Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Klebelsberg és a czunyinék (megjegyzésposzt)

2016.02.07. 21:37 | jotunder | 118 komment

 

        Ekkora feladathoz azonban nem lehet sikerrel hozzáfogni akkor, ha a nemzet széles rétegeit át nem hatja annak a szent célkitűzésnek belső igazsága, hogy a legműveltebb nemzetté kell lennünk Európának ezen a részén. Amit az összeomlás után eddig sikerült elérni, azt jó- részt a kormányzó, a miniszterelnök és a pénzügyminiszter megértő támogatásának köszönhetjük. De a felülről jövő támogatás nem elégséges, – szükség van a magyar nemzet nagy tömegeiből és főleg az intelligenciából alulról feltörő lelkesedés lendítő erejére. Ezért használok fel minden alkalmat, azért járom az országot az osztrák határtól a román határig, a cseh határtól a szerb határig, hirdetve a városok intelligenciájának és a tanyák népének a nagy közművelődési célkitűzések sorsdöntő fontosságát. Azzal végzem, amivel kezdettem: új nagy célkitűzések előtt állunk és e célok között talán a legfontosabb, hogy a magyar műveltség toronymagasan emelkedjék Kelet-Európa népei fölé. (Klebelsberg Kunó)

 

       1926-ban, gróf Klebelsberg Kunó vallás- és közoktatásügyi miniszter idejében, a magyar középiskolákban kevesebb, mint háromezer tanár tanított, és összesen 4973 végzős (nyolcadikos) középiskolás volt, a középiskolások aránya a 10-18 éves népességben 4.2 százalék volt.  Összesen 4941 tanuló tett sikeres érettségit 5868 vizsgára jelentkezőből. A közoktatás nem ugyanazt jelentette, mint ma, az elitstruktúrák valóban az elitet jelentették. 

  Ahogy Magyarország sem ugyanazt jelentette, mint ma. Gróf Bethlen nem Orbán Viktor volt, gróf Klebelsberg pedig nem valamelyik czunyiné a sok közül, már alig tudom számon tartani őket. Magyarországgal számolni kellett akkoriban, és nem feledjük el, az lehet, hogy ijesztően hangzottak Klebelsberg nézetei a magyar kultúrfölényről, legalább nem borzasztóan nevetségesnek. Magyarországot Babits, Kosztolányi, Karinthy, Szerb Antal és Bartók Béla jelentette akkoriban (és, hogy Orbán is értse: 1938-ban Sárosiék ezüstérmesek voltak a futball-világbajnokságon). Horthy és gróf Klebelsberg Magyarországa talán nem volt minden szempontból a legbarátságosabb hely, de azért ott volt a térképen. Orbán Viktor és a czunyinék Magyarországa pedig valamelyest nyugatabbra van Azerbajdzsántól, de erről a tényről egyre kevesebben tudnak a világban.

  Az a Magyarország egy komoly ország volt, a maga kellemetlen szociális problémáival, antiszemitizmusával, revizionista pattogásával együtt. Klebelsberg arról álmodott, hogy még nagyobbá és erősebbé teszi az országát, és hát kit érdekel, hogy mit álmodnak a czunyinék, az sem érdekel, hogy mit álmodik az az ember, akinek Tellér Bubu és Lánczi Böbe a főideológusa és Bayer Zsolt az udvari tollnoka? Ahol Kerényi Imre, L.Simon László és Fekete György a kultúrhéroszok egyesített tanácsa parancsnokai, nem mindegy, hogy ki miket álmodik? Lehet egyáltalán kisebbnek álmodni Magyarországot Matolcsy György banánjánál?

 A czunyinék egyetlen feladata az volt, van és lesz, hogy minél kevesebből kihozzák az oktatási rendszert. Orbán beárazta már magának az ő félázsiai népét, van egy elképzelése arról, hogyan kell kezelnie és mit várhat tőle. Kádár János is sokkal többet gondolt erről az országról, mint Orbán, nemhogy Horthy vagy Klebelsberg. Most kell neki egy új czunyiné, aki odacsap, aki rendet csinál, és meg is fogja kapni az új czunyinéját. Klebelsberget egy percig nem tűrné meg. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr458369080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esernyősEvezős 2016.02.08. 10:06:04

NEM!
Ami szép volt, jó volt és haladó szellemmel bírt, az a "boldog békeidőknek" hívott időszak a kiegyezéstől az első világháborúig - kivéve azt, hogy a (szegény)paraszti rétegek nem bírtak, nem voltak képesek profitálni a haladásból és nem is segített nekik ebben senki.
Horthy Magyarországa egy fostalicska rendszer volt. Zusammen.

9mmPara 2016.02.08. 10:12:26

@netukki: Jó, de ez alapjában véve aprópénz. Nyilván egyszerűbb és valamivel olcsóbb az aprósameszokat is uniós pénzből kifizetni. Abban az országban, ahol pár éve még egy közepes színvonalú középiskola igazgatói/helyettesi pozíciója igazi, nagy jutalomfalat volt az átlag-narancskádernek, ott 10-20 milliócska -- országos szinten jelentéktelen összeg -- ellopásának lehetősége komoly biznisz.

ámbátor 2016.02.08. 10:14:29

Azért mekkora szerencséje van már ennek a Czunyinénak, hogy pont akkor lett szükség épp egy digitálistartalom-előállításért felelős kormánybiztosra, amikor ő pont alkalmatlanná vált államtitkárnak.
Másrészt mekkora szerencséje van már a kormánynak, hogy am,ikor a legnagyobb szökség merült fel digitálistartalom-előállításért felelős kormánybiztosra, akkor pont felszabadult az államtitkárásgra épp alkalmatlanná vált Czunyiné, aki viszont épp alkalmas, sőt, mind szakmailag, mind emberileg a legalkalmasabb erre a feladatra.

