Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A menekültprobléma reménytelenségéről

2015.08.05. 13:17 | jotunder | 416 komment

 

         1.  Magyarország belső állapota gyakorlatilag lehetetlenné teszi azt, hogy bármilyen kérdésről, amelynek politikai vonzata van, értelmes vita alakuljon ki a társadalmon belül. Ennél a helyzet még rosszabb is talán, az értelmes vita klasszikus európai intézményei sem léteznek Magyarországon. A kormányzat a  fasiszta gazembereken (nevezzük nevén Bayer Zsoltot, Fricz Tamást, Kocsis Mátét) , vagy a gátlástalan manipulátorokon (G.Fodor Gábor, Mráz Ágoston Sámuel, a Lánczi család és bunfordgerdái) keresztül kommunikál, az ellenzéki hangok akkor hallatszanak ha eléggé lámpavas-intezívek, és a gyermekélelmezésből is egyetlen lépésben jutnak el a Szabadság-téri emlékműhöz, amit e sorok írója sokkal nagyobb megértéssel kezel, mint a szarháziak tevékenységét, de attól még kénytelen észrevételezni. Ez a centrális-erőtér ideológiájának következménye és  lesz még rosszabb.

         2.  Olvassák el  Sir Paul Collier oxfordi professzornak, a multikulturalizmus és a migráció avatott szakértőjének, a Social Europe portálon megjelent írását. Egészen biztos, hogy Collier professzor ellenezné a magyar határkerítést? Nyilván meg kellene tőle kérdezni, de abból, amit leírt én azt gondolom, hogy nem ellenezné. Ez nem a Napi Gazdaság, és nem valamilyen névtelen rezsimbérgyilkos, aki harmincezer forintért a Gulagot is megvédené. 

         3.  Nyugat-Európa nem lett "tele", de a válság után jelentős adósságokat halmoztak fel kormányai, és nagyon nehezen tudják fenntartani generózus szociális rendszerüket. Nagy-Britannia egy többgyermekes migránscsaládnak, amelyik megkapja a menekült státuszt, elvileg akár egy magyar kormánytag évi fizetésének megfelelő összeget juttathat egy évben, ahogyan a túlnyomó részt született brit "underclass" családoknak is ekkora (vagy nagyobb) összeget juttat néha. Erősen a határán vannak a lehetőségeiknek Európa kormányai. 

        4.   Szíriában borzalmas polgárháború tombol, milliók hagyták el az országot, az óriási többségük a térségben maradt, Irakban, Jordániában, Törökországban, Libanonban. Csak becslések vannak arra vonatkozóan, hogy hányan tartanak Európa felé. Néhány tízezer embert, talán évente ötvenezret, mondjuk három éven keresztül, be tudna fogadni Nyugat-Európa (a saját szegényeivel sem törődő, a nyugati per capita GDP töredékén vegetáló Magyarországot hagyjuk). Több százezret szinte bizonyosan nem. 

        5.    A Helsinki-bizottság, az Amnesty International, a migránsokat támogató szervezetek, az emberjogi csoportok tevékenysége elismerésre méltó, de vegyük tudomásul, hogy nekik nem kell államháztartásokkal, szociális feszültségekkel, százezrek iskoláztatásával, normális életmódjának fenntartásával foglalkozniuk. Nem arról van szó, hogy valakinek igaza van, vagy nincs igaza. Itt sokféle méltányolható vélemény ütközik, és valljuk meg néhány kevésbé méltányolható is, de néha ezen kevésbé méltányolható véleményektől sem tekinthetünk el. A nyugati radikális jobboldali, xenofób, a polgárok helyenként jogos, helyenként kevésbé igazolható félelmére bazírozó pártok megerősödése hatással van a mainstream politikusok cselekvési lehetőségeire.

       6.     Teljesen értelmetlen dolog Budapesten a multikulturalizmusról vitákat folytatni, Magyarország társadalma a szó ma használt értelmében soha nem is volt multikulturális, a nyugati multikulturalizmus problémája meg nem Magyarország ügye. A harmincas évek kék szemű, szőke náci fiúk iránt szexuális vágyat mutató Bayer Zsolt nézetein még csámcsogni sem érdemes, az egy őrület. Nyugat-Európában komoly problémát jelentenek a nem-integrálódó bevándorlócsoportok, amelyek az összes bevándorlók kisebbségét alkotják. Erről lehet beszélni civilizált módon, beszélnek is róla civilizált módon, részben talán érinti is a problémát, részben talán nem. 

       7.      Magyarország átjáróházzá vált, és azért azt talán sokan elfogadják, hogy nem szabad, hogy egy ország átjáróházzá váljék. A magyar kormány, amelynek tevékenységéről az 1. pont miatt reménytelen vitát folytatni, kezelni próbálja a majdnem kezelhetetlent. A teljesen értelmetlen plakátkampány, a rezsimcsürhe működtetése szinte egyáltalán nem érinti a migránskrízist. A határőrizet megerősítése, a kerítés, az influx csökkentésének szándéka a lényeg. Az nem elfogadható, hogy éveken keresztül fennmaradjon a jelenlegi helyzet. Itt nem szavakról van szó, hogyan kell helyesen megnevezni ezeket az embereket, nem a szinte alkalmazhatatlan általános elvekről, hanem arról, hogy elképesztő mennyiségű ember lépi át illegálisan a magyar-szerb határt (nem, nem fogom nem illegálisnak nevezni azt, ami nyilvánvalóan illegális, maximum bizonyos értelemben megértem azt, ami illegális), itt az a kérdés, hogy a rendelkezésre álló forrásokat hogyan lehet optimálisan felhasználni a helyzet kezelésére. Senki sem könnyíti meg a magyar kormányzat helyzetét azzal, hogy akárcsak nagy vonalakban elmondaná, hogy mit vár el tőle. Ez azért van így, mert a nyugati kormányzatok morális kötelességei és fizikai lehetőségei jelentősen elváltak egymástól.

    Nem lesz mindenki által elfogadható és tisztességesnek talált megoldás. A kérdés az, hogy olyan megoldást tudnak-e találni, amelyik legalább valamilyen értelemben vállalható. Nem az Örülünkvincent-blog és nem Jótündér fogja elmondani, mit kell tenni. Van dolog a világon, amelyhez nagyjából annyira kell értenem, mint Collier professzornak a saját területén, csak az igen távol van ettől a kérdéskörtől. Én még csak vitatkozni sem mernék a migránskrízisről. Kötelességemnek éreztem megírni ezt a posztot, van, amikor a saját tehetetlenségét kell megírnia az embernek. 

         

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr327681260

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jótündér: A menekültprobléma reménytelenségéről 2015.08.07. 09:39:01

Teljesen értelmetlen dolog Budapesten a multikulturalizmusról vitákat folytatni, Magyarország társadalma a szó ma használt értelmében soha nem is volt multikulturális, a nyugati multikulturalizmus problémája meg nem Magyarország ügye.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lavinia Pinkerton 2015.08.13. 15:32:53

@nerángass:

A CÖF jól látja. Sólyom egy sajtófotó- sorozattal látogatott menekült gyerekeket a testőrsége kiséretében.
Háztartási kekszet osztott 48 fokban az aszfalton a város közepén.

Ez politikai performensz.

