Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Népöröm (megjegyzésposzt)

2016.06.15. 12:03 | jotunder | 170 komment

 

       Nagyon jól emlékszem arra a bizonyos napra, amikor a magyar labdarúgó-válogatott utoljára játszott nagy nemzetközi tornán egy Irapuato nevű mexikói városban. Amikor David Alaba fél perccel a kezdés után rálőtte a labdát a magyar kapura és Király Gábor csak nézte, akkor nagyon közel voltunk Mexikóhoz. Ez a lövés azonban a kapufát találta el, a magyar csapat összeszedte magát, Szalai több mint negyven (!) góltalan meccs után lőtt egy nagyon szép gólt, és igen, Slaven Bilic az ITV-n (a meccsek egy részét a BBC közvetíti, ott Gary Lineker, Alan Shearer és Thiery Henry ülnek a stúdióban, az ITV-ben Bilic, Lothar Matthaus és Louis Saha voltak a kommentátorok) Suarezt és Messit emlegette. A brit sajtó is dicséri a magyarok játékát. 

       Mindazonáltal, 2004-ben egy nem túl jó görög csapat a nyitómérkőzésen a házigazda Portugáliát verte meg 2:1-re. Az a görög csapat egynullák sorával megnyerte azt az Európa-bajnokságot. Márpedig Karagounis, Basinas, Charisteas és Vryzas nem voltak jobbak Dzsuzsákéknál. 

       Teljesen természetes, hogy évtizedek sikertelensége után, a nem túl erős, de azért a selejtezőkben nagyon jól szereplő osztrák válogatott legyőzése eufóriát vált ki. Az, hogy a magyar miniszterelnök, a lelkészével, kedvenc oligarchájával és Rogán Cilike férjével egymást vállát lapogatják a bordeaux-i stadionban, az már nem néz ki olyan jól, az pedig hogy házi hiénája Bayerpubi virtuális nyilas karszalagban őrjöng egy ilyen meccs után, az már akár aggasztónak is nevezhető.

         Magyarország továbbra is egy elég sikertelen ország az osztrák per capita GDP töredékével, kivándorlással, szegénységgel, lerobbantsággal, kilátástalansággal. És a futballon túli világban már nem úgy megy, hogy Kleinheisler ad egy jó passzt és vége. Azaz tulajdonképpen az is úgy "megy", csak nagyon sok kleinheislernek kell nagyon sok jó passzt adni, a kleinheislerek pedig nem nőnek mint a dudva (érdekes módon a konkrét Kleinheisler esetében ezt a magyar politikai vezetés képes felismerni). A magyar elit olyan teljesítményhiányt produkált, amihez képest Szalai negyven meccse csak apró kisiklás. És ők sohasem fognak gólt lőni, mert ahhoz először a cipőcskét kellene megtanulni befűzni.

     P.S    1962-ben az osztrák kormány bevezette az oktatási reformot, az osztrák labdarúgó-válogatottat pedig visszavonták a világbajnoki selejtezőkből (ahol a spanyolokkal és a walesiekkel lettek volna egy csoportban). 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr908811616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mostly Harmless 2016.06.16. 18:05:09

Kedves Barátaim,
természetesen együtt örülök az Országgal hős fiaink sikere okán.
Kérdéseim a következők volnának:
eme elsöprő teljesítmény folytán
- mennyivel lesz olcsóbb a sör?
- mennyivel fog csökkenni a lakáshitelem törlesztőrészlete?
- mennyivel kevesebb tanár fog a munkahelyén családi fenyítésben részesülni?

barsled 2016.06.16. 19:37:17

@aronsatie: A versenyúszás monotóniatűrő teljesítményhajszolóknak való sport, amely nézéskor csak akkor érdekes, ha valamilyen módon személyes viszonyban vagy valamelyik részvevővel. Szellemesen, játékosan úszni nem lehet, és csak az eredmény érdekes.
A foci meg játék, lehet csak úgy is nézni. Persze jobb, ha érzelmileg, vagy más módon érdekelt vagy.
Mondom ezt úgy, hogy stadionban utoljára tíznél is több éve láttam, amikor nem egészen véletlenül, a szünetben besétáltam Madridban a Bernabéu-ba a Real-Partizan második félidejére. (Nem akartam fizetni érte. Pfúj.) És tévén sem láttam egész mérkőzést azóta sem.
Ja, és rossz annak az országnak, amelyet egy focimeccs hősei kovácsolnak egységes nemzetté. (A focisták helyére az olimpiai stb. bajnokok is behelyettesíthetők). Amelyik egység persze álom, és hazugság.

barsled 2016.06.16. 19:40:16

@barsled: jav.: "tíznél is több éve láttam" láttam=jártam

aronsatie 2016.06.16. 20:14:31

@barsled: Nem értesz hozzá, így érthető, ha marhaságokat mondasz. Mondom ezt úgy, hogy természetesnek tartom, hogy mindenkinek van véleménye mindenről, és realitásérzék kérdése, ha mégis magába fojtja.

barsled 2016.06.16. 20:42:31

@aronsatie: Aha.
Ahhoz értesz, hogy nem értek hozzá. Értem.
A versenyúszók felkészítéséhez tényleg nem értek, de a versenysport/média hazug identitásképző teljesítményéről némi fogalmam azért van.
De azért felvilágosíthatnál, hogy konkrétan mi volt a marhaság. A versenyúszók nem monotóniatűrő teljesítményhajszolók?
Lehet játékosan, szellemesen úszni? A foci nem játék?
A röhej az, hogy a focicsapat túlértékelésében inkább veled értek egyet, de, hogy szerintem az úszókat is (és minden versenysportot) túlértékelünk, az már neked fáj, és én marhaságokat mondok.
Várom bölcs megállapításaidat.

aronsatie 2016.06.16. 20:48:46

@barsled: Hiába várod. Fárasztó és felesleges vitában nem veszek részt. Hasonló fitymáló stílusban egyébként bármit le lehet szólni, legfeljebb nem érdemes és önleleplező.

barsled 2016.06.16. 21:06:29

@aronsatie:
Önleleplező.
Légy szíves, csak az itteni hozzászólásaidat nézd át: hányszor, mit és kiket szóltál le fitymáló stílusban.
De annak jobban örülnék, ha lenne érdemi mondanivalód is.
Önleleplezés vége.

aronsatie 2016.06.16. 21:18:52

@barsled: Megszámoltam. Egyszer sem, semmit és senkit. Csupa érdemi mondanivalóm volt, cáfolhatatlan érvek tömkelegével fűszerezve, paprintva viszont igen kevéssé.

balmoral 2016.06.16. 22:54:08

Ugye örülsz a győzelemnek? - kérdezték kollégáim a gyárban a meccs másnapján. Hogyne örülnék - válaszoltam, - még tíz év diktatúra, ez tényleg rendkívül örvendetes...

