Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Lukács György esete Kiss Lászlóval (privátposzt)

2016.04.08. 01:39 | jotunder | 696 komment

 

       Magyarországon egy morális pánik alakult ki, amelynek része, hogy a mára teljesen megbolondult X.Y lepatkányozta azokat, akik Kiss Lászlót támadták, hogy Z.W gyakorlatilag lekurvázta az ügy azóta elhunyt sértettjét, ahogy az is, hogy Kisst Jack the Ripper és Ilse Koch szerelemgyerekeként írták le. A morális pánik lényege, hogy nem a pánik tárgyáról szólnak, hanem a pánikban résztvevőkről, Kiss ügye egészen látványosan nem szólt Kiss Lászlóról, csak a róla beszélőkről, az X.Y-okról, Z.W-kről, azokról, akiknek fontos, hogy róluk szóljanak a dolgok. 

      Egyszer megkérdezték Heller Ágnest, hogy mit gondol arról, hogy Lukács György B-listáztatta Hamvas Bélát és ő meglehetős határozottsággal azt felelte, hogy Lukács nem volt abban a helyzetben, hogy B-listázhatott volna, hiszen csak egy egyetemi tanár volt. Azt is hozzátette, hogy középszerűnek tartja Hamvas műveit. Nem vagyok filozófus, annyira nem, amennyire egy ember képes nemfilozófus lenni, és nem fogok állást foglalni Hamvas kvalitásait illetően. Azt gondolom, hogy Lukács Györgynek komoly szerepe lehetett abban, hogy Hamvas Béla élete rettenetesen szomorú fordulatot vett, és azt is gondolom, hogy Heller akadémikus nem is gondolhatta komolyan, hogy Lukácsnak nem volt köze Hamvas ellehetetlenítéséhez. Igenis köze volt hozzá, ahogy mások ellehetetlenítéséhez is köze volt. Lukács Györgyöt is érték megpróbáltatások, nagyon súlyos megpróbáltatások,  de Hamvas Béla szempontjából ez ugyanannyira másodlagos dolog, mint az 1961-ben megerőszakolt lány szempontjából is másodlagos lehetett sok minden, ami a szörnyű nap előtt és után történt. Az ő élete akkor megváltozott, csak remélni tudom, hogy nem tragikus módon, mint Hamvas Béláé. Tudatosan választottam Lukácsot, a huszadik század egyik legjelentősebb magyar gondolkodóját,  hogy legyen valamiféle tétje ennek a szövegnek, ha már az eredeti tétet nem voltam hajlandó tartani. 

         Jobb lett volna egy olyan Magyarország, ahol egy Lukács és egy Hamvas is alkothatott volna, ahol a bírósági ítéleteket fél évszázad után is tudomásul lehet venni, ahol a közös dolgainkat legalábbis megpróbálhatjuk rendezni, ahol a fehér fehéret jelent, maximum világosszürkét, de semmiképpen nem feketét. Nem lett ilyen Magyarországunk, és sajnos nem tudok bízni abban, hogy lesz. Itt most egy személyes mondat következik. Kedden megnéztük a Korrup Schőn-t a Tápszínházban, ahol az előadás egy olyan szöveggel zárult, amely egykor a Vincenten jelent meg. Ez olyan privát katarzist jelentett számomra, amire talán egész életemben emlékezni fogok.

         Katarzisra van szükségünk és nem morális pánikra. Olyan gondolatokra van szükségünk, amelyben benne van a kudarc lehetősége.  Kételkednünk kell az igazságainkban, éppen az igazságaink érdekében. Nem mondhatjuk azt valakire, hogy bűnös vagy bűntelen, csak azért, mert úgy gondoljuk, hogy jól áll nekünk a bűnösség vagy a bűntelenség kimondása. El kell tudni viselnünk az ambivalenciát, akkor is, ha az nem kellemes, ha jobb lenne túl lenni a méricskélésen, ha jó lenne kimondani már valamit, mert elváratik a kimondás. Ez most nem az a kor, ez most a gyors erkölcsi győzelmek kora, itt minden mondat egy nagy háború része lehet, és a nagy háborúk sok mindent igazolni tudnak. Holnap új botrány lesz, gyors botrány, lehet róla írni posztot, publit, fél flekket vagy tán egészet, nagyon gyorsan, hogy le ne maradjon az ember.  

           Márpedig én most le akarok maradni, szeretnék csak nézni magam elé, mint kedden a színházban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr908578276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RontoPal 2016.05.08. 07:18:22

@incze: elemezve az elmondottakat és az eddig megismerteket adódik a feltevés, hogy a haza díszei iparszerűen űzték a csoportos nemi erőszakot, és ehhez iparszerűen falazott nekik az akkori sportvezetés.

@esernyősEvezős: sajnos a sors keze nem ért el itt senkit sem, ha elérne, akkor ezek a vadbarmok már reménytelenül építenék bárkájukat a kivédhetetlen özönvíz miatt...

aronsatie 2016.05.08. 08:30:34

@TG69: Ennél többről van szó. Szinte biztos, hogy ez egy másik nő. Aminek aligha lehet más megfejtése, mint az, hogy nemhogy nem voltak ártatlanok, hanem sőt.
Fenntartom a vélerményemet, hogy így igazságszolgáltatás nem működhet, nem lehet egy félévszázados bűnügyet nyilvánosan újratárgyalni, az egykori elkövetőket kiközösíteni, netán halálba kergetni. Még akkor sem, ha annak idején nem kapták meg, amit megérdemeltek volna. Abbéli reményemet viszont, hogy netán ártatlanok lettek volna, feladtam.

aritus 2016.05.08. 09:55:08

@TG69: közben eltünt aronsatie válasza a kommentedre.
Elképedve olvastam, hogy bár elismeri most már, hogy nem egyszeri fiatalkori botlás volt ez (by friderikusz), hanem többszöri, de még most is az zavarja, hogy minek vették elő az 50 évvel ezelőtti ügyet!!!

Egyébként meg ezt akartam belinkelni, de nem sikerült, itt olvastam egy kommentben:
444.hu/2016/05/07/szeretett-kefelni-ifjukori-botlas-valami-nougy-igy-beszeltek-kiss-laszlo-aldozatarol-amig-ugy-tudtak-hogy-mar-nem-el
Jámbor András: "Egy tumblr poszt alapján esett le, hogy még undorítóbb ez az
egész Kiss László ügy. Ugyanis azért hitték halottnak Takács Zsuzsannát, mert nem rá emlékeztek, hanem egy másik, feltehetően ugyancsak csoportosan megerőszakolt nőre. Aczél Endre ugyanis ezt írta kommentjében, amiben leírja azt is, hogy ő akkoriban ott dolgozott, és az egész uszoda erről beszélt, és ő tudja mi az igazság: "egy nagyon csinos sportoló anyuka, akinek egy országosan híres és elismert sportoló a lánya..." volt az áldozat.
Hát igen volt egy nagyon csinos sportoló áldozat is, és Aczélék, Kissék már csak rá emlékeznek, mert ő belsős volt, sportoló. Az uszodába egyszer bekerülő Takátsra már nem emlékeztek, és összekeverték a két ügyet, a két tönkretett életet, a két áldozatot.
Ugye milyen kellemetlen tud lenni, ha az ember vagy a barátja többszörös csoportos elkövető, hát mit ad isten, összekeveri az áldozatokat...
Hányni kell."

