a Ligeti álnevű Red Actor nevű Edi Torial teljesen jószándékú cikkére ! A Palkovics meg azt mondta, hogy mindenki elmegy a francba, én vagyok a főnök, és mindent én döntök el. Lehet, hogy véletlenül úgy döntok, ahogyan ti is döntöttetek volna, de akkor majd korrigálok !

balmoral 2018.07.06. 11:15:36

@jotunder: Az Akadémia majd elgondolkodik azon, hogy az intézeteit tudja-e működtetni pénz nélkül. Én úgy utálom, hogy némelyik diktatúra mind egyforma!

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2018.07.06. 13:15:57

Vajon a Magyar Idők szerkesztőségében olvassák többben a Nature-t vagy a Nature szerkesztőségében a Magyar Időket?

Aki esetleg nem követné, egy semmis válaszcikkben lejáratta magát a képességtelen, tudományos fokozata ellenére elemi szövegértelmezésre is képtelen osztályelnök:
magyaridok.hu/velemeny/az-akademia-esete-a-hangulatkeltessel-3265511/

De persze ez csak tovább erősítette az igényt, hogy az Akadémia határolódjon el Editorial cikkétől, és a Nature-nek nyilatkozó kutatók fedjék fel a kilétüket és tisztázzák a helyzetet, hogy miért fogalmaznak ilyen súlyos, a kormányra nézve kompromittáló mondatot. Valamint a kommunikációs minisztériumnak írnia kell a Nature szerkesztőségbe, hogy fedjék fel a forrásaikat.

batu 2018.07.06. 13:43:24

Nem lepne meg, ha az a forgatkonyv nyerne, hogy a kutatointezeteket beolvasztjak az Egyetemekbe:
"Bács Zoltán arról is beszélt, hogy a héten Palkovics László miniszterrel közösen ellátogattak a MTA Atommagkutató Intézetbe is, ahol az intézet igazgatójával, a szenátusi ülésen is részt vevő Dombrádi Zsolttal egyeztettek, hogy miként tudják még hatékonyabbá tenni a közös munkát a 90-es évek óta az egyetemmel társult intézményként működő kutatóintézettel."
hirek.unideb.hu/hu/hir/20180702_kari-vezetok-vettek-megbizasukat

kiskii 2018.07.06. 14:06:21

A Főni megmondta, hogy az Akadémia be leszen darálva a tápba. Tehát be leszen. Nem értem, ezek az okos akadémikusok mi okból állnak oda "tárgyalni"? Nem veszik észre hogy nem tárgyalnak velük? Egy fia tudós nincs, aki ki tudna dolgozni egy stratégiát ezek ellen? Vagy tényleg azt hiszik, hogy bármit a.) elérhetnek b.) megtarthatnak? Nade akkor mitől akadémikusok, ha csak ennyi eszük van?

Bogomil 2018.07.06. 14:06:33

@Miki Telepi: Nekem a Hungarian Times viszontválaszának utolsó mondata tetszett, Berszán György rovatvezető tollából: "A kormányt a választásokon, nem pedig a nemzetközi sajtóban kell legyőzni, miként az erre való törekvés a külföldi médiában nyolc éve szakadatlan erővel és vehemenciával folyik." Különös tekintettel a törekvés folyására...

Bogomil 2018.07.06. 14:13:20

@batu: Igen, erre utalt már Sótonyi Péternek, az állatorvosi egyetem rektorának, az akadémiai állatorvostudományi intézet beolvasztását felvető buzgó nyilatkozata is.
(magyaridok.hu/belfold/a-kutatointezetek-allatorvosi-lova-3238775/)

Érvsebész 2018.07.06. 14:20:35

@batu: de szép kutatóintézet, milyen kár lenne, ha valami baj érné

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.06. 14:59:35

@kiskii: pontosan tudjak, hogy orban azt csinal, amit akar. egyszeruen vegigcsinaljak a processzust, addig, amig orban durvulasra kenyszerul. ossze fogjak hivni az MTA rendkivuli kozgyuleset. 2006-ban volt utoljara ilyesmi, akkor Hiller el is ment ra, de igazan fontos dolgokrol nem volt szo.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.06. 15:10:18

