Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Konzervatívok célkeresztben

2018.04.16. 09:53 | jotunder | 98 komment

 

      Balázs Zoltán egyetemi tanár (aki a FIDESZ önkormányzati képviselője volt, vállaltan és nem csak az elmúlt három hónapban konzervatív) fájdalmas hangvételű írást közölt a Mandineren. 

      A Kommentár főmunkatársának avanzsált rezsimpöllencs (jogi képviselőnk kérésére egyre gyakrabban fogom használni régi kedves szavam) Békés Márton, Schmidt Mária verőembere már korábban felsorolta Balázs professzort a kisebbik árulólistán, Stefano Bottonival együtt, aki szintén nem a beijedős értelmiségiek közé tartozik.

       A másik fasiszta pöllencs kitartottjaként fungáló Megadja Gábor egyszerűen csak cuckservative-nak nevezi Balázsékat, átvéve az amerikai újfasiszták  terminológiáját.

       Most G.Fodor Gábor "politikai gondolkodó" a Völkischer Beobachter főszerkesztője mocskolta a "konzikat", erre válaszolt rezignáltan Balázs Zoltán.

       Itt most vad karrierépítés folyik. Mezei Böbe óránként biztosította hűségéről Orbán Viktort (aki bizonyára jelentős meghatódással nyugtázta ezt) a kampányban, ez itt most nem babra megy, egy Lánczi nívójú senkiházi ma sok milliót keres havonta rektorként és MOL fb-tagként, jönnek fel, mint a szar, intézeteket kapnak, kinyírhatják régi ellenségeiket, jutifaliért ebben az országban már nagyon sokat megtettek. Ebből nem érdemes kimaradni. Ennek ellenére Balázs Zoltán és Stefano Bottoni a kimaradást választotta, és csak akkor kezdjen el fröcsögve fideszbérencezni  a kedves Olvasó, ha már ő is választott ilyesmit.

        Többen észrevételezték, hogy a gyilkos gnómról azt írta Balázs, hogy "okosságáért tiszteli". 1. Ne várjuk el egy embertől, akinek a világa éppen esik szét felé, hogy azonnal mindennel szembe nézzen. 2. A balliberális "okosságért tiszteltek" jelentő része is közönséges hülye. 

        GFG nagyon távol áll a tisztes középszertől, ahhoz sokkal többet kell olvasni és gondolkozni, ahhoz nem elég behalandzsázni valamit Voegelinről vagy Leo Straussról. Persze, azok között, akik azt hitték, hogy Leo Strauss farmernadrágok készítésével híresült el, ezek a halandzsőrök eladhatták magukat jelentős politikai gondolkodónak. A Lajtán túl még a konferenciabüféig sem juthattak el.  Az Ifjújobboldal egyetlen képviselője sem nyugati doktori iskolát célzott meg, hanem valamelyik idősebb fideszista professzor .... (kedves jogi képviselőnk, kurvára szeretném politikailag korrekt módon befejezni ezt a mondatot nem segítene?)

        Az orbánizmus nagyon sok mindenben különbözik a gaulleizmustól, az egyik legfontosabb különbség a francia etatizmus és a magyar etatizmus közötti minőségi differencia. A franciák Grand École-ban gondolkodnak, a magyarok matolcsyegyetemekben és Piliscsabában. Platini versus Böde. Sartre versus Kiszelly Zoltán.  Ez van, de nem kell szeretni. Mélyen együtt érzek Balázs professzorral, akivel valószínűleg semmiben sem értek egyet (na mondjuk ez közel sem biztos, de befejezésnek nem rossz). 

         

       

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6913837994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2018.04.16. 10:25:03

Na mégis elolvastam. Első benyomásom, hogy hát ez egy szánalmas vergődés, holmi logikával jönni egy fidesznyik (az okos GFG) elllenében. A második, hogy az úr rájött, hogy amint elfogy a külső ellenség, sor kerül a belsőkre, az oppportunistákra, a revizionistákra, a trockistákra, a nem annyira lelkes fasisztákra, vagy akik Arisztotelészt érvényesnek tekintik. Bizony, ez mindig így van, és a fülkeforradalom is felfalja saját gyermekeit. Krokodilkönnyeim áztatják klaviatúrámat...

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 10:39:11

@balmoral:
Azért megnyugvással veszem tudomásul, hogy ha végre a fityesz szétszedi saját magát lesz bőséggel szellemi örökös a másik oldalon is aki tovább tudja vinni a mi és ti irányvonalat. Szomorú is lenne a magyar, ha le kéne mondania erről a fajta szellemi mámorról.

Tehéntőgy 2018.04.16. 10:52:06

@balmoral: Azért vannak erős mondatai. A Semjén Zsolt rénszarvasvadászatán menekülő konzik képe különösen bájos. És ne legyen kétségünk, innentől ő fenn lesz a Medve halállistáján, pedig könnyen lekéredzkedhetett volna. Csak írni kellett volna valami szépet Arisztotelész-idézetekkel a centrális erőtérről.

(Százszor szimpatikusabb írás, mint a nagyonnemfideszes okoskonzervatív Ungváry aktuális borzalma, amiből kiderül, hogy a derék budapesti jobboldali nagypolgároknak nem volt más választásuk, mert az ellenzék nem ígért nekik elég családtámogatást, elég közmunkára hajtott szegényembert, és elég határkerítést, ezért kénytelenek voltak elnézni a a sok lopást.)

2018.04.16. 10:52:27

@balmoral:
Szerintem meg eleve nem létezik Magyarországon olyan, hogy konzervatív legalábbis a Fidesz berkein belül európai értelemben vett konzervatív nincs. Legkésbőbb a 2002-es kokárdás kampánynál hallatni kellett volna a hangjukaty de azóta sem hallatják, a Fideszből kiszálló allítólagos konzervatívok hangját csak akkor lehet hallani, ha személyes sérelem éri őket. Akik ma itthon konzervatívnak nevezik magukat, azok a legelvtelenebb, legnihilistáb emberek ebbe az országban. Az anyjukat is eladnák, ahogy Kósa tette, évtizedekig oroszellenesek voltak, igen, Putyin rendszerével szemben is jó ideig, aztán a Vezér fordulására ők is fordultak. És ugyanez megy gazdasáhi, társadalompolitikai kérdésekben is. Ha valamelyik lopással bukik le, akkor nagy melldöngetéssel nyilatkoztatja ki, hogy ő bizony tisztességes, ezzel mára a tisztességes szó jelentését oda silányítottak, hogy olyan ember, aki akinek annyira vastag bőr van a képén, hogy a lopást is erkölcsi fölényének tudatában műveli. És nem, itt nem a politikai, gazdasági vagy társadalmi elitről beszélek, ez megy alacsonyabb szinteken is.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 11:01:58

@diszkriminans:
"...Akik ma itthon konzervatívnak nevezik magukat, azok a legelvtelenebb, legnihilistáb emberek ebbe az országban. Az anyjukat is eladnák, ahogy Kósa tette..."
Csak így, lazán. Jól megmondtad! Mondjuk még lehetne fokozni, mert esetleg szelektálhatnál szemszín, bőrszín, esetleg vallás alapján is, hiszen amikor elindulsz alja "fasisztába" kár lenne félúton megállni.

kisa 2018.04.16. 11:04:20

Balázs cikkét még csak-csak el tudtam olvasni, de gfg nem megy. Egyszerűen nem veszi be a gyomrom.

