Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar tudomány esete a kultúrharccal

2018.06.16. 12:52 | jotunder | 137 komment

 

       Palkovics László miniszter-akadémikus szerint csak koordinálni akarják a forrásokat, az akadémiai kutatási szabadságot semmi sem veszélyezteti.

      Ne felejtsük el, hogy ugyanez a Palkovics mondta azt is, hogy a kormányzatnak nem célja a CEU ellehetetlenítése, kizárólag az átlátható körülmények megteremtése. Palkovics nagyjából az egyetlen valóban tehetséges ember Orbán környékén, képességeivel és teljesítményével kiemelkedik a nullajúliák közül, de akkor sem tud már nem hazudni, ha esetleg lenne benne valamennyi szándék az igazmondásra. 

       Palkovics egyetlen egy konkrétumról beszélt, arról, hogy szeretne üzleti célú kutatásokat is látni az akadémiai intézetekben. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól átvett hatáskörei és forrásai erre bőven  adnak neki lehetőséget, ehhez nem kell az intézeti költségvetések felett rendelkeznie. 

       Az Akadémia elnökségének leveléből elég világosan kiderül, hogy itt nem a balliberális facebookértelmiség szokásos pörgéséről van szó. Azok a "red line"-ok, amelyeket az Akadémia felsorolt nem öncélú ellenzékieskedésre mutatnak, nem mintha nekem bármi bajom lenne az öncélú ellenzékieskedéssel.  Az Akadémia nem vélt vagy valós kiváltságait védi, hanem a tudományos kutatás szabadságát. 

      Még az sem igaz, hogy Palkovicstól féltik a tudományos kutatás szabadságát, sokkal inkább attól a kádertől, aki azután másfél órával lesz miniszter, miután Palkovics László először jegyzi meg, hogy a finnugrisztikai kutatások betiltása és a hun-magyar-szíriuszi osztály létrehozása esetleg nem a legjobb ötlet. 

      Nyilván nem lesz semmiféle vita az Akadémia kéréseiről/követeléseiről, hiszen Orbán Viktor kikapcsolta a vitafunkciót a Magyarország nevű turmixgépen. Három napon belül jelenhetnek meg a kitudjahány.hu-n az első mocskolódó, fenyegető szövegek, a Szabad Nép cikkek a magyar tudomány sorosizálódásáról.

     Amit az Akadémia akar, az csak annyi, hogy az alapkutatásokat az eddig mederben folytathassák az intézetekben, különösebb extra beavatkozás nélkül. Itt jegyzem meg, hogy Magyarország az európai tudományos grantokból majdnem annyit szerzett meg az elmúlt tizenpár évben, mint az összes többi posztszocialista ország együttvéve, és ebben oroszlánrésze volt az akadémiai intézeteknek (és persze a CEU-nak is).  

     Az Akadémia a következőket kérte: 1. egyelőre vonják vissza a költségvetés vonatkozó részét. 2. szálljon ki Palkovics az akadémiai intézetek közvetlen felügyeletéből (ez amúgy Alaptörvény-ellenes lenne) 3. ne csökkenjen a klasszikus bottom-up alapkutatásokra fordított összeg (ami egyáltalán nem magas GDP-arányosan). 4. ne avatkozzon bele az állam közvetlenül intézeti kutatási ügyekbe (ez is eléggé Alaptörvény-ellenesnek tűnik) 5. továbbra is valódi tudósok üljenek az értékelő testületekben (még szép) 6. különítsék el a pályázatokban az üzleti célú, termékfejlesztésre irányuló kutatások támogatását.  Ezek alig nevezhetők  követelésnek, inkább a természetes állapot rögzítéséről szólnak, semmi másról. Ettől még Palkovics nagyon komoly befolyással fog rendelkezni, mert azért a Nemzeti Kiválósági Programok nyerteseit személyesen fogja kiválasztani, és sok minden másra is komoly személyes befolyása lesz (értsd, Orbán Viktornak is komoly személyes befolyása lesz pár dologra, de ez ellen nem nagyon lehet mit tenni). 

     Ez lesz az egyik legfélelmetesebb hónap a magyar tudomány rendszerváltás utáni történetében. Eldől a CEU sorsa, és elképzelhető, hogy az Akadémia elnöksége arra kényszerül, hogy összehívja a rendkívüli közgyűlést. Orbán kétharmadával szemben Lovász Lokális Lemmája és Wolf-díja nem sokat ér. Ha Orbán el akarja tiporni az Akadémiát és el akarja üldözni a CEU-t az országból, akkor abban őt nem lehet megakadályozni.  Igen, ennek beláthatatlan következményei lehetnek, egyetemisták, oktatók és kutatók ezreinek életét negatívan befolyásoló nemzetközi ellenlépések is vannak a lehetséges következmények között. A hosszabb távú hatás még borzasztóbb. A magyar felsőoktatás lassú kivéreztetése, az MTA intézeteinek meggyengítése és a CEU felszámolása borzalmas kárt jelentene ennek az országnak. Egy magyar Gloire-ban gondolkodó, valóban nacionalista miniszterelnök soha nem vetemedne ilyesmire. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5614051872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fortin2 2018.06.16. 21:39:01

@jotunder: ez egy blöffábra ebben a formában. .

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.16. 21:41:34

@fortin2: az akademiai torveny szerint az intezetek igazgatoit az akademai elnoke nevezi ki. miert tartottak fontosnak megjegyezni, hogy ez tovabbra is legyen igy? amig komoly ujsagirok nem kezdik kerdezgetni a feleket, addig en innen a vilagvegerol nem fogok pontosan latni. en azt erzekelem, hogy itt aranylag nagy a gebasz, es lehet, hogy bizonyos intezetek eseteben a gebasz kisebb.

fortin2 2018.06.16. 21:48:49

@jotunder: Az Alaptörvnyben ennyi van a kutatásról:
"X. cikk
(1) Magyarország biztosítja a tudományos kutatás és művészeti alkotás szabadságát, továbbá - a lehető legmagasabb szintű tudás megszerzése érdekében - a tanulás, valamint törvényben meghatározott keretek között a tanítás szabadságát.
(2) Tudományos igazság kérdésében az állam nem jogosult dönteni, tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak.
(3) * Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Művészeti Akadémia tudományos és művészeti szabadságát. A felsőoktatási intézmények a kutatás és a tanítás tartalmát, módszereit illetően önállóak, szervezeti rendjüket törvény szabályozza. Az állami felsőoktatási intézmények gazdálkodási rendjét törvény keretei között a Kormány határozza meg, gazdálkodásukat a Kormány felügyeli."

Vagyis, semmilyen alkotményos háttere nincs az akadémiai kutatóhálózat akadémiai menedzselésének. Annak pedig, hogy pont ennyi és ilyne kutatóintézetnek kelelne az MTA-hoz tartoznia, még zötvényi háttere sincs.

jaegtoer 2018.06.16. 21:53:40

@fortin2:

ez egy több szakaszos menet. Az Akadémiát nem lehet ledarálni egy lépcsőben. Négy lépésben már simán. A negyedik lépésnél már Lőrinc baráték is fognak tudni kutatni. Bagdy Emőke is lehet az Akadémia elnöke. Majd hoznak rá törvényt. Volt már ilyen.

fortin2 2018.06.16. 21:54:54

@jaegtoer: Ha engedi magát, persze. Eddig simán engedte, ezt ne felejtsük el.

