Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Miért akart kilépni egy brit az Unióból? (megjegyzésposzt)

2016.06.28. 13:12 | jotunder | 115 komment

 

       A BBC 2011-ben elvégzett egy Great British Class Survey nevű közvélemény-kutatást, amelynek eredményét a Sociology című folyóiratban publikálták.   A kutatók hét osztályra bontották a brit társadalmat: The Elite, The Established Middle Class, The Technical Middle Class, The New Affluent Workers, The Traditional Working Class, The Emergent Service Sector, The Precariat.

       A felmérések azt mutatják, hogy a legalacsonyabb három osztály erősen felül lehetett reprezentálva a kilépésre szavazók körében. 

       Képzeljünk el valakit, aki egy áruházláncban dolgozik árufeltöltő vagy kasszás munkakörben ún. nullaórás szerződéssel. Tizenhat éves korában kettes körüli eredménnyel írta meg a kisérettségit, utána már valamiféle szakmát tanult, de fel sem merült, hogy a tanult szakmájában helyezkedik el, olyan munkahelyet kínáltak fel neki, amelyik nem jelent biztos jövedelmet, csak akkor kap fizetést, ha behívják dolgozni. Az előrelépési lehetősége gyakorlatilag nulla, a minimálbért sem keresi meg. Körülbelül egymillió emberről beszélünk. Le lehet nézni egy ilyen embert, lehet magyarázni, hogy tanulhatott volna komolyabban az iskolában, de érdemes tudomásul venni, hogy itt  mély társadalmi meghatározottságról van szó. Egy ilyen ember számára a bevándorló lengyel, román, magyar, semmi mást nem jelent, mint valakit, aki miatt alacsonyabb a bére, aki túlkínálatot jelent a munkaerőpiacon.

       Képzeljünk el egy ötvenhárom éves hajdani vasúti munkást, aki évek alatt került fel csoportvezetői pozícióba, majd a vasútprivatizáció után elveszítette az állását, egy ipari munkást, akinek a gyárát átköltöztették Kelet-Európába, miért rajongana ő az Unióért?

      Képzeljünk el valakit, aki Kelet-Közép Angliában él, vagy Cumbriában, vagy Blackpool környékén, ahol egyre kevesebb a munka és egyre több a feszültség. Ő azt hallja, hogy heti 350 millió fontot fizet az Egyesült Királyság az Unióba (ami persze így nem igaz, de az indulóösszeg valóban ennyi), ebből ő csak annyit ért meg, annyit akar megérteni, hogy az ország valami olyasmire költ, amiből neki semmiféle előnye sem származik.

     Igaz, hogy semmiféle előnye sem származik ezeknek az embereknek az Uniós tagságból? Nem, nem igaz, de ők ezt így érzik. Amit valójában éreznek az az, hogy ők a vesztesei az elmúlt évtizedeknek, a nyugdíjas úgy emlékszik, hogy a hetvenes években biztonságosabb volt az ország, britebb (nem, nem feltétlenül mondja ki, hogy "fehérebb"), jobbak voltak a lehetőségek, az volt az "aranykor" (a brit nagyipar leépítése a hetvenes évek végén kezdődött). Érdemes megnézni a fenti cikkben a brit társadalom finom struktúráit. Egy egyetemi végzettség nem feltétlenül jelent kiugrási lehetőséget, gyakran csak a kulturális igények változásával jár. Lehet, hogy ezek az emberek ugyanannyit vagy talán többet is fogyasztanak, mint a magyar közép-középosztály, de nem hiszem, hogy elégedettebbek náluk. 

     Többek leírták, a munkásosztály lázadása volt a Brexit, de nem a munkásosztály győzelme. Az alacsonyabb osztályok kárt okoztak a nagy bankoknak, megijesztették a felső-középosztályt, a hangjukat hallatták, de ez mintha csak virtuális géprombolás lenne és nem forradalom,   a változások első vesztesei valószínűleg pont az alsóbb osztályok lesznek. Nem mintha bármit is lehetne tudni arról, hogy mi fog történni.

        Egy biztos, ez az Egyesült Királyság ügye, nem Magyarországé. Nem érdemes a  hazai háborúinkat rávetíteni erre az ügyre, és gyors ideológiai okosságokkal terhelni valamit, amiről fogalmunk sincs. Én is csak annyit tudok, hogy  az egyetemi busz a biztos REMAIN környékről indul és óriási LEAVE fölénynél van a végállomása. Más és más megállóknál más és más sorsú és hátterű emberek szállnak fel a buszra, máshogy ejtik a szavakat, másként gondolkoznak a világról, máshogy élik meg azt, ami pénteken történt. Nem lehet kitalálni, hogy mit gondolnak, azt valahogy meg kell tudni, meg kell ismerni, ami nem mindig könnyű és egészen biztosan nem fog magyarázó erővel bírni a világnézeti vitákban. Ez itt most valódi történelem, és mint a valódi történelem általában, elég ijesztő. Ijesztő, de nem egyszerű, és ha elfeledkezünk a történelmünk végtelen komplexitásáról, akkor nem marad más csak az ijedtség. 

     

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr88851720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esernyősEvezős 2016.06.28. 17:13:30

@poszt

Egyebekben ez kiváló, kedves jt.

Rhonin 2016.06.28. 17:51:16

@Kulics: "a világot túlzott egyszerüsítéssel látó emberek Angliábon is pont olyanok, mint itthon" ...és erre ez a legszebb és egyben aktuális példa:

www.facebook.com/troll0foci/videos/vb.398390086894274/1103281423071800/?type=2&theater

nerángass 2016.06.28. 18:21:27

Eddig ketten szívtak egyenesben, Cameron és Corbyn

csársz 2016.06.28. 20:05:34

@bundazsák: nem "etették" meg velük, ellenkezőleg, nem hitték el, amit mondtak nekik, hogy az unió klassz dolog, vagyis "nem tudták megetetni velük", mert az ellenkezőjét tapasztalták a saját bőrükön
az más kérdés, hogy rosszul látják az ok-okozati összefüggést, ahogy az antiszemiták is rosszul látják, hogy a zsidók minden baj okozói

csársz 2016.06.28. 20:13:28

Döbbenet! Pesten egy BBC-s nő arról beszélt, hogy Írországba költözik, a férje meg skót útlevélért folyamodik... (az apósa felsőházi tag, de "nem bírok Angliában élni tovább...")

labrabbit 2016.06.28. 21:16:23

@Vakmacska: A luddita vonal talan erosebb volt mint a xenofob.

Zb74 2016.06.28. 22:39:28

@HaKohen: Mondjuk, ez igaz. Fölszállsz a kökin egy csomó normális ember társaságában, aztán a Nyugatinál kiszállva körülnézel, és csupa súlyos arcot látsz magad körül.

Tamáspatrik 2016.06.28. 22:48:28

Jó cikk, lényegében egyetértek vele. Ezek az emberek szavaznak a szélsőjobbra, Donald Trumra az USA-ban, az euroszkeptikusokra, bárkire, aki a reményt felcsillantja számukra, akármilyen demagóg is. Aki nem a fejük felett beszél el. Marhára nem könnyű bármit is ígérni nekik, jelenleg még nem született rá túl sok jó megoldás (vagy én nem tudok róla legalábbis).

Azzal nem értek egyet, hogy ez potenciálisan nem egyfajta forradalom, lehet az belőle, mivel minden társadalmi forradalom egytől-egyig destruktív, káros. (Csak az idealista és marxista beütésű történelemszemlélet hatása az oktatásunkban, hogy nem így látjuk.) A forradalmak azért károsak, mert polarizálják az ellentéteket és elvész a józan kompromisszum lehetősége, sőt mindenféle józan megoldás lehetősége megszűnik egy időre.

