Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Fricz Tamás a liberális kultúra hegemóniáját követeli

2018.06.18. 08:39 | jotunder | 89 komment

 

   Az Ifjúkommunista nevű kádárista lap vezető szerzője, Fricz Tamás ma domináns kultúrát követel Magyarországon, a német Leitkultur mintájára. 

   A domináns kultúra természetesen azt jelenti, hogy az Orbán altestébe nyelvükkel behatoló felnőttfilmszínházi karakterek, mint például a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás,  élvezzenek előnyt bárkivel szemben, akik a kevésbé mondén viszonyulást preferálják a miniszterelnöki ánuszhoz. 

  A német Leitkultur kifejezésről Fricz a következőt írja 

"Ehhez képest Friedrich Merz, az uniópártok akkori frakcióvezetője 2000-ben már arról beszélt, hogy a migránsok integrációja akkor lehet sikeres, ha kifejezetten a német kultúrához alkalmazkodnak és illeszkednek az országba érkezők, a Leitkultur tehát nála már egy olyan irányadó kultúrát jelentett, amelynek része az alapjogokon túl egyfajta értékrend, erkölcsi, magatartási és viselkedési mód, illetve természetesen a német nyelv és kultúra ismerete."

Csakhogy Friedrich Merz  "freiheitliche deutsche Leitkultur"-t követelt. A liberális német domináns kultúra elfogadását követelte a bevándorlóktól. Itt a liberális jelző nagyjából ugyanazt jelenti, mint a liberális demokrácia kifejezésben. "Deutschland ist ein weltoffenes und ausländerfreundliches Land"- azaz "Németország egy kozmopolita és külföldibarát ország"- mondta Merz. Ez egy mérsékelten konzervatív, inkább konzervatív-liberális szöveg, amit én akár el is tudok fogadni (szemben mondjuk Jürgen Habermas-szal). Csak persze Fricz semminek nem néz utána, mert ilyennek szülte az a drága kommunista mamikája.

  Azon kevés lényegében véve liberális beállítottságú magyar polgár közé tartozom, aki nem mondana olyat, hogy Alföldi Róbert jobb rendező, mint Vidnyánszky Attila. Azt esetleg mondanám, hogy Alföldi színháza általában közelebb áll hozzám, mint Vidnyánszkyé. Tulajdonképpen azt sem állítom, hogy Vajda Mihály akadémikus egészen biztosan jelentősebb filozófus, mint az általam többször megénekelt Mezei Balázs professzor vagy azt, hogy Kis János munkássága Körösényi András elé helyezhető. Állítsák ezt azok, akik értenek az ilyesmihez. Kifejezetten káros baromságnak tartom a facebooklilberális értelmiségiek fricztamáskodását a progresszívmagyar társadalomtudomány és kultúra felsőbbrendűségéről (ők persze finomabban fogalmaznak, az én hátam azonban egészen finoman sem tollas). 

    Ahol karrieristák előnyszerzéséről van szó, ott karrieristák előnyszerzéséről van szó. Kétezerötben a Gyurcsány mellett tülekedő holdudvariak is előnyt akartak szerezni maguknak, és most a majomparádé Fricz Tamás is. Jó, jó, nem teszek egyenlőségjelet közéjük, Fricz gyakorlatilag alulmúlhatatlan tehetségtelenségben, de láttam, amit láttam. Az orbánizmus a tehetségtelen senkiháziak tombolásáról szól, a gyurcsányizmust pedig talán még nem is szegény Gyurcsány Ferencről fogják elnevezni, hanem Gyurcsány Géza Attiláról a jeles izlandistáról. Mindazonáltal...

    Az elkövetkező pár hétben a magyar mocsár rendesen fel fog kavarodni, ezek a szörnyetegek tudják, hogy most jött el az idejük. Semmit sem tehetünk ellenük, de legalább azt a semmit tegyük meg hölgyeim és uraim. 

     

  

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1414054960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\\'Dib 2018.06.18. 09:06:32

Hát ez qrva jó. Még ha valami alternatív univerzumban el is fogadnánk, hogy igaza van és el voltak nyomva a hatalmas tehetségek, akkor is közröhejjé válik az egész szöveg lévén a domináns kultúrához, domináns ideológia háttér is passzolna. De őszintén milyen felhatalmazásról beszél ami megindokolná valami kulturális irányváltás szükségességét? Mintha bármiféle fityesz-kádéenmpé egységes nézetrendszerről lehetne beszélni. De hát nem az ideológia tartja egyben ezeket, hanem a hatalom önnön imádata. Nem kereszténydemokraták, nem jobboldaliak, nem baloldaliak, de még csak nem is szélsőjobboldaliak. Egy rakás harácsoló a vezér köré gyűlve. Ennélfogva pedig a a hozzájuk csapódó "kultúrazászlóvivők" soha nem is fognak tudni semmit terjeszteni. Mert biztos lehet mindenki benne, hogy ha Viktor holnap liberálissá vedlene vissza, a seggnyalói azonnal követnék és akkor megint az lenne a kívánt domináns kultúra.

Bogomil 2018.06.18. 11:25:47

@Muad\\\'Dib: Már ki is mondta - taktikai szempontból talán kicsit túl korán - az egyik (szintén leendő akadémikus) szakértőjük, Szánthó Miklós, az ún. Alapjogokért Központ vezetője, hogy vége az állam világnézeti semlegességének: 24.hu/kozelet/2018/06/16/szakitana-a-vilagnezeti-semlegesseggel-a-modosulo-alaptorveny/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 11:46:33

@Bogomil: Az allam vilagnezeti semlegessegenek valojaban tobb ertelmezese van. Van az, amirol Kis Janos konyvet irt, es van a nemet, francia vilagnezeti semlegesseg, ami azert sokkal kevesbe doktrinerebb. En a nemet vilagnezeti semlegesseget preferalom a Kis Janos-fele vilagnezeti semlegesseggel szemben, nem azert mert jobb, hanem mert az en lelkialkatomhoz jobban passzol. Amit Orbanek csinalnak az gyakorlatilag unios konvenciok megserteset jelenti, es az, hogy ezt stikaban irtak bele egy modositoba az a szanalmas fidesznyik kamukonzervativizmus ekes bizonyiteka. Szantho Miklos is csak egy megadja, csak valamivel tobb penzt csusztatnak a zsebebe.

