Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az új rend morális alapjai (megjegyzésposzt)

2016.05.12. 01:02 | jotunder | 130 komment

 

        " Azért mondhatjuk azt, hogy ma valójában a rendszerváltás kiteljesítése folyik. Most rakjuk le az új rend morális alapjait. (Lánczi András, 888.hu )"

         Lánczi Andrást Lukács József kommunista ideológus vette maga mellé a Világosság című "valláskritikai folyóiratnak" becézett marxista lapba. A rendszerváltás előtt még a kommunista-keresztény párbeszéd szükségességéről értekezett, aztán gyorsan áttért Csurka István drámáinak világképére. Így lett a féltudású magyar elit konzervatív szekciójának vezére, aki most lerakhatja az új orbáni rend morális alapjait.

         Martin Heidegger egész életében a megmagyarázhatatlant próbálta megmagyarázni, hogyan ajánlkozott fel egy új rend morális alapjainak lerakására frissen megválasztott freiburgi rektorként. Lánczi motivációt senki sem fogja vizsgálni. Heidegger Hitler nélkül is tökéletesen értelmezhető, Lánczi Orbán nélkül nem is létezik. 

        Egy generáció azért rá fog menni.  Nem lehet egy életet a hatalom asztaláról lehulló morzsákra építeni. Márpedig az új rend morális alapjait ezek a morzsák jelentik, amelyet a feltétlen hűségért cserébe ígérnek. Dürrenmatt Nagy Romulusát parafrazeálva: amikor az államhatalom a morális alapok lerakásáról beszél, akkor ki akarja rabolni az országot. Ennyi fog történni, elvész húsz év. És jönnek az új lánczik, akik majd új rendek új alapjainak lerakását ígérik, és az ország ismételten képtelen lesz pofán vágni őket a szívlapáttal.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr868708580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaKohen 2016.05.12. 18:00:44

@Emília Röszkei:

Persze, mert mint tudjuk, Lukács György Ábel (ezredes) ügynöke volt, ezért mint világhírű matematikus megkapta a matekosok alternatív Nobel-díját: az Abel-díjat, amihez Kun Béla jelenlétében maga @jotunder: gratulált. (Forrás: Sayers-Kahn: Nagy összeesküvés)

HaKohen 2016.05.12. 18:03:54

@Vakmacska:

Én még papíralapon olvastam. Valami Vörösmarty vagy ki tűnődött, hogy áll-e még az ősz Peterdi háza?

De lehet, hogy keverem: Bicske szélén van a Peterdi-autószerviz.

HaKohen 2016.05.12. 18:05:07

@balmoral:

Bocs: nem "kupa", hanem "tusa". A Faludy stimmel.

HaKohen 2016.05.12. 18:06:47

@WiteNoir:

Egyre kevésbé értem: mi köze tgm-nek kornai andráshoz és széky jánoshoz?

HaKohen 2016.05.12. 18:08:08

@ATCG:

Ezt értem. Volt ilyen vagy 150 éve.

És lesz is majd 150 év múlva.

Tamáspatrik 2016.05.12. 20:15:49

Engem igazából nem érdekel, hogy mit csinált Lánczi tizen- vagy huszonéves korában. Az ember cselekedeteit nem határozza meg a múltja, vagy nem úgy, ahogyan gondoljuk. A mondata viszont, hogy leraktuk a morális alapokat, tiszta kommunista parafrázis, a szocializmus alapjainak lerakására rímel. Éppolyan semmitmondó és üres mint azok. Más megnyilatkozásaiból is látszik, hogy nem tud elszakadni az ideológiától.

csársz 2016.05.12. 20:54:20

@Emília Röszkei: ezt mire alapozod?
mindamellett Lukács mellett ilyen silány gondolatmenetekkel nem maradhatott volna meg

balmoral 2016.05.12. 21:14:50

@capacete: Régebben valóban bányásztak guanót, de mostanában már nem divatos. Nem értem, miért kellene ostoba emberek butaságaival részletesebben foglalkozni. Attól, hogy momentán a hasonszőrű barátai kinevezték rektornak, még nem üti meg egy átlagos kocsmafilozófus szintjét sem. Amiket beszél, az nem egyszerű hülyeség, hanem ráadásul még érdektelen is. Nem becsülöm le, de még veszélyesnek se tartom, ez még fasiszta ideológusnak is kevés. Ún. fajankó.

