Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Európa gazdasági motorja (megjegyzésposzt)

2016.05.21. 13:06 | jotunder | 207 komment

 

     Soros György a háttérhatalom. Háttér György a soroshatalom. Hatalom György a sorosháttér. Én is tudok ilyet.

     Orbán Viktor miniszterelnök a tulajdonképpen szokásosnak mondható értelmezhetetlen hülyeségeken kívül azt is elmondta a családi rádióban, hogy Magyarország lesz (Lengyelországgal és Romániával együtt) az európai gazdaság motorja.

      A lengyel GDP nagyjából hatszáz milliárd dollár, ez azt jelenti, hogy a lengyel gazdaság nagyjából 50 százalékkal nőtt az elmúlt 12 évben. A román GDP kétszáz milliárd dollár körül van és nagyjából 35 százalékos növekedést produkáltak az elmúlt 12 évben. Az Unió nominális GDP-je 19 ezer milliárd dollár körül van, az átlagos növekedés 10 százalék körül volt az elmúlt 12 évben. (a pontos adatok uniós forrásból euróban: PL=413md, RO=150md, HU=103md)

       Magyarország, ahol szinte a teljes gazdasági motorzat külföldi tulajdonban van, valamivel több, mint 100 milliárd dolláros GDP-t állít elő, a magyar gazdaság körülbelül 12 százalékkal nőtt az elmúlt 12 évben. Ergo, a magyar gazdaság nem látszik az Unióból, és nem hasonlítható össze az elmúlt 12 évben brutális növekedést produkáló lengyel, román, szlovák, cseh gazdasággal. 

         Ami tény, az az, hogy a magyar költségvetést stabilizálták, a magyar adósság sokkal jobban finanszírozható, mint közvetlenül a válság után, folyó fizetési mérleg többlet van, és 2 százalék körüli gazdasági növekedés. Magyarország kijött a bóvliból, ennek megfizette az árát (óriási összegeket vontak ki az oktatásból és az egészségügyből, eltűnt a magánnyugdíjpénztári vagyon), de tény, valóban kijött a bóvli kategóriából. Orbánék megírták a házi feladatot, hármas alára, de megírták. 

        Magyarország a saját polgárai többsége számára alig élhető ország, amelyet a tehetséges fiatalok megdöbbentően nagy része tervez elhagyni. Ez egyébként Lengyelországra és Romániára is érvényes. Igen, a magyar fiatalok azokba a nyugati nagyvárosokba vágynak, amelyek Orbán Viktor szerint kulturálisan inhomogénné (értsd nem teljesen fehérré, mondja ezt egy olyan ország miniszterelnöke, ahol egy, az állam által cserbenhagyott, reménytelen helyzetben lévő és nem egészen fehér kisebbség aránya növekszik) tehát a fideszes világkép szerint borzasztóvá váltak.

       Magyarország semminek sem lesz a motorja, semmit nem tesz azért, hogy versenyképesebb legyen, és a régióban is jelentéktelennek számít. Ez a valóság, az  a magyar valóság, amelyik naponta vágja pofán a magyar embereket, akik ezt a pofont szívesen adják tovább a náluk is szerencsétlenebbeknek.

       Minden arra mutat, hogy Magyarország ma szociálisan konzervatív, és ezzel a szociálisan konzervatív Magyarországgal Orbán Viktor kiválóan megtalálta a hangot. Az emberek baromságokat szeretnének hallani a Szigorú De Igazságos Apafigurától, és nem ez az első eset a magyar történelemben, hogy teljesül az óhajuk.           Talán lenne rá igény, hogy a miniszterelnök zaftosabban magyarázza el, hogy mennyire görbe az orra Sorosnak, de Orbán mostanában egészen jól tudja, hogy hol van a határ. Elmondja a háttérhatalmat, a gazdaságimotort, és arról álmodik, hogy megverjük Izlandot a foci-EB-n. Mert ez ma a magyar álom. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr758736222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2016.05.22. 16:59:39

Az egyik magyarországi 100 % állami tulajdonú részvénytársaság már állami gazdaság korában - tehát még az átkosban - is rendszerszerűen veszteséges volt, az átalakulás után pedig egészen súlyosan. Semmi nem változott 2006-igy, akkor egy fiatal helyi szakembert neveztek ki vezérigazgatónak. A cég azonnal nyereséges lett. Megkérdeztük a derék fiatalembert, ezt mégis hogyan csinálták. Nem lopunk - hangzott a lakonikus válasz. Epilógus: a vezérigazgatót az orbánkormány természetesen azonnal utcára tette, azóta ismét masszív veszteséget termel az üzem. Név és cím a szerkesztőségben, utána lehet nézni. Eme kis példabeszédet csak azért követtem el, hogy feltehessem azt a kérdést: És mi lenne itt ha nem lopnának? Az ellopott pénz visszaáramlik-e a gazdaságba, vagy csak a holt tőkét gyarapítja (növekvő alapterületű ingatlanok), esetleg a svájci bankok hitelezőképességét javítja? (Remélem senki előtt nem kell bizonygatni, hogy orbánéknak svájci bankszámlájuk van, ahhoz kellett egy nagyot vonatozniuk.) Becslésem szerint ma már az állami beruházásokra fordított összegek több, mint felét lopják el effektíve, és csak a fennmaradó kisebbik részből csinálnak valami kártékonyat, vagy silány minőségűt. (Ha úgy vesszük, ez pozitív tendencia.) Van arra mértékadó becslés, hogy hová tűnik ez a pénz?

beavereater 2016.05.22. 18:17:42

@balmoral: Nagyon szerintem nem titkos a pénz útja, 60-70 % offshore, 10-20% itthoni rongyrázás, 5-10% termelésbe (szerintem kevesebb, de hagyjuk), tehát "jóra" fordítás. Pár éve rebesgetik, hogy a teljes államadóssággal összemérhető vagyonka pihen(?) külföldön. simán elképzelhető, főleg mivel minden állami sarc adó/járulék stb. lassan több lesz, (nem csak százalékosan), nominálisan is, és így tovább, a többől többet lehet lopni...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 18:23:52

@Tibi !:

al capone egy randa gengszter vol, akinek sok vér tapadt a kezéhez, ám eszembe sem jutna letagadni, hogy a szavatossági idő lejártának feltüntetése élelmiszereken erősen az ő nevéhez fűzódik, ami pont nem is olyan rossz dolog.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 18:26:25

@jotunder:

a móka kedvéért most az ún. ballib oldal kezdi el tekergetni a "hitelminősítők nem is értenek hozzá, mert hülyék" nevű nyenyerét.

aztán kiülnek a napra, és kibaszott elégedetten megállapítják magukról, hogy ők mennyive különbek, mint _azok_.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 18:29:00

@CsekklisztNo.10Reloaded:

lehet, hogy most valami döbbenetesen újat mondok, de a bóvliba minősítés sem úgy történt, hogy a három nagy egyszerre minősített le, hanem először csak az egyik. amire az ún. ballib tábor nem azon kezdett el darvadozni, hogy jaj, hát háromból csak egy, hanem hogy lám, bóvli.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 18:38:48

@pali923:

hány éves vagy, királyfi? mert hogy hiszel a mesében, az látszik.

nem állítom azt, hogy minden magyar vállakozó (nagyon, nagyon, nagyon leegyszerűsítve) rokonokra, pezsire és ribikre szórná el a bevételt, mindössze azt, hogy az átlagos vállalkozó elég nagy eséllyel ugyanúgy magára és rokonaira/haverjaira költené a bevételt, mint a mostani kormány.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 18:43:17

@Az apokalipszis lovasa:

reflexből lepatkányoztál valakit a kábé 3. hozzászólásodban (ezen a neveden), és még neked áll feljebb. :)

ijontichy 2016.05.22. 21:31:48

@Érvsebész: "Jaj a Büdös." Hogy megvédte :-/

pali923 2016.05.22. 22:24:31

@mavo: Még ha igazad is van, akkor is jobban járna az ország. Eleve szélesebb tömegek költekeznének, mint az a néhány politikus, akinek most jut a mannából. Másrészt talán nem mindenkinek kéne svájci bankszámlákra és offshore cégekbe menteni a hazai tőkét, több maradna itthon.
Meg csak úgy: nekem jobban esik, ha a vállalkozó ismerősöm vesz bundát a feleségének állami pénzből, mint ha viktor valmelyik strómanja teszi ugyanezt.

