Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Váltson-e Magyarország időzónát?

2016.11.19. 10:27 | Kettes | 78 komment

 

A parlament gazdasági bizottsága támogatta a jobbik javaslatát arról, hogy Magyarország lépjen át a kelet-európai (UTC+2) időzónába és törölje el a nyári időszámítást. You went full retard, Hungary. Never go full retard.

 

Gondoltam, összeszedem a jó és a rossz érveket a témával kapcsolatban, mert még mindig adok némi baszást annak, hogy mi történik Magyarországon, de egyrészt igazából már nem, másrészt meg a jó érveket már összeszedték ebben a cikkben, tessék elolvasni, a rossz érveket meg nem akarom reklámozni.

 

Nem mintha számítana. Már rég nincs helye az érvelésnek, a gondolkodásnak, az utánanézésnek, a tanulásnak. Azt, hogy Magyarország átlép-e a kelet-európai időzónába vagy sem, Orbán Viktor fogja eldönteni olyan szempontok alapján, amikre gondolni sem merek.

 

Így hát diktálom az eredményt, aztán lesz, ami lesz.

 

A válasz az első kérdésre: Magyarország helye csillagászatilag, gazdaságilag és kulturálisan is a közép-európai időzónában van. A válasz a második kérdésre: a nyári időszámítás előnyei felülmúlják a hátrányait. Deal with it, Hungary.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1711973250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.11.19. 10:42:49

A Jobbikot beleugratták a témába, amihez gőzük sincs. Beszopták.

kisa 2016.11.19. 10:56:37

100 évvel kéne visszatekerni... Nagyjából arrafelé haladunk

2016.11.19. 10:57:47

Kettes: ebben most nagyon nincs igazad. Ez nem politikai hanem földrajzi kérdés. Magyarország és Spanyolország most ugyanabban az időzónában van, de a földrajzi távolság miatt a nap járásában 2 órányi a különbség. Ez nagyon béna dolog.
Tovább van világos naponta, ha a keleti időzónához, GMT+2 -höz csatlakozunk.
Ebbe bármiféle társadalmi gazdasági politikai azonosulást belemosni súlyos szereptévesztés.

21. század 2016.11.19. 11:12:30

Egy biztos: ha esetleg eddig nem tette volna, akkor a Nézőpont/Századvég már gőzerővel kutatja, hogy is reagál a "néplélek" minderre, érdemes-e belőle nemzeti sorskérdést csinálni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.19. 11:16:30

@Kulics: Olvasd el azt a kurva cikket, légy szíves. Végezz el egy osztást, nézz a térképre. Köszönöm.

jotekony koc 2016.11.19. 12:10:36

Szerintem ez egy terelés, mint a vasárnapi boltzár. Lázas közéleti vita látszatát keltik, népszavaznak, aláírást gyűjtenek,véleményeznek, sok kolumnát megtöltenek, addig se beszélnek muszlim bűnszervezetbe lépésükről.

Mackósajt 2016.11.19. 12:37:28

@Kulics: Spanyolország van rossz időzónában, a Greenwichi délkör Katalónián megy keresztül. Ez az ő döntésük, aminek nyilván jó oka van, de elég csúnya árnyékra vetődés a Magyarország és Spanyolország közti időkülönbséggel érvelni az időzóna váltás mellett.

Szerintem a jobbikosok simán nem tudták, hogy a téli időszámítás az alap és a nyári a módosított. Nem a tájékozottságukról híresek a fiúk.

Én a magam részéről minden érdeme mellett jól meglennék a nyári időszámítás nélkül, de nem akkora probléma, hogy megérje a cirkuszt, kb. semleges kérdés. Az időzóna váltás meg iszonyat baromság.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2016.11.19. 13:29:36

Remélem nem aprózzák el és rögtön a moszkvai időhöz csatlakoznak.

dr Brcskzf Gröőő 2016.11.19. 14:01:20

@Kettes: elolvastam a cikket, de nem kaptam választ a szokásos kérdésemre: miért érdemes visszaállni a téli időszámításra? másképp fogalmazva: mi az előnye annak, hogy a Nap 12 óra környékén delel?

viszont az egésznek semmi értelme, mert az évi két óraátállítás EU-hatáskör:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32000L0084
szóval legfeljebb arra jó, hogy utáljuk (-tassuk) a Zunijót.

dr Brcskzf Gröőő 2016.11.19. 14:34:13

@dr Brcskzf Gröőő: félreértések elkerülése végett:
1. a legfontosabbnak azt tartom, hogy az EU szinkronizáltan kezelje ezt a problémát (és ne az egyes országok egymástól függetlenül);
2. de ha megkérdeznének, arra szavaznék, hogy ne legyen óraátállítás;
3. és ha arról is megkérdeznének, akkor 13-14 óra körül deleljen a Nap.

kisa 2016.11.19. 14:56:28

@dr Brcskzf Gröőő: szerintem nincs téli időszámítás. Normál időszámítás van meg nyári. Most vagyunk a normálban, bár ha rajtam múlna, én maradnék a nyáriban.

Mister Gumpy 2016.11.19. 15:08:19

Se te, se az általad linkelt cikk nem tesz említést arról, ami sokak szerint (pld John Oliver szentelt ennek kábé egy éve 20 percet) manapság a legfontosabb kérdés: maga az évi kétszeri átállás jár óriási költségekkel: a hirtelen váltás és a kialvatlanság balesetekkel, koncentrációeséssel, depresszióval, stb jár. Ha jól emlékszem, több mint egy hét, mire a termelékenység és a baleseti ráta visszakúszik a normális értékre.