DarthVader 2016.05.12. 22:11:29

"Most rakjuk le az új rend morális alapjait."

Ez valószinűleg igy van, és ahogy ezeket a morális alapokat elnézem, az új rend nagyjából egy rablóbanda és egy maffia keverékére hajaz leginkább.

nerángass 2016.05.13. 07:24:29

@ATCG: Egy kis adalék az EU kritikához :

www.rand.org/blog/2016/03/the-true-economic-cost-of-corruption-in-europe.html

Úgy néz ki, eléggé inerciális a közeg ahhoz, hogy pld. az Orbán rezsim politikájának alapja, a korrupció ( Lánczi ) ne legyen annyira feltünő.

fortin2 2016.05.13. 07:32:04

@balmoral: És ehhez még tegyük azt is hozzá, hogy a rektorsága tart legfeljebb négy évig, egy közepes jelentőségű magyar egyetemen, ettől még nem kellene égszakadástföldindulást kiáltani. Az intézmény tudományos lezüllése régesrégen végbement, korábbi rektorai jó részét se teheti ki a kirakatba (sőt, még láncziskánál jóval komolyabb helyen levő állami potentát is akadt köztük, Mészáros Tamás), a matolcsyzmusnak és pálinkásizmusnak már előtte befeküdt az intézmény,a legjobb fiatal oktatók/kutatók régebben elmentek: akkor? Ja, hogy jelképkifejező stb. az egész? Mi nem az?

nerángass 2016.05.13. 08:58:01

JT idézte egy másik posztban

www.elit2020.hu/

Most itt van Orbán Krisztián előadásának irásos változata :

tldr.444.hu/2016/05/12/felzarkozas-a-nyugathoz-mit-tehet-a-magyar-elit

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.13. 09:46:45

@ATCG:

"a versek sűrített villámfényéből egyre kevesebbet fogunk már föl elbutult, elkényelmesedett, a racionalitást túlságosan tisztelő agyunkkal"

az előember ragyogó intellektusát meg már elképzelni is képtelenek vagyunk az aranykorhoz képest elcsökevényesedett agyunkkal.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.13. 09:52:13

@jotunder:

"A természetjogi felfogás szerint a család rögzített tartalom, »érték«, mert objektíven, az emberi akarattól függetlenül, nem az emberi vágyak kontextusában van definiálva."

továbbá isten csak a keresztény isten lehet (valamelyik, majd azt természetjogilag mi eldöntjük), a több milliárd egyéb istenhívő (mondjuk ki őszintén) hülye fasz/picsa.

nerángass 2016.05.13. 09:59:25

@mavo: Én Babarczynak hiszek :

Az a „természetes jó”, ami a család, nem cáfol semmilyen liberális családfelfogást, mert az „objektív család” meghatározhatatlan. Filozófiának üres. Szlogennek megteszi, de ahhoz nem kell filozófus – egy Habony is elég hozzá.

nerángass 2016.05.13. 10:01:08

@nerángass: Ja, itt Babarczy "kedves András"-hoz szól, Lánczit "értékelve"

ingyenebed 2016.05.13. 10:43:33

@ATCG:

mikor a kollektivista marxista TGM kritizálja a fasiszta Orbán-hatalmat, az egy kicsit mindig fals.
sok részigazságot ír, de egyben az egész mondókája mégis hazugság.
ez TGM-el a probléma.
meg az, hogy nem tudja mit akar.
nem tudom feltűnt-e a mélyen T. Publikumnak, ha az Orbán-kormány valamely intézkedése a tulajdont, a piacot, a személyes szabadságot támadja, akkor TGM MINDIG mélyen hallgat.
az ilyet sunyi kibicnek hívják.