Egyébként meg ha a tenyészett, a megfelelő körökben vállalkozóknak nem kéne tejelni a pénzből a pártok felé, több maradna beruházásra, akkor is, ha hány éves királyfi vagyok.

sörtelen 2016.05.22. 22:32:53

Ismereteim szerint Orbán az első a történelemben, aki tőkésítette a miniszterelnöki funkciót. Magántulajdonnává tette az állam költségvetését és vagyonát, magánalkalmazottjává a teljes közszolgálati gárdát, jogrendje a vállalkozása Szervezeti és Működési Szabályzata.
Igen tanulságos eseménye és jelensége a polgári jognak, nagy üzenet a jövőnek.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.05.22. 23:10:54

@Érvsebész:

teljesen nyilvánvaló, hogy a Testrablók megszállták az adminisztrációt, mással ez az újabb húzás már egyszerűen nem magyarázható.

ha egy pillanatra komolyan veszed, leülsz egy fotelba, és megpróbálod magad elé képzelni, hogy a GYAKORLATBAN ezt hogyan próbálják majd megvalósítani, könnyű szédülés fog el, és fekete karikák úsznak a látóteredbe.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 08:24:52

@pali923:

értem. hasznos tehát az, ha ugyan ugyanúgy kurvákra verik el, de neked jobban tetszik.

a definícióval kellett volna kezdened, eszembe sem jutott volna visszakérdezni.

más kérdés, hogy ezzel a logikával faszán legitimálod lánczit. hiszen ő is csak annyit állít, hogy a megfelelő embereket preferáló korrupció az jó.

klorofilll 2016.05.23. 08:37:26

@jotunder:

Pontosabban useful idiot vagy. Három és fél olyan megállapítás van a posztodban, amiből ez világosan látszik: "a magyar költségvetést stabilizálták", "Magyarország kijött a bóvliból" és "Orbánék megírták a házi feladatot" (és félnek vehetjük annak összefüggések nélküli felsorolását, hogy "a magyar adósság sokkal jobban finanszírozható, mint közvetlenül a válság után, folyó fizetési mérleg többlet van, és 2 százalék körüli gazdasági növekedés"). Lásd a kommenteket ob.server, velőtanya, labrys, Dr. Gy. Dr. Fűegér és más "magyarkák" tollából.

Érvsebész 2016.05.23. 08:55:46

@klorofilll:

www.portfolio.hu/gazdasag/elkeserito_a_magyar_versenykepesseg_eljar_felettunk_az_ido.1.232137.html

hvg.hu/itthon/201621__alapitvanyi_iskolak__allamositas__szakkepzes__butitani

Tehát Magyarország befektetésre ajánlott, képzetlen munkaerő, színvonaltalan munkakultúra, alacsony hozzáadott értékkel előállított termékek iránt érdeklődő befektetőknek. Esetleg pénzmosodának még megteszi.

Vakmacska 2016.05.23. 09:40:11

@Érvsebész: Pontosan.

és itt csatlakoznék ob.szerver első (vagy általam elsőként látott), hozzászólásához, mert ebből a székből itt pontosan ezt látom magam is:

" Egyetlen makro adat sincs, ami az unortodoxiának köszönhetően jobb lenne, mint amit egy "ortodox" gazdaság elért volna. Egyetlen makro adat sincs, ami nem a gazdasági környezet megváltozása következtében javult volna, ami nem manipuláció következtében látszik jobbnak, vagy amiben úgy értek volna el javulást, hogy ne hoztak volna az elért eredménynél nagyobb áldozatot. Az Orbán / Matolcsy féle gazdaság növekedésének kizárólagos hajtóereje a nyugati segélyek. Enélkül, a legfontosabb makro, a GDP még mindig nem mozdultunk volna el a 2009-es válság alatti mélypontról, vagyis az unortodox gazdaság még arra természetes visszapattanásra sem lett volna képes, amit Amerikában dead cat bouncing-nak neveznek.
A rezsim gazdasági teljesítménye elégtelen. Ennél jobban nem is lehetett volna elbaszni az emúthatot, és aláásni azt a jövőt, amikor már nem lesznek hatalmon. Nem azért mintha nem tudták volna, hanem azért, mert az EU szabályrendszerek korlátozzák a rombolásukat. "

Totális patyomkin van, és egyszer ledől a paraván ami mögé tették a halom szart, miközben gőzerővel dolgoznak azon, hogy a következő nemzedék annyira idióta legyen, hogy egy kupac aranyat ne bírjon egy kupac szartól megkülönböztetni, aki meg mégis, és valamiért nem tud elég gyorsan elszaladni, az rövid úton forduljon fel valamelyik csodás egészségügyi intézményben.

nerángass 2016.05.23. 09:58:46

Mosodába bárki elviheti a szennyest, úgyhogy - ne vedd kekeckedésnek - ez a vircsaft nem egyéb mint segély - egyleti mosógép ( hogy sznobkodjak egy kicsit : state and legislative capture ). Sajnos

nerángass 2016.05.23. 10:03:23

@nerángass: Ja, ez Érvsebésznek szólt, tisztelettel. És javítnék : nem segély-egyleti, ( aminek semmi értelem ) hanem célirányosan kialagitott önsegélyező egylet saját, különbejáratú mosógépe

nerángass 2016.05.23. 10:04:17

@nerángass: me feltünően sokat dadogok....

nerángass 2016.05.23. 10:05:14

@nerángass: és még nem is ittam. viszont elbeszélgetek magammal ))))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 10:09:41

@klorofilll:

elképesztő, milyen hisztit bírtok levágni, a valaki olyat merészel írni, hogy orbán nem eszik minden nap embert.

nálatok orbánék tetszőleges intézkedését csakis összeszorított foggal kiosztott, vérkomor egyes alá-alá-alá ... alával (végtelen sor) lehet osztályozni. aki egy kibaszott kettes fölé/hármas alát mer bármikor adni, az orbánbérenc, vagy ha netán azt azért kibaszottul kínos lenne leírni (mint most ugye), akkor hasznos hülye.

egy centivel nem gondolkodtok különbül, mint a radi fidesz tábor. egy centivel sem.

Vakmacska 2016.05.23. 10:25:05

Kiragadhatok én dolgokat az ütemes menetrendtől a gyes melletti munkáig, ami hasznos változásokat eredményeztek, de a) ezeket valszeg nem politikusok, hanem szakértők dolgozták ki normális módszertannal, másrészg b) az ún. hosszú távra tervezett, "nagy" stratégiai lépések többsége károsan pusztító hülyeségnek néz ki vagy annak is bizonyult.

Valamint: vannak ún. stratégiai céljai az Orbán-kormánynak és a Fidesznek. Ezek túlnyomó többségét én nem elérendőnek, hanem károsan pusztító hülyeségnek tartom, akkor is, ha a hozzájuk vezető lépések közt akad vállalható is.

