Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

"civil foglalkozás fedezékébe húzódva politizálnak" (nocommentposzt)

2018.05.23. 12:45 | jotunder | 55 komment

 

      "Valamilyen civil foglalkozás fedezékébe húzódva politizálnak, ezzel kivonják magukat a választott politikusokra kötelező szabályok hatálya alól." (Pártélet 1968, Mandiner 2018)

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5713995062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nerángass 2018.05.23. 12:55:43

Ja, meg ez, az uborkafa effektus :

hvg.hu/itthon/20180522_Marosan_Gyorgy_Tomeges_zaklatas_gyors_elitcsere_idejen

“Amikor pedig sokan kerülnek alacsony státuszból a hatalom magas posztjaira – még ha nem is ez volt a szándék –, mindennapossá válhat a zaklatás. Ennek veszélye különösen akkor nagy, ha a hatalmi piramis csúcsán levő személy nem az önmérsékletet, hanem ellenkezőleg, az ellentmondást nem tűrő hatalomgyakorlást jeleníti meg.”

fortin2 2018.05.23. 13:58:44

Pontosítsunk: Mandiner 2018.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.05.23. 14:10:06

@fortin2: Hehe, mire beirtad, en mar at is irtam. Eszembe jutott, hogy 1967-et irtam az elso helyen, neha a buszon jut eszembe, most csak itt a folyoson.

lüke 2018.05.23. 14:10:13

@nerángass:
csak oda mászhatnak, ehhez mérhetik magukat;
nincsenek ( vagy kevesen)entellektüllek - fonetikus francia,mert az eredetit nem tudják- s a civilkurázsi is elillant,
[bezzeg ‘ 68 - ban még megvolt,de ők is visszavonultak- Barroso, Fischer, Cohn -Bendit-]

Wolff 2018.05.23. 14:17:44

@poszt Nem lopnak?

lüke 2018.05.23. 14:26:51

@Wolff: ha alusznak..., de egész nap csak arra gondolnak,mint Móricka

RontoPal 2018.05.23. 14:44:48

Elég vicces ez, amikor a politizálást amolyan mestervizsgához - választás - kötött szakramentumnak akarják beállítani ezek a nyomoroncok. És elég veszélyes is.

balmoral 2018.05.23. 15:29:55

"Késben nincsenek szabályok!" (Butch Cassidy and the Sundance Kid.)

balmoral 2018.05.23. 15:31:03

Ez az egész olyan végtelenül szánalmas...

netukki 2018.05.23. 15:39:11

"Nincsenek már itt kávéházi fecsegők, afféle ráérő úri és polgári politizálók, akik a bérenc, vagy gőzfejű soviniszta vezércikkírók uszító írásaitól megrnérgezve a múltban a dolgozó nemzet feje fölött egy ál-közvéleményt csináltak. amelyre hivatkozni lehetett minden aljas hatalmi lépésnél." Veres Péter, Szabad Nép, 1952.

Majd most se lesznek, ha erkölcsi, politikai, jogi elégtételt vesz a Párt.

netukki 2018.05.23. 15:41:32

@balmoral: ...aki szerint meg inkább ijesztő, mint szánalmas, azok ugyebár a bérrettegő tudjukkik...

zsírPubli 2018.05.23. 16:56:26

írja ezt szalma györgy amikor a fideszes politikusok nem állnak szóba senkivel , hanem maguk helyett mrázágostonokat, fodorcsabákat meg hasonló """"elemzőket"""" küldenek vitatkozni :D

Jean Claude 2018.05.23. 17:24:26

Én például senki által nem választott választó vagyok. Jól együtt tudok élni ezzel a teherrel. Ha már Mandiner. Marcsi vajon átmenne-e manapság egy alapfokú töri érettségin?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.05.23. 17:43:16

@Jean Claude: Eloszor velhetoen megvasarolna a gimnaziumot. Azutan a dolgok altalaban mar sokkal egyszerubben mennek.

