Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Biztonságban van-e a magyar matematika ? (megjegyzésposzt)

2018.06.12. 17:38 | jotunder | 108 komment

 

     Stefka István még az első Orbán-kormány idején közölt portrét a Magyar Nemzetben Dobó Andor matematikusról.

     "Dobó Andor alkalmazott matematikus 1979-ben jelezte a Jupiter egyik, addig ismeretlen holdjának létezését, amit 1980-ban igazolt a Voyager űrszonda. A csillagászati probléma matematikai megoldására akkor az egész világ felfigyelt. A tudóst matematikai munkásságáért már előzőleg, 1977-ben tagjává választotta az Amerikai Matematikai Társaság, majd az év embere lett az Egyesült Államokban, és 1991-ben teljesítményéért megkapta az Arany Akadémia Díjat, a tudományos élet Oscar-díj't. A Cambridge-ben kiadott The First Five Hundred (Az első ötszáz) című bibliográfia, amely az emberiség legújabb kori fejlődésére legnagyobb hatást gyakorolt ötszáz ember munkásságát ismerteti, két teljes oldalt szentel a matematikusnak. Tavaly megjelent Általánosított speciális relativitás című könyvében tette közzé azt az elméletét, hogy létezik az Einstein-féle relativitástól eltérő relativitás is, amelyet nem a Bolyai-Lobacsevszkij-féle hiperbolikus, hanem a Riemann-féle elliptikus geometria jellemez."

   

       Aki esetleg azt gondolná, hogy Stefkát ezek után beutalták valamilyen érdekesebb ruha viseléséről ismert intézménybe az téved. Az "Álmok álmodói-Világraszóló magyarok "kiállításon Dobót beválogatták a tizenkét leghíresebb magyar matematikus közé, Bolyai és Neumann János mellé.  Erről is írt Stefka, és itt még többet tudtunk meg Dobó úttörő gondolatairól.

          "Több matematikai eljárással megkaptam azt, hogy a fény olyan geometriában terjed, melyben a ,,k" értéke egy. Ez vákuumban van így, a levegőn a ,,k" értéke egynél nagyobb. Eddig erről semmit sem tudtunk mondani, Lobacsevszkij azt tudta mondani, hogy a ,,k" nagyobb 49 billió kilométernél, Schilling viszont azt találta, hogy a ,,k" értéknek 5800 billió kilométernél is nagyobbnak kell lennie. "

      A Gumidominó-díjas megnyilatkozás után Dobó főleg a Százak Tanácsában tevékenykedett Dörner Györggyel és Eperjes Károly kohomológiaelmélészekkel vállt vállnak vetve.

       Egy évvel később a Magyar Nemzet rájött arra, hogy egy másik csodamagyar matematikus nagyszerű bizonyítást adott a Nagy Fermat-sejtésre.  Nem, az alábbiakat nem Rejtő Jenő írta.

       " Bizonyítását a következőkre alapozta: szakmai berkekben ismeretes, hogy az elliptikus egyenletek megoldássorozata, illetve a hiperbolikus tér modulári sorozatai azonosak (Tanijama–Simura-sejtés ezt bizonyította), és felhasználta Évariste Galois elméletét.
– Ön is megcélozta ezt a tételt?
– Én nem akartam bebizonyítani. Sőt. A matematikusokat hosszú ideig óva intették, hogy ezzel a problémával foglalkozzanak, mert sokan becsavarodtak a kihívás nagysága és a látszólagos bebizonyíthatatlanság okozta stressz miatt. Egész más területtel, a hatványösszegekkel foglalkoztam december elején, s február havában ébredtem rá, hogy közel járok a Nagy Fermat-sejtéshez, április 25-én pedig már készen volt a bizonyítás.
– Az öné most egy újabb módszer a bizonyításra?
– Ez újabb módszer, de fogalmazhatnék úgy is, hogy a második. Ugyanis állítólag kettőnknek sikerült a bizonyítás eddig: Andrew Wilesnek és nekem, mert többről nem olvastam a publikációkban. Ugyanakkor elképzelhető, hogy van több is, hiszen számtalan matematikus próbálkozott a megoldással, csak ők nem írták le. Wiles bizonyítása 100-200 oldal között mozog, az enyém belefért hat oldalba. "

 Egyáltalán nem biztos, hogy a prostisrácokon keresztül kommunikáló orbáni tudománypolitika nem próbálkozik újra.

 

    

     

 

 

 

 

    

  

      

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1414043714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.12. 19:56:45

@aritus: és nem ő a lényeg, hanem az, hogy miért is futtaták őt orbánék. most komolyan bolyai, von neumann, dobó andor....

városi fiú 2018.06.12. 20:20:34

A közgazdászok óva intették Matolcsit, de ő átvágta a gordiuszi csomót és zseniális unortodoxiáját tanítja a Corvinus.
A matematikusok óva intették Dobót, de ő átvágta a gordiuszi csomót, és zseniális hatoldalasával átveszi az Eltét.
Ezt az Orbánt vagy nagyon könnyű átrázni ezzel a szakma feketebáránya szöveggel, vagy direkt keresi mindenhol a helyi falubolondját, hogy egy bolond százat csináljon.

zsírPubli 2018.06.12. 20:22:06

@jotunder: szerintem nem futatták központilag, ez egyszerűen stefka elvtárs újságírói alkalmatlanságát tükrözi. ellenőrzés, utánajárás zéró

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.12. 20:34:47

@zsírPubli: tudod mit jelentett a millenarison az almok almodoi kiallitas? dobo csurka embere volt. most is vannak embereknek emberei, es ki tudja, hogy mire kepesek.

zsírPubli 2018.06.12. 20:50:01

@jotunder: jó , az álmok álmodói kiállítást nem ismertem sry. az mit jelentett?

csurka embere?