Egyébként meg: "sőt a vádirat szerint másnap is volt egy lány, meg előtte kaptak fegyelmit meg figyelmeztetést, hogy ilyesmiket csinálnak."
444.hu/2016/05/07/kiss-laszlo-aldozata-elmeselte-hogyan-eroszakoltak-meg-harman-1961-ben
Eléggé úgy néz ki, hogy ez rendszeres "szórakozása" volt a haza ifjó sportreményeinek.

aritus 2016.05.08. 09:55:56

@aritus: ja, mire begépeltem, már kiderült, hogy sikerült a link...

klorofilll 2016.05.08. 10:36:45

@aritus:

A pontosság kedvéért: @aronsatie: nem mondta korábban sem, hogy "egyszeri ifjúkori botlás" lett volna. Arról beszélt, hogy a (számunkra) rendelkezésre álló információk alapján nem lehet(ett) megállapítani, nemi erőszak történt-e vagy szex. (Hangsúlyozta, hogy ha az előbbi, akkor nagyon enyhe volt a büntetés, de amíg nem lehet biztosra venni, elhamarkodott ítélkezés áldozathibáztatásnak nevezni, ha valaki elhiszi az utóbbit.)

Szerintem amúgy mázlija van Magyarországnak, hogy egy ilyen intelligens, rokonszenves nő az, aki higgadtan, józanul és egyszerűen mondta el, ami történt, szembesítve mindenkit a hazudozással, tereléssel és az egész történet ocsmányságával. Ráadásul még bátor is.

beavereater 2016.05.08. 10:44:29

@aronsatie: Kételkedtél a bűnösségükben? Maga kiss lackó azzal indított legelébb, hogy megbűnhődött érte, fátylat reá. Lefordítom: szerinte megbűnhődött azért, amit elkövetett. Bocsánatot persze véletlenül sem kért, megbánást meg pláne nem mutatott, egy utolsó gané módjára.

Szerintem kurvára nem volt eredményes a büntetés, ez a fasz szerintem még büszke is volt a dologra, brahinak érezte max, pláne hogy ennyivel megúszta, meg hát úgy tűnik, hogy rendszeresen csinálta/ák. Nekem pl. több lányom van, és hasonló esetben kelet-balkáni megoldást alkalmaznék bűnhődésügyileg, véletlenül sem eu-konformot.

aronsatie 2016.05.08. 11:53:26

@aritus: Legyél szíves, és ne írj rólam másnak, ne üzenj mandinerből. Itt vagyok, parancsolj!

aronsatie 2016.05.08. 12:06:15

@beavereater: Igen, kételkedtem, miért ne tettem volna? Nem önként, de tagja lettem egy pármillió fős esküdtszéknek. Az esküdtszék többsége elvárta volna, hogy az egykori ítélet megalapozottságában ne kételkedjek, ugyanakkor el kellett volna vetnem mindazt, ami az enyhítéssel és a mentesítéssel kapcsolatban történt. A kettőt együtt pedig nem lehet. Most is csak annyit állíthatok, hogy nagy valószínűséggel nem voltak ártatlanok, és súlyosabb büntetést érdemeltek volna. Akkor, nem most.

aritus 2016.05.08. 12:37:38

@aronsatie: úgy láttam, hogy eltűnt a kommented, ezért nem neked válaszoltam.
De valóban nem szívesen beszélgetek veled, ordító lincselőnek minősítettél.

És még most is mentegeted Kisst! "Most is csak annyit állíthatok, hogy nagy valószínűséggel nem voltak ártatlanok" aha, valószínűséggel...

És még most sem érted, hogy ez az egész legkevésbé az akkori Kissről, az akkori bűncselekményről és bírói ítéletről szól.
Ez a máról szól. Ahogyan leszarják azt, hogy a versenysportban jelen van az erőszak. Hogy mit kell elviselnie annak, aki "eredményes" sportoló akar lenni. Ahogyan mentegetik a bűncselekményt, bagatelizállják, az áldozatot gyalázzák. Hogy sikerült megint egy olyan vezetőt kinevezni az úszószövetség élére, aki teljes mellszélességgel az elkövetők és nem az áldozatok mellé áll.
Hogy nagyon úgy néz ki, hogy minden marad a régiben, megalázás, verés, szexuális visszaélés.

aronsatie 2016.05.08. 12:59:03

@aritus: Sőt, még azt is mondtam, hogy nem vagy normális, és kezeltesd magad. Amit most írtál, az sem normális. Normális ember nem általánosít, nem hörög, és nem vádol ismeretlen embereket csak úgy a légből kapva. Mint most te. Ennek az ügynek semmi köze a versenysporthoz. Az áldozat nem volt sem csapattárs, sem tanítvány. Súlyosan igazságtalan és felelőtlen dolog az ügybe teljesen vétlen, az áhított célért rengeteget gürcölő embereket belekeverni. Ha nem tetszik, hogy mivel töltik idejük nagy részét, ne nézd és ne szurkolj nekik.

esernyősEvezős 2016.05.08. 13:20:47

@RontoPal:
Azt gondolom, hogy ez a féreg, a - most már egyre biztosabb, hogy - többszörös nemierőszakkal a háta mögött (elszórakoztak kicsit a fiúk az uszodában, míg az edzésre vártak ...), azt hitte, lesz szép, nyugodalmas öregkora és minden el van felejtve. Meg klafa helye valami pantheonban.
Aztán nem lett. És nincs elfelejtve és nem is lesz.
Most tökmindegy, hogy gazdag, mint állat, és kényelemben élt - de végig fogja nézni, hogyan lesz belőle pária. Mert ne legyenek kétségei senkinek, egy idő után az lesz. Lehet, nem holnap és nem egy hét múlva, de az lesz!
(Már most is az, de persze nem mindenki veszi észre...)
És a végzet eléri a többit is: kit így, kit úgy, de eléri.

esernyősEvezős 2016.05.08. 13:26:09

@klorofilll:
A nő előtt le a kalappal. Nem tudom, én tudtam volna-e ilyen távolságtartással és intelligensen kezelni az ügyet - még ennyi év után is.
Az pedig, hogy kivárt .... hát akkora csattanós pofon mindegyik potentátnak, aki védte, hogy az hihetetlen.
Méterekkel nőtt föléjük erkölcsi értelemben. Újra.

aritus 2016.05.08. 13:57:12

@aronsatie: köszönöm, hogy törődsz a mentális egészségemért.
Azért az én elmeállapotomért való aggódás közben vess egy pillantást pl erre. Hogy mennyire nem része a versenysportnak az erőszak:
"A gyerekkorod megerőszakolását. Nyerni, elérni valamit, hajtani, jó állóképességgel felkészülni egy versenyre és bejutni a döntőbe. Az uszodai erőszak másik, negatív jelentésének nincs nyelve. Nem lehet és nem lehetett róla beszélni, így hallani sem, halk nyüszítés, csak kis sikoly volt. Hogy volna, hogy egyáltalán létezne, nem észlelték. Tudták, hogy van, de az nem rossz erőszak volt. Ami mégis rossz erőszaknak tűnt, egyhamar bagatellé vált. A sunyi erőszak így némul el.