2018.04.16. 11:07:48

@Muad\\\'Dib:
Elvekről volt szó, nem származásról, bőrszínről. Egy következetes konzervatívnak fel kellett volna tűnnie a Fidesz magyarokat politikai alapon kirekesztő "nemzetpolitikája", ahogy az elvtelen szélkakas fordulatok is. Aki mindehhez asszisztált, annak nincsenek elvei, annak csak politikai párthoz való lojalítása van, amit csak személyes sérelem oldhat fel - vannak akiknél még az sem. De nyugodtan fasisztázhatsz, leszarom, voltam már komcsi, libsi, náci, meg még sokminden, ha nem értettek egyet velem.

nerángass 2018.04.16. 11:09:10

Balázs : ”kedves radikális jobboldali barátaim, küszöbön áll az óra, talán már itt is van, amikor meg kell tagadnotok a konzervatizmust, és el kell árulnotok a konzikat”

Akár meg is lehetne fordítani a fölhívást, küszöbön álla az óra, amikor egy konzervatívnak, önnön lelki higiéniája kedvéért, nevén kell neveznie a dolgokat és világos de megnyugtatóan egészséges távolságot javallott tartani vérszomjas mezei pockoktól. Merthogy semmi kétség, közülük melyikre van a rezsimnek szüksége. Dehát ez már régen tudott, az önkény természetéből adódik.

2018.04.16. 11:10:59

@jotunder:
Miért is? Mit várjak azoktól, akik már korabban nyíltan kimondták, hogy nem vagyok magyar, ha nem a szerintük megfelelő pártra szavazok? Én hiszek abban, hogy az emberek változhatnak, csak akkor azzal kellene kezdeni, hogy először magukba néznek, nem pedig eljátszák a naivat akkor, amikor a fagyi visszanyal, mert épp ők kerülnek listára.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 11:12:18

@Tehéntőgy:
" Csak írni kellett volna valami szépet Arisztotelész-idézetekkel a centrális erőtérről."

szintén Mezei-rajongó? :)))

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 11:17:42

@diszkriminans:
Pontosan. Azokról az elvekről van szó amik nálad úgy működnek, hogy egy csoportot en bloc megbélyegzel (miközben kibas*ottul úgy tűnik, hogy nem beszéltél életedben 5 db-al sem közülük) és ezt elégedetten hátradőlve előadod mint valami erkölcsi axiómát.

seol 2018.04.16. 11:24:59

@Muad\\\'Dib:

Az mindig jó, amikor elkezdi az ember _választott_ dolgok fikázását összekeverni a "veleszületettekével". Jól látszik belőle, hogy sok érv van ott, ahol. ;-)

Egyébként az "elvtelenség" lényegében stimmel azoknál, akik a fidesz környékén Konzervatív vagyok-pólóban verik a mellüket önnön nagyszerűségüktől alélgatva. Már eleve az kínos, amikor valaki úgy áll hozzá, hogy a konzervativizmus egy klub, amelybe belépsz és egyből többet érsz azoknál, akik nem (bizonygatják ötpercenként, hogy) tagok.
Mondjuk sokan állnak így pl. a kereszténységhez is, Magyarországon meg pláne. És elég nagy az átfedés.

A "nihilista" kicsit váratlan volt persze.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 11:32:46

@seol:
Nem, ez soha nem működött így a történelemben. Persze lehet, hogy a mindenen túlmutató modern baloldali übermenschek azt gondolják, hogy na majd mostantól úgy megy, hogy a társadalom minden tagja kristálytisztán meglát mindent a jövőből és jól dönt, ellenkező esetben elvtelen alak, de kétlem, hogy össze fog jönni. Az pedig különösen pazar, hogy a nagyon hangoskodók egy bizonyos része a baloldali egypártrendszerek kiszolgálóinál már megengedi azt az erkölcsi kibúvót, hogy hát igen végül is ő a nemes ideákat támogatta de amúgy nem tehet róla, hogy így alakult.

törvények a fizikában vannak 2018.04.16. 11:37:40

szerintem Balázs Zoltán végig gunyorosan használja a "politikai gondolkodó"-t.

viszont világos, hogy gfg mennyire mélyen nem érti a társadalmi rendszert, amelyben élünk. ez a szerencsétlen hasonlít ugyan Göbbelshez, csak az a különbség, hogy Göbbels valóban okos volt és innovatív. ez a pofa nem innovatív, ez csak egy kisebbrendűségi komplexusban szenvedő kisfiú (nyilván összefüggésben a testalkatával), aki úgy kompenzál, hogy Orbán mellett nagy erős harcosnak érzi magát. a harcosnak pedig kell valami, amiért harcolhat. mi más lenne ez, mint Az Igazság? amit természetesen ő a harcos és a vezére képviselnek, ki más? még szerencse, hogy értelmiségi. így Az Igazságért harcolhat. mert ha mondjuk szőlősgazda lenne, akkor A Peronoszpóra ellen kéne harcolnia. Ha meg Tesco lenne, akkor Az Auchan ellen (bár így mennyivel nagyobb is lehetne). vagy lehetne fogkrém. és akkor A Fogyínyvérzés ellen.

nem érti a szerencsétlen, hogy nincs Az Igazság. mindenki a maga Igazságáért harcol, de a lényeg, hogy hogy vannak játékszabályok, amik biztosítják, hogy ez a harc ne lehessen totális. a lényeg a játékszabályokban van, nem az Igazságban.
tkp most esett le nekem (vagy inkább most érzem át), hogy Orbán mennyire mélyen cinikus. az egy dolog, hogy használja az ilyen szerencsétleneket. a politikában az emberek eszközök, ez nem kerülhető el. csak mire használja? olyan szomorú ez az egész...

