Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az Orbán-fasizmusról

2017.07.05. 00:03 | jotunder | 1597 komment

 

        1925. április 25.-én Róma alapításának évfordulóján adták ki a Fasiszta Értelmiség Kiáltványát.  Olyan olasz értelmiségiek írták alá a Manifesto-t, mint Luigi Pirandello, Gabriele d'Annunzio,  Ungaretti, Malaparte vagy Marinetti. Nem Jókai Anna, Kovács Ákos vagy Fekete György.

        A Kiáltvány értelmi szerzője Benedetto Croce barátja, a nagy olasz filozófus Giovanni Gentile volt, aki Mussolini helyett találta ki a fasizmust, ő volt a Duce ideológusa, szemben Schmidt Máriával, Molnár Attila Károllyal vagy Lánczi Andrással, akiknek egy élet is kevés lenne, hogy felemelkedjenek a középszerűség szintjére. 

        1936. május ötödikén Badoglio tábornok csapatai elfoglalták Addisz-Abebát (a náci Németország Hailé Szelasszié abesszín uralkodót támogatta Mussolini ellenében). Orbán Viktor egy csinos kis darab abált szalonnát foglalt el a felcsúti kisvasút büfékocsijában. 

        1938. június 19.-én Párizsban Mussolini Olaszországa  Piola  és Colaussi góljaival győz a futball világbajnoki döntőben Horthy Miklós Magyarországa ellen. Érdemes egyébként felidézni, hogy a brazil Médici tábornok diktatúrája idején verte tönkre Pelé, Gérson, Jairzinho és (uramatyám mekkora gól volt) Carlos Alberto góljával az olaszokat, Videla tábornok alatt verte a hollandokat Kempes és Passarella, Puskás Ferenc Franco idején volt sztár a Realban, és bizony a görög fasiszta junta alatt volt a Panatinaikosz edzője, amely Panatinaikosz a BEK-döntőbe jutott. Ami ritkábban következett be fasiszta diktatúrákban az az, hogy egy Andorra nevű közúti pihenőhelyen néhány könyvelő és buszsofőr elveri a nemzeti válogatottat.

        A szicíliai maffiát Mussolini Cesare Mori-val  a Vasprefektussal verte szét, a magyarországi maffia pedig nem úgy néz ki a Várkert Bazárban ütemesen tapsolva, mint amelyik éppen szét van verve. 

        Mussolini nője a Margherita Sarfatti  az olasz avantgarde nagyasszonya volt. Nézzük már meg az orbánista cukrosbácsik körül szálldogáló pillangókat, és képzeljük el, amint egyszer a Susan Sarandon fogja eljátszani őket. Nem lesz könnyű.

       Az igazi fasizmus nagyon veszedelmes dolog, de szinte sohasem pitiáner.  Magyarországon Orbán oligarchái falusi lótolvajok szintjét hozzák, egy hivatásos kurvapecér intézi az ideológiai jellegű leszámolásokat. 

       És most jöjjön egy epilógus, amelynek szinte semmi köze sincs Orbánhoz. Ma este elmentünk meghallgatni, mit gondol Zsámbéki Gábor Shakespeare-ről.  Stohl Andrással és Jordán Adéllal beszélgetett a IV. Henrikről, Hővér (ma már Szélvész) és Lady Percy jelenetén keresztül.  A Nádasdy új fordítását használták, és persze, hogy ott volt a Nádasdy is. Jordán Adél utána biciklivel ment haza, és amikor észrevette azokat, akik egy órán keresztül ültek szemben vele, még rájuk is köszönt, aminél kedvesebb dolgot nehezen tudok elképzelni.  

     Az ún.  Nagy Egész szempontjából teljesen mindegy, hogy minek nevezzük azt, amit kutyaközönségesen egy darab szarnak is lehet nevezni. Az ún.  Nagy Egész szempontjából Zsámbéki instrukciója Jordán Adélnak, miszerint üljön le amikor Hővér/Szélvész tahó vele, sokkal relevánsabb, mint Orbán fasiszta/nemfasiszta miniszterelnök instrukciója Mészáros Lőrincnek, hogy lopjon el egy újabb megyei jogú várost.

    Biztos, hogy volt Borzasztóföldén valamilyen durvaarcú hadúr, amikor Shakespeare a IV: Henriket írta, de ugyan ki emlékszik a nevére, ki emlékszik a kedvenc hóhérainak, kurafiainak, házitolvajainak a nevére.  Mára Borzasztóföldét is elfelejtették.

      
   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2712641821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.30. 00:23:12

@seol: Ezt a mentséget talán 2014-ig el lehetett fogadni. Kétezer-kibaszott-tizenkilencben már az sem mentség, hogy valaki legfeljebb négyévente foglalkozik a közügyekkel. Bocs, de aki nem veszi észre, hogy egy maffiaállamban él, mert el van foglalva a lovaival megy a kutyáival, az egy idióta. Ez nem egy új szempont, mindig is megengedtem, hogy egyesek lassabban reagálnak a történelmi eseményekre. De van egy határ.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 05:01:58

@Kettes: Vagy pont azért, mert észreveszi, hogy egy maffiaállamban él, vagy mert észreveszi, hogy már évtizede ugyanazok az urak és mindent megtehetnek, akkor neki ez nem választása.
Ahogy Kádár népe is élt, amiben élhetett, úgy Orbán népe is morzsolgatja napjait, mert a rendszer életre szóló.

Külsős 2019.05.30. 07:59:00

@kemény keleti kommentelő:
Nana, az azért nagy különbség, hogy Kádár idején itt voltak a szovjet csapatok, most viszont nincs külső kényszer, orbánt kizárólag Magyarország drága jó népe tartja hatalomban.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 08:10:11

@Külsős: Én 23 évet éltem a Kádár rendszerben és életemben nem láttam egyetlen szovjet katonát sem. A rendőrök elől meg akkor futottam, ha a Gellért hegyen nem volt a kutyán póráz. Sosem volt. És mégsem gondoltam, hogy ez egy egyszer végetérő világ, ami ellen nekem tennem kellene valamit. Eszembe sem jutott. Nem olvastam mást, csak IPM-et, Rakéta regényújságot meg ÉS-t. Meg volt valami Magyarország nevű hetilap, de lehet, hogy a nevét rosszul tudom már... Miből gondoltam volna, hogy nekem politikailag állást kellene foglalnom ?

Külsős 2019.05.30. 09:03:42

@kemény keleti kommentelő:
Én még annál is többet, de ha nem is láttuk, azért tudtuk, hogy itt vannak és a '68-as csehszlovákiai bevonulás sem volt titok. Persze, csak nagyon kevesen vállalták a politikai állásfoglalást, azok is főleg a vége felé, nem igen lehetett tenni semmit. Most viszont igenis lehetne.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 09:13:50

@Külsős: Azt akartam mondani, hogy egy ilyen beállt évtizedes uralomnál már fel sem merül az emberekben, hogy a politika az ő dolguk lenne.
Bevonulás, embargó, szocialista segítség, annyit jelentett akkor, hogy az ember esetleg ott lesz kiskatona, ahol lőnek. Nem többet.

Külsős 2019.05.30. 15:32:33

@kemény keleti kommentelő:
Ezt értettem, csak azt próbálom mondani, nem szabadna, hogy most is ugyanez a feeling legyen, még akkor sem, ha orbán valóban mindent megtesz érte.

labrys 2019.05.30. 16:29:29

@seol: pontokba szedem, mert széthullik a beszélgetés /áthúzva/ nem vagyok káptalan.

1. Valóban nem feladatod bármiről meggyőzni engem. :)

Ettől én még érdekesnek találom, hogy azok közül, akik azt állítják, léteznek nem idióta/nem gazember Fidesz-szavazók, még

soha,
senki,
egyetlenegyszer sem

válaszolt az olyan jellegű kérdéseimre, miszerint ezek a bizonyos (tételezett) Fidesz-szavazók hogyan viszonyulnak például az Orbán által explicite kimondott etnikai homogenitásra törekvés (etc.) eszméjéhez. Hogy milyen nem idióta/nem gazemberi értelmezése lehetséges szerintük (illetve tételezőik szerint) ennek a gondolatnak. (A hasonlóan undorító/emberellenes orbáni törekvések/tevékenységek sora persze azeri baltanyélnél hosszabban is folytatható lenne, de maradjunk egyelőre a penetráns rasszizmusnál.)