Mariann19 2015.08.13. 15:34:28

@incze:
"Ez a fajta ember/telen/ szemlélet a basiból árad lefelé."
Nagyon is tudatos ennek a szemléletnek a közéletben való beültetése és gyakorlása.
Van egy diktált folyamat, amely a feudális restaurációt eredményezi a maga főúri, nemesi vonásaival együtt.
Kialakulóban, sőt már létezik egy szűk elit, amely uralja az ország gazdaságát és hatalmi viszonyait.
Miközben létezik az adózó állampolgárok csoportja, amely szemben áll az eltartottakkal, hiszen az érdekviszonyaik antagonisztikus ellentmondásban vannak egymással.
Ez a helyzet egy társadalmi szembeszegülést jelent, egymással szembeni indulatokat és gyűlölködést, amely elfedi a totalitárius hatalom elképesztő terjeszkedését.

incze 2015.08.13. 15:59:02

@Mariann19: nem vagyok benne nagyon biztos, hogy ezt a szemléletet "tudatosan" terjesztik. egyszerűen csak nagyon praktikusnak látják, és míg nálad van a kancsuka, és úgy véled, hogy nálad is marad, addig.

mondok egy egyszerű példát. 2010 előtt volt ún. érdekegyeztetés, minden nagyobbacska társadalmi hercehurcával járó törvényt meg kellett járatni a megfelelő helyszíneken, hogy az érintett rétegek képviselete reagálhasson a szabályozási kezdeményekre. az érdekegyeztetés természetesen éppúgy adott, és nem kivívott intézmény (bár valamicske taxisblokádos dicsfény körbelengte) volt, mint az egész alkotmányos jogrendszer, és a szerepeket éppúgy betöltötték, elfoglalták álképviseletek, ahogy a gazdasági szerepeket strómanok uralják. ennek megfelelően az érdekegyeztetés valósága eléggé kiábrándító volt, nem nehéz eladni, hogy az egész puszta időpocsékolás, semmi szükség rá.

ez gyakorlatilag minden készre szabott, és nem hosszas fejlődés eredményeként előállt társadalmi intézménnyel így áll, a részvevők pojácáskodnak, és jelmezkben illegnek-billegnek, nincsen track-record, ízlés, best prctices, szükségképpen a legnagyobb ripacsok viszik el a nagydíjat.

a basiban életszemléletté vált (nem kis mértékben azért, mert közelről látta az ilyen intézmények működését), hogy ezek csak dumahelyek. ahhoz pedig már a fideszben hozzászokott, és ebben simicska volt szerintem a nagy tanítómester, hogy puszta funkcióként nézze az embereket (mire jó ő nekem).

ezek a fickók a nert összességében *tényleg* sikernek látják, a receptet meg végtelenül egyszerűnek: a pillanatnyilag haszontalant kiiktatják, a még hallható sírást túldobolják, és lám, milyen szépen gyarapszunk. mink.

Lavinia Pinkerton 2015.08.13. 16:57:38

@Mariann19:

Az adófizetők ?

Szerintem az adófizetőknek drágábba van egy fideszes eltartott, mint egy cigány, vagy egy menekült.

Úgyhogy aki gyűlölködik, az nyilván nem adófizető, hanem egy másik eltartott léhűtő, aki a saját pénzét kevesli, ha másnak is jut.

Mariann19 2015.08.13. 17:59:45

@incze:
"Nem hinném, hogy ezt a "szemléletet" tudatosan terjesztik."
Plasztikus a példád a kancsukával, elég a kizárólagos hatalom.
Ennek a kizárólagos hatalomgyakorlásnak elég radikális eszközökkel a feltételeit megteremteni, konkrétan a kontroll kizárását.Pont.
Az érdekvédelmi szervezetek vezetőinek egy részét a kormány sunyi módon eltérítette eredeti feladataiktól, és bevonta azokat a kormányzati munkába.
Lásd Gaskót, akinek a fennmaradásáért a kormány kedvezményeket adott tagságának egy része számára, és a valódi funkció elmaradt.
A civil szervezetek támadása, ellehetetlenítése.
Parragh László totális szereptévesztése, aki mint egy bonviván ül a kormányzati szereplők körében, hálából a kormány törvénybe iktatott kamarai díjjal jutalmazta meg, mely több, mint 3 milliárd Ft dúskálást jelent a részére.
Vagy. Hogyan működhet olyan társadalmi felépítmény, ahol nincsenek a folyamatokba beépített ellenőrzési pontok? A képlet egyszerű, hiszen mindenütt a mamelukok ülnek.
Most már a fékek és ellensúlyok makroszintű kiiktatásáról még nem is esett szó.
Amit a 2010-es törvénykezési gyakorlatról írtál, az a szokás mára megváltozott. Ma már a látszat demokrácia sem szükséges a kormány
akaratának véghezviteléhez.
Hosszú idők óta nem tudom eldönteni, hogy a Fidesz valóban sikeresnek látja-e az ország irányítását a különböző, hatásvadász mutatók alapján, vagy már nem is érdekli őket az ország elnyomorodása, mert azt mintha nem vennék számba.
Magát, az embert!

Mariann19 2015.08.13. 18:07:02

@Lavinia Pinkerton:
Lavinia!
Persze, hogy drágábba van egy fideszes eltartott, mint egy cigány, vagy menekült.
Ám ezt az emberek nem érzékelik, mert a síbolás mértéke matematikailag a tömegek számára nem értelmezhető.
Milliárdokról még az iskolában is csak érintőlegesen tanulnak az állampolgárok, miközben a lopások már ilyen nagyságrendben fordulnak csak elő.
A komment- folyamokból látható viszont, hogy a dolgozó, adózó emberek az eltartottakkal már türelmetlenek, amely érzést a saját romló életviszonyaik indukálnak.

Lavinia Pinkerton 2015.08.13. 18:11:01

@Mariann19:
A fidesz nem látja sikeresnek a működését.
Onnan lehet látni, hogy minden filmben az összes csatornán médiában és faszbukon egyre folyik a reklámjuk, hogy - A reformok működnek -.
Egy-egy filmen belül lefut vagy 8 ilyen reklám, a sportközvetítésekben és minden más műsorban is halmozottan, akár egymás után is.

Én nem hinném, hogy a kereskedelmi reklámok helyett megjelent és mindent elborító politikai reklám az valami jót jelentene.

Nincs kampányidőszak. Úgyhogy megkockáztatom, hogy nem működnek a hülyeségeik, és ezt pótolják agymosással.

incze 2015.08.14. 19:07:52

"It was a journey across deserts, seas and continents, and now, a few dozen meters (yards) away, the goal was in sight: the European Union.

Adnan and his fellow Syrian migrants weren't about to let a razor fence — under frantic construction by Hungary — get in their way."

www.usnews.com/news/world/articles/2015/08/14/migrants-surge-across-balkans-to-beat-hungarys-razor-fence

Manchmal 2015.08.21. 22:36:39

"Magyarország átjáróházzá vált, és azért azt talán sokan elfogadják, hogy nem szabad, hogy egy ország átjáróházzá váljék." (jótündér)

"Ez a mi hazánk, nem valamiféle átjáróház!" (Hende Csaba)
444.hu/2015/08/20/hende-csaba-ez-a-mi-hazank-nem-valamifele-atjarohaz/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 22:44:12

@Manchmal: gratulálok.

"kurvára nem szeretem a kelkáposztafőzeléket" (jótündér)
"kurvára nem szeretem a kelkáposztafőzeléket" (Jack the Ripper)
"kurvára nem szeretem a kelkáposztafőzeléket" (Pinochet)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 22:55:30

@Manchmal: igen, Magyarország átjáróházzá vált, amit kezelni kell valahogy, mert az egy normális helyzet, hogy emberek ezrei vonulnak át Magyarországon, gyerekekkel, élelem, víz, WC nélkül. erre mondta azt a rettenetesen okos magyar baloldal, hogy álprobléma. nem, ez nem az. ez egy valódi probléma, amit nem lehet megoldani teljesen, de valamiféle normális mederbe kell terelni. nem zárták le a magyar határt hermetikusan, mint mondjuk a britek Calais-t (kicsit könnyebb dolguk volt persze). nem, nem normális dolog, ami itt történik, csak idióták tesznek úgy, mintha az lenne. emberekről van szó, akiknek az élete pontosan annyit ér, mint a miénk, és akikről csak emberként lehet beszélni, akikkel csak emberként lehet bánni, de attól ez még egy átjáróház.