Érvsebész 2016.05.23. 10:40:32

@mavo: hát én beírhatok egy ceruzás kisötöst zölddel, sőt direkt a jegybankelnöknek átnyújtok elismerésül egy nyuszis matricát (és bizonyára birtokában van némi tudásnak ő meg az összes haverja is - lásd ismétlődő tehetségvitáinkat itt a Vincenten), de ettől még nem gondolom, hogy a növendék nem azon töri épp a fejét, hogy lopja el a kávépénzt a tanáriból, meg az alsósok szendvicsét.

ijontichy 2016.05.23. 11:08:31

@mavo: Ha használni nem tudok, igyekszem nem ártani. A korrektséget vityával szemben meghagyom a jövő történészeinek. A magyar értelmiség (okoskák?), akiknek a napi tízdeka parizerjük nem függ (és soha nem is fog függeni) vitya rezsimjének marhaságaitól, nagyon hatékonyan járultak hozzá az "Übükirály első eljövetele volt a kormányzások kormányzása hochsuper sikertörténet" c. fityiszlegenda felépítéséhez. Majd folytatták ezt 2010 után a mértékadó elemezgetésekkel (parizer no problem, ugye?), hatékonyan hozzájárulva a "fityisz a kisebb rossz / egyik kutya, másik eb, tökmindegy...stb" közhangulat állandósulásához (vitya legszebb álmainak megfelelően). Na jah, "kovács 23. józsi nem olvas vincentet", de azért a társadalom is olyan, mint egy osi modell, a layerek között nagyon is működnek az interfészkek (megfelelő "downgrade" konverziókkal). Vitya rendszere legitimációjának erősebb vára a "useful idiots", mint a magyarok úristene. :-/
Méghogy nem kormányoz rosszzabbul, mint a balliba színes tolvajbandája? Csak kiöli a társadalom természetes (egészséges módon és mértékben szabályozott) piaci versenyét, a vállalkozószellemet, megfélelemlített, korlátozott cselekvőképességű tömegeket termel. Végül pedig általa lesz Mo-ból a futószalagok mellett álló gyarmat, roppant kicsiny, ámde lojális értelmiséggel. És bármit elbaszhat ez a kontraszelektált lojális banda, majd beszedik "n-edszerre is a kilencedet" és eltussolják.
BTW. JT, nem sérti az önbecsülésedet örökösen kávéházi ingyenélő /törölve/ életművész legyek kapdosása?

@Vakmacska: +1

TG69 2016.05.23. 11:35:55

Én azt látom, hogy annyi történt csak, hogy régiós összevetésben +10%-os újraelosztást :

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Government_revenue_and_expenditure,_2014_(%C2%B9)_(%25_of_GDP)_YB15_II.png

, nem a "középosztállyal" és külföldi hitelekkel finanszírpzza a mai rezsim, hanem a szegényebbekkel (vagy az ő rovásukra) és külföldről, de már nem csak hitelekből, hanem különadókból.

Ez az egész zsákutcának tűnik mindkét esetben, nincsenek intézményi reformok, nincsenek komoly felzárkóztatási programok, külföld nélkül lassan növekedés sem. Hitelezésünk szempontjából valamit előrehaladtunk, de csak ügyesebben költekezünk, mintha megtehetnénk. Rossz a paradigma a járadékvadászos hazai vállalkozók megerősítésén alapuló felzárkózásra, erodálódott minden szakértelem a rosszul működő struktúrák újraszervezésére stbstb.

Ez bizony eddig elégtelen. Mivel a ballib örökség lefoglalta ezt az elégtelent, ezért lehetséges elégségesre is osztályozni, de ez némiképp önbecsapás.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 11:41:10

@Vakmacska:

vagyis orbánék alatt csupa-csupa rossz dolog történik, ami mégse rossz, az meg nem számít, mert...

ok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 11:45:57

@Érvsebész:

juj, hát hogy te most milyen tüneményesen elegáns iróniával gúnyoltad ki a kőbuta orbánbérenc mavót, hát rögvest elájulok a gyönyörtől.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 11:49:40

@ijontichy:

remek, akkor most válaszoltál valakinek, aki szerint orbánék jobban kormányoznak, mint elődeik (már úgy általában)

majd nekem is írsz választ valamikor, ha már az én hozzászólásomnál böktél a válaszadásra?

Érvsebész 2016.05.23. 11:56:18

@mavo: Örülök ennek a fordulatnak, bár nem ez volt a célom. De ha paranoiádon keresztül lehet a gyönyöreidet fokozni, majd máskor is figyelek erre. (Kicsit szokatlan nekem, de végül is rendben van)

incze 2016.05.23. 12:03:51

a zanza:

"Csökkenő világpiaci részesedés, alacsonyabb minőség és romló versenyképesség: röviden így jellemezhető a magyar export 2008-as válságot követő időszaka. Bár a külkereskedelmi mérlegünk drasztikus kiigazodáson ment keresztül, világpiaci exportrészesedésünk eközben jelentősen visszaesett, holott a többi régiós ország növelni tudta részesedését. Az export szerkezete az alacsonyabb minőségű termékek felé tolódott el, az Európai Bizottság szerint részben ez lehet a magyarázata annak, hogy a magyar exportőrök nem tudták áraikat a régió többi országéhoz hasonló ütemben emelni, hiszen a minőség helyett sokkal inkább az árveresenyre helyeződött a hangsúly. A fenti folyamatok összhangban állnak azzal, ahogy Magyarország folyamatosan lefelé csúszik a világ versenyképességi rangsorában, szemben a lengyelekkel, csehekkel, vagy akár a románokkal."

a cikk:

www.portfolio.hu/gazdasag/elkeserito_a_magyar_versenykepesseg_eljar_felettunk_az_ido.1.232137.html

Vakmacska 2016.05.23. 12:05:33

@mavo: Tudod otthon se szoktam meghatódni mondjuk azon, ha a 6 éves képes egyedül és megfelelő minőségben kitörölni a fenekét, se azon, ha a 12 éves képes önállóan bepakolni a táskáját órarend szerint, esetleg egyedül megreggelizni és felöltözni. Hasonlóképp nem tapsikolok, ha az ún. végrehajtó hatalom néha a nyomokban józan észre hajazó lépést tesz. Minimum elvárás.

Más: jotunder is szépen leírta korábban, se én, se sokan mások nem vagyunk betegek annyira, hogy az ország összes történését az ő számlájukra írjuk, és nem, nem éljük az ő életüket a magunké helyett. Nem mindenért övék a dicsőség vagy a szégyen, ettől a saját nevükben elkövetett dolgok általam látott és értékelt eredő vektorának értéke egy nagy kupac szar, nem relatív, hanem abszolút értékben, tehát tökmindegynek véve, előtte kik és mit és hogyan csináltak másképp vagy ugyanúgy.

És ezzel túl is tárgyaltam az ügyet.

Myrath 2016.05.23. 12:44:33

Jó cikk, sok jó hsz, de egy apróságot hozzáfűznék. A hitelminősítő jó véleménye nem feltétlenül jó egy adott ország polgárának. A minősítések a befektetőknek szólnak, vagyis kizárólag a pénzről szól. Nem szól az éhes kölkökről, nem szól 4 millió modern szegényről, nem szól az ostoba oktatási rendszerről, a korrupcióról, csak a pénzről. A befektetők és az ország érdeke általában nem egyezik meg egymással. Egy befektető érdeke a minél nagyobb és minél gyorsabb hozam, és nagyjából leszarja, h ez hogyan kerül a zsebébe. Az ország nem egyenlő egy Kft. vagy Rt vel.

ijontichy 2016.05.23. 12:51:12

@mavo: Nem, nem válaszolok. Persze értem én, unatkozol, hát trollkodsz kicsit. én is szoktam :-).
Lehet, JT is csak unatkozott, és ez nála ilyen ex cathedra (+1 szelet selyempapír) magyarkahisztis kommentelésben nyilvánul meg ( esetleg felvehetné ilyen esetekre a "PRÍM_A_DONNA" nicknevet :-) ).

nerángass 2016.05.23. 12:54:41

@Myrath:” A minősítések a befektetőknek szólnak, vagyis kizárólag a pénzről szól. Nem szól az éhes kölkökről, nem szól 4 millió modern szegényről, nem szól az ostoba oktatási rendszerről, a korrupcióról, csak a pénzről.” A lényeg.

ijontichy 2016.05.23. 13:05:41

@nerángass: Jól emléxem, hogy csau lerendezte anno országa adósságát? míves nullára. (nem te vagy az a nick, akinek van némi köze a határon túlhoz? vagy összekeverlek valakivel?)