Eszerint a megközelítés szerint tehát kábé mindegy, milyen időzónában vagyunk, mert télen sajnos rövid a nappal, de ne állítgassuk azt a kurva órát. Maradjunk az időzónánkban, hogy te elégedett legyél, viszont a téli időszámítást töröljük el. :-)

Még az is játszhat itt a vitában, a családellenes jobber faszokkal, ami nálunk a családban: én örülnék, mert nekem egy órával több napvilágom lenne télen, de a feleségemnek sokkal több hétig kellene reggelente koromsötétben fölrázni a gyerekeket. Igazából az a nonszensz, hogy 8-kor kezdődik a suli, erről kellene inkább beszélni.

Spermahajder 2016.11.19. 16:09:19

@kisa: Végre van aki helyesen értelmezi a valós helyzetet, azaz normál és nyári időszámítás van. Részemről egész életemben korán kellett kelnem, tavasszal végre kezdett világosodni, erre kitalálták az időeltolást, megint jött a sötétben kelés. Utáltam.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.19. 17:15:20

@Mister Gumpy: Erről beszélek. Le van írva, hogy mi van és miért. Az emberek ennek ellenére csökönyösen hajtogatják a tájékozatlanságból eredő tévhiteiket. :-(

Nem lehet eltörölni a téli időszámítást. Át lehet menni egy másik időzónába és opcionálisan el lehet törölni a nyári időszámítást. Csak hűlyeség.

Szindbad 2016.11.20. 00:05:33

@Kettes: Igen, de ez most a post-truth korszak, szóval ezen nem mérgelődni kell, hanem kibontani egy sört, és vigyorogva nézni, ahogy a főfasiszta játszatja a kis játékait a kibaszójátékon.

TothLali 2016.11.20. 01:01:35

Az idézett mcse.hu cikk is a nyári időszámítás előnyeit mondja. Azt a szakértők is elismerik, hogy a téli időszámításnak nincs energia-előnye. A Jobbik a téli időszámítást akarja megszüntetni. Egyéb kérdés?

aronsatie 2016.11.20. 08:31:22

@TothLali: Igen. Tudtál róla, hogy az nem "téli" időszámítás, hanem az időzóna, amibe tartozunk?

RontoPal 2016.11.20. 09:25:31

@TothLali: az a cikk a nyári időszámítás használatának előnyeit a földrajzilag ab ovo időzóna mellett ecseteli, amit a kevéssé tájékozottak téli időszámításnak hívnak. a jobbik éppen azt akarja, hogy az eredeti és földrajzilag is helyes időzónánkat kicsit keletiesítsük.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.20. 10:33:49

@Szindbad: Nyomasztó felismerés, hogy az internet és a social media nem a szabadságot és a felvilágosodást hozta el, hanem a szellemi restség és a hivalkodó butaság expanzióját, ahol az előbbiek gúny és megvetés tárgyai, az utóbbiak kihasználása pedig nagyon jól kifizetődő politikai és üzleti stratégiák.

Muad\\\'Dib 2016.11.20. 10:55:41

@Kettes:
Ez nagyon szépen rímel az előző cikkedre (Most egy kicsit arról, hogy ki mit cseszett el). :) Vajon akkor ki is cseszte el a dolgokat? Ezt az egészet lehetett volna arra is használni, hogy felülemeljük az embereket, de valamiért egyesek szemében az kevésbé ígért nagy üzletet. Ezen üzleti döntések képviselői - általában - nem a hülyék közül kerülnek ki.

dr Brcskzf Gröőő 2016.11.20. 11:49:31

@aronsatie: @RontoPal: oké, akkor elmondom a ti szavaitokkal is:
a cikk fő érve az, hogy a társadalmilag megszokott napi ébrenléti ritmus nem szimmetrikus a Nap delelésére. ebből azért az is következik, hogy a földrajzilag szokásos zónaidőt (ami azon alapul, hogy a Nap 11:30 és 12:30 között deleljen) helyesnek nevezni puszta formalitás. másképp: vannak érvek amellett, hogy nyáron, amikor hosszúak a nappalok, eltérjünk a szokásos zónaidőtől; amellett, hogy a rövid nappalok idején visszatérjünk, az egyetlen érv, amit eddig láttam, a helyesség, és nem látom be, hogy ha ez nem elég erős ellenérv a nyári időszámítás használata ellen, akkor miért elég erős érv az évi két óraátállítás mellett.
egy tizenöt éve érvényes EU-direktíva szerint évi 7 hónapot töltünk nyári időszámításban és csak ötöt igazi, helyes zónaidőben; ez ránk nézve kötelező, akármelyik időzónába soroljuk is magunkat, szóval a deklarált célt (óraátállítások eltörlése) csak kilépés által lehet megvalósítani -- vagy nem az Országgyűlésben kéne kezdeményezni, hanem uniós szinten. most nem találom (pedig olvastam már, esküszöm) a hivatalos EU-állásfoglalást arról, hogy ez a rendelet azért nem módosítható úgy, hogy a nyári időszámítás legyen érvényes egész évben, mert az időzónaváltást jelentene, ami már nem uniós, hanem tagállami hatáskör. ezen állásfoglalást egy, a mostani Jobbikoshoz hasonló kezdeményezésre válaszolták -- mintha több ilyen kezdeményezés is lenne (akik nem vesznek tudomást egymásról), pl.
www.foronlyonetime.eu/en