Ami ennél fontosabb: Nem látom be, hogy annyival értékesebb lenne a társadalom számára a két diplomás, három nyelven beszélő tőzsdespekuláns a londoni City-ben mint amennyivel többet keres a meki dolgozójánál. Sőt a brit pénzügyi buborék kontraproduktívnak is bizonyulhat, nem baj, ha a brexit miatt most kipukkadt. A pénzügyi szektor túl súlyossá vált a brit gazdaságon belül, ha egészséges méretűre zsugorodik, azzal mindenki jól jár.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.28. 23:23:25

@Tamáspatrik: A társadalmat nem kérdezi meg senki arról (és ez így van jól), hogy a J.P.Morgan mennyit fizet egy quantnak Londonban. Egy ilyen emberben nem az a lényeges, hogy hány diplomája van, hanem az, hogy kurvaokos. Az intelligenciája, ha akarod annak nevezni, a felső ezrelékben van. Az, hogy egy ország a felső ezrelékből ennyi embert be tud vonzani különböző hagyományok, előnyös pozíció, isten tudja mi révén, az óriási dolog. Az Egyesült Királyság nem veszítheti el a City of London különleges pozícióját a világban.

Irbisz 2016.06.28. 23:42:45

@jotunder:
Nem is kell erröl senkit megkerdezni, de mivel a most brexit-re szavazok semmi elönyt t nem latnak abbol hogy mennyi hiperintelligens embert bevonzott a City (mivelhogy szamukra nincs is semmi hozadeka), igy ez tarsadalmilag tenyleg enm hasznos- csak penzügyileg, az is joreszt az ezeket az embereket alkalmazo penzintezeteknek, tanacsadocegeknek, ügynöksegeknek. Na jo,adofizetesen keresztül kap ebböl morzsakat az egesz UK.

"Az Egyesült Királyság nem veszítheti el a City of London különleges pozícióját a világban. "
Nem akarja elveszteni, inkabb igy akartad mondani, mert hogy ebböl visszaeses, reszaranyvesztes lesz, a biztos- ezert is kampanyolt annyira a penzvilag a brexit ellen (ök mar csak tudjak).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 00:00:39

@Irbisz: Az átlagos brit bruttó jövedelem mondjuk 26000 font. A Brexitereké kevesebb. John Smith keresete legyen 22000 font (és nincs annyi, mert John Smith kicsi nyugdíjas is, de erről most feledkezzünk el). Az 3872 font átlagos befizetés (adó és egészségügy). 17 millió Brexit szavazó volt, ezért végtelenül nagyvonalúan vegyünk 17 millió John Smith nevű tipikus Brexitert. Az 65 milliárd font.

A City teljes adóbefizetése pedig?

www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/12031950/City-of-Londons-tax-bill-hits-highest-since-financial-crisis.html

66.5 milliárd font. Ezt lehet, hogy John Smith-t is elgondolkoztatná egy pillanatra.

tucano 2016.06.29. 00:26:33

@jotunder: "Az Egyesült Királyság nem veszítheti el a City of London különleges pozícióját a világban."
Dehogynem. Lásd Svájc és Panama. És összehasonlithatók sajnos

velőtanya 2016.06.29. 00:56:49

@tucano: Nagyon óvatosan használnám én már az "olyan nem lehet, hogy" típusú mondatokat. Egyre gyakrabban derül ki, hogy márpedig lehet.

nerángass 2016.06.29. 06:50:44

@nerángass: Brexit vote cast a bright light on the degree to which the effects of globalization and the impact of immigration, along with decades of overpromises and under-delivery by political leaders, have undermined the ability of those officials to lead. This collapse of confidence has created what amounts to a crisis in governing for which there seems no easy or quick answer.

Irbisz 2016.06.29. 07:16:36

@jotunder:
Valakit elgondolkoztatna, masokat nem nem.
Viszont nem utolag kell elöjönni a meggyözö ervekkel, mivel jar a kilepes, ezt es az azota elhangzott szamtalan argumentaciot hamarabb kellett volna közkinccse tenni.
nemetorszagbol megitelve olyan impotensnek tünik a Brexit elleni kampany, mintha különösebben nem is erdekelte volna öket az esetleges kilepes, ezert csak felszivvel, tessek-lassek folytattak az ellenkampanyt.
Ha a szavazok meg informaciok hiany erzelmi alapon döntenek, ez nem az ö hibajuk, ugyanis pontosan tudhato milyen az atlag johnsmith, öt megfogo, az ö szereny kis szintjehez testreszabott ervekkel kellett volna hirdetni, üzeneteket megfogalmazni h. mivel jar a leave.
Mi akadalya volt ennek? Igazabol semmi, igy aztan mindegy hogy nagykepüseg, nemtörödömseg vagy az okozta a gondot hogy a pezsgö City elefantcsonttornyabol totalisan rosszul mertek fel a helyzetet (ez viszont kicsit ellentmond annak hogy a felsö fel ezrelek ül ott- inkabb baromi jol kpzett, specialis feladatra trenirozott szakertök hadanak tünnek igy, mintsem összefüggeseket komplexen atlato tenylegesen okos embernek). De ez mellekszal es igazabol lenyegtelen, kerdes az miert ilyen bena volt a kampanyuk, es mekkora veszteseggel jönnek ki ebböl

maybach 2016.06.29. 08:42:23

Az itthoni többség (szerintem) nem fog megijedni.
Nekik elég, mást talán meg sem értenének, hogy az angoloknak ( így ) elegük volt az unió migráns politikájából.

nerángass 2016.06.29. 10:12:47

A Politico megkérdezett jópár vájtfülüt a brexit várható hatásáról nagyon rövid ( 5 hónap ) és középtávon ( öt év ).

www.politico.com/magazine/story/2016/06/brexit-change-europe-britain-us-politics-213990

dr Brcskzf Gröőő 2016.06.29. 11:09:12

@jotunder: ,,Az Egyesült Királyság nem veszítheti el a City of London különleges pozícióját a világban.''
nem látom be, hogy helyhez lenne kötve, sőt kifejezetten azt várom, hogy átköltözik az internetre, amit a brexit valamennyire gyorsít.

ámbátor 2016.06.29. 11:23:04

@nerángass: Hát én ezt elolvastam. Az van odaírva, hogy fingjuk sincs mi lesz itt. A posztapokaliptikus mad-max víziótól a bárányfelhös, birkanyájas utópiáig minden előjön.

nerángass 2016.06.29. 11:50:39

@ámbátor: Csak nem egy kórusműre számítottál _? )))

sárospataki 2016.06.29. 11:53:48

ennél szerintem ez egy kicsit absztraktabb. eleve van az angol "ignorance" szó, amelyik gyönyörű abból a szempontból, hogy az ignore/ignorál tőre épül, viszont tudatlanságot jelent, ezzel összefoglalva az angolok (britek?) attitűdjét a világ többi része iránt. sok angol kollégám volt a világban, és akárhol éltek, soha a helyi nyelvet nem tanulták meg, vagy ha megtanulták, a végletekig megpróbáltak angolul boldogulni; mindenre, ami nem angol, enyhe undorral néztek, ha pl. meséltem mondjuk magyarországról, a how exiting és a mmmaahamm között kaptam különböző reakciókat, habitus- és neveltetés-függően. tudom, hogy nemzeti karakteorológiát veszélyes felállítani, de én vállalom a felelősséget :-)

másrészt ahogy a posztban is írva vagyon, az angol társadalmi önazonosság mai napig szerves része a kasztrendszer, és ebbe nem lehet beépíteni a külföldieket. a fél agatha christie-életmű arra a gegre épül, hogy van egy belga detektív, aki tökéletesen ismeri az angol viszonyokat, évtizedek óta angliában él, mégsem része annak, amit kiválóan ki is használ, mert az emberek olyan dolgokat is elmondanak egy külföldinek, amit angoloknak nem, hiszen egy külföldi nem igazán számít. mivel felső osztályokban mozog, és van pénze, ezért eltűrik, és a maguk udvarias módján be is fogadják (tehát meghívják partira, stb), soha nem fogják integrálni.

harmadikként ott van az eu. az ember normális identitásképző körei között hangsúlyos szerepet kapnak a nyelv, a család, lokális közösség, város, ország, nemzet. természetesen lehet tagadni, vagy kivételt találni, de a nagy átlag ezekből rakja össze saját maga nagy részét. még az internacionalisták is próbálnak olyat mondani, hogy "európai", én olyat nem hallottam, hogy valaki úgy akar internacionalista lenni, hogy inkorporálja délkeletázsiát is. az eu viszont nem képes ilyen identitásképzést adni. ennek vannak okai, és értelmiségi körökben léteznek az európai eszme, európai gondolkodás nevű buborékok, de ezek egy átlagember számára megfoghatatlanok. eleve nehéz, egy dobrudzsai féltatár, félromán falu kocsmárosát és a jp morgan brókerét felhelyezni egy közös tengelyre. usaamerikában, ahol az sikerült, nagyon egyszerű azonosulások (július 4, hálaadás, veteránok napja, amerikai álom), erős kulturális és környezeti uniformizálás segítik az identitás-képzést. az euban ilyen nem létezik.