@kiskii: egy dolog persze megtortenhet. ha a magyar tudostarsadalom testuletileg bojkottalja a palyazati rendszerek biralatat (es akkor a nemzetkozi tudostarsadalom szolidaris lesz vele), akkor annak azert lenne kovetkezmenye. az biztos, hogy ennek egeszen brutalis nemzetkozi kovetkezmenye lesz. a vilag tudomanyos kozvelemenye nem ugy mukodik, mint az europai neppart. orbant persze igy sem lehet megallitani.

kiskii 2018.07.06. 16:03:09

@jotunder: Erő. vö.: hány hadosztálya van a pápának... És a pápának ugyanaza volt, ami az akadémiának: tekintélye. És ezt a tekintély kezdi a prostilapjain keresztül erőteljesen erodálni az egységsugarú népember szemében a hatalom. Ugyanis ők értenek a hatalomhoz. De meglátjuk, hogy ha nekiállnak sztrájkolni a tudósok, akkor beáll-e mögéjük az egyetemi oktatói sereg, aztán a középiskolai, majd a hallgatók, diákok... Persze nem fog, de olyan szép elgondolni a világ első, tudósok által sikerre vitt forradalmát.

ijontichy 2018.07.06. 16:21:44

@Poszt: Ligeti? Most komoly? Ezzel a névvel? ;-)

fortin2 2018.07.06. 17:16:50

@jotunder: Az valóban érdekelne, hogy ennek az idézetnek a tartalmával mi a baj? Mármint például azok után, hogy a most igencsak aktívan akakdémiamentően felszólaló facebookértelmiség az szdszes miniszterek idején versenyt szidta az MTA-t, panaszolva, hogy minek is vannak kutatóintézetei, miért is telepszik rá a magyar tudományra stb?
És miért is gondoljuk, hogy a döntő többségében egyetemi státuszú magyar tudós közösség szörnyűségnek kellene tartsa, hogy egyetemi körbe kerüljön az intézetek egy része (talán azért háborogna ez ellen a nemzetközi tudományos világ, merthogy a világban szinte sehol nem történik egyetemeken a kutatás és mindenütt akadémiák vagy kormánytó független szervezetek tartanak fenn kutatóintézeteket? Gondolom, különösen a franciáknál a CNRS, az olaszoknál a CRN stb. "államosított" kutatói lesznek ebben a leginkább aktívak, vagy esetleg a két évtizede zajlott angol vitákra mág emlékező kollgák (academic.oup.com/spp/article-abstract/27/6/421/1626193?redirectedFrom=fulltext).
Csont van itt levesben, nem is kicsi. Attól, hogy van egy központosító és államosító kormány a maga propagandamédiájának bornírtságável, ez még nem avat automatikusan képviselhetővé mindne vele szembeni megszólalást.

seol 2018.07.06. 17:50:00

@fortin2:

Az idézet tartalmával _önmagában_ nincs gond, más megnyilvánulások és a fideszes ámokfutások ismeretében viszont annál nyomasztóbb. Igen, igen, csak meg akarják javítani és védeni ésatöbbi, ésatöbbi. Mert azt így kell.

Mert ugye lássuk be, az, hogy ugyanazzal a retorikával fognak neki valaminek, amely megjelent már tucatnyi dolog tönkretételének ésvagy ellopásának elején, semmilyen gyanakvásra vagy aggodalomra nem ad okot. Majd most jól csinálják, hiszen jók az ő szándékaik -- még ha minden jel az ellenkezőjére utal is. Tipptiripp, meg amúgy is a francia rendszer.

Persze előfordulhat, hogy abból, hogy egy adott rendszer nem jó, még nem lesz automatikusan jó minden változtatás, plánem azok, amelyek jól láthatóan egy-egy terület becsicskítására irányulnak. De legalább az értelmetlen libsizés kimaradt -- gondolom, véletlenül --, aki a kicsinek nem tud örülni... Mondjuk az értelmetlen csúsztatások és bezzegőkzések ellensúlyozzák a kínosságcsökkenést, sőt.

Bogomil 2018.07.06. 17:54:10

@fortin2: Szerintem abszolút alkalmas a megvitatásra és átgondolásra az, amit Palkovics mondott. Elég is lesz rá úgy 54 perc.:-)
Komolyan teljesen furcsa az álláspontod; az utolsó mondatod első felében tökéletesen leírod, mi a probléma, s eközben szörnyülködsz, hogy nem értjük meg Palkovics megalapozott és jól átgondol felvetését a kutatásfinanszírozás újratervezéséről. Az MTA egyébként teljesen korrekt javaslatot adott: beszéljük meg, gondoljuk át a jövőt illetően, de most ne lépjük meg hübelebalázs módra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.06. 18:06:01

@fortin2: Az idézetnek nincs tartalma, hiszen Palkovics NEM mondta el mire gondol. Azt eddig a leghatározattabban tagadták, hogy a felsőoktatásba akarják tagosítani az intézeteket. Palkovics most sem állít semmit. Semmit a világon. Sejtet.