_ef_ 2018.06.16. 22:02:18

volt már olyan, hogy ha fel kívántunk venni egy embert, ahhoz az akadémia elnökének jóváhagyására volt szükség ...
az is érdekes volt, de még azt lehetett mondani, hogy házon belül történt. nade, hogy a felújítási keretről a minisztérium döntsön, az nonsense.

ámbátor 2018.06.16. 22:17:31

@fortin2: Azt a részt kihagytad, hogy ha már úgyis egyesül, össze is költözhetnek és egy csomó frankó ingatlan felszabadul, ami turisztikai hasznosítás szempontjából a saját lábán is állhana. Ugyebár. Ha érted mire gondolok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.16. 22:22:21

@fortin2: en ugy gondolom,hogy az akademiai torveny egy olyan olvasatara vilagit ra a tudomanyos elet szabadasaganak, amibol arra lehet kovetkeztetni, hogy az alkotmanyozo szerint az allamtol is kell vedeni a tudomany szabadsagat.

fortin2 2018.06.16. 22:49:49

@jotunder: de a tudomány szabadsága és a kutatóhálózat éppígyléte között nem létesít kapcsolatot, pontosan a szervezeti szabályozás állami körbe vonásával az Alaptörvényben. (Ki van ez találva.)
Az akadémai törvény arra nézvést rendelkezik, hogy mit csinálhat az MTA az intézeteivel. De arra semmiféle kötelezettséget nem ró a mindenkori törévnyalkotóra vagy végrehajtó hatalomra, hogy mennyi és milyen intézeteket finanszíozzon és hogyan. (Ez egyébként helyes is így.) nagyon sok kutatóhely működik ma Mo-n az MTAtól teljesne függetlenül, nem csak a schmidtmarcsifélék, hanem mondjuk a teljes vállalati kutatóhálózat, vagy minsiztériumi háttérintézetek, vagy éppen az egyetemek. Ezért logikailag sem áll meg, hogy éppen az MTA mostani kutatóhálózata lenne szervezeti esetlegességében a tudományos szabadság megtestesülése.

fortin2 2018.06.16. 22:57:08

@ámbátor: de hát ez a Várban már megtörtént.... Persze, az is igaz, hogy ott valóban kissé inadekvát volt komoly kutatómunkára.

Viszont a Székház felújításával én vigyáznék, hogy sikerül-e visszaköltözni...

sinus67 2018.06.17. 00:19:37

@RontoPal:
Kérlek szépen, így negyed egy körül nem tudok bemenni feküdni, mert felébredne a család a röhógésemtől!
De jól esik ez a kis kacaj. Csak a könnyem marja a szemem. Moshatom a pofám megint!
:D

jaegtoer 2018.06.17. 08:04:58

"_Palkovics László miniszter-akadémikus szerint csak koordinálni akarják a forrásokat, az akadémiai kutatási szabadságot semmi sem veszélyezteti._"

Aggodalomra semmi ok, hiszen semmi nem fogja veszélyeztetni a tudományos kutatás szabadságát. Hát még a tudományos életet. Teli s de teli lesz szabadsággal. Mindent lehet kutatni, amit majd szabad, mindenki kutathat, akinek majd szabad, és mindenki számára szabad lesz behódolni és kijelölt segget nyalni egy kis lehetőségért, ha úgy tetszik szabadságért. Tele lesz a tudományos élet szabadsággal lenről fel, fentről le,
Teljesen nyilvánvaló, egyértelmű, hogy a tudományos életet is meg kell védeni a vad-, és elhajlásoktól és nem utolsó sorban (már ez is!) maguktól a kutatóktól, és lehetőleg mindenkitől, aki részese a tudományos életnek. Kutassák szabadon ami engedélyezett, de az ellenséges hangvételű dolgoknak nincs helye sehol! (például az elektronikában ki kell iktatni a soros kapcsolású áramkörök leírását, az irodalomelméletben nem lehetséges a szonett definíciójában benne hagyni, hogy a quartina 10, legfeljeb 11 szótagos, négy soros szakasz, és teljesen felháborító hogy a magyar futball technológia tudományos kutatása sehol nem tart, a foci tudományosan egyszerűen nincs megalapozva, más kirívó anomáliákról nem is beszélve, csak mintegy további néhányat említve, mint például: a titkos jedilovag Széles Gábor gravitáció legyőzési miniszterelnöki megbízott sem kapta meg a kellő támogatást az MTA-tól, súlyos lemaradások vannak a tudományos kolbásztöltési ágazatban is. Vagy a magyar szeszfőzés magyar kuktával, magyar üsttel, magyar szívvel-lélekkel és magyar rézből magyar lepárló magyar készülékkel.

[Amúgy pedig teljességgel érthetetlen -föltehetően nem csak az én számomra-, hogy a mondhatni az elöl hátul doktor Palkovics milyen megfontolás alapján állt be kápónak egy olyan műveletlen, kultúraellenes bűnszövetkezetbe, melynek lényege és jellemzője a (tolvajlás után) a futball világa, eddigi legnagyobb kulturális csúcsteljesítménye, hogy a Don mennyi kolbászt töltött Békéscsabán, zenekultúrában pedig a Fehérvári huszárok kezdetű ókeresztény kantáta kántálásáig tudtak eljutni. Be kell látni, hogy Dr. Palkovics Dr. elveszett a tudomány számára, a kisgömböc úgy beszippantotta, mint a pinty. Béke boraira, tekintve, hogy porai már most elátkozottak, minthogy gyakran megesik: a szándék kevés, olykor a tett sem elég, és csak az számít, mi az eredmény. Ugyan mit érünk egy elegáns egyenlettel, ha a végső megoldás mindenképpen Orbán Viktor Mihály mentálisan terhelt futballistára, kisebbségi komplexussal küszködő megalomániás pszichés betegre, küldetéstudatos notórius hazudozóra mutat, aki mintegy mellesleg egy ország miniszterelnöke, tolvaj besorolású minősítéssel.]

Wolff 2018.06.17. 08:06:24

@zsírPubli: Azért azt halkan megjegyezném, hogy a Veritast például a Retörki és nem az akadémia vagy a ballibek ellen alapították, és ugyanott explicit tiltólistán ma is csak az elmúlt egy-két-három év "renegát" jobbos történészei vannak. A kultúrharc történettudományi része sokkal összetettebb ennél, leginkább egyéni - és pitiáner - sérelmek és pszichózisok mozgatják.