szerintem ez az a három fő ok(csoport), amire a brexit kampány fel tudott kapaszkodni, és a vártnál sikeresebb tudott lenni. az angolok udvariasak, és ha kialakul egy hangulat, hogy pl a lengyel bevándorló jó, akkor megpróbál ennek megfelelni, hiszen az angol kultúra egyik pillére a szabályok elfogadása. de ha titokban megkérdik a véleményét, akkor simán megmondja, hogy takarodjon minden külföldi. az, hogy bizonyos csoportokban ez erősebb, vagy gyengébb, annak természetesen lehetnek lokális okai, de az általánosak szerintem ezek.

sárospataki 2016.06.29. 11:56:59

@sárospataki lány: "how exiting" - szerintem ez egy komoly frajdulás volt :-)
helyesen: "how exciting".

Tranquillius 2016.06.29. 12:36:29

A nagyon okos, művelt, gazdag EU-párti emberek elfelejtettek elmenni szavazni, míg a buta rasszista vidéki nyugdíjasok vették a fáradságot és véleményt nyilvánítottak. Meg lehet nézni az összes ábrán az EU-párti térségekben volt a legalacsonyabb a választási hajlandóság.
Mit lehet erre mondani?
Tetszettek volna szavazni..

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2016.06.29. 13:30:03

Brexit

Britek elhagyják az EU-t!
Hová vezet nekik e út?
Meddig zuhanhat még a font,
S mikor ver majd újra plafont?

Szürkül Monty Python-i Grál?
Sok-sok magyar hazamigrál?
CBA lesz Tesco helyett,
S the cow nem ad szabvány tejet?

Magyarország ugye marad?
Vagy kilépünk s jön új Arad,
Rigómező, Mohács, Muhi,
Megint vesztes csihi-puhi?

Honnan dőlne ránk a zseton,
S stadionokba a beton?
Miből lenne kaja-pia,
S megalomán olimpia?

EU kell, mint falat kenyér,
Nélkülük minket csak genny ér:
Jön az orosz medve s benyel!
Jaj, ne múlj lokális menny el!

Hogyha nálunk is lesz brexit,
Akkor nem marad sok steksz itt!
Bár… mindegy is, hat-e e jel,
Népnek e hon úgyse tejel.

Már hogyne tejelne e hon a népnek?! Én is a nép része vagyok és rendelkezésemre áll a kiváló magánrendelői szakellátás, van egyre bővülő kertes-uszodás kacsalábon forgó villám és minden évben nyaralhatok a Bahamákon, pedig én háztartásbeli vagyok és csak az uram fizetéséből élünk! Magyarország jobban teljesít!” /Mélyzseb Menyhértné Pálazacica Paula, háztartásbeli műkörmös/

„Jaj, Paulina, tartsd a szád! Miattad most teljesen át kell írnom a vagyonnyilatkozatomat!” /Mélyzseb Menyhért, országgyűlési képviselő és a Céltámogatás Uniós Népektől Alapítványi Magán Intézet (CUNAMI) EU-pénzcsap ügyi szakértője/

„Van jó szakmánk, tudunk angolul és a volt brit birodalom minden táján tárt karokkal fogadnak minket! Miért migrálnánk haza?!” /sok-sok magyar/

Politizálunk, költő elvtárs, politizálgatunk?! És ha én ezzel a gumibotnak látszó érvrendszerrel a kezemben nyomatékosan óva intem, hogy eszébe ne jusson?! Vagy üssem meg a másik bokáját is?! Ugye, hogy jobban jár, ha visszatalál az európai keresztény értékrendhez?!” /Csávás Kálmán fő s/s, az Ájtatos Manókká Egyelt Nép (ÁMEN) félcivil szervezet ideológiai ökle/

„Brumm-brumm! Brit oroszlán kiválni, Európa gyenge lenni, én megenni egész EU reggelire, lenni ócseny harasó! Magyarka igyi szudá! Hamm! Brumm! Böff!” /az orosz medve/

„Nem kell félni a medvéktől! Én is addig püföltettem magam eggyel, míg ki nem verte végre belőlem az Oscar-díjat! Előtte évekig csak vajúdtam vele. Mármint az Oscarral és nem a medvével.” /Leonardo DiCaprio, filmszínész/

„Jaj, ne emberkedj Leó, az csak egy műmedve volt! Különben már halott lennél, te bájgúnár!” /Alejandro González Iñárritu, mexikói filmrendező/

„Jaj nekem! Most, hogy ki kell lépnünk az Unióból, a magyarok már nem rólam fogják elnevezni legnagyobb gazdasági sikerüket, az Erzsébet utalványt!” /II. Erzsébet, angol királynő/

„Stupid poet, what’s your problem with my milk?! I’ll kick you over the ocean!” /the cow/

„Tanárnő kérem, akkor az angol kettesem már nem számít bele az év végi átlagomba, ugye?” /Szemes Szilárd, szemtelen kölök/

„Te jó ég, nem elég, hogy a suttyó britek bedöntötték anyám megtakarított fontszámláját, ráadásul nekem munkaköri kötelességből még ezen a zsigeri rímgennyezésen is végig kell öklendeznem magam! Anyám most indult a bankba, hogy rubelszámlára tegye a pénzét, úgyhogy gyorsan muszáj lesz névtelenül odatelefonálnom, hogy elintézzek egy bombariadót! Frady Endre meg mikor lép már ki az EU-ból és iratkozik ki végleg a Világegyetemről?! Aznap pezsgőt fogok bontani! Szovjetszkoje Igrisztojét!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Hé, ti britek, ha Texasba jöttök, be kell tartsátok a törvényeimet! Ha nem, akkor hibernállak benneteket a kardió kocogásom menetszelével!” /Chuck Norris/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/06/brexit.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 13:43:48

@Tranquillius: Magyarországon egy vidéki nyugdíjas örül, hogy él. Itt heavy metál koncertre jár (egészen konkrétan van így) és Mexikóba megy telelni. És sokkal de sokkal rasszistább és homofóbabb egy átlagos magyar diplomás, mint egy brit vidéki nyugdíjas, álljon már meg a menet. A jelenlegi helyzet az, hogy egy font 1.21 eurót ér, miközben egy éve egyszer volt 1.44, de áprilisban volt 1.23. A dollárhoz képest meredekebben áll a font. Most éppen 1.34, de speciel februárban is volt 1.39, csak éppen korábban volt 1.5 felett, ahogy egy pillanatra a szavazás idején is. Igen, ez egy relatíve szar ügy, de attól még ez az ország egy aránylag gazdag kicsit problematikus ország marad, és meg fogja oldani a Brexitet. A felső rétegek egy része is a Brexitre szavazott, mert kurvára elegük van a junckerekből (nem, nekem nem, szerintem Juncker a furaságaival együtt is tűrhetően teszi a dolgát, és nem, nem gondolom, hogy a brüsszeli bürokrácia kifizethetetlenül drága) és abból, hogy idegen törvényhozók és bírák dönthetnek fontos kérdésekben felettük (na, ez sem érdekel különösebben, és ha brit lennék sem érdekelne).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 14:21:46

"Whatever the result, Farage will always be a dick." (Gary Lineker)

degeneral 2016.06.29. 14:43:13

@jotunder: alljon mar meg a menet egy kicsit. Az Egyesult Kiralysag egy hihetetlenul idegengyulolo es rasszista orszag. Tudom, hogy divat hamuval hinteni a fejunket, hogy mi milyen rosszak vagyunk, amire meg a kulfoldi sajto is ratesz egy lapattal, de sem a mindennapi rasszizmusban, sem a szelsojobban nem erhetunk az angolok nyomaba; nezd csak meg a statisztikakat. Jo lenne, ha vegre abbamaradna ez a kisebbrendusegi komplexus.