fortin2 2016.06.16. 23:30:29

Mondjuk ettől iszonyúan messze vagyunk, de a dolog társadalmi-pszichológiai-közösségi logikáját mutatja: Das Wunder von Bern. www.imdb.com/title/tt0326429/

esernyősEvezős 2016.06.17. 09:36:54

@balmoral:
:-)
:-(

(Miközben még egy abszolút más jellegű kis, zárt csoportban - mind pedagógusok vagyunk, férfiak, nők vegyesen - is vita alakult ki arról, hogy hogyan lehet kezelni ezt a győzelmet, mit érez közben az, aki nem zsigerből él, hanem gondolkodik és ismeri mindennek a következményét is, stb. Sajnos, az "elmútötév" miatt nehéz felhőtlenül örülni. Számomra - más okból is - szinte lehetetlen, miközben persze világos, hogy ennek nem így kéne lennie. És ez riasztóbb, mint a napi krónika arról, hogy éppen mit lopott el a maffia ....)

kisa 2016.06.17. 10:08:37

@esernyősEvezős: Ezt nagyon jól megfogalmaztad. Hasonlóan érzek én is: nem tudok örülni a győzelemnek, mert ez egy igazolás-féle a fanoknak és magának a vezírnek is, nameg a rendszernek,hogy naugye, megérte annyi pénzt, paripát, fegyvert áldozni a focira, lám-lám, kezd beérni a gyümölcs. Kicsi képzavarral élve...
És ez így valóban riasztó számomra.

aronsatie 2016.06.17. 10:28:04

@kisa: Attól még nyugodtan lehet örülni. Az aranycsapatnak is lehetett örülni, Rákosi ide vagy oda. Aki szerint ez az eredmény van akkora szenzáció, hogy van miért ünnepelni, szerintem tegye meg nyugodtan.

Mozigépész 2016.06.17. 10:45:17

Én örülök a győzelemnek. Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy ehhez semmi köze nincs Orbánnak, a stadionjainak, a focira elherdált milliárdjai(nk)nak. A sikerhez kellett néhány jó edző (Dárdait sem felejtve el), egy, az adott lehetőségek alapján jól összerakott csapat, és sok-sok szerencse.
Szép győzelem volt, de, még ha esetleg lesz folytatása is, nem szabad túlértékelni. Ez nem az aranycsapat. Puskásék a maguk idejében a világ legjobbja közé tartoztak, ma azért messze nem ez a helyzet.
Lehet, hogy az emberek többsége nem tudja elválasztani a sikert és a hatalom propagandáját, és a rablóbanda népszerűsége átmenetileg növekszik. Szerintem az eufória fenntartáshoz az kellene, hogy fiaink annyira megtáltosodjanak, hogy ezután sorra végigverjék a világ legjobb válogatottjait. Ezt azért nem tartom valószínűnek. Így viszont az örömmámor előbb-utóbb elmúlik, és az emberek újra szembesülnek azzal, hogy milyen körülmények között próbálják gyógyítani a rokonaikat, melyik iskolába érdemes még egyáltalán beíratni a gyerekeiket, lesz-e munka, nyugdíj, lesz-e szőlő, lágy kenyér…

pont7 2016.06.17. 11:04:09

Tudom, hogy a poszt nem errol szol, de azert pontositanek:

A magyar valagatott nem Irapuatoban jatszott utoljara nagy nemzetkozi tornan a mostani EB elott, hanem Leonban.

kisa 2016.06.17. 11:40:57

@aronsatie: @Mozigépész: A foci, mint a nyomorultak mákonya? Cirkuszt a népnek, ha már kenyér sokaknak nincs? (

index.hu/sport/futball/2016/eb/2016/06/16/csank_janos_megmondja_a_frankot/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.17. 12:00:08

@Mozigépész:

Storck mindenesetre bebizonyította a magyar úgynevezett "szakmának", hogy tökéletesen fogalmatlanok az elvileg szakmájukhoz.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.17. 12:10:14

@kisa:

ez se rossz, de az már szentigaz, azt soha senki nem übereli, mikor Sanyi bácsi a nyócegy után pár nappal fejben bejutott a nyolcaddöntőbe. :)

aronsatie 2016.06.17. 12:17:57

@kisa: Nem értem, mire jó ez. Ha te szereted a focit (én erről leszoktam, jórészt a hazai színvonal miatt), általában a sportsikereket nemzeti sikerként éled meg (én nem), és nem láttál még jó focit, hogy összemérhesd, milyen aprócska ez a siker valójában, miért ne örülhetnél?
Csak mert Orbán minden sikert magának tulajdonít, a kudarcot meg a Gyurcsánynak/Sorosnak, stb.? Az az ő felelőssége, és a siker valódi méretéből nem von le semmit.

Mala Suerte 2016.06.17. 12:19:32

@jotunder:
szerintem engedd el. izzadtságszagú. nagyon.
ez egy szép siker, és kész.

esernyősEvezős 2016.06.17. 12:22:20

@aronsatie:
Én szívesen nézek JÓ focit. Anno, boldogult lánykoromban apámmal jártunk meccsre (Győr, Verebes-éra, Manchester United élőben zsúfolásig tömött stadionban ....), később férjestül is, aztán ez elmúlt. Sajnos.
Tévében nagyon régóta csak EB/VB, szívfájdalom nélkül drukkoltam bármely szimpatikus csapatnak - ha jól(szépen) játszottak.
Mióta itthon ez az őrület van a focival, milliárdokat nyomnak bele (lopnak el), és Orbán kvázi az ötvenes éveket szeretné ezzel reorganizálni magyarnéplelkileg, nem nézek meg semmit, ami hozzá köthető.
Ezt a meccset sem néztem meg - sőt, a Blatter és Platini mocska miatt, meg a létező legnyíltabban közreadott pénzharácsoló hozzáállás miatt (kibővített keret, amiért mi is ott lehetünk pl.) eleinte úgy gondoltam, az EB-t sem fogom nézni, aztán tegnap ezt sikeresen megszegtem a német-lengyel miatt -, de ugyanakkor érteni vélem pl. Janisch Attila álláspontját, meg még sokakét is, hogy ehhez (öröm) nincsen köze Orbánnak. Még akkor is, ha szerintem meg nem lehet elvonatkoztatni. Főleg azért, mert milliós fogadásom van arra, hogy hányszor fog ez előkerülni még nyomatékként az elmúlt évek kritikái ellen ... és amit szintén nem tudok feledni: kint dőzsöl állami pénzen a komplett fidesz (kis túlzással), olyanok, akiknek az alsóbivalyszüttyöngösi libalegelő lenne a legmegfelelőbb tartózkodási hely (Rogánné Cecil, Tállai Bödön, a főpáter és társaik. Ez is vérlázító - és nem lehet elvonatkoztatni ettől sem.)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.17. 12:24:47

@kisa: "Az is egy se-köpni-se-nyelni pillanat, amikor vadász uram felveti, hogy Szalai Ádám gólja ugyan igazolja, miért ragaszkodott hozzá a kapitány, de honnan tudhatjuk, hogy a Böde vagy a Nikolics ennyi meccsen nem rúgott volna ötöt vagy hatot? "

Igazából Jánossal nem egyszerűen verjük az osztrákokat, hanem Nikolics és Böde 4-4 góljával 8- 0-ra, csak János ismert szerénysége, na meg a kollegalitás nem engedi, hogy kimondja, amit a vak is lát...

esernyősEvezős 2016.06.17. 12:24:56

@Mozigépész:
De, van köze.
És ezt még számtalanszor ki is fogják hangsúlyozni.
Hiába nem igaz netán, az nem fog érdekelni senkit.
Olvasd el, miket írnak fanatikusok a különféle portálokon: aki eddig fitymálta a stadionokra költött pénzt, az most ne örüljön, mert nincs hozzá joga, ill. hogy aki most együtt örül a "nemzettel", az Orbán mellett is kiáll.... stb.

esernyősEvezős 2016.06.17. 12:25:41

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Na, ez az egy az, aminek szívből tudok örülni.
Kár, hogy egy sem fog belőle okulni, vagy tanulni ....