@Online Távmunkás: Az MTA pályázatokról nem tudok nyilatkozni, mivel a sajátosan diszkriminatív feltételek miatt (magánegyetemről - értsd egyházi felsőoktatási intézmény - pályázhatsz, nem állami kutatóhelyről nem) soha nem volt lehetőségem pályázni. De viszonylag friss (és fiatal) MTA doktorként el tudom mondani, hogy a kapcsolatrendszer csak annyit jelentett, hogy valóban ismerjék a neved a kollégák, lehetőleg azért szakmai teljesítményed pozitív megítélésével és ne legyél senkivel haragban. Smúzolás, X professzor vagy akadémikus agyonidézése, állandó meghívása, ne adj Isten seggnyalás nem kellett hozzá,

jaegtoer 2018.06.17. 08:12:05

@jotunder:

"_"Megallapodunk bizonyos nagyobb ugyekben". Mi a jo francot jelent ez?_"

Ejnye' Az akadémiai dolgoknál nagyobb ügyek csak a football világából jöhetnek. Ezt nem tudni?

Milyen ügy volt a kormányzásuk alatt, ami megelőzte volna a football prioritását?

jaegtoer 2018.06.17. 08:16:18

@Wolff:

"_Smúzolás, X professzor vagy akadémikus agyonidézése, állandó meghívása, ne adj Isten seggnyalás nem kellett hozzá,_"

De hát ez súlyos hiányosság! Ez az égre kiált! de legalábbis O.V-ig. vagy legalábbis a seggéig. az Úr kegyes. megadja. Bizony. Megadja.

netukki 2018.06.17. 08:48:29

@Wolff: A Veritast a náci Reichsinstitut für Geschichte des neuen Deutschlands mintájára alapították Walter Frank magyar változata, Szakály Idegenrendész Sándor számára. A náci elődintézet feladata egy új, náci historiográfia megalapozása, valamjnt a zsidókérdés tanulmányozása volt. Ami a múltat illeti, a második világháború után Walter Frank öngyilkos lett, mert úgy tartotta, hogy Hitler nélkül az életének nincs értelme.

Bogomil 2018.06.17. 09:56:58

"Ha viszont domináns politikai rendszer alakult ki Magyarországon, akkor ebből logikusan következik, hogy helye van a domináns kultúrának is." -
Fricz Tamás leendő akadémikus, magyaridok.hu/velemeny/dominans-kultura-magyarorszagon-3184699/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201806

jaegtoer 2018.06.17. 10:28:24

...hogy mire lehet számítani:

"BELPOL
A természetnek a NER-ben nem osztottak lapot: az ellehetetlenülés szélére került a Növénytár
A favágó kormányt a zuzmók, gombák sorsa is hidegen hagyja: a minisztérium addig csökkentette a Növénytár területét, hogy alig maradt hely kutatni."

magyarnarancs.hu/belpol/kell-a-hely-irodanak-111507

Tehát nem lehet, hanem kell számítani.

No, és ingatlanpanamákra. Ahogy megszoktuk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.17. 11:48:47

@Wolff: Tudományterülete válogatja, de vágtak már el olyan MTA doktora címre pályázót, aki nem idézett semmit a bizottság elnökének 70-es évekbeli, már akkor is elavultnak számító munkáiból... Olyan MTA doktori bizottság is van, amiben nincsen akadémikus, a bizottság elnöke gyakorlatilag egyszemélyben dönt 20 éve mindenről és aki nincs vele jóban, azt elvágja.

@Bogomil: Biztos olvasta a Miért buknak el nemzetek? című könyvet, így tudja, hogy az elnyomó politikai rendszerhez általában elnyomó gazdasági rendszer tartozik, amik együtt teszik tönkre az országot...

RontoPal 2018.06.17. 12:10:02

@Bogomil: Szépen nácul ez a fricztomi is, szigorúan monoton módon...

ijontichy 2018.06.17. 15:41:57

"Palkovics László miniszter-akadémikus szerint csak koordinálni akarják a forrásokat, az akadémiai kutatási szabadságot semmi sem veszélyezteti."
Az én magyar nyelvtudásom szerint ez azt jelenti, hogy mindenkinek (MTA elnöktől Bivalyb..nád község utolsó munkanélkülijéig legyen egy zsinór a nyakán, aminek a másik végét adott esetben a NER-vezérkarnál meg lehet húzni. Akkor elmondhatják, hogy eljött már a Kánaán... vagy micsoda.

"Palkovics nagyjából az egyetlen valóban tehetséges ember Orbán környékén..." Lényegtelen. Nyalintott már, vagy sem? A többi nem számít. Mindaddig, míg vissza nem megy fékmérnökösködni a Lajtán túlra, addig a "szaralak" az egyetlen lényeges attribútum.

Pelso.. 2018.06.17. 17:37:16

Az a ....... szemlézte az írásod.

seol 2018.06.17. 18:14:12

@Bogomil:

Ma csak elpazarolja "tehetségét", Rákosi pajtásról és az ő rendszeréről sokkal szívesebben írt volna, nagyon úgy tűnik -- csak hát rosszkor született. Mondjuk az ilyen szintű buta hazudozást Rákosi alighanem gúnyolódásnak érezte volna.

Pelso.. 2018.06.17. 18:26:50

@jotunder: Csak? Az én pontjaim helyén cifrább kifejezések sorakoznak.

trbnt 2018.06.17. 18:57:42

@Bogomil: "Fricz Tamás leendő akadémikus"

Kizárt.

(Kurvahétszentség, hogy így lesz.)

seol 2018.06.17. 19:05:01

@trbnt:

Nagy a tülekedés, ez a "cikk" még csak a beugró volt. Meg nem volt benne elég fél-, egész, dupla mondat a Kárpátok Igazi Géniuszának őőő, géniuszáról, ez a magyaridőknél dobogós se nagyon lehet, elég belenézni más főcímlapos közröhejekbe.

Pelso.. 2018.06.17. 19:27:33

@jotunder: Mármint mi? S mert az előbb levették?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.17. 19:54:59

@Pelso... Hagyjuk. A dolog civilizalt modon intezodott.

Pelso.. 2018.06.17. 20:01:23

@jotunder: OK. A kivétel erősítette a szabályt.

ha kohen 2018.06.17. 21:50:53

.
@jotunder:

Megint végtelenül naiv vagy. De ezt már mondtam volt néhányszor.

@fortin2: és @jaegtoer: meglehetősen világosan és nehezen cáfolható, valamint a mai magyar rögvalóságban gyökerező penge érveléssel elmondta, hogy mi a nagy büdös helyzet. Illúziók nélkül.

Ami a naivitásodat illeti. Természetesen abban igazad van, hogy itt nagy nemzetközi botrány lehet akár LL szülinapján, akár bármely más napon.

És?

A nagy nemzetközi botrány CEU-ügyben megvan? Na és most éppen hogy áll az ügy? OV részéről időhúzás, driblizés, kiskapuk stb. És már készítik a helyet Bécsben. (Tudod, Wien, Ósztria fővárosa, amelyet éppen már megint, ki tudja hányadszor utol szeretnénk érni.)

Annyiszor elmondták már másutt, hogy mindig van lejjebb, és mindig sikerül megvalósítaniuk valami elképzelhetetlennek mondottat. Ugyan mibe kerül az Alaptörvény újabb módosítása, az akadémiai tv detto?