a Lánczi meg csak simán egy patkány:
"GFG: Mi a mai rend morális igazolása? Hogy lehetne nevezni?
Lánczi: Szabadság."

klorofilll 2016.05.13. 13:42:33

@balmoral:

"miért kellene ostoba emberek butaságaival részletesebben foglalkozni"

Nem tudom én sem, de a jótündér által ajánlott Babarczy E. például ezt teszi. "Lecsapott rá, mint gyöngytyúk a takonyra", ahol mindkét szereplőre találó a metafora. :P Elnézést.

közösperonos átszállás 2016.05.13. 13:54:52

@WiteNoir: "valójában kornai andrást idéztem"

Esetleg Jánost?

közösperonos átszállás 2016.05.13. 13:56:54

@ATCG: "Emlékszem rá a változás utáni első parlament idejéből: ezüst markolatú sétapálcáját elegánsan keresztbe rakott lábára fektetve nézett a kamerába egy interjú során, és közben arról beszélt, hogy ő az arisztokratikus konzervatív liberális eszmények képviselője, hordozója és átörökítője"

Erről ő amúgy ezt mondta relatíve nemrég:

"Akkoriban éppen fájt a derekam, és a híveim vettek nekem egy sétapálcát. A derekam már nem fáj, itt van a bot az előszobában, nagyon szép, ezüstfejű, ébenfa sétabot. Elkövettem azt a hibát, hogy bementem a televízióba, és beszélgetés közben pörgettem. Összesen három hétig tartott ez a derékfájás, utána nem volt rá szükségem, azóta se hordom. De még mindig emlegetik. Jellemző a korra. Fontosabb a nyakkendőm meg a szemüvegem, mint a gondolataim. "

2016.05.13. 14:14:20

@közösperonos átszállás:

nem

lánczi:

a hvg-interjúban világosan elmondta, hogy

-2002-ben ismerte meg személyesen orbán viktort
-jobb irányba mennek a dolgok mint korábban
-a századvég a kormányt és orbánt támogatja, szükség van szellemi hátországra, a balliberális kormányok alatt is volt csak nem egy nagy, hanem sok kicsi, egyszer talán megismerjük mennyi pénzt használtak el és mire
-amit korrupciónak neveznek az sokaknak nem tetszik, neki meg a 88 utáni privatizáció módja nem tetszett, ha az orbáni rendszer korrupt és borulnia kell, akkor az egész 89 utáni rendszernek is kell a ballibekkel együtt, az sem volt jobb csak más és mások gazdagodtak kerültek hatalmi pozícióba stb.

2016.05.13. 14:15:10

@ingyenebed:

tgm szocialista, elveti a magántulajdont, nem támogatja.

balmoral 2016.05.13. 19:02:35

@közösperonos átszállás: Mert TGM a sétapálcát is úgy tudja pörgetni, mint senki más. Kár, hogy nem zongorázik. Ha most valaki hozzáteszi, hogy "úgy legalább több hasznát vennénk", akkor én már előre elhatárolódom a megjegyzésétől.

kiazmarmegint 2016.05.13. 19:36:35

@ATCG: Igen, TGM osszes irasai kozul en is a nekrologokat szeretem a legjobban. (Az utobbi ot evben megjelent irasainak nagy tobbseget szanalmasnak tartom, amik soha nem jelennenek meg, ha nem az o neve lenne alattuk.) Peldaul a Horn GYularol irt nekrologja is nagyon jo volt. A nekrologjaibol lehet tanulni, es ezekben, talan a halott iranti tiszteletbol, visszafogja a tobbi irasara jellemzo bloffolest, magamutogatast, es mas irritalo tendenciait.

félázsiai nagymagyar 2016.05.13. 19:52:59

Vagyis inkább az új rend orális alapjait: a fel(felé)szopás és az or(bit)ális hazugságok tökélyre fejlesztése.

RontoPal 2016.05.13. 20:01:49

Lánczi-kutya újabb aranyköpése: "Lehet maffiaállamozni, de akkor ki fog nyílni a privatizációs doboz is, és fel lehet robbantani vele az egész huszonöt évet, amit rendszerváltásnak nevezünk."