Jean Claude 2018.05.23. 18:08:59

@jotunder: Egy plauzíbilis lehetőség. Szerintem rá jellemzőbb megoldás, hogy a minisztérium szerint a tantárgy a marxista-liberális aknamunka következményeként a kereszténydemokrata Magyarország alapvető biztonságát fenyegeti. Ezért megszűnik. Az órákat szétosztják az ének és a testnevelésórák között, sőt ez utóbbi kettőt összevonják. Magasugrásnál gyergyói ropogósat, sprintnél gömöri lihegőset kell énekelni. Középkezdésnél a kórusé a szerep.
Matekban a görög ábécé jelölés helyett a rovásírás lesz kötelező. Az ingyenes iskolai étkeztetésnél a szalvétán Németh Szilárd lesz látható birkapörkölt készítése közben.
Most, hogy megszabadultak Palkovicstól.

Érvsebész 2018.05.23. 18:22:02

@Jean Claude: Viccelődünk, viccelődünk, de a gyerekem gimijében (állami fenntartású gimnázium) a védőnő már a harmadik e célra rendelt órán beszél arról, hogy nem lehet arra a férfira felnézni, aki a nőnél kevesebbet keres, és hogy a nemi szerepeknél meghatározottságánál fogva a férfiak sose fognak tudni érdemi házimunkát végezni, ezzel együtt, ha elmosogat, azzal bizonyítja, hogy igazán szeret.

lüke 2018.05.23. 18:36:34

@Érvsebész:
ajaj
mit várunk egy középkádertől, ha halljuk a minisztert .....

ijontichy 2018.05.23. 20:55:06

@Wolff: A "state capture" óta tkp. már a választottak sem ;-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.23. 21:02:19

Ezt a mondatot elég sokszor olvastam a narancsos majmoktól az utóbbi hónapokban...

Pelso.. 2018.05.23. 21:45:03

@Jean Claude: Jó ideje nem az a helyzet van.
Ő érettségiztet, mindenkit, bárkit.

Jean Claude 2018.05.23. 23:08:29

@Pelso..: Lassan ott tartok, hogyha a szomszédomat rúgják tökön, akkor nekem fáj.
Valójában mi közöm ahhoz, ha a jövő héten kinevezett a Repülés Hatékonyságáért Felelős Miniszterelnöki Különmegbízott a Budapest-Auckland relációban a háromszori átszállás helyett egy jó mély lyukban látja az unorthodox megoldást?

thegabcsi 2018.05.23. 23:25:01

Egészen elképesztő, hogy milyen tempóban konszolidálta magát az új rendszerhez ez a kritikátlan, seggnyaló réteg, akik büszkén tolják a primkó kormánypropagandát független újságnak álcázott, bugyuta lapocskákban, meg mindenféle ideológiai harcról pofáznak (ahol a fidesz a jó, a libsik meg a sátán maga, az összes). Az isten tudja miért, de ezek tényleg azt hiszik, hogy "győzni fognak", a nyugat meg majd jól elbukik, és akkor ők majd jól megmondták előre, esetleg megkegyelmeznek szegény libsiknek.
De van egy olyan érzésem, hogy 20-25 év múlva, ezekről az emberekről mind ki fog derülni, hogy bármennyire is úgy tűnt, ők mégse voltak pártkatonák, sőt.

Egyúttal rá kellett jönnöm, hogy a szüleim hazudtak az előző rendszerről (na jó, igazából róluk tényleg tudom, hogy nem, de a generációjuk igen), vagy nagyon más képet festettek róla, mint amilyen a valóságban lehetett. Mindig azt hallottam, hogy mindenki csak röhögött a primitív, nyugat bukását folyamatosan harsogó propagandán, és mindenki pontosan tudta, hogy a valóságban mi is folyik a nagyvilágban. És igazából mindenki kurvára lázadt is a rendszer ellen, és küzdött az elhazudott igazságért.
Lázadtatok, meg a faszt! Elhittétek az elétek szórt hazugságot, a legtöbben még őszintén védtétek is, hittetek is benne. Erre a bizonyíték 2018 Magyarországa.

trbnt 2018.05.24. 01:20:01

@thegabcsi: Nem hiszem, hogy a Mandiner függetlennek álcázná magát. Az legnagyobb jóindulattal a G-napig volt megengedve nekik.

