Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kiegyezést!

2015.12.04. 19:35 | Kettes | 112 komment

Magyarország végletesen megosztott. A magyar társadalmat kibékíthetetlen ellentétek szabdalják fel és ez - most már mindenki számára világosan láthatóan - az ország felemelkedésének legfőbb akadálya.

A legfontosabb törésvonal ma Magyarországon abban van, hogy Orbánék minden el akarnak lopni. Nem, újrakezdem. Ebben pont hogy ötszáz éve nem látott nemzeti egyetértés van. A nézetkülönbség abban van, hogy helyes-e vagy káros, hogy Orbánék mindent el akarnak lopni. Ebben nem ért egyet kormánypárti és ellenzéki, szegény és gazdag, fiatal és idős, cigány és fradista. Mi itt a Vincenten nem szeretnénk állást foglalni ebben a vitában, mert nem szeretnénk megsérteni azokat az olvasóinkat, akik maguk is az Orbán-rendszer korrupt haszonélvezői vagy reménytelenül retardált nyálcsorgató idióták.

Ehelyett az alábbi konstruktív javaslatot bocsátanánk az ország közvéleménye elé.

Oké, lopjanak, amennyit csak akarnak. Beleírjuk az alkotmányba, belevéssük a Lánchíd pilléreibe, hogy ez nekik jár. Itt van, így nézne ki a költségvetési törvény:

“I. Fejezet: Mészáros és Mészáros
II. Fejezet: Rogán szomszédja (nem jut eszembe a neve)
stb. stb.
LXXIX. Fejezet: Minden egyéb, például oktatás meg egészségügy meg a többi baromság.”

Mondják meg, hogy mennyit akarnak lopni Paks2-ből, és megadjuk. Csak ne robbantsák fel a Kárpát-medencét. Mondják meg, mennyit akarnak ellopni az olimpia megrendezéséből. Megadjuk, plusz még húsz százalék a várható költségnövekedés miatt. Csak ne építsenek baszom épületeket, amik mindenkinek csak útban lennének, ráadásul rondák is, mint egy lefosott sámándob. Mondják meg, mennyit akarnak kilopni a kormányzati negyedből, már utaljuk is, csak ne építsenek kormányzati negyedet. Ha mostantól kezdve abbahagynák az amúgy is kelletlenül végzett kormányzást és csak néha-néha csöngetnének le a Várból, hogy most éppen kéne három-négy milliárdocska a kisebbik leány kelengyéjéhez, már mindenki jól járna.

Ennél gálánsabb ajánlatot nem tudok tenni.

A második leggálánsabb ajánlatom, hogy nem vágom el a torkukat álmukban. A harmadik leggálánsabbon még dolgozni kell.

Kiegyezhetünk?

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr958140248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.12.05. 09:07:41

Ebben a történetben a II. Fejezetbe tartozó kiadásokról olvashatunk.:

index.hu/belfold/2015/12/04/kormanyablak_nepszerusito_reklamsorozat_szeszelyes_evszakok/

Assorted facepalms. :(( Gyorsan el is olvasom, mint ír Balogh Ákos Gergely a feministákról, hogy visszatérjen a pozitív világképem.

RontoPal 2015.12.05. 09:10:26

Nagyon naív a szerző, nem kis meglepetésemre...

Pelso.. 2015.12.05. 09:19:11

@Kettes: Alábbiban még korrupció sincs. Fogták a lóvét, és megcsinálták.
Ilyenért négy fal, sok év, s a kisvasutas játék az egyetlen unaloműző.

index.hu/mindekozben/poszt/2015/12/04/emiatt_a_jatek_miatt_minden_penzt_megert_a_felcsuti_kisvasut/

TCmATIC 2015.12.05. 09:39:42

Tegnap egy online játékban a chatban megjelent egy angol szöveg, amiben az egyik társunk közölte magyar csapattársaival, hogy szerinte Orbán egy hős és megköszönte nekünk ezt a nagyszerű embert. Ez sokkal inkább benne van a levegőben, mint a kiegyezés, vagy a számonkérés, vagy a fenyegetés.
1000-rel száguld a felcsúti expressz.

balmoral 2015.12.05. 09:45:54

@Kettes: És ezzel rámutattál a rendszer második sötét oldalára. (A NER úgy tűnik nem érem, nem csak két oldala van. De hogy nem érem meg a végét, az egyre biztosabbnak látszik.) Arra gondolok, hogy "a hülyeség nem termelőerő". (VI. Lenin) A kreatívokból hiányzik a kreativitás, a nemzeti bankárok nem tudnak számolni, lassan már a tyúkok sem értenek igazán a harangöntéshez. Jusson eszünkbe Hofi: Tud úszni? Nem. És ha megfizetem? Ha valakiben van teremtő képzelet, akkor sem fog lopni, ha ingyen kell kitalálnia a filmet. De ha nincs... fizethetnek bármennyit. Ezektől csak nemzeti színházakra, meg giccsstadionokra, Jókai Annákra, általában giccskultúrára számíthatunk. Na meg lopásra, és itt körbeértünk. Lehet, hogy a rendszernek csak egy oldala van, de az olyan sötét, hogy labirintusnak teszik a Möbius szalag? (Faék, golyóbis, ki-ki válassza ki a megfelelő metaforát!)

William Blake 2015.12.05. 10:16:06

@balmoral: Többek közt ez az egyrészt-másrészt relativizmus vezetett ide. Nem kéne elfelejteni, mikor az "előző kormányokról" beszélünk, hogy 2006-ban - az ismert őszi események miatt - földindulásszerű Fidesz-győzelem jött az önkormányzati választásokon, és azt sem, hogy jelentős (ellopandó) összegeket csak 2007 után kaptunk az EU-tól. Tehát az, amiről beszélsz, nagyjából szintén a Fidesz számlájára írható, ebből finanszírozták 2006-2010 között pl. a médiájukat.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.12.05. 10:17:34

nem akarom magam fényezni, de én ezt már évekkel ezelőtt javasoltam.
igen, ha csak szimplán odaadnánk nekik zsebbe, olcsóbban kijönnénk, és egymást sem néznénk hülyének. plusz ugye a korrupció is megszűnne a szó hagyományos értelmében.

mondjuk a Lex Tiborcz-cal talán most jó irányba fordul az ország.

muhaha!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.12.05. 10:20:30

amit az ellenzék megszavazott, ki félrenyomta, ki kettőt lapozott, emberek vagyunk.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.12.05. 10:25:30

@klorofilll:

még 12 millióért rájuk lehetne szögelni pár raklapot, és akkor kilátó. oldalt azt a fenyőt meg ki lehetne vágni, és akkor mindjárt bővítem is még egy tuskóval, kicsit még nedves lenne, de stabil. meg csak van valahol egy kockás viaszosvászon, amit rá lehetne rajzszögezni (20 millió).

vgab 2015.12.05. 10:43:33

Nekem azt sugallja ez a poszt, mintha Orbánék tevékenységének kizárólagosan a lopás lenne a célja, ami tévedés. A minden képzeletet felülmúlóan pofátlan lenyúlásokon kívül is vannak céljaik: hatalmat is akarnak, na meg a nézeteiket ránk erőltetni (már amelyiküknek vannak nézetei).