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.20. 12:52:08

@dr Brcskzf Gröőő: az univerzális időszámítás egy csillagászati koncepció és nem társadalmi, ezért illesztették a 12 órát a nap deleléséhez. Ez történetesen eltér a modern, iparosodott, városias ember napi aktív időszakának középpontjától. So what. Attól még Magyarország helye az UTC+1-ben van és nem máshol. Szeretném zárójelben megjegyezni (illetve kikérni magamnak), hogy egy érv "helyessége" racionális ember számara prioritást élvez az érv "közérthetősége" előtt. Elitista felfogás? Tudom sajnálni. :-)

dr Brcskzf Gröőő 2016.11.20. 14:25:57

@Kettes: a csillagászati koncepció az, hogy a Nap két delelése között huszonnégy óra telik el. ez ugyan valamennyire helyes érv, de nem mindent überelően: manapság már tudjuk mérni, hogy két delelés között nem ugyanannyi idő telik el (a cézium hiperfinom átmeneteit számláló értelemben :P)

előző hozzászólásomban a helyesség nem az érvre, hanem az időzónára vonatkozik (miszerint az időzóna akkor helyes, ha a delelés 11:30 és 12:30 között történik), és nem a közérthetőséggel, hanem a hasznossággal állítottam szembe: ha már az EU gazdasági okokból érdemesnek látja évente hét hónapra más időzónára (időszámításra, kisnyúlra -- your favourite term here) áttérni, mért nem látja értelmét mind a tizenkét hónapra áttérni és így megkímélni minket az évi két óraátállítástól? miért ne igazíthatnánk az időzóna definícióját a lehető legtöbb ember életritmusához (pl. legyen a delelés 13 és 14 óra között)? lát bárki törekvést arra, hogy a napi aktivitás középpontjának átlagát közelítsük a délhez (lehetőleg a szórás növelése nélkül)?

amúgy hülyék vagyunk mindannyian (főleg én), hogy erről tépjük a szánk. a javaslat azért hülyeség, és parlamenti időt szánni rá azért pótcselekvés meg propaganda meg parasztvakítás (PPP), mert A NYÁRI IDŐSZÁMÍTÁS HASZNÁLATA UNIÓS SZINTEN SZABÁLYOZOTT KÉRDÉS, és ez (mármint az, hogy ez nem tagállami, hanem uniós hatáskör) így van jól.

DarthVader 2016.11.20. 16:31:34

Egyet nem értek. (Mármint a témával kapcsolatban.) Ki a törökömet zavar a nyári időszámítás, az évi kétszeri időállítás? Mármint 24 órán túl? (Jó, valószínűleg aki pont akkor dolgozik, amikor 1 órával többet kell, és akkor nem, amikor eggyel kevesebbet, és nem órabérben fizetik, az moroghat, de ezen kivül? ) Mert a "jetlag" 1 órán belül semmi. (Akinek a "birotimusa napokig fel van borulva" emiatt, az autista.) Az, hogy elfelejti a nép állitani, amikor a csapból is az folyik egy hétig, szegénységi bizonyitvány. Ellenben egész Európa ezt csinálja, és sehol nem téma.

Ez az egész hercehurca egyetlen okból és céllal indult: A Jobbik ezzel is az EU-ellenességét akarta demonstrálni. Ami Európában van, az nekünk rossz, és kész.
A magyar zember pedig (majdnem polgárt írtam, de hol van ő attól) kajálja két pofára.

DarthVader 2016.11.20. 16:32:33

@DarthVader: időállítás helyett óraállitás a helyes kifejezés, bár az időállítás is sikeresnek látszik errefelé, mintha mennénk visszafelé.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.20. 17:29:42

@dr Brcskzf Gröőő: Összekeversz két dolgot, és ez nagyon szomorú. Az UTC konvenciója szerint a 0. időzóna közepe a greenwich-i obszervatóriumon halad át. Két másik konvenciót figyelembe véve (a nap 24 órára van osztva, a kör meg 360 fokra), egy időzóna szélességének 15 fok adódik. Tehát az UTC+1 időzóna földrajzi határai a keleti hosszúság 7,5 foktól 22,5 fokig tartanak. Magyarország a keleti hosszúság 16,2 és 22,9 fokai között helyezkedik el. Csak az ország legkeletibb csücske lóg ki az UTC+1 zónából. Éppenséggel lehet azt mondani, hogy hé, tartozzunk inkább az UTC+2 zónába vagy az UTC+12-be, csak az helytelen lenne. Nem azért, mert 12-kor van dél (egyébként nincs is), hanem mert Magyarország ott van, ahol van.