Bogomil 2018.06.18. 11:52:32

@jotunder: Én leginkább azon vagyok kiakadva, hogy egy ilyen, alapvető fontosságú kérdést minden szakmai és társadalmi vita nélkül, egy képviselői módosító indítvány alapján próbálnak meg seperc alatt szabályozni az alkotmányban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 11:54:53

@Bogomil: Ezt mondom en is. Ez egy vicc. Nem annyira jo vicc.

zsírPubli 2018.06.18. 12:41:03

"Az Ifjúkommunista nevű kádárista lap vezető szerzője, Fricz Tamás"

ez fritz múltjára utalás? :D

zsírPubli 2018.06.18. 12:41:42

@zsírPubli:
*Fricz, typo

szóval milyen múltja van neki? :D

whale 2018.06.18. 13:23:59

@Bogomil: Öööö...most tetszett jönni a hathúszassal? 8 ÉVE ez megy, csak akkor fékeztek egy icipicit, amikor kicsavarták a kezükből a kétharmadot az előző ciklusban.

ámbátor 2018.06.18. 13:58:41

@Bogomil: a "próbáljalnak" szóhasználattal nem értek egyet. Nem próbálnak semmit. Yoda mester híveként teszik, vagy nem teszik.

tonhalkonzerv reloaded 2018.06.18. 14:44:34

"de legalább azt a semmit tegyük meg hölgyeim és uraim" És ezt hogy képzeljük, jönnek majd a posztok hogy a hétfejű sárkány sorkötelezettségéből doktorálnak az NKEn, Láng Vetőt meg kinevezték professzornak a két Kommentár cikkből összeollózott Püski kiadós könyvére ilyesmi?

fortin2 2018.06.18. 16:22:43

@Bogomil: Sajnos, erről a "világnézeti semlegesség" ügyről az elmúlt harminc évben nem lehetett értelmes vitát folytatni nálunk, mert a Kis János-irány és szimplifikálói bármilyen felvetést mint mucsai/fasiszta/klerikális/középkori szörnyedelmet bélyegeztek meg és a szolgamédiájuk ehhez statisztált. Az ugyan nem törvényszerű, hogy ettől még a fritztamásféle KISZ KBs áttvedletteknek kellett jönniük, megtámogatva a semjénzsótiféle nyáladzókkal, csak mutatja a reménytelenséget.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 16:24:09

@fortin2: Hol belyegzett meg barmit is Kis Janos?

Bogomil 2018.06.18. 16:44:40

@fortin2: Számomra az állam világnézeti semlegessége nagyon egyszerű dolog; az állam ne tegyen különbséget polgárai és közösségeik, szervezeteik között annak alapján, hogy milyen a világnézetük. Tudom, hogy ez elég primitív, továbbá nem egzakt módon ad választ arra a kérdésre, hogy milyen vallási közösségen belüli szabályokat NE toleráljon az állam, de amolyan fuzzy iránymutatásként megfelelő. Kis János munkáját nem olvastam, ő nyilván szofisztikáltabb ebben a kérdésben, de arra én sem emlékszem, hogy bárkit megbélyegzett volna. Egyébiránt bármit bármiként minősíteni, esetleg szavakban akár megbélyegezni - nem az állam, hanem civil személy által - nem is az állam világnézeti semlegességéhez, hanem a szólásszabadság kérdésköréhez tartozó probléma.

morph on deer 2018.06.18. 20:55:24

Ez azért valahol istenigazából gyönyörű!

Amikor már azt is felrójuk a köpönyegforgató bérfirkászoknak (bértörténész?) ha véletlenül és kifejezetten tévedésből kimondják a tutit...

Gondolom a kognitív disszonancia eluralkodott, és nevezett nem tudott hirtelen urrá lenni rajta..!

Hát mit szóltok, “tisztelt hölgyeim és uraim”, milyen érzés már megint a hetvenes években élni?

(Jó, csak semmi személyeskedés, én is pontosan tudom, hogy akkor cirka fél méterrel hosszabb hajam volt, mint most! Ami azt is jelenti, hogy ma anbyival rövidebb van. De legalább már akkor sem borotválkoztam, ami enyhítő körülmény!)

Szóval ideje tudomásul venni, hogy a legfőbb erény manapság a “nemzetthy” oldalon, ha valaki képes feleleveníteni a (legkésőbb) hetvenes karaktert!

A “hatvanasoknak” már pluszpont jár, aki pedig visszatalál az igazihoz, a dicsőséges örvenes évrk első feléhez, az még esetleg kormányzati pozicióban is reménykedhet!
Mint leghelyettesebb államtitkár, mondjuk!

A bolondnak is megéri, ugye Fritz úr?

fortin2 2018.06.19. 01:09:38

@jotunder: mondjuk azt írtam, az "Kis János-irány és szimplifikálói , tehát nem ő személyesen, de nem ez a fontos. Ugye, nem kell felkutatnom most a mai napig a ballib médiaértelmiség azonnali görcsbe rándulását, ha szóba kerül a társadalmi együttélés moráljának transzcendens (vallásos) megalapozása, a hittanoktatás, az abortusz, a megtermékenyített petesejteken végzett kísérletek stb. kérdése? Hogy esetleg ezekben az állam egyáltalán nem semleges, hanem nagyon is világnézettől meghatározott döntést kényszerít rá másként gondolkodó polgáraira?

seol 2018.06.19. 03:48:35

@fortin2:

Miért, a felsoroltak közül melyik az, amelyet magyarországi képviselői nem "mucsai/fasiszta/klerikális/középkori" érvekkel és módszerekkel próbáltak erőltetni?

trbnt 2018.06.19. 06:14:16

@fortin2: A "társadalmi együttélés moráljának transzcendens (vallásos) megalapozása, a hittanoktatás, az abortusz, a megtermékenyített petesejteken végzett kísérletek stb. kérdése" mióta nem mucsai tempó?

fortin2 2018.06.19. 06:37:48

@seol: @trbnt: Helyben vagyunk. Kösz, hogy nem kellett forrásokat előkeresni.

közösperonos átszállás 2018.06.19. 06:42:18

@fortin2: "de nem ez a fontos"

Amúgy de, ez is fontos. Konkrétan megneveztél valakit, miközben nem lett volna muszáj (már akkor is ballibezhettél volna); ezek után a "nem mondtam, hogy ő is" szar duma.