@balmoral: "Merkel nem lop". Ezt igazából nem tudjuk. Az valószínűnek tűnik, hogy Merkel saját magának nem lop. Ugyanakkor könnyen elképzelhető, hogy más közösségeknek, melyeknek tagja, juttat törvénytelenül és/vagy erkölcstelenül pénzeket. Biztosra vehető például, hogy jó ideje tudott a VW botrányról, aminek az anyagi volumene meghaladja Orbánék összes stiklijét (csak az amerikai bírságok összege elérheti a 18 milliárd dollárt, miközben az USA-ban alig vannak dízeles autók). Részben a számlájára írható az a környezetszennyezés, amit az okozott, hogy nem állították le a csalásokat, amint tudomást szereztek róluk (jó másfél éve). Becslések szerint egyébként a szennyezés körülbelül 60 ember haláláért (lesz) felelős csak az USA-ban.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.12.05. 10:44:33

@balmoral:

- Kovács úr, van egy jó meg egy rossz hírem...
- Mi a rossz doktor úr?
- Áttét, nem műthető...
- És a jó hír???
- Látta azt a kis vörös ápolónőt? Tegnap megvolt!

RontoPal 2015.12.05. 10:56:51

@vgab: Egy frászt akarják a nézeteiket ránk erőltetni, egy kitalált világkép nézeteit akarják a népre tukmálni, de teljesen inkonzosztens eszmerendszerről van szó, azt az egyet kivéve, hogy a Pártnak és főként a Párt Vezetőjének mindig igaza van.

A saját nézeteik kimerülnek abban, hogy mindenhez joguk van, és a zemberek meg le vannak ejtve.

vgab 2015.12.05. 11:06:04

@RontoPal: Érthető, ha így érzed, de azt gondolom, hogy nincs igazad. Orbánnak van számos előddel bíró világképe, ami elég ijesztő.

TothJanJ 2015.12.05. 11:27:56

@jotunder: igen, mire utalsz mert nem értem?

TothJanJ 2015.12.05. 11:57:13

@jotunder: iiigen ez matematikusoknál asszem nem olyan ritka.

klorofilll 2015.12.05. 12:11:44

@William Blake:

+1

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

:D

(Viszont ellenzékügyben szerintem inkább az a figyelemreméltó, hogy milyen mennyiségű ember van komolyan meggyőződve ezzel kapcsolatban olyasmikről, hogy "azért nyomtak igent, mert nekik majd jól jön". Ami kb. csak a konkrét tartalmában, de nem a tényleges összefüggések felismerésére való képtelenségben különbözik mondjuk az asztrológiában való hittől.)

balmoral 2015.12.05. 12:16:46

@William Blake: Én úgy gondolom, hogy a lopás nem relativizálható.

balmoral 2015.12.05. 12:21:53

@vgab: Azt kell mondanom, hogy súlyos vádakat fogalmazol meg teljesen megalapozatlanul. Úgy is fogalmazhatnék, hogy teljesen össze-vissza beszélsz, de nem akarlak megsérteni. Maradjunk annyiban, hogy Merkel nem lop, és ezt senki nem tudja egyelőre megcáfolni. Orbán és bandája viszont lop. Ennél cáfolhatatlanabb ténnyel viszont ritkán találkozunk.

William Blake 2015.12.05. 12:37:58

@balmoral: Talán épp a Vincenten hangzik el a legtöbbször, hogy mi különbség az eo ipso lopás és az államrezon legbenső lényegévé tett lopás között. A kettőt egybemosni - amellett, hogy utáljuk a Puch-Baja-Lamperth-Szekeres-stb sokszöget, mint a sz@rt (kései következményeikkel plusz gyurcsány) együtt - tévedés.

A kettő közt a különbség, hogy az előzőkben még dolgozott valami naiv hit a fejlett országokhoz való felzárkózás iránt, Orbán filozófiája pedig, hogy ez az ország a büdös életben nem fog egyetlen lépéssel sem közelebb kerülni hozzájuk, tehát erre energiát és pénzt áldozni felesleges.

balmoral 2015.12.05. 12:50:54

@William Blake: Erről meg csak az a vicc jut eszembe, hogy mi az, ha valaki lop. Mánia. És ha állandóan lop? Kleptománia. És mi az, amikor mindenki lop? Románia. (Nekem szabad ilyen vicceket idéznem, mert nem csak néger és zsidó vagyok, hanem negyedrészt román is.) Nem, barátaim, lopni senkinek sem szabad, még akkor sem, ha közben népboldogításon (is) töri a kis fejecskéjét. Innen kellene kiindulni, mint ahogy Vanek úr egy kézmozdulattal negligálja az addig elhangzottakat: "Én Gorcsev vagyok." Nem a múlton kellene rágódni, hanem a jövőt építeni, de tiszta eszmék, és holmi erkölcsi megfontolások mentén. A tolvajoknak nincs helyük ebben a kis projektben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.12.05. 12:55:08

@klorofilll: OFF nem lehettünk volna. ha valami biztos, akkor az az, hogy nem lehettünk volna svájc.

William Blake 2015.12.05. 13:07:11

@balmoral: Lehet Morus Tamás-i ábrándokat kergetni, de az EU-s pénzeket valami felzárkózásfélére kapjuk, melyről, ha tudjuk, hogy utópia, hajlamosabbak vagyunk ellopni. Ha tudjuk, hogy hamarosan összedől a ház, elisszuk a konyhabútor árát.

balmoral 2015.12.05. 13:31:45

@William Blake: Jó, maradjunk, a hülye hasonlatoknál. Ha ráddől a ház, én eliszom a konyhabútorod árát. Így akkor rendben leszünk? Nem ábrándokról, meg utópiákról van szó, hanem erkölcsökről. Amíg magán- és köztulajdon lesz, lopás is lesz. Persze, lehet ragozni, hogy a szociknál legalább nem iktatták alkotmányba a lopás jogát. De ez mellékes. Ha valaki lop, mindegy, hogy kitől és mennyit, annak nem a kormányon van a helye, hanem a börtönben. Ennyi a lényeg, a többi mellébeszéd.