Na itt abbahagyom, mert fáraszt a saját szájtépésem.
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.17. 22:11:34

@ha kohen: A CEU ügy még nincs lefutva. Orbánon óriási a nyomás. Precedens nélküli lenne, ha kiutálnák a CEU-t. Nyilván arra fognak játszani, hogy a CEU önként megy el (mert minden határidőből kifutottak), de erre az Uniónak reagálnia kell. És erre reagálni is fog. Ezt nem lehet megúszni. Orbán nagyon nagyban játszik, kihasználja, hogy Merkel meggyengült, de ez a parti minimum kétesélyes.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.06.17. 23:20:41

@jotunder: gondolom neked is vannak ott tanító kollegáid ahogy nekem is. Kb eldöntött tényként kezelik hogy a CEU megy Bécsbe, legalábbis az oktatási tevékenységet átteszik oda, az infrastruktúra egy része marad Pesten. Egy ideig.

Mindeközben a demokrata.hu-n éppen azzal támadják az MTA-t hogy nem tagadja ki az, idézem, szellemtörténetileg teljesen jelentéktelen Lukács Györgyöt.

A google scholar szerint 33 olyan publikációja van ami 100-nél több citációt kapott, a történelem és osztálytudat például önmagában is közel 7ezret. Ennek az angol verzióját amúgy az MIT Press adta ki ami szintén egy jelentéktelen egyetem jelentéktelen kiadója.

PS
lánczi Andrásnak, leendó akadémiai elnöknek még önhivatkozásokkal sem sikerült egyetlen olyan publit sem előállítani, amit 7-nél többen idéznek. De nagyon kíváncsi vagyok, hogy van-e bárki bölcsészetben aki a közelébe ér a Lukács emzetközi recepciójának (nincs). Ha már szellemtörténeti hatás, ugye.

ha kohen 2018.06.17. 23:42:03

.@jotunder:

"...de erre az Uniónak reagálnia kell..."

Közölted velük, hogy ők is tudják, hogy reagálniuk kell?

OVi tényleg nagyban játszik. De vedd hozzá, hogy egy patológiás személyiséggel van dolgunk. És gondolod, hogy erről csak a titokzatos szolgálatok 'top secret' dossziéi tudnak?

Ezért remélem, hogy OVi nagyratörő terveit az értelmesebb nyugati politikusok nem hagyják megvalósulni. Hosszú távon.

De rövid távon minden kétesélyesség ellenére OVinak áll a zászló.

Hosszú távon pedig - amint valaki egyszer mondotta volt - valamennyien halottak leszünk.
.

incze 2018.06.18. 02:51:59

@jotunder: odáig értem, hogy orbán "arra játszik" (most hagyjuk, hogy ez mitől van "nagyban"), hogy a ceu megy "magától". ez a normál ner gyakorlat, mikor a teljesen eyplicit jogtiprás nem látszik még célszerűnek, akkor csak szabotálják a jogérvényesítést, ott van pl. az iványi egyház, a klub rádió, a rácz fürdő, hogy csak néhány nevezetesebb több éves huzavonát említsük. a delikvens vagy elszalad, vagy megalkuszik, vagy fölfordul. a ceu menni fog: tehát az ügy igenis le van futva. ha valami politikai habverés követi, ám legyen, speciel olyan a széljárás, hogy az is csak a széljobbnak hasznos. (a fasizmust mindig túl későn veszik komolyan, mikor már gólem.)

tucano 2018.06.18. 11:36:46

@jotunder: valójában nem. A kutyát sem érdekli, hogy mi van Magyarországgal. Annak örülnének, ha legalább kussban lenne a kormány és úgy lopna.

Jean Claude 2018.06.18. 12:08:13

@jotunder: "Orbán nagyon nagyban játszik..."
Ehhez kellene egy kicsike diplomáciai tehetség.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 12:12:59

@Jean Claude: Felek, hogy van neki olyan.... O most egy kvazi-tenyezo Kelet-Europaban, valasztasokba avatkozik bele penzzel, ha nem is teljes sikerrel. Egyelore semmit sem tudtak ellene tenni, es az EU nincs is felkeszulve arra, hogy odacsapjon neki. A nagy kerdes az, hogy az EPP-ben lesz-e eleg gerinc ahhoz, hogy kivagjak. Valamennyire talan bele fognak rugni, de kerdes, hogy ez fajni fog-e Orbannak. Szerintem o nagyjabol kiszamolta, hogy mire szamithat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 12:32:22

ecmi.bolyai.hu/upload/docs/ecmi_programguide.pdf

a konferenciat Palkovics tamogatja, a foeloadast Lovasz Laszlo tartotta meg ugy ket oraval ezelott.

Grrr 2018.06.18. 13:40:04

Kedves jotunder,
Függetlenül a vélhető érdeketől, általánosságban mit gondolsz arról a sok tagállamban és a Bizottság szintjén is jelen levő szándékról, hogy az uniós K+F forrásokban a jelenleginél jóval nagyobb teret kellene adni a misszióvezérelte kutatásnak (nagy, jelentős missziók, sokéves roadmap-ek, ezek alá besorolt sok-sok projekt, részben nagy konzorciumok/PPP-k stratégiai agendáját becsatornázva, gyakran egy-egy már kiválasztott heterogén konzorcium egyes kutatási fázisainak jóváhagyásával, nem mindig teljesen nyílt versennyel), egy kicsit a 'curiosity-driven' kutat forrásainak kárára?

Jean Claude 2018.06.18. 14:06:11

@jotunder: Szerintem meg sem pénze, sem képessége nincs ehhez. Úgy csinál, mintha legalább egy középhatalom lenne, de ehhez semmilyen erőforrása nincs.
Tényleg összekeveri Magyarországot Lengyelországgal, de néha Olaszországgal is.
Egy lehetséges erőforrását, a diplomáciai mozgásterét, melyet geopolitikai helyzete
értékel fel, nem érti, zsigerből nem alkalmas rá. Egy kis ország attól erős, hogy tud kötni koalíciókat, az pedig nem más, mint kompromisszum. Először is ki kell választani
a területet és a partnert. Bajorország egy szövetségi állam, intézményesen használhatatlan parner, csak a német belpolitikán keresztül, amire OV-nak ráhatása, súlyánál fogva nincs. Ami nekünk komoly gazdasági partner (Bajorország), az nekik
marginális.
Azzal a Szlovákiával, mely államiságának akadálya Magyarország volt, lehet bizonyos területeken koalíciót alkotni, de nem valami elvont történelmi közös sors alapján, mert az ott mást jelent. Bismarcknak mindegy volt, hogy szerette-e Disraelit, ha egyezséget
keresett és azt körbe tudta bástyázni. Franciaországot nem azért kerítette el diplomáciailag, mert nem talált szimpatikus francia politikusokat, hanem, mert ez volt a Realpolitik, amely a személyes attitűdtől teljesen független. Ma Magyarországnak egy megbízható partnere sincs, akivel egy érdemes lenne vagy együtt tudna működni egy nem várt, kritikus politikai helyzetben. A diplomácia nem tockosok osztása, hanem
bűvészkedés, azzal amivel rendelkezünk. Bizalmat kell teremteni az együttműködéshez, nem kioktatni és fenyegetni. Jó példa erre az ukrán diplomáciai fiaskó, mely az orosz kapcsolatban bizonytalan hozadékú, de azonnali hatalmas veszteséget okozott a szövetségeseinknél. A CEU tisztán diplomáciai szempontból tiszta ügy lenne, de pont e képesség hiánya veszélyezteti az egyetemet. Külügyminisztérium nélkül semmilyen állami vezető nem lehet zseni. A magyar diplomácia mindig nudli volt még a környező országokhoz képest is (a bécsi döntések
másról szóltak), de ma gyakorlatilag OV kézi irányítása alatt van teljesen elbutítva.
OV számára nincsenek releváns infók, mert a követségek nem gyűjtik, hanem terjesztik az információkat. Az a hír nincs, amit OV nem akar hallani. OV-nak kétségkívül szerencséje volt az utóbbi évek világgazdasági konjunktúrájával, de a trumpi világkereskedelmi háború és a FED ill. az EKB mennyiségi lazítás idei végével
nagyon rossz felé fordulhatnak a dolgok. A forint esik a folyamatos külker aktívum és az EU-s transzferek nyomása ellenére, a növekvő belföldi fogyasztás meglöki az importot (noha ez eddig nem történt meg a tankönyvek ellenére). Ezek fontosabbak, mint az olasz kormánykoalíció, amely az első nagyobb nyári zivatarig fog kitartani. Ellentétben a némettel...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 14:29:42