viszont hosszú távon én mégis optimista vagyok. könnyen lehet, hogy Béndeknek igaza van legutóbbi bejegyzésében és most épp most vagyunk tanúi a magyar politika megújulásának. sőt, egyre inkább az a meggyőződésem, hogy a fidesz legújabb totális győzelme hosszú távon történelmileg voltaképpen szerencsés. egy másik kommentben bővebben kifejtem miért. na nem mintha bárkit is érdekelne... :-D csak úgy.

balmoral 2018.04.16. 11:37:41

Én nem értek egyet diszkriminánssal. Ismerek konzervatív embereket, barátaim is vannak köztük (de ettől még antikonzervatív vagyok, ugye értitek a célzást), és az a problémájuk, hogy nincs nekik való párt, ezért elhitetik magukkal, hogy mivel a hozzájuk hasonló gondolkodásúak a fideszre szavaznak, ezért a fidesz az egy konzervatív párt, tehát nekik is oda kell voksolniuk. Mer egyébként hát kire szavazzanak? Az nem jut eszükbe, hogy senkire, mert akkor ugye jön az emeszpé, és azt azért már mégse. És hozzá még azt is képzelik, hogy ők vannak hatalmon, miközben őket is lenullázzák, ha nem családtagok a maffiában. Ilyen egyszerű az ő hozzáállásuk, nincs benne Lévi Strauss, se Wrangler, se Lee, se egyéb jelentős filozófusok magvas gondolatai a társadalomról és az etikáról. A magyar társadalmat sikerült valami egészen abszurd módon kettéfűrészelni, és a válaszfal nem a hülyéket választja el a nemhülyéktől, nem a rendes embereket a gazemberektől, nem a demokratákat az antidemokratáktól, hanem a fideszeseket a nemfideszesektől, ennek pedig lássuk be, semmi értelme. Nagy Lajos jut eszembe, aki a kopaszok és hajasok világharcáról írt az egyik karcolatában.

netukki 2018.04.16. 11:49:03

@poszt: "(kedves jogi képviselőnk, kurvára szeretném politikailag korrekt módon befejezni ezt a mondatot nem segítene?)"

Kedves Jótündér, kurvára szeretném, ha nem szeretnéd holmi politikailag korrekt beszéddel bénultságba és tehetetlenségbe sodorni civilizációnkat, mert mint a Miniszterelnöksegg mai fokhagymásmangalicakolbász illatú koszleményével az arcunkba szellenti: »A "politikailag korrektnek hazudott" beszédet pedig, amely "bénultságba és tehetetlenségbe sodorja civilizációnkat", fel kell váltania az őszinte és felelős szembenézésnek a problémákkal.«*

________________
*444.hu/2018/04/16/a-miniszterelnokseg-az-aggasztoan-erosodo-antiszemitizmusrol-adott-ki-kozlemenyt

seol 2018.04.16. 11:56:17

@Muad\\\'Dib:

Fura, senki nem kérte, hogy bárki meglásson bármit is a jövőből (valahogy rövidítenem kellene a kétsoros puffogást arról, hogy már megint olyasmivel szeretnél khm, vitatkozni, amit senki nem vetett fel, legyen, őőő, ezután csak "bipbip", jó?).

A "kérés" a jelen és a múlt meglátására vonatkozik, az talán nem annyira ördöngösség.

A fidesz soha a b.életben nem volt konzervatív olyan értelemben, amilyenben előadják (legfeljebb a "konzervatív komcsi" stimmel valamennyire), amire hivatkozva annak nevezik magukat, az a konzervatív elvek (bármik is legyenek azok) olyan torz paródiája, hogy ha valaki emiatt csápol nekik, az vagy elvtelen és csak azért nevezi magát konzervatívnak, mert az bizonyos körökben "menő", vagy némi közepes-komoly pszichés zagyvadorottság esete áll fenn. Főleg ha azt is nézzük, a "fideszes típusú konzervativizmus" mellett milyen édes kis fasiszta-komcsi-feudális csacskaságok vannak ott a repertoárban.

Ejj, de megengedő vagyok ma -- ennek örömére hadd engedjek még annyit, hogy egye fene, 2014 környékéig belefért az önfeledt elvakultság (oké, valójában 2002 óta nem igazán), de azóta nem.

És természetesen vannak ma is olyanok, akik nemes ideákat vélnek felfedezni a szélsőbalos vicceskedésekben, de ezek jellemzően nem voltak a baloldali egypártrendszerek kiszolgálói között -- de nem csak ezért bipbip.

2018.04.16. 12:05:06

@Muad\\\'Dib:
Csak az a probléma, hogy én nem bélyegeztem meg egy csoportot, hanem egy komplex viselkedést kritizáltam. Olyan, mint ha az állatkínzókat szidnám, ott is látszólag csoportról van szó, mint ha a balkezeseket szidnám,.valójában viszont a cselekedetről beszélek.

balmoral 2018.04.16. 12:06:43

@netukki: Elolvastam a közleményt. Meg is könnyeztem...

seol 2018.04.16. 12:08:48

@balmoral:

Ez mind jogos (tényleg mármint :) ), de azok, akik

"elhitetik magukkal, hogy mivel a hozzájuk hasonló gondolkodásúak a fideszre szavaznak, ezért a fidesz az egy konzervatív párt, tehát nekik is oda kell voksolniuk",

szerintem nem éppen holmi elvek és ilyen hülyeségek mentén konzervatívok.

Számukra a konzervativizmus (és/vagy a kereszténység -- azért említem meg, mert Magyarországon mindkettő jellemző és gyakran együtt is járnak) egy menő klub, amelybe, úgy tanulták, illendő tartozni, és akkor automatikusan többet érsz az alantas és kicsit gyanús nemkonzervatívoknál, illetve nemkeresztényeknél (bár te jó fej vagy és ezt nem mindig érezteted velük), azzal meg, hogy a kluboknak elméletben egyszer voltak holmi belső szabályzatai, nem kell törődni, már rég nem érdekelnek amúgy sem senkit.