2015.08.21. 23:07:14

@Manchmal:

nálunk az a hagyomány, hogy ha a jobboldal mond valami hülyeséget, az ellenzék reagál egy másik hülyeséggel, ha ezt szóváteszik, gyorsan kártékony fideszbérenc, antiszemita, rasszista, kádárista meg ki tudja mi lesz az illető

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 23:29:59

@WiteNoir: engem antiszemitának neveztek. gondolkoztak mi legyek, és az antiszemitát találták a legmegfelelőbbnek. remek :(((

2015.08.21. 23:39:40

@jotunder:

lesz még ilyen. egy idő után hozzá lehet szokni, a magyar társadalom, pláne a magyar jobboldal is érzéketlenné vált, sőt sokan büszkék is rá ha lerasszerezik, nácizzák, antiszemitázzák stb. őket

antiszemita, anticiganista, rasszista, homofób, szexista, nőgyűlölő, fideszbérenc/szekértoló, stb. stb. van itt sokminden:)

incze 2015.08.22. 06:02:38

@jotunder: ezt az átjáróházat nem nagyon értem, magyarország átjáróház, gyakorlatilag ez az egyetlen jó dolog benne. tavaly csak a belváros 2 millió vendégéjszakát teljesített. a balkán magyarorországon keresztül megy hazalátogatni. a dolog egyáltalán nem mennyiségi, vagy anyagi probléma, hanem kulturális és mentális.

jotekony koc 2015.08.22. 07:44:46

@incze: A mászkálást egyformán nem szereti se jótündér, se hende.

Ők amolyan otthonülő tipusok, akik egy helyben élték le az életüket,
és a szülőházuk kerítésén túl már lőnek, ha mozgó célpontot látnak.

rainy day woman 2015.08.22. 10:56:56

@jotunder: Ez az "álprobléma" tényleg rettentő hülye reakció volt. Hogy miért volt mégis ez a reakció, ahhoz viszont lehet hogy tényleg itt kell élni... ahogy te nem tudod pontosan, milyen itt, úgy nem tudom én sem pontosan, milyen ott hallani az itteni dolgokról. Itt van ez az Orbán nevű faszi, aki ha megszólal (vagy ha valaki másra bízza a megszólalást), abban az egyben biztos lehetsz, hogy valamit hazudik, ami neki jó, nekünk meg rossz. Abban is biztos lehetsz, hogy ennek a rossz hatásnak az egyik összetevője az ellenségkép-képződés, és azon túl még az ellenségkép-képzésre való hajlamosítás. És a harmadik, amit lehet tudni, hogy az árnyaltabb megközelítések nem működnek, aki nem érti az ilyesmit, az nem érti, és aki érthetné, annak a fejében is már össze van mosva az ellenszenves egyrészt-másrésztezéssel. Árnyalton egyébként nem nagyon-nagyon kifinomultan árnyaltat értek, hanem csak simán két gondolatnyit (>1).

...Szóval így élünk, jön a faszi, bedobja a plakátkampányt meg a kerítést, és akkor valami olyasmit akarsz mondani, hogy de bazmeg kurvára nem erről van szó.

Egyébként nyilván azt lehet mondani, hogy ez a kérdés tipikusan az, ami az Európai Unióért kiált, éppen erre lett kitalálva. Legyen egy megalapozott értékrend, amit az egység súlya segít következetesen képviselni, legyenek együtt kitalálhatók a célok és az eszközök, mert ezzel egy ország sem fog szabadságharcosként megbirkózni.

2015.08.22. 13:17:17

@rainy day woman:

megint legalább három probléma

"Itt van ez az Orbán nevű faszi, aki ha megszólal (vagy ha valaki másra bízza a megszólalást), abban az egyben biztos lehetsz, hogy valamit hazudik, ami neki jó, nekünk meg rossz. "

ez első közelítésben igaz, ennyire sarkítva nem.

valami olyasmit akarsz mondani, hogy de bazmeg kurvára nem erről van szó. "

ezt te mondhatod, én mondhatom. egy szakember, egy politikus nem állhat meg itt akkor ha a helyzet nem fekete-fehér.

ez a kérdés tipikusan az, ami az Európai Unióért kiált, éppen erre lett kitalálva."

ez így van. csak hát egyelőre nem igazán látszik az, hogy egy, a szegényebb térségek ill. úgy általában az eu érdekeit figyelembe vevő program létezne innentől kezdve egy jobboldalinak a saját szemszögéből teljesen igaza van, valahogy cselekedni kell. ez persze orbán _konkrét_ lépéseit nem igazolja, de maga a hozzáállás nem teljesen hibás

2015.08.22. 13:18:48

@jotekony koc:

én, hangsúlyozom _én_ ezért a megjegyzésedért kivágnálak:)
nem azért, mert esetleg nem értek vele egyet, hanem a beteg aljassága miatt, mert ugye provokációnak ez annyira gyenge, hogy aligha annak szántad.

rainy day woman 2015.08.22. 13:44:54

@WiteNoir: "Probléma" :) Megint csipogsz, aztán megint abbahagyod majd.

Manchmal 2015.08.22. 13:49:50

@jotunder:

Ugye azt nem kell egészen komolyan megmagyarázni, hogy ugyananaz a (negatív konnotációjú) szó ugyanabban az összefüggésben ugyanazt jelenti, ellentétben az álanalógiával, aminél a kontextusfüggőség hiánya és a szó semleges konnotációja miatt nincs jelentősége? :)

Manchmal 2015.08.22. 13:53:30

@jotunder:

Na várjunk. Az MSZP (konkrétan Horváth Csaba) beszélt “álproblémáról”. Te és Hende azt mondtátok, hogy a kormány a kerítéssel “kezelni akarja” a helyzetet, mert a haza nem lehet ellenzé….izé, átjáróház. Voltak ezen kívül, például kisrádiósok/szektások és más gyanús elemek is, akiknek a számára evidencia, hogy “emberekről van szó, akiknek az élete pontosan annyit ér, mint a miénk, és akikről csak emberként lehet beszélni, akikkel csak emberként lehet bánni”, ennélfogva szerintük a valódi problémát kellene kezelni, vagyis a kormánynak az erre kapott pénzből szerveznie a menekültek tűrhető körülmények közti átutazását. A hazudozás, uszítás és az átjáróházas/mihazánkos retorikával megtámogatott kerítésépítés helyett.

2015.08.22. 13:54:07

@rainy day woman:

van bármi érdemi reakciód, vagy csak a hülyeséged tudod nyomni, _hercegném_?

2015.08.22. 13:56:23

@Manchmal:

a jobbosok erre hivatkoznak és ezt kunhalmi ágnes mondta állítólag

"Az a probléma, ami ellen az Orbán-kormány négyméteres kerítéssel kíván harcolni, egy „álprobléma, nem létezik, hiszti, műbalhé"

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.22. 14:25:03

@Manchmal: általában mi ketten a csabával intézzük a dolgokat, most is itt van nálam egy helikopter, azt mondja vegyünk belőle tízet, de nekem nem tetszik a színe.