gingko 2016.05.23. 15:04:05

@mavo:
"nem állítom azt, hogy minden magyar vállakozó (nagyon, nagyon, nagyon leegyszerűsítve) rokonokra, pezsire és ribikre szórná el a bevételt, mindössze azt, hogy az átlagos vállalkozó elég nagy eséllyel ugyanúgy magára és rokonaira/haverjaira költené a bevételt, mint a mostani kormány. "
A nagyon nagy különbség, hogy az átlagos vállalkozó rokonra, pezsire és ribire szórja a pénzt, akkor normál esetben
a) rövid úton tönkremegy, utat (piacot) engedve annak a -nem átlagos- vállalkozónak, aki ribik helyett a vállalkozásba forgatja vissza a pénz szükséges részét (a maradékot miért ne pezsgőzhetné el, vagy adhatná ajándékba a hülye unokaöccsének?).
Vagy
b) az átlagos vállalkozó időben észreveszi, hogy jön a szakadék, átáll pezsgőről a szódára és csak a feleségével izél, majd a felszabaduló forrásokat visszaforgatja a vállalkozás működtetésébe / fejlesztésébe.
Ez nem sokkal jobb kilátás, mint hogy időben és térben korlátlanul, senki és semmi által magunkat nem zavartatva szórjuk a pénzt pezsire és ribire, a rokonokról nem is beszélve?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 15:10:09

@Érvsebész:

"bár nem ez volt a célom"

arra a felvetésemre válaszoltál, hogy mekkora hisztit vagytok képesek levágni, ha orbánéktól valaki nem csupa vastag feketével beírt egyest képes kapni, hanem egyszer becsúszik egy kegyelem hármas alá, és hát hogy is mondjam, elég nehéz a válaszodat nem gúnyolódásként értelmezni.

nem kell ehhez külön paranoia.

a másik felvetésedre: attól, hogy a növendék lop a tanáriból meg az alsósoktól, simán kaphat egy hármast teszem azt földrajzból. vannak ilyen furcsa dolgok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 15:19:34

@Vakmacska:

"nem tapsikolok, ha az ún. végrehajtó hatalom néha a nyomokban józan észre hajazó lépést tesz"

pontosan erről beszélek. egy hármas alára _normális_ ember sok mindent képes mondani, azt semmiképpen nem, hogy az értékelésileg tapsikolás lenne. a hármas alá az ugyebár a közepes és az elégséges között van félúton. tapsikolásnak mifelénk minimum az ötös osztályzatot nevezzük, vagyis a kiválót.

az a mondat, hogy aszongya "Orbánék megírták a házi feladatot, hármas alára, de megírták", magyarról magyarra lefordítva annyit jelent, hogy "hozták a kötelezőt, gyenge szinten, de legalább azt hozták". ráadásul ez a mondat olyan kontextusban van, hogy lám, ez a pár nem túl hízelgő állítás is mekkora pozitív kritikának tűnik, hiszen olyan szép egységesen lecsaptatok rá, hogy nemá, ez hogy lehet, mi az, hogy nem csak egyesek.

tényleg nem érzed, mennyire ciki, amikor egy nyomorult hármas alá miatt úgy estek neki a szerzőnek, mintha éppen orbán faszát szopná?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 15:22:27

@ijontichy:

akkor kérlek, legközelebb hagyd ki a "válasz erre" izére kattintást a hozzászólásom alatt, mert megint ijedten kezdem keresni, mit írtam, hogy ez lenne rá a válasz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 15:34:16

@gingko:

ez továbbra is melléduma. tök lényegtelen, hogy az egyszeri vállalkozó csődbe megy-e, vagy sem, és hogy mekkora volumentől káros a rokonokra és ribikre pénzbaszás.

a lényege az volt az állításodnak, hogy _bármelyik_ vállalkozó (sőt, még akár magánember is, nyilván alkeszek, kábszi- és szerencsejátékfüggők inklúdid!) _hasznosabban_ költené a pénzét, mint az állam. amit én továbbra is kötve hiszek. ha leszámítom az állítás kétélűségét (ha az akárki saját pénzéről van szó, mert utólag mintha arról lenne szó, akkor mire fel a feltételes mód, ugye: övé, tehát költi, minden feltételes mód nélkül), akkor is.

ezzel természetesen nem állítom azt, hogy a kormány jól teszi, amikor hűbérurat játszik, hanem pont, hogy nem, csak nem ez volt a kérdés.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2016.05.23. 15:45:30

@egy igazi barom vagy mária: 1., "Már ha lehetne, és hagyná az EU, hogy termelő beruházást csináljanak - pedig nem hagyja." Nem igaz, csak megfelelő indoklás kell (a MALÉV-balhé utolsó levelében majd hogy nem szó szerint learta a Bizottság, hogy mit kell válaszolni, hogy mégis jóváhagyják a megmentését, de nem tették. És nagyon sok mindent támogat az EU, ami élénkítené a gazdaságot. Csak ideidézném a lakossági energiracionalizállásra adott vissza nem térítendő támogatást, ami kúrmányunknak nem kellett (miután többszöri tagadás után kiderólt, hogy hazudtak arról, hogy ne lenne ilyen). És van még példa sok.
2., Oktatásra már válaszoltak, de az megint nettő hauzgság, hogy diplomáig ingyen van. És ha ez az ingyen (leszámítva az iskolába beviendő mindenféléket) nem készít fel egy olyan szintű felsőfokú tanulmányra, amelynek eredményével kezdeni is lehet valamit, akkor hiába van ingyen.
3., "ki az a marha aki legarantál valamit 5 évre" Ez nettó demagógia. Ki az a marha, aki befektet ott, ahol ha megtetszik egy üzletág egy havernak, azonnal különadót vetnek ki rá (és a különadók között volt olyan, amelynek összege az adott gazdasági év megkezdée után közzétett szabályozásból derült ki). Amúgy a FIDESZ volt olyan marha, és megígérte, hogy kivezetik a bankadót. Nem tették meg.
@mavo: Ezt gondold újra. Persze az a kérdés, kit nevezel "ballib oldal"-nak. A ballibnek nevezhető és hitelminősítés ügyben mérvadónak tekinthető sajtó hónapok üta, ha nem egy éve találgatja, mikor jön a felminősítés. A "nem értenek hozzá" kitételt nem láttam sehol. Annál inkább igaz az, hogy az első felminősítés még mindig bóvliban hagyta az országot, tehát a bányászbéka fenekéhez kerültünk látótávolságra.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 15:59:14

@Kuviklacz:

annyiból jogos, hogy ez valóban nagyon általánosító. elég egyértelműen az ún "ballib" hozzászólókra gondoltam, bár valójában azoknak is csak egy részére, tehát akár vissza is vonhatom.

annyiból viszont tartom, hogy akárhányan is csinálják, az több a soknál. hibás hozzáállás, és azért mondjuk elvben ez itt nem az amerikai népszava olvasóközönsége. tessünk már okosabbnak lenni, mint az átlag jobbertroll.

klorofilll 2016.05.23. 16:12:13

@mavo:

Tévedés, ez nem hiszti, hanem teljesen higgadt szövegértelmezés. Annak, hogy a költségvetés “stabilizálása” és a bóvliból való “kikerülés”, “a házi feladat megírásaként” van elővezetve, csak abban a keretben van értelme, hogy az Orbán-rendszer és azon belül a gazdaságpolitika a maffiaállam/demokrácia osztatú mezőben az utóbbiban helyezkedik el. Ezzel a szöveg teljesíti is a hasznos idiotizmus tankönyvi definícióját, miszerint a rendszer valódi természetének fel nem ismerése folytán egyes jelenségeket úgy interpretál, hogy az egybeesik a rezsim önmagáról hazudott propagandisztikus képével - hogy ti. ez egy európai állam, annak azzal a fő ismérvével, hogy a kormány “(gazdaság)politikája” nem csak lepapírozása az uniós támogatások és a lakosság sérelmére folytatott sötét üzelmeknek -, és ezzel megtámogatja azt. Innen nézve szinte mellékes is, hogy a “bóvliból kikerülés” egyszerűen nem is igaz ebben a megszorítás nélküli formában. A “költségvetés stabilizálása” mellett érintőlegesen megemlíti ugyan az oktatás, az egészségügy és a magánpénztárak ügyét, de elsiklik afölött, hogy ezek önmagukban is világos mutatói a rendszer természetének - ti. annak, hogy a fékeit és ellensúlyait vesztett állam működését kizárólagosan a Család gazdagodása (és a dilettáns akarnokság) vezérli, szó szerint bármi áron, az állam és a törvényhozás eredeti funkciója totálisan az ellenkezőjére fordult, de paravánnak remekül megfelel, lehet benne pl. olyanokat mondani, hogy “stabilizálták a költségvetést”. :)

klorofilll 2016.05.23. 16:16:08

@mavo:

Egyébiránt mintha inkább Jótündéren mutatkozna némi hiszti, a "magyarkák" legalábbis erre utal. Talán az idegesítette fel, hogy a poszt megírása előtt elfelejtette elolvasni Vincent törvényeit. :P

barsled 2016.05.23. 16:43:16

@poszt:

a valahonnan összeszedett, és, gondolom, kerekített adatokból vonod le következtetésed, amelyet nem vitatok. Ellenben fölhívom a figyelmet arra, hogy adataidból az következne, hogy a román GDP kétszerese a magyarnak (1,5-1,7 –szeres lehet), a lengyel pedig hatszorosa (a helyes szám a négyszeres körül van). Azért ez elég durva egy matematikustól.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 16:53:33

@klorofilll:

van egy tény, de ám álláspontod szerint aki azt pusztán meg meri említeni, az tulajdonképpen a fideszt támogatja, hasznos hülye, "úgy interpretál", etc. ehhez a hozzáálláshoz minden jogod megvan, nekem meg jogom van írásban olyasmiket reagálni erre, ami kábé megfelel annak, mintha a homlokomat kocogtatnám, miközben szomorúan ingatom a fejemet.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 16:55:49

@klorofilll:

én sokkal inkább érzek benne némi szomorúságot és lemondást. és az efféle példák alapján meg is értem, ha így érez. ha nem, akkor meg tévedtem, na bumm.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 17:02:17

@barsled:

a valósz számok 2014-es évre (milliárdra kerekítve):

lengyelország 547 milliárd ("nagyjából hatszáz milliárd dollár")
románia 200 milliárd ("kétszáz milliárd dollár körül")
magyarország 137 milliárd ("valamivel több, mint 100 milliárd dollár"

szóva ez most valóban vagy rossz forrásból tájékozódás, vagy a számok elég érdekes interpretálása (némi hatásvadászat céljából?)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.23. 17:26:32

@barsled: ezek nagysagrendi adatok. az a lenyeg, hogy lengyelorszag, romania es magyarorszag GDP-je egeszen jelentektelen az Unios ertekekhez kepest, es a magyar novekedes az elmult 12 evben joval kisebb volt, mint a regios atlag.

a novekedes ertelmezheto, a konkret GDP adat nem. a magyar GDP folyoaron 33712 millard forint volt 2015-ben, ez 283 forintos dollarral szamolva 119 milliard dollar, 2011-ben viszont 182 forint is volt a dollar. a nominalis GDP eleve olyan adat, amire vigyazni kell kelet-europaban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.23. 17:31:18

@mavo: melyik usd/zloty ertekkel szamolsz, a 4.13-assal vagy a 3.65-ossel? (jan 21 vagy okt 12)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.23. 17:33:58

@mavo: hatasvadaszatra kizarolag a szazalekos novekedesi adat alkalmas.

klorofilll 2016.05.23. 17:44:31

@mavo:

Kétségkívül ad okot némi szomorúságra, ha blogírók és olvasók hadilábon állnak azzal a nem túl bonyolult ténnyel, hogy az immanens állítás ugyanúgy állítás, mint az expressis verbis olvasható szavak, és hogy a kettő nem is választható el egymástól. Itt ezt a bennfoglalt állítást igyekeztem szembeszökőbb formára hozni; annak boncolgatásába, hogy az általad “ténynek” tekintett megállapítások mennyiben nem azok, azért nem bonyolódtam, mert feljebb többen igen alaposan megtették ezt. Röviden annyi, hogy sem “a bóvliból kikerülés”, sem “a költségvetés stabilizálása” nem “tény”, “a házi feladat megírása” pedig eleve interpretatív állítás, aminek tartalmát előbbi kommentemben igyekeztem körbejárni. :P

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 17:47:58

@jotunder:

én egyikkel sem, ezek ugyanis az imf adatai.

btw lengyelország gdp-je valóban nem égbeszökő a top 6-hoz képest, de azért csak 11. volt 2014-ben 42-ből, hajszál híján elmaradva svédországtól, amit én azért anyira nem neveznék jelentéktelennek, olyan bénácska országokat előzött meg, mint mondjuk belgium, norvégia vagy ausztria.

de mondjuk tényleg nem olyan hű de fontos, a keleti eu tagállamok ugyanis jelenleg éppen nincsenek a topon gdp növekedésben.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2016.05.23. 17:57:33

@mavo: Címek a mai Népszabadságból: "Véget ért a "bóvli-blues", "Már nem bóvli Magyaroroszág".
Ballibák kárognak, hogy csak egy, igaz?
Persze értem, a ballibák legyenek félelem és gáncs nélküli lovagok, mind egytől egyig, és szép bonyolultan fejtsék ki az egyrészt-másrésztet, nehogy Rózsi néni vagy Jancsi bácsi úgy gondolja, hogy nem a FIDESZ-re kell szavazni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.23. 17:57:55

@mavo: lengyelorszag egy nagy orszag, komoly belso fogyasztassal, es valoban fantasztikus novekedessel, de azert egy meglehetosen szegeny orszag, amelyik nehezen hasonlithato az olyan komoly gazdasagokhoz, mint a nemet, a brit, vagy a francia (svedorszagban kevesebben elnek, mint magyarorszagon). az igazsag az, hogy oroszorszag gazdasaga sem merheto az osszEU-hoz, nemhogy a lengyel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 18:17:22

@klorofilll:

lehet vitatni a költségvetés számait, iletve azok jogosságát, és megfelelő felhasználását (ebben kábé a "nincs remény" kitételt érzem jogosnak). lehet saccolni, hogy a költségvetés hány százaléka megy rossz helyre, úszik el korrupcióra (szerintem is gecisok), illetve folyik közvetve vagy közvetlenül nyuszi rokonainak és üzletfeleinek a zsebébe (szerintem is gecisok). ezek mind értelmes dolgok, vitaalap, stb. amikor jt azt írja, hogy a tűrhető makrogazdasági adatok mögött a nyugdíjvagyon eltüntetése és az egészségügyből illetve az oktatásból kivont pénzek vannak (vö. nemmegszorítások), akkor valóban egyszerűsít, illetve kihagyja például az "ideiglenes" adókat, meg még sok mindent, de ez így megbeszélhető, vitaalap, akármi. lehet beszélni arról, hogy a bóvliból kijövés mennyire stimmel.

de az, hogy ne tessék mán leírni erősen tényeknek tűnő (vagy ahhoz elég közelinek tűnő: ld. a bóvliból még nem kerültünk ki _teljesen_, ám elég jól extrapolálható, hogy nemsokára igen) dolgokat leírni, mert azzal a fideszt támogatod, hasznoshülye vagy, és direkte eltakarod vele, hogy szarazegész, mészároslőrinc, királyi vő és ami a legfontosabb, hogy orbándiktatúra - hát, ez bizony nem vitaalap. ez egyszerűen mánia. az a bizonyos "immanens állítás" kibaszottul nem immanens, te akarod minden áron immanenssé tenni.