Magyarország szlovákizációjáról van szó. Szlovákiának gyakorlatilag nincs komolyan vehető tudományos élete, kb. annyira vannak tőlünk, mint mi a franciáktól. Az MTA intézeti rendszere egy különös érték, ahogy egyébként a CEU is az, és most ezt teszik tönkre. Elvileg megtehetnék, hogy megerősítik az egész kutatóegyetemi szférát, de eszük ágában sincs.

közösperonos átszállás 2018.07.06. 18:37:13

@fortin2: "Mármint például azok után, hogy a most igencsak aktívan akakdémiamentően felszólaló facebookértelmiség az szdszes miniszterek idején versenyt szidta az MTA-t, panaszolva, hogy minek is vannak kutatóintézetei, miért is telepszik rá a magyar tudományra stb?"

Igen, szerintem is tegyünk úgy, mintha most valós átszervezésről lenne szó, nem pedig minden-de-minden saját kézbe vételéről.

közösperonos átszállás 2018.07.06. 18:42:22

@fortin2: "És miért is gondoljuk, hogy a döntő többségében egyetemi státuszú magyar tudós közösség szörnyűségnek kellene tartsa, hogy egyetemi körbe kerüljön az intézetek egy része"

Ennek amúgy látnám értelmét személy szerint én is. Kérdés, hogy hogyan választják ki a befogadó egyetemet, és miért csak egyet? Milyen jogon kapja meg mondjuk a BME az egész SZTAKI-t?

Meg hogy egyáltalán mennyire sikerül ezt az egészet átgondoltan megvalósítani (na jó, ne adjuk a hülyét, pontosan tudjuk, mennyire sikerül majd). Már megint úgy teszel, mintha nem lenne nyilvánvaló mindenkinek, hogy a Ray's rule of precisionból jobb a harmadik pontot elhagyni (á'la MSZP/SZDSZ), mint az első kettőt (á'la Fidesz). Ez megint pont olyan lesz, mint a KLIK-alapítás (abból pl. kimaradtak a gyakorló általános iskolák, mert senkinek nem tűnt föl, hogy léteznek).

flort 2018.07.06. 19:17:14

@jotunder: "Szlovákiának gyakorlatilag nincs komolyan vehető tudományos élete..." hát, most kapásból két olyan tudományterület jut eszembe, ahol a magyar nagyszájú semmitmondással takargatott szerencsétlenkedés helyett minőségi munka folyik.

közösperonos átszállás 2018.07.06. 20:49:45

@flort: De a kettőből hány matematika, naugye.

közösperonos átszállás 2018.07.06. 20:50:50

@fortin2: Ha szabad még egy lépcsőházi szellemességet.

"Az valóban érdekelne, hogy ennek az idézetnek a tartalmával mi a baj? "

Nem az idézet tartalmával van baj, hanem azzal, aki elhiszi. :-)

(Nem 2010-et írunk.)

fortin2 2018.07.06. 23:07:40

@jotunder: Készséggel elismerem majd a magyar tudományosság lerontására irányuló szándékok meglétét, ha látjuk azokat a jogszabályi vagy működési konkrétumokat, amelyek az akadémiai kutatóintézetek irányításában/felügyeletében az eddigi akadémiai rendszer helyébe (beleértve a nemzetközi tanácsadó testületeket is) más logikájú formát vezetnek be (AKT kicserlésére egy hivatalra stb.); az intézetek munkatervét nem tudományos dominanciájú grémiumok fogadják el, illetve ebben a folyamatban növekszik a kormány szerepe (jelenleg évente kap jelentést az intéezetek munkájárólm ennek alapján is dönt a következő év finanszrozásáról stb.), De ilyet eddig nem láttunk nyilvánosan, ha valaki ismer ilyet, jelezze.