Mackósajt 2018.06.12. 21:07:19

@joska141: Arra a közmondásra gondolsz, hogy "Halottról vagy jól (vagyis pontosan) vagy semmit?" Vagy arra a többet emlegetett, de se füle, se farka, értelmetlen torzításra, hogy "Halottról vagy jót vagy semmit?"

joska141 2018.06.12. 21:17:52

Köszönöm a válaszokat. De most tényleg, ma 2018.június 12-én, a tanévzárás előtti napokban, pont egy 5 éve elhunyt valakitől tartva kell kérdeni, hogy "Biztonságban van-e magyar matematika?".
Pont Lovász László országában kérdés ez?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.12. 21:31:20

@joska141: nem erted. dobot valakik kivalasztottak, hogy reprezentaljak vele az elmult evszazadok matematikajat. ez nem a dobo andor sara. mekkora baromallatnak kell ahhoz lenni, hogy ezt a szerencsetlen koklert neumann janos melle tegyek?
a rezsim amugy azt tartotta fontosnak kozolni lovaszrol, hogy amerikai allampolgarsaga is van. az nem kerdes, hogy a tudomanyos "elit" ellen valamilyen kampf keszul, az a kerdes, hogy meddig mehetnek el.

zsírPubli 2018.06.12. 21:34:01

@jotunder:
>az nem kerdes, hogy a tudomanyos "elit" ellen valamilyen kampf készül

azt értem ha a történekem / irodalom élére schmidt máriát és megadját pakolják, hiszen ezek a politika számára is releváns területek (ideológia gyártás)

de a természettudományos elit lecserélése ugyan mi hasznot hajtana orbánnak?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.06.12. 21:36:40

engem azok a bizonyítások érdekelnének, amiket nem írtak le.

@joska141:

nem, ez Orbán Viktor országában kérdés.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.12. 21:42:43

@zsírPubli: azt nem hiszem, hogy effektive le is cserelik a termeszettudomanyos elitet. azt gondolom, hogy az alapkutatasok tamogatasat esetleg tenyleg csokkentik (a bolcsesz/tarsadalomtudomanyos elit eseteben nagyjabol mindent el tudok kepzelni)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.06.12. 21:43:07

@jotunder:

mondjuk ha a Galaxis Útikalauzban működött az olasz éttermek perverz matematikájára épülő bisztromatikus űrhajó, nincs kizárva, hogy a Dobó-féle ufóval még a végén a Magyarok jutnak el először a Siriusra.

Muad\\\'Dib 2018.06.12. 22:31:53

@jotunder:
Én ehhez az egészhez tök hülye vagyok ( komolyabb matematika), de Dobó a Rényinek is a tagja volt, nem? Azt hittem ott nincsenek kóklerek.

ámbátor 2018.06.12. 22:54:04

@jotunder: Ahányszor már írtad, hogy "azt nem hiszem, hogy ..." és aztán meg mégis. Ugyan miért ne a kancelláriahivatal döntene az akadémikusok kinevezéséről? A nép ugyebár erre adott felhatalmazást. A valóság dolga, hogy hajoljon, ahogy hajlítják, a tudományé pedig hogy a Nemzet (kiejtve Orbán) érdekeit képviselje, mind demográfiailag, mind bevándorlásilag.
Kohomológiával (bármi is legyen az) nem lehet atomerőművet meghajtani, autópályahidat vagy stadiont építeni, de még egy szabadrúgást becsavarni se. A nép elvárja, hogy a Rényi intézet élére megbízható, politikailag érett, fehér, keresztény férfiember álljon, aki kész szembeszállni az ide betolakodni készülő nemzetközi tudományos eszmékkel, aki a kormányzati feladatok elvégzését tartja elsődlegesnek, és nem igyekszik mindenáron a „nemzetközi tudományos közvélemény” elvárásainak megfelelni.
"Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Azt akartam ezzel én mondani, hogy egy képben fejezzem ki magam, bizonyára Önök is látták már azt, amikor egy fa keresztbe dől az úttesten, és hatalmas nyüzsgés alakul ki a fa körül. Ott mindig kétfajta ember van. Az egyik, amelyiknek remek ötletei vannak arra, hogy kell onnan azt a fát elvinni, s erről remek teóriákat oszt meg, és tanácsot ad a többieknek. És vannak, akik egy idő után rájönnek arra, hogy leginkább neki kéne gyürkőzni, és le kéne húzni az útról. Szóval, tisztelt Hölgyeim és Uraim, nekünk is azt kell megértenünk, hogy a magyar gazdaság talpra állításához most nem elméletek kellenek, hanem – ha úgy tetszik – harminc markos legény, aki nekiáll, és csinálja azt, amit mindannyian tudunk."
Ezt nyolc éve mondta, és mint tudjuk: "A Fidesz mindent disznóságát előre bejelenti, csak tudni kell olvasni a jelekből. Ha szeretnéd tudni, mi fog történni, gondolj a lehető legnagyobb szemétségre, amit ki tudsz nézni belőlük, szorozd meg kettővel, és még így is csodálkozni fogsz."
És akkor azt még nem is említettem, hogy milyen fain kis épület a Reáltanoda 13-15. Kár lenne, ha történne vele valami. A matematikus veszélyes népség, szeret a falra meg ablakokra firkálni. Nem lepne meg, ha azt az épületet előbb-utóbb meg kellene védeni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.12. 23:33:01

@Muad\\\'Dib: az a hetvenes években lehetett. írt is cikkeket, alkalmazott valószínűségszámításból, magyar folyóiratokba, aztán adott ponton becsavarodott. és nem kicsit.

fortin2 2018.06.13. 00:53:42

@jotunder: Az nem kérdés, hogy kampf van, lesz (azt hallani, hogy legutóbbi kötcsei agitpropos találkozón komoran meghirdette a vezérük: nincs megállás, hanem lecserélés van, helyfoglalás, kultúrharc). természettudományos elitet eddig még soha sehol nem cseréltek le teljesen (no jó, Pol Pot és valamelyest Mao igen), éppen elég, ha: 1; azért elég sok saját jó elvtárs is megjelenik közöttük jobb pozícióban 2; a többi kussol teljesen és kifejleszti a V2-t vagy a a Mercedes anyacsavar-innovációjához valami alkálifémet. Ettől még lehetnek nagy hirigek (ugye nem egy magyar matematikust kell emlékeztetnem, hogy velejéig politikai szembenállás bizony kettévághat reáltudományos szakmát is...), de a lényeg, hogy a pénz- és sarzsiosztó helyeken a jó elvtársak legyenek, természettudományban ez a cél. Humánban ez nagyon nem elég, ott kell minden négyzetcentiméter, oda, azt hiszik, könnyebben találnak saját embereket.

ijontichy 2018.06.13. 00:58:55

@poszt: "...csak ők nem írták le..." Naná, egy sem adta alább Fermat-nál ;-). A matematikusok már csak ilyen rosszindulatú népség. Ha beüt a hirtelenhalál, akkor röhögve nézi a felhők szélén ülve, ahogy az utódok izzadnak.