Manchmal 2015.08.22. 14:27:50

@jotunder:

Ki gondolná, pedig hogy megértitek egymást amúgy. :)

rainy day woman 2015.08.22. 14:38:46

@WiteNoir: Ez a lerázás csak neked szól, természetesen.

esernyősEvezős 2015.08.22. 15:13:05

@WiteNoir:
És azt lehet tudni, hogy mire értette ezt Kunhalmi Ágnes?
(Nem azt kérdezem, hogy mit gondolnak erről a keresztényjobboldalihazaffyak, hanem hogy valójában mire értette. Ha esetleg arra - nem tudom! -, hogy a kerítés-projekt nem más, mint zsigeri indulatkeltő- és látványelem, akkor igaza van, hiszti és műbalhé. Ha a menekültáradatra - amit a jelenség mindennapjainkban levő intenzív jelenlétét látva, erősen kétlek, ennyire nem hülye - akkor természetesen annak van igaza, aki szerint ez egy hülye megszólalás volt.)

2015.08.22. 15:47:19

@rainy day woman:

vagyis mindenkinek, mert más nem is beszél veled:)

2015.08.22. 15:48:49

@Evezős:

nem tudok igazán megbízható forrást. meg annyira nem is érdekel.
elvileg ezt mondta:

"Legyen világos Magyarország minden polgára számára és Magyarország egésze számára az, hogy Magyarországon ma a bevándorlással kapcsolatban nincs érdemi problémája Magyarországnak, ez a probléma ez egy álprobléma, ez nem létezik, ez a Fidesz által generált hiszti és műbalhé”

ha tényleg szó szerint így hangzott, ez finoman szólva, igen.

esernyősEvezős 2015.08.22. 16:43:15

@WiteNoir:
OK. Ez esetben valóban.
Ezt tenném hozzá még (árnyalni azt, amit már ezek szerint lassan nem mer senki, mert rögtön ballibsi, hazaáruló, komcsi, stb lesz, de minimum szekértolója a ... nem is tudom kinek, felteszem, most a komplett baloldalnak, kiemelten Kunhalmi Ágnesnek):

aki ma, az elmútöt(+4) év kapcsán azt hiszi, hogy a fidesz a menekültproblémát úgy és azon módon érti, ahogyan ezt a világ bármely országában kezelik (sok gonddal, nehézséggel járó világjelenség, melyet meg kell a lehető leggyorsabban és leghumánusabban oldani), az téved.

Ez az egész nem más, mint a következő lépcsőfok a hatalomtechnikai játszmájukban, ahogy eddig, úgy most is magasról szarnak bárkire és bármire, amit ez a jelenség a mindennapokban esetleg negatívan érint. És az a leg .... aljasabb benne, hogy olyanokat is sikerül ezzel a saját térfelükre csábítani, akik különben sosem felejtik el leszögezni, hogy a fidesz az ilyen, meg olyan és ők aztán sosem ...Pedig de.
Bedarálják még azokat is, akikről én sem gondoltam volna.

Kivéve pár nicket (nálam:EMBERT), akik itt már írtak erről és a megoldási stratégiákat sem tévesztették össze a madzagról történő méznyalogatással.

Ja és befosásilag nálam ők vezetnek:
vigyazo.blog.hu/2015/08/21/iszlam_kikepzotabor_budapesti_elitgimnazistaknak
Még hazudni sem tudnak egy rendeset ...

klorofilll 2015.08.22. 17:15:56

@WiteNoir:

Gazfickó, bocsásd szabadon a hölgyet, mert tüstént kardélre hánylak!

esernyősEvezős 2015.08.22. 17:36:39

@klorofilll:

Még az ideje sem mindegy és fontos lehet, amikor ezt valaki mondta - akár Kunhalmi, akár más - de ennyire már nem akartam belemélyedni.

Az a veleje az egésznek, hogy az és úgy, ami és ahogy a fidesz szerint ma minket érint ebből, az hisztéria, annak is mű, tényleg. És ők csinálják.

Ezt kéne elválasztani attól, hogy ez a modern népvándorlás kinek és hol okoz problémát és mit is kéne vele kezdeni....

klorofilll 2015.08.22. 17:39:42

@Evezős:

"árnyalni azt, amit már ezek szerint lassan nem mer senki, mert rögtön ballibsi, hazaáruló, komcsi, stb lesz, de minimum szekértolója a ... nem is tudom kinek"

"galamus-kommandós" és "orbánista-gyurcsányista söpredék", "balliberális bagazséria", ezeket kerested, nem? :)

Gondolj a nagy Levinre, aki ilyenkor azt mondta: "Nem képes arra, hogy önérzetemben sértsen, mert alantas ösztöneiből fakad." :)))

2015.08.22. 18:14:11

@Evezős:

igen, de nem mindig mindenki mindent a fidesz vs. összes többi-szemszögből közelít meg.
bizonyos emberek, bár lehet hogy konkrétan nem rajonganak azért amit a fidesz tesz, mégsem látják ezt olyan szörnyűnek és indokolatlannak, ezért annyira nem hőbörögnek miatta és nem adnak nekik kevésbé igazat, mint mondjuk az ellenzéknek vagy azoknak akik igen keményen "bevándorláspártiak", bármit jelent is pontosan ez.

2015.08.22. 18:14:52

@klorofilll:

nini, egy fehér lovag!

esernyősEvezős 2015.08.22. 19:49:15

@WiteNoir:
Azok valószínűleg nem érzik a saját bőrükön a fideszt.
Úgy meg elég könnyű.

2015.08.22. 23:10:06

@Evezős:

mondtam: te személy szerint megteheted, de vannak, akik nem tehetik meg, hogy mindent a fidesz-nemfidesz szemüvegen át nézzenek

esernyősEvezős 2015.08.23. 11:51:52

@WiteNoir:
Igen, erre írtam, hogy úgy elég könnyű. Nem állunk ellentmondásban.

Lavinia Pinkerton 2015.08.24. 09:39:34

... A menekült adja a magyarok munkahelyét...

cc 70 ezer menekült darabja átlag 8 hónapi ellátással és korlátlan ittmarasztalással,

az hány vendégéjszaka ?

Építmények, termények, konyha, mosoda, oktatás, orvosi ellátás, őrzés, előéletvizsgálat, jogi képviselet.

Lesz ez a biznic még több is, mint az egész magyar turizmus bevétele.

incze 2015.08.24. 19:50:55

A Süddeutsche Zeitung a hétfői számában Cathrin Kahlweit szegedi keltezésű terjedelmes riportját közölte. A szerző szerint "egy bohózat a kerítés, amellyel Magyarország távol akarja tartanai a menekülteket", és az "eddigi egyetlen hatása az, hogy több embercsempész és több sebesült van".

www.napi.hu/magyar_gazdasag/ma_ezert_volt_tema_kulfoldon_magyarorszag.602139.html

többek írnak olyat, és a @poszt is pedzegeti, hogy a kormányzat teszi, amit kvázi tenni lehet (míg a zellenzék felelőtlenül ágál, és csak nehezíti a helyzetet). hogy olyan súlyos a helyzet, hogy nincsen idő demokráciásdira (ez a nerben valahogy mindig így alakul, még a kisvárdai stadion bővítése is kivonatik a normál közbeszerzés hatálya alól, mára lényegében ez vált normállá.)

az eddigi egyenleg szerintem az, hogy sok tízmilliárd ki let szórva az ablakon (a fölösleges és röhejes, a helyzetet csak súlyosbító orbándrót, meg a lőtérre álmodott átmeneti tábor és tsai), a helyzetet szintén súlyosbítja sokmilliárdos basiretorika, az ez ügyben is katasztrófális külpolitika (mely számos újabb ellenséget szerzett nyugatra és keletre, a szomszédban és távolabb, továbbá elvágja az országot még a méltányos eu finanszírozástól is), valamint a lassú, ostoba és ötlettelen intézkedések (már ami a drót mellett egyáltalán még történt).

incze 2015.08.24. 20:31:18

At the opening of the Asylum Info Center in Belgrade, Ivanisevic and Representative of the Office of the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) in Serbia Hans Friedrich Schodder agreed that Hungary is expected to comply with its international obligations and not ban asylum-seekers from entering its territory.