@Grrr: Passz. Most komolyan, mit tudhatok en errol. A Human Brain Project ugyet figyeltem egy ideig, es most egy pillanatra az egyik lecsavarodast a Blue Brain Projectet es lattam bizonyos aggaszto elemeket. Mindig lehetnek Manhattan Projectek, amelyek aztan egeszen konkret politikai jellegu iranyitast igenyelnek (az unios AI-strategia, az ELLIS terv is ilyen lehet), de nekem errol nem lehet velemenyem, mert ilyet en meg sohasem lattam kozelrol. Azt elkepzelhetonek tartom, hogy bizonyos kihivasok miatt ezeknek a gigaprojekteknek a jelentosege nohet a kozeljovoben. Azt erosen ketlem, hogy ez a matematikat erintheti.

Grrr 2018.06.18. 15:32:14

@jotunder: Köszönöm :)
Fene tudja, hogy mennyire érintheti ez a matematikát. Alkalmazott matematikára szükség lesz itt is, bár talán úttörő kutatásokra nem.

lmate 2018.06.18. 18:06:47

@jotunder: Akkor hadd segitsek itt en, mert ez epp a szakteruletembe (idegtudomany) vag. A HBP (de mar a BBP is -- ami egyebkent a HBP elott volt, es amibol a HBP sok tekintetben kinott, es nem forditva) nagyon nagyreszt netto humbug, az adofizetoi eurok elpocsekolasa. Amennyiben meg rendes tudomany, (mert olyan resze is van) annyiban meg egyszeruen csak eszvesztoen rossz value for money. Ha mar, akkor ez itt: www.internationalbrainlab.com/ peldaul sokkal ertelmesebb, sokkal kevesebb penzert (raadasul nem is adofizetoiert, mert ket maganalapitvany finanszirozza).

seol 2018.06.18. 18:38:13

@jotunder:

Ez nem diplomáciai tehetség, ez egy bénácska, de gátlástalan maffia terjeszkedési próbálkozása (plusz megkockáztatom, hogy a 'nagy' maffiafőnökök 90%-a jóval több diplomáciai tehetséggel rendelkezik, -ett, mint kedves kondukátorunk).

n0ri60 2018.06.18. 18:57:10

Itt meg teljes mellszélességgel nekirontanak a szegedi egyetemnek:

www.demokrata.hu/hir/belfold/soros-matrix-szegeden-1

n0ri60 2018.06.18. 19:04:11

@n0ri60: bocsi a képzavarért, de egészen elképesztő a cikk.

seol 2018.06.18. 19:20:44

@n0ri60:

Klasszikus komisszárcikk az ötvenes évek stílusában. (Mondjuk nem tudom, jelent-e valamit az, hogy míg a kormányzás maga még "csak" a 80-as évek elejét-közepét idézi, a propagandalapok egyre inkább a 60-as évek elejét.)

És tényleg azon vergődik a nyomorult, hogy az SZTE költségvetése lehet, eléri egy hasonló méretű-szintű nyugati egyetem költségvetésének talán 15%-át is? És Szeged költségvetése nincs évi 50 milliárd? Vajon miért, nem is értem; gondolom, ha khm, megfelelő polgármestert választanának, ez felmehetne a duplájára -- bár a városra persze kevesebb jutna.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.18. 19:43:35

@n0ri60: 1953 Szabad Nep, a fekete pobeda mar fordul is befele a sarkon.

Pelso.. 2018.06.18. 20:31:50

@n0ri60: Elkeserítő.
Ki gondolta volna a 90'-es évek elején, hogy majd bő két évtized múlva ilyen szemetek jelennek meg, s főleg, ezeknek lesz olvasó tőbora, piaca.
89-90 -ben olyasmik hangzottak el, hogy pluralizmus, nyilvánosság, piacgazdaság stbstb.
Meglehet, fura meglátás, de társadalom és a közélet szempontjából néha mintegy feleslegesnek, értelmetlennek látom az azóta elmúlt évtizedeket.
Az ország kidobott évei.

incze 2018.06.18. 20:33:06

csak azt tudom mondani, hogy ha most összetojja magát a tudományos társadalom és nem lép föl teljes eréllyel minden színtéren, ami a rendelkezésére áll, akkor: megérdemli, sőt azt kapja, amit érdemel.

közösperonos átszállás 2018.06.18. 20:47:35

@n0ri60: Ez a rész pl. kurva jó:

"Mindeközben senkit sem zavar, hogy a szegedi bölcsészkarnak erősen megkopott régi jó híre. Ugyanis amíg 2003-ban 6000 hallgatója volt, ma kevesebb mint 1700. "

Tehát azért csökkent ennyire a hallgatói létszám, mert rossz az intézmény híre/színvonala, nem azért, mert központilag ennyit szabtak meg rá (ezek ugye azok a keretszámok, amelyek nem lettek, és amelyek azóta is folyamatosan, évről-évre nincsenek).

n0ri60 2018.06.18. 21:11:26

Két éve csinálták ki a húgomékat, akik növénynemesítéssel foglalkoztak az egyik MTA intézetben. A fajtákban, a vetőmagban pénz van. Akkor azt mondták, az MTA-nak kell a bevétel, de egyre inkább meggyőződésem, erre a pénzre is fáj valakinek a foga.

Jean Claude 2018.06.18. 21:35:46

@jotunder: A legutóbbi kétharmadot én rendkívül nyugodtan vettem tudomásul. A miért itt van az orrunk előtt. Semmit nem adnak ingyen.

