Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Trump vs. Clinton, az utolso tipp

2016.11.07. 19:12 | jotunder | 173 komment

(nem bohockodom ekezetekkel)

BOTTOM LINE:   1.   Clinton meg fogja nyerni a kovetkezo allamokat:

Washington DC,  Hawaii, Vermont, Rhode Island, Massachussets, California, Maryland, Maine egyes szamu valasztokerulete, New Jersey, Connecticut, Illinois, Washington, Delaware, New York, Oregon.

                              2. Szinte bizonyosan meg fogja nyerni a kovetkezo allamokat:

Virginia, New Mexico, Wisconsin, Minnesota, Michigan, Maine tobbseg, Pennsylvania, Colorado.

Ez osszesen 268 elektori szavazat. Ez szinte bizonyosan megvan, es nem tudom, hogy mennyi az a  szinte bizonyos. Szinte bizonyos.

                              3. Ha megnyeri Nevadat, vagy New Hampshire-t, vagy Floridat vagy North Carolina-t, akkor Clinton lesz az elnok. Ha mindet elvesziti, de megnyeri Maine masodik valasztokeruletet, akkor dontetlen lesz. Ha a fentieket elvesziti, akkor Trump 270:268-ra nyer. Elvileg Clinton megnyerhet meg egy allamot, es esetleg a konzervativ anti-trumpista jelolt nyer Utah allamban, de ezt most hagyjuk. Induljunk ki abbol, hogy negy battleground allambol egyet kell megnyernie Clintonnak az elnokseghez.

                             4.  Nevadaban az "early voter" mintazat arra enged kovetkeztetni, hogy alulmerik Clintont, ahogy Obamat is alulmertek negy eve. Ebbol az kovetkezne, hogy Clinton megnyeri Nevadat. New Hampshire-ben nagyon kulonos es megbizhatatlannak tuno kutatasok jottek ki Clinton nagy aranyu vezetesevel. North Carolina too close to call, de van egy "outlier" Survey Monkey adat Clinton vezetesevel, amit megint nem erdemes komolyan venni. Floridaban mintha Clinton vezetne, negy eve alulmertek Obamat, itt is van talan valamennyi "early voter" mintazat, ami Clintonnak kedvez.

                             5. A Huffington Post es Nate Silverek kozott eleg durva hangnemu vita alakult ki. A HP szerint Clinton nyert es Silver csak beszel a levegobe. Sam Wang szerint gyakorlatilag 100 szazalek Clinton gyozelme (de a republikanusoke lesz a kepviselohaz, es dontetlen kozeli a szenatus). A fenti adatok alapjan en azt mondhatom csak, hogy nagyon valoszinunek tartom, hogy Clinton nyer, de ehhez semmifele szamot nem tudnek rendelni. Azt gondolom, hogy kb. annyira lepne meg Trump gyozelme, mintha Magyarorszag megverte volna Portugaliat az EB-n.

                           

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1111939741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiazmarmegint 2016.11.09. 03:08:19

@velőtanya: en sem vagyok nyugodt, de Virginiaban most elkezdett fogyni Trump elonye.

incze 2016.11.09. 03:14:31

virginiában 69%nál még mindig eléggé vezet trump, de ott talán fordul majd. észak-karolinában 69%-nál nagyjábólmár egál van, new hampshire még mindig csak 13%-ot számolt össze, ohio-ban 40%-nál nagyon olvad clinton előnye (nat silver silabusza - fivethirtyeight.com/features/how-to-watch-election-night/ - szerint ez valószínűleg fordul majd).

incze 2016.11.09. 03:16:57

eléggé úgy néz ki, hogy a szenátus republikánus lesz.

incze 2016.11.09. 03:23:20

ohio-ban eléggé, észak-karolinában valamelyest vezet trump, new hampshire kábé egál, virginiában lassan zárkózik clnton.

incze 2016.11.09. 04:33:48

hát ennek kezd brexit-szaga lenni. virginia ugyan nagy nehezen fordult, de michigan, wisconsin (mindkettő clinton hátországként van elkönyvelve) egyelőre trump, bár még fordulhat. ohio már trump (épp most adták is neki), és észak-karolina is eléggé (és egyre jobban) neki áll.

a kulcs (ha a meglepetések még visszájukra fordulnak) new hampshire (holá, nat silver), ahol 47%-nál trump viszonylag szorosan vezet. ha hihetünk nat silvernek, akkor ott a republikánus körzetek számolnak lassabban, és ha így van, trum plesz az elnök.

incze 2016.11.09. 04:56:17

a nytimes-nál a chance of winning presidency 92%-ot mutat trump-nak.
nat silvernél még 50-48 clintonnak.

az a halavány esély, ha

- wisconsin és michigan fordul (egyelőre egyáltalán nem, de mindkettő számlálása még félidőnél van),
- és new hampshire (ez egyre trampul) vagy nevada kék lesz.