Egyébként a hozzászólásodat most is az "ugye nem kell konkrétumokat mondanom?" vonalra sikerült felhúznod, ami minimum nem szerencsés.

(Meg egyáltalán, pont a Kis János, Bauer Tamás stb. vonal az, amely kimondottan azon tud(ott) pörögni, hogy "ez nem ennyire egyszerű", ld. a JT által linkelt írást is.

De ha már ballibezünk, pont a ballib kormányok voltak azok, amelyek kínosan kerültek mindenféle ideológiai alapú beavatkozást csillió területen, amibe az is beleértendő, hogy a "jobboldali" ideológiai alapú beavatkozások eredményeit is meghagyták, nem nyestek vissza egyháztámogatásokat, egyházi iskolákat, etc.)

Özv. Szemennyei Pista bácsi 2018.06.19. 07:09:52

"a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás, "

Vicces, vicces...Ma ezek szerint azon a "sötét" oldalon már az a Körösényi és módszere is megdicsőült , amire még akkor még egy TGM is kimondta hogy "szégyen, gyalázat":

nol.hu/velemeny/20100517-korosenyi_andras_modszere-664881

invalid user name 2018.06.19. 08:23:43

Szándékosan ferdít.

Tartalmi beszélgetésekben mostanra összes fideszbar(át)om hajlik arra, hogy a Szent Cél érdekében tudatosan csúsztasson. Annyira fontosnak és igaznak érzi az álláspontját, hogy velem, a libsi féreggé vált egykori jóbaráttal szemben bármilyen eszközt megengedhetőnek tartanak.

Én pedig nem vagyok elég okos ahhoz, hogy ezeket a beszélgetéseket konstruktívan vezessem, ezért inkább az első gyanús jelre más fontos elfoglaltságomra hivatkozva elmenekülök.

Özv. Szemennyei Pista bácsi 2018.06.19. 08:42:06

@invalid user name:

Az a -lejáratási szándékkal- leírt információ, miszerint ""a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás, ", eközben elhallgatva hogy az akkori tisztogatásnak nem csak Fricz hanem más jeles politikatudós – Szalai Erzsébet, Szoboszlai György, Kulcsár Kálmán, Kéri László, Galló Béla, Simon János, Fricz Tamás, továbbá Szigeti Péter, Laki László és Miszlivetz Ferenc – esett áldozatul..ahogfyan TGM észrevette ", Körösényi esetében nagy ravaszul „egy király, egy cigány” alapon, úgy, hogy őt politikai elfogultság szemrehányása nem érheti, hiszen bal- és jobboldalinak címkézett írástudó egyként előfordult a feketelistáján...

szóval ezt a "Szégyen, gyalázatot"(c. by TGM) elhallgatni sőt mindezt egyoldalúan Fricz savazására fordítani legalább akkora szégyen gyalázat mint Körösényi akkori tetti.

Muad\\\'Dib 2018.06.19. 08:50:23

@trbnt:
Ami nekem nem tetszik = mucsai tempó. Ez ám a szép és kerek érvrendszer.

invalid user name 2018.06.19. 09:08:33

@Özv. Szemennyei Pista bácsi:

szerintem az egyszerűen csak tájékozódási pont.

Ha Gyurcsány Ferenc mond ítéletet Fricz Tamásról, annak nincs piaci értéke, mert Gyurcsány bármely kormánypárti politikusra a nap bármely órájában szart köp.

Körösényi azért tájékozódási pont, mert ha ő is meg akart szabadulni Fricz Tamástól, azt mégsem lehet azzal lesöpörni, mint mondjuk Gyurcsányét.

És hát Fricz tényleg nem egy agysebész.

Bogomil 2018.06.19. 09:36:17

@fortin2: Talán igazad lehet abban, hogy egyes baloldali és/vagy liberális értelmiségiek hajlamosak voltak arra, hogy saját elveiket magasabb rendűnek, de legalábbis korszerűbbnek minősítsék, mint a transzcendens/vallásos gyökerű megközelítéseket. De nem emlékszem olyan esetre, hogy ez az állami/hatalmi/igazgatási döntésekben bármikor megjelent volna.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.19. 10:02:11

@fortin2: mit kényszerít rá az állam a polgáraira az abortusz legalizációjával? Írország is? kényszerít? ezen az alapon az is kényszerítés, hogy a melegeket nem zárják börtönbe? hol kényszerítenek bárkit is bármire magyarországon? az, hogy nem valamely egyház tanításaira építik az alkotmányos rendszert (ami azt jelentené, hogy én másodrendű állampolgár vagyok) az mitől kényszerítés? az egyházakat adóból támogatják, egészen komolyan, egyáltalán nem igaz, hogy mereven van szétválasztva állam és egyház.

dr Brcskzf Gröőő 2018.06.19. 11:04:08

@fortin2: a tiltás/engedés/kötelezés hármasból melyik az, amelyik kényszerít és melyik nem? melyiket képviselik a konzervatívok és melyiket a ballibek?

Wolff 2018.06.19. 11:21:25

@Özv. Szemennyei Pista bácsi: Galló, Simon János, Kéri László mint tudósok? Na ne szórakozzunk már...

Miszlivetz meg baromira puhára esett, megígérte Orbánnak, hogy megcsinálja az ellen-CEU-t Kőszegen, azóta is sok pénzt osztogat, bár ellen-CEU azért nem lett belőle.

fáskerti elvtárs 2018.06.19. 11:31:13

@dr Brcskzf Gröőő:

Nem hiszem, hogy szavakon kéne lovagolni. A rabszolgatartás tiltása növeli a a szabadságot vagy csökkenti? Az engedélyezés a liberális gondolat vagy a tiltás? Aki helyesli a rabszolgatartást, az nyilván a szabadság korlátozásaként éli meg, ha megtiltják neki. Emögött pedig az az előfeltevés van, hogy a rabszolga nem ember, vagy ha az is, jogai, szabadsága nem mérhetők a rabszolgatartó jogaihoz, szabadságához; konfliktus esetén mindig az utóbbi érvényesül.