William Blake 2015.12.05. 14:13:16

@balmoral: Lassan feladom, de nem is baj. Tehát ha vannak olyan országok, ahol a férfiaknak törvényadta joguk, sőt egyes esetekben kötelességük nőket megerőszakolni, s az erőszak a mindennapi élet szerves része, az alapvetően nem különbözik azoktól a társadalmaktól, amelyekben, habár előfordul, de a törvény és a többség elítéli. Mi lopásilag a törvényeink alapján már az első kategóriába tartozunk. Ha ezzel az idióta egyenlősdivel becsapjuk magunkat, az életben nem kecmergünk ki ebből a kelepcéből. Ennyit tudtam tenni érted.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.12.05. 14:53:35

@William Blake: ugye nem fogtok Kettes viccelodesen osszeveszni.

nagyon nehez megbecsulni azt, hogy mekkora ertekben "lopnak". ugye arrol van szo, hogy kozbeszerzeseket a realisnal sokkal dragabban vegeznek el (adott esetben nulla forint a realis ar, lasd pl. Szazadveg). meg kellene nezni a gyanus kozbeszerzeseket, a MET-et, a Vajna-kaszinokat es a hasonlokat, es utana lehetne valamifele becslest adni. Kongoban sokkal tobbet lopnak, mint Ghanaban, es Ghanaban sokkal tobbet lopnak, mint Botswanaban. az elkepzelheto, hogy Magyarorszagon a lopas merteke nagyjabol a botswanai (leanykori neven Becsuanafold, Afrika legkevesbe korrupt allama) szintjen van. meglepne, ha sokkal kevesebbet lopnanak Romaniaban, mint nalunk. masfelol nyugati szemmel teljesen megdobbento az, ami Magyarorszagon folyik, gyakorlatilag ertelmezhetetlen.

2015.12.05. 15:08:01

@William Blake:

miért lenne mindez becsapás?

aszongya a kisember: korrupt ez mind, tolvaj ez mind, a fajtámnak jobb már nem lesz, én nem szavazok egyikre se.

igaz-ez? nem teljesen, de azért van benne valami.tán kevésbé korruptnak, kevésbé tisztességtelen, kevésbé tolvajnak ugyanakkor jóval kompetensebbnek kellett volna lenni, vagy legalábbis tűnni, egy kicsit kevésbé lennének az emberek kiábrándultak.
bár a fő ok nyilván nem ez.

egyébként se hinném hogy az orbáni "rendszer" legfontosabb specifikum a lopás, nem csak ez a baj vele, nem is ez a legnagyobb baj vele-szerintem.

Yorik 2015.12.05. 15:11:31

A nagyobb probléma, hogy a folyó védelmi pénzeket egész iparágak kisajátítására forgatják vissza.

William Blake 2015.12.05. 15:11:42

@jotunder: Nem, és ehhez csak annyit, hogy itt szerintem nem egyszerű mennyiség-minőség átlépés problematikával állunk szemben. A hardverfejlesztés (2007-13) nem bizonyult elegendőnek a modernizációhoz (ha már hülye hasonlatoknál tartunk), a híres magyar fifika és futballokosság nem tudta megtölteni tartalommal. A szoftveres próbálkozások (Türr István képző- és kutatóintézet, Farkas Flórián és baráti köre, stb.) pedig még rosszabb eredménnyel jártak.

Következtetés: simán el kell lopni, és ehhez kell alakítani az államszerkezetet. Mintha egy gyerek még huszonöt évesen is szopna (l.: hülye hasonlat).

Magyarul jól kib@sztak velünk a pénzükkel.

labrys 2015.12.05. 15:15:25

@TothJanJ: elég közel lévén a történésekhez (= az egyik legelmaradottabb magyar kistérség lakójaként), ráadásul csenevész fantáziával megáldottan – mi több: hatni akarás tekintetében pusztán a szívlapátforgatás horizontjáig tekintve – nem igazán látom, a rabláson túl milyen egyéb vezérelv mentén lenne üdvös szemlélni a hazai "politikai döntéseket, történéseket". Megmutatnád?

@William Blake: elnézést, hogy belebeszélek, de miért is lenne utópia a _bizonyos mértékű_ felzárkózás lehetősége?

William Blake 2015.12.05. 15:19:15

@WiteNoir: egyetértek, bár szerintem nem elsősorban kompetenciaprobléma volt: aki olyan aljas és ostoba, hogy egy megnyert választás után kicsinálja a miniszterelnökét, akármilyen is az, megérett a szemétdombra. Vagy, ha a megbuktatása érdekében hajlandó feláldozni a modernizációt (szimbolikusan, a 2008-as népszavazással), az úgyszintén.

William Blake 2015.12.05. 15:22:22

@labrys: nem azt mondtam, hogy szerintem utópia, hanem, hogy, azt gondolják róla. Orbán tartja szerintem utópiának, ezért gondolja úgy, hogy csak 2020-ig kell kihúzni, utána kilép, mivel nincs már belőlük haszon.

labrys 2015.12.05. 15:25:55

@William Blake: az 'olajpénzek csapdája' névvel illetett cucc persze működik, de talán mégsem az olajforrások bősége a hiba, ha az adott ország intézményrendszere, gazdasági struktúrája és főleg domináns magatartásminta-populációi ("közerkölcsei") nem alkalmasak a hirtelen jött bőség hatékony kezelésére.
(Arról már nem is beszélve, hogy minden ország intézményrendszere, gazdasági struktúrája és domináns magatartásminta-populációi folyamatosan és dinamikusan változnak, ráadásul az aktuális politikai/hatalmi tényezők aktívan & markánsan képesek befolyásolni azokat.)

balmoral 2015.12.05. 15:30:04

@William Blake: Attól, hogy törvény teszi lehetővé,az erőszak is csúnya dolog, meg a lopás is, meg olyan törvényeket megszavazni, amik ezeket a csúnya dolgokat lehetővé teszik, azok is. Nem értem, mit tartasz te egyenlősdinek. Egyáltalán és egyébként sem értelek, hogy mit akarsz egyáltalán mondani, vagy mit szeretnél a világtól. Én meg ennyit tudtam tenni érted.
@jotunder: Kettes viccelődött? Ja, vagy úgy...

William Blake 2015.12.05. 15:52:46

@balmoral: Pusztán annyit (akartam és akarok mondani), hogy más egy olyan világban élni, ahol - a te szavaiddal élve - a csúnya dolgok csúnya dolgoknak számítanak, még, ha időnként elő is fordulnak, mint olyanban, ahol a csúnya dolgok számítanak a normának. Te pedig azt állítod - csak, hogy ezt is tisztázzuk - hogy a kettő közt nincs lényegi különbség. Szerintem pedig van.

William Blake 2015.12.05. 16:00:15

@WiteNoir: Lehet jajongani, de az elmúlt öt év azt hiszem, fényesen bebizonyította, hogy a kurva nagy hegy nem odébb magától, elhordani pedig kevesek vagyunk. Meg kéne mászni, de a szépreményű felcsúti futballokostól csak annyi telt, hogy inkább visszafordult - eszerint veled együtt. Ha ez vigasztal, sokan vagytok.

balmoral 2015.12.05. 16:06:29

@William Blake: Jól gondolod, hogy szerintem nincs. Azt viszont rosszul gondolod, hogy igazad van, vagy egyáltalán, hogy akár igazad lehet. Ez nem vélemény kérdése. Ha ezeket a sarokpontokat hagyjuk elmozdulni, minden folyékonnyá válik, és semminek soha többé nem lesz semmi értelme. (Lehet, hogy már nincs is...)