Geo_ 2018.05.24. 06:40:26

Flerúgták a PC-t, hogy tetszésük szerint játszadozhassanak a szavakkal...

A nem állami és nem üzleti szervezetek némileg önkéntes felosztása:

1. szabadidős, hobbi tevékenységek (kertbarátok, dalárdák, helyi klubok)
2. szakmai érdeklődési körök, általában érdekképviseleti funkcióval, törekvésekkel
3. valamilyen társadalmi célra szerveződő "egy-ügyű" (single issue) szervezetek
4. társadalmi, szakmai kontrollt megvalósító non-profit szervezetek (pl. TASZ, Költségvetés Felelősségi Intézet, TI. a c.-től abban különbözhetnek, hogy professzionális szintű a tevékenységük, míg az előzőnél ez nem feltétel).
5. egyházak (rájuk külön törvényi szabályozás vonatkozik)
6. szakszervezetek (rájuk külön törvényi szabályozás vonatkozik)
7. közhasznú szervezet, általában költségvetési forrásokból közfeladatok ellátása
8. párt-struktúrába nem tagozódó politikai mozgalmak (legfőképp őket tekintjük/reméljük "megváltóaknak").

A 4. -be tartozók a világon mindenhol a hatalmat baszkurálják

A 8.-ra a legjobb példák a Polgári Körök, a KÉSZ, a Professzorok Battyányi Köre, CÖF - csak hogy ne felejtsük.

thegabcsi 2018.05.24. 07:52:34

Mindeközben Nernia krónikáiból egy újabb fejezet:

A mindenféle nagyurak és mindenféle főméltóságok, hercegek, bárók, oligarchák tömött sorokban érkeznek a stadionba és mennek a VIP szektorba, mert a császár csapata kupadöntőt játszik és azt bizony a helyszínen kell megtekinteni.
A magyar arisztokrácia, a nemzeti tőkés osztály mulat.
kepek.444.hu/2018/05/24/elbuktad-viktor-elbuktad-viktor
Ez az ország napról napra szánalmasabb.

(Eközben Musk vagy Zuckerberg vajon min törheti a fejét?)

Jean Claude 2018.05.24. 10:52:43

@thegabcsi: A konszolidált kádárizmus egy jónak tűnő alku volt. El akarták hinni, amit
nehéz volt igazolni, mert az alku része volt. Ennak ma az a következménye, hogy újból
utálják a piacgazdaságot (a második gazdaságnak nem sok köze volt a kapitalizmushoz) és a liberális demokráciát (ami nem liberalizmus). Mert az felelősség.
Mészárossal nem az a baj, hogy Orbán haverja és strómanja, hanem hogy a kapitalizmus egyik fontos eleme, schumpeter-i kapitalizmus dinamikája, a vállalkozó
lett vele eltemetve. Csakúgy mint Oroszországban. Ha Elon Musk (Dél-Afrikából) tönkremenne, akkor is olyan aktorként írja magát be a történelemkönyvekbe, mely megmutatja az USA primátusát a gazdasági fejlődésben. Egyébként újból feltámadna, mert az ottani befektetők és a tőzsde díjazzák az igazi innovátort. Ezért mennek oda a világ minden részéről. Ezen Trump sem tud változtatni. Ez nagyjából így van a polgárháború óta. Az északi kapitalizmus megerőszakolta a déli nagybirtokrendszert.
Ma Hustonban nem Tamás bátyja kunyhója van, hanem egy NASA központ. A mai oligarchák léte, függetlenül vércsoportjuktól és szemszínüktől a biztosíték, hogy már középtávon lejtőre kerülünk. A verseny könyörtelen és igenis vannak vesztesei.
Verseny nélkül mindannyian azok vagyunk.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.05.24. 12:58:54

legyünk őszinték: eleve kibaszott gyanús, ha valaki ért valamihez.