Félreértés ne essék, vannak (meglehetősen) konzervatív barátaim, részben magam is az volnék olyan napokon, amelyeken szeretem hülyén skatulyázni magam*, de közös bennük, hogy a fideszt Magyarország szégyenének tartják. Érdekes, így is lehet. :)

* eleve figyelmeztető jelnek szoktam tartani azt, amikor valaki öndefiníciójában kényszeresen megjelenik a "konzervatív vagyok"

2018.04.16. 12:09:43

@Muad\\\'Dib:
Nem kell semmit meglátni a jövőből. Ha valakik az én erkölcsi értékrendem szerint olyat tesznek, ami vállalhatatlan, akkor igyekszek nem alkotni velük ideológiai, politikai, világnézeti közösséget. Tehát nem azt róvom fel Fideszeseknek vagy ex-Fideszesnek, hogy látniuk kellett volna, mi lesz a pártjukból, hanem azt, hogy amikor az elvileg általuk vallott elveknek nekiment a pártjuk, akkor még csak meg sem szólalatak, sőt ugyanakkora mellénnyel kezdték vallani az új elveket.

seol 2018.04.16. 12:11:48

@diszkriminans:

Ma az állatkínzókat szidod, holnap a négereket, így megy ez. Nincs értelme tagadnod.

2018.04.16. 12:13:08

@balmoral:
Én is ismerek konzervatív embereket, csak egyrészt nagyon kevesen vannak, másrészt régóta nem szavaznak a Fideszre. Én nem róluk beszéltem. Akiket te mondasz, azok mitől konzervatívok, ha a szavazásnál minden erkölcai elvet feladnak azzal, hogy egy olyan pártra szavaznak, ami a végletekig lejáratja a konzervatív esszmerendszert?

incze 2018.04.16. 12:27:40

párhuzamként de gaulle helyett javaslom inkább stroessner tábornokot (és rendszerét). asunción amúgy is közelebb esik ide mint párizs.

dr. mesterséges színezék 2018.04.16. 12:31:32

@seol: Elegánsak ám azok a jó széles imaövek, jó harsány imával megtoldva, hogy mindenki lássa, hallja, hogy az illető ám igen, ő igenebb, mint más, aki nem - mintha a handabandában egyébként oly fontos európai keresztyén gyökér ültetője nem éppen az ellenkezőjét hagyta volna meg a magát igenebbnek érzők számára.

"... a nagysikerű próféták s váteszek kik haragos-dacosan
Nyáron meleget prédikálnak és télen hideget fittyethányva veszélynek"

Micsoda nagyszerű koponyák vesztegettek micsoda gondolatokat egyszerű seggfejekre!

balmoral 2018.04.16. 12:45:51

@diszkriminans: Nincs mindenkinek eszmerendszere, A legtöbb embernek eszméi sincsenek, csak beállítódottsága. Elég, ha valaha a kommunisták elvették a családtól a malmot. Egyébként tényleg kevesebben szavaztak idén a fideszre az én ismerőseim közül is. De ettől még nem szavaztak se az elempére, se a momentumra, se az emeszpére. A jobbikra se.

2018.04.16. 12:50:15

@balmoral:
Ha valaki az alapján szavaz, mert a kommunisták elvették a malmot, az nem konzervatív, vagyis elvileg lehet az, de ez nem teszi azzá. Ettől még lehet egyenes gerincű ember, viszont ha közben meg tapsol annak, hogy a másik malmát a narancskommunisták vették el, az nem is egyenes gerincű. Azokra a fideszes "konzervatívokra" meg mind a kettő igaz volt.

nerángass 2018.04.16. 13:12:04

@incze: Annál is inkább, hogy az egyedüli számbevehető kapocs de Gaulle és emberünk között az, hogy útóbbi lenyúlta előbbi erős nemzetállamokból álló Európa képét. A hasonlat sértés de Gaullra nézve. Szerintem.

aritus 2018.04.16. 13:13:12

@Tehéntőgy: Ja, Ungvári írása nekem is felbaszta az agyam, pont azok miatt, amit írsz

balmoral 2018.04.16. 13:13:12

@diszkriminans: Ja, rendkívül üdvözítő dolog embertársainkat megfelelő kritikával szemlélni, sokkal nehezebb azonban megérteni a motivációikat. Utóbbi viszont felhasználható a politikában.

2018.04.16. 13:20:14

@balmoral:
A motivációt seol jól leírta, számukra a konzervativizmus egy klub. Ha meg akarod őket nyerni, ajánlani kell nekik egy jobb klubot. De nem csak erre használható fel a motivációjuk ismerete, hanem arra is, hogy óvakodj tőlük, mert a klub érdekeiben sokmindenre képesek.

jaegtoer 2018.04.16. 13:22:03

Annyit jegyeznék meg mindössze, hogy az 'egyszerűsítés' a törteknél meg egyéb helyeken nem csak bevett, hanem hasznos művelet.
Ellenben amilyen leegyszerűsítő megjegyzéseket van szerencsém olvasni a konzervatív jelző, és a hozzákapcsolt emberek apropóján pro és kontra, az egyszerűen elborzaszt.
Ahogy a liberalizmus nem a világ világossága, úgy a konzervatívizmus sem a megváltás és az örökélet záloga. Eddig a világot a konszenzus, de legalábbis valamiféle megegyezés vitte előre. Ami zajlik, abból csak egyetemleges agónia lesz, mert bele van kódolva. (szerintem).
A konzervek most éppen abban az üstben főnek, fődögélnek, amiben a liberánsok a nagy bukás estéje előtt. Közös a szlogen: 'Nem ilyen lovat akartam.'
Aki Orbánt és sleppjét konzervatívnak tartja, fogalma nincs a konzervativizmusról, és éppen olyan csapnivaló lenne akár liberálisnak, akár konzarvatívnak, mint bármi másnak.
Egyértelműen ki volt jelentve, és ezt azóta sem vonta vissza a regnáló hatalom részéről senki, hogy 'egy politikai termék'-ről volt szó, amivel sikeresen házaltak, s a hasznait most, illetve folytatólagosan gyűjtik be, mégpedig oly módon, és olyan eszközökkel, amire és ahogy szellemi kvalitásaik és egyéb szocializációjuk folytán képesek és alkalmasak.

balmoral 2018.04.16. 13:36:38

@diszkriminans: Én annyira irigylem az olyan embereket, akik képesek ilyen egyszerűnek látni a dolgokat. Ezzel csatlakoznék jaegtoer véleményéhez is.

seol 2018.04.16. 13:42:07

@Muad\\\'Dib:

Jut eszembe, a megfogalmazás alapján elítéled azt, ha baloldali egypártrendszerek kiszolgálóinál megengedünk, -nénk erkölcsi kibúvókat (amúgy abban az értelemben, amelyről szó van, nem is nagyon szoktak, legfeljebb a komoly kihívásokkal küzdők).