"az enyém belefért hat oldalba." Ahhh... a híres Dobó-féle tömörítési algoritmus. Az ám a valami.

városi fiú 2018.06.13. 05:52:25

@jotunder: És miért nem cserélik le effektive a természettudományos elitet ?
A kéményseprőktől a vízibalettig mindenkit lecseréltek.
Ha nem cserélnek le valakiket, az csak azért lehet, mert már lecserélték.

nerángass 2018.06.13. 07:28:55

OFF
Kicsit elrugaszkodottnak tűnhet a példa, de fiatal koromban tanúja voltam, ahogy egy többezres létszámú, országos fontosságú nagyvállalat magyar vezetőkből álló garnitúráját kicserélték. A feladatot az 1960 as évek elején kapta a frissen kinevezett vezér, jóelvtárs, oltyán gyökerekkel. Két év alatt minden magyar vezetőt lecserélt, vezetőnek közepes alatti képességekkel rendelkező román embert tett, de másodiknak ( szürke eminenciásnak ) otthagyta a magyart. Egyik román főosztályvezető elkotyogta, hogy őt a vezér kimondottan óvta a nyüzsgéstől és azt tanácsolta, mindig kérje ki a háttérember véleményét. Na most ez, ebben az esetben nem fog megtörténni. Szerintem a hatalom végsőkig el fog menni, egyszerűen azért, mert megteheti. Sok minden rosszat lehet Orbánra mondani, de az önmérséklet nem a sajátja ))

jaegtoer 2018.06.13. 08:07:41

@jotunder:

"_azt nem hiszem, hogy effektive le is cserelik a termeszettudomanyos elitet._"

Ne legyél ebben nagyon biztos. Amíg műkörmösök vannak az országban, addig itt egy atomfizikus sem lehet abban biztos, hogy valamely intézmény élén álló elöl hátul doktor + professzort nem cserélnek le egy műkörmösre.
Állításomat arra alapozom, hogy az inflációs kosárban a műköröm szolgáltatás szerepel, a lakásárak változása meg nem. Ez ugyan látszólag nem függ össze q poszttal, de kielégítő lábjegyzet arra, hogy Magyarországon a műkörmösség művelője előtt biztatóbb és több reménnyel kecsegtetőbb jövő áll, mint egy Lovász László előtt.
Ha még azt is hozzáveszem, hogy a műkörmösség egy univerzális, jól konvertálható 'szakma', amely az intézményvezetéstől az életvitelszerű mezőgazdasági foglalkozást feltételező több száz hektáros földbirtokszerzést is lehetővé teszi, minden matematikai felkészültség nélkül is kikövetkeztethető, hogy e honban kinek áll a zászló.
Miután és mielőtt a hajdani szólás (amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra) úgy változott, hogy amit ma ellophatsz ne halaszd holnapra, ezért az sem kétséges, hogy az alapkutatásokra (amelyeknek rész vagy egész eredményei nélkül az amúgy közvetlen hasznot hozó kutatások hosszabb ideig tartanának) szánt összeg megbízhatóbb helyen lenne, most közelebbről konkrétan meg nem nevezett, de feltehetően felcsúti illetékességű joviális kinézetű ősostobánál, mint egy tudományos intézménynél, ahol még képesek lennének arra költeni, ami a kutatáshoz szükséges. Különben meg jobb ma egy mészáros, mint holnap egy lovász. Ezt Felcsúton mindenki tudja, tényleg meg kell hosszabbítani a kisvasutat a Budai Várig.

jaegtoer 2018.06.13. 08:14:38

@ámbátor:

"_Nem lepne meg, ha azt az épületet előbb-utóbb meg kellene védeni._"

Meg lesz védve.

'Meggyőződésem, hogy Magyarországon van vagy egy tucatnyi tagból tagból álló grémium, melynek tagjai kiscsoportokkal, 8 órás váltásokban, folyamatos munkarendben naphosszat azon agyalnak, milyen intézkedésekkel, milyen módon tudnának a népességgel leghatékonyabban kibaszni.
[használhattam volna szofisztikált végszót is a megállapításomban, de ezekhez ez illik. Elnézést]' (tőlem, máshonnan, bocsi.)

ámbátor 2018.06.13. 08:44:05

@netukki: Hát Elena nekem is eszembe jutott, és érdekes kérdés, hogy a tudomány vonzása elég erős-e manapság, hogy pl Ráhelt, vagy a Matolcsi klán jeles tagjait elvonja a gazdasági életben ellopható javaktól. De persze miért ne lehetne akadémiát, akadémiai intézetet másodállásban is vezetni?
Az se felel meg a magyar nép elvárásainak, hogy az Akadémiai Kiadó többségi tulajdonosa egy gyanús hátterű multinacionális szervezet (nem lepne meg, ha a háttérből Soros irányítaná). Így aztán nem is meglepő, ha a kiadó által publikált lapokban, könyvekben háttérbe szorulnak a nemzeti gerinckutatás, a szittya fizika és a magyar néplélek által sugalmazott keresztény alapú kristálybiológia modern képviselői. Ideje lenne, hogy az állam végre visszaszerezze a nemzet vagyonát képező kiadót és megfelelő vezető kinevezésével biztosítsa, hogy azok és csak azok jussanak felülethez, akik erre kimagasló magyarságteljesítményükkel rászolgálnak.

városi fiú 2018.06.13. 09:17:35

@ámbátor: Az orvostudományt a tízparancsolattal kívánják helyettesíteni, és idén kereszténydemokraták óhajtanak lenni, úgyhogy a természettudományoknak annyi esélye van, mint Giordano Brunonak a máglyán.
Be kell látniuk, hogy tévedtek, és bűnbánón fölesküdni a szeplőtelen fogantatásra.

netukki 2018.06.13. 09:29:21

@fortin2: Mráz Ágoston Sámuel elvtárs eredetileg a Völkischer Beobachter számára írt egy (most aktualizált) cikket, amiben összefoglalja, hogy "vajon mi lehet a sajátossága, egyedi tartalma a következő évek várható vezérfogalmának*, a modern kereszténydemokráciának".