A verés, a bántalmazás, az alázás. Pedig nagyon is ott volt. Még erősebb, még bántóbb ez az erőszak, hisz el van tagadva. Felismerni, észrevenni alig akarja (meri) valaki. Aki észlelte, azonnal szépítette, így tartozott mindez az uszoda természetes világához. A magyar úszás csodájához."
magyarnarancs.hu/publicisztika/eroszak-az-uszodaban-98961

Az áldozat valóban nem volt sportoló, de akik csoportosan megerőszakolták, azok bizony sportolók voltak, a haza ifjú reménységei.

aritus 2016.05.08. 14:00:37

@aronsatie: és még két link arról, hogy a versenysportnak mennyire nem része az erőszak. De azért te álmodj csak.
magyarnarancs.hu/riport/idovel-kioli-a-motivaciot-88297

"Megnyomorítják őket, mielőtt élsportolók lehetnének"
index.hu/sport/2012/03/24/eroszak_a_sportban/

aritus 2016.05.08. 14:15:05

@esernyősEvezős: "Mint mondta, fogalma sincs, miért terjedt el róla ez, de először örült, hogy így legalább nem piszkálják, és a fia sem tudja meg róla, de egy idő után elege lett a hazugságokból, és hogy Kiss László a megbánás vagy a beismerés helyett tagadott."
444.hu/2016/05/07/kiss-laszlo-aldozata-elmeselte-hogyan-eroszakoltak-meg-harman-1961-ben

Ez is azt mutatja, hogy az erőszak áldozatának kurva nehéz errő beszélni. Még 55 év után is.

És hogy miért fontos, hogy beszéljünk róla? Nem az áldozat, hanem mi.
lathatatlangyerekek.444.hu/2016/05/07/a-titok-teszi-tonkre-az-aldozatokat
"ne bolygassuk a múltat. Ám nem a gyermekkori szexuális bántalmazás áldozatai bolygatják a múltat, hanem a múlt bolygatja őket. A legjobb, amit tehetünk, hogy meghallgatjuk őket, és megerősítjük, hogy nem ítélkezünk"
"Titok azért övezi, mert az elkövető mindent megtesz, hogy az áldozat titokban tartsa, ami történt. És éppen ez a titok teszi tönkre az áldozatokat, gyakran nagyobb trauma ez, mint maga a fizikai történés. Elkezdődik egy hazugságspirál, és a hallgatás terhe alatt az áldozat már cinkosnak képzeli magát, közös titka lesz az elkövetővel. A családnak is érdeke, hogy titokban maradjon, még akkor is, ha az áldozat veszi a bátorságot, hogy elmondja, mi történt vele. Mit fognak szólni? Hogyan hat ez a családi viszonyokra? Egy feltárt abúzus lavinaként gördül végig a teljes családon."

Na most a családot cseréljük ki a versenysportra, ugyanazt kapjuk.
"hiszen ha sérül az edző jó híre, sérül a klubé is, és előbb-utóbb a sportág is gyerekeket veszíthet."
magyarnarancs.hu/riport/idovel-kioli-a-motivaciot-88297

aritus 2016.05.08. 14:28:59

@esernyősEvezős: azért van remény, hogy valami változást elindított, hogy nyilvánosságra került Kiss és társai bűntette. Meglepő módon a lenézett bulvár újság munkatársa tette meg ezt a fontos lépést.
hvg.hu/itthon/20160508_A_Blikk_sportrovatanak_vezetoje_kollegai_neveben_is_bocsanatot_kert_Takacs_Zsuzsannatol
"Szégyellem magam, amiért 2016-ban Európa közepén nagyon sokak fejében még mindig az az első gondolat, hogy az erőszak áldozata bármiben is hibás lehet."

aronsatie 2016.05.08. 15:18:22

@aritus: Ez egy ún. vélemény.

aronsatie 2016.05.08. 15:23:23

@aritus: Ez meg másik kettő.
Én ismertem legendás matematikatanárt, aki simán lehülyézte a tanítványát, ha az rosszat mondott.

TG69 2016.05.08. 16:14:27

@aronsatie: Akkor annak belatasa sem okozhat gondot, hogy a buncselekmeny sulya vs az itelet sulya nincs osszhangban, ahogy a buntetes leroviditese sem. Ez nem ujratargyalas, hanem a tarsadalom igazsagerzete amely folyton dolgozik es mukodnie is kell, mert ez az alapja a kozosseg egyuttelesenek. Ez persze neha rosszul is el tud sulni, de most eleg biztosra lehetett menni. Ertem a problemadat az ujrakezdessel es ezutan nekem is tobbet fog jelenteni. De senki nem akarta halalba kergetni , de azt elvartak hogy egy ilyen ember ne kepviselhesse oket, mint magyar szovetsegi kapitany. Ez volt a minimum. Lehetett volna mas is, akar katarzis is, az aldozat emberi adottsagai ehhez adottak voltak, de a vetkesek jelleme ezt nem tette lehetove.

TG69 2016.05.08. 16:22:50

@aronsatie: Kinaban meg minden legendas matektanart ilyennek kepzelek :-).

aritus 2016.05.08. 16:56:01

@Érvsebész: ja, közben én is olvastam, és agyfaszt kaptam.
Persze mié rt is? Aczél a kádár rendszer seggnyalója és haszonélvezője volt, nem változott. Ez egy ilyen világ volt, ahol az áldozatokat hibáztatták szemben a hatalommal. Azaz most is rendszerkonform.
Ha belenézel a kommentekbe, az, amit képvisel, elfogadhatatlan. Sajnos nem a döntéshozók, a politikai hatalommal bírók szemében. Hanem az egyszerű magyar állampolgárok szemében. Szerintem ez pozitív változás.

aritus 2016.05.08. 16:58:47

@aronsatie: Semmise bizonyítja, hogy legendás tanárok voltak, mint az, hogy lehülyézték a tanítványaikat. Hajrá. Alázzuk csak meg a gyerekeket, attól kódulnak egy életre. Hajrá Magyarosrszág, hajrá magyarok.