BpStalker 2016.02.08. 10:21:52

@Virág et.: Ó dehogyis nem. Nézd csak meg a kísérleti tankönyvek sztorit. 5 milliárd EUR támogatást vettek fel az új tankönyvek kiadására. Ez kb 100 milla per megírt könyv. Cserébe 5 évig bent kell tartani a rendszerben őket, vagy mehet vissza a lóvé.

klorofilll 2016.02.08. 10:22:49

@pnegyesi: @Evezős:

+1

"Magyarországot Babits, Kosztolányi, Karinthy, Szerb Antal és Bartók Béla jelentette akkoriban"

Pontosabban Magyarországot _akkoriban sem_ Babits, Kosztolányi, Karinthy, Szerb Antal és Bartók Béla jelentette.

Muad\\\'Dib 2016.02.08. 10:26:30

@Evezős:
"...Horthy Magyarországa egy fostalicska rendszer volt. Zusammen."
Klebelsberg nagyon sokat tett a magyar oktatás színvonalának javításáért. Persze megtehette volna, hogy nem csinál semmit - mondván rossz a környezet - és marad mindenki analfabéta meg hülye, de számomra nem teljesen világos ez mennyivel is lett volna jobb hozzáállás részértől.

velőtanya 2016.02.08. 10:30:39

Egy kis klebelsbergi Realpolitik, amúgy egy egyoldalúan tömjénező oldalról:
"Klebelsberg később sokat beszélt arról nyilvánosan, hogy elvi álláspontja a numerus clausus eltörlése lenne, de az erre tett liberális javaslatokat újra és újra leszavaztatta a kormánypárttal. Az 1927-re elkészült módosítás célja, ahogy Klebelsberg bizalmasan írta Bethlennek: “A törvényt tehát majd revideálnunk kell, de nem azért, hogy a zsidó egyetemi hallgatók ezreit megint nyakára bocsássuk a nemzetnek, hanem azért, hogy bizonyos racionális enyhítéssel az intézmény lényegét megmentsük".
(Az intézmény lényegének megmentése, ez külön egy olyan szép vándormotívum errefelé)

velőtanya 2016.02.08. 10:31:48

@ámbátor: Legnagyobb szerencséje azonban a Magyar Embereknek van, no meg a digitálistartalom-előállítás nemzetstratégiai ügyének.

esernyősEvezős 2016.02.08. 11:47:16

@BpStalker:
Pontosan.
Ezért van az, hogy 300 forintért tudnak adni perpillanat egy 9. osztályos magyar irodalom könyvet - és a többi sem drágább 500 forintnál.
A beltartalom meg nem ér két fillért.
De a listáról ezt lehetett beletenni a 12 ezer forintos keretbe.
(Egy szakközépiskolai szakmai könyv 3000 forintnál kezdődik, a komolyabb, az meg 5000-nél. Ha ezt bevállalja az iskola, akkor a közismereti tárgyaknál a 3-500 forintost lehetett csak megvenni.
És ne mondja nekem senki, hogy ez nem pont így lett kitalálva!)

esernyősEvezős 2016.02.08. 11:48:31

@klorofilll:
Úgy van.
Ha ők jelentették volna, most nem tartanánk itt.
(Emlékeim szerint egyik sem volt a kor államilag is elismert, ünnepelt alakja ....)

esernyősEvezős 2016.02.08. 11:57:43

@Muad\\\'Dib:

Klebelsberg egyetlen momentum, amire lehet azt mondani, amit te írtál. Kis jóindulattal ( a nyolc általánost azért nem erőltette túlságosan ő sem - ami nélkül kiemelkedni a nyomorúságból, egyáltalán nem volt lehetséges!Annyit akart - és most pontosan ugyanezt forszírozza Orbán is! -, hogy az alul levők kb. megtanuljanak írni és olvasni, ezáltal bázisa legyenek az alul, mindenféle alantas munkát elvégző tömegnek - de vérszemet azért ne kaphassanak, mármint azt illetően, hogy hátha ki lehet törni a zárványból....)
Ettől még a rendszer maga úgy volt szar, ahogy.

Muad\\\'Dib 2016.02.08. 12:08:49

@Evezős:
A nyolcosztályos iskola programja nem miatta nem valósult meg, ő 1928-ra elkészítette annak teljes tervezetét, de addigra is már több mint 100 népiskola üzemelt 8 osztályosként. Aztán a gazdasági válság, és politikai változások miatt az egész ügy annyiban maradt. Mellesleg a reálgimnáziumokat pont azért alakította ki, hogy oda bejuthassanak a négyosztályos elemiből érkezők. Az, hogy az adott környezetben egyáltalán ennyit elért, kiemelkedő.

esernyősEvezős 2016.02.08. 12:47:38

@Muad\\\'Dib:
A nyolc osztályos iskolát 1940-től akarta kötelezővé tenni, de csak azoknak, akik a négy után nem mentek már át a polgáriba.
Lefordítom:
a nyolc osztályos iskola azoknak lesz fenntartva, akiket a szülők nem tudnak/nem akarnak átvinni az - elsősorban egyházi fenntartású nyolcosztályosokba. A minőség ennek megfelelő lesz.

Ugyanitt tartunk.

(Nem kisebbítem Klebelsberg eredményeit - ám ne feledjük azt sem, hogy az akkoriban fennálló társadalmi viszonyok konzerválása mentén gondolkozott ő is.)