Pelso.. 2018.06.19. 06:19:24

@jotunder: Diplomáciai tehetsége, ugyan mihez.
Nézzük csak: gazdasági befolyás nulla, az relatíve olcsó munkaerő is vészesen fogy.
Katonai befolyás szerencsére nincs. Szövetség valamelyest a lengyelekkel, hát komoly.
Mi hatása volt európai országok politikájára neki, szerintem semmi. Nem tényező az, aki csak beszól, vétóz, fontoskodik.

Ha odakintről vagy háromszor egymás után megrángatják a forintot, a médiája visítana ugyan , de tenni semmit tud, s ugyan kihez fordulhatna....?

nerángass 2018.06.19. 09:18:18

@jotunder: EZ a kóros személyiségzavarra jellemző gátlástalanság annyiban aggasztó, hogy keresztapai típusu manővereiben rendkívül vonzó lett némely helyeken. Nem véletlen, hogy zabálva másolják ( pld. Romániában és másutt ). A ragály transzpartinikus és ideológiamentes, nem is lehet más, hiszen az alkalmazott politikai maszkok ( kereszténydemokrata, szociáldemokrata, liberáldemokrata ) csak címkék, szerepük a néphülyités. Érdekes, pld. hogy a M.o levitézlett „balliberális” címke még mindig igen lukratív a román szomszédnál ( a most dúló „párt”koalíció szocdem – liberáldemokrata ) de önkényeskedésben vetekedik az orbáni rezsimmel. A terjedő ragály képes arra hogy regionálisan aláássa „a kapitalizmus szellemét” , a klasszikus intézményi rendszer kiüresedik, elveszti funkcióját és patyomkinszerű diszletté válik, valójában azonban eszköz a rogue kezében. Ennyiben tényleg bajt okozhat, legalábbis ameddig a behemót unió csak pislog. Külpolitikában azonban ( aka diplomáciai tehetség ) jelentéktelen. Szerintem.

Jean Claude 2018.06.19. 14:16:49

@Pelso..: Akik a 80-as évek végén olvastak Bibót és Márait, azoknak lehettek fenntartásaik, de az időket megéljük és azok csak később kerülnek bele a törikönyvekbe. Teljesen normális, hogy egy rothadó rendszer bukásakor derűlátóan nézünk a jövőbe. Sokan így tettünk, ezért nem látom, hogy miért kellene a világvégről beszélni. A dolgok a maguk medrében haladnak, igen ez most sáros és bűzlik, de ne feledjük, hogy egy lefelétartó ágban lévő rendszer (nyilván itt sokan annak gondoljuk)
bukása ma már nem háborúban dől el. Ha figyelembe vesszük, hogy mi történt az elmúlt két hónapban, akkor szerintem lehet látni, hogy ebből jól nem jön ki a hatalom.
A spirális ostobaság húzza lefelé. Az ostobaságot nem intellektuális értelemben értem, (Németh Szilárd épp olyan ostoba, mint Trócsányi László) hanem egy szorongáscsökkentő magatartási minta. A propaganda valóságtorzító hatása alá kerülni. A közösségi lét fő ereje, mely biztonságot ad.
A sok baromság a magyarok eredetéről, a Nyugat alkonyáról, a keleti nap éltető erejéről, főként a kivételezettségünk tudatáról, vezetőnk útmutatásai alapján, mind ennek a következménye. Azt is bevennék sokan, hogy holnaptól nullával lehet osztani (itt jöhet a muszlim szál is-Hollik Pityu hajrá).
Ehhez jön az erősen megváltozó nemzetközi tér, amelyről sokakkal ellentétben nem gondolom, hogy ezt a rezsimet segíti.

Bogomil 2018.06.19. 20:26:48

Na, egy újabb undorító listázással folytatódik az akadémia elleni támadás: figyelo.hu/v/bevandorlas-homoszexualisok-jogai-es-gendertudomany--ezek-foglalkoztatjak-leginkabb-az-mta-munkatarsait--/
Viszont így nem hagynak más lehetőséget a Lovászék számára, csak a nyílt konfrontáció felvállalását, úgyhogy akár még kedvező is lehet ez a szemétség hosszabb távon...

Grrr 2018.06.19. 21:53:16

@lmate: Mi a gond a HBL-el? Engem érdekelne

Grrr 2018.06.19. 21:58:10

@Pelso..: Hát, azt azért szerintem nem mondhatjuk, hogy a kormányerők valami szerencsétlen véletlen folytán értek el volna már harmadszor is nagyarányú győzelmet, és hogy egész mást érdemelne az ország. Valójában elég hű reprezentációja a rezsim a magyarságnak, legalábbis annak zömének, szóval ezzel nincs baj.

velőtanya 2018.06.19. 23:01:15

Olyat tutira nem fognak csinálni, hiszen az már red line lenne, és nagyon komoly következményekkel járna...
(bocsi, ez hülye vicc volt)

nerángass 2018.06.20. 07:32:08

@Bogomil: ”az adófizetők pénzéből"..."különben a CEU-n végzett...stb. Aljas görények...

Bogomil 2018.06.20. 12:45:04

@nerángass: Ez kezdésnek jó, de kevés - nem lenne szabad, hogy ez a társadalomtudósok ügye maradjon.

Pelso.. 2018.06.20. 21:05:44

Az EB elnöke informális migrációs és menekültügyi munkaértekezletet hívott össze Brüsszelbe, hét ország részvételével.
Orbánt nem hívták meg.
Európa befolyásos politikusa......?

lmate 2018.06.21. 16:51:08

@Grrr: Hat, ez most egy kicsit off-topic, meglatjuk, mennyit bir el ez a komment szekcio.

Az eredeti igeret az volt, hogy 1. kb az utolso neuronig fogjak szuper-reszletesen szimulalni az agyat (de lagalabbis egy nagyon nagy reszet), 2. ebbol olyan mesterseges intelligencia lesz, hogy csak na. 1. Egyszeruen nem megvalosithato szamos elvi es gyakorlati ok miatt, 2. ami meg megvalosithato, abbol igy semmilyen intelligencia nem lesz. Ezt aztan atfazoniroztak (leginkabb kulso nyomas hatasara) egy "gyujtsunk minel tobb adatot az agyrol, es tegyuk ezeket be egy nagy adatbazisba" projektte, amivel nincs alapveto problema, csak nagyon sokba kerul, ahhoz kepest, hogy mennyit er, es ennek a palyazatnak az infrastrukturaja nem is igazan alkalmas erre -- inkabb ugy erdemes ezt csinalni, ahogy a (privat finanszirozasu!) Allen Brain Institute teszi ezt Amerikaban. Raadasul mindezt valoszinuleg a resztvevok nagy resze es foleg a projekt (azota mar elmozditott) vezetoje, Henry Markram (egyebkent valaha elso osztalyu idegtudos) is pontosan tudta, tehat netto cinizmus volt ezt a nagyon jelentos penzt lenyulni.