és pont az a szint, amikor az elmútnyócévben tetszőleges pozitív hírre az volt reakció odaátról, hogy elkúrás, szemkilövetés meg libajnai. amit (én legalábbis) kibaszottul utáltam és untam, és kibaszottul nem akarok látni a közbeszédben.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 18:20:33

@Kuviklacz:

oké, ha nem akarod megérteni, mire gondoltam (holott pont erre kószál legalább egy fasza mintapéldány, aki csak azért nem magyarázza meg nekem, miért is nem jöttünk ki a bóvliból, mert az immanens állítás, ugye, lám - lám ezek szerint a népszava meg a népszabadság is fidesz-bérenc), akkor nem akarod. ettől nekem nem lesz rosszabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 18:31:00

@jotunder:

picit elbeszélés van itt egymás mellett.

nagyon tisztán értem, hogy _eredetileg_ arra ment ki a játék, ekkora baromság az az álltás, hogy mihamar keleten lesz a motor és pont három olyan országgal az élen, amelyek együttes gdp-je kábé a hollandot éri el. amiben egy percig sem lehet vita.

a konkrét számok interpretálásába tetszett itt valakinek (aki nem én vagyok) belekötnie, és mivel utána néztem, találtam benne _valamennyi_ igazságot, még ha annyira ez nem is _fontos_.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 19:26:04

@Kuviklacz:

egy apróság egyébként.

bármilyen furcsa, de gazdasági témákban a "ballib" (népszabó, mint ballib, ugyan már) médiák nem szoktak annyira savazni. még a 168 óra is viszonylag visszafogottan írogatott, de azért természetesen az ő interpretálásuk bizosan jobban tetszik itt egyeseknek (már a címe is: "felminősítés: sikerpropaganda kontra valóság"), ugyanis közli a hírt, lazán megjegyzi, hogy hát ebben nincs is semmi, DE, majd bepörrenti a szokott (bár természetesen sok szempontból jogos, ugyanakkor a hír szempontjából nem feltétlenül releváns) szövegeket az így hazudnak, úgy elkúrták, és a többi. azért nem hívnám vörös faroknak, mert egy farok ritkán háromszor olyan hosszú, mint a test maga.

ha ballib médiákról van szó, azokat sokkal inkább a folyamatos antiszemitázásról kéne leszoktatni. 168 óra, nyitólap, hát nem pont egy olyan felméréssel nyit, hogy lám, megint erősödött. nos igen, erősödött, biztosan, csakhogy egyrészt nem ez a legnagyobb baj errefelé, ráadásul csak okozat, és sajnos a folyamatos emlegetése (sajnos, el kell ismernem - és bocs jt :) ) kontraproduktív.

ráadásul proxy az egész.a fidesszel kurvára nem az a baj, hogy a szavazóik 40 százaléka és a politikusaik mittom hány százaléka antiszemita. olyan nagyon ki sem lógnak az átlagból.

na mindegy, úgysem a médiákról írtam, amit. amiről írtam, az itt faszántosan be is lett mutatódva élő egyenesben.

lüke 2016.05.23. 20:47:02

Ez a szegény öreg ember,akit a felesége is ver,hogy lehetne háttér hatalom,ha papucs

lüke 2016.05.23. 20:55:12

@lüke: mellesleg OV szponzora,aki
még 2 ciklust remélem magának,amitől a magyar gazdaság
száguldó gőzmozdony lesz Bicske és Felcsúti közt

lüke 2016.05.23. 20:59:54

@Érvsebész:
rendes dolog ez, 1948 -ban is így tettek
nuku Sacré coeur,Angol kisasszonyok,ciszterek,, piaristák= " térdre csuhások"

barsled 2016.05.23. 22:24:05

@jotunder: Értettem a posztod lényegét és nagyjából egyetértek vele, de azzal nem, hogy százmilliárdos tételeknél százmilliárdra kerekítesz. Még akkor sem, ha ez a lényeget nem érinti. (Mert más vonatkozásban fontos lehet: pl. adataidból az derülne ki, hogy a román egy főre jutó GDP majdnem akkora, mint a magyar, a lengyel meg másfélszeres.)

A lényegről: nekem fogalmam sincs, hogy az alcsúti ember komolyan hisz-e ebben a motorozásban, vagy csak hülyéskedik. És ez a legborzasztóbb.

(Elég sokat vizsgáztam államháztartásból, apróbb, nagyobb ökonómiákból, statisztikából, annak módszertanából, ezért eléggé meguntam, hogy arra vadásszam: miért így vagy úgy számol az Eurostat, a Világbank, az OECD, az IMF, vagy épp a US BEA, melyik honnan/melyiktől veszi /át/ a számait, és ezért mit mutatnak ki/be. Mivel makrogazdasággal professzionálisan nem foglalkoztam, maradok a legprimitívebbnél: az ilyen vitákban általában a CIA Factbookra támaszkodom, és nem érdekel, hogy számolnak.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.23. 22:32:51

@barsled:

"nekem fogalmam sincs, hogy az alcsúti ember komolyan hisz-e ebben a motorozásban, vagy csak hülyéskedik"

magyarországon ez minimum 2010 óta natúr proxy hadviselés, lásd a clinton-ügyet. ez a híveknek szóló meszidzs, és kibaszottul érdektelen a valóságtartalma.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.23. 22:48:34

@barsled: ez viszont teljesen jogos, ez hülyén veheti ki magát, ez egy jó érv, köszönöm. a per capita adatok tényleg félrevezetőek lehetnek az ilyen kerekítéseknél, nehogy nekem valaki így idézze, ezért az euróadatokat beírtam az uniós statisztikát linkelve.

klorofilll 2016.05.23. 23:01:04

@mavo:

"ne tessék mán ... erősen tényeknek tűnő ... dolgokat leírni, mert azzal a fideszt támogatod, hasznoshülye vagy"

Eddig nem jutott ugyan eszembe, hogy a szívemen kellene viselnem, mit (nem) akarsz a közbeszédben látni, de mielőtt ne adj isten agyvérzést kapnál vagy újabb 150 ezer karakterben szállnál vitába valamivel, amiről azt hiszed, hogy nem vitaalap, hadd emlékeztesselek, hogy semmi olyasmit nem mondtam, aminek a fenti idézet összefoglalása lenne. :)

barsled 2016.05.23. 23:01:08

@mavo: Biztos vagy benne, hogy csak hülyéskedik? Tehát kizárólag haszonelvű, és nincs benne küldetéstudat?

klorofilll 2016.05.23. 23:14:02

Kiderült amúgy az igazság a tehetséges Mr. Orbán kormányának a közérdek szolgálatában vállalt fáradozásait (aka "a házi feladat megírása") megkoronázó felminősítéssel kapcsolatban: www.portfolio.hu/gazdasag/allampapirpiac/varga_szerint_gyurcsany_a_hibas_a_kesoi_felminositesert.232207.html

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.24. 05:44:03

@barsled:

lásd még clinton bácsi buta elszólását magyarország és lengyelország putyinizálódásáról. abszolút a hazai (ottani) közönségnek szólt, és remek példa a csidzsátói külügy szakértelmére, hogy sikerült sorosozásba futtatni - ami meg az itteni közönségnek szólt alapvetően, mert az sokkal fontosabb, mint holmi usákokkal nem haragban lenni.

szép dolgok ezek.

Érvsebész 2016.05.24. 09:47:07

tldr.444.hu/2016/05/24/a-nemzeti-tokesosztaly-es-az-illegitim-tulajdon-ordogi-kore

"EBBŐL A CSAPDÁBÓL ÖSSZESEN KÉT KIÚT VAN.

Az egyik a búcsúcédula-vásárlás. Ha már eredendő, „bemeneti” legitimációja nincs, az új klientúra szerezhet magának és tulajdonjogának „érdemalapú” legitimációt. Ha vagyonával egyértelműen előmozdítja az ország felemelkedését, továbbá ha maga és patrónusa mellett másoknak is juttat a haszonból, akkor reménykedhet ilyesmiben. Nem valószínű, hogy bárkinek is problémája lenne például a Richter két évtizeddel ezelőtti privatizációjával. A cég ugyanis azóta több mint tízezer magyar családnak biztosít megélhetést, hazai befektetők ezreit juttatja tőkejövedelemhez, a honi kutatás-fejlesztés nagyon kevés központjának egyike, az ország egyik legrégebbi mecénása, miközben tulajdonosai és vezetői nem fenyegetik mások tulajdonjogát. Az új klientúra cégei valahogy így vásárolhatnák meg maguknak az „üdvösséget”. Az érdem segítségével legitimált tulajdonjog pedig az ország egésze számára is vonzóbb volna, mint az einstand állandó körforgása.
A másik, az előzővel együtt is működő alternatíva, hogy az egyik következő rendszerváltásnál az új rezsim nem egy újabb körben vagyonhoz juttatandó klientúrára, hanem olyanokra próbál támaszkodni, akik a vagyonukat közvetve vagy közvetlenül a világpiacon szerezték. Nekik ugyanis, mint rendszerint nulláról indult vállalkozóknak, nincs tulajdon-legitimációs problémájuk. Ahol pedig felmerülhet ilyesmi, ott az exportsikerek komoly érdemalapú legitimációt teremtenek. Ez a biztonság eleve csökkenti a politikától való függésüket. Ráadásul számukra Magyarország a hátország: nem ezen a piacon keresik a pénzük döntő többségét, pusztán kiszámíthatóságot és stabilitást várnak tőle. Nem mások vagy az állam kifosztása, hanem a tulajdonjog széleskörű és általános védelme, fenntartható tulajdonviszonyok kialakítása az érdekük. Hogy ez egy rendszerváltásnál mennyi elszámoltatást és mennyi kompromisszumot igényel majd, ma még nem lehet tudni. Valószínűleg sokkal több kellene előbbiből, mint 1990-ben volt, és utóbbiból, mint 2010-ben."