.

2. Hamis dilemma: a kádáristákra vonatkozó kérdésedre csak azért válaszoltam, mert /barna félcipős boka összecsattant/ egy úh, kéhlek, ihreleváns mellékvágányok esetén is úh.
Ti.:

a) A „kádárista” tanítónő kinyilvánítottan diktatúrában élt („proletárdiktatúra”), ellentétben a mai Fidesz-szavazókkal. Ha egy diktatúrában nem jól „szavazol”, szó szerint kinyír a rendszer. Ha az utóbbi húsz év Magyarországán nem Orbánra szavazol, semmi bajod sem lesz (plusz még tisztességes is maradsz). – Kivéve, ha azt, hogy „léteznek nem idióta/nem gazember Fidesz-szavazók”, úgy kellene érteni, hogy vannak sokan olyanok, akiket _kényszerítenek_ arra, hogy Orbánra szavazzanak. Mert ez tökéletesen igaz, egyetértek – viszont akkor miért nem ezt mondjátok ahelyett, hogy félreérthetően mentegetnétek holmi kitalált, szabadon választó Orbán-híveket?

b) A „kádárista” tanítónőnek egészen konkrétan alig volt lehetősége tájékozódni – például az ’56-ot követő megtorlásokkal kapcsolatban –, míg az utóbbi húsz év magyar választóit semmi sem akadályozta meg az ismeretszerzésben. (Hacsak az nem, hogy jókora hányaduk funkcionális analfabéta – vö. idióta.)

c) Mindezekkel együtt: ha a mondott „kádárista” tanítónő tudatában volt pl. a megtorlások tényének, ismerte azokat és egyet is értett velük, akkor bizony ő is vagy idióta volt, vagy gazember. (Vö.: Czinege Lajos-féle zember.)

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 16:39:13

@labrys: Ha a kádárista tanítónő pont a saját szemével látta, ahogy kibeleznek és végighúznak Miskolcon egy ávh kiskatonát, miközben egy sporteszköznek számító kalapácsvetővel lépésről lépésre rásújtottak a szétroncsolt hullájára, akkor lehet, hogy azt mondja, nem árt ezek ellen egy megtorlás, mert nagyon elszemtelenednek.

seol 2019.05.30. 16:54:27

@labrys:

Mind logikailag, mind pragmatice jónak tűnik az, amit egy másik, lényegét tekintve azonos kérdésedre írtam, de akkor újra: sokan nem találkoznak "az Orbán által explicite kimondott etnikai homogenitásra törekvés (etc.) eszméjével" (lásd: a saját ismereteidből indulsz ki). Plusz a kog.dissz. is ügyesen ki tudja magyarázni adott esetben, hogy "azt nem úgy kell érteni". (A kényszerből szavazókról nincs szó.)

Ugye mindketten tudjuk, hogy a 80-as években már messze nem kellett durva megtorlástól tartani. És ha a bármilyen formában Kádárra szavazókra gondolok, az valahogy úgy írom, "Kádárra szavazók", de ugyanúgy nem róluk volt szó en bloc, ahogy a fideszes szavazóknál sem számolom épp a kényszerszavazókat. Nem tudom, kommunikációs trükk-e vagy félreértés, de: a kádárista jelen esetben Kádár elhivatott támogatóira vonatkozott (legalsó "szinttől" a legfelsőig).

"félreérthetően mentegetnétek holmi kitalált, szabadon választó Orbán-híveket"
Van egy olyan hülyeségem, hogy nem tudok önfeledten gyalázni _pusztán_ ilyen-olyan skatulyázás alapján embereket, tehát még ilyen első látásra teljes mértékben visszataszítónak tűnő csoportok esetében is fenntartanám magamnak a lehetőséget, hogy egy bitnél többön alkossak véleményt egy-egy konkrét személyről, neadj'odin, megengedjem új, korábban fel sem merülő szempontok, lehetőségek előkerülését. Vagy hogyan is mondjam.

"az utóbbi húsz év magyar választóit semmi sem akadályozta meg az ismeretszerzésben"
Megint magadból indulsz ki, nem, nincs mindenkinek igénye erre, de lehetőségük sincs feltétlenül.

És akkor a végére az aSSZolút szentségtörés: még azt se gondolom, hogy minden funkcionális analfabéta idióta lenne.

labrys 2019.05.30. 22:06:05

@seol: „…sokan nem találkoznak »az Orbán által explicite kimondott etnikai homogenitásra törekvés (etc.) eszméjével« (lásd: a saját ismereteidből indulsz ki).”

Igen, a saját ismereteimből indulok ki (mint mindenki más). De a törvény nem ismerete nem mentesít a bűn alól. A világ nem ismerete nem mentesít a tetteim következményei alól. Az Orbán-rezsim nem ismerete nem felmentő tényező, ellenkezőleg: súlyosbító jelleg.

.

„Plusz a kog.dissz. is ügyesen ki tudja magyarázni adott esetben, hogy »azt nem úgy kell érteni«.”

Tényleg értem ezeket a mechanizmusokat, és sejtem, hogyan próbálhatják lerendezni magukban Orbán hívei a valóságot. De ismét: nem az érdekel, hogyan hazudnak maguknak és másoknak – az érdekel, hogy miért lennének _ebből következően_ nem idióták/nem gazemberek.

.

„Van egy olyan hülyeségem, hogy nem tudok önfeledten gyalázni _pusztán_ ilyen-olyan skatulyázás alapján embereket, tehát még ilyen első látásra teljes mértékben visszataszítónak tűnő csoportok esetében is fenntartanám magamnak a lehetőséget, hogy egy bitnél többön alkossak véleményt egy-egy konkrét személyről, neadj'odin, megengedjem új, korábban fel sem merülő szempontok, lehetőségek előkerülését.”

Őszintén mondom: ezt tényleg nagyon rendes dolognak és hozzáállásnak tartom.
…_Én_ azonban sajnos szemrebbenés nélkül tudok gyalázni skatulyázás alapján embereket :)

.

„Megint magadból indulsz ki, nem, nincs mindenkinek igénye erre, de lehetőségük sincs feltétlenül. [a kellő ismeretek megszerzésére – l.]”

Ha nem ért valamihez, akkor ne csinálja. Ha nem „érti a politikát”, akkor ne szavazzon. – Ja, hogy nincs is tisztában azzal, hogy alapvető hiányosságai vannak a politika/valóság érzékelésében? Na, _ezt_ nevezem én színtiszta idiotizmusnak.

hu.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-hat%C3%A1s

harmful.cat-v.org/people/basic-laws-of-human-stupidity/

.

„És akkor a végére az aSSZolút szentségtörés: még azt se gondolom, hogy minden funkcionális analfabéta idióta lenne.”

Ha te megmutattad a tiédet, akkor én is az enyémet :) – szerintem meg (horribile oviductus!) a XXI. században azoknak a hivatalosan nagykorú személyeknek, akik soha nem olvasnak, nem lenne szabad gyereket csinálniuk (sem).

Amúgy persze: funkcionális analfabéták is lehetnek nagyon rendes, sőt, bizonyos területeken bölcs emberek. Bizonyos nagyon szűk, primitív területeken (pl. vajköpülés, birkanyírás).

labrys 2019.05.30. 22:07:55

@labrys: 'nemismerete' – ennyit a hozzáértésről :D

ámbátor 2019.05.31. 13:16:03

@labrys: csúszós terep ez. Ma azoknak ne legyen gyereke, akik nem olvasnak, holnap azoknak, akiknek nincs érettségije, diplomája, doktorátusa, háromjegyü idézettsége.
A funkcionális analafabéták se feltétlen rossz emberek, még csak az sem biztos, hogy mind fidesz szavazók. Nomeg ott a PBK, ahol az egy före juitó doktorátusok száma meghaladja a magyar termékenységi rátát, oszt mégis mekkora barmok.
Szóval túlnyomórészt egyetértve a gazemberek/idióták/kényszerítettek szentháromsággal, nem kellene a müveltséghez kötni ezt.
Ott a PBK, ahol gonosz öregemberek sütögetik a pecsenyéjüket, ott van ÜVD, aki meg a maga együgyüségében szavazgatott a fideszre és ott van sok sose olvasó de nyitott szemü ember, aki meg prímán meglátja a kormánypártban a bolsevik diktatúrát és következetesen ellene szavaz. (Adott esetben lehet, hogy pont a jobbikra, de az egy másik sztori)

incze 2019.05.31. 13:49:36

@ámbátor: pártállamban az udvari értelmiség az állam egyik legfőbb támasza. 2010-ig pl. zengtek az egyetemek az autonómia követeléstől, vagy a patikék, rendelők, kórházak a kormány szapulástól. ma jószerivel kuss van.