Az abortuszról való gondolkodás kapcsán ugyanilyen előfeltevéseink vannak: egyesek szerint a magzat jogai legalább olyan erősek, mint az őt a testében hordozó nő jogai, mások szerint bizonyos helyzetekben lehetnek erősebbek, megint mások szerint soha.

Ezek világnézeti kérdések. Amikor az állam szabályozza (vagy akár tudatosan nem szabályozza) az abortuszt, akkor világnézeti kérdésekben foglal állást, bármilyen döntést is hoz. Nem tud semleges maradni. Lehet azt mondani, hogy ez akkor sem "kényszer", de az biztos, hogy egy világnézeti kérdésben döntött úgy az állam, hogy egyesek világnézetével megegyezik a döntés, másokéval meg nem.

Bogomil 2018.06.19. 12:57:29

@fáskerti elvtárs: Közben elolvastam a JT által belinkelt Kis János-tanulmányt - az ő érvelésére is figyelemmel mondom, hogy attól még lehet semleges egy döntés, hogy valamely világnézethez jobban illeszkedik, mint egy másikhoz. Az a fontos, hogy a döntés levezetése (motívuma és indoklása) ne egy világnézet alapján, illetve jegyében legyen megkonstruálva. Hogy akkor mi határozza meg az állami döntéseket? Kis szerint a "common sense" és a tudományos megfontolások. Más persze azt is mondhatná erre, hogy a common sense és a tudomány sem semlegesek, de ez talán már túl messzire vezetne...

dr Brcskzf Gröőő 2018.06.19. 13:02:37

@fáskerti elvtárs: részleteiben oké, de: ki mondja meg, hogy egy szabályozandó kérdés világnézeti-e vagy sem? számít-e egyáltalán, hogy világnézeti kérdésről van-e szó? szóval ha az állam világnézeti semlegessége azt jelentené, hogy világnézeti kérdésekben nincs szabályozás, akkor semmilyen szabályozás se lenne lehetséges.

közösperonos átszállás 2018.06.19. 14:48:00

@Özv. Szemennyei Pista bácsi: "Amúgy semmi rendkívüli esemény nem történt: ha a ballibák kormányai kerültek hatalomra, azonnal kitisztogattak a kultúrából (is), a médiumokból mindent ami (magyar) nemzeti, konzervatív, jobboldali.( de mondjon valaki 2002-2010 között pl. akár csak egy darab un. jobboldali műsort a "közszolgálati" tévében.)"

Kezdd te, úgyis te állítaszt. Mondj egy "magyar nemzeti, konzervatív, jobboldali" műsort, amelyet 2002-ben megszüntettek az MTV-ben.

(Nem TV, hanem rádió, de az is kultúra meg média ugye; ott a Vasárnapi Újság.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.19. 15:46:44

@Bogomil: tizedik nickje. klasszikus indexes elmebeteg. címlap esetén ránk ömlik egy kis nutella.

zsírPubli 2018.06.19. 20:00:52

@jotunder:

eközben robognak az események

"A tudományos teljesítmény mérése nem könnyű feladat. Azonban ha egy, a Tudományos Akadémián dolgozó kutató éveken át egyáltalán nem publikál, vagy több év alatt csak 1-2 cikket tesz közzé, az mindenképp problémásnak nevezhető. "

írja a figyelő. :)

zsírPubli 2018.06.19. 20:15:19

@jotunder: majd megmondják h "gendert" meg "libsi" hülyeségeket nem lehet kutatni, jön helyette megadja szellemkutatni a nemzeti kultúra védelmében

MEDVE1978 2018.06.19. 20:21:13

Fritz teljesen komikus módon a Leitkultur-os utalást pont az általa "balliberálisnak" hitt kultúrideológia elleni agitációhoz akarja használni, holott az egész kontextusából kiderül, hogy gyakorlatilag a Leitkultur-t hirdetők nézetei nagyjából megegyeztek ezzel a balliberális ideológiával. (de.wikipedia.org/wiki/Leitkultur)

Emellett próbálja szuggerálni, hogy még mindig a ballib kultúra dívik, holott nyilvánvaló, hogy a kulturális hangadók - ahogy mindig is - erősen függenek a mecenatúrától. Ennek pedig manapság is az egyik főszereplője az állam, ami formálja támogatásával a kultúrát (lásd színházak), elsorvasztva az általa "értéktelennek" tartottat és támogatva az értékest. (Ugye emlékszünk Kerényi Imrére csúcspontként).

201512 2018.06.19. 20:33:15

A PTI-ben szereplőkhöz:

Bene Mártonnal kapcsolatban az állítás hazugság. Az MTMT alapján folyamatosan publikál, nemzetközileg jegyzett kutató, az egyik legtehetségesebb fiatal magyar politológus. Még fokozatszerzés előtt áll.
Szántó András elsőéves PhD hallgató.
Farkas Xénia még el sem kezdte PhD tanulmányait.

Beléjük rúgni minősített aljasság.

tonhalkonzerv reloaded 2018.06.19. 20:48:29

@201512: meglepődnél, hogy a doktoranduszlincselésről meg az aljasságról milyen keveset kell magyarázni az orolunkvincenten, értő fülekre talál a probléma.

közösperonos átszállás 2018.06.19. 20:52:58

@jotunder: De hogy valaki annak ellenére alig-alig publikál, hogy "Professor Emerita". :-)

(Amúgy a cikkekből sikerült valahogy "ideológiailag telített" módon válogatni. Cherry picking, ahogy a művelt dán mondja.)

közösperonos átszállás 2018.06.19. 21:03:15

@közösperonos átszállás: Amúgy azért van annak egyfajta bukéja, hogy Schmidt Mária lapjában cseszegetnek embereket azért, mert nem nagyon publikálnak (még ha esetleg jogosan, akkor is, de).

Secnir 2018.06.19. 21:03:47

@jotunder:
figyelő megvolt? MTA-listázás?
erről nekem a Hannibál tanár úr jutott eszembe...