RontoPal 2018.05.24. 18:51:40

@Jean Claude: +
Bizony, módszeresen kiírtják a versenyképesség maradékát. Az ellenzék(?) egyik főbűne, hogy ezt nem képes érthetően jelezni a térsadalom felé, és ennek meglesz az "eredménye"...:-(

brunn 2018.05.24. 21:31:08

@thegabcsi: Bizony, nem sokat tudsz "arról" a rendszerről. Ócska általánosító "következtetésre" jutottál, aminek kb. "-0" az igazságtartalma. Tény, hogy a felnőtt lakósság 10 %-a volt párttag, a 70-es évektől nagyrészt ők sem "hittek". Viszont számtalan előnnyel járt ez a "merülés".
De a maradék 90 %- ot egy kalap alá venni velük? No, no.☹

miért 2018.05.24. 23:49:15

@brunn: .. a hetvenes években pintérsándorral, orbángyőzővel és a kövér-családdal együtt nyolcszázezer párttag volt az országban...

Ron Vibbentrop 2018.05.25. 00:44:33

A kormánypárti ú.n. politikusok milyen, "választott politikusra kötelező" szabályokat tartanak be?

Pelso.. 2018.05.25. 05:38:58

@thegabcsi: A pártszócsöveknél most van ideje hajrának, a kemény versenynek, helyezkedésnek, hisz megélhetésről van szó. Előtérben a mindent és bármit bele elv, ami aztán az eddig is bányászbéka szint alatti felhiguláshoz vezetett, vagyis még mindig tud tovább hígulni a moslék. Ami döbbenet: a törzsközönség fenntartás nélkül vevő a legtorzabb képtelenségekre is.

törvények a fizikában vannak 2018.05.25. 10:19:17

@Jean Claude:

+111

ez az a gondolkodás aminek nincs ma politikai képviselete Magyarországon.
egyetlen értelmes cél, ha ma valaki politizálni akar, ennek megteremtése.
nem számít ha kisebbségben van. először jussunk el oda, hogy legyen egy stabil kisebbsége, amely felismeri és érti a saját világát, és érti, hogy meg kell védenie, mert magától nem védődik meg. legyen egy elhivatott és tehetséges csapat, amely ezt a világot képviseli politikailag, megalkuvás nélkül.
ha ez megvan, akkor lehet továbblépni és azon agyalni, hogy hány százaléka van, hogy hogyan lehet a magyarok többi részét bevonni ebbe a világba.
szerintem 10% körülre első nekifutásra el lehetne jutni.

thegabcsi 2018.05.25. 10:24:09

@Pelso..: "Ami döbbenet: a törzsközönség fenntartás nélkül vevő a legtorzabb képtelenségekre is."

Ja, ebben az egész NER jelenségben ez a legkeményebb..

A másik, ami eszembe jutott, hogy 4 (8) év hiperkorrupció és totálisan pofátlan lopás után 2/3-od szereztek, az vajon mire ad felhatalmazást? Vsz amit eddig a gátlástalanság csúcsának gondoltunk, az semmi nem volt ahhoz képest, ami még ezek után következik. És ebből fog Lázár János kimaradni, mert ő ugye parkoló pályára ment az előétel után. Rogán meg feljebb lépett.. Előbbi ezt vajon hogy éli meg, a többiek mennek a szupergazdagok közé, ő meg marad helyben vagy még csóróbb lesz.
Persze kérdés az is, hogy csak az országos politikából zárták ki, vagy a szabad rablásból is.

Jean Claude 2018.05.25. 11:21:48

@törvények a fizikában vannak: Ez a mai magyar populizmusban úgy hangzik, mint a korai kapitalizmusban a Kommunista Kiálltvány.

lüke 2018.05.25. 18:27:05

@miért: vó’ t,de nem vó’ t kötelező

lüke 2018.05.25. 18:29:10

@thegabcsi: arisztokrácia?
Kik? Esterházy- ék, vagy a Károlyi gróf, vagy Haggenmacherék meg Habsburg Gyuri?

taga20 2018.05.25. 20:59:54

@brunn: az 57-es májuselsejét, azé remélem vágod?!

na ha vágod, akkor miről dumálsz?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2018.05.29. 15:45:55