A másik a nyári időszámítás. Lehet, hogy ott baszták el eleink, hogy téli és nyári időszámításról beszéltek, mintha ez valami kétállású villanykapcsoló lenne, amit parlamenti döntéssel egyik vagy másik állásban lehetne hagyni. Angolul daylight saving time-nak hívják , ami jobban (illetve egyáltalán) kifejezi a dolog lényegét. Nyáron napvilágot takarítunk meg az óraátállítással. Csak nyáron (illetve abban a bizonyos hét hónapban). Télen meg nem. Télen a földrajzi szélességünknek megfelelő időszámítást használjuk. Magyarország esetében nincsenek az ettől való eltérést megfontolásra érdemesítő politikai vagy gazdasági szempontok. Kivéve ha hülyék vagyunk, mert akkor értelemszerűen minden szempont lehet. Minden is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.20. 17:43:53

@Kettes: annak is vannak bizonyos gazdasagi elonyei, (azaz inkabb hatranyai lennenek a hianyanak) hogy magyarorszagon ugyanazt mutatjak az orak, mint Nemetorszagban, Ausztriaban vagy Szlovakiaban.

ingyenebed 2016.11.20. 19:09:43

és ha fél órát állítanánk?
:-DDD

TothLali 2016.11.20. 19:34:27

@ingyenebed: akit nem zavar az állítgatás, képzelje el, hogy havonta kellene 10 percet állítani. Akit ez sem zavarna az menthetetlen...

dr Brcskzf Gröőő 2016.11.20. 20:57:05

@Kettes: evvel mind tisztában vagyok (és elismerem, valóban pontosabb annál, amit én írtam -- azt hittem, hogy a 15°-onkénti osztás ekvivalens avval, hogy a helyes időzóna az a mértani hely, ahol a Nap 11:30 és 12:30 között delel, de nem, mert a delelés is jócskán ingadozik az év során, azaz a keleti 19°-on nem mindig 11:44-kor (UTC+1) delel a Nap, hanem ma pl. 11:30-kor, ld. analemma). avval is, hogy télen, amikor rövidek a nappalok, a DST nem takarítana meg semmit (csak az évi két óraátállítást), de nem is ártana (azaz még nem hallottam az ártalmairól, csak azt, hogy nem helyes, de hát nyilván nem helytelenebb, mint nyáron).
hidd már el, nem keverek semmit, csak nem találom a szót arra, hogy „az a rendszer, ami eldönti, hogy mihez képest jár az óra _adott pillanatban_ (tehát nem egész évben, mint a zónaidő, meg mittudomén)”. oké, nem időzóna, nem időszámítás, nem kisnyúl, de akkor mi? mi az az izé, ami március utolsó vasárnapán kizökken egy órát, októberében meg vissza?
a DST-váltás most is döntés kérdése (hogy (európai) parlamenti vagy tanácsi, az nem világos); tök jó, hogy nem naponta döntünk erről, de utoljára 15 éve volt erről döntés -- miért ne lehetne (megfelelő úton-módon) újabb 15 éven belül úgy dönteni, hogy most egy darabig nem váltogatunk?
elismerem, hogy túl nagy az EU ahhoz, hogy Portugáliától a Baltikumig ugyanúgy járjanak az órák; örülök annak, hogy ha már eltérés van a portugál, a balti meg az akármilyen idő között, akkor az az eltérés egész évben állandó; annak is örülök, hogy Szlovákiával, Ausztriával, Szlovéniával, Horvátországgal és Szerbiával vagyunk egy időzónában, nem Romániával meg Ukrajnával; elfogadom azt, hogy nyáron érdemes zökkenni egy órát; de ha lenne _uniós_ népszavazás arról, hogy szűnjön-e meg az óraátállítás, akkor igennel szavaznék; ha arról szavaztatnának, hogy a mostani időt tartsuk meg vagy a DST-t, akkor az utóbbira szavaznék.

Szindbad 2016.11.20. 21:37:03

@jotunder: Nekem pl. van egy halom DCF77-es órám, remélem elintézik, hogy ezeket dobhassam ki a francba.

/tmp 2016.11.21. 14:39:31

@Szindbad: Az hagyján. Nem tudom valaki kiszámolta-e már, hogy mibe került eddig globálisan a nyári időszámítás a szoftverfejlesztésben. Elvileg nagyon egyszerű a dolog, nyilván megvannak az eszközök az implementálásra és tesztelésre, de ettől még rengeteg erőforrás elmegy rá.

Szóval érdemes lenne kiszámolni hogy egy DST vagy időzóna változtatás mibe is kerülne IT szempontból.

/tmp 2016.11.21. 14:43:54

@ingyenebed: most miért, vannak olyan időzónák, ahol 30 meg 45 az UTC offset.

Rodeo36 11 2016.11.23. 10:25:39

@Kettes:
a normál időszámítás azaz amit az északi féltekén télinek nevezünk az lehetővé tenné, hogy valóban tudjuk, melyik órájában vagyunk az adott napnak, elmagyaráznád röviden, mi az előnye a nyári időeltolásnak azaz az évenként kétszeri óraállítgatásnak, a magam tapasztalata azt mutatja, hogy egészségtelen az óraállítás és több, mint egy hét kell ahhoz, hogy a szervezetem magáévá tegye és akkor nincs előnye csak hátránya van
tehát lécci segíccs, mi az előnye a nyári perverz hülye időszámításnak, a Föld keringése nem változik és kár kirángatni a bio órámat a valóságból azért mert valakik lusták vagy hülyék? várom szives válaszod, köszönettel

Rodeo36 11 2016.11.23. 10:33:33

@Szindbad:
az enyéimet igen nem alapon be lehet szabályozni arra, hogy alkalmazza e a DST(daytimesavingtime)-t, azaz az óragyártó felkészűlt arra, hogy 2100 ig valakinek lesz annyi esze, hogy eltörölje ezt a marhaságot is