Egyre határozottabb érzésem szerint Orbán Krisztián szatyorban él, becipzárazva.

gingko 2016.05.24. 10:09:12

"a lényege az volt az állításodnak, hogy _bármelyik_ vállalkozó (...)" . @mavo: Az nem én voltam, hanem @pali923.

"amit én továbbra is kötve hiszek. ha leszámítom az állítás kétélűségét (...), akkor is." Természetesen előfordulhat, hogy a vállalkozó hülye és feléli a vállalkozása termelte bevételeket, anélkül, hogy megfizetné a dolgozóit, megfelelő munkakörülményeket teremtene, modern termelőeszközt vásárolna, azaz visszaforgatná a cégbe, ami szükséges. Ez esetben normál piaci-gazdasági-jogi környezetben nem sokáig lesz vállalkozó. Az utána jövő pedig látja, hogy így nem érdemes és tanul belőle.

"ha az akárki saját pénzéről van szó, mert utólag mintha arról lenne szó, akkor mire fel a feltételes mód, ugye: övé, tehát költi, minden feltételes mód nélkül" Nyilván a saját vállalkozása által bevételezett (=megtermelt) pénzről van szó, mi másról lehetne? Az adókat még a nav kezeli, nem egyes vállalkozások. Bár lehet, hogy előbb-utóbb ezt is kiadják gebinbe? :O

nerángass 2016.05.24. 10:17:26

@ijontichy: @ijontichy: Kérdésedre : Ceausescu tényleg centre visszafizette az állam külföldi adósságát, de óriási ráfizetéssel. Úgy értem mindent eladott, szószerint még az állampolgárai után is pénzt kapott ( Izrael és Németország fejpénzt fizetett minden odatelepült zsidóért, illetve németért ). Élelmiszer, gabona, olaj, villamosenergia, fegyver stb. olcsón, csak vigyék. 1979 nyarától az életszínvonal érezhetően - egy hónap alatt - óriásit zuhant. Télen nem volt fűtés csak este 8-tól pár órát, az áramot csak sötétedés után adták be maximum éjfélig, ( emlékszem, a lányom autóakkumulátorhoz kötött kis égő mellett tanult, ez egy teljesen általános jelenség volt. ) Tíz évig tartott. És ne legyünk naívak, ha nincs Gorbacsov, még húzta volna a rendszer és az elnyomó gépezete tovább ( vannak erre konkrét példák most is ). Senkit sem érdekel egy önkény létezése, ha csak nem keresztez vitális állami érdekeket ( mint a mellékelt ábra is mutatja ) Egyébként jól tudod, nem keversz össze senkivel.

ATCG 2016.05.24. 10:49:42

www.hirado.hu/2016/05/20/orban-brusszel-meg-fog-hatralni/
...és sok egyéb "gyöngyszem" mellett ez a picinyke elszólás:
"Ehhez még kell nekünk egy-két parlamenti ciklus."

és azután csuda dolgoknak leszünk tanúi, kb. úgy, ahogyan öreg rokonunk mesélte az orosz fogságbeli élményeit:
'hatalmas fenyő rönköket kellet vagonokba pakolnunk. Két szálfát a magasított oldalú vagon oldalfalára támasztottunk és ezen görgettük fölfelé a szálfákat. Egy vidám erdélyi őrmester vezényelte erőlködésünket, miközben azért ő is nekifeszült a tehernek, aztán amikor a rönk felért a rámpa tetejére - mielőtt elengedtük volna, hogy beessen a vagonba - így kiáltott fel:
' ' Na jó Isten, most már ne segíts tovább, csak csudálkozz!!! ' '

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.24. 11:54:00

@Érvsebész:

márpedig _valódi_ kiút nekem sem nagyon jut eszembe másféle. de majd mondasz egyet, ha tudsz.

a levezetés egyébként egyáltalán nem új, és nagyjából igaz is, bár olvastam részletesebben kifejtett verzióját, amelyben jobban benne van az, hogy a mindenkori folyamatnak mennyire fontos része egy jól behatárolható bűnbak csoport, és hogy azért ehhez az úgynezevett zemberek egy kisebb részének hatékony együttműködése, nagyobb részének pedig szemhúnyása is szükséges.

ma például rengeteg fiatal, több gyermekes, viszonylag jól kereső van, akikkel az új adórendszer jót tett. és ezek többsége úgy van ezzel, hogy hát igen, ezek nem igazán erkölcsös fiúk, de cserébe mi, akik _megérdemeljük_ magkapjuk azt, ami régóta járt.

Wolff 2016.05.24. 11:55:29

@Érvsebész: Különösen annak tükrében, hogy ő maga világ életében a politikából élt.

Érvsebész 2016.05.24. 12:51:04

@mavo: nem tudok, de én nem is állítom, hogy tudok.

Szerintem ebből a csapdából pontosan nulla (0) kiút van.

Ami az elsőt illeti, fogalmam sincs, mi késztetne elégséges mennyiségű uborkafára kapaszkodott, korrupción meghízott gazdagembert a társadalmi felelősségvállalásra (néhányról el tudom képzelni, hogy pszichotróp anyagok fogyasztása, bizonyos vallási tébolyok, agyi katasztrófák stb. vezethetnek ilyen magatartáshoz, de ezek valószínűleg gazdasági és társadalmi súlyukat tekintve egyaránt túlságosan jelentéktelenek maradnak).

Ráadásul egy ilyen lépés az omerta felmondását igényli - gondolod, hogy ez találkoznék a többiek akaratával?

Ami a másikat illeti, a világpiacról meggazdagodók nyilván hamar belátják, hogy a state capture feltételeihez való alkalmazkodás a befektetés elemi feltétele, szóval esetükben a vagy megszokik, vagy megszökik az opció.

labrys 2016.05.24. 13:30:58

hvg.hu/gazdasag/20160517_unortodox_sereghajtok_novekedes_lemaradas_dedak

…de megértem, hogy a sok szép stadion meg vasút meg reménybeli olimpia ezt azért egy majdnem közepes házifeladat-megírásra pimpeli fel.
(Egyébként is, mint tudjuk, olyan kormány ab ovo nem létezhet, amelyik tökéletesen alkalmatlan a feladatára, hiszen ha olyan lenne, akkor nem is lehetne kormányon, nem igaz?)

klorofilll 2016.05.24. 14:20:22

@Érvsebész:

Nemtom, sikerül-e Magyarországnak is eljutnia eddig, de az analógia elég szembeötlő: "Ezt a külső segítség nélkül valószínűleg már kezelhetetlen káoszt nem valami természeti katasztrófa vagy háború okozta, hanem maguk a venezuelaiak azzal, hogy négyszer is megszavazták a mindent államosító, a piacgazdaságot eltörlő, hatósági-árasító, nettó bűnözőkből álló Chavez-rezsimet, ami a centralizálással és persze az államosításból egyenesen következő irdatlan korrupcióval teljesen tönkretette az országot – ami a világ legnagyobb ismert olajtartalékával rendelkezik." alapblog.hu/vakmajom-2973/

klorofilll 2016.05.24. 14:23:02

@labrys:

"– Képzeld, a mi rabbink olyan szent ember, hogy minden pénteken vele teázik az Örökkévaló.
– És ezt te honnan veszed?
– Honnan, honnan, hát maga a rabbi mondta!
– De hát a rabbitok hazudhatott is, nem?
– Elment neked az eszed? Te el tudnád képzelni, hogy az Örökkévaló egy hazug rabbival teázzon?"

