Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Miért szavazol a Fideszre?

önismereti teszt

2018.02.03. 09:22 | Kettes | 1086 komment

Címkék: longtail

Mert egyedül Orbán Viktor képes megvédeni az országot a migránsoktól. (1 pont)
Mert kaptam egy trafikot és nem szeretném visszaadni az előző tulajdonosának. (100 pont)
Mert én is részesülök az intézményes korrupció áldásaiból. (100 pont)
Mert csak ez a kormány támogatja a családokat. (1 pont)
Mert örülök, hogy a Fidesz elvett valakitől valamit, ami nekem sosem volt. (100 pont)
Mert attól félek, hogy a migránsok bántani akarnak. (1 pont)
Mert bántani akarom a migránsokat. (100 pont)
Mert Soros Györgynek van egy veszélyes terve. (1 pont)
Mert Gyurcsány talán nem lopott? (1 pont)
Mert érvényesülési lehetőséget látok a NER-ben. (100 pont)
Mert a többi ellenzéki pártnak nincs semmi programja. (1 pont)
Mert örülök, hogy ugyanolyan adókulccsal adózom, mint a mininálbéresek. (100 pont)
Mert a Fidesz a legkisebb rossz. (1 pont)
Mert az ellenzéki pártok lebontanák a kerítést. (1 pont)
Mert attól tartok, hogy egy másik kormány börtönbe küldene. (100 pont)
Mert a többi párt nem eléggé orbánista. (1 pont)
Mert szépül és gyarapodik a hazánk. (1 pont)
Mert a kommunisták sem különbek. (1 pont)
Mert végre a nemzeti érdek érvényesül! (1 pont)
Mert azt mondta a tiszteletes úr, hogy szavazzak a Fideszre. (1 pont)

Értékelés:

0 pont: te nem szavazol a Fideszre.
0 pont, de mégis a Fideszre szavazol: adj hozzá 1 pontot.
1-99 pont: Azért szavazol a Fideszre, mert egy idióta vagy.
100 pont, vagy fölötte: Azért szavazol a Fideszre, mert egy aljas gazember vagy (és lehet hogy még idióta is).

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8413629410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seol 2018.05.02. 02:27:41

@ijontichy:

Milyen alternatívát tudhattak volna ajánlani? "Jó, a választások másnapján kirúg a helyi fideszféreg, de pár hónapon, esetleg éven belül leváltjuk, aztán szerzünk neked munkát?" Sok vidéken elő számára nem az életképes vidékfejlesztés (ill. az életképesvidék-fejlesztés :) ) a létfontosságú, hanem az, holnap mehet-e közmunkába.

ijontichy 2018.05.02. 16:48:11

@mafi mushkila: @seol: Hé! Hát mindent nekem kéne csinálni? Mi vagyok én, politikus? Fizetnek nekem ezért nem kevés pénzt? :-)
Egyébként a szakmai tisztességem mián, mindig csak azt vállalom el, amit biztosan megelégedésre tudok teljesíteni. Más kérdés lenne, ha húszévesen kezdek az ingyenélő (aka. politikus) pályára gyúrni ;-).
Az, hogy a megoldást nem tudom kippantintani, mint Pallasz Athénét Zeusz, még nem jelenti, hogy ne látnám a problémát. És az szerintem elsősorben a társadalom (értelmi) színvonalában van. Szvsz. mindazoknak, akik legalább az érettségijüket nem vették (értelmezzük most ily tágan az "értelmiséget"), már 2002 óta a napnál világosabban kéne látnia, hogy a vitya vezette fityesz, nem a legkisebb rossz, hanem a lehető legrosszabb, Mo. hosszútávú érdekei számára. Nincs a palettán ennél rosszabb verzió. Pont. @Kettes fenti kis dolgozata halálpontos.
Nagyon sokan a gazdasági teljesítményük okán (bár nem tudom, mi abban a különleges, csak jól van marketingelve) nem látják ezt, holott nem ez a fő probléma. 2002-re vitya egy totálisan megosztott, tudatosan összeugrasztott országot hagyott maga után. Következett a "nyócév", mialatt inaszakadtából igyekezett az - elismerem elég töketlen - ballib kormányok minden tétova, a helyes irányba mutató lépését megkadályozni. 2010 óta pedig teljes erő- és pénzbedobással igyekszik a társadalom zömét a kádári szellemi színvonalon tartani. Ami ebben az időszakban gazdaságilag történt (a jó makromutatók) annak komoly ára van ám! A lakosság mintegy 40%-a elég tré színvonalon él. Mo. elvesztett félmillió piacképes embert... Az egyetlen eredmény talán a EÜ (igen, az EÜ!). Egy-két nemzedék, és Mo. a magán Eü országa lesz, csak ez hogy egyeztethető össze a keresztény erkölccsel, meg az európai morállal, az nekem rejtély. Meg egyáltalán, az amúgy sem kicsit individualista magyar méginkább az lesz.
Nota bene! extrém helyzetek kivételével a gazdaság évekig ellébecol különösebb problémák nélkül, a karrierbürokraták napi rutinja mellett is (márha nem rúgják ki őket a az összes minisztériumból és hasonló helyekről). A piacgazdaság már csak ilyen. Szóval hagyjuk vitya "csodás" gazdasági teljesítményét, az egy kalap trágyával ekvivalens (mind a 12 év, és szerintem a vitya röhög markába, amikor látja, hogy az értelmiség milyen parttalan vitákban elemzi a tkp. szóra sem érdemes részleteket). Mindez úgy, hogy 2010 óta kötésig gázolt a pénzben. És? Még azt a kurva M1-est is képtelen tisztességes állapotban tartani.
Egy gazdasági csődből sokkal könnyebb kilábalni, mint abból a szellemi nyomorból, amit a vityakomcsyk már húsz éve igyekeznek fenntartani.
A mai ellenzék kábé a CBACOOP vs. AldiLidli a fityeszhez képest. Tudom, a munka büdös (a vidéki pláne), de ha meg akarják szolgálni azt a nem kevés pénzt, amit a társadalomtól még így is kapnak, kezdhetnének gondolkozni. Ők, nem én (mi). Kezdhetnék mindjárt a "területi képviselőkkel", a legtöbb igen tré teljesítményt tud felmutatni (persze amilyen a fej...).
A komcsyk olyanok, mint a rák. Nagyon mélyen és szerteágazóan befurakodtak a társadalom szövetébe, jól átb...ták (és még mai ezt teszik) a csecsemőszintű magyar immunrendszert. Persze maguktól is ki fognak pusztulni idővel, de minél előbb, annál jobb lenne.