Mint megtudjuk, elsősorban az "életformavédő kultúrharc", ami "egyfajta békés kultúrharc", ami azért békés, mert "nem támadó, hanem védekező-elhárító jellegű", és "a keresztény életformák védelme", ami "a legjobb eszköz a kontinens iszlamizációja** ellen".

gondola.hu/cikkek/110108-A_modern_keresztenydemokracia.html

A matematika értelemszerűen az arab számok miatt kerül célkeresztbe. Ugyanakkor az arabs telivérek helyett most a lipicai, "Európa legősibb kulturlófajtája[sic!]"*** a favorit (lásd Mészáros szilvásváradi győzelmét a kultúrharcban.****

________________________
*V.ö.: Führerprinzip (en.wikipedia.org/wiki/F%C3%BChrerprinzip)
**Az eredeti cikkben "elzsidósítás"
***www.menesgazdasag.hu/hu/lovas-szolgaltatasok/kiallitasok/60-lipicai-fajtatoerteneti-kiallitas
****b1.blog.hu/2018/04/02/nem_lett_idoben_kesz_de_legalabb_draga_es_tajidegen_a_szilvasvaradi_stadion

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.13. 11:07:47

@fortin2: A természettudományos elitet a szovjetek is lecserélték...

közösperonos átszállás 2018.06.13. 11:20:43

@ámbátor: "és érdekes kérdés, hogy a tudomány vonzása elég erős-e manapság, hogy pl Ráhelt, vagy a Matolcsi klán jeles tagjait elvonja a gazdasági életben ellopható javaktól"

Elvonásról szó nincs (illetvehát nem így), de például egy "dr" előtag megszerzésére ez tűnik a leginkább energiahatékony megoldásnak (jogászként kilenc félévet kéne magolni, orvosként meg ne is számoljuk), és mondjuk a "címzetes egyetemi adjunktus/docens" cím is hangozhat igen előkelően, miközben a nép 1%-a ha tudja, pontosan mennyit is ér. (Ezzel analóg, hogy szerintem az adjunktus sokkal menőbben hangzik, mint a docens, és a lista végén az egyetemi tanár és a tanársegéd kullog.)

közösperonos átszállás 2018.06.13. 11:39:59

@jotunder: "azt nem hiszem, hogy effektive le is cserelik a termeszettudomanyos elitet. "

Jaja, hiszen hát inkább más irányításával szárnyaljon valami, mint hogy a mienk legyen és csak bukdácsoljon. Asszem ez lehet a Fidesz meg az egész NER mottója is.

fortin2 2018.06.13. 11:50:51

@netukki: Kifejezetten abúzus-értékű volt ennek a nyomigyereknek a végtelenül buta cikklt megosztani, tőlem meg felelőtlenség odakattintani. A Völkischer Beobachterre nézvést viszont kifejzetten sértő ez az összevetés, ott ugyanis nyílt, őszinte és egy nagyon stabil világképből kiinduló, azt képviselő írások jelentek meg. A valamilyen érthetetlen okból elért doktori fokozatának átvételekor kihízott zakójában feszengő pénzmosoda-vezetőnek ez az írása (is) pedig csupán egy végtelenül sekélyes magyarázkodás a legújabb habonyista ötlet ("kereszténydemokráciát építünk") mögé rakva a szófosást.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.06.13. 13:27:02

@közösperonos átszállás: az adjunktus azért menőbb mert olyan van a rendelőintézetben is.

szazharminchet 2018.06.13. 13:43:33

@Online Távmunkás: Biológiában, mert ott nem igazán tartottak a következményektől (az a pár millió éhenhalt ukrán nem olyan nagyon izgatta sztálint). Fizikában nem nagyon merték (mert tele volt a gatyó, hogy az amerikaiak már tudnak atombombát csinálni). Na ilyen gátlásai nem lesznek a felcsúti kertitörpének.

netukki 2018.06.13. 13:45:23

@fortin2: Vigasztaljon, hogy a Völkischer Beobachter nem közölte a cikket. Ami a belinkelést illeti, igyekeztem annyit idézni, hogy a kedves olvasónak már ne kelljen elkattintania magát.

Kovácska 2018.06.13. 14:43:21

Ebben mi a poén? Ez valami okosember, akit Stefka lehúzott, csak én nem értem? Vagy butaember, akit Stefka felmagasztalt, csak ezt sem értem?

zsírPubli 2018.06.13. 14:52:27

beírtam gúgliba ha Gábori József és kidobott 1 word doksit amire az volt írva h "szolnoki tudományos közlemények" és elemi függvények primitív függvényei :D

ámbátor 2018.06.13. 15:00:23

@zsírPubli: Ja. Sajnos a "vizcsopp.hu/gabori" ahol közzétette a 6 oldalas Fermat tétel bizonyítását már nincs meg, úgyhogy ez az egyedülálló tudományos eredmény végleg elveszett az emberiség számára. Pont mint Fermat eredeti csodálatos bizonyítása, ami nem fért el a margón. Hát nem elképesztö egybeesés?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 15:02:40

@ámbátor: nekem meg volt szerencsem elolvasni. kemenyvonalas jezusmaria.

zsírPubli 2018.06.13. 15:27:01

@jotunder:

szerinted a CEU-t végleg elüldözik ezzel a huza vonával amit most csinál a fidesz? nem írják alá a megállapodást

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 15:34:19

@zsírPubli: nem tudom. annak nagyon komoly kovetkezmenye is lehet. sajnos elkepzelheto, hogy orban kalkulacioiba ezek a kovetkezmenyek belefernek.