ámbátor 2019.05.31. 14:27:07

@incze: félreértgs ne essék, néha bennem is felhorgad az IQ alapú cenzus ötlete, de olyankor eszembe jut Bollobás professzor, aki valószínüleg a szó szinte minden lehetséges értelmezésében okosabb nálam, oszt mégis.

kemény keleti kommentelő 2019.05.31. 14:44:29

@ámbátor: @labrys: A kutatás szerint a társadalom alja pont olyan, mint a teteje.

24.hu/belfold/2019/05/31/sik-endre-moralis-panik-propaganda/

" Egyrészt a magyarok 62%-a válaszolta azt, hogy senkit nem szabad beengedni (a második helyezett Csehország is csupán 31%-ot tudott összehozni, a vizsgált húsz ország átlaga 12% volt). Másrészt nem volt még egy olyan ország, ahol a válaszok minden társadalmi csoportban teljesen azonos mértékű lett volna, ami arra utal, hogy a válaszadás során a társadalom minden csoportjában közel ugyanannyian voltak hajlamosak „egyenválaszokat” adni. Vagyis az elutasítás ereje és ennek egyöntetűsége egyaránt hungarikum-gyanús. "

labrys 2019.05.31. 16:03:21

@ámbátor: @kemény keleti kommentelő: „csúszós terep ez.”

Persze. De a nagykorúsági korhatár megállapítása nem csúszós terep? Az abortusz felső időkorlátjának megállapítása nem csúszós terep? A gyilkosságért járó büntetés meghatározása nem csúszós terep? A vallásos hitek és a világi törvénykezés határainak megállapítása nem csúszós terep? Stb.

Az egész emberi viselkedés egy nagy csúszós terep úgy, ahogy van. Szabályokat mégiscsak kell hozni, mert közösségek azok nélkül nem létezhetnek.

.

„Ma azoknak ne legyen gyereke, akik nem olvasnak, holnap azoknak, akiknek nincs érettségije, diplomája, doktorátusa, háromjegyü idézettsége.”

Soha nem támogatnám az utóbbiakat. – De csak azért, mert megmutatható a véleményemről, hogy ad absurdum kiterjeszthető, talán még nem ökörség… :)

.

„A funkcionális analafabéták se feltétlen rossz emberek, még csak az sem biztos, hogy mind fidesz szavazók.”

Biztosan nem mondtam olyat, hogy „a” funkcionális analfabéták rossz emberek, vagy hogy mind Fidesz-szavazók. (Sőt, pont az ellenkezőjét is leírtam már itt, a Venszan’on.)

Ettől függetlenül a funkcionális analfabetizmust iszonyatos, felszámolandó jelenségnek tartom.

.

„Nomeg ott a PBK, ahol az egy före jutó doktorátusok száma meghaladja a magyar termékenységi rátát, oszt mégis mekkora barmok.”

Így van. Az olvasni tudás, a(z elvileg megszerzett) tanultság önmagában még egyáltalán nem garantálja, hogy az adott személy rendes, tisztességes & humánus lény.

.

„Szóval túlnyomórészt egyetértve a gazemberek/idióták/kényszerítettek szentháromsággal, nem kellene a műveltséghez kötni ezt.”

Szerintem ahhoz IS kellene kötni (= szükséges, de nem elégséges feltétel). Épp ezért pártolnám a szabadon választható választói jogot (amit évekkel ezelőtt yól kitárgyaltuk már itt is). A lényege: a választók állami garanciával, regisztrációt követően, szerény anyagi ellentételezés (egy-két tízezer rhénes forint) fejében _saját elhatározásukból_ előzetesen lemondhatnak az adott szavazásra vonatkozó szavazati jogukról (amely szavazatuk ezt követően nem adódik hozzá sehova, egyszerűen megszűnik).

.

„Ott a PBK, ahol gonosz öregemberek sütögetik a pecsenyéjüket,”

…akik gazemberek/idióták…

„…ott van ÜVD, aki meg a maga együgyüségében szavazgatott a fideszre…”

…aki idióta…

„…és ott van sok sose olvasó, de nyitott szemű ember, aki meg prímán meglátja a kormánypártban a bolsevik diktatúrát és következetesen ellene szavaz.”

Nagyon helyesen.
…Mindazonáltal ha nincsenek tisztában pl. a kétszintű bankrendszer vagy a kisebbségi csoportok védelmének fontosságával, a pedagógiai alapelképzelések következményeivel, a kötelező oltások jelentőségével, a klímaváltozás alapvető (tudható) fenyegetésével vagy más, alapvető történelmi, biológiai, társadalmi, gyereknevelési, energiagazdálkodási stb., stb., stb. tényekkel, akkor ezek a „nyitott szemű emberek” számos társadalmi csapdába beleejthetők, és sokkal erőteljesebben manipulálhatók (főleg érzelmi eszközökkel, hiszen nyilván azok alapján szavaznak), mint azok, akik pl. olvasnak.

Szerintem minden kicseszett emberi tragédia mélyén ott rejtőzik az emberi ostobaság – és az ostobaság csakis tanulással gyógyítható. Olvasás nélkül pedig nem lehet tanulni.

kemény keleti kommentelő 2019.05.31. 16:33:03

@labrys: A kutatás azt mutatja, hogy a társadalmunkban - a miénkben - az iskolázottság - olvasottság - és társadalmi helyzet -világlátottság -
nem mutat eltérést a migráncsozás befogadásában - tehát az önálló itéletalkotásban.

Az analfabéta pont ugyanolyan arányban agyatlan droid, mint a szakmunkás, a diplomás, vagy a tudományos munkatárs.

ámbátor 2019.05.31. 17:13:33

@labrys: Nincs veled nagy vitám, de azért ha a kétszintű bankrendszer védelmének fontosságáról szólna a beugró kérdés a választásokhoz akkor elég lenne egy szavazókört megnyitni. Na jó, esetleg kettöt.
Mondjuk a nevezzen meg a fideszen kívül egy pártot, nevezzen meg egy nem fidszes politikust kérdéseket elfogadnám belépö szintnek. Persze ezt a kettöt váltogatott sorrenben kellene feltenni, hogy ne tudják könnyen betanítani a válaszokat.

Érvsebész 2019.05.31. 17:30:59

@labrys: hát, az olvasási trendek alapján elég rossz a prognózis :/ Ráadásul az olvasás képessége csak szükséges, de nem elégséges előfeltétele a tanulásnak. Egyébként meg az olvasás/iskolázottság a születésszabályozásnak egy elég hatékony módja, szóval az emberiség kulturális felemelkedése alighanem a mindenáron való szaporodás kényszerével szemben dolgozna, mely esetben egy kisebb létszámú, de képzettebb népesség vállalna gyereket...

labrys 2019.06.01. 18:07:36

@ámbátor: „…ha a kétszintű bankrendszer védelmének fontosságáról szólna a beugró kérdés a választásokhoz akkor elég lenne egy szavazókört megnyitni. Na jó, esetleg kettőt.”

És az szörnyű lenne, ha csak hozzáértő emberek szavaznának…

„Mondjuk a nevezzen meg a fideszen kívül egy pártot, nevezzen meg egy nem fideszes politikust kérdéseket elfogadnám belépő szintnek. Persze ezt a kettőt váltogatott sorrenben kellene feltenni, hogy ne tudják könnyen betanítani a válaszokat.”

…Érzed már te is a sötét oldal csábítását, ugye, padavánom? :D

labrys 2019.06.01. 18:12:06

@Érvsebész: „hát, az olvasási trendek alapján elég rossz a prognózis :/”

Ja.

„Ráadásul az olvasás képessége csak szükséges, de nem elégséges előfeltétele a tanulásnak.”

Дa.