Bogomil 2018.06.19. 21:11:07

Az MTA-s poszthoz már beírtam, de azért megismétlem itt is: ezzel az undorító listázással nem hagynak más lehetőséget a Lovászék számára, csak a nyílt konfrontáció felvállalását, úgyhogy akár még kedvező is lehet ez a provokáció hosszabb távon...

zsírPubli 2018.06.19. 22:08:34

@201512: hol volt szó ezekről az emberekről?

zsírPubli 2018.06.19. 22:10:01

@jotunder: a társadalomnak sajnos semmilyen védekezése nincs a fideszes törvénykezési ámokfutással szemben

zsírPubli 2018.06.19. 22:11:05

@jotunder: orbán megmondta h másfél évig most ez lesz. "alaptorvény réseinek befoltozása" németh szilárd vezérezredessel

közösperonos átszállás 2018.06.19. 22:27:47

@zsírPubli: "hol volt szó ezekről az emberekről? "

Ezt nem is értem, de tényleg; te dobtad be...

mafi mushkila 2018.06.19. 22:35:21

@Bogomil: "Talán igazad lehet abban, hogy egyes baloldali és/vagy liberális értelmiségiek hajlamosak voltak arra, hogy saját elveiket magasabb rendűnek, de legalábbis korszerűbbnek minősítsék, mint a transzcendens/vallásos gyökerű megközelítéseket."

Hát, enélkül nem is nagyon van elv... Persze, hogy azt hiszem, hogy az enyém jobb, különben azonnal keresnék vagy találnék egy másikat, amelyik szerintem még jobb. Szóval ez fura lenne egy külön vádnak, amikor mindenki így csinálja, kénytelen így csinálni. (Biztos, hogy többet ér, ha az ember hozzáteszi, ha máshogy nem, legalább magában, hogy egészen biztos azért nem lehet benne, de attól még azért tudja, hogy nem másért választotta pont azt, mint amiatt, hogy az tűnik a legjobbnak.)

chicks_for_free 2018.06.20. 00:48:27

@zsírPubli:

mondjuk nem szavaz a fideszre?
ezen már nem tudom sírjak vagy röhögjek, ezen az állandó önfelmentésen.
tömegdemokráciában a nép mint szegény áldozat.
bäzmeg.
szegény áldozat az, akinek pisztolyt tartanak a fejéhez.
aki beikszel a soros terv ellen a tízezer nyugdíjprémiumért, az nem áldozat, hanem egy f@sz. 2 millió faß konkrétan.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.20. 00:52:37

kitöröltem egy posztom a figyelő cikkről... most komolyan. félek? ezektől? miért? most rohadtul fáradt vagyok, de ezt akkor is meg fogom írni.

seol 2018.06.20. 04:46:35

@fortin2:

A magyar szövegek értelmezése nem pont erősséged, nemde?

fortin2 2018.06.20. 05:12:03

@jotunder: Az abortusz engedélyezése akár Írországban, akár bárhol azokat a polgárokat, akik emberi életnek tartják a megfogannt/vhanyedik hétben-hónapban levő embriót, arra kényszeríti, hogy eltűrjön a közvetlen közelében egy gyilkosságot. És igen, azokat a polgárokat, akik nem tartják emberi éeltnek az embriót az x-dik hétben, tehát súlyos válsághelyzet vagy bármi miatt elvetetik, ennek tiltása arra kényszeríti, hogy eltűrjék az állami hatalom beavatkozását a magándöntéseikbe, testükbe. Klasszikus vitája ez a morálfilozófiának és államelméletnek, de a fontos az érvelés alapja: nem igaz, hogy itt világnézetileg (s ezzel együtt vallásilag) semleges az államok döntése, amikor liberális abortusz-törvényt hoznak, hanem egy adott társadalmi többség világnézetét kényszerítik rá a világnézeti kisebbségre (annak idején Kis János igyekezett a semleges állam felfogása alapján képviselni az abortusz-liberalizációs álláspontot, amiről egy rövid vita lett is a BUKSZ-ban). Másképpen: másodrendű állampolgárnak érzik magukat az prolife-hívek. (És lehet ezer példaesetet konstruálni még, de itt egy igazán komoly, az élet materiális valóságát érintő, valóságos ügyről van szó, ami mutatja az állam világnézeti semlegessével kapcsolatos érvelés problémáját).
Ja, ezzel semmit se akartam mondani arról, mit gondolok magéról az abortusz-ügyről, ne ezt vitassuk meg, hanem a semlegesség-érvre reagáltam. (Csak fájdalmas megoldás van erre, amúgy.)

fortin2 2018.06.20. 05:27:43

@közösperonos átszállás: Akkor mégegyszer: "a Kis János-irány és szimplifikálói " írtam, tehát nem Kis János személyére vonatkoztattam, ha már kötözködünk. De most komolyan, azon vitatkozunk, hogy az elsősorban a korabeli amerikai-francia kapcsolódású baloldali liberális eszmekört Magyarországon első számú politikai-ideológiai tekintélyként képviselő Kis János médiaértelmiségbeli követői (nem, nem fogok listázni), akik a kilencvenes években és még a kétezresek végefeléig is, bár egyre gyengülő befolyással működtek, viszont a számukra az állam semlegességét megkérdőjelező felvetések korszerűtlen, paleokonzervatív stb. megnyilvánusások voltak??? Csak egy példa: amikor valamikor 2005 körül Bece György a Mindentudás Egyetemén Carl Schmittről tartott előadást, után legalább három rendezvényen háborogtak az antifasiszta fotelellenállás hősei, hogy micsoda dolog ilyen elavult, érdektelen szerzővel foglalkozni.

@drBrcskzf Gröőő: mindhárom kötelez, mindhármat képviselik mind a konzervatívok, mind a libeárlisok.

fortin2 2018.06.20. 05:34:37

@jotunder: Ez minőségileg más, mint a CEU-listázás, mert itt már nem vmifajta feltételezett politikai kapcsoltat alapján csináltal listát, hanem konkrét tudományos munkásságra. Vagyis, ezt már nem nem lehet a maygar tudományos közösségnek a szoksáso facebookforradalmárkodással kezelnie, hanem komoly fellépést kell tennie. Ez nyilván nem tud másmilyen lenni, csak olyan, ami saját magnak is problémár okoz, de ha másoktól ilyesmit vár el, nem lehet kényelmeskedni.
Pl: valamennyi külön költségvetési támogatásban részesülő kutató (OTKA, Lendület, Kiválósági stb.) kezdeményezi szerződése felmodását, ha az állam nem tezs világos és hatékony lépséeket kutatótársai megvédésre a listézás legmagasabb állami szintű elítésével, a köztársasági elnök nem fogadja ezeket a kutatókat stb. No, ez messzehangzóan szólna.