Amugy meg ha szerinted itt egy nyugdijas metal koncertre jar es Mexikoba jar telelni, akkor szolj azoknak a nyomorgo tomegeknek mondjuk Cumbriaban, hogy valamit nagyon elkurtak a nyari terveikkel. Acapulco helyett food bank-ban toltik az idejuket az idiotak.

Egyallampolgar 2016.06.29. 14:45:52

Hello Jotunder, igazad lehet abban, hogy az alsó osztály most büntetett, de miért nem vitted kicsit tovább? A változások vesztesei (ahogy minden forradalomé) az alsó osztály lesz. A középosztály mulasztását se hagyjuk ki illetve a politikai "elit" gazemberségét. Nekik kellett volna szájbarágósan mantrázni a tagság előnyét, s ha lehet hinni a pletykáknak terjeszteni kellett volna a szavazás jelentését is (állítólag sok kilépő szavazó mégse akarta, nem úgy gondolta). Most majd megy a mutogatás, hogy ki lökte válságba Britanniát.

Kicknick 2016.06.29. 15:39:22

Most őszintén, mi lesz rosszabb? Aki akar dolgozni és pénzt keresni az fog, aki idáig tróger volt az marad is az, mindegy hogy kilépnek vagy maradnak.
Ja, hogy a politikusok meg a nagytőkések kevesebbet fognak lopni? Valahogy csak túlélik...
Legfeljebb lesz néhány brit is ezentúl a cselziben meg a mencseszter junájtedben...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 15:46:27

@degeneral: Nincsenek nyomorgó tömegek Cumbriában. Nagyobbak az egyenlőtlenségek az Egyesült Királyságban, mint Németországban vagy Hollandiában, de a medián net jövedelem (amiben mindenféle támogatások is benne vannak már) húszezer font lehet. Vannak elég rossz környékek, ahonnan elment az ipar és nem nagyon jött helyette semmi (Hull, Bolton, Burnley, Blackpool, ilyesmi). Az idézett Class Survey szerintem nagyon pontosan mutatja, hogy milyen a helyzet, a prekariátus és a hagyományos munkásosztály nem él jól. A felső három osztály nagyon jól él, a negyedik és az ötödik aránylag jól. Ebben az országban tényleg érdemes inkább középosztálybelinek lenni, Dániában vagy Németországban az alsó-középosztály is belefér.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 15:48:44

@Egyallampolgar: A nemtagság hátránya az, ami a tagság előnye, és ez problematikus. Ez egy nagyon nagyon demagóg kampány volt, aránylag kevés manifeszt aljassággal, de sok hazudozással, nem lehetett mit csinálni, ha lehetett volna, akkor azt csinálják.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 15:59:31

A spanyol miniszterelnök, bejelentette, hogy nem kellene az EU-nak tárgyalnia Katal.. Skóciával a kilépés ügyében.

incze 2016.06.29. 16:17:04

@jotunder: nem is ezzel van baj, lehetett, sajnos baromira lehetett a brexit mellett nívósan érvelni (noha nyilván nem a nívós érvek szavazták ki angliát, bármit jelentsen is az anglia szó). meg azt is elképzelhetőnek (sőt valószínűnek) tartom, hogy egyes országoknak (pl. svájc szembetűnően ilyen) a meglévő kultúrájukkal, szokásaikkal beidegzéseikkel van jobb opció az együttműködésre, mint az eu-tagság. egyáltalán nem kizárt, hogy "anglia" is ilyen. az eu teli van irracionális és mindenkinek idegen szabályozással, egymást kioltó és paralizáló hatályokkal, nem, egyáltalán nem az uborka itt a baj (pl. az eu döntéshozás, ellenőrzés és a támogatások rendszere magyarország esetében konkrétan kistafírozott, pénzel és hízlal egy monstert, amely minden elemében tagadása az eu ideának, pédálóztak ezzel jócskán a brexitesek is). az eu ideája és az eu valósága két nagyon különböző dolog.

a fő probléma a brexit-tel az, hogy nincsen intelligens válás, az csak vágyálom, elég ocsmány kalamajka lesz ebből. mindazonáltal lehet, hogy túl kell ezen esni, sajnos esetleg széteséssel, az eu egyelőre láthatóan nem tudja integrálni a tagjait.

az eu a globalizációra adott logikus válasz volt, de tényleg csak az elit válasza volt, és maradt. azokkal a jelenségekkel, melyek a globalizáziót fűtik, a legacy striktúrákban ragadt népekkel semmit nem kezdett. (főleg: globális kommunikáció, projekt alapú termelésmód, alkalmakra fölépülő döntési és irányítási rendszerek, tehát: bye, bye életpályák, bye, bye, klasszikusan alkalmazotti viszonyokon keresztül zajló termelésmód, ahhoz kapcsolódó nemzetkapitalista irányítás, bye, bye hagyományos hatalmi centrumok és érdekvédelmek). más kérdés, hogy ezekre a brexit sem ad választ, és fő támogatói a vesztesek, továbbra is vesztesek maradnak.

Netuddki. 2016.06.29. 16:19:05

Szerintem túlmagyaráztad. Egyszerűen mindenhol vannak tetves politikusok akik a saját érdekükben átvágják a jónépet. Akiknek pont az lenne a kötelességük, hogy irányt mutassanak a kevésbé iskolázott, de akiket azért ostobaság lenne hülyének nevezni, szavazó rétegnek. Az ilyen "politikusokból" van ahol több van, van ahol kevesebb, és van ahol csak ilyen tolvaj "politikusok" vannak. Most nem akarok ujjal mutogatni...

Wolff 2016.06.29. 16:23:25

@jotunder: Bár ugye nem tudjuk a spanyol ügyvezető miniszterelnök meddig ügyvezet még. Egyszer csak megunják.

tucano 2016.06.29. 16:29:07

@velőtanya: igen, ezért irtam. Ráadásul London pénzpiaci főszerepe nagyon nem tetszik az örök vetélytárs New Yorknak, Zürich bármit megtenne a Londonban kezelt vagyonokért, az ázsiaiak meg csak röhögnek rajta, hogy az összes európai pénzügyi központ kinyirja egymást.

tucano 2016.06.29. 16:34:36

@jotunder: @Wolff: Annál kevesebb megdöbbentőbb dolog van, hogy Spanyolországban működik a rendszer és senkinek fel se tűnik, hogy gyakorlatilag nincs kormány. Minden megy rendesen, ettől nem lett rosszabb, pláne nem jobb. Az egész baromkodás megint csak arra jó, hogy a politikusok folyamatosan veszitenek a maradék népszerűségükből is. Ha katalánok ugrálnak, akkor megszüntetik az ottani autópályadijat és ennyi. Sose gondoltam volna, hogy ennyire felnőtt módon is lehet hozzááálni a politikai rendszer teljes és totális széteséséhez.

degeneral 2016.06.29. 16:41:21

@jotunder: Ismersz te embereket a szegenyseg altal sulytott regiokban? Valoszinuleg nem.

Szerintem nezd meg ezt a grafikont, hogy ertheto legyen, miert ertelmetlen a median/atlag keresetrol beszelni

en.wikipedia.org/wiki/Income_in_the_United_Kingdom#/media/File:UK_Equivalised_Income_Distribution.png

(Es it HOUSEHOLD incomerol beszelunk, nem egyenirol.)

Az emberek oriasi szazaleka 20ezer alatt keres. Szerinted mennyire lehet megelni 15 ezer fontbol egy csaladnak? De most komolyan.

www.ifs.org.uk/uploads/publications/comms/r96.pdf

"Official statistics show that 10.6 million individuals (16.8% of the population) were in absolute poverty in the UK in 2012–13, measuring incomes before housing costs (BHC) and using a poverty line equal to 60% of 2010–11 median income in real terms. "

Melyszegenyseg. 17% -LEGALABB. Szoval nincsenek nyomorgo tomegek, mi?

policy-practice.oxfam.org.uk/our-work/poverty-in-the-uk

Oxfam szerint minden ot emberbol egy el a szegenysegi szint alatt. Szoval igen. Mexiko, ugye? (Bar ott is szarul elnek, az igaz.)