2015.12.05. 16:08:52

@William Blake:

várj...szerinted pl. 2006 októberében nem volt Nagy Októberi Forradalom???

nerángass 2015.12.05. 16:25:50

@jotunder: "Nem kell szó szerint venni, amit most mondok, de nekem az a sejtésem, hogy itt a földrajzi koordináták sem kedveznek a bölcsességnek, a jókedvnek. Gyanítom, a domborzati viszonyok is bizonyos fokig determinálják az erkölcsöt, vérmérsékletet. És akkor, megvallom őszintén, bár egyesek agyba-főbe dicsérik, nekem valami nem stimmel ezzel a Kárpát-medencével, annak is a laposabbik felével. Amennyi melegség képes áradni az idillikus tanyavilágból, annyi sivárságot, közönyt hordoznak azok a vékony szelek, amelyek a pusztán időről időre föltámadnak. ......................... Mégis, majd minden héten akad egy-egy háborodott elme, aki hazánk lehetőségeit, kilátásait Svájcéihoz méri. Sajátos szemlélet, kétségkívül. Ami készségeinket, adottságainkat illeti, nekem kis hazámról, kellős közepén ezzel a hol belvízzel, hol aszállyal sújtott, kilátástalan, apatikus lapállyal és a kiapadhatatlan bazmegezéssel, Svájc a legeslegutolsó hely, amely eszembe jut. Inkább azon tűnődöm egyre gyakrabban, hogyan lehetett itt ezer évig kibírni. "( Bodor Ádám – A börtön szaga )

William Blake 2015.12.05. 16:27:04

@balmoral: Bájosan infantilis, ahogy még a lehetőségét is kizárnád annak, hogy a vitapartnerednek igaza lehessen. "A lét dadog, csak a törvény a tiszta beszéd" - talán ismerős. Nem homályos platóni ideákban, hanem törvényekben testesül meg egy állam lényege. És épp te vagy, aki figyelmen kívül hagyod a sarokpontokat.

William Blake 2015.12.05. 16:29:30

@WiteNoir: De, természetesen volt, épp én tettem említést róla itt fentebb. De, hogy ezzel most mit akartál mondani...

balmoral 2015.12.05. 16:54:28

@William Blake: Ha én infantilis vagyok, akkor te meg egy csiga.

dr Brcskzf Gröőő 2015.12.05. 17:03:46

@jotunder: manapság szívesen utánanézek Botswanának, tehát:

2014-es korrupcióindex:
Botswana: 63 pont, 31. hely
Magyarország: 54 pont, 47. hely
Ghána: 48 pont, 61. hely
Kongói köztársaság: 23 pont, 152. hely
Kongói demokratikus köztársaság: 22 pont, 154. hely

2014-es demokráciaindex:
Botswana: 7.87 pont, 28. hely
Magyarország: 6.9 pont, 51. hely
Ghána: 6.33 pont, 68. hely
Kongói közt: 2.89 pont, 146. hely
Kongói dem. közt: 1.75 pont, 162. hely

@labrys: jó-e támogatni olyan országot, ahol az intézményrendszer, gazdasági struktúra, közerkölcsök nem alkalmasak? éhínség ellen igen, de egyébként:
ingyenebed.blog.hu/2006/12/06/a_kincsek_atka
„5. Tekintve, hogy az állam jelentős, nem egyéni produktív munkából származó bevételek fölött diszponál, az ország értékteremtésre alkalmas lakosságának és vállalatainak jó része járadékvadászattal fog foglalkozni, azaz az állam jól tejelő emlőire cuppan rá, és idejét és találékonyságát nem a piacon beárazott termékek, szolgáltatások, alkotások előállítására, hanem az ásványkincsekből fakadó bevétel közvetlen vagy közvetett elsajátítására illetve az értük való marakodásra fordítja.
6. Ugyanez a csábítás a járadékok törvénytelen vadászatára is csábít, így nagyobb lesz a társadalom szövetétszétziláló korrupció.” (van még 12 másik pont is.)

William Blake 2015.12.05. 17:12:12

@balmoral: Ok, látom, elszakadt a cérna, de pityeregni azért nem kell. Elfogadom a döntetlenre vonatkozó ajánlatot Fekete Lovag, és meghagyom az utolsó végtagodat, hátha hasznát veszed még.

vgab 2015.12.05. 17:14:18

@balmoral: Nem gondolhatod komolyan, hogy a VW vezetése és a német politikai vezetés nem volt képben egy ilyen fajsúlyú ügy esetében, ami a cég létét veszélyezteti. Illetve gondolhatod, csak akkor ne vitatkozzunk, mert elég más elképzeléseink vannak a politikáról és én sem szívesen sértenélek meg.

Arról, hogy az eredmények másfél éve ismertek, azért mellékelnék egy linket: www.origo.hu/auto/20150928-megszolalt-a-vw-dizelbotrany-kirobbantoja.html

És ha nincs kedved rákattintani, egy idézet is ugyaninnen: "Elmondta, hogy meglepték a mostani történések, hiszen az eredmények már másfél éve rendelkezésre álltak, azokat nyilvánosságra is hozták, illetve a Volkswagennel is felvették a kapcsolatot az ügyben. Az adatokat elküldték az Európai Bizottság kutatóközpontjának is, felhívva a figyelmet, hogy milyen óriási az eltérés a gyártók által mért és a valós értékek között."

A VW vezetése tehát régóta tud az ügyről, és a cég fontosságára tekintettel nyilvánvalóan a német vezetés is.

balmoral 2015.12.05. 17:17:07

@William Blake: Csak az a baj drága egyetlen vitapartnerem, hogy te annyira fordítva látod a világot, nyilván ellenkező irányba lökték be nálad a motort, mint a Velorexnél, amikor tolat, hogy most azt nem vetted észre, hogy te játszod a fekete lovagot. Hát így jártál, őrizd csak tovább a hidat! Én megyek, keresem tovább a Szent Grált.

balmoral 2015.12.05. 17:28:14

@vgab: Tehát akkor Merkel is lop. Na jó, hagyjuk ezt, ez komoly játékosok balhéja. A dízelek egyre környezetkímélőbbek, csak túlságosan előreszaladtak a normákkal. Emlékezz csak, még két évtizede is hogy füstölt egy dízel VW, vagy egy Volvo, amiben ugyanaz a motor volt! A Mercedes és a VW különösen sokat invesztált a fejlesztésbe. Mondhatod, hogy volt miből. (Az oroszoknak meg nem.) Hát most így jártak. De fizetnek, mint a katonatiszt, és nem menekülnek csődbe. A károsanyag kibocsájtás egyébként a vezetéstechnikától is függ, nekem falábam van, a gázpedálnak csak a két végállapotát használom, ezen túl még utálok visszaváltani, amerikai tudósok ki is mutatták, hogy egy évtized alatt 0,023 ember hal meg az én vezetési stílusom következtében. Bármennyire is hihetetlen számodra, de a Volkswagent nem a német szövetségi kormány irányítja. És fordítva sem. Itt vannak felelősök, és mindenki a maga feladatáért felelős.