„Egyébként meg az olvasás/iskolázottság a születésszabályozásnak egy elég hatékony módja, szóval az emberiség kulturális felemelkedése alighanem a mindenáron való szaporodás kényszerével szemben dolgozna, mely esetben egy kisebb létszámú, de képzettebb népesség vállalna gyereket...”

És az szörnyű lenne…

Érvsebész 2019.06.02. 13:57:07

@labrys: szó sincs róla, arra próbáltam rámutatni, hogy adminisztratív eszközök és kényszer nélkül is vannak mód annak eléréséhez, hogy a gyerekvállaló fogalmatlan barmok száma csökkenjen

labrys 2019.06.02. 14:23:44

@Érvsebész: egy szót sem szóltam adminisztratív eszközökről. …Hacsak a szívlapát annak nem számít :)

netukki 2019.06.06. 15:35:55

„Az Alaptörvény értékrendje szerint a nincstelenségre, a hajléktalanságra senkinek nincs joga, ez az állapot nem az emberi méltósághoz való jog része.”

merce.hu/2019/06/06/az-alkotmanybirosag-szerint-nem-jogellenes-embereket-szankcionalni-azert-mert-utcara-kerultek/

Itt az ideje, hogy az Orbán-fasizmus jogászai a mostaninál is alaposabban kodifikálják a gondatlanságból vagy szándékosan, egyedül, társasan vagy bűnszövetségben elkövetetett nincstelenség, hajléktalanság tényállásait és az azokhoz kapcsolódó szigorú büntetési tételeket.

netukki 2019.06.06. 15:47:32

@netukki: "From her failure to speak out against ethnic cleansing to imprisoning journalists, the reputation of Aung San Suu Kyi in the west has taken a battering in recent months. But the leader of Myanmar has found a new ally in far-right, staunchly anti-immigrant Hungarian prime minister Viktor Orbán."

www.theguardian.com/world/2019/jun/06/aung-san-suu-kyi-finds-common-ground-with-viktor-orban-over-islam

Ahogy @jotunder írta tegnap, "Mélyponton Magyarország nemzetközi presztízse. Gratulálunk."

mafi mushkila 2019.06.06. 18:06:51

@netukki: Döbbenet!
Itt a határozat szövege is:
alkotmanybirosag.hu/kozlemeny/az-eletvitelszeru-kozteruleten-tartozkodas-tilalma-nem-alaptorveny-ellenes-az-allamnak-ugyanakkor-a-szankcio-alkalmazasakor-fokozott-korultekintessel-kell-eljarnia/?fbclid=IwAR3wBFf5ksaUgLI2BJ4PKPQ-3uNMdEA136mW25tk26ulnpDMnWA4biEXWs4

Majd még olvasom, de az általad is kiemelt idézet alapján nekem van egy olyan olvasatom, hogy esetleg lehet az Alaptörvény kritikájának is tekinteni. Hogy nem lehet kihozni belőle sehogyse, ami emberileg amúgy tökéletesen egyértelmű.

Nem merném persze a valós szándékot megfeltételezni, csak ez a fantáziám van (addig se sírok).

netukki 2019.06.06. 21:42:57

@mafi mushkila: Bartus elemzése:

"Jogelméleti nonszensz az alkotmányos jogok megfordítása, miszerint a testi egészséghez való joggal való állampolgári szembeszegülésnek minősüljön a betegség. A most született alkotmánybírósági döntés logikája szerint a beteg embereket is büntetni kellene, és ha megátalkodottan ellent mondanak a jognak, és nem hajlandóak meggyógyulni, akkor a betegeket is börtönbe kell zárni. Ugyanilyen abszurd a jogi értelmezése annak, hogy a hajléktalant börtönre lehet ítélni, mert az alaptörvény szerint mindenkinek joga van a lakhatáshoz, ezért a hajléktalansághoz senkinek nincs joga. Ez a passzus ugyanis nem azokra az emberekre ró kötelezettséget, akik lakásra szorulnak, hanem az államra, hogy gondoskodnia kell azokról, akik nem tudnak hol lakni."

nepszava.us/a-ner-alkotmanybirosaga-szerint-senkinek-nincs-joga-hajlektalannak-lenni/

kemény keleti kommentelő 2019.06.07. 06:42:38

@mafi mushkila:

"Az Alkotmánybíróság rámutatott, hogy az indítványozó bírók nem igazolták, hogy az ellátórendszer igénybe vevőket tárgyként kezelnék, vagy dehumanizálnák. Az sem igazolt, hogy az ellátórendszer igénybe vétele esetén emberhez méltatlan körülmények közé kerülnének az érintettek. Amennyiben ilyen helyzet mégis előfordulna, úgy a sérelmet szenvedettet számára az alapjogi jogvédelem biztosított."

444.hu/2019/02/13/ujra-eheztetnek-a-tranzitzonaban-a-helsinki-bizottsag-szerint
index.hu/belfold/2018/08/23/ket_het_utan_megint_adnak_enni_a_tranzitzonaban_levoknek/
24.hu/belfold/2019/03/26/tranzitzona-eheztetes-afgan-menekult-helsinki-bizottsag/
nepszava.hu/3036820_cukorbeteg-idos-hazaspart-eheztettek-napokig-a-roszkei-tranzitzonaban

Akkor mostmár bizonyított, igazolt, dokumentált.

Kérem a pongyola munkát végző testület föloszlatását alkalmatlanság miatt.

netukki 2019.06.13. 08:07:54

"Hiába ismerte be tettét az a győri aktivista, aki az EP-választás előtt leszedte és egy Fidesz-logós furgonnal elvitte az MSZP kihelyezett plakátjait, a rendőrség visszadobta a feljelentést, és lezárta az ügyet. A plakáttépkedő ugyanis arra hivatkozott, hogy ő csak azért szedte le az ellenzékiek politikai hirdetéseit, mert azokat a szelektív hulladéklerakóba akarta vinni – a hatóság szerint így már nem is történt lopás. A helyi szocialista elnök szerint ennyiből egy Audit is el lehet kötni, tettenérés esetére mostantól itt a jolly joker magyarázat."

hvg.hu/itthon/20190613_Rekordpofatlanul_hagyta_futni_a_rendorseg_a_fideszes_plakattepkedoket

incze 2019.06.13. 12:01:42

@netukki: ner = oszt jónapot állam, ez a láthatatlan zalaptörvény.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.13. 14:21:24

Bige a Csányi-maffia ajánlatáról: Elmondása szerint tavaly ősszel két barátján keresztül üzenték meg neki, hogy „szabadon elhagyhatja az országot, de ha nem teszi, akkor börtönbe fog kerülni". Hozzátette: esze ágában sincs megijedni, mert „ez egy jogállamban nem működik. Bízok a jogállamiságban Magyarországon”.

Nyilván azért fordult a nyilvánossághoz, mert bízik a jogállamban. :))

labrys 2019.06.13. 18:42:55

@netukki: majdnem minden mondata tűpontos; + 10 000.

seol 2019.06.13. 20:22:21

@netukki:

Mondjuk előfordulhat, hogy tisztában vannak ezekkel az MTA-nál (és maga Lovász is), csak úgy gondolják, hogy a "köcsög" és a "diktátor" szavak lelkes váltogatása nemcsak eredménytelen lenne, de bizonyos értelemben még legitimálná is az állatságot? Ugyanott vannak, viszont hivatkozhatnak arra, hogy mivel ők normálisan érveltek, és megtettek mindent, amit ilyenkor illik/lehet, teljes mértékben orbánésszektája a "hunyó" (egyébként is így lenne, csak a látszat lenne más).

Mickey Pearce 2019.06.13. 21:12:00

@Kettes: A Csányi nem így müködik. Az igaz hogy gyakorlatilag minden fillér amit 1990 óta keresett valamilyen bűncselekményekhez köthető, a "business opportunity" neki az ha valakit meg lehet vesztegetni vagy zsarolni, de a Bige és a Spéder ügy is arról szól, hogy "Elnök úr" nem tudja tolerálni az olyan szemtelen alakokat akiket szerinte ő segített ahhoz hogy elöbbre jussanak és aztán később nem köszönnek neki előre megfelelő alázattal, horribile dictu megpróbálnak versenyezni vele és egyéb felháborító dolgokat művelnek...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.13. 21:32:46

@Mickey Pearce: Még szerencse, hogy nem így. Hanem hogy?

deckard_r 2019.06.13. 21:59:27

@seol: Így van. Egy Lovász sosem mehet olyan mélyre mint Bartus és ez nagyon jól van így...

mafi mushkila 2019.06.13. 22:41:15

@seol: "bizonyos értelemben még legitimálná is az állatságot"

Nem tudok olyan bizonyos értelmet. Nem kell makulátlanul tisztalelkűnek és -életűnek lenni ahhoz, hogy az embernek kijárjon az összes jog, ami csak létezik. Jáj, csúnyát mondtam, most már azt tehettek velem és a közérdekkel, amit akartok.