De ha a magukat konzervatívnak mondó fideszesekről van szó, akkor váratlanul azt a hozzállást ítéled el, amely szerint már esetükben _sincs_ erkölcsi kibúvó. Áhám, teljesen jó, hogy megpróbáltad a "bezzeg ők" """érvelést""". ;-)

2018.04.16. 13:44:38

@balmoral:
Nem látom egyszerűen, tisztában vagyok azzal, hogy ez nagyon durva leegyszerűsítés, amit írok, csak éppen a kommentelés kategóriába nem fér bele sok-sok cikknyi vélemrny. Csak hát olyan egyoldalú, hogy nem politikusként nekem kellene azoknak az embereknek a motivációját megértenem, akik emberek millióit igyekeznek kitagadni a nemzetből, csak mert nem úgy gondolkodnak, mint ők. Hogy egy szélsőséges példával jöjjek, és tudom, hogy ez még durvább leegyszerűsítés, Adolf Hitler cselekedetei mögött is megvolt a motiváció, nem gondolom, hogy ő eredendően egy gonosz, rossz ember lett volna, sőt nem is hiszem, hogy léteznének ilyen emberek, az ember sokkal bonyolultabb, hogy egy rossz-jó tengerre rátegyük, ha valaki jobban megérti a motivációit, és valahogy másra tudta volna motiválni, akkor lehet, hogy a társadalom hasznára lett volna. De ez egyáltalán nem menti fel a tetteit.

2018.04.16. 13:46:19

@aritus:
Nagy türelem kell a csípőből fasisztázáshoz.

seol 2018.04.16. 13:47:54

@balmoral:

Hát van, amikor az alapszintű logika kifejezetten egyszerű. ;-D

Ha a Nagyon Liberális Párt kiad egy közleményt arról, hogy a buzikat és a niggereket ki kell irtani, akkor azokról, akik ezután is rájuk szavaznak, mondhatjuk, hogy nem teljesen elvhű liberálisok? Vagy az is túl egyszerű lenne?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 13:48:32

@diszkriminans: nem lenne baj am, ha abbahagynad az orjongest. hidd el nekem.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 13:48:53

@seol:
Én ugyan nem ítélem el. Ott ugyanúgy tévedhettek emberek, megváltozhattak, lehetnek ma is tévedésben. Csak ne legyünk álszentek, hogy itt oké, ott nem.

Mellesleg:
index.hu/velemeny/2018/04/14/a_fidesz-szavazo_vedelmeben/

Azért hangzanak itt el valóban megfontolandó mondatok. Pl:
"...A kompromisszumos Fidesz-szavazót természetesen zavarják a saját pártjában fellelhető pártállami besúgók és az állambiztonsági múlt feltáratlansága – azonban ránézve Gyurcsány Ferencre vagy az MSZP bármely politikusára még mindig megnyugodhat abban, hogy a másik szennyese sem különb. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy Barabás János, az MSZMP KB Agitációs és Propaganda Osztály volt vezetője ma is az MSZP választmányának tagja..."

balmoral 2018.04.16. 13:50:35

Ezt most fejezzük be, mert mindenki a magáét mondja, és nem tud/akar a másikra figyelni.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 13:54:09

@balmoral:
"...mindenki a magáét mondja, és nem tud/akar a másikra figyelni."
Akkor megnyugodtam, mégis magyarok vagyunk itten mind akármit is mond az Orbán. ;)

balmoral 2018.04.16. 13:57:29

@Muad\\\'Dib: Úgy valahogy. Kolozsvári Grandpierre jól összefoglalta a magyar vitakultúrát az Eretnek esszékben.

balmoral 2018.04.16. 13:58:53

@seol: Ne tévesszük össze az egyszerűséget a világossággal!

seol 2018.04.16. 13:59:46

@Muad\\\'Dib:

Igen, tévedhettek, megváltozhattak, lehetnek ma is tévedésben. De hadd ne mondjuk rájuk, hogy hűek bármilyen elvekhez, ha egy olyan akármit támogatnak, ami pont hogy szembemegy azokkal az elvekkel. A magam részéről azt sem mondanám, hogy szar emberek feltétlenül, de azt, hogy elvtelenek (olyan értelemben, hogy igazából nem nagyon vannak saját elveik), igen.

Ungváry hülyeségeit meg hagyjuk már. "Zavar a fideszes háromperhármas, de azért rájuk szavazok, mert a maszopban is van egy", most komolyan ezt magyarázzuk? Biztos van, aki így "gondolkodik", de ne tegyünk már úgy, mintha ez a levezetés 10 éves kor felett jogos lenne.

seol 2018.04.16. 14:01:36

@jotunder:

Segíts kicsit, mitől is őrjöngés ez?

2018.04.16. 14:02:37

Bocsássatok meg, többet ide nem kommentelek, mert látom, persona non grata vagyok. Ilyen rosszindulatú, a törzskommentelőkétől eltérő véleményt tolerálni nem tudó bloggazdát ritkán lát az ember...

seol 2018.04.16. 14:03:37

@balmoral:

Oké. Ez a "boldog karácsonyt" volt a kérdésemre?

seol 2018.04.16. 14:06:24

@diszkriminans:

Nem tudom, talán feltűnt, hogy osztom részben a véleményed (jó, sarkított és eltúlzott, de számomra bőven belefér), de az ilyen, már elnézést, hisztivel nem igazán az igazad támasztod alá.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 14:13:20

@seol:
Nem, Ungváry azt magyarázza, hogy ha valaki felhoz közéleti témákat akkor nézzen körül a saját háza táján is. Mert az csak a fiyteszen segít ha a hitelességi kérdésekben az ellenzék deficites. Az jelenleg nagyon nem fér bele szvsz.

seol 2018.04.16. 14:20:27

@Muad\\\'Dib:

A maszop nem rémlik, hogy nagyon erőltetné pl. a háromperhármas témát, az azt komolyan vevő ellenzékiek között/környékén (nem, nincs Ellenzék, több párt van) meg nem rémlik érintett.