aritus 2015.12.05. 17:47:10

@jotunder: oké értelmezhetetlen, akkor miért ontja az unió számolatlanul ennek a tolvajbandának a pénzt?!

aritus 2015.12.05. 17:49:46

@Yorik: nemcsak a védelmi pénzt forgatják vissza, hanem olyan törvényeket hoznak, amikkel TÖRVÉNYES a lopás.
És a legszomorúbb, hogy ez nem vállt ki felháborodást.

vgab 2015.12.05. 17:51:36

@balmoral: Ha megnézed, nem állítottam, hogy Merkel explicite lopna, arra mutattam rá, hogy erről valójában nincs információnk. Azt is megjegyeztem, hogy személyes céljaira valószínűleg nem lop (szemben Orbánnal), de ettől még korántsem az a szent, akit Orbán ellenpontjaként kéne bemutatni. Ami a Volkswagent illeti, nem tudok róla, hogy fizetnének, mint a katonatiszt, még az amerikai bírságokról sem tudunk konkrétumot. Egyébként nem is tudnák becsületesen kifizetni a károkat, hiszen az érintett kocsiknak kb 4%-a fut az USA-ban és vélhetően ezekre különítettek el 6,5 milliárd eurót. Ez a kb. 4%-os arány azt is jelenti, hogy ha a 60 fős amerikai halálozásnövekedést elfogadjuk, akkor összességében 1500 ember haláláért lesz felelős a Volkswagen.

Természetesen nem a német szövetségi kormány irányítja a céget, de a kapcsolatuk szoros kell legyen, már csak azért is, mert a VW részben állami tulajdon (ha nem is szövetségi). Ráadásul a szövetségi vezetés az EU-n keresztül is képbe kerülhetett.

Szerintem zárjuk le a témát, hiszen alapvetően nem erről szól a poszt, ráadásul az érdemi kérdésekben, melyek szeretett nagy vezetőnket érintik, nagyrészt nyilván egyetértünk.

aritus 2015.12.05. 17:53:29

@WiteNoir: írod "egyébként se hinném hogy az orbáni "rendszer" legfontosabb specifikum a lopás, "
Pedig az.
orulunkvincent.blog.hu/2012/10/28/vincent_torvenyei
"Első törvény: A kormány minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak."

aritus 2015.12.05. 17:55:55

@balmoral: kettes nem viccelődött. Sajnos. Tökéletesen leírta ezt a szomorú, buta, gonosz országot.

labrys 2015.12.05. 18:23:55

@dr Brcskzf Gröőő: igen, pont erre céloztam azzal, hogy az „olajpénzek csapdája” az ézös hazánk esetében is nagyon hat & létezik. Viszont tényleg úgy gondolom, hogy (önfertezés) „minden ország intézményrendszere, gazdasági struktúrája és domináns magatartásminta-populációi folyamatosan és dinamikusan változnak, ráadásul az aktuális politikai/hatalmi tényezők aktívan & markánsan képesek befolyásolni azokat”.

Azaz szerintem megfelelő (politikai) akarattal igenis _lehetséges_ lett volna úgy alakítani a hazai intézményrendszert, úgy manipulálni a közvéleményt /áthúzva/ okosítani a zembereket, úgy hatni a magatartásmintákra stb., hogy az irtózatos mennyiségű EU-s olajpénz egyre hatékonyabban (azt egyre felzárkózóbb pályára lökve) hasson az országra.

Mert tagadhatná-e bárki, hogy a Vezénylő Tábornokék _valóban_ drasztikusan hatottak az ország intézményrendszerére, hogy elképesztő mértékben manipulálták a közvéleményt, hogy alapvetően befolyásolták a domináns magatartásmintákat?
(Természetesen a tragikus, undorító és szuicid bájerzsolti-simicskai-stb. értelemben, de most a mértékre koncentráljunk.)

Ezek bűnözők.

A szó legszélesebb értelmében; tehát a valós, konkrét, ezermilliárdos rablásoktól, a zsarolástól és sikkasztástól kezdve az ország biztonságát veszélyeztető „diplomáciai” (= Putyin-pincsiség, Paks II. etc.) manővereken, a demokratikus felépítés megdöntésére irányuló szervezkedésen (alkotmányos puccs, „fülkeforradalom” stb.), az emberiségellenes bűnökön (pl. menekültügy, gyermekéhezés kezelése stb., stb.) és a nemzetközi szerződések megszegésén át a gondolati fertezéssel (állampárti indoktrináció, demagóg manipuláció) végrehajtott szubhumán viselkedés generálásáig és a jövendő generációk életének tönkretevéséig (KLIK, tankönyvkiadás megsemmisítése, retrográd energiapolitika, egészségügy tönkretétele, menekülő kivándorlás kiváltása stb., stb.) minden egyes létező bűntényt elkövettek.

Önös érdekből és aljas indokból, előre megfontoltan, bűnszövetkezetben.

2015.12.05. 18:45:13

@aritus:

rossz hangulatom van most is. múltkor nem szóltam, most igen, kérlek ne címezz nekem hsz-eket. köszi, szia.

balmoral 2015.12.05. 19:01:33

@vgab: Na, jó. Számomra valaki addig nem lop, amíg nyilvánvalóan nem lop. Mint Angela Merkel. A Volkswagent te keverted ide, nem tudom milyen alapon, egyébként meg fizetnek, hiszen rengeteg autót visszahívnak és átalakítanak. Ha valaki bebizonyítja, hogy pont a Volkswagentől halt meg, nyilván annak is fizetnek, miután a Rónai és Rónai kiharcolta neki a kártérítést. Merkel belekeverése olyan, mint amikor Amerikában meg bántják a négereket. Ez a hatvan halott is kábé ilyen vicces.
Igen, Merkel Orbán tökéletes ellenpontja. Kompromisszumkereső, együttműködő, művelt, értelmes, kulturált, humánus, közvetlen, nyílt, demokrata.
Nekem meg Hyundaiom van. Akkor lehetek én az orbán ellenpontja?

klorofilll 2015.12.05. 19:11:08

@labrys:

+1

@jotunder:

Sőt, fogadjunk, az sem igaz, hogy “Volt egy úr, lakhelye Mozambik/ Fenéken harapták a zombik”. :)

Bőven elég lenne, ha olyan Svájc lennénk, amilyen Budaörs - ami semmi mástól nem olyan, amilyen, mint attól, hogy a polgármester nem lop és másokat sem hagy lopni, hanem arra használják az EU-pénzeket, amire a feladók szánták.