ámbátor 2018.06.13. 16:23:57

@jotunder: Mégis milyen következményt tudsz elképzelni, ami Orbánt akár csak érintölegesen is érdekelné?

közösperonos átszállás 2018.06.13. 16:43:57

@ámbátor: "Sajnos a "vizcsopp.hu/gabori" ahol közzétette a 6 oldalas Fermat tétel bizonyítását már nincs meg, úgyhogy ez az egyedülálló tudományos eredmény végleg elveszett az emberiség számára. "

Szerintem a Google cache-ében még megvan (ha más nem, valamelyik backup szerveren), és odaát Kaliforniában éppen gennyesre keresik magukat vele titokban.

Már megint a multik jártak jól.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.13. 18:05:42

@szazharminchet: A kémia területén is volt tisztogatás és a fizikusok is csak katonai keretek között foglalkozhattak a központi dogmákkal szembemenő "zsidó elméletekkel" (relativitáselmélet, kvantummechanika).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 18:20:31

@ámbátor: Kizarjak oket az Europai Neppartbol, es nagyon erosen bekemenyitenek hetes cikkely ugyben. Orban tudja, hogy a Neppart meg fog gyengulni, es gondolhatja, hogy majd a lengyelekkel egyutt fog trollkodni a FIDESZ az EP-ben. Azt is tudja, hogy hetes cikkely eljarast nem tudnak vegigvinni ellenuk.
A magyar felsooktatast erhetik komoly hatranyok. Ez Orbant nyilvan nem nagyon erdekli. Talan valamelyest, nem tudom.

brunn 2018.06.13. 18:29:34

Igaz, a filozófiai elit "haszontalanabb", mint a természettudományi, de emlékezzetek...

Wolff 2018.06.13. 19:44:28

Mindenesetre ma felröppent a hír, hogy az akadémiai kutatóhálózatból Palkovics Intézet lesz....

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 20:43:21

"Ezen felül az Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezetben az MTA kutatóhálózatának támogatására 20,1 milliárd forint szerepel."

MessireWoland 2018.06.13. 20:45:16

@joska141: Ha az ideillo kozmondas alatt a "halottakrol vagy jot vagy semmit" c. okossagot ertetted, akkor nyugodtan kimondhatom, hogy Dobo Andor egy rendkivul szinvonaltalan figura, aki nem mellesleg mentalis problemakat okozott nekem amikor vegighuledeztem a specialis relativitas teruleten kifejtett munkassagat.:-)

Az ominozus mondas ugyanis a romai jogbol jon - De mortuis nil, nisi bene - es valojaban annyit tesz, hogy halottakrol csak jol lehet beszelni, csak igazat! lehet mondani - hiszen o mar nem tudja megvedeni magat.

ámbátor 2018.06.13. 20:48:01

@jotunder: Ha kizárják őket, az nem a CEU miatt lesz, ilyen ok lett volna eddig is számos, ezután is lesz még. Akkor rakják ki őket, ha károsabb lesz őket bent tartani, mint kivágni. És ez nem CEU függő. Hetes cikkely plánesőt.
Sajnos a tudomány nem csak Orbánt nem érdekli, de a néppártot se nagyon. Négy éves ciklusban számolva az alapkutatás mindig a következő vagy azutáni kormányzatnak tejel, (vagy annak se) most meg csak költeni kell rá. Pénzt oda érdemes tenni, ami a ciklus végére szalagátvágást, avatóünnepséget, boldogan mosolygó ifjú választókat eredményez. No meg oda, ahonnan megfelelő mértékű alkotmányos-költség előállítása várható.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 20:56:11

@Wolff: az MTA koltsegvetese viszont valtozatlan.

fortin2 2018.06.13. 21:32:45

@jotunder: Ez kevesebb, mint amennyit korábban innen kaptak. A magyar kutatást az alapbéreken kívül nagyrészt eddig is Pálinkás hivatala finanszírozta.
A kutatóhálózat pl. francia mintájú kormány alá vonása mindig felmerül, pártfüggetlen íve ez is a magyar etatizmusnak.

joska141 2018.06.13. 21:36:34

@MessireWoland: Köszönöm a válaszát. Biztos így igaz minden, amit Dobó Andorról tetszett írni.
De kérem:
- Az illető 5 éve halott,
- a blogban idézett cikk 8 éve íródott,
- nevezett Dobó Andor nem része az iskolai tananyagnak,
- Lovász László az egész világ által elismert és tisztelt matematikus több mint 6 éve vezeti a Magyar Tudományos Akadémiát.

Akkor miért kérdezik ma egyesek, 2018.június 12-13-án, hogy biztonságban van-e magyar matematika?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.13. 22:44:59

@joska141: azt akartam szemleltetni, hogy egyaltalan nem igaz az, hogy a kormanyzat tisztelne a matematikat. palinkas rajongoja volt a magyar matematikanak, palkovicsrol semmit sem lehet tudni, de az a prostisracos szoveg az alapkutatasrol eleg felelmetes. en azt gondolom, hogy a magyar matematika ar/ertek aranyban talan a legelso a magyar tudomanyos eletben es ezert beken fogjak hagyni. de biztos az nem vagyok ebben.

Unseen Academical 2018.06.13. 22:58:40

@MessireWoland: Tudtommal az az oka, hogy már lezárult életről lehet csak jól beszélni, ami még tart, abból akármi is lehet.

Unseen Academical 2018.06.13. 23:00:09

@jotunder: én épp ma hallottam, hogy a karunk költségvetése 2013 óta pontosan ugyanannyi.

MessireWoland 2018.06.14. 00:25:04

@Unseen Academical: Egy lezarult eletrol sem lehet csak jol beszelni. A szaremberrol a halala utan is szarul kell beszelni.

A citalt es tokeletesen felreforditott, majd a koztudatban hibasan elterjedt mondas eppen arrol szo, hogy halottrol csak igazat! Nem arrol van szo, hogy csak jot szabad mondani - ertelmetlen is lenne;-)

A felreforditas valoszinuleg abbol fakad, hogy a regi latinban a "jo" es az "igaz" nem valt el olyan egyertelmuen egymastol.