Félreértés ne essék: magam az intézethálózat akadémiai felügyeletét tartom jónak. Két évtizede zajlanak az európai vezető tudományhatalmaknál is a viták a kutatásszervezetről, általában a kormányzati befolyás erősödéséhez vezetve. Egy államosító logikájú hatalom perszehogy erre megy. De az eléggé hiteltelen, hogy most azok hullatnak krokodilkönnyeket az MTA-ért, akik nem is olyan régen még az intézethálózat feletti uralma ellenében szónokoltak. (Igyekszem megkeresni azt a Nature cikket a kétezres évek közepéből, amiben az MTA szervezetének elavultásgáról értekezett, némi itthonról érkezett iniciatívákra...) Az pedig egyyszerűen elképesztő, hogy az MTA képtelen versenyképes tágyalópartner lenni. Az ún. alternatív javaslata, ami annyit mond,hogy majd beszéljük még meg, a poliitkai döntéshozatalban értelmezhetetlen gyengeség. Ki keleltt volna jelölni az akadmiai befolyás, tudományos beágyazódás garanciáit, az autonóm tudományos munka szervezeti feltételeit, az alapkutatások kívánatos arányának mértékét stb. Ha ezekre nemet mond a minsizter, akkor az konkrét és megfogható casus belli. Most nincs ilyen.

seol 2018.07.07. 01:58:57

@fortin2:

Ez akkor lett volna khm, tökéletes, ha még megfejted az MTA gyalázására kirendelt komisszárok cikkeiről, hogy csupán ártatlan kommunikációs kísérletek, amelyeket a libsik (de valami szadeszes célzás is megteszi) miatt ért félre a világ. Mert ugye még Franciaországban is írnak újságírók tudományfinanszírozásról, hát nem?

Egyébként az, hogy valakinek esetleg nem tetszik az MTA-s szervezeti háló vagy annak bármely eleme, még mindig nem mond ellent annak, ha a rendszer fideszes kézbe (értsd: a kedves vezetőébe) vonását még jobban rühellné. Igazából jó eséllyel épphogy következik az előbbiből az utóbbi.

fortin2 2018.07.07. 02:34:25

@seol: Valami beakadt? Hogy jön ide a bértollnokok ügye? Azokról már jó régen, kb. a Lovászt a kettős álampolgársága miatt megtámadó gollamkagroup akciója óta lehet tudni, hogy nekiindulnak az értelmiségellenes hullám következő célpontjának. Mi köze ennek ahhoz, hogy nem kell feltétlenül megtenni a felejtés szivességét azoknak, akik a kutatóhálózatot a saját kezükbe szerették volna vonni, de legalábbis legyalulni, csak nem volt hozzá erejük végigcsinálni (romboltak azért serényen, persze), no meg a korszellem is más volt. Csak az érvek kínosan hasonlóak (versenyképesség, gazdaság igényei, szovjettípusú stb.). Vagy ez most a tisztítóvíz, amiben megnemesedik a bájos múlt?
De hagyjuk is, legyen csak szó a jelenről: hol van az a konkrét szabályozási koncepció, amiből kiderül, hogy miképpen "venné kezébe a fidesz" a kutatóhálózatot? A tudomány szabadáságáról nem is beszélve, ami, ha jól értem a felzúdulást, attól fenyegettetik (de ide is várom a többi forráshivatkozást), hogy a kormány közvetlenül finanszírozza a kutatás, konkrét célokhoz/feladatokhoz rendelve. Amit jelenleg egyébként a kutatóintézeti kutatási források döntő részénél pontosan így működik, közvetlenül kormányzati szervek adnak rá pénzt, az MTA fejezetben nevesített (a mindenkori kormány által beterjeszetett és a kormánytöbbség által megszavazatott) kutatóintézeti finanszírozás a nyomorult bérekre és a rezsire elég, abból se megélni, se kutatni nem lehet. Ezügyben egészen pontosan mit is csinált az MTA vezetése az elmúlt években? Mármint azon túl, hogy végigasszisztálta az OTKA, a Bolyai költségvetési helyének elvitelét (apropó: a kormányhivatal által menedzselt OTKA esetében tudunk kormányzati presszióról az alapkutatási források pályázati elosztásában?)

jaegtoer 2018.07.07. 04:58:22

A fölhevült vitában arról sem célszerű megfeledkezni, sőt praktikus vizsgálódni, hogy amíg az MTA önálló költségvetési sorral bír, addig a költségkeretével önállóan gazdálkodhat. Ha ez bekerül a minisztérium költségvetésén belülre, úgy a minisztérium a költségvetésén belül tetszőlegesen csoportosíthat át összegeket egyéb költségvetési célok megvalósítása érdekében, amelyekbe belefér a sportcélú támogatás is, beleértve a Magyar Futball Akadémián folyó lázas kutatásokat is.
És akkor elérkezünk ahhoz a ponthoz, ahol a kutatási célok és a költségvetési célok markánsan elválnak. Az lesz, amit Mihály akar.