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.17. 12:50:50

@esernyősEvezős:

látok összefüggést aközött, hogy a Hajzseléválogatott, szerencsére, sem taktikailag, sem mentálisan nyomokban sem emlékeztet, Pinyő, Jani bá, Sanyi bá meg a többi kókler csapataira, és hogy Storck utánpótlásedző volt. a fiúk valószínűleg először hallottak a válogatottban úgynevezett taktikai utasítást.

ha hadvezérként minden csatába azzal küldöd a tieidet, hogy "Gyerünk fiúk, rúgjatok szét pár náci / fejkendős / Alien segget, annak előbb-utóbb, de inkább előbb, nagyon csúnya vége lesz.

aronsatie 2016.06.17. 12:52:06

@esernyősEvezős: Hmm, ebből azt veszem ki, hogy én vagyok az idősebb. Nekem már az az időszak sem volt jó foci. Utoljára jó a magyar válogatott Mezey idejében, a 86-os VB előtti időszakban volt. Nem voltak egyénileg jobbak a játékosok, mint most, de mégsem az osztrákok elleni, meglepetésszerű győzelemnek örültünk, hanem a VB-selejtezőn elért sikernek. Az utolsó meccsen már azt is megengedhették maguknak, hogy itthon kikapjanak egy elég ijedten játszó holland csapattól (nekik élet-halál kérdés volt), a magyarok meg kihagytak egy csomó gólhelyzetet. Vagy a németek és brazilok elleni elég fölényes győzelemnek. Ezt ma már Tolkien se merné megálmodni.
A foci körül valóban sok ellenszenves dolog van, a rossz játékon és a rettenetes színvonalú bajnokságon kívül is. Túl sok pénz tűnik el, és távolról sem csak politikusok zsebében. A fanyalgáshoz ez joggal tartozik hozzá. Orbán viszont kevésbé. Ha a többi szempont nem számít, pont az, hogy ott szotyizik az a majom és ünnepelteti magát, mint ha ő lenne a Beckenbauer, miért számítana?
De hogy provokáljalak is: az úszást viszont sokkal jobban vezetik (igen, a Gyárfás) és művelik, annak a sikernek nyugodtan lehet örülni.

kisa 2016.06.17. 16:51:44

@aronsatie: a magyar focit nem igazán szeretem. A magyar foci körüli cirkuszt végképp nem szeretem. A miniszterelnököt sem szeretem. A kettőt együtt meg végképp nem.
Nem gondolom, hogy egy focisikerecske emeli föl az országot ausztriai vagy bármilyen magasságokba. Ez sport, csak egy játék, de nálunk persze politikai tőkét kell belőle kovácsolni.

balmoral 2016.06.17. 17:34:52

A helyzet az, hogy én imádom a focit. A magyar foci viszont véget ér a járási másodosztálynál, afölött túlságosan a pénzről szól, nincs igazi tehetségkutatás, jó értelemben vett nevelés, amibe az életmód is beletartozik. Mert a foci ugyan csapatjáték, de lelkesedni a nagy labdaművészekért tudok igazán. Én még emlékszem a londoni magyar-brazilra, és Bene csodálatos góljára a három csel után, valamint Farkas (nem Flórián, János, Flórián Albert volt) kapásgóljára. De zsigeri élményt jelentett Bobby Charlton mozgása, később a grúz Kipiani emlékeztetett rá. Pelé, Riva, Zidane, és mindenekelőtt Cruyff. Ez a nálunk megszokott nacionalista hőbörgés kulturált helyeken legfeljebb szelíd ugratásként jelentkezik, nálunk a gyárban például az egyik szalag fölé a lengyel munkások felerősítettek egy lengyel zászlót, alá a helyiek odaragasztottak két apró németet, és nem zavar senkit, még a románokat sem. Jochen, osztrák kollégám az osztrák-magyar előtt megfogadta, hogy ha ők győznek meghív egy Reininghausra. Majd hozzátette, hogy ha veszítenek, akkor is. És lőn. Gondolkodó, felnőtt emberek lelkesen őrjöngenek a lelátón, aztán békésen megbeszélik a meccset az ellenfél drukkereivel, hiszen pontosan tudják, hogy bármelyik játékos játszhatna éppen a másik csapatban is, ahogy aztán gyakran elő is fordul. A jó játéknak, izgalmas, szép küzdelemnek kell örülni, nem a győzelemnek. Kivéve, ha előzőleg netán fogadást kötött az ember... A magyar győzelem pillanatnyilag még több stadiont, még több elherdált és ellopott pénzt jelent, még több, nyíltabb és hosszabb diktatúrát. Ettől még örülhetünk, hogy Kleinheisler szépen focizik. Nem ő tehet róla, hogy a miniszterelnöke egy bűnöző.

flort 2016.06.17. 17:36:52

@aronsatie: khm, abban a holland válogatottban játszott bizonyos M. van Basten, F. Rijcaard és csereként R. Koeman.

Azért ők később igazolták, hogy jó játékosok, lehet hogy nem véletlenül nyertek. Bár én már nem emlékszem erre a meccsre, csak a brazilok ellenire.

aronsatie 2016.06.17. 18:03:26

@flort: Stimmel, és mégis úgy történt, ahogy írtam. A hollandok nem esélyesként jöttek, és nem kis mázli kellett, hogy nyerjenek, miközben a magyarok már továbbjutottak, nem kellett erőlködniük.

aronsatie 2016.06.17. 18:04:39

@kisa: Ez mind rendben van. Mint ahogy az is, ha valaki még ezt a focit is szereti, és örül, Orbán ide vagy oda.

kisa 2016.06.17. 18:42:53

@aronsatie: Ez így korrekt. Én nem akarom elvenni senkinek az örömét, csak egyszerűen szomorú vagyok, hogy én nem tudok örülni, ahogy tudok örülni a pólósok sikerének, tudok bosszankodni az utolsó 5 percben elvesztett kézi liga bajnokin, és így tovább. A focit elvette tőlem az a focibuzi tolvaj maffiózó gazember.