Dobo Andor meg egy bolond;-)

Unseen Academical 2018.06.14. 08:33:49

@MessireWoland: Akkor rosszul fogalmaztam. A jól-jót/igazul-igazat ebben az esetben azt jelenti, hogy csak lezárult életet lehet megfelelően (igazán) értékelni, csak arról lehetséges igazat mondani, nem azt, hogy pozitív dolgokat kell róla sorolni akkor is, ha egyébként gazember volt.

dvhr 2018.06.14. 08:36:54

"Dobó Andor [...] Kut. területe: analízis, operátorszámítás, valószínúségszámítás, sztochasztikus folyamatok elmélete, megbízhatóságelmélet, hasonlóságelmélet, rendszerelmélet, felújításelmélet, készletgazdálkodás, matematikai statisztika, kereséselmélet, optimális folyamatok elmélete, irányításelmélet, döntéselmélet, lineáris és dinamikus programozás, operációkut., geometriai valószínűség, játékelmélet, gráfelmélet, számítástechnika, informatika, fizika, csillagászat, geometriatört." (Ki kicsoda, 2006)

jaegtoer 2018.06.14. 10:45:39

@dvhr:

aki sok mindenhez ért semmihez sem ért.
Érdemes utána nézni, hogyan készült a ki kicsoda.

fortin2 2018.06.14. 12:08:25

@jotunder: Pontosítsunk: a jelentős részét átcsoportosították az innovációs minisztérumhoz, rendkívüli elnökségi ülés lesz, és rendkívüli közgyűlést is emlegetnek, ha a számok változatalanok maradnak.

balmoral 2018.06.14. 12:57:47

"Gorcsev Iván, a Rangoon teherhajó matróza még huszonegy éves sem volt, midőn elnyerte a fizikai Nobel-díjat. Ilyen nagy jelentőségű tudományos jutalmat e poétikusan ifjú korban megszerezni példátlan nagyszerű teljesítmény, még akkor is, ha egyesek előtt talán szépséghibának tűnik majd, hogy Gorcsev Iván a fizikai Nobel-díjat a makao nevű kártyajátékon nyerte el, Noah Bertinus professzortól, akinek ezt a kitüntetést Stockholmban, néhány nappal előbb, a svéd király nyújtotta át, de végre is a kákán csomót keresők nem számítanak; a lényeg a fő: hogy Gorcsev Iván igenis huszonegy éves korában elnyerte a Nobel-díjat."

Bogomil 2018.06.14. 14:06:59

@jotunder: Viszont alkalmat, okot, indítékot szolgáltathat(na) arra, hogy a magyar tudományos közélet jelesei végre komolyan kiálljanak az őrület ellen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.14. 14:12:33

@Bogomil: tegyük fel, hogy panaszkodni kezdenek. az esti híradóban, a tv2-n, a lokálban, a ripostban, a prostisrácokban, a figyelőben és a mandineren indul ellenük kampány másfél órán belül.

Bogomil 2018.06.14. 14:15:03

@jotunder: A kérdés, van-e még igazán valami, amit félteni kellene. Persze én könnyen beszélek, mert már nyugdíjas vagyok...

ámbátor 2018.06.14. 14:21:41

@jotunder: Most akkor ugorjunk vissza 2018.06.12. 21:42:42-re, egy másodperccel az elöttre, hogy "azt nem hiszem, hogy effektive le is cserelik a termeszettudomanyos elitet" és fussunk neki újra.

ámbátor 2018.06.14. 15:09:27

@jotunder: aha. Meg Ráhelre, Matolcsy Ádámra, meg a többi remek figurára. Bármelyikre. Ha 73 céget el tud vezetni, mért ne tudna elvezetni egy kutatóintézetet is? Jót is tenne a menedzserszemlélet a kutatóintézetekre, mert nagy a pazarlás. A cikkekre nem rögtön kell első szerzőként ráírni a nevüket csak az első pár hónap után.
És ha mégis tudákos ember, úgynevezett szemüveges kell, rengeteg nemzeti tehetség van hazánkban, akik érvényesülését a liberálbolsevik elnyomás akadályozta eddig, de nem kell ennek örökre így maradnia. Ne mondd, hogy egyetemek matematika tanszékeiről nem tudnád megnevezni azt a garnitúrát, aki már egy tanszékvezetésért is eladná az anyját, de bátran vállalna intézetvezetést is. Majd reggelente elolvassa a minisztériumi sorvezetőt, hogy ma mi a feladat és megoldja.

Bogomil 2018.06.14. 15:31:47

@ámbátor: Igen, én is arra jutottam, hogy sajnos lehet azért ezekhez a tervekhez tudós szövetségeseket is találni; az egyetemeken oktatók is el tudnák költeni az akadémiai intézetek eddigi pénzügyi forrásait. Ráadásul még azzal is lehet érvelni, hogy "nyugaton" többnyire nincsenek ilyen akadémiai kutatóintézeti hálózatok, hogy ez csak egy kommunista csökevény/pártállami maradvány...

fortin2 2018.06.14. 16:18:09

@Bogomil: régóta ezzel érvelnek, nem ismétlem a mantrát: MaygarBálint, Küka stb.

de ennél lémyegsebb: a természettudományokban nyilván nem az a cél, hogy lecseréljék a akadémiai elitet, elég, ha az összes főnöki posztokon ők leszenk (Freund MTA elnöki megválasztása stb.) és a többiek csicskulnak. ja, és persze kevesebb alap/felfedező/bluesky kutatás, legyen innováció, beszállítóként. Ennyi a koncepció.

ámbátor 2018.06.14. 16:26:12

@fortin2: Azért ebbe az is belefér, hogy gráf-kutatásra nem küldünk (márcsak Stefi Gráf miatt se) ellenben hálózatelméletre meg igen, mert abban viághírűek vagyunk. Genetikai kutatásokat az állam nem finanszíroz, mert GMO, ellenben az Árpád-ház vérvonalának pontos felderítése kiemelt nemzetgazdasági érdek. Balneológia nemtudomány, de alapítsuk meg a Vámbéry Ármin turizmus-vendéglátás kutatóintézetet, ebben van a jövő. (az is lehet, hogy Benyovszky Mór, vagy Omahel Tamás, attól függ, nézte-e a tévésorozatot a főnök annak idején)
Szögezzük le, hogy a tudomány-finanszírozás lehet államtitkári feladat.