Rodeo36 11 2016.11.23. 10:41:13

@Kettes:
azt hogyan lehet megtakarítani: a napvilágot (zsebbenhordható, és a kredencbe lehet zárni?) és az miben jelenik meg a nap hossza a Föld keringésétől függ és az nagyjából állandó már milliárd évek óta és remélhetőleg az is marad

ez olyan, mint a szabványos makaróni hossza exhas: 30 cm de nyáron 32??? és a villámat is változtatnom kell, hogy fel tudjam tekerni rá a nyári makarónit?

christvhu 2016.11.23. 15:10:19

@Rodeo36 11: Én azt már régen megfigyeltem, hogy egyes helyeken a villa villái (de széééép) hosszabbak, mint máshol. Valószínűleg ezek a nyári villák.
Régen azt hittem, hogy minél drágább az adott vendéglátóipari egység, annál hosszabb a villa villája.......

Rodeo36 11 2016.11.23. 15:47:01

@christvhu:
háááááááááááát igen, nyári makarónihoz nyári villa jár, de minek ehhez évente kétszer lesni a hülyeséget és tekergetni az óráimat oda vissza? (még jó, hogy nem szédülősek) egy részük automatikusan átáll!!! ha én úgy programozom, de mint írám fent az óragyártók bölcsebbek, mint a nyári idióták akik az x hosszúságú napból x+1 hosszúságot remélnek csinálni..., még jó, hogy a "nap" nem tuggya és nem nyúlik, csak az a hülye óra tekereg össze vissza... meg hetekig kialvatlan vagyok meg nyűgös és nem tuidom miért, háááááát mert egy világesze kitalálta, hogy ha arrább tekerem egy kütyü mutatóját, akkor az idő is hosszabb lesz ez a híres brittudósok sorozat egyik fejezete lehetne amiben a kedvencem a dongó és a brittudós aki megvizsgálta a dongó testkarakterisztikáit és kiszámolta, hogy az ilyen karakterisztikájú testek nem tudnak repülni, még jó, hogy a dongó eszt nem tudta

Rodeo36 11 2016.11.23. 15:57:21

@christvhu: még valami: nem minden ország "beteg" vannak egészségesebbek is:
Most areas in North America and Europe, and some areas in the Middle East observe daylight saving time (DST), while most areas of Africa and Asia do not. In South America most countries in the north of the continent near the equator do not observe DST, while Paraguay and southern parts of Brazil do.
en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time_by_country
a "szürkék" egészségesebbek?
azaz a világ nagyobbik része (legalábbis területileg) imádom a "nyúlós időt" addig lehet nyújtani amíg el nem szakad, ott lesznek a fekete likak, vagy csak hasadékok?

christvhu 2016.11.23. 16:58:54

@Rodeo36 11: a braziloknál azért akkor lehet jó nagy kupleráj. Néha vár egyik brazil a másikra kicsit többet. Pedig az nem is késik.

Rodeo36 11 2016.11.23. 17:11:57

@christvhu:
brazilok vidám emberek, amíg gyün megisznak egy sört és dumcsiznak..., mindez annak a világ eszének köszönhető aki beadta azoknak akik bevették és azóta rágják mint a chewing gum-ot a baseball edzők és játékosok, ha eccer a chewing gum industry goes bankrupt no further baseball play shall be around ... ugyanaz vonatkozik arra ha betiltanák a köpködést (az is olyan mint a zidő: nyúlós)

Rodeo36 11 2016.11.23. 17:30:34

@christvhu:
hááát a "világesze" bizonyosan nem volt egyenlítői africa ban pl Kabinda) sem és amapában sem...ott az év minden napján szinte percről percre ugyanakkor kukorékolnak a majmok a pálmafákon tudatva, hogy a Nap felébredt, és a levegő illatáról tudni, hogy mikor megy aludni...és december 21 éről 22 re virradó éccaka "télből" azonnal nyár lesz és azt is kikukorékolják a majmok is és a baobabok a rajtkőre lépnek, hogy amikor esni kezd azonnal tudjanak termelni belőlük él a környék, ha a -mint- a Sahara közelében 7 évig nem esik akkor a baobab addig alszik, és az első eső jelére kivirágzik és megérleli és elhullajtja...
érdekes módon nem kell neki Rolex amit amúgyis kézzel kell tekergetni amíg nyikorog

vannak még "bölcsek" a Földön, attól lennénk vidámak, ha hahahahaha

christvhu 2016.11.23. 20:18:03

@Rodeo36 11: Ok, A baseball megszűnése még csak-csak megrázná mimóza lelkemet és könnyesre sírnám a párnám. De, ha a köpködést tiltanák be, főleg itt mifelénk, akkor lehet, hogy kihalnának a legendás köpködők?
Követelem az időzóna váltást! Le a köpködőkkel!

emmersson 2016.11.24. 09:03:48

"Magyarország helye csillagászatilag, gazdaságilag és kulturálisan is a közép-európai időzónában van."

Baromság! A természet nem méri az időt, az csak telik számára!
Az ember találta ki igazodási pontként, hogy egységben méri az időt és egyebeket, hogy megkönnyítse az életét.
A Nap felkel, lenyugszik...közte pedig eltelik egy éjszaka. A nap fogalma is csak egy időmérték!