Pusztamustár 2016.06.18. 08:17:07

Tegnap délután az MLSZ sajtószóvivőjét kérdezte Bolgár György, többek között arról, hogyan lehetett belépőjegyekhez jutni. A szóvivő elmondta, hogy Csányi az UEFA VB tagja, így ő e hivatala folytán látogatja a mérkőzéseket. Egyebekben pedig a teljes jegyértékesítés az UEFA hatásköre, aki pedig azt is eldöntheti, kit hív meg vendégként. Bolgár konkrétan rákérdezett, hogy tegyük fel, a miniszterelnök az UEFA vendégeként van jelen, ez talán érthető is lenne, de vajon a minisztereink milyen minőségükben vannak jelen? A rádión keresztül is érzeni lehetett, hogy a szóvivő homlokáról patakzik a veríték, többször elhabogta, hogy neki fogalma sincs. Bolgár aztán nem is feszegette tovább.
Nem tűnik nagyon életszerűnek, hogy egy MLSZ fősajtós kimarad abból az információs körből, amely az ő sportágának második-harmadik legrangosabb világeseményén részt vevő hazai prominensek részvételét illeti. Azon is nagyon csodálkoznék, ha a bordeaux-i homárleves számlája nem a propagandaminisztérium kiküldetési költségei között találná meg végső nyughelyét. Vagyis ez az egész Franciaországba kihelyezett kormányülés ne a mi zsebünkre menne.
Ez a végtelenségig gyalázatos és undorító ebben a rendszerben, és ezért érzem úgy, hogy még az ilyen - ideális esetben a politikától független -, az egész ország sikerét jelentő esemény, amire büszkének kellene lennem, bekenődik nyállal, szarral és mocsokkal, mint minden, amihez hozzányúlnak, amibe beleártják magukat.

esernyősEvezős 2016.06.18. 08:38:49

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
:-)

....sajnos emiatt látok esélyt arra, hogy ezt a Storckot ki/megfúrják előbb-utóbb. Hiszen ő itt csak egy "gyüttment". Akik pedig rá vannak szögelve a foci nevű pénzszivattyúra (az általad említett különféle bá'-k), nem fogják hagyni, hogy egy ilyen gyüttment elvigye előlük a zsét.
Ne legyen igazam - de valószínűleg ez lesz ...itt mindenkit legyilkolnak előbb-utóbb, aki nem büdöslábú tolvaj. Mert az nem szép, mikor látszik a különbség.
(lsd. Csankjanibácsi tegnapi nyilatkozatát ....)

Rhonin 2016.06.18. 08:40:24

Elnézést az off topicért. A kisebbik srácom 3 éves lett. Itt az ideje, hogy elkezdjük ellensúlyozni a gólörömök árnyékában egyre kétségbeejtőbb közoktási viszonyokat készségfejlesztésekkel, rákészüléssel, stb. Kérdésem, hogy milyen módszereket, anyagokat, játékokat tudnátok/tudnának ajánlani, amivel többek között a matematikai, problémamegoldási, ilyesmi képességeket tudnánk fejleszteni, alapozni? Nyilván a google-ben én is tudok keresni, de sokat segítene, ha nem kellene felelsleges köröket futni. Előre is köszönöm :)

esernyősEvezős 2016.06.18. 08:53:58

@aronsatie:

www.youtube.com/watch?v=wWgiCjTwjwU

Ezen én kint voltam. És ez 1984-ben volt. Tehát kb. egy korszakra gondolunk.

Ha Orbán mint mindenható, egy személyben dönt ebben a nyomorult országban mindenről - és ezt nem egy helyről erősítették már meg, tehát nagy valószínűséggel igaz -, akkor miért lehet elvonatkoztatni attól, hogy konkrétan ezt a győzelmet, vagy az EB-szereplést neki lehet/kell köszönni?
Erre fut ki az egész (túl, persze azon, hogy Orbán frusztráltságát, miszerint nem vitte semmire sem ő, sem a Gazsi a pályán, ezzel kell kezelni). Már ezerrel dolgozik a stáb (habony) azon, hogyan lehet ezt majd minden létező dologhoz hozzákötni, ebből profitálni, erre emlékeztetni, erre hivatkozni ...

Az úszás más tészta - bár nem mindenben azért, a lopás ott is lopás -, viszont az utóbbi két ügy (Hosszú, KissL.) nem feltétlenül azt mutatja, hogy azt jól vezetik ...ha már provokáció.(Bár az biztos, hogy az eredmények tekintetében nem lehet összehasonlítani a két sportágat.)
:-)

balmoral 2016.06.18. 09:00:02

@Rhonin: Az én tanácsom merőben életrajzi jellegű, saját tapasztalataimon alapul. Sokat focizz a sráccal, nem baj, ha néha bújócskáztok is, és gyerekdalokat énekeltek. Az öreg néne őzikéjét meg gondolom már kívülről fújja. Tanuljon meg minél hamarabb biciklizni is. Én így töltöttem a gyerekkoromat, és hetedikes koromban nyertem az első megyei matekversenyt, nyolcadikban a biológiát, tehát a módszer beválik, sőt alighanem egyedül üdvözítő.

esernyősEvezős 2016.06.18. 11:27:09

@balmoral:
Ez szép.
Igazad van -mint általában ...
:-)

esernyősEvezős 2016.06.18. 11:28:26

@kisa: "A focit elvette tőlem az a focibuzi tolvaj maffiózó gazember."

Igen. Elvette. A focit. Is.

esernyősEvezős 2016.06.18. 11:51:45

@Rhonin:
Tök banális dolgot fogok javasolni:
nagyon sokat meséljetek neki és .... én a diavetítést is ajánlom (ha tudtok szerezni olyan régi diavetítőt és hozzá igazi, valódi - régi!!! - mesefilmeket! Úgy emlékszem, lehet újra kapni ezeket.) Tapasztalataim szerint, akinek sokat meséltek anno - és nem diznihülyeségeket nézett a tévében -, annak a szókincse több nagyságrenddel bővebb, mint a mai átlaggyereké. Ez már előny és segítség ahhoz, hogy az iskolát helyén lehessen majd kezelni.
Ehhez kapcsolódik a színezés: ez is megint divat, vannak már felnőtteknek valók is, de ki lehet fogni nagyon jó, minőségi gyerekszínezőket is, sőt lehet ilyeneket nyomtatni is már.
gyerek-kifestok.kifesto1.hu/
Fontos: a jó minőségű ceruza (mivel a gyerek kicsi, apró ujjakkal, inkább vastagot javasolnék és a színező sem aprólékos legyen, hanem egyszerű, nagyobb méretű rajzokkal).
Sok játék kint, sok kirándulás, sok beszélgetés.
A recept alapjában egyszerű.
(Amire ne költsetek: különfoglalkozás, mindenféle "előkészítők", hasonlók. Én a sportolást is csak játékosan, kötetlen formában, inkább családi körben javasolnám, szervezetten nem.)

Éljetek vele együtt, ez a legfontosabb!
:-)

Érvsebész 2016.06.18. 12:11:50

@Rhonin: @balmoral:

Na mármost velem senki se focizott, az Öreg néne őzikéjét felnőtt koromban láttam először, biciklizni 9 éves koromban tanultam meg, viszont a nagybátyám hobbija (postagalambsport) miatt gyakorlatilag kussban töltöttem a gyerekkoromat egy szoba mélyén könyvekkel, meg egy hiányos sakk-készlettel, amellyel a játék szabályaitól független háborúkat és romantikus történeteket játszottam magamnak, néha egy doboz építőkockával feldobva a sztorikat. Mindez oda vezetett, hogy hetedikben a városi oroszversenyen csak a második lettem, nyolcadikban történelemből újra csak a második, és az ily módon kisiklott életemben semmit se tudok felmutatni azon kívül, hogy egy úttörőparlamentem szemben ültem a majdani miniszterelnök majdani feleségével.