(a szenátus is sokkal pirosabban néz ki, mint ahogy wang mester azt elképzelte, és az exit poll leváltó masinéria is átgondolásra szorul. egyelőre úgy néz ki, hogy nat silver marad a király.)

sárospataki 2016.11.09. 05:34:31

hát bazmeg ez eléggé trump :(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 05:52:17

@sárospataki lány: ez biztosan trump mert nagyon vezet wisconsinban.
a statisztikusok lebőgtek. ekkorát még sohasem tévedtek. >90 körüli eredmények voltak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 06:13:19

Milyen jó, hogy nem vagyok statisztikus, istenem....

Tehéntőgy 2016.11.09. 06:14:50

És így lett Torgyán József az Amerikai Egyesült Államok elnöke.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 06:18:12

@Tehéntőgy: remélhetőleg trump elnökként sokkal visszafogottabb lesz, mint elnökjelöltként.

capacete 2016.11.09. 06:20:59

Az egész elképesztő, hogy úgy tűnik, hogy Pennsylvaniat is elviszi...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 06:21:19

A többségi szavazatot esetleg megszerzi Clinton, nem mintha bármi különösebb jelentősége lenne.

sárospataki 2016.11.09. 06:23:19

@jotunder: a bennem lakó troll/punk röhögve csapkodja a térdét, hogy az amerikai establishmenttől a sajtón keresztül a statisztikusokig mindenki hátratett kézzel esett, vagy esik éppen arcra, mindegyik másik énem maximálisan aggódik :(

Mano1970 2016.11.09. 06:24:42

Most mi van???Magyarország legyőzte Portugáliát?

sárospataki 2016.11.09. 06:26:24

@jotunder: cnn szerint 48.2:46.2 d:h, szóval azt sem, úgy néz ki

Szindbad 2016.11.09. 06:30:33

Jó kis év ez, hehe.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 06:32:12

Az FBI-ügy nélkül Clinton vélhetően győzött volna. Iszonyú kicsi lesz a különbség pár államban (Pennsylvaniában egy republikánus megye van már csak hátra).

Medvegyev 2016.11.09. 06:32:37

@jotunder: Trump? Visszafogottabb? Hát, nem az a fajta:-)

ATCG 2016.11.09. 06:38:13

@jotunder: Igen, és Elek szétrugta 3:3-nál a kapufát. Nekünk az a legrosszabb ebben az egészben, hogy a mi kakasunk még peckesebben kukorékol ezután a maga kaparta szemétdombján.

Tehéntőgy 2016.11.09. 06:39:44

@jotunder: Esélyes, dejszen' a Torgyán sem csinált végül patakvért, mikor miniszter lett :-)
Nem számítok apokalipszisre. Remélem elnökként is néha tényleg maga kezeli majd a twitter-fiókját.

jotekony koc 2016.11.09. 06:43:35

Tudtam, hogy ez lesz. Joker beszabadult.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 06:48:57

@Tehéntőgy: A republikánus párt jelentős része mérsékelt emberekből áll, akármit azért nem tehet meg Trump, és egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ő "akármit" akarna csinálni. Egy biztos, most kinevez egy erősen konzervatív bírát a Legfelső Bíróságra. Nyilván visszavágják az Obama-care-t, és gondolom csökkentik a magasabb adókulcsokat (kétlem, hogy sokkal, azt nem tehetik meg). Szinte bizonyos, hogy ez valamiféle stimulushoz fog vezetni, legalábbis rövid távon. Az egyáltalán nem biztos, hogy az amerikai gazdaság megsínyli Trumpot. A félelmetes rész Putyin. De lehet, hogy Trump azért keményebb lesz vele, mint amilyennek most látszik.

jotekony koc 2016.11.09. 06:51:12

@jotunder: Ki fogná vissza ? Omnipotens Joker.

jotekony koc 2016.11.09. 06:54:25

@jotunder: Ha mérsékelt emberekből állnak, akkor majd jól csöndbe lesznek, amikor a gátlástalanok elkezdik a szabadrablást. Nyilván nincsen szavuk, mert akkor közülük került volna ki az elnök.

ámbátor 2016.11.09. 07:41:39

Egy kicsit rátok hagyom a boltot oszt erre kel ébrednem?