Ungváry egyszerűen csak mentegeti az egyszeri fideszest és ennek érdekében különböző logikátlan baromságokat is jogos levezetésként próbál láttatni, mintha csak apró kis nézőponteltérésekről lenne szó. "Lopnak? Dehát azok is!", "Akármi? Dehát elmúlt nyolc év.". Kicsit meglepett, hogy hiányzik a "százmilliárdos letelepedésikötvény-mutyi? De azok meg éces niggereket akarnak!" gondolatsor.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.16. 14:20:48

@Muad\\\'Dib: nem ezt magyarázza, hanem az önfelmentést illusztrálja. miért nem hasonlítja össze, hogy a Fidesz- vagy az MSZP-kormányzás hasonlít jobban a Kádár-kormányzásra? van egy pár fontosabb mutató (média mint propaganda, orosz elköteleződés, stb.) mint az MSZMP tagok megléte (lehet, hogy ha össze is számolnák, akkor már túl sokat kéne gondolkodni).

aronsatie 2018.04.16. 14:21:01

Olvastam HHF írását is a Mandineren, meg ezt is. Előbbi méltányosságot vár el a győztestől, utóbbi semmi ilyenben nem reménykedik. Roppant nagy különbség.

Bogomil 2018.04.16. 14:22:32

Én nagyon nem vagyok járatos a konzervativizmus mélyrétegeiben, de egyet nem értek. Hogy gondolhatja bárki, hogy a Fidesz az ötletelésre építő unortodox gazdaságpolitikájával és a gránitszilárdságú alaptörvény gyakori önérdekű módosítgatásával egyáltalán konzervatív lenne?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 14:28:14

@Bogomil: nem gondolja senki. esetleg bizonyos reszleteket konzervativ ihletettsegunek tarthat valaki. vagy esetleg historikusan kapcsolodhat egy part konzervativ platformokhoz.

seol 2018.04.16. 14:29:22

@seol:

Egyébként így, hogy átfutottam az eredeti cikket is, nem csak kiragacdott részleteket, Ungvárynak sok mindenben igaza van (persze a cikk nagy része egyszerű adatsorolás), az viszont változatlanul zavar (bár a cikk egészét nézve kevésbé), hogy értelmetlen narratívákat, logikai bukfenceket kvázi érvényes, pusztán a nézőpontok különbözőségéből adódó levezetésként mutat be. És minden disszonanciára a "bezzeg a maszop" a megoldás. Az ellenzék részéről meg elég lenne kiállítani egy pártot, amely a migráncsokhoz és a modern jobbágysághoz úgy áll, mint a Fidesz, ühüm.

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 14:39:25

@seol:
Ez a hajó (választás) már elment, de továbbra sem fér a fejembe, hogy miként lett Fletó már megint az országos megmondó és döntőember. Hozzá kellett járulnia a pórnépnek a visszalépések ügyében, beszélt, magyarázott, dirigált a pár százalékos pártjával. Miközben immár évek óta világos, hogy a fityeszen kívül a dk a legelutasítottabb párt. Szerény szubjektív magánvéleményem szerint ez teljesen érthető, de végül is az én magányvéleményem most irreleváns. Mert még ha Fletó lenne a Szűz Mária reinkarnációja férfitestben, akkor is fel kéne, hogy lassan tűnjön az, hogy nem lesz életképes hosszú távon egy olyan alternatíva amire - mint Ungváry írja -, " a választók jelentős része befogott orral szavazott le". Ezért érzem én borzasztóan disszonánsnak, hogy hirtelen az lmp lett a mumus (meg már a kutyapárt is) aki mindenről tehet.

Jean Claude 2018.04.16. 14:45:34

@Muad\\\'Dib: @seol: Ungváry történész. Nem tudja kezelni, hogy tegnap miért történt valami, mikor másként is történhetett volna. Mondjuk tegnapelőtt. Nem is ez a dolga. Megszólalt, mert meg kellett szólalnia. Ha folyik a WC tartályod, ne őt hívjad.
Történelmi megközelítésből indifferens, hogy az ellenzékünk milyen. A kormányunk meg pláne. Ez most egy ilyen helyzet. A holnapi más lesz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 14:50:41

@Muad\\\'Dib: nezd, amig Gyurcsany professzor ur harcol a szavazatok ujraszamolasaert, addig sem kerdezi meg senki tole, hogy tenyleg mi a jo budos francot keres meg mindig a magyar politikaban :)))))))

Bogomil 2018.04.16. 15:01:52

@Muad\\\'Dib: Úgy, hogy a többiek az ellenzéki pártokban sokkal tehetségtelenebbek nála. És bár - úgy gondolom - nagyon sok minden igazságtalan az általános megítélésében, sajnos ma már objektíve káros a szerepe.

aronsatie 2018.04.16. 15:03:13

@jotunder: Nem kell megkérdezni, én megmondom, mit keres. Azt, amit a többi. Szerencsére nem kell rá szavazni, teli vagyunk jobbnál jobb jelöltekkel.

Jean Claude 2018.04.16. 15:05:09

@jotunder:
Én sem értem, hogy miért nincs azzal tisztában, hogy minden politikában eltöltött nappal meghosszabbítja az alcsútfelcsúti focista uralkodását. Talán tudat alatt sejti, hogy valami tehetséges utódjával szemben ő egy nagy senki lehetne csak.

seol 2018.04.16. 15:06:19

@Muad\\\'Dib:

Gyurcsány jórészt azért lett már megint országos megmondóember, mert senki más nem lett az. Tudom, egyszerűen hangzik, de az is. :)

A kutyapárt cseszegetését én sem értem (mondjuk részben biztos közrejátszik, hogy párszor -- ilyenkor bezzeg kiesnek a "szerepükből" -- hisztis hülyeséget nyilatkoztak), de az lmp (szándékolatlan?) bénázásai után nem csoda, hogy előjön az a jópár eset, amikor -- az állítólagos se gyurcsány, se orbán ellenére -- kifejezetten segítették a fideszt ilyen-olyan ürügyekkel, ebből meg csak egy kis lépés az "őfelsége ellenzéke" felelevenítése, és hát legyünk őszinték, nagyon hajlamosak úgy tenni, mintha lenne valami benne, vagy hogyan is mondjam. Szóval már-már "kérik", hogy ők legyenek a célpontok, amikor valakit hibáztatni kell.

balmoral 2018.04.16. 15:10:14

@seol: Úgy véltem, kérdésed merőben költői.

balmoral 2018.04.16. 15:15:16

@jotunder: A magyar politika megtűrte már Torgyánt, Medgyesit, Csurkát, Fodort, Orbánt, Kövért, Rogánt, Szilit, Schmidtet, majd pont Gyurcsányt nem fogja?

közösperonos átszállás 2018.04.16. 15:17:29

@Muad\\\'Dib: "de továbbra sem fér a fejembe, hogy miként lett Fletó már megint az országos megmondó és döntőember"

Erre viszonylat egyszerű a válasz: nem lett az.