Ha időzónát - ami pedig egy globális közös alkalmazkodás - váltunk, nem lépünk el egy "természetesből", mert oyn nincsen!!! Épp csak teszünk egy olyan lépést ismét, amely jobb lehet nekünk.
Mert a több napsütés mindenképpen hasznos!
Egyébként is, a jelenlegi időzónánk keleti részén vagyunk, ezért nem előnyös számunkra.
Ennyit a "csillagászati" helyünkről!

Hogy gazdaságilag mennyire befolyásolja hazánkat egy időzóna eltolás? Nem igazán! Szállításoknál kell esetleg egyeztetni, de ez nem komolyabb, mint forintról euróra vagy dollárra váltani - egy szoftver elintézi.

A "kulturális" részre pedig hadd ne reagáljak, annyira szánalmas marhaság!

emmersson 2016.11.24. 09:08:32

@Spermahajder: Már pedig én azt mondom, hogy inkább az iskolába/munkába járáskor legyen sötétebb, mint a szabadidőnkben!

labrys 2016.11.26. 12:03:54

@emmersson: a több mint egymillió óvodás & általános iskolás kisgyerek bizonyára szívesen és örömmel kel fel (és jár óvodába-iskolába) pár hónapig koromsötétben azért, hogy te a haverjaiddal délután még világosban sörözhess.

mafi mushkila 2016.11.26. 12:19:48

@labrys: Majd ha felnőnek, megköszönik :)

labrys 2016.11.27. 14:54:54

@mafi mushkila: pont ettől tartok én is :)

emmersson 2016.11.28. 11:37:12

@labrys: Egyrészt nem pár hónapról van szó, másrészt ők is részesülnek abból, hogy a szüleikkel világosban tölthetnek el plusz órákat!
Alkoholos italt pedig többnyire napszállta után fogyasztok, ha egyáltalán :P

muci 2016.11.28. 22:23:19

@emmersson:
Ez így mindjárt más! Ha plusz órák is lesznek, akkor átgondolom. Azt hittem, marad 24 óra egy nap, de így részesülni akarok, ki ne hagyjatok...!!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.28. 23:37:36

@Rodeo36 11: Már segítettem. Ott van a posztban a link, abban meg a válasz az összes kérdésedre.

@emmersson: Te nem tudod, mit beszélsz. Itt Hollandiában nyáron este tízkor még világos van. Tudod mikor teszik le a holland gyerekeket? Nyolckor. Cserébe szeptemberből áprilisig sötétben bicikliznek iskolába. Hollandia rossz zónában van, Magyarország meg a jó zónában van. Nem vitatom, hogy ha valaki kilenckor tapogat ki szarni (gery greyhound szíves közlése) és este kilenckor még egy hosszú lépés mellett naplementét akar nézni, akkor neki egy időzóna nyugati peremén lenne kurva jó dolga. De ez az életmód csak egy szempont, és ha meg nem sértelek, nem tartozik a legfontosabbak közé.

Rodeo36 11 2016.11.29. 00:18:22

@Kettes:
kösz, de "linkségekre" nem vagyok kíváncsi, nem találom nyári időszámítás (az óra tekergetése nem változtat semmin semmit sem) előnyeit, sötét van világos van hó va hó nincs eső van eső nincs

de azért nagyon kedves vagy a linkjeiddel, köszönettel de nem vettem be

ámbátor 2016.11.29. 12:04:34

@Kettes: Nagyon könnyü egyébként egy idözóna nyugati peremére kerülni: el kell költözni Nagyváradra.

emmersson 2016.11.29. 12:56:44

@muci: "szüleikkel világosban tölthetnek el plusz órákat"

Szövegértés: elégtelen, leülhetsz!

mafi mushkila 2016.11.29. 18:32:56

@Kettes: Szerintem viszont leginkább életmódkérdés ez. Hogy mégis, hogyan akarunk élni, mi legyen a napvilággal. Aztán majd megszervezzük, kifizetjük, de legalább pont azt kapjuk, amit akarunk. Olyan kevés ehhez hasonló dolog van! Egy népszavazás volna a legjobb, de most azonnal, mielőtt mindenféle ideák meg politikai érdekeltségek keletkeznek, és mondják meg az emberek, így anyaszült szubjektíven, hogy mit szeretnének.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.27. 16:40:38

Egy nyomasztóan frusztráló vita élesbe fordul. Az EP a nemzetállamokra bízta, hogy eldöntsék, hogy melyik időzónába akarnak tartozni: mi baj lehetne belőle?

Magyarország gazdasági és üzleti érdekei az UTC+1-hez kötődnek. A lakosság többsége az UTC+2-t választaná. A nyári időszámítás megtartása nem jön szóba. Akkor döntsön Orbán Viktor. :-))

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.27. 16:47:39

@Kettes: lehet tudni, hogy Németország UTC+1-et akar?

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.27. 17:07:17

@dr Brcskzf Gröőő:
www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/eu-parlament-stimmt-fuer-ende-der-zeitumstellung-a-1259722.html
"Sollte die Zeitumstellung abgeschafft werden, ist in Deutschland eine knappe Mehrheit für die dauerhafte Einführung der Sommerzeit. In einer Umfrage sprachen sich 51 Prozent für diese Variante aus."

ámbátor 2019.03.27. 17:32:21

@Kettes: Legjobb lenne moszkvához igazodni, hogy amikor jön a gazda, ne kelljen baszakodnia az órájával.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.27. 17:44:02

@dr Brcskzf Gröőő: Németországnak kb. mindegy, hogy UTC+1 vagy +2. Franciaországnak, a Benelux államoknak és Spanyolországnak nagy szopás lenne az UTC+2. Szerintem Nyugat-Európa megegyezik az UTC+1-ben.