Bogomil 2018.06.14. 16:37:50

@fortin2: Nem tudom megítélni, hogy - úgy általában, tendenciájában - az akadémiai kutatóhálózat, az egyetemi kutatóhálózat vagy az állami/vállalkozási szféra által támogatott pályázati rendszer lenne-e a jobb a tudomány és/vagy a társadalom számára, viszont felidézném Vincent első törvényét: lopni akarnak. (Bár az öncélú szemétkedést mint a bosszúállás eszközét sem tudom kizárni...)

Bogomil 2018.06.14. 16:57:18

@Bogomil: kimaradt: ... illetve ezek milyen arányú és jellegű kombinációja...

városi fiú 2018.06.14. 17:04:51

Szerintem lehet állás után nézni. A filozófusbűnözők és a bálnavadászok után a fizikusbűnözők is nemkívánatos elemek lesznek.
Főleg azért is, mert jön Putyin és Fenjan építkezni, és nem kellene olyan embernek maradni, aki mérni tudna, vagy számolni, esetleg volna Geiger-Müller számlálója.
Elég lesz a papság, hogy Orbán gyanús atomlétesítményeit megáldja.

városi fiú 2018.06.14. 17:11:38

Szerintem a politikailag megbízható természettudósra az jellemző, hogy atombaleset esetén hazudik, elhallgat, eltusol és dezinformál.
Aki maradni akar, annak ezt nem kell magyarázni.

ámbátor 2018.06.14. 18:02:08

@városi fiú: Adott esetben azt is tudja, hogy a ligetben csupa invazív fajta van, hogy a kolostorokon mindig is volt erkély, vagy éppen a negatív növekedést tudja növekedésként értélelni. Szakterülete válogatja.

netukki 2018.06.14. 18:19:15

444.hu/2018/06/14/hvg-allamosithatjak-az-mta-kutatointezeteit
Persze csak azért, hogy az állam a tudományban is megvédhesse a vezér által kereszténydemokráciának nevezett nerfasizmus alapértékeit.

V mint... 2018.06.14. 18:36:00

@netukki: A PBK-ra rámosolygott a lottó ötös.

Bogomil 2018.06.14. 19:03:31

@V mint...: Először én is így gondoltam, de mikor rápillantottam a tablóra (www.bla.hu/professzorok/tagok.php), láttam, hogy alig van 70 év alatti tagjuk. Úgyhogy itt a csókosok hatalomátvételénél nagyobb és sokkal veszélyesebb disznóságról lehet szó.

M. Péter 2018.06.14. 20:04:57

@aritus: Több szervezet is választ "év emberét", a leghíresebb a Time magazin, de ott természetesen soha nem volt Dobó az év embere. Az Amerikai Matematikai Társaság (feltételezem, hogy az Ameriian Mathematical Society-ről van szó) egy szakmai társulat, olyasmi, mint Mo.-n a Bolyai János Matematikai Társulat, de a tagság nem jelent szakmai elismerést, bárki tag lehet, aki elfogadja az alapszabályt és befizeti a tagdíjat. Van olyan is, hogy Fellow of American Mathematical Society, ez már tényleg akadémiai tagsághoz hasonló elismerés, de ez csak néhány éve kezdődött, Dobó halála után.

netukki 2018.06.14. 20:08:48

@jotunder: Einstein Albert, aki Amerikából visszaérkezett Belgiumba, a brüsszeli konzulátuson azonnal visszaadta az útlevelét, lemondott az állampolgárságáról, valamint levélben értesítette az Akadémiát, hogy megszünteti akadémiai tagságát.

velőtanya 2018.06.14. 20:31:55

@jotunder: Ha a hadosztályok számát nézem, a fehérvári huszároknak áll a zászló.

velőtanya 2018.06.14. 20:35:47

A közigazgatási akadémikusok jelentősebb számú kinevezése lehet a követendő út a következő közgyűlésig, ahol aztán kétharmaddal átveheti a hatalmat a népakarat attól a számtanos embertől.

fortin2 2018.06.14. 20:43:31

@Bogomil: ez kb. harminc éve élénk vita tárgya, vannak professzionális anyagok és semmitmodnó blöffölések egyaránt róla. A kutatás-finanszírozás rendszere nem egyszerű ügy, nincsenek egyazegyben követhető modellek, a sokféle is átalakult, átalakul az elmúlt évtizedben, Angliától Németországon át Franciaországig. Mindenütt (legkevésbé talán éppen a németeknél és franciáknál) ideológiai és politikai harc is, részben. Nálunk a rezsim elitellenességét kihasználják páran, akik másfajta K+F akarnak, de vélhetően lesre fognak futni, mert őket is felfalja a gépezet. Ez a mostani átabotában összehívott elnökségi ülés csak az MTA súlyos paralízisének a jele: micsoda dolog már az, hogy az MTA vezetői nem tudták meg korábban, mi készül??? Jópár útjuk lett volna erre, nem pedig most kapkodni, már defenzívából kell küszködniük, egy klasszissal hatékonyabb tárgyalópartnerrel. Súlyos mulasztás ez, ahogyna az MAT pozícionáléásáénak elmaradása a választás előtt és után egyaránt.