Tovabbi osszefoglalo:

en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_Kingdom#Poverty_in_the_21st_century

Mérnork 2016.06.29. 16:43:24

Ez az általános választójog rákfenéje, a megvezethető hülyék mindig többen vannak. Csak pont emiatt nem akar egy politikus se cenzust bevezetni, mer mindegyik úgy van vele, hogy sokkal 1×űbb egy rakat csóró hülyét lefizetni/átverni annak érdekében, hogy rájuk savazzanak, mint észérvekkel meggyőzni felelősen gondolkodni képes polgárokat... És mindezt még szépen be lehet csomagolni az egyenlőség végtelenül hazug mázába (mármint, hogy miért kell általános válaztójog)

Khonsu 2016.06.29. 16:47:52

"Ez itt most valódi történelem"

A többség nem is hinné mennyire. Ez a kis "apróság" ugyanis megakasztotta a globalizációnak és a hatalomgyakorlásnak a II. világháború vége óta követett irányát. Már elindult a teljes újratervezés. Stratégiai irányváltás lesz. Az államok önkéntes és békés integrációjának elvét vagy másik estben magukat az államszervezeteket is elfelejthetjük. Az EU-nak abban a formában, ahogy megismertük, így vagy úgy, de hamarosan vége.

Az opciók immáron az új imperializmusra, illetve az anarcho-kapitalizmus valamilyen formájára szűkültek.

HaCS 2016.06.29. 16:54:13

A kapitalizmus hatalmas vihar során átalakul, és visszakapja "jóléti" jelzőjét, vagy világrengető lesz a megsemmisülése.

Khonsu 2016.06.29. 16:56:55

@Mérnork: Ha a nagy jelentőségű döntéseket 2/3-os eredményhez, vagy mondjuk bizonyos időközzel megtartott 2 népszavazás egyező eredményéhez kötnék, akkor már sokkal hülyebiztosabb lenne a rendszer.

Ababa 2016.06.29. 17:06:16

Annakidején megcsináltam. brit estabilished middle class vagyok, jónekem, sajnos állampolgárság nem jár mellé:D (egyre kevésbé sajnos...)

www.telegraph.co.uk/news/politics/conservative/10717261/Which-tribe-is-yours-The-voters-who-will-win-the-next-election.html

Ez a teszt/tipológia is elég jó. Valahol pártokra lebontva is láttam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 17:13:41

@degeneral: a working class és a precariat összességében 29 százalékot tesz ki.

2016.06.29. 17:25:56

"Amit valójában éreznek az az, hogy ők a vesztesei az elmúlt évtizedeknek, a nyugdíjas úgy emlékszik, hogy a hetvenes években biztonságosabb volt az ország, britebb (nem, nem feltétlenül mondja ki, hogy "fehérebb"), jobbak voltak a lehetőségek, az volt az "aranykor" (a brit nagyipar leépítése a hetvenes évek végén kezdődött). "

Tetszettek volna nem kinyírni a Szovjetúniót.
Mióta az "alternatíva" megszűnt, azóta nem fél a "kizsákmányoló" attól, hogy egyszer csak kommunizmus lesz nála is. :-)

bgp 2016.06.29. 17:29:53

Minket is érint, mert nem tudjuk, hogy a sok kint dolgozó magyarból mennyinek kell hazajönnie.

bgp 2016.06.29. 17:31:30

@HaCS: Ez volt a jóléti kapitalizmus. ennél csak rosszabb lesz.

Tamáspatrik 2016.06.29. 17:32:28

@jotunder: Van ilyen, a Római Birodalmat is néhány kvaokos szenátor menedzselte tudomásom szerint. Közelebbi példa, hogy az ismerőseink között két kiugróan tehetséges gyerekből bankigazgató lett, pedig semmilyen családi előzmény nem volt.(U.is a sokat szidott rendszerváltás után jelentős volt a társadalmi mobilitás és megnyíltak addig ismeretlen karrierlehetőségek a fiatalok előtt.)

Két problémám még mindig maradt:
1.A nagyon okos emberek elvesztik intelligenciájuk jelentős részét, amikor bedarálja őket a politika vagy a pénzvilág rendszere. Ezt nem én mondom, hanem ők maguk. A rendszer, amelyben dolgoznak csökkenti a kreativitást.
2.Az IQ nem minden, a társadalmunk egy mérhető fajta IQ-t fogad el és több egyéb intelligenciát kevésbé díjaz, az érzelmi intelligenciáról nem is beszélve. Az arányokkal vitába szállnék, a skandinávoknál például nincs ilyen különbség egyes országrészek mögött, amennyire a City tornyosul a vidéki Anglia fölé.

HaCS 2016.06.29. 17:45:21

Azon elgondolkozott már valaki, kinek a felelőssége, hogy a fejlett világ jó részén megvan minden földi jó, minden lehetőség, az emberek jelentős része mégis tájékozatlan, felelős döntés meghozatalára képtelen?

Rendszerszintű hibákat a legritkábban lehet egyszerű megoldásokkal kezelni.

Mi a helyzet az oktatással? Már azon kívül, hogy egyre kevesebbet szeretnének a világ polgárai költeni rá. Mi a helyzet a hiteles információforrásokkal? Ja persze arra semmi szükség, abból nem lesz rövidtávú közvetlen haszon. Mi lett a sorsa a komoly szakmai vitáknak? Egyáltalán meghallgatja a döntéshozásban bárhol bárki amit a szakmai(!) hozzáértők ugatnak, vagy már csak a marketing/PR/sales szentháromságban hisznek a politikai vezetőink is.

Addig az egyszerű(-nek tűnő) megoldásig sokan eljutnak, hogy korlátozni kellene a szavazójogot, de a probléma gyökerét kihúzni nem ilyen egyszerű feladat. Pláne nem ilyen egyszerű, ha figyelembe vesszük, hogy bizonyos dolgokkal kapcsolatban a rendszer irányítóinak közvetlen érdeke, hogy tudatlanságban tartsa a tömegeket.

És erről most ejtenék pár szót. Ugyanis könnyen lehet, hogy az elefántcsonttoronyban ülő magukat tájékozottnak vélő értelmiségiek valójában ugyanolyan tájékozatlanok a vidéki polgárság életében, világában, mint azok az ő közgazdasági tanulmányaival kapcsolatban.

Ugyanis a modern közgazdaságtan tézisei általában akkor buknak meg, amikor összetűzésbe kerülnek a természeti törvényekkel (főleg biológiai, de néha még fizikaiakkal is). Értem ezt arra az egyszerű tényre, hogy senki nem fogja tűrni saját és családja helyzetének kilátástalan sorsba kerülését csak ha teljesen tehetetlen. És akkor van csak az igazán nagy baj, ha tájékozott, és tisztában van a rendszer törvényszerűségeivel, és pontosan tudja, hogy a jelenlegi viszonyok között a lassú biztos elszegényedés juthat neki csak osztályrészül.

Na ilyenkor kerülnek sorra a kétségbeesett lépések, a status quo feladása, ugrás az ismeretlenbe.

És a tájékozott tudósok mindig meglepődnek, hogy nem ez volt az előrejelzés, ezeknek a számok szerint csendben éhen kellett volna halniuk. Valójában be kellene látni, hogy a függvény széleinél már nem jósolhatóak az események, ezért jobb lenne idáig nem eljutni.

A vidéki brit szavazók, meg lehet hogy tájékozatlanok, a világ dolgaiban, meg az EU-val kapcsolatban, de abban egészen biztos vagyok, hogy a saját életükkel ők vannak a leginkább tisztában. Jó lenne néha erre is odafigyelni a nép képviselőinek, és idejében értelmes szakmai változásokat véghezvinni, mert ha a nép hozza el a változást, az mindig kétségbeesett lesz és dühös.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.29. 17:50:33

az alábbi emailt a Guardian szerint Michael Gove felesége írta. a legfélelmetesebb a "Dacre/Murdoch" páros nyílt említése. Dacre a Daily Mail Group főszerkesztője, Murdoch a tulaj. édes.

"Very important that we focus on the individual obstacles and thoroughly overcome them before moving to the next. I really think Michael needs to have a Henry or a Beth with him for this morning’s crucial meetings.

One simple message: You MUST have SPECIFIC from Boris OTHERWISE you cannot guarantee your support. The details can be worked out later on, but without that you have no leverage.