Muad\\\'Dib 2016.02.08. 13:01:02

@Evezős:
A forrás szerint, amiket találtam (www.mek.oszk.hu/02100/02185/html/1362.html) a 10 éves tervét 1928-ban készítette el, és tőle független okok miatt kellett várni 1940-ig a törvénybe iktatásra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 13:02:35

@Evezős: vidéken (a megyei jogú városokat kivéve) két százalék körül volt a középiskolások száma. az egy másik korszak volt.

kiazmarmegint 2016.02.08. 13:58:40

@Muad\\\'Dib: valaki hozzaerto, mondjuk te, irja meg, mi tortent ezen a fronton az elso becsi dontes utan? En egy szlovak szerzotol azt olvastam, hogy akkor bevezettek egesz Magyarorszagon a nyolcosztalyos altalanos iskolat, mert a Felvideken addig is az volt. Igaz ez, (hogy azert vezettek be), vagy amugyis bevezettek volna, vagy nem is vezettek be?

esernyősEvezős 2016.02.08. 14:03:45

‪#‎napiCzunyiné‬

Miért jó a Klik?
Czunyiné:
"A KLIK azért jó, mert egy olyan beavatkozási felület a fenntartó részére, ahol azokra a többek között nemzetközi mérésekre tudunk reagálni, ami a beavatkozási pontoknak a megtalálását jelenti az oktatási rendszerben; így a végzettség nélküli iskolaelhagyás, és mindazok az intézményi átjárhatóságok vagy a gyermekek oktatásával összefüggő tudásrendszereknek az eljuttatása."

esernyősEvezős 2016.02.08. 14:04:42

@Muad\\\'Dib:
Működött 1928-tól, de kötelezővé 1940-től vált volna, az elképzelései szerint.

Muad\\\'Dib 2016.02.08. 14:10:32

@kiazmarmegint:
Finoman szólva sem vagyok szakértője a témának, de én nem tudok róla, hogy kötelezővé vált volna attól kezdve. Törvényileg 1940-től lett kimondva a 8 osztályos népiskolák felállítása.

"...A nyolcosztályos népiskola bevezetése hosszú folyamat eredménye volt; tízesztendős programját Klebelsberg 1928-ban készítette el, de a gazdasági válság miatt törvényi szabályozására csak 1940-ben került sor. 1927-ben már száznál több nyolcosztályú népiskola működött, ezek számára a Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium 7. és 8. osztályos tantervet és utasítást is kiadott. Az 1940. évi XX. tc. törvénybe iktatta a nyolcosztályos népiskolák felállítását..."
www.mek.oszk.hu/02100/02185/html/1362.html

TG69 2016.02.08. 14:29:20

Egyébként a 2003-as 6,44%-os oktatási kiadásokat sikerült 4,7%-ra levinni (GDP arányosan). Ez a szokásos fideszes csendes megszorítás. Ehhez képest Klebelsberg idején ez min. a duplája volt. Más kérdés, hogy az irányítást/tervezést is elcseszték, ami már működési zavarokat okozott. Erre egy jó összefoglaló az örökös reakciója :

"Az örökös még tavaly nyílt levelet írt Hoffmann Rózsának, amelyben kifejtette többek között, hogy „az új szervezet szellemisége nem gróf Klebelsberg Kunóra, a nagy kultuszminiszterre emlékeztet, inkább egy pedellus-szakszervezet kisstílű végrehajtó szervezetére. Javaslom pl. Aczél György nevének használatát az Intézményfenntartó élére!”, és leszögezte, nem járul hozzá a névhasználathoz. Állítása szerint erre a levélre választ nem kapott, ezért a tiltakozását eljutatta Balog Zoltán emberierőforrás-miniszterhez is."

BpStalker 2016.02.08. 14:36:45

@BpStalker: az EUR az HUF akart lenni

sárospataki 2016.02.08. 15:18:00

@jotunder: Mussolini legnagyobb rajongói az amerikai progresszív liberálisok és az angolszász baloldal volt a 20-as években.

www.discoverthenetworks.org/viewSubCategory.asp?id=1223

Persze, maga Jonah Goldberg könyve inkább bombasztikus, mint tudományos mű, de attól még khm.

aronsatie 2016.02.08. 15:19:55

@TG69: Az örökösnek határozottan van humora.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 15:33:32

@sárospataki lány: Winston Churchill egeszen biztosan lelkes tamogatoja volt Mussolininek. A huszas evekben Ungarettitol Malaparte-ig, Marinettitol Pirandello-ig rengeteg nagy olasz muvesz, iro, kolto volt Mussolini hive. A szeretojet Scarfatti asszonyt is rendesen korbevittek Amerikaban, errol volt is egy film a Susan Sarandonnal. Nagy kedvenced Julius Evola kisse jobbra allt Mussolinitol, de csak azert nem lepett be a partba, mert nem tartotta elegge totalitarianusnak a rezsimet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 15:45:15

@Muad\\\'Dib: valoszinuleg feligazsagokrol van szo. azt siman el tudom hinni, hogy felkertek valamilyen external reviewernek valamelyik programhoz. ezt lehet ugy forditani, hogy akkreditacios bizottsagi tagsag de erosen felrevezeto.
gondolom tartott egy eloadast, es a meghivoja a Trinity College-bol volt. a kutatoprofesszori cim adomanyozasat viszont nem tudom megmagyarazni. az nagyon kemeny. Magyarorszagon szeretik beszorozni az erdemeket kettovel harommal, es neha harminckilenccel is.

eleg komoly vincentesedes tortent a mandineren :))))

2016.02.08. 15:47:21

@sárospataki lány:

nem tudom, tudtad-e, ha nem, most elmondom neked, hogy azok az emberek már halottak.

sárospataki 2016.02.08. 16:23:26

@jotunder: Evola túlságosan nacionalistának és populistának gondolta Mussolinit, mindkettőt balos elhajlásnak tartotta, ezért nem támogatta. Egyébként nem a kedvencem, csak a miheztartás végett :-)

sárospataki 2016.02.08. 16:24:51

@WiteNoir: Kunó kortársai voltak, csak ezért bátorkodtam felvetni.