ámbátor 2016.11.09. 07:50:09

@jotunder: Nem csak a statisztikusok, a közvéleménykutatók is. Wisconsinra pl összesen 3 kóbor poll volt, ami Trumpot mutatott, még augusztusban. Minden Poll Clintotnt mutatott. Ebből hogy lehetne Trump győzelmet kistatisztikázni?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 07:52:27

@ámbátor: nem lehet. ez a lényeg. lehetetlen. vagy, valami egészen új kell hozzá, elméletileg is új. lehet, hogy unsupervised learning módszereket kell alkalmazni erre (amire ugye elvileg a legkevésbé szabadna ilyesmit alkalmazni)

nerángass 2016.11.09. 07:57:41

@jotunder: Már a tegnap idéztem Hodorovszkit, de túl nagy volt a nyüzsgés. Szerinte a Donald kellemetlenebb, mert kiszámithatatlan.

www.politico.eu/article/khodorkovsky-trump-presidency-might-not-please-putin/

velőtanya 2016.11.09. 08:13:59

@nerángass: Amiben viszont biztosak lehetünk: Amerikát mostantól sokkal kevésbé fogja izgatni az orosz érdekszféra kiterjesztése (vagyis "visszaterjesztése", legalábbis a jaltai határokig) - pláne nem egy olyan ország esetében, amelyiknek a vezetése ebben önként és dalolva vesz részt, a népének elsöprő többsége pedig vagy szintén tapsol hozzá, vagy legalábbis semmi gondja nincs vele

Behaton 2016.11.09. 08:15:36

@Tehéntőgy:

:DDD

Bárhonnan is nézem, ez az év hozzászólása volt.

Szindbad 2016.11.09. 08:20:33

Legközelebb nem kell olyan filmeket csinálni, mint az "Abraham Lincoln, a vámpírvadász" :)

Muad\\\'Dib 2016.11.09. 08:26:17

@velőtanya:
Ezzel speciel nincs semmi baj. Már nem az én életemre nézve - meg azokéra, akik itthon maradtak és szeretnének normálisan élni -, hanem globálisan. Vagy eljutnak oda a magyarok, hogy megértik, az otthoni problémáikkal hiába mennek sírni az oroszokhoz, az EU-hoz, az USA-hoz (mert azokat senki nem fogja megoldani helyettük), vagy mennek a levesbe. Értelme sem lenne az USA, vagy az EU keménykedésének, ha a többség kizárólag bennük látná az ellenséget. Aki hülye ugye...

Muad\\\'Dib 2016.11.09. 08:30:47

Egyébként továbbra is állítom, hogy ebben a legnagyobb felelőssége a demokratáknak van. Én nem voltam soha egy Obama "hívő", de egy feleannyira nagy kaliberű emberrel, mint ő, röhögve elsöpörték volna Trumpot. Arról nem is beszélve, hogy már írtam mennyire kontraproduktív volt az a szemlélet, hogy minden ügyre az egyetlen válasz az volt, hogy az oroszok tehetnek róla. Mert azt a látszatot keltette, hogy adott ügyben az a legnagyobb probléma az, hogy kiderült, nem az, hogy megtörtént.

sárospataki 2016.11.09. 08:37:53

a politico szerint president trump, 276 elektor

ATCG 2016.11.09. 08:42:30

@Muad\\\'Dib: Pedig a megtörténten van valóban a hangsúly, csak az a baj, hogy József Attila Két Hexameter-ének dilemmáján nem nagyon gondolkozik el szinte egyetlen politikus sem.

nerángass 2016.11.09. 08:44:45

@velőtanya: “when we look at the two models of what these candidates represent, I think there is a layer there that actually does matter when we talk about the human agency level, where Clinton really represents that post-World War model of global trade linkages, alliances. This is the way to manage the international system. And Trump has really emphasized this idea of self-reliance. You know, it’s, “If the U.S. looks after its interests and Mexico looks after theirs, South Korea can look after theirs. Let’s not worry about the immediate consequences of what that means. Just everybody has the right to look at their national interest first.” Of course, there are huge second-order and third-order effects when we’re talking about the primacy of the United States, and the U.S. being the one that underpins so many of those strategic arrangements. And everyone has to basically go back to the drawing board of: What does self-reliance actually mean in increasingly volatile geopolitical neighborhoods?” - Reva Goujon, vice president of global analysis at Stratfor
Innen : www.politico.com/magazine/story/2016/11/2016-election-foreign-policy-world-risks-new-president-administration-214434

esernyősEvezős 2016.11.09. 08:50:01

@jotunder: Jajistenem, hogy te még mindig olyan jóhiszemű vagy ....