2016.05.08. 17:04:36

@aritus:

ezen legendás tanárok jobbára toronymagasan az átlag feletti képességű ÉS motivációjú diákokat voltak képesek kiválóan tanítani, ők tették eme tanárokat legendássá ÉS volt köztük valszeg nem kevés, aki legendásan nem tűrte meg azokat, akik az ő zsenijüket és autoritásukat a legkisebbet is kétségbe vonták, bár erre azért elég kemény forrás is szükségeltetne, az persze nyilván nekem nincs.

de megnéztem volna átlagos, nem feltétlenül autoritástűrő gyerekekkel szemben egynémelyiket, LOL

aronsatie 2016.05.08. 17:04:44

@TG69: Csak félve és halkan merem megjegyezni, hogy ezzel nem értek egyet. A büntetés aránytalanul enyhe lehetett, a jelek bizony erre vallanak. Nem lett volna szabad ennyivel megúszniuk, de ez történt, a double jeopardy elve nem ok nélküli. Ez nem Bill Cosby-ügy, aki érdemei megszerzése közben évtizedekig, ki tudja, hány nőt erőszakolt meg. Se Roman Polanski, aki meg sem bűnhődött, se kicsit, se nagyon. Itt a bűnt követte az érdem. A társadalomnak meg lehet, hogy van igazságérzete, de nem véletlenül alkalmazunk rendőrt és bírót, nem azon múlik, kinek hisz a "köz", és milyen büntetést tart megfelelőnek. Úgy tűnik, ateista létemre kicsit túl komolyan veszem annak a zsidó rabbinak a szövegét.

klorofilll 2016.05.08. 17:26:47

@Érvsebész: @aritus:

Speciel ez csak Aczélról szól, nem az országról; arról, hogyan csinál nagy nyilvánosság előtt agyalágyult vén faszt magából, csak mert képtelen leakadni a dafke bennfenteskedő (de önmagának is ellentmondó) baromságairól. Amik ránézésre is tarthatatlanok, és Takáts Zsuzsanna megszólalása után az információk súlyozásának teljes képtelenségére mutatnak, sokkal inkább, mint első alkalommal, amikor csak azt bizonygatta, hogy szex volt, nem erőszak (amit viszont majdnem mindenki az áldozathibáztatással azonosított).

"Elvesztette az eszét a Bandi? Beszarok, azt állítja, hogy az elnöki tanács tudta, hogy hamis volt a vád. De honnan tudta volna olyan pontosan, talán az igazságos Kádár János elrejtőzött a szekrényben?" (egy komment)

klorofilll 2016.05.08. 17:32:21

@esernyősEvezős:

Igen. Szerintem tényleg lehet valami társadalmi léptékben is érzékelhető jó hatása ennek.

(Azonkívül remélem, hogy a Gyárfás-Kiss kör nem fog valami aljas húzással bepróbálkozni ellene.)

velőtanya 2016.05.08. 17:50:19

@incze: Nem kellett interjúvolni, mondja magától is:
444.hu/2016/05/08/aczel-endre-szerint-kiss-laszlo-aldozata-nem-mond-igazat

Most egy kicsit úgy vagyok, mint a parasztbácsi a viccben: ezt azért nem hittem volna (a tegnapi után).

RontoPal 2016.05.08. 18:02:49

@velőtanya: én azért hittem, és még abban sem vagyok biztos, hogy pár napon belül nem fog "kiderülni", hogy az áldozat nevelőapja előző feleségének nagybátyja harcolt a Vörös Hadseregben, és Horthy lovát kétszer is pirosra akarta festeni...

TG69 2016.05.08. 18:22:32

@aronsatie: Igen, de ezt arnyalja az a teny, hogy epp a torvenyeket felrugva lehetett ilyen minimalis buntetessel meguszni egy ilyen jelentos buncselekmenyt. Ezt a tarsadalom visszajelezheti a masodik eselyre palyazonal. Nem bunhodtel meg, olyan karriert futottal be, amiben egyszer sem volt meg a kuzdelem a multaddal (peldaul a kijaro erkolcsi bizonyitvannyal milyen allasokra szamithatott volna milyen alazatos munkaval erhetett volna a noi versenyzok kozelebe stbstb) tehat nem a bortonbe akarja a koz Kisst kuldeni, hanem a valo vilagba, amibe az emberek 99.9999%-a jutott volna egy ilyen bun utan.

aronsatie 2016.05.08. 18:42:11

@TG69: Nincs bizonyítékom rá, de szerintem azért kaptak enyhe büntetést, mert nem igazán lehetett bizonyítani az erőszakot, az egész vád alapvetően az áldozat(ok) elbeszélésére épült. Ez biztos nem szabályos, de épp most volt egy ilyen eset, amit nem tudok másképp magyarázni. Az orvosos, lúgleöntéses. Már nem azért, de ha az az ítélet rendben van, akkor a Kisséké is megfelelő. Előre kitervelt, és súlyos, maradandó sérülést okozott. Mégsem hiszem, hogy elintézték volna, hogy ne kapjon többet, inkább az a gyanúm, hogy a nem egyértelmű bizonyítékok miatt nem adták meg az adható maximumot.
Nem lehet, és nem szabad egy félrement ítéletet így orvosolni. Ezen az alapon Roman Polanskit holnap a nyílt utcán agyon kellene verni.

labrabbit 2016.05.08. 19:01:46

@aronsatie: Volt egy interju Kicsi bacsival, szerinte azert usztak meg olcson mert nem volt aki usszon a vilagversenyeken.

2016.05.08. 19:02:43

mi van itt rossz a blog.hu ??

2016.05.08. 19:26:43

@velőtanya:

nyomja csak a vén szenny, van kin röhögni

TG69 2016.05.08. 19:44:17

@aronsatie: Mivel itt biztosan tudjuk, hogy az elengedes mogott Szekely Eva es ferje allt jogosan feltetelezhetjuk, hogy a targyalasi szakaszban is eros hatszel volt lsd elsofok utani masodfok iteletet. Ennek nagyobb a valoszinusege, tehat egyszer biztosan felrugtak a torvenyeket, de inkabb ketszer.

TG69 2016.05.08. 19:45:59

@WiteNoir: Vedjen teged az Aczel Bandi :-).

2016.05.08. 19:52:45

@TG69:

bizony, bekerül majd a köznyelvbe.

aronsatie 2016.05.08. 19:59:36

@TG69: Dehogy tudjuk biztosan. Székely Éva vagy Gyarmati Dezső messze nem rendelkezett ekkora befolyással.

aritus 2016.05.08. 20:13:31

@aronsatie: 444.hu/2016/05/08/kiss-laszlo-most-mar-nem-nyilatkozik
"A vasárnapi híradóból az is kiderült, hogy miért nem lett bírósági ügy abból, hogy Takáts megerőszakolásának másnapján ugyanabban a helyiségben egy másik fiatal nőt is megpróbáltak Kissék megerőszakolni. A korabeli iratok alapján az derült ki, hogy a másnapi áldozat túl későn tett feljelentést, kifutott a határidőből, és ezért nem lett bírósági eljárás az ő ügyéből. Ugyanakkor Kissék ellen hasonló erőszakoskodások miatt már volt fegyelmi eljárás az úszószövetségnél."

TG69 2016.05.08. 21:31:54

@aronsatie: Nem is nekik kellett kozvetlenul targyalniuk a megfelelo emberrel. Feltettek a kerdest Szekelynek es a valasza mindent elarult. Ilyen ugyekben ennel tobb nemigen szokott lenni, es ez epp elegendo. Persze mondhatnad azt is, hogy meg egy igen valasz sem perdonto, de en ilyen vitat mar nem szeretnek ujrakezdeni (lsd volt-e egyaltalan bunteny).

velőtanya 2016.05.08. 23:18:21

"Kormánypárti és ellenzéki politikusok is reagáltak a Kiss László-ügyre. Hollik István KDNP-s képviselő szerint két ember magánügyéről van szó."