Everyone who comes to Serbia will be treated humanely because closing the border is not our policy, said Ivanisevic.

Schodder stressed that the UNHCR does not agree with the changes to the asylum law in Hungary, adding the Serbia, Greece and Macedonia should not be on the list of safe third countries.

If Hungary refuses to accept migrants and starts sending them back, it will be a breach of international obligations, said Schodder.

inserbia.info/today/2015/08/ivanisevic-hungary-croatia-should-receive-asylum-seekers-or-serbia-will-react/

---
So far, the barbed wire has at least proved efficient when it comes to deer. And the hardware stores in Subotica are also feeling the effects of the fence: Wire cutters are big sellers these days.

www.dw.com/en/refugees-have-little-fear-of-hungarys-fence/a-18667458

incze 2015.08.24. 20:42:58

annyi eredménye azért van a ner antihumán erőforrás politikájának, a hogy sok magyar cigány menekült státusát kanadában ismét elismerik (a megnehezített és alaposabb eljárás ellenére).

---
Canada’s acceptance of Hungarian Roma asylum-seekers is on an upswing after plummeting to record lows just a few years ago.

In 2009-10, only one to two per cent of refugee claimants from Hungary were accepted as the Conservative government initiated a crackdown on “bogus” refugees.

But data from the Immigration and Refugee Board show the acceptance rate has steadily increased: to 20 per cent in 2013, 35 per cent in 2014 and 68 per cent in the first half of 2015.
...
“The Canadian government designated Hungary as a safe country (for refugees) in 2012. These figures show that Hungary is not, in fact, a safe country for hundreds of recognized refugees,”

news.nationalpost.com/news/canada/canada-accepting-more-roma-asylum-seekers-amid-growing-evidence-of-persecution-in-hungary

nerángass 2015.08.26. 14:08:07

www.thedailybeast.com/articles/2015/08/26/arab-countries-are-forcing-palestinian-exiles-back-into-syria.html

“Ahmad is one of the estimated 70,000 Palestinian refugees from Syria living undercover in Syria’s neighboring countries, all but one of which explicitly turn away Palestinians at the border. In Jordan, Lebanon, and Egypt, hundreds of people like Ahmad have been caught and deported back into Syria.”

incze 2015.08.28. 00:45:32

emberi erőforrás prototípusok: novotny és novotnyné

akik a furgonban talált halottakra a prototípusoktól megszokott szintű szellemességgel kommentáltak orbán fanni fészbukján (betűhíven: "Nem kár értük! Megdöglött egy tyúk kár de nem baj! úgyanez történik 50 menekültel? Baj de nem kár!") - 40.media.tumblr.com/4e1b61576ab7c7bb57da6801fa72e3d0/tumblr_ntr53nvh2P1ridh7no2_1280.png

itt ez a jókedélyű, egymást és családját szerető magyar emberi erőforrás pár: www.facebook.com/photo.php?fbid=104628496365649

egy ma nyilvánosságra került fölmérés azt írja, hogy "a magyar társadalom kétharmada szerint veszélyt jelentenek, így nem kéne beengedni őket az országba és csak ötödük véli úgy, hogy Magyarországnak kötelessége lenne befogadni a menekülteket. A baloldali-ellenzéki pártok szavazóinak mintegy harmada befogadáspárti, ami tehát az országosnál jóval magasabb arány, ám azt jelenti, hogy köztük is az elutasítás a többségi álláspont. A kormánypárti szavazók között látni a legerősebb ellenszenvet: a Fidesz-szavazók még a Jobbiknál is nagyobb arányban utasítják el a befogadás gondolatát" - www.atv.hu/belfold/20150827-fodorek-merhetetlenul-nepszeruek-a-fidesz-sokat-vesztett-de-vezet

novotny és novotnyné tehát valóban pontosan azok, aminek látszódnak. nem vadállatok, csak otthonkás, toplák sorsroncsok, az ittrekedt kétharmad.

labrys 2015.08.28. 02:16:38

@incze: de vazze, mi is itt rekedtünk velük :)

incze 2015.08.28. 02:51:52

@labrys: "egész életművében ragaszkodott ahhoz a megválaszolhatatlan kérdéshez, amelyet már első novelláiban feszegetett, nevezetesen, hogy felelős-e az ember azért, ha a létfeltételek szorításában beszűkül, és lassan elveszíti értékeit" - ezt írta ma a népszabó a fejes nekrológban.

nerángass 2015.08.28. 09:48:09

@incze: Na meg a határokon átívelő együttmüködés szép példája. Szlovák eredetü hütőkocsi, magyar rendszámtábla, román tulajdonos, osztrák helyszín, 71 halott :

www.krone.at/Oesterreich/Ermittler_entsetzt_71_Tote_im_Schlepper-Lkw-Asyl-Drama_auf_A4-Story-469323

labrys 2015.08.28. 15:34:27

@incze: hát akármi is a válasz, az kurvaisten, hogy a felnőtt ember nem felelősség nélkül való. – A mértéken lehet max. vitatkozni.

2015.08.28. 15:39:33

@incze:

te pedig a magasból nézel le rájuk:)

incze 2015.08.28. 16:52:24

@WiteNoir: ezt így nem mondanám, inkább azt, hogy valahogy külsőként. de ez egyáltalán nem új érzés, lényegében már a középoskolában elkezdődött, amikor sehogyse akaródzott felvételt kérni a kiszbe.

incze 2015.08.28. 19:35:07

@Evezős: "Halálfurgon: Korábban a NAV is vizsgálódott a tulajdonosánál

Az elérhetetlen kft-t papíron egy ukrán férfi vezeti. Érdekesség, hogy az ukrán ügyvezető magyar kézbesítési megbízottja korábban állami támogatásokat is kapott.
...
A 2011-ben alapított MasterMobilKer Kft. fő tevékenységi köre a gépjármű- és könnyűgépjármű-kereskedelem, de a profiljához tartozik még ... fizikai közérzetet javító szolgáltatás és éttermi, mozgó vendéglátás.
...
kézbesítési megbízottja .... egy petőfiszállási férfi, akiről rövid keresgélés után kiderül, hogy földjei lehettek, hiszen a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal honlapjának adatai szerint évekig kapott támogatásokat az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) és az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból (EMGA).
...
Az Opten adataiból az is kiderül, hogy a MasterMobilKer Kft. tavaly áprilisban nyitott számlát annál az Orgovány és Vidéke Takarékszövetkezetnél, amely néhány hónappal később mintegy 28 ezer betétessel becsődölt.