Eladni persze el lehet, hogy ez egy "legitimáló" körülmény... de mit nem lehet nekünk eladni, ezzel az erővel bármit mondhattál volna :)

labrys 2019.06.14. 00:30:16

@seol: „Mondjuk előfordulhat, hogy tisztában vannak ezekkel az MTA-nál (és maga Lovász is), csak úgy gondolják, hogy a »köcsög« és »diktátor« szavak lelkes váltogatása nemcsak eredménytelen lenne, de bizonyos értelemben még legitimálná is az állatságot?”

Szerintem annak – akár szélesebb politikai/tudományos nyilvánosság előtt történő – kimondása, hogy Orbán autoriter, antidemokratikus rendszert működtet, közel sem egyenlő „a »köcsög« és »diktátor« szavak lelkes váltogatásával”*.

De ha Lovász és az MTA vezetése nem akart minősítésekbe bocsátkozni – nehogy véletlenül megsértsék Magyarország uralkodóját & híveit, és kihozzák azokból az állatot** –, egyszerűen csak valódi természetének megfelelően is kezelhették volna az illiberális, etnikai homogenitásra törekvő rendszert.

Sőt, talán már az is elég lett volna, ha mondjuk pusztán nem vállalnak az Orbán-rezsimben vezető tudománypolitikusi posztot.

.

„Ugyanott vannak…”

Nem, nincsenek ugyanott. Mivel folyamatosan úgy próbálták kezelni a helyzetet, mintha Orbán és bandája demokratikus rendszert működtetne, _teljes személyes és tudományos hitelükkel_ legitimálták Orbánékat, és az Orbánék által fenntartott látszatot – a külföld és a belföld felé egyaránt.

.

„…viszont hivatkozhatnak arra, hogy mivel ők normálisan érveltek, és megtettek mindent, amit ilyenkor illik/lehet, teljes mértékben orbánésszektája a »hunyó« (egyébként is így lenne, csak a látszat lenne más).”

Kik előtt „hivatkozhatnak” a fentiekre? Mit értek el ezzel a furmányosan, szemethunyóan …udvarias stratégiájukkal?

Megakadályozták vele Orbánt bármiben? – Nem. MTA kaput.

Megrendítették Orbán tekintélyét? – Aki előtt meg lehetett rendíteni, az előtt már rég ízzé-porrá rendült Orbán & rendszere „tekintélye” (beleértve a német óvodások jelentős hányadát is). A basi hívei és bűntársai, illetve a rendszeréből hasznot húzó bel- és külföldi ágensek pedig nagy ívben tesznek bármiféle renoméra. – Tényleg megérte volna ezért tapintatosan asszisztálni a Magyar Tudományos Akadémia megnyuvasztásához?

.
.
.

* noha mindkét jelző korrekt & pontos

** minden igaz magyar nő jól tudja, hogy jobb csendben tűrni a vakkomondort, nehogy aztán „jogosan” jöjjön az a szilánkos arccsonttörés…

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 04:58:02

@seol: A csőcselék barbár horda és aljas tolvaj csürhe, meg a mocskok mindent összenyálkáznak szavak talán jobban is illenének.
Ha nem nyomjuk meg a ceruzát.

Csak azt kell elképzelni, mit mondanának a francia vagy az angol politikában, ha
egy csőcselék miniszterelnök dúlná és zabrálná a tudományos akadémiát és a közgyűjteményeket.

Csak azt.

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 05:15:02

@labrys:

A franciáknál már égnének a paloták. Az angolok már felkoncolták volna őket.

Éppen a távol-keleti és közel-keleti népekre jellemző, hogy finom körmondatokban hajlongva udvariaskodva, hason csúszva közelítve beszélnek a szultánhoz, kérelmüket elővezetve,
amit csak finom neveltetéssel lehet elsajátítani,
és nagy bátorságukban csak abban reménykednek közben, hogy körmondataikon nem dühöd fel annyira, hogy fejüket vétesse.

netukki 2019.06.14. 06:38:28

Népszava: "Szülőnek és tantestületnek kuss - így nevezik ki a jövőben az iskolaigazgatókat"

"most az igazgató megbízásával és megbízásának visszavonásával összefüggő döntés vagy vélemény kialakítása előtt be kell szerezni a nevelőtestület, az óvodaszék, az iskolaszék, a szülői szervezet, az iskolai diákönkormányzat véleményét. Speciális esetek is vannak: például a nemzetiségi nevelés-oktatásban részt vevő intézmény esetén kell a települési nemzetiségi önkormányzat álláspontja is.

A Semjén Zsolt által a parlamentnek benyújtott köznevelési törvénymódosítási tervezetből viszont az derül ki, hogy a jövőben az említett érintettek közül senkit nem kell megkérdezni, az állam gyakorlatilag teljesen zárttá, és egyszemélyivé teszi az óvoda- és iskolaigazgatói kinevezéseket. A törvény indokolásában csak ennyi található: "az intézményvezetői megbízáshoz kapcsolódó véleményezési jogok törlésére kerül sor"."

nepszava.hu/3039441_szulonek-es-tantestuletnek-kuss-igy-nevezik-ki-a-jovoben-az-iskolaigazgatokat

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 06:56:03

@netukki: Húsz éve csak fideszesek lehetnek igazgatók. Mit akarnak most ezzel ?
Jön a második vonal ?
Pedofilok, súlyos testisértők, börtönviseltek, savas-lúgosok, sírrongálók, náci ruhások és szerb sorozatgyilkosok ?
Mert egyúttal a képesítés nélküli tanárokat is bevezették.

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 07:47:17

@nerángass: Szerintem nem idén olvasom először TGM-nek azt a véleményét, hogy Inkább nyerjen Tarlós .
Ezt az - inkább a fidesz - szöveget nyomja már 20 éve, és a többi "ellenzéki" újságíróval kórusban, mint a Mókus örs. Ebből meg lehet élni elég jól, ha nem vagyunk nagyon érzékenyek a köpködésre.
Egyetlen önálló műsora a Ráhelke pucolgatása a ráverődött sártól.

velőtanya 2019.06.14. 10:50:29

@kemény keleti kommentelő: Ferenc húzásai a témában valóban feszegették a korrektség határait, de a Momentummal - ebben a dologban - mi az isten baja van? És egyáltalán miért lenne jobb egy _előválasztás_ egyetlen érdemi jelölttel, mint hárommal? Ráadásul nekem úgy tűnik, hogy akármi is volt a szándéka a játszó személyeknek, egyelőre inkább pozitív a hozadéka ennek a versenynek - maga Karácsony is összekapta magát, és várhatóan jóval nagyobb lesz a részvétel és így a legitimitás is arra, hogy utána tényleg mindenki támogassa a győztest. (És aki ezt nem teszi meg, na az viszont tényleg örökre magára süti a fideszbérenc billogot)
Természetesen ez az okfejtés azon belül érvényes, hogy van értelme ellenzéki főpolgármestert, polgármestereket és ellenzéki többségű közgyűléseket választani. Aki szerint a bojkott a helyes és/vagy legyen inkább Tarlós, azok felmentést kapnak, de ahhoz meg felesleges ennyit írni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.14. 11:47:37

@nerángass: Fölmentés! Föladat! Föltétel! Föltünő! Följelentés! Fölelősség! Fölelet! Fölcsút!

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 11:57:50

@velőtanya: Karácsony is lehet hunyó. Most is a Kálmán Olgát ostobázza.