OoOoOo 2015.12.05. 19:12:33

444.hu/2015/12/05/giro-szasz-allamtitkar-volt-mikor-140-millios-kozbeszerzest-nyert-a-strategopolis-aztan-lemondott-az-allamtitkari-posztrol-es-beult-a-strategopolisba

itt is: minek ez a felesleges átülögetés.
most be akarja bizonyítani, hogy kijátszhatóak a szabályok?
vagy hogy úgy csináltuk, hogy betartjuk őket ÉS lopunk?

ezt a szenvedélyes zsebtolvajtempót nem értem csak, ez honnan van.
nem elég, hogy elteszi a 140 milliót, még azt is be akarja mutatni, hogy minden kijátszható? vagy mi?

aritus 2015.12.05. 19:15:06

@WiteNoir:
1, annak írok akinek akarok
2, kurvára leszarom, hogy neked mi a nünükéd
3, a kommentjeim nem neked szólnak, hanme mindenkinek, aki olvassa a blogot
4, menj a picsába

klorofilll 2015.12.05. 19:41:58

@OoOoOo:

A fideszes szubkultúra meghatározó jellegzetessége a kozmikus mértékű pofátlanság párosítása a bizarr képmutatással és a Papcsák Ferenc eszelős tekintetét felidéző izzadságszagú igyekezettel, hogy a zugügyvédek mindent lepapírozzanak (az alkotmánytól a hullámos bicikliútig, oszt jónapot).

vgab 2015.12.05. 21:20:40

@balmoral: Úgy látom, Te mégiscsak vitatkozni akarsz. Nézzük.

"A dízelek egyre környezetkímélőbbek, csak túlságosan előreszaladtak a normákkal. "

Aha. Szóval a csalásokról nem a VW tehet, hanem azok a fránya normák. Ezzel a logikával Orbán disznóságait is meg lehet védeni: ő mindent jól csinál, csak sajnos a törvények nem tökéletesek. Meg is változtatja őket (mint ahogy szerinted meg a normákat kéne megváltoztatni nyilván, hiszen előreszaladtak velük).

"Számomra valaki addig nem lop, amíg nyilvánvalóan nem lop. "

Világos volt, hogy ez az álláspontod, de ez inkább büntetőjogi értelemben jó megközelítés, hétköznapi értelemben nem annyira.

"A Volkswagent te keverted ide, nem tudom milyen alapon,"

Te emlegetted Merkelt, én pedig mondtam egy példát arra, amikor jó eséllyel ő csinált disznóságot.

"egyébként meg fizetnek, hiszen rengeteg autót visszahívnak és átalakítanak."

Vagyis létrehozzák (megpróbálják létrehozni) azt az állapotot, amit eredetileg kellett volna. Ez persze nem fog sikerülni, hiszen nem véletlenül csaltak: a teljesítmény romlása nélkül nem tudják betartani a normákat. Ettől függetlenül talán kéne fizetniük a környezetszennyezésért és a csalásért is.

"Ha valaki bebizonyítja, hogy pont a Volkswagentől halt meg, nyilván annak is fizetnek,"

Ez kissé cinikus, ezt természetesen senki sem fogja tudni bebizonyítani.

"Merkel belekeverése olyan, mint amikor Amerikában meg bántják a négereket."

Merkel nagy valószínűséggel tudott a dologról és nem tett semmit. Belekeverésről nincs szó.

"Ez a hatvan halott is kábé ilyen vicces."

Ezt inkább nem kommentálom, talán nem gondoltad komolyan.

"Igen, Merkel Orbán tökéletes ellenpontja. Kompromisszumkereső, együttműködő, művelt, értelmes, kulturált, humánus, közvetlen, nyílt, demokrata."

A helyzet az, hogy Merkel említett tulajdonságainak meglétéről igen kevés fogalmunk lehet. A tárgyalások és döntések általában a színfalak mögött zajlanak, mi nagyrészt a PR-t látjuk. Még az is lehet, hogy Merkel tényleg (részben) ilyen, az viszont biztos, hogy - mint a világ egyik legfontosabb politikusa esetében ez természetes is - sokan dolgoznak azon, hogy ilyennek látsszon. A jelek szerint nem is sikertelenül.

"Nekem meg Hyundaiom van. Akkor lehetek én az orbán ellenpontja?"

Talán igen... A Hyundai egy viszonylag alacsony (bár határozottan növő) presztízsű, általában jó ár-érték arányú márka, amit egy Orbánhoz hasonló pofa aligha választana...

balmoral 2015.12.05. 21:33:47

Az igazság kedvéért: Merkelt én említettem, valóban mint Orbán ellenpontját, és te jöttél azzal, hogy de a VW meg bántja a négereket, és erről Merkel tehet. Hát nem. Amivel te most próbálkozol, az karaktergyilkolászás. Merkel jó tulajdonságait nem kitaláltam, tegnapelőtt hallottam vele egy riportot az NDR Kultur rádióadón. Hát tetőtől talpig emberből van. Ami nagyon meglepett, hogy szeret beszélni, nagyon élénk és kommunikatív. Ez nem PR, itt szó nem volt előre megírt szövegekről, odamegy egy stúdióba és beszél arról, ami a riportert és őt foglalkoztatja. Profi? Hát nyilván az, de van mire.
A hatvan halotton egyszerűen muszáj röhögni. Ki az, aki kitalál ilyen hülyeségeket? És ha valamelyiket elüti az autó, mielőtt belehal a tüdőrákba, akkor csak 59?

RontoPal 2015.12.06. 06:30:17

@vgab: Kartácsam, te azt tartod ténynek, amit feltételezel, pedig az nem tény. Mi az a baromság, hogy büntetőjogilag és hétköznapilag? Ha 100 ember azt mondja, hogy boszorkány, akkor tüzet alá? Vagy, ha nem is, de megérdemelné? Merkelt így hírbe hozni finoman szólva is sajátságos. És az van, amit balmoral írogat, az az egészséges, ha a nagyvállalatok nem a szövetségi kormányzat tudomása szerint csalnak. Feltételezni persze lehet, hogy a kancellár tudhatta, de kijelenteni nem lehet.