Egy párt, amelyik hisz a szeretet erejében, őrzi az egyetemes emberi értékeket, ugyanakkor nem avatkozik emberek magánügyeibe. Azt hiszem, KDNP-szavazó leszek.

esernyősEvezős 2016.05.09. 10:16:03

@velőtanya:
Érdekes, az egynemű párok együttélésével kapcsolatban nem láttam még tőlük ezt a megfogalmazást, hogy két ember magánügye ...az abortuszról sem.
Hogy lehet ez vajon?

TG69 2016.05.09. 11:15:34

A megbánás stációi:

"Az egyik gyanúsított, Lantos László a bírósági szembesítésen azt mondta, érzése szerint megfé­lemlítették a kőművest, hogy ellene valljon. A karbantartó könnyeivel küszködve mondta, „eddig sajnáltalak, Lantos, de aki ilyen valótlanságot tud mondani rólam, azt nem sajnálom”. Lantos azt felelte: nincs rászorulva a tanú sajnálatára."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.09. 11:59:20

@velőtanya:

tehát ha 3 férfi megerőszakol 1 nőt (összesen 4 fő) az 2 ember magánügye? melyik kettőé?

velőtanya 2016.05.09. 14:01:04

@mavo: Pontosan nem tudnám megmondani, de az egyik valószínűleg Semjén Zsolt.

velőtanya 2016.05.09. 14:04:37

Közben egyébként Kiss László után már Aczél Endrét is keresztre feszítette a liberális háttérhatalom, szóval már csak a jobb lator szerepére van casting.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.09. 15:12:00

@velőtanya: A Blikk egyszeruen Aczel Gyorgynek nevezte (nem szandekosan, tenyleg ennyire nem figyeltek oda)

TG69 2016.05.09. 15:43:13

@velőtanya: Nekem erre a következő jelöltem Gyárfás Tamás. A ma kiadott közlemény részlete itt olvastható : index.hu/sport/uszas/2016/05/09/uszoszovetseg_a_kiss_laszlo-ugy_mar_nem_sportugy/

Ebben ez áll : "Az 1961-ben történtekről évtizedeken keresztül bármely vélemény csak hallomásokra, nem egyszer megtévesztő tájékoztatásokra épülhetett. Az elmúlt időszakban feltártak érthetően mindenkit megdöbbentettek, ez azonban már messze nem sportügy"

Ehhez képest Gyárfás nagy nyílvánosság előtt terítette eme hallomásokat ill. megtévesztő tájékoztatásokat :

"Az úszóelnök Kiss Lászlótól úgy tudja, hogy Zsuzsanna egy tekintélyes ember lánya volt, „könnyen kapható”, és csak ő állította be úgy, hogy megerőszakolták. "

2016.05.09. 15:46:13

@TG69:

régen sem voltak mások, akkor megfeleltek?
én mindig undorodtam tőle, acéltól is társaitól, valahogy sokan nem így voltak ezzel bizonyos oldalon

2016.05.09. 15:47:52

@esernyősEvezős:

a liberálisoknak sincs kifogásuk ez ellen, az élsport belefér

TG69 2016.05.09. 16:21:58

@WiteNoir: Az undor nem elég ehhez és most lett olyan ügy, ami oldalsemleges és kirívóan botrányos.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.09. 19:40:13

@TG69: van ugye egy jobboldali újságíró, akit a hatvanas évek elején elítéltek csoportos nemi erőszakban való részvétel miatt. és a magyar idők valamiért nem említette meg a nevét. és amúgy mások sem.

barsled 2016.05.09. 20:53:36

@jotunder: Érdekes, a MI-nek Bayer sem került a látókörébe.

TG69 2016.05.09. 21:45:59

@jotunder: 2001-ben az ES ket reszben talalta a sztorit. Itt most csak annyi relevanciaja van, hogy a rezsim jobboldali ujsagirok esetleg bekaphatjak, de a Kiss botrany lenyeget nem hiszem hogy erinti.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.09. 22:13:48

@jotunder:

az a történet azért sokkal kuszább és kevésbé egyértelmű a kiss-féle esetnél. nem védem lovast, csak megemlítem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.09. 22:15:26

@TG69:

nagyjából nulla köze van hozzá. tudtommal lovas kussol is a mostani ügyben.

incze 2016.05.11. 17:03:16

@TG69: a minden tapasztalatom ellenére bennem sertepertélő remény azt mondatja, hogy lacibá tényleg megértett valamit abból, mi is történt. ezek mindegyike (bocsánatkérés, lemondás a díszpolgárságról és uszodanévről) helyénvaló gesztus (tartalmazza a beismerést, és orientálja a közvéleményt,).

ekképpen tehermentesíti pl. a képviselőtestületet, azokat a szövetségi tisztségviselőket, akik esetleg valami mundérvédő pózban további "kármentésben" égetnék magukat tovább, stb. azok most könnyen hozhatnak helyes döntést, ráadásul ez a helyes döntés precedens jellegű lesz.

sosem szabad elfelejteni (fölmentést ugyan nem ad, de számon kívül hagyni akkor is nagy hiba), hogy a lacibák a környezetükkel szimbiózisban válhatnak csak igazi lacibákká. ha valaki ötven éven keresztül jószerivel csak kacsintást és vállonveregetést kap (legföljebb ha somolygós fejcsóválást, nagyjából mint mikor a nagyonkeresztény apuka lebukik a kupiban), akkor ugyan mitől könyvelné el másként a dolgot, ahogy a környezete?

klorofilll 2016.05.11. 19:40:10

@incze:

+1

Azzal együtt, hogy jobb lett volna (sokkal), ha csak a hírét halljuk ennek, nincs tévé, kép stb. Szegény Takáts Zsuzsannát ebbe a borzalmas bulvárosításba szemétség volt belerángatni szerintem. Bár mondhatott volna nemet, de nyilván nehéz és szokatlan helyzet volt a számára. :(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.05.11. 19:47:53

@klorofilll: egy gyurácz ferenc nevű irodalomtörténész lekommunistázta takáts zsuzsannát. elképesztő.

RontoPal 2016.05.11. 20:08:28

@jotunder: a pöcegödör tele van fekáliával, és van köztük olyan is, aki tud beszélni...

2016.05.11. 20:28:08

Rám szálltak egy tegnapi itteni bejegyzésem miatt, amit pedig hamar töröltem, de időben lemásolta Kupi Györgyi kedves, jóakaró ismerősöm, aztán szörnyülködve bemásolta egy másik ismerősöm oldalára. De persze lehet, hogy másként jutott el a nyugat.hu című Gyurácz-rajongó oldalra, és onnan villámgyorsan más oldalakra.
A bejegyzésem valóban könnyen félremagyarázható, ezért is töröltem (egy baráti tanácstól is ösztönözve). Ugyanakkor szerintem egyértelmű, hogy
1. az 55 évvel ezelőtti gyalázatos tettet egy pillanatra sem mentegettem (ezzel is vádolnak persze). Annak a megítélése olyan egyértelmű, hogy arra egy szót sem vesztegettem.
2. A sértettként nyilatkozó hölgynek semmi olyasmit nem tulajdonítottam, ami nem volt benne a szavaiban, vagy nem tartozott azokhoz szervesen. NEM állítottam, hogy Ő milyen módon lett vezető 28 évesen, csak azt, hogy akkoriban ez hogy volt szokás. Azt vélelmeztem viszont, hogy filozófia-esztétika "tanári" végzettséget akkor csak az ún. marxista-leninista (foxi-maxi) egyetemen lehetett szerezni, s ezért ő sem szerezhette máshol.
Ha ebben tévedtem, akkor itt, ezen a helyen - ahol a tévedés, ha az volt, megtörténhetett - elnézését kérem.
Továbbá ha ettől függetlenül is megbántottam, akkor őszintén megkövetem. Eszem ágában sem volt bántani, hisz nem is ismerem.
Az egész - ismerősi "használatra" szánt - bejegyzés oka pedig semmi más, mint hogy gyermekkorom óta elkötelezett sportbarátként és egyáltalán, magyarként felháborítónak tartom, ami az olimpiai felkészülés időszakában most már hónapok óta folyik a legeredményesebb mai magyar sportág köreiben. Ezt tudatos időzítésnek érzem az olimpiai szereplés gyengítésére.