netukki 2018.07.07. 08:22:09

@netukki: Az újságban "egy eddig politikai ügyekkel alapvetően nem foglalkozó természettudományos szaklap"-nak nevezik a Nature-t. Nyilván nem olvassák Edi Torial írásait, azok között bőven találnának politikagyanúsakat. Néhány példa az elmúlt hónapokból:

Brexit uncertainty threatens fusion-energy research
Science needs clarity on Europe’s data-protection law
Reform the Antarctic Treaty
Science benefits from diversity
The #MeToo campaign is gaining ground in China
Challenge anti-Semitism
Military work threatens science and security
How Putin can restore Russian research
Cambridge Analytica controversy must spur researchers to update data ethics

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.07.07. 08:48:40

@fortin2: tegnap megnéztem a 2006-os ügyet. vannak hasonlóságok, de lényegi különbségek is.

fortin2 2018.07.07. 09:33:55

@jotunder: így van. arról elég sokat lehetne mesélni, ezért is érdemes meghallgatni Pléh csaba hírtévés interjúját.

mafi mushkila 2018.07.07. 10:26:33

@fortin2:
Forráshivatkozás (kivonatos): fuckner.hu/
Forráshivatkozás (összefoglaló): "Jó három éve volt, amikor a Valdaj Klub ülésén Vlagyimir Putyin csak úgy jobbra nézve, s a szemével csippentve annyit mondott, hogy minden rendben lesz."

Ha ki is kell betűzni: "Ha a parlament elfogadja a költségvetési törvényt, elkezdjük kialakítani a kutatás- finanszírozási rendszert," -- ez után a mondat után nem az a megfelelő kérdés, hogy hogyan lehetne alátámasztani az ellenérveket, és honnan veszi valaki a bátorságot élből ellenezni, hanem az, hogy miért nem dolgozzák ki a javasolt kutatás-finanszírozási rendszert, miért nem vitatják meg érdemben pár éven keresztül, majd kellő konszenzusra jutva miért nem kezdeményezik a költségvetési törvény e célhoz rendelt módosítását. Tehát itt a felvetés az, ami egy biankó csekk, amire az egyetlen épeszű reakció, hogy összetéped. És nem fordítva.

Hmmm... 2018.07.07. 10:28:47

Az MTA-ügyben is ugyanaz történik, mint általában: először bedobnak egy követ a vízbe, aztán elkezdenek a zavarosban halászni. Szerintem helyes, hogy az MTA nem kezdett el hamari módon ötletelni, mert a dolgok általában nem feketék-fehérek, és többnyire minden részállítás mellett és ellen is lehet hozni viszonylag jó és erős érveket. A kérdés az, hogy mi lesz az eredmény összességében. Nekem a fidesz ún. végső megoldásairól többnyire eléggé lesújtó véleményem van... és legalábbis erős hit kell hozzá, hogy azokat valaki hosszabb távon is jónak gondolja.

balmoral 2018.07.07. 12:54:43

Sztálin többek között betiltotta a genetikát, mint burzsoá áltudományt. De nem azért, hogy a tudományt is megsarcolja, védelmi pénzeket szedjen a művelőitől. Igaz, ő csak egy egyszerű tömeggyilkos volt, nem maffiózó.

brunn 2018.07.07. 14:33:38

@közösperonos átszállás: Na, az is egy naiv balfék (vagy csak módosult tudatú), aki 2010-ben elhitt volna iilyesmit (bármit is) a Zorbáni gyülevésznek.

brunn 2018.07.07. 14:44:25

@fortin2: Annyi mindenről szólt már a "majd meglátjuk"... Személy szerint megvetem azokat az illeszkedő-megengedő (egyébként pedig nem elbutult) humanoidokat, akik újra és újra így fogadják a ner "termékeit"...

közösperonos átszállás 2018.07.07. 20:22:05

@brunn: "Na, az is egy naiv balfék (vagy csak módosult tudatú), aki 2010-ben elhitt volna iilyesmit"

Jó-jó, naiv, de nem hülye.