@brunn: @thegabcsi: Az igazság, szokás szerint, középen van (és ennek értelmezésével küzd még mindig a baloldal).
Volt egy alapeszme, amelyet ad abszurdum víve egy működésképtelen rendszer alakult ki. A működésképtelenségtől nem függetlenül a rendszer nem biztosította azt, hogy a teljesítmény legyen a jólét, elismerés stb. alapja. Az alapeszmében, a gyilkos és korlátlan verseny veszteseinek kompenzálásában, a "társadalmi igazságosságban" sokan hittek, de látták azt is, hogy ez parancsuralmi rendszerrel nem működik. Ennek eredménye volt a 68-as reform és az átmeneti visszarendeződés után a további korlátozott, főleg a gazdaságban megkísérelt liberalizálódás. A csapda az, hogy azt hittük, hogy a korlátozott piacon tényleg megtanultuk a piaci érvényesülést, a fokozatos lazítással az élést a politikai szabadsággal. Míg más volt szocialista országokban a cezúra láthatóan szükséges volt (ne idealizáljuk az ő helyzetüket sem, látni látták, de nem tették meg következetesen), nálunk a folytonosságon volt a hangsúly. Ezért a visszaesés a szocialista reflexekhez a kormányon lévők és a kormányzottak részéről nem indította be az önvédelmi reakciókat a nagy többségben.
Attól kezdve, hogy lehetett nyugatra utazni (konkrétan 1964 körül), mindenki látta a különbséget, de a megoldást - többek között a nemzetközi politikai konstelláció miatt is - nem a rendszerváltásban, hanem a rendszer fokozatos lazításában látta (a túloldalon is, akár Kissingerre, akár Brezinskire gondolunk, utóbbi volt a "fellazítás" fő idelógusa); mindkét táborban, de főleg nálunk sok híve volt a "konvergenciaelméletnek" is.

chicks_for_free 2018.05.30. 10:47:40

off (bár közvetve nem az, mert a gondolkodásmód ugyanaz):

hvg.hu/itthon/20180530_Nem_hiszem_hogy_takekoztatast_kell_adnom_onnek__szukszavuak_a_kamupartok

"- Látja, ezek jó kérdések, de inkább azon gondolkodom, akarok-e nyilatkozni egy olyan szélsőségesen liberális lapnak, mint a HVG. Nem, nem akarok: nem vagyunk egy világnézeti állásponton, úgyhogy nem kell tájékoztatást adnom önnek. Viszonthallásra."

Namost ez megint fordulópont a megérzésem szerint, és jók szoktak lenni a megérzéseim...

Eddig arról beszéltünk, hogy az illiberális kecskeboldogítókat (ezt loptam) azért nem szabad megölni, mert a legnagyobb bűnük lényegében a korrupció, a maffiaállam kiépítése. (Egy maffiaállam kiépítése ugyan halálos bűn a magamfajta libertáriusságra hajlók számára, de mi törpe kisebbség vagyunk...) Amennyiben tartjuk magunkat a közmegegyezéshez miszerint az emberélet pénzben nem kifejezhető, akkor értelemszerűen gazdasági jellegű csibészkedésért nem jár halálbüntetés, legyen mégoly méretes, generációkon átívelő károkozásról is szó (mondjuk egy Paks2).

Az emberiség történelme ugyanakkor számos példát ad arra, hogy vannak más dolgok, melyek súlya viszont mérhető az emberélethez, ilyen a szabadság, a hatalom, az igazság, a vallás, stb kérdései. (Biztosan meg lehet magyarázni, hogy ezek sem, de minek? A szabadságra épülő politikai rendszerét a fehér ember nem a korábban fent lévők békés meggyőzése által hozta létre, maradjunk ennyiben.)

A liberális rendszernek teljesen lebutítva lényegében két célja van:
1. Ha valakiket el akarunk távolítani a hatalomból, ehhez ne kelljen őket megölnünk.
2. Olyan szabályok szerint éljünk, hogy el tudjuk viselni egymást. Ne alakuljon ki olyan helyzet, hogy ne legyen helyünk egymás világában, (megintcsak) meg kelljen valakiket ölnünk ahhoz, hogy érzelmileg elviselhető legyen a helyzetünk.