beavereater 2016.02.08. 16:43:50

"A köznevelési kerekasztal megalakítását január 23-án jelentette be az emberi erőforrások minisztere. A keddi alakuló ülésre meghívást kapott a Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, az Eszterházy Károly Főiskola, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, az Országos Köznevelési Tanács, a Pedagógusok Szakszervezete, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Nemzeti Pedagógus Kar, a Nemzeti Ifjúsági Tanács, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság, a Magyar Művészeti Akadémia, a Nagycsaládosok Országos Egyesülete és a Kárpát-medencei Családszervezetek Szövetsége."

via hvg.hu

Csak nem ogv seggevégei majdcsak az összes fenti kupl...khm, intézmények, a mi adónkból részben/egészben? CSAK NEM?
Mondjuk a Magyar BMX szövetséget még hiányolom, jót tenne a szinergiáknak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 16:55:18

@sárospataki lány: Klebelsberg resztvett a zsidok kiszoritasaban a felsooktatasbol. Ez tagadhatatlan. Es eleg nagy baromsagokat beszelt ossze errol. Nem volt klasszikus ertelemben antiszemita, sot, idegesitette az antiszemitizmus baromarcu valfaja, de mondjuk nem akarta, hogy Riesz Frigyes professzor legyen. Riesz csak 48 eves koraban lett professzor Szegeden, es a matematikai analizisnek akkor o volt az egyik legnagyobb alakja a vilagon. A magyar kulturfoleny apostolat gyakorlatilag senki sem ismeri a vilagban, szemben pl. von Neumannal, Szilarddal, Wignerrel, Karman Todorral vagy Teller Edevel.

velőtanya 2016.02.08. 18:19:23

@jotunder:
Aztán meg itt van ez is, szintén mai írás: mandiner.blog.hu/2016/02/08/orok_haboru_igy_lesznek_a_tanarok_soros_ugynokei
Vártam, hogy legalább a végén majd jön a narancs farok, de semmi.
A végén még elszívják a levegőt a vincent elől:)

RontoPal 2016.02.08. 18:56:55

@Muad\\\'Dib: Ez szerintem egy isten bizonyíték, ti. semmiből is lehet teremteni. :D

Gyalázat, egy egyetem rektora nettó hatudozó...

komment1 2016.02.08. 19:17:15

@Muad\\\'Dib: Aki hallotta már rektor urat angolul kommunikálni, az tudhatja, hogy sok minden lehet ő, de speciel cambridge-i professzor az nem. Meg tud írni egy előadást, de kérdésekre már inkább nem válaszolna, mert az már bonyolult.

Egyébként semmilyen komolyan vehető nemzetközi konferencián nem szokott részt venni. Jellegzetes magyar karrier - ehhez még egyházfinek sem kell lenni.

A cambridge-i eset valszeg annyit takar, hogy kutatóengedélyt kért, és - lévén hogy mégiscsak egy európai egyetem rektora - megadták neki. Aztán elment a könyvtárba és kutatott.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 19:19:21

@RontoPal: ppke.hu/uploads/articles/83537/file/Rector-cv-Szuromi-2013-08.pdf

lathato, hogy volt ket meghivasa cambridge-be, amire azt irja, hogy research professor. az lehetseges, hogy megint meghivtak valamifele vendegprofesszorsagra, ahol nem kell tanitania, es ezt interpretalta o vagy mas, hogy kineveztek kutatoprofesszornak.

komment1 2016.02.08. 19:27:39

@jotunder: Kizárt, hogy vendégprofessor volt. Nem tudna megtartani egy tömbösített szemináriumot, ahol azért nem elég a leírt szöveget felolvasnia, hanem minimum társalogni kell adott kutatási témáról. Egyszerűen nem tud annyira angolul.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 19:36:33

@komment1: valaki meghivjak mondjuk ket honapra (rektor, szoval ketlem, hogy sokkal hosszabb idore elmegy), es nem tanit. akkor o mivel professzor, "visiting professor", es mivel nem tanit, hanem kutat "visiting research professor". pedig lehet, hogy csak X.Y vendege, aki ezt a Z.W grantjabol fedezi, es semmilyen hivatalos iratban nem szamit visiting research professornak. en erre gyanakszom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.02.08. 19:40:45

lentnercsaba.com/doc/cv_en.pdf

itt is van egy sorbonne-i kutatoprofesszorsag. es meg sok minden mas.... kulonosen az utolso tetel erdekes.

hanyan hazudhatnak magyarorszagon karriert??

esernyősEvezős 2016.02.08. 20:21:48

@beavereater:
Gallóné nem megy.
Ezért neki respect.
(Mendreyék pedig fenntartják a jogot, hogy felálljanak.)

velőtanya 2016.02.08. 20:38:17

@Evezős: Gallóné döntését alighanem befolyásolta az a legújabb hír, hogy Fekete György és Pataki Attila mellett Bencsik András is helyet kap a kormány tárgyaló delegációjában:)

esernyősEvezős 2016.02.08. 21:16:01

@velőtanya:
:-)

Ha őszinte leszek, most meg vagyok lepődve. Gallónétól vártam volna, hogy elmegy, és Mendreytől, hogy - főleg, miután bojkottra szólított fel anno mindenkit! - nem.
A dolog megfordult.
Kíváncsi leszek, maradnak-e Mendreyék? Már így is elég nagy a felzúdulás amiatt, hogy odamennek - még a saját berkeiken belül is - , nem tudom, mi lesz, ha még egyezkednek is velük.
Tisztán kell látni: a Malacpofa és tsai. célja ennek az egésznek a szétzilálása és nem az egyezkedés, pláne nem a változtatás.
2018-ig ki kell tartaniuk, különben az ellopott pénzeket vissza kell(ene?) fizetni.
Nem HISZEM, hogy érdemi akarat lenne bennük a jobbításra.

beavereater 2016.02.08. 21:19:46

@Evezős: Szerintem Mendreyék-ha csepp eszük van-max. leköpni mennek az orbánringyókat.