esernyősEvezős 2016.05.11. 22:48:09

@klorofilll:

Ugyanezt érzem .... Mindegyik pasas "szereplése" (Gyárfásé és Hargitayé pláne) megint egyfajta "megfelelési kényszer"-ként jelent meg a médiában: nem került volna rá sor, ha nem nyúlik ilyen hosszúra az ügy ...és ha nem látszott volna, hogy most és itt ez a kedvező lépés.
Még várok, mire fut ki a dolog ....

incze 2016.05.11. 23:01:44

@WiteNoir: mikor koncentrálódik a közfigyelem, a kispályások is megpróbálják a maguk portékáját kapcsolt áruként benyomni a nagyfene mainstreambe. hát ez most kopp lett.

RontoPal 2016.05.12. 06:45:40

@WiteNoir: 28 évesen, az kb. 1971-ben volt. Egyáltalán nem volt egy főmérnökség pártalaphoz kötve. Pártalaphoz az igazgatói poszt kötődött.

velőtanya 2016.05.12. 07:46:57

@RontoPal: A kiemelkedő keresztény-konzervatív értelmiségi alapgondolata sem egészen világos nekem: ha valaki - feltéve, de meg nem engedve - 28 éves korában pártkarriert futott be, akkor őt bocsánatos bűn volt csoportosan megerőszakolni 18 éves korában? Vagy egyenesen hazafias érdem?

RontoPal 2016.05.12. 07:59:16

@velőtanya: Sőt, de pláne, ha foxi-maxin szerzett 18 éves kora után diplomát, akkor még jó, hogy bocsánatos bűn és hazafias érdem. Zavaros egy figura ez az irodalomtörténész...

velőtanya 2016.05.15. 15:23:03

Stumpf András érvelése, a konzervatív morális kultúrfölény jegyében:
"Kiss letöltendőt kapott, amiből aztán leült egy évet és nyolc hónapot. Börtönben. Hogy ez kevés lenne? Fél évre, vagy akár csak egy hónapra vonuljon be az, aki kevesli!"

Nincs olyan téma, amiben ezek képesek lennének leírni egy épelméjű, vagy ép erkölcsi érzékű mondatot.

RontoPal 2016.05.15. 16:35:44

@velőtanya: Vsz, h ő is szektatag... A kajakból b.szós szekta tagja... Ha egy kicsit olvasottabb lenne, akkor tudná, h Átlag Józsi ezért 8 év fegyházat kapott, és nem másfél év börtönt. Ha zongorázni tudná a különbséget, akkor ő egy Ránki lenne minimum...

fasd 2016.05.15. 17:55:50

Nem tudom, miért kell még rágni ezt a gumicsontot.

Először azt mondta Kiss, koncepciós per volt és ebben melléállt a szövetség.
Majd később virágcsokrot visz annak aki miatt elítélték, holott ebben az estben csőbombát kellett volna vinnie.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.05.22. 19:22:23

@velőtanya:

nyugalom, ugyanez társaság követel a kasztrálástól a halálbüntetésig bármit, ha az erőszakban nem heterók vesznek részt. olyankor egy percre sem merül fel az, hogy le lehet csücsülni, elévülés meg maximum a pokolban.

aronsatie 2016.05.25. 08:40:23

Csak a miheztartásom végett: elmagyarázná valaki, hogy a három év (20 hónap) letöltendő börtönbüntetés mennyivel igazságtalanabbul enyhe büntetés a nemi erőszakért, mint a két év felfüggesztett a cserbenhagyásos, halálos kimenetelű gázolásért? Mennyivel nagyobb hazugság a már megbűnhődtem érte/nem követtem el/koncepciós ügy volt a nem vettem észre/azt hittem, elgurult valami a csomagtartóban/de azért később visszamentem dumánál?
Mert biztos az, ha már egyszer az egyik szűnni nem akaró, a másik meg nulla felháborodást váltott ki.

Érvsebész 2016.05.25. 10:06:43

@aronsatie: elmagyarázni nem fogom (nyilván van valami szociálpszichológiai magyarázat, amelyhez nem értek), csak a kép árnyalása végett feldobnék néhány szempontot (azzal a megjegyzéssel, hogy a két bűncselekmény közti különbség megragadásánál figyelemmel kell lenni arra is, hogy eltérő büntető anyagi és eljárási szabályok, bírósági gyakorlat és büntetőpolitika alá esnek, ezért amit mondani fogok, ebből a szempontból - is - korlátozott érvényű):

- Az erőszakos közösülés szándékos bűncselekmény, amelynek a többek általi elkövetése súlyosabban minősül, ez esetben a büntetési tétel az 1978-as Btk. esetében 5-10 év. (Nem tudom, mennyi volt ugyanez a K. L.-ék elítélésekor, és lusta vagyok utánanézni.

- A közúti baleset gondatlan okozásáért, ha az halált okoz, ugyancsak az 1978-as Btk. szerint 1-5 év jár. Szándékosság a segítségnyújtás elmulasztásában van, azért, úgy emlékszem, öt év szabható ki, ha a segítségnyújtás a sértett életét megmenthette volna (valószínűleg nem erről volt szó, de mivel az ügyet csak a sajtóhírekből ismerem, erről nem nyilvánítanék véleményt). Ezek a felső értékek. A halmazati büntetést nem úgy kell kiszabni, hogy összeadjuk a két bűncselekmény miatt külön-külön kiszabott büntetést, hanem a kettőért (többért) összesen egy magasabbat.

A büntetéskiszabás során a bíróságnak értékelnie kell a bűncselekmény súlyán túl vádlott személyi körülményeit, valamint a speciális és a generális prevenció szempontjait is - ez régen is így volt. A felfüggesztésre akkor kerül sor, ha a büntetés célja remélhetőleg a végrehajtás nélkül is elérhető. Ezzel szemben K. L.-ék esetében nem felfüggesztés, hanem feltételes szabadságra bocsátás történt (ez pedig abban a feltételezésben, hogy a büntetés hamarabb elérte a célját).

Hogy miért nincs felhördülés, annak több oka lehet (megint: nem értek hozzá, csak találgatok). Pl. hogy nem hasonlítható össze egy szándékos bűncselekmény egy gondatlannal; hogy a szexuális szabadság elleni szándékos támadást az emberek súlyosabbnak ítélik, mint az élet gondatlan kioltását.