Legvégső soron minden elv, szabály ezeket a célokat szolgálja. Mint pl a lelkiismereti szabadság, a vallásszabadság, a szólás- és sajtószabadság, a tulajdohoz való jog, a polgárok hatalommal szembeni jogai, a hatalom elszámoltathatósága, a törvény előtti egyenlőség, stb.

Tehát fentiek alapján minek kell történnie ha ezek a szabályok sérülnek?

Jean Claude 2018.05.30. 11:09:44

@Kuviklacz: A második gazdaság mintha piaci logika alapján működött volna, de erről egyáltalán nincs szó. Nem tudom, hogy ennek mennyire van köze a mai sanyarú helyzetünkhöz. 2004 óta része lettünk az egységes piacnak és innentől fogva teljesen ki vagyunk téve a piac minden hatásának. Itt már nincs kádári "csináljunk úgy mintha". Egy jó példa erre a kiskereskedelem, mely teljesen piaci alapú. Minden védelmi próbálkozás (amúgy is elég nehéz, mert közösségi hatáskör)
hiábavaló. Erre jó péda a COOP és a CBA. A KKV-k az állam csöcsén próbálnak élősködni, ez részben megy is, de teljesen független a piaci teljesítménytől. A KKV kategória túlnyomó többsége a mikrovállalkozás (10 alatti foglalkoztatott), annak nagy része a családi (kényszer) vállalkozás, egy-két alkalmazottal. Semmilyen módon nem kapcsolódnak az exporthoz. Ez Olaszország egyes részein nem így van. Miért van az, hogy egy cseh gazdaság a totális tervgazdaságból érkezve valahogy meg tud kapaszkodni. Igaz, mindig polgáribb és fejlettebb volt. Nekem úgy tűnik, hogy a kádárizmus szocializációja ebben az esetben komoly hátrány. OV mindig erre hivatkozik, az annak ellenére megélő magyar lélkre. A piacon ilyen nincs. A piaci intézmények versenyt kényszerítenek ki bizonyos szabályozás mellett. Nincs annak ellenére.

Muad\\\'Dib 2018.05.30. 11:30:06

@chicks_for_free:
Először például közmegegyezés kellene arról, hogy a kinyírunk mindenkit elv helyett megpróbáljuk eltávolítani őket a hatalomból. Érted, eltávolítani.
Tehát nem a 0%-os párbeszéd-liberálisok (KarácsonyFodor) formáció mennyi közpénzt lophatunk mi az mszp-vel együtt orbánrendszerváltó platformmal vacakolunk.
Tehát nem támogatjuk a Gyurcsány féle bomlasszunk ahol tudunk játékot.
Tehát...nem erre nem írok semmit, mert én tényleg lmp támogató voltam mostanáig, de őket más nem is értem, feketelyuk.
Tehát nem lobbik féle szélső-nemszélső mi is lopni akarunk bandát nyomatjuk.

Szóval, ha sikerül kiizzadnunk egy emberi ellenzéket lehet nem kellene azon elmélkedni mit is kéne tenni...

labrys 2018.05.30. 14:05:04

@Muad\\\'Dib: pár dolgot nem értek.

1. Tehát több ellenzéki formáció kinyilvánította, hogy „kinyírunk mindenkit”?

2. Ha a fentiek alatt azt érted, hogy szinte senki sem csak eltávolítani akarná Orbánékat a hatalomból, de felelősségre is kívánná vonni őket, az szerinted helytelen, gonosz, sőt igazságtalan és erkölcstelen alapállás?

3. Mert szerinted Orbánék csak eltávolítottak embereket/politikai erőket a hatalomból, de nem nyírtak ki senkit?

4. Az általad vágyott „közmegegyezésnek” kik között kellene létrejönnie? Beleérted a Fidesz, a KDNP, a Jobbik és a kamupártok (stb.) szavazóit és híveit is?