Jelzem, ha csepp eszük van...Romkocsma brainstorm reloaded, so 2012...

klorofilll 2016.02.08. 21:21:34

"Czunyiné Bertalan Judit és Balog Zoltán, a magyar oktatásügy Beavis és Butt-headje" :DDD

magyarnarancs.hu/hirnarancs/balog-zoltan-akkor-is-hazudik-ha-kerdez-98155

Fisk 2016.02.08. 21:36:22

@Evezős: rosszul emlékszel. Babits az volt, ld. Baumgarten díj.

incze 2016.02.08. 21:36:40

@netukki: arról nem beszéve, hogy oktatásra igenis jó sok eu lóvét lehet leakasztni. elés néhány bűvszó (pl. választási tél felhőcskés pénzbaszásának soktíz milliárdját is az eu állta, de emlékezetes a nerminta a tanterem felújítás is - bruhahahahhahah, barom, rohadó nyugat - is ld. index.hu/belfold/2014/06/20/milliardos_mutyigyanu_a_tanteremfelujitasoknal/, hogy a nertürrkézen lévő felnőttoktatásról ne is beszéljünk). soksoksoksok milliárd, és ez csak az, amit én most az újságolvasós köztudomásból hirteleniben előkaptam.

muci 2016.02.08. 21:43:48

@Evezős:

Nálunk is van egy kerek asztal. (Mellesleg én ülök az asztalfőn.)

Már az elnevezés is hamis, hiszen a kerekasztal tárgyalás értelme, hogy minden vélemény egyenrangú.

komment1 2016.02.08. 22:25:45

@jotunder: Ez is lehet. Szerintem inkább kéziratok tanulmányozása miatt ment (erre mondtam a kutatóengedélyt). Ti. ezért szoktak menni Oxfordba és Cambridge-be, maga a szakirányú képzés ezen a területen nem egy nagy szám egyébként egyik helyen sem.

klorofilll 2016.02.08. 22:50:47

@Evezős:

Egy dologra lenne talán használható a kerekasztalosdi: kommunikációs lehetőségnek arra, hogy a tanárok megszabják, milyen feltételekkel hajlandóak egyáltalán tárgyalni. Ebből az első, vagy nulladik, hogy a kormány ne vegye hülyére őket (és az országot) ezzel a röhejes porhintéssel; továbbá azonnal hagyjon fel a rágalmazással és uszítással; valódi tárgyalódelegációt küldjön, a vattaszervezeteket vonja vissza; legyen téma a KLIK és a Nemzeti Pedagóguskar megszüntetése és a tanárok pontjai. Gallónéék csak kicsusszannak azzal, hogy úgyis tárgyalnak pénteken a kormánnyal a sztrájkbizottság miatt.

aronsatie 2016.02.08. 22:53:11

@Fisk: Babits nem kapta, hanem adta, és Baumgarten "kegyéből", nem az államéból.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.02.08. 23:30:00

Mára már minden nem fideszes ember megtanulhatta volna, hogy fideszesekkel nincs mit, és miről tárgyalni. A fideszes akkor is hazudik, amikor kérdez, ösztönből is becsap. Ezt persze a nem fideszes emberek még mára sem tanulták meg, így századszorra is odamennek, leülnek a fideszesekkel, komolyan veszik őket, beszélgetnek velük. És megint, századszorra is be lesznek csapva, át lesznek verve, megosztva, és megtörve.
De ez az embereinknek fel sem fog tűnni. Ellenkezőleg: azt fogják hinni, hogy kiharcolták, hogy elérték, hogy engedtek nekik. Holott...
Úgyhogy itt már nincs is miről beszélni. Nevetséges ebben a paradigmában maradni, és arról társalogni, hogy talán majd a tárgyalások így meg úgy. Majd ha rájönnek, hogy ezekkel nem beszélgetni kell, akkor lesz értelme a továbbgondolkodásnak. Ki tudja, rájönnek-e valaha?

muci 2016.02.08. 23:31:38

@aronsatie:
Hirtelen nem találok hivatkozást.
Babits a feladatot - amiért nem repesett - kapta (Baumgarten rá és osztálytársára? barátjára? Basch?? ügyvédre? testálta). Állami részről Klebelsberg - azt hiszem (sajnos forrás nélkül csak a hit marad) - ragaszkodott ahhoz, hogy a mindenkori kultuszminiszternek szava legyen benne.
Ha hülyeséget írtam, javítsátok.

incze 2016.02.09. 03:42:30

@muci: "ezt írja murányi egy helyen, aki ugyan nem történész, de nagyon megbízhatóan és színesen szokott írni (pl. hávégé "szellem" rovat"):

"Az irodalmi közvéleményt ugyanis ekkoriban inkább már az a politikai üzenet foglalkoztatta, amely 1936-ban megakadályozta, hogy - a korábban Babitscsal és az alapítvánnyal ugyancsak élesen szembenálló - Kassák Lajos megkapja a Baumgarten-évdíjat. Hóman Bálint kultuszminiszter - akinek a Baumgarten Alapítvány alapító okirata szerint fõfelügyeleti, vagyis vétó joga volt - azzal az indoklással, hogy az Egy ember élete címû önéletrajzi kötet szerzõje ellen „a magyar állam és társadalom törvényes rendjének erõszakos felforgatására irányuló izgatás", valamint nemzetgyalázás vádjával bírósági per van folyamatban, nem járult hozzá az évdíj odaítéléséhez. [...] A Baumgarten Alapítvány krónikájába 1936 tehát a botrányok éveként íródott be, bár nem mondhatni, hogy az elõtte lévõ hét esztendõ eseménytelen lett volna. A két világháború közötti legrangosabb - s a kultuszminiszteri jóváhagyás okán akár még „félhivatalosnak" is nevezhetõ - irodalmi díj története 1923-ban kezdõdött" - beszelo.c3.hu/03/04/29muranyi.htm

sajnos a wikipedia cszócikkben az alapítvány alapító okiratára mutató link döglött.