Szerintem az ellenzéki előválasztás nem arról szól, hogy vágni kell egymás alatt a fát.
Rohadjon meg a fidesz.
Aki ebben erősebb, azt szeretik az ellenzéki választók, nem azt, aki egymás ellen erősebb.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.14. 11:58:43

Boldog István (Fidesz):
"Tegyenek meg mindent azért, hogy a hamarosan következő Pride felvonulást ne lehessen nyilvánosan megtartani. Mindenki azt csinál a négy fal között szexuálisan, amit akar, engem ez nem zavar. Nem velem van vitája, hanem a természettel. De ha ennyire önök aggódnak a gyermekek érdekeiért, akkor lesznek szívesek megakadályozni, hogy Budapest utcáin félmeztelen embereket lássanak a gyermekek. Mert ha valami rossz dolgokat hoz egy gyermekben, rossz gondolatokat, akkor azt gondolom, hogy ez."

Kibaszott négy fal között bántalmazó, szemforgató álkeresztény disznó.

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 12:33:11

@Kettes: Ahelyett, hogy otthon Kétpón a négy fal között röfögne.

Vakmacska 2019.06.14. 15:00:01

@Kettes: ezekről szokott kiderülni adott pillanatban, hogy tiltott tudatmódosító hatása alatt, kecskével, és még valahogy le is videózta az egészet.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.06.14. 16:34:46

@kemény keleti kommentelő: "Húsz éve csak fideszesek lehetnek igazgatók... Jön a második vonal ?"

Bizonyos értelemben igen. Ha nem is húsz, de tizenpár éve nagyjából áll, amit a kiválasztásról mondtál. Jelenleg a szülők és a tanárok is szakcsoportonként mondanak (pl. matektanárok, nyelvtanárok külön-külön) véleményt, aminek az írásos összefoglalóját a tanári testület előtt a pályázó jelenlétében felolvassák. Tizenpár éve még jórészt fidesz-szimpatizáns, de gyakorló tanári körből kerültek ki a pályázók (sokszor a suli saját neveléseként), akiknek igazgatóként nem sok idejük volt fidesz-karriert építeni -- tökéletes ellentéteként ezzel a bizonyos második vonallal. Na, most akkor képzeld el azt a tanári értékelést, amit az kap, aki egy nagyjából megszokott igazgató helyére szigorúan pártvonalon pályázik, az adott iskolához való bármilyen személyes kötődés nélkül. Egyáltalán, már elméletileg is alig elképzelhető, hogy egy külsős olyan anyagot tudjon összerakni, ami nincs tele látványosan kifigurázható ökörségekkel.

Az egyik iskolában "év tanára" címmel kitüntetett ismerősöm épp múlt héten mesélte el a saját sztoriját - ő olvasta fel az értékelést :)

mafi mushkila 2019.06.14. 16:49:20

@Kettes: Orbántól béna, TGM-től bírom :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.14. 18:27:06

@mafi mushkila: Szerintem meg bosszantó modorosság. A tudálékosságát még elviselem valahogy. (A leghíresebb a megcsonkított hermák ügye volt Athénban? Tényleg? És a legjobban talán Plutarkhosz írja le Alkibiadész-életrajzában? 18-22? Mi. A. Fasz. TGM elolvasott három-négy beszámolót a megcsonkított hermák ügyéről, összevetette őket és gondosan kiválasztotta a legjobbat a publija számára, aminek az egyetlen célja, hogy faszra húzza Gyurcsányt? Nem túlzás ez?)

És mi az istent jelent az, hogy orientál-liberál tájszólás? Aki nem föladatozik? Nem zavar, csak érteni akarom, hogy legközelebb, ha összefutok KFG-vel, az arcába tudjam köpni, hogy jó, de te meg orientál-liberál tájszólást beszélsz a Facebook-on, és közben tudjam, hogy mit beszélek!

beavereater 2019.06.14. 19:10:59

@Kettes: 30 éve is így mondta meg a frankót, most is, undsoweiter...Kávézásra jó lesz Mészáros Lőrinc Jr. apjával, másra aligha.

ámbátor 2019.06.14. 21:59:03

@kemény keleti kommentelő: biztos, hogy TGM tudja, hogy előválasztásról van szó?

mafi mushkila 2019.06.14. 22:36:39

"nincs identitászavaruk, céltudatosak, emlékeznek őseik tetteire és azok következményeire, vannak elképzeléseik a világról, és biztosak cselekedeteikben."
444.hu/2019/06/14/kasler-miniszter-a-napnyugat-alkonya-mellett-keleten-kel-fel-nap

Nem véletlenül a fasizmus-poszthoz teszem, mert:
"Doubt may give your dinner a funny taste, but it’s faith that goes out and kills."

mafi mushkila 2019.06.14. 22:47:20

@Kettes: "TGM elolvasott három-négy beszámolót a megcsonkított hermák ügyéről"

Volt rá pár évtizede, hogy álmából felkötve (felkeltve?, most ez jött) is tudja. Vagy most olvasta és érdekesnek találja, mert sosem késő új dolgokat megtudni. Vagy jelzi, hogy mi a beugró, ha vitatkozni támadna kedvünk, ki lehet próbálni :)

Egyébként amit én a magam feje szerint szeretek benne, az az, hogy (nekem úgy tűnik) nem egy diktatúrában ír alattvalóként, és nem is egy elképzelt demokráciában demokrataként, hanem egy diktatúrában szabadon. Ahol zsarnokság van, ott zsarnokság van, de TGM-ben nincs mégse. (Vannak még ilyenek.)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.14. 23:20:19

@mafi mushkila: Maradjunk annyiban, hogy jelzi, hogy mi a beugró. Aki nem olvasta Alkibiadész életrajzát, ógörögül, az ne merje kétségbe vonni, hogy az ellenzéknek Orbánéval párhuzamos hatalommániája van. Nem olvastam, és ez most már maradjon is, és szerintem nincs az ellenzéknek Orbánéval párhuzamos hatalommániája. Szabad nekem ilyet?

kemény keleti kommentelő 2019.06.15. 08:36:34

@Kettes: Én még azzal is megbékélek, hogy van hataloméhsége és az ellenzék undok és forduljon föl, mert csak egyféle ember létezzen a Földön, aki felcsúti, mert akkor a világ végre családias lesz és bájosan totyakos.
De miért szeressük Schiffer Andrást ? Ezzel a kérdéssel az Index címlapos vezércikk kicsit megakasztott. Tőle miért is nem kell undorodni ?

velőtanya 2019.06.15. 10:34:49

@kemény keleti kommentelő: Ha ez megnyugtat, nálam a ner (igen, a ner) 10 legundorítóbb alakja között van stabilan a helye.

kemény keleti kommentelő 2019.06.15. 10:55:31

@velőtanya: Az elmúltnyolc összes szakszervezeti vezetői meg Balóné a jogvédő közé teszem, a Sólyom ölébe.

kemény keleti kommentelő 2019.06.15. 11:11:42

@ámbátor: Neki ez mindegy. Szerintem sajátmagától plagizál már 15 éve.

seol 2019.06.15. 18:27:51

@mafi mushkila:

Vagy tud pár ókori 'trivia'-t, és ezeket beleszövi mindenbe, ha talál érdemi kapcsolódási pontot, ha nem. :)

És -- továbbra is csak a játékos kötekedés kedvéért, illetve tipptiripp -- bár TGM cikkei valóban szabadok bizonyos értelemben, azért kevés szerző rabja ennyire saját nünükéinek; a cikkei kb. háromnegyedében csak annyi az izgalom, hogy nem tudni előre, ki lesz bennük az aznapi legfasisztább (a nagyon szoros "mindenki fasiszta, aki nem TGM" mezőnyből), vagy azt, hányadik bekezdésben fog először elborzadni azon, hogy az emberek sorozatokat néznek a képdobozban és Mozart utáni zenéket hallgatnak.

mafi mushkila 2019.06.15. 19:29:45

@seol: Alighanem mások az olvasói elvárásaink, válaszolok játékos illemtudással :)

Az érdekes dolgok érdekesek, és ha megmutatja őket valaki, esélyem nyílik utánuk olvasni - ez független attól, hogy a közlő mikor, hogyan tett szert az ismeretre és miért hozza fel, nekem már van okom örülni. (Asszem már meséltem itt, hogy ez egy járulékos családi vonás (a leírhatatlan borzalmak mellé kárpótlásul :), mivel a beszélgetéseink úgy zajlottak, hogy ki mit tudott meg, aminek a megosztását magától értetődő élvezettel fogadtuk.)