mafi mushkila 2018.05.02. 19:27:19

@ijontichy: Ja, nem, a magam részéről csak ötletelgettem, hasonlóan kívülállónak érezve magam, mint te.
Nem tudom, hogy mit üzent valójában ott az ellenzék, mert _az_ az üzenet meg ide nem érkezett el. Azt hiszem, hogy csak olyan üzenettel érhetett volna el hatást, amelyiknek az is a része, hogy nem kell félniük attól, hogy megpróbálják leváltani a hatalmat, mert sikerülni fog, és nem lesznek megtorlások, megvonások. Ezt az üzenetet pedig jószívvel nem hangoztathatták.
Nem-nagypolitikai ellenzéki vagy alternatív közösségszervezői minőségben meg megtudtuk, hogy mire elég _minden_ amire emberek képesek ott helyben: www.facebook.com/lritoknora/posts/624274281238149?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201805
Nem ismerem mélyen a munkájukat, de mindenhol a legjobbat hallom csak róluk, és ha az nem elég, akkor tényleg nem ezen a szinten lehet a megoldás.

Mickey Pearce 2018.05.08. 00:30:32

@Mozigépész:
Nekem egyre gyanúsabb az Index. Egyre több a (negatív) migráncsos hír és ilyen tudósítások jelennek meg:
index.hu/belfold/2018/05/07/parszaz_ember_jelent_meg_az_alakulo_ulesre_idozitett_elso_tuntetesre/
Azok a fotók... ennél szebb kormánypropaganda nem kell...
(Először akkor kezdtem gyanakodni amikor a diáktüntetésről olyan videót csináltak, hogy a 17 éves tüntető szerint azért van diktatúra, mert neki bölcsész beállítottsága ellenére kémiát kell tanulnia... emlékeztem a kommunista diktatúra idejére amikor nekem meg magyart és történelmet, horribile dictu művészettörténetet kellett tanulnom pedig matekból voltam országos második és beleborzongtam...)

ATCG 2018.05.08. 18:31:39

@labrys: Meg azt se felejtsük el, mit műveltek a szavazatokkal (mondjuk elsősorban a Jobbikra leadott szavazatokkal).
Tegnap megint megálltam biciklizés közben Balatonudvarin a kocsmában egy fröccsre
(hiába ilyen egy bicikliző nerkurva nyugdíjas, aki nem röstellett elmenni a szavazásra odabiggyeszteni az x-et (nem a Fideszre) és természetesen nem a Jobbikra, de ha csalnak az csalás, akárki ellen követik is el).

Magányos ember itta a sörét a pult előtti pad mellett. Állva itta.
A Közútépítős trikójáról ismertem fel, hogy ő lehet az akit itt ősszel megszólítottam, amikor meghallottam, hogy azt szónokolja:
"Csak azt várom, hogy lelője valaki, én is lelőném, de sajnos nem tudok célozni."
Barátságos pármondatos beszélgetés után, amely keserűen tömörítette az ő egész felnőttkorát, nehéz fizikai munkában eltöltött 42 évét, azt mondta búcsúzóul:
'Nagyon sokan utálják, de sajnos tavasszal a pestiek megint újraválasztják.'

Megkaptam a fröccsöm. Ketten voltunk a fedett teraszon.
A "a lét elviselhetetlen gyönyörűsége" idő, langymeleg és "bársonynesz",
akác és hársillat.

Hallgattunk, de kis hallgatás után most is megszólítottam:

'Ugye nem emlékszik rá mit beszéltünk itt ősszel a választásról?'
'Nem emlékszem. - mondja - annyi minden történt azóta.'
'Azzal váltunk el, hogy a pestiek fogják megszavazni Orbánt.'
'Hát nem ők szavazták meg.'- válaszol csöndesen, majd hozzáteszi:
'Holnaptól nyugdíjas vagyok, de a hivatalban azt mondták, hogy csak két hónap múlva látok pénzt, addig húzzam ki valahogy. nagyon sok most a munkájuk, mert ugye az a rengeteg Ratkó-gyerek most érte el a nyugdíjas kort.'
'Hát akkor majd nyugdíjasként próbálunk a magunk módján ellenállni.
Holnap lehet, hogy elmegyek a tüntetésre."
Kezet fogunk, erre nem mond semmit.

És akárhol akármilyen elkapott kocsmai vagy éttermi beszélgetésfoszlányt hallasz itt-ott az országban (Tihanyban, Füreden, vagy éppen Pápán), mindenhol a maffia garázdálkodásáról beszélnek, az egészségügy romlásáról,
a Balatoni szállodákat bekebelező Mészáros és a (Bod Péter Ákos eposzi jelzőjével): a 'nagyember lánya'-kettős akcióiról, a gejzírkúpok tövébe épített
"csókos kúriákról", a "fehérgalléros bűnözők" segítségével először külterületté,
majd a lakóparkok megépítése után belterületté nyilvánított füredi településrészekről,
a Tihanyi-révre néző domboldal lassan a Vác melletti Naszály lecsupaszított oldalát idéző gyanús földmunkáiról, ahol valami "nagyon odaillő" fog épülni,
az egyik balatoni szálloda szerencsétlen pincéreiről, akik az új belépőt figyelmeztetik, hogy jól olvassák el a munkaszerződésüket,
nehogy úgy járjanak mint ők, hogy a szerződés apróbetűs részének el nem olvasása miatt most gyakorlatilag bérrabszolgaként dolgoznak, mert milliós kötbér fenyegeti őket, ha a munkaadói oldal csalárdságára rádöbbenve föl akarnának mondani.

mafi mushkila 2018.05.08. 22:38:47

@ATCG: És eljöttél?
Én nem vagyok egy tüntetésen fanyalgós arc, akármi van, jobb mint a semmi, bírom az agorahangulatot, ha veszekszenek a népek, még az is jobb, mintha otthon maradtunk volna stb., de itt most csak egyre elebb keseredtem.

smokey_shorthair 2018.05.09. 00:18:32

Ket felirat a Parlament elotti aszfaltrol jol osszefoglalja az utobbi honap nyomorusagos tortenetet:

CSALTÁL, GECI !

FOGYJÁL LE/EL !

mafi mushkila 2018.05.16. 20:20:35

@labrys: Ez még csak idáig olvastam: "Tehát a játékszabályok felrúgásával a hazugságokkal kampányoló demagóg politikus épp azon emberek szószólójává válik, akiket a társadalmi nyomás akadályoz meg abban, hogy véleményének hangot merjen adni."

De ez itt sztem nem áll meg, mert orbán uszítása megelőzte azt, hogy egyáltalán bárki felneszelt volna a menekültekre. Nem féltek, nem nem féltek, nem volt semmilyen viszonyulás, nem volt társadalmi nyomás, nem volt mibe belesimulni vagy szembemenni vele, csak rögtön a gyűlöletkeltés. Az előtt, ha valakit érdekelt volna, nagyon nyugis beszélgetéseket folytathatott volna pro és kontra.

Azért a címből kivehető alaptézissel egyetértek, imádnivalónak tartják a hívek a hazudozást.

seol 2018.05.16. 20:25:04

@mafi mushkila:

Nem konkrétan a menekülteket szereti gyűlölni a magyarnép megcélzott rétege, hanem mindenkit, aki "nem ő", a zsidókat, a niggereket, a románokat, a szlovákokat, a buzikat, a libsiket -- a menekültellenes uszítással ennek egy része hivatalosan támogatottá vált.

mafi mushkila 2018.05.16. 21:38:47

@seol: Oké, de honnan tudtuk ezt, ha szegénykéim el voltak kussoltatva a rettenetes nyomásban?

Nem tudom, tényleg, de én ebben még soha egyik fordulóban sem tudtam hinni. Hogy embereket ez gyötörne, hogy volna megosztanivaló értékes véleményük-érzésük, csak nem lehet, nem szabad.

Én sokkal inkább hiszek a kortárs kultúránk passzív-agresszív gyökereiben. Vagyis hogy pontosan tudja mindenki az alávalóságról, hogy az, szégyelli is, ahogy kell, és kapóra jön, ha azt mondják neki, hogy "a másik" miatt nem mondhatja ki. Függetlenül attól, hogy mennyit hangoztatja amúgy.

Különben a cikkben a félelem tiszteletre méltóbb koncepciójáról van szó, mint taburól, ezt meg aztán végképp nem esik egybe a percepciómmal, hogy fenntartásokat, tartózkodást, félelmeket ne lehetett volna megfogalmazni.

Nem valamiféle véleményterror hibája az, hogy a diskurzushoz gondolatokat meg elképzeléseket szoktunk felajánlani, amit legfeljebb színeznek-hajlítanak érzelmek, nem pedig nyers érzelemkitöréseket. Vagy ha ez véleményterror, akkor az emberiség nagyon rossz úton jár az írásos emlékek alapján már elég régóta. És _minden_ konzervatív bekaphatja :)

labrys 2018.05.30. 13:40:22

Hogy ne feledjük, hogy kiknek köszönhetően vagyunk gyarmat.

ijontichy 2018.06.05. 18:16:16

Szóval továbbra is a kérdés - többek között - az: Egy kispiás kaliber miért szavaz a fideszre? Csak nem egy kis retro-kádár fíling hiányzott neki? Önök kérték, a komcsy teljesíti :-)

Steampunk Garage Company 2018.06.08. 15:48:44

@ijontichy: Nem kispiás, alkesz csóka tegnap. Koncert után kis sörözés mellettem a csávó "beszélget".
- Ki tett még annyit az országért mint OV???
Aztán elmesélte, hogy eladott egy Munkácsy!! képet 80e Ft-ért!!! a valóvilágos Alekosznak!!!! Ennyike.
Egyébként ismerem, örökölt, tehetségtelen,lumpen, erősen lecsúszóban, nagy dumával. De a migriket gyűlöli.

labrys 2018.06.13. 16:56:13

Továbbra sem felejtjük el, hogy miért szavaztál a Fideszre.

(Az azért érdekelne, hogy létezik-e olyan politikai erő, amelyik az Orbán-rezsim _tényleges_ leváltásán dolgozik mindeközben.)

mafi mushkila 2018.06.19. 22:27:01

Újabb bojkottjavaslat: index.hu/velemeny/2018/06/19/ellenzek_ep-valasztas-bojkott/

A cikk elejét nem csípem, szerintem nem értő elemzés, például emiatt: "Niedermüller Péter 37 százalékot tudott elérni, miközben a DK pártlistájára az itteni szavazókörökben a szavazatok csupán 6-8 százaléka jutott". Ez arra jön példának, hogy befogott orral szavaztak egy alapjában elutasított párt egyéni jelöltjére, amikor szerintem arra példa, hogy a szavazóknak a felkínált választékból több is vonzó volt, és ezenfelül az ellenzéki hangok összessége vonzóbb volt valamelyik egyik ellenzéki hangénál, és nem kényszerből, hanem lelkes támogatóként szavaztak egyet ide, egyet oda. Több szavazatként használták a több ikszüket, ha még több ikszük lett volna, még többfelé is mehetett volna, ami nem elutasítás, hanem heves vágy.

Viszont a bojkottos második rész meg jó.

labrys 2018.06.28. 16:06:19

A „belülről bomlasztók” figyelmébe, ismét. Nem felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre.

Mozigépész 2018.07.08. 13:25:54

@ijontichy:
Lehet, hogy egy kis retro Kádár fíling hiányzott nekik, de azért ez szerintem messze van attól. Esetleg egy kis retro Rákosi...

labrys 2018.07.22. 14:11:37

Azt hitted, elfelejtjük, miért szavaztál a Fideszre?

labrys 2018.08.18. 13:16:25

…Miért is szavaztál a Fideszre?

ijontichy 2018.08.27. 20:16:50

index.hu/belfold/2018/08/27/ungar_peter_az_ellenzeki_politika_megbukott_nem_szegyen_egyeterteni_a_fidesszel/
"Ungár szerint nem szabad lenézni, butának tartani a fideszes választókat."
"Akit le lehet nézni, azt le is kell." (Hofi)
Ez van. @Kettes továbbra is hibátlan.

közösperonos átszállás 2018.08.27. 21:25:13

@ijontichy: Migráció-ügyben a szokásos butaságokat ismételgeti. Nem, a Fidesz nem lépett fel határozottan a migráncsokkal szemben. Sajnos erre már emlékeztetni kell az embereket, de az "ezzel a pecsétes papírral tessék elvonatozni Szegedről Debrecenbe, de ha inkább a Keletinél tetszene a szabad ég alatt aludni, hát miért ne, ha meg az autópályán méltóztatnak gyalogolni, azt még le fogjuk zárni" minden, csak nem határozott migráncsellenes fellépés.

(Sokszor mondtam már el a neten, hogy én a határozott, de humánus fellépés híve lennék, és a Fidesz teljesítménye kettőből nulla.)

És az is sokat elmond, hogy még az olaszokkal (akik olyan helyzetben vannak, mint mi voltunk, csak még olyanabban) sem voltak hajlandóak semmiféle szolidaritást vállalni, hát ez bizony tényleg wtf.

mafi mushkila 2018.09.18. 21:14:58

@Mozigépész: "hajh, tizenkilencmilliomod magunk szerencsétlen bőrén kockáznak és malomköveznek."

Tekintsük azt fejlődésnek, hogy mára csökkent ez a szám.

Mozigépész 2018.09.19. 21:27:14

@mafi mushkila:
És még lényegesen csökkenni is fog, ha ez így megy tovább :-(

Külsős 2018.10.07. 06:16:55

@Mozigépész:

Sokadjára is értetlenül figyelem, ahogy az ország népe csak bénultan pislogva figyeli, mit tesznek vele. Annak idején néhány ezer forintért tömegek vonultak utcára, lelkesen népszavaztak milliók, most meg a zsebeket nem áttételesen, hanem közvetlenül érintő, nagyságrendekkel nagyobb összegek (a manyup, az egyre inkább csak fizetős formában elérhető normális eü ellátás, stb. után most éppen a Corvinus modell - vagyis horror tandíjak - meglebegtetett kiterjesztése az egész felsőoktatásra) még csak az ingerküszöböt sem érik el.
Tudom, tudom, ismerem a magyarázatokat a manipulációról, a tömegtájékoztatás megszerzéséről, az "ellenzéki" pártok tehetetlenségéről, blablabla, de akkor sem értem.

Külsős 2018.10.07. 06:16:55

@Mozigépész:

Sokadjára is értetlenül figyelem, ahogy az ország népe csak bénultan pislogva figyeli, mit tesznek vele. Annak idején néhány ezer forintért tömegek vonultak utcára, lelkesen népszavaztak milliók, most meg a zsebeket nem áttételesen, hanem közvetlenül érintő, nagyságrendekkel nagyobb összegek (a manyup, az egyre inkább csak fizetős formában elérhető normális eü ellátás, stb. után most éppen a Corvinus modell - vagyis horror tandíjak - meglebegtetett kiterjesztése az egész felsőoktatásra) még csak az ingerküszöböt sem érik el.
Tudom, tudom, ismerem a magyarázatokat a manipulációról, a tömegtájékoztatás megszerzéséről, az "ellenzéki" pártok tehetetlenségéről, blablabla, de akkor sem értem.

Külsős 2018.10.07. 06:19:25

@Külsős: Bocs a véletlen duplázásért.

Manchmal 2018.10.07. 20:37:20

@Külsős:

A hőkölés népe

Ez a hőkölő harcok népe
S mosti lapulása is rávall,
Hogy az úri kiméletlenség
Rásuhintott szíjostorával.

Mindig ilyen volt: apró kánok
Révén minden igának barma,
Sohse harcolt még harcot végig,
Csak léhán és gyáván kavarta.

Erőt mutattak, erőt látott,
Vertnek született, nem verőnek.
Önerejét feledte mindig,
Sohse szegzett erőt erőnek.

Betyár urai így nevelték,
Nem rúg vissza, csak búsan átkoz
S ki egyszer rugott a magyarba,
Szinte kedvet kap a rugáshoz.

Ma is itt ül lomhán, petyhüdten,
Fejét, jussát, szivét kobozzák
S ha néhányan nem kiáltoznánk,
Azt se tudná, hogy őt pofozzák.

Csak a Csodák-Ura meglátná
Végre ezt a szánalmas népet,
Adna neki csak egy dárdányi,
Úri, kis kiméletlenséget.

Hogy néhány maradt sereghajtó
Törötten, fogyva azt ne vallja:
Ezért a népért ugyis is mindegy,
Ebsorsot akar, hát - akarja.

mek.oszk.hu/00500/00588/html/vers0902.htm#60

Persze én sem értem amúgy.

Mozigépész 2018.10.07. 21:33:47

@Külsős: @Manchmal:
Én sem tudom, miért.
A népről nem tudok beszélni, maximum magamról.
Az első, hogy nem vagyok forradalmár alkat. Ha kell, tudok szembeszállni, keménykedni, de csak ha már nincs lehetőség kompromisszumra. Azt hiszem, tudom, hogy nem lennék alkalmas egy ellenállást vezetni, pláne megszervezni.
Alkalmas lennék arra, hogy csatlakozzak egy ellenálláshoz. Ez leginkább szavazásokon, tüntetéseken, esetleg sztrájkokban nyilvánulhatna meg. Itt a következő probléma. Kihez lehetne csatlakozni? Ma szerintem nem létezik komoly ellenzék Magyarországon. Vannak csírák, kezdeményezések, elsősorban ai civil szervezet között, de ezekből ki tudja, mi lesz. Akik a leginkább alkalmasak lennének arra, hogy változásokat hozzanak, azoknak egy jó része már nyugaton van, vagy nyugatra tart. Aki marad, az kedvetlen és fásult. És a saját egyéni túléléséért küzd...
Magányosan nem lehet ellenállni. Ez sikerülhet esetleg egy-egy Don Quijotenak, de ettől még nem fog a diktatúra megdőlni. És persze kevés embernek van olyan anyagi háttere, hogy ezt fedezni tudja...
Én egy ember vagyok. Ha sokan úgy gondolják, ahogy én, akkor az már a nép egy része :-) De nem tudom, hányan lehetünk így...

Külsős 2018.10.07. 22:22:24

@Mozigépész:

Végül is valahogy így vagyok ezzel én is...

Mozigépész 2018.10.09. 00:13:28

@Külsős:
Jelenleg kb. Fluor Tomi az egyetlen valódi ellenálló...

Külsős 2018.10.09. 18:58:28

@Mozigépész:

Nincsenek nagy igényeim, már attól is elégedett lennék, ha legalább a népszerűségi listákat nem vezetné a fidesz, nem nyernének a jelöltjei a helyi időközi választásokon, ilyesmik.

mafi mushkila 2018.10.09. 21:21:54

@Mozigépész: @Külsős: Gyertek aláírást gyűjteni, ha még nem jöttetek :)

europaiugyeszseget.hu/

Mozigépész 2018.10.18. 23:51:03

Éppen Ürge V Diána beszél az RTL Klubon a klímaváltozásról :-)

labrys 2018.11.22. 16:22:31

Nem, nem felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre. Ne reménykedj.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.11.22. 16:38:59

@labrys: Pont UVD a problemad? Nem a masik ket es felmillio ember.... Jezusom.

ámbátor 2018.11.22. 17:00:10

@jotunder: Nem arra az egy hónapos hozzászólásra válaszolt, csak szereti felszínen tartani ezt a posztot.

ámbátor 2018.11.26. 12:00:37

444.hu/2018/11/25/fabry-harom-fasiszta-jellegu-kormanyparti-televizio-van
Neki biztos több pontja van mint 100, szóval tudjuk migrt szavazott úgy, ahogy.

EG0 2018.12.21. 13:17:29

Van 103 pontom, sosem szavaztam a Fideszre, és kikérem magamnak az aljas idiótát. Én kérek elnézést, hogy nem akarom ennél is több adóval segélyezni azokat, akik nem járulnak hozzá a közös kiadásokhoz.
Továbbá jelzem, hogy a "Mert a Fidesz a legkisebb rossz." pontosan az ilyen blog bejegyzések miatt ér meg 1 pontot. Örülünk, Vincent?

seol 2018.12.21. 13:47:54

@EG0:

Most akkor "azért szavaztál a fideszre, mert:" vagy sosem szavaztál a fideszre?

labrys 2018.12.21. 15:22:11

@EG0: „kikérem magamnak az aljas idiótát” vs. „mert a Fidesz a legkisebb rossz”

Q.E.D.

Külsős 2018.12.21. 19:18:53

@ámbátor:

A Kutyapárt békemenetén is visznek 2 Orbánt követelő táblát :)).

ámbátor 2019.02.06. 16:07:13

Csak úgy eszembe jutott, hogy a közelgö válosztásokra készülve frissülhetne a lista, pl 100 pontot adva azért, hogy "Mert én is útálom a tudákosokat és a szemüvegeseket", és egyet azért, hogy "Mert összezavar, ha két újság nem ugyanazt írja, két tévécsatornán mást mondanak a híradóban"

Érvsebész 2019.02.06. 17:22:42

@ámbátor: Nem értek egyet, szerintem nem várható el a célcsoporttól az elmúlt néhány év fényében, hogy ilyen sok összetett mondatból álló teszteken rágja át magát. Inkább egyszerűsíteni kéne az opciókat és egyetlen szóban összefoglalni a válaszokat: Soros.

incze 2019.02.06. 17:43:16

@ámbátor: a kígyóvállú-gyűlölet, és az abból fakadó káröröm csak alesete a "Mert örülök, hogy a Fidesz elvett valakitől valamit, ami nekem sosem volt"-nak.

a másik érdekesebb, ott tényleg arról van szó, hogy az "azért szavazol a fideszre, mert egy idióta vagy" olyan változatosságot produkál, amit egy kérdőív nem nagyon képes befogni, kéne egy 1 pontos catch-all idióta választási lehetőség, pl. "Másér"

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.06. 21:05:12

@incze: Ott van az, nézd csak meg jobban. :)

mafi mushkila 2019.02.15. 17:40:18

@Kettes: De azért alapjában kívánságműsor, csak ügyesebben kellene kérni? :)

Akkor én egy olyat szeretnék, hogy, hogy "nem politizálok, és/de/persze/ négyévente a fideszre szavazok".

Ez a kedvencem, ez a beragadt lemez, hogy politizálni rossz és ciki, a választáson részt venni kötelesség, és ha már, akkor a fideszre ikszelünk, de az nem politika, természetesen, hanem az egyszerűen úgy van.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.02.25. 16:15:20

444.hu/2019/02/25/folyton-magyarazkodnom-kell-hogy-nem-vagyok-propagandista

Egy cikk a propagandasajtó ifjú propagandistáinak motivációiról. Petra szektás bolsevik. Kata gyáva opportunista. Gabi is opportunista, csak kognitív disszonanciával. Izabella idióta, de önérzetes. Uncsi. Mutassatok már valami új motivációt.

kemény keleti kommentelő 2019.02.25. 19:50:37

@Kettes: Nekem az tetszett, hogy " Hiszek például a Soros tervben ".
Tudja, hogy ez egy hit, és az ő feladata a terjesztése.
Ehhez a hozzáálláshoz kell a vallásos előnevelés, amit már az iskolában megkapnak.

OoOoOo 2019.02.25. 22:36:53

@Kettes: na de legalább örülnél, (feltéve, hogy csak a nevük változtatták) hogy meglettek a szülőszoba konyháján kívül létező (nem luxuskurva) nők a fideszműködésben. Nekem nagy kő esett le a szívemről. Már kezdtem félni attól fideszben férfiakkal végeztetnek szalagmelót.

labrys 2019.03.19. 19:19:27

Továbbra is tiszta, miért szavaztál a Fideszre. (Bárhogy is próbálsz arról megfeledkezni.)

labrys 2019.04.14. 16:30:29

Nem, nem felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre.

Külsős 2019.04.14. 21:06:26

@labrys:
Minapi tapasztalat. Budapest közeli kisváros, piac, napfényes tavaszi délelőtt. A Fidesz aláírásgyűjtő standja előtt népes, lelkes csoport várja, hogy sorra kerüljön, nevetgélnek, beszélgetnek, mindenki ismer mindenkit, szinte tapintani lehet a közösség erejét. Sokadik generációs középosztálybeli a túlnyomó többség, nekik bőven elég a "magyar" és "keresztény" hívószó. 1-99 pontos sáv.

velőtanya 2019.04.14. 21:40:02

@Külsős: Én tegnap eléggé más hangulatot csíptem el - Budapest, a kerület nagyon vegyes, de a konkrét környék az átlagnál balosabb és liberálisabb - amiből persze régen nem próbálok már semmilyen következtetést és pláne optimizmust levonni, de mégis jól esett egy pillanatra. Kicsit ilyen láthatatlan buborék volt a stand körül, nem bántotta őket senki, veszekedés se volt, csak így nem ment oda hozzájuk senki. Még egy olyan is volt, hogy kisgyerek oda akart szaladni (narancs lufiért talán), az anyja meg nem engedte:), A négy aktivista is eléggé tanácstalannak tűnt, kicsit arra a híres salgótarjáni videóra emlékeztettek a világ legbénább fidelitaszos pártszolgálatosaival.
Végül aztán megengedtem magamnak egy kis tréfát én is - klasszikus forrásból dolgozva - odamentem, piszkálgattam az ívet, aztán megkérdeztem, hogy nekik ezért jár valami pénz is, vagy csak a szégyen?:)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.14. 21:47:13

@velőtanya: Miért nem töltetiek ki velük a Miért szavazol a Fideszre-kérdőívet? :-)

velőtanya 2019.04.14. 22:48:58

@Kettes: Sajnos ez csak elszigetelt jelenség lehetett, a @Külsős: által írtak jelentik a realitást. Ezeket az elmúlt félórában láttam - egyébként más témáról szóló cikkek kommentsávjaiban - és csak ami rögtön meglett most:
- Az a lényeg hogy nálunk a helyi szupermarket előtt felállt a fidesz bódé, tolonganak is a cool arcok, 60+, ránézésre bolsi --> fóliasapkás fejlődéstörténettel, " aztán gyertek ám szavazni, hajaj, megyünk" veszélyben a haza, brüsszelt hallottam fél füllel...
- Megpróbáltam valamiféle beszélgetésbe elegyedni, de gyűltek a támogatók, és már az első kérdésemtől lefagyott az aktivista, mármint az ún migránskaravánról kezdtem a felvilágosítását, de homály volt, viszont két rettegő már rám mozdult, mint soros ügynökre, én meg nem akartam fogdában tölteni az éjszakát mivel családi feladataim vannak, így inkább otthagytam őket.
- Nekem ma lett vége a világnak, anyám kirándulni volt és volt ott pár ember, akik telefonos forródrótot tartották, hívták egymást, hogy hol tartanak már a migránsok, akik elindultak görögországból. Az egyiknek otthon volt valakije az M1 előtt. Aztabüdöskurvaéletbemár....
- Tegnap volt 8 éves fiam szülinapi bulija. Amikor azt játszották, hogy eltorlaszolták az ajtót, nehogy bejöjjenek a migráncsok, akkor kívántam boldog Kacsameséket a mini sztárelnök úrnak. Sikeresen elkrta ezt az országot. Szívből gyűlölöm. (itthon nincs reklám, nincs stopsoros, nincs Magyarország kormánya hirdetés, nem a fiam migráncsozott)

Mickey Pearce 2019.04.15. 06:39:21

Azt el tetszenek felejteni, hogy ha az egységsugarú magyar választó valamilyen okból kiszabadul tetszőleges nyugat-európai nagyobb városba, ott lát nagy mennyiségű "migráncsot" (akik a saját kultúrájuknak megfelelően szeretnek központi helyeken összegyűlni és ott beszélgetni, vagy a túrista helyeken zaklatás módszerével haszontalan szarokat árulni és ezzel a valós arányuknál jóval többnek látszanak), vagy lát egy iskolás csoportot ahol a gyerekek fele-háromnegyede szinesbőrű, akkor hazatérve eme kiruccanásról sokkal fogékonyabb a soros terv és migráncskaraván dumákra, hiszen saját szemével LÁTTA hova fejlődhetnek a dolgok ha nincsen kerítés, rasszizmus és fasizmus. Aztán eldönti hogy melyiket szeretné és ennek megfelelően szavaz.

ijontichy 2019.04.15. 07:16:08

@velőtanya: Az akol melege :-(. Tetszik, vagy sem, ez a magyar vidék. Nyolc bolsimentes év jutott nekik, az semmire sem elég. '98 óta már vityáék befolyásolnak erősen. Budapest? Elég nagy, kozmopolita, buzi, köcsög (a szó legjobb értelmében ;-) ) nagyváros, eltűr egy gumicsizma Tarlóst, lebukik, kibekkel, leszarja a vitya fejét. Elég frusztrált is a pali, hogy nem tudta, nem is fogja soha igazából uralni. Csak épp magas lesz a számla, mire vitya meggebed :-(.
Ez egyben válasz arra is, amit itt a szomszéd topikban pedzegetünk: vitya nem nagyformátumú nemzetközi machinátor (pláne nem politikus), csak egy kisstílű, lokális, erőszaktevő kókler, aki nagyon hangos. Budapest nagy falat neki, hát akkor Párizs, Berlin, vagy a nagyon sajátos módon kozmopolita város, Bécs... és orbán viktor? Pfűűű...
Miért szavazol a fideszre? Mert egy idióta vagy (és még lehet, hogy aljas gazember is) :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.17. 13:08:08

Most tudtam meg, hogy két nagyon fontos szempontot kihagytam.

"Azért szavazok a Fideszre, mert migránskártya (1 pont)."
Azért szavazok a Fideszre, nehogy visszajöjjön a Vincent (1 pont)"

(Holger Hartland szíves közlése.)

velőtanya 2019.04.17. 21:07:04

@Kettes: Mondjuk az ő pontszámán ez sokat már nem változtat.

velőtanya 2019.04.17. 21:09:57

A Medián szerint jelenleg 56% szavazna a fideszre... ilyen számok mellett egyre kevésbé tud már felizgatni, hogy miért:(
img1.hvg.hu/image.aspx?id=380e84e3-8dc0-4228-9d6a-3d8266267f10&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e

mafi mushkila 2019.04.17. 21:21:05

@velőtanya: Az emberek úgy tudják, hogy ezt kell mondani, hogy ne essen bajuk, a választási iroda időnként szintén megkínál minket számokkal, amikről úgy tudják, hogy mondaniuk kell ahhoz, hogy _nekik_ ne essen bajuk, az aláírásgyűjtő pultoknál vidám megbízott aktivisták csoportosulnak mindkét oldalon... Tudni nem tudunk semmit, pláne nem százalékosan, és ez a lényeg. Hát ezért.

Külsős 2019.04.17. 21:28:09

@mafi mushkila:

2014-ben is reménykedtünk a rejtőzködő szavazókban :(((. Oszt mire mentünk vele?

mafi mushkila 2019.04.17. 22:39:34

@Külsős: Te aztán alaposan el lehetsz keseredve, ha még ebbe a teljes lemondásba is belehallottál valami annál reménytelibbet :) Nem, átláthatatlanok, láthatatlanok, megismerhetetlenek vagyunk egymás számára így tömegében, és ebből nem lesz semmi jó. Ráadásul nem is annyira egyszerű a dolgunk, mint mind elmenni szavazni, és jól választani, pedig már az is elérhetetlen célnak tűnik.

ijontichy 2019.04.27. 18:15:22

@Kettes: "Azért szavazok a Fideszre, nehogy visszajöjjön a Vincent (1 pont)"
Ez teljesen érthető. Mert mi van, ha puskát is hoz a melóhoz b+ ? :-)

ámbátor 2019.04.27. 20:05:43

@ijontichy: mondjuk igény az lenne rá. Távcsövet tudok adni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 08:50:11

Hihetetlen, hogy amikor az ember már azt hiszi, hogy a "Miért szavazol a Fideszre" tesztsor teljes, jön valaki, és megcáfolja. :-(

makronom.mandiner.hu/cikk/20190506_bollobas_interju

A bácsi egy kibaszott idióta. A tiszteletére felveszem a következő kérdést a tesztsorba:

"Azért szavazok a Fideszre, mert Brüsszel az új Moszkva, Moszkva pedig okés. (1 pont)"

velőtanya 2019.05.06. 09:15:17

@Kettes: Azért ez pl. önmagában többet ér szerintem, mint 1 pont:
"Mielőtt folytatnánk, szeretném hangsúlyozni, hogy csak egy hazai kutatóintézetet ismerek igazán, a Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézetet, és az nagyszerű. Ami nekem fáj, az csak az, hogy nincs a levegőben ott, hogy ez a kiváló intézet micsoda luxus egy szegény kis országnak."
És persze végtelenül nyomasztó és szomorú ez az egész (is)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 11:14:36

@velőtanya: Őrületes kognitív disszonancia dolgozik ebben az emberben. :(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 11:36:08

@Kettes: bb akkor jobber volt, amikor orbán még kisiskolás volt. majd ötven éve külföldön él. párszor beszéltem vele, és sikerült megúsznom összeveszés nélkül. mondjuk volt olyan eset, amikor kicsit rezgett a léc. azt nem tudom, mi lesz ha még egyszer az életben találkozom vele. kombinatorikában ő a legnagyobbak között van, és elég széles az érdeklődési területe, extremális halmazelmélettől a perkolációelméletig. csak ilyen. :((((((

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 17:33:47

@jotunder: Nem haragszom rá, a teszt teljesen objektív, a kitöltése önkéntes, az eredményt bizalmasan kezeljük. :)

Külsős 2019.06.10. 22:30:48

"a nemzeti tőkésosztályon belül jelentős jobboldali fordulat ment végbe 2002 és 2010 között, még a baloldali kormányok ideje alatt (!), majd ez az irányvonal folytatódott a Fidesz hatalomátvételét követően...
...az állami megrendelésekből gazdagodó politikai kapitalisták tábora csak egy kis frakciója a jobboldali kötődésű nemzeti tőkéseknek...
...Ki látványosan, ki csendben, de a legtöbb tőkéscsoport Orbán mellett van"

Scheiring Gábor elemzése.

merce.hu/2019/06/10/miert-nem-lazadnak-orban-ellen-a-nemzeti-tokesek/

incze 2019.06.11. 02:19:59

@Külsős: hát én ebbe beleolvastam, de annyi khm khm van benne, igen finoman fogalmazva, hogy a bő közepe után letettem róla. itt ugyan nem a szorgalom hiányzott, de a prekoncepciók szolgálatába állított szorgalom, ugye, (itt néhány unalmas közhely).

Pelso.. 2019.06.11. 06:07:49

@incze: A prekoncepciók ellenére: A nemzetinek nevezett tőkésosztály már rég bármely fantáziát meghaladó befolyással bír. Nem elfelejtendő, kik finanszírozták egy az egyben a fideszt 2010 előtt. A következő választások kimenetele is a kezükben van, az ellenfelek mindösszesen sem tudnak szerintem tizedét sem propagandára, aktivistákra stb költeni.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 06:24:49

@incze: Kutatásnak mondja, de csak gyermekrajzokkal tűzdelt fideszlózungok.

Külsős 2019.06.11. 14:10:32

@incze:
Egyetértek, nekem is hiányérzetem volt olvasás közben. Az alapállítás miatt hoztam mégis ide, hogy t.i. a leggazdagabb magyarok túlnyomó része orbánt támogatja (és ez tágabb kör a mészáros-féléknél). Az, hogy jobboldaliak, az helyzetükből fakadóan nem meglepő, de az, hogy jobboldaliként beérik a fidesszel, az bizony 100 pont, vagy több.

incze 2019.06.11. 16:00:58

@Külsős: @kemény keleti kommentelő: @Pelso..: nem kétlem, hogy a "gazdagok" a "fidesz pártján állnak", minden okuk megvan rá a fordított robin hood szisztéma önmagában több mint elég lenne ehhez leszámítva néhány altruistát (ami minden populációban elenyésző kisebbség, a szegények közt is). ami meg a nagyon gazdagokat illeti, nekik aztán egy ilyen zavaros világban bőséggel van félnivalójuk, de a ner azt is nyilvánvalóvá teszi, hogy ha rendesen fizetik a védelmi pénzt (a volt maszopos vanabí királycsináló leisztingernek ez elég sokba volt, egyenest a nerfodbalba kellett belépnie), akkor (de csak akkor) nem lesz hatóóság ügyészség, elháríthatatlan ajánlat, nem lesznek kurvára megbigézve. aki viszont oldalazni próbál, nem paríroz, az jól meg lesz baszva.

amikor ilyen okok állnak fenn, akkor lófasznak sincsen szüksége politikai mittoménmire, vagy mi a szart hord össze ez a cikk.

a szockormányok alatti átvándorlás a fideszhez teljesen érthető, a nemzetiburzs humbug a verseny ígért kiszorításával, személyes körbehízelgésekkel nagyon is hatásos volt, és legkésőbb 2004-2005 után meg eleve megindult a látható leendő győztes kegyeiért a törleszkedés (a ner 2006-os meglepetés veresége orbán rettenetes kampánystratégiájának és bűzös kampányügyeinek egyenes következménye volt, a választási évre nagyon tetemes előnnyel fordult a fidesz, és akkor orbán kézbevette és elbaszta, mint utóbb kiderült, szerencséjére). 2006 után meg végképp látszott, kivel kell, és kivel nem kell jóban lenni.

Pelso.. 2019.06.11. 21:54:26

@incze: Van bennem egy nagy kérdőjel: hogy lehetett a szociknak annyi esze, hogy nem vették észre, a fidesz intenzív "párbeszédet" folytat már 2004 után gazdasági szereplőkkel, ill. legalább részben nem tettek ellene....?
Az önkormányzatok és fenntartott intézményeik fosztogatásáról már nem is beszélve.

labrys 2019.06.12. 10:00:18

@incze: +1 (örök hála a “megbigézni” igéért

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 11:13:34

@Pelso..: Az az intenzív párbeszéd nem elkezdődött és nem 2004 után, hanem az a fidesz lényege, hogy van pénze, sajtója, titkosszolgálata és befolyása, hogy törvényeken diszponáljon, amikkel lopni lehet. A korrupció a lényege, ahogy ők is mondták.
Azok a gazdasági szereplők nem elfordultak a maszoptól, hanem soha nem is voltak benne. A vagyonok nem maszopos privatizációból keletkeztek, ahogy a fidesz szereti ismételgetni, hanem Antall alatt és után Matolcsiék alatt. A maszopos privatizáció a mumusuk volt ezeknek, mert nem nekik csúsztak egész bankrendszerek meg megyék, hanem külföldi cégek vettek pénzért dolgokat. Az Orbán-Torgyán alatt aztán megtalálták a meleg vackot a korrupció állammá emelésében és utána már csak ezért küzdöttek, hogy megint otthonos legyen nekik a korrupció földje.

kamerasmobil 2019.06.12. 13:22:41

index.hu/belfold/2019/06/12/schmidt_maria_interju_orban_merkel_soros/

"A 'konzervatív' kifejezés nagyon nehézkes és unalmas magyarul. Mi illiberálist használunk, mert mindenki gyűlöli a liberálisokat (SZDSZ), akik kormányt alakítottak a posztkommunistákkal '94-ben. (...) a liberális szó Magyarországon az SZDSZ-t jelenti, az árulókat. (...) a liberálisoknak, akik antikommunistának mondták magukat, majd oldalt váltottak, soha nem bocsátunk meg"

Azon gondolkozom hogy eljon-e meg az en eletemben az az ido amikor ezek az emberek a megfelelo helyre kerulnek a kollektiv tudatunkban. Amikor mar mindenki belatja majd hogy ok voltak az arulok es bunozok es a megitelesuk is a valosagon fog alapulni meg az altalanos orok ervenyu erkolcsoken.

Zebrateve 2019.06.12. 16:18:45

@kamerasmobil: Hány éves vagy, királyfi? Kádár 30 éve halott, és nézd meg, helyére került-e a kollektív tudatban.

kamerasmobil 2019.06.12. 17:56:08

Ezert van hogy csak gondolkozom rajta es nem varok ra...

Pelso.. 2019.06.12. 19:39:18

@kemény keleti kommentelő: Valóban az a fidesz lényege (ugye, pl az UD zrt nem merült feledésbe), a 2004-es évtől az aktivitás növekedését saját szektoromban tapasztaltam.

@kamerasmobil: Ne csupán a kollektiv tudatunkban kerüljenek megfelelő helyre.

labrys 2019.06.14. 18:07:56

Miért nem lázadnak Orbán ellen a nemzeti tőkések?

merce.hu/2019/06/10/miert-nem-lazadnak-orban-ellen-a-nemzeti-tokesek/

…Mondjuk öklendeznem kell attól, ahogy a hazai „jobboldaliak” kihasználják és kisajátítják a „nemzeti” jelzőt, és különös, perverzen szuicid idiotizmusnak gondolom, amikor „baloldali” és egyéb véleményformálók még alájuk is játszanak ebben, de a cikk fontos dolgokat állít.

HToma 2019.06.15. 09:54:59

@labrys: elnézést, de a cikkben a nemzeti tőkés csak annyit jelent, hogy magyar állampolgár, nem multi. Többször le is írja baloldali nemzeti tőkések, jobboldali nemzeti tőkések.

labrys 2019.06.23. 16:20:42

A Fidesz tudatosan annihilálta a magyar oktatási rendszert úgy, hogy azt sok generációs munkával sem lehet már helyrehozni. Ez az egyik olyan bűnük a kettő közül, amit soha nem szabad, soha nem lehet nekik megbocsátani, és amire majd a sírok kiásása és a maradványok levizelése közben gondolni kell.

Az elpusztított magyar oktatási rendszer végső lebomlásának egyik tünete:

hvg.hu/elet/20190623_Elszomorito_adat_a_10_evfolyamos_gyerekek_otode_megreked_a_hatodikosok_szintjen

ámbátor 2019.06.23. 17:07:28

@labrys: nem tudom mi nálad a másik, nálam van még pár ezen a szinten:
- a jogállam és a jogállamiságba vetett hit elpusztítása
- a szabad sajtó és a sajtó iránti bizalom elpusztítása
- az öngondoskodás gondolatának több generációra kiterjedő megútáltatása
- Lázár János mosolya
- a civilszféra pusztítása
- a szoldaritás szitokszóvá tétele
- Németh Szilárd
- a tudományos élet és a tudományba vetett bizalom lemészárlása
és akkor még bele se kezdtem nagyon a legdurvábbak listázásába. Erre gyorslistára még a hazaárulás rá se fért mert csak azokkal kezdtem, ami még évtizedekkel a kipusztulásuk után is mérgezni fogja az országot.

labrys 2019.06.23. 18:20:13

@ámbátor: hát ja, végül is kinek lenne annyi tintája… nálam a másik ősbűnük a társadalom fasizálása. (De voltaképpen ugyanannak a trágyadombnak a különböző fekvésű oldalait nevezgetjük el.)

labrys 2019.07.15. 16:43:09

Nem, tényleg nem fogjuk elfelejteni, miért szavaztál a Fideszre.