aronsatie 2016.06.18. 12:15:51

@esernyősEvezős: Igaz. Összekevertem Verebes MTK-s korszakával.
Nem érdekes, Orbán mit tulajdonít a saját érdemének. Az az érdekes csak, hogy ezt rengeteg ember önként és dalolva elhiszi. Orbán a mai magyar helyzetnek sokkal inkább tünete, mint előidézője.
Az úszást alapvetően jól vezetik, a sportolók támogatása és a feltételek biztosítása a lehetőségekhez képest példás. Biztos van lopás, ámbár hirtelen egy eset sem jut eszembe. Az arány a focihoz képest még a Fidesz/MSZP arányt sem éri el. Biztos lehetsz benne, hogy Hosszúék (=Tusup) nem jönnek haza Amerikából, ha ez nem így van. Kiss ügyéről alapvetően Kiss tehet, nem a szövetség, még akkor sem, ha rosszul kezelték. Nem ők voltak az egyedüliek. Maradniuk kellett volna az első döntésük mellett.

kisa 2016.06.18. 12:19:04

@esernyősEvezős: Igen. Azt is. És ha őszinte akarok lenni, akkor a foci még nem is az első a listán. Elvett tőlem/tőlünk sokkal fontosabb dolgokat is.

esernyősEvezős 2016.06.18. 14:46:48

@aronsatie:
Ok, meg vagyok győzve (komolyan), én az úszásból a felszínt látom, Gyárfás fasságait, a sportolókon élősködőket, és igen, most azt a fajta embertelenséget, amire a Kiss-ügy (az általuk elégségesnek tartottnál jobban!) rávilágított. De az valóban biztos, hogy a focinál jobb a helyzetük (szervezetileg).
(Azért az akadémia-biznisz itt is megjelent már, elhűlve láttam a múlt héten a bp-i Aquaworldben több helyen kiplakátolva, hogy KOVÁCS ÉGI ÚSZÓAKADÉMIA ....mindenki megőrült???)

Minden más lenne, ha Orbán ezt preferálná jobban - mondjuk mert ő nem lehetett úszó anno ...-, így csak azt látja benne, hogy lehet a dicsfényben sütkérezni (látom az olimpiás fényképezkedéseket már ...), és azt is, hogy melyik alávetettje mit tud profitálni a különféle, idehozott világversenyekből.
(Gyárfásról ne vitázzunk, ótvar embernek tartom, ezt kifejtettem már korábban is, nem változott a véleményem róla.)

Orbánra tényleg jó szó a tünet - de azért a munkásságát az elmútöt(+4)évben ne feledjük! Mert jelentős.

esernyősEvezős 2016.06.18. 14:49:08

@kisa:
Ja, de talán ez MOST a leglátványosabb.
Ha nincs az EB, már nem törődöm ezzel. De most előtérbe került.

balmoral 2016.06.18. 15:22:52

@Érvsebész: Az én szüleim jól beszéltek oroszul, és anyukám három éves korunktól fogva meg-megújuló hullámokban és rendkívül tudományos módszerekkel meg is akart bennünket tanítani oroszul, egészen addig, amíg az iskolában is nem kezdtük el tanulni, azaz ötödikben. Semmilyen sikert nem ért el vele, igaz a nővérem később orosz szakot végzett az egyetemen, és ettől függetlenül valamilyen szinten meg is tanult oroszul, később finnül. Én semmilyen nyelven nem tanultam meg, és németül se fogok rendesen, mert nincs bennem idegen nyelvhez szükséges tehetség. Ezért tényleg a legjobb, ha mesélnek a gyereknek, meg kap egy hiányos sakk-készletet és sok könyvet, (azaz vagy elszórakoztatják, vagy hagyják, hogy elszórakozzon magában, de leginkább a többi gyerekkel) aztán majd eldönti, hogy mihez van kedve és tehetsége. Biztos forrásból tudom, hogy Jótündér például három évesen már fejben integrált, viszont beszélni csak négy évesen kezdett.

kisa 2016.06.18. 15:30:52

@Érvsebész: Velem se. Viszont egy új utcában laktunk, ahol végigjátszottuk az épülő 1emeletes házakat, háborúsdit, naná, volt egy bandánk, két csoportra osztottuk aztán hajrá! A nagymamámnál a kert vége igazi dzsumbuj volt, tóval, nádassal, tutajt építettünk, ami elmerült, meg békákat, piócákat fogtunk - kínozni csak az utóbbiakat kínoztuk. Szóval, csak nőttem, mint a dudva. Igaz, apum hajjakend volt a suliban, ig.hely, ezért aztán a feleltetés esetemben többnyire úgy végződött, hogy "...kám, mástól ez a felelet ötös, de tőled többet várok." Viszont _mindig_ mögöttem álltak biztos háttérként.
Indultam ilyen-olyan versenyeken, soha egyiken se nyertem, de egyszer bejutottunk a megyei fordulóba a "ki tud többet a Szu-ról?" versenyen. És az egyetemre is csak másodjára vettek föl.
Szerinem is elég egy gyereknek, ha sokat mesélnek neki - a diavetítés a legeslegkúlabb dolog, ami egy 3 évessel történhet -, ha kap ösztönzést, inspirációt, abból baj nem lehet. Én se helyeslem, hogy az óvodást vigyük különtornára, különangolra, különzongorára, különakármire. Hadd legyen gyerek - "szép szóval oktasd, játszani is engedd -.
Nah, ennyi a foci ürügyén, bocs az off-ért.

aronsatie 2016.06.18. 16:12:34

@esernyősEvezős: Darnyinak régóta van úszóiskolája, Güttlerébe egy időben én is járattam a gyerekeimet, miért ne lehetne Kovács Áginak? Sokkal egészségesebb sport, mint a foci. A szörnyeteg úszóedző legendáját hagyjuk. Már meghalt, és egyébként is vigyázzon mindenki a gyerekére, és ne az úszószövetség elnökétől követeljen garanciát a kabinos bácsi feddhetetlenségére.
Orbán támogatja az úszást is, annyi realitásérzéke még van, hogy sejti, lesz mit magának tulajdonítania, Gyárfás meg úgy van vele, egy kis seggnyaláson nem múlhat.

kisa 2016.06.18. 16:15:29

@balmoral: Ezt nem értem: a német nyelv annyira logikus, annyira szabálykövető, mint a németek úgy általában. Kevés a kivétel, minden tip-top, úgyhogy ha jó vagy matekból, akkor a németet neked találták ki...

ijontichy 2016.06.18. 16:39:53

@kisa: Nekem is életem végéig lesz gondom a "derdiedas"-al. Ez egy ilyen műfaj, korábban kellett volna kezdeni. De úgy kell nekem, lettem volna erőszakosabb húsz évvel ezelőtt. Az egész családnak jobb lett volna (nekem főleg :-) ).