Ha a végén Orbán is az UTC+1-et választja, akkor az a vicces helyzet áll elő, hogy az óraátállítás eltörlését leghangosabban követelők a téli időszámítást kapják büntetésül.

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.27. 19:13:34

@Kettes: e téren megbízom Orbánban (ezt se hittem volna, hogy valaha leírom). amúgy a fő, hogy állítani ne kelljen, annál még az UTC is jobb (nekem, Magyarországon).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.27. 19:30:36

@dr Brcskzf Gröőő: Mondjuk a népet is meg lehetne kérdezni. Ügyesen. :))

A változat: Melyik időszámítást választja?
a) a télit
b) a nyárit

B változat: Melyik időzónát választja?
a) a Közép-Európait (Németország, Ausztria)
b) a Kelet-Európait (Románia, Bulgária)

dr Brcskzf Gröőő 2019.03.27. 19:43:21

@Kettes: meg lehetne, de nem fogja, mert nem tudja liberálbolsevista - derék magyar ellentétként beállítani.

velőtanya 2019.03.27. 20:44:57

@dr Brcskzf Gröőő: Nagyon földhözragadt a fantáziád. A mandineren már a múltkori nekibuzdulás idején felpörgött a kampány az örökös téli időszámítás mellett, mert az Úristen úgy teremtette, és ezer éven át jó volt a Magyar Embereknek. Aki szerint pedig többet ér egy plusz világos óra nyáron este 8 és 9 között, mint hajnali 3 és 4 között, az gyökértelen liberálbolsevik.
Nálam amúgy a sorrend:
1) maradjon az átállítás
2) nyári (szorosan mögötte, az 1 és 2 előnyei és hátrányai kb. kiütik egymást)
3) téli (újabb érv a kivándorlás mellett)

9mmPara 2019.03.28. 13:50:55

@Kettes: Csak a jegyzőkönyv kedvéért és hogy itt a kommentsor vége felé meglegyen: nincs olyan, hogy téli időszámítás. Van a Nap tényleges deleléséhez igazodó és van az ehhez képes egy órával arrébb tolt nyári.

A 17. keleti hosszúsági fok környékén, ahol Magyarország van, Greenwich-hez képest nem sokkal több, mint egy órával járunk előbbre, ezért a természetes időzónánk az UTC+1. A többség életformája viszont olyan, hogy tél közepe felé akár hetekig sötétben indul el otthonról és sötétben megy haza, ami elég nyomasztó, úgyhogy a természetes időzónánk nem passzol az életmódhoz, jobb lenne a nyárit állandósítani. Az UTC+2 zónának viszont nagyon a nyugati szélén vagyunk. Valójában UTC+1,5 lenne a jó.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.28. 14:21:06

@9mmPara: Valóban nincs olyan, hogy téli időszámítás. A kis tréfával arra próbáltam utalni, hogy az emberekkel homlokegyenest ellenkező dolgokat lehet - nagy többséggel - elfogadtatni, ha megfelelően tesszük fel a kérdést.

Egy dologban tévedsz. A nyári időszámítás rögzítése pont hogy rontana azon a helyzeten, hogy télen sötétben kell munkába botorkálni. A jelenlegi rendszer a legjobb, indokoltnak tűnik tehát szétbaszni. :)

9mmPara 2019.03.28. 16:50:06

@Kettes: Az ám, a megfelelő kérdésfeltétel :)))

Tudom, hogy a NYISZ télen reggel még rosszabb lenne. Azt próbáltam hangsúlyozni, hogy ami most van, az viszont reggel és késő délután egyaránt rossz a téli időszakban. Rögzített NYISZ-szel legalább a hazamenős délután lenne kicsit jobb. Aztán persze az is lehet, hogy az életminőségnek valójában az tenne jobbat, ha reggel lenne mielőbb világos, amikor fel kell éledni. Szóval, engem akár az UTC+0-ról is meg lehetne győzni.

Személy szerint az átállítgatást nem olyan nagyon szeretem, de az egész téma körüli lelkes habverés nagyon kínos párhuzamot mutat bizonyos értekezletekkel, amikor tényleg meghatározó kérdéseket -- kompetencia híján -- 5 perc alatt pipálnak ki a döntéshozók, de a WC-papír beszerzését illetően órákig tartó, szenvedélyes vita bontakozik ki.

velőtanya 2019.03.28. 18:37:29

@9mmPara: "lehet, hogy az életminőségnek valójában az tenne jobbat, ha reggel lenne mielőbb világos"
Annál világosabb nem lesz semmiképpen, mint most.
Ezzel szemben nyáron hajnali 4-fél5 között fog besütni a a nap az ablakon, és már reggel nyolcra se tudok majd úgy munkába menni, hogy ne leizzadva érkezzek be - cserébe viszont annyi a hangulatos hosszú nyári estéknek.
Ej, ha valahogy meg lehetne oldani, hogy télen az egyik, nyáron meg a másik időszámítás lenne, mindig amelyik kedvezőbb... oh wait:/
(én az átállítást kb. egy hét alatt megszokom, és még nem találkoztam emberrel, akinek ettől komolyabban felborulna a bioritmusa)

ijontichy 2019.03.28. 20:10:52

@velőtanya: "én az átállítást kb. egy hét alatt megszokom" A hercehurca vajon nem egy "satnyul a nemzedék" okán lett ennyire népszerű? ;-) (A szombat hajnalig bulizást senki nem akarja letiltatni? :-D.)
De ha már - és persze tuti nem ez lesz - én a természetes ("téli") mellett maradnék, azzal együtt, hogy @kettes-nek megint igaza van: szét kell ezt barmolni, na!