Mellesleg Murányi nem volt sem ikon, sem példakép, nem neveztek el róla újságot, és lemondott a NSZ főszerkesztői posztjáról, amikor a sértett meghalt, azaz nem okozott csalódást a benne hívő tömegeknek (hiszen nem voltak ilyenek), amint ez Kiss-sel vélhetően történt, akik az efölötti frusztrációjukon nem tudtak úrrá lenni.

aronsatie 2016.05.25. 10:29:21

@Érvsebész: Ez kimerítő és alapos válasz, köszönöm. A nemi erőszak valóban szándékos, ennél fogva súlyosabb. Egészen a cserbenhagyásig, mint magad is megállapítod. Onnantól összemérhető(nek kellene lennie). Az igazság minden részletét egyik elkövető sem bontotta ki.
Murányi egyébként a HVG főszerkesztője volt, de valóban lemondott. De neki volt már miről lemondania, Kiss meg a büntetés letöltése után építette fel, amiről emberöltővel később aztán kénytelen volt lemondani.
De igazat adok neked abban, hogy a különbség fő oka az ismertség. A tévénéző, facebookozó nemzedék főleg a látszatra ad és könyörtelen.

Érvsebész 2016.05.25. 10:43:58

@aronsatie: "De igazat adok neked abban, hogy a különbség fő oka az ismertség."

Ebben ne adj igazat, mert nem ezt állítottam.

aronsatie 2016.05.25. 10:49:22

@Érvsebész: "Mellesleg Murányi nem volt sem ikon, sem példakép,..."

Érvsebész 2016.05.25. 14:18:21

@aronsatie: "A nemi erőszak valóban szándékos, ennél fogva súlyosabb. Egészen a cserbenhagyásig, mint magad is megállapítod. Onnantól összemérhető(nek kellene lennie)."

Nem, pontosabban a büntető jogalkotás és -alkalmazás nem követ tisztán szándéketikai, vagy tisztán következményetikai elveket. Következményetikai szempontból a halálos kimenetelű bűncselekmény mindenképpen súlyosabb, mint a "csak" a szexuális szabadság sérelmével járó. A segítségnyújtás elmulasztásáról - ha az halálos eredményhez vezet (amire az elkövetőnek csak a gondatlansága terjedhet ki, különben emberölésről van szó) - a jogalkotó az említett törvényben úgy gondolta, enyhébb megítélés alá esik, mint a többek által elkövetett erőszakos közösülés. Ha emiatt a tömegek nem hördülnek föl, annak oka lehet az is, hogy ez esetben a jogalkotás találkozik a tömegigénnyel (persze ezt a konkrét ügyektől elvonatkoztatva jegyzem meg).

Ami a másikat illeti, nem minden ismert ember ikon vagy példakép. Összességében ez az összehasonlítás szerintem nemigen vezet sehova. De itt van néhány tudósítás az utóbbi évek szexuális erőszak miatt kiszabott ítéleteiből:

index.hu/belfold/2015/11/23/9_evre_sulyosbitottak_a_golyatabori_eroszakolo_iteletet/

24.hu/szorakozas/2015/04/06/de-mi-is-az-a-damu-ugy/ (itt az elkövető ismert)

www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/szexualis-eroszak-mezohegyesen-638001 (itt a sértett gyermekkorú)

Látható, hogy így se könnyű az összehasonlítás, de ezeknek a fényében nem tűnik szigorúnak a K. elleni ítélet.

aronsatie 2016.05.25. 14:36:10

@Érvsebész: Félreértesz. Nem kifogásolom, ha adott esetben nemi erőszakért 9 évi vagy akár hosszabb börtönbüntetést adnak. Csak kiváncsi lettem volna, van-e valakinek arra nézve magyarázata, hogy az egyik ügyben a három évet a közvélemény kevesli és emberöltővel később óhajtja korrigálni, a másikban viszont szava nincs a felfüggesztettre, könnyen lehet, hogy azért, mert az áldozat is és az elkövető is közömbös számára.
Mert az én magyarázatom az, amit írtam. Ez a nemzedék a tévében látott és a Facebookon meg- és kibeszélt látszat alapján ítél, mégpedig a lehető legnagyobb könyörtelenséggel. Nincs magánszféra, nincs feledés és nincs pardon. Nem állítom, hogy ez minden esetben baj, de hogy veszélyes, azt igen.

Érvsebész 2016.05.25. 15:00:01

@aronsatie: Értem, hát ez, azt hiszem, messze túlmutat a büntetőjogon (amihez szintén nem értek). Minden nemzedék a látszat alapján ítél, ez régen sem volt másképp, legfeljebb az információtechnológia fejlődése miatt látványosabb a különbség. Akit kétszáz éve a falu vett a szájára, annak sem volt a közösségben maradása.

Nincs magánszféra - igen, ez a legnagyobb gondok egyike, és ennek messze nem K. L. a legszerencsétlenebb áldozata, gondolj csak a cyberbullyinggal sújtott öngyilkos tinikre :(

aronsatie 2016.05.25. 15:28:22

@Érvsebész: Valóban, minden nemzedék így ítélt, de nem tanult semmit belőle, és ez manapság vált végképp veszélyessé.
Igen, azokra is gondoltam. Meg (vess meg) az Aczél nevű firkászra is, aki el se ütött senkit, csak ronda szavakat használt és népszerűtlen véleményt képviselt, majd olvashatta (sajnos velem együtt) egykori kollégái beszélgetését a Facebookon, hogy meddig gatyázik még a 168 óra, mielőtt példás büntetéssel sújtja.

incze 2016.05.26. 02:29:46

@aronsatie: "Murányi egyébként a HVG főszerkesztője volt, de valóban lemondott"

nem, murányi valóban a népszabadság főszerkesztője volt, előtte pedig évekig a blikké. volt is ezért, mert uyge, a szokásos színvonalú mindenoldalú és mindenirányú, bár latymatag baszakodás.

incze 2016.05.26. 03:09:12

@aronsatie: szerintem ez nem igazán nemzedéki kérdés, egyszerűen a média kultúra ilyen, a legelnagyoltabb, legdurvább sémák jutnak érvényre a láthatóságért folytatott licitben. ha nincsen valami hasonlóan durva ellenséma, amely mögé elegendően erős ellentábor állítható (ilyen lett volna a komenisták koncepciós pere, vagy a könnyűvérű kékmájú ávóscsemete), akkor könnyű rajtaveszteni. minden azon múlik, hogy az ellentétes narratíváknak mennyi tartalékuk van fölkavaró, mobilizáló elemekből (akár igaz, akár nem, a hívek akkor is ragaszkodni fognak hozzá, ha nem igaz, de elég ütős, mert beleszeretnek, és idővel el is hiszik).

az rtl riport megsemmisítette az ellenpróbálkozást, mi több leleplezte a narrtívagyártó mesterkedést, nem mellesleg világossá tette, hogy a kissékről szóló durva vélekedések (egyetértek, véletlenül) igazak voltak (sőt). az ilyen totális médiavereség elég ritka.