nerángass 2016.11.09. 08:56:08

@sárospataki lány: a NYT szerint Trump 279, Clinton 218

ingyenebed 2016.11.09. 08:59:29

@jotunder:

megint kiderült, hogy a politika nem tudomány.
:-)

nyilván van valami elmélet amivel meg lehet magyarázni az eredményt, egy másik elmélettel meg az ellenkezőjét lehetett volna. bullshit.

olyan ez mint az árfolyammozgás. utólag mindig meg lehet magyarázni miért arra ment, csak minek.

ez a jó benne egyébként, különben dögunalmas lenne.

ingyenebed 2016.11.09. 09:09:38

@jotunder:

Putyinnal kapcsolatban Trump ezzel a tanulmánnyal (is) fog szembesülni:

vilagterkep.atlatszo.hu/2016/11/04/igy-foglalja-vissza-oroszorszag-kelet-europat/

Stratégiai döntéseket kell hozniuk, merre tovább.
Ez az ember ehhez hülye, meg a szavazói is.
A szövegével meg mindent el lehet adni utólag.

fortin2 2016.11.09. 09:26:03

@ingyenebed: Szembesül vele és vállat von. Ez sztem a legkisebb tétel az üzletben Putyinnal. Nagyobb Szíria és a Közel-kelet jó része, az afrikai érdektér és az EU gyengítése az orosz olaj- és gáz-függőség érdekében. valamint a rábólintés közép-ázsiára.

ámbátor 2016.11.09. 09:26:23

@jotunder: De legalább a wang-silver-huff-others versenyre van eredményünk. Mindenki vesztett, de legkevésbbé Silver.

ámbátor 2016.11.09. 09:28:38

@fortin2: Mondjuk eddig mindig az volt a gond, hogy Putyinnal és pincsijeivel a civilizált politika nem tudott mit kezdeni. Most Putyinnal szemben a tárgyaló asztal túloldalán is egy pszichopata lesz.

ámbátor 2016.11.09. 09:33:37

A fogadóirodáknak se jó most: blog.paddypower.com/politics/2016/11/09/paddy-pays-out-4-5m-after-donald-trumps-election-win/
A paddy már két hete kifizette a Clintonra tett fogadások nyereményét, most meg fizetheti a Trumpét is.

christvhu 2016.11.09. 09:42:44

Putyin, Asszad, Erdogan, OV, Trump.

Tud valaki a közelben egy lakható bolygót? Nem kérek retúrjegyet.

Behaton 2016.11.09. 09:45:46

@christvhu:

Retúrjegyet?
Ha már siránkozol és sajnáltatod magad, akkor csináld komolyan, teljes gőzzel.
Kérj jegyet csak oda...

Szindbad 2016.11.09. 09:52:16

@christvhu: És készülhet az egész európai establishment. Azt gondolom, hogy ez törvényszerű. Most lesz 10-20 ilyen év, aztán majd levonjuk a tanulságokat. Addig meg élünk a lehetőségek szerint. Nem lehetetlenség. A mostani establishment ellenes vidéki fehér tanulatlan réteg azt fogja gondolni öt év múlva, hogy jól mennek a dolgok, tíz év múlva kezdi észrevenni, hogy nem hogy jobb lett, inkább rosszabb lett, és húsz év múlva meg megint jön valami új.

christvhu 2016.11.09. 10:02:31

@Behaton: Olvasd újra, azt írtam, NEM kérek retúrjegyet! Eszem ágába sem volna visszajönni, hacsak nem találok valakit odakint aki képes véget vetni ennek az ámokfutásnak.

Mondjuk lassan felkészülnek a delfinek.....

Szindbad 2016.11.09. 10:05:16

@christvhu: Vicces, hogy az amerikai média pont ugyanazokat a pánikreakciókat mutatja, mint a magyar kettő és fél éve. Nem nagyon lehet más mondani erre, mint hogy ez balfékség. Fel sem voltak készülve a Trump gyözelemre, lelkileg biztosan nem, ez pedig balfékség.

christvhu 2016.11.09. 10:17:21

@Szindbad: Lassan meg kell szoknia a világnak, hogy ilyen "váratlan" eredményeket hoz minden olyan választás, ahol a nép hoz döntéseket.
Egészen megdöbbentő, hogy milyen mértékben igazolódnak be azok a félelmek, amiket a média szerepével kapcsolatban vizionáltak/tunk 20-30 évvel ezelőtt.
Viszlát objektív gondolkodás, bye bye társadalmi felelősség és haladás.