A cégadatokból az is kiderült, hogy a MasterMobilKer üzletrésze végrehajtással az adóhatsághoz került 2015 júniusi hatállyal."

www.atv.hu/belfold/20150828-halalfurgon-korabban-a-nav-is-vizsgalodott-a-tulajdonosanal/hirkereso

hibátlanul magyar történet, egyetlen szót nem látni, melyből ne lehetne az országot 1 valószínűséggel azonosítani.

esernyősEvezős 2015.08.28. 19:47:47

@incze:
A halálhírlájkolók két napja nyomatják az összes olyan médium megfelelő cikke alatt, ahol kommentálni lehet, hogy NEM volt magyarnak köze ehhez az egészhez.
Erre puff, kiderül, hogy de.
(atv híradó szerint a cégnek két telephelye volt Bp-en, az egyikből a történtek után azonnal kidobták őket.)

labrys 2015.08.29. 01:06:51

A menekültek halála kapcsán kendőzetlenül a felszínre bugyog ennek a gyilkos rendszernek az egész lényege. Orbánéknak alig pár év alatt tökéletesen sikerült reprodukálniuk a ’30-as évek Magyarországát, az akkori néplelket és -szennyet; csak épp a zsidók szerepét most a menekültek töltik be. Csupán ennyi kellett hozzá.

jotekony koc 2015.08.29. 06:45:39

@incze: ...Akkor a halálcsapda a NAV tulajdonában szállított embereket ?

incze 2015.08.29. 18:14:24

@jotekony koc: úgy néz ki, hogy nem. ez a petőházi pasas - legalábbis papíron - nem a végállomás volt. - www.origo.hu/itthon/20150829-nem-a-korabban-emlitett-magyar-cege-a-halalkamion.html

incze 2015.08.29. 22:37:29

Egy kis magyar falu felajánlotta a sportpályáját a menekülteknek

A néhány száz fős falu cserébe az utak, járdák és a közműhálózatok fejlesztését kéri.

Kosztics József polgármester azt is vállalná, hogy a település a menekültek számára egészségügyi, szociális és mentális segítséget biztosítson. A polgármester szerint ezzel a lépéssel javulhatna a faluban az életminőség, és új munkahelyek is lennének. Látja persze a döntés veszélyeit is, de úgy véli, de a fokozott rendőri jelenlét miatt összességében előnyösen hatna a falura a jövőjét is meghatározó intézkedés.

index.hu/belfold/2015/08/29/egy_kis_magyar_falu_felajanlotta_a_sportpalyajat_a_menekulteknek/

Wolff 2015.08.30. 08:01:09

@incze: Szegény polgi, szeirnte Viktor hagyni fogja, hogy egy potencilis stadionban menekültek üljenek és inkább járdára meg közműre költi a pénzt?

RontoPal 2015.08.30. 09:56:00

Nem is olyan reménytelen ez a menekült probléma, üzletileg aligha nem jó konstrukció.

kapu-kerites.com/drotkerites-epites.html

Vác 70 km-es körzetében a méter árban minden benne van. A legdrágább kerítés az oszloponként lebetonozott 2 m-es drótkerítés, ennek ára 3900 Ft/m. Én nagylelkű vagyok, legyen 10 eFt a 4 m-es ára méterenként. Így a 175 km-re kijön 1,75 milliárd friccs. Ezexerint úgy 20 milliárdot lopnak el. Na jó, még hozzá kell venni a területek kisajátítási árát, ez legyen mondjuk 200 ha, 1 mFt/ha árral. Akkor is 20 milliárdot lopnak el.

incze 2015.08.30. 14:14:49

@RontoPal: a kisajátítás árát nehéz becsülni, a ennek kártalanítási részével kapcsolatban mindenesetre befutott a ner induló ajánlata:

444.hu/2015/08/29/tizennyolc-forint-karteritest-kapnak-mert-a-hatarkerites-a-foldjukon-all/

incze 2015.08.30. 14:51:42

Szögesdróttal torlaszolták el a velencei magyar pavilont

A kerítéshez használt plakátok mindegyike ’”a magyar kormány menekültek ellen uszító plakátjainak, illetve a ’Nemzeti Konzultáció’ néven elhíresült önigazoló-propaganda szövegek angol fordításai, azoknak a tartalmát semmilyen formában nem módosítottuk. A kerítéshez használt NATO drót szintén szabvány-eszköz: ugyanezeket az éles pengéket telepítette a kormány a déli határunkhoz, remélve, hogy a menekülő embereket ezzel távol tarthatja hazánktól”

img5.hvg.hu/image.aspx?id=51f2981a-dac6-4417-a8e0-7241a56a291e&view=7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c

hvg.hu/itthon/20150830_Szogesdrottal_torlaszoltak_el_a_velencei

incze 2015.08.30. 15:23:14

meg kell adni, hogy a nerzombik igen találékonyak (vö. futballokos, gógyi) némely kérdésekben, gondolnak a részletekre:

---
A Verseny utcai befogadóállomást rendőrök őriznék, kerítés venné körül, és csak karszalaggal lehetne belépni. A tábor 800 fő befogadására lesz alkalmas, katonai sátrakból áll majd, amelyek mindkét oldalukon nyitottak lennének. „Járjon bennük a levegő, és a hűvösebb őszi éjszakákon a menekültek ne érezzék magukat olyan kényelmesen” – ezzel indokolta a megoldást a főváros képviselője egy önkéntes szerint.

Hasonlóan a komfortérzet csökkentését fogja szolgálni, hogy ki lehet majd menni ugyan a táborból, de nem biztos, hogy vissza is engedik a menekülteket. A tábornak nem az a célja ugyanis, hogy a menekültek minél tovább maradjanak, hanem az, hogy minél hamarabb továbbmenjenek a számukra kijelölt befogadóállomás felé.

Ennek a jegyében a meleg étel osztása is meg lesz tiltva a zónában.

vs.hu/kozelet/osszes/tiltanak-a-meleg-etel-osztasat-a-verseny-utcai-tranzitzonaban-0829

2015.08.30. 15:36:50

@incze:

a nép azt látja, hogy fenyegetettség van, a fidesz legalább tesz valamit az ellenzék meg még a probléa létét sem ismeriel, mint anno a cigánykérdésben

szerintem elég sokan így látják, mindegy mennyire igaz vagy hamis

RontoPal 2015.08.30. 20:31:56

@incze: Magyarországon a legmagasabb szántóföld ár úgy 3 millió lehet. Valahol a nyugati országrészen.

beavereater 2015.08.31. 11:21:36

@RontoPal: Aha, Debrecen mellett tudsz eladót? Ami öntözhető, vagy nagyobb darab (értsd > 1-2 ha) most 6 M/ ha, és verexenek érte.

Manchmal 2015.08.31. 14:08:21

NOT IN MY NAME
Én, Erdős Virág, magyar állampolgár, szeretném kifejezni a kormány menekültpolitikájával szembeni leghatározottabb tiltakozásomat.
Tűrhetetlennek, szégyenletesnek és megbocsáthatatlannak tartom a magyar kormány menekültekkel kapcsolatos gyűlöletpolitikájának minden egyes intézkedését az uszító jellegű plakátkampánytól kezdve a már szimbolikájában is könyörtelen részvétlenséget sugárzó határzár kiépítésén át egészen a minden létező emberiességi szempontot figyelmen kívül hagyó és Magyarország történelmének legsötétebb korszakait idéző törvénymódosítás 2015. augusztus 28-án benyújtott tervezetéig.
Mélységesen szégyellem magam amiatt, hogy a hazám a hivatalos kormányzati politika szintjén a legcsekélyebb mértékben sem tanúsít könyörületet az üldözöttek iránt, miközben végtelenül hálás vagyok mindazoknak, akik a menekült emberek önzetlen és fáradhatatlan támogatásával megpróbálják valamelyest oldani a szeretetlenség egyre fojtogatóbb légkörét.
Nem én kiáltok, a föld dübörög.
Budapest, 2015. augusztus 31.
(Ha gondolod, a nevem helyére simán beírhatod a saját nevedet…)
www.facebook.com/virag.erdos1/posts/1025429527469249

labrys 2015.09.07. 18:39:27

hvg.hu/itthon/20150907_Torok_Gabor_Aki_akar_es_kulonosen_akinek

Részletek Török Gábor, az egyrészt-másrészt prófétája ’Hogyan tudunk nyalni védhetetlen helyzetben is?’ című kézikönyvéből:

„Aki akar, és különösen akinek ez érdeke, álljon be nyugodtan a sorba, de ha minden ügyben az határozza meg a véleményünket, hogy mi a viszonyunk Orbán Viktorhoz és a szeretett pártjainkhoz, akkor tényleg semmi sem különböztet meg minket a kolompra vonuló nyájtól.”