BTW: Ha a temérdek lóvét egy jól működő gazdaság önti a fociba, egy szavam sem lenne. Nade
index.hu/index2/#bloghu/varosikurir/2016/06/18/sotet_vakacio_382

Egyébként a fiúknak lehet gratulálni a sógorverésért, az előzőkért nem ők felelősek. Én pedig szurkolok most már a Natinalelf-nek ;-). Régebben is csíptem őket a küzdeni tudásért.

kisa 2016.06.18. 17:57:37

@ijontichy: hát, igen, az egyedüli scheisse a németben a derdiedas... Bár erre is vannak szabályok. A többi meg fenék kérdése. :-)

balmoral 2016.06.18. 18:53:36

@kisa: Én is logikusnak tartottam a német nyelvet...eleinte. Nem, egyik nyelv se logikusabb a másiknál. És semmit nem ér a logika, ha a szavak jelentését képtelen vagy azonosítani, és képes vagy a tanulással azonos ütemben elfelejteni. Ezt nevezem én nyelvtehetségtelenségnek. Én vagyok a műfaj egyik virtuóza. Pedig állítólag formás fenekem van...

kisa 2016.06.18. 19:26:03

@balmoral: Akkor viszont hogyan boldogulsz náluk?

Érvsebész 2016.06.18. 19:41:16

@balmoral: Én néha még azt hiszem, nem múlt el belőlem nyomtalan a középiskolai némettanítás (Wer reitet so spät durch Nacht und Wind? - ezt még meg szoktam kérdezni, amikor jóseggű lovasok elvágtáznak mellettem a naplementébe), de aztúán rendre beleütközöm ilyen kifejezésekbe, mint: nebeneinanderstehen, meg Begehrungsvermögen, aztán elfog a minderwertigkeitsgefühl.

Én ilyen hosszú szavakat nem tudok végigolvasni, egyszerűen a közepére elfelejtem az elejét.

Rhonin 2016.06.18. 19:58:26

@Balmoral, esernyősEvezős: Köszönöm. Vannak a javaslatok között amire nem is gondoltam eddig, de nekimegyünk :)

balmoral 2016.06.18. 20:12:07

@kisa: Rövid válaszom az, hogy nehezen. Kicsit bővebben: a németek hozzá vannak szokva a rengeteg idegen anyanyelvű botladozásaihoz, és türelemmel viselik a dolgot. Egyébként pedig a nyers testi erőmet és az ügyességemet hasznosítom, nem páratlan szellemi és szakmai potenciálomat. Utóbbira nincs szükségük, elég okosak ők nélkülem is. Legalábbis azt hiszik, és ez elég.

balmoral 2016.06.18. 20:21:04

@Érvsebész: És ezt még súlyosbítja, hogy nem mindenki beszél hivatalos irodalmi nyelven és főleg akcentussal. A kollégáimat egyenként kell megtanulnom érteni, mert teljesen másképpen beszél az osztrák, az alsó-szászországi porosz, vagy a berlini. A legnehezebb kiváló spanyol (kanári-szigeteki) barátom megértése volt, aki az egyszerűség kedvéért nem ejt mássalhangzókat. A legszórakoztatóbbak a lengyelek és az oroszok, akik úgy beszélnek, hogy nyimal, nyiht, meg funf, el (=öl).

TG69 2016.06.18. 20:26:36

1-1 hoztuk a portugalok eredmenyet. Most ok jonnek :-).

kisa 2016.06.18. 20:33:28

@balmoral: igazi multikulti munkahely. :-) Engem mindig szórakoztat, amikor külföldieket hallok németül beszélni, egy kis rutinnal elég jól belőhető, ki honnan jött, mi az anyanyelve. (Az oroszban, ha a "n" után "i" vagy "e" jön, akkor azt "ny"-nek ejtik.)
A dialektusok, na az a németben valami őrület, van olyan, amiről előbb gondolnád, hogy angol, mint hogy német, és egy bajor meg egy hamburgi nem érti, mit mond a másik, ha mindkettő a hazai nyelvjárásban beszél. Azért kicsit kár, hogy a dialektuson lassan de biztosan kezdenek kihalni, a fiatalabb nemzedék jó esetben megérti, de beszélni már nem nagyon tudja.
OFF vége

Rhonin 2016.06.18. 20:41:42

A mai Izland-Magyarország meccs margójára: Ma felhívott az anyám és majdnem röstellkedve arról beszélt, hogy a várhatóan elfogadásra kerülő kötelező szülőtartásról szóló törvény (mivel többek között a focin keresztül ellopott nemzeti vagyon eredményeként nem várható értékelhető nyugdíjfizetés (az állítása szerint (ezt az állítását nem tudtam még leellenőrizni) a 100 ezer forint feletti egyébként jogos nyugdíjat egyszerűen elvonják és szétosztják a kisnyugdíjasok között)) végett nincs miért aggódnunk, mindent úgy igyekeznek rendezni, hogy ez minket ne érintsen (el fogják tudni tartani magukat). Elsírta magát, amikor arról beszélt, hogy közel ötven éves munkában töltött, tisztességesen leadózott élet után (nyugdíjas létük ellenére vállalkoznak a mai napig) azzal riogatják őket, hogy a végén a gyerekeikre lesznek szorulva. Arról beszéltünk, hogy az unokákra rá lehet-e tenni ezt a terhet a jövőben tekintettel a hazaárulók által tervezett közmunkás lét és annak várható anyagi hozadéka fényében?

Na, most már csak egy kérdésem van: azok, akik most a stadionokban, vagy a tévé előtt szurkolnak, hol a picsában vannak, amikor a parlament előtt kellene felszántani a burkolatot?

Forrás itt: www.hirado.hu/2016/05/14/pereskedessel-jarhat-ha-nem-fizeti-a-szulotartasi-dijat/

És nem, nem gondolom túl...

labrabbit 2016.06.18. 21:00:46

@Rhonin: Egyetertek az elottem szolokkal, de ha a gyereket erdekli en meg beiktatneek par jatekot, hogy eszrevetlenul megtanulja a programozas alapjait. Semmikepp nem meseles helyett!

Rhonin 2016.06.18. 21:07:13

@labrabbit: Köszönöm, mert ez jó megerősítés. Mi is gondoltunk erre. És velük próbálkoztunk: www.logiscool.com/?gclid=CMnUma2iss0CFUWfGwodQIAEsw

Sajnos az összes nyári tábor betelt (kivéve az augusztusi, de az érdektelen). Szóval igen, ez egy jó irány. :)

seol 2016.06.18. 21:08:52

@Rhonin:

Ahelyett, hogy annak örülnél, hogy a Magyar Embereket legalább az Igazán Fontos Dolgok meg tudják még mozdítani.

Valahol azért sokat elmond szerintem arról, miért tart ott Magyarország, ahol, az, hogy büszke népünnepély van abból, hogy a focicsapatUNK a változatosság kedvéért nem a lecsúszott, hanem a tisztes középszerűséget hozza.

Behaton 2016.06.18. 21:23:01

@Rhonin:

"...várhatóan elfogadásra kerülő..."

Sosem fogják elfogadni. Tesztelésre, hergelésre jó egy ilyen javaslat.
A higgadtan végig gondolod, te is látni fogod, hogy miért nem fogják elfogadni.
A kormánypárt pökhendi, gőgös, arrogáns, számító és gátlástalan, de az nem mondható el róluk, hogy körömszakadtáig kitartanak egy olyan javaslat bevezetése mellett, mely a nyugodt és könnyű pénzt hozó kormányzati pozíció megtartásának lehetőségét kockára tenné.