Bogomil 2018.06.20. 08:43:11

@mafi mushkila: Igazad van, pontatlanul fogalmaztam, pontosítva: egyes baloldali és/vagy liberális értelmiségiek néha önhitt módon, érvek és reflexió nélkül, a másik felet meggyőződésében feleslegesen megbántva, esetleg vérig sértve fejezték ki véleményüket a másik álláspontról... Persze az is előfordult, hogy a másik álláspont képviselői viszont nemzet- és hazaárulással vádolták az előbbieket.

Secnir 2018.06.20. 09:51:10

@jotunder: ne fogd vissza magad. továbbmegyek: listázzuk őket ;)

zsírPubli 2018.06.20. 12:34:22

@jotunder: na már a vincent blog se a régi :D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.20. 13:19:02

@fortin2: Az, hogy valaki ugrabugral egy kicsit az egy dolog, ha hatrany er valakit mondjuk egy nagydoktori megitelesenel egy masik dolog. Amikor Demeter Tamast, aki persze viselkedhetett volna egy bizonyos szituacioban egy kicsit okosabban, lepontoztak a Bolyain, az teljesen elfogadhatatlan volt, emlekeim szerint posztot is irtam a dologrol. Az, hogy valaki tepi a szajat Carl Schmitt miatt a normalis vita keretei kozott is maradhat. Ahogy az is, ha valaki Lukacs Gyorgy, vagy a jo Karoly bacsi miatt tepi a szajat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.20. 13:21:12

@fortin2: Schmidt Maria azt erte el, hogy Rudas megmutathatta, hogy milyen eros folyoiratokban is publikaltak a munkatarsai.

fortin2 2018.06.20. 14:45:34

@jotunder: Ez ma, ebben a dzsungelben nagyon kevés. Konkrétan és gyakorlatban kell a tudós társadalomnak fellépnie, ami bizony kemény áldozatokkal is járhat. Én most levelezek egy OTKA.m munkatársaival, akiknek egzisztenciális hátrányt jelenthet, ha visszaadjuk a szerződést.

fortin2 2018.06.20. 14:48:22

@jotunder: Demetert végül nem tudták kinyírni, elég fajsúlyos publikációi vannak azóta is (én nem kedvelem amúgy, de el kell ismerni.) Viszont annak az emgetett Carl Schmitt ügynek azért voltak konkrét szakmai életpályát érintő utóhatásai, nem durvák ennyire, de helybenjárások, amiatt külön megkűzdendő kiadói szerződések stb.

Bogomil 2018.06.20. 15:10:59

@fortin2: Szerintem - bármennyire is helyeslem morálisan a megközelítésed - most nem elsősorban azoknak kellene határozottan fellépniük, akik számára ez egzisztenciális kockázatot jelent, hanem az akadémiai testületeknek és vezetőknek, azoknak is - és nekik talán különösen - akik világnézetileg konzervatívként talán közelebb állnak a Fidesz világához. Nagyon szívesen látnám pl. a PBK állásfoglalását, de Freund Tamás véleményére is kíváncsi lennék.

fortin2 2018.06.20. 15:15:06

@Bogomil: Semmilyen állásfoglalás nem elég. Konkértan rá kell kényszeríteni az államot, hogy tegye alkotmányos dolgát és védje meg a megtámadott kutatókat. Ez a minimumprogram, a többi felesleges szájtépés, szépelgés.

Bogomil 2018.06.20. 15:31:42

@fortin2: Nem értelek; mit kellene tennie az államnak? Egy magántulajdonú sajtótermék véleményt alkotott egyes adóból finanszírozott kutatók kutatási témáinak fontosságáról, illetve munkájuk eredményességéről. Formálisan ezzel nincs semmi gond (persze tudjuk, hogy valójában igen, nagyon is van). Milyen alkotmányos passzusból vonod le azt a következtetést, hogy az államnak, illetve valamelyik (melyik?) szervének lenne itt teendője? Ezen túl: milyen eszközökkel lehet szerinted ebből a rezsimből bármilyen lépést kikényszeríteni?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.20. 16:02:00

@fortin2: az allam rendelte meg a cikket. es sajnos ez 1. nem bizonyithato. 2. ha bizonyithato lenne, is "csak" aljassag, nem buncselekmeny. ha en irok egy cikket arrol, hogy a Magyar Tudomanyos Akademia Spermifikacios es Bondiologiai Intezeteben tul sokat foglalkoznak az okapik facebookozasi szokasaival, akkor az allam lehetoleg ne lepjen fel a MTASBI vedelmeben. vissza kell nekik szolni.

fortin2 2018.06.20. 18:38:13

@Bogomil: @jotunder: Most tényleg ezt a glasszékesztyűs álobjektivitást játszuk? A Beobachter közvetlen állami támogatások (a rogéntoncsiminsiztérum által kanalizált) hirdetési bevételhez jut. Ez az állam. Tudósokat nem a véleményszabadság keretein belül kritizáltak, hanem nyílt aljassággal megtámadtak. Valóban azt gondoljuk, hogy a visszaszólással el van intézve? ha igen, akkor sok sikert majd az újabb és újabb posztokhoz a jajjdeszörnyűmitcsinálnakorbánék témakör taglalásában.
Sokmindent nem tehet az ember egy hatalommal szemben, de ha azt se teszi meg, az már felelősség.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.20. 18:48:46

@fortin2: Felreertettel. En nem azt mondom, hogy ez nem aljassag a legundoritobb fajtabol, csak azt, hogy jogi uton nem lehet ellene fellepni.