Crucially, the membership will not have the necessary reassurance to back Boris, neither will Dacre/Murdoch, who instinctively dislike Boris but trust your ability enough to support a Boris Gove ticket.

Do not concede any ground. Be your stubborn best.

GOOD LUCK."

Khonsu 2016.06.29. 18:49:27

@HaCS:

1. A mondandód teljesen igaz.
2. Az értelmes szakmai változásokkal elkéstek, a rendszer a mai formájában menthetetlen.
3. A nép nem hoz el semmilyen változást. Akik kitalálják a változást és megszervezik a népet, illetve akik ezt pénzelik, azok hozzák el a változást. A nép pedig csak azt hiszi, hogy ő volt.

Amint a terv, a szervezés és a pénz találkozik, jön a változás. Ez lehet holnap, vagy 5 év múlva, de jönni fog.

Geo_ 2016.06.29. 19:07:50

@jotunder: a helyzet sokkal rosszabb - mint amit látunk belőle, s főleg annál, mint amire fel vagyunk (mivel nem vagyunk) készülve
szazad21.blog.hu/2016/06/04/a_munkahelyek_tragikus_elvesztese_vagy_a_lelekolo_rabszolgamunka_aloli_felszabadulas

nerángass 2016.06.29. 20:20:31

@jotunder: Vine asszony :

“Many of the most passionate remainers are well-educated, articulate people in positions of authority, used to getting their own way … Almost overnight those of us on the winning side suddenly found ourselves recast as knuckle-dragging thugs, small-minded Little Englanders whose short-sighted bigotry had brought the nation to its knees while making sweet Italian waitresses cry and stopping small Polish children from going to school.” - Éleslátás ))

Ababa 2016.06.29. 22:44:30

@jotunder: Nagy Feró-koncert és kaliforniai, meg kubai telelés ér? Mert akkor én ismerek olyan magyar vidéki nyugdíjasokat...

stefan75 2016.06.30. 01:25:01

@jotunder: Tehát adott egy párt, amiben egy rakás hatalommániás alak között megy a civakodás meg az osztozkodás. És nagy hevületükben véletlenül lelökték Nagy-Britanniát Európa térképéről. A font meg elgurult az ágy alá. Hát, nem egy dicsőséges korszak, annyi biztos.

incze 2016.06.30. 03:39:46

@stefan75: mellbevágó, hogy a leave-párti tory nagyágyúknak láthatólag fingjuk sem volt arról, milyen súlyú dologgal játszadoznak. oly jelentéktelennek, hogy megdöbben, mikor cameron lemond. azon is megdöbben, hogy milyen erős online reakciókat kap "and not from your avarage troll". ez, úgy tűnik, tényleg a lehető legidiótább módon megvívott hatalmi játszma volt a toryknál (másfelől persze a labour-ből is ilyesmi szaglik).

klorofilll 2016.06.30. 07:36:17

@incze:

Boris Johnson's HQ as the EU referendum result comes in
www.youtube.com/watch?v=-a6HNXtdvVQ

nerángass 2016.06.30. 09:23:51

Egy hír, amelyet a román sajtó tett közzé ( eddig ), a lengyel TVP Info tévécstornára hivatkozva. ( forditás románból ) :

“A német és francia külügyminiszter a visegrádi országoknak mutattak ( állitólag ) egy olyan tervet, amely szerint az unió tagjait egy szuperállam keretébe tömöritenék, ebben a tagországonak le kellene mondaniuk a saját hadseregről, vagy ( sic ) a nemzeti bankjukról ( jelentette be a lengyel TVP Info az Express.co.uk – ra hivatkozva )
Részletek a kilenc oldalas dokumentumból kedden jelentek meg a lengyel tv-csatornán, miközben Németország, Franciaország és Olaszország Berlinben tárgyaltak Nagybritannia uniós kilépéséről.
A TVP Info azt is állitotta, hogy a tervet kedd este terjeszti elő a német külügyminiszter Frank-Walter Steinmeier a visegrádi országok felé, amelynek Lengyelország, Csehország, Magyarország és Szlovákia a tagjai.

www.zf.ro/business-international/franta-si-germania-vor-sa-transfome-ue-intr-un-stat-gigant-dupa-ce-m-britanie-a-iesit-din-bloc-15511236

A ZF-n kivül a Gandul is szószerint ugyanazt állitja. A lengyel forrást nem ismerem. Ez elég fabrikált hirnek néz ki és nagyon hasonlit a szarkavaráshoz, hadd ne mondjam, kinek jó. Az idézett angol forrásnál csak ennyit találtam :

The foreign ministers of France and Germany have just authored a discussion paper setting out a blueprint for a "strong Europe in an uncertain world", with an invitation to other EU countries to join "a political union". But their bosses, Angela Merkel and Francois Hollande, are wary. Very wary. Of further alienating a Eurosceptic public with suggestions of pooling even more national sovereignty.

www.express.co.uk/news/world/682541/REVEALED-EU-to-rubber-stamp-its-HUGE-1trillion-budget-NEXT-week-after-referendum-delay

stefan75 2016.06.30. 10:06:10

@incze: "Amikor Cameron lemondása csak a harmadik hír a címlapon, tudod, hogy baj van."

Rhonin 2016.06.30. 10:31:31

@nerángass: Szerintem az egyetlen épeszű alternatíva, ha el akarjuk kerülni a teljes káoszt. Feltéve, ha USE szinten kőkemény "nemzeti" vonalat képviselnek és a helyi makákókat a legkisebb politikai szembenállás (pláne pénzügyi) esetén menesztik.

közösperonos átszállás 2016.06.30. 11:08:57

@Rhonin: Ezt azért két hét alatt nehéz lenne levezényelni. Ez tuti kamu hír, eleve a jegybankról miért kellene lemondania egy nem euróövezeti tagnak? A közös hadsereg előtti logikus, hasonló, de sokkal kisebb (emiatt jobban menedzselhető) projekt lenne a közös schengeni határőrizet. Stb.

Rhonin 2016.06.30. 11:44:14

@közösperonos átszállás: Én azt gondolom, hogy vagy az USA-hoz hasonló szövetségi rendszert alakítanak ki (nagyon kicsi esélyt látok erre), vagy valóban vége van az EU-nak, esetleg marad valamilyen laza vámunió. Az nyilvánvaló, hogy teljesen impotens úgy, ahogy most van. Bulvár, vagy nem, de ez a töketlenkedő, moralizáló, bürökratikus nemtommi, amivel egy habonyárpi nevetve feltörli a padlót, már szinte kínos.

degeneral 2016.06.30. 12:02:04

@jotunder: Tunderkem, ennek eppenseggel semmi koze nincs ahhoz, amirol eddig targyaltunk, de koszonom az informaciot. En is szolgalok eggyel: a Fold korulbelul negy es fel milliard eves.

snakekiller23 2016.06.30. 12:15:18

@Rhonin:

Na ha valami tuti a euroszkeptikus szélsőjobb populizmus ölelő karjaiba a löki a naggytöbséget az ez a mentalitás. OV-t és kormányát elég nagy többséggel megválasztotta ez az ország (hogy a kétharmad hogy jött össze az persze más kérdés). Ergo, vagy a magyar választók küldik el őket a búsba, vagy senki. Az, hogy a magyar ellenzék külső, Magyarországon demokratikus felhatalmazással nem bíró erőktől várja, hogy megdöntsék a választott kormányt a legrosszabb sztereotípiákat igazolja és az Orbán Viktor Hate-fanclub örökös tagjain kívül this shit will not fly, sorry. Bezzeg mikor OV Moszkvához hasonlítja Brüsszelt, akkor joggal fel vagyunk háborodva...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.30. 12:15:51