---
a murányi esethez annyit, hogy ez a fajta cserbenhagyás számomra inkább reflex-szerű elmenekülésnek, pániknak tűnik, szóval nem rideg gaztett, főként hogy végül is visszament. (a visszamenést nem hőstettnek gondolom, hanem az első józan, mérlegelő pillanatok eredményének, annak a belátásnak, egész biztosan megtalálják az elkövetőt.)

aronsatie 2016.05.26. 08:11:54

@incze: Tényleg. Rosszul emlékeztem. Valamiért a testvére maradt meg bennem, aki az utódja.

aronsatie 2016.05.26. 08:48:04

@incze: Na de hát épp ez az. Az egyik esetben hajlandó vagy a jóhiszemű magyarázatot elfogadni. Pánikba esett, elmenekült, de aztán visszament. Lehet.
De később azt állította, hogy csak furcsa zajt hallott, azt hitte, a csomagtartóban szabadult el valami.
Ez önmagában is, nagyobb valószínűséggel hazugság, mint amit Kiss állított. Furcsa zaj miatt nem megyek vissza, és arra sem emlékszem később, hol jártam, amikor hallottam azt a furcsa zajt. Elütött biciklista egyébként is igen nagy zajt csinál.
Szerintem ösztönösen elmenekült, nálunk nem divat bevallani az autós gikszert. Majd felhívta az ügyvédjét, aki megmondta neki, hogy takarodjon vissza a helyszínre, különben le fogják csukni. Ez bizony cserbenhagyás, és még ha nem emiatt halt is meg az áldozat, tőlem bizony letöltendőt kapott volna, mert valaki miatta halt meg. Az ír pasas három évet kapott, a "szlovák milliomosnő" meg talán hatot. Ez másfél év/áldozat.
Kissről rengeteg durva vélekedés jelent meg, amiből egyikről sem bizonyosodott be, hogy igaz. Minden edzői szörnyetegséget, amiről név nélkül írt valaki, az ő nyakába varrtak. Az egyedüli, ami bebizonyosodott, és amit kénytelen volt bevallani, az az, amiért elítélték, és maradt a gyanú, hogy nem az volt akkor az egyetlen eset.
A "narratívagyártó" mesterkedés pedig ostoba és nevetségesen amatőr "válságkezelés" volt csak, nem gonosz ármány. Még annyi esze sem volt, hogy legalább utána nézzen, él-e az egykori áldozat, és befolyásos volt-e valamilyen felmenője.

aronsatie 2016.05.26. 08:55:08

Megjegyzem, a Népszabadság jelenlegi vezetője, ha már egyszer a testvérét büntetőügye ellenére tanácsadóként foglalkoztatja, nem tehetné meg ugyanezt a Facebookon bunkón fogalmazó, de az újságba több évtizede író munkatárssal? Az utóbbi bűne miért kizáróbb ok?

velőtanya 2016.05.26. 09:06:49

@aronsatie: A "narratívagyártó" mesterkedés pedig ostoba és nevetségesen amatőr "válságkezelés" volt csak, nem gonosz ármány. Még annyi esze sem volt, hogy legalább utána nézzen, él-e az egykori áldozat, és befolyásos volt-e valamilyen felmenője."
Ez nekem erősen a kovácszoltáni "És sikerült?" morál újabb manifesztumának tűnik.

aronsatie 2016.05.26. 09:24:25

@velőtanya: Gondolom, nem az ÉS főszerkesztőjére utalsz, de mi a gond?

aronsatie 2016.05.26. 11:07:20

@velőtanya: Ez valóban vicces, de mi az összefüggés? Arról írtam, hogy ugyan a közvélekedés sátáni gonoszságúnak minősítette, hogy holt hírét keltették az egykori áldozatnak, valójában nem gonoszságból, hanem butaságból tették. Gondolom, Kiss úgy tudta, hogy, ezt elmondta Gyárfásnak, az meg megismételte a nyilvánosság előtt, mert már miért is kellene előbb meggyőződni, hogy úgy van-e?

velőtanya 2016.05.26. 11:38:56

@aronsatie: Én úgy látom, hogy gonoszságból ÉS butaságból tették, ahogy KZ válasza pedig lényegében azt ismeri be - miközben amúgy védekezésnek szánja, és annak is hiszi - hogy a kormány nem csak korrupt, de béna is.

aronsatie 2016.05.26. 12:14:36

@velőtanya: Nem látok benne gonoszságot. Eleve nem is volt összeesküvés, mindenki (meg)úszásra játszott. Előbb egy csapatban, aztán szépen kiszálltak Kiss mellől (a nekem csak annyit mondott, hogy volt valami nőügye pontosan ennek jegyében, a gyárfási tapintat iskolapéldájaként született).
Aránytalan a reakció. Miért pont ez lenne gonoszság, és a Bachot hallgattam, nem is hallottam meg érthető pánik? Egyáltalán, miért pont Bachot? Miért nem a Rekviemet, mondhatta volna azt is, hogy a Keletinél ért véget a Kyrie, és hát a biztos úr is tudja, mi jön azután.

velőtanya 2016.05.26. 12:36:22

@aronsatie: Ha valaki ilyen módon megrágalmaz és befeketít egy halottnak hitt nőt, akit korábban a most már elég jól ismert körülmények között megerőszakolt - abban a hitben, hogy az áldozat már úgyse tudja megcáfolni - nálam kimeríti a gonoszság fogalmát. Talán túl szigorú vagyok, de ez most már így marad a hátralévő időre.

aronsatie 2016.05.26. 13:16:52

@velőtanya: Na épp ez az. Ilyet lehet a másikra is mondani. Aki gyáván elmenekült és Bachra hivatkozik meg az esőre, meg hogy nem vette észre, miközben az egyedül élő, szerencsétlen sorsú ember a vérébe fagyva feküdt az út szélén, az nálam kimeríti a gonoszság fogalmát.

incze 2016.05.26. 15:11:03

@aronsatie: a murányi esetben a magyarázatom egyáltalán nem jóhiszemű. nem emberbarátság kellett ahhoz, hogy visszamenjen, hanem annak belátása, hogy úgyis elkapják. e belátás után visszamenni már racionális veszteség csökkentés. a pánik elfutást épp ezért fogadom el, mert a racionális döntést az adott helyzetben nem tudta meghozni, csak később, hiszen a legkisebb bajt számára a helyszínen maradás, segélynyújtás jelentette volna. a verzióját a zajról, később észlelt horpadásról kihagytam, azzal nyilván a cserbenhagyást próbálta teljesen megúszni.

aronsatie 2016.05.26. 22:25:16

@incze: Pánik tarthat pár percig, néhány sarokig, de hazáig már a számítás, hogy hátha megússza, és nem látta senki. Mindegy, nem akarom a világ leggonoszabb embereként feltüntetni, bár valóban helytelenítem a felfüggesztett büntetést. Csak az aránytalanságot akartam jelezni, ami az úszóedző esetének megítélése és az övé között van. Azt már csak akkor fedeztem fel, amikor kiderült, hogy rosszul tudtam, és nem a HVG, hanem a Népszabadság főszerkesztője volt, és (számomra ez a hab a tortán), a tanácsadói státuszra még méltó a testvére szemében, Aczél, kicsit hosszabb és jelentősebb népszabis múlttal és nulla bűnüggyel meg már arra sem.