RontoPal 2015.12.06. 06:31:29

@Kis ember: Pont ezt akartam, kösz! :-)

ingyenebed 2015.12.06. 10:10:51

guruló hordó blog ajánlása:

444.hu/2015/12/03/hatalmas-lepest-tett-az-emberiseg-a-bulsiteles-sikerenek-megerteseben

NER vonatkozás: esetleg érdemes lenne elgondolkodni a bulsitelés által okozott gazdasági károk mérésének lehetőségén. lsd a kormányszóvivő legutóbbi gyöngyszemét: "ez így életszerű".

ingyenebed 2015.12.06. 10:23:48

@balmoral:

"Persze, lehet ragozni, hogy a szociknál legalább nem iktatták alkotmányba a lopás jogát. De ez mellékes. "

na aki nem érti mi a különbség a törvénytelen lopás a törvényessé tett lopás között, attól én mondjuk megvonnám a szavazati jogot.

aki törvényessé teszi a lopást, az magát a törvényt lopja el.

pont ez a választói mentalitás riasztja el a becsületes embereket a politizálástól. ilyeneknek minek? úgysem becsülik meg.

ezt fejtegeti Magyar Bálint maffiaállam elméletében már tán a harmadik kötetben.
(mellesleg engem nem elégít ki ez a megközelítés, de ez most mindegy)

ingyenebed 2015.12.06. 10:28:18

arról, hogy Kettes viccel-e, egy rövid részlet jut eszembe a Specialista című filmből:

"-Miért nem próbálja meg törvényes úton?
-A törvényt megvették."

balmoral 2015.12.06. 10:36:57

@ingyenebed: Én értem, mi a különbség, de nem szavazok egyikre sem, tehát nincs szükség a szavazati jogom megvonására. (Egyébként de facto már megvonták, mert külföldön élek, de nem vagyok kettős állampolgár, a falunkban pedig nincs konzulátus. Kösz, hogy szóltál nekik.) Mert mellékesnek tartom, hogy törvényesen lopnak-e, vagy törvénytelenül. Lehet persze elszofisztikálni azon, hogy ha törvényes, akkor nem is lopás, de ez is mellékes. A lényeg a hatalommal való visszaélés, melyet lehet fokozatokkal jellemezni, erkölcstelen, pofátlan, stb, de ez is mellékes. Rablóállam rabló állampolgárokat nevel. Rabló állampolgárok a legnagyobb rablókat fogják vezetőknek választani. Az ilyet nem államnak szokták hívni, hanem maffiának. Becsületes ember nem rúghat labdába, nem kell, hogy visszariadjon. Sajnos hiába várjuk, hogy megérkezzen az erdész, és mindenkit kizavarjon az erdőből. Én ebben a kis sárga csónakban várok.

vgab 2015.12.06. 11:52:25

@RontoPal: "Kartácsam, te azt tartod ténynek, amit feltételezel, pedig az nem tény."

Nem állítottam, csak valószínűsítettem, hogy Merkel tudott a VW ügyről. Ez pedig a rendelkezésre álló adatok alapján teljesen jogos.

"Mi az a baromság, hogy büntetőjogilag és hétköznapilag?"

Büntetőjogi szempontból amíg nem bizonyítod be, hogy valaki lopott, addig nem lopott és nem fogják megbüntetni. Hétköznapi értelemben viszont a tények számítanak, amiről sokszor semmit sem tudunk.

"Merkelt így hírbe hozni finoman szólva is sajátságos."

Nem hoztam hírbe, mindössze ismertettem egy nagyon logikus álláspontot arról, hogy valószínűleg tudott a VW ügyről. Amit Te és balmoral is félreértetek: én nem akarom bántani vagy besározni Merkelt, sem pedig Orbánt mentegetni. Nekem is rokonszenves Merkel puritanizmusa (aminek a tekintetében tényleg Orbán ellenpontja) és sok minden más is vele kapcsolatban. Arra szerettem volna rámutatni, hogy a politikai szereplőket nem célszerű érzelmi alapon megítélni, már csak azért sem, mert nagyon keveset tudunk róluk. Az ilyesmi könnyen tévútra vihet, különösen olyan politikusok esetében, akik a számunkra rokonszenves(ebb?) oldalon állnak. Azért kivételt is tudok mondani (akiről én is azt gondolom, hogy meg tudom ítélni érzelmi alapon): Göncz Árpád. Az ilyen politikus azonban nagyon ritka.

"És az van, amit balmoral írogat, az az egészséges, ha a nagyvállalatok nem a szövetségi kormányzat tudomása szerint csalnak."

Az tényleg egészséges lenne, csak nem igazán reális, különösen mivel érdemi állami tulajdon is van a cégben.

"Feltételezni persze lehet, hogy a kancellár tudhatta, de kijelenteni nem lehet."

Pontosan. Valószínűsítettem (ami egy erős feltételezés), de nem jelentettem ki tényként. Nézz utána.

RontoPal 2015.12.06. 12:01:01

@vgab: "...amíg nem bizonyítod be, hogy valaki lopott, addig nem lopott és nem fogják megbüntetni. Hétköznapi értelemben viszont ..."

Mondom, jön a "demokratikus", közfelkiáltásos ítélkezés.:-)

Ebbe csak bele lehet gabalyodni, amíg hétköznapi bizonyíték sincs, csak "nyilvánvaló" feltételezés, addig mindenki anyagyilkos és buzi, ha akad pár hétköznapi ember, aki ezt logikusnak tartja.

Teljesen tisztában vagyok a büntetőjogi feltételekkel, és fölöttébb nem tetszik az ún. hétköznapi ítélkezés, ami szóbeszédre, feltételezésekre és előítéletekre alapoz.

vgab 2015.12.06. 12:18:10

@RontoPal: Félreértesz. Senkit sem kell tolvajnak tartani csak azért mert nincs 24 órás videófelvételünk minden napjáról. Ha így jobban tetszik, nem "hétköznapi", hanem "logikai" értelemben éreztem indokolatlannak a "Merkel nem lop." mondatot. Éppenséggel ez is feltételezéseken alapul. Ugyanakkor azt is hozzátettem (hogy ne kanyarodjunk el megint Merkel felé), hogy saját magának valószínűleg nem lop, szemben Orbánékkal.

Rhonin 2015.12.06. 12:18:28

Lárifáfri, sok felesleges beszéd és szellemi onánia. Ahelyett, hogy mindenki megbékélne, kiegyezne és inkább szórakozni menne egyet. Eszetlen blockbuster-ek futnak a mozikban: www.youtube.com/watch?v=zTIVWEeMmzw

scandalstone 2015.12.06. 19:20:10

Pedig még sokáig mi leszünk hatalmon, úgyhogy szopóroller ketteske. Demszkyék (vajon miért menekült Berlinbe?), Gyurcsányék, Bajnaiék lopásai azok smafuk voltak, mi? Az hogy 2010 elejére államcsőd közelbe tettétek az országot, mert ANNYIT LOPTATOK, az ugye szintén smafu. Most hogy 5 évnyi kemény melóval kihúztuk a szarból az országot, most újra lopnátok. Hát nem szivi, erről lekéstetek. Majd 20-30 év múlva egy tiszta, nyugatot megjárt generáció csinálhat egy tisztességes baloldali kormányt, de ti nem. Mert velejéig rohadtak vagytok és lesztek mindig.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.12.06. 19:43:50

@scandalstone: Akármeddig lehettek hatalmon, a vége úgyis egy kopott téglafal Targovistéban. Mindig az a vége.

Érvsebész 2015.12.06. 19:52:36

@scandalstone: nem az országot húztátok ki, cicuka, csak magatokat, bár be kell látnom, az profi volt.