@degeneral: ha a lakosság 29 százalékát teszik ki azok az osztályok, amelyeket inherensen a változások veszteseinek lehet tekinteni, akkor nem igazán meglepő, hogy 10 százalékos (és még annál is nagyobb) szegénységi küszöb alatti populációról beszélnek. a posztban is írtam róla, én nem lakom túl messze az egyik ilyen környéktől, amelyik a hetvenes évek óta küszködik. és ez elég jól látható rajta, annak ellenére, hogy gyönyörű dolgok is vannak abban a városban. a brit osztálystruktúra merevebb annál, mint amihez én hozzászoktam. mindazonáltal ez egy gazdag ország és még a nemdiplomás rétegek egy jelentős része is igen jól él, és a "jómódú brit nyugdíjas" egy európa szerte ismert kategória (a szegényebb nyugdíjasok pedig alig tudják kifizetni a fűtésszámlájukat)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.30. 12:26:40

www.youtube.com/watch?v=_auQPmnh1q8

a kispapot kell figyelni, a hülye vigyorával, ő lehet az új brit miniszterelnök.

snakekiller23 2016.06.30. 12:26:44

Könyörgöm, nézzük már meg a pollokat mennyire népszerű az EU manapság - a UK még a kevésbé szkeptikus országok közé tartozik. Plusz a saját (egyre gyakrabban nagykoalíciós) kormányukat és országos politikai elitüket is nagy arányban elutasítja és megveti az emberek egyre gyarapodó tömege. Még távolabbivá és személytelenebbé tenni a döntéshozatal remek ötlet, ha a célunk a totális weimarizálódás. Nagyobb autonómia régióknak, országoknak, önkormányzatoknak, kemény decentralizáció, közvetlenebb demokrácia -erre van igény, nem az ellenkezőjére.

közösperonos átszállás 2016.06.30. 12:27:40

@Rhonin: Nem az a kérdés, hogy maradjon-e így, de közös hadsereg 10 éven belül nem lesz, mert irreális. A közös határőrizet, szorosabb pénzügyi-monetáris integráció, stb. pár év alatt összedobható; hogy közös július négy viszont mikor lesz...

nerángass 2016.06.30. 12:42:51

@jotunder: Na ugye . Mehetek szarvasgomba után szaglászni )))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.30. 12:55:38

Boris Johnson élő egyenes adásban vonult vissza, az utolsó mondatáig úgy tűnt, hogy most éppen a jelöltségét jelenti be. ilyen nincs.

Rhonin 2016.06.30. 13:02:10

@snakekiller23: Szerintem meg nem kell félni a változástól. Nem kell félni attól, hogy beismerjük, ahogy eddig működött az EU, az nem tartható. Talán az sem tartható, amit eddig a demokráciáról gondoltunk. Nem azért mert az rossz volt, hanem mert megváltoztak a körülmények. Továbbmegyek: nem kell félni tanulni az orbán féléktől sem. Szerintem ami nekik működött, azt egy magasabb, szövetségi szinten, egy nyugodt, defenzív, de "jó" erőt demonstrálva pont ellenük lehetne fordítani. Igen, idealista vagyok, tudom, hogy előbb lesz itt háború, minthogy ez megvalósuljon...

Aztán meg: "Ergo, vagy a magyar választók küldik el őket a búsba, vagy senki." És kire kell itt gondoljunk, aki mindennek az élére áll? Csak nem a Hiller cucu és Molnár Gyula (Nyehhhehe)? Vagy a fejvesztve menekülő Schiffer András? Mert ha van valami, ami a"szélsőjobb populizmus ölelő karjaiba a löki a naggytöbséget", akkor az ez felhozatal. Elnézést, én nem látok más reményt, mint egy erős Európa: (lásd első idézet): www.portfolio.hu/gazdasag/soros_ez_mar_sulyos_penzugyi_valsag.12.234126.html

Rhonin 2016.06.30. 13:06:27

@snakekiller23: "Nagyobb autonómia régióknak, országoknak, önkormányzatoknak, kemény decentralizáció, közvetlenebb demokrácia -erre van igény, nem az ellenkezőjére." Persze. De azért ne akkora autonómiát, hogy a közös pénzből az ádehogyegykomám Hongkonban egymilliós helikopter úton húzza maga mögött a transzparenst, hogy kinyalhatja az EU...

És hát ne tegyünk úgy, mintha nem lett volna azért egy nem feltétlenül eredménytelenül működő USA sem a világon :)

snakekiller23 2016.06.30. 13:24:09

@Rhonin:

Az USA mai egysége a történelem egyik legvéresebb polgárháborúja (ami miatti megosztottság és keserűség máig nem tűnt el teljesen) és két, szövetségi szinten komoly hatalomkoncentrációt eredményező világháború nyomán alakult ki és a szövetségi állam szerepével kapcsolatban annyira nincs konszenzus a mai napig, hogy a tövényhozás lényegében állandósult partisan gridlockban van évtízede. Ott is megmutatkoznak a hátrányai a "one size fits all" gondolkodásnak a poltikában. Másrészt az USA államai közül csak némely hozott magával komoly történelmi múltat, egységes a nyelv, az identitás. Jelenleg is lehetne közös európai identitás, ha azalatt a fehér nacionalzmust értjük, de ha kérhetem ne értsük.

nerángass 2016.06.30. 13:26:47

@jotunder: Gove :
“I have repeatedly said that I do not want to be Prime Minister. That has always been my view. But events since last Thursday have weighed heavily with me.
I respect and admire all the candidates running for the leadership. In particular, I wanted to help build a team behind Boris Johnson so that a politician who argued for leaving the European Union could lead us to a better future.
But I have come, reluctantly, to the conclusion that Boris cannot provide the leadership or build the team for the task ahead.
I have, therefore, decided to put my name forward for the leadership.”

Ügyes

incze 2016.06.30. 14:46:55

@Rhonin: nincs mit tőle tanulni. az eu idea a kooperáció, a basizmus veleje az izoláció, és a totális kontrol. a szemét trükköket, és a parasztvakítst pedig nem érdemes megtanulni, mert benneragadsz, és azzá válsz (továbbá nem a basiktól kell eltanulni, ők csak nem is túl hatékony alkalmazók).

a basiszta centrifuga roppant egyszerűen működik. ha a magyar nem ismer mást, csak a mákostésztát, meg a kevert pálinkát, meg a fodbalt, akkor

- a mákostésztából, kevertből, fodbalból szentséget kell fabrikálni, be kell mutatni, hogy ez a hős kis nép csak azért maradt meg egymagában a világgal szemben, mert mákostészta, kevert pálinka és fodbal (rikum, rikum, hungárikum)
- azon a szinten köll tartani a szavazó elegendőt (vö. nép), hogy ne ismerjen mást, csak a mákostésztát, a kevert pálinkát, és a fodbalt (riffman, riffman, hungárpalkovics)
- be kell mutatni minden intézkedést, törekvést, ami a basizmusnak útjában áll, hogy a sötét oldal most épp el akarja venni a mákostésztát, a sötét oldal lazaccal, csipsszel, őzgerinccel, tízbillióféle kulináris zsidóval támad, hogy a mákostésztát kiirtsa és a magyart megtörje (same in english, ry, ry hungary)

ezt te nem akarod megtanulni.

Rhonin 2016.06.30. 16:55:17

@incze: Ebben neked mind igazad van. De ez (a dolgokat eldöntő szavazó embertömeg szellemi szintje) mára egy megkerülhetetlen adottság. Ebből a "hozott anyagból" kell dolgozni. Az elmúlt postok egész sora (vagy legalább is a kommentek egy jelentős része), sőt jelenleg az egész világ azt feszegeti, hogy minden jel szerint a londoni üvegpalotákban ülő pénzügyi zsenikkel, vagy az egyéb elefántcsonttornyokból filozfáló, a PhD-jükön üldögélő és eltartott kisujjal okoskodó "elittel" éppen felmossák a padlót. És azért tudják felmosni a padlót velük, mert az orbán félék tudnak valamit, amit minden jel szerint a döbbent másik oldal még csak nem is ért: megszólítani a zembereket. Megszervezni őket. Ezt kell megtanulni, majd hozzá kell adni azt, amitől a szellemi "elit" oldal különb. Aztán az így megszerzett hatalmat nem aljas öncélú lopásra és nemzetrontásra használni, mint ahogy azt orbán teszi, vagy most éppen az Egyesült Királyságban történik, hanem éppen ellenkezőleg. Mi itt egymás között jól elcseveghetünk keresztbe kasul belinkelve hangzatosabbnál hangzatosabb külföldi elemzéseket, de sajnos a nap végén az a tömeg számít majd, aki még most kint ünnepel a Nagykörúton, mert hiszi, hogy mi nyertünk 4:0-ra. Szerintem átléptük a Rubicont, már csak az ő fegyvereikkel lehet felvenni velük a versenyt/harcot...

incze 2016.06.30. 17:10:34

@Rhonin: van olyan, hogy az ember ért(en)i (véli) mi történik, de nem nagyon tud ellene tenni. ez most ilyesmi. egy nagy rakás ember veszti el az életmódját, érzi veszélyben a jövőjét, a mákostésztáját, áll értetlenül azzal szemben, ami folyik. könnyű őket meghülyíteni azzal, hogy megmarad amákostészta, "just leave!". ilyet te nem tudsz kínálni.