Remélem, a székház üggyel kezdik, de legalábbis része lesz a doboz nyitogatásnak! :-)

Ez a Lánczi elvtárs már tisztára úgy beszél, mint egy megyei mszmp titkár.

beavereater 2016.05.13. 20:31:38

@RontoPal: Privatizációs doboz vs. ellopott Fejér megye+ EU-s pénzek. Alig várom a robbanást:-)

dr Brcskzf Gröőő 2016.05.13. 20:39:50

@RontoPal: nyíljon! és ha az irattárak is megnyílnak, hát annyi baj legyen!

velőtanya 2016.05.13. 20:44:12

Gránitszilárdságú alapok ezek, mindenki láthatja:
444.hu/2016/05/13/sajat-ceget-is-hitelezi-bankjaval-matolcsy-unokatestvere

(A készpéntekercselő berendezésre pedig igenis szükség van, nem várható el az új morális arisztokráciától, hogy kézzel-lábbal számolja a milliárdokat)

Érvsebész 2016.05.13. 21:05:06

@dr Brcskzf Gröőő: "Kinyílott a pity... privatizációs doboz! Megírom!"

ijontichy 2016.05.13. 22:36:47

@aritus: Anno a kékcédulás választással is "politikai elképzelést" hajtottak végre. Nincs új nap alatt, avagy a komcsi örök.

ijontichy 2016.05.14. 08:37:37

@jotunder: Hmm... az utóbbi idők röfögései alapján, mintha egyre erősebb lenne a "zabszemreakció", a kormányközeli ánuszokban.

aritus 2016.05.14. 14:05:04

@jotunder: ja, olvastam.
De mit számít, hogy a corvinus rektora? Ebben az országban? Nem tök mindegy, hogy a rezsimszolgák hova vannak elhelyezve?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.14. 15:39:14

Komment a nyilt tengerrol. Bolondos egy tudosember ez a Lanczi Bandi.

aritus 2016.05.14. 20:15:58

@jotunder: mit is akartál mondani?:)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.14. 23:04:17

@aritus: Pont ezt :) Douglasban most hallgattam meg eletem egyetlen letezo koncertfelvetelet. Be bop a lula. 18 eves voltam. Orulet.

balmoral 2016.05.14. 23:06:30

@jotunder: Látom, már jól érezted magad a hajón... Vagy csak abban a kis sárga mentőcsónakban?

velőtanya 2016.05.15. 13:17:15

A morális alapok találkozása a sűrű szellemi atmoszférával:
444.hu/2016/05/15/matolcsy-embere-teljesen-nyiltan-beszel-arrol-hogy-a-fidesz-valasztasi-sikerehez-van-szukseg-a-matolcsy-alapitvanyokra

"Utóvédharcok vannak, a neoliberális értelmiség részéről, a Magyar Tudományos Akadémia egy ilyen beszorult, korábbi, az MSZP-SZDSZ-szel kiesett, benyomult, tehát az akadémián próbálják magukat tartani. Ez egy harc. Szellemi csoportok közötti harc. És ebben tehát Matolcsy György, aki ebben vezéralak, emblematikus figura, ennek az egész ánordtoxiának, és hát a támadás. Nyilvánvaló, hogy oda kell lőni, ahol a legsűrűbb a szellemi atmoszféra.”

Érvsebész 2016.05.15. 15:40:19

@velőtanya: a toxiát érzem különösen toxikusnak

RontoPal 2016.05.15. 16:38:49

@velőtanya: Időnként elképedek - pedig már elég sok ostobaságot láttam - azon, hogy szellemileg mennyire alultáplált emberek lehetne egyetemen tanárok...

klorofilll 2016.05.15. 20:29:20

@velőtanya:

:DDD

Összeakadtak a fogaskerekek a bullshitgenerátorban. Az újrafelhasználható motívumok töredékei elveszetten kerengenek a szétesett szintaxis romjai közt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.15. 22:01:48