Lasd meg pl itt:

www.neurofuture.eu/
www.nature.com/news/neuroscience-where-is-the-brain-in-the-human-brain-project-1.15803

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.21. 16:57:12

@lmate: viszont rajottek, hogy milyen 11-dimenzios strukturak vannak az agyban. (smiley, es nem a kis boldog nevetoske)

lmate 2018.06.21. 17:24:22

@jotunder: Na ja. Ha legalabb arra rajottek volna.

smokey_shorthair 2018.06.22. 00:31:50

Ossze kell hivni az MTA Etikai Bizottsagat, hogy megtargyalja a javaslatot P. akademikusi cimetol valo megfosztasarol es tagsaganak megszunteteserol - Szechenyi es MTA ellenes tevekenysege es magatartasa miatt. Az Etikai Bizottsag hatarozatat az Elnokseg keslekedes nelkul vegrehajtja.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.06.22. 10:31:22

@nerángass: aztán ezt is mondta, ami egészen különlegesen felháborító

24.hu/belfold/2018/06/21/heti-ket-napot-a-kormany-megrendelesere-dolgozhatnak-a-tudosok/

ókovács-effektusnak hívják a pszichológiában

velőtanya 2018.06.22. 12:35:12

Interjú Lovász Lászlóval:
- Egy olyan konstrukciót el tudna fogadni, amit sajtóértesülések szerint Rudas Tamás, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjának igazgatója javasolt, hogy egy héten két napot foglalkozzanak a tudósok azzal, amit a kormány szeretne, aztán három napot azzal, ami az érdeklődési körükbe tartozik?
- Én egy ilyen szerkezetet el tudok fogadni, bár a két nap kicsit légből kapott szám
...
Lovász szerint őket is váratlan helyzet elé állították, és nem is látja értelmét az átalakításnak, de szerinte van még esély kompromisszumra, és jól is elsülhet a dolog.
index.hu/tudomany/2018/06/22/lovasz_laszlo_interju_mta_akademia_tudomanyfinanszirozas_palkovics_laszlo/

Nem először van már ilyen érzésem (és nem is csak az Akadémiával kapcsolatban, de most ennek van aktualitása), hogy milyen iszonyatosan röhejes, amikor én ötszázadik senkiként aggódom értük, meg a tudomány és a kutatás szabadságáért, miközben ők tulajdonképpen tök jól elvannak ezzel az egésszel - aki meg esetleg mégse, az majd elhúz/visszahúz egy normális országba (amit sokkal könnyebben és jobb feltételekkel tehet meg, mint például én)
De esküszöm, hogy most már tényleg ez volt az utolsó ilyen alkalom, és kizárólag a saját bőröm mentésére koncentrálok:)

ámbátor 2018.06.22. 13:36:16

@velőtanya: Ezek még mindig nem értették meg, hogy aki csak egy percre kölcsönadja a homokozólapátját a Viktornak, az legközelebb már a Viktortól bérelheti vissza a lapátot, ha még meglesz egyáltalán. A bankszövetség is el tudott fogadni egy ilyen megoldást, meg egy olyat is; aki alkudozik, az gyenge, aki gyenge azt el lehet pusztítani, akit el lehet, azt el is kell pusztítani. Aki az ő szabályaik szerint játszik, az vesztett.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2018.06.22. 21:53:54

@ámbátor:

Pontosan. Minden létező helyzetre igaz. Pl. mikor a múltkor a Kedves Vezető belengette, hogy csinálnának egy bevándorlásellenes pártszövetséget az EU-választásokra, egy pillanatra elméláztam azon, hogy az EPP vajon felül-e majd ennek a blöffnek is, és miért nem tanulják meg végre, hogy Orbánt kizárólag semmibe vevéssel, levegőnek nézéssel és szívlapáttal pofán veréssel lehet(ne) kezelni.

Grrr 2018.06.24. 20:57:56

@lmate: Köszönöm, tanulságos!

közösperonos átszállás 2018.06.28. 12:03:43

@netukki: Most miért, én is tudnék érveket sorakoztatni amellett, hogy az én Fusi-Musi Bt-m miért tudna mit kezdeni a SZTAKI-val. :-)

velőtanya 2018.06.28. 22:39:41

@netukki: Stílszerűen egy dögkeselyű nevű állat jut az eszembe.

netukki 2018.06.30. 06:08:03

Jó reggelt Magyarország, jó reggelt MTA, jó reggelt tudósok!

"Palkovics László szerint az Orbán-kormány nem akarja államosítani a kutatást, de ő azért még egyszer átnézi a győztes pályázatokat is"

"Felfüggesztik azoknak a szerződéseknek a megkötését, amelyek alapján a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) február-márciusi kiírásában győztesnek nyilvánított kutatási pályázatokat kellene kifizetni – derül ki abból a levélből, amelyet Pálinkás József NKFIH-elnök küldött el pénteken a kutatóknak. A portálunk által megszerzett levél tanúsága szerint a leállás oka az, hogy az NKFIH júniusban a Palkovics László vezette Technológiai és Innovációs Minisztérium felügyelete alá került, anyagi kötelezettségvállalásra pedig csak előzetes miniszteri jóváhagyással kerülhet sor. Ez azt jelenti, hogy ha akarja, a miniszter felülbírálhatja a tudományos szakértői csoportok döntését."

Ezekről a pályázatokról van szó:

● kutatási témapályázat (K_18),
● fiatal kutató által kezdeményezett kutatási témapályázat (FK_18),
● posztdoktori kiválósági program (PD_18)
● jelentős nemzetközi hatású, kiemelkedő eredményeket elért kutatócsoportok támogatása (KH_18),
● nemzetközi együttműködésen alapuló kutatási témapályázat (NN_18),
● magyar-osztrák (ANN_18), és
● magyar-szlovén nemzetközi együttműködésen alapuló kutatási témapályázat (SNN_18)

168ora.hu/itthon/palkovics-laszlo-szerint-az-orban-kormany-nem-akarja-allamositani-a-kutatast-de-o-azert-meg-egyszer-atnezi-a-gyoztes-palyazatokat-is-152272

Vajon ki bizonyul nerkompatibilisnek és ki nem?

velőtanya 2018.06.30. 07:37:10

@netukki: 2010-ben évekre leállították a már régen megkötött és rendben folyó K+F projektek teljesen szabályosan benyújtott elszámolásainak a kifizetését. Volt aki hónapokig, sőt egy éven túl is zsebből fizette legalább a legfontosabb embereit - akik közül sokan kifejezetten az adott projekt miatt jöttek vissza az országba - miközben fél- vagy negyedgőzzel a projektet is próbálták a víz felett tartani (folyamatosan átszervezve a folyamatokat és elhalasztva a nagyobb nem bérjellegű kifizetéseket), és persze teljesen leállítva a külső megbízásokat. Én akkor két nagy projektnek is bedolgoztam külsősként, úgyhogy eléggé húsba vágóan érintett a dolog, ezért legalább olyan súllyal számítom be a ner bűnei közé mint a szintén akkoriban zajló nyugdíjpénztári einstandot.
Aztán kegyúri alapon volt akinél utólag (évek múlva) nagyjából elsimultak legalább a pénzügyi problémák, és volt akinél kevésbé. De még az előbbi esetekben is hatalmas volt a kár, hiszen itt _innovációs_ projektekről volt szó, és azoknál 1-2-3 év csúszás például azt jelentheti, hogy valaki más megcsinálja, és akkor már nem innováció többé. Azt viszont mindenkinek az értésére adták, hogy aki bírósághoz fordul vagy más módon ugrabugrál, az többé az életben ne gondoljon bármire pályázni az országban. (És persze nem maradt el a szokásos nertipikus cinizmus se a történetből, mert amikor végre feloldották a befagyasztást, akkor meg elkezdték számon kérni a szerződésben leírt ütemezést és határidőket, amikkel nyilván mindenki hatalmas csúszásokban volt)
És minderről a közvélemény gyakorlatilag nem tud semmit, ugyanúgy az érintett néhány ezer ember belügye maradt, mint annyi minden akkor és azóta. Pedig lassan tényleg mindenki sorra kerül - sőt olykor már azok is, akik a régebbi disznóságoknál még a végrehajtók voltak - de a nyomai sincsenek meg semmiféle társadalmi szolidaritásnak, ahol legalább a konkrét nerkárosultak együtt valamiféle kritikus tömeget alkotnának. Aztán "amikor értem jöttek", akkor mindenki ott áll magában.