Bogomil 2018.06.20. 19:08:09

@fortin2: Én is azt mondom, hogy ez hihetetlen szemétség, csak azt nem tudom, hogy mit lehetne tenni azon kívül, hogy kifejezzük a véleményünket. A tiltakozás különböző (az alaptörvény szerint is) jogszerű formái közül választhatunk, alkalmazhatjuk a polgári engedetlenség valamely eszközét (Szerinted melyiket és hogyan?), vagy megpróbálhatunk forradalmat csinálni, de ez az ízlésem ellen való, ráadásul - figyelembe véve a Jobbik mai beigazodását - nem is kecsegtet sikerrel.

fortin2 2018.06.20. 21:24:27

@jotunder: szó sincs jogi útról. Erőpolitikával szemben csak erő hat (kivéve Gandhit.) A kutatóknak a konkrét tevékenységüket érintő akcipkat kellene kitalálniuk (nem az aláírásosdit, az senkit se érdekel).

fortin2 2018.06.20. 21:32:16

@fortin2: PL. a Lendület-csoportvezetőknek a közös nyilatkozaton túl be kellene jelentkezni az ITM minsizterhez azzal, hogy százötvenen bemennek, közlik a munka folytatásának feltételeit, amelyek között az is ott van, hogy együtt átsétálnak a miniszterelnökhöz és a a kormány nyilvánosan elküldi a fenébe a Beobachter skribereit..

ámbátor 2018.06.20. 22:54:31

@fortin2: "elküldi a fenébe", értsd, a továbbiakban nulla állami támogatást és hirdetést juttat a lapnak.

netukki 2018.06.21. 08:34:15

Pálinkás már röpült.

444.hu/2018/06/20/tenyleg-kirugtak-orban-ellenes-tudomanyos-elit-szoszolojat-a-innovacios-hivatal-elerol

Felkészül Vadász Viktor:

444.hu/2018/06/21/kepzeljek-van-egy-biro-aki-nem-mindenben-ert-egyet-a-kormannyal

Prőhle talán megússza (cöcö) egy főminiszteriális nerhezdörgölődzéssel:

"A Petőfi Irodalmi Múzeum hétfőn este tette ki Facebook-oldalára azt a megdöbbentő videót, amiben Gulyás Gergely Arany Jánosról beszél."
magyarnarancs.hu/feketelyuk/gulyas-gergely-elkovette-elete-legnagyobb-trollkodasat-eloadta-onmaga-parodiajat-111952

velőtanya 2018.06.21. 12:37:17

@fortin2: Ha Orbán tudott volna róla, biztos nem engedi!!

velőtanya 2018.06.21. 12:46:48

@fortin2: Egyébként az MTA TTK részéről már meg is született a kőkemény kiállás:
24.hu/belfold/2018/06/21/heti-ket-napot-a-kormany-megrendelesere-dolgozhatnak-a-tudosok/
Próbálom elképzelni: hétfőtől szerdáig továbbra is finnugrászkodhatna a szemüveges kutatócska, de csütörtökön és pénteken (mínusz ebédidő) köteles lenne a sumér rovásírásból levezetni a magorok dicsőségét.
Mondjuk szerintem ez így kevés lesz a megmaradáshoz, vállalni kellene még azt is, hogy ún. "nemzeti szombat" keretében társadalmi munkában nyírják a Pancho Aréna gyepét, kalauzkodnak a kisvasúton, vagy segéd,unkásként besegítenek Rogán Antal új vadészkastélyának építkezésénél.
(Mindenesetre feltétlenül alázzák még meg magukat valamivel, mielőtt úgyis ki lesz nyírva mindenki, plusz ungabunga)

netukki 2018.06.21. 13:28:28

"Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója szerda este levélben tájékoztatta a Billy Elliot című musical stábját, hogy a tervezett előadások közül 15-öt lemondanak."

444.hu/2018/06/21/az-opera-lemondta-a-billy-eliot-15-eloadasat

seol 2018.06.21. 16:46:03

@netukki:

Remélem, a mozikban játszott filmeket is átnézi valamelyik lumpenparaszt-komisszár. Plusz kellene valami keresztény-nemzeti torrentkliens is.

netukki 2018.06.21. 18:11:47

@seol: Ne aggódj, a filmek is sorra kerülnek, a Magyar Idők már ma reggel megígérte:

"Most pedig visszaigazítjuk a fókuszt a kulturális vita középpontjára; arra, hogy miközben írók, költők, filmesek, művészek állítják önmagukról, hogy bizony rettegve telik minden egyes napjuk, és hogy elviselhetetlen módon nyomja el őket az orbáni diktatúra, ugyanők az általuk megvetett államtól jó ideje tekintélyes összegeket kasszíroznak. [...] A cikksorozatot folytatjuk."

labrys 2018.06.21. 20:06:05

@fortin2:
Azért álljon már meg a menet…
(Ugyan félreviszi a posztot, de talán nem kellett volna elkezdeni keresztényelnyomásozni.)

.

I. „Meggyilkolni” (jogilag szabatosan: megölni) csak értelmes lényt lehet. Sőt, az emberi társadalmak jelenleg hatályos törvényei szerint csak egy specifikus emberi fajba (a Homo sapiens sapiensbe) tartozó személyt (lásd pl. személy elleni bűncselekmények, Btk. 160. § Emberölés).

.

II. Annak eldöntésére, hogy valami sejt, szövet, szerv vagy egyed-e, továbbá annak meghatározására, hogy utóbbiként az emberi fajba tartozónak minősül-e – tehát a (természet)tudományos kategóriák szerinti besorolásra –, _kizárólag_ a (természet)tudomány jogosult. Semmiféle vallásnak vagy hitrendszernek ebbe beleszólási vagy véleményezési joga nincs, mert

1) bármely organikus földi entitás tudományos meghatározásának kérdése a (természet)tudomány illetékességi körébe tartozik;

2) a vallások/hitrendszerek nem megismerő-/tudományos rendszerek (nem is ez a funkciójuk), tehát _nem_ tehetnek (természet)tudományos állításokat.

.

III. A természettudományos értékítélet egyértelmű: egy megtermékenyült petesejt _nem_ ember/egyed. (Hanem egy sejt.) – Ahogy a tekintetben is egyértelmű a természettudományos konszenzus, hogy egy újszülött viszont már cáfolhatatlanul emberi lénynek/egyednek minősül.

.