ámbátor 2016.06.30. 17:23:06

@incze: Azért épp próbálkozni lehetne azzal, hogy a közmondásos Marinéni számára is érthető, mégis legalább főbb irányaiban a valósággal egyezö irányú állítások jussanak el Marinénihez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.30. 17:28:27

www.youtube.com/watch?v=EiS-vWmgLwI

....if anyone wants me to sign a piece of parchment in my own blood saying I don’t want to be prime minister, then I’m perfectly happy to do that...(Michael Gove)

actually, would you do it, like, right now??? :))

incze 2016.06.30. 17:44:47

@jotunder: leíratták vele? nem. elkúrták.

incze 2016.06.30. 17:49:56

@ámbátor: lehet próbáélozni, de a mákostészta és a kevert, az valódi, az tényleges, azzal van valódi érzelmi viszonya a te marinénidnek, ezzel nem tudod fölvenni a versenyt. egyáltalán nem véletlen, hogy az alapvető szembenállás a vidék (falu, kisváros, hagyományos iparváros), és a (világ)város (ahol a mákostészta és a kevert csak egy a palettán) között áll fenn.

incze 2016.06.30. 18:00:41

@ámbátor: de hogy valami "pozitívat" is mondjak, a fentebbi gove-idézet kapcsán is, ahogy mindig és máskor is meghökkenek azon, hogy az angol politikai dikció milyen veretes, klasszikus, megmunkált és szép. én az antibasiszták helyében minőségi aranyszájú szónokokat keresnék, az mindig plusz tíz százalék, bármit mond.

ámbátor 2016.06.30. 18:14:52

@incze: éppenséggel azt is meg lehet mutatni, nem több mint két lépésben, hogyan tünik el a mák a tésztáról, lesz hígabb a kevert. és lehet megmutani, hogyan lehetne még több mák, söt gríz és lekvár is a tésztán.
Mondjuk a fodballba nem lehet belekötni, az aduász.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.30. 19:26:41

1934. június harmincadikán volt a "hosszú kések éjszakája". minő egybeesés, Mr.Gove

nobeige 2016.06.30. 20:54:27

@jotunder: Miért is kell sajnálni Boris "kibaszott bohóc aki átbaszott egy nemzetet" Johnsont?

Annak örülhet, hogy Gove és Farage majomurakkal együtt még egy darabban van, nem pedig apró részekre vagdalva járja be a szigetországot.

Azért az angol (lumpen)prolik elég határozottak tudnak lenni, ha rájönnek, hogy csúnyán átvágták őket.

Cameron és Corbyn is megéri a pénzét, persze.

Egyék meg amit főztek.
Amúgy nem kibicelek, egyik fiam Walesben él. Ezért is vagyok ilyen mérges.

snakekiller23 2016.06.30. 21:42:24

@incze:

Az alapvető probléma itt érzelmi, konkrétan bizalmi. Egyre szélesebb rétegnek már nem is az a legfőbb baja a mainstream politikával amit mond, hanem, hogy egyszerűen zsigerileg bizlamatlan a képviselőivel szemben és tekintve, hogy mekkora társadalmi károkat okozott hosszú távon a Thatcher-Reagan féle vadlibkonz gazdaságpolitika, és a pénzügyi elit által egyedül üdvözítőnek hírdetett hasonló szellemiségű "neoliberális"/"globalista" ortodoxia, és pláne hogy milyen századrendben kiábrándító volt a 9-11, de pláne a 2008-as válság utáni politika a korábban elképzelhetetelennek gondolt hazudozásával, jogtiprásával és teljes következmény nélküliségével mégis mi oka van az egyszeri polginak, hogy egy szavát is higyje a status quo képviselőinek? Nálunk is 2010-re nem a Fidesz győzedelmeskedett igazából, hanem a nem-Fideszes oldal (és úgy általában a rendszerváltás utáni status quo) morzsolta fel önmagát erkölcsileg és bizalmilag egy életre, úgy hogy abból már nem lehetett visszajönni. Drasztikus vérfrissítés nélkül nem fog változni semmi.

incze 2016.06.30. 23:14:20

@snakekiller23: nem értem, miféle vérfrissítésre gondolsz, azt meg végképp nem, hogy az mit old meg. szerintem bőven látunk frss vért csörgedezni , már forza berlusconi lovag is friss vér volt, beppe grillo még frissebb, podemos, syriza, van itt friss vér amennyit akarsz. másfelől akikben még "bíznak", azok jobbára nem is friss vér, legföllebb ha új szelek fújnak a régi lyukakból. nagyon konkrét működési válság (paradigma váltás) van, nem elsősorban bizalmi, az csak folyomány, az elvészőben lévő türelem a mellébeszéléssel szemben (amit akkor is érzékel, ha nem érti, mit mondanak).

plusz most épp szívesen elhiszi, hogy ha szétveri, elküldi a picsába, elutálja azokat (migrácsok), akikről úgy véli hogy az ő helyén vannak, az ő levegőjét szíják el, az ő juttatásait teszik zsebre, akkor visszakapja a helyét, a levegőjét, a juttatásait. persze baszomnagy tévedés. azt nem is tudom, hogy migrácsok nélkül mivel etetnék őket.

Balt 2016.07.01. 17:30:09

@snakekiller23: Osztom. Bár a Reagan-Thatcher-i gazd.pol. vonal valamiért extrém módon elismert a szélsőliberálisoknál is:

"(Csak úgy eszembe jut: volt egy Margaret Thatcher nevű miniszterelnök Nagy-Britanniában. A nyolcvanas években a fél ország gyűlölte: áfát emelt, eltörölt egy csomó szociális juttatást, föltörölte a padlót az addig megtörhetetlennek hitt bányász-szakszervezetekkel, az értelmiség sikongott, nagy filmek, irodalmi művek készültek a munkásság és a kapitalista szörnyeteg heroikus küzdelméről. Lángokban állt az ország. Aztán Thatcher viszont rendet tett, a gazdasági válságot konjunktúrába fordította, a kilencvenes évekre Nagy-Britannia újra Európa egyik legirigyeltebb és leggazdagabb országa lett, senki sem gondolja már, hogy a nehézipar volna a megvédendő nemzeti kincs. Thatchernek volt ehhez esze, volt erkölcsi tőkéje és állóképessége. Neked, Feri, már meg ne haragudj, ebből a háromból, úgy tűnik, egy sincs.)"

UP máig meg nem haladott 10 évvel ezelőtti főművéből: index.hu/velemeny/jegyzet/flet060921/

snakekiller23 2016.07.01. 17:57:09

@Balt:

Ugyanaz a békaperspektíve érvényesül mint a válság utáni kilábalás kapcsán. Igen, a növekedés faszán visszaállt és a tech és pnzügyi szektorok jól elvannak - a munkahnélküliség, a bérszínvonal azonban nem nagyon akar normalizálódni, azaz a hasznot bizonyos szektorok flölözték le és főleg a táplálélánc legtetején állók. Akik magasan képzettek és a prekariátusi létet jól viselik, hiszen mindig van új munkalehetőség azok nem igazán értik mire fel ez a nagy elégedetlenség azok körében akik már reményt sem látnak arra, hogy tartós, biztosított, jól fizető állásuk lehessen. És ez bizony a neoliberális/globalista/deregularizációs/hívjukaminekakarjuk gazdaságpolitika egyenes folyománya. Ugyanúgy nem érhető ez a City-ből ,mint ahogy az egyszeri alföldi földműves nem értette mi is volt a probléma a nyilasokkal a háború végén.