@velőtanya: Ezek holmap a matematikusokkal fogjak azt csinalni, amit ma a kozgaszdaszokkal. Consider me in, ahogy bar fightok elott mondjak. Amugy most a man szigeten iszok egy staroprament vagy kettot.

incze 2016.05.16. 02:54:46

@velőtanya: @Érvsebész: nálam az "oda kell lőni, ahol a legsűrűbb a szellemi atmoszféra" a nyertes bonmot. ez egyébként tényleg a legprecízebben fedi a ner-szerpapság törekvéseit, és sajna ténykedését is.

klorofilll 2016.05.16. 08:47:09

@incze:

Itt arra gondolt a költő, hogy a ("kiesett, benyomult" "neoliberális értelmiség" részéről indított) támadás (az alapítványok miatt) azért irányul Matolcsy ellen, mert körülötte "a legsűrűbb a szellemi atmoszféra".

nerángass 2016.05.16. 09:51:02

@velőtanya:
“magát a gondolkodást, a közgondolkodást kell ahhoz megváltoztatni, de országos szinten, hogy az emberek elfogadják, elhigyjék, tudomásul vegyék és akarják ezt a fajta gazdaságpolitikai tevékenységet.”- érted, Zsolti ?

Előbb lopunk esztelenül és megpróbáljuk eltitkolni. De lehet ezektől ? Hát nem, a piszkok kideritették.

Akkó jöjjön a józan ész ( áthúzva : mentalitás ) elleni offenziva, Kastélyokat veszünk, palotákat, festményeket, most pont egy harmincmilliós zongorát és látá majd a nép, hogy ez jó. Mer’ elhitte, érted Zsolti, hogy értük lopunk, nem tőlük ! Hogy nekük jó legyen. Egy kicsit persze nekünk is, de ne gondoljunk mindig önmagunkra ! Emlékszel, mennyire szivébe zárta a nép Rózsa Sándort, Sobri Jóskát, megatöbbit ? Na ugye, nekünk ez mér lenne lehetetlen ?

Ha meg ez se sikerül, akkó kiugrasszuk a dobozbúl a privatizációs mutyikat – érted, Pandora – vesszen az ellen, mer mi má akkó is tiszták vótunk, máskép hogy lennénk „szép, nemes és választékos” elit ?

kiazmarmegint 2016.05.16. 12:11:22

@jotunder: "Ezek holmap a matematikusokkal fogjak azt csinalni, amit ma a kozgaszdaszokkal." Ehhez azert kellene egy komolyan veheto matematikus, aki ehhez a nevet adja. Ilyent talan nem lesz konnyu talalni.

klorofilll 2016.05.16. 13:04:10

@kiazmarmegint:

Komolyan vehető közgazdász sem adja ehhez a nevét - illetve aki ehhez a nevét adja, az per definitionem nem komolyan vehető közgazdász, matematikus vagy bármi, nem? :)

kiazmarmegint 2016.05.16. 15:06:07

@klorofilll: Ez persze igaz, csak szerintem a matematikusok vilaga egy zartabb, jobban korulirt vilag. Annak altalaban nem sok ertelme van, hogy valaki matematikusnak tettesse magat.

incze 2016.05.16. 15:50:20

@klorofilll: aha, tényleg. ez is nagydíjas, bár így egy kissé hiányolom és sajnálom, hogy a logikus következtetést nekem kellett levonnom, és a retardált akadémiai tudományokat egyelőre nem akarná szétlőni.

gingko 2016.05.16. 16:53:50

@kiazmarmegint: Lovász László? Úgy tudom, ő azért eléggé komolyan vehető matematikus, mégis elvállalta az MTA vezetését...

kiazmarmegint 2016.05.16. 16:56:29

@gingko: Az MTA vezeteset elvallalni nem bun. Sot, ha jol ertem, az inkriminalt interjuban pont az MTA volt ellensegkent megjelolve, ahol "a balliberalis ertelmiseg me'g utovedharcokat folytat".

gingko 2016.05.16. 18:47:00

@kiazmarmegint: Az igaz, hogy az MTA vezetését elvállalni nem bűn (bár...) és talán igazságtalan vagyok vele. Viszont kérdéses, hogy tart-e majd a gerince, ha a matematikusok és az MTA komolyan sorra kerülnek. Ne legyen igazam a rossz előérzetemmel.