Ugyanakkor egészen meglepő a Trump beszéd az előzmények ismeretében.

kisa 2016.11.09. 10:45:08

@christvhu: Pont ezen gondolkodom én is, bár én még csak egy lakatlan szigetig jutottam.
Holnaptól a világ megint kicsit szarabb lesz.

Bogs (a skot zsido) 2016.11.09. 10:47:11

Na, hat konnyen jott, konnyen ment. (belekortyol aa sorbe majd remego kezzel a pultra teszi a poharat)

stefan75 2016.11.09. 10:54:47

@Szindbad: Régóta az az érzésem, hogy minden kornak megvan a maga hangulata, és a választói akarat is csak azt fejezi ki. És most megint bejött...

kisa 2016.11.09. 11:02:08

@Szindbad: és akinek már nincs 10-20 éve?
igen, tudom, az megszívta

nerángass 2016.11.09. 11:10:40

Valamikor a nyár elején Anne Applebaum annak a lehetőségét mérlegelte, hogy vége van-e annak a világnak, amelyet megszoktunk ? Ha igen, akkor három dolognak kell megtörténnie : a brexitnek, Trump elnökségének és Marine Le Pen államelnökké választásának. Hát kettő ebből megvan. Valami gyökeresen készül megváltozni a világban, az biztos.

Zb74 2016.11.09. 11:25:53

@velőtanya: Emlékszel? Már szeptember 20-án megírtam, hogy Floridában esélye sincs Hillarynek; azt biztosan Trump viszi. Te ezt bátor jóslatnak nevezted. Pedig egyértelmű volt már akkor is. Ahogy az is, hogy összességében is Trump lesz a győztes. Ismered Allan Lichtman professzor 13 "kulcsát" a Fehér Házhoz? Az alapján már hónapok óta tudni lehetett, hogy Trump nyer. (A prof. 1984 óta minden elnökválasztás eredményét eltalálta a 13 állítás alapján.) Szeptemberben "hivatalosan" is elismerte, hogy a modell Trump-győzelmet jósol.

velőtanya 2016.11.09. 11:25:56

@nerángass: Ehhez jöhet még Merkel esetleges bukása jövőre - bár a német rendszerben sokkal több a fék, és nem fog annyira fenekestül felfordulni még ebben az esetben sem - de a szimbolikus ereje betetőzné ezt az annus miSErabilis-t (hogy ilyen szomorúan parafrazeáljam 1989/90-et - és igen, az a világ nekünk is véget ért, most már lassan minden szempontból)

sárospataki 2016.11.09. 11:32:30

@christvhu: én nem néztem eddig trump-beszédet, de a győzelmire rávettem magam. a csávó elmondott egy pont negyed órás beszédet, fejből, lazán, úgy, ahogy egy patikamérlegen kimért, mindenkinek szóló, bullshittel pont megfelelő mennyiségben megszórt győzelmi beszédet kell mondani. ez az ember egy tahó amerikai, de nagyon nem tehetségtelen. az más kérdés, hogy ettől még ijesztő, de valszeg nem az a buta senki, mint aminek a reputációja mutatja.

velőtanya 2016.11.09. 11:39:27

@Zb74: Nem hiszek abban, nagyon nem, hogy "már hónapok óta tudni lehetett, hogy Trump nyer". Viszont nyert, így most ez a jóslat és a szerzője is nyert.

jotekony koc 2016.11.09. 11:39:30

@sárospataki lány: Kiskora óta erre a percre készült. Gyakorolta, mint egy szinész az Oszkár átvevő köszönő beszédét.

velőtanya 2016.11.09. 11:41:32

@sárospataki lány: Boldog korban kell éljünk, ha egyszer ilyen tehetségek népesítik be a kisebb és nagyobb színpadokat is körülöttünk, akárhová nézünk.

sárospataki 2016.11.09. 11:46:54

@velőtanya: melyik jobb, ha az atomkód egy tehetségtelen pojáca, vagy ha egy teheteséges pojáca zsebében van? (részlet a 100 Megválaszolhatatlan Kérdés c füzetből).