incze 2016.02.09. 03:45:09

@incze: közben azért rákerestem, és a fickó, akit én egy művelt, jó tollú és alapos újságírónak gondoltam (ami ettől még igaz igaz) a PIM munkatársa. - pim.hu/object.9c987012-2373-47af-8edf-2da23c1e2651.ivy

Wolff 2016.02.09. 06:43:32

@jotunder: Ezt google translatetel fordították? Chief in editorial...

netukki 2016.02.09. 13:19:15

Index - Belföld - Köznevelési Kerekasztal: átszabják a Klik költségvetését index.hu/belfold/2016/02/09/koznevelesi_kerekasztal_tanarok_pedagogusok_iskola_oktatas_balog_zoltan_pdsz/

Nincs remény. Még néhány hét és már emlékezni se nagyon fogunk arra, hogy a pedagógusok egy pillanatra megcsörgették a láncaikat. Bár ne lenne igazam!

netukki 2016.02.09. 13:23:26

»Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke a megbeszélés legnagyobb érdemének azt nevezte, hogy a "legkényesebb kérdésben sem hangzott el az, hogy nem".«

Mi van? Mendrey elmehetne egy fülészhez.

»Balog... azt mondta, a már bejelentett fizetésemelésen felül többet nem tudnak adni a tanároknak, illetve a tankönyvpiacot sem nyitják ki.«

eduline.hu/kozoktatas/2016/2/9/Vege_a_kerekasztalnak_modositanak_a_Kliken_287KLY

RontoPal 2016.02.09. 13:29:12

@netukki: Az a kérdés, hogy a vételi trenzakció kilóra vagy magasságra, esetleg térfogatra történt...

velőtanya 2016.02.09. 13:31:46

@netukki: Most őszintén, még ha megpróbálok kevésbé radikálisnak lenni mondjuk ipartelep olvtárshoz képest, de egy ILYEN egyeztetésre mi értelme van elmenni?
"A kerekasztalra meghívást kapott a kerekasztalra meghívást kapott:
a Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet,
az Eszterházy Károly Főiskola,
a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
az Országos Köznevelési Tanács,
a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ),
a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete,
a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ,
a Nemzeti Pedagógus Kar,
a Nemzeti Ifjúsági Tanács,
az MTA Közoktatási Elnöki Bizottság,
a Magyar Művészeti Akadémia,
a Nagycsaládosok Országos Egyesülete
és a Kárpát-medencei Családszervezetek Szövetsége."

DrGehaeuse 2016.02.09. 14:51:41

@ipartelep: Ehhez kb. az kellene mint az NSDAP esetében. Orv-bán fűhrernek ki kellene robbantania egy háborút és azt jól el is kellene veszítenie velünk együtt.
A végén itt állnánk tiszántúl és borsod nélküli magyarországgal (a tisza román határfolyó) és szlovák-horvát megszálló csapatok állomásoznának a dunántúlon budapesten meg a szerbek.
Továbbá lenne kb. 7 millió országlakos ebből 1 millió hadirokkant és 1 millió hadiárva.

Ezt ha lehet kihagynám! Bocs.

higgs_borzas 2016.02.10. 10:05:07

@Geo_:
Naná, hogy ezt tekinti előzményének:
Klebelsberg cikke:
"......A szellemi tudományokban … ügyelni kell, hogyha át is veszünk külföldi szempontokat és módszereket, mindez csak inkább impulzust adjon, sem mint lényeget érintõ befolyást gyakoroljon. Egészen másképpen áll a dolog az orvosi, a gazdasági, a technikai és a természettudományokkal. E téren minden sovinizmus és partikularizmus kegyetlenül megbosszúlja magát,ezek számára Dévénynél szélesen ki kell tárni a kaput, és jöjjenek ott sokan, mentül többen, új idõknek új találmányaival, új termelési módokkal, fõképp új energiákkal....."

Szabad-e Dévénynél betörnöm új időknek új dalaival?
/1929. május 5 Pesti Napló/

Muad\\\'Dib 2016.02.10. 10:24:05

@higgs_borzas:
Az adott kor nemzetközi viszonyai között mi ezzel a probléma?

közösperonos átszállás 2016.02.10. 12:38:35

@labrys: A "nünüke" (aka. "mánia") szó használata alapján én Vincent-olvasó szerzőre tippelnék...

Vakmacska 2016.02.10. 13:05:15

@közösperonos átszállás: Radónak évek óta ez a terminus technikusa erre, még az Oktpolcafés elemzések idejéből, én pl. tőle vettem át ugyanebben az értelemben.

közösperonos átszállás 2016.02.10. 13:08:13

@Vakmacska: Jogos, fordított irányban is lehet összefüggés...

gazoló 2016.02.10. 13:51:14

"Magyarországot Babits, Kosztolányi, Karinthy, Szerb Antal és Bartók Béla jelentette akkoriban"

+++ Nehogy kimaradjon: Radnóti Miklós.

1938 Január

Huszonnyolc év

Erőszakos, rút kisded voltam én,
ikret szülő anyácska, - gyilkosod!
öcsémet halva szülte-é,
vagy élt öt percet, nem tudom,
de ott a vér és jajgatás között
úgy emeltek föl a fény felé,
akár egy győztes, kis vadállatot,
ki megmutatta már, hogy mennyit ér:
mögötte két halott.