Bogomil 2018.06.14. 20:51:44

@fortin2: Nem hiszem, hogy indokolt most az MTA-t kárhoztatni. Nem gondolom, hogy egy ilyen - ahogy Te is írod - több évtizede vitatott témában így, egy költségvetési törvénytervezetben kell megszületnie, illetve nyilvánosságra kerülnie egy ilyen egyoldalú döntésnek, anélkül, hogy arról előzetesen konzultáltak volna. Persze a békákat sem kérdezik meg a mocsár lecsapolása előtt, hogy az Általad többször említett politikust idézzem...

városi fiú 2018.06.15. 05:58:48

@fortin2: Nincs tárgyalópartner. Nincs tárgyalás. Orbán azt csinál ezzel az országgal, amit akar. Nincs kivétel.
Az akadémia ugyanúgy Orbáné, mint a trafikosok trafikja, vagy a balatoni szállodasor.
Mert az egész ország Orbáné.
Úgy mondja, hogy - Egyszerűen senkik vagytok, hej-hej ! -

közösperonos átszállás 2018.06.15. 07:29:36

@jotunder: "palkovicsrol semmit sem lehet tudni"

Ó, dehogynem. Palkovics egy mérnök, így aztán pont azt gondolja a matematikáról, amit a magyar matematikusok nagy általánosságban gondolnak a CS/IT/mérnöki vonalról, csak itt ugye fordított az irány (nem számítógépes bohóckodás vs. szent matematika van, hanem használható dolgok kitalálása vs. alapkutatási tökvakarás). Csak most Palkovicsra egy sokkal nagyobb kassza kulcsa lett sokkal jobban rábízva, ezért aztán sokkal jobban látszik, mekkora a gáz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.15. 09:26:49

@közösperonos átszállás: a számítógéptudományról ez lenne a véleménye a matematikusoknak? nem tudtam.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2018.06.15. 09:46:47

@velőtanya: A történelemben már volt ilyen és annak lettek nem túl vicces következményei is: en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism

közösperonos átszállás 2018.06.15. 11:35:12

@jotunder: Inkább csak nem tűnt föl. :-)

(Nem véletlenül próbál a legtöbb CS-es műszaki vonalon pályázni, nem a matematikusokkal közösen.)

Természetesen a jelenlévők mindig kivételek, meg csak általában és nem minden egyes, stb., tudod te. Nem rólad van szó, tényleg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.06.15. 11:38:55

@közösperonos átszállás: tényleg nem tudom, hogy miről beszélsz. én soha ilyet nem hallottam. azt el tudom képzelni, hogy a CS alkalmazottabb és elméletibb ágai között elég nagy távolság van. öt magyar Gödel-díjas van, ami a legnagyobb elismerés az elméleti számítógép-tudományban.

közösperonos átszállás 2018.06.15. 11:59:54

@jotunder: "azt el tudom képzelni, hogy a CS alkalmazottabb és elméletibb ágai között elég nagy távolság van. "

Konkrétan ég és föld, de nem is igazán erről van szó.

Mindegy, konkrétumokat itt inkább nem olyan nagyon (nem IRL-eznék), anélkül meg tényleg értelmetlen folytatni, de azért ha lehetőséged nyílik rá, pár kézműves sör után beszélgess el a témáról honi CS-esekkel.

(Bocs, egyet azért mégiscsak: te is írtál már itt olyat, hogy a CS a matematika egyik ága, ami hát finoman szólva sem igaz.)

fortin2 2018.06.15. 17:36:32

@TG69:
kiáll? Ez az elnökségi szöveg teljesen elfogadható lesz a kormánynak, sajnos, itt tartanak keménységben:
"1. a 2019. évi költségvetési törvény és az MTAtv. módosításának előkészítése az Akadémiával való előzetes konzultáció nélkül történt, ezért javasolja, hogy a konzultációra időt engedve a törvényjavaslatok ne kerüljenek az Országgyűlés számára előterjesztésre;" majd konzultálnak, rendben
"2. az intézethálózat fenntartására tervezett állandó, a kutatások témájától független (alapfeladatokkal kapcsolatos) bér- és működési költségek az Akadémiánál kell, hogy maradjanak;" ott van a költségvetésben, mint tavaly
"3. a felfedező (bottom-up) kutatások támogatása nem csökkenhet, ezeket az Akadémia egyik fő feladatának tekinti;" nulla
"4. az intézetek és kutatóközpontok kutatási témáinak meghatározásáról, ezek támogatási arányairól és formáiról, az intézetigazgatók, vezető kutatók kinevezéséről az Akadémián eddig is alkalmazott eljárás szerint kell, hogy döntés szülessen;" eljárás szerint, vagyis nem kell az Akadémián: pont, mint az OTKA, az is simán átment
"5. elengedhetetlen, hogy a tudományos pályázatok értékelését és a döntéshozatalt a terület legjobb szakértőiből álló akadémiai bizottságok végezzék;
a tudományos pályázatokon belül az alapkutatást segítő pályázatokat el kell különíteni a célzott (alkalmazott, top-down) pályázatoktól;" elkülönítik, persze, és?
"6. az előbbieknél minden tudományterület kutatási témáit engedni kell pályázni, és a támogatás odaítélése során csak a nemzetközi mércével mért kiválóság számíthat."
Hajrá, és akkor mi van?

V mint... 2018.06.15. 18:01:52

Elöbb-utóbb így jár minden migráncssimogató. Persze mi nem tudunk ilyesmiről, de a pártsajtó még nem bontotta ki az igazság minden részletét.

drd4 2018.06.17. 10:46:30

Boldogult ifjúkoromban egy KGM ISSZI nevű műintézményben Dobó átcsábította becsességemet a főosztályára "sejtautomaták" csalival, de addig is, míg jóváhagyják, keret lesz rá etc... itt van ez a lyukszalagos CII 10010, ennek kellene az elemi függvényeit 12 helyértékű pontosságúra átírni. A program ellenőrzése úgy történt, hogy a tesztsorozatot beolvastam a telefonba a KÖZTI-ben dolgozó ismerősömnek, aki bepötyögte őket rendre egy cipődoboznál nem sokkal nagyobb asztali, programozható HP kalkulátorba és ha az eredményei egyeztek az enyémmel, kompótot bontottunk....
Dobó nem olyannak tűnt a 70-es évek első felében, hogy a vérrög magyar valóság talaján szökkent volna szárba. Sőt, inkább az ellenkezője... Kissé fantasztának tartottam, kiről én nem tudtam eldönteni, hogy most egy hülye okoskodik, vagy egy okos hülyéskedik. Mindenesetre, most Stefka cikke miatt dobtam egy hátast... Az anyja púposát, ez már döfi ...
Minden jó ha vége jó, hogy elvarrjam. Láttam a sejtautomatákból már semmi sem lesz és miután Dobó éjsötét helyettese egy hagymázas, mágnesszalagos random adatfeldolgozó rendszer megvalósítását erőltette, kilenc hónap után eljöttem a cégtől.