ámbátor 2016.11.09. 11:47:32

@Zb74: Kivéve, hogy a szükséges számú kulcshoz úgy számolt, hogz van 5% feletti harmadik erö, ami vggülis nincs. Nem hogy Johnsonnak nincs 5%-a, de az összes egyéb jelöltnek együtt se. így viszont a prof modellje is Clinton gyözelmet mond és téved.
Amúgy meg: www.washingtonpost.com/opinions/no-matter-who-wins-the-presidential-election-nate-silver-was-right/2016/11/08/540825dc-a5eb-11e6-ba59-a7d93165c6d4_story.html

nerángass 2016.11.09. 11:53:15

Chris Cillizzaa WP t-l , pár magvas megállapitás :
“Consider this: Just 38 percent of voters in the national exit poll said that Trump was qualified to be president. (52 percent said the same of Clinton.) And yet, he won the White House on Tuesday night.
That disconnect can only be explained by a desire to blow up the whole system. And I don't just mean the political system. I mean every elite and establishment institution that's ever assumed they know best — the media very much included. Trump is the collective middle finger from all the people who think the elites have laughed them off and dismissed them for too long. It is the average man's revenge — made all the more remarkable by the fact that the vessel of this rage against elites and the establishment is a billionaire who tells anyone who asks how smart and rich he is.”

Peter Thiel, a Trumpot támogató milliárdos, mondta nemrég, hogy a média óriási hibája, hogy bár sohasem vette komolyan Trumpot, a szavait mindig szó szerint értette ( pld. kerités a mexikói határon ). A rá szavazó, a benne hívő amcsi viszont ebben egy komoly igéretet lát, hogy a bevándorlés / immigráció kérdése biztosabb, átgondoltabb lesz

snakekiller23 2016.11.09. 12:57:26

twitter.com/asmamk/status/796205132987895808

Young whites, ages 18-29, seem to have opted for Trump, per exits 48%-42%. (That wasn't something we saw in the polling ...)

A gender divide-ra nagyon kíváncsi vagyok - borzasztó érzésem van.

snakekiller23 2016.11.09. 13:00:49

Amúgy fura, hogy a nagy unsupervised learning és statisztikai reneszánsz (deep learning, neurális hálók, AlphaGo, stb.) kellős közepén történik ez az ordenáré lebőgés.

snakekiller23 2016.11.09. 13:02:35

@snakekiller23:

supervised learning akrtam volt mondani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 13:30:55

@snakekiller23: ez a data science csődje is volt egy kicsit.

ATCG 2016.11.09. 13:44:14

@christvhu: OV. bukása is épp ilyen váratlan lesz a magyar politológusok, közvélemény kutatók és egyéb "nagytudásúak" számára, úgyhogy várjál még azzal az odajeggyel, különben is ki uralja előbb a Marsot: Amerika, Oroszország, Kína? majdnem "secko jedno", hacsak addigra nem áll össze Asimov Alapítványa, vagy nem kerülnek döntéshozó pozícióba Platón öreg bölcsei.

Tehéntőgy 2016.11.09. 13:44:17

@velőtanya: Merkel bukása azért elég természetes lenne ennyi idő után, nem hiszem, hogy tragikusan kéne felfogni. És erre opciót csak egy SPD-Zöldek-Linke koalíció létrejötte hozhat. Ha az AfD várakozáson felül szerepel, és az vezet esetleg a CDU vereséghez vezető rosszabb szerepléséhez, az intő jel lesz persze, de nem brexit vagy Trump szintű sokk.

snakekiller23 2016.11.09. 13:50:33

@jotunder:

Ilyenkor visszaigazolva látom a szkepticizmusomat az egész big data mániával kapcsolatban - a gazdasági és politikai szempontok mellé most már nyugodtan felvehetem az empirikusokat is. Elvben mindenki egyetért azzal, hogy Garbage-in Garbage-out, de a gyakorlatba átültetni ezt sokkal nehezebb.

közösperonos átszállás 2016.11.09. 13:52:56

@snakekiller23: "deep learning, neurális hálók"

Ez a kettő kb. ugyanaz.

közösperonos átszállás 2016.11.09. 13:59:02

@snakekiller23: "Elvben mindenki egyetért azzal, hogy Garbage-in Garbage-out"

A dolog amúgy arról szól, hogy garbage is jön be meg egy nagyon kis százalék értelmes dolog is, viszont a franc fogja kiválogatni. Bizonyos szintig ez működik, de ehhez a kurva nagy számítási kapacitások mellett kell a kurva sok adat (példa) is, ami választásoknál azért inkább nem áll rendelkezésre, mint igen. :-)

A statisztikai módszerek sajnos a legtöbb (98+%) területen lemosták a hand-crafted dolgokat, ami hagyhat az emberben egy rossz szájízt, meg hiányolhatja a modell eleganciáját, meg mutogathat a túlzásokra, de azért nem biztos, hogy nemsüllyedünket is érdemes játszania.

snakekiller23 2016.11.09. 14:03:21

@közösperonos átszállás:

Igen, de ez nem akadályozza meg a buzzword-mágusokat, meg a butuló sajtót, hogy úgy beszéljenek a deep learningről, mintha nem egy 80-as években már nagyon jól ismert technikáról lenne szó, amihez mostanáig egyszerűen nem volt elég adat és számítási kapacitás.

christvhu 2016.11.09. 14:05:03

@ATCG: Ki beszélt itt a Marsról? Nem, nem, semmi ilyesmi nem jön szóba, távolabbra megyek.
Viszont Asimov végkövetkeztetése optimizmusra ad okot. Sheldon élt, él és élni fog.....