kiazmarmegint 2016.05.16. 18:59:49

@gingko: O egy vilaghiru matematikus, aki abszolut nem szorul ra semmire, amit a magyar kormanytol kaphat. Amennyire en hallom, nagyon eros benne az erzes, hogy o sokat kapott az orszagtol, es sokat is akar visszaadni. Ezert is jott haza az osszehasonlithatatlanul kellemesebb amerikai allasabol. Szoval en bizakodom.

gingko 2016.05.16. 21:06:40

@kiazmarmegint: Legyen inkább neked igazad, de komolyan. (Amúgy időnként világhírű matematikusok/kőfaragók/balettáncosok is meghülyülnek néha, ha a hatalom szele megcsapja őket. De mondom, legyen inkább neked igazad.)

gingko 2016.05.17. 08:30:49

@nerángass: Ezt most miért kaptam? Mert eddig több olyan normális embert láttam, aki a hatalomtól megszédült, mint aki meg tudott válni tőle, amikor az elveit kellett volna taposnia? Komolyan gondoltam, hogy nem kívánom, hogy Lovász László is az utóbbi csapatba kerüljön, de sajnos több esélyt látok az ellenkezőjére.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.17. 09:52:58

@gingko: Milyen hatalomtól? Az hatalom, hogy valakinek állandóan csörög a telefonja, állandóan el kell mennie valahová? Az MTA elnökének mi is a "hatalma"? Ez egy csomó bürokratikus szörnyűség, de valakinek meg kell csinálnia, és jobb ha Lovász csinálja meg, mintha X.Y. Erről van szó.

nerángass 2016.05.17. 09:52:59

@gingko: Én vagyok a félreértés okozója. Találtam és gondoltam fölteszem, mert az "érvelés" tele van a napokban elhangzott fidesz nagyfejek vitában, vagy csak kérdésre adott válaszainak "kultúrájával”, kezdve Lánczitól, Lentnerig és tetőzve Németh Szilárddal. A lényeg : “lopunk, pofátlanul és mindenki jól jár” ( nevezhetnénk akár Milo Minderbinder szindrómának ). Semmiféle kapcsolatban nincs az itt hozzászólók egyikével sem. Talán a viccországban jobb helye lett volna. Elnézést.

nerángass 2016.05.17. 10:07:13

Különben igazán kiváncsi vagyok, hogy mit tehetnek ezek a gigászok a matematikusokkal. Eltörölik a százalékszámitást vagy a hármasszabályt )))

ijontichy 2016.05.17. 10:34:02

@jotunder: "de valakinek meg kell csinálnia" ez most Pierrepoint dala? :-)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.17. 10:56:49

@nerángass: bármilyen különös, próbálkoztak az első Orbán-kormány idején.

gingko 2016.05.17. 14:56:26

@jotunder: Akkor helyettesítsük be a "hatalom" szót a "pozíció" szóval, vagy a "hatalom képzete" kifejezéssel. Akármilyen meglepő és kívülről nehezen érthető, sokan nem tudnak szabadulni egy pozíciótól, ami igazából nyűg, mégis presztízst éreznek benne. Azért az mégis valami, hogy a Zember a Zemtéá elnöke. Lehet, hogy Lovász ezen már túl van, vagy fölötte, vagy hol, ez esetben nem jósolok neki nagy jövőt, mert hamar meg fogja unni a mocsárban vergődést és összekötött bokákkal táncikálást.

közösperonos átszállás 2016.05.17. 15:41:47

@WiteNoir: "nem"

Akkor itt most nagyon lemaradtam valamiről. Kornai András, aki egy matematikus, amúgy meg számítógépes ezmegazzal foglalkozik (nem IRL-eznék többet, de tényleg tudom, kiről van szó), hogy kerül egyáltalán a táblára? Mi a túrót számít az ő véleménye TGM-mel kapcsolatban? Úgy értem, jobban, mint mondjuk az enyém, aki szintén számítógépes ezmegazzal foglalkozom.

közösperonos átszállás 2016.05.17. 15:45:55

@jotunder: "Milyen hatalomtól? Az hatalom, hogy valakinek állandóan csörög a telefonja, állandóan el kell mennie valahová? "

Ez is egy olvasat és egy nézőpont, és valóban, én sem hinném, hogy Lovászt ezek nagyon elcsábítanák. A presztízs már esetleg, bár arról sem kell engem sokáig győzködni, hogy ettől sem érdemes rettegni.