5. A „Gyurcsány-féle bomlasszunk, ahol tudunk” alatt konkrétan mit értesz?

6. Ezek szerint te legitimnek tartod a jelenlegi (III.) Orbán-rezsimet?

Muad\\\'Dib 2018.05.30. 14:20:24

@labrys:
Esküszöm nem szeretnék olyan kérdésekre válaszolni, amiket még csak nem is említettem, de hát megértő vagyok. Szóval:

1) "...az illiberális kecskeboldogítókat (ezt loptam) azért nem szabad megölni..." Erre reagáltam.

2) Esküszöm még csak nem is látom, hol került a jogi felelősségre vonás szóba (lásd: 1).

3) Irreleváns, szóba sem került a kérdés.

4) A választók között. Tudom irreális ilyesmit elvárni nálunk, de bármennyire is meg fogsz lepődni nálunk szerencsésebb országokban a jelenlegi magyarországi politikai elit, kormányostól, ellenzékestől sem kapna 5%-nál többet az előző 8 év ámokfutása után.

5) Legkisebb támogatottság, legnagyobb elutasítottság, de azért mindenhol belepofázunk mindenbe.

6) A kérdés tökéletesen értelmetlen. A választáson brutálisan lejtett a pálya, értelmes ellenzékkel is nehéz lett volna nyerni, hát még így. Magyarországon jelenleg sok a fityeszes droid, a legtámogatottabb párt. Illegitim-legitim, bullshit tenger az unatkozó fotelellenzéknek. Amúgy, ha illegitim, mit keres minden ellenzéki mókus a parlamentben és cicaharcol a 60 milláért?

ámbátor 2018.05.31. 20:07:29

@Muad\\\'Dib: Akkor Orbán a jó fej, neki a legnagyobb a támogatottsága.

Muad\\\'Dib 2018.06.01. 08:59:49

@ámbátor:
Ennek semmi köze a jófejséghez. Jelenleg ez a helyzet. Akkor is ez a helyzet, ha Viktor maga a Sátán, Feri meg az újjászületett Jézus Krisztus.
Épp ezért ha valaki Gyurcsány támogatottsági és elutasítottsági értékeivel nem látja, hogy neki nagyon háttérbe kellene húzódnia (annak ellenére, hogy ezt már sokan kérték tőle, kivéve Viktor akinek ő egy főnyeremény), hogy leváltható legyen a jelenlegi rendszer, akkor megkérdőjelezem a jó szándékát az ország sorsát illetően. Ilyen egyszerű. Ez szubjektív magánvélemény, de számomra ő egy kis Viktor: megalomán, szociopata és küldetéstudatos.

seol 2018.06.01. 15:38:09

@Muad\\\'Dib:

Gyurcsány egy kényszeresen szerepelni vágyó pöcs gyakran, de megalomán és szociopata pont nagyon nem.

Egyébként jogos, hogy _pragmatikus szempontból_ érdemes lenne visszahúzódnia, csak hát felmerül az is, az idióta fideszes démonizálás milyen eredményességi szintjénél lennének kötelesek visszavonulni az ellenzékiek. Már ha van bennük jó szándék meg minden. A "drogosnőverő" Juhász is jobban tenné? A "magyargazdagyilkos" Bajnai meg se szólaljon sehol? A "luxusrepkedőmagyarnyugdíjasgyilkos" Hadházy?
Mondom, valahol jogos az, amit erről írsz, de megértem azt is, aki nem hajlandó feladni pusztán azért, mert egy aljas médiagépezet agyongyalázta és a célközönség mindennek bedől*.

* ó, csinált ő rengeteg fasságot is, plusz a mai Magyarországon nem igazán tartom politikusként sikerre esélyesnek, de valahogy mégis az a válasz a "miért kell utálni?" kérdésre az esetek 90%-ában, hogy "hőőő, kurcsányi!"

aronsatie 2018.06.01. 16:15:19

@Muad\\\'Dib: Küldetéstudatos, a másik kettő nem stimmel. Mindenkinek joga van indulni, Fodor Gábornak is meg Gyurcsánynak is. Aki nem akar, nem szavaz rájuk. Orbán sikerét azzal magyarázni (még mindig), hogy a Gyurcsány nem szállt ki, elképesztően szánalmas és idegesítő.