A helyes kérdés valahogy így hangzana: Mindenki Ferije a saját 5%+epszilonos pártja nevében mond valamit, amit Muad\\\'Dib úgy ért, hogy mindjárt országos megmondó- és döntőember lett; mi lehet ennek az oka?

labrys 2018.04.16. 15:22:31

@diszkriminans: @seol: +1

(…Figyeljétek meg, ahogy telik-múlik az idő, egyre nagyobb keletje lesz a magukat ellenzéki gondolkodásúaknak vallók között ennek a speciális „orbáni konzervativizmusnak”, ahogy a Jobbik megreformált cukiságát valló véleményeknek is.

Az ember lenyűgöző állatfaj.)

.
.
.

Erről jut eszembe: itt olyan sok bátor védelmezője van a magyarhoni konzervativizmusnak. Lenne szíves valaki egyszerű mondatokban elmagyarázni, miről ismerszik meg ma egy igazi(!) magyar konzervatív?

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 15:25:35

@közösperonos átszállás:
Rendben akkor másképp kérdezem. Vajon a mi Ferink miért nem tud eltűnni a véres fas*ba a politika környékéről, miközben tudja, hogy messze neki a legnagyobb az elutasítottsága az ellenzéki körökben (na jó versenyezhet néhány nem annyira néppártosodó náciféle lobbikossal)? Mivel ezt konzekvensen nem teszi meg és minden politikai kezdeményezés környékén azonnal ott van, felmerül bennem, hogy vajon mennyire is akar ő jót ennek az országnak (mert, hogy a saját egomániájának jót akar az tiszta sor)?

chicks_for_free 2018.04.16. 15:43:28

@jotunder:

nem lehetne már abbafejezni a gyurcsányozást és inkább átérni az LMP-zésre?
az megvan, hogy az LMP-n múlt a kétharmad? (igen, bp)

lampagyarblog.blog.hu/2018/04/15/igy_derult_ki_az_lmp-rol_egy_het_alatt_hogy_nem_ellenzeki_part

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 15:44:28

@chicks_for_free: szerintem ne javasolj nekem programot cicanyul....

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 15:46:37

@chicks_for_free:
Biztos nekem mások a felfogásaim a "tényekkel" kapcsolatban mint a lampagyarblog írójának. Egyébként meg mióta zárja ki egymást a kettő?

balmoral 2018.04.16. 15:50:44

@Muad\\\'Dib: Nekem van erre egy válaszom. Így érzi jól magát. Neki ez a drog. Ha színész, vagy cirkuszi artista lehetett volna - tehetség híján nem lett az - akkor most nem kellene őtet elviselnünk. Vagy legalábbis nem ebben a létformában. Akkor lenne helyette más. Ha marxista történész lennék, azt mondanám, hogy a szükségszerűség megtermeli a megfelelő figurákat. Van, akiből Napóleon lesz, másokból Gyurcsány. Gyurcsány az emeszpé apparátusi utódpártiságának, az arra jellemző fájdalmas középszerűségnek és intrikus szellemnek jellegzetes terméke. Nagy kameraérzékenysége van, sokkal többet szerepel, mint ahogy azt a népszerűsége, vagy szavazóbázisa indokolná. Én nem nézem, nem olvasom, és nem zavar.

aronsatie 2018.04.16. 16:25:10

@Muad\\\'Dib: Nem nagyon helyeseltem az otthonmaradást a választás előtt, de esküszöm, ha nem lesz vége ennek a gyurcsányahibás elmebajnak, nincs az az összefogósdi, aminek a kedvéért még egyszer megteszem azt a kétszáz métert a helyi szavazóhelyiségig.

viharangöntő 2018.04.16. 16:48:53

@aronsatie: Javaslnék neked egy másik megközelítést, ha megengeded. Képzeld el, hogy cukrász vagy, és áll az udvarodon egy pavilon, amiben fagylaltot árulsz, vagy legalábbis szeretnél, és nem egészen mellékesen van egy bakkecskéd. A jószág folyvást ott legelészik a pavilon mellett a pázsiton. Na már most, a potenciális vevőid egy bizonyos - összességében csekély - hányada rajong a bakkecskéért, szívesen simogatják, ső6 kimondottan miatta járnak hozzád fagyizni. De a nagy többséget viszont távol tartja tőled ez a bakkecske. Van, aki fél tőle, van, aki a szagát nem szereti, van, akinek az ördög jut róla eszébe stbstbstb. Összességében határozottan rosszat tesz az üzletnek a pavilon mellett legelő bakkecske, és ha eltűnne a képből, tízszer annyian vennének tőled fagylaltot.
A bakkecske, ha jót akar neked, szépen megkéri a rajongóit, hogy járjanak hozzád továbbra is, és háttérbe vonul, hogy ne rontsa az üzletedet. Ha viszont fontosabb neki lubickolni a rajongók simogatásaiban, akkor továbbra is csökönyösen a pavilon mellett legelészik, és nem törődik vele, hogy miatta képtelen vagy számottevően bővíteni a vásárlókörödet.
Aligha kell magyaráznom, mire utalok. Ha Gyurcsány hátrálna pár lépést, az felbecsülhetetlen segítséget jelentene a saját bevallása szerint számára is fontos ügynek. A jelenléte Orbánnak hasznos, de neki nagyon.

seol 2018.04.16. 17:01:23

@viharangöntő:

Szerintem arra gondolt, hogy jó, ott van a bakkecske, de lehet, nem kellene azért is őt okolni, hogy a cukrászdába csak a kéményen keresztül lehet bemászni, a fagylalt néha szalmonellás és gyakran ehetetlen.

Mondjuk a "bakkecske mint problémáink és bűneink képviselője" nem ma jelent meg a folklórban, direkt választottad pont eme állat'? ;-)

ámbátor 2018.04.16. 17:17:09

@aronsatie: Gyurcsány sokmindent elkúrt annak idején, de akárki akármit mond, a DK volt az egyetlen párt, amelyik az elözö parlamentbe nem járt be demokráciásdit játszani, csak a kétharmados szavazásokra mentek be, és mind közt a legtöbb helyen lépett vissza az egyéni jelöltjük. Talán az egyetlen párt, amelyikkel kapcsolatban nem merült fel, hogy ne tartanák fontosnak a rezsim megbuktatását.