Mögöttem két halott,
előttem a világ,
oly mélyről nőttem én,
mint a haramiák;
oly árván nőttem én
a mélységből ide,
a pendülő, kemény
szabadság tágas és
szeles tetőire.

Milyen mély volt gyerekkorom
s milyen hűvös.
Hívó szavad helyett kígyó
szisszent felém játékaim
kis útain, ha este lett
s párnáimon vért láttam én
a gyermeket elrémítő,
nagy, hófehér pehely helyett.

Milyen mély volt gyerekkorom,
s milyen magos az ifjúság!
A két halál megérte-é?
kiáltottam a kép felé,
mely ott sütött szobám falán.
Hoszonnyolc éves voltál akkor,
a képen huszonöt talán,
ünnepélyes ifjú nő,
komolykodó, tünődő.

Huszonnyolc éves voltál akkor,
most ugyanannyi lettem én,
huszonnyolc éve, hogy halott vagy,
anyácska, véres szökevény!

Anyácska, véres áldozat,
a férfikorba nőttem én,
erősen tűz a nap, vakít,
lepke kezeddel ints felém,
hogy jól van így, hogy te tudod,
s hogy nem hiába élek én.

netukki 2016.02.10. 14:27:32

Itthon: A hermanosok nem fogadják el a Balog-kerekasztal „eredményeit” - HVG.hu
»Noha a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója kedden elégedetten nyilatkozott a Köznevelési Kerekasztal üléséről, az iskola pedagógusai által írt levélhez kapcsolódó Tanítanék-mozgalom szerint az egész a szombati tüntetés ellehetetlenítésére irányult.«
hvg.hu/itthon/20160210_tanarlazadas_herman_otto_gimnazium_koznevelesi_kerekasztal

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2016.02.10. 15:04:53

@netukki: Az, hogy egy szagszervezeti vezető (szaKszervezetek, mint tudjuk, Magyarországon nincsenek), behódol a hatalomnak, az nem megy csodaszámba. De hogy ebben a kavarodásban a Herman-iskola igazgatója mit művelt, az még kissé talányos. Lehet, hogy most a nagy kognitív disszonanciájában, egyik énje bujkál a másik elől.
Most akkor volt taggyűlés, vagy nem volt taggyűlés? Derüljön már ki végre!

netukki 2016.02.10. 16:36:17

@Érvsebész: Idézet ebből:

"A kormány hiába akarja összemosni az elégedetlenségi mozgalom egyik emblematikus figurájának véleményét a tiltakozó intézmények valódi akaratával. A Herman igazgatója a saját nevében nyilatkozhat, mi viszont a 737 csatlakozó intézmény nevében nyilvánítjuk ki álláspontunkat:

A Köznevelési Kerekasztal működése, szereplői, szándékai számunkra elfogadhatatlanok."

esernyősEvezős 2016.02.10. 16:39:48

@ipartelep:
Nem neki kellett volna odamennie!
Inkább Pilznek, vagy Puklinak.
Gondolom, ők visszaszóltak volna a banyának is, mikor elkezdett gyalázkodni!

netukki 2016.02.10. 17:10:17

@Evezős: Azt hittem először, hogy Hírcsárda. De aztán kiderült, hogy csak Nemzetiszocialista Realizmus.

esernyősEvezős 2016.02.10. 17:21:41

@netukki:
Balog ígéreteinél semmivel sem hihetetlenebb és alávalóbb - ez biztos.

higgs_borzas 2016.02.11. 09:34:15

@Muad\\\'Dib:
Álmoskönyvem szerint annak általában nem lesz jó vége, ha egy ország szellemi karanténba zárja magát.

Muad\\\'Dib 2016.02.12. 09:37:24

@higgs_borzas:
Megpróbálom újra. Az adott viszonyok között miért baj, amit mondott? 1920-as évekről beszélünk. Ekkor azt merte mondani, hogy tárjuk ki a kaput "az orvosi, a gazdasági, a technikai és a természettudományokkal" kapcsolatban. Ezen kívül pedig gyűjtsük be az impulzusokat máshonnan. Ez a hozzáállás teljesen elfogadható - sőt előremutató - az adott korszakban.
Természetesen ha az ember azt csinálja, amit a mostani modern ember hiúsága és önzése diktál, és minden történelmi kort a saját jelenlegi elképzelései szerint ítél meg, akkor lehet szidni mindenkit. Tényleg, mindenkit.

higgs_borzas 2016.02.12. 17:22:15

@Muad\\\'Dib:
Lyó kérem, belátom, ebben az illiberális világban már nehezen követhető, ha az ember fennakad ezen:

""......A szellemi tudományokban … ügyelni kell, hogyha át is veszünk külföldi szempontokat és módszereket, mindez csak inkább impulzust adjon, sem mint lényeget érintõ befolyást gyakoroljon. .....", de ez legyen az én egyéni szociális problémám. Még annyit ehhez a mondathoz, hogy talán nem véletlen, hogy a Magyar ugar vers szerzőjének 100 évvel ezelőtt írt publicisztikája napjainkra valóságára minden további nélkül ráhúzható.

Természetesen, az idézett hátralévő részével nem lehet problémám. Bizonyítható, hogy Klebelsberg cikkét akkor Németországban élő Szilárd, Wigner, Polányi olvasta, de egyikük se hallgatott a hazahívó szóra, holott Klebelsberg többek között nekik is szánta, mert nem sokkal a megjelenés után elutazott Németországba és találkozott az ottani magyar diaszpórával.

Az utolsó bekezdésedre passzt mondok.