chicks_for_free 2018.06.01. 16:59:37

@Muad\\\'Dib:

igen, ez amit írsz a liberális demokrácia keretei közt működik. a leváltás és esetleges felelősségre vonás.
de ugye vannak, akik kilépnek ezek közül a keretek közül...
nos, ha nekik ezek a keretek nem tetszenek, akkor nyilván a jogaikra sem tartanak igényt... nem érdemes erőltetni.

miért 2018.06.01. 20:16:43

@taga20: Ott pontosan az Orbán és Kövér családhoz hasonló emberek töltötték meg a tereket!

labrys 2018.06.02. 16:07:55

@Muad\\\'Dib:

„1) »...az illiberális kecskeboldogítókat (ezt loptam) azért nem szabad megölni...« Erre reagáltam.”

Azt értem. Azt nem értem, hogy szerinted miért és kik között kellene erre vonatkozó közmegegyezésnek történnie – ismét, hiszen elvileg létezik egy ilyen közmegegyezés –, azaz kik akarnak eleve kinyírni bárkit is?

.

„2) Esküszöm még csak nem is látom, hol került a jogi felelősségre vonás szóba (lásd: 1).”

Tényleg valami kommunikációs zavar lehet köztünk, mert az én olvasatomban @chicks_for_free: hozzászólásának nagy része a felelősségre vonásról szól.

.

„3) Irreleváns, szóba sem került a kérdés.”

Dehogynem került. Én hoztam szóba, most, a felelősség és a felelősségre vonások kapcsán.

.

„4) A választók között. Tudom irreális ilyesmit elvárni nálunk…”

Igen, az.

„…de bármennyire is meg fogsz lepődni nálunk szerencsésebb országokban a jelenlegi magyarországi politikai elit, kormányostól, ellenzékestől sem kapna 5%-nál többet az előző 8 év ámokfutása után.”

Egyáltalán nem lepődök meg ezen, sőt, egyetértek a kijelentéssel. Viszont ennek semmi köze ahhoz, hogy pl. e tárgyban lehetséges-e közmegegyezésre jutni a jelenkori magyar társadalom keretein belül. (Szerintem nem lehetséges.)

.

„5) Legkisebb támogatottság, legnagyobb elutasítottság, de azért mindenhol belepofázunk mindenbe.”

„Belepofázás” = „bomlasztás”?
Mik a „belepofázás” ismérvei?
Mik a „bomlasztás” ismérvei?
Csak bizonyos tömegtámogatás fölött lenne szabad „belepofáznia” bármelyik politikai szervezetnek bármibe is?
(A DK-nak kevesebb szavazója lett volna, mint a Momentumnak, a MOMA-nak, az Együttnek, a Párbeszédnek, az MKKP-nak, a Liberálisoknak stb., stb., stb.? Vagy akkor ez utóbbiaknak sem lenne szabad „bomlasztaniuk”?)

.

„6) A kérdés tökéletesen értelmetlen. A választáson brutálisan lejtett a pálya, értelmes ellenzékkel is nehéz lett volna nyerni, hát még így. Magyarországon jelenleg sok a fityeszes droid, a legtámogatottabb párt. Illegitim-legitim, bullshit tenger az unatkozó fotelellenzéknek.”

Nocsak.
Tehát puszta bullshitelés azon tűnődni, hogy egy regnáló rezsim legitim-e vagy illegitim? Azaz megvizsgálni, hogy az adott rezsim valóban jogosult-e képviselni az adott országot, az ország választóit, és az ország választóinak az akaratát?

Vagy annyira túltolnád a realpolitikot, hogy szerinted ha egy rezsim – akármilyen eszközökkel is – győzelmet ér el, onnan kezdve a léte legitim? (Kieg.: azért használom a „legitim” jelzőt, mert a „törvényes” jelző Orbánék alkotmányos puccsa következtében a jelen helyzetben értelmezhetetlenné vált.)

.

„Amúgy, ha illegitim, mit keres minden ellenzéki mókus a parlamentben és cicaharcol a 60 milláért?”

Kollaborálnak (lásd még Zsirinovszkij etc.).