ámbátor 2018.04.16. 17:26:33

@viharangöntő: A te cukrászdádhoz nem egy bakkecske tartozik, hanem van hét alkalmazott, az egyik lop, a másiknak szarszaga van, a harmadik csak hetente egyszer megy be, a negyedik mindig bent van, de sose dolgozik, stb, stb, a hetediknek meg fontos az üzlet, szorgos, dolgozik szakadásig, csak korábban már csödbevitt egy cukrászdát és a többi hat kórusban mondja, hogy miatta deficites a cukrászda. Gyurcsány meg azt mondja, félreállna ö, ha látna valakit, akinek legalább annyira fontos a fagyizó, mint neki. De nem lát. Mondjuk én se.

aronsatie 2018.04.16. 17:50:42

@viharangöntő: Ez a te, és nyilván mások, véleménye. Nincs rá adat, hogy hány emberé, arra van, hogy párszázezer emberé meg más, és arra pláne nincs, hogy hányan vannak, akinek ez nem számít.
Ebben a jelenlegi szar mezőnyben mindenkiről elmondható, hogy irritál másokat, ne tessék pont és csak Gyurcsánytól követelni, hogy hagyja el a homokozót.

aronsatie 2018.04.16. 17:52:43

@ámbátor: Nem fogom a palit méltatni, az új választás követelése pl. szerintem hülyeség. De azt nyugodt szívvel állítom, hogy bőven elfér a többi rendkívül okos, szimpatikus és jellemes jelölt között.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 17:58:24

"míg nagy tempóval lehet menni előre, addig megyünk. Ha nem lehet menni, és elmagyarázzátok, hogy igen, de… Ahhoz énszerintem én nem köllök. Ahhoz más kell. És írok majd kibaszott jó könyveket a modern magyar baloldalról."

es nem irja....

Muad\\\'Dib 2018.04.16. 19:31:53

@aronsatie:
Engedelmeddel most nem keresek linkeket - mert épp a kislányommal foglalkozom, sokkal épületesebb mint a politika :) -, de ha megnézed számtalanszor mérték az elutasítottságot és Gyurcsány kiemelkedően jól szerepelt. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a választás adatai alapján mennyivel kevesebben szavaztak adott helyeken listán a dk-ra, mint amennyien "muszájból" a visszalépések miatti jelöltjükre, akkor azét lehet tippelni.

DarthVader 2018.04.16. 19:34:54

Van egy olyan érzésem, hogy nem addig lesz Orbán, amig Gyurcsány, hanem addig, amig "gyurcsányahibás". De, azt hiszem, jól is van így.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.16. 19:51:44

@DarthVader: Gyurcsanynak nincs semmi jelentosege. O egyszeruen csak egy bukott politikus. Annyira bukott, hogy valojaban azzal sem art, ha marad.

aronsatie 2018.04.16. 20:03:25

@Muad\\\'Dib: Valóban sokkal épületesebb, tudom, nekem is van.
Az elutasítottságban a jelentős fölényben lévő fideszes szavazók is benne vannak. Olyan mérés nincs, ami a legkevésbé is igazolná, hogy Gyurcsány többet visz, mint hoz. Érdekes lenne egyébként is egy felmérés, hogy hány ellenzéki szavazó lenne hajlandó átszavazni Gyurcsányra, és hány Vonára. Morális állapotaink felméréséhez is hasznos információt szolgáltatna. A DK egyébként a magas részvétel és nagy kormánypárti fölény ismeretében szerintem azt hozta, ami várható volt. Jóval kevesebb töredékszavazatot kaptak, mint az LMP, mert rengeteg helyen léptek vissza a megállapodás miatt, ezért van kevesebb listás szavazatuk, mint nekik.

dr. mesterséges színezék 2018.04.16. 20:50:48

@seol: "Gyurcsány jórészt azért lett már megint országos megmondóember, mert"

mert Torgyán igazoltan távol.

Dickon 2018.04.16. 20:53:03

@jotunder: Mindenki az összedőlt cirkuszi sátor romjai alól próbál kijutni és most baromira nem hiányzik, az amúgy ártalmatlan és mókás bohóc , a baromságaival. Pont most nem...

dr. mesterséges színezék 2018.04.16. 20:58:05

@Bogomil: " Hogy gondolhatja bárki, hogy a Fidesz ... konzervatív lenne?"

Viktor mondta. Nem sokkal azután, hogy liberálisként vesztes párt góréjaként ébredt, és látta, hogy az MDF-nek reszeltek. Akkor észrevette, hogy pont olyan a reggeli merevedése, mintha konzervatív volna.
De tudnak ők magyart, komonistát és liberálist is detektálni, meg tetszőleges bérencet is. Tíz kilométehhől, szél ellen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.19. 21:35:19

@BrianBrian: kiszedtem belőle a többes számot. kösz.

jaegtoer 2018.04.20. 05:16:03

@labrys:

"_Lenne szíves valaki egyszerű mondatokban elmagyarázni, miről ismerszik meg ma egy igazi(!) magyar konzervatív?"

Például rólam. Legalább olyan kényeskedve tartom magam távol a honi jellemzőkkel biró 'libeberálisoktól' és 'szocialistáktól', mint amennyire affektálva a hazai politikai termékként fungáló 'konzervatívoktól'.

Manapság egy igazi konzervatív legegyszerűbben erről ismerszik meg. No meg arról, hogy vagy nem csinál semmit, vagy kényszeredetten elmegy demonstrálni a megvetett libsikkel, meg balsikkal, meg az ordasokkal, aztán hazamegy és megöntözi a konzervatív cserépben vegetáló konzervatív kaktuszát, majd párhuzamosan olvas egy kis Burk-öt egy kis Stuart Mill-t, a kettő között pihentetőnek meg Max Webert. Aztán mereng. Majd felébred. És kényszeredetten elmegy....

jaegtoer 2018.04.20. 05:19:49

@jaegtoer:

Jaaa! és keddenként mindig a következő keddre halasztja, hogy eleget tegyen annak a szándékának, hogy most már tényleg tenni kellene valamit.

jaegtoer 2018.04.20. 05:40:30

Burke, legyen inkább Burke. Edmund Burke.

velőtanya 2018.04.20. 07:58:30

@jaegtoer: Burke vagy Burka, ez volt a választás igazi kérdése a 2 608 086 konzervatív magyarországi polgár számára szerintem is.

jaegtoer 2018.04.20. 11:53:46

@velőtanya:

Már említettem volt, hogy a konzervatívizmusnak vajmi kevés köze van a Fideszhez, és különösen a szavazótáborához. Amíg ez az üzenet nem megy át, addig örökkön örökké a fidesz lesz ennek az értetlenségnek a nyertese.

Ezért ebben a vicinális viszonylatban a Burke-Burka menetrend értelmezhetetlen.