Magyar fordítás: ’attól, mert Orbán Viktor olykor-olykor megbotlik a saját politikai zsenialitásában, és akkorát takar, hogy a taknyán csúszik a hegyeshalmi határzárig (behavazott Dunántúlig, Azerbajdzsán itteni baltakirendeltségéig stb.), még lehet nagy-nagy államférfi és a haza üdve. Mindazok, akik sommásan ítélkeznének fölötte és a Fidesz fölött, differenciálatlanul gondolkodó birkák.’

Diszkusszió: verifikáljuk az állítás helyességét úgy, hogy a kulcsneveket behelyettesítjük mondjuk Antonescuéval és a Vasgárdával, az időt és a helyet pedig az 1940-es évek elejének Román Királyságával!

’ Aki akar, és különösen akinek ez érdeke, álljon be nyugodtan a sorba, de ha minden ügyben az határozza meg a véleményünket, hogy mi a viszonyunk Antonescuhoz és a Vasgárdájához, akkor tényleg semmi sem különböztet meg minket a kolompra vonuló nyájtól.’

Értékelés: viszonylag elegáns módon végrehajtott relativizálás, evőkanálnyi szimplifikálással nyakon öntve + argumentum ad temperantiam – 8,54.
A gyakorlat érvényes, nyalás teljesítve.

.

„Pedig szerintem simán gondolhatunk olyanokat, amelyek hol egyeznek, hol meg nem egyeznek egy politikus véleményével.”

Magyar fordítás: ’vakmerő bátorsággal kimondom, hogy néha azt is elképzelhetőnek tartom, hogy valaki ellenvéleményt fogalmazzon meg akár még Orbán Viktorral szemben is! Egyúttal persze a magam részéről sietek leszögezni: attól, hogy egyes területeken esetleg olykor ránk vetülhet az egyet nem értés jogosnak tűnő vádja, tehát ettől még nagyon is egyetérthetünk ám egy rakás másik területen Orbán Viktorral! Mert aki nem így van vele, az differenciálatlanul gondolkodó birka.’

Diszkusszió: nevezzünk meg legalább egy konkrét politikust/egy konkrét politikai erőt, amelyek deklarálták, hogy mindazok, akiknek a véleménye hol egyezik, hol nem egyezik egy (bizonyos) politikus/politikai erő véleményével, nem igazi hazafiak!

(Segítségképp: kik szögezték le, hogy aki nem velünk van, az ellenünk? Esetleg kik mondtak olyasmit, hogy ’mi vagyunk a haza, nektek meg kuss, idegenszívűek!’? Netán ’egy a tábor, egy a zászló!’?)

Értékelés: ügyes közhelyválasztással akár a független értelmiségi gondolkodás látszatának keltésére is alkalmas megfogalmazás, mindez a biztonságos semmitmondás védőhálójában. Zseniálisan kivitelezett sajátsegg-lefedés tetszőlegesen tágítható értelmezési tartománnyal + sugallat – 9,57.
A gyakorlat érvényes, nyalás teljesítve.

labrys 2015.09.07. 18:42:10

@labrys: „Én például kifejezetten támogatom, hiszen magam is írtam erről korábban, amikor a magyar miniszterelnök arról beszél, hogy nem ország az, amely nem tudja ellenőrizni, ki lép be a határain.”

Magyar fordítás: ’most pedig a Vezénylő Tábornok útmutatását követve én is úgy teszek, mintha BÁRKI BÁRMIKOR is annak a kívánságának adott volna hangot, hogy az országba ellenőrzés nélkül engedjünk be MINDENKIT. A BÁRKI alatt természetesen a menekültek pártfogóira célzunk, mert hát lám, ők beengednének!’

Diszkusszió: a nem megfelelő fogalmak áthúzásával pontosítsuk az alábbi mondatokat, majd pedig gondolkodjunk el az eredményen:

~ aki egy menekültet beengedne az országba, az nyilván mindenki mást/terroristákat/jobbikosokat is beengedne.

~ az Orbán-kormány intézkedései – úgymint gyoda, óriásplakát-kampány, nemzeti kérdőív, tranzittáborok felszámolása stb. – alkalmasak/nem alkalmasak az ország határain átlépők ellenőrzésére.

Értékelés: gyakorlat szülte hozzáértéssel alkalmazott hamisdilemma-érvelés, kissé esetlenül – ám egyértelműen, ráadásul Orbán Viktoréval hajszálpontosan megegyező módon! – elhelyezett inszinuációval – 8,86.
A gyakorlat érvényes, nyalás teljesítve.

.

„Ugyanakkor kifejezetten taszít, amikor a kormánypárti politikusok úgy beszélnek az országba már belépett menekültekről, mintha képtelenek lennének felismerni, hogy ők is emberek. Több erőfeszítést a segítségben, kevesebbet a gyűlöletkeltésben.”

Magyar fordítás: ’ideje lenne már néhány túlbuzgó lakájt egy időre kispadra ültetni, Mester, mert az erkölcsi tőke bizony-bizony kopik erősen megfele. Má’ megin’. – Látod, még én is arra kényszerülök (persze szigorúan általános alannyal, mer’ idióta azért nem vagyok), hogy keményen kiálljak és hitvallást tegyek a fácsén, mert a végén még én is baszhatom a lájkokat.’

Diszkusszió: idézzük fel magunkban azon eseteket, amikor Török Gábor független politikai elemző a HírTv-ben _nevesítve_ rótt meg kormánypárti politikusokat, illetve egyértelmű ellenérzését/viszolygását fejezte ki _akármelyik_ „közszolgálati médiában” a kormány bizonyos konkrét intézkedéseivel szemben!

Értékelés: rutinos önképvédelem a modern közösségi médiák hatékony használatával, mindeközben párhuzamos, egyben farizeális áprilisnegyedikei-jelszavazás – 9,35.
A gyakorlat érvényes, nyalás teljesítve.

***

Tudom, hogy már kérdeztem többször, de komolyan, komolyan nem értem: az elvileg független, vagy egyenesen ellenzéki médiák/személyek – illetve bárki, akinek egy csepp esze is van – mi a bánatos picsáért népszerűsítik/közlik/újraközlik/táplálják/favorizálják/stb. Török Gábort?

Miért? Miért? – Ne mondjátok, hogy azért, mert annyira jó pasi, ez lehetetlen. Ennyire még a márványba szobrolt Dávid sem jó pasi. Vagy Brad Pitt.