9mmPara 2019.03.29. 17:16:27

@ijontichy: A szombat esti buli ugyebár opcionális és magad választod meg a dátumát is, nem jogszabály írja elő :)
Másrészt nem szeretek minden évben két hetet akklimatizálódással elpocsékolni. Ezzel együtt -- még ha vannak is preferenciáim -- nekem nagyjából mindegy, különösebb hiszti és ováció nélkül fogom tudomásul venni, bármi legyen is a végeredmény.

ijontichy 2019.03.29. 17:54:26

@9mmPara: No nekem aztán tényleg mindegy, ha már - láthatóan - ennyieknek okoz ez problémát. Ez nekem novum, elvégre lassan közelebb leszek a 6. x-hez, mint az 5-höz, de soha meg sem éreztem az átállást (értsd: egyetlen napig sem). Mondjuk a jetlag-ot is csak Amerika->Európa irányban - az 3-4 napra is leültetett mindig :-).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.29. 19:37:50

Megint támad az Elpusztíthatatlan Hülyeség:
index.hu/techtud/2019/03/29/egy_oraval_rovidebb_lesz_a_vasarnapunk/

"Az alváskutatók régóta az óraátállítás ellen vannak, mert az ébredési és elalvási idők évenként kétszeri drasztikus módosítása teljesen megzavarja a szervezetünket, amely a napsütés természetes változásaihoz próbál igazodni."

Édes picsám, vess tüzet! :( Ha te is minden hétfőn egy órával korábban kelsz, mint vasárnap, akkor az ébredési és elalvási időd heti kétszeri drasztikus módosítása neked is teljesen megzavarja a szervezetedet! Ne álljunk meg fél úton, és ne csak az óraátállítást töröljük el, hanem a hétfőt is!

ámbátor 2019.03.29. 19:47:12

@Kettes: Nekem a gimi óta annyi alvásadósságom jött össze, hogy bármikor, bárhol tudok aludni. Ha három órát lehet, akkor hármat, ha huszonhármat, akkor annyit. Soha nem vettem még észre az óraátállítás élettani hatásait, max annyit, hogy a tavaszi átálláskor a vasárnap délelötti programom (ha van) lekésem. De nem élettanilag, hanem mert elfelejtettem átállítani az órát.

velőtanya 2019.03.29. 19:56:59

@Kettes: Nekem mondjuk két egymást követő hétköznapon is simán összejön olykor egy óránál (akár sokkal) nagyobb különbség az elalvás-ébredés időpontjaiban, de még ha ez nem is jellemző a többségre, tényleg indokolt kizárólag a börtönlakók szokásaira alapozni a szakértést?? (bár mintha vasárnap még nekik is egy órával később lenne ébresztő)
"megzavarja a szervezetünket, amely a napsütés természetes változásaihoz próbál igazodni"
Az ellenben tényleg különösen fasza lesz, amikor a szervezet próbál majd alkalmazkodni a júniusi téli időszámításban a 3:45 körüli napkeltéhez (miután jó esetben éjfél körül már lehűlt annyira a levegő, hogy sikerült elaludni)

velőtanya 2019.03.29. 20:03:33

@ámbátor: Én említettem feljebb egy olyat, hogy kb. egy hét alatt szokom meg az átállítást, de ez is gyakorlatilag egy dologra vonatkozik: amikor indulnék az óra szerint ebédelni átállítás utáni hétfőn, még nem vagyok éhes (vagy fordítva, előbb kezd korogni a gyomrom dél körül) De alapvetően ezt is poénnak szántam, mert egy órát azért át lehet hidalni megfelelő összpontosítással:)
Viszont ez még tényleg hab lesz a tortán, hogy mostantól pár hétig megint véleményt fog nyilvánítani a témában a Keresztény Úriasszonyok Herminamezei Imádságos Körének alvásszakértő albizottságától kezdve minden szabadalmazott futóbolond:/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.03.30. 23:25:01

A portfolió című üzleti kiskegyed kitartóan nyomja a fullkretént.

"Az óraátállítás hatása 7-10 napig is tarthat azoknál, akik erre érzékenyek - mondta Pintér Ferenc meteogyógyász szombat reggel az M1 aktuális csatornán.

A szakember szerint elsősorban azokat sújtja az óraátállítás, akik rendszeres életet élnek, a kisgyerekeket és az időseket. Az óraátállítás elsősorban alvási problémákat, vérnyomás-ingadozást okoz, csökkenhet a munkavégzés hatékonysága, illetve nőhet a balesetek száma - mondta."

Nem tudom, mi a fene az a meteogyógyászat (az biztos, hogy nem orvosmeteorológia), de minden keresés kizárólag ehhez a Pintér Ferenc "szakemberhez" vezet. Nógrádigyörgyizmus is in the air.

velőtanya 2019.03.31. 09:18:32

MÓNIKA, tisztára idegállapotba került a bioritmusom!!