A világban zajló folyamatok előrevetítették Trump győzelmét, legfeljebb nem vettük komolyan. (ld: OV, Erdogan, Putyin, Brexit Le Pen stb....)
OV bukása nem illik bele ebbe a sorba.

Szóval csak oda legyen szíves......

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2016.11.09. 14:15:46

@Tehéntőgy: Torgyán rosszabbat csinált, pedig kisebbségben volt a kormányban.

snakekiller23 2016.11.09. 14:52:01

@közösperonos átszállás:

A statisztikai meg learning megközelítés előnyei vitathatatlanok (szegény hagyományos computer vision kutatók csodálom, hogy nem ugrottak vonat elé mikor pár éve kezdtek felpörögni a convnetek), de a limitációit nem mindenki hajlandó tudomásul venni én úgy látom. Az alapvető adatminőségi, modellezési problémáktól nem mindig szabadítja meg az elemzőket, sőt kicsit szőnyeg alá söpri őket. Maga Geoffrey Hinton is panaszkodik néha, hogy még a Google-nél sem igazán hallgatnak rá, mikor azt szajkózza, hogy hiába a rengeteg adat, ha közben relatíve alacsony dimenziós és relatíve rengeteg szabadsági fokot akarsz optimalizálni - mikor is ugyanott tartasz, mint kb. 100 éve mindig, hogy akkor hogyan is kellene a paramétereket regularizálni, meg egyszerűsíteni a modellt, szóval pusztán Big Data-ból nem mindig lesz olyan kvázi ingyenebéd mint ami kép-, hang- vagy szövegfeldolgozásnál volt.

vgab 2016.11.09. 14:54:30

@jotunder: Inkább a közvéleménykutatásokkal volt a gond. Talán nem voltak felkészülve egy olyan jelöltre, aki a mainstream sajtóval ennyire hadilábon áll: a Trump-szavazók egy jó része úgy érezhette, hogy ciki megmondani, hogy ő Trumpra szeretne szavazni, ezért azt válaszolta a kérdezőbiztosnak (automatának, stb.), hogy még nem döntött vagy hogy azt sem tudja, hogy elmegy-e. Olyasmi lehetett, mint a 2009-es EP választás előtt nálunk: a Jobbikot 5% körül mérték és majdnem 15-öt kapott. Ha tényleg ez a helyzet, akkor az is elképzelhető, hogy a Comey-ügy nem számított olyan sokat, csak éppen így könnyebb volt bevallani a Trumpra szavazást. A közvéleménykutatások módszertanán egyébként bőven van mit fejleszteni, ezt tapasztalatból mondom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 15:00:24

@vgab: én nem vagyok bayesian methods szakértő, de ilyennek nem lett volna szabad előfordulnia. talán nem is az az igazság, hogy a szakemberek hibáztak. a jelenség váratlanul komplexebbé válhatott, talán a social media miatt. máshogy kell az egészet megközelíteni, és senki sem tudja pontosan hogyan. én nem hiszek el mindent a deep learningről, de ezt talán el tudnám hinni róla.

közösperonos átszállás 2016.11.09. 15:59:25

@snakekiller23: " mintha nem egy 80-as években már nagyon jól ismert technikáról lenne szó"

Persze, buzzword meg minden, és valóban sokan azt hiszik, hogy ez a Szent Grál, de az adatok és a gépi kapacitás mellett az algoritmikus megközelítés sem volt adott, ahhoz csak kellett egy Hinton.

közösperonos átszállás 2016.11.09. 16:03:41

@snakekiller23: "szóval pusztán Big Data-ból nem mindig lesz olyan kvázi ingyenebéd mint ami kép-, hang- vagy szövegfeldolgozásnál volt. "

Teljesen egyetértünk, sőt ezeken a sikerterületeken is itt vannak már a túlzások rendesen, mikor egyesek abszolúte és minden előfeldolgozást elvetnek...