IV. Elég közel vagyunk már ahhoz, hogy szinte bármelyik testi (diploid) sejt segítségével életképes embriót tudjunk előállítani. Ennek tudatában remélhetőleg a kifejlett emberi egyed létrejöttét lehetségessé tevő diploid sejtek nagy rajongóinak számító, azokat minden erejükkel óvni kívánó vallásos személyek/csoportok a jövőben tartózkodnak attól, hogy megérintsenek bármit, hogy életműködést folytassanak, illetve hogy egyáltalán létezzenek (lévén ez minden másodpercben diploid sejtek millióinak elkerülhetetlen pusztulásával – „meggyilkolásával” – jár.)

Továbbá említettek remélhetőleg teljes mértékben tartózkodnak attól is, hogy teherbe essenek/megtermékenyítsenek valakit, mivel a megtermékenyült petesejtek zöme spontán vetélés során távozik a női szervezetből („meggyilkolódik”).

labrys 2018.06.21. 20:11:16

@labrys: V. Ha a vallásokat/hitrendszereket elfogadnánk a modern, demokratikus emberi társadalmak törvénykezésének/jogi gyakorlatának meghatározóiként, akkor többek között naponta esetleg sok ezer élő ember szívét kellene kitépnünk hivatalos szertartások során, hogy a Napisten folytathassa az útját az égen; vagy börtönbüntetés terhe mellett kötelezően el kellene fogyasztanunk elhalt apánk agyvelejét, hogy átszállhasson belénk a manája; vagy szigorú (testi) büntetést kellene kirónia az államnak azokra, akik gyapjú- és pamutruhákat viselnek egyazon időben (lásd még megkövezés); vagy a serdülő fiúkat körülmetéléssel egybekötött homoszexuális szertartás keretében kellene felnőtté avatnia a KLIKnek; vagy a Gazdasági Minisztériumnak évente fel kellene áldoznia egy szépen felöltöztetett tizenéves lányt a Hajnalcsillagnak a jó termés (és a kedvező tőzsdeindexek?) érdekében; vagy tábornoki rangtól fölfelé minden katonának égő áldozatként kellene adnia (tehát élve el kellene égetnie) egy családtagját, ha épp visszatérőben van az ország ellenségeinek (üzleti/politikai konkurenseinek?) hite/vallása által megkövetelt hetedízigleni kiirtásának sikeres munkájából; esetleg a Kúriának halálra kellene ítélnie mindazokat, akik agnosztikusoknak vallják magukat (a kitérőkről már nem is beszélve) és így tovább, és így tovább.

.

VI. Az abortuszt bizonyos körülmények között lehetővé tévő jogrendszerek senkire sem „kényszerítenek” rá semmit. Mindenki szabadon megtarthatja az összes általa kívánt petesejtjét/embrióját/magzatát, ameddig csak akarja. A legsúlyosabb, ami elmondható ezekről a jogrendszerekről, hogy arra „kényszerítenek” egyeseket/egyes (vallásos) csoportokat, hogy azok _ne_ kényszeríthessék rá kötelező érvénnyel a saját vallásukból eredő meggyőződéseiket másokra.

A más személyek terhességébe, testi működésébe és magánéletébe hitbeli/vallásos meggyőződés miatt jogi – ergo erőszakszervezeti – módszerekkel beavatkozni kívánó személyek/csoportok ebbéli tevékenységének megakadályozását kisebbségi elnyomásként feltüntetni olyan elképesztő, cinikus, inhumán pofátlanság, amit már-már fideszinek lehetne nevezni, ha történetesen például a kereszténység esetében nem előzte volna meg ez a viselkedés több évszázaddal a NER rendszerét.

(Mentségére pedig talán csak az szolgálhat, hogy a keresztények istene saját szent iratában is rögzíttetni kívánta – áttételesen – a tényt, miszerint a csimpánzokat 98,4%-ban saját képére és hasonlatosságára teremtette. Ennek fényében már sokkal érthetőbbek a róla írtak, ahogy a hívei viselkedése is.)

mafi mushkila 2018.06.21. 21:40:30

@Bogomil: Annak nem sokkal nagyobb a füstje, mint a lángja? Igaz, hogy nem olvasok mindent (messze nem), de a benyomásom az, hogy ez inkább egy a ráfogott vádak közül, amit a sérelempolitikai és a konstruktív párbeszédet elfojtó eszköztár része volt elterjeszteni. Nem azzal vitatkozom, persze, szó szerint, hogy egyesek és néha mit csinálnak, hanem azzal, hogy középen volnánk azzal, hogy ezek is néha meg azok is néha.

Ha "bal" és liberális (vagy ez is idézőjelbe megyen?) oldalon hangzik el egy beszólás, hetekig égnek a vonalak a saját oldalukon, hogy helyes-e ez így. Vagy ha nem hangzik el, de valaki, szintén saját oldalról, mégis annak hallja. Aminél többet én nem is akarok elérni: legyen egy mérce, ez legyen elég jó vagy még nem elég jó, de foglalkozzunk vele, aztán majd csak alakul. Pofázzunk a dolgokról, pofázzunk a pofázásról és így tovább... A másik oldalon, a "jobb", "konzervatív" oldalon ezt nem látom (én). Amit ott látok, ha nem is sorolok föl most mindent, az például a "nemzeti érzelmű" jelző kitalálása és minden helyett használása volt: ha nem akarsz megbeszélni dolgokat, működik, ha eleve kivonod a racionálisan megvitatható dolgok köréből. Bennem legalábbis úgy él, hogy ott maradt abba a párbeszéd. És onnan kezdtük el idekanyarodni, hogy már nem elég hogy valaki nemzeti, de még az is lett, hogy a másvalaki meg hazaáruló. Marha nehéz ezt az ívet figyelve feltételezni, hogy bármelyik bevett eleme inkább igaz, mint ebben a folyamatban célszerű. (Milyen praktikus, és közben még basznak is.)

Bogomil 2018.06.22. 08:06:08

@mafi mushkila: Szerintem nincs különbség a véleményünk között, csak az enyémben talán nem látszott eléggé az irónia.

mafi mushkila 2018.06.22. 17:42:14

@Bogomil: Jáj, akkor kibetűzgettem egy szép finoman odatett poént :)