Valamint nem lehet mindenki OV, hogy percenként mással jöjjön :) Ez persze önmagában még kevés lenne, ha hülyeség lenne az a valami, amihez ragaszkodik, de szerintem TGM azért kel és fekszik fasisztákkal, mert az egész ország fasisztákkal - ha nem épp fasisztaként - kel és fekszik: az egyik fele szerint a fasizmus rossz, de nekünk semmi közünk hozzá, a másik fele szerint meg a fasizmus jó, csak kár, hogy olyan kevés van belőle. Közben meg valóságosan tombol(nak az összetevői), és nem attól lesz vége, hogy kerüljük az észrevételezését. Pedig a szándékos kerülésen kívül magától is megtörténik, csúszik lefelé a semlegesnek tételezett hozzáállás, bele az embertelenbe. Miközben tudható, hogy emögött kevesebb elvetemültség van és több csoportszellem, szerintem azt sem árt tudni, hogy _ez pontosan ugyanígy volt annó gyárilag is_. Ez maga a fasizmus, hogy normálisan érdektelen átlagemberből gyárt fasisztát, úgy, hogy maga sem veszi észre, mi történik vele. Ezért kell kimondottan humanistának* lenni - ha nem te választasz ideológiát, téged választanak.

De egyébként ez csak az, ami miatt itt épp egyetértek vele. Ami miatt egyáltalán szívesen olvasom, hogy az én elvárásom az, hogy mondja, amit gondol (és tud :).

*Pinkert olvasok már megint, gondolhatod :) Most már kicsikét ki van akadva, hallom a hangján.

incze 2019.06.16. 16:39:30

@mafi mushkila: a szokásos filippika, de ez nekem most még kevésbé áll közel a valósághoz mint máskor. nem abban, amit az orbánizmus természetéről ír, az nekem stimmel. de a világot, és benne a mai európát (melyet egyáltalán nem kell rózsaszínben látni) belekényszeríti egy olyan baller világértelmezésbe, amely, ha nagyon másképpen is, de van annyira torz, mint egy széljobb világértelmezés. mindkét torzképben közös, hogy rendet, szisztémát tételez föl ott, ahol az nincsen. egy olyan elnyomó világrendet, melyet annak nagy haszonélvezői működtetnek és manipulálnak (természetesen a nemzetközi nagytőke, és annak ügynökei és helytartói, ez széljobbnál és szélbalnál is így van, legfeljebb a széljobbnál horgas[abb] az orra). és ebben mindenki csak egy dolgot tehet, oldalt választhat, a harcos jót, vagy a rosszat, és aki nem áll be a jók hadseregébe, az a rosszakat választotta és azokat segíti. (ez nem a szokásos bolsi=náci mantra akart lenni, nagyon is perdöntő különbségek vannak)

szerintem nincsen ilyen világrend, sőt semmilyen sincsen. van valamiféle állandó küzdelem ilyen-olyan rendért, bonyolult civilizációs, gazdasági, vallási, nemzetközi meg helyii hálókkal (tartósabb szálakkal, meg alkalmi fércekkel is), stabil vagy átváltozó, eltűnő és új szereplőkkel, ami igen ritkán jut ideiglenes nyugvópontra. én pl. egy ilyen vélt világközegben próbálom elhelyezni, mit jelent a mai európa a maga jórészt szekuláris, egyéni szabadságon és megegyezéseken nyugvó civilizációs pozíciójával. csoda, hogy ez egyáltalán létezik valahogy, nem hibátlanul, de nem is pusztán papíron vagy a fejekben.

ennek az európának a segítségében bízni nem azt jeleniti, hogy várjuk a tankokat, hogy seperjék a gecit az árokba. egyszerűen csak azt, hogy egyelőre magyarország még mélyen be van ágyazva európa gazdasági, kultúrális és jogi érintkezéseinek hálójába, melyet a basizmus folyamatosan rongál kívül-belül (az európa gyögítésében érdekelt különböző más nemzetközi erőkkel össze-összeállva), és ezt nem szabad tovább hagyni se európában, sem itthon. működtetni és erősíteni kell az európai hálót. (a heveny hálózás csak rövidítés és metafora)

nézem az esedékes (23-i) isztanbuli polgármester választást. a helyzet sok szempontból párhuzamos, bár az akk diktatúra ugyan sokkal keményebben uralja amit ural, de egyelőre kevésbé teljes mint a ner. pl. a török választási szervezet messze nincsen úgy a bossz alá gyűrve mint a magori (az isztambuli újrázást csak vért pisálva tudta belőlük kpréselni erdogan, bár lehet, hogy vesztére). vagy pl. vitát rendeznek a köztévén a két főjelölttel. a kampány sem olyan durván aránytalan mint hunniában. de ha tgm szemüvegét tesszük föl, akkor ez az egész erőlködés céltalan, sőt káros, inkább a világforradalmi izomzatot kéne konokul masszírozni.

thearabweekly.com/will-imamoglu-score-victory-istanbul-election-again
www.hurriyetdailynews.com/opinion/serkan-demirtas/akp-changes-strategy-for-istanbul-rerun-polls-144109
www.dailysabah.com/elections/2019/06/14/upcoming-televised-debate-aims-to-shape-undecided-voters-minds-for-istanbul-polls
www.washingtonpost.com/opinions/2019/06/04/how-i-won-race-mayor-istanbul-how-ill-win-again/

---
(ps. amit a déká művelt, az szerintem is gusztustalan, főleg ha tényleg volt karácsony-távoltartási megállapodás az eu választásra, ami ha igaz, önmagában is elég visszatetsző mindkét féltől. ráadásul kálmán olga e szerepkörben csak egy civilizáltabb puzsér, a déká egy szaros médiahekkért dobta oda a hitelét. a momentum más tészta, nem vettek részt a "baloldali" elő-előválasztásban /nem is "baloldaliak"/, nem igérték, hogy nem állítanak az előválasztásra jelöltet, az orientál-liberál kfg tényleg az emberük, olyan amilyen, leginkább olyan amilyen most épp van.)

kemény keleti kommentelő 2019.06.16. 17:49:44

@incze: A megállapodás meg a felrúgás meg a médiahekk mind érthetetlen nekem.
Milyen gusztus kell ahhoz, hogy ez gusztustalan legyen ?
Nem arról volt szó, hogy tíz éve az erő bűvöletében él a sajtó és a nép ?
Ha az erő az egyetlen döntő a politikában, akkor azért annak vannak következményei, ha az ellenzékben erőátrendeződés történik.
Megállapodhatnak bármiben, de Karácsony közben vághatja maga alatt a fát, ahogy tette, és ahogy az ilyen szerződéses jelöltek szokták, például Falus, vagy Megyó.
Ha vágja maga alatt a fát, vagy visszalép egy fenyegetésre hivatkozva, azt megteheti, és otthagyhatja a szerződő partnerét jelölt nélkül.
ahogy egy erejét megduplázó párt is megteheti, hogy egy esélyesebb jelöltre vált.
Az, ahogy Orbán váltogatja a barátait és ellenségeit, lehet gusztustalan, de inkább politikai helyezkedésnek írják le.
Most akkor Karácsony le akarja amortizálni a jelölő pártjait, vagy mi a célja ezekkel az akciókkal, hogy pakolási bizniszről beszél, amit ő csinál, aztán Gyurcsánnyal írt szerződéséről beszél, majd hogy szószegés forog fenn...
Ezt mind nem kellett volna.
Már rég ki kellett volna hajítani, hogy a lába nem éri a földet.

mafi mushkila 2019.06.16. 18:58:40

@incze: "szerintem nincsen ilyen világrend, sőt semmilyen sincsen."

Ez nagy megkönnyebbülés, mert én amúgy sem tudtam meglátni a lényeget a szokásos felosztásban, de azt hittem, én vagyok hozzá ideológiailag képzetlen (nem viccből, hanem sosem ment rendesen bele a fejembe tényleg). Ahogy én elképzelem, az emberek tömegesen azért nem foglalkoznak a jobb-bal osztatú politizálással a drukkerkedésen kívül, érdemben, mert ők sem találják benne a közvetlen értelmet. Annyit mindenki tud, hogy az emberek a maguk közegében szívesen csereberélnek és tesznek szívességeket egymásnak, mármint ez az, amiben mindenki kölcsönösen benne van, vesztesek és elnyomottak nélkül, önként. És valószínűleg az lesz a legműködőképesebb társadalmi rendszer, ami erre épül nagyban is. Emiatt csak annyit kell elérni a "rendszerrel", hogy ezt a hajlamunkat támogassa, és az az ellen hatókat ne.