Ugyanakkor eddig egy alapvetően konfliktuskerülő (ami inkább pozitív jelző, mint nem), "lapító" (ami meg inkább nem pozitív jelző, mint igen) MTA-elnöknek tűnik. Ahogy írtad: még mindig jobb, hogy ő van ott, mint hogyha más lenne; ezt a gondolatmenet azonban már ismerős, túl ismerős.

gingko 2016.05.17. 16:24:53

@nerángass: Nincs, gond, csak megijedtem, hogy le lettem trollozva és holnap már talán nem is áll szóba velem a helyi felkent közönség J

kiazmarmegint 2016.05.17. 17:03:33

@jotunder: Mivel probalkoztak az elso Orban-kormany idejen? Errol azt hiszem, me'g nem hallottam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.17. 17:10:52

@kiazmarmegint: majd irok rola este egy rovid posztot, ha lesz meg erom.

ATCG 2016.05.17. 20:12:11

@mavo: Ja. De a gyenyiszovai lelet emberéét még talán sikerül...

ATCG 2016.05.17. 20:21:34

@közösperonos átszállás: Ez jó. Az akkori mondanivalójáról semmit sem idézett a visszaemlékezésében? Mindegy: Számomra ő így is úgy is egy "utolsó mohikán" az "Aranykorból".

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.17. 21:27:22

A vállalkozók nem tudnak versenyezni, ha a szabályok azoknak kedveznek, akiknek erős a kormányzati kötődésük, a polgárok pedig úgy érzik, becsapják őket, amikor adójukkal közszolgák, választott tisztségviselők és családtagjaik zsebét tömik ahelyett, hogy megkapnák azokat a szolgáltatásokat és biztonságot, amiért fizetnek. (Colleen Bell)

Melyik orszagra gondolhatott? :)

velőtanya 2016.05.17. 22:13:04

@jotunder:
A magyarok országára biztos nem, ott a szabad piac és a verseny fontos dolog:
hvg.hu/itthon/20160517_Kanada_Szazadveg_szabad_piac_Lanczi_Andras_konzervativok

velőtanya 2016.05.17. 22:43:32

Micsoda primitív, sötét patkányok ezek:
mandiner.hu/cikk/20160517_rubovszky_a_viktor_nem_engedi_meg_ader_janos_ujravalasztasat

(Érdemes figyelni a kopasz maffiózó vonaglását is, aki érzékeli hogy mennyire hülye a vénember - aki egyébként az igazságügyi bizottság elnöke a magyar parlamentben - de nem tudja, hogyan lőhetné le a helyzetet)

nerángass 2016.05.18. 09:47:10

@jotunder: Any resemblance to actual countries, events or persons, is entirely coincidental."

nerángass 2016.05.18. 09:52:54

@velőtanya: Jó lenne kémfőnöknek az öreg )))

közösperonos átszállás 2016.05.18. 16:03:33

@ATCG: "Az akkori mondanivalójáról semmit sem idézett a visszaemlékezésében? "

A bekezdés első felében pont ezt tette, csak azt nem idéztem be. :-)

jobbklikk.hu/index.php?Cikk=772

kiazmarmegint 2016.05.18. 16:41:38

@jotunder: Tovabbra is erdekel a tortenet. (Hogy az elso fidesz kormany mit akart csinalni a matematikusokkal).

kiazmarmegint 2016.05.18. 17:00:27

@jotunder: Kosz. Ott kezdtem el rohogni, hogy "1977-ben az Amerikai Matematikai Tarsasag a tagjanak valasztotta". Jelenleg az eves tagdij 71 dollar, es a legjobb egyetemeken a doktori kepzesben reszt vevo diakokat automatikusak beiratjak.