Rhonin 2016.06.18. 21:48:46

@Behaton: "de az nem mondható el róluk, hogy körömszakadtáig kitartanak egy olyan javaslat bevezetése mellett, mely a nyugodt és könnyű pénzt hozó kormányzati pozíció megtartásának lehetőségét kockára tenné." Márpedig pont ezt gondolom róluk. Volt itt bármi is, amivel kockára tették a kormányzati pozíciójukat (értsd: megmozgatták a népet) az Internetadót kivéve? Semmi. Ezt kersztülviszik simán. Már csak azért is, mert nem tehetnek mást. Épeszű gazdaságpolitika híján nem is lesz más választásuk, mivel a nyugdíjrendszer rájuk fog omlani egyébként. Az meg nem újdonság, hogy az orbáni gazd.pol. lényege: elvenni másoktól erőszakkal és szétosztani ott, ahol baj van...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.18. 21:49:10

@Rhonin: mamád valószínűleg a facebookon látott valami ezeréves reciklált posztot, abban vannak ilyesmik. semmiféle ilyen terv sincs, nem vesznek el senkinek a nyugdíjából.

Rhonin 2016.06.18. 21:54:36

@jotunder: Igen a 100 ezer feletti rész osztását kétlem én is (ezért óvatosan is fogalmaztam). De a szülőtartási tervezet elég élesnek tűnik és engem az is felháborít. És nem személyes anyagi okok miatt. Az elv háborít fel, de végtelenül. Egyszerűen a feje tetjére állították a Maslow piramist, mi meg tapsolunk hozzá, hogy mekkora attrakció. Nem hiszek a szememnek...

kisa 2016.06.18. 22:24:17

@jotunder: Azért erre nem vennék mérget. Gondolta volna bárki még akár 2010 elején is, hogy első dolguk lesz elvenni a manyup-pépnzeket?
Lehet, hogy a meglévőket nem veszik el, csak esetleg hoznak egy törvényt, hogy a jövőben nem lehet több a nyugdíj. Kivéve persze a gyevi bíró nyugdíját.
Ki emlékszik már a 2 millás fizetési plafonra, a "pofátlan" végkielégítés elleni törvényre? az idők folyamán szép sunyin kivonták magukat a tv hatálya alól.
Hát valahogy így lesz szerintem a nyugdíjakkal is.

esernyősEvezős 2016.06.18. 22:54:23

@jotunder:

Simán megteszik, megideologizálják - a nép meg lenyeli.
Ez Magyarország, nem Nagy-Britannia, vagy Svájc ....

Albrecht Neumerker 2016.06.18. 23:02:33

@kisa: Én pont az ellenkező irányba mentem. Sváb az anyanyelvem és onnan eljutni az irodalmi némethez, olyan volt mint megtanulni egy másik nyelvet. De azért megy. Nem értem a magyarok miért becsülik annyira alul magukat, hogy nem tudnak idegen nyelveket megtanulni. Semmivel sem tehetségtelenebbek mint mások. Pláne őnekik kellene a nyelvekre feküdni, mivel egy az európai nyelvektől erősen eltérő nyelvet beszélnek. Nyelvtanulásba belefogni sosem késő.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.18. 23:41:06

@jotunder:

én sem tudnám ezt a fideszről feltételezni, hová vezetne ez.

labrabbit 2016.06.18. 23:52:21

A szulotartas ott van az alaptorvenyben, just in case, de eddig minden dramaturgiai pisztolyt elsutottek. Ez maradt, meg a padlassopres.

Rhonin 2016.06.19. 06:54:16

@balmoral: A cikk minden szavát aranyba kellene foglalni. Őrület, hogy orbán még ebben sem bír eredeti lenni és hozza a tolvaj formáját (elnézést a síron túl is Mandelától, hogy egy lapon említem ezzel az erkölcsi hycomattal):

www.youtube.com/watch?v=t4vlFQA-t9w&feature=related

kisa 2016.06.19. 07:59:29

@balmoral: Hát igen. Erről beszéltünk föntebb.
"Mi sajnáljuk a focistákat, ez nem ellenük irányul. Nem ránk kell haragudni, hanem arra, aki ezt a helyzetet létrehozta. Mint annyi mást, a futballt is, az örömöt is elvette tőlünk. Mi neki továbbra sem szurkolunk. Ha világbajnokok lesznek, akkor sem. Azért, mert mi szeretjük a hazánkat és nem adjuk el Orbánnak. Ha egyedül maradunk, akkor is tudjuk, hogy igazunk van. Szeretjük a szerelmet, de nem a kuplerájban."
Minden szavával egyetértek. Csak lassan nem lesz otthon "maradék", aki megmentse az országot...
"A maradék menti meg egyszer az országot, akik nem hajtanak térdet. "
:-(

aronsatie 2016.06.19. 08:29:17

@balmoral: Gondoljuk ezt tovább egy kicsit. Azáltal, hogy Bartus feltételezi, miszerint Orbán puszta számításból, és nem a bolondériája végett költ kertvégi és egyéb stadionokra meg teszi rá a mancsát az addig csakis rendes emberek gyűjtőhelyéül szolgáló MLSZ-re, mert előre tudta, hogy a csapat csudálatos eredményeket ér majd el és a foci lesz a magyaremberek mákonya, olyan sátáni ravaszságot és látnoki képességeket tulajdonít neki, amivel valójában legitimálja a diktatúrát, tehát nem lehet igazellenzéki demokrata.

kisa 2016.06.19. 09:40:11

@aronsatie: Szerintem nem volt ennyire tudatosan átgondolva a dolog. Orbán rá van kattanva a focira - sejteni véljük, miért -, erre nem sajnálja a pénzünket, és amibe ennyi lóvét belefeccölnek, ott előbb-utóbb kell lenni valami eredménynek is. A többi, amiről B. ír, szerintem csak "hozadéka" a dolognak. Viszont az istenadta nép szemében tényleg "orbán sikere", és ez teszi igen-igen nem kedvessé a dolgot.

labrys 2016.06.19. 09:52:38

Faszom a fodballba.

aronsatie 2016.06.19. 09:57:47

@kisa: Orbán rá van kattanva, mert különböző emberek különböző dolgokra vannak rákattanva. Minthogy gátlástalan is meg bolond is, nem türtőzteti magát, rengeteg pénzt költ a mániájára a miénkből. Ha ennek véletlenül politikai hozadéka lenne, azért nem ő a felelős, hanem mi.

balmoral 2016.06.19. 10:06:47

@aronsatie: Bartus nem szorul a védelmemre, de Arisztotelészt nem kéne bántani. Abból, hogy valaki feltételezi, miszerint Orbán esetleg tovább látna az orránál, még nem következik, hogy a diktatúrája legitim. Sőt, egyáltalán nem. Itt egyszerűen arról van szó, hogy Orbán a hobbijára költi a közpénzeket, de az esetleges mégoly apró sikereket is kíméletlenül felhasználja saját nacionalista uszító propagandájára, mely a jelek szerint ráadásul még sikeres is. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy létezik- mögötte valamiféle "mesterterv", a lényeg a lopás és az aljasság. A sikeres gazemberség nem tartozik a legitimitás alapvető kritériumai közé.