Leborulva képességeitek előtt üdvözöl, és sírva bújik az ágy alá

Repülős Gizi

HaKohen 2015.12.06. 20:22:31

@scandalstone:

Csak mondom, szivikécskécske:

Az ország nincs kihúzva a szarból, mert nyakig benne van (na jó, a kedvedért: derékig). Akit az ilyen baromságok leírásáért fizetnek (mivel az ilyen szöveget már ötezerkétszáznegyvenkilencedszer olvasom, nem tudom elképzelni, hogy ezt mindenki egyedileg, saját kreativitására építve találja ki), az még talán nem tudja, de majd megtudja előbb-utóbb.

Na és:

Majd 20-30 év múlva egy tiszta, nyugatot megjárt generáció csinálhat egy tisztességes _jobboldali_ kormányt, de ti nem. Mert velejéig rohadtak vagytok és lesztek mindig.

HaKohen 2015.12.06. 20:26:31

@Kettes:

Látom, ismered a történelmet.

Talán csak Franco volt kivétel. Ő sokat tett azért, hogy korábbi bűneiért feloldozást kapjon (II. vh. semlegesség, élhetővé tett ország, hatalom átadása Fülöpnek stb.). De nem is kellett kopott téglafalat nézni utolsó perceiben.

De a többieknek igen.

labrabbit 2015.12.06. 21:42:52

Tudom, lenyegtelen de egyetertek Mr. Blake-kel.

seol 2015.12.07. 01:58:17

@scandalstone:

Irónia vagy elmebeteg? (Ha utóbbi, akkor szólj már a Drága Vezetődnek, hogy ne rontsa el az államcsődös hazugságot azzal, hogy példás válságkezeléssel haknizik, jó? :) )

seol 2015.12.07. 02:10:08

@Kettes:

Ceausescuektól alighanem nem csak a retorikát és a módszerek egy részét vették át, de megtanulták esetükből azt is, mikor kell lelépni, jó, Orbánt nem mondanám teljesen beszámíthatónak, de nem lepődnék meg, ha pl. Lázárék már kinéztek volna egy kiadatással nem rendelkező trópusi környéket. Nem mintha a közeljövőben szükségük lenne rá, amíg megvan a kb. egymillió szerencsétlen szektásuk (plusz a fél-egymillió talán kevésbé idióta, de ilyen-olyan okból szintén rájuk szavazó izé), addig annyit lopnak és azt tesznek tönkre, amennyit és amit akarnak, csak el kell mondani sokszor, hogy a terrormigráncsok és a Gyurcsány veszik el a munkát és a szotyit, attól vannak a gondok. És hát sajnos a hülyeségnek ez a típusa örök, nem nevelhető, az autodafén vonyító csürhétől se mentél oda megkérdezni, hogy "hogy is van az az izé a szeretettel".

velőtanya 2015.12.07. 08:58:42

Ez már nagyjából megfelel a kritériumoknak, a 140 millió lényegében tisztán megy Giró-Szász zsebébe, és ha valami kamutanulmányt esetleg össze is ütnek az irattár részére, az se fog már komolyabb károkat okozni senkinek: mno.hu/belfold/szazmilliok-barati-cegeknek-1317487
Az összeg egyébként alsó hangon is indokolt végkielégítés azért az időért, amit az ország felvirágoztatásának szentelt nevetséges államtitkári fizetésért, karácsony előtt úgyis jól jön egy kis pluszpénz. (Emlékszem olyan kommentekre, hogy ez a GSZ olyan jófej egyébként - aka emberarcú fidseszes - csak kicsit megrontotta a politika, és milyen jó, hogy most újra jófej értelmiségi lesz belőle.)

És közben a KSH Marosán György munkacsoportja is jó hírekkel szolgál: sikerült megtalálni a zsemle optimális méretét, ezzel a szegénység elleni harc is a végső győzelem felé tart, szóval tényleg minden fillért és elismerést megérdemelnek ők, akik kihúzták az országot a szarból. hvg.hu/gazdasag/20151204_Szamitasi_varazslattal_megfelezik_a_szege

esernyősEvezős 2015.12.07. 10:06:52

@klorofilll: "Bőven elég lenne, ha olyan Svájc lennénk, amilyen Budaörs - ami semmi mástól nem olyan, amilyen, mint attól, hogy a polgármester nem lop és másokat sem hagy lopni, hanem arra használják az EU-pénzeket, amire a feladók szánták."
Igen.
Lehet, vannak, akiknek ez kevés.
De éljenek itt pár hónapig és meglátják: ez jelenleg több, mint ami eddig itt megtörtént.

William Blake 2015.12.07. 11:25:15

@labrabbit: Ez én volnék? Úgy általában, vagy valamely konkrét mélyenszántó, magvas, stb. megállapítással? Ez ma úgyis olyan szárba szökkenéses reggel.

2015.12.07. 14:46:56

@labrabbit:

persze, hiszen balliberális vagy:)

közösperonos átszállás 2015.12.07. 15:07:41

@WiteNoir: Remélem, erre gondoltál: https://en.wikipedia.org/wiki/A*_search_algorithm

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.12.07. 16:01:04

@aritus: mert van egy ervenyes, es nehezen megkerdojelezheto, megtamadhato szerzodes erre vonatkozolag.

klorofilll 2015.12.07. 17:41:23

@jotunder:

Végül is érthető, bár így utólag súlyos hibának látszik, hogy nem tettek a végére olyan záradékot, ami keresetlen szavakkal rögzítené, hogy "de ha a fejlesztési pénzekre, amelyeket az unió nettó befizetői arra szánnak, hogy a perifériákat felhozva összemérhető gazdasági teljesítményű országokat és ebből egy globálisan versenyképes európai régiót hozzanak létre, véletlenül rászívná magát egy rakás, magát kormányzatnak álcázó gátlástalan briganti és ellopnák a java részét, magukból visszataszító és egyben röhejes parvenücsordát, országaikból pedig reménytelenül lemaradó, elszegényedő, szomorú rabszolgatelepet csinálva, nos, ez esetben, kedves Watson, az illetőket rövid úton le kell fülelni, bírósági eljárást követően szigorított büntetésvégrehajtási intézményben elhelyezni és gondoskodni arról, hogy a pénz rendeltetésének megfelelő módon legyen felhasználva, vagy a további folyósítás a helyzet rendezéséig felfüggesztve”.

scandalstone 2015.12.07. 19:30:03

@HaKohen: Kohn bácsi! Alijjázzá má a gecemániba.

a keresztényeket bántani tilos 2015.12.08. 06:29:45

@scandalstone: Nyilván azért bújik a gazdád gyáván a függöny mögé, mert minden olyan jól megy. :DDDDD

álom csillagmanó 2015.12.08. 18:30:06

a harmadik?

Hidd el: álmukban.

RontoPal 2015.12.08. 19:51:24

@a keresztényeket bántani tilos: Biztosan a rontás ellen védte magát a lebernyeggel.:-)