seol 2018.07.09. 20:03:08

@netukki:

A kedves kondukátor kijelölte az új ellenséget (nem jönnek azok a rohadt migránsok elegen, az a baj), az összes ős- és újkomcsi komisszár rohan felböfögni a -- már rákosi idejéből ismerős -- paneleket; ezért tartják őket.

netukki 2018.07.10. 00:25:05

@seol: Az MTA fölajánlhatná kompromisszumként Orbánnak, hogy ha nem veszi el a pénzét, hálából kifejleszt robotmigránsokat, amik az utcán ijeszgetnék a népet.

seol 2018.07.10. 02:43:45

@netukki:

Ez az, adj ötleteket, tudod, hogy jópár fideszgaland követi e kapitalistaláncoskutya-blogot. :)
(Nem is rossz amúgy, de a muszlimrobotok zsebeljék is ki a jónépet és minden este vigyék a zsákmányt a kondukátorpajtásnak -- így talán el lehetne adni.)

netukki 2018.07.10. 09:04:03

@seol: Szépen alakul a projekt-terv. Beléjük lehetne programozni egy kis molesztálást, valamint a hajléktalanok (vagy az alaptörvény jövőbeli módosításainak megfelelő bármelyik szubpopuláció) begyűjtését is. Mivel állami hivatal által működtetett szerkentyűkről lenne szó, a "keresztény értékek védelme" funkció alapkövetelmény. Ez utóbbi programrésznek a muszlim-szubrutinnal való inkompatibilitása nem csekély gond, esetleg Németh Szilárdot fel lehetne kérni a probléma megoldására.

lüke 2018.07.12. 13:14:14

@netukki:
Kevés is az az 5 db/ félév!
az ötlet jó, s teljes lenne a foglakoztatas

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.07.19. 11:34:36

@netukki: "A kutató nem tenyészthető, és nem lehet úgy bánni vele, mint egy háziállattal. Hogy rendszeres időközönként adjon tejet, tojjon tojást. Hagyni kell, hogy molyoljon, dolgozgasson.”

szerintem ezt kár volt a végére, a kutató ne dolgoz"gasson". Nem is nagyon ismerek olyan (komoly) kutatót, aki csak úgy dolgozGAT, molyolGAT. Ez nagyon szarul hangzik és nekem is azokat a kollegákat juttatja eszembe akik szó szerint nem csinálnak semmit évtizedekig és itt az ismert esetek 100 százalékában _nem_ arról van szó, hogy na de bezzeg aztán valami világraszólót.

Nyilvánvalóan a kormány tervének kevés tudománypolitikai értelme van, netto hatalomfitogtatás, centralizálás, pénzlenyúlás. Ez nem viszi előre a hazai tudomány ügyét, sőt. Ebben a főtitkárnak tök igaza van. De valamiféle teljesítménymérésre szerintem szükség van, nem intézeti hanem individuális szinten, és ennek a jelentőségét nem lehet mindenféle adomákkal - az évtizedekig látszólag semmit nem csináló tudós hirtelen megvilágosodik és feltalálja a teleportot - elütni.

velőtanya 2018.07.19. 13:00:43

@harmadikszem: Az tényleg nem egy szerencsés fogalmazás*, legalábbis egy ilyen interjúban, és pláne jó vastagon kiemelve a szövegből, mert rögtön bele fognak csimpaszkodni a megadják - de az interjú összességében jó szerintem, és vannak benne fontos és eddig nem nagyon tárgyalt érvek is. Például arról, hogy még ha el is fogadnánk azt a zsdánovi érvelést, hogy az MTA csak olyasmit kutasson, ami az agymosó propagandával-csalással-miegyébbel is csak 49 százalékot kapott állampárt "értékrendjébe illik" (bármit is jelentsen ez), de például az annyira gyűlölt gender studies tag alatt néhány valóban egzotikusnak tűnő cím mellett elsősorban a megváltozott nemi szerepek és viselkedésformák társadalmi hatását vizsgálják, ami tényszerűen itt van a nyakunkon - akármilyen 19. századi hamis idillről ábrándozik a kádéenpé élcsapata - és minden épeszű ember számára az egyik legfontosabb kortárs társadalmi jelenség, bármit is gondol róla konkrétan valaki.
Másrészt viszont, bármennyire is nem szívesen basztatom Lovász Lászlót (főleg ezen a blogon), de elég komoly törésvonalat is jelez ez az interjú az Akadémián belül, mondjuk ehhez képest:
mta.hu/mta_hirei/lovasz-laszlo-a-budzse-elfogadasa-utan-folytatodhatnak-a-targyalasok-az-itm-mel-108898
(ez ugye az "előbb kifosztunk majd ungabunga, és akkor utána esetleg tárgyalhatunk" klasszikus nertipikus képlete, és mindenkit a földig aláztak eddig, aki belement ebbe a forgatókönyvbe)

*Ezt a szálat jobban fogta meg Szathmáry Eörs a maga intejújában, például olyan - szintén jól kiemelhető - mondatokkal, mint hogy "A jó alapkutatók egyébként napi 14 órát dolgoznak"
index.hu/tudomany/2018/07/10/szathmary_eors_interju_mta_elleni_tamadas

velőtanya 2018.07.19. 13:10:09

@velőtanya: Mondjuk amit a törésvonalról írtam, az lehet hogy elhamarkodott volt a teljes interjú elolvasása után - a 444 teljesen kihagyta az utolsó részt, ahol már szó sincs konfrontációról, amikor a sto gyélaty kérdése kerül szóba:
"Tisztázni kell, hogy az Akadémia egy ilyen helyzetben milyen munkakapcsolatot tud kialakítani az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, mert az akkor optimális, ha kétoldalú.... Az Akadémia vezetésének van felelőssége az ott dolgozó összesen 5000 ember munkájáért: ha bedobja a gyeplőt a lovak közé, akkor lehet, hogy látványos dolgot cselekszik, de nem tesz jót senkinek. Tiltakozni sokféleképpen lehet, és nyilván van egy pont, amikor már nem marad más eszköz. De ezt a pontot most még nem látom"