RontoPal 2016.05.18. 17:18:16

@jotunder: Mi az a "a hajlítás törvénye"? :-O

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.18. 18:48:37

@RontoPal: Dobó pár éve meghalt, már nem tudod tőle megkérdezni. Masszív szélsőjobboldali volt, Százak Tanácsa, MAG, ahogy kell. És megpróbálták futtatni. Nem tudom, hogy tényleg igaz-e hogy az Álmok Álmodói kiállításon szerepeltették-e Orbánék, vagy ezt Stefka találta ki, de sajnos még ez is elképzelhető.

RontoPal 2016.05.18. 19:05:48

@jotunder: Ja, közben olvastam már róla itt-ott, szerintem egy rögeszmés bolond, aki megpróbált százat csinálni. Végül is, sikeresen.

Lehet, hogy a térhajlításra - lásd: Dűne www.youtube.com/watch?v=KwPTIEWTYEI - gondolhatott, de az is lehet, hogy Stefka elértette, és a hajítás törvényére gondolt, persze relativisztikus értelemben. :-)

balmoral 2016.05.18. 21:05:01

@jotunder: Jó társaság. https://hu.wikipedia.org/wiki/Százak_Tanácsa Ott figyel köztük Ángyán és Klinghammer is.

stefan75 2016.05.19. 01:24:03

@balmoral: Vagy épp Fekete György, Mikola István, Szűrös Mátyás, Wittner Mária, Makovecz Imre, Pozsgay Imre. Többek között.

balmoral 2016.05.19. 07:27:28

@stefan75: A vér nem válik vízzé. Közben teljesen befészkelték magukat a kis vezér hátsójába, ahogy az a dokumentumaikból kiderül. A gittegylet egyébként ma is létezik, ami arra utal, hogy valaki finanszírozza. Naná, hogy közpénzből!

flort 2016.05.19. 08:16:18

@balmoral: nem tisztem és senki sem kért rá, de azért megvédenék egy legendát:

nepszava.hu/articles/article.php?id=267474

Na!

nerángass 2016.05.19. 08:49:24

hvg.hu/itthon/20160518_lanczi_andras_korrupcio_corvinus

A politikai elképzelés, épp az nem világos. Amit megvalósít. Hogyan és miért lesz ettől jobb az országnak?.......................................... ennyike hiányzik a rektor úr elméletéből és egész munkásságából az elégségeshez. A beismerés már megvan. Egyre türelmetlenebbül várjuk az enyhítő körülményeket.

balmoral 2016.05.19. 10:29:45

@stefan75: Nem kell megvédened. Monspart Sarolta volt valaha a bálványunk, ifjú tájfutó korunkban. Van a névsorban több rendes ember is, közöttük nagy művészek, pl. Budai Ilona, Szokolay Sándor, Medveczky Ádám. De őket nem ezért szeretjük. Istenem, hát néha korpa közé keveredik az ember, van ez így...

labrabbit 2016.05.19. 10:44:26

@nerángass:

Politikai elkepzeles?
A 'politikai part' jo alca ha egy tarsasag egy egesz orszag gazdasagi megszallasat tuzi ki celjaul. Kimondottan LEAN modell, ha osszevetjuk mas bandakkal akik kenytelenek beferkozni a politikaba/legalis gazdasagba, nem beszelve az illegalis fegyveres alakulatokkal jaro macerarol. Ha abbol indulunk ki, hogy itt kormany van, allamigazgatas meg ilyenek ugy kaotikusnak tunhet. Pedig a kormanyzas nem kaotikus, hanem lenyegtelen.
OV gyakran mondja hogy o politikus. Ez minimum gyanus.

netukki 2016.05.20. 15:47:39

"A jövő az alapkőletételekben rejlik" - mondta Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára.

hvg.hu/itthon/20160520_budai_var_lovarda_alapkoletetel_l_simon_laszlo_tuzson_bence