(Amúgy személy szerint egyes, kettes vagy hármas terület? :-) )

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.09. 16:37:46

@snakekiller23: nem, ez nem volt ismert "technika" a 80-as evekben. gyakorlatilag csak az elmeleti alapok voltak meg. az utobbi par ev nehany huzasa kb. annyira erositette meg a deep learninget, mint a 80-as evek ota a szemelyi szamitogepeket.

ATCG 2016.11.09. 17:31:40

@christvhu: és R.Daneel Olivaw és az a robottársa is, akinek mindig elfelejtem a nevét és aki tulajdonképpen egy zseniális - távoli bolygólakó - lány elrontott teremtménye, vagy dajkarobotja volt: hiába öregszem, újra kéne olvasni elmerülni abban a biztató jövőben ahol nem lehet úr semmiféle Öszvér rajtunk, legyen bármennyire tehetséges is.
OV. is bele van írva a történetbe, eljön az ő alkonya is.

christvhu 2016.11.09. 18:10:45

@ATCG: Nem is tudom, nem- e szomorú kor az, ahol már csak Hari Sheldon pszichohistória jelenti a reménysugarat...

A másik robot talán Dars valami volt, és Daneel elvette feleségül?
Ja, ezt tényleg újra kell olvasni. Most jobban, mint máskor....

snakekiller23 2016.11.09. 18:14:00

@jotunder:

Nem tudom, a most sztarra valt emberek, mint Hinton vagy Le Cunn ki szoktak emelni, hogy a neuralis halok kapcsan a kutatas azert rekedt meg elmeleti vagy kiserleti stadiumban 20-30 evig, mert anno egyszeruen fel sem merult, hogy ekkora es ilyen minosegu training setek valaha rendelkezesre fognak allni, plane hogy emberi ido alatt fel lehet majd oket dolgozni es lenne is ertelme. En ugy vettem, hogy a fo akadalyok szerintuk foleg pszichologiaiak es fizikaiak voltak.

ATCG 2016.11.09. 18:52:58

@christvhu: Á, nem vette el. Ez az ütött kopott elrontott robot volt az, aki fölül tudta írni magában azt a parancsot, hogy egy emberi lény minden körülmények között érinthetetlen egy robot számára, történetesen még akkor is, ha az illető ember az egész emberi fajt veszélyeztetné egy adott pillanatban, és ezt parancsfölülírás-gátat el tudta törölni Daneelnél is, aki az ő pusztulása után egyedül maradt meg örzőnek, az emberi nem és Harry Sheldon emléke és eszméje időtlen-időkig való örzőjének.
Hogy is írta Ady, hogy mondta Latinovits?: "Őrzők, vigyázzatok a strázsán."

stefan75 2016.11.10. 02:02:20

@jotunder: Nagyon kevés és szisztematikusan torzított adatból dolgoztak, a modellek is hozzávetőlegesek, szerintem eléggé a sötétben tapogatóztak. Az oroszok egyébként Zsirinovszkij-hatás néven emlegetik azt, amikor az egyik választási lehetőséget ciki nyíltan vállalni, és emiatt a pollok alulmérik.

Érdekes (bár jogilag ingoványos) lenne viszont egy olyan kísérlet, amibe beleteszünk mindent, amink jelenleg van. Még ott is van torzítás (a szavazati joggal rendelkező technofóbok, amishok, miegymás), de az manapság már elég kevés, és talán közvetetten észlelhető.

Nálunk pl. van olyan adatbázis, amiben kb. 3 milliárd eszköz helyzete és mozgása van, köztük gyakorlatilag minden amerikai telefoné is. Néhány másikban a hozzá tartozó emberek dolgai. Kapcsolatok, üzenetek, emailek, chat, fényképek, backupok, browser history, vásárlások, zenék, kedvenc filmek, appok. Újabban egy személyiségmodell is neurális hálóként.

Van hozzá infrastruktúra, a régi időknél 10+ nagyságrenddel nagyobb kapacitások, petabites hálózatok, meg ami kell.

Mellette ott a DeepMind, annak az összes mutációja, meg még 3 másik ML framework, amik másra vannak kihegyezve (bár azokban semmi forradalmi nincs ML szempontból). Persze sokan mondják, hogy nagyobb a füstje, mint a lángja, de a DeepMind azért elért pár kisebb-nagyobb áttörést az elmúlt pár évben. Egy része publikus, abból idén volt két Nature címlap többek között. Talán végre halad a dolog valamerre.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.10. 12:01:23

@stefan75: A slate arra célzott, hogy beletették, amit törvényesen beletehettek. És nem vették észre, hogy itt valami bűzlik.