RontoPal 2016.06.19. 10:28:32

@labrys: mosmér? a fodbalokos nép kapott cirkuszt, a kenyeret meg majd hozzáálmodja, vagy belebeszélik a hasába, hogy van.

kisa 2016.06.19. 10:45:30

@aronsatie: Pontosan. Sajnos ez a képlet, a _nép_ mint_massza_ megvehető és megvezethető, pontosan azért, mert massza.
Na, nem tudom, érthető-e.

flort 2016.06.19. 10:47:06

@kisa: szerintem a beleölt pénzek eredménye akkor lesz látható, ha a nemzetközi kupákban nem zuhannak ki a klubcsapatok még augusztusban. A válogatott pont a magyar viszonyok ellenére ér el valamit, hiszen Dárdai kapitányságáig (a magyar edzők szembeköpése, vagy mi a frász volt) teljes katasztrófa volt a szereplés. Aztán jött a német mentalitás és ráncba szedte a csapatot, de ezt a fociba öntött pénz sikerének hinni önámítás és tévedés.

A példa megint csak Kleinheisler, aki a magyar harmadosztályban sem játszott, mélyen magyar és velejéig pitiáner okok miatt.

Én inkább úgy érzem, a politika pont azt csinálja, mint mindig: rátelepszik más - egyébként váratlan és minden körülmények között elismerésre méltó - teljesítményére.

kisa 2016.06.19. 11:31:13

@flort: Ez is igaz. bár ami a német mentalitást illeti: volt egy Matthäus nevű ürge is, német mentalitással, és mégse tudott semmit elérni... Az más tészta, hogy én amúgy sem csípem a fickót.
Várjuk ki a végét.

aronsatie 2016.06.19. 11:53:49

@balmoral: Bartus nem szorul a védelmedre, mert anélkül is bolond. Ha Orbán tovább látna az orránál, nem lopna és nem lopatna ennyit, nem lenne ennyire pofátlan, nem építene a kertje mellé stadiont, nem nevezne ki sültbolondokat és szörnyetegeket, nem tömné őket pénzzel, stb. A baj az, hogy egyelőre nem szükséges az orránál tovább látnia, mert a magyarembereknek vazelin nélkül is jó.
A feltételezés, hogy Orbán régóta nyilvánvaló főfőmániája valójában zseniális számítás, nevetséges marhaság.

balmoral 2016.06.19. 13:05:02

@aronsatie: Aki mondja! Orbán a pillanat embere. Ügyesen kihasználja a lehetőségeket a maga fasiszta propagandájához. Ha nem így lenne, akkor feltételezhetnénk, hogy a menekülteket nem Soros zúdítaná Európára, hanem Orbán, hiszen ő húz belőle hasznot. Bartus legfeljebb téved, amikor a fociba öntött milliárdok mögött feltételezi a későbbi aljas politikai szándékot. Ennek nincs jelentősége. A tény az, hogy orbán a legkisebb sikert is a maga propagandájára használja, tehát az aljasság esetünkben mindenhogy manifesztálódott. (A magyar foci jelen állapotában egy Izland elleni döntetlen is világraszóló siker.) És aki ennek bedől, az a bolond, nem az, aki felhívja erre a figyelmet. Ha majd a bűnvádi eljárásra kerül a sor, lesz valami jelentősége, hogy melyik gazemberségről bizonyítható az "előre kitervelt szándék" momentum, és melyikről az "erős felindulás", ezen múlhat, hogy 100 év letöltendőt kap, vagy a dupláját. Annak örülök, hogy Arisztotelészt nem bolondoztad le.

seol 2016.06.19. 14:57:18

@aronsatie:

Bartus zakkant, senki más nem tud ilyen lelkesedéssel átesni a túltolt biciklik túlsó oldalára -- ettől még időnként meglepően ügyesen talál el dolgokat.

Orbán mániája meg nem számítás, talán(?) Bartus se ír ilyet, csak mánia, de úgy oldották meg, mint állatságaik mindegyikét: beleölnek iszonyatos pénzeket, aztán ha nincs eredmény, akkor kussolnak vagy kifejtik, hogy "a Soros-küldte galíciai békaemberek aknamunkája miatt", ha meg van véletlenül bármi nagyítóval kimutatható eredmény, amire néhány gondosan ki(sz)emelt hívószóval rá lehet fogni a dolgot (mert ugye a stadionépítésnek és az izlandiak ellen elért döntetlennek semmi közük egymáshoz azon túl, hogy "mindkettőben szerepel a foci"), akkor arról kiderítik, hogy Drága Vezetőnk zsenialitása áll a háttérben.

incze 2016.06.19. 18:21:09

@aronsatie: ez nem aszerint működik, hogy a basi meddig lát, az orráig, vagy tovább. ha tovább látott volna az orránál, sose jutott volna akkora hatalomhoz mint ami van neki. azt kizárólag mindenféle versenytársak kicsinálásával, és mindenféle - anyagi és szellemi természetű - tartalékok napi érdekű eltüzelésével érte el. és ezzel a rezsimmel ezer ok miatt nem lehet csak úgy leállni, nemcsak uralkodója, hanem éppúgy foglya is a neritáknak.

(mindazonáltal a basi horizontja nincs sokkal magasabban, mint tanácsadóié, közvetlen munkatársaké, és folyamatosan süllyed. de ez most már eléggé mindegynek látszik.)

aronsatie 2016.06.20. 08:22:44

@incze: Ez nekem túl körmönfont és valószínűtlen. Amikor még tudta, mit csinál, kimódolta, mire vevő a jónép, és azt nyomta. Komcsi diktatúra után ez logikus módon jobbosság és kereszténykedés, nacionalizmus, önfelmentés, bűnbakkeresés és uszítás meg bármikor jó.
Mára viszont már a kretént nyomja, időnként fullba. Szerintem belebolondult a saját nagyságába. Ha nem így lenne, találna még az emberei között néhány alkalmasat, és nem direkt a legseggnyalóbb, leggonoszabb és legidiótább szolgákat választaná.
A foci a valódi mániája, és neki a mi pénzünkből nem drága, hogy éljen is neki.

aronsatie 2016.06.20. 08:24:56

@balmoral: Arisztotelész melyik csapatban focizik?

incze 2016.06.20. 20:00:29

@aronsatie: szerintem egyetértünk, szerintem is kretén, mindig is rövidlátó falusi ketrecharcos volt, ma is az, a nagypályás szemétládák, az endik, meg finkelsteinek magukat halálra röhögve fejik, és szedik meg magukat rajta. csupán annyit tettem ehhez hozzá, hogy a nerdágványból, ha akarná sem lenne kijárat, baszhatnáalássan, ha tovább látna az orránál (de szerintem sem lát, és nem is érdekli).

Érvsebész 2016.06.24. 09:14:32

Bele-e rondítok az édibédi nemzeti egységbe és Király Gábor mackónadrágjának kollektív rituális imádatába, ha emlékeztetek, hogy van ám a futballizmuson túl más drogproblémánk is:

444.hu/2016/06/23/a-magyar-allam-abbahagyta-a-drogmeglozest-aztan-csodalkoztak-amikor-hetente-vitte-el-a-mento-a-gyerekeket-az-iskolabol

mindazonáltal:

444.hu/2016/06/24/az-evezred-drogfogasa-volt-komaromban

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.24. 12:47:05

tegye fel a kezét, aki tud undorítóbb állatot mutatni a Vidéki Nyugdíjasnál.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.06.24. 18:23:41

@incze:

nem ide akartam, hanem a brexites alá. :)