:)

ATCG 2016.05.24. 14:40:22

@lüke: Sic transit gloria mundi...1988 körül Soros volt Anglia első számú közellensége, mára meg Magyarországé. A nyolcvanas években OV is "odajárt iskolába".

ATCG 2016.05.24. 14:41:37

@ATCG: A nyolcvanas években...: A nyolcvanas évek végén...

beavereater 2016.05.24. 16:43:45

@mavo: Ha olyan rengeteg lenne, nem itt tartanánk. Ja és pont ez az a réteg, akinek van vesztenivalója azzal, ha marad a lerohadt eü, elbaszott oktatás, Paks2, nix-ugribugri, kaparj kurta neked is marad mentalitású senkiházi pöffeszkedő milliárdosok és kb. 4-5 M csóró országában, máramennyibben gyermekei jövője érdekli valamennyire. Ja és pont ők húznak el rothadó nyugatra, ha van ott is némi perspektíva+többszörös money. Tudod, ahol a 'zembereknek jövőjük van, nem kisvasútjuk. BTW, te magyarbó' kommentelsz?, no offense, nothing personal.

orbán&bandája nem csak azért szemétrevaló, amit eddig elkövettek, hanem azért is, mert meg sem próbáltak (najó, az -elengedjük a hiányt, jó kinövekedünk, de jajj, Barroso morci lett, bocsi mégse-közjáték kivételével) élni és nem visszaélni a hatalmukkal.

Cezaromán kispályás bűnözökkel ilyen a politikai program meg a végrehajtása.

RontoPal 2016.05.24. 17:01:51

@ATCG: A pontos adat biztosan megtalálható a miniszterelnök úr önéletrajzában! :-D

incze 2016.05.24. 17:27:29

@Érvsebész: @mavo: az ilyen képződmények, mint amilyen a nerállam szerintem nem változtathatók a szokványos úton. minden másutt szokványos kiigazító, korrekciós, jelző mechanizmus (vö. "civilek") ebben diszfunkcionalitásként, elfojtandó ellenerőként jelennek meg. ez egy nagy, bonyolult organizmus, szó szerint elvénül, elerőtlenedeik, szétnyomják a belső kórok, megdöglik. szerintem kívülről sincsen segítség, a benne élők világlátását, céltételezéseit (akár mellette, akár ellene) behatárolja a monstrum, a taxisok az über ellen tüntetnek, nem az ellen, hogy drága, fölösleges és ostoba szabályokkal a monstrum korlátozza a versenyképességüket, és ezt a mentalitást viszik tovább magukkal. minden nap a nerben egy újabb csepp méreg a vérkeringésben már pusztán azáltal, amin gondolkodni vagy kénytelen. a pax americana el tudja távolítani az üzemeltetőket, de ottmarad az üzem.

a ner egyetlen erénye érzésem szerint az üzemeltetőinek magyar viszonyok közt is kirívó silánysága, és az ebből fakadó rengeteg szembeötlő abszurd, amivel mégis csak folyamatosan jelenvalóvá tesznek egy másféle lehetőséget, saját magukat ellenpontozzák folyamatosan. egy valamivel nívósabb állampárttal (pl. kádár-rendszer) ez nem fordul elő, ott a zemberek szépen belakják, belsővé teszik a rencert.

ez a folyamatos ellenpontozás a hatalom megragadásához kimondottan üdvös, a "pillanat uralásának" hathatós eszköze (én még ezt is megtehetem), a "másikat" erőtlennek mutatja föl, de hát egy társadalom élete nem pillanatok sora, még akkor sem ha az igen tehetséges orbán viktor, és a jeles szellemi krém (élén a homo ibizcusszal) úgy képzeli.

Pelso.. 2016.05.24. 21:09:48

@barsled: Szerintem nincs küldetés tudat. A küldetés tárgyának konkrétan körvonalazódni kellett volna a kívülállók szemében is, konkrét tendenciák meg ennyi idő alatt már félúton. Sarkos a véleményem, de nincs, mi változtassa: a fidesz üzleti vállalkozás, nem több.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.25. 14:25:47

@Érvsebész:

"Szerintem ebből a csapdából pontosan nulla (0) kiút van."

valamint a cucilizmus sem tudott megszűnni, most pedig éppen az orbán-rezsim leválthatatlan.

nincs ilyen, hogy valaminek majd nem lesz vége. vége lesz.

legfeljebb normális országban hamarabb.

Érvsebész 2016.05.25. 15:02:50

@mavo: Azt nem mondom, hogy a csapdába bele nem bír állni a ménkű, de mostan nem ezt a helyzetet vázoltuk, hanem azt, hogy abból az, aki beleesett, a maga erejéből menekül. Erről gondolom, hogy nincs belőle kiút. Ahogy a cucilizmusból se magunktól utultunk ki.

Pelso.. 2016.05.25. 15:18:10

@mavo: Sokára, még a vége lesz után is sokára, a kiterjedt morális mélység miatt.

ATCG 2016.05.27. 20:33:23

"Addig is, álljon itt egy részlet a Fidesz 1992-es közleményéből:
Megdöbbenéssel figyeljük mind a Soros Alapítványt, mind pedig Soros György személyét az utóbbi időben ért nemtelen támadásokat. A fiatal nemzedék és a szakkollégiumi mozgalom támogatásával aktívan járult hozzá egy szabadabb és nyitottabb szellemi légkör kialakulásához Magyarországon."
index.hu/belfold/2016/05/26/nem_akarja_elmondani_a_kormanyszovivo_mennyit_kapott_soros_gyorgytol/

hirek24.hu/hir/hvg/lazar-ha-sorosnak-kell-a-penz-visszafizetjuk-video

ATCG 2016.05.31. 19:36:02

@labrys: Adalék a száguldó vasmacskás OV-Thomas felcsúti mozdony motorjához.
Úgy fog száguldani beruházások nélkül, hogy Európának két kézzel kell majd csimpaszkodnia vonatunk utolsó kocsijának lépcsőjén lógva, nehogy lesodorja őket a menetszél. Hofi-Koós macskaduettje ugrott be erről az egészről (www.youtube.com/watch?v=i-zVikni77k)
szaladjunk=száguljdjunk
"Szaladjunk, szaladjunk, hagy lobogjon a hajunk"

labrys 2016.06.06. 13:58:09

A tehetséges Mr. Orbán saját bevallása szerinti „jobb keze”, akiben a bizalma csak akkor tudna megingani, ha „az ég és föld összeszakadna”, tehát az úgyszintént fölöttébb tehetséges Mr. Matolcsy pályafutásának további árnyalásához:

444.hu/2016/06/06/rendre-a-rosszabb-kamatozast-valasztottak-matolcsyek

De ismerjük el: milyen is lehetne Mr. Matolcsy, ha nem ugyancsak kivételesen tehetséges? Hiszen a tehetséges Mr. Orbán nyilván nem nevezne ki egy általa tehetségtelennek tartott személyt a Nemzetgazdasági Minisztérium /áthúzva/ a Magyar Nemzeti Bank, azaz a jegybank, más néven a magyar központi bank, vagyis az ORSZÁG MONETÁRIS POLITIKÁJÁÉRT FELELŐS intézmény/hatóság élére, amely intézmény feladata a makroszintű, azaz a gazdaság, illetve a pénzügyi rendszer egészére vonatkozó döntések meghozatala.

szazharminchet 2016.06.23. 08:59:39

Elég jó elemzést olvastam az előbb arról, hogy Brexit esetén a német és a francia kormány érdeke nem a kármentés, hanem a kilépő angolok betonba döngölése, akkor is, ha pénzbe kerül. A franciáknál azért, mert ott a lepen, és amúgy is van valami biztosítási vitájuk az angolokkal, a németeknek meg azért, mert nekik nagy üzlet lenne a Cityt kiszorítani egy kicsit az uniós piacról. Nagyon úgy néz ki, hogy egy Brexitre mindenki ráfarag, de a britek tartósan. Kár lenne.

szazharminchet 2016.06.23. 09:01:40

@szazharminchet: ezt nagyon nem ide akartam, de nincs jóban a mobilom a blogmotorral.