2015.09.07. 18:52:40

@labrys:

török, persze megnyugodhatunk, _teljesen tudatosan, szándékosan_ egybe számos dolgot

(helyeseljük-e az orbán kormány "menekült és bevándorláspolitikáját"?
mit gondolunk a jelenlegi menekültkérdésről?
mit gondolunk a hosszabb távú menekült és bevándorláskérdésről?)

ez legalább három dolog, ő meg szépen egyrész-másrésztbe mossa őket össze azzal az üzenettel, hogy
a fidesz nem is olyan rossz, nem is olyan hülye, ő meg mennyire okos és árnyalt:)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.09.07. 23:31:02

@labrys:

sajnálom, de én nagyrészt egyetértek vele. és sajnos a te reakciód is az ő igazát támasztja alá. :(

(pedig amúgy bírlak, de tényleg)

Érvsebész 2015.09.07. 23:32:37

@labrys: én azért egy bradpittelemez blogra lehet, feliratkoznék.

labrys 2015.09.08. 00:38:17

@mavo: semmi gond, nem veszem személyesnek :) – vélemények

@Érvsebész: én is, de én kivételesen azért, hogy olvassam az elemzéseit :) :P

incze 2015.09.08. 06:25:15

@mavo: törökkel akkor lehetne egyetérteni, ha az ember érdemben mérlegelhetné amit egy ner-politikus mond. ám legfeljebb találgatni lehet, hogy mi a valóságos szándék (ld. a vincent törvényeket), egyetlen biztos kapaszkodó, hogy nem az, amit mondanak. ez áll a menekült-ügyre is.

nincsen itt szó sem határvédelemről, sem európa védelméről (engedd meg, hogy röhögjek), semmiről az égvilágon.

ha röviden értelmezni akarom, hogy mi történt, akkor az mondható, hogy a menekülteket orbán ugyanúgy haza akarta küldeni két pofonnal, mint a széljobbot. és ahogy a széljobbnál, itt is, ha nem ijednek meg attól, hogy kinyomja a pociját, és a torokból fenyegetődzik, akor az események irányítását átveszi, akinek elfutnia kölött volna, a basi meg vicsorogva fut az események után, okolja az egész világot, és a helyzetből fakadó alapteendőket sem látja el.

a ner-t lényegében megmentette az a meglepően sok ember, aki vállára vette ezt az ügyet, és nagy ívben leszarta orbánt pávatáncostul, így is világbotrány amit és ahogy művel a kormány, de valamicskét ellensúlyozta ez a furcsa, semmiből támadt népmozgalom.

klorofilll 2015.09.08. 18:10:00

@incze:

+1

"legfeljebb találgatni lehet, hogy mi a valóságos szándék (ld. a vincent törvényeket)"

Amiket ki is lehetne egészíteni azzal, hogy a fideszes kommunikáció aranyszabálya: „Ha jogsértést követsz el, hivatkozz az erkölcsre, ha pedig erkölcstelenséget, akkor a jogra.” (Kálmán László)

klorofilll 2015.09.08. 18:17:29

@labrys:

:D

Nem azért. Hanem mert hülyék. :) Egyszerű, mezei butaság, a judícium hiánya. Nem tudok más magyarázatot elképzelni, habár sokáig gondoltam úgy, hogy bizonyára én nem értek valamit. :D

(Szerintem van ebben hasonlóság a kóros gyurcsányozáshoz is: számosan vélik ezzel őrizni független renoméjukat [és közben _tényleg_ utálják Gyurcsányt és a DK-(soka)t, némelyikük hisztérikusan, irracionális gyűlölettel és energiaráfordítással, pl. Hont, Ceglédi, Gomperz].)

klorofilll 2015.09.08. 18:32:47

@incze:

"világbotrány amit és ahogy művel a kormány"

Röszke a legújabb felvonás, és az nem lehet véletlen, hogy amikor elszakad a cérna, az utolsó pillanatban mégis küldenek négy buszt. Ilyen szemét módon szórakozni a menekültekkel és a rendőrökkel is csak a NER lehet képes.

Helikopterrel (!) keresik a szétszaladt menekülteket, ahelyett, hogy felállítanának egy csomó fűthető sátrat, adminisztrációs személyzetet, orvost, ételt-italt és takarókat vinnének oda.

RontoPal 2015.09.08. 18:35:13

@labrys: TG is szeretne egy szállodát, mint GSZA, csak kicsit ügyesebb, igaz, távolabbról is kezdte becsérkészni a Szent Segget. Ezért aztán őt szeretik meghívni, politológushelyett megteszi.

rainy day woman 2015.09.08. 18:49:19

@klorofilll: Nem a kényelem hiánya miatt nem vonzó a regisztráció, hanem mert Magyarországon nagyon kis arányban adják meg a menekültstátuszt. Ha valaki ugyanazzal a háttérrel Németországban regisztráltatja magát, jóval magasabbak az esélyei. Szerintem ezen lehet a hangsúly, a biztonság ígéretén, amit az elismert menekültstátusz nyújt, és kevésbé a juttatások mértékén... Számokat most nem tudok, csak ennyit jegyeztem meg az olvasottakból, hogy ja értem, mért nem akarnak itt semmit - én sem akarnék. Ha látványosan ennyire esetleges és azon belül is országfüggő a dolog kimenetele, akkor az azt jelenti, hogy ezek nem valami igazi rendes törvények, amiket illene tisztelni. Ez nem norma, hanem felhívás keringőre. ...Azt sem tudom, hogy egy próbálkozás után milyen lehetőségei volnának még valakinek 8a rendszer hivatalos keretein belül).

2015.09.08. 19:06:10

@rainy day woman:

Ha látványosan ennyire esetleges és azon belül is országfüggő a dolog kimenetele, akkor az azt jelenti, hogy ezek nem valami igazi rendes törvények, amiket illene tisztelni."

ezt kiemeljük, nehogy elsikkadjon

klorofilll 2015.09.08. 19:10:55

@rainy day woman:

Persze, ez is probléma. De ha tájékoztatással, ideiglenes szállással és alapvető ellátással fogadnák őket, akkor erre jobb híján nyilván inkább hajlandóak lennének. Ha egy üres mezőn kell ácsorogniuk éjjel-nappal, minden nélkül a teljes bizonytalanságban, akkor ebből csak elmenekülni akarhatnak. Ha tudnak.

2015.09.08. 19:35:27

@klorofilll:

miért nem egy rendkívül agresszívnek látszó 100+ kilós férfival próbálkozott, ezt nem értem csak...

rainy day woman 2015.09.08. 19:54:35

@klorofilll: Persze, azt mindenképpen kéne!

incze 2015.09.08. 20:36:47

@klorofilll: ja, és erre költ pintér tábornok szerint fejenként és napi 4500 forintot (rzrn belül az ellátás van vagy 3000, külön az étek, amit a zöm nemigen látott, napi 1500)

2015.09.09. 14:38:20

nol.hu/velemeny/nincs-demokratikus-valasz-1561983

ez egy rövidített változat, hosszabb a nyomtatottban és persze ungváry is leegyszerűsíti pl. a munkaerőpiac kérdést, stb.

"Nem tapasztalok nyílt vitát a demokraták között. Holott minden demokratikus alternatíva, amellyel egyben megnyerhető az aggódó, a szélsőjobb uszításainak kiszolgáltatott tömeg is, a fenti kérdésre adott hiteles válaszból vezethető le. A humanizmusra való hivatkozás, az orbáni burkolt rasszizmus elutasítása önmagában hatástalan. Van egy másik, egyelőre rejtett konfliktus, mégpedig a felvilágosodás értékeit féltők és az emberi jogok fundamentalista értelmezői között is. Válaszokhoz csak a demokraták közötti nyílt beszéddel lehet eljutni."

2015.09.09. 14:50:28

@WiteNoir:

idézzünk egy kiváló kommentelőt

"Ez ám a virtuóz írástudás! Úgy rasszistázni, Orbánozni, hogy közben ismétli érveit, kvázi igazat ad neki."

na ezt nevezem...