Muad\\\'Dib 2016.02.12. 19:39:51

@higgs_borzas:
Ne haragudj, de megint azt kell mondjam, nem érted, amit írtam.
A mai világban persze, hogy fennakadsz ezen. 1920-ban ezen Európában kevés helyen akadtak fenn. Ahogy ma fennakadnának rajta, ha egy fizikus Istent emlegetné példaképpen, a méltán nagy Einstein Isten és kockázás tézisén meg nem akadtak fenn akkoriban. Ma fennakadsz, ha valaki Mussolinit dícséri, akkortájt erről levelezgetett Roosevelt, és ezt mondta Churchill. Ha a mai kor eszetlenül másolná Klebelsberget az nyilván hülyeség lenne, de ha csak a fele annyit lendítenének a magyar oktatáson, mint amennyit ő, nem itt tartanánk.

csársz 2016.02.13. 15:48:18

@Muad\\\'Dib: Azért akkoriban is voltak, akik nem Mussolinit tekintették példaképüknek, mint a gróf (és nyomában ma is a fideszes ideológusok)

Muad\\\'Dib 2016.02.13. 21:15:58

@csársz:
Voltak, meg olyanok is, akik a 20-as években dícsérték mégis nagy formátumú államférfiaknak tekinti őket az utókor. Sőt a demokrácia védelmezőinek. Tehát ez továbbra sem olyan érv, ami kizárolagosan meghatároz valakit. Ellenben arra semmit nem írtál mikor volt utoljára olyan oktatssal foglalkozó politikusunk, aki akkorát lendített a közoktatáson, mint ő?

esernyősEvezős 2016.02.14. 09:39:11

@netukki:

Tegnap Pilz Olivér rendesen helyre tette Hoffmannt (meg mondjuk Orbánt is! Bár azt nem tudom, képesek voltak-e nevezettek felfogni azt a maró gúnyt, amit hosszú perceken át öntött rájuk Pilz, a tüntetésen felolvasott szövegén keresztül ....)
(y)

Késes Szent Alia 2016.02.20. 13:25:00

Erős állításokat tartalmazó írás Czunyinéról és a Károliról:

"Mi 1993 óta kísérjük figyelemmel Bertalan Judit pályafutását, ez elsőéves magyar-történelem szakos korában a Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Karának dékánja, a református lelkész és professzor, háromgyerekes édesapa Tenke Sándor ágyában kezdődött."

jhnnsclvn.wordpress.com/2016/02/10/mrs-czunyis-legacy-czunyine-hagyateka/

velőtanya 2016.02.20. 14:18:39

@Késes Szent Alia: Akármit is gondoljunk Czunyinéról, ez a narratíva (és az egész oldal, beleértve a kommentek színvonalát is) elég nagy gáz szerintem.
(Tótawé nevének és írásának, khm, beleszerkesztése a korpuszba pedig még egy extra vajsárga árnyalatot is kölcsönöz a produkciónak)

esernyősEvezős 2016.02.20. 14:29:13

@velőtanya:
Valóban, az egész blog stílusa elég .... problémás.
De ... van ismerősöm, aki szerint úgy igaz minden, ahogyan le van írva.
Az a gond, hogy ha igaz - és úgy tűnik, az - akkor azért eléggé "érdekesen" folyik arrafelé az élet.
Talán egyszer akad valaki, aki tényfeltárás keretében érdemben megkutatja és szintén érdemben feltárja ezt. Márcsak az álszent(eskedő) kdnp és az ilyen "egyetemek" ún, renoméja mián is.

Késes Szent Alia 2016.02.20. 14:56:22

@velőtanya: Én is csak úgy mertem linkelni, hogy közben eltartottam a kisujjamat.

harmadfél epermámor 2016.02.20. 15:31:27

@velőtanya: Ha kiderülne hogy valamelyik vincent 20 éve odaköszönt a portásnak a reviczky utcában holnap már az ő anyja lenne drogdíler. Hibbant egyszemélyes banda meg a linkóciai.

2016.02.20. 15:50:53

@velőtanya:

na ezzel basztatok rá, hogy én is szép finom legyek. orbánéknak, a széljobbosoknak, vagy akár az említett károlis személyeknek nincsenek efféle gátlásaik, és nahát, kik vannak most hatalmon, annak közelében?

"Azt a kritikát kaptuk néhány általunk nagyra becsült embertől:
alacsony szintű a cikk, miért célozgat a közszereplő nemi életére stb.
Rövid válaszunk:
Czunyiné köznevelési államtitkár volt. A nevelés – per definitionem – gyerekek, fiatalok célzott befolyásolása erkölcsi értékek követésére. A (köz)nevelés egyik eszköze a személyes példamutatás.
Milyen példát mutat Bertalan Judit a maga egyetemi pályafutásával?
Ami a posztban van, azt több százan személyesen tapasztalták meg.
Ha Bertalan nem szégyellt így viselkedni, mi miért szégyellnénk ezt leírni?
Ha nem így tennénk, hazudnánk, elhallgatnánk az igazságot.

Stílus ide vagy oda, az infók igazak. Nehéz lenne finoman leírni azt a módszert, amivel Bertalan Judit a politikai közegbe bekerült. Mert egyáltalán nem arról van szó, hogy ez a buta és lusta ember “tehetséges politikus” lenne, ahogy Orbán Viktor nyilatkozta róla. Karrierépítése mocskos eszközökkel történt, és ezt kevesen tudják róla. Többnyire csak azok, akik ennek nap mint nap szemtanúi voltak.

Mi nem Czunyinét vagy bárki mást akarunk kipellengérezni, hanem a Károli Református Egyetem szellemiségét akarjuk feltárni. Ennek része (Czunyiné) Bertalan Judit hallgatói és oktatói tevékenysége, "

2016.02.20. 15:51:26

@harmadfél epermámor:

hát te még marozt sem olvasol??:)