Ha még maradhat TGM referenciapontnak, akkor én ebben az írásában fedeztem fel valamennyire magamat: merce.hu/2017/11/27/tgm-ady-es-a-ket-meggyozodesu-emberek/

Szeretnék mást máshogy, de úgy szeretném elérni, hogy vegyük, ami ma elérhető és kellően nyitott ahhoz, hogy dolgozhassunk vele, tákoljunk össze egy Európába beleszőtt képviseleti demokráciát a jelen állapotában létező piaci gazdasággal, arányos választási rendszerrel, információszabadsággal, oktatással, és ez alkalmas lesz arra, hogy benne élve kitaláljuk jobban. De én ezt nem egy radikális szemével látom így, nem érzem elvesztegetett időnek vagy erőfeszítésnek, hanem szükséges és jó irányba vivő lépésnek egy hosszabb folyamatban.

Azt mondja épp Pinker: "With the right rules, a community of less than fully rational thinkers can cultivate rational thoughts." (Enlightenment now)

A DK-MSZP-Momentum mostani körben nem tudom, hogy ki mennyire mond igazat. De már az adok-kapokból is önmagában azt látom, hogy mind szenvednek a korszellemtől, kényszerűen vagy fantáziátlanul az adott mintákból választanak eszközöket a kommentátorok nagy részével együtt - én így értem a "hatalmi megszállottságot" az ellenzékre vonatkoztatva, hogy az OV által felerősített hatalmi játszmázós logikába ennyire reflexió nélkül beleszédültek ők is. De lehet, hogy eredetileg nem ezt jelentette...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.16. 20:51:06

Segítsünk már cikket írni az indexnek.

"Orbán Viktor a Facebook-oldalára tett fel egy videót, amelyen ő és felesége, Orbán Viktorné virágokat helyeztek el az 1958. június 16-án kivégzett Nagy Imre és társai sírjára a 301-es parcellában. A videónak a Gloria victis, Dicsőség a legyőzötteknek címet adta."

There, I fixed it.

Manchmal 2019.06.16. 21:44:19

"(...) Orbán és Orbánné vasárnap reggel fél 7-kor tették tiszteletüket a 301-es parcellánál, a temető egyébként reggel 7 órakor nyit.

Úgy történt, hogy Orbán és Orbánné nem sokkal fél 7 előtt érkeztek a temető kapujához, ám azt zárva találták. A miniszterelnök ekkor nézte meg a kiírást, hogy csak 7 órától van nyitva a temető.
- A francba - mondta Orbán -, aludhattam volna még egy fél órát.
- Majd várunk fél órát, aztán kinyitják a kaput, és bemegyünk - nyugtatgatta az urát Orbánné.

Szerencsére mégsem kellett várakozniuk, az egyik biztonsági ember példás gyorsasággal intézkedett, és Orbán Viktor, valamint Orbán Viktorné már a nyitás előtt fél órával leróhatták tiszteletüket Nagy Imre emléke előtt. Az intézkedés során személyi sérülés nem történt."
(Földes Péter)
www.facebook.com/photo.php?fbid=2545452675465863&set=a.144512642226557&type=3

mafi mushkila 2019.06.16. 22:04:58

@Manchmal: Hajnalban, lopva. Ez tök méltó a szoborbontogatásukhoz, -állítgatásukhoz is. Meg mindenhez, ami nem trambulinról, lopva.

ámbátor 2019.06.17. 14:30:20

@Manchmal: Akkor volt egy kis gond, mikor egy ideológiailag képzetlen kapuör hétkor beengedte a tömeget a temetöbe akik vad duhajkodásukkal megzavarták a hajnali áhitatot, de öt azóta letartóztatták; az anyja egy malomtulajdonos kulk szeretöje volt. Bevallotta.

seol 2019.06.17. 17:52:12

@labrys:

Pedig a fideszférgek (és tsaik) már olyan ügyesen megfejtették, hogy Karácsony felelős az egész aljas bűncselekményért, most kapkodhatnak új brosúráért. :-\

ikaruss 2019.06.18. 19:47:14

@nerángass:
Vajh, odáig is eljutott, hogy hogyan végezték? Vagy azt hiszi, ha gondosan olvassa - még a párnája alá is beteszi - akkor más lesz a vége?

kemény keleti kommentelő 2019.06.19. 10:27:02

@nerángass: ….„mondjuk ki, hogy ki áll az egyik oldalon, és ki a másikon”

És ki van ?
Az orosz katonák vannak az egyiken,
és a ... Fidesz Orbánnal meg a Szent Koronával felköltözik a várba.
ez van a másikon.

A megszállás alatti Kádár kor, vagy ez az Orbán királyság.

Ez van az egyiken és a másikon, kedves Hont elvtárs.

nerángass 2019.06.20. 06:49:45

Érzékenyen talán akkor érte volna, ha valami kemény és sarkossal a fejét ütögetik. Ez az ember egy érzéketlen barom.

ttps://index.hu/i2/#b1.blog.hu/2019/06/19/nagyon_erzekenyen_erintette_orbant_hogy_osszefuggesbe_hoztak_28_ember_halalaval

netukki 2019.06.20. 09:19:12

Timothy Garton Ash: Europe must stop this disgrace: Viktor Orbán is dismantling democracy

www.theguardian.com/commentisfree/2019/jun/20/viktor-orban-democracy-hungary-eu-funding?CMP=share_btn_tw

A demokrácia lebontását az EU finanszírozza, írja a szerző. Tudjuk, már régóta tudjuk, köszönjük, azóta már le is van bontva. Helyette épül Orbán fasizmusa, ugyancsak EU pénzből. Már csak néhány kekeckedő bírót kell eltakarítani az útból, de hát ez még Hitlernek se ment azonnal.

netukki 2019.06.24. 09:25:20

Az Orbán-fasizmus agymosodája

"Az Emmi-javaslat 3 pontban, a következőképpen határozza meg a magyarságkutató alapcéljait: 1. „A tiszta tudomány alkalmazásával olyan eredményeket közzétenni, amelyek alkalmasak arra, hogy a fiatal generációk esetében – a 3-30 éves korosztályban - egy egészséges gondolkodás alakuljon ki”. Ezzel lehet ugyanis tudományosan megalapozni „a nemzeti identitás és emlékezet formálását”."
hvg.hu/itthon/20190624_kasler_miklos_magyarsagkutato_intezet_tervek_eloterjesztes

Grrr 2019.06.24. 09:38:15

Nézzük meg a fordítás-tesztet:

"Mit der Anwendung der reiner Wissenschaft Ergebnisse publizieren, die es ermöglichen, in den jungen Generationen - in der Altersgruppe der 3- bis 30-jährigen - ein gesundes Denken zu entwickeln."

Ez Németországban alsó hangon kizárást ér az AfD-ből; másrészt viszont esélyes a jelenleg sajnálatosan csak titokban működő Deutscher Völkischer Patriotenbund Goebbels-emlékérmére, so there's that. Braunes Gedankengut.

netukki 2019.06.24. 09:46:50

@Grrr: Remélem Káslerék összehangolják a terveiket a Veritassal (leánykori nevén Reichsinstitut fur Geschichte des neuen Deutschlands), mert nem kellene fölöslegesen pazarolni az EUrókat.

Grrr 2019.06.24. 10:06:34

@netukki: Gondolom, erről majd intézkedik a Reichsminister für Aufklärung. Az is lehet, hogy érdemes fenntartani külön, egymással versenyző propagandaosztályokat, hátha még szükség lesz gyorsan bevethető hosszú késekre valamikor...

netukki 2019.06.26. 16:31:56

"Új weboldalon gyűjtik össze a magyar holokausztfotókat"

index.hu/kultur/2019/06/26/fortepan_holokauszt_foto/

Már csak az a kérdés, mikor rendeli el Orbán, a Führer, hogy a gyűjtemény hipp